Ik ben begonnen op forums.ps2dev.org, daar komt ook de sdk vandaan die het leven iets makkelijker maakt. Maar het ligt er maar aan wat je wilt. Als je geen die-hard programmeur bent zou ik niet met C beginnen (en al helemaal niet C op de PSP), maar het uitstekende LUA. Dat is meer een script taal, en je kunt er best leuke dingen mee. Ik zelf programmeer al wat langer, dus ik heb voor C gekozen, vooral omdat ik de vrijheid wil en er zelf nog wat van te leren weer. Mijn C was nogal roestig te noemen, en ik was nogal verwend door C# en Java.
Daarnaast zijn er al tal van libraries te vinden. Mijn MP3 encoder gedeelte heb ik niet zelf geschreven maar is een bekende library (MAD). Daarentegen is mijn grafische gedeelte wel zelf geschreven

Tot nu toe heb ik veel plezier gehad in het schrijven van deze shell, af en toe is het wat moeilijk debuggen, en veeeel testen op het device zelf. De SDK die ik gebruik (PSPSDK) draait onder Linux, dus of Cygwin gebruiken, of net als mij gewoon een linux distro hebben is wel zo handig

Deze SDK geeft je toegang tot een aantal kernel functies, en wat makkelijker toegang tot bijvoorbeeld de controller en audio functionaliteiten.
Ik meen zelfs dat ze SDL hebben gepoort. Maar omdat ik het allemaal zelf wilde doen ben ik van 0 begonnen.
[
Voor 21% gewijzigd door
Blue2k op 06-12-2005 19:42
]