Het Playstation Portable topic Deel 15 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste
Acties:
  • 6.345 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127560

mag ik hier vragen over emulators stellen ?
zo ja hier is de vraag hoe krijg ik bijv een snes emulator op mijn psp ?
groet Ernst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Goede guide om DVD films op je PSP te krijgen? Met plaatjes?
Waarom moeilijk doen als het makkelijk kan?

Ik quote mezelf maar weer eens.
Zamorano schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 22:02:
Voor in de SP:
DVD to PSP Conversion Guide

Wat er nu in de SP staat vind ik nogal mager, als je een beetje ervaring hebt kom je er zelf wel uit maar anders vind ik dit wel een goede guide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117149

Phuncz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:43:
Inderdaad, MPEG4 AVC werd altijd al ondersteund via UMD, hardwarematig zelfs. Vanaf v2.0 is de ondersteuning voor memorystick tot 76800 pixels er gekomen. En vanaf 2.6 geloof ik is full res AVC via memorystick ondersteunt als het digitaal gehandtekend is.
Dat is het dus. Ik heb op Full Res ff wat dingetjes getest en het ziet er echt vet uit! alleen jammer dat er van een xvidtje nog 790 MB overbleef op 900Kbps. Wel erg hoog ik weet het. Maar ff testen.
Ik ben momenteel druk bezig met een uber post over het omzetten van video voor de PSP. Voor de volgende SP.

More comming up.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

Mja, het ligt er maar juist aan hoe je het bekijkt. Een DVD --> PMP formaat in 480x272 in goede kwaliteit zal wat plaats innemen ja. Echter als je wat episodes van bv. Family Guy en South Park encode, merk je dat 80MB per episode gewoon goede kwaliteit geeft met 512kbit average. Ik gebruik zelf PMP Simple, wat heel eenvoudig werkt om bestaande DivX/XviD te reencoden. En het werkt bijzonder snel !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Kom ik nog op terug.. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 165729

Kan iemand mij helpen? Ik ben met video9 aan het coderen, maar krijg met mijn firmware 1.5 steeds incompatible data.
Dit is wat ik gecodeerd heb: een dvd (.vob) van 4 gb (de TMF Yearmix opgenomen van TV),
gecodeerd met de volgende settings:
Modus SP >CBR Bitratio 450 kbps
res: 368 x 208 Frameratio 14.985
Bewerkingen: two

Audio:
bitratio: 64 kbps Kanalen stereo
Sample ratio 24000 Hz Volume: 200%

Wat doe ik fout?
Alvast bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 27-02 23:46
Anoniem: 117149 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:09:
Uhm over je opmerking,
het is zo dat AVC niet ondersteund werd in Mem Stick modem. Via UMD ondersteunde 1.5 het wel gewoon.
Dus GTA op 1.5 moet kunnen, AVC video was toch het belangrijkste knelpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 21:47
Eindelijk ook een PSP met GTA gekocht :)
Nu wil ik een paar filmpjes op m'n PSP zetten met PSP Video 9, maar het programma zegt dat de PSP niet gevonden is, terwijl ik toch echt de goede schijf heb ingegeven (I:). Hebben meer mensen hier last van? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02-05 15:34
(jarig!)
Waarschijnlijk heb je je memorystick nog niet in de sp geformatteerd, waardoor psp video 9 de mappen-structuur van de psp niet herkent, en dus zegt dat de psp niet is gevonden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Anoniem: 117149 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 17:09:
[...]

En crashone..
waarom geen WEP dan (dus eigen key invullen/opgeven)? Werkt als een trein bij mij..

Suc6.
Omdat WEP niet veilig is (vooral als er veel data over je netwerk gaat, wat bij mij dus het geval is), en bij WPA gebruik ik ook een eigen key, alleen deze heb ik ooit een gegenereerd met een scriptje.

Lees dat meer mensen problemen hebben met WPA.

* CrashOne gaat nog maar even proberen.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ruudvdsanden
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-10-2024
ik gebruik hier thuis mijn wireless linksys router om op internet te kome. Heb als beveiliging: 'WPA-PSK (TKIP)' en werkt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

SH4D3H schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:51:
[...]

Dus GTA op 1.5 moet kunnen, AVC video was toch het belangrijkste knelpunt?
Nee, GTA draait niet op 1.5 omdat er belangrijke firmware dingetjes (PRX files en dergelijke) ontbreken waar GTA specifiek naar zoekt. Deze zitten wél in 2.0 en nee, deze kunnen ook niet door het editen of bijplaatsen van files opgelost worden omdat ze geëncrypteerd/digitaal gehandtekend zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranzy
  • Registratie: Augustus 2001
ruudvdsanden schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:41:
ik gebruik hier thuis mijn wireless linksys router om op internet te kome. Heb als beveiliging: 'WPA-PSK (TKIP)' en werkt perfect.
Zelfde hier ...no problems. WRT54G v3.1

Ik heb ook een leuke computer..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

inXs

known as inXs

Phuncz schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 19:50:
Mja, het ligt er maar juist aan hoe je het bekijkt. Een DVD --> PMP formaat in 480x272 in goede kwaliteit zal wat plaats innemen ja. Echter als je wat episodes van bv. Family Guy en South Park encode, merk je dat 80MB per episode gewoon goede kwaliteit geeft met 512kbit average. Ik gebruik zelf PMP Simple, wat heel eenvoudig werkt om bestaande DivX/XviD te reencoden. En het werkt bijzonder snel !
Voor series, zoals lost of stargate bijvoorbeeld, gebruik ik vaak 256kbits, ziet er nog steeds super uit ook hoor ;)

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik gebruik tegenwoordig voor films coderen het programma PSP Movie Creator het is van pqdvd en het werkt perfect! Eeen van de weinige programma's denk ik ook waar bij je ondertitels eronder krijgt!!
(hoewel alleen als je van DVD ript!) Moet nog even kijken of ik ook dmv VobSub ondertitels eronderkan krijgen! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

IK heb zonet mijn hori psp screenprotector binnegekregen ...
Kan iemand mij vertellen hoe dat ding eropmoet? want de handleiding is in het chinees :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Anoniem: 165729 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 20:38:
Kan iemand mij helpen? Ik ben met video9 aan het coderen, maar krijg met mijn firmware 1.5 steeds incompatible data.
Dit is wat ik gecodeerd heb: een dvd (.vob) van 4 gb (de TMF Yearmix opgenomen van TV),
gecodeerd met de volgende settings:
Modus SP >CBR Bitratio 450 kbps
res: 368 x 208 Frameratio 14.985
Bewerkingen: two

Audio:
bitratio: 64 kbps Kanalen stereo
Sample ratio 24000 Hz Volume: 200%
!
Audio op 48000Hz zetten
Framerate op 29.975 zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

kaasaanfiets

Extreme Edition of koekoek

Anoniem: 117149 schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 13:24:
[...]

heel verhaal over video's op psp

.[/url]
ja dankje wel, goede info

weet iemand ook de verschillen tussen
firmware 2.0 en 2.6 ?

wat is (ver)nieuw(t) (ver)beter(t)

[ Voor 23% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-01-2006 14:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Eindelijk doet PSP Video 9 het, alleen wil het video's overzetten nog niet helemaal. Als ik alleen wil converten start hij de tweede bewerking, alleen blijft hij daar hangen :/ Hebben meer mensen hier last van? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ja ik heb daar ook last van :( dan stopt hij daar gewoon ... :'( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

dat heb ik ook alleen volgensmij is dat normaal want het filmpje kan je wel gewoon copieren en werkt ook...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
voor iedereen bij wie pspvideo9 blijft hangen-> zet de taal van het programma op engels ipv NL, problem solved. Is een bug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

aha ok, maar wat doet hij bij die 2e bewerking dan? alleen de eerste werkt namenlijk ook gewoon bij mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Het gewone transcoden werkt nu wel :)
Maar wanneer ik een filmpje wil copy'en naar welke map moet ik hem dan zetten?
Want m'n PSP geeft steeds maar aan dat er geen filmpjes zijn gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102419

In pspvideo 9 heb je ook de optie op de videos te verplaatsen naar je psp, je moet er dan wel opletten dat je avc in avc plaatst en sp in sp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Bobbus schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:59:
Het gewone transcoden werkt nu wel :)
Maar wanneer ik een filmpje wil copy'en naar welke map moet ik hem dan zetten?
Want m'n PSP geeft steeds maar aan dat er geen filmpjes zijn gevonden :/
L:\MP_ROOT\100ANV01

hebben jullie ook dat de: Time Remaining aldoor heen en weer vliegt?

[ Voor 12% gewijzigd door kaasaanfiets op 14-01-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

Tranzy schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:47:
[...]

Zelfde hier ...no problems. WRT54G v3.1
Hier ook. WAG54G V2.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Mag ik jullie mischien wijzen op het programma Videora PMP Converter en het programma PMP Mod
PMP mod laat je XVID en AVI op volledige resolutie afspelen!!! En dat is echt fantaschtisch qua kwaliteit!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161585

Dalma schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 11:41:
[...]

iemand nog een antwoord hierop?
verkoperspraatjes lijkt het me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 40554

En heeft iemand nog informatie hoe ik de HORI screenprotector erop moet doen?
Moet het natgemaakt worden oid?

[ Voor 41% gewijzigd door Anoniem: 40554 op 15-01-2006 00:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Je kunt het dingetje natmaken, en dan met een bankpas ( bijv. ) erop wrijven :D
Werkte als een trein hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ElayZ
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 06-05 22:08
Anoniem: 127560 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 23:03:
Mag ik jullie mischien wijzen op het programma Videora PMP Converter en het programma PMP Mod
PMP mod laat je XVID en AVI op volledige resolutie afspelen!!! En dat is echt fantaschtisch qua kwaliteit!!!
|:( read the damn topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BobB
Het wil me om de een of andere vage reden maar niet lukken om een filmpje op de PSP te krijgen :/
Ik heb al ImToo PSP Converter geprobeerd en PSP Video 9 maar het lukt me maar niet. Toen ik net de pixel-reanimator erop zette zag de PSP hem meteen. Zou het misschien aan de oorsprong van het filmpje kunnen liggen? (bijvoorbeeld Xvid) :)

Edit: Eigenlijk kun je die 2 programma's die ik hierboven noem gewoon laten wat het zijn. In de startpost staat precies hoe het moet, eigenlijk vind ik dit net zo makkelijk als al die programma's :)

[ Voor 25% gewijzigd door BobB op 15-01-2006 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Je moet 2 files in een bepaalde map gooien, een makkelijk tooltje wat ik daar voor gebruik is PSP Video Manager, http://www.sharewareguide...ls/psp-video-manager.html (gratis)

Die converter van ImToo vond ik trouwens vrij brak, veel codecs pakte hij niet.. Met die van Xilisoft (eigenlijk exact hetzelfde tooltje :? ) werkte alles wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23:45
ik gebruik psp media manager :) werkt als een trein, sleep em dr in, encoden maar meteen op de psp en KLAARR, AVC 768 kbps en AAC 128 kbps

alleen jammer dattie bepaalde codecs niet wil slikken, soms een standaard mpg bestand gaatie weer zeiken :( wmv heeftie geen problemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Laatst online: 28-01 12:45
Heeft iemand ervaring met deze batterij?
Ik wil hem graag kopen maar ik weet niet of hij geschikt is voor m'n PSP
Ik heb versie 110 (batterij)

http://www.gameaccessoire...=122_126&products_id=1916

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fl4sh3r
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-10-2023
Inmiddels heb ook ik wat filmpjes omgezet naar PSP formaat. Werkt allemaal lekker met PSP Video 9. Er is echter één dingetje wat me nog wel cool lijkt.

Met PSP Video 9 is het mogelijk om zo'n thumbnail toe te voegen vanuit een bitmap, maar een mogelijkheid om zo'n achtergrond filmpje erin te gooien heb ik nog niet kunnen vinden.

Als je lang op een icoon blijft staan van een game krijg je zo'n filmpje op de achtergrond te zien, dat zou ik ook wel voor wat filmpjes willen maken. Al is het maar om gewoon eens gedaan te hebben (en te pimpen naar andere toe :p )

Weet iemand misschien of/hoe dit kan?

[ Voor 6% gewijzigd door Fl4sh3r op 15-01-2006 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19-01-2024

marco899

Know's what he wants.

Tweak15KW schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:17:
Heeft iemand ervaring met deze batterij?
Ik wil hem graag kopen maar ik weet niet of hij geschikt is voor m'n PSP
Ik heb versie 110 (batterij)

http://www.gameaccessoire...=122_126&products_id=1916
Ja werkt goed. Als je hem goedkoper wilt hebben, geef maar even een mailtje. Heb er hier twee splinternieuwe en ongebruikte liggen die ik extra kreeg bij mijn 4GB datel.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
marco899 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:08:
[...]

Ja werkt goed. Als je hem goedkoper wilt hebben, geef maar even een mailtje. Heb er hier twee splinternieuwe en ongebruikte liggen die ik extra kreeg bij mijn 4GB datel.
Voor hoeveel kan ik hem van je overnemen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Tweak15KW schreef op zondag 15 januari 2006 @ 22:20:
[...]

Voor hoeveel kan ik hem van je overnemen? :)
Stuur maar even een mailtje dat hebben er al meer gedaan. Is overigens de laatste die ik heb.

Shuttle SB81P SS51G [350D Grip Canon 70-200/F2.8 1.4Ext Canon 17-55 F2.8 Canon EF-S 10-22 580Ex] PSP 1.5 [DS EZFlash] I-Mate SP5 1GB HTC Tytn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
marco899 schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:42:
[...]

Stuur maar even een mailtje dat hebben er al meer gedaan. Is overigens de laatste die ik heb.
Mailtje gestuurd, hoop snel van je te horen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
Fl4sh3r schreef op zondag 15 januari 2006 @ 20:21:
Inmiddels heb ook ik wat filmpjes omgezet naar PSP formaat. Werkt allemaal lekker met PSP Video 9. Er is echter één dingetje wat me nog wel cool lijkt.

Met PSP Video 9 is het mogelijk om zo'n thumbnail toe te voegen vanuit een bitmap, maar een mogelijkheid om zo'n achtergrond filmpje erin te gooien heb ik nog niet kunnen vinden.

Als je lang op een icoon blijft staan van een game krijg je zo'n filmpje op de achtergrond te zien, dat zou ik ook wel voor wat filmpjes willen maken. Al is het maar om gewoon eens gedaan te hebben (en te pimpen naar andere toe :p )

Weet iemand misschien of/hoe dit kan?
nee dat kan niet :) die 'filmpjes' hebben een groter formaat en het kan gewoon niet :P ik heb het zelf nog even geprobeerd :) gta zet zo'n filmpje bij de savegames, maar nee kwam niks te staan :)

[ Voor 3% gewijzigd door Moning2 op 16-01-2006 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Ben ik de enige die de bijgeleverde remote alles behalve handig vind ? Hij klemt nauwelijks, de dikke kabel is veel te zwaar en stijf tov. de dunne kabels van de oordopjes, en de knopjes zijn wel erg snel ingedrukt.

Weet iemand of het mogelijk is een andere remote erop aan te sluiten ? Ik heb een iPod remote weten te bemachtigen en ik ga eens zien of ik die kan modden om met de PSP te doen werken. De PSP heeft 6 pinnetjes en de iPod remote heeft er 4, dus zowiezo de stekker die omgezet moet worden. Hopelijk komen de uitgestuurde signalen overeen...

Afbeeldingslocatie: http://www.thetechzone.com/db_images/id315_images/ipod_remote.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik gebruik nooit ergens een ab bij ! niet bij me ipod niet bij me psp! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 17-03 14:34
Phuncz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:52:
Ben ik de enige die de bijgeleverde remote alles behalve handig vind ? Hij klemt nauwelijks, de dikke kabel is veel te zwaar en stijf tov. de dunne kabels van de oordopjes, en de knopjes zijn wel erg snel ingedrukt.

Weet iemand of het mogelijk is een andere remote erop aan te sluiten ? Ik heb een iPod remote weten te bemachtigen en ik ga eens zien of ik die kan modden om met de PSP te doen werken. De PSP heeft 6 pinnetjes en de iPod remote heeft er 4, dus zowiezo de stekker die omgezet moet worden. Hopelijk komen de uitgestuurde signalen overeen...

[afbeelding]
Dat gaat niet werken. De afstandsbediening van de PSP gebruikt een seriele poort, met specifieke commando's. Die komen 99,999% gegarandeerd niet overeen met de signalen van een Ipod.

Bron.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Daar had ik al vrees voor. Misschien dat ik het printje kan gebruiken, het aantal knoppen stemt immers overeen. Ik vind de remote mega "user-unfriendly". De kabel is zwaarder dan de remote en je trekt hem door zijn gebrekkig klemsysteem heel makkelijk los.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moning2
vanaf welke firmware werken h264 filmpkes vanaf de memory stick ? met 2.01 krijg ik een melding dat et filmpje niet kan worden afgespeelt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Phuncz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:35:
Daar had ik al vrees voor. Misschien dat ik het printje kan gebruiken, het aantal knoppen stemt immers overeen. Ik vind de remote mega "user-unfriendly". De kabel is zwaarder dan de remote en je trekt hem door zijn gebrekkig klemsysteem heel makkelijk los.
Sja, als je ruig gaat solderen, en het printje uit de psp remote weet in te passen in die van de Ipod, en de knoppen van de Ipod remote weet aan te sluiten op de plek waar die van de psp zaten, ben je bijna klaar, nadat je het stekkertje van de psp remote hebt omgesoldeerd... Veel succes met je mod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 05-05 13:08
met het spel tokobot kan ik niet verder komen. Heb de 2e boss verslagen wat moet ik nu doen kan nog steeds maar 2 plaatsen kiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

tokobot leek me een leuk spel is het dat???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phuncz
  • Niet online

Phuncz

Blaurens schreef op maandag 16 januari 2006 @ 14:47:
[...]

Sja, als je ruig gaat solderen, en het printje uit de psp remote weet in te passen in die van de Ipod, en de knoppen van de Ipod remote weet aan te sluiten op de plek waar die van de psp zaten, ben je bijna klaar, nadat je het stekkertje van de psp remote hebt omgesoldeerd... Veel succes met je mod!
Thx, dat is de missie ook :) Om het PSP abtje bij de PSP te houden in een zeer smalle/platte omhuizing (eventueel bijgewerkte batterijklepje dat ik teveel heb) en de iPod remote enkel de pulsen van de knoppen te laten sturen.

Maar ik zit nog met 1 ding: de kabel. Ik vind die kabel van beide remotes veel te dik en te zwaar in vergelijking. Ik zal dus naar een 8 of 10-aderige kabel moeten gaan die dun en licht is... Als iemand me hiermee op weg kan helpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henri8096
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:09

henri8096

BIM is not a software!

Weer eens opnieuw geprobeerd . . . WPA er weer op gezet.
PSP laten connecten . . . . . en hij doet et :? :X |:(

Snap niet waar dat ding eerder moeilijk over gedaan heeft.

edit:
Word het trouwens geen tijd voor een deeltje 16 ??????
Zag net iemand de opmerking maken dat iemand anders het topic ff door moest lezen.
Met ca. 1150 posts ben je dan wel ff bezig. 8)7
Dus lijkt het me tijd voor een nieuwe.

En om het overzichtelijk te houden is een limiet van ca. 500 posts mss wel makkelijk.
Maar dit is meer iets voor een modje om in de gaten te houden . . . O-)

[ Voor 40% gewijzigd door henri8096 op 16-01-2006 19:42 ]

--Stuck in the Apple Ecosystem (and happy about it).--

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16-04 12:24

Zandhaas

snelst haas op deze aardekloot

Ik heb dus ergens al pdf readers voor psp weten te vinden. Het proggies werkten naar behoren alleen vind ik kut dat ze grotere pdf's (meer dan 10 mb) met plaatjes telkens laten crashen.
ik moet m telkens rebooten, na drie bladzijdes al.
Is er nog andere goede software die niet zich laten afweet.
Softwares die ik al heb, zijn: Bookr-0.6.0 en psppdf v0.2u1 wellicht te oude versies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 22297

henri8096 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 19:38:
[...]

Weer eens opnieuw geprobeerd . . . WPA er weer op gezet.
PSP laten connecten . . . . . en hij doet et :? :X |:(

Snap niet waar dat ding eerder moeilijk over gedaan heeft.

edit:
Word het trouwens geen tijd voor een deeltje 16 ??????
Zag net iemand de opmerking maken dat iemand anders het topic ff door moest lezen.
Met ca. 1150 posts ben je dan wel ff bezig. 8)7
Dus lijkt het me tijd voor een nieuwe.

En om het overzichtelijk te houden is een limiet van ca. 500 posts mss wel makkelijk.
Maar dit is meer iets voor een modje om in de gaten te houden . . . O-)
toon volledige bericht
Het is een vreem apparaatje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118743

Welke zijn de beste UMD cases? Ik ben op zoek naar iets waar meerdere UMDs inkunnen en dus niet voor elke UMD een aparte case. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 10:30
ik heb m'n witte psp inmiddels (gigapack)..schitterend apparaat, maar goed dat wisten jullie allemaal al.

Ben een beetje gta aan het spelen. Krijg deze week ook nog eens, ridge racers, f1, wipeout en virtua tennis binnen.

heb ook nog een preorder gedaan voor de Gran Turismo 4 (US version).

Ook nog de brando beschermfolie besteld voor het scherm en de voorkant van de behuising en de witte logitech playgear pocket voor 15 euro vanuit hongkong ;)

[ Voor 23% gewijzigd door Dalma op 16-01-2006 22:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
(jarig!)
Ik ben inderdaad bezig met het maken van een nieuw topic. Echter is gisteren mijn schijf gecrashed, en ben ik de bestanden (afbeelding e.d.) kwijt die in de SP staan.

Maakt verder niet uit, er komen wel weer nieuwe, maar dat duurt iets langer. Enne, het is traditie in het Playstation Portable topic dat één deel uit 1000 posts oftewel 40 blz. bestaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

heb vage moment daarnet met mijn psp. ik wilde umd eruithalen en ik zie rode lampje binnen branden. dat is toch die laser. en hij brandt nog door als umd-klepje open gaat. gelukkig draait ie niet. Moet ik m door sony laten nakijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco899

marco899

Know's what he wants.

Zandhaas schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:48:
heb vage moment daarnet met mijn psp. ik wilde umd eruithalen en ik zie rode lampje binnen branden. dat is toch die laser. en hij brandt nog door als umd-klepje open gaat. gelukkig draait ie niet. Moet ik m door sony laten nakijken?
Lijkt mij wel. PSP zal het misschien nog prima doen, maar een probleem is aanstaande. Daarnaast is een laser niet zo best voor je ogen als deze erin schijnt via het klepje of ed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BioHazard
  • Laatst online: 07-05 12:53

BioHazard

*\o/*

Als je tijdelijk weer upgrade naar 2.0 he, blijft je homebrew dan wel intact voor als ik weer naar 1.5 zou gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Is er al een progamma om te chatten tussen psp's?
Een soort msn ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Huur mij in als freelance SEO consultant!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Ik bedoelde een progamma die je kan draaien zonder verbinding met internet zodat je "ad-hoc" met andere psp's in de omgeving kan chatten/praten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phYzar
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:01
Tweak15KW schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:26:
Ik bedoelde een progamma die je kan draaien zonder verbinding met internet zodat je "ad-hoc" met andere psp's in de omgeving kan chatten/praten
Dus je wilt chatten met mensen die vlak bij je in de buurt zijn? Dat heet toch praten of zie ik dat verkeerd? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118743

Tweak15KW schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:26:
het bereik daarvan is echt niet ver, je kan beter gewoon praten :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
Haha i know dat het omslachtig lijkt maar het lijkt mij gewoon grappig :P
Maarruhh, iemand? :+

[ Voor 14% gewijzigd door Tweak15KW op 17-01-2006 14:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yellowneck
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Yellowneck

Dure hobby....:\

Anoniem: 118743 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 13:37:
[...]

het bereik daarvan is echt niet ver, je kan beter gewoon praten :X
Nouja...onder saaie colleges of lesuren lijkt mij dat wel ideaal!

Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
(jarig!)
Zandhaas schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 00:48:
Nee, ik zou hem niet na laten kijken. Ik heb het net getest met 3 psp's. En deze hebben het ook allemaal. Het gebeurd altijd als de PSP van een UMD aan het laden is, en je maakt het klepje open.
Het is ook maar heel kort dat dit gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaasaanfiets
  • Niet online

kaasaanfiets

Trancesetter, ga je een compleet nieuwe TS maken? of ctrl c / v ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hier issie dan

De Grote "Hoe krijg ik goede video op me PSP. Deel 1" post!

Afbeeldingslocatie: http://www.kcbone.nl/img/psp-lotr.jpg

Voordat we beginnen moeten we een aantal dingen doornemen.

1. MP4
De PSP is door Sony niet ontwikkeld als PMP (Portable Media Player). Al kan de PSP deze functie uitstekend vervullen. Sony heeft de PSP daarom maar één ondersteund formaat ingebouwt. Namelijk, MP4. MP4/Mpeg4 is een videocompressie techniek die bijna standaard word toegepast in de mobiele sector. 3gp bestanden zijn ook met mpeg4 gecodeerd. Alleen is het aangepast voor preformance en uniformiteit onder mobiele telefoons. Ook om preformance redenen heeft Sony dus gekozen voor MP4. Het is namelijk helemaal (nog) niet bekend of de PSP wel voldoende rekenkracht heeft om Divx e.d. op het beeldscherm te toveren.
Goed, kort samenvattend: De PSP kan allen MP4 gecodeerde bestanden af spelen.

2. SP of AVC?
Het verschil tussen SP en AVC is simpel. Kwaliteit! AVC trapt de kont van SP zwaar. Dus AVC, punt. De technische kant zal ik niet op ingaan. Met SP zie je meer blokjes. Daar komt het op neer.

3. Bitrate
De definitie van bitrate is mooi: "De bitrate geeft aan hoeveel bits informatie er per seconde gebruikt zijn op de DVD en geeft daarmeee de mate van compressie weer."
Dit houd dus in, bij de compressie van video bestanden, dvd of niet. De bitrate indicator in PSPVideo 9 geeft dus aan hoeveel BITS er per seconde worden weggeschreven. Bij het afspelen geeft het aan hoeveel bits er worden gelezen per seconde.
Je moet dus aangeven wat de bitrate van de compressie moet zijn. Dat kan voor de PSP varieëren van 128Kbps tot 1500Kbps. 256Kbps is al een hele gangbare kwaliteit. 900Kbps is top. Hoe meer Kbps des te groter het bestand.

4. Resoluties!
Resoluties zijn van essentieel belang voor het voorkomen van veel irritatie. Altijd weer hetzelfde gedonder, het ".. JA HOOR! Het is allemaal uit zijn aspect ratio getrokken." femomeen. Hiervoor hebben we een tooltje, ARCT. Met ARCT kan je de resolutie omzetten naar een acpect ratio. Maar das voor de experts. Wij houden het simpel. 480x160 of 368x208. Verderop meer.

5. Audio
Er zijn eigenlijk twee keuses in audio kwaliteit. 92Kbps/48000Hz en 128Kbs/48000Hz. Op een film van 1:45 uur scheelt het ongeveer 25mb. Je begrijpt, deze bitrate staat los van de Video bitrate.
Het volume is wel ff van belang bij het omzetten. De PSP heeft namelijk "oor vriendelijke output". Ja, en dan ook nog de oorvriendelijke oordopje, en je houd helemaal geen volume meer over. Daarom, zet het volume wat omhoog. 150% voldoet wel. Kijk wel uit voor clipping.

6. FPS
Frames Per Seconde. Lijkt me duidelijk. In de meeste gevallen is dat 29.97Fps.

Goed, dit allemaal in onze kop te hebben geramd, gaan we werken met PSPVideo9.

Afbeeldingslocatie: http://www.kcbone.nl/img/pspvideo9.jpg
PSPVideo9 is gewoon de beste optie voor het omzetten van videobestanden naar PSP formaat. Het ondersteund vrjiwel alle compressie methodes. Divx, Xvid, Avi, Mov, Mpeg, Vob, noem het maar op.

Introductie
Het programma spreekt voorzich eigenlijk. Het enigste wat belangrijk is, is dat je een goede configuratie hebt voor het 'transcoden' van bestanden.
Na heel veel instellen heb ik volgens mij een goede verhouding gevonden tussen kwaliteit en bestandsgrootte.

Kwaliteit of bestandsgrootte?
Ten eerste we hebben het altijd over AVC als we het over kwaliteit hebben. Dus goed opletten bij het converteren!

Ik vroeg me laatst af, wat is nou eigenlijk de definitie van "goede kwaliteit". In het geval van de psp, kwaliteit tegenover bestandsgrootte, lijkt me.
Als je de resolutie op 368x208 ze en de bitrate op 256kbps zet, merkte ik dat je al redelijke blur krijgt. Maar dit is alleen hinderlijk als je gedetaileerde beelden hebt. Natuurfilms, actiefilms, enz.

Op "afstand" welleswaar. Hoe verder weg objecten in de film zijn, hoe blurriger het word. Zeg, op "3 meter" kan je emotie al niet meer van gezichten af lezen.
Bij teken/animatie films geld wat anders. Daar voldoet 368x208 wel mee.
However, met deze instellingen is de bestandsgrootte, van een 716MB grootte xvid film, wel teruggebracht naar 181MB. Dus als je een beetje kwaliteit wil inleveren voor 5 films op je 1GB Mem stick, de keus is aan jouw.

Tot zover Deel 1. Deel 2 (het geruik van PSPVideo9, beste bitrates e.d.) post ik ASAP. Hierin zal ik een aantal screens plaatsen van verschillende instelllingen. Zodat je gewoon ziet wat het verschil is. Wel zo handig. :P

Als ik me ergens vergis hoor ik het natuurlijk graag.

[ Voor 31% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-01-2006 11:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51661

Ik heb op mn PSP nog steeds die firmware versie 1.5 staan met die version faker op 2.0.

Nu heb ik GTA Liberty City gekocht en dat gaat natuurlijk niet samen. Ik kan het spel niet spelen omdat ik versie 1.5 heb, door version faker denkt de PSP dat ik versie 2.0 en daarom kan ik weer niet updaten :o

Heb wat rondgezocht maar kan nergens vinden hoe dit te fixen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k5052
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23-04 17:49
Dalma schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:42:
ik heb m'n witte psp inmiddels (gigapack)..schitterend apparaat, maar goed dat wisten jullie allemaal al.

Ben een beetje gta aan het spelen. Krijg deze week ook nog eens, ridge racers, f1, wipeout en virtua tennis binnen.

heb ook nog een preorder gedaan voor de Gran Turismo 4 (US version).

Ook nog de brando beschermfolie besteld voor het scherm en de voorkant van de behuising en de witte logitech playgear pocket voor 15 euro vanuit hongkong ;)
naar mijn weten zijn er geen 'witte' logitech playgear pockets. Laatst ook een blauwe en rode gespot maar ik vermoed toch echt dat die fake zijn :X

edit: hmm... toch plaatjes van , maar nergens een officiele bron

[ Voor 6% gewijzigd door k5052 op 17-01-2006 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
Anoniem: 51661 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:17:
Ik heb op mn PSP nog steeds die firmware versie 1.5 staan met die version faker op 2.0.

Nu heb ik GTA Liberty City gekocht en dat gaat natuurlijk niet samen. Ik kan het spel niet spelen omdat ik versie 1.5 heb, door version faker denkt de PSP dat ik versie 2.0 en daarom kan ik weer niet updaten :o

Heb wat rondgezocht maar kan nergens vinden hoe dit te fixen :7
De version changer weer starten, instellen op 1.5, en dan de update naar 2.0 nog es draaien.

Let wel op dat je niet via het net update, dan zit je met 2.6 en kan je geen homebrew meer draaien of downgraden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandhaas

Zandhaas

Nee, ik zou hem niet na laten kijken. Ik heb het net getest met 3 psp's. En deze hebben het ook allemaal. Het gebeurd altijd als de PSP van een UMD aan het laden is, en je maakt het klepje open.
Het is ook maar heel kort dat dit gebeurd.
klopt, maar nu brand ie continu door. ook als er net geen umd in zit.
als ie accu vreet, gaat ie meteen onder de 'schoevendraaier' bij Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dalma
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-04 10:30
kenny89 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 18:20:
[...]

naar mijn weten zijn er geen 'witte' logitech playgear pockets. Laatst ook een blauwe en rode gespot maar ik vermoed toch echt dat die fake zijn :X

edit: hmm... toch plaatjes van , maar nergens een officiele bron
nee is niet nep hoor..ook nog een officiele bron..kwestie van ff googlen

bij liksang kun je ze ook kopen

Afbeeldingslocatie: http://image.lik-sang.com/images//large/psp-logitech-playgear-case-white.jpg

als je goed kijkt staat er op de witte, logicool..zo wordt logitech genoemd in japan..

je kunt trouwens ook naar de officiele website van logitech in japan..

daar staan alle kleuren van deze doos..namelijk zwart, wit, oranje en blauw ;)

zie hier de link http://www.logicool.co.jp...CRID=2362,CONTENTID=10181

Afbeeldingslocatie: http://www.logicool.co.jp/lang/images/6/9085.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Dalma op 17-01-2006 19:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
(jarig!)
koekoek2003nl schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:54:
Trancesetter, ga je een compleet nieuwe TS maken? of ctrl c / v ?
Ik wil een gedeelte copy/paste doen, maar ook een aantal nieuwe dingen erin. Zo heeft KC-Bone een mooie video-tutorial geschreven, en is nog iemand bezig met het maken van een homebrew-tutorial/omschrijving.

Ikzelf heb van beide niet echt verstand, en daarom vind ik het erg fijn dat deze personen dit doen.

Ik probeer verder het nieuwe topic morgen online te hebben staan. Waarin gedeeltelijk wat dingen zijn veranderd, maar het merendeel nog hetzelfde is. de rest doe ik dan later...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Heb ook mijn spiderman 2 binnen, een maand na registratie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07-05 12:51

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Over de video-tutorial iets hierboven:

SP kan net zo mooi zijn als AVC, echter kost het meer ruimte op je memstick. Blokjes zie je door een te lage bitrate, om het technische verhaal maar ff te vermijden :)

DivX al al gewoon af te spelen op de PSP, hier is genoeg rekenkracht voor. Echter is de beschikbare software hiervoor nog veel te buggy, en bevatten veel divx`jes teveel foute frames/corrupte data, waardoor de software alsnog over zijn nek gaat.

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PetersNL
  • Laatst online: 29-04 21:09
Met de nieuwste pmp kun je als het goed is makkelijk divx afspelen op de psp op volledige resolutie. Alleen moet je wel 1.5 fw hebben. Divx en Xvid draait daar als ik de posts moet geloven op pspupdates gewoon soepel, zonder framedrops of andere rare ongein.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0Burner0
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 18:34
Mischien is dit al besproken maar heb echt gezocht dus FLAME :( me niet a.u.b.

Ik heb nog geen psp maar ik kan er 1 kopen die uit japan komt.

Wat is het nadeel??
Wat is het voordeel??
*ik weet dat je zelfde regio code voor games heb.
Dingen waar ik op moet letten??

Ervaringen?

(ik wil em gaan gebruiken om ook backups te kunne spelen)

Thnx Burner O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Michael Knight schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 23:46:
Over de video-tutorial iets hierboven:

SP kan net zo mooi zijn als AVC, echter kost het meer ruimte op je memstick. Blokjes zie je door een te lage bitrate, om het technische verhaal maar ff te vermijden :)

DivX al al gewoon af te spelen op de PSP, hier is genoeg rekenkracht voor. Echter is de beschikbare software hiervoor nog veel te buggy, en bevatten veel divx`jes teveel foute frames/corrupte data, waardoor de software alsnog over zijn nek gaat.
Als je ff doorleest, lees je mijn definitie van kwaliteit. Bestandsgrootte tegenover kwaliteit. Dan vind ik SP dus mindere van kwaliteit als de bestanden even groot zijn (AVC tegenover SP). Klopt als een bus toch?

Dat Divx en Xvid qua rekenkracht op de PSP vertoond kunnen worden was mij nog niet bekent. Enigste wat ik erover kan zeggen, DOPE ONTWIKKELING! :D

[ Voor 9% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-01-2006 01:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinspire
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 07-05 12:30

Martinspire

Awesomeness

0Burner0 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:53:
volgens mij is het enigste verschil dat de firmware daar nog op 1.0 of 1.5 kan staan en dat je de taal ff op nl moet zetten, voor de rest maakt het niet veel uit (voor de valuepack tenminste)

Martinspire - PC, PS4, X1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

djmantri schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:26:
[...]

volgens mij is het enigste verschil dat de firmware daar nog op 1.0 of 1.5 kan staan en dat je de taal ff op nl moet zetten, voor de rest maakt het niet veel uit (voor de valuepack tenminste)
Japanse PSP hebben ook gewoon FW 2.0 tegenwoordig met de Nederlandse taal support.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 141058

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 09:21:
[...]

Japanse PSP hebben ook gewoon FW 2.0 tegenwoordig met de Nederlandse taal support.
neej 1.5 heeft al NL : )

alleen zal je alle nieuwe games niet kunnen spelen want die hebben allemaal 2.0+ nodig dus dan ga je alleen voor de oude games :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

minitjuh89,
ok.. eens. ;)

En nog ff dit,
0Burner0 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 00:53:
Mischien is dit al besproken maar heb echt gezocht dus FLAME :( me niet a.u.b.

Wat is het nadeel??
Wat is het voordeel??
*ik weet dat je zelfde regio code voor games heb.
Dingen waar ik op moet letten??

Ervaringen?

Thnx Burner O-)
Uhm... Mja.... Gebackups draaien op 1.5. Kan je doen alleen is je spel aanbod een beetje klein he met 1.5.

Jonge, koop gewoon een PSP bij de Bart Smit hier in NL. Heb je er garantie bij enzo. Ook wel handig. En maak de PSP industrie nou is niet kapot met je "backup" (lees: gedownload via e-mule) games. Als je een PSP kan betalen met een dikke MEM Stick kan je ook wel 1 keer per maand 30 tot 50 euro aan de kant leggen voor games.

En als je je PSP als nintendo 64 wil gebruiken. Dan heb ik niks gezegt. Ga vooral je gang.

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-01-2006 11:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• inXs
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:18

inXs

known as inXs

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 01:03:
[...]

Als je ff doorleest, lees je mijn definitie van kwaliteit. Bestandsgrootte tegenover kwaliteit. Dan vind ik SP dus mindere van kwaliteit als de bestanden even groot zijn (AVC tegenover SP). Klopt als een bus toch?

Dat Divx en Xvid qua rekenkracht op de PSP vertoond kunnen worden was mij nog niet bekent. Enigste wat ik erover kan zeggen, DOPE ONTWIKKELING! :D
Met de PMP mod inderdaad ja, alleen moet je je divx/xvid ff omzetten naar een PMP bestand. Is gewoon een simpel conversie tooltje voor en is zo gedaan. Je hebt dan dus full screen, vet goede kwaliteit en geluid en het kost weinig ruimte.

superB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PMP-Bestand? En dat is? Laat me raden, .mp4 extentie?

Als dat zo is hebben we het dus niet meer over Divx of Xvid. Rechtstreeks je Divx of Xvid bestanden van 700MB afspelen gaat namelijk nooit lukken lijkt me omdat de resolutie gewoon te hoog is.

1. Dus, PMP bestand?
2. Omgezet met welk programma?

En vind je het niet een beetje jammer dat je alleen maar 1.5 games kunt spelen? Je draait 1.5 nog dan toch? Of mis ik iets?
Neem aan dat je homebrew draait (mijn mening daarover lees je in me eerdere post).

Ik ga nog uitgebreid in op het omzetten van films in deel 2 van de grote "Hoe krijg ik goede video op me PSP" post.

Greetz, KC

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-01-2006 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Anoniem: 117149 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 13:47:
En vind je het niet een beetje jammer dat je alleen maar 1.5 games kunt spelen? Je draait 1.5 nog dan toch? Of mis ik iets?
Neem aan dat je homebrew draait (mijn mening daarover lees je in me eerdere post).
Ik vind het bijv. helemaal niet jammer dat ik enkel 1.5 games kan spelen.
Ik speel al weinig PSP games op m'n PSP, en de games die ik speel werken gewoon.
Emulatoren en de mogelijkheid om onderweg films/anime te kijken voldoen al bij mij :)
Verder vind ik het ook leuk m'n eigen troep te kunnen schrijven en gebruiken zonder bijv de GTA exploit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ok.. Maaruh ik zou wel wat duidelijkheid willen over die "(PSP)PMP bestanden". Het lijkt mij dat het toch echt geen divx of xvid is.

Anyone?

EDIT:
Laat maar. Ik had weer is gelijk. 8)
Video:
...
[Bron]

BREAK

Ik had dus niet gelijk... :P

[ Voor 154% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-01-2006 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15:06
Phuncz schreef op maandag 16 januari 2006 @ 13:52:

[afbeelding]
De PSP remote telt 6 aansluitpinnen, en 5 knopjes.
Als je het mij vraagt is 1 pinnetje voor de gezamelijke stroomtoevoer, hangen de overige 5 elk aan een knopje (De hold is puur een onderbreking van de spanningstoevoer, deze heeft geen eigen lijn) en zijn de knopjes niet meer dan een druk-contact. Dus helemaal geen serieële verbinding als je t mij vraagt.

Als die iPod remote ook zo werkt is het een kwestie van t stekkertje omzetten. Als die wel via een bepaald signaal werkt wordt het een kloteklus hem op een PSP te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 16:44
Anoniem: 117149 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:12:
Ok.. Maaruh ik zou wel wat duidelijkheid willen over die "(PSP)PMP bestanden". Het lijkt mij dat het toch echt geen divx of xvid is.
DivX en xvid zijn ook MPEG4
http://nl.wikipedia.org/wiki/DIVX

Het AVC formaat is een speciale variant van MPEG4, nl H264
http://computing-dictionary.thefreedictionary.com/H.264

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 117149 schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:12:

Anyone?

EDIT:
Laat maar. Ik had weer is gelijk. 8)

[...]

[Bron]

Dit is dus "exact" hetzelfde als de 2.5 Firmware. Minder zelfs!
Als ik het goed begrijp word AVC word niet ondersteund. Met PSPVideo9 kan je alle formaten naar AVC 480x272 converteren. Zelfs beter als SP compressie dus.
toon volledige bericht
nou zover ik weet is het gewoon een .pmp bestand wat uit videora komt! ...

heb is een divx bestand gemuxt met een nieuw geluidsbestand maar dat blijft dan natuurlijk wel gewoon divx!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Rnie16,

Jij snapt het. ;)

Is dat .PMP bestand dat alleen van resolutie veranderd?
Als het omzetten van het divx bestand als enigste nut heeft, het verkleinen van het audio kannaal, vind ik het nogal wat omslachtig.
En, hoezo audio omzetten. Kan me het voorstellen als het AC3 is. Ok dan moet het ff naar MP3 omgezet worden. Andere reden kan ik niet bedenken.

En,
Als de 'main reason' van het gebruik van de PMP mod is, dat je 480x272 films kan afspelen, vind ik het onzin om daarvoor je PSP te modden (zowiezo op tegen, maar goed..). FW 2.6 kan het zowiezo al. Eerdere (2.0, 2.5?) ook al geloof ik.

Greetz, KC

[ Voor 87% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-01-2006 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
Fullscreen is 480x272 ;)

Iemand trouwens een goede PSP emulator voor de PC?
PSPe0.9 werkt niet met m'n eigen eboots, vreemd genoeg :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar heb je het over? Weet ik toch... Het gaat erom dat het in FW1.5 nog niet kon vannaf je memory stick.

:S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SH4D3H
mod is, dat je 420x272 films kan afspelen, vind
Ik dacht dat je hier 480x272 bedoelde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TranceSetter
(jarig!)
Komt ie dan hé: Het Playstation Portable Topic deel 16

Ideeën om te wijzigen zijn altijd welkom, en ga hier dan ook aan werken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

SH4D3H schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:46:
[...]

Ik dacht dat je hier 480x272 bedoelde?
Owh ik zie het! :D Excuseer mijn botheid. :P

Ik ga over op deel 16 allen! Tot daar!

PS. Nice job TranceSetter.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 117149 op 18-01-2006 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaurens
frickY schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 15:13:
[...]

De PSP remote telt 6 aansluitpinnen, en 5 knopjes.
Als je het mij vraagt is 1 pinnetje voor de gezamelijke stroomtoevoer, hangen de overige 5 elk aan een knopje (De hold is puur een onderbreking van de spanningstoevoer, deze heeft geen eigen lijn) en zijn de knopjes niet meer dan een druk-contact. Dus helemaal geen serieële verbinding als je t mij vraagt.
Het WEL een seriele verbinding. Zie de bron die ik reeds noemde, op deze link: http://nil.rpc1.org/psp/remote.html

Overigens: hier is de pinuit te vinden van de remote.

[ Voor 16% gewijzigd door Blaurens op 18-01-2006 15:57 ]

Pagina: 1 ... 11 12 Laatste

Dit topic is gesloten.