Als je al ervaring hebt met films op je PSP zetten, dan weet je dat je je (dvd, xvid, divx) films moet omzetten naar het MP4(avc) formaat.
Als ik vervolgens een film omzet, stel een xvid van 700MB, kan ik hem verkleinen, met goed behoud van kwaliteit, tot 150MB.
De kwaliteit is dan gewoon goed. Het formaat: AVC - 368x207 - 256Kbit - 96Kbit (audio) - 29.97FPS
Als je een hogere kwaliteit wil, die van umd bijvoorbeeld worden de bestanden een stuk groter.
Maar met 1GB aan opslag capaciteit is het niet echt gangbaar om het te doen. Je kan namelijk dan maar 1 film kwijt op je mem stick. Als echter de 4 en 8 GB stick er zijn word het wel gangbaar. Je kan dan respectievelijk 3 a 4 of 7 a 8 films op je mem stick kwijt.
Echte HD op je PSP gaat natuurlijk nooit lukken omdat de resolutie van HD veeel te hoog is. Namelijk de volgende:
720i - 1280x720 interlaced
720p - 1280x720 progressive
1080i - 1920x1080 interlaced
1080p - 1920x1080 progressive
(
Lees voor meer info)
Er zijn nou eenmaal twee standaarden vraag me niet waarom.
Het "HD" formaat op je PSP word dan iets van: AVC - 480x272 (max reso psp) - 512Kbit - 128Kbit (audio) - 29.97FPS
Let op: Zorg dat je een goede source hebt anders zul je amper verschil zien. Bij animatie films zou ik zowiezo het eerste formaat aanhouden omdat in die films vaak grootte kleurvlakken zitten die makkelijk te comprimeren zijn.
Ik hou het lekker op het eerst genoemde formaat. Dit vind ik goed te doen en ik kan 3 1CD films op mijn mem stick van 1GB. Plus nog wat Simpsons. Die zijn bij mij van 150MB naar 50MB gegaan...
Hmm ff rekenen.. 1GB / 50 MB = een heleboel Simpsons!

Woehoe! Lost-jes erbij en ik vermaak me wel in de trein!
Hoop dat je er wat aan hebt aan dit verhaal, koekoek2003nl.. Greetz
Links:
PSPVideo9 - Video convert software voor PSP (wel bekend lijkt me).
Xilisoft video converter - Nog een andere converter.
Alles over omzetten van video's naar psp formaat met PSPVideo9.