Toon posts:

SYSTEEM NIET STABIEL!!!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik krijg mijn systeem maar niet stabiel, wat ik ook probeer!

Ik heb een:

* Celemine 600@801
* 192 RAM
* ABIT BE-6 2de rivisie
* G-force
* enzv

En die DMA 66 controler doet het ook niet! (HD word er langzamer van) Heb hem dus op UDM 33 gezet! Ook al klok ik heb hem NIET over, hij crashed TOCH net zo vaak! Mij OS is WIN ME......

Ik hoop dat jullie nog wat TIPS hebben want volgens mij is deze syteem al verouderd...

Groetjes

*D Dreamy

Verwijderd

Betere voeding, aangezien je een gforce hebt.
Neem een 300 of 330watt voeding.

Verwijderd

Kun je wat meer info geven, hoe en in welke situatie loopt hij vast. Volkomen willekeurig of bijvoorbeeld altijd tijdens 3D. Krijg je een foutmelding of sta je gewoon vast ?

Waarschijnlijk is het een kwestie van drivers installeren.

Verwijderd

hmmm...probeer eerst 's de DMA66 poorten te disabelen in je apparaatbeheer.

Uitzetten dus. Dan kijken of ie nog crashed, zo niet, dan heb ik wel verdere info voor je.

Verwijderd

Misshien is je FAN can je CPU kapoet

hebbik ook weleens gehad ,

Verwijderd

Wel goed overgeklokt?

• bonceng
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoi, had ik ook gehad. Uiteindelijk met andere type geheugen loopt ie eindelijk stabiel, maar dan ook echt stabiel.

Ik heb nu PC133 geheugen d'rin zitten op CAS 3 geloof ik, hij is nog geen keer gecrashed (loopt nu al 1 week 24/dag full loaded) dus 't ziet er goed uit. Later ga ik 'm nog tunen.

Dus probeer met je geheugen instellingen te klooien, is kijken welke 't beste is voor jou (en eventueel proberen andere type geheugen als je die hebt)

specs

• bakboord1
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-12-2025

bakboord1

No. 1 of the eight.

Wellicht is Win ME het probleem of inderdaad je geheugen. Ik draai zelf op 350W en echt stabiel is het ook niet.

Abit KT7A, 700@5.5*150@1,75V, 512 Mb, TNT2 M64 32MB AGP, Terratec DMX x-fire1024, Iiyama VM 452

Verwijderd

Topicstarter
Wow!

Dit is mijn eerste keer hier in deze forum, heb gelijk al ZOVEEL helpers! THANKS!

Nou hij crashed abnormaal vaak in WIN98 / WIN ME, ook in spellen! Krijgt dus een BLAUWE SCHERM of HIJ LOOPT VAST!

Terwijl mijn ouwe systeem dat niet heeft! Heb alle NIEUWSTE DRIVERS geinstalleerd, dus alles gedaan wat ik kan doen!

Hij crashed ook in DMA 33 mode! In DMA 66 is het NOG ERGER! Terwijl mijn harde schijf HET WEL ondersteund (heb nog expres voor deze MOBO gekocht vanwege deze functie + OCen natuurlijk)

Heb volgens mij wel GOED overgeclockt! Want voordat ik hem OC was hij al zo! Dus daar ligt het niet aan! En ik weet niet of het ook aan de RAM ligt, ZE ZIJN NIEUW!!!

Ligt het ECHT aan de VOEDING? Gebruikt die G-FORCE echt zoveel stroom?

Ok Groetjes!

;) Dreamy

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-08 07:22
Op vrijdag 19 januari 2001 18:53 schreef Dreamy het volgende:
Wow!

Dit is mijn eerste keer hier in deze forum, heb gelijk al ZOVEEL helpers! THANKS!

Nou hij crashed abnormaal vaak in WIN98 / WIN ME, ook in spellen! Krijgt dus een BLAUWE SCHERM of HIJ LOOPT VAST!

Terwijl mijn ouwe systeem dat niet heeft! Heb alle NIEUWSTE DRIVERS geinstalleerd, dus alles gedaan wat ik kan doen!

Hij crashed ook in DMA 33 mode! In DMA 66 is het NOG ERGER! Terwijl mijn harde schijf HET WEL ondersteund (heb nog expres voor deze MOBO gekocht vanwege deze functie + OCen natuurlijk)

Heb volgens mij wel GOED overgeclockt! Want voordat ik hem OC was hij al zo! Dus daar ligt het niet aan! En ik weet niet of het ook aan de RAM ligt, ZE ZIJN NIEUW!!!

Ok Groetjes!

;) Dreamy
Met die blauwe scheremn, wat voor fouten, noteer deze ff, dan kunnen we er wat mee ;)

En die udma 33/66 mode: IDE kabel kapot? probeer es een andere, en heb je wel een udma 66 kabel ?

Voeding is wel degelijk een probleem, ik weet niet hoeveel watt je nu hebt maar, hoe meer hoe beter >:)
Ik werk nu met 300watt op mobo + fans en 230watt op hdd, brander, cdrom, etc

if broken it is, fix it you should

Verwijderd

ja waarschijnlijk heeft ie geen udma 66 kabel gebruikt en krijgt ie daarom zoveel problemen, verder zou een biosflash misschien het een of ander kunnen verhelpen , en in je bios je fail safe settings aanhouden ipv fastest wil ook nog wel eens helpen (8>

Verwijderd

Topicstarter
Hoi elgringo,

Ik zal proberen mij blauwe scherm te noteren! Ben op dit moment niet thuis! Ben een week ergens anders gaan logeren, ZIJ HEBBEN KABEL HIER (is bij mij nog niet aanleverbaar)! Dus heb ik heel de avond zitten surfen! Ben gelijk lid geworden van GoT! Ik ga pas volgende week naar huis! Dan ga ik ALLES toepassen wat jullie hier hebben voorgesteld als TIP! THANKS!!!

Heb BTW al een biosflash gedaan. Heb ook UDM 66 kabel gebruikt! En die andere kables zijn zeker weten niet kapot! Ik heb trouwens een 250 watt voeding!

Groetjes!!!

:P Dreamy

• TB
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 21-09-2025

TB

pompiedom

Op vrijdag 19 januari 2001 19:23 schreef Dreamy het volgende:
Hoi elgringo,

Ik zal proberen mij blauwe scherm te noteren! Ben op dit moment niet thuis! Groetjes!!!
Uhm, volgens mij was dat niet helemaal serieus bedoeld :P ;)

Verwijderd

Die HPT366 controller levert een hoop problemen op de BE6-2. Ik kan er over meepraten, 'k heb 'm zelf ook. Doe maar 's een search op HPT366 en BE6-2.....

Eindelijk na een aantal weken heb ik mijn UDMA66 schijf draaiende gekregen op dit mobo. Zelfs toen ik nog gewoon een DMA33 schijf op de DMA33 IDE poort had aangesloten gaf de HPT366 controller problemen (ook crashes)als ik 'm niet op disabled zette. Probeer dus eerst 's een goede driver te downloaden, en dat is de 1.28b (beta) in combinatie met bios versie 1.26 voor je BE6-2.

Als je wilt kan ik ze naar je toe mailen.

En mocht je je schijf op die HPT366 controller aan willen sluiten heb ik nog wel een paar tips voor je. Je kan ook de search in dit forum gebruiken, maar da's een hele klus...je ziet door de bomen het bos niet meer.

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Op vrijdag 19 januari 2001 20:27 schreef TB het volgende:

[..]
Uhm, volgens mij was dat niet helemaal serieus bedoeld :P ;)
En waarom niet:?

Je moet wel weten wat er precies vastloopt. Daar kan je toch vrij veel uithalen hoor.

Verwijderd

ach worsie , je hebt kenners en je hebt gebruikers ;)

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 22:47 schreef WildThang het volgende:
Die HPT366 controller levert een hoop problemen op de BE6-2. Ik kan er over meepraten, 'k heb 'm zelf ook. Doe maar 's een search op HPT366 en BE6-2.....

Eindelijk na een aantal weken heb ik mijn UDMA66 schijf draaiende gekregen op dit mobo. Zelfs toen ik nog gewoon een DMA33 schijf op de DMA33 IDE poort had aangesloten gaf de HPT366 controller problemen (ook crashes)als ik 'm niet op disabled zette. Probeer dus eerst 's een goede driver te downloaden, en dat is de 1.28b (beta) in combinatie met bios versie 1.26 voor je BE6-2.

En mocht je je schijf op die HPT366 controller aan willen sluiten heb ik nog wel een paar tips voor je. Je kan ook de search in dit forum gebruiken, maar da's een hele klus...je ziet door de bomen het bos niet meer.
Yo WildThang,

Ik zal je TIP opvolgen! Thanks! als ik PROBLEMEN krijg hoor je nog van mij!

Alvast bedankt!

:D Dreamy

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 22:47 schreef WildThang het volgende:

Hey ik kan geen DRIVER 1.28b vinden? Hoe kan dat nou? En bios 1.26? Waar kan ik die vinden? Ik heb wel de nieuwste van ABIT al geflashed. Ik zou het fijn vinden als je ze naar mij kan mailen! Of via ICQ: 92580116.

THANKS!

;) Dreamy

Verwijderd

Ik mail je ze wel ff...

Je email staat niet in je profiel, dus mail me maar ff op: michiel.van-dijk@chello.nl

Dan stuur ik je per ommegaande de files toe.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 januari 2001 13:34 schreef WildThang het volgende:
Ik mail je ze wel ff...

Je email staat niet in je profiel, dus mail me maar ff op: michiel.van-dijk@chello.nl

Dan stuur ik je per ommegaande de files toe.
OK THANKS!

:) Dreamy

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 19 januari 2001 18:58 schreef elgringo het volgende:

[..]
Met die blauwe scheremn, wat voor fouten, noteer deze ff, dan kunnen we er wat mee ;)
Hoi! Ben weer thuis vandaag, hij liep binnen 10 minuten gewoon 3 keer vast, zonder blauwe scherm. Enige waarop hij reageerd is CON+ALT+DEL.......

Zoals nu loopt hij weer OK, zit al meer dan een half online...:)

Maar het is kwestie van tijd....:'(

Ik ben ook bezig om die andere tips op te volgen, die van WILDTHANG, kreeg BIOS & DRIVERS van hem!!

Groetjes,

Verwijderd

HPT 366 chip heeft problemen met de OUDE IBM 7200 RPM HD gevallen.

Moet gewoon bij abit.com.tw eens op zoehk gaan naar de drivers voor de HOTROD 66 HPT 366 onboard Chip drivers,

Verders,het is een BE-6 2,het beste ben je af met een MSI pro slotket af een ASUS 133 Mhz slotket,niet elke slotket werkt goed i.v.m. overclokking.

Moet er maar eens deglijk geheugen inzetten.
Alles van eenzefde merk en grote,

JE zit nu waarschijnlijk op een FSB van 90 Mhz,moet je maar eens iet meer spanning op je cpu (Kan tot 1.90) zetten,en je IO (3.60) iets omhog kan ook helpen.

Verwijderd

</quote>Wow!

Nou hij crashed abnormaal vaak in WIN98 / WIN ME, ook in spellen! Krijgt dus een BLAUWE SCHERM of
HIJ LOOPT VAST!

Terwijl mijn ouwe systeem dat niet heeft! Heb alle NIEUWSTE DRIVERS geinstalleerd, dus alles gedaan
wat ik kan doen!

Hij crashed ook in DMA 33 mode! In DMA 66 is het NOG ERGER! Terwijl mijn harde schijf HET WEL
ondersteund (heb nog expres voor deze MOBO gekocht vanwege deze functie + OCen natuurlijk)

Heb volgens mij wel GOED overgeclockt! Want voordat ik hem OC was hij al zo! Dus daar ligt het niet aan!
En ik weet niet of het ook aan de RAM ligt, ZE ZIJN NIEUW!!!

Ok Groetjes!

Dreamy
</quote>

Je moest eens kijken naar je geheugen, Als dat niet hetzelfde is dan moet je daar maar eens hetzelfde van maken dus het zelfde merk. Dat kan nog wel eens een probleem opleveren en verder adviseer ik je geen ME te draaien. Je weet toch dat dat een MegaError is. Je kunt beter Win98SE draaien die draait beter.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi!

Ik heb allemaal jullie tips opgevolgd, maarre het is nog erger geworden....:'(

* Ik heb dus de I/O naar 3.60 ipv 3.50 opgekrikt

* Nou ik heb ook geprobeerd met 1 reepje RAM te werken...tevergeefs

* Ik heb de BIOS geflashed (net na het flashen liep ie vast!! Ik me ROTJE geschrokken!! Maar gelukkig behoudt hij het oude BIOS, een paar keer geprobeerd te flashen maar het zelfde resultaat, hij geeft aan dat er een paar gegevens niet veranderd zijn). Is me uiteindelijk toch wel gelukt van BIOS SH naar UH te gaan maar:

- mijn IDE aansluiting voor DVDROM werkt INEENS niet meer (zo goed): BIOS ziet hem niet, maar Windows wel (alleen met DVDROM, harde schijf niet. Heb geprobeerd muziek af te draaien maar NO SOUND, als ik VCD afdraaid dan WEL SOUND + BEELD)

- de bios van de HPT366 is geupgrade van 1.22 naar 1.25. Heb ook de drivers geupdate maar tevergeefs, DMA66 is nog langzamer dan DMA33 EN DAT MERK JE!!! Alles laad zo vermoeiend en langzaam!!! (Was ervoor al zo)

- Loopt nog steeds vaak vast, zomaar, vooral het bevriezen van de beeld gebeurd heel vaak.

- Heb geprobeerd SISOFT SANDRA te draaien maar liep tekens vast! (program NOT RESPONDING)

Nou wat een problemen he! Ik ben ten einde raad! Heb geprobeeerd wat ik kon maar, ben nog lang niet toe aan een upgrade, DIT WAS MIJ ZOGENAAMDE SUPER SYSTEEM , had heel goed uitgezocht ook...

Groetjes

;( Dreamy

ps: Wildthang, nog bedankt voor je drivers & bios, drivers is gewoon 1.25 ipv 1.28b zoals je had gezegd, en die BIOS had ik al er opstaan, heb wel geprobeerd maar hij deed het niet....

• backupdevice
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:53

backupdevice

No Risk , Full Push

junkske, ik denk datje een nieuw mamaplankje moet aanschraffen

"This is it....This is it " | Gianpiero Lambiase | Lap 54 12-12-2021

Verwijderd

Neuh, is wel 1.28b, word alleen niet weergegeven bij de props van de driver. Stond ook beschreven bij de ftp waar ik die beta vandaan had gehaald.

DMA66 werkt prima bij mij (welliswaar onder W2K) alleen volgens uitgebreide studie moet er een OOK schijf aan de DMA33 controller hangen. Dit mag gerust een oude schijf zijn zonder een opstartbare partitie.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 10:09 schreef WildThang het volgende:
Neuh, is wel 1.28b, word alleen niet weergegeven bij de props van de driver. Stond ook beschreven bij de ftp waar ik die beta vandaan had gehaald.

DMA66 werkt prima bij mij (welliswaar onder W2K) alleen volgens uitgebreide studie moet er een OOK schijf aan de DMA33 controller hangen. Dit mag gerust een oude schijf zijn zonder een opstartbare partitie.
Ok zal ik vanavond proberen! Misschien draaid hij dan wel STABIEL in win2k??

Groetjes

Dreamy

Verwijderd

Als je voor stabiliteit gaat zou ik zowieso voor W2K kiezen. ME is mijns inziens nog steeds een brak OS. Alleen de DIE-HARD gamers die voor elke FPS winst gaan kiezen nog voor win98SE, de meeste andere mensen kiezen toch steeds meer voor W2k. Stabiel, en eigenlijk alle nieuwere games draaien er ook zonder problemen op.

Mocht je een DMA66 schijf aan de HPT366 controller hangen bij je W2K installatie, doe dan dus ook een oude schijf op de DMA33 IDE poort (beide op Master). Denk eraan dat je in het begin van je setup F6 gebruikt om de driver voor je HPT366 (die ik je gestuurd heb) te installeren.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 11:38 schreef WildThang het volgende:
Als je voor stabiliteit gaat zou ik zowieso voor W2K kiezen. ME is mijns inziens nog steeds een brak OS. Alleen de DIE-HARD gamers die voor elke FPS winst gaan kiezen nog voor win98SE, de meeste andere mensen kiezen toch steeds meer voor W2k. Stabiel, en eigenlijk alle nieuwere games draaien er ook zonder problemen op.

Mocht je een DMA66 schijf aan de HPT366 controller hangen bij je W2K installatie, doe dan dus ook een oude schijf op de DMA33 IDE poort (beide op Master). Denk eraan dat je in het begin van je setup F6 gebruikt om de driver voor je HPT366 (die ik je gestuurd heb) te installeren.
Thanks, dus die DRIVERS moet ik install tijdens het opstarten / instal? Dus NIET in WIN zelf? Nou ik heb nog wel een oude HD maarre die is kaput, PC ziet hem wel in BIOS en WIN.

Misschien is het handig om DUAL BOOT te gebruiken. Moet ik nou BIOS opnieuw flashen?

Groetjes

Dreamy

Verwijderd

Ik zou je aan willen raden dit 's ff door te lezen...

http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/52575
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/92155
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/48034
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/98804

Zoals je zult lezen is het meestal een kwestie van wilskracht om deze combo aan de praat te krijgen, but hey....daarom is het onze hobby toch?

Mij is het in ieder geval ook gelukt en het draait RETE-stabiel. Suc6..en ergens heb ik nog een site met heel goede info. Hopenlijk kan ik dat adres vanavond thuis nog ergens vinden voor je. Je hoort nog van me.

Verwijderd

Deze site heb ik veel aan gehad wat betreft de HPT366 controller onder W2K:

http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00007.asp

Neem het 's door.

Verwijderd

Hmz, ik ben geen doem denker, geen negatieveling, geen dombo, geen digibeet en geen defaitist.

Maar met de abit be6-2 heb ik niets anders gehad dan matige harddisk performance en matige stabiliteit. [wel snel]

Heb er maanden aan gekloot: Bios flashen, heb elke bios erin gehad, bios bad geflashed nieuwe geregeld [wel goede service] bios weer geflashed, alles geflashed. Elke setting van de abit ken ik zo`n beetje uit m`n kop. M`n bios was zo`n beetje m`n 2e natuur, en brows daar nog steeds met grote snelheid door heen. [Abit kt7a wel te verstaan]

Had altijd alle nieuwste drivers, voor vidkaart, highpoint, soundcard, netwerk kaart. Maar dat ding bleef gewoon "raar" doen. Vreemde dingen. Altijd gekut

Het is altijd een instabiele b-merk pc gebleven. Zeg maar een ding wat wel werkt, maar veeeeeeel werkt vereist. Een gammele bak.

Ik ben daarna hard overgestapt op asus [cusl2 briljant bordje!!!] en gezworen nooit terug te gaan. En heb uiteindelijk met bevende handen weer eens een abit gekocht. En achteraf, tot nu toe iig zonder spijt. Het huidige bord is zo veel beter. Ik wacht nog steeds totdat ie instabiel wordt en rare dingen gaat doen >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 23:14 schreef WildThang het volgende:
Deze site heb ik veel aan gehad wat betreft de HPT366 controller onder W2K:

http://www.littlewhitedog.com/reviews_other_00007.asp

Thanks WildThang! Ben bezig! IK ZAL JE OP DE HOOGTE HOUDEN!!! moet nog ergens WIN2K halen!!! HEHE :P

Je hoor nog van me!!!

Neem het 's door.

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 24 januari 2001 23:27 schreef __Banshax__ het volgende:
Hmz, ik ben geen doem denker, geen negatieveling, geen dombo, geen digibeet en geen defaitist.

Maar met de abit be6-2 heb ik niets anders gehad dan matige harddisk performance en matige stabiliteit. [wel snel]

Heb er maanden aan gekloot: Bios flashen, heb elke bios erin gehad, bios bad geflashed nieuwe geregeld [wel goede service] bios weer geflashed, alles geflashed. Elke setting van de abit ken ik zo`n beetje uit m`n kop. M`n bios was zo`n beetje m`n 2e natuur, en brows daar nog steeds met grote snelheid door heen. [Abit kt7a wel te verstaan]

Had altijd alle nieuwste drivers, voor vidkaart, highpoint, soundcard, netwerk kaart. Maar dat ding bleef gewoon "raar" doen. Vreemde dingen. Altijd gekut

Het is altijd een instabiele b-merk pc gebleven. Zeg maar een ding wat wel werkt, maar veeeeeeel werkt vereist. Een gammele bak.

Ik ben daarna hard overgestapt op asus [cusl2 briljant bordje!!!] en gezworen nooit terug te gaan. En heb uiteindelijk met bevende handen weer eens een abit gekocht. En achteraf, tot nu toe iig zonder spijt. Het huidige bord is zo veel beter. Ik wacht nog steeds totdat ie instabiel wordt en rare dingen gaat doen >:)
Zo te lezen echt veel problemen! Dit jaar ga ik misschien upgraden naar IETS NEWS denk ik...

Pagina: 1