Toon posts:

highpoint Ultra ata controller sucks???

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een abit be6-2 met een ultra ata controller van highpoint. Wat zijn jullie ervaringen hiermee? Mijn systeem win98 en win2000 zijn aanzienlijk minder stabiel bij gebruik van deze controller. Partion Magic 5 begint te klooien en veel blauwe schermen.
Zou het aan de drivers liggen? Ik gebruik versie 1.25. Wellicht toch maar een ander moederbord met een promise controller?

• arnold24
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03 12:44
mmzz.. ik heb hier een

Abit KA7-100. Ook met de Highpoint controller.

Deze computer draait ook zeer instabiel. Ik heb hem uitgeschakeld.

Oja.. als je op CTRL+H druk moet hij toch in de BIOS komen van de controller?. Dat werkt niet. Ik druk wel 100 keel op CTRL+H maar hij doet niets. Iemand hier ook ervaring mee?

Verwijderd

Arnold: heb je er wel een schijf aan hangen?
zo niet kom je niet in de bios..

Verwijderd

Ik heb een BE-6. Bij mij werkt het prima. Wel idd de laatste drivers installeren

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Ik heb BP6.
Werkt prima.

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Ik heb ook een Abit BE6-II met HighPoint Ultra ATA 66 Controller. Op m'n oude harddisk liep het allemaal wel aardig, totdat ik een nieuwe IBM UDMA100 harddisk kocht en ging aansluiten. Allemaal gezeik en uiteindelijk werkt het nu zeer stabiel met de 1.26 driver (dus geen 1.25!!), alleen onder Windows 98/ME. Let op 'uiteindelijk', want het installeren van Windows 98/ME is een heel gedoe: eerst op udma33 controller zetten, nieuwe drivers installeren voor udma66, harddisk op udma66 zetten. Ik krijg Windows 2000 al helemaal niet aan de praat, loopt gewoon vast tijdens het installeren en op de udma33 controller krijg ik een blauwe setup-fout aan het begin. Moest toch maar 's een Promise controller halen...

Verwijderd

Ik heb ook en BE6-II maar helemaal geen problemen.
En dan dat iedereen problemen heeft met het installeren van windows op de ata/66 ????
Bij mij geen probleem alleen kan ik dus geen duel-boot maken :(
Hiervoor moet ik mijn oude ata/33 gebruiken.

vrnd grt,
Mr SpiriT

• uibeltje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-04 11:55

uibeltje

Idiotheque

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ik krijg Windows 2000 al helemaal niet aan de praat, loopt gewoon vast tijdens het installeren en op de udma33 controller krijg ik een blauwe setup-fout aan het begin. [/quote]Mij is dat wel gelukt (ook BE6-II) met de nieuwste drivers van Highpoint speciaal voor Win2k. Kunnen dan al geinstalleerd worden voor de echte setup van win (op F3 dacht ik drukken tijdens het starten van setup, staat onderin beeld)

Verwijderd

He Neman,

waar tover jij die 1.26 drivers vandaan? Ik zit met dezelfde problemen, met m'n nieuwe IBM ata100 op BE6 allemaal doffe ellende; pc BEVRIEST als ik die schijf flink laat werken... Win2000 en Win ME!
HELLUP!!!!<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 26 september 2000 10:15 schreef Neman het volgende:
Ik heb ook een Abit BE6-II met HighPoint Ultra ATA 66 Controller. Op m'n oude harddisk liep het allemaal wel aardig, totdat ik een nieuwe IBM UDMA100 harddisk kocht en ging aansluiten. Allemaal gezeik en uiteindelijk werkt het nu zeer stabiel met de 1.26 driver (dus geen 1.25!!), alleen onder Windows 98/ME. Let op 'uiteindelijk', want het installeren van Windows 98/ME is een heel gedoe: eerst op udma33 controller zetten, nieuwe drivers installeren voor udma66, harddisk op udma66 zetten. Ik krijg Windows 2000 al helemaal niet aan de praat, loopt gewoon vast tijdens het installeren en op de udma33 controller krijg ik een blauwe setup-fout aan het begin. Moest toch maar 's een Promise controller halen...[/quote]

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-04 11:35
Voor de 100e keer dan maar:

Met ATA33 schijven heb je nergens last van. CD-Rom spelers geven gezeik.

Hier nog wat geblaat gecopied uit een ander topic:

Nog maar een keer. Die ATA66 controller van jou is een HPT366 chippie. Ik heb ook zo'n ding op me BP6 zitten. Windows zal em automatisch in de hoogste ATA66 mode zetten. Als je aan die HPT366 een HD in ATA66 mode 4 hangt, krijg je gegarandeerd gezeik. Onder Linux loopt je hele bak vast bij het gebruiken van de schijf. Onder windows krijg je een Bluescreen. Onder Linux is de oplossing, de kernel patch te hacken en de schijven in ATA66 mode 3 te laten draaien. Dit is bij Windows wat lastig.
Mijn advies: Bestook HighPoint-Tech met mailtjes of ze een tool willen maken waarbij je de mode's kunt kiezen die je wilt gebruiken, of de driver aanpassen. Het kan ook zijn dat er mischien wel een third party tool is waarmee je het in Windows kunt instellen. Mijn mening over de HPT366 SUX BIG TIME!!!!

Rechtstreeks gecopied uit een ander topic.

owja dit hoort er ook nog bij:<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Ehm, maar de UDMA mode is toch in te stellen? Net voor het opstarten van Windows krijg ik een blauw HTP366 bios scherm, waarin wordt aangegeven wat ik heb aangesloten op m'n Highpoint UDMA66 controller. Als je dan op CTRL-H drukt kun je aangeven welke UDMA mode de aangesloten schijf heeft. Ik heb UDMA4, 3 en 2 geprobeerd, maar alledrie de modes resulteren in dezelfde snelheid... Ook heb ik geprobeerd om de UDMA66 schijf an te sluiten als secondary master op de Highpoint controller, maar dat maakt ook geen verschil[/quote]Fuck daar had ik nog niet aan gedacht, maar onder Linux werkt dit niet. Die trekt zich geen reet aan van BIOSsen en doet toch wat hij zelf wil. En zo hoort het. Je hackt ff de source en hij wil wat anders....probleem opgelost.

• Neman
  • Laatst online: 28-03 16:30

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

iqsub0, je kunt die 1.26 drivers van de ftp van abit afhalen (ftp://ftp.abit.com.tw/), ergens in de pub/beta dir dacht ik.

• jotheman
  • Laatst online: 10-04 10:39

jotheman

Was like that when I got here!

Hiero nog een, maar dan me un HighPoint UDMA100 controller. Ik mun systeempie dualboete me winME en Win2K, ik hang da ding durin. En ik ken geen win2k meer draaje.
Oowk kreeg ik vaak dat ut systeem stopte as windhoos net was gestart. Of gwoon zo'n fud blaaw scherrum.
Keer geformatteerd, HD bijgekocht en erbij gehange, nouw draaj ik win2K en ME dualboet. En draajt as un tiet!

I see dead pixels...

Verwijderd

BE6-II met 1.25 drivers. Geen enkel probleem, draait als de hier boven al genoemde TIET :9

Verwijderd

of heb je een maxtor hdd?.. schijnt dat die highpoint controllers daar vaak ruzie mee hebben

Verwijderd

k heb een maxtor hdd en inderdaad vaak ruzie met mijn mobo (abit-be6-II) het is wel zo dat dat blijkt door het benaderen van mijn cd-rom dan gaat windows helemaal op de flip toer...

heb een maxtor hdd iemand anders?

• jotheman

jotheman

hiero oowk highpoint ATA, en die bios, n00p daar kom ik oowk nie in...., stom ding.. voor un 10tje meer haddik promise gehad... RAID.... *zucht...*
wel gwoon superstabiel btw

I see dead pixels...

• Da_BoR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-04 21:07
Ik heb een HPT 100 raid controller (HP370)
met daaraan 2* 30 GB in software(linux)raid
draait als een trein nooit problemen mee gehad

• jotheman

jotheman

eej DaBor ken je mij eens oitlegge hoe je softwarematige raid gebruikt?, tnx, hep je icq ofzow?, meel?

I see dead pixels...

Verwijderd

Ik heb 'm ook.
Half jaar geduurt , maar ik heb hem draaiende, en hoe...ZOOOOOOOOOOEF!

F**ing snel man.

Gewoon je bios updaten, de schijf fdisken en formatten AAN udma66 en dan windoos installen met die hap.
Ff de nieuwste drivers van Abit downen voor de highpoint controller onder windoos en gaan met die hap.

Ik ben lekker altijd het snelste in een CS server als de map verandert :)

Ik heb aleen nog maar een blauw schermpje gezien met het "te" ver overklokken van me CPU en met het aanzetten van "buffer videobios in ram" (of zoiets)

Vid kaartje ondersteunt dat niet geloof ik.

Ik speel nu lekker C-S met mijn sis 4MB asbak. OMG!
* Tweakers gaat radeon kopen!

• N8w8
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Werkt prima onder linux en freebsd.

Maar natuurlijk weer niet onder :rwindows|:( (ja mensen, dit is een flame)
Pagina: 1