Systeem hangt bij kopieren van ene naar andere hd?

Pagina: 1
Acties:

• Efraim
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 28-03-2025
Ey,

Weet iemand van jullie een oplossing voor het volgende probleem?:

Ik heb in mij systeem 3 hd's hangen, alle drie Maxtor diamondmax udma66 5200rpm
1x 10,2gig 2x 30,7gig
Als ik van de ene 30gig naar de andere 30gig een aantal mp3tjes kopieer hangt mijn hele systeem en kan ik alleen nog maar resetten..

Van één van de 30gigs naar de 10gig schijf copieren geeft geen probleem.

de beide 30gigs zitten op verschillende connectors op het mobo trouwens (abit be6)

Iemand enig idee?

TNX!

Efraim

• junkbuster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 04-05 21:37

junkbuster

Try 2 Hack Me...

Ik kan je niet helemaal helpen, maar zet in ieder geval je moederbord BIOS en de (Windows) software-drivers voor de HPT366 controller naar de meest recente versie, oudere versies van de drivers werken niet goed. Heb hier dezelfde problemen.

Ik heb hier dus ook een BE6, een Diamondmax 15 Gb disk en nog wat andere hardware (nog een disk, cdrom drive, e.d.). Heb flinke problemen gehad met de Diamond op een UDMA66-connector en zware disk-I/O. Systeem bleef ook vaak hangen. Moederbord BIOS update naar PL-versie of hoger (die de HPT366 driver naar versie 1.21 tilt) en installatie van de HPT366-driver versie 1.25 in Windows 98 bood wel verbetering, maar soms hangt 'ie nog steeds.

Deze problemen traden zowel in Windows NT als in Windows 98 op. Heb zelf nooit de echte oorzaak gevonden, maar ik vermoed dat de Maxtor-disks ongelukkig functioneren op dit moederbord. Heb echter geen bewijs. ;(

Joost

• Neman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22-04 16:11

Neman

Een uit de lucht gegrepen naam

Heb echter geen bewijs.
Nou dat bewijs is genoeg te vinden op internet, zelfs Abit geeft het toe en er zijn ontzettend veel gebruikers met hetzelfde probleem. Die HPT366 controller is erg lastig aan de praat te krijgen met de nieuwere hd's, maar als het eenmaal werkt dan werkt het ook ;). Check Abit's ftp voor de nieuwste (beta) drivers en het gaat werken.

Verwijderd

Ik ben met neman eens ..ik had ook hetzelfde probleeem ..wat je doet is je gaat naar de ftp van abit ..pak de nieuwe beta bios versie 1.26 ..en dan flash het ..je basic bios zal een oudere versie zij de SH ...,,...maar je HPT366 bios is updated naar 1.26 ..pak ook de drivers die er bij kom voor de 1.26 versie en installeeer over de windows drivers ..dan heb je geen enkele fuckin problemen meer ....ik had het zelfde shit voor drie weerek lang ..en ik werdt er gek van .maar nu werkt het als een trein!!!!

Verwijderd

check even of je geen irq conflict hebt, mijn bp6 heeft zijn hpt366 op irq 15 staan daardoor is/was de secunadaire ide poort niet te gebruiken (hangen etc, secundaire ide gebruikt 15 , primair 14)

Verwijderd

IRQ IRQ IRQ IRQ IRQ IRQ
check altijd eerst je IRQ's
Pagina: 1