Toon posts:

BP6/HPT366 controller en IBM DTLA 307045

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Wanneer ik mijn gloedjenieuwe 46,1gb 7200rpm ATA66 IBM schijfje (DTLA-307045) wil installeren op mijn Abit BP6 mobo met Highpoint 366 controller weigert Windows 2000 hem te installeren. Tijdens de dos-based installatie krijg ik al bluescreens. :(

Nu heb ik via www.bp6.com wat meer info gekregen. Het blijkt een groot probleem voor alle gebruikers van Highpoint integrated ata6 controllers die IBM, maar ook maxtor ata66 schijven eraan willen hangen.

Op een forumpje worden wat ideen gepost: nieuw bios (ik heb ze allemaal geprobeert) nieuwe highpoint drivers (ik heb ze volgens mij allemaal geprobeert, en ook redelijk wat compinaties biosversie<--> Highpoint versie, maar het resultaat blijft het zelfde: lockups! :(

Heb hem nu tijdelijk als ata33 in het systeempje gehangen, maar daarom heb ik niet die 700,- op tafel gelegd. :(

Is er iemand die misschien een oplossing weet?

• schijndel
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 29-08 02:42
Wat betreft de installatie.
je moet drivers laten laden van een driver disk. De nieuwste drivers kunnen echter niet gebruikt worden tijdens de installatie. Je krijgt dan een boot-device not found bluescreen.
Als je gewoon de 1.22 drivers gebruikt tijdens install, en daarna pas update zou alles moeten werken.

Verwijderd

Niet dat ik de oplossing heb maar zou deze wel graag weten voor hetzelfde liedje met een abit BE-6 met een maxtor schijfje.

Ook deze combinatie wilt niet aan de gang met ATA-66.

Verder een succesvolle windows 98 SE installatie maar wel met dubbele fifo..

Mzl..

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Vergeet de HighPoint Controller. Echt.
Hele volksstammen bijten hun tanden stuk op die dingen, zonder resultaat. En de mensen die zeggen dat ze een en ander wel goed werkend hebben gekregen komen daar later weer op terug. Ik dacht ook dat het op een gegeven moment goed draaide, maar uiteindelijk hou je toch problemen. Het is het gewoon niet waard. Mijn advies: prik er gewoon een Promise-controllertje in. De BP6 is al bijna anderhalf jaar op de markt en nog steeds is de HPT366 een bron van problemen. Gaat niet meer goedkomen.

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

• sko
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-06 16:00

sko

hmm.. het werkt hier al tijden goed met BP6 RU bios (HPT 1.22 bios)en HPT-drivers 1.25.
als ik de schijven (2*Maxtor 60GB) echter op UDMA-4 zet (ctrl-H in HPT366 scherm) krijg ik lockups..
op UDMA-2 loopt alles als een zonnetje. Het enige verschil is de burst-speed van de disks (28MB/sec(udma2) tegen 51MB/sec(udma4) gemeten met HDtach.

• RobertdeBruin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 16-06 06:41
Heb hem nu maar uit pure frustratie op ata/33 draaien, werkt wel goed.

Sjeiko --> op bp6.com wordt ook gezegd dat Maxtor er last van heeft.

Highpoint is inderdaad een bron van problemen, en Abit doet er weinig mee behalve dat ze het std. mee leveren. Om echter een extra controller te kopen (kost weer een slot, conlicten met hightpoint?) gaat me nu iets te ver. Toch thnx voor de reacties. Wie weet dat Abit binnenkort een fix leveren (hebben ze overigens al gedaan met het BP6_RU bios, maar dat bleek niet te werken).

Verwijderd

Het is echt het gekloot niet waard. De standaard Intel controller heeft erg goede drivers en doen het altijd en met iedere harde schijf. Je merkt het verschil echt niet.

Verwijderd

Ik snap niet wat de problemen zijn ik heb een abit be6-2 mobo en die werkt perfect met de 366 controler ik heb er een maxtor van 30 gig in hangen en draai een dual boot met windows 2000 en windows me en heb nooit problemen

• [eNeRGy]
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 24-04-2025
Ik heb zelf een HPT66 (Hotrod PCI) kaart en bij mijn ouders 2x de 100ATA versie, alleen met IBM schijven, geen enkel probleem gehad...

Enige waar je op moet letten is dat je de drivers moet installen voor je je OS installed OF je moet eerst onder ATA33 installen (drivers) en dan pas de schijf op ATA66 aansluiten

• RubZie
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 27-08 10:23
Hmz ik was op zoek naar shit hierover. Ik heb net een IBM schijfje gekauft, maar dan de ATA100 (ga nog een K7V of KT7 kopen in januari, vandaar :)) versie van waar het hier om gaat.
Ik heb hem maar op ATA33 gezet nu, op 66 werkte totaal niet, ik werd er gek van, BSOD's en crashes bij het leven, al tijdens de installatie.
Nu is W2K goed geinstalleerd, maar reboot mn pd af en toe spontaan. Ik dacht eerst aan IRQ conflicten (pc is al 2 weken onstabiel als de pest), dus allerlei shit in mn bios (RU) zitten kutten enzo, maar helpt niks.

Wat raden jullie me aan te doen, ik ga echt niet speciaal voor 3 weken een controller kopen en met die highpointcrap heb ik het behoorlijk gehad :'(

Usarchy: nieuws over usability en online marketing

Verwijderd

highpoint controllers deugen niet. Van frustratie mijn abit be6-2 het raam uit gegooid. Promise is ook niet altijd vlekkeloos, maar vele malen beter dan highpoint. Mijn beste ervaringen heb ik met de intal ata100 controllers op een cusl2
Super!!!!

• RubZie
WOWIE!
Check de readme bij dit BIOS van Abit. Ik weet niet of het nog een beta is, maar ik ga deze eerst effe flashen...
ftp://ftp.abit.com.tw/pub/beta/bp6/bios/126/

• FragDaddy
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-08 16:58
YO ppl.. ik heb die highpoint van me bp6 al ruim een jaar goed werkend!

(ook in combinatie met die IBM schijf.)

wat je mot doen is de schijf eerst aan een normale controller hangen en win2000 installen.. pas als je win2000 hebt geinstalleerd, installeer je de drivers van de highpoint controller, en start je opnieuw op.. dan zul je in apparaatbeheer als het goed is zien dat je highpoint goed geinstalleerd is..

nu je harddisk aan de highpoint hangen en je compu weer aanzetten.. en voila. hij start gewoon op !!

suc6 :)

ow. en btw. die BP6 is een erg fijn bord hoor.. als je van wat expirimenteren houdt en een doorzetter bent.. ik heb hem al een jaar draaien en ga voorlopig nog niet upgraden.. pas als AMD ook dual gaat werken !

Have a wheelie good weekend!

• RubZie
Fragdaddy, tenx voor de goede hoop. Ik was uiteraard al van plan die IBM schijf nog even stiekem in mn ata66je te gooien. Andere schijven werken namelijk wel (Maxtor 30GB weetikveelwelktypeookalweer :)). Die controller doet het op zich prima. Welk BIOS heb jij, wil ik nog erg graag weten trouwens. Ik heb nu een versie van de RU, die ik hierbooven postte. Vreemd genoeg lijkt die niet anders dan de RU uit eind april 2000, snap jij dat misschien?

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
tis allemal bull die ata66 en 100. het scheelt mar 1 a 2 mb per seonde. 18 mb/sec ipv 17 is het bij mij. hier merk je dus niks van ik heb em gewoon op ata33 gezet heb je niet dat gezeik van drivers en je pc boot ook sneller

• RubZie
Op zondag 17 december 2000 21:33 schreef smokey het volgende:
tis allemal bull die ata66 en 100. het scheelt mar 1 a 2 mb per seonde. 18 mb/sec ipv 17 is het bij mij. hier merk je dus niks van ik heb em gewoon op ata33 gezet heb je niet dat gezeik van drivers en je pc boot ook sneller
Dat ligt meer aan jou dan aan het protocol denk ik hoor, ik weet dat er weinig vershcil zou zijn tussen 33 en 66, maar 33/100 moet toch echt uitmaken. Veel mensen zeggen trouwens ook dat ze 't wel degelijk merken...

• PowerPee
  • Laatst online: 08-06-2025

• FragDaddy
  • Laatst online: 31-08 16:58
rubzie: ik draai nog een beta-bios.. geloof 1.44 ofzo.. (van april ??)

(maar ik zit nu niet thuis, dus als je het zeker wilt weten zal ik het vanavond ofzo nog wel ff posten)

Have a wheelie good weekend!

Pagina: 1