Ik zit in precies hetzelfde schuitje als jij enga hierin volledig met je mee.
Gelukkig zijn consumenten in Nederland erg beschermd.
Gezien het feit dat we die orderbevestiging in .pdf hebben ontvangen is er sprake van een overeenkomst. Als er sprake van een overeenkomst is, heb je als consument behoorlijke rechten.
- Recht consument: recht op levering van het product
- Recht consument: recht op een deugdelijk product
- Plicht consument: het betalen van het product
Aan de plicht die je als koper hebt, is dus voldaan. De leverancier kan zich er niet makkelijk vanaf maken.
Ik raad je aan om gewoon even wat te googlen op 'consumentenrecht'. Binnen 30 seconden had ik al de volgende, aansprekende passage gevonden:
"Bij een consumentenkoop kan van de afdelingen 1-7 [= Artikel 1 t.m. 38] van deze titel niet ten nadele van de koper worden afgeweken en kunnen de rechten en vorderingen die de wet aan de koper ter zake van een tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de koper toekent, niet worden beperkt of uitgesloten [...]".
Ik vind het persoonlijk erg leuk om de strijd met Dell aan te gaan; als je maar vol blijft houden en geen genoegen neemt met de (onbevredigende) alternatieven die ze aandragen, moeten ze buigen.
Dat idee van het aankaarten van de situatie bij Kassa vind ik ook erg sterk. Neagtieve publiciteit wil je niet hebben als 'gerenommeerd' bedrijf.