Programma om geld mee te beheren

Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste
Acties:
  • 1.490.746 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 17:16

Richard

Kuru Kuru Kururin

ATS schreef op maandag 22 december 2014 @ 13:38:
[...]

Waar is die verwachting op gebaseerd?

* ATS houdt het in de gaten...
AcXeller in "Financiële onafhankelijkheid"

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/DoWNpkNVt0eKtuX3CoAJps1L/full.jpg

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• moijamie
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 17-09 20:07
De app van je bank :)!

const { signature } = await fetchProfile()

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-09 15:14

ATS

Huh? Waar krijg jij die aanbieding dan? Ik zie alleen -25%.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Uit de link die ik meestuurde:
Voor de mensen die YNAB willen kopen een tip, met kerst is er weer de steam sale en dan komt deze vaak ook langs voor een veel leuker bedrag. Kan die 2-3 weken wachten best waard zijn.
Plaatje is van een voorgaande Flash Sale

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Juist... Dat wordt dus regelmatig kijken :S Voor 75% wil ik hem best wel een poosje proberen. Eén maand is te kort om te kijken of het echt werkt voor je vindt ik.

My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Heeft er al iemand een tooltje om ING in YNAB te importeren? Of moet ik die zelf in elkaar gaan klussen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ATS schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:16:
Heeft er al iemand een tooltje om ING in YNAB te importeren? Of moet ik die zelf in elkaar gaan klussen?
ik gebruik al enkele jaren MT2OFX (die kon ook werken met MSMoney), maar met de nieuwe Iban-conversie is een script aanpassing nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:16
ATS schreef op vrijdag 26 december 2014 @ 12:16:
Ja helaas wel. Ben zelf een (web) scriptje aan het maken om dit automatisch om te zetten zodat YNAB dit kan importeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

OK, dan ga ik zelf maar aan de klus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ATS schreef op maandag 22 december 2014 @ 14:37:
Juist... Dat wordt dus regelmatig kijken :S Voor 75% wil ik hem best wel een poosje proberen. Eén maand is te kort om te kijken of het echt werkt voor je vindt ik.
Hij is vandaag in de aanbieding :)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
anandus schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:55:
[...]

waar?

http://store.steampowered.com/app/227320/

Hmm dacht dat ik al gekeken had... maar 75% korting nu 8)

[ Voor 25% gewijzigd door SeeS op 31-12-2014 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:11

frG

Steam.

http://store.steampowered.com/app/227320/?snr=1_620_4__45

Werd tijd, zat er op te wachten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spookie
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 06-09 13:23
Maar is dat wenselijk dan om je geld te beheren via steam? Wat zijn de voordelen daarvan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frG
  • Laatst online: 22:11

frG

Spookie schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:02:
[...]

Maar is dat wenselijk dan om je geld te beheren via steam? Wat zijn de voordelen daarvan?
Het beheren gaat niet via Steam, het aanschaffen alleen. Je kan het lokaal opslaan, of syncen met je dropbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:16
Werkt het ook een beetje goed om je uitgaven in bij te houden of is het puur voor budget? Want dat eerste wil ik graag, werken met een budget vind ik niet zo spannend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:33
Waarom zou je je uitgaven bijhouden als je er geen budget aan koppelt?

Een budget is niets zonder je werkelijke uitgavenpatroon te kennen. Je uitgaven in gaten houden is weinig zinvol zonder budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moltisanti
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 07-09 13:38
YNAB heeft ook gratis licenties voor studenten, zie hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Fornoo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:18:

Een budget is niets zonder je werkelijke uitgavenpatroon te kennen. Je uitgaven in gaten houden is weinig zinvol zonder budget.
Gaat om inzicht (achteraf dan in dit geval) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Fornoo schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:18:

Dat ligt maar net aan je doel. Mijn primaire doel is bijvoorbeeld inzicht en een signaalfunctie voor uitgaven waar kosten-(beleefde)baten niet in verhouding zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• triesvan
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 18:37
Marc3l schreef op zaterdag 27 december 2014 @ 10:56:
[...]

Ja helaas wel. Ben zelf een (web) scriptje aan het maken om dit automatisch om te zetten zodat YNAB dit kan importeren.
Zou je die dan hier kunnen posten? Het zelf steeds invullen van alle uitgaven is erg veel werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
YNAB is tot 19:00 vanavond te koop met 75% korting op Steam.

[ Voor 29% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 31-12-2014 12:35 ]

"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 19-09 12:36
Heb er nog geen bij de abnamro gezien maar kan verkeerd gekeken hebben....
iPad app in ieder geval niet.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
triesvan schreef op woensdag 31 december 2014 @ 12:02:
[...]

Zou je die dan hier kunnen posten? Het zelf steeds invullen van alle uitgaven is erg veel werk.
Ja was wel de bedoeling alleen helaas niet zoveel tijd de aankomende weken :(
Heb al wel iets draaien maar moet daarvan code nog optimaliseren/opschonen.
Zal wel proberen om iets op github te zetten, zal dan uiteraard hier een berichtje posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sprudelwasser
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 25-05 13:38
Al jaren gebruik ik MT2OFX om mijn van de ING-site gedownloade CSV-bestand met af- en bijschrijvingen te coverteren naar een QIF-bestand dat geimporteerd kan worden in o.a. het onvolprezen momenteel gratis te downloaden MS Money en het Open Source Gnucash. Sinds ik vorige week ben overgestapt van Windows 7 naar Windows 8 krijg ik steeds Visual Basic foutmeldingen: "Error 9: Substring out of range". Als ik MT2OFX op mijn oude Windows 7 laptop installeer werkt het wel weer zonder problemen. Weet iemand of er een verschil is tussen de Visual Basic runtime van W7 en W8 en of dat te repareren valt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09-12-2024
nu ik student af ben en werkende moet ik ook maar eens serieuzer omgaan met mijn geldstromen.

Ben me net een beetje aan het verdiepen in dit topic. Is YNAP echt een fijn programma? Zie dat het nu in de aanbieding is. Lijkt een mooie kans, maar heb niet echt de tijd om te vergelijken en research te doen etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
EJPostema schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:01:
nu ik student af ben en werkende moet ik ook maar eens serieuzer omgaan met mijn geldstromen.

Ben me net een beetje aan het verdiepen in dit topic. Is YNAP echt een fijn programma? Zie dat het nu in de aanbieding is. Lijkt een mooie kans, maar heb niet echt de tijd om te vergelijken en research te doen etc
Yanb net ook tegen gekomen in de Appstore maar vraag me af in hoeverre dat nu ook echt werkt op de iPad en het beheer van je geldstromen. Is dit ook vanaf de pc te gebruiken en hoe zijn de ervaringen met deze app?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

ShadowBumble

Professioneel Prutser

koentjuh1987 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:15:
[...]

Yanb net ook tegen gekomen in de Appstore maar vraag me af in hoeverre dat nu ook echt werkt op de iPad en het beheer van je geldstromen. Is dit ook vanaf de pc te gebruiken en hoe zijn de ervaringen met deze app?
YNAB synced via je dropbox dus de App op zowel je iphone als ipad als desktop zijn allemaal linked. Ik werk er al een tijd mee vind het een prima app maar de naam zegt het all you need a budget, kortom voor alles moet je budgetten opstellen. Dat is soms lastig met overwachtige uitgaven of iets dergelijks.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plato1989
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 31-03-2023

Plato1989

Amused to Death

Ik probeer al een tijdje nu mijn Rabobank account in YNAB te verwerken. Kan nog niet zeggen dat het goed gelukt is. Diverse programma's gebruikt om te converten van txt/csv naar QIF, maar geen resultaat. .CSV wil hij niet lezen omdat het format niet overeenkomt met de data plaats e.d. Iemand hier enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
ShadowBumble schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:17:
[...]

YNAB synced via je dropbox dus de App op zowel je iphone als ipad als desktop zijn allemaal linked. Ik werk er al een tijd mee vind het een prima app maar de naam zegt het all you need a budget, kortom voor alles moet je budgetten opstellen. Dat is soms lastig met overwachtige uitgaven of iets dergelijks.
Ok helder. Al ben ik ook niet helemaal blij met dropbox (prima app maar bestanden worden eigendom van dropbox dus bedrijfsmatig mogen wij het al niet gebruiken laat staan dat ik hier een beetje huiverig voor ben met mijn Privezaken).

Hoe gaat het importeren van je bankgegevens? Verloopt dat soepel met bijv csv bestanden of heb je zelf gemaakte scripts nodig aangezien ik dat ook tegen ben gekomen in dit topic.

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:35

ShadowBumble

Professioneel Prutser

koentjuh1987 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:21:
[...]

Ok helder. Al ben ik ook niet helemaal blij met dropbox (prima app maar bestanden worden eigendom van dropbox dus bedrijfsmatig mogen wij het al niet gebruiken laat staan dat ik hier een beetje huiverig voor ben met mijn Privezaken).

Hoe gaat het importeren van je bankgegevens? Verloopt dat soepel met bijv csv bestanden of heb je zelf gemaakte scripts nodig aangezien ik dat ook tegen ben gekomen in dit topic.
Ik voer alles handmatig op omdat ik het teveel gedoe vond om voor ING een andere oplossing te verzinnen.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Handmatig is voor mij niet echt een optie aangezien ik nagenoeg alles pin. Voorkeur gaat dan uit naar een dump van mijn afschrijft in csv en importeren. Iemand daar al een scriptje voor abnamro dump bestanden of zijn die generiek aan bijv Rabo, ING etc.?

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema
Ga eerst maar eesn aan de slag met AFAS, daarna zie ik wel verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koentjuh1987
Ik wil het Prive gebruiken niet bedrijfsmatig ;)

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EJPostema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:32
Ik zoek ook nog een manier om ING bestanden om te zetten naar een formaat welke YNAB snapt. Als iemand nog een idee heeft houdt ik mij aanbevolen. :)

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shinchan03
  • Laatst online: 11:16

shinchan03

Niels

Zojuist ook YNAB gekocht
@Herko_ter_Horst bedankt voor de tip.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fornoo
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:33
Rukapul schreef op woensdag 31 december 2014 @ 11:50:
[...]

Dat ligt maar net aan je doel. Mijn primaire doel is bijvoorbeeld inzicht en een signaalfunctie voor uitgaven waar kosten-(beleefde)baten niet in verhouding zijn.
Maar hoe kun je iets signaleren als je alleen naar de uitgaven of alleen naar het budget kijkt?

Je kunt bijvoorbeeld aan de hand van je bankafschriften concluderen dat je 650 EUR aan levensmiddelen hebt uitgegeven. En dan? Is dat te veel of te weinig? Dan moet je toch een bepaald budget in gedachten hebben om überhaupt iets te signaleren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 22:02
Ik heb ynab ook gekocht, voor 12,50 kun je er geen buil aan vallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:34

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Ik heb zojuist via Steam YNAB aangeschaft.
Ik zou graag data vanuit ASN in YNAB willen importeren, heeft iemand dit al voor elkaar?
MT2OFX levert niet uit zichzelf een oplossing geloof ik. Heeft hier iemand toevallig al een scropt of iets dergelijks voor liggen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinusz
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 20:24
bartvl schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:13:
Ik heb zojuist via Steam YNAB aangeschaft.
Ik zou graag data vanuit ASN in YNAB willen importeren, heeft iemand dit al voor elkaar?
MT2OFX levert niet uit zichzelf een oplossing geloof ik. Heeft hier iemand toevallig al een scropt of iets dergelijks voor liggen?
martinusz schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:08:
[...]

Het is mij zojuist gelukt gewoon me CSV file, je moet alleen 10 minuten zelf knutselen en volgens dit format:

Date,Payee,Category,Memo,Outflow,Inflow
07/25/10,Sample Payee,,Sample Memo for an outflow,100.00,
07/26/10,Sample Payee 2,,Sample memo for an inflow,,500.00
In CSV dus redelijk goed te doen, beetje copy paste uit je transactie overzicht van je bank.

[ Voor 10% gewijzigd door Martinusz op 31-12-2014 16:46 ]

Float like a butterfly, sting like a bee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

anandus schreef op woensdag 31 december 2014 @ 08:55:
[...]

Kijk! Dank voor de tip! Direct aangeschaft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Zoals eerder geschreven ben ik bezig aan een scriptje om csv's automatisch om te zetten om te gebruiken in YNAB. Heb er helaas niet al te veel tijd voor komende maand. Afgelopen maand wel getest met de huidige versie die ik heb gemaakt. Op zich ging dit goed. Code moet nog wel geoptimaliseerd/opgeschoond enz worden.

Heb hem toch even op github gezet, misschien dat andere hem ook kunnen gebruiken/testen/verbeteren

https://github.com/mvd81/ynabconverter

Je hoeft alleen de exports in de juiste folder te zetten en index.php te draaien.
Zit alleen support in voor ING en de SNS bank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Als je er iets aan hebt dan kan ik het deel van m'n Python brouwsel dat de conversie van ING en Rabo naar m'n interne representatie wel delen. Het zou triviaal moeten zijn om die die interne representatie weer om te zetten naar YNAB formaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
martinusz schreef op woensdag 31 december 2014 @ 16:44:
[...]

[...]

In CSV dus redelijk goed te doen, beetje copy paste uit je transactie overzicht van je bank.
In gewone mensen taal is dat dan:

datum, begunstigde, categorie, beschrijving, bedrag

klopt dat? Zo niet, wat bedoel je precies met de "memo voor outflow, memo voor inflow?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Blik1984 schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:37:
[...]

In gewone mensen taal is dat dan:

datum, begunstigde, categorie, beschrijving, bedrag

klopt dat? Zo niet, wat bedoel je precies met de "memo voor outflow, memo voor inflow?
Bijna, er zijn aparte "kolommen" voor uitgaven en inkomsten, dus voor 'bedrag' moet een extra komma als het een bijschrijving is.

Dus voor een afschrijving:
code:
1
datum,begunstigde,categorie,beschrijving,bedrag,

En voor een bijschrijving:
code:
1
datum,begunstigde,categorie,beschrijving,,bedrag

Denk er dus om dat al een kolom leeg is, er wel een komma in de output moet staan. Dit zal Excel of een ander spreadsheet-programma wel automatisch goed doen, maar als je zelf de CSV in elkaar knutselt, is het wel iets om rekening mee te houden. En denk er ook om dat het bedrag een decimale punt in plaats van een komma moet bevatten.

[ Voor 20% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-01-2015 14:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuriousAngel
  • Laatst online: 17:25
Plato1989 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 13:21:
Ik probeer al een tijdje nu mijn Rabobank account in YNAB te verwerken. Kan nog niet zeggen dat het goed gelukt is. Diverse programma's gebruikt om te converten van txt/csv naar QIF, maar geen resultaat. .CSV wil hij niet lezen omdat het format niet overeenkomt met de data plaats e.d. Iemand hier enig idee?
Ik gebruik het volgende script om de csv van de Rabobank te importeren in YNAB. Werkt prima, voor zover ik kan zien.
http://blog.eddokloosterman.com/2014/08/rabobank-ynab-conversion-script/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 14:45:
[...]

Bijna, er zijn aparte "kolommen" voor uitgaven en inkomsten, dus voor 'bedrag' moet een extra komma als het een bijschrijving is.

Dus voor een afschrijving:
code:
1
datum,begunstigde,categorie,beschrijving,bedrag,

En voor een bijschrijving:
code:
1
datum,begunstigde,categorie,beschrijving,,bedrag

Denk er dus om dat al een kolom leeg is, er wel een komma in de output moet staan. Dit zal Excel of een ander spreadsheet-programma wel automatisch goed doen, maar als je zelf de CSV in elkaar knutselt, is het wel iets om rekening mee te houden. En denk er ook om dat het bedrag een decimale punt in plaats van een komma moet bevatten.
Duidelijk, zat net ook even in YNAB te kijken en dat komt ook overeen met de benodigde input. Wel suf eigenlijk dat er geen .xls bestanden geupload kunnen worden, want dat zou het leven erg makkelijk maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scr33x0r
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-09 09:01
Dit al gezien? Weet niet of het werkt, heb geen YNAB namelijk..

http://halloffame.github.io/ynab-csv/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Scr33x0r schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 15:34:
Dit al gezien? Weet niet of het werkt, heb geen YNAB namelijk..

http://halloffame.github.io/ynab-csv/
Werkt niet voor de ING en Rabo exports waar ik mee getest heb, aangezien er geen onderscheid gemaakt kan worden tussen inkomsten en uitgaven o.b.v. de "Af/Bij" kolom (en probleem van veel programma's, overigens).

Verbaast me op zich niet, want data mapping is geen triviaal probleem om op te lossen.

[ Voor 15% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 01-01-2015 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
Vraag voor de mensen die Ynab gebruiken. Ik heb verschillende "spaarpotten" zoals een spaarrekening, indexbeleggen, crowdfunding. Al die zaken hebben invloed op mijn buffer maar ook op mijn lopende rekening (wegens afschrijvingen naar die rekeningen of bijschrijvingen vanaf die rekening iedere maand).

Zouden jullie voor ieder potje een aparte rekening aanmaken in ynab? Of zouden jullie alleen de spaarrekeningen en betaalrekeningen bijhouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hermessy
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 06:15
Ik maak in YNAB niet voor elk potje een rekening aan maar wel voor elk potje een "budget categorie". En ik heb de betaal-, spaar- en beleggingsrekening als 'on budget' opgevoerd. Daarmee kan ik zorgen dat alle budgetten opgeteld op hetzelfde totaalbedrag uit komt als de optelling van de bankrekeningen.

Als de verschillende bankrekeningen onderdeel van je budget uitmaken, dan is handig om die op te nemen en als 'on budget' aan te merken. Het maakt voor een budget in YNAB niet uit waar het geld staat, een categorie kan prima over verschillende rekeningen verspreid staan.

Zie ook hun uitleg over account types en budget categorieën.

Don't lose your head, it may cost you your life!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik heb in mijn YNAB alleen een lopende rekening rekening en een Cash Rekening.

Salaris komt binnen op de lopende rekening, Huishoudgeld neem ik Cash op, en dat kan je in YNAB dan heel makkelijk een 'Transfer' geven van de ene naar de andere rekening.

Heb in mijn budgetcategoriën echt wel verschillen gemaakt wat een cashbudget is en wat een lopende rekening.

Heb ook 1 categorie 'naar spaar', en dat is dan ook geld wat 'verdwijnt' uit YNAB, ik heb er als budget namelijk helemaal niets aan.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:37
Blik1984 schreef op woensdag 31 december 2014 @ 15:20:
Ik heb ynab ook gekocht, voor 12,50 kun je er geen buil aan vallen
Mag ik vragen waar je die prijs vandaan hebt? Als ik namelijk op de website van ynab kijk, dan staat daar een bedrag van 60 dollar. In de mac app store staat hij voor 54 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Richard in "Programma om geld mee te beheren"

Ik heb een gratis student license, maar heb 'm toch maar aangetikt tegen E12,49 'for future use' zegmaar.

Lijkt wel net of YNAB een 'lifetime'license is, maar als ze overgaan van 4.x naar 5.x kun je hoogstwaarschijnlijk gewoon een upgrade betalen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5
  • Laatst online: 22:50

BoGu5

hmmmz

Ik heb hem laten gaan. Een engels programma trekt me toch minder voor dit doel.

[ Voor 91% gewijzigd door BoGu5 op 02-01-2015 11:25 ]

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

BoGu5 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 11:24:
Ik heb hem laten gaan. Een engels programma trekt me toch minder voor dit doel.
Zou dan echt die 34 dagen trial eens proberen, want echt alles in aanpasbaar (binnen je budget) en de engelse termen die vallen zijn als snel transfer, split en transaction.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:28
Iemand toevallig meerdere keys gekocht van YNAB? Ik ben weer net een dag te laat zie ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Oeh dat was echt mijn bedoeling om te doen, want ik wist haast zeker dat deze vraag zou gaan komen. Niet gedaan overigens.

Nu weet ik ook niet precies hoe het werkt, want ik heb YNAB natuurlijk al draaien. Maar ik zie nu niet zo 1-2-3 'm terugkomen in mijn Steamaccount, of moet je daar dan de client voor downloaden?

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
De versie die je via Steam hebt gekocht, staat los van andere versies. Je moet inderdaad de Steam client hebben draaien (net als voor Steam spellen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Rukapul schreef op donderdag 01 januari 2015 @ 13:53:
Als je er iets aan hebt dan kan ik het deel van m'n Python brouwsel dat de conversie van ING en Rabo naar m'n interne representatie wel delen. Het zou triviaal moeten zijn om die die interne representatie weer om te zetten naar YNAB formaat.
Pyton ben ik niet in thuis helaas maar toch bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Omisys
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-09 15:28
Voor diegenen die de sale ook hebben gemist: Ik heb een paar uur geleden support gemailed van YNAB en verteld dat ik de sale net heb gemist. Ze hebben mij een link gestuurd waardoor ik alsnog 75% korting kreeg(kon dus aanschaffen voor 15 dollar). Toffe actie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edvd1
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 19-07 06:47
Ik heb een tijdje geleden mijn Excel omgebouwd naar een web applicatie. Nu kan ik overal mijn gegevens inzien en bijwerken (responsive website). Aangezien ik zuinig ben op mijn gegevens laat ik deze liever niet bij een commercieel bedrijf achter. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Edvd1 op 02-01-2015 15:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
eddaredevil schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:32:
Aangezien ik zuinig ben op mijn gegevens laat ik deze liever niet bij een commercieel bedrijf achter. :+
Vanwege Excel in plaats van Google Sheets bedoel je hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Ik denk dat hij bijvoorbeeld DropBox bedoeld, waar YNAB zijn synch over laat verlopen.

Zelf laat ik mijn persoonlijke boekhouding ook niet over "de Cloud" lopen.

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edvd1
anandus schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:17:
[...]
Vanwege Excel in plaats van Google Sheets bedoel je hiermee?
Google sheets zou ik misschien nog doen. Ik bedoelde eigenlijk meer het online huishoud boekje van bijvoorbeeld AFAS.. Ik vertrouw dat soort bedrijven niet met mijn toch best gevoelige gegevens.
Nu heb ik zelf een soort gelijke site/web applicatie geschreven. Kans op aanvallen is vele male kleiner en ik heb het naar mijn eigen smaak kunnen inrichten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ah, zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edvd1
Ik zit er aan te denken om mijn kasboek webapp uiteindelijk 'online' te zetten en ik ben nu druk bezig met de laatste puntjes op de i. Mocht iemand dit willen testen/gebruiken... graag! :+ (stuur me een bericht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
hermessy schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 07:21:
Ik maak in YNAB niet voor elk potje een rekening aan maar wel voor elk potje een "budget categorie". En ik heb de betaal-, spaar- en beleggingsrekening als 'on budget' opgevoerd. Daarmee kan ik zorgen dat alle budgetten opgeteld op hetzelfde totaalbedrag uit komt als de optelling van de bankrekeningen.

Als de verschillende bankrekeningen onderdeel van je budget uitmaken, dan is handig om die op te nemen en als 'on budget' aan te merken. Het maakt voor een budget in YNAB niet uit waar het geld staat, een categorie kan prima over verschillende rekeningen verspreid staan.

Zie ook hun uitleg over account types en budget categorieën.
Dan laat ik de crowdfunding en beleggingen weg uit het overzicht, of misschien voeg ik die toe als zijnde niet bij het budget behorend. Ik vind op zich een totaaloverzicht van al mijn potjes wel prettig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Richard schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 12:09:
[...]

Zou dan echt die 34 dagen trial eens proberen, want echt alles in aanpasbaar (binnen je budget) en de engelse termen die vallen zijn als snel transfer, split en transaction.
Het zal niet voor niks zijn dat iedereen hier zo lyrisch over is, toch maar een poging voor 12,50 via:
Omisys schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 15:06:
Voor diegenen die de sale ook hebben gemist: Ik heb een paar uur geleden support gemailed van YNAB en verteld dat ik de sale net heb gemist. Ze hebben mij een link gestuurd waardoor ik alsnog 75% korting kreeg(kon dus aanschaffen voor 15 dollar). Toffe actie!
Ze stuurden bij ook binneen een kwartier een link met 75% korting :) Geweldige service!

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Is het mogelijk om automatisch categorieën toe te laten wijzen aan de transacties? Of moet dit per se handmatig of al bij de import inbegrepen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
bartvl schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 21:44:
Is het mogelijk om automatisch categorieën toe te laten wijzen aan de transacties? Of moet dit per se handmatig of al bij de import inbegrepen zijn?
je kunt de maandelijkse dingen gewoon iedere maand terug laten komen zoals je verzekeringen, inkomen, hypotheek, energie, water, etc. Alles wat iedere maand terugkomt hoef je dus al niet meer te categoriseren. Dan gaat het alleen nog over de zaken zoals boodschappen e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl

bartvl

Blik1984 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:17:
[...]
je kunt de maandelijkse dingen gewoon iedere maand terug laten komen zoals je verzekeringen, inkomen, hypotheek, energie, water, etc. Alles wat iedere maand terugkomt hoef je dus al niet meer te categoriseren. Dan gaat het alleen nog over de zaken zoals boodschappen e.d.
Thanks. Ik zie ook net dat met CTRL-Y het Payee settings menu geopend wordt, en dat daar ook regels gemaakt kunnen worden voor categorie toewijzing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Ik ben een importtooltje aan het maken die dat ook doet. Het is wel een beetje tegen de filosofie van YNAB. Als je het handmatig doet, dan zit je natuurlijk veel dichter op je financiën dan als je het automatisch laat werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

ATS schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 22:21:
[...]

Ik ben een importtooltje aan het maken die dat ook doet. Het is wel een beetje tegen de filosofie van YNAB. Als je het handmatig doet, dan zit je natuurlijk veel dichter op je financiën dan als je het automatisch laat werken.
Maar dit heet tweakers :+

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 17-09 23:31
BoGu5 schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 20:38:
[...]

Het zal niet voor niks zijn dat iedereen hier zo lyrisch over is, toch maar een poging voor 12,50 via:

[...]

Ze stuurden bij ook binneen een kwartier een link met 75% korting :) Geweldige service!
ik heb ze ook een mail gestuurd.. gewoon via het contact form? Ben benieuwd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc3l
Dit gaat automatisch nadat je één keer een regel hebt aangemaakt.
Je doet bijvoorbeeld boodschappen bij de AH en stelt dit in onder categorie 'boodschappen' na een import.
Bij een volgende import zal YNAB dit herkennen en dan automatisch plaatsen onder de categorie 'boodschappen'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BoGu5

BoGu5

hmmmz

Weet iemand of je ook KNAB kan exporteren naar CSV/MT940/whatever?

request.getCookies();

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Registratie: April 2004
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

Knab heeft MT940 (toevallig net bekeken).

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
zojuist bericht gekregen van YNAB met een link voor een 75% kortingscode :) 12 euro was ik ongeveer kwijt. Scheel weer aanzienlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Hoe doen mensen hier de import van transacties met ING spaarrekeningen in YNAB eigenlijk?

Ik ben mijn eigen import tool aan het schrijven (als het bruikbaar is, zet ik het wel online hier) en ik liep er tegenaan dat je voor zover ik kan zien geen transfers kan maken via de CSV import. Ik genereer nu een aparte CSV voor elke rekening die je gebruikt, waarbij ik dus bij spaartransacties nu twee corresponderende transacties maak: een in je betaalrekening, en een voor je spaarrekening. Als je meerdere spaarrekeningen gekoppeld hebt aan je ING rekening, kan je dus voor een enkele ING import wel <aantal spaarrekeningen>+1 output files krijgen die je in YNAB moet importeren (eentje per rekening). Dat gaat wel, maar het zou natuurlijk eleganter zijn als je direct een transfer kan maken.

Tootje is overigens een desktop app (C++ met Qt), geen php script was iemand anders hierboven gemaakt had. Requests voor features zijn welkom :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
ATS schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:18:
Hoe doen mensen hier de import van transacties met ING spaarrekeningen in YNAB eigenlijk?

Ik ben mijn eigen import tool aan het schrijven (als het bruikbaar is, zet ik het wel online hier) en ik liep er tegenaan dat je voor zover ik kan zien geen transfers kan maken via de CSV import. Ik genereer nu een aparte CSV voor elke rekening die je gebruikt, waarbij ik dus bij spaartransacties nu twee corresponderende transacties maak: een in je betaalrekening, en een voor je spaarrekening. Als je meerdere spaarrekeningen gekoppeld hebt aan je ING rekening, kan je dus voor een enkele ING import wel <aantal spaarrekeningen>+1 output files krijgen die je in YNAB moet importeren (eentje per rekening). Dat gaat wel, maar het zou natuurlijk eleganter zijn als je direct een transfer kan maken.

Tootje is overigens een desktop app (C++ met Qt), geen php script was iemand anders hierboven gemaakt had. Requests voor features zijn welkom :)
Ik gebruik sinds begin dit jaar (paar dagen dus :P) YNAB en vraag mijzelf af waarom je zo een dergelijke import zou willen gebruiken?

Ik heb ING en kon idd geen CSV importeren dus ben toen gewoon alles handmatig gaan invoeren vanaf het moment dat ik YNAB gebruik. Werkt best prima.. doe miss een aantal transacties per dag en kost mij via de app 30 sec per dag om alles up to date te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

Omdat het gros van mijn rekeningen via automatische incasso werkt, en ik daar dus slecht zicht op heb. Verder merk ik dat het online overzicht van ING niet "stabiel" is: Als je op moment T kijkt en dan transactie N bovenaan ziet staan, dan kan het prima zijn dat als je op moment T+1 kijkt er transacties in je overzicht staan die er op moment T nog niet stonden, maar die wel onder N staan. Het is dus niet duidelijk welke transacties je wel en niet al gezien hebt. Daarom voor mij regelmatig handmatig invoeren geen optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
ATS schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:26:
Omdat het gros van mijn rekeningen via automatische incasso werkt, en ik daar dus slecht zicht op heb. Verder merk ik dat het online overzicht van ING niet "stabiel" is: Als je op moment T kijkt en dan transactie N bovenaan ziet staan, dan kan het prima zijn dat als je op moment T+1 kijkt er transacties in je overzicht staan die er op moment T nog niet stonden, maar die wel onder N staan. Het is dus niet duidelijk welke transacties je wel en niet al gezien hebt. Daarom voor mij regelmatig handmatig invoeren geen optie.
Ik snap het .. woon zelf nog thuis en mijn vaste lasten zijn er totaal maar 10 ;) redelijk makkelijk te zien in mijn overzicht hehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .SnifraM
  • Registratie: December 2012
  • Niet online
ls789 schreef op maandag 05 januari 2015 @ 14:11:
zojuist bericht gekregen van YNAB met een link voor een 75% kortingscode :) 12 euro was ik ongeveer kwijt. Scheel weer aanzienlijk
Ik had zaterdag (3-jan) ook nog een mail gestuurd naar YNAB support, maar ik heb pech.
Ze zeggen dat ik de volle mep mag betalen. 8)7

"Unfortunately, you've missed the sale. We don't control the Steam sales, but I can offer you a trial key extension until January 31 to give you some more money-saving time with the software."

:'(

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SteeringWheel
  • Laatst online: 17-09 22:13
Veel YNAB gebruikers hier tegenwoordig, maar wat is er nu zo geweldig aan ten opzichte van andere programma's die gratis zijn, nederlandse en belgische bankformaten out of the box ondersteunen, en ook nog in het nederlands zijn?

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herko_ter_Horst
  • Niet online
Die zijn er niet zo veel :)

Maar ik denk dat vooral de "omgekeerde" aanpak van YNAB wel aanspreekt bij veel mensen. Zoals ze zelf zeggen: niet terugkijken naar wanneer je geld in welk putje verdween, maar elke binnenkomende euro direct een bestemming geven om te voorkomen dat je in de toekomst tegen tekorten aanloopt.

Dit zorgt voor een lage instapdrempel (niet eerst tig maanden of jaren aan transacties hoeven te importeren en categoriseren). En de UI is t.o.v. de gratis alternatieven toch wel wat gelikter.

Ben het zelf ook aan het proberen, zonder automatische import. Ben bang dat ik uiteindelijk toch te teveel automatiseerder ben om het allemaal met de hand te blijven invoeren (en teveel OCD-er om al die historische transacties niet mee te kunnen nemen ;)), maar goed, we zullen zien... :)

[ Voor 8% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 05-01-2015 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
Richard schreef op vrijdag 02 januari 2015 @ 16:32:
Ik denk dat hij bijvoorbeeld DropBox bedoeld, waar YNAB zijn synch over laat verlopen.

Zelf laat ik mijn persoonlijke boekhouding ook niet over "de Cloud" lopen.
Je kan YNAB ook alleen lokaal laten syncen. Als het alleen voor jezelf is is dat een prima methode om de data uit de cloud te houden. Je telefoon geeft dan de informatie door op het moment dat je op het wifi zit, en vice versa.

Alleen als je uit 1 budget werkt met zijn 2en dan is dat onhandig ten opzichte van dropbox sync.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
marviins schreef op maandag 05 januari 2015 @ 18:28:
[...]

Ik had zaterdag (3-jan) ook nog een mail gestuurd naar YNAB support, maar ik heb pech.
Ze zeggen dat ik de volle mep mag betalen. 8)7

"Unfortunately, you've missed the sale. We don't control the Steam sales, but I can offer you a trial key extension until January 31 to give you some more money-saving time with the software."

:'(
Werkt dit nog ?

http://secure.ultracart.c...DD=YNAB4&coupon=ZX379KLM4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richard

Richard

Kuru Kuru Kururin

Code invalid

20*350ZO45°

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-01 16:39
Ik had wel op tijd de support van YNAB gemaild, dus ik ben er nu mee bezig. Moet zeggen, het werkt lekker. Het is wel anders. Waar ik in mijn Google Sheet alleen de uitgaven/inkomsten bij hield, houd ik nu ook de budgetten bij. Ik moest vooral wennen aan het verschil tussen een account (waar het geld is) en een budget (wat je met het geld doet). Ben gelijk in het diepe gesprongen, januari sta ik diep in de min. Komt wel weer goed als er weer inkomsten komen (voor februari dan ofc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeeS
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 18-09 21:01
ATS schreef op maandag 05 januari 2015 @ 15:26:
Wat ik doe (niet via YNAB, wel gekocht trouwens): Ik hou in excel, (sheet volgens mij een keer hier gepost) alles handmatig bij, maar met een week 'vertraging', zo zijn de reserveringen verwerkt en is alles wat er staat definitief.

Voorbeeld: komende vrijdag 09-01-2015 ga ik alles bijwerken t/m vrijdag 02-01-2015.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

SeeS schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 09:16:
[...]

Wat ik doe (niet via YNAB, wel gekocht trouwens): Ik hou in excel, (sheet volgens mij een keer hier gepost) alles handmatig bij, maar met een week 'vertraging', zo zijn de reserveringen verwerkt en is alles wat er staat definitief.

Voorbeeld: komende vrijdag 09-01-2015 ga ik alles bijwerken t/m vrijdag 02-01-2015.
Dat is op zich een goed idee, maar het vervelende daarvan vind ik dat je nooit kan controleren of je saldo klopt met wat je bijgehouden hebt.

Het zou leuk zijn als ING het mogelijk zou maken om op gezette punten of gewoon bij elke transactie je het saldo op dat punt zou kunnen terugzien, en/of je transacties zou kunnen markeren (als "verwerkt" of "gezien" voor dit doel) of voorzien van extra informatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
JBrennan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:43:
Ik had wel op tijd de support van YNAB gemaild, dus ik ben er nu mee bezig. Moet zeggen, het werkt lekker. Het is wel anders. Waar ik in mijn Google Sheet alleen de uitgaven/inkomsten bij hield, houd ik nu ook de budgetten bij. Ik moest vooral wennen aan het verschil tussen een account (waar het geld is) en een budget (wat je met het geld doet). Ben gelijk in het diepe gesprongen, januari sta ik diep in de min. Komt wel weer goed als er weer inkomsten komen (voor februari dan ofc).
haha ik heb precies hetzelfde... mijn salaris komt altijd de 15de ofzo. Dus ik ben iets over 1000 over mijn ''budget'' heen. Lijkt alsof ik dus in het rood sta xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
JBrennan schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 08:43:
Dat is dus alleen niet de juiste manier volgens YNAB. Je mag het geld pas budgetteren als het op je rekening staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hv08
Blik1984 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 10:31:
[...]

Dat is dus alleen niet de juiste manier volgens YNAB. Je mag het geld pas budgetteren als het op je rekening staat.
Ik heb het hele jaar er al ingezet qua budget (op basis van 2014 excel) en alle inkomsten uit loondienst :) Zo zie ik wat ik over het jaar gezien tekort heb en dat stort ik bij vanaf mijn eigen onderneming om net iets boven 0 uit te komen in december. Uiteraard zal er nog het eea geschoven worden de komende periode.

Ik pas de bedragen en het budget wel aan als er iets zou veranderen in de inkomsten, als er een loon wegvalt zal er immers wel wat aangepast moeten worden bij de bestedingen :) Maar je moet ergens vanuit gaan om een jaaroverzicht proberen te voorspellen en dan is een loon uit een vast contract wel redelijk veilig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
[...]

Klopt. Ik heb alleen geen tijd/zin om bij iedere euro die binnenkomt te moeten bedenken waar het geld heen moet. Ik weet voor het grootste deel waar het geld heen moet (hypotheek/gwl/kinderopvang/ziggo). Ik zie een budget (nu dan) meer als een reservering. Ik kan nu ook veel makkelijker zien hoeveel wij voor iets hebben gespaard (is ook een reservering). Wellicht dat het nog verandert, ben pas 3 dagen bezig :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ATS

ATS

[...]

Ja en nee. Als je eenmaal op "living on last month's income" zit, dan kan je het geld voor deze maand dus gewoon volledig budgeteren omdat je dat geld al hebt. Geld wat dan gedurende de maand binnenkomt, verdwijnt automatisch in het budget voor volgende maand.

Het blijft natuurlijk wel zo dat je alleen geld kan budgeteren dat je daadwerkelijk hebt, of het nu pas is binnengekomen of al op je rekening stond is niet zo relevant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
ATS schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:01:
[...]

Ja en nee. Als je eenmaal op "living on last month's income" zit, dan kan je het geld voor deze maand dus gewoon volledig budgeteren omdat je dat geld al hebt. Geld wat dan gedurende de maand binnenkomt, verdwijnt automatisch in het budget voor volgende maand.

Het blijft natuurlijk wel zo dat je alleen geld kan budgeteren dat je daadwerkelijk hebt, of het nu pas is binnengekomen of al op je rekening stond is niet zo relevant.
En dat laatste gebeurt dus niet, er wordt nu al geld gebudgetteerd omdat er over 10 dagen geld binnenkomt. En dat is niet de bedoeling van YNAB. Ik begrijp het overigens wel, het was namelijk ook het eerste wat ik deed. Al mijn potjes budgetteren met de kosten die ik verwacht voor de hele maand

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBrennan
Haha, foutje van mijn kant 8)7. Januari sta ik nog een paar honderd euro in de plus. Voor februari sta ik in de min. Ik heb nl wel alvast wat gebudgetteerd voor februari, daarom sta ik daar in de min. De lopende maand moet je denk ik niet in de min staan, de volgende maand is imho nog te ver in de toekomst, niets ligt nog vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ls789
Blik1984 schreef op dinsdag 06 januari 2015 @ 11:47:
[...]

En dat laatste gebeurt dus niet, er wordt nu al geld gebudgetteerd omdat er over 10 dagen geld binnenkomt. En dat is niet de bedoeling van YNAB. Ik begrijp het overigens wel, het was namelijk ook het eerste wat ik deed. Al mijn potjes budgetteren met de kosten die ik verwacht voor de hele maand
Maar hoe doe je het dan als volgt:

Je begint met YNAB en je staat -100 euro. Je weer dat er over 10 dagen 2000 netto binnenkomt en je weet dat je tot die tijd elke dag in de kantine luncht voor 5 euro per dag..

Dan moet je toch budgeteren tot die tijd? Het gaat alleen in de min (dit is mogelijk binnen het programma).

Volgens mij moet je het zo doen tot je idd geld over houdt en op de manier van YNAB voort gaat leven :)
Pagina: 1 ... 6 ... 21 Laatste