Ik importeer sinds kort mijn ING transacties in Banktrans
Werkt prima.
Werkt prima.
lol+lol=hihi
Dit. Ik sinds dit jaar een extre betaalrekening geopend waar al mijn incasso's vanaf worden geschreven. In een exel bereken ik vvoor het hele jaar wat ik gemiddeld per maand aan incasso's moet betalen en dat zet ik iedere keer zodra ik salaris krijg op m'n incasso rekening.Sibylle schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 17:50:
Wat ook wel helpt is de rekening voor incasso's apart houden van de boodschaprekening. Dan zie je heel duidelijk wat je nu per week pint aan kleine en grote dingen.
Statistieken zijn als bikini's: wat ze tonen is erg suggestief, wat ze niet tonen is essentieel
marviins schreef op woensdag 14 mei 2014 @ 13:59:
Ik mis in al die programma's eigenlijk iets waardoor ik toch vaak zelf weer met Excel aan de slag ga. In Excel heb ik altijd een sheet waarbij ik zelf (of automatisch) kan afvinken welke rekeningen er betaald zijn en welke er nog betaald moeten worden. Zo kan ik in 1x zien of er nog rekeningen open staan. Het gaat mij niet zo zeer om de categorisering van betalingen, maar meer om de 'check list' van wat betaald is of nog betaald moet worden.
Misschien kijk ik niet goed maar dat is vaak de reden dat ik programma's vrij snel weer aan de kant zet. Kun je zoiets ook inzichtelijk maken met bijv. AFAS of soortgelijke programma's\websites?
In Winbank ken je budgetten toe aan je lasten (bronnen), in een overzicht kun je dan zien of er nog budget over is (of dat je er juist overheen bent). Zo ja, dan betekent dat dat die last nog betaald moet worden. Ik neem aan dat de meeste programma's dergelijke functionaliteit hebben.skinlee78 schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 14:58:
Zoiets hanteer ik ook.
Een kolom met het overzicht van alle vaste lasten.
Daarnaast een checklist waar ik per maand de te betalen bedragen invul en groen inkleur als het bedrag betaalt is.
Ik heb gemerkt dat door het jaar heen bepaalde "vaste" bedragen toch wel eens wijzigen, vandaar dat ik nu ook per maand het bedrag invul.
Zo heb ik nu één rekening waar alle automatische incasso's vanaf geschreven worden en een andere pinrekening waar wij onze wekelijkse boodschappen mee doen. Overigens reserveer ik per week ook een vast bedrag voor boodschappen e.d. Wat overblijft gaat naar de spaarrekening totdat ik extra geld nodig heb.
Ik hou die excel nu al een aantal jaren bij en het bevalt me eigenlijk prima.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
Nee!! Ze vinden data van klanten in de handen van de klanten waardeloos. De data zelf in TIM is voor henzelf heel waardevol..ATS schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:29:
Maargoed, kennelijk vindt ING de data van haar klanten waardeloos.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Nee!! Ze vinden data van klanten in de handen van de klanten waardeloos. De data zelf in TIM is voor henzelf heel waardevol..ATS schreef op donderdag 15 mei 2014 @ 17:29:
Maargoed, kennelijk vindt ING de data van haar klanten waardeloos.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Via priveberichtjes hebben Elm0wer en ik 't probleem gevonden. In zijn versie van het downloade bestand was de letter J in regel 18 in de VBA code gewijzigd naar K. Even opnieuw downloaden was de oplossing.Elm0wer schreef op dinsdag 13 mei 2014 @ 14:08:
[...]
Ik krijg helaas de Macro '' Geef catagorie '' niet werkend. Fout 13 tijdens bewerking..
Vet! En als je dan toch aan het aanpassen bent; pas dan even het woord "Catagorie" aan. Het is nml "Categorie", met een "e" ipv een "a"dr snuggles schreef op zaterdag 17 mei 2014 @ 13:49:
[...]
Via priveberichtjes hebben Elm0wer en ik 't probleem gevonden. In zijn versie van het downloade bestand was de letter J in regel 18 in de VBA code gewijzigd naar K. Even opnieuw downloaden was de oplossing.
Mochten andere mensen 't huishoudboekje ook gebruiken, heb een nieuwe versie online gezet die ervoor zorgt dat je niet meer handmatig drie kolommen hoeft weg te gooien na het importeren van de CSV. Voor luie mensen.
... en gaat over tot de orde van de dag
[ Voor 20% gewijzigd door Rukapul op 25-05-2014 22:26 ]
[ Voor 15% gewijzigd door adis op 05-06-2014 15:06 ]
AFAS Personal heeft een grote update gekregen en dit werkt nu automatisch. Je moet alleen inloggen met je identifier (rabo reader bijvoorbeeld). De rest gaat automatisch.Unneoetech schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 19:24:
Of moet ik toch weer csv'tjes gaan downloaden en deze ergens anders inladen?
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
Eerste feedback: Zonder beveiliging verwacht ik dat er bijna niemand gebruik gaat maken van de app. Ik zou toch mensen de mogelijkheid geven om in te loggen, ipv een eigen "unieke" URLadis schreef op donderdag 05 juni 2014 @ 15:00:
Hoi, ik heb zelf een web appje gemaakt, waar je je niet voor hoeft te registreren maar waar je toch even duidelijk inzicht kan krijgen in je geldzaken. Als je de URL bewaart kun je deze later weer bijwerken: http://www.geldboekje.nl
Feedback is prima, maar dit is mijn eerste webapp dus wees lief :-)
PS: Ik ben van plan om de webapp verder uit te bouwen maar wel samen met gebruikers, op basis van hun vragen
Mijn eerste reactie hierop is dat je volgens mij daarmee de gebruiksovereenkomst met je bank schendt, inloggen op een andere site dan die van de bank met behulp van de credentials van de bank is op zijn minst twijfelachtig.Bl@ckbird schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:16:
[...]
AFAS Personal heeft een grote update gekregen en dit werkt nu automatisch. Je moet alleen inloggen met je identifier (rabo reader bijvoorbeeld). De rest gaat automatisch.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Die samenwerkingsprogrammas hebben ze wel voor zakelijk, maar niet voor consumenten. Dat houden ze actief tegen. Zie ook:begintmeta schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 11:55:
Voor zover ik weet hebben de meeste banken een samenwerkingsprogramma waarbinnen een dergelijke koppeling wordt geregeld
~/~ 101 little bugs in the file / 101 little bugs / take one out and recompile / 102 little bugs in the file ~/~
~ Voordelig Zelf Vliegen? ~ Sent using RFC 1149. Note: No animals were harmed during this data transfer. ~
My opinions may have changed, but not the fact that I am right. -- Ashleigh Brilliant
In die link wordt helemaal niets gezegd over wie er verantwoordelijk is in het geval van een phishing, m.i.t.m. of andere aanval. Stel bijvoorbeeld dat er in de Afas software/website een vulnerability wordt ontdekt. Technisch weet ik niet wat er allemaal mogelijk is, maar als je pech hebt ben je als het puntje bij het paaltje komt de pineut. Niets voor mij in ieder geval, maar ik was toch al geen Afas klant.Acolyte57 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 13:51:
[...]
Die samenwerkingsprogrammas hebben ze wel voor zakelijk, maar niet voor consumenten. Dat houden ze actief tegen. Zie ook:
http://www.afaspersonal.nl/faq-koppeling#samenwerking
Zat zelf al een tijdje te wachten op zoiets dus ben best blij dat het er nu is. Jammer dat banken er niet zelf wat meegaander in zijn, en er idd van die tussenoplossingen bedacht moeten worden.
[ Voor 4% gewijzigd door Henk007 op 12-06-2014 22:44 ]
Maakt het uit wie er verantwoordelijk is, als iemand de gegevens wil hebben is de kans aannemelijk dat het ze lukt.Henk007 schreef op donderdag 12 juni 2014 @ 22:38:
[...]
In die link wordt helemaal niets gezegd over wie er verantwoordelijk is in het geval van een phishing, m.i.t.m. of andere aanval. Stel bijvoorbeeld dat er in de Afas software/website een vulnerability wordt ontdekt. Technisch weet ik niet wat er allemaal mogelijk is, maar als je pech hebt ben je als het puntje bij het paaltje komt de pineut. Niets voor mij in ieder geval, maar ik was toch al geen Afas klant.
Voor eventuele schadevergoedingen kan ik me voorstellen dat dat relevant is.Bender schreef op zondag 15 juni 2014 @ 01:14:
...
Maakt het uit wie er verantwoordelijk is, ...
...
Net zoals enkele reacties in dit topic al aangaven, is ook ING het daar niet mee eens.Bl@ckbird schreef op woensdag 11 juni 2014 @ 20:16:
[...]
AFAS Personal heeft een grote update gekregen en dit werkt nu automatisch. Je moet alleen inloggen met je identifier (rabo reader bijvoorbeeld). De rest gaat automatisch.
Dat was te verwachten, want AFAS had dit al veel eerder voor elkaar op hun testomgeving en moest het van ING toen al terugtrekken. Ik verbaasde me er al over dat het er nu wel inzat.Henk007 schreef op donderdag 10 juli 2014 @ 17:08:
[...]
Net zoals enkele reacties in dit topic al aangaven, is ook ING het daar niet mee eens.
http://www.nu.nl/economie...r-inlogcodes-klanten.html
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
Life is what happens to you, while you're busy making other plans (John Lennon) - Ioniq 28kWh / 9,9kWP zonnepanelen (west) / Panasonic 9kW WP
ING wint kort geding tegen AFASKrisp schreef op woensdag 16 juli 2014 @ 13:07:
Vandaag is het kortgeding tussen ING en AFAS: http://www.ftm.nl/exclusive/kort-geding-ing-afas. Ik ben benieuwd naar de uitkomst.
[ Voor 34% gewijzigd door begintmeta op 30-07-2014 16:45 ]
Het punt is dat ING niet wil dat klanten hun inloggegevens delen met derden. Dat is mijns inziens volkomen terecht, aangezien dit gewoon phishing-met-goede-bedoelingen is. AFAS is nu toevallig nog de enige partij die dit doet, maar voor je het weet heeft de klant zijn inloggegevens op 10 sites staan. En dan op een dag worden er ineens bedragen afgeschreven waarvoor de klant gewoon "getekend" lijkt te hebben... Dat is geen houdbare situatie.Krisp schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:55:
Jammer, ook gezien het het feit dat ING met TIM stopt. AFAS is wel een succes maar kennelijk mogelijk die het hun klanten niet makkelijk maken.
Het gaat ING (of Rabobank) er niet om dat een klant transactiegegevens ter beschikking stelt aan derden, dat moet de klant zelf weten. Het gaat om de inloggegevens. Het is dus zeker geen lachertje dat ING deze voorwaarden afdwingt. Rabobank heeft haar klanten overigens naar aanleiding hiervan ook een bankbericht gestuurd dat het niet toegestaan is om inloggegevens op andere sites dan die van Rabobank in te voeren, dus ING staat hierin niet alleen.En het overtreden van de voorwaarden is natuurlijk een lachertje, omdat de ING het hun klanten op een omslachtige manier wel laat doen.
Wie zegt dat ze dat niet gaan doen op termijn?In plaats van de kont in de krib te gooien, had men ook een fatsoenlijke oplossing (een API) kunnen verzinnen.
Wat is hier nou weer onethisch aan? Het tegenovergestelde, zou ik denken. Het is de morele plicht van een bank, klanten te beschermen tegen fraude. Door inloggegevens in te voeren op willekeurige sites, vergroot je de kans op fraude, dus is het logisch dat de bank hiertegen optreedt. Bij overtreding van de voorwaarden kan een klant ook zijn fraudebescherming kwijtraken...Feitelijk is het vonnis terecht, maar ethisch is het drie keer niets.
"Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic."
Onterecht lijkt me. De klanten schenden hun internetbankiervoorwaarden met ING. AFAS schendt geen enkele overeenkomst met ING lijkt me zo.Krisp schreef op donderdag 31 juli 2014 @ 12:55:
Feitelijk is het vonnis terecht, maar ethisch is het drie keer niets.
[ Voor 49% gewijzigd door rr7r op 01-08-2014 20:43 ]
[ Voor 50% gewijzigd door begintmeta op 01-08-2014 20:53 . Reden: nav de edit hierboven ]
AFAS biedt een dienst aan die je nooit kunt gebruiken als je je aan de regels houdt: zodra je de dienst wel gebruikt, schend je de overeenkomst met ING en moet je dus je rekening opzeggen of de dienst niet langer gebruiken.rr7r schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:37:
[...]
Onterecht lijkt me. De klanten schenden hun internetbankiervoorwaarden met ING. AFAS schendt geen enkele overeenkomst met ING lijkt me zo.
Eigenlijk zou ik het hele vonnis moeten nalezen. Want lijkt me erg vreemd anders, dat AFAS wordt verboden iets te doen, omdat dat de bilaterale voorwaarden van diens klanten schendt die zij hebben met een externe partij.
Dus: Partij A begint een service en biedt deze aan aan Klant B. Klant B is ook klant bij Partij C, die een concurrende service van Partij A aanbiedt. Partij A stelt in haar voorwaarden dat Klant B geen klant van Partij C mag zijn. Vervolgens spant Partij A een korting geding aan tegen Partij C, omdat haar klant, Klant B, haar voorwaarden met Partij A schendt. De rechter stelt Partij A in het gelijk.
Ctrl+k
"de regels". Je bedoeld de overeenkomst die de klant van AFAS heeft met ING. Blijft me nog steeds een raadsel, waarom AFAS iets wordt verboden, voor een overeenkomst tussen klant en ING. Het lijkt me wel een prima middel om je concurrenten de markt uit te drukken, wanneer je de sterkere partij bent. Je neemt gewoon een voorwaarde op in je algemene voorwaarden, waardoor klant geen klant meer kan zijn van je concurrent. Zoals: je mag geen tweede bank hebben. Of: Je mag niet overstappen, als je in de afgelopen 500 jaar klant van ons bent geweest. Vervolgens klaag je niet de klant aan, maar de concurrende bank die de overstap ook voor jouw bank aanbiedt.Sibylle schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 20:55:
[...]
AFAS biedt een dienst aan die je nooit kunt gebruiken als je je aan de regels houdt: zodra je de dienst wel gebruikt, schend je de overeenkomst met ING en moet je dus je rekening opzeggen of de dienst niet langer gebruiken.
Het enige bestaansrecht van die dienst is dus bij het feit dat mensen inbreuk maken op de overeenkomst met hun bank, dat lijkt me een prima reden om die dienst te verbieden.
Inloggegevens van je bank aan derde partijen geven![]()
Hoe onveilig kun je bezig zijn...man man man.
[ Voor 22% gewijzigd door rr7r op 01-08-2014 21:24 ]
Omdat voor een klant de dienst niet te gebruiken is zonder de afspraken van de bank te schenden...rr7r schreef op vrijdag 01 augustus 2014 @ 21:21:
[...]
"de regels". Je bedoeld de overeenkomst die de klant van AFAS heeft met ING. Blijft me nog steeds een raadsel, waarom AFAS iets wordt verboden, voor een overeenkomst tussen klant en ING. Het lijkt me wel een prima middel om je concurrenten de markt uit te drukken, wanneer je de sterkere partij bent. Je neemt gewoon een voorwaarde op in je algemene voorwaarden, waardoor klant geen klant meer kan zijn van je concurrent. Zoals: je mag geen tweede bank hebben. Of: Je mag niet overstappen, als je in de afgelopen 500 jaar klant van ons bent geweest. Vervolgens klaag je niet de klant aan, maar de concurrende bank die de overstap ook voor jouw bank aanbiedt.
[ Voor 38% gewijzigd door Sibylle op 01-08-2014 21:29 ]
Ctrl+k
[ Voor 26% gewijzigd door Herko_ter_Horst op 07-08-2014 19:28 ]
[ Voor 34% gewijzigd door Henk007 op 07-08-2014 19:38 ]
Herko_ter_Horst schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:35:
Ik ben wel benieuwd naar waar mensen naar op zoek zijn in een dergelijk programma. Ben voor mezelf eens een beetje begonnen met zelfbouw, met de volgende wensenlijst:Welke wensen leven er onder lezers van dit topic?
- support voor meerdere rekeningen
- support voor hypotheken/leningen
- "makkelijk" transacties kunnen importeren (dan heb ik het over exports vanuit internetbankieren, automatische koppeling was ik al niet van plan en gaat er nu zéker niet meer komen
)
- categoriseren/annoteren/taggen van transacties (liefst automatisch en zelf-lerend)
- rapportages (huidige stand van zaken, nog verder uit te werken welke precies)
- projecties (hoeveel geld over/tekort aan het eind van de maand/jaar/bij m'n pensioen etc)
- uitbreidbaar door developers
- configureerbaar door gebruikers
- werkt op Mac (veel offline-programma's werken alleen op Windows...)
- web-based, maar niet cloud-based (dus zelf lokaal kunnen draaien, maar wel toegang via browser)
- responsive design (moet natuurlijk op alle platformen, dus ook op phones en tablets, goed werken)
- (mobiele app voor cash transacties)
Tracken van aandelen, zodat je kunt zien hoe die in waarde fluctueert (zodat je je beleggingen makkelijk kunt monitoren)Herko_ter_Horst schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:35:
Ik ben wel benieuwd naar waar mensen naar op zoek zijn in een dergelijk programma. Ben voor mezelf eens een beetje begonnen met zelfbouw, met de volgende wensenlijst:Welke wensen leven er onder lezers van dit topic?
- support voor meerdere rekeningen
- support voor hypotheken/leningen
- "makkelijk" transacties kunnen importeren (dan heb ik het over exports vanuit internetbankieren, automatische koppeling was ik al niet van plan en gaat er nu zéker niet meer komen
)
- categoriseren/annoteren/taggen van transacties (liefst automatisch en zelf-lerend)
- rapportages (huidige stand van zaken, nog verder uit te werken welke precies)
- projecties (hoeveel geld over/tekort aan het eind van de maand/jaar/bij m'n pensioen etc)
- uitbreidbaar door developers
- configureerbaar door gebruikers
- werkt op Mac (veel offline-programma's werken alleen op Windows...)
- web-based, maar niet cloud-based (dus zelf lokaal kunnen draaien, maar wel toegang via browser)
- responsive design (moet natuurlijk op alle platformen, dus ook op phones en tablets, goed werken)
- (mobiele app voor cash transacties)
Als het een 32-bits programma is, dan kan je systeem nog zoveel geheugen hebben, maar je app gaat er niet meer dan 2GB ofzo van gebruiken.nogeeninlog schreef op maandag 15 september 2014 @ 09:36:
Is iemand erin geslaagd om MT2OFX onder Windows 8 aan de praat te brengen?
Ik krijg steeds een runtime error 7, 'out of memory'. Met 8 GB RAM is dat onwaarschijnlijk.
Wat mij wel handig lijkt is een zelflerende budgetmodule, dus die op basis van je historische uitgaven gaat bepalen wat de frequentie en bedragen zijn en dit doortrekt naar de toekomst.Herko_ter_Horst schreef op donderdag 07 augustus 2014 @ 18:35:
Ik ben wel benieuwd naar waar mensen naar op zoek zijn in een dergelijk programma. Ben voor mezelf eens een beetje begonnen met zelfbouw, met de volgende wensenlijst:
[snip]
Welke wensen leven er onder lezers van dit topic?
... en gaat over tot de orde van de dag
Dat heb ik al geprobeerd, zonder succes.hv08 schreef op maandag 15 september 2014 @ 12:00:
Misschien compatibiliteit modus aanzetten en doen of het een win7 app is?
[ Voor 7% gewijzigd door begintmeta op 22-09-2014 21:16 ]
[ Voor 16% gewijzigd door SerealKiller op 23-09-2014 00:53 ]
War is the only proper school of the surgeon.
Werkt deze alleen met dollars? En alleen Engelstalig? Dat laatste is geen probleem, dat eerste wel. Anders moet ik mijn bankrekening ook naar dollars om laten zetten.SerealKiller schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 00:50:
Waarschijnlijk is deze al reeds gepost. Maar ik gebruik: http://www.youneedabudget.com/
Simpel programma, te kopen via steam. Je vult zelf de gegevens in, en je kan zo je geld verdelen over verschillende posten. Het synced via dropbox, en je hebt een app waar je elke keer je transacties in kan verwerken. En dus ook direct inzien hoeveel geld je momenteel beschikbaar hebt voor een bepaalde uitgave.
Het werkt op het principe van eerst geld hebben, dan pas uitgeven. Dus inkomen wat nog komt wordt niet in je huidig budget meegenomen. Als je via deze "enveloppen" methode werkt loop je dus VOOR in plaats van achter met betalen. Je hebt namelijk aan het begin van de maand al je voorzienbare kosten in enveloppen verdeeld, en rekeningen komen zodoende nooit onverwachts. Je hebt immers het geld er al voor klaar liggen.
Het is natuurlijk niet zo uitgebreid als andere programma's, maar wat het doet, doet het voortreffelijk. Het is meer een beginners programma voor meer diepgaande functies zou ik toch naar iets anders kijken.
Ik moet zeggen dat ik het een fijn programma vind. Als een "impuls" aankoop wil doen in de categorie gadgets, kijk ik eerst naar mijn beschikbaar bedrag en koop daarna pas. Ik kan misschien wel duizend euro op de lopende rekening hebben, maar als mijn budget maar 50,- hou ik mij eraan.
Waarom? Als zijn alle getallen in Laotiaanse Kip...procenten blijven procenten en 1+1=2. Wat de muntsoort ook is.koelkast schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:19:
[...]
Werkt deze alleen met dollars? En alleen Engelstalig? Dat laatste is geen probleem, dat eerste wel. Anders moet ik mijn bankrekening ook naar dollars om laten zetten.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Het is wel irritant als er in beeld staat dat je $2500 op je bankrekening hebt staan, i.p.v. €2500. Maar YNAB kan ook andere valuta aan volgens hun website: http://www.youneedabudget.com/featuresOrtep schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 09:44:
[...]
Waarom? Als zijn alle getallen in Laotiaanse Kip...procenten blijven procenten en 1+1=2. Wat de muntsoort ook is.
Je voert toch alleen getallen in...geen valuta
Verwijderd
3780wP (18x 210wP EC Solar) | 2x Marstek Venus E (5.12kWh)
[ Voor 99% gewijzigd door rr7r op 01-10-2017 23:18 ]
Dat is inderdaad de essentie van het programma. Het is een basis. Het gaat erom dat je streeft naar een situatie waarin dat je met het geld dat je NU op de bank hebt, de komende 2 tot 3 maanden aan al je verplichtingen kunt doen en nog gewoon normaal kunt leven. In een "simpele" privé situatie (huis, kids, auto, baan) kun je hiermee prima uit de voeten. Het "gevaar" met toekomstig geld werken is dat je jezelf sneller rijk rekent dan je bent. Ach, ik kan prima die auto kopen, want de komende 4 maanden maak ik veel overuren, vakantiegeld, en komt er nog een bonus.rr7r schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 15:00:
[...]
YNAB ziet er qua vormgeving/layout beter uit. Daarmee is alles gezegd. Je moet transacties handmatig invoeren. Verder kan het niet forecasten/projecteren en hoeft je niet te verwachten dat dit er ooit komt, want zo zeggen de makers van YNAB, budgetteren is beter dan forecasten. Nul waarde in een mooi jasje dus.
Dan kan je nog beter naar bv de KNAB bank gaan. Daar zit het in, inclusief financiële projecties. Je kan ook rekeningen bij andere banken invoeren, of de waarde van je huis, je auto of pensioenrechten. Als je het 'premium' paket neemt tenminste. Het lijkt duur voor 15 euro per maand. Maar rood staan is een factor 3 (5% ipv 14-15%) goedkoper en ze geven 1.75% rente op je rekening. Bovendien kan je die 15 euro nog eens halveren als je een certificaat van 5000 euro neemt waar je dan ook weer 5% rente over krijgt. Dus als het uitrekent is een premium pakket van 15 euro goedkoper dan een gewoon pakket van 5 euro p/mMattie112 schreef op dinsdag 23 september 2014 @ 14:56:
AFAS personal vond ik net wat te beperkt, en de pro versie tikt al snel aan (3 euro p/m), dan geef ik liever 1x iets uit zodat ik het onbeperkt kan gebruiken.
Only two things are infinite, the universe and human stupidity, Einstein
Alleen de doden kennen het einde van de oorlog, Plato
Ja, misschien. Maar het voordeel van MT2OFX is dat ik daar vele regels in heb gezet om betaling aan de juiste kostengroep en leverancier te koppelen.begintmeta schreef op maandag 22 september 2014 @ 21:15:
Zou je misschien iets hebben aan een ander tools/programma dat het gewenste bestandsformaat kan lezen en exporteren?
De islam kan uw vrijheid schaden
Ik gebruik al 10 jaar met tevredenheid Acemoney.hv08 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:21:
Iemand nog een goede tip? Het mag best iets kosten, maar geen 3 euro per maand
Kan deze tool overweg met Nederlandse transactie-export files? Of moet je daar handwerk voor doen?nogeeninlog schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 19:50:
[...]
Ik gebruik al 10 jaar met tevredenheid Acemoney.
Simpel,degelijk en snel. De probeerversie is beperkt tot twee rekeningen, maar is verder volledig functioneel. Transacties toevoegen en verwijderen is een fluitje van een cent.
Heen en weer schuiven van geld zijn kruisposten, bij Penningmeester heet dat "interne boekingen" en kan je buiten je begroting/kostenoverzicht plaatsen maar wel mee laten nemen in je saldi-berekeningen.hv08 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 10:21:
Oh en waarom ik transacties wil verwijderen/toevoegen? Ik schuif nogal eens met geld heen en weer tussen rekeningen en dat geeft een vreemd beeld. Daarnaast betaal ik veel met de creditcard (kleding, brandstof, online enz.), dus die transactie wil ik kunnen wissen en vervangen door losse transacties die ik met de creditcard heb gedaan.
Ik gebruik acemoney i.c.m. Rabobank en ASN bank.hv08 schreef op vrijdag 10 oktober 2014 @ 21:18:
[...]
Kan deze tool overweg met Nederlandse transactie-export files? Of moet je daar handwerk voor doen?
Klopt. Ik heb MT2OFX gebruikt voor het converteren van bestanden van ING en van Triodos. Het converteren naar QIF/OFX gaat prima, ook in Windows 8.1.Morked schreef op zaterdag 11 oktober 2014 @ 17:56:
[...]
Ik gebruik acemoney i.c.m. Rabobank en ASN bank.
Importeren gaat makkelijk en semi-automatisch. Met behulp van MT2OFX kan ik het rabobank formaat, en het "ASN formaat" (SWIFT-MT940) prima converteren naar een leesbaar formaat.
Eh, ik zie zo snel niet waar je het over hebt, maar ik gebruik dan ook de engelstalige gnucash. Ik ben gewoon begonnen met de standaard set van accounts, en heb die daarna aangepast aan mijn wensen. Dus een extra uitgavenpost maak je gewoon aan onder 'expenses', en een extra balanspost onder 'assets' of 'liabilities'. Spaarrekening is dus een account onder assets. Mn creditcard is een account onder liabilities, want dat moet ik nog betalen. Om die aan te maken klik je gewoon op 'liabilities', rechtermuisknop, 'new account', dan staat het accounttype automatisch goed.sphere schreef op woensdag 01 oktober 2014 @ 17:56:
Ik ben bezig met een migratie vanaf excel sheets en heb een rekening courant aangemaakt in GnuCash.
Daar heb ik alle overschrijving bij geimporteerd, en een beginsaldo gehangen aan "Beginsaldi." Nu moet ik alle grootboekrekeningen fixen, zodat ik bedragen kan gaan boeken. Maar via welke optie moet datWat moet ik allemaal kwijt:
- Bewerken, Rekening openen
- Bewerken, Open subaccounts
- Acties, Nieuwe rekening
- Acties, Nieuw rekeningschema
- Nog ergens anders?
Kan iemand me kickstarten
- Rekening courant (die is geimporteerd)
- Spaarrekening (bestaat nog niet in gnucash)
- 28 Grootboekrekeningen in Winst en Verlies
- 15 Grootboekrekeningen in Balans
?
U can call me sir.... or justice as long as u bow down ;)
request.getCookies();
Winbank?justice strike schreef op donderdag 20 november 2014 @ 10:36:
... en ik vroeg mij af of er naast YNAB nog andere offline applicaties zijn die daar op lijken...
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Don't lose your head, it may cost you your life!
Verwijderd
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar jouw puntje 2.Rukapul schreef op zondag 25 mei 2014 @ 22:24:
Op zich heb ik dit topic niet meer nodig aangezien ik met homegrown convert.py de boel categoriseer en het vervolgens in Excel presenteer, maar heb toch twee vragen.
1. Zijn er nog handigheidjes om met zo min mogelijk stappen transactieoverzichten te downloaden? Heb 3 rekeningen bij Rabo en ING die ik meeneem en 2 creditcards bij dezelfde banken. De rekeningen vereisen een aantal handmatige stappen op het moment. De creditcards zijn geheel handmatig copy/paste
2. Ik wil een deel van m'n kassabonnen samplen en daarmee meer structuur aan te brengen in de supermarktuitgaven. Zijn er tools die een bon scannen, OCR-en en exporteren naar een toegankelijk formaat? Aangezien kassabonnen nogal irrirant zijn om te scannen zou een app op mobiel het handigst zijn.
Lijkt me zeer sterk dat er apps of überhaupt software is dat automatisch bonnetjes van bijvoorbeeld dus je Jumbo om de hoek kan inscannen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 16:55:
[...]
Ik ben eigenlijk ook op zoek naar jouw puntje 2.
Ik kan geen enkele Android of BB10 app vinden die dit kan.
Dus nog een keer:
Zijn er mensen die een app kennen waarbij je je uitgaven kunt bijhouden en die bonnetjes in kan scannen met ocr? (En dan het liefst ook automatisch indelen natuurlijk...)
20*350ZO45°
Verwijderd
Ik heb inmiddels al diverse software gevonden die dit doet. Helaas allemaal cloud based met een abbonnement. Technisch is dit echt niet moeilijk, er is ook al genoeg ocr software voor bonnetjes, etc. bizar genoeg niet in combinatie met een uitgaven app.Chip. schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 17:22:
[...]
Lijkt me zeer sterk dat er apps of überhaupt software is dat automatisch bonnetjes van bijvoorbeeld dus je Jumbo om de hoek kan inscannen.
Linkje? Technisch gezien is het helemaal niet moeilijk nee, maar ben het er niet mee eens dat alle bonnetjes hetzelfde zijn. Bij de ene staat korting direct bij het product, bij de ander weer apart. Zijn tal van verschillen.Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:59:
[...]
Ik heb inmiddels al diverse software gevonden die dit doet. Helaas allemaal cloud based met een abbonnement. Technisch is dit echt niet moeilijk, er is ook al genoeg ocr software voor bonnetjes, etc. bizar genoeg niet in combinatie met een uitgaven app.
Anders een leuk idee voor een projectje
Verwijderd
Zoek in de Android store maar eens op smart receipts en expensify. En er zijn nog wel een paar meer. Maar niet standalone zonder abbo....Chip. schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:05:
[...]
Linkje? Technisch gezien is het helemaal niet moeilijk nee, maar ben het er niet mee eens dat alle bonnetjes hetzelfde zijn. Bij de ene staat korting direct bij het product, bij de ander weer apart. Zijn tal van verschillen.
Smart receipts heeft geen OCR, bij expensify lees ik ook nergens iets over OCR, volgens maakt hij gewoon een foto van je bon en moet je nog steeds daarna nog invullen wat de totale kosten waren.Verwijderd schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:13:
[...]
Zoek in de Android store maar eens op smart receipts en expensify. En er zijn nog wel een paar meer. Maar niet standalone zonder abbo....
[ Voor 15% gewijzigd door Chip. op 19-12-2014 21:24 ]
Verwijderd
Smart receipts inderdaad niet, was in de war.Chip. schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 21:23:
[...]
Smart receipts heeft geen OCR, bij expensify lees ik ook nergens iets over OCR, volgens maakt hij gewoon een foto van je bon en moet je nog steeds daarna nog invullen wat de totale kosten waren.
Het doet dus niet wat je zou willen, aangeven welke producten heb je gekocht, wat ieder item heeft gekost, hoeveel je ervan hebt gekocht, etc.
Waar is die verwachting op gebaseerd?Richard schreef op vrijdag 19 december 2014 @ 20:32:
YNAB is "on sale" -25%
http://store.steampowered.com/app/227320/
Verwachting is dat hij nog naar -75% gaat een dezer dagen.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq