Als-ie af is! 
Ik hoop ergens volgende week de laatste puntjes op de i te kunnen zetten.

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.
quote:JCE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:42:
Als-ie af is!
Trouwfotograaf: www.bartvandermark.nl
Als ie af is ? Zeg wij tweakers verwachten wel inzichtelijk "sprint" met voorspelbare tijdlijnen hé ;+quote:JCE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:42:
Als-ie af is!
"Allow me to shatter your delusions of grandeur."
In dat geval, koop er nog één. Stop er 2x4TB harde schijven in en stuur hem op naar...quote:vandermark schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:58:
JCE, het lijkt me erg leuk een keer jouw programma te testen. Ik heb een synology NAS (ds214play), is het een mogelijkheid dat je voor synology een installatie handleiding opstelt? Ik kom er nu niet uit...
Dank jequote:ShadowBumble schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:29:
[...]
Als ie af is ? Zeg wij tweakers verwachten wel inzichtelijk "sprint" met voorspelbare tijdlijnen hé ;+
Ik moet wel toegeven dat ik wel vind dat je echt super support geeft zo.
Diezelfde foutmelding heb ik ook gehad. Het houdt in dat de ondersteuning voor NumberFormatter ontbreekt voor PHP. Op mijn (BSD-)server heb ik de port pecl-intl moeten installeren om dit op te lossen.quote:matthijsvdr schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:09:
Uit de log:
[2016-03-10 18:32:43] production.ERROR: Symfony\Component\Debug\Exception\FatalThrowableError: Fatal error: Call to undefined function FireflyIII\Http\Controllers\numfmt_create() in /usr/share/nginx/html/firefly/app/Http/Controllers/Controller.php:55
Mwoah. De users die het nu al gebruiken wil ik voorstellen om me een DM te sturen of op Github een issue te openen. Dan zijn de meeste posts al uit je beeld. Nieuwe gebruikers mogen wmb. gewoon vragen stellen. Het gaat in dit topic heen en weer tussen diverse systemen (AFAS, YNAB, Penningmeester) en dat lijkt me geen enkel probleem.quote:vandermark schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:52:
Is het een idee om voor firefly een eigen topic te openen? Het heeft veel potentie en nu al meerdere gotters die er mee werken. Voor dit topic wordt het ondertussen wel beetje off topic?
Ik wacht ongeduldig op 3.8.1, het nieuwe overzicht voor 'net-worth' is wel leuk, wanneer wordt deze precies getriggerd? Na 3 maanden ofzo?quote:JCE schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:27:
[...]
Mwoah. De users die het nu al gebruiken wil ik voorstellen om me een DM te sturen of op Github een issue te openen. Dan zijn de meeste posts al uit je beeld. Nieuwe gebruikers mogen wmb. gewoon vragen stellen. Het gaat in dit topic heen en weer tussen diverse systemen (AFAS, YNAB, Penningmeester) en dat lijkt me geen enkel probleem.
Schiet tussen de palen en je scoort!
Kan Afas OFX importeren? MT2OFX kan qif in ofx converteren.quote:[b][message=46254123,noline]
Ik denk dat het dus tijd is om over te stappen naar een ander pakket, nu leek AFAS personal mij wel een geschikt pakket echter alles wat ik kan exporten in iBank (Banktivity nu) is QIF en TXE en beiden zijn niet te importeren in AFAS.
[H4L]
Winbank kan QIF importeren. Tevens is het daarbij mogelijk zelf importformaten te definiëren, ongeveer zoals Excel het doet met 'gegevens importeren van tekst'.quote:SaURoN schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:38:
Ik denk dat het dus tijd is om over te stappen naar een ander pakket, nu leek AFAS personal mij wel een geschikt pakket echter alles wat ik kan exporten in iBank (Banktivity nu) is QIF en TXE en beiden zijn niet te importeren in AFAS.
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Hmm helaas die pakt hem niet van iBankquote:SteeringWheel schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:12:
[...]
Winbank kan QIF importeren. Tevens is het daarbij mogelijk zelf importformaten te definiëren, ongeveer zoals Excel het doet met 'gegevens importeren van tekst'.
Helaas nietquote:nogeeninlog schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:57:
[...]
Kan Afas OFX importeren? MT2OFX kan qif in ofx converteren.
[H4L]
Hoe ziet dat formaat er precies uit dan? Kun je er niet mee uit de voeten door zelf een importformaat te definiëren?quote:SaURoN schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:16:
[...]
Hmm helaas die pakt hem niet van iBank
[...]
Helaas niet
Thanks voor de suggesties!
A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.
Nee niet echt, maar het is al gelukt! Een collega heeft het omgetoverd naar een werkbaar bestand!quote:SteeringWheel schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:34:
[...]
Hoe ziet dat formaat er precies uit dan? Kun je er niet mee uit de voeten door zelf een importformaat te definiëren?
Iemand was je voor en is het gelukt. De installatiehandleiding heeft instructies.quote:lubbertkramer schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 00:29:
Ik wil Firefly uit gaan proberen maar draai op dit moment een VPS met CentOS, directadmin icm php 7 gaat Firefly hieronder werken of zijn er al Tweakers die hier tegen problemen aangelopen zijn en zeggen bespaar je de moeite?
The following takes place between 12:00 PM and 11:59 AM
Leuk om te zien dat penningmeester er alweer als best getest uit komt. Ik gebruik het programma ook al 2 jaar intensief en ben nog steeds tevreden met de uitgebreide mogelijkhedenquote:Tripl3 D schreef op vrijdag 10 juni 2016 @ 12:06:
Computer Totaal deed een test van huishoudboekjes:
http://computertotaal.nl/...ine-huishoudboekjes-70250
lol+lol=hihi
Ik bij de behorende categorie zodat het totaal van de categorie uitgave-inkomsten is. Income is bij ons echt ht salarisquote:Vissert schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:33:
Voor YNAB (classic) gebruikers. Hoe boeken jullie een teruggave in? Dus bijvoorbeeld een verzekering die geld terug stort. Boeken jullie dit in als categorie inkomen of bij de bij behorende categorie?
Martijn19 wijzigde deze reactie 15-07-2016 11:10 (37%)
PSN: Jeroen_the_stig
Inkomen. Als het goed is heb je al geld gebudgetteerd voor premies e.d. in dat potje, dus enige teruggaves zijn gewoon extra inkomsten die je weer aan welk potje dan ook kan toekennen.quote:Vissert schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:33:
Voor YNAB (classic) gebruikers. Hoe boeken jullie een teruggave in? Dus bijvoorbeeld een verzekering die geld terug stort. Boeken jullie dit in als categorie inkomen of bij de bij behorende categorie?
Ik heb eveneens met meerdere valuta te maken en zocht een applicatie die automatisch de juiste wisselkoers en marktwaarde van mijn ETFs bijwerkt. Aantal programma's geprobeerd, maar niets kon me echt bekoren.quote:Martijn19 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:41:
Hoi mensen, ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Google Sheets. Ik heb namelijk een vrij unieke situatie aangezien ik met verschillende valuta werk en variable inkomsten en uitgaven heb (geen huis of vaste huurprijs).
...
Knakker wijzigde deze reactie 24-07-2016 17:41 (3%)
Geef mij maar een Warsteiner.
Oh oh Mr. B, oh oh!
Muncher wijzigde deze reactie 08-08-2016 22:00 (28%)
Alle hulp is welkomquote:Nirmed schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:22:
JCE: heb je behoefte aan Python/Java programmeurs? Ik zoek een project voor na de zomer om mijn programmeer skills op te poetsen.
Ik zou het graag willen testen, echter zie ik op jouw demo site geen username/password om in te loggen?quote:JCE schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:22:
[...]
Dank voor je compliment!![]()
Er is een demo / test website. Zie deze pagina voor meer info. Je kan ongeveer 30 dagen rondklikken, kijken of Firefly iets voor jou is. Daarna moet je echter aan de bak, want je zult je eigen installatie moeten draaien. Als je daar hulp bij nodig hebt, stuur dan vooral een berichtje.
bones wijzigde deze reactie 09-08-2016 13:26 (4%)
Je haalt wel een goed punt aan. Ik zal eens nadenken over een demo account. Wellicht een systeem dat elke X uur automagisch herstelt? Dat moet wel te doen zijnquote:bones schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:26:
[...]
Ik zou het graag willen testen, echter zie ik op jouw demo site geen username/password om in te loggen?
Edit, laat maar zie al dat ik me eerst moet registreren
Ja sorry ik ben webdesigner en ben gewend bij websoftware demo's een demo username/password te gebruiken.quote:JCE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:28:
[...]
Je haalt wel een goed punt aan. Ik zal eens nadenken over een demo account. Wellicht een systeem dat elke X uur automagisch herstelt? Dat moet wel te doen zijn.
Ik heb er al een issue voor gemaakt. Nu nog tijd vindenquote:bones schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:33:
[...]
Ja sorry ik ben webdesigner en ben gewend bij websoftware demo's een demo username/password te gebruiken.
Daar zit inderdaad meestal een systeempje achter die de data reset na een x periode/afloggen etc.
Al twee maanden geen update,quote:JCE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:01:
[...]
Ik heb er al een issue voor gemaakt. Nu nog tijd vinden
https://github.com/JC5/firefly-iii/issues/288
Ik ben de import aan het herschrijven. Die moet wel werken voor-ie live gaatquote:
No worriesquote:JCE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:07:
[...]
Ik ben de import aan het herschrijven. Die moet wel werken voor-ie live gaat. Heb me daar een beetje in vergist.
Doet de import het in 3.9.1 op dit moment niet? Of doe ik gewoon wat fout? Het lukt mij nu niet om een ING CSV te importeren (gisteren clean install in VM gedaan).quote:JCE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:07:
[...]
Ik ben de import aan het herschrijven. Die moet wel werken voor-ie live gaat. Heb me daar een beetje in vergist.
Same here. Om die reden zit ik nog met 3.8.1 die het overigens prima doet.quote:krijn1985 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:38:
[...]
Doet de import het in 3.9.1 op dit moment niet? Of doe ik gewoon wat fout? Het lukt mij nu niet om een ING CSV te importeren (gisteren clean install in VM gedaan).
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** Niks **
Let in ieder geval op dat je webhost PHP7 moet ondersteunen.quote:FicoF schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:12:
Is FireFly ook eenvoudig te installeren op een standaard webhost? Heb een website draaien, daar zou ik het wel op willen installeren omdat het programma precies doet wat ik van zo`n programma verwacht, alleen weinig ervaring met servers etc...
Wat is de ervaring van andere noob`s op dit gebied. Eenmaal installeren lukt misschien wel, maar wat als er updates uitkomen etc... Ben daar een beetje angstig voor. Terecht?
Kun je met Firefly ook gebruik maken van een db die op een andere server staat? Ik heb een aparte dbserver waar legio db's in staan en zet daar ook graag de firefly db in.quote:
Yups geen enkel probleem. Je kan bij de settings gewoon de databaseserver opgeven.quote:TheDweep schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:03:
[...]
Kun je met Firefly ook gebruik maken van een db die op een andere server staat? Ik heb een aparte dbserver waar legio db's in staan en zet daar ook graag de firefly db in.
Ik heb dit ook meerdere keren geprobeerd maar heb het nooit echt fatsoenlijk werkend gekregen. Dus voer het daarom maar lekker met de hand in. Iets meer werk maar wel zekerheid dat je alle transacties voorbij ziet komenquote:Darmok schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:36:
Ik vroeg me af of iemand in staat is om KNAB > YNAB te genereren. YNAB en CSV is niet echt een succes en KNAB kan enkel bij een zakelijke rekening naar MT940 converteren (en dan handmatig MT940 naar OFX converteren voor YNAB). Online heeft iemand wel een knab to ynab tooltje gemaakt, maar deze werkt voor zover ik kan achterhalen net met Windows.
GNU cash kan met verschillende valuta overweg.quote:Martijn19 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:41:
Hoi mensen, ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Google Sheets. Ik heb namelijk een vrij unieke situatie aangezien ik met verschillende valuta werk en variable inkomsten en uitgaven heb (geen huis of vaste huurprijs).
...
Klaar voor een nieuwe uitdaging.
Goeie tip!quote:chem schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:01:
Wij zijn een jaar op reis en kwam toevallig dit topic tegen. Nu zal dit niet voor iedereen nuttig zijn, maar wij gebruiken met veel plezier de iOS app Trail Wallet om onze dagelijkse uitgaven en budget bij te houden.
Wellicht dat iemand hier er ook wat aan heeft
Nickr92 wijzigde deze reactie 08-10-2016 21:08 (24%)
Drive the way you like, the way you want and make it happen...
"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar Khayyám
Het is wel al eens genoemd. Wat zijn voor jou de grootste nadelen?quote:ari3 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:41:
Ik geloof dat GNU Cash nog niet is genoemd in dit topic.
Bezuinigen gaat meestal om structurele dingen. Niet zozeer het incidentele.quote:sjosz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:29:
- Liefst gratis (beetje dubbel om geld uit te geven aan een pakket om te kijken waar je kunt bezuinigen).
Lethalis wijzigde deze reactie 16-10-2016 12:21 (4%)
The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.
Helemaal mee eens. Heb zelf toen ik begon met werken en deeltijd master met YNAB gewerkt, ging heel goed en toen was het ook nodig om wat inzicht te krijgen in mijn uitgavenpatroon. Nu gebruik ik sinds kort The Moneyer en daar synchroniseer ik 1 á 2 keer per maand mijn bankrekeningen en houd ik enkele doelen bij. Ik kan het vooral mensen aanraden die snel inzicht willen hebben en het leuk vinden om inzicht te krijgen in uitgavenpatroon en spaardoelen. De plugin zorgt ervoor dat je makkelijk je (verschillende) rekeningen synchroniseert. In de web app zie je vervolgens een dashboard en daarmee is inzichtelijk of je meer/minder aan het uitgeven bent en hoe je op weg bent je doelen te halen. Je transacties worden automatisch gecategoriseerd en je kunt ook nog tags toevoegen. Leuk detail vind ik de waarschuwingen voor je gedrag op een bepaalde tagquote:Blik1984 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:55:
Ben het wel eens met lethalis hierboven, voor mij werkt het ook het beste om eens per zoveel tijd een aantal maanden te analyseren om de kosten onder de loep te nemen. Permanent bijhouden vind ik teveel gedoe, helemaal aangezien er nog geen een programma is dat alles geheel automatisch goed in categorieën kan stoppen.
Als je permanent wilt letten op je uitgaven moet je met budgetten gaan werken a la YNAB ofzo
Fuff_Puffy
Zelf ooit een shortlist gemaakt voor de installatie:quote:vanputten80 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:25:
Het via het web beheren van je inkomsten uitgaven vind ik prettiger als een vaste installatie. Ik gebruik zowel linux als Windows thuis.
Het gebruik van firefly spreekt me erg aan omdat ik zelf de data kan beheren en het niet elders in de wereld staat (voelt toch wat vreemd om je data te delen met andere.. Al is dat niet zo.)
Ik ben nu 2 dagen bezig, maar krijg het niet voor elkaar om FireFly geinstalleerd te krijgen. Hier moet je toch behoorlijk wat kennis voor hebben volgens mij. Is er naast de Installation guide nog meer informatie over de installatie?
Ik heb in een VM Ubuntu server 16 geinstalleerd met Lamp. Heb het pakket op de server gezet maar bij het uitvoeren van de installatie krijg ik veel foutmeldingen over oa php (php7 staat erop). Ik kan hier zo weinig mee. Zoek een wat makkelijkere installatie methode. Als er tips zijn graag.
*************************************** Shortlist Firefly-iii Ubuntu16 *************************************** During install check LAMP server *************************************** sudo apt-get install unzip php7.0-mcrypt php7.0-bcmath php7.0-intl php7.0-mbstring php7.0-gd php7.0-ext-gd sudo -i cd /usr/src curl -sS https://getcomposer.org/installer | php -- --install-dir=/usr/local/bin --filename=composer exit mysql_secure_installation mysql -u root -p CREATE DATABASE firefly; show databases; create user USERNAME; grant all on firefly.* to 'USERNAME'@'localhost' identified by 'YourP@ssw0rd'; quit sudo nano /var/www/html/info.php <?php phpinfo(); ?> http://HOSTNAME/info.php sudo rm /var/www/html/info.php sudo nano /etc/apache2/sites-available/000-default.conf Change: DocumentRoot /var/www/html To: DocumentRoot /var/www/html/firefly-iii/public sudo nano /etc/apache2/apache2.conf Change: <Directory /var/www/> Options Indexes FollowSymLinks AllowOverride None Require all granted </Directory> To: <Directory /var/www/html/firefly-iii/public/> Options Indexes FollowSymLinks AllowOverride All Require all granted </Directory> sudo systemctl restart apache2 cd /var/www/html sudo git clone https://github.com/JC5/firefly-iii.git --depth 1 sudo cp firefly-iii/.env.example firefly-iii/.env sudo nano firefly-iii/.env APP_ENV=production APP_DEBUG=false APP_KEY=Q6usPleziadLaJoesoEjoaJL3W4aphi2 DB_CONNECTION=mysql DB_HOST=localhost DB_DATABASE=firefly DB_USERNAME=username DB_PASSWORD=YourP@ssW0rd CACHE_DRIVER=file SESSION_DRIVER=file QUEUE_DRIVER=sync DEFAULT_CURRENCY=EUR DEFAULT_LANGUAGE=en_US REDIS_HOST=localhost REDIS_PASSWORD=null REDIS_PORT=6379 MAIL_DRIVER=smtp MAIL_HOST=smtp.domain.name MAIL_PORT=25 MAIL_FROM=firefly@domain.name MAIL_USERNAME=null MAIL_PASSWORD=null MAIL_ENCRYPTION=null SHOW_INCOMPLETE_TRANSLATIONS=false ANALYTICS_ID= RUNCLEANUP=false SITE_OWNER=firefly@domain.name BLOCKED_DOMAINS= cd /var/www/html/firefly-iii sudo composer install --no-dev sudo php artisan migrate --seed --env=production sudo chown -R www-data:www-data storage sudo chmod -R g+w storage sudo a2enmod rewrite sudo systemctl restart apache2 Open browser with hostname Fireflyserver.
Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
** Niks **
vanputten80 wijzigde deze reactie 14-11-2016 20:23 (17%)
quote:JCE schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:29:
Je mist php gd, ik gok even dat dat php7.0-gd moet zijn. Die package moet je nog installeren met apt-get.
Mijn nederige excuses dat die mist op de geüpdate installation guide, dat zal ik zo snel mogelijk fixen.
Als je daar de tijd voor neemt, wil je dan eens kijken wat er gebeurt als je de installation guide precies volgt? Die is namelijk over de tijd opgebouwd. Het zou moeten werken, met de nadruk op "zou moeten".quote:vanputten80 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:40:
[...]
![]()
Zeker geen excuses! Je hebt me enorm geholpen. De installatie loopt door nu. Perfect geschreven.
Ik ga alles nog een keer opnieuw doen, schone installatie. Stap voor stap weer.
vanputten80 wijzigde deze reactie 15-11-2016 16:16 (136%)
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos
Ja je installeert het op een eigen PC of server. Je kunt er ook voor kiezen om het elders te hosten.quote:Brent schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:51:
Oud Gnucash gebruiker hier. De rapportages in Firefly zien er gelikt uit en zijn het belangrijkste wat ik mis in Gnucash, maar als ik even door de code heengoogle zie ik allerlei Google zaken, waaronder analytics. Het allerlaatste dat ik wil is dat mijn administratiesoftware links met buiten heeft. Kun je Firefly ook zonder internet gebruiken?
Dat is helder. Echter, hij trekt javascript van Google's servers af (kijk maar eens in de broncode). De vraag is: is dat essentieel voor het functioneren ervan?quote:vanputten80 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:55:
[...]
Ja je installeert het op een eigen PC of server. Je kunt er ook voor kiezen om het elders te hosten.
javascriptvan de CDN van Google trekken is redelijk standaard ivm performance en up-to-date op date zijn van bijv jQuery. Je kan deze js files natuurlijk ook gewoon downloaden en op je eigen Pc zettenquote:Brent schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:17:
[...]
Dat is helder. Echter, hij trekt javascript van Google's servers af (kijk maar eens in de broncode). De vraag is: is dat essentieel voor het functioneren ervan?
Gaat alleen nogal tegen het idee van privacy inquote:One-eye864 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:29:
[...]
javascriptvan de CDN van Google trekken is redelijk standaard ivm performance en up-to-date op date zijn van bijv jQuery. Je kan deze js files natuurlijk ook gewoon downloaden en op je eigen Pc zetten
Ik zou het ook wel fijn vinden om vanaf de website als admin een back-up te kunnen maken van de database en de files. Misschien is het niet eens zo moeilijk te bouwen met https://github.com/spatie/laravel-backup als basis. Hoeft er alleen een pagina gebouwd worden die de backup start en waarmee je de backup kunt downloaden.quote:vanputten80 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:00:
Ik ben FireFly nu een weekje aan het proberen en op zich is dit wel wat ik wil hebben. Wat mij benauwd is dat ik geen backup kan maken. Ik ben redelijk handig met het installeren en basis troubleshooten op linux maar als het echt mis gaat dan kom ik er niet meer uit en zou ik alles kwijt zijn.
quote:Brent schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:17:
[...]
Dat is helder. Echter, hij trekt javascript van Google's servers af (kijk maar eens in de broncode). De vraag is: is dat essentieel voor het functioneren ervan?
Als je in de source kijkt, zie je dat er niets naar Google gaat als je geen ID invult. En standaard is dit ID leeg.quote:Brent schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:43:
[...]
Gaat alleen nogal tegen het idee van privacy inBovendien zie ik ook een analytics hook, daar krijg ik het al helemaal benauwd van.
Maw, weet hier iemand of de boel af-siloen op het programma staat of niet?
JCE wijzigde deze reactie 24-11-2016 08:32 (5%)
In resources/views zie ik dat in ieder geval wat twig templates voor foutmeldingen Google Fonts binnenhalen. Voor de tags zie ik dat je de Google Maps API gebruikt.quote:JCE schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:29:
[...]
Mocht je nog externe links tegenkomen dan hoor ik het graag!
Check!quote:Brent schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:02:
[...]
In resources/views zie ik dat in ieder geval wat twig templates voor foutmeldingen Google Fonts binnenhalen. Voor de tags zie ik dat je de Google Maps API gebruikt.
Oh dat is wel een goed idee ja.quote:Brent schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:22:
Maps optioneel zou inderdaad mooi zijn, en evt https://wiki.openstreetmap.org/wiki/XAPI als alternatief (weet niet of die API heel anders is).
Mooi werk!
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| pi@raspberrypi:/var/www/html/firefly-iii $ sudo php artisan migrate --seed --env=production ************************************** * Application In Production! * ************************************** Do you really wish to run this command? (yes/no) [no]: > y [Doctrine\DBAL\Driver\PDOException] could not find driver [PDOException] could not find driver |
pvink wijzigde deze reactie 26-11-2016 18:52 (189%)
Dat is voor ieder zijn wensen verschillend, vroeger heb ik gewerkt met bankingtools.quote:Skalders schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:34:
mooi topic, maar kan er mij iemand een conclusie opsommen van welke programma's/apps nu eigenlijk het interessants zijn? Direct importeren van de bank lijkt me een fijne optie.
Het importeren vind ik net een zeer belangrijke functionaliteit.quote:Cheater schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:39:
Ik zit al een jaar in de uitprobeer-fase van Firefly, maar zolang de bank-transactie import niet vlekkeloos loopt en gebruiksvriendelijk is, is het wat mij betreft nog geen volwassen tool. Ik had hier een kleine discussie over met de maker van Firefly op GitHub. Voor hem is het een uit de hand gelopen hobbyproject wat hij deelt met de wereld, maar de import-functionaliteit vind hij zelf niet zo interessant, waardoor het een importproces blijft waar ik continue tegen nieuwe issues aanloop. De database volledig leeg maken en opnieuw beginnen is dan het enige wat voor mij soelaas biedt. Jammer...
Drive the way you like, the way you want and make it happen...
Zeker! Zeker, ik zit niet voor niets nog in de uitprobeer-fase. Ik kijk met enige regelmaat naar de updates die JC5 realiseert en ik geloof zeker wel in dit pakket!quote:koentjuh1987 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:14:
denk dat het nog iets te zwart wit wordt neergezet door een aantal mensen. ze zijn toch tevreden over de applicatie die je tot op heden hebt geschreven.
Ik heb ook betrekkelijk weinig tijd, maar zou je project graag willen forken om vervolgens pull requests naar je toe te sturen.quote:JCE schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:46:
Het is jammer genoeg een gigantische klus om een vlekkeloos import-proces te schrijven. Ik ben al aan het nadenken over een nieuwe routine die in ieder geval beter is, maar perfect ga ik het gewoon niet krijgen.
Apple iPhone X Google Pixel 2 XL LG W7 Samsung Galaxy S9 Google Pixel 2 Far Cry 5 Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8
Volg @tweakers Like Tweakers Rss-feeds
Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank en Intermediair de Persgroep Online Services B.V. © 1998 - 2018• Hosting door True