Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• JCE
  • Registratie: oktober 2001
  • Niet online
Als-ie af is! :P

Ik hoop ergens volgende week de laatste puntjes op de i te kunnen zetten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• doeners
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-06 10:17
quote:
JCE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:42:

d:)b

ps Het ziet er overigens mooi uit allemaal :)

Acties:
  • +1Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 22:19
JCE, het lijkt me erg leuk een keer jouw programma te testen. Ik heb een synology NAS (ds214play), is het een mogelijkheid dat je voor synology een installatie handleiding opstelt? Ik kom er nu niet uit...

Trouwfotograaf: www.bartvandermark.nl

• ShadowBumble
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 06:41

ShadowBumble

Professioneel Prutser

quote:
JCE schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 09:42:

Als ie af is ? Zeg wij tweakers verwachten wel inzichtelijk "sprint" met voorspelbare tijdlijnen hť ;+
Ik moet wel toegeven dat ik wel vind dat je echt super support geeft zo.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• JCE
  • Niet online
quote:
vandermark schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 15:58:
JCE, het lijkt me erg leuk een keer jouw programma te testen. Ik heb een synology NAS (ds214play), is het een mogelijkheid dat je voor synology een installatie handleiding opstelt? Ik kom er nu niet uit...
In dat geval, koop er nog ťťn. Stop er 2x4TB harde schijven in en stuur hem op naar... ;).

Het makkelijkste is het om een installatie "offline" te maken en die in zijn geheel op de Synology te zetten. Je kan met behulp van Vagrant of Virtualbox of VMWare een virtuele machine maken met Ubuntu, en daarin Firefly installeren volgens de instructies. Je eindigt dan met een Firefly III installatie met een gevulde "vendor" directory (als je goed kijkt zie je dat die ontbreekt op Github) en een database vol met tabellen.

Dat hele setje (geinstalleerde Firefly en database) kan je op je synology zetten.

Let er wel op: volgens mij ondersteunt de Synology PHP5, en dat is binnenkort niet genoeg (de komende versie wordt PHP7).
quote:
ShadowBumble schreef op dinsdag 08 maart 2016 @ 17:29:
[...]

Als ie af is ? Zeg wij tweakers verwachten wel inzichtelijk "sprint" met voorspelbare tijdlijnen hť ;+
Ik moet wel toegeven dat ik wel vind dat je echt super support geeft zo.
Dank je :D.

Er komt nog een roadmap, ook voor mijn eigen gemoedsrust.

Voor wat betreft versie 3.8.0, hij is eigenlijk wel af. Maar ik heb 3.7.2 wat overhaast gereleased, en dit wordt bovendien de eerste PHP7 versie. Het moet goed gaan! :D

• matthijsvdr
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 25-06 11:43
Ik kwam dit topic laatst tegen, en Firefly leek me wel wat, dus maar is geprobeerd, maar:

Na installatie krijg ik de login pagina te zien, maar bij registereren / inloggen krijg ik een error:

Whoops, looks like something went wrong.

Uit de log:
[2016-03-10 18:32:43] production.ERROR: Symfony\Component\Debug\Exception\FatalThrowableError: Fatal error: Call to undefined function FireflyIII\Http\Controllers\numfmt_create() in /usr/share/nginx/html/firefly/app/Http/Controllers/Controller.php:55

@JCE
Weet jij misschien wat het probleem is?

• jurrie
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 21-06 08:45
quote:
matthijsvdr schreef op donderdag 10 maart 2016 @ 20:09:
Uit de log:
[2016-03-10 18:32:43] production.ERROR: Symfony\Component\Debug\Exception\FatalThrowableError: Fatal error: Call to undefined function FireflyIII\Http\Controllers\numfmt_create() in /usr/share/nginx/html/firefly/app/Http/Controllers/Controller.php:55
Diezelfde foutmelding heb ik ook gehad. Het houdt in dat de ondersteuning voor NumberFormatter ontbreekt voor PHP. Op mijn (BSD-)server heb ik de port pecl-intl moeten installeren om dit op te lossen.

• matthijsvdr
  • Registratie: januari 2008
  • Laatst online: 25-06 11:43
@jurrie
Bedankt voor de tip, heb het nu werkend :)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• vandermark
Is het een idee om voor firefly een eigen topic te openen? Het heeft veel potentie en nu al meerdere gotters die er mee werken. Voor dit topic wordt het ondertussen wel beetje off topic?

• doeners
  • Registratie: januari 2011
  • Laatst online: 21-06 10:17
Hoi JCE,

Gebruik nu je dev versie en de regels met het scannen van bestaande transacties werkt super.
Apart is wel dat als je de "doelrekeningnaam bevat" trigger gebruikt hij vaak niets kan vinden terwijl als je "omschrijving bevat" gebruikt wel.

Ik had nog een paar andere vraagjes.

Ik ben contracten aan het aanmaken en bij "Word herkend" wat gebruik je daar ? Een tag/budget/catogerie ?

En zou het mogelijk zijn om bij transacties een transactie te wijzigen van uitgaven naar overschrijving?

Alvast bedankt!

• JCE
  • Niet online
quote:
vandermark schreef op zondag 13 maart 2016 @ 08:52:
Is het een idee om voor firefly een eigen topic te openen? Het heeft veel potentie en nu al meerdere gotters die er mee werken. Voor dit topic wordt het ondertussen wel beetje off topic?
Mwoah. De users die het nu al gebruiken wil ik voorstellen om me een DM te sturen of op Github een issue te openen. Dan zijn de meeste posts al uit je beeld. Nieuwe gebruikers mogen wmb. gewoon vragen stellen. Het gaat in dit topic heen en weer tussen diverse systemen (AFAS, YNAB, Penningmeester) en dat lijkt me geen enkel probleem.

• SaURoN
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

Ik denk dat ik hier het beste ben om te vragen, maar ik gebruik eigenlijk al jaren iBank 5 en dat werkte tot volle tevredenheid, echter ik kan de nieuwe rabobank exports niet meer op een normale manier inlezen.

Ik denk dat het dus tijd is om over te stappen naar een ander pakket, nu leek AFAS personal mij wel een geschikt pakket echter alles wat ik kan exporten in iBank (Banktivity nu) is QIF en TXE en beiden zijn niet te importeren in AFAS.

Ik heb al een QIF2CSV geprobeerd en helaas werkt dat ook niet, want de CSV opmaak is compleet anders dan wat de rabobank exporteert.

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan regelen? AFAS trekt me zeker wel maar zonder historie, is het niet werkbaar. Helaas kan ik maar tot 15mnd terug downloaden bij de bank.

Ik wil namelijk niet me historie kwijt, of heeft iemand een alternatief waar ik wel me gehele iBank historie kan inlezen en daarna ook de Rabobank files op een normale manier kan inlezen?

(Als iemand een tooltje weet om die nieuwe txt files van rabobank te converteren voor iBank is dat ook goed, maar ik kan zo 1-2-3 niks vinden).

• xzaz
  • Laatst online: 26-06 14:33
quote:
JCE schreef op zaterdag 19 maart 2016 @ 11:27:
[...]

Mwoah. De users die het nu al gebruiken wil ik voorstellen om me een DM te sturen of op Github een issue te openen. Dan zijn de meeste posts al uit je beeld. Nieuwe gebruikers mogen wmb. gewoon vragen stellen. Het gaat in dit topic heen en weer tussen diverse systemen (AFAS, YNAB, Penningmeester) en dat lijkt me geen enkel probleem.
Ik wacht ongeduldig op 3.8.1, het nieuwe overzicht voor 'net-worth' is wel leuk, wanneer wordt deze precies getriggerd? Na 3 maanden ofzo?

Schiet tussen de palen en je scoort!

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-06 17:23
quote:
[b][message=46254123,noline]

Ik denk dat het dus tijd is om over te stappen naar een ander pakket, nu leek AFAS personal mij wel een geschikt pakket echter alles wat ik kan exporten in iBank (Banktivity nu) is QIF en TXE en beiden zijn niet te importeren in AFAS.
Kan Afas OFX importeren? MT2OFX kan qif in ofx converteren.

• SteeringWheel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:26
quote:
SaURoN schreef op maandag 21 maart 2016 @ 19:38:
Winbank kan QIF importeren. Tevens is het daarbij mogelijk zelf importformaten te definiŽren, ongeveer zoals Excel het doet met 'gegevens importeren van tekst'.

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• SaURoN
  • Niet online

SaURoN

quote:
SteeringWheel schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 20:12:
[...]

Winbank kan QIF importeren. Tevens is het daarbij mogelijk zelf importformaten te definiŽren, ongeveer zoals Excel het doet met 'gegevens importeren van tekst'.
Hmm helaas die pakt hem niet van iBank :(
quote:
nogeeninlog schreef op woensdag 23 maart 2016 @ 17:57:
[...]

Kan Afas OFX importeren? MT2OFX kan qif in ofx converteren.
Helaas niet

Thanks voor de suggesties!

• SteeringWheel
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 00:26
quote:
SaURoN schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:16:
[...]

Hmm helaas die pakt hem niet van iBank :(

[...]

Helaas niet

Thanks voor de suggesties!
Hoe ziet dat formaat er precies uit dan? Kun je er niet mee uit de voeten door zelf een importformaat te definiŽren?

A forum post should be like a skirt. Long enough to cover the subject material, but short enough to keep things interesting.

• SaURoN
  • Niet online

SaURoN

quote:
SteeringWheel schreef op donderdag 24 maart 2016 @ 11:34:
[...]

Hoe ziet dat formaat er precies uit dan? Kun je er niet mee uit de voeten door zelf een importformaat te definiŽren?
Nee niet echt, maar het is al gelukt! Een collega heeft het omgetoverd naar een werkbaar bestand! :)

• lubbertkramer
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 22:16
Ik wil Firefly uit gaan proberen maar draai op dit moment een VPS met CentOS, directadmin icm php 7 gaat Firefly hieronder werken of zijn er al Tweakers die hier tegen problemen aangelopen zijn en zeggen bespaar je de moeite?

• JCE
  • Niet online
quote:
lubbertkramer schreef op dinsdag 12 april 2016 @ 00:29:
Ik wil Firefly uit gaan proberen maar draai op dit moment een VPS met CentOS, directadmin icm php 7 gaat Firefly hieronder werken of zijn er al Tweakers die hier tegen problemen aangelopen zijn en zeggen bespaar je de moeite?
Iemand was je voor en is het gelukt. De installatiehandleiding heeft instructies. :7

• Jeroen1994
  • Registratie: oktober 2011
  • Laatst online: 09-06 12:24
@JCE
Is er nog een manier na het compilen om de mysql hostname aan te passen?

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Laatst online: 21-06 15:18

Tripl3 D

Events occur in real time

Computer Totaal deed een test van huishoudboekjes:

http://computertotaal.nl/...ine-huishoudboekjes-70250

The following takes place between 12:00 PM and 11:59 AM

• .SnifraM
  • Registratie: december 2012
  • Niet online
quote:
Leuk om te zien dat penningmeester er alweer als best getest uit komt. Ik gebruik het programma ook al 2 jaar intensief en ben nog steeds tevreden met de uitgebreide mogelijkheden :)

lol+lol=hihi

Acties:
  • 0Henk 'm!

• vandermark
Penningmeester rules, echt top met zelf samen te stellen rapporten :)

• Vissert
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 26-06 13:06
Voor YNAB (classic) gebruikers. Hoe boeken jullie een teruggave in? Dus bijvoorbeeld een verzekering die geld terug stort. Boeken jullie dit in als categorie inkomen of bij de bij behorende categorie?

• Flatlinernl
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 07:13
quote:
Vissert schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:33:
Voor YNAB (classic) gebruikers. Hoe boeken jullie een teruggave in? Dus bijvoorbeeld een verzekering die geld terug stort. Boeken jullie dit in als categorie inkomen of bij de bij behorende categorie?
Ik bij de behorende categorie zodat het totaal van de categorie uitgave-inkomsten is. Income is bij ons echt ht salaris

• Martijn19
  • Registratie: februari 2012
  • Laatst online: 26-06 16:33
Hoi mensen, ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Google Sheets. Ik heb namelijk een vrij unieke situatie aangezien ik met verschillende valuta werk en variable inkomsten en uitgaven heb (geen huis of vaste huurprijs).

Om het op een rijtje te zetten:

1. EUR betaalrekening
2. EUR spaarrekening
3. EUR credit card
4. SGD betaal/spaarrekening
5. USD betaal/spaarrekening
6. Cash in verschillende valuta
7. Bitcoin (kan ik eventueel omheen werken door zelf conversie toe te passen)

Ik zoek een programma waar ik mijn inkomsten en uitgaven kan in boeken in de verschillende valuta om een goed overzicht te krijgen van waar alles heen gaat en wat ik nu precies heb.

Een bonus zou een mobiele app zijn zodat ik snel een uitgave kan inboeken indien nodig.

edit:
Wat heb ik zelf al geprobeerd? Zojuist YNAB geprobeerd, maar deze lijkt maar 1 valuta te ondersteunen en voornamelijk budget georienteerd te zijn (wat de naam ook suggereert uiteraard)

edit2:
YNAB geeft zelf wat tips http://classic.youneedabu...ticle/multiple-currencies. Misschien hebben jullie nog meer?

edit3:
YNAB word een drama met meerder valuta. Soms koop ik mijn databundel met credit card (EUR) en soms met cash (SGD), zelfde voor uit eten en andere bestedingen. Straks ga ik naar IndonesiŽ, komt er nog een valuta bij waarbij de conversie of van EUR naar IDR gaat of SGD naar IDR.

edit4:
MoneyWiz nu maar eens proberen. Lijkt al een stuk beter en zelfs bitcoin ondersteuning

Martijn19 wijzigde deze reactie 15-07-2016 11:10 (37%)

• JeroenTheStig
  • Registratie: mei 2000
  • Laatst online: 22:39
Ik heb de test ook even snel doorgenomen om iiets nieuws uit te proberen, alleen jammer dat de eerste 2 voor mij al afvallen, aangezien ik alleen macs in huis heb. Voorlopig doe ik het dus nog met Naanab.

PSN: Jeroen_the_stig

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 26-06 17:23
Martijn, volgens mij kan Acemoney alles wat je wilt, alleen van bitcoins ben ik niet zo zeker.

• Koehandelaar
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 01:00
YNAB heeft sinds kort ook de mogelijkheid om CSV's te importeren, nu kan ik alleen nergens op hun website vinden welke informatie die CSV moet bevatten. Is iemand hier er al achter?

De export van de Rabobank in CSV is in ieder geval niet importeerbaar.

• RvdH
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 22-06 17:13

RvdH

Uitvinder van RickRAID

quote:
Vissert schreef op vrijdag 24 juni 2016 @ 14:33:
Inkomen. Als het goed is heb je al geld gebudgetteerd voor premies e.d. in dat potje, dus enige teruggaves zijn gewoon extra inkomsten die je weer aan welk potje dan ook kan toekennen.

twitter - keybase

• alwinuzz
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 20:37
Ik zat erg te zoeken welk programma nou handig zou zijn, uiteindelijk gekozen voor Cashflow-Online. Kort mijn ervaringen:

Begon niet goed, want de aanmeldpagina accepteert geen email adres met + erin. Je krijgt geen foutmelding, je komt alleen niet verder dan het eerste scherm.

Na die hobbel toch gelukt proefaccount te maken met normaal email adres. 30 dagen kan je alles uitproberen. Transacties importeren van de bank werkt prima, heel handig is het automatisch rubriceren (betaalde functie maar zit in de proefversie). Dit ging in ons geval voor 80% van de transacties goed. Met rubriceerregels kan je dit nog omhoog krijgen. Na een paar uur een half jaar verwerkt voor 2 betaalrekeningen en een paar honderd transacties.
Daarna kan je handige grafieken zien, bijv taartpunten voor kostenposten. Hiermee kan je snel zien waar je geld weglekt en heb ik een aantal mogelijke besparingen gevonden.

Conclusie: gebruikersvriendelijk online kasboek, maar de gratis versie is te uitgekleed om efficiŽnt te zijn. Dus kost je minstens 18 euro per jaar. In mijn geval is het dat zeker waard (zolang je het bijhoudt, anders is het weer een onnodige kostenpost >:) ).

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Knakker
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 05:56
quote:
Martijn19 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:41:
Hoi mensen, ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Google Sheets. Ik heb namelijk een vrij unieke situatie aangezien ik met verschillende valuta werk en variable inkomsten en uitgaven heb (geen huis of vaste huurprijs).

...
Ik heb eveneens met meerdere valuta te maken en zocht een applicatie die automatisch de juiste wisselkoers en marktwaarde van mijn ETFs bijwerkt. Aantal programma's geprobeerd, maar niets kon me echt bekoren.

Uiteindelijk besloten om toch maar zelf wat in elkaar te knutselen met Access en Excel:
- Access voor het opslaan van de data, met macro's die CSV files van mijn twee banken inleest en automatisch categoriseert en daarnaast marktdata van Yahoo Finance en openexchangerates.org ophaalt.
- Excel voor de rapportage o.b.v. een data model en wat DAX measures. (Access loopt op dat vlak 10+ jaar achter helaas...)

Het heeft me een paar avonden gekost (maar tegelijkertijd toch ook een beetje hobby, plus DAX kende ik nog niet dus heb nog wat geleerd ook :)) maar ben blij dat ik dit gedaan heb:

Knakker wijzigde deze reactie 24-07-2016 17:41 (3%)

Geef mij maar een Warsteiner.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Poecillia
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 22:22
Ik werk al meer dan 20 jaar met excel. Elke maand noteer ik handmatig de stand van mijn rekeningen. Verder noteer ik alle uitgaven > 100 euro (was vroeger lager). De spreadsheet houdt rekening met mijn vaste kosten en inkomsten waarna ik de 'kosten van levensonderhoud'. over houd. Verder komen de maandresultaten van de korte termijn (geldrekeningen en beleggingen) en de lange termijn (pensioenen, kapitaalverzekeringen en andere vast zittende zaken) eruit. Daar kan ik nog grafieken van maken. Meer details vind ik niet zo interessant. De details van de beleggingen monitor ik overigens ook nog in Morningstar. Vroeger was ik er meer mee bezig, tegenwoordig sla ik ook wel eens een maand over. Software doet vaak net niet wat je wilt is mijn ervaring, vandaar excel.

• VincentG
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:06
Wil ook eens een (eenvoudige) app om mijn (vaste en wisselende) lasten beter in kaart te brengen en om te kunnen zien wat ik vast per maand kan sparen.
Aanvankelijk zit ik niet op een abo dienst te wachten.
Wordt eens kijken en testen wat voor mij het fijnste werkt (op een mac).

Oh oh Mr. B, oh oh!

• Nirmed
  • Registratie: september 2015
  • Laatst online: 19-05 22:36
JCE: heb je behoefte aan Python/Java programmeurs? Ik zoek een project voor na de zomer om mijn programmeer skills op te poetsen.

• Muncher
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 21:57
Met veel plezier dit topic gevonden en doorgenomen. Het Computer Totaal onderzoek zag er goed uit, maar helaas is dat gericht op enkel Windows machines voor zover ik kan zien. Voor de Mac gebruikers onder ons: wat is een vergelijkbaar programma als Penningmeester voor de Mac? Zou het heel prettig vinden als het programma automatisch transacties kan inlezen van Rabo/KNAB, maar volgens mij kan nog geen enkel pakket dit automatisch.

Wil het vooral gebruiken om inzicht te krijgen in inkomsten (salaris + dividend uit etf) en uitgaven (hypotheek, huishouden, vaste lasten, etc). Ik zit zelf te kijken naar YNAB maar dat lijkt niet helemaal te matchen want ik wil vooral weten waar het geld heen gaat en daarnaast vooraf te bepalen waar het heen moet.. Morgen trial even proberen.

Muncher wijzigde deze reactie 08-08-2016 22:00 (28%)

• JCE
  • Niet online
quote:
Nirmed schreef op donderdag 28 juli 2016 @ 13:22:
JCE: heb je behoefte aan Python/Java programmeurs? Ik zoek een project voor na de zomer om mijn programmeer skills op te poetsen.
Alle hulp is welkom :D. Maar dan zul je aan de PHP moeten :P.

• bones
  • Registratie: september 2001
  • Laatst online: 24-06 23:19
quote:
JCE schreef op maandag 07 maart 2016 @ 15:22:
[...]

Dank voor je compliment! :*)

Er is een demo / test website. Zie deze pagina voor meer info. Je kan ongeveer 30 dagen rondklikken, kijken of Firefly iets voor jou is. Daarna moet je echter aan de bak, want je zult je eigen installatie moeten draaien. Als je daar hulp bij nodig hebt, stuur dan vooral een berichtje :7.
Ik zou het graag willen testen, echter zie ik op jouw demo site geen username/password om in te loggen?

Edit, laat maar zie al dat ik me eerst moet registreren |:(

bones wijzigde deze reactie 09-08-2016 13:26 (4%)

• JCE
  • Niet online
quote:
bones schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:26:
[...]

Ik zou het graag willen testen, echter zie ik op jouw demo site geen username/password om in te loggen?

Edit, laat maar zie al dat ik me eerst moet registreren |:(
Je haalt wel een goed punt aan. Ik zal eens nadenken over een demo account. Wellicht een systeem dat elke X uur automagisch herstelt? Dat moet wel te doen zijn :7.

• bones
  • Laatst online: 24-06 23:19
quote:
JCE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:28:
[...]

Je haalt wel een goed punt aan. Ik zal eens nadenken over een demo account. Wellicht een systeem dat elke X uur automagisch herstelt? Dat moet wel te doen zijn :7.
Ja sorry ik ben webdesigner en ben gewend bij websoftware demo's een demo username/password te gebruiken.
Daar zit inderdaad meestal een systeempje achter die de data reset na een x periode/afloggen etc.

• JCE
  • Niet online
quote:
bones schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 13:33:
[...]

Ja sorry ik ben webdesigner en ben gewend bij websoftware demo's een demo username/password te gebruiken.
Daar zit inderdaad meestal een systeempje achter die de data reset na een x periode/afloggen etc.
Ik heb er al een issue voor gemaakt. Nu nog tijd vinden :P

https://github.com/JC5/firefly-iii/issues/288

• xzaz
quote:
JCE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:01:
[...]

Ik heb er al een issue voor gemaakt. Nu nog tijd vinden :P

https://github.com/JC5/firefly-iii/issues/288
Al twee maanden geen update, :-(

spoiler:
:>

• JCE
  • Niet online
quote:
xzaz schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:03:
[...]

Al twee maanden geen update, :-(

spoiler:
:>
Ik ben de import aan het herschrijven. Die moet wel werken voor-ie live gaat :P. Heb me daar een beetje in vergist.

• xzaz
quote:
JCE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Ik ben de import aan het herschrijven. Die moet wel werken voor-ie live gaat :P. Heb me daar een beetje in vergist.
No worries :)

• krijn1985
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 18-06 18:51
quote:
JCE schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 14:07:
[...]

Doet de import het in 3.9.1 op dit moment niet? Of doe ik gewoon wat fout? Het lukt mij nu niet om een ING CSV te importeren (gisteren clean install in VM gedaan).

• stuffer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:26
quote:
krijn1985 schreef op dinsdag 09 augustus 2016 @ 22:38:
[...]

Doet de import het in 3.9.1 op dit moment niet? Of doe ik gewoon wat fout? Het lukt mij nu niet om een ING CSV te importeren (gisteren clean install in VM gedaan).
Same here. Om die reden zit ik nog met 3.8.1 die het overigens prima doet.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
**--------**

• oxyde
  • Registratie: december 2002
  • Laatst online: 00:13
Al jaren in gebruik.
Voor mij perfect!
AceMoney

Zie http://www.mechcad.net/

• FicoF
  • Registratie: april 2005
  • Laatst online: 03-05 16:43
Is FireFly ook eenvoudig te installeren op een standaard webhost? Heb een website draaien, daar zou ik het wel op willen installeren omdat het programma precies doet wat ik van zo`n programma verwacht, alleen weinig ervaring met servers etc...

Wat is de ervaring van andere noob`s op dit gebied. Eenmaal installeren lukt misschien wel, maar wat als er updates uitkomen etc... Ben daar een beetje angstig voor. Terecht?

• One-eye864
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 21:35
quote:
FicoF schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 10:12:
Is FireFly ook eenvoudig te installeren op een standaard webhost? Heb een website draaien, daar zou ik het wel op willen installeren omdat het programma precies doet wat ik van zo`n programma verwacht, alleen weinig ervaring met servers etc...

Wat is de ervaring van andere noob`s op dit gebied. Eenmaal installeren lukt misschien wel, maar wat als er updates uitkomen etc... Ben daar een beetje angstig voor. Terecht?
Let in ieder geval op dat je webhost PHP7 moet ondersteunen.

Ook zal je via bijv SSH op de commandline composer uit moeten kunnen voeren. Alternatief hiervoor is hem eerst lokaal op je eigen computer installeren/opzetten en daarna al je bestanden over te zetten/uploaden naar je webhost

• TheDweep
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 24-06 21:35
quote:
Kun je met Firefly ook gebruik maken van een db die op een andere server staat? Ik heb een aparte dbserver waar legio db's in staan en zet daar ook graag de firefly db in.

• One-eye864
quote:
TheDweep schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 12:03:
[...]

Kun je met Firefly ook gebruik maken van een db die op een andere server staat? Ik heb een aparte dbserver waar legio db's in staan en zet daar ook graag de firefly db in.
Yups geen enkel probleem. Je kan bij de settings gewoon de databaseserver opgeven.

• Darmok
  • Registratie: augustus 2016
  • Laatst online: 09-11-2016
Ik vroeg me af of iemand in staat is om KNAB > YNAB te genereren. YNAB en CSV is niet echt een succes en KNAB kan enkel bij een zakelijke rekening naar MT940 converteren (en dan handmatig MT940 naar OFX converteren voor YNAB). Online heeft iemand wel een knab to ynab tooltje gemaakt, maar deze werkt voor zover ik kan achterhalen net met Windows.

• One-eye864
quote:
Darmok schreef op maandag 22 augustus 2016 @ 14:36:
Ik vroeg me af of iemand in staat is om KNAB > YNAB te genereren. YNAB en CSV is niet echt een succes en KNAB kan enkel bij een zakelijke rekening naar MT940 converteren (en dan handmatig MT940 naar OFX converteren voor YNAB). Online heeft iemand wel een knab to ynab tooltje gemaakt, maar deze werkt voor zover ik kan achterhalen net met Windows.
Ik heb dit ook meerdere keren geprobeerd maar heb het nooit echt fatsoenlijk werkend gekregen. Dus voer het daarom maar lekker met de hand in. Iets meer werk maar wel zekerheid dat je alle transacties voorbij ziet komen :)

• Blazer Coke
  • Registratie: december 2013
  • Laatst online: 13-09-2016
quote:
Martijn19 schreef op vrijdag 15 juli 2016 @ 09:41:

...
GNU cash kan met verschillende valuta overweg.
Ik vind het zelf een heel fijn programma, maar de learning curve is wel stijl.

• chem
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 25-06 21:46

chem

Reist de wereld rond

Wij zijn een jaar op reis en kwam toevallig dit topic tegen. Nu zal dit niet voor iedereen nuttig zijn, maar wij gebruiken met veel plezier de iOS app Trail Wallet om onze dagelijkse uitgaven en budget bij te houden.

Wellicht dat iemand hier er ook wat aan heeft :)

Klaar voor een nieuwe uitdaging.

• sjosz
  • Registratie: mei 2009
  • Laatst online: 26-06 17:28
Na 4,5 jaar Winbank gebruikt te hebben wil ik nu over naar een andere tool. Het programma stimuleert het zuiniger met geld omgaan niet en ik mis de mooie rapportjes.

Omdat het hele topic doorbladeren niet te doen is, wil ik de vraag zo stellen; welke programma's raden jullie aan voor het budgetteren van mijn inkomsten en uitgaven? Mijn wensen zijn als volgt:

- Maken van duidelijke rapporten;
- Liefst gebruiken op meerdere operating systems (Linux en Windows);
- Mag in de cloud of lokaal staan, geen voorkeur;
- Liefst gratis (beetje dubbel om geld uit te geven aan een pakket om te kijken waar je kunt bezuinigen).

• Jasper
  • Registratie: juni 1999
  • Laatst online: 26-06 08:54
quote:
chem schreef op maandag 29 augustus 2016 @ 16:01:
Wij zijn een jaar op reis en kwam toevallig dit topic tegen. Nu zal dit niet voor iedereen nuttig zijn, maar wij gebruiken met veel plezier de iOS app Trail Wallet om onze dagelijkse uitgaven en budget bij te houden.

Wellicht dat iemand hier er ook wat aan heeft :)
Goeie tip!

• Nickr92
  • Registratie: januari 2016
  • Laatst online: 21:52
Ook ik probeer het programma van JCE te gebruiken, installatie is inmiddels gelukt maar alle CSS wordt niet geladen dus ik krijg een vrij kale site te zien. Iemand een idee waar dit aan kan liggen?

Ik draai CentOS 6.7 met een Apache server btw

Een keer restarten en de cache clearen was voldoende schijnbaar.

Nickr92 wijzigde deze reactie 08-10-2016 21:08 (24%)

• koentjuh1987
  • Laatst online: 26-06 17:07
ik heb enkele jaren terug eens een excel blad gemaakt wat voor mij prima werkt. Het enige wat ik nog zou willen is een input-functionaliteit maken zodat ik vanaf mijn raborekening gelijk mijn inkomsten/uitgaven in een overzicht krijg. Alle andere formules en tabbladen (per maand) geven mij een mooi overzicht. Kan er eventueel zelf ook trend uithalen en spaarquota's bijhouden. Moet zeggen dat dit voor nu meer dan voldoende is. Of voegen al die verschillende app's echt dermate veel toe? Ervaringen?

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• JCE
  • Niet online
Ach, het is maar net wat je er uit wilt halen natuurlijk. Het toverwoord is "beheren", en daar verschilt het nogal in.

In principe ging het mij altijd om de kennis: alleen al elke uitgave opschrijven is eigenlijk al genoeg. Dan weet je waar je geld heen gaat omdat je elke uitgave twee keer ziet. Als je hem doet (en dat kan natuurlijk heel onbewust zijn) en als je hem in je administratie opschrijft.

Wat je er dan bij krijgt in zo'n app is mooi meegenomen: grafiekjes, overzichten en andere zaken. Als je de financiŽle gegevens kan achterhalen die jij belangrijk vindt, hoef je niet te switchen natuurlijk.

Eventueel kan je andere apps eens proberen, om te kijken of een ander perspectief dingen naar boven brengt die je eerder niet zag.

• ari3
  • Registratie: augustus 2002
  • Niet online
Ik geloof dat GNU Cash nog niet is genoemd in dit topic. Ik gebruik deze voor zowel mijn privť als ZZP-administratie en kan deze aanbevelen. De belangrijkste mogelijkheden:
- Kan bankafschriften (MT940) importeren.
- Gebruikt het systeem van dubbel boekhouden.
- Is zelflerend: ťťn keer aanleren dat alle Eneco afschrijvingen onder het energiedagboek geboekt moeten worden en de volgende keer gaat het vanzelf.
- Kan periodieke afschrijvingen (auto/wasmachine/schilderwerk) automatisch boeken
- Goede rapportagemogelijkheden.
- Opslag van financiele gegevens in een lokaal bestand, niet in de cloud
- Cross-platform: werkt op Linux, OS X en waarschijnlijk ook op Windows

"And do you think that unto such as you, a maggot-minded, starved, fanatic crew God gave a secret, and denied it me? Well, well—what matters it? Believe that, too!" - Omar KhayyŠm

• begintmeta
  • Registratie: november 2001
  • Niet online
quote:
ari3 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 00:41:
Ik geloof dat GNU Cash nog niet is genoemd in dit topic.
Het is wel al eens genoemd. Wat zijn voor jou de grootste nadelen?

• Lethalis
  • Registratie: april 2002
  • Niet online
quote:
sjosz schreef op woensdag 21 september 2016 @ 17:29:
- Liefst gratis (beetje dubbel om geld uit te geven aan een pakket om te kijken waar je kunt bezuinigen).
Bezuinigen gaat meestal om structurele dingen. Niet zozeer het incidentele.

Wat ik daarmee probeer te zeggen is dat je eigenlijk helemaal niet zo'n programma nodig hebt.

Je moet gewoon de afgelopen 3 maanden onder de loep nemen (met een spread sheet) en kijken wat beter kan. Dat leidt er meestal toe dat je wat verzekeringen opzegt / verandert, misschien ontdekt dat je te vaak makkelijk eten bestelt, of simpelweg teveel gadgets koopt.

En daarna houdt het ook weer op. Meer kun je toch niet doen.

Voor de echte masochist is er dan nog het denken in maaltijden. Als een goede avondmaaltijd 10 euro is voor 2 personen, dan denk je misschien 3x na voordat je even snel iets van 50 euro koopt. Want ja, daar had je dan toch bijna de hele week van kunnen eten.

50 euro lijkt heel weinig, maar is best veel.

Uiteraard kun je dat trucje met van alles doen. Dat werkt vooral leuk bij grote uitgaven.

Of als je een contract voor 25 euro per maand aangaat, bedenken dat dit 300 euro per jaar is, of 1500 euro in 5 jaar.

Maar ja, om nou te zeggen dat je daar heel gelukkig van wordt.. nee :D Been there, done that.

Lethalis wijzigde deze reactie 16-10-2016 12:21 (4%)

The secret to creativity is knowing how to hide your sources ~ Walking on water and developing software to specification are easy.. as long as both are frozen.

• Blik1984
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 26-06 10:48
Ben het wel eens met lethalis hierboven, voor mij werkt het ook het beste om eens per zoveel tijd een aantal maanden te analyseren om de kosten onder de loep te nemen. Permanent bijhouden vind ik teveel gedoe, helemaal aangezien er nog geen een programma is dat alles geheel automatisch goed in categorieŽn kan stoppen.

Als je permanent wilt letten op je uitgaven moet je met budgetten gaan werken a la YNAB ofzo

• Fuff
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 23-06 11:31
quote:
Blik1984 schreef op zondag 16 oktober 2016 @ 19:55:
Ben het wel eens met lethalis hierboven, voor mij werkt het ook het beste om eens per zoveel tijd een aantal maanden te analyseren om de kosten onder de loep te nemen. Permanent bijhouden vind ik teveel gedoe, helemaal aangezien er nog geen een programma is dat alles geheel automatisch goed in categorieŽn kan stoppen.

Als je permanent wilt letten op je uitgaven moet je met budgetten gaan werken a la YNAB ofzo
Helemaal mee eens. Heb zelf toen ik begon met werken en deeltijd master met YNAB gewerkt, ging heel goed en toen was het ook nodig om wat inzicht te krijgen in mijn uitgavenpatroon. Nu gebruik ik sinds kort The Moneyer en daar synchroniseer ik 1 Š 2 keer per maand mijn bankrekeningen en houd ik enkele doelen bij. Ik kan het vooral mensen aanraden die snel inzicht willen hebben en het leuk vinden om inzicht te krijgen in uitgavenpatroon en spaardoelen. De plugin zorgt ervoor dat je makkelijk je (verschillende) rekeningen synchroniseert. In de web app zie je vervolgens een dashboard en daarmee is inzichtelijk of je meer/minder aan het uitgeven bent en hoe je op weg bent je doelen te halen. Je transacties worden automatisch gecategoriseerd en je kunt ook nog tags toevoegen. Leuk detail vind ik de waarschuwingen voor je gedrag op een bepaalde tag :)
Ik heb bijvoorbeeld een limiet voor mezelf dat ik max §100 per maand aan gadgets/games uit mag geven, als ik dan op 80% ben krijg ik een mailtje/notificatie dat ik daar ben.

TL;DR: The Moneyer is gebruiksvriendelijk, synchroniseert (verschillende) rekeningen met speels gemak en je stelt simpele doelen en houdt uitgaven/inkomsten bij. Allemaal gratis.

Fuff_Puffy

• vanputten80
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 19:44
Het via het web beheren van je inkomsten uitgaven vind ik prettiger als een vaste installatie. Ik gebruik zowel linux als Windows thuis.

Het gebruik van firefly spreekt me erg aan omdat ik zelf de data kan beheren en het niet elders in de wereld staat (voelt toch wat vreemd om je data te delen met andere.. Al is dat niet zo.)

Ik ben nu 2 dagen bezig, maar krijg het niet voor elkaar om FireFly geinstalleerd te krijgen. Hier moet je toch behoorlijk wat kennis voor hebben volgens mij. Is er naast de Installation guide nog meer informatie over de installatie?

Ik heb in een VM Ubuntu server 16 geinstalleerd met Lamp. Heb het pakket op de server gezet maar bij het uitvoeren van de installatie krijg ik veel foutmeldingen over oa php (php7 staat erop). Ik kan hier zo weinig mee. Zoek een wat makkelijkere installatie methode. Als er tips zijn graag.

• stuffer
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22:26
quote:
vanputten80 schreef op maandag 14 november 2016 @ 16:25:
Het via het web beheren van je inkomsten uitgaven vind ik prettiger als een vaste installatie. Ik gebruik zowel linux als Windows thuis.

Het gebruik van firefly spreekt me erg aan omdat ik zelf de data kan beheren en het niet elders in de wereld staat (voelt toch wat vreemd om je data te delen met andere.. Al is dat niet zo.)

Ik ben nu 2 dagen bezig, maar krijg het niet voor elkaar om FireFly geinstalleerd te krijgen. Hier moet je toch behoorlijk wat kennis voor hebben volgens mij. Is er naast de Installation guide nog meer informatie over de installatie?

Ik heb in een VM Ubuntu server 16 geinstalleerd met Lamp. Heb het pakket op de server gezet maar bij het uitvoeren van de installatie krijg ik veel foutmeldingen over oa php (php7 staat erop). Ik kan hier zo weinig mee. Zoek een wat makkelijkere installatie methode. Als er tips zijn graag.
Zelf ooit een shortlist gemaakt voor de installatie:

Shortlist
Firefly-iii
Ubuntu16
During install check LAMP server

sudo apt-get install unzip php7.0-mcrypt php7.0-bcmath php7.0-intl 
php7.0-mbstring php7.0-gd php7.0-ext-gd

sudo -i
cd /usr/src
curl -sS https://getcomposer.org/installer | php -- 
--install-dir=/usr/local/bin --filename=composer
exit

mysql_secure_installation

mysql -u root -p
CREATE DATABASE firefly;
show databases;
create user USERNAME;
grant all on firefly.* to 'USERNAME'@'localhost' identified by 
'YourP@ssw0rd';
quit

sudo nano /var/www/html/info.php

<?php
phpinfo();
?>

http://HOSTNAME/info.php

sudo rm /var/www/html/info.php

sudo nano /etc/apache2/sites-available/000-default.conf

Change:
DocumentRoot /var/www/html

To:
DocumentRoot /var/www/html/firefly-iii/public

sudo nano /etc/apache2/apache2.conf

Change:
<Directory /var/www/>
         Options Indexes FollowSymLinks
         AllowOverride None
         Require all granted
</Directory>

To:
<Directory /var/www/html/firefly-iii/public/>
         Options Indexes FollowSymLinks
         AllowOverride All
         Require all granted
</Directory>

sudo systemctl restart apache2

cd /var/www/html
sudo git clone https://github.com/JC5/firefly-iii.git --depth 1

sudo cp firefly-iii/.env.example firefly-iii/.env
sudo nano firefly-iii/.env

APP_ENV=production
APP_DEBUG=false
APP_KEY=Q6usPleziadLaJoesoEjoaJL3W4aphi2
DB_CONNECTION=mysql
DB_HOST=localhost
DB_DATABASE=firefly
DB_USERNAME=username
DB_PASSWORD=YourP@ssW0rd
CACHE_DRIVER=file
SESSION_DRIVER=file
QUEUE_DRIVER=sync
DEFAULT_CURRENCY=EUR
DEFAULT_LANGUAGE=en_US
REDIS_HOST=localhost
REDIS_PASSWORD=null
REDIS_PORT=6379
MAIL_DRIVER=smtp
MAIL_HOST=smtp.domain.name
MAIL_PORT=25
MAIL_FROM=firefly@domain.name
MAIL_USERNAME=null
MAIL_PASSWORD=null
MAIL_ENCRYPTION=null
SHOW_INCOMPLETE_TRANSLATIONS=false
ANALYTICS_ID=
RUNCLEANUP=false
SITE_OWNER=firefly@domain.name
BLOCKED_DOMAINS=

cd /var/www/html/firefly-iii
sudo composer install --no-dev
sudo php artisan migrate --seed --env=production

sudo chown -R www-data:www-data storage
sudo chmod -R g+w storage

sudo a2enmod rewrite

sudo systemctl restart apache2

Open browser with hostname Fireflyserver.

Schaamteloze verkoop van:
http://tweakers.net/aanbod/user/311422/
**--------**

• vanputten80
Dit helpt zeker. Ben stukken verder nu.
Heb nog 1 uitdaging:

Bij commando sudo composer install --no-dev krijg ik de volgende output. Ik werk nu met een schone Ubuntu installatie, geen server. Laatste versie met alle updates.

Loading composer repositories with package information
Installing dependencies from lock file
Your requirements could not be resolved to an installable set of packages.

Problem 1
- Installation request for simplesoftwareio/simple-qrcode 1.3.3 -> satisfiable by simplesoftwareio/simple-qrcode[1.3.3].
- simplesoftwareio/simple-qrcode 1.3.3 requires ext-gd * -> the requested PHP extension gd is missing from your system.
Problem 2
- simplesoftwareio/simple-qrcode 1.3.3 requires ext-gd * -> the requested PHP extension gd is missing from your system.
- pragmarx/google2fa v0.7.1 requires simplesoftwareio/simple-qrcode 1.3.* -> satisfiable by simplesoftwareio/simple-qrcode[1.3.3].
- Installation request for pragmarx/google2fa v0.7.1 -> satisfiable by pragmarx/google2fa[v0.7.1].

To enable extensions, verify that they are enabled in those .ini files:
- /etc/php/7.0/cli/php.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/10-mysqlnd.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/10-opcache.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/10-pdo.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/15-xml.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-calendar.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-ctype.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-curl.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-dom.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-exif.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-fileinfo.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-ftp.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-gettext.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-iconv.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-json.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-mysqli.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-pdo_mysql.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-phar.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-posix.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-readline.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-shmop.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-simplexml.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sockets.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sysvmsg.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sysvsem.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-sysvshm.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-tokenizer.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-wddx.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-xmlreader.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-xmlwriter.ini
- /etc/php/7.0/cli/conf.d/20-xsl.ini
You can also run `php --ini` inside terminal to see which files are used by PHP in CLI mode.

vanputten80 wijzigde deze reactie 14-11-2016 20:23 (17%)

• JCE
  • Niet online
Je mist php gd, ik gok even dat dat php7.0-gd moet zijn. Die package moet je nog installeren met apt-get.

Mijn nederige excuses dat die mist op de geŁpdate installation guide, dat zal ik zo snel mogelijk fixen.

• vanputten80
quote:
JCE schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:29:
Je mist php gd, ik gok even dat dat php7.0-gd moet zijn. Die package moet je nog installeren met apt-get.

Mijn nederige excuses dat die mist op de geŁpdate installation guide, dat zal ik zo snel mogelijk fixen.
>:)

Zeker geen excuses! Je hebt me enorm geholpen. De installatie loopt door nu. Perfect geschreven.

Ik ga alles nog een keer opnieuw doen, schone installatie. Stap voor stap weer.

• JCE
  • Niet online
quote:
vanputten80 schreef op maandag 14 november 2016 @ 20:40:
[...]

>:)

Zeker geen excuses! Je hebt me enorm geholpen. De installatie loopt door nu. Perfect geschreven.

Ik ga alles nog een keer opnieuw doen, schone installatie. Stap voor stap weer.
Als je daar de tijd voor neemt, wil je dan eens kijken wat er gebeurt als je de installation guide precies volgt? Die is namelijk over de tijd opgebouwd. Het zou moeten werken, met de nadruk op "zou moeten".

Dit is eigenlijk een klusje voor mezelf, maar ik ben deze week sowieso de hort op, en als ik jou kan strikken, graag ;)

• vanputten80
De installatie is gelukt heb het programma kunnen starten.
Alle stappen doorlopen. Ik heb wel wat comments. Ik zal je even via prive een bericht sturen.

------------------------
Ik lees niet goed. Ik heb de installatie stappen gevolgd van Stuffer. Ik was in de veronderstelling dat deze van jou waren JCE.
De stappen van Stuffer waren mij heel duidelijk.Op de site kon ik er niet goed doorheen komen. Wat ik makkelijk vind aan die van Stuffer is precies/stap voor stap wat je moet doen en tegenkomt (misschien ben ik dan een leek,maar heb het wel werkende)

Thanks beide! Ik ga ermee aan de gang.

---------------------

Eerste ervaring goed. Kan het zo instellen zoals ik het wil. Eigenlijk de perfecte applicatie. Wat ik persoonlijk mis is het importeren van een CSV bestand om de import te versnellen. Nu is het veel handwerk.
Wel prachtig dat dit gemaakt is door iemand - voor nop! complimenten

vanputten80 wijzigde deze reactie 15-11-2016 16:16 (136%)

• Memphisto
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 22:13
@JCE, aan de hand van bovenstaande instructies, van jou en stuffer, heb ik firefly kunnen installeren op Debian Sid. Aan de hand van je vorige installation guide lukte dit eerder niet. Je nieuwe heb ik niet gevolgd, hier kwam ik pas achter nadat ik bovenstaande had gevolgd ;)

Wel ben ik een beetje aan het nadenken over hoe nu verder. Ik kan natuurlijk vandaag beginnen met het uploaden van de transacties in firefly. Maar het liefst zou ik 1 a 2 jaar aan historie (in bank transacties) willen uploaden, om direct meer inzicht hebben in m'n uitgavenpatroon.
Nu heb ik dit (1 jaar data) bij wijze van test gedaan en na een tijdje krijg ik de transacties zichtbaar in firefly. Daarna bedacht ik me dat het wel handig was om de zaken wat te categoriseren. Echter kan ik bv. in de transactielijst de transacties een voor een, of door meerdere transacties te selecteren wel koppelen aan een categorie, maar bv. alle expenses van Jumbo en AH niet in een keer koppelen aan een categorie via bv. de accounts --> expenses lijst.

Mis ik een handige optie, of is dit echt de enige weg en moet ik even een avondje doorbijten?

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

• Pensacola
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 26-06 17:04
Heeft er iemand ervaring met het installeren van FireFly op FreeBSD?
Ik wil het wel een keer proberen :)

• Brent
  • Laatst online: 23:19
Oud Gnucash gebruiker hier. De rapportages in Firefly zien er gelikt uit en zijn het belangrijkste wat ik mis in Gnucash, maar als ik even door de code heengoogle zie ik allerlei Google zaken, waaronder analytics. Het allerlaatste dat ik wil is dat mijn administratiesoftware links met buiten heeft. Kun je Firefly ook zonder internet gebruiken?

Humanist | Kernpower! | Determinist | Netiquette | Politiek dakloos

• vanputten80
quote:
Brent schreef op dinsdag 22 november 2016 @ 12:51:
Oud Gnucash gebruiker hier. De rapportages in Firefly zien er gelikt uit en zijn het belangrijkste wat ik mis in Gnucash, maar als ik even door de code heengoogle zie ik allerlei Google zaken, waaronder analytics. Het allerlaatste dat ik wil is dat mijn administratiesoftware links met buiten heeft. Kun je Firefly ook zonder internet gebruiken?
Ja je installeert het op een eigen PC of server. Je kunt er ook voor kiezen om het elders te hosten.

• Brent
quote:
vanputten80 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 19:55:
[...]

Ja je installeert het op een eigen PC of server. Je kunt er ook voor kiezen om het elders te hosten.
Dat is helder. Echter, hij trekt javascript van Google's servers af (kijk maar eens in de broncode). De vraag is: is dat essentieel voor het functioneren ervan?

• One-eye864
quote:
Brent schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:17:
[...]

Dat is helder. Echter, hij trekt javascript van Google's servers af (kijk maar eens in de broncode). De vraag is: is dat essentieel voor het functioneren ervan?
javascriptvan de CDN van Google trekken is redelijk standaard ivm performance en up-to-date op date zijn van bijv jQuery. Je kan deze js files natuurlijk ook gewoon downloaden en op je eigen Pc zetten

• Brent
quote:
One-eye864 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:29:
[...]
javascriptvan de CDN van Google trekken is redelijk standaard ivm performance en up-to-date op date zijn van bijv jQuery. Je kan deze js files natuurlijk ook gewoon downloaden en op je eigen Pc zetten
Gaat alleen nogal tegen het idee van privacy in :+ Bovendien zie ik ook een analytics hook, daar krijg ik het al helemaal benauwd van.

Maw, weet hier iemand of de boel af-siloen op het programma staat of niet?

• vanputten80
Ik ben FireFly nu een weekje aan het proberen en op zich is dit wel wat ik wil hebben. Wat mij benauwd is dat ik geen backup kan maken. Ik ben redelijk handig met het installeren en basis troubleshooten op linux maar als het echt mis gaat dan kom ik er niet meer uit en zou ik alles kwijt zijn.

Het gemak om het online te doen bij een AFAS of Kasboek.nl is prettig, maar geeft me toch niet een lekker gevoel -> Alles maar uploaden en niet weten wat er mee gebeurt.

Offline is een optie, alleen maken we thuis gebruik van Linux en Windows. Ik zoek naar het onmogelijke, maar applicatie welke op beide OS`en kan draaien en gebruik maakt van een database zou mooi zijn. (Banktrans kan het - maar mist wat ik wil) . Penningmeester is perfect maar niet werkend te krijgen op linux. (of miss iets in een bubbel..)

Als iemand tips heeft..

• letscode
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 23:55
quote:
vanputten80 schreef op woensdag 23 november 2016 @ 22:00:
Ik ben FireFly nu een weekje aan het proberen en op zich is dit wel wat ik wil hebben. Wat mij benauwd is dat ik geen backup kan maken. Ik ben redelijk handig met het installeren en basis troubleshooten op linux maar als het echt mis gaat dan kom ik er niet meer uit en zou ik alles kwijt zijn.
Ik zou het ook wel fijn vinden om vanaf de website als admin een back-up te kunnen maken van de database en de files. Misschien is het niet eens zo moeilijk te bouwen met https://github.com/spatie/laravel-backup als basis. Hoeft er alleen een pagina gebouwd worden die de backup start en waarmee je de backup kunt downloaden.
Is zoiets een idee @JCE?

• JCE
  • Niet online
Firefly heeft de mogelijkheid om transacties te exporteren, en er is tevens de mogelijkheid om transacties te importeren. Dat is bedoelt om te migreren naar andere systemen, of juist naar Firefly toe te migreren vanaf andere systemen. Daarmee heb je voor een deel al een "backup". De export die Firefly maakt bevat echter lang niet al je financiele gegevens maar is voldoende om te beginnen bij bijvoorbeeld AFAS of Penningmeester.

Maar meer dan dat gaat Firefly ook niet krijgen als het gaat om backups of exports.

Aangezien je Firefly III zelf host, op je eigen server in je eigen omgeving, moet het geen enkel probleem zijn om direct je database en je files te backuppen. Dat is een onderdeel van gezond serverbeheer. Dat is wat ik doe bij mijn installatie.

Elke andere backup/export-mogelijkheid is dubbel werk. Een database import/export script ga ik niet bouwen: elke database-engine kan dit al vanaf de command line. Een file export-import systeem ga ik ook niet bouwen: elk besturingssysteem kan copy-pasten :P.

Het is mi. niet iets waar Firefly in zou moeten voorzien.

• JCE
  • Niet online
quote:
Brent schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:17:
[...]

quote:
Brent schreef op woensdag 23 november 2016 @ 21:43:
[...]

Gaat alleen nogal tegen het idee van privacy in :+ Bovendien zie ik ook een analytics hook, daar krijg ik het al helemaal benauwd van.

Maw, weet hier iemand of de boel af-siloen op het programma staat of niet?
Als je in de source kijkt, zie je dat er niets naar Google gaat als je geen ID invult. En standaard is dit ID leeg.

Mocht je nog externe links tegenkomen dan hoor ik het graag!

JCE wijzigde deze reactie 24-11-2016 08:32 (5%)

• Brent
quote:
JCE schreef op donderdag 24 november 2016 @ 08:29:
[...]

Mocht je nog externe links tegenkomen dan hoor ik het graag!
In resources/views zie ik dat in ieder geval wat twig templates voor foutmeldingen Google Fonts binnenhalen. Voor de tags zie ik dat je de Google Maps API gebruikt.

• JCE
  • Niet online
quote:
Brent schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:02:
[...]

In resources/views zie ik dat in ieder geval wat twig templates voor foutmeldingen Google Fonts binnenhalen. Voor de tags zie ik dat je de Google Maps API gebruikt.
Check!

Daar zal ik eens wat aan gaan doen. De Maps API kan wellicht ook nog optioneel.

Tot die tijd stel ik een firewall voor op de bak die FF draait.

• Brent
Maps optioneel zou inderdaad mooi zijn, en evt https://wiki.openstreetmap.org/wiki/XAPI als alternatief (weet niet of die API heel anders is).

Mooi werk!

• JCE
  • Niet online
quote:
Brent schreef op donderdag 24 november 2016 @ 10:22:
Maps optioneel zou inderdaad mooi zijn, en evt https://wiki.openstreetmap.org/wiki/XAPI als alternatief (weet niet of die API heel anders is).

Mooi werk!
Oh dat is wel een goed idee ja.

Graag gedaan! ;)

• pvink
  • Registratie: juli 2011
  • Laatst online: 26-06 15:55

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
pi@raspberrypi:/var/www/html/firefly-iii $ sudo php artisan migrate --seed --env=production
*     Application In Production!     *

Do you really wish to run this command? (yes/no) [no]:
 > y

[Doctrine\DBAL\Driver\PDOException]
  could not find driver

[PDOException]
  could not find driver

Weet iemand hoe ik dit kan fixen? Ik heb nog een postsql server draaien vanwege het uitezen van mijn Slimme Meter met de P1 poort.

Schijnbaar is er een conflict met de databases.

Alvast bedankt!

-----edit------

Dit heeft mij geholpen:

1. find php.ini path via phpinfo()

2uncomment

extension=php_pdo_mysql.dll

3. add this line

extension=pdo_mysql.so

4. then run

sudo apt-get install php-mysql

http://stackoverflow.com/...ion-could-not-find-driver

pvink wijzigde deze reactie 26-11-2016 18:52 (189%)

• Skalders
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 26-06 12:31
mooi topic, maar kan er mij iemand een conclusie opsommen van welke programma's/apps nu eigenlijk het interessants zijn? Direct importeren van de bank lijkt me een fijne optie.

• ennekke
  • Registratie: maart 2011
quote:
Skalders schreef op zondag 4 december 2016 @ 22:34:
mooi topic, maar kan er mij iemand een conclusie opsommen van welke programma's/apps nu eigenlijk het interessants zijn? Direct importeren van de bank lijkt me een fijne optie.
Dat is voor ieder zijn wensen verschillend, vroeger heb ik gewerkt met bankingtools.
Door het ontbreken van een eenvoudige import functie voor mijn bank ben ik gaan zoeken.

Na een tijdje zoeken en vergelijken ben ik overgegaan naar penningmeester.
Dit doet voor mij wat ik wens.

Succes met je zoektocht en uitproberen.

• JCE
  • Niet online
Met zoveel pagina's in dit topic is het moeilijk zoeken, maar op deze pagina en de 4 voorgaande kan je genoeg informatie vinden.

• Edvd1
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 30-05 10:39
Ook verschillende aanbieders geprobeerd zoals Kasboek.nl en AFAS. Ik vertrouw dat soort bedrijven toch niet zo met mijn gegevens. Daarom ben ik zelf begonnen met een Kasboek. Eerst een simpel Excel bestand wat nu een uit te hand gelopen website (hobby) is geworden. Het is net als Excel een tool waar je alles zelf alles moet invullen. Geen grafiekjes, maar wel duidelijk overzicht. Ook flink aan de beveiliging gewerkt. Zaken worden versleuteld opgeslagen in de database en voor registratie zijn er geen persoonsgegevens nodig. Zo is de data weinig waard. Geen import van bankbestand mogelijk, is wat mij betreft een groot veiligheidsrisico. Ooit de boer mee op gegaan, netjes met leuk domein + certificaat maar is niets geworden. Kortom, ik gebruik het nu voornamelijk zelf :P.
Iedereen is welkom om het te gebruiken of even te bekijken. (demo account in hint link)
kasboek

• Nielsjuhz
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 21-06 20:41
vandaag de hele dag bezig geweest om Firefly te installeren en te draaien.
Na een hele lange tijd is het mij toch eindelijk gelukt om het draaiend te krijgen.

Nu wil ik een mutatie van mijn bank importeren maar dit gaat niet. Elke keer krijg ik bij het importeren de foutmelding &#time-out&#039.
Heb veel manieren geprobeerd maar blijf elke keer hier op steken.

Zou iemand mij hiermee kunnen helpen?
BANK: ABN
Mutatie, XLS opgeslagen als CSV

• Cheater
  • Laatst online: 19-06 14:09
Ik zit al een jaar in de uitprobeer-fase van Firefly, maar zolang de bank-transactie import niet vlekkeloos loopt en gebruiksvriendelijk is, is het wat mij betreft nog geen volwassen tool. Ik had hier een kleine discussie over met de maker van Firefly op GitHub. Voor hem is het een uit de hand gelopen hobbyproject wat hij deelt met de wereld, maar de import-functionaliteit vind hij zelf niet zo interessant, waardoor het een importproces blijft waar ik continue tegen nieuwe issues aanloop. De database volledig leeg maken en opnieuw beginnen is dan het enige wat voor mij soelaas biedt. Jammer...

• ennekke
  • Registratie: maart 2011
quote:
Cheater schreef op donderdag 22 december 2016 @ 14:39:
Ik zit al een jaar in de uitprobeer-fase van Firefly, maar zolang de bank-transactie import niet vlekkeloos loopt en gebruiksvriendelijk is, is het wat mij betreft nog geen volwassen tool. Ik had hier een kleine discussie over met de maker van Firefly op GitHub. Voor hem is het een uit de hand gelopen hobbyproject wat hij deelt met de wereld, maar de import-functionaliteit vind hij zelf niet zo interessant, waardoor het een importproces blijft waar ik continue tegen nieuwe issues aanloop. De database volledig leeg maken en opnieuw beginnen is dan het enige wat voor mij soelaas biedt. Jammer...
Het importeren vind ik net een zeer belangrijke functionaliteit.
Anders kan je het evengoed in excel bijhouden.

• Cheater
Hier het draadje over die korte discussie waar ik naar refereer: https://github.com/JC5/firefly-iii/issues/292
Mijn inziens, moet een import eenvoudig en gebruiksvriendelijk zijn. Daarbij denk ik dat het een goed idee is dat er import procedures zijn voor de grotere banken. Rabobank, ABN, ING zou by default ondersteund moeten worden vanuit het pakket zelf, zonder met import config bestanden te klooien.
Helaas kwamen we niet op 1 lijn daarover.

Zijn reactie met "I enter all my transactions manually. "... toen wist ik genoeg. Importeren zal voorlopig niet de aandacht krijgen die het verdient van zo'n dergelijk product, waarbij importeren, een ZEER belangrijke functionaliteit is.

• JCE
  • Niet online
Het is jammer genoeg een gigantische klus om een vlekkeloos import-proces te schrijven. Ik ben al aan het nadenken over een nieuwe routine die in ieder geval beter is, maar perfect ga ik het gewoon niet krijgen.

Daar heb ik helaas niet de tijd en resources voor. Dat Firefly daardoor voor jullie een onvolwassen tool vind ik jammer, maar wel begrijpelijk.

Zelf heb ik de hoop dat wetgeving zoals de PSD2 dit in ieder geval makkelijker maken. Banken zijn ook niet erg genegen om het importeren en exporteren van transacties voor de hand liggend te maken.

Als je al ziet wat voor een uitzonderingen er zijn voor elk mogelijk veld. Je word er helemaal tureluurs van. Ik snap heel goed dat andere, commerciŽle tools hier fulltime scrum-teams voor hebben. In mijn eentje kan ik daar helaas niet tegenop programmeren.

Oh en voor wie het nog niet wist, ik ben dus JC5 op Github ;).

• koentjuh1987
  • Laatst online: 26-06 17:07
denk dat het nog iets te zwart wit wordt neergezet door een aantal mensen. ze zijn toch tevreden over de applicatie die je tot op heden hebt geschreven. Als er nu een commercieel bedrijf achter zit dat aangeeft geen prioriteit te geven aan de importfunctie vind ik dat een ander verhaal. Het is een hobbyproject wat bij diverse mensen goed is bevallen en waar ze graag gebruik van willen maken.

een goede tool waarmee je geld zaken kunt beheren zou handig zijn als dat ook wordt gefaciliteerd door bijv banken zelf. Maar daar kom je helaas niet zo ver mee. Blijkbaar vindt een rabobank, abn iets anders belangrijker. Terwijl bijv diverse instellingen en met name mensen die richting schuldsanering etc gaan er juist heel veel baat bij kunnen hebben. of iets vanuit de consumentenbond... helaas heeft dat volgens mij nog niets opgebracht.

Drive the way you like, the way you want and make it happen...

• Cheater
quote:
koentjuh1987 schreef op donderdag 22 december 2016 @ 18:14:
denk dat het nog iets te zwart wit wordt neergezet door een aantal mensen. ze zijn toch tevreden over de applicatie die je tot op heden hebt geschreven.
Zeker! Zeker, ik zit niet voor niets nog in de uitprobeer-fase. Ik kijk met enige regelmaat naar de updates die JC5 realiseert en ik geloof zeker wel in dit pakket!
In mijn familie werkt er iemand bij Humanitas, een organisatie die, onder andere, mensen helpt met hun thuisadministratie. Dat gaat nu veelvuldig nog in Excel maar velen hebben nog nooit met Excel gewerkt. Met de eenvoudig ogende tool (op het oog hŤ, want het kan wel veel!) FireFly, denk ik dat zij sneller en beter de thuisadministratie op orde kunnen krijgen.

Het principe wat JC5 (JCE hier op GoT, hoi :-)) https://github.com/JC5/firefly-iii/wiki/full-description hier neerzet onder 'The general idea', bevalt mij enorm en ik geloof dat veel mensen hier baat bij hebben wanneer ze hun eigen administratie nog niet op orde hebben, lees: in de knoop zitten met geld, vlak voordat ze weer hun inkomen op de bank krijgen. Het zorgvuldig plannen van je uitgaven voor de volgende maand draagt bij aan een bewuste uitgavepatroon. Dat lukt vaak de eerste 3-4 maanden nog niet zo goed, omdat je veel uitgaven vergeet, en zoals het met vallen en opstaan uitgebeeld wordt: als je ongepland geld uitgeeft zonder na te denken, je in de soep komt, omdat er dan ineens geen geld meer is voor de boodschappen of de vaste lasten.
quote:
JCE schreef op donderdag 22 december 2016 @ 16:46:
Het is jammer genoeg een gigantische klus om een vlekkeloos import-proces te schrijven. Ik ben al aan het nadenken over een nieuwe routine die in ieder geval beter is, maar perfect ga ik het gewoon niet krijgen.
Ik heb ook betrekkelijk weinig tijd, maar zou je project graag willen forken om vervolgens pull requests naar je toe te sturen.
Pagina: 1 ... 10 11 12 Laatste

Nintendo Switch Samsung Galaxy S8+ LG W7 Samsung Galaxy S8 Google Pixel 2 Sony Bravia A1 OLED Microsoft Xbox One X Apple iPhone 8

© 1998 - 2017 de Persgroep Online Services B.V. Tweakers vormt samen met o.a. Autotrack en Carsom.nl de Persgroep Online Services B.V. Hosting door True

*