Ik bedoelde niet meten, maar letterlijk "aflezen". Op de meeste hd's staat er toch op vermeld hoeveel stroom ze trekken?
Je zegt dat een opteron 100w kost, maar wat doet een dualcore? Gemiddeld dan, ik vind nergens echt nette reviews (als in: niet door amd of intel gesponsored).
http://www.amdcompare.com/us%2Den/opteron/Default.aspx
Hier kan je het verbru
ik terugvinden voor de cpu's.
Ik ben ervan uitgegaan van een dual core 265. Deze zou 95W verbru
iken (heb
ik afgerond naar boven toe). Er staat ook een 265 HE bij de
welke maar 55W verbru
ikt, maar
ik ben van de eerste uitgegaan.
Ik weet dat de vermeldde vermogens bij AMD de maximale vermogens zijn (dus @ full load). De vermeldde vermogens van Intel zijn gemiddelde vermogens.
http://tweakers.net/productsurvey/89300
Hier zie je helemaal achterin de kast (onderin) een vakje waar de
voedingen in gaan (en ook in blijven als het aan mij ligt). Op zich werkt dit systeem goed (heb sinds 2 jaar 2 van die kasten), maar
ik wil wel dat het hele PSU-gebeuren hierin zit en blijft (ivm warmte).
Op het eerste zicht lijkt het mij ideaal om een eventuele 2de PSU gewoon boven de 1ste te plaatsen. Lijkt me nog plek genoeg over en er zijn 2 fanholes (wegdremelen zodat de 2de psu komt piepen. Nuja
ik heb geen ervaring met de kast, is maar op het eerste zicht...
Even uit de Startpost:
[...]
Ik heb geen spookverhalen kunnen vinden van Tyan + Zippy. Zippy wordt ook door Tyan aangeraden; weet jij van gekke dingen die ermee optreden?
Al een paar keer dit probleem tegengekomen,
ik dach bij Coolermaster
voedingen. Daarmee dat
ik het vermeld had in de TS, maar dit gebeurd maar heel zelden. Normaal gezien
moet je je hierover geen zorgen maken. Als je het probleem toch hebt, kon je het allenszins op voorhand niet voorzien...
[...]
Even voor de goede orde, ik heb redelijk wat verstand van ET maar zie niet in waarom dit geldt voor een dual CPU setup .
Dat is normaal dat je dat niet ziet, foutje van mijn kant. "CPU" moest PSU zijn...
Ik zag dit dus ook in de topic-start:
[...]
Hoe heet zo'n ding? even op wat zoektermen gezocht maar kan het niet vinden.
Het is trouwens ook niet moeilijk zelf te maken, maar dan
moet ik 1 female 20-pins stekker hebben (/me gaat oud mobo zoeken en een desoldeerpomp

).
Niet direct een naam voor voor zover
ik weet. "Dual PSU verloopstukje" of zoiets... Geen idee,
ik omschrijf het gewoonlijk of kijk naar de omschrijving. Kan je idd perfect zelf maken, mits je niet terugschr
ikt van solderen. Je zegt iets van 20 pins stekker. Let wel
EPS12V/SSI 3.51 Workstation (24 +

power connectors (Split Plane design recommended)
Je gaat dus normaal een verloopstukje
moeten maken met 3 stekkers van telkens 24pins (20pins kan mogelijk ook passen bij de slave
voeding).
Ik weet nu niet direct hoeveel male en hoeveel female (ben te moe om daar nu nog over na te denken).
Idd, die ervaring van Gladiool is al vergelijkbaar met uw setup (alleen nog meer hd's). Een ervaring is meer waard dan al mijn gelul
Je kan proberen met een 600Watter. Moest deze toch niet genoeg zijn kan je altijd nog een 2de psu bij
nemen (de
welke naast een 600W
voeding, niet meer heel krachtig zal
moeten zijn, en dus ook geen heel zware extra kost).
Hoe kan ik het beste de zaak indelen met 2 psu's?
Dit hangt puur af van
welke hardware je dan concreet allemaal gaat hebben,
welke voeding(en) en hoeveel de
voeding(en) op hun respectievelijk 12V rails kunnen leveren. Ook rekening houden met combined power. Voor de 2 cpu's zou een rail die 18A kan leveren al genoeg
moeten zijn.
Werkt nu alles terug goed? Dan was die cd-rom de boosdoener als
ik het goed begrijp? Je ziet dat eens wat uittesten geen kwaad kan he
[
Voor 30% gewijzigd door
Verwijderd op 13-02-2006 19:57
]