[Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringen (Deel VI) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 10.695 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134439

- 16 november Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd
- 31 november telco telco migratie (van Speedlinq naar Wanadoo)
- 2 december 11:00 ontvangst Livebox
- 2 december 11:30 aangesloten
- 2 t/m 5 december gemiddelde download snelheid 1600k met uitschieters van 1300 k tot 1800k.

Kortom, alles liep (afgezien van wat late ontvangst Livebox) perfect!

PS vind de installatie cd rom en bijgesloten handleiding keurig zeker in vergelijking met andere providers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fiftyfive
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-06 22:14
Anoniem: 72703 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 09:30:
Al iemand die de Speedtouch USB aan de praat heeft op wanadoo Family?
het gaat om die groene kikker.

Aangezien morgen mijn lijn opgeleverd word en ik nog geen LB heb ga ik er maar vast van uit dat ik die ook niet op tijd zal krijgen.
Alsjeblieft,

Speedtouch 330 instellen voor Family

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156145

Anoniem: 134439 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 13:17:
- 16 november Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd
- 31 november telco telco migratie (van Speedlinq naar Wanadoo)
- 2 december 11:00 ontvangst Livebox
- 2 december 11:30 aangesloten
- 2 t/m 5 december gemiddelde download snelheid 1600k met uitschieters van 1300 k tot 1800k.

Kortom, alles liep (afgezien van wat late ontvangst Livebox) perfect!

PS vind de installatie cd rom en bijgesloten handleiding keurig zeker in vergelijking met andere providers.
- 4 november Wanadoo Family + Telefonie aangevraagd
- 12 november Wanadoo gebeld en de aanvraag van 4 november bleek helemaal niet ingeboekt door hun te zijn er was volgens hun geen aanvraag.
- 24 november volgens de online status checker modem krijgen
- 29 november wanadoo gebeld en hun zieden paket staat klaar om opgehaald te worden door tgp
- 6 december wanadoo gebeld paket is nog niet verzonden en stond dus niet klaar
- 6 december ik kwaat op wanadoo en krijg internet niet met andere modem aan de praat.

Kortum, Alles leip - loopt K*T

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Anoniem: 151676 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 10:32:
[...]
Ja rond 1 December had ik dat ook, moet niet te vaak gebeuren...........
Hier gisteren ook, is erg irritant.

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-06 21:28
egt vage shit hier bij wanadoo.. Khaal over het algemeen niet meer dan 500kB/sec maar als ik de speedtest van BBNed of van andere NL servers af download haal ik wel zo'n 1.2MB/sec (modem is ingetraind op 11/12Mb/sec) maar das wel vaag...

Iemand hier een oplssing voor of zo ? Kep de TCP Patch al erop gezet voor 20Mbit.. :) maar goed iemand nog tips of zo ? thx !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 23:50
Anoniem: 156145 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:22:
Ik zou me adsl livebox modem de 24 november horen te krijgen maar ik heb hem nog steets niet binnen heb ook aantal keren gebeld maar dat werkt ook niet echt is dit normaal?

maar nu heb ik nog een zyxel prestige 650r modem die heb ik aangesloten en als ik inlog op de moden en ik kijk bij system status staat er wel dat ie 4800 down en 960 up heeft maar krijg geen internet door op me pc? heb all verschillende instellingen geprobeert maar niks lijkt te werken.
weet iemand hoe dat komt of welke instellingen ik moet doen alvast bedank.
Dit probloeem had ik ook gehad... en had toevallig ook dezelfde modem als jou de Prestige 650r ..de 31 versie. Helpdesk gebeld.. bij wanadoo had niet veel geholpen maar met veel gek**t had ik die toch aan de praat gekregen.
Wat ik lees..zie ik dus dat je idd wel internet connectie heb want anders zal je die status niet zoien van upload en download.

Dus inloggen via telnet 192.168.1.1(voor het geval je dat al niet deed)
Maar in iedergeval moet je ff je modempje ff resetten op fabrieks default,
vervolgens even die vpi en cpi instellen.
vpi=8
vci=35
protocole = rfc 1483/LLC
ATM Qos=UBR
ip= op auto zetten

vervolgens moet je ook ff kijken of menu 11 (myisp) goed staat ingesteld Router non en Bridge yes
als het goed is moet je nu gewoon kunnen internetten met je zyXel prestige 650r

Als ik niks verder ben vergeten dat is :D

succes ermee

[ Voor 43% gewijzigd door misstickjoint op 06-12-2005 14:49 ]

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156145

Bedankt voor de info is zal het vanavond thuis proberen of ik het aan de praat krijg.
dan heb ik gratis internet :)

maar als dat de devenitieve snelheid is valt het wel tegen of komt dat door de router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-06 17:49

Eboman

Ondertitel

Nou ik heb de knoop doorgehakt, ik ga vanavond de aanvraag indienen om per 1 feb van XS4all (kpn) over te stappen naar Wanadoo.

Dit zal mij een besparing van minstens 20 euro opleveren op mijn KPN rekening :) en dat met nog meer snelheid (heb nu basic).

Ik houd jullie op de hoogte..

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 72703

Tnx.
Ik had intussen al even gebeld waar het modem bleef. de LB's liggen in het distributiecentrum op dit moment, dus deze week/begin volgende week kan ik hem verwachten.

Ze waren daar ook zo behulpzaam om met aan te geven welke instellingen in de speedtouch moet zetten dat wordt dus de phonebook.ini aanpassen en een upgrade doen schijnt te werken zie ook http://www.wintervorst.nl/

Mijn eerste ervaring met de helpdesk was als volgt:
Direct iemand aan de lijn zonder dat ik mijn klantnummer bij de hand heb.
bood ook meteen zijn excuus aan voor de te late levering.
was meteen bereid om mij alle instellingen VPI/VCI, etc door te geven
kon helaas geen ondersteuning geven over hoe in te stellen op een Speedtouch 330 USB, maar dat kan ik natuurlijk wel op internet vinden.
hij verzekerde mij wel dat het mogelijk is met een speedtouch, maar dat ik de 20Mbit niet zal halen.

Nou ja ik vind het een goede eerste ervaring, heel anders dan ik had verwacht na alle verhalen hier.

Dat de LB wat later komt maakt mij niet zoveel uit als ik morgen de speedtouch op 8Mbit (specs volgens de alcatel site) krijg is dat allicht een stuk beter dan de 1.6 die ik nu heb.
De livebox kan dan wel een weekje wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• misstickjoint
  • Laatst online: 31-05 23:50
Anoniem: 156145 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 15:21:
Bedankt voor de info is zal het vanavond thuis proberen of ik het aan de praat krijg.
dan heb ik gratis internet :)

maar als dat de devenitieve snelheid is valt het wel tegen of komt dat door de router.
router kan maar max 8???kb down en 7??kb up aan dacht ik en misschien is je lijn tevens nog niet voledig geleverd en waren dat nog je download snelheid van wat je eerst had.

Why Drink and Drive when you can Smoke and Fly!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:55
Hallo, ben nieuw hier :9

ik heb een probleempje, sinds dat wanadoo vorige week Family heeft geupdate, doet mijn Speedtouch 330 gek Als iemand naar ons thuis beld dan valt de verbinding weg. hij komt overigs wel weer terug, na een enkele minuten. Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161422

Ik krijg net als freggeltje morgen me lijn opgeleverd, dus zouw ik vandaag me livebox ontvangen.
Maar na de info die freggeltje me heef gegeven ( Bedankt!) weet ik bijna zeker at de mijnes ook te laat komt.
Ik heb nu een speedtouch 510 van mijn vorige adsl verbinding ( adsl Wanadoo Go)
Moet ik nog wat aan de instellingen veranderen of kan ik morgen gelijk weer et internet ogaan met mijn nieuwe abbonement?
Zonee, wat moet ik dan aan mijn instellingen veranderen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 139460

Beste mensen,

Ik word hier dus ff kk gek van dat gezeik van Wanadoo.
Maar goed ff mijn vraag:
Ik heb een speedtouch 330 USB en ben ook overgezet naar Family. Op mijn PC doet hij het wel, maar op die van mijn ouders niet. (beetje vaag maar onze router is kapot en die komt de eerste maand niet terug). Ik moet hem op die van me ouders werkend krijgen ma da lukt ni :( . Ik installeer hem zoals die kerel van de helpdesk zegt en dan moet ik dus internet verbinding krijgen, ma da lukt ni. Alle lampjes branden wel.
Wat te doen?
Moet ik wat veranderen in IE?
Ik snap het allemaal niet meer, en me broertjes laat ik niet een maand op mijn pc hangen (Spyware anyone? :P )

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

heeeeheeee eindelijk ook de livebox ontvangen :) gelijk proberen om de mda via de bleutooth op het inet te krijgen

traint op 1,7mb, downloads gemiddeld 1.65mb zonder tweaktooltje. afstand 1300m

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161862

SYQ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:12:
heeeeheeee eindelijk ook de livebox ontvangen :) gelijk proberen om de mda via de bleutooth op het inet te krijgen

ff een kort vraagje: wanneer was jouw lijn opgeleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

zou eigenlijk 25ste opgeleverd worden. denk dat de voorraad bijgevuld is en ze weer zijn begonnen met leveren. (maandag is er geen tgp ja)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Voor de mensen die nog niet ge-upgrade zijn (waaronder ik :( ); ik heb net maar weer eens de helpdesk gebeld met de vraag of er al wat bekend was, de medewerker kon mij vertellen dat EIND Januari iedereen ge-upgrade moet zijn.
Het kan dus nog 2 maanden duren. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:11:
Voor de mensen die nog niet ge-upgrade zijn (waaronder ik :( ); ik heb net maar weer eens de helpdesk gebeld met de vraag of er al wat bekend was, de medewerker kon mij vertellen dat EIND Januari iedereen ge-upgrade moet zijn.
Tsjah, nu kan je boos zijn en nog meer geld verspillen aan die idiote helpdesk of ff een paar daagjes afwachten tot het wel bij je is opgeleverd 8)7 Of je vandaag weet dat je die 20mbit volgende week krijgt of dat je het volgende week te weten krijgt, je slaapt er als het goed is niet slechter van. :?

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LinuX-TUX
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 26-06 10:12
Anoniem: 152255 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 11:12:
[...]:

Lol gaat jij ff snel van je vakantie genieten 8)
offtopic:
Sorry, ik ben hier voor 3 maanden; doe mee aan de Olympische spelen :+ (niet aan de sporten zelf hoor :o , ga liever voor de lol de piste op, proberen alles heel te houden)

Zal wel naar je zwaaien als het zo ver is ;)

[ Voor 9% gewijzigd door LinuX-TUX op 06-12-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51722

Anoniem: 161422 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:48:
Ik krijg net als freggeltje morgen me lijn opgeleverd, dus zouw ik vandaag me livebox ontvangen.
Maar na de info die freggeltje me heef gegeven ( Bedankt!) weet ik bijna zeker at de mijnes ook te laat komt.
Ik heb nu een speedtouch 510 van mijn vorige adsl verbinding ( adsl Wanadoo Go)
Moet ik nog wat aan de instellingen veranderen of kan ik morgen gelijk weer et internet ogaan met mijn nieuwe abbonement?
Zonee, wat moet ik dan aan mijn instellingen veranderen :p
kijk even hier

daar staan drivers om je 510 geschikt te maken voor wanadoo family. download ze vandaag vast, want morgen lukt het je niet meer.
in de startpost staan instellingen zoals vci/vpi die je ook kan overnemen.

happy free internetting morgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Anoniem: 51722 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:30:
[...]

kijk even hier

daar staan drivers om je 510 geschikt te maken voor wanadoo family. download ze vandaag vast, want morgen lukt het je niet meer.
in de startpost staan instellingen zoals vci/vpi die je ook kan overnemen.

happy free internetting morgen ;)
Als je zonder internet komt te zitten kun je toch ook even inbellen? Je hebt immers altijd een wanadoo inbel (free) abbo als je een adsl/cable abbo bij hun afsluit

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

2x op 'Verstuur bericht' geklikt = dubbelpost B)

[ Voor 94% gewijzigd door MensionXL op 06-12-2005 18:48 ]

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 24036

SYQ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 17:12:

Ik heb eindelijk me LB ontvangen !! Zou hem de 25ste krijgen.
Nog geen Ipod helaas, en geen bericht van vertraging of iets dergelijks.
Ik wacht het ff af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 20:15
ik heb de Ipod shuffle ook niet gekregen (aktievoorraad op), wel een brief dat ik 99 euro korting krijg op mijn abo. kosten, wat mij veeeeeeeeeel beter uitkomt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MensionXL schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:48:
[...]

Als je zonder internet komt te zitten kun je toch ook even inbellen? Je hebt immers altijd een wanadoo inbel (free) abbo als je een adsl/cable abbo bij hun afsluit
als je de gelukkige bezitter bent van een modem wel. maarre 3mb downloaden met een modem wordt je ook niet blij van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danda
  • Laatst online: 20:15
Dat had ik vandaag ook !!!
bij een inkomend gesprek hoorde ik bij het opnemen opeens het riedeltoontje.
ik kon niet bellen vanaf wanadoo
een gesprek werd opeens onderbroken.

Bij het van de stroom afhalen van de livebox liep alles wel perfect (maar dan bel je dus via KPN)

Ik hoop dat dit eenmalig is, want dit kan echt niet als je voor Telefonie apart moet betalen !!!!
Ik heb inmiddels een boos emailtje gestuurd en vraag iedereen mailtjes te sturen als je problemen heb met de telefonie i.c.m. de livebox !!!

Wie weet schroeven ze de upload op want ik denk dat het daarmee te maken heeft .....
__Deathscythe__ schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 16:37:
Hallo, ben nieuw hier :9

ik heb een probleempje, sinds dat wanadoo vorige week Family heeft geupdate, doet mijn Speedtouch 330 gek Als iemand naar ons thuis beld dan valt de verbinding weg. hij komt overigs wel weer terug, na een enkele minuten. Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Niet online
Ik heb sinds vandaag ook Wanadoo ADSL werkend. Tot nu toe zonder problemen :)
Ik heb de livebox nog niet ontvangen. En aan de reacties te zien, had ik deze ook nog niet verwacht. Wel heb ik een linksys ADSL2+ router modem aangesloten. Deze waardes krijg ik:

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 12911 Kbps
Upstream Rate: 847 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 15
Upstream Line Attenuation: 7
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

PVC Connection

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Applied -- OK

Afstand centrale (Groningen-Centrum) is 1170meter. Verder zit er een 20cm utp tussen ISRA en modem.
Zijn dit een beetje goede (normale) waardes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76345

danda schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:04:
[snip telefonie probleem]

Wie weet schroeven ze de upload op want ik denk dat het daarmee te maken heeft .....
Lijkt me sterk. ;) Meestal kost een VoIP verbinding qua bandbreedte zo'n 64 - 96 Kbit/sec, zowel up als down. Een upstream van 640 (nog niet geupgrade) tot 1024 (wel geupgrade) kan daar wel mee uit de voeten lijkt me.

En dan nog, er is met ADSL2+ zoals dat nu gebruikt wordt vrij weinig ruimte meer tot extra upstream. Als er Annex M gebruikt zou gaan worden, dan zou het misschien kunnen, maar wie weet of Wanadoo dat wil gaan doen of niet.

En vervolgens heeft jouw reactie heel weinig met de post te maken waarop je reageerde; die persoon gebruikt een SpeedTouch 330, en geen LiveBox, en heeft dus helemaal geen VoIP van Wanadoo (of in ieder geval niet actief in gebruik). Zijn probleem is eerder van fysieke aard (instabiele ADSL lijn).

[ Voor 19% gewijzigd door Anoniem: 76345 op 06-12-2005 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kanarie
  • Laatst online: 22:58

Kanarie

תֹ֙הוּ֙ וָבֹ֔הוּ

buysj schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:09:
Ik heb sinds vandaag ook Wanadoo ADSL werkend. Tot nu toe zonder problemen :)
Ik heb de livebox nog niet ontvangen. En aan de reacties te zien, had ik deze ook nog niet verwacht. Wel heb ik een linksys ADSL2+ router modem aangesloten. Deze waardes krijg ik:

DSL Status: UP
DSL Modulation Mode: ADSL2+
DSL Path Mode: INTERLEAVED
Downstream Rate: 12911 Kbps
Upstream Rate: 847 Kbps
Downstream Margin: 10 db
Upstream Margin: 9 db
Downstream Line Attenuation: 15
Upstream Line Attenuation: 7
Downstream Transmit Power: 0
Upstream Transmit Power: 0

PVC Connection

Encapsulation: RFC 1483 Bridged
Multiplexing: LLC
Qos: UBR
Pcr Rate: 0
Scr Rate: 0
Autodetect: Disable
VPI: 8
VCI: 35
Enable: Yes
PVC Status: Applied -- OK

Afstand centrale (Groningen-Centrum) is 1170meter. Verder zit er een 20cm utp tussen ISRA en modem.
Zijn dit een beetje goede (normale) waardes?
Welke Linksys router gebruik je? Ik heb zelf de WAG54Gv2 en deze haalt nog niet de snelheden van de Wanadoo Livebox.

De Livebox haalt 20Mbit/1Mbit, de WAG54Gv2 18000kbit/820kbit

Bovendien komt via Wireless m'n ADSL download snelheid niet boven de 1MB/s uit wanneer ik de WAG54Gv2 als ADSL2+ modem en wireless router gebruik. Wanneer ik de Livebox met UTP aan de WAG54Gv2 hang, en wederom de wireless van de WAG54Gv2 gebruikt, haal ik wel de volle 2MB/s.

We're trapped in the belly of this horrible machine. And the machine is bleeding to death.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buysj
  • Niet online
Ik heb de linksys Wireless-G ADSL Home Gateway WAG354G.
Wanneer ik met de utp dr in een speedtest.bbnet doe dan haal ik 1,28Mb/s. Dus dat klopt met de snelheid. Wanneer ik wireless download komt die niet verder dan 400Kb/s. Hier dus het zelfde probleem. Ben benieuwd hoe straks alles wordt met de Livebox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __Deathscythe__
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17:55

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amiet01
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-06 14:55

Amiet01

Master_A

Hey ff een vraagje over je netwerk zelf. Ik heb via de livebox 2 pc's aangesloten die nu dus in verschillende ranges zitten. Nu kan ik zeg maar de ene pc benaderen met \\192.168.*.10 (* = 5 of 6). Maar als ik van de 5 naar de 6 wil gaan lukt het niet, omdat de firewall op de pc van range 6 aan staat (windows firewall). Nou wil ik deze niet uitschakelen en vroeg me dus af hoe ik het voor elkaar kan krijgen dat pc in range 5 wel naar pc in range 6 kan connecten.
Ik hoop dat jullie mijn verhaal iig een beetje begrijpen en mij verder kunnen helpen.

Master_A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvhaarst
  • Laatst online: 04-05 09:10

jvhaarst

Concordia res parvae crescunt

Dan moet je die Windows Firewall vertellen dat ie verkeer van 192.168.*.* niet meer blokt.
Heeft niet zozeer iets met Wanadoo te maken, denk ik

If you don’t have enough time, stop watching TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 26-06 23:01

HellBeast

Oh My GoT!

Die livebox werkt toch net als een Speedtouch 510 met NAT? Dus een extern IP adres van het modem wat niets doorlaat totdat je de poorts gaat mappen? Zo ja, dan heb je toch geen Windows Firewall nodig?

Beauty is in the eye of the beerholder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09
HellBeast schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 22:54:
Die livebox werkt toch net als een Speedtouch 510 met NAT? Dus een extern IP adres van het modem wat niets doorlaat totdat je de poorts gaat mappen? Zo ja, dan heb je toch geen Windows Firewall nodig?
Op het moment dat je de settings van de ST 510 omzet met de reuse CD of de config file die op de Wanadoo site staat, wordt het modem standaard in bridge mode gezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Kan je dat nog terugdraaien? (of is dat nodig voor VOIP?)

[ Voor 35% gewijzigd door HellBeast op 06-12-2005 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158035

ziet er goed uit, behalfe je upload
meer mensen met linksys routers hebben dit, ik ook
linksys blijft tot nog toe beweren dat het aan mij/de gebruiker ligt
maar ik begin daar een hard hoofd in te krijgen, zie upload snelheid van anderen
email support.nl@linksys.com en vertel ze dat ook jou linksys niet boven de 8xxkbit wil trainen :9

@Lunix-Tux
Ik heb alleen firmwares geprobeerd, durf niet echt verder te gaan met mijn gehuurde livebox
heb er nu ook een linksys adsl2 modem aanhangen, momenteel nog zonder openwrt
heb het er wel opgehad maar er zit nog geen ethoa support in :P

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 158035 op 06-12-2005 23:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lizard
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19:09
HellBeast schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 23:34:
Kan je dat nog terugdraaien? (of is dat nodig voor VOIP?)
Voor de ST 510 kan je het terug draaien. De livebox kan geloof alleen in router mode staan. maar eerder heb ik al gelezen dat wel bv. alle poorten naar 1 pc geforward kunnen worden.
In routermode heb je met de livebox niet echt een inbound firewall nodig, outbound zou eventueel wel kunnen, maar dat is persoonlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

als het goed is wordt vandaag de verbinding opgeleverd.

hoe laat gebeurde dit bij jullie? of is dat gewoon ergens tussen 8 en 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 152255

LinuX-TUX schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:23:
[...]

offtopic:
Sorry, ik ben hier voor 3 maanden; doe mee aan de Olympische spelen :+ (niet aan de sporten zelf hoor :o , ga liever voor de lol de piste op, proberen alles heel te houden)

Zal wel naar je zwaaien als het zo ver is ;)
Nou ja werkse dan maar, klinkt spannend wat je gaat doen daar 8)
P.S. dat zwaaien zal ik opletten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 49705

danda schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 19:04:
Dat had ik vandaag ook !!!
bij een inkomend gesprek hoorde ik bij het opnemen opeens het riedeltoontje.
ik kon niet bellen vanaf wanadoo
een gesprek werd opeens onderbroken.

Bij het van de stroom afhalen van de livebox liep alles wel perfect (maar dan bel je dus via KPN)

Ik hoop dat dit eenmalig is, want dit kan echt niet als je voor Telefonie apart moet betalen !!!!
Ik heb inmiddels een boos emailtje gestuurd en vraag iedereen mailtjes te sturen als je problemen heb met de telefonie i.c.m. de livebox !!!

[...]
Upload heeft hier nix mee te maken.
Ik heb hier ook last van gehad.
Toen kreeg ik de tip mijn lijn vanaf het ISRA-punt in te korten(was +/-5 meter, nu 30 cm) en daarna geen last meer.
Ik heb wel een CAT5 kabeltje zelf gemaak, schijnt ook beter te zijn dan de meegeleverde platte.

Suc6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161961

En heeft Martijn-J al iets gehoord betreffende de centrale Utrecht-noord. Of draait het bij jou allemaal al.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

iemand al een livebox ontvangen vandaag?

>:) >:) >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161862 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:07:
iemand al een livebox ontvangen vandaag?

>:) >:) >:)
Post in alphen (en mijn ervaring vroeger in leiden was hetzelfde) komt pas rond 14.00 uur en dan is er niemand thuis bij ons. dus vandaag heb ik hem zowiezo niet ;)

wel lijkt mijn lijn opgeleverd, omdat het vrouwtje niet meer op internet kan, en ik mijn thuis systeem niet meer kan pingen.
Dus vanavond mijn usb modem maar inrichten...

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 72703 op 07-12-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76368

Mijn modem was ook nog niet binnen. Ik heb nu mijn 330 nog werken. Ik haal nette snelheden voor een usb modem. 450 KB/s Down terwijl ik 100 KB/s gewend ben :)

Ik ben nu al tevreden maar ik kan niet wachten op de livebox! Het downloaden van die wanadoo drivers was vrij makkelijk. Alleen de helpdesk zei dattie op een diskette paste.... Mooi niet dus.. Hij is 3,5 MB..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160624

Ik snap er niet veel meer van, maar toch wel iets ;)

Adsl Family + Telefonie aangevraagd op 18 - 11 - 2005 en verbinding zou op 28-11-2005 opgeleverd worden. (bergijpelijk) Rond deze datum zult u tevens het modempakket thuis ontvangen, nog niet ontvangen maar is duidelijk dat ze problemen hebben met het leveren van de LB (onbegrijpelijk, als je een aanbieding hebt moet je zorgen dat je genoeg op voorraad hebt en of snel een voorraad kunt hebben!)

Die actie met iPod extra is alleen mooi meegenomen. Ik hoop zelf dat ik geen iPod krijg maar 99Euro maar wat daar weer onduidelijk aan is dat ik geen brief daar over heb gehad ofzo. Ik heb het gevoel dat de communicatie en correspondentie niet optimaal is!

Al met al hoop ik straks een goede service te hebben en daarvoor hebben ze nog tot 1janauri de tijd want dan is mijn @home opgezegd :-)

Naja mocht ik de LB of een brief hebben stel ik jullie op de hoogte :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76368 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:37:
Mijn modem was ook nog niet binnen. Ik heb nu mijn 330 nog werken. Ik haal nette snelheden voor een usb modem. 450 KB/s Down terwijl ik 100 KB/s gewend ben :)

Ik ben nu al tevreden maar ik kan niet wachten op de livebox! Het downloaden van die wanadoo drivers was vrij makkelijk. Alleen de helpdesk zei dattie op een diskette paste.... Mooi niet dus.. Hij is 3,5 MB..
dat gaat me dus een abonnementje op tweaknews oid kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 76368

Anoniem: 72703 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:09:
[...]

dat gaat me dus een abonnementje op tweaknews oid kosten.
Jup, hier eweka. Sinds vanochtend 0 uur 20 GB. Tijd voor een extra HD. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Misschien een goede toevoeging voor de Start-post: Er is wel een actie voor Wanadoo Family bij Dixons, namelijk een gratis Ipod Shuffle van 512 MB t.w.v. 99 euro. Het enige wat je ervoor moet doen is langs een Dixons lopen en daar de aanvraag doen i.p.v. zelf op internet. Ook even vermelden dan, dat je eventueel de 1GB kan bemachtigen als je het verschil tussen de 512MB versie en de 1 GB versie wilt betalen. (40 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156307

HellBeast schreef op woensdag 07 december 2005 @ 12:55:
Misschien een goede toevoeging voor de Start-post: Er is wel een actie voor Wanadoo Family bij Dixons, namelijk een gratis Ipod Shuffle van 512 MB t.w.v. 99 euro. Het enige wat je ervoor moet doen is langs een Dixons lopen en daar de aanvraag doen i.p.v. zelf op internet. Ook even vermelden dan, dat je eventueel de 1GB kan bemachtigen als je het verschil tussen de 512MB versie en de 1 GB versie wilt betalen. (40 euro)
Kan alleen diegene op wiens naam de telefoonaansluiting bij KPN staat de aanvraag bij Dixons doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eboman
  • Laatst online: 28-06 17:49

Eboman

Ondertitel

hmm , gisteren net online de aanvraag ingevuld, annuleren en opnieuw aanvragen dan maar ?

Signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Op.Lijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-03 11:22
Mijn lijn is sinds 2 december over.
Vandaag de livebox per post ontvangen, waarschijnlijk ben ik niet de enige dan :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

wat ik nog niet begrijp is, moet je als je wilt pairen via bluetooth met je livebox de knopje REG 1x indrukken??

in de handleiding wordt de REG knopje alleen behandelt voor de WLAN. hierin staat dat als je REG knopje indrukt de controlelampje zal gaan flikkeren/knipperen, dit zie ik dus niet gebeuren bij mij (mogelijk omdat ik geen wlan kaartje erin heb zitten)

ik moet en zal mijn mda verbinden met de livebox grr, dit is me eerder wel gelukt bij een kameraad mbv de toshiba stack drivers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80337

Ik ben net naar dixons geweest om het aan te vragen maar het is helaas alleen icm Wanadoo Family + telefonie. Dus niet alleen Wanadoo Family, wat ik dus wilde. Dat zei de verkoper, heb jij ook Wanadoo Family + telefonie aangevraagd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellBeast

HellBeast

Oh My GoT!

Ik heb ook telefonie erbij aangevraagd. (Zie de Dixons site voor deze actie!)
Ik zou niet weten waarom je de telefonie niet erbij zou willen trouwens. 5 euro per maand. als je bang bent dat je door storingen niet meer kunt bellen, dan heb je het mis. Je behoudt nog een KPN belbudget abo, dus met een splitter ertussen kun je altijd nog je normale toestel aansluiten en bellen via KPN mocht het mis gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

2nra schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:19:
Mijn lijn is sinds 2 december over.
Vandaag de livebox per post ontvangen, waarschijnlijk ben ik niet de enige dan :D
Dus jij hebt in de statuschecker staan lijn opgeleverd 2 dec?
Op welke datum heb je het aangevraagd, dan zal ik toch ook snel de lb moeten krijgen.

Mijn geduld wordt op de proef gesteld.... (8>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-05 10:52
SYQ schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:38:
wat ik nog niet begrijp is, moet je als je wilt pairen via bluetooth met je livebox de knopje REG 1x indrukken??

ik moet en zal mijn mda verbinden met de livebox grr, dit is me eerder wel gelukt bij een kameraad mbv de toshiba stack drivers
Zoek even binnen de topics, staat ergens tussen. Voor bluetooth moet je het pairen activeren via de telnet interface oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DyStiC
  • Laatst online: 22:24

DyStiC

'Atta way, baby!

Anoniem: 161961 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:04:
En heeft Martijn-J al iets gehoord betreffende de centrale Utrecht-noord. Of draait het bij jou allemaal al.?
Ik zit ook op Utr-N maar heb geen enkel probleem gehad? werkt als een trein nog steeds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 7175

Eboman schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:16:
[...]

hmm , gisteren net online de aanvraag ingevuld, annuleren en opnieuw aanvragen dan maar ?
Heb ik gedaan het annuleren dan toch maar ik heb de indruk dat dat om de een of andere reden niet is doorgekomen.
Weinig zin nogmaals de"dure" helpdesk te bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148293

Anoniem: 161961 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 11:04:
Nope, helemaal niets. Ook de helpdesk kan me niets vertellen. Het is in behandeling, maar tot op heden dus geen enkel signaal (ook niet voor wat de verbinding betreft). Ik neem aan dat jij ook nog niets hebt gehoord en je lijn ook nog dood is?
DyStiC schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:21:
[...]

Ik zit ook op Utr-N maar heb geen enkel probleem gehad? werkt als een trein nog steeds.
Goed voor jou dat je geen probleem hebt en alles ok draait, jammer voor ons dat het dus geen generiek centrale probleem is. Ben benieuwd of het lek boven komt.....

[ Voor 29% gewijzigd door Anoniem: 148293 op 07-12-2005 18:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 160624

LB is binnen en ik heb het aangesloten! Werkt perfect!

Status ADSL-lijn Verbonden
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 760 Kb
DownStream 16768 Kb
Afname Dichtbij : 23.2 (dB)
Ver weg : 7.2 (dB)
SNR-marge Dichtbij : 7 (dB)
Ver weg : 9 (dB)
HEC-teller 278
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 10
ES-teller van 1 dag 0

Stats lijken goed! Hopelijk zijn de speedtestsen ook goed! Iemand tips welke ik allemaal moet testen?

EDIT: 900KB/s is max wat ik gehaald heb tot nu toe

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 160624 op 07-12-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Obliterator schreef op woensdag 07 december 2005 @ 16:09:
[...]

Zoek even binnen de topics, staat ergens tussen. Voor bluetooth moet je het pairen activeren via de telnet interface oid.
bedankt, ga gelijk zoeken

ok gevonden :)
Ai ik kan geen enkel BT apparaat meer pairen met de Livebox met die nieuwe firmware..... Iemanda andes ook probs met BT?

Edit gevonden.
In console

bt
install
pair
pair -o 1

en gaan met de banaan
alleen "in console" snap ik niet. gewoon "telnet 192.168.6.1" ??

edit/
ja dus via telnet verbinden met router :) gelukt, ff kijken of ie nu wil pairen

[ Voor 47% gewijzigd door SYQ op 07-12-2005 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno
  • Laatst online: 24-06 12:28

styno

Koffie? Hmmm, ja, lekkerrr

Hoe vaakt loopt bij jullie de livebox vast?

Bij mij dagelijks. Elke keer als ik thuis kom kan ik de livebox opnieuw rebooten (power cycle) omdat er geen internet verkeer mogelijk is (en de webinterface reageert niet). Hierna doet hij het weer een poosje (avond/nacht/ochtend/...), 's ochtends doet 'ie het nog steeds, maar als ik weer thuis kom dan is het gebeurd.

Volgens mij komt het door mijn P2P verkeer (Shareaza), die staat namelijk altijd aan, maar daar heb ik niet echt bewijs voor.

Misschien eens een poll aan wijden?

Climatechange is a super-wicked problem, but:
"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister
8xLG Neon MonoX 290Wp SMA SB2100TL / MY SR '22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don_Gulio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 19-06 08:47
Bij mij vandaag voor't eerst vast. Krijg hem ook niet meer aan de gang.
Zegt dat hij verbonden is, ik krijg lokaal ip adres, maar werkt niet. IP vernieuwen lukt niet.
Ben nu op m'n 8Mbit bezig. Flink balen. @ lampje brandt continu.

UT-Zuid trouwens.

offtopic: m'n 8 mbit heb ik dus vervangen, had 2 analoge lijnen. Tel# van de 8mbit opgezegd, 8mbit provider opgezegd, alle fakturen zijn 3 maanden geleden opgehouden met binnenkomen. Tel werkt niet meer, 8mbit wel. Gebeurd dat wel vaker, en....voor hoelang?

[ Voor 36% gewijzigd door Don_Gulio op 07-12-2005 19:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158585

Styno schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:37:

Bij mij dagelijks. Elke keer als ik thuis kom kan ik de livebox opnieuw rebooten (power cycle) omdat er geen internet verkeer mogelijk is (en de webinterface reageert niet). Hierna doet hij het weer een poosje (avond/nacht/ochtend/...), 's ochtends doet 'ie het nog steeds, maar als ik weer thuis kom dan is het gebeurd.

Volgens mij komt het door mijn P2P verkeer (Shareaza), die staat namelijk altijd aan, maar daar heb ik niet echt bewijs voor.

Dit hangt af van wat je voor P2P programma gebruikt ik heb een tijd problemen gehad met verbrekende verbinding, en zodra ik mijn comp restarten was de verbinding weer terug.
Ik gebruikte toen emule morph.
Nadat ik ben overgestapt op een andre emule mod. heb ik geen enkel probleem meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Whoehoeoeoeoeoe!!!! :P Vandaag thuis gekomen en ja hoor, alles werkt weer! Geen idee wat het nu was, misschien dat de helpdesk me nog wat gaat doorgeven.
Testresultaten op www.speedtest.nl vind ik echter niet heel bijzonder, maar dubbele down t.o.v. van de 4 Mbit lijn terwijl ik maar 670 meter van de centrale af zit. Ping helaas met 5 ms omhoog:

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Dec 7 2005 om 19:59:26 UTC+0100)

Download : 807.6 KByte/sec
Upload : 59.3 KByte/sec
Connection : 676.0 Conn/min
Ping test Nederland : 26.0 ms

Mordax geeft 1246 KByte/sec

Ach ja, van http://test.leaseweb.nl/100mb.bin met 1.75 MB/sec max, dus geen klachten (meer) hier _/-\o_

Livebox:
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1024 Kb
DownStream 19676 Kb
Afname Dichtbij : 16.0 (dB)
Ver weg : 3.9 (dB)
Ver weg : 14 (dB)
HEC-teller 1
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 2
ES-teller van 1 dag 0

@moos_utrecht, bij jou het probleem ook opgelost?

[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 148293 op 07-12-2005 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Voor degene die het interessant vindt (vergelijken e.d.), heb ik me voorgenomen mijn ervaringen z.s.m. te posten. Ben sinds 30 minuten weer online (direct aangesloten en verder nog nergens aan geprutst :) ), dus bij deze:

Procedure
10 november: wanadoo family+telefonie besteld
13 november: bericht dat lijn 28 november opgeleverd zou worden
28 november: lijn opgeleverd, maar nog geen livebox (het bekende "tekort-aan-liveboxen-probleem"
2 december: gebeld en kreeg te horen dat de levering van de livebox circa 1 tot 1,5 week op zich zou laten wachten
7 december: livebox gekregen en geinstalleerd en zie hier mijn post met mijn nieuwe verbinding

Installatie
-Op de (vieraderige installatie-)kabel die uit de ISRA komt (ongeveer 1 meter lang) het meegeleverde (gewone) telefoonstopcontact aangesloten (had er namelijk nog geen telefoonstopcontact op aangesloten)
-Livebox direct aangesloten op telefoonstopcontact met het korte (20cm lange), meegeleverde telefoonkabeltje
-Vanaf de Livebox met 20 meter UTP naar de router

Afstand
Enschede, Postcode 7543DJ
1794 meter volgens spike.oli.tudelft.nl
1776 meter volgens pcdb.bbned.nl
met de formule kom ik uit op (32.1/13.81) 2.32km

Stats
ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 14068 Kb
Afname Dichtbij : 32.1 (dB)
Ver weg : 11.8 (dB)
Ver weg : 13 (dB)
HEC-teller 451
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 47
ES-teller van 1 dag 0

Download en ping
met download accelerator (4 connections) haal ik gemiddeld 1.47MB/sec bij het downloaden van http://test.leaseweb.nl/100mb.bin
100MB in circa een minuut

ping 32ms (gemeten met speedtest)

[ Voor 13% gewijzigd door norris92 op 07-12-2005 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 12:58
Nette lijn :)

nuttige bijdragen van een mod

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaZee
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:03
Vraagje: iemand ook last dat een website de eerste keer soms een niet gevonden melding geeft en dat een refresh vervolgens de site prima laat zien?

Heb er last van sinds ik wanadoo family heb, maar het is erger geworden sinds de upgrade......

Lijn is wel lekker snel overigens : 1020 up en 17600 down ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161961

Anoniem: 148293 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 17:59:
[...]

Nope, helemaal niets. Ook de helpdesk kan me niets vertellen. Het is in behandeling, maar tot op heden dus geen enkel signaal (ook niet voor wat de verbinding betreft). Ik neem aan dat jij ook nog niets hebt gehoord en je lijn ook nog dood is?

[...]

Goed voor jou dat je geen probleem hebt en alles ok draait, jammer voor ons dat het dus geen generiek centrale probleem is. Ben benieuwd of het lek boven komt.....
Sinds vanmiddag 07-12 draait alles weer als een speer en met mooie snelheden, ben weer helemaal tevreden na 8 dagen zonder internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MensionXL
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

HaZee schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:42:
Vraagje: iemand ook last dat een website de eerste keer soms een niet gevonden melding geeft en dat een refresh vervolgens de site prima laat zien?

Heb er last van sinds ik wanadoo family heb, maar het is erger geworden sinds de upgrade......

Lijn is wel lekker snel overigens : 1020 up en 17600 down ;)
Wel dat heel af en toe de pagina half verschijnt en na een refresh het wel goed is. 8)7

Goedkoop bellen via VoIP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-06 12:37
Hoi allen,

Heeft iemand enig idee hoeveel gig je ongeveer kan downloaden in de maand
zonder dat je de fair user policy overschreid?
Of heeft al iemand een waarschuwing gehad?

Het gaat zo hard met zo'n 20 mbit abbo 8)7

Groet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-06 12:58
't Is geen mailtje wat je tikt. En groetjes zijn zelfs ongewenst (net als aanhef).

Vermoed niet dat iemand binnenkort iets zal horen over dataverkeer hoeveelheid. Netwerk zal nog lang niet aan zijn piek capaciteit zitten natuurlijk en ook is het niet handig voor hun marketing :+

Aan de andere kant is het terugfluiten van mensen na 6 maanden 'door de vingers zien' nog een stapje vervelender wellicht ;)

[ Voor 19% gewijzigd door bjck op 07-12-2005 23:17 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-06 01:12
Styno schreef op woensdag 07 december 2005 @ 19:37:

Had ik ook last van (Azureus). Sinds ik maandag een aparte router (asus wl500) er op aangesloten heb, de poorten hiernaartoe forward en de routerfunctionaliteit van de livebox niet meer actief gebruik is er geen vuiltje meer aan de lucht! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

wooooooot!

pairen met livebox via bleutooth en toegang tot pan (personal area network) is me eindelijk gelukt. al die tijd zitten klooien met toshiba stack drivers terwijl ik de bluesoleil moest hebben :+

voor de geintresseerden uitlegje :

http://forum.xda-develope...topic.php?p=173829#173829

download cab bestanden om bleusoleil te installeren ( je dient wel geregistreerd te zijn, en dus ingelogd) :

http://forum.xda-develope...topic.php?p=165081#165081

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 78252

norris92 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 21:13:

Procedure
10 november: wanadoo family+telefonie besteld
13 november: bericht dat lijn 28 november opgeleverd zou worden
28 november: lijn opgeleverd, maar nog geen livebox (het bekende "tekort-aan-liveboxen-probleem"
2 december: gebeld en kreeg te horen dat de levering van de livebox circa 1 tot 1,5 week op zich zou laten wachten
7 december: livebox gekregen en geinstalleerd en zie hier mijn post met mijn nieuwe verbinding
Ben eens benieuwd of ik de livebox eind deze week heb.

7 November: wanadoo family+telefonie besteld
15 November:bericht dat lijn 24 november opgeleverd zou worden

7 December: nog steeds geen livebox.

Ik vind een maand levertijd toch wel erg lang, het is voor mijzelf niet zo heel erg omdat ik nog internet van @home heb tot eind december. Maar ik vind het slechte service van wanadoo, met zo'n actie hadden ze er op z'n minst rekening mee kunnen houden. Ook is de helpdesk slecht bereikbaar en het duurt vaak erg lang voordat je goed geholpen bent. Tot nu toe nog niet echt positief over wanadoo, ik hoop dat dit snel veranderd. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• norris92
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-02-2024
Anoniem: 78252 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 00:12:
[...]

Ben eens benieuwd of ik de livebox eind deze week heb.

7 November: wanadoo family+telefonie besteld
15 November:bericht dat lijn 24 november opgeleverd zou worden

7 December: nog steeds geen livebox.

Ik vind een maand levertijd toch wel erg lang, het is voor mijzelf niet zo heel erg omdat ik nog internet van @home heb tot eind december. Maar ik vind het slechte service van wanadoo, met zo'n actie hadden ze er op z'n minst rekening mee kunnen houden. Ook is de helpdesk slecht bereikbaar en het duurt vaak erg lang voordat je goed geholpen bent. Tot nu toe nog niet echt positief over wanadoo, ik hoop dat dit snel veranderd. :|
ben het met je eens, en ook de volgorde waarin de achterstand met uitleveren LB's wordt weggeholpen is een beetje vreemd. Zo zie ik dat je hem nog niet hebt, terwijl je wel eerder dan ik had besteld. Heb in deze topic ook andere mensen gezien die later dan ikzelf besteld hadden en eerder de LB hadden (ok, scheelt misschien 1 a 2 dagen, we moeten niet zo zeuren).
Een maand is inderdaad redelijk lang bedacht ik me vandaag ook. Ben zelf van @home afgekomen en was altijd zeer tevreden over de dienstverlening (bijv. 2 keer een abbo binnen 3 dagen werkend!). Ik vraag me af of het langere traject bij Wanadoo komt doordat er meerdere spelers meedoen in het spel: telefoonlijn KPN bijvoorbeeld, misschien dat in dit soort dingen regelen over organisaties heen een groot deel van de tijd zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan rademaar
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-06 09:19
Ook hier alles op de levering van de livebox na vlot verlopen.

binnen 2,5 week overgezet van hccnet/kpn naar wanadoo.
livebox 2 dagen te laat geleverd.
wanadoo telefonie werkte eerst niet.
na een reset werkte dit ook.

ik zit 3600 meter van de centrale.
via utp 1megabyte/sec
via wifi 11b 600 kilobyte/sec
via wifi 54g 750 kilobyte/sec

dus eerst voor 35 euro 300 kb/sec nu 1mb/sec voor 27,95- 9 euro besparing op kpn abbo maakt 18,95 euro per maand.
dus mensen niet zoveel klagen, maar ook als het goed werkt even posten op GOT.

modem geeft aan:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 10152 Kb
Afname Dichtbij : 39.2 (dB)
Ver weg : 17.2 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 8986
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 797
ES-teller van 1 dag 0

al die getallen zeggen mij niet zoveel, de tests zijn uitgevoerd dmv verschillende bestanden te downloaden van de volgende link's

http://ns0.multikabel.net/100mb.nul
ftp://speedtest.quicknet.nl/100mb.nul
http://speedtest.bbned.nl/download/file100mb.bin

als je snelheid via wifi erg laag is moet je eens kijken of er geen andere wifi points in de buurt zitten op het zelfde kanaal.
dit scheelde mij via de 11b vebinding 250 kb/sec

ook bij je hardware instellingen alles voor je wifi kaartje op max zetten.

al met al zeer tevreden.
nu de mini ipod nog.
betaling gaat in, 5 dagen na levering van je lifebox.

na 1 week werkt alles nog steeds zonder problemen.
geen resets ed.
Ik heb niks aan de livebox extra ingesteld.
op de wifi router DHCP uitgeschakeld, deze werkt nu als een wireless switch.

Dus het kan ook goed gaan _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161961 schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:46:
[...]

Sinds vanmiddag 07-12 draait alles weer als een speer en met mooie snelheden, ben weer helemaal tevreden na 8 dagen zonder internet.
Zie mijn post iets oven de jouwe, ik heb ook alles weer draaien sindsgisterenmiddag! Inderdaad als een speer. Lijkt het probleem toch identiek te zijn, ook al weten we niet wat het was....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Obliterator
  • Laatst online: 20-05 10:52
jan rademaar schreef op donderdag 08 december 2005 @ 01:28:
wanadoo telefonie werkte eerst niet.
na een reset werkte dit ook.
Als je de handleiding en de brieven leest zul je erachter komen dat dat volkomen normaal is.
Telefonie wordt aktief binnen 24 uur na het aansluiten van de LB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148530

Niet om te klagen, maar ik zit ook nog steeds te wachten op mijn Livebox. Aanvraag gedaan op 02/11 en lijn opgeleverd op 29/11. Zit nu met een oude Speedtouch en heb gelukkig internet, als is het niet snel.
Ik had stille hoop dat de Livebox gisteren eindelijk zou komen, maar helaas niets gezien.
De volgorde van achterstand wegwerken zou a.d.h.v. de lijn oplevering moeten zijn i.m.h.o.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djerror
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-06 00:36
Mijn lijn is 6 december opgeleverd maar heb ook nog geen LB en verder ook geen informatie van wanadoo gekregen wanneer hij wel zou komen. Maar dankzij tweakers heb ik de instellingen in mn zyxel modem aangepast zodat ik nu gewoon kan internetten gheheh..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Laatst online: 28-06 10:58

4POX

Everybody is wired

iemand een howto om de copperjet 816-2p op adsl2+ te laten trainen. Ik gebruik de livebox niet.

In de copperjet heb ik de functie om de modem op adsl2+ te zetten. Maar dan die wachten op het intrainen. En annexA gaat braaf op de 8Mbit. De modem is in staat om adsl2+ te draaien omdat tweakdsl die modem ook aanbied aan zijn klanten.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tip voor iedereen met LB problemen.

Een collega van mij heeft problemen met de LB sinds de upgrade. 3kb verbinding, dus internetten ho maar.
regelmatig contact gehad met de helpdesk, maar lijnen waren goed, LB was gewoon door hen te benaderen, niets aan de hand dus.
na twee weken was hij het zat en heeft alles nog een keer losgetrokken, kabels gecheckt en opnieuw opgebouwd. nog steeds geen goed signaal en maar 3kb verbinding.

Toen hij zijn telefoon (siemens dect) eraf haalde kreeg hij ineens een goede verbinding. nu is de telefoon aangekoppeld, maar voor een goede verbinding moet hij de handset uitschakelen.

Dus als jullie problemen met de LB hebben. haal even de telefoon eraf en kijk eens wat hij dan doet.

Nu een andere vraag:
Over de USB 330 modem wordt steeds geroepen dat hij maar 4Mbit verbindingen maakt, maar toen ik gisteren mijn modem installeerde kreeg ik meteen een 8Mbit lan verbinding.
Als ik echter speedtest draai kom ik niet boven de 2500kbps uit en een download van 250Kbps. maar in de nieuwsgroepen haal ik weer 450Kbps.
waar zit dit verschil nu in?

(excuses voor verkeerd gebruikte K/k ben ik niet echt in thuis, maar ik neem aan dat jullie weten wat ik wil zeggen;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArCadE
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-06 11:00

ArCadE

No banana available

jan rademaar schreef op donderdag 08 december 2005 @ 01:28:
knip

ik zit 3600 meter van de centrale.

modem geeft aan:

ADSL standaard G992_5_A
Upstream 1020 Kb
DownStream 10152 Kb
Afname Dichtbij : 39.2 (dB)
Ver weg : 17.2 (dB)
Ver weg : 12 (dB)
HEC-teller 8986
Firmware 0xe200314
ES-teller van 15 min 0
CRC-fouten 797
ES-teller van 1 dag 0
Zeker geen verkeerde waardes over die afstand. Ik kom niet verder dan 5020 downstream op 3700 meter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Zettie schreef op woensdag 07 december 2005 @ 23:31:Had ik ook last van (Azureus). Sinds ik maandag een aparte router (asus wl500) er op aangesloten heb, de poorten hiernaartoe forward en de routerfunctionaliteit van de livebox niet meer actief gebruik is er geen vuiltje meer aan de lucht! :)
Ik had in het begin ook een WL-500g tussen de livebox en de rest van mijn netwerk hangen. Helaas beviel dit niet helemaal goed omdat de maximale downstream snelheid die ik in deze setup haalde iets van 60 kb/s was.

Wat bedoel je eigenlijk met 'de routerfunctionaliteit van de livebox niet meer gebruiken'? Heb je alle TCP/UDP poorten geforward naar je WL-500 of iets anders?

Hoe heb je je WL-500 ingesteld? Als Home Gateway Router?

"The stone age came to an end not for lack of stones. And the oil age will come to an end not for lack of oil." -- Sheikh Yamani, Saudi oil minister

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

<simple thought>
Heeft hij niet toevallig de Line en Phone aansluitingen omgedraaid?
</simple thought>

[ Voor 5% gewijzigd door styno op 08-12-2005 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Styno schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:42:
[...]
<simple thought>
Heeft hij niet toevallig de Line en Phone aansluitingen omgedraaid?
</simple thought>
dat is mogelijk ;) maar ik ga ervan uit dat een IT er die uit de telecom komt weet wat hij doet...

<zeikmodus>
als je goed leest zie je dat het heeft gewerkt en het lijkt me sterk dat phone en line vanzelf omdraaien
</zeikmodus>

[ Voor 20% gewijzigd door Anoniem: 72703 op 08-12-2005 10:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• styno

styno

Anoniem: 72703 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:50:
<zeikmodus>
als je goed leest zie je dat het heeft gewerkt en het lijkt me sterk dat phone en line vanzelf omdraaien
</zeikmodus>
Het blijft natuurlijk lastig te verklaren dat na een upgrade in de centrale de DECT telefoon de verbinding stoort.

Alhoewel....In het vorige draadje liep ik te klagen dat mijn el-cheapo telefoon gestoord (enorm veel ruis op de lijn) werd door de Livebox. Na deze te hebben vervangen door mijn oude Philips DECT telefoon met brakke accu was de geluidskwaliteit wel goed. Nu deze accu er helemaal mee opgehouden is heb ik de el-cheapo telefoon er weer aangehangen en waarempel: de geluidskwaliteit is gewoon goed. Zou dit een positief effect van de upgrade kunnen zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Styno schreef op donderdag 08 december 2005 @ 10:39:
[...]
Wat bedoel je eigenlijk met 'de routerfunctionaliteit van de livebox niet meer gebruiken'? Heb je alle TCP/UDP poorten geforward naar je WL-500 of iets anders?
Hoe heb je je WL-500 ingesteld? Als Home Gateway Router?
Inderdaad,
Home Gateway Router geselecteerd. Adres en DNS laten toewijzen. De DHCP laten starten vanaf 192.168.100.1 (Dit wordt dus het nieuwe adres van de WL500).
Verder heb Ik als gezorgd dat de router altijd hetzelfde adres krijgt van de livebox 192.168.5.10 (via mac adres herkenning zoals in de quote in de startpost staat " [rml]wilko2 in "[ Wanadoo]ADSL Family+Telefonie ervaringe..."[/rml] " ). Van adres 192.168.5.10 Poort 1 tm 65535 ge-forward via het script van Linux-Tux _/-\o_ .
Werkt bij mij als een zonnetje, en aangezien de WL500 UPnP ondersteunt ook dat meteen opgelost!

[ Voor 11% gewijzigd door Zettie op 08-12-2005 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90661

Gisteren stond de postbode voor een dichte deur :/ , hopen dat ie vandaag vroeg in de ochtend komt.
Kan ik die livebox nog gauw even aansluiten.

Nog effe een vraagje:
Als ik bereikbaar wil blijven op m'n huidige KPN-nummer, moet ik er dan een extra telefoon bij nemen?
Ik dacht eerst van wel, maar begin nu te twijfelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
Anoniem: 90661 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 11:41:
Nog effe een vraagje:
Als ik bereikbaar wil blijven op m'n huidige KPN-nummer, moet ik er dan een extra telefoon bij nemen?
Ik dacht eerst van wel, maar begin nu te twijfelen.
Nee hoor, gewoon telefoon in de livebox pluggen. Deze regelt de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mmedia
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-12-2021
Ik wil graag een NAT rule toevoegen voor mijn bittorrent client. Hiervoor moet verkeer van een willekeurig ip-adres op poort 8001 intern naar 192.168.6.10 poort 8001 gaan.

Met de nieuwe firmware krijg ik het volgende scherm te zien:
Afbeeldingslocatie: http://img236.imageshack.us/img236/2985/clipboard014na.th.jpg

Weet iemand wat ik bij "Redirect address from" moet invullen. Dit zou dus elk adres moeten zijn, maar hoe geef je dit aan?

[ Voor 5% gewijzigd door mmedia op 08-12-2005 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zettie
mmedia schreef op donderdag 08 december 2005 @ 12:48:
Weet iemand wat ik bij "Redirect address from" moet invullen. Dit zou dus elk adres moeten zijn, maar hoe geef je dit aan?
Gewoon via het script van Linux-Tux in de startpost doen http://home.wanadoo.nl/hpoort/GoT/wanadoo/livebox.html . (en het adres moet gewoon hetzelfde zijn. Je zet nl een poort in de firewall open)

[ Voor 9% gewijzigd door Zettie op 08-12-2005 13:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

zoo, net nog maar eens naar de HD gebeld over de levering van de LB en ze wisten me te melden dat ie vandaag afgeleverd zou worden.. :D :D :D

zo snel als ik het heb geinstalled zal ik ff mijn data hier posten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 148530

Anoniem: 161862 schreef op donderdag 08 december 2005 @ 13:07:
zoo, net nog maar eens naar de HD gebeld over de levering van de LB en ze wisten me te melden dat ie vandaag afgeleverd zou worden.. :D :D :D

zo snel als ik het heb geinstalled zal ik ff mijn data hier posten...
Jij trapt ook overal in .. :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

denkje?, hij wist me tpg nummer te geven...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 161323

[quote]HaZee schreef op woensdag 07 december 2005 @ 22:42:

Hetzelfde hier, maar gelukkig niet iedere dag. Soms om de twee a drie dagen.
Een refresh helpt dan wel eens, maar meestal moet ik dan even opnieuw opstarten.
Het gekke is dat downloaden via Usenet gewoon doorgaat, als een website niet te bereiken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 162568

jorisw86 schreef op maandag 05 december 2005 @ 09:46:
hebben meer mensen dat als ze soms bellen via wanadoo abo met livebox dat die overgaat en als er opgenomen word je nilks hoort??
Ik heb dit ook, vaak blijkt dan aan de andere kant de telefoon wel over te gaan maar blijft het stil als ze opnemen. Ik hoor dan niets. Wat ik wel ontdekt heb is dat dit meestal gebeurt als ik vanuit het telefoonboek een nummer kies. Als ik met de hand "draai" gaat het meestal wel goed. Zo lukt het mij niet om vanuit het telefoonboek een nummer in Duitsland te bellen, dat blijft stil. Met de hand lukt dat dus wel. Via KPN lukt dat uitstekend.

Het lijkt erop dat het te maken heeft hoe snel de telefoon de nummers kiest. Ik heb er namelijk ook nog een centrale tussen dus dat moet ik ook nog even testen of het niet de belemmerende factor is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 38733

Anoniem: 38733 schreef op dinsdag 06 december 2005 @ 18:11:
Jippie, ben uiteindelijk toch ge-upgrade. :)

Snelheid zeer tevreden mee; 100KBs up / 1,7MBs down. :9 (1128meter v/d centrale)

Als de kwaliteit v/d verbinding hetzelfde blijft als dat ik had sinds m'n aanmelding bij Wanadoo (3 oktober), nul komma nul seconde downtime gehad, dan roep ik Wanadoo uit tot provider v/h jaar. :) (2 maanden lang geen enkele storing heb ik namelijk nog nooit meegemaakt bij een provider)

[ Voor 26% gewijzigd door Anoniem: 38733 op 08-12-2005 14:58 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.