[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste
Acties:
  • 6.272 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
418O2 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:58:
Draait hier iemand RAID met een DFI Nf4? Ik krijg woensdag mijn DFI binnen en wil eigenlijk wel raid gaan draaien, maar wil wel ff weten of het een beetje snel is en of het makkelijk werkt
Ik draai 2 Maxtor DMax 9 120GB s-ata schijven in RAID0, werkt prima, in performance merk ik weinig verschil met mijn vorige moederbord (Abit NF7-S met onboard controller). Let wel op dat als je nu al RAID draait met een andere controller en de schijven over wilt zetten dan je dan je hele array opnieuw moet maken en de data erop dus tijdelijk even ergens anders op moet zetten.

Het werkt verder prima. (nouja bij mij dus nu niet meer omdat de boel niet meer wil booten :+)

Ik heb er 1 keer problemen mee gehad, toen werden de schijven ineens niet meer gedetecteerd en de raidbios was kwijt, maar dat lag geloof ik aan die bios.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 16:59
hoe moet je die drivers installeren? Via een CD of een floppy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Ik heb ze gewoon van internet geplukt. Maar er zit ook een floppy bij, die moet je gebruiken tijdens de installatie van Windows als je je array als bootdisk wilt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
hmm oke, ff een floppy drive zoeken dan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Moffin schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 00:07:
Jahoor werkt goed, gewoon je windows cd erin en op F2 drukken en je raid drivers installeren die bij je dfi board zitten. :)
Was't niet F6?

@ Catch22:
Ik draai ook Raid. Raid0 wel te verstaan via de nvidia raidcontroller (silicon ding nog niet getest eigenlijk) maareh draait perfect! (2x Hitachi Deskstar T7K250 160GB SATAII)
Heb alleen nog geen test gedaan qua performance...
Even een leuk voorbeeldje: Warez NFSU2 via Daemon gemount, installatie: 2 minuten maximaal (full install)
Lekker snel dus... :9

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Niet online
Erik1 schreef op maandag 23 januari 2006 @ 23:56:
[...]

Geprobeerd met verschillende DDR reepjes, maar werkte allemaal niet.

Ik denk dat het mijn CPU of Moederbord is, anders zouden de diagnostic leds wel aangeven CPU Detected (4 aan = system power on, 3 = cpu 2 = mem 1 = vga geloof ik) en zou ik wel piepjes horen (speaker jumper staat goed)

Ik ga morgen ff bij iemand langs om mijn CPU in een ander systeem te testen :) (heb zelf maar 1 s939 bord) Als dat werkt is het het mobo, zo niet de CPU. Dan 1 vd 2 maar terug sturen/brengen naar de winkel.
Net de CPU getest, werkte prima. Ik denk dus dat mijn moederbord dood is. Ik zal m uit de kast schroeven en nog een paar keer met een losse opstelling testen, andere voeding eraan etc. En als dat niet werkt stuur ik 'm wel RMA.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
ik heb mijn dfi nf4-ultra-d zonet geflashed naar bios 704-2BT ben benieuwd of het kwa oc'en wat uitmaakt. Het is in ieder geval een horror verhaal om die bios te flashen. Je pc valt uit :X en dan begint je pc no memory piepjes te geven (geheugen dood) .. toen heb ik een clear cmos gedaan, en toen load bios defaults. De eerste x dat ik save and exit deed viel m'n pc weer uit. dus al met al een n8merrie om te flashen.

Hopen dat het het waard was :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-03-2017
Iemand bekend met dit probleem? Heb een Samsung 2504C (250GB sata) die ik niet werkend krijg. Als ik windows wil installeren ziet hij ongeveer 120GB..als ik hem dan formateer freezed de pc bij 16%. Ik heb toen naar de sata drivers gezocht op de site van DFI. Die heb ik op een floppy gezet, maar nu zegt hij als ik op F6 druk dat de diskette niet kan worden gelezen. Hoop dat iemand de gouden tip heeft :P

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Weet iemand vanaf welke bios de x2 word ondersteund?

dfi nf4 ut sli dr
.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmokeyTheBandit
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23-08 06:56

SmokeyTheBandit

DOCer met Pensioen

Rol-Co schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:25:
Weet iemand vanaf welke bios de x2 word ondersteund?

dfi nf4 ut sli dr
.
Volgens mij vanaf de 512 bios.

Turn it off and on again.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Hey martijn ouwe r**ker, hoe istie

weet je niet zeker? gaat onder de ls heb niet veel zin om 2x te mounten......heb nu 510-3 bios

.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Rol-Co schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 21:38:
[...]

Hey martijn ouwe r**ker, hoe istie

weet je niet zeker? gaat onder de ls heb niet veel zin om 2x te mounten......heb nu 510-3 bios

.
Flash gewoon de laatste dan weet je het zeker :)
En als je bios X2 niet kent 'ziet' ie maar 1 core maar boot wel gewoon geloof ik.

[ Voor 12% gewijzigd door El Snorro op 24-01-2006 21:50 ]

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

Ik heb een vraagje:

Ik heb een Dfi Lanparty Ut NF4 Sli-D
Maar daar passen nooit 2 videokaarten in want als ik er in de bovenste pci-e poort 1 in doe dan past er daar onder geen meer bij ivm de koeler die aan videokaart 1 zit..
Goed gemaakt van dfi zeg 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

En je vraag is?

Btw heeft volgens mij DFI niet die afstand bepaald, maar is dat een algemene standaard,
je hebt toch ook maar 1 lengte SLI bridge ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
en de DFi expert dan? die heeft er meer ruimte tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Blanco88 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 23:27:
Ik heb een vraagje:

Ik heb een Dfi Lanparty Ut NF4 Sli-D
Maar daar passen nooit 2 videokaarten in want als ik er in de bovenste pci-e poort 1 in doe dan past er daar onder geen meer bij ivm de koeler die aan videokaart 1 zit..
Goed gemaakt van dfi zeg 8)7
En nu de vraag.....?
Maaruhm ik weet niet welke kaarten je hebt maar volgens mij moet dat gewoon werken, iig wel met een kaart emt een VF-700 erop ;)
BvK P4 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:10:
Iemand bekend met dit probleem? Heb een Samsung 2504C (250GB sata) die ik niet werkend krijg. Als ik windows wil installeren ziet hij ongeveer 120GB..als ik hem dan formateer freezed de pc bij 16%. Ik heb toen naar de sata drivers gezocht op de site van DFI. Die heb ik op een floppy gezet, maar nu zegt hij als ik op F6 druk dat de diskette niet kan worden gelezen. Hoop dat iemand de gouden tip heeft :P
Maat van me heeft een SLI-D met 2 van deze schijfjes al maaaaanden perfect werken met een vrij oude bios, dus misschien schijf in een andere pc eens testen?

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blanco88
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 28-03-2024

Blanco88

#king

[quote]sapphire schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:22:
[...]
En nu de vraag.....?
Maaruhm ik weet niet welke kaarten je hebt maar volgens mij moet dat gewoon werken, iig wel met een kaart emt een VF-700 erop ;)
Sorry, ik heb 1 His x850XT maar daar gaat nooit meer een 2e bij passen..

En je hebt geen SLI-bruggetje nodig voor de ati kaarten!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-09 13:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

JBplap schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:43:
En je vraag is?

Btw heeft volgens mij DFI niet die afstand bepaald, maar is dat een algemene standaard,
je hebt toch ook maar 1 lengte SLI bridge ?
Spacejam schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 00:46:
en de DFi expert dan? die heeft er meer ruimte tussen zitten.
De SLI bridge bij het Expert bord is langer :) (2 sloten er tussen ipv 1)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Met ATI kaarten kun je uberhaupt geen SLI draaien,
bij ati heeft dat cross-fire

En dat gaat volgens mij niet op de nvidia chipsets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:40
dat gaat zeker niet op nF4. zul je een crossfire bord voor moeten kopen :)

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
sapphire schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:22:
[...]

En nu de vraag.....?

[...]

Maat van me heeft een SLI-D met 2 van deze schijfjes al maaaaanden perfect werken met een vrij oude bios, dus misschien schijf in een andere pc eens testen?
al geprobeerd. Ook daar wordt 127GB gezien ik windows. Formateren ging ook niet bij die pc. Maar formateren als je windows opnieuw wilt installeren, lukt ook niet. Dus het heeft niet met windows te maken denk ik. Bios die er nu opzit is 623-3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
heb je hem geformatteerd als NTFS? Fat32 heeft problemen met meer dan 120gb geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
418O2 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:22:
heb je hem geformatteerd als NTFS? Fat32 heeft problemen met meer dan 120gb geloof ik
Dat is het probleem..hij is nog helemaal niet geformateerd. Dat lukt me niet :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BvK P4 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 18:30:
[...]

Dat is het probleem..hij is nog helemaal niet geformateerd. Dat lukt me niet :?
Pak een linux distro, doe een format, gooi die linux CD eruit. En ga Windows instal. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:56
BvK P4 schreef op dinsdag 24 januari 2006 @ 16:10:
BvK P4 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 17:07:
[...]

al geprobeerd. Ook daar wordt 127GB gezien ik windows. Formateren ging ook niet bij die pc. Maar formateren als je windowsopnieuw wilt installeren, lukt ook niet. Dus het heeft niet met windows te maken denk ik. Bios die er nu opzit is 623-3.
Je hebt het al 3 maal over Windows gehad... Dus hoe kan je dan denken dat het niets met Windows te maken heeft?? :? :? Het heeft alles met Windows te maken en helemaal niks met dit moederbord.
Dit hoort trouwens thuis in Opslagmedia & I/O Controllers en niet in een overclocktopic. Als je dan de OM FAQ / Beleid leest, kom je dit te weten:
Als je Windows 2000 draait en een schijf van groter dan 128GB wil gebruiken, dan zul je minimaal SP3 moeten installeren en de volgende reghack toepassen om 48bits LBA addressering werkend te krijgen. Voor Windows XP heb je minimaal SP1 nodig en in sommige gevallen moet je daarbovenop ook nog een reghack doen. Dit kun je toepassen zonder dat de data op de schijf verloren gaat. In de beide gevallen bestaat overigens nog steeds de eis dat je BIOS tevens de 48bits LBA addressering ondersteunt.
Wanneer je Windows op een partitie van groter dan 128 wil installeren, dan zul je de benodigde SP moeten slipstreamen met de installatie-CD. Of je kunt achteraf de partitie vergroten met o.a. PartitionMagic.
Dus slipstream SP2 in de installatie-CD van Windows XP.
Hoe dit moet kan je lezen in [rml][ HOWTO] Windows XP Service Pack 2 slipstreamen[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
@ Laagvliegerke: ik bedoel dat als ik de pc opstart met de windows cd erin, dan vraag hij of ik wil installeren. Dan zeg ik ja enz, maar dan moet de partitie eerst geformateerd worden. Als hij daar mee klaar is wacht je 15s, dan start de pc opnieuw op en kan de installatie beginnen. Daarom dacht ik dat het niet met iets in windows te maken had. Ook daar gaf hij aan dat ik 127GB had om partities van ta maken.

Maar als je de volledig ruimte wilt hebben kan dat alleen met een geslipstreamde cd? Ik heb namelijk eerst windows xp erop gezet, en toen sp1 geinstalleerd. Zal je tips even goed doornemen, en daarna naar Opslagmedia vertrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
BvK P4 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 21:42:
@ Laagvliegerke: ik bedoel dat als ik de pc opstart met de windows cd erin, dan vraag hij of ik wil installeren. Dan zeg ik ja enz, maar dan moet de partitie eerst geformateerd worden. Als hij daar mee klaar is wacht je 15s, dan start de pc opnieuw op en kan de installatie beginnen. Daarom dacht ik dat het niet met iets in windows te maken had. Ook daar gaf hij aan dat ik 127GB had om partities van ta maken.
Ik weet dat je dat bedoelt maar de in de setup van Windows zit dezelfde "fout" als in Windows zelf dus je zal maar 128 GB zien.
Maar als je de volledig ruimte wilt hebben kan dat alleen met een geslipstreamde cd? Ik heb namelijk eerst windows xp erop gezet, en toen sp1 geinstalleerd. Zal je tips even goed doornemen, en daarna naar Opslagmedia vertrekken :)
Zie mijn quote in de voorgaande post. Het kan enkel maar met een geslipstreamde CD of je kan eerst WinXP installeren op een partitie van 128 GB, daarna SP1 of SP2 installeren en daarna met Partition Magic of een ander programma de partitie vergroten. Maar ik raad aan om de SP te slipstreamen. Heel erg handig aangezien je dan niet achteraf een SP moet installeren.

[ Voor 3% gewijzigd door D-Three op 25-01-2006 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

[quote]Blanco88 schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 08:32:
sapphire schreef op woensdag 25 januari 2006 @ 01:22:
[...]

[...]

Sorry, ik heb 1 His x850XT maar daar gaat nooit meer een 2e bij passen..

En je hebt geen SLI-bruggetje nodig voor de ati kaarten!!!
Logisch, je zal ook geen 2e nodig hebben aangezien Ati kaarten niet in SLI werken, maar in Crossfire en je daarvoor een Crossfire moederbord nodig hebt ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

DFI Ultra-D
Opty 148
2 * 512Mb Mushkin xp4000 redline
sapphire x800gto2

Net mn bios geflashed naar N4D623-2.Bin
Ging allemaal prima,
maar na de succesvolle flash en de F1 voor reboot, pc uitgezet,
spanning eraf, cmos reset 30 sec, terugzetten en weer booten

Kreeg ik eerst geen beeld,
na tijdje stoeien met geheugen banken, 1 dim in bovenste oranje gaf beeld,

Maar zie onderaan allemaal rare strepen en hij blijft op het DFI scherm hangen

Zo'n patroon
code:
1
2
3
4
| | | | | 
| | | | | 
| | | | | 
| | | | |

En dat dus over de gehele breedte van het scherm
4 of 5 regels hoog
Ook krijg ik niet elke keer beeld als ik pc aanzet, soms blijven schermen uit, soms gaan ze aan en dan dus rare strepen onderaan in steeds andere kleur.

Edit:
Problem solved :)

Ligt dus aan het geheugen, dat zijn eigen spd (2-2-2) dus niet wil trekken op 2.6V
Even ander latje erin verhielp het probleem

[ Voor 27% gewijzigd door JBplap op 26-01-2006 21:25 . Reden: More specs added ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-09 21:45

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Verwijderd schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 21:46:
de NB van mijn Dfi ultra d word 48graden dit is gekomen nadat ik een arctic silencer op mijn vga heb gezet en die zit nu half over de nb heen. Kan het kwaad dat die NB 48graden word, want anders ga ik een paar reepjes uit die koeler zagen zodat er ook lucht uit de arctic koeler op de nb blaast.
Wazzie hier ooit antwoord op gekregen?
Sinds mijn silencer wordt mijn chipset ook warmer en maakt die fan meer geluid. (al zachter gezet hoor).
Verder vroeg ik me af of er mensen zijn die dit boardje voorzien hebben van een andere fan (geen wc) of koelblok in samen werking met een 7800GT incl. silencer :)

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Ik had laatst bios 704-2BT draaiende op m'n nf4-ultra-D .. geen problemen mee verder gehad, maar aangezien ik nu een 3700 sandy heb d8 ik laat ik maar eens terug flashen naar de originele bios. Hij wou hiermee niet echt stabiel meer oc'en. Wat blijkt nou, de hoeveelheid voltage die over m'n geheugen gaat is tussen deze 2 biossen verschillend. Klinkt raar, maar ik vond 704-2BT stabieler als de originele 8)7

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Wie Oh Wie heeft er voor mij nog een standaard chipset koeler liggen?
K ga stoppen met waterkoeling, ( http://tweakers.net/aanbod/advertentie/30027 ) het bleek niet hetgene te zijn wat ik gehoopt had, maar kan mijn stock chipset koeler niet meer vinden |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

Ik weet dat er alternatieven zijn, maar ik heb geen zin meer om te moeten zagen, knippen en aanpassen. Daarom stop ik ook met waterkoeling en casemodgedoe :). heeft iemand dus een idee wat kant en klaar is en past, hoor ik het graag!

Voor mensen die van hun stock chipsetkoeler afwillen, neem even contact met mij op, per mail of msn, beide in profiel te vinden :) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

magiel schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 22:33:
Voor mensen die van hun stock chipsetkoeler afwillen, neem even contact met mij op, per mail of msn, beide in profiel te vinden :) _/-\o_
Zodra ik antwoord op mijn vraag krijg :D

haha waterkoeling.. ik ben er ook vanaf gestapt... op Air kan je het net zo stil krijgen tegenwoordig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
lawaai schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:34:
[...]

Sinds mijn silencer wordt mijn chipset ook warmer en maakt die fan meer geluid. (al zachter gezet hoor).
Verder vroeg ik me af of er mensen zijn die dit boardje voorzien hebben van een andere fan (geen wc) of koelblok in samen werking met een 7800GT incl. silencer :)

Alvast bedankt.
Sjah ik wil dus ook die stock chipcooler gaan combineren met een arctic silencer.
Is dat nou wel zo`n goed idee :P Ik geloof wel dat er een VGA cooler van Spire Vantec is die er op past, en iets betere resultaten neerzet dan de stockfan

deze dus:
http://www.neoseeker.com/resourcelink.html?rlid=63389

Te koop bij tweakend :), denk dat ik deze ook maar ga halen...

[ Voor 12% gewijzigd door magiel op 29-01-2006 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
als je die erop hebt zitten kun je dan een foto of iets dergelijks posten ?
ben erg benieuwd of dit kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
ik geloof zelfs dat er al genoeg mensen zijn die deze erop hebben zitten. ZOek anders even op DFI-street.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Snap niet dat zoveel mensen problemen hebben met die chipsetkoeler. Bij mij draait ie in windows nooit en is ie 34graden als ik ga gamen draait ie wel af en toe maar dat hoor je niet doordat het geluid aanstaat.

Dit is bereikt door de koelpasta te vervangen door AS5.

}) Ferry kijkt naar zijn stilstaande chipsetkoeler O-) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

mja ik heb een zalman erop zitten, dan word ie zonder enige airflow in de buurt 45 graden kwam ik een paar nachten geleden achter :P
nouja dat komt omdat de hitten blijft hangen, zet ik 1 casefan op z'n allerlaagst en hij blijft ergens mid dertig hangen :)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Ik heb ook nooit problemen gehad met een te warme chipset maar dat de koeler niet draait, vind ik eerlijk gezegd niet normaal :) Hoe koud is het in jouw case??? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
magiel schreef op zondag 29 januari 2006 @ 16:33:
ik geloof zelfs dat er al genoeg mensen zijn die deze erop hebben zitten. ZOek anders even op DFI-street.com
Ik heb geboden op je setje. Als je er mee akkoord gaat dan kan jij mijn stockkoeler wel krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
offtopic:
jup, ik heb al antwoord gestuurd :)

Ik denk dat ik eerst even wat meer info over die Vantec ga zoeken :), en daarna besluit of weer die stock dingest met AS5, waar Ferry goeie ervaring mee heeft, of die Vantec, en deze dan ook met AS5 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zondag 29 januari 2006 @ 17:33:
Ik heb ook nooit problemen gehad met een te warme chipset maar dat de koeler niet draait, vind ik eerlijk gezegd niet normaal :) Hoe koud is het in jouw case??? :D
Gewoon omgevingstemp van 20-21 graden hier normaal dus.
Heb wel een Coolermaster Stacker superkast _/-\o_

Zo ingesteld dat ie bij 35graden begint met draaien en 40 hard gaat draaien.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-01-2006 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Dit is bereikt door de koelpasta te vervangen door AS5.
Daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar moet het hele mobo eruit ?? Want daar heb ik dan weer wat minder zin in.

Die spire ziet er goed uit, maar ja is die fan ook geruisloos of gaat ie na een tijdje ook herrie maken zoals zoveel kleine fannetjes...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
lawaai schreef op zondag 29 januari 2006 @ 20:50:
[...]

Daar zat ik zelf ook al aan te denken, maar moet het hele mobo eruit ?? Want daar heb ik dan weer wat minder zin in.

Die spire ziet er goed uit, maar ja is die fan ook geruisloos of gaat ie na een tijdje ook herrie maken zoals zoveel kleine fannetjes...
mobo hoeft er niet uit, als jij chipset koeler eraf kan halen zonder aan de achterkant die dingetjes in te knijpen, hoeft het niet Gewoon hard trekken eraan dus :+

en wat geluidsproductie van die spire betreft .......
Zodra ik het weet is dit topic het eerste waar ik post :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Verwijderd schreef op zondag 29 januari 2006 @ 18:58:
[...]

Gewoon omgevingstemp van 20-21 graden hier normaal dus.
Heb wel een Coolermaster Stacker superkast _/-\o_

Zo ingesteld dat ie bij 35graden begint met draaien en 40 hard gaat draaien.
Heb je toevallig ook geen VGA koeler die over die chipset blaast? Want zelfs een passief Zalman blokje kan meestal de nF4 chips niet op 35 graden houden. Dus het lijkt me toch echt wel sterk :) Al eens "gevoeld" hoe warm het koelertje is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

magiel schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:48:
[...]

mobo hoeft er niet uit, als jij chipset koeler eraf kan halen zonder aan de achterkant die dingetjes in te knijpen, hoeft het niet Gewoon hard trekken eraan dus :+

en wat geluidsproductie van die spire betreft .......
Zodra ik het weet is dit topic het eerste waar ik post :+
hehe alvast bedankt, maar hard trekken dat doen we maar niet. In het weekend die kast maar eens open gooien :O

Trouwens volg link van me specs om te zien hoe goed de silencer over de chipset heen zit :S Je ziet m bijna niet meer. Maar verder moet ik zeggen opgeruimde kast :) ook voor het eerst in mijn leven.

[ Voor 16% gewijzigd door lawaai op 29-01-2006 22:37 . Reden: daarom ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
Met bios N4D623-1, de memory divider op 150 (3/4) en HTT op 280 heb ik een memory bus van 200.
Als ik echter 3/4 van 280 pak is dit toch echt 210 en geen 200. De DRAM Ratio is echter weer CPU/14.
Dit alles uitgelezen met Everest.

Is dit een bekend probleem of mis ik nog iets?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
welk moederbord ? ik gebruik zelf 704-2BTA. Deze werkt wel super stabiel. (nf4-ultra-d mobo).
mijn san diego 3700+ nu op 3ghz @ 1,52 volt lopen.

geheugen op 214mhz lopen 2,5-3-3-7 (16 - 1T) take-ms geheugen (oem) .. dus dat zegt wel wat over de bios vind ik ! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkFire1985
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-02 07:51
waterking schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:06:
welk moederbord ? ik gebruik zelf 704-2BTA. Deze werkt wel super stabiel. (nf4-ultra-d mobo).
mijn san diego 3700+ nu op 3ghz @ 1,52 volt lopen.

geheugen op 214mhz lopen 2,5-3-3-7 (16 - 1T) take-ms geheugen (oem) .. dus dat zegt wel wat over de bios vind ik ! :*)
Ultra-D vergat dat stuk :)
Maar zoals ik het lees is de 704-2BTA alleen voor Rev E... Dat is de Opteron 146 toch niet?

[ Voor 11% gewijzigd door DarkFire1985 op 30-01-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Zoals ik het overal lees wel.
Maar goed, mocht je die bios flashen, zorg dan dat wanneer hij geflashed is je de eerste x boot je cmos cleared anders krijg je net als mij piepjes :+ , ik schrok daar toen nogal van maar goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laagvliegerke schreef op zondag 29 januari 2006 @ 21:51:
[...]

Heb je toevallig ook geen VGA koeler die over die chipset blaast? Want zelfs een passief Zalman blokje kan meestal de nF4 chips niet op 35 graden houden. Dus het lijkt me toch echt wel sterk :) Al eens "gevoeld" hoe warm het koelertje is?
Heb idd zon zalman Vf-700 ofzo die blaast heel zacht over chipset.

Chipset voelt lauw aan zeker niet heet.

En chipset voltage staat zelfs op 1,6v :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18-09 17:23
is het mogelijk op de nForce NB de Raid SATA 3+4 op een controller draaien en op SATA 1 gewoon zonder raid?

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb net ff snel bij mijn huisgenoot in het bios gekeken en daar kan je per poort (alle S-ATA en P-ATA poorten los) instellen of het in raid moet. Volgens mij kan het wel

http://us.dfi.com.tw/Upload/Manual/nvraid%20nf3nf42.pdf

daar staat het wel in vermoed ik

Edit: Ja

[ Voor 25% gewijzigd door 418O2 op 30-01-2006 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lawaai schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 17:34:
[...]

Alvast bedankt.
ik heb me ondertussen al een zallman Vf700 gekocht. die steekt tenminste niet naast de kaart uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Aargh

ik krijg de raid zooi niet goed aan de gang. Hier baal ik best wel van.

Welke drivers laden jullie tijdens de installatie? Ik pak de bovenste drie en dat gaat niet (winxp)
Setup cannot find the file nvraid.inf
en dat ook met de .sys en .cat

Heb maxtor hd's. ik las dat daar probs mee zijn. Ik ga nu eerst het bios updaten. Bios update maakt geen verschil dus. Dan maar geen raid, ben er nu al 3 uur mee bezig en kom er niet uit

[ Voor 46% gewijzigd door 418O2 op 31-01-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
418O2 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 20:29:
Aargh

ik krijg de raid zooi niet goed aan de gang. Hier baal ik best wel van.

Welke drivers laden jullie tijdens de installatie? Ik pak de bovenste drie en dat gaat niet (winxp)

[...]

en dat ook met de .sys en .cat

Heb maxtor hd's. ik las dat daar probs mee zijn. Ik ga nu eerst het bios updaten. Bios update maakt geen verschil dus. Dan maar geen raid, ben er nu al 3 uur mee bezig en kom er niet uit
Ik heb soortgelijk probleem, draai nu maar op een partitie van 40gb me windows, en op de overige ruimte een software raid totdat ik oplossing gevonden heb.

Verder nog iemand hier die z`n stock chipsetfan kwijt wil O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
Is er een mogelijkheid 400 mhz HTT te krijgen? En welke voltages moet ik hiervoor verhogen?

ik wil zo graag 2,8 ghz met 7 x 400
en dan HT; 2,5 x 400
en geheugen op 200 mhz _/-\o_

Alleen ik zie dat je flink hoog kan maar dan boot hij niet :'(

tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
magiel schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:55:
[...]

Ik heb soortgelijk probleem, draai nu maar op een partitie van 40gb me windows, en op de overige ruimte een software raid totdat ik oplossing gevonden heb.

Verder nog iemand hier die z`n stock chipsetfan kwijt wil O-)
Ik baal hier wel stevig van verdomme. Heb niet voor niets 2x250gb gekocht, het was wel een koopje (50 eu per stuk via een maat), maar ik had toch graag raid gehad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Ik heb 400x 5 of 6 gedraait voor de lol een tijdje geleden. Kwam er al snel achter dat het sneller ging met 300x9. Probeer het eens met stapjes, zoals in de duron en xp tijd 8) . Dus eerst 310, dan 320, enz enz. Ik weet niet welke processor je hebt, maar in theorie is jou idee perfect :+

is inderdaad kut, ik weet niet waarom sommige mensen het wel werkend krijgen, en ik (wij) met exact dezelfde drivers niet :(
Begon gister zelfs te overwegen een (sweex) promise raid kaartje te kopen

[ Voor 9% gewijzigd door magiel op 31-01-2006 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lawaai

lawaai

www.oldskoolnl.nl

Jullie kopieren de drivers toch wel goed heh ???
Dus niet zomaar in een mapje zetten... verder kan het zijn dat je diskette niet goed is. Gewoon meerdere keren proberen of nieuwe pakken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
alles al geprobeerd :( , niets mag baten :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
418O2 schreef op maandag 30 januari 2006 @ 19:52:
Ik heb net ff snel bij mijn huisgenoot in het bios gekeken en daar kan je per poort (alle S-ATA en P-ATA poorten los) instellen of het in raid moet. Volgens mij kan het wel

http://us.dfi.com.tw/Upload/Manual/nvraid%20nf3nf42.pdf

daar staat het wel in vermoed ik

Edit: Ja
Thx, Ik had een kapotte SATA kabel, dit was the pain in the ass.

Weet iemand welk gehugen is beter voor OC voor de Expert. IK heb een Opteron 150 die nu op 3000Mhz ( 1.45v) loopt op mijn OCZ VX 4000 2x 512Mb 250Mhz max. 2-2-2-5 1T ( die alleen 3.3v goed vind)
Ik heb ook een gSkill F1 PC4800 2x 512Mb

Oh ja koeling:

Prometia Mach II
WC cooling ( water +/- 15 gr.)

* Intel Core i7-6700K @ 4.8Ghz * Asus MAXIMUS VIII EXTREME* nVidia Asus Poseidon 1080Ti * Mushkin 16 GB * SSD Samsung M.2 2280 256GB + 3x Samsung 256GB 850Pro* Enermax Revolution85+ 1250W * CM Stacker 832 SE * Waretcooling CPU, NB ,VGA 3x Mora

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Zonder twijfel het OCZ geheugen, zeker in combinatie met een BigToe bios ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Laagvliegerke schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 12:54:
Zonder twijfel het OCZ geheugen, zeker in combinatie met een BigToe bios ;)
Ik heb nu de NF4EDC07 draaien, maar wil wel uitproberen. Waar kan ik meer info vinden over de BigToe bios :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yuri
  • Laatst online: 13-08-2024
lawaai schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 06:02:
Jullie kopieren de drivers toch wel goed heh ???
Dus niet zomaar in een mapje zetten... verder kan het zijn dat je diskette niet goed is. Gewoon meerdere keren proberen of nieuwe pakken!
Reply van Catch22

Ik heb gewoon die disk gebruikt en de bovenste 2 drivers geladen en daarna geeft hij die error zoals boven genoemd. Ik zit er nu aan te denken om die drivers te slipstreamen in de windows cd, maar ik moet ff uitzoeken hoe en wat.

Ik vind het echt gaar dat het niet werkt, gebruik ook gewoon de meegeleverde flop

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
SlowikPL schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 13:05:
[...]

Ik heb nu de NF4EDC07 draaien, maar wil wel uitproberen. Waar kan ik meer info vinden over de BigToe bios :?
Sorry, ik had niet door dat je een Expert hebt want de BT is natuurlijk enkel voor de "non-Expert" nF4.

edit:
Er is blijkbaar wel een gemodde BIOS voor de Expert die gebaseerd is op de BigToe bios, de E704-2BT:
http://www.techpowerup.com/articles/other/114/4 (onderaan)
Maar ik heb geen idee of die BIOS rechtstreeks van BigToe/OCZTony komt en ik kan er ook bitter weinig ervaringen over vinden. Op DFI Street is er zelfs één melding van een user dat zijn 3DMark scores lager zijn de E704-2BT in vergelijking met een officiële bios op dezelfde speeds. Maar misschien kan je wel hoger clocken met die modded bios.

[ Voor 51% gewijzigd door D-Three op 01-02-2006 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
  • Laatst online: 18-09 21:31
Ben nieuw in dit topic (voorheen altijd bij de A8V Deluxe OC resulaten oid. zitten kijken.).

Ben momenteel dus in bezit van een A8V Deluxe Rev. 2 (of 1.02?)

Maargoed, ben van plan om binnenkort m'n systeem up te gaan graden. M'n A9800XT Wordt vervangen door een waarschijnlijk Asus Radeon X1900 XTX, daarbij moet m'n mobo ook vervangen worden en komt de DFI LANParty UT RDX200 daarvoor in aanmerking (aangezien hij Crossfire ondersteund!), ik weet niet of er momenteel een beter moederbord op de markt is die beter presteert/meer functies heeft oid. dan de RDX200.

Zou dus graag horen of het verstandig is om dit plankje te kopen _/-\o_

Grtz,
Eye

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Dit topic gaat over de DFI Lanparty nF4 en niet over de DFI LANParty UT RDX200. Beide bordjes hebben totaal verschillende chipsets... (nVidia <-> ATi)

[ Voor 18% gewijzigd door D-Three op 01-02-2006 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Laagvliegerke schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:41:
Dit topic gaat over de DFI Lanparty nF4 en niet over de DFI LANParty UT RDX200. Beide bordjes hebben totaal verschillende chipsets... (nVidia <-> ATi)
Ik zie geen topic met de ATi chipset ... kzal ff wat uitgebreider zoeken zo hoor, maar kunnen jullie er niks over vertellen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Er zal ook wel een reden zijn dat er geen topic over is ;)
Om eerlijk te zijn, zou ik het niet kopen. Alleen al om de ATi southbridge die zeer slechte SATA en USB prestaties neerzet. Zie ook nieuws: DFI stelt teleur met LanParty UT RDX200 De titel van dit nieuwsbericht is trouwens slecht gekozen aangezien je het niet echt DFI kan verwijten maar eerder ATi... Het is wel een zeer goed overclockbordje en het zou zelfs nog beter overclocken dan de nF4 maar de allround prestaties zijn ondermaats.

[ Voor 19% gewijzigd door D-Three op 01-02-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
Laagvliegerke schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 21:54:
Er zal ook wel een reden zijn dat er geen topic over is ;)
Om eerlijk te zijn, zou ik het niet kopen. Alleen al om de ATi southbridge die zeer slechte SATA en USB prestaties neerzet. Zie ook nieuws: DFI stelt teleur met LanParty UT RDX200 De titel van dit nieuwsbericht is trouwens slecht gekozen aangezien je het niet echt DFI kan verwijten maar eerder ATi... Het is wel een zeer goed overclockbordje en het zou zelfs nog beter overclocken dan de nF4 maar de allround prestaties zijn ondermaats.
Aha kijk eens aan, dan moet ik denk ik maar op zoek naar een betere Crossfire Mobo(S939). Het probleem is dat ik me de laatste paar maanden daar nauwelijks mee bezig gehouden heb ...

Maarem, die SLI mobo's ondersteunen die ook Crossfire ?? Nee toch eh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Nee. Maar waarschijnlijk hebben andere merken met crossfire mobo's dezelfde chipset en dus dezelfde nadelen.

Waarom wil je per-se Crossfire? De NF4 chipset is volgens mij wel een stuk beter dan die van ATI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

om crossfire te draaien met z'n toekomstige X1900XT.

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Als je echt een crossfire moederbord wil en je wil goede USB en SATA prestaties dan moet je een moederbord nemen met ULi southbridge. Zie nieuws: Asus A8R-MVP 'overklok-moederbord' besproken

[ Voor 13% gewijzigd door D-Three op 01-02-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EyeWitness
sapphire schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:20:
om crossfire te draaien met z'n toekomstige X1900XT.
Mja ik had gehoopt dat ik dan over een jaar ofzo een 2de X1900 XTX ofzo erbij te kunnen kopen en die dan CF te kunnen draaien, alleen er zijn dus redelijk slechte chipsets op de markt die CF ondersteunen ... Dus ik zou eigenlijk bijna de neiging hebben om te gaan voor een 7800GTX, omdat een goed moederbord toch wel erg belangrijk is vind ik :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
EyeWitness schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 22:27:
alleen er zijn dus redelijk slechte chipsets op de markt die CF ondersteunen
De ATi RD480 CrossFire-northbridge doet het goed. Alleen is de ATi SB450-southbridge een zeer slechte performer. In de link die in mijn vorige post staat, kan je een moederbord terug vinden dat gebruik maakt van de ATi RD480 CrossFire-northbridge en de compatibele ULi M1573-southbridge. ATi raadt zelf aan om die ULi southbridge te kiezen boven hun eigen SB450-southbridge. Ze weten dus maar al te goed dat de prestaties bedroevend zijn. Je kan eventueel ook nog wachten op moederborden met de nieuwe ATi chipset (nieuws: Introductie ATi RD580-chipset vertraagd tot februari) maar die moederborden zie ik nog niet in de eerste maanden verschijnen. Indien je niet zolang wil wachten, is een mobo met ULi soutbridge de enige aan te raden keuze.

[ Voor 7% gewijzigd door D-Three op 01-02-2006 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik ben bezig om een gSkill PC4800 met Samsung TCCD te draaien op mijn DFI eXpert. Kan me aub iemad zeggen waar wind ik de instellingen voor dit mobo.

En geld hier op mijn mobo ook de regel : :? :? zoals voor eerdere versies van DFI NF4 :?
# TCC* = oranje sloten (slot 2 & 4) --> voor hoge snelheden
# BH-5, UTT = gele sloten (slot 1 & 3) --> voor hogere en stabielere spanningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

ik heb nu een amd X2 4800+ gekocht en mijn DFI Lanparty SLI-DR bios update er op gezet van 1114 en bios reset als nieuw cpu er in dan komt een erro te staan cmos iets met mijn cpu dan kan ik op F1 druken om veder tegaan of op del druken om in bios te komen dus ik druk op del om alles in te stellen mijn raid controler en nog paar dingen maar als ik hem dan op nieuw op start blijft hij hangen en doet hij niks meer maar als ik bios op nieuw reset en op nieuw erro komt te staan en op F1 druk start hij veder op en stopt hij bij zoeken naar je HD om windows te gaan laaden om dat mijn 2x SATA 80G in raid 0 staan maar als ik mijn aude amd 4000+ er in doe dan is alles goed :? zouw de cpu kapot zijn ? cpu volt geeft aan dat op 1.32v gebruikt is dat goed ?? wand mijn amd 4000+ staat op 1.42 volt

pc info

bios = 1114
MoBo= DFI lanparty SLI-DR
DDR= OCZ PC 4000 3-4-4-8-T1 2x1g zit in oranje slot
VGA = 2x 7800 GTX
PSU = SilverStone Zeus 650 watt
HDD= 2x 80G 7200 rpm SATA MAX D plus 9 in raid 0
COOLING = WC

ps: sorry voor mijn manier vanschrijfen ik kan jammer genoeg niks aan doen dat ik zo schrijf

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
SlowikPL schreef op woensdag 01 februari 2006 @ 23:15:
Ik ben bezig om een gSkill PC4800 met Samsung TCCD te draaien op mijn DFI eXpert. Kan me aub iemad zeggen waar wind ik de instellingen voor dit mobo.

En geld hier op mijn mobo ook de regel : :? :? zoals voor eerdere versies van DFI NF4 :?
# TCC* = oranje sloten (slot 2 & 4) --> voor hoge snelheden
# BH-5, UTT = gele sloten (slot 1 & 3) --> voor hogere en stabielere spanningen
Welke instellingen bedoel je? Gewoon in de BIOS...
En ik denk niet dat deze regels nog gelden. Van de expert is er eigenlijk nog niet zoveel te vinden. Dus zelf proberen is de boodschap! :)
Clear CMOS met de jumper?
Ik zou eens proberen opnieuw te flashen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SlowikPL
Ik ben nu toch terug op mijn OCZ VX4000. IK heb volgens deze Topic http://www.dfi-street.com/forum/showpost.php?p=203167&postcount=3 probeert te OC`en mijn AMD Opteron 150, maar kom helaas niet verder dan apart testen van CPU, RAM en HT/SFB

CPU 12 x 268 = 3216Mhz op 1.6v
MEM OCZ VX4000 3.3v 250Mhz (MAX) zonder fouten in memtest

wie kan me nu vertellen hoe moet ik met de dividers werken en wat zouden jullie instelen. Ik heb hem nu lopen op :

Multi 12x
HTT 260Mhz
devider 183Mhz (9/10)
RAM loopt nu op 222.85 Mhz
CPU Loopt op 3120Mhz

Ikk heb geprobeerd werken met:
EVEREST Home Edition v2.20
http://www.lavalys.com/products/dow...p?pid=1&lang=en

Ik heb ook dit geprobeerd:

Multi 11X
HTT 280
devider 183Mhz (9/10)
RAM lopen op 236.92 Mhz

tot: 3080Mhz ( beetje veel moet ik inleveren mijn cpu loop wel op 3200Mhz)

Ik heb ook gelezen in de bovenstaande Topic dat de RAM Speeds niet veel uitmaken bij de nieuwe AMD64. Ik ben nu bezig op een devider 166. Maar dit was geen succes, mijn beeld valt weg.

Ik denk dat ik mijn probleem nu gevonden heb. Ik heb overal gezien dat iedereen de gele memory slots heeft gebruikt voor de UTT BH-5 geheugen en voor de TCCD altijd de oranje sloten. NU heb ik een topic doorgelezen http://www.bleedinedge.com/forum/showthread.php?t=17664&highlight=expert
En er staat dat de VX moeten op deze mobo in de ORANJE slots. Dit heb ik nu en heh geheugen loopt voor het eerst met hogere spanning dan 3.3v ( wat eerder niet mogelijk was) 250Mhz en nu zelfs op 255Mhz ( hogen nog niet uitgeprobeerd).

Deus in mijn geval is het beter om de VX geheugen op mijn DFI eXpert met bios BigToe E704-2BT 100% beter on oranje sloten laten werken dan in de gele. Misschien is het net zo makkelijk dat dit wordt aangepast in de start-Post !!!

[ Voor 60% gewijzigd door SlowikPL op 04-02-2006 17:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KingNothing
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-01-2024
Wat is momenteel de beste bios voor een SLI-DR icm een dual core Opteron processor? (Met het oog op overklokken) Wat zijn de ervaringen ?

Die-hard Brexiteer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
batman73 schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 21:57:
Is er een mogelijkheid 400 mhz HTT te krijgen? En welke voltages moet ik hiervoor verhogen?

ik wil zo graag 2,8 ghz met 7 x 400
en dan HT; 2,5 x 400
en geheugen op 200 mhz _/-\o_

Alleen ik zie dat je flink hoog kan maar dan boot hij niet :'(

tips?
Afbeeldingslocatie: http://www.crystalcomputers.nl/computer/6x400.jpg ;)

weet nog dat ik niet hoger kwam dan 6,5x400, maar aangezien je dividers met halve multipliers niet lekker lopen was 6 de beste keuze.

Raar is dat ik wel 320x9 = 2880 kon draaien, maar niet 7x400 wat 2800 is, ondanks dat ik meer vcore gaf dan bij 320x9 ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
nu 3 uur primestable @ 2640mhz 1,4500 volt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Ik heb nu al een poosje mijn nf4-ultra-D .. maar in vergelijking met mijn oude a8n-sli lijkt het voltage op dit bord veel lager dan ingesteld. Ik lees het uit met speedfan, cpu-z en met ITE smartguardian.
als ik 1,525vcore instel .. dan laat hij 1,488vcore zien. is dit normaal? ook de temperatuur schommelt altijd zo'n 3 graden .. weet iemand hierop een antwoord ?

Overigens geen problemen hoor !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Das allebei heel normaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motaro
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 12-09 18:19

Motaro

PSN: Sovietwarbear_NL

Laagvliegerke schreef op donderdag 02 februari 2006 @ 18:48:
[...]

[...]

Clear CMOS met de jumper?
Ik zou eens proberen opnieuw te flashen
.
dat heb ik gedaan 06/23 en 11/14 op nieuw er op gezet maar het werkt niet dus daar om gaat hij maandag op RMA wand op internet heb meer gezien dat mijn mo bo met X2 cpu wat probleemen geeft

[ Voor 20% gewijzigd door Motaro op 05-02-2006 03:27 ]

Ik heb dyslexie, hierdoor is mijn schrijftaal niet helemaal correct. Stoor je er niet aan, doe ik zelf wel:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
waterking schreef op zaterdag 04 februari 2006 @ 18:54:
Ik heb nu al een poosje mijn nf4-ultra-D .. maar in vergelijking met mijn oude a8n-sli lijkt het voltage op dit bord veel lager dan ingesteld. Ik lees het uit met speedfan, cpu-z en met ITE smartguardian.
als ik 1,525vcore instel .. dan laat hij 1,488vcore zien. is dit normaal? ook de temperatuur schommelt altijd zo'n 3 graden .. weet iemand hierop een antwoord ?

Overigens geen problemen hoor !
Heb ik ook

Ik ben er overigens van overtuigd dat ik met een betere voeding (heb nu 360 watt 20pins) en een betere koeler (nu boxed) zeker 300*10 kan draaien. Kom namelijk gewoon windows in enzo, maar de cpu wordt dan 63c ofzo..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
dat ga je zeker redden dan. Waarschijnlijk al zonder een betere koeler, 63 graden (stressed) is geen probleem voor je cpu :) Natuurlijk verkort het wel je totale levensduur als je 24/7 gaat draaien daarop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sayko
  • Laatst online: 26-07 15:34

Sayko

Knowledge Is Power

Mensen sorry als ik het gemist heb in de rest van de topics maar zijn de bios instelling en opties het zelfde voor allen dfi lanparty nf4 mobo's? Ik ben van plan om een dfi te nemen maar heb bijvoorbeeld geen behoefte aan sli.

Edit

Tnx Viss

[ Voor 13% gewijzigd door Sayko op 08-02-2006 13:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Exact hetzelfde op een aantal SLI/SATA/RAID opties na.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

En over de expert versie hoor ik veel mensen die problemen hebben. Dus gewoon dan de goedkoopste nemen.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Welke problemen dan? ik heb nergens last van.

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Ik heb hem zelf niet en heb me er dus niet zoveel in verdiept. Maar volgens mij gingen er zowiezo wel een zootje snel dood en hadden andere vele verschillende problemen. Maar pin me hier niet op vast, weet alleen dat er veel problemen zijn geweest.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 19-09 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik hoorde zelf iets van dat sommige borden de CPU zouden slopen, maar dat heb ik nog nerges echt bevestigd gehad. Dat er een aantal snel stuk gaan, tja dat zou kunnen, maar zolang ze maar snle stuk gaan en niet langzaam is het niet zo erg :)

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Is het mogelijk om op een dfi nf4-ultra-D 2T timings voor je geheugen in te stellen ? en zoja, waar ? Ik kan het niet vinden namelijk :X

edit: dank u sapphire _/-\o_

[ Voor 15% gewijzigd door waterking op 09-02-2006 16:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

Genie bios---> Dram config---> command per clock
Enable is 1T, disable is 2T

30 seconden google'n :|

[ Voor 30% gewijzigd door sapphire op 09-02-2006 16:13 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demon_Eyez
  • Laatst online: 05-06 20:40
ik weet niet of mensen deze al voorbij hebben zien komen, maar DFI komt met een nieuwe LanParty UT nF4 SLI-DR codename "Venus"
In Nov/Dec 2005, DFI launched ATI RDX200 and nF4 SLI EXPERT 2 great OC boards.
In 2006Chinese New Year, DFI is going to announce this 100% Aluminum Capacitors board.
As the pioneer of 100% Japanese capacitors, Venus, this new model, is the other great work!

Lets look some pics. Basically, the design is similar. The components is greater and enhanced OC ability.

Full outlook
Bron: Windwithme http://www.vrforums.com/showthread.php?t=55726

http://us.dfi.com.tw/Prod...GORY_TYPE=LP%20UT&SITE=US

Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/4990/v18kq.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6379/v66if.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img84.imageshack.us/img84/6708/v79ls.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/3297/nf423mp.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img74.imageshack.us/img74/3647/nf412od.jpg

Windwithme heeft hem binnen en oordeeld als volgt:
Just got it, I am still trying. First impression is the OC ability is better.
Ultra-d brought the TCCD limitation. EXPERT unleash the BH5/UTT.
What Venus Brings? Let?s wait for it.

DFI strongest items: BIOS part
CPU and DRAM voltage parts are the same as EXPERT.

DRAM configuration part: The most items in all brands. This is why DFI?s OC is always the best.

Recommend TCCD using LEVEL3+4 UCCC using LEVEL1+1

Test configuration
AMD 939 Opteron 144
DFI LANParty UT nF4 SLI-DR Venus
GSkill 1GBFF/2GBHZ
ELSA 6600GT
MAXTOR 30GB 5400rpm
Enlight 420W

EXPERT has weak compatibility with TCCD. Cannot reach DDR550~600 with some memories.
In Venus, DFI re-layout it. And reappear the own glory of DDR600 1T!

2GB is the mainstream. Usnig 2GBHZ DDR500 3 4-4-8 to combined test.

2GB DDR600 1T 3 4-4-8 PI 32M Reached!
OC is not in manufacturers guarantee. No matter CPU(200Mhz) / MB(200Mhz) / DRAM(DDR500). *

Venus really solves some previous issues. Bringing the OC surprise again.

Fine gift box and 1000 limited output globally. Maybe will be hard to buy it...

Advantage
1. 100% Aluminum Capacitors
2. PCI-E wider slots, better for SLI cards heat
3. Fine Box
4. DFI traditional BIOS high voltage
5. 6 USB in real panel
6. Improve EXPERT weakness in TCCD and enhance UCCC

Weakness
1. High price
2. Not dual PCI-E 16X(3D performance are similar at the moment with dual PCI-E 8X)
3. RAID with SATAI 3114(nF4 built in SATAII RAID)

OSKAR hits home run again. DFI Venus break the many motherboard records.
Lets look forward to it.
OMG! 2GB (4x512) DDR610 3-4-4-8 @ 1T :9~
Afbeeldingslocatie: http://img8.picsplace.to/img8/9/610.jpg

Beetje duur alleen, 540 Singapoorse dollar, zal wel iets van 310 euro zijn :?

[ Voor 57% gewijzigd door Demon_Eyez op 10-02-2006 15:26 ]

i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Wat gebeurt er bij minder voltage op je ram? Ik heb mijn tccd (2x512 mushkin xp4400 williswaar) ook in de oranje sloten en op 2,82V.
Mischien kan het zijn dat ze beter werken op lagere voltages?

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
Demon_Eyez schreef op vrijdag 10 februari 2006 @ 14:57:
ik weet niet of mensen deze al voorbij hebben zien komen, maar DFI komt met een nieuwe LanParty UT nF4 SLI-DR codename "Venus"

[...]

Bron: Windwithme http://www.vrforums.com/showthread.php?t=55726

http://us.dfi.com.tw/Prod...GORY_TYPE=LP%20UT&SITE=US

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Windwithme heeft hem binnen en oordeeld als volgt:

[...]

OMG! 2GB (4x512) DDR610 3-4-4-8 @ 1T :9~
[afbeelding]

Beetje duur alleen, 540 Singapoorse dollar, zal wel iets van 310 euro zijn :?
Dat is geen 4x512mb, dat is 2x1gb Gskill HZ

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Nu online

sapphire

Die-hard pruts0r

GEIL!
Sparen !!! :P

maar die gozer moet echt eens wat aan zijn engels doen :P

Gabriël AM5

Pagina: 1 ... 5 ... 15 Laatste