[OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste
Acties:
  • 6.268 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• killingdjef
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 18-09 17:59
Na het compleet doorlezen van dit topic heb ik een beetje het idee dat dit boord klote is en dat de suppot zuigt (mede dankzij Sapphire's juicy story :9 )

Is het nou wel een goed boord of is het "taiwan-troep" waarbij je maar geluk moet hebben dat het niet uit elkaar valt en dat je eigelijk niet mag klagen omdat er geen goed alternatief is?

Daarnaast vroeg ik mij af wat het verschil tussen de UT SLI-DR Nforce 4 Expert is en de non-expert. (Er werd op pagina +/-6 gezegd door de altijd kort antwoorde "Vis" meen ik, dat ze allemaal hetzelfde zijn met uitzondering van de Expert)

Tot slot, er zijn een hoop verschillende bios'en (zelfs een home made multiple bios systeem zag ik in een plaatje). Als ik nou daalijk een Opteron 165 heb met TCCD-chip RAM modules moet ik dan de juiste(lees: onderzoeken welke het beste is) bios erbij pakken i.p.v. de nieuwste?

En er werd aangeraden niet meer dan 512mb per slot te gebruiken. Als ik een 2x 1 GB systeem wil dan gaat dit dus (heel)slecht qua overclocken/timings etc?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:24

sapphire

Die-hard pruts0r

Whahaha, dankzij mij juicy story. :+
Mijn ervaring met support qua hardware is best goed hoor, alleen de customer support zuigt zwaar.
Verder zijn DFI bordjes imho echt top of the bill hoor, echt geen taiwam troep (probeer eens een ASrock bordje, toen pas besefte ik hoe werwend ik ben emt me DFI bord ;))
Ik bedoel ik hoor vaker dat Asus bordje rot zijn hier op Got maar toch krijgt DFI altijd de naam dat het rotte borden levert :?
Daarnaast is het verschil tussen UT en non-UT bordjes gewoon dat er bij UT's minder goodies zitten.
En de Experst serie is idd echt heel anders ivm. de SLIDR/SLI-D/Ultra-D serie borden :).

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 26-08 13:51
he ik heb een 3700 + sd en een DFI sli-d, verder zo'n zalman 7000 en 2 x 512 CorsairTWINX C2PRO. Hoever moet ik ongeveer gaan komen? Ik kan de multiplier niet verhogen lijkt me? En weet iemand nog een mooi tooltje om temps uit de DFI mobo te lezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22-07 22:37
Ze waren in principe allemaal hetzelfde (m.u.v. expert). Verschil was 4 satapoorten, raid ... en evt. sli (+ stickers, tas enz....). Nog steeds geen verschillende biossen voor versies nf4 (wederon excl. expert) maar op andere revisie nu toch paar veranderingen.

Er is uberhaupt geen bios die officieel de opteron "support" maar zoals je misschien wel al gemerkt hebt maakt dat niet zoveel uit.
Voor een dual core zou ik wel een daarvoor geschikte bios proberen, voor TCCD wordt over het algemeen .3 van een bios aangeraden maar een paar andere doen het ook erg goed. 2 x 1 GB is geen probleem maar op ieder bord klokt dat minder/moeilijker dan 2 x 512...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik dacht dat de opteron serie zo enorm te overclocken was? Ik draai een 4400+ op 1.44v op 2x 2700Mhz, ben ik blij dat ik me niet het leplazarus gezocht heb naar een Opteron:)
Of kan je je vcore nog wat naar onderen bijstellen en draait hij dan misschien ook nog stabiel?
Tijgert schreef op maandag 09 januari 2006 @ 18:13:
Weet iemand hoeveel graden de Expert te weinig aan geeft?

Beide cores van mijn 165 staan nu op 2.6GHz met 1.53v te stressen, maar geven slechts 36 graden aan terwijl mijn kamer zo'n 21 graden is... yeah right :)

Wat zou het echt zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Syzzer
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 08-09 12:29

Syzzer

Prutser

Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 02:38:
Ik dacht dat de opteron serie zo enorm te overclocken was? Ik draai een 4400+ op 1.44v op 2x 2700Mhz, ben ik blij dat ik me niet het leplazarus gezocht heb naar een Opteron:)
Of kan je je vcore nog wat naar onderen bijstellen en draait hij dan misschien ook nog stabiel?

[...]
Vergeet niet dat een 165 standaard op 1.8GHz draait en een 4400+ op 2.2. Desalniettemin presteren de meeste Opterons beter idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Ik bedoel ik hoor vaker dat Asus bordje rot zijn hier op Got maar toch krijgt DFI altijd de naam dat het rotte borden levert
Als ik dan even de advocaat van de duivel mag spelen, er worden meer Asus borden verkocht dan DFI dus als er dan evenveel klachten zijn van beide merken dan heeft Asus relatief toch minder problemen. Echter verkies ik maximale performance en dus voor DFI :)
Dan ben jij een enorme mazzelpenis :) Ik kan alleen 2x2700MHz draaien op 1,64v en dat is 0,1v extra voor 45MHz extra en dat is het niet waard imo. Bovendien trekt mijn geheugen het niet dus het is niet eens een optie... nog niet, eerst even inbranden. Wellicht dat een lager voltage voor mijn 2660MHz @ 1.55v werkt, het gaat me eerst even om stabilitieit, de rest stel ik later wel bij.
Maare, goeie OC man, voor een Dual Core Opteron!

Ik ben wel benieuwd of mijn 2x 1MB cache die 45MHz compenseert. Het schijnt zo'n 5% extra te leveren en dat betekent een 133MHz performance bump dus 2793MHz equivalent... sneller dan jij :+ 8)

[ Voor 3% gewijzigd door Tijgert op 11-01-2006 12:11 ]

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

OK Arus is de grooteste Fabrikant ter wereld dus idd een domme vergelijking misschien.

Maar het blijft gewoon pure onzin dat DFI bordjes brakker zijn of mindere kwaliteit en dat alleen mensen die voor maximale preformance gaan DFI kopen. Ik wil niet zeggen dat DFI nooit rotte borden maakt want dat doet iedere fabrikant (niet bewust ) en dat alles user errors zijn. Maar als ik het vergelijk met bordjes van Asus, MSI en Gigabyte die k in me handjes gehad heb zijn het allen kwalitatief hoogwaardige borden en qua features, goodies, opties, stabiliteit, ect, ect. is DFI absoluut niet niet minderwaardig aan andere borden.
Misschien dat ze in het verleden wel echt brakke borden gemaakt hebben ( persoonlijk nooit iets van gemerkt) maar DFI is op de gewoone consumenten markt ook relatief klein en zit ook pas sinds 'korte' tijd in de high-end markt dus ik denk dat alle fabrikanten wel eens zoiets gehad hebben.
Nou kom ik wss wel over als DFI fanboy en dat ben ik ook wel een beetje maar ik vind het gewoon blullshit dat mensen zo snel al zeggen dat DFI minderwaardig is om ongegronde redenen.
Deze uitleg (maybe zelfs flame) is niet persoonlijk tegen jou gericht hoor maar k dacht ik onderbouw mijn menning eens :+

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

sapphire schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 22:04:
whahaha, op m'n DFI nFII Infinity was volgens het bord de 3,3v lijn 3,13V terwijl het in werkelijkheid 3,55V was :P (extreem geval).
Verder vind ik het qua voelswaarde best kloppen hoor qua temps :)
Op mijn oude NFII bord zit de sensor er nog veel erger naast,
12 v = 9.5-10.5v onder load
Multimeter gelijktijdig eraan = 12.05V

Af en toe pieken onder 9.5 gehad, wat dus crash oplevert :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb hier een DFI LP Ultra D bordje , alleen wou ik de htt wat vehogen , draai nu met een 4000+ op 12x245 , maar wilde proberen om nu 10x294 te draaien , ( zelfde clockspeed ) alleen mijn bord wil niet booten boven een htt van 280... Heb de ltd verlaagd naar 3 dus dat kan het niet zijn . Overigens alle voltage hetzelfde gelaten en een divider op me geheugen gezet.

Iemand enig idee ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
drive strength 3
data drive 1
max async lat 8
read preamble 5

Met geheugen op die timings komt mijn bord ver over 300HTT.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:15
Ik heb "ervaring" met twee verschillende DFI bordjes (een budget en een LP nF4 Ultra-D) en met beide geen problemen :) Je kan natuurlijk altijd pech hebben maar mocht de helft of meer van de producten van een fabrikant slechts zijn, zou die fabrikant niet lang bestaan, vrees ik.
Je hoort natuurlijk altijd allerlei "horrorverhalen" maar je moet rekening houden dat je meestal de eigenaars hoort met problemen en heel erg weinig de eigenaars zonder problemen ;) En over Asus gesproken... Laat ons zeggen dat ik die fabrikant voorlopig een tijdje links laat liggen :P
JBplap schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 18:51:
[...]

Op mijn oude NFII bord zit de sensor er nog veel erger naast,
12 v = 9.5-10.5v onder load
Multimeter gelijktijdig eraan = 12.05V

Af en toe pieken onder 9.5 gehad, wat dus crash oplevert :|
Waarom zou die dan crashen? Een slechte meting betekent toch niet noodzakelijk een crash?

[ Voor 29% gewijzigd door D-Three op 11-01-2006 20:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

Volgens mij zit die meting aan het eind van het regel circuit?
Na de spanningsfilters enzo?
Volgens mij is dat dus gaar op dat bord, ondanks de extra heatsinks

Stevig drukken op het mobo wil nog weleens helpen om de spanning tijdelijk op te hogen

Maar hij fluctueert ook als een gek (.5v per seconde)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Viss schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 20:31:
drive strength 3
data drive 1
max async lat 8
read preamble 5

Met geheugen op die timings komt mijn bord ver over 300HTT.
Door de asynch op 8 te zetten boot hij nu idd ook op 294HTT ,

zou deze setup sneller zijn als 12X245=2940MHz of 10X294=2940MHz geheugen draait bij beide op 245MHz , het probleem is juist dat me geheugen niet harder wil als 250MHz @ 2-2-2-5 :( Het is VX gold maar zijn gewoon kut repen denk ik !!

Afbeeldingslocatie: http://www.fiddy.nl/tweakers/cpu.JPG

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 21:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
hoeveel volt ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-09 14:40
Verwijderd schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 21:44:
[...]

Door de asynch op 8 te zetten boot hij nu idd ook op 294HTT ,

zou deze setup sneller zijn als 12X245=2940MHz of 10X294=2940MHz geheugen draait bij beide op 245MHz , het probleem is juist dat me geheugen niet harder wil als 250MHz @ 2-2-2-5 :( Het is VX gold maar zijn gewoon kut repen denk ik !!

[afbeelding]
Ik heb ook die VX Gold, gaat ook niet harder dan 250~255 op 2-2-2-5. Als ik me timings op 2-3-3-7 zet, kom ik al tot 265. 3-4-4-12 (DDR2 timings :P) red ik de 280. Alleen dat is dan wel met 3.8VDIMM :(.
Vergeet niet dat 250mhz op 2-2-2-5 al een behoorlijke prestatie is voor non-bh5 geheugen, en dan ook al standaard op 3.2 volt. Zo erg gek is het dus niet dat je op die instellingen niet verder komt.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor deze instellingen heb ik 3.4 Volt nodig hoor , heb de 4 volt jumper moeten gebruiken want anders gaat het voor geen meter !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

3.4V door je geheugen.. tss... dan zal je die wel goed moeten koelen anders mag je volgend jaar weer nieuwe reepjes halen.

Even een totaal ander vraagje: ik zit met een instabiliteitsprobleem.

De 183 divider is niet stabiel, 3DMark05 crasht er continu mee.
Het zijn niet de CPU en Ram die limiterend zijn want die heb ik op 183 al helemaal gedownclocked en nog stedes crashde de boel.

Nu met een 200 divider (1:1 dus) loopt alles vlekkeloos maar kan ik de CPU niet voluit laten stomen doordat mijn geheugen me beperkt.

Weet iemand enige handeling op een Expert die de stabilitiet met de 183 divider verbetert?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Nog een divider lager gaan? MP omlaag en HTT hoger om te compenseren en hetzelfde resultaat te halen? Als dit nogsteeds probleem geeft, eens een andere BIOS proberen?
offtopic:
ben niet zo thuis in de expert biossen, en meen mij te herinneren dat ik op dfi-street gelezen had dat er maar 1 bios was, kan inmiddels veranderd zijn. We weten allemaal hoe snel de ontwikkelingen op hardwaregebied gaan. (gF 7900 & radeon x1900)
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:55:
Voor deze instellingen heb ik 3.4 Volt nodig hoor , heb de 4 volt jumper moeten gebruiken want anders gaat het voor geen meter !!
over welke instelling heb je het? de 280 3-4-4-12? hoop het voor je, heb je beter geheugen als ik :'(

[ Voor 30% gewijzigd door magiel op 12-01-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben idd een mazzelpenis en kan je vertellen dat niet alleen jij 2x1MB cache hebt maar ik ook:)
Ik heb een Toledo core en die heeft net als een dual core opty 2x1MB L2 cache:)
Tijgert schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 12:10:
[...]
Als ik dan even de advocaat van de duivel mag spelen, er worden meer Asus borden verkocht dan DFI dus als er dan evenveel klachten zijn van beide merken dan heeft Asus relatief toch minder problemen. Echter verkies ik maximale performance en dus voor DFI :)

[...]
Dan ben jij een enorme mazzelpenis :) Ik kan alleen 2x2700MHz draaien op 1,64v en dat is 0,1v extra voor 45MHz extra en dat is het niet waard imo. Bovendien trekt mijn geheugen het niet dus het is niet eens een optie... nog niet, eerst even inbranden. Wellicht dat een lager voltage voor mijn 2660MHz @ 1.55v werkt, het gaat me eerst even om stabilitieit, de rest stel ik later wel bij.
Maare, goeie OC man, voor een Dual Core Opteron!

Ik ben wel benieuwd of mijn 2x 1MB cache die 45MHz compenseert. Het schijnt zo'n 5% extra te leveren en dat betekent een 133MHz performance bump dus 2793MHz equivalent... sneller dan jij :+ 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, wat opzich weer geen vergelijk is..... dat een 165 op 1.8Ghz draait want de X2 4400+ is geloof ik de langzaamst beschikbare Toledo core (in de X2 serie). Het lijkt me dat als er een 2x1.8Ghz Toledo is deze ook lekker overclockt.
Syzzer schreef op woensdag 11 januari 2006 @ 10:28:
[...]

Vergeet niet dat een 165 standaard op 1.8GHz draait en een 4400+ op 2.2. Desalniettemin presteren de meeste Opterons beter idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ewoutb
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-06-2024
Verwijderd schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:55:
Heb je er ook een flinke fan op staan? Dit verhoogt de overclockbaarheid (en levensduur) van deze modules behoorlijk! Heb je VX 3200 of 4000? In het geval van 3200 is 250 2-2-2-5 helemaal niet verkeerd!

Antec P180, Antec Phantom 500, A64 X2 3800+@2,5, DFI Ultra-D, 2GB Corsair 4000PT, P120 250gb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even een snelle vraag:
Ik heb de SLI DR expert besteld en ik hem morgen ophalen.
Nou zat ik net nog is naar een foto van het board te kijken en zag ik naast de molex stekker een stekkertje met 8 pins zitten. Dat heb ik dus niet op mijn voeding, ik heb er nog gewoon 4.
Is dat een probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 15-09 22:47
Geen probleem. :)

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Geen probleem, alleen als je Dual Core wilt draaien is een 8 pins stekker beter, maar een verloop stukje werkt net zo goed denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-04 20:11

DaViDoViTsCh

Frans-Nederlandse Duitser

Uhm, ik heb vandaag 2 S-ATA harde schijven in RAID0 gezet op m'n Expert. Alles is gelukt, heb ze via de nForce RAIDcontroller gekoppeld, ze draaien perfect op poort 1 & 2 , maar nu het volgende probleem:
Met booten (nét voor ik de bios in kan) krijg ik nog steeds die melding dat ik f10 moet drukken om m'n raid te installeren. Hoe kom ik daar vanaf?
In de bios heb ik al wat dingen uit en aangezet, alles geprobeerd. Die hele silicon-chip staat uit bij mij.
Enige wat ik erbij heb hangen is een IDE WD 200GB 8mb, primair & NEC ND4550a secondair op kanaal 1 van IDE, maar dat heeft er ook niks mee te maken...
dussss

[ Voor 7% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 13-01-2006 22:57 ]

Ici kann uw Werbung staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Dat kan je niet weghalen. Daar start hij je RAID op. Als je kijkt bij het posten van de BIOS en in de BIOS zelf, ziet hij daar de betreffende SATA schijven niet. hij geeft zelfs geen melding van dat er uberhaupt een poort bestaat. Hier is je RAID dus nog niet opgestart. Dat gebeurd later in het venster met F10 wat jij weg wilt hebben.

Enige manier om deze weg te halen is geen RAID te draaien :)

Edit: Weet niet of je al windows geprobeerd heb te installeren, maar als dit werkt, zou je mij dan de drivers willen geven :+ Met alle drivers voor de nF4 chipset krijg ik mijn RAID niet meer aan de praat :(

Nog maar een edit: De tijd die je kwijt raakt bij het RAID scherm, verdien je dubbel en dwars terug bij het booten van Windows, dit gaat zooo rete snel. 2x dat blauwe balkje voorbij zien komen en klaar :)

[ Voor 36% gewijzigd door magiel op 14-01-2006 01:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

magiel schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:11:
Dat kan je niet weghalen. Daar start hij je RAID op. Als je kijkt bij het posten van de BIOS en in de BIOS zelf, ziet hij daar de betreffende SATA schijven niet. hij geeft zelfs geen melding van dat er uberhaupt een poort bestaat. Hier is je RAID dus nog niet opgestart. Dat gebeurd later in het venster met F10 wat jij weg wilt hebben.

Enige manier om deze weg te halen is geen RAID te draaien :)

Edit: Weet niet of je al windows geprobeerd heb te installeren, maar als dit werkt, zou je mij dan de drivers willen geven :+ Met alle drivers voor de nF4 chipset krijg ik mijn RAID niet meer aan de praat :(

Nog maar een edit: De tijd die je kwijt raakt bij het RAID scherm, verdien je dubbel en dwars terug bij het booten van Windows, dit gaat zooo rete snel. 2x dat blauwe balkje voorbij zien komen en klaar :)
Ik zal je ze in de middag wel mailen, die drivers.
Heb Windows erop, maar 't is wel stom: ik heb hier een x64 versie van XP Pro liggen, maar de raid-drivers worden niet ondersteund! Dát bij een 64-bit moederbord! Krom toch! |:( Dan maar gewoon 32-bits versie erop.
Bij mij duurt ie een half tot driekwart balkje voordat Windows geladen is! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:29
ze zeggen wel eens, het bloed kruipt waar het niet gaan kan (ofzo)

Ik heb sinds mijn mobile 2400 het overclocken afgezworen omdat ik het gepruts zat was. Draai nu een 1800+ standaard, maar dat is natuurlijk klote.. En ik heb een nieuw baantje..

tel dat bijelkaar op en je ziet de uitkomst. Ik ga deze maand een nieuwe rig kopen. Ik zat eerst te denken aan een a8n-sli, maar een ik heb altijd al een DFI willen hebben om de sick overclock options :) Nu wordt het dus wss een DFI NF4 SLI D. Ik neem aan dat het qua overclocken niet uitmaakt of je een D of een DR hebt? Scheelt toch 40 euro.

Ik heb zelf nog A-Data DDR500 liggen, maar dat is maar 2x256mb, te weinig dus. Bij salland (mijn vaste shop) hebben ze wel lekker geheugen liggen, GEiL Ultra PC4000 @ cas2, ik neem aan dat dat lekker wil knallen op dit bord?

De CPU dan. Ik zit er over te denken om eerst een 3200+ Venice ofzo te kopen en die ff op zijn staart te trappen en dan naar een X2 overstappen. Of wil een 3700+ San Diego veel harder?

En als CPU koeler had ik een Thermalright XP120 opt oog, lijkt me de verstandigste keuze toch?

als je geen zin hebt om te antwoorden omdat ik het zelf maar op moet zoeken, zou ik dat begrijpen. Maar hier zit genoeg kennis om mij uren zoekwerk te ontnemen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:39

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

418O2 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:42:
ze zeggen wel eens, het bloed kruipt waar het niet gaan kan (ofzo)

Ik heb sinds mijn mobile 2400 het overclocken afgezworen omdat ik het gepruts zat was. Draai nu een 1800+ standaard, maar dat is natuurlijk klote.. En ik heb een nieuw baantje..

tel dat bijelkaar op en je ziet de uitkomst. Ik ga deze maand een nieuwe rig kopen. Ik zat eerst te denken aan een a8n-sli, maar een ik heb altijd al een DFI willen hebben om de sick overclock options :) Nu wordt het dus wss een DFI NF4 SLI D. Ik neem aan dat het qua overclocken niet uitmaakt of je een D of een DR hebt? Scheelt toch 40 euro.

Ik heb zelf nog A-Data DDR500 liggen, maar dat is maar 2x256mb, te weinig dus. Bij salland (mijn vaste shop) hebben ze wel lekker geheugen liggen, GEiL Ultra PC4000 @ cas2, ik neem aan dat dat lekker wil knallen op dit bord?

De CPU dan. Ik zit er over te denken om eerst een 3200+ Venice ofzo te kopen en die ff op zijn staart te trappen en dan naar een X2 overstappen. Of wil een 3700+ San Diego veel harder?

En als CPU koeler had ik een Thermalright XP120 opt oog, lijkt me de verstandigste keuze toch?

als je geen zin hebt om te antwoorden omdat ik het zelf maar op moet zoeken, zou ik dat begrijpen. Maar hier zit genoeg kennis om mij uren zoekwerk te ontnemen :)
ideale combi

dfi nf4 ultra D (of dr/expert)
3700+ sd (mits niet sub zero)
mem iets van vx/utt of oude bh-5 wat cas 2-2-2-5 T1 kan.
Thermaltake Big typhoon koeler
.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Dat GEiL geheugen, is dat geschikt of niet?

TCCD ook toch?

[ Voor 18% gewijzigd door 418O2 op 14-01-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:44:
[...]

Heb Windows erop, maar 't is wel stom: ik heb hier een x64 versie van XP Pro liggen, maar de raid-drivers worden niet ondersteund! Dát bij een 64-bit moederbord! Krom toch! |:( Dan maar gewoon 32-bits versie erop.
Bij mij duurt ie een half tot driekwart balkje voordat Windows geladen is! _/-\o_
Dat zou geweldig zijn :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*) :*)

64bit windows werkt alleen met 64 bit drivers ;), deze zijn ook te downloaden van www.dfi.com, maar of ze zullen werken...
418O2 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:05:
Vriend van me draait ook GEiL geheugen op zijn Ultra-D. ik neem aan dat je met de nieuwste bios, op biossen op die bios gebaseerd geen problemen tegen zult komen

[ Voor 20% gewijzigd door magiel op 14-01-2006 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

TCCD ook toch?
Het zal ook best werken idd, maar je hebt lekker vdimm voltage tot je beschikking , je geeft aan dat je wilt overclocken, dus is mem wat op hogere voltage's lekker hard kan met cas 2 het snelst.

anders kan je ook je adata houden en eerst proberen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja, maar dat is maar 2x256mb en doet alleen op Cas3 werken, rare zooi. Zelfs 200mhz Cas2 draait hij niet. Heb hem destijds met een P4 getest en toen ging hij tot 275mhz, de proc wou niet hoger

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
418O2 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 11:26:
Ja, maar dat is maar 2x256mb en doet alleen op Cas3 werken, rare zooi. Zelfs 200mhz Cas2 draait hij niet. Heb hem destijds met een P4 getest en toen ging hij tot 275mhz, de proc wou niet hoger
multiplier verlagen om CPU als bottleneck uit te schakelen?
Bij mij is me geheugen nu de bottleneck. Ik kan wel dividers blijven instellen :P iig vind ik me 3000+ @ 4200+ @ 1.5vcore snel zat :) Als ik andere mensen hun overclock bekijk, hebben die 1.55-1.75 nodig om dit stabiel te krijgen. Ookal is het hier niet benchmarkstabiel, pifast, superpi en 3dmark 2003-2005 lopen hier allemaal vast, maar vervolgens kan ik wel uren Need for Speed: Most Wanted en CS : S spelen zonder problemen.
Ik vind het wel best zo dus :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Stabiel bij mij is 100% stabiel, met alles. Maar die P4 heb ik al heel lang niet meer en die zijn ook gewoon mp locked

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247

TCCD ook toch?
Let wel op dat Salland het GeIL geheugen doorlinkt naar PC4000 met Cas 2,5-4-4-8.

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gaming247
Klik hier voor meer informatie.

CAS 2.5 7-4-4 @ DDR500MHz PC4000,
2.65v-2.95V

[Updated spec's]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
maja die hebben ze ook in het assortiment dus ik denk dat ze de verkeerde link hebben dan ofzo, maar es een mailtje droppen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
DaViDoViTsCh schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 01:44:
[...]

je kan ook hier wel zeggen welke je gebruikt heb, dan zoek ik ze zelf wel op :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 17-07 17:44
Ik zit met een probleem. Ik heb gisteren mijn nieuwe gfx card binnen gekregen. Nou pastte mijn leen kaart niet in het x16 slot ivm met die &(*#()*#)(% NB koeler. De nieuwe kaart past net wel gelukkig. Heb de jumpers weer terug gezet (dus alles naar boven) maar nu wil de PC niet booten, lange piep maar hij gaat wel verder, maar geen beeld. Videokaart dus..Als ik em weer in het andere slot druk doet ie het wel, what's the problem here? Am I missing something here?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Bios reset al geprobeerd?. Ik heb hetzelfde probleem, alleen dan andersom. Ik kan niet in de onderste draaien, alleen in de bovenste

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kheb nu een dag een NF4 SLI DR Expert

Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met speedfan icm dit board?
Zodra ik speedfan opstart valt mijn pc gewoon uit.
Met mijn SLI DR had ik geen problemen met speedfan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
weet iemand of het mogelijk is om dit koelblokje op de DFI is te gebruiken:
zalman koelblokje
want dat is eigenlijk het enigste wat mij weerhoud om dit moederbord te gaan halen.
het is dan eigenlijk de bedoeling dat ik het bovenste pci-e slot nog gewoon wil gebruiken.
eventueel wil ik ook voor de radeon chipset gaan. omdat ik nou een x800gto2 heb maar nou weet ik niet of dat chipset dezelfde prestaties neerzet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Verwijderd schreef op zondag 15 januari 2006 @ 23:58:
Kheb nu een dag een NF4 SLI DR Expert
Zijn er nog meer mensen die problemen hebben met speedfan icm dit board?
Zodra ik speedfan opstart valt mijn pc gewoon uit.
Met mijn SLI DR had ik geen problemen met speedfan
Yepz ik ook, hoe het komt, weet ik jammergenoeg ook niet!
Dan maar géén speedfan :P

Edit:
Over TCCD op dit moederbord: 2x512MB 280MHz 1:1 @ 2,8V (Mushkin XP4400)
Niks te klagen dus... :*)

Edit 2:
Over Speedfan: mss een bios-update? heb het zelf nog niet geprobeerd, want ben zelf wel tevreden met hoe die nu loopt...

[ Voor 26% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 16-01-2006 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Edit:
Over TCCD op dit moederbord: 2x512MB 280MHz 1:1 @ 2,8V (Mushkin XP4400)
Niks te klagen dus... :*)
Ja ocz pc3200el platinum loopt hier ook 290 op 2,8v 2,5-3-3-6 1T, maar rare was dat het de eerste minuten niet eens op 200 foutloos liep, en na een paar keer rebooten en steeds hoger instellen ging het toch goed lopen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:33

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

komt dfi op korte termijn nog met een nieuw board? Moet een systeem samenstellen, niet direct, met een Lanparty UT NF4 SLI-DR Expert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Q2 2006 komt socket M2 uit. Opvolger van 939. Als je toch geen haast hebt, misschien daar op wachten? DFI wil daar waarschijnlijk ook weer op de 1e rij zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
Ik krijg dus mijn graka niet aan de praat in het PCI-e x16 slot (PCI1)...cmos clear al geprobeerd, jumper settings etc..bios versie is nieuw...het 4rde lampje van diag. leds knippert de hele tijd en ik krijg een lange piep..kaart werkt prima in het andere slot, waar ik nu x8 draai. Weet iemand nog wat?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SLI-mode/Single VGA mode fout staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
ik heb die sli switches al op alle mogelijke manieren geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07 12:50
Rol-Co schreef op maandag 16 januari 2006 @ 01:47:
Ja ocz pc3200el platinum loopt hier ook 290 op 2,8v 2,5-3-3-6 1T, maar rare was dat het de eerste minuten niet eens op 200 foutloos liep, en na een paar keer rebooten en steeds hoger instellen ging het toch goed lopen 8)7
Wat misschien al ge-burn-in't? Ik heb wel eens begrepen dat het dan niet meer werkt op lagere speeds en voltages...

U vraagt, wij antwoorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
is bij de ultra-D versie het onderste pci-E slot eigenlijk bruikbaar? want ik wil mijn vga kaart in het onderste slot gaan zetten zodat ik de zalman chipset koeler (de water variant) er toch op kan zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• El Snorro
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 30-03-2024
t!n0 schreef op maandag 16 januari 2006 @ 15:10:
Ik krijg dus mijn graka niet aan de praat in het PCI-e x16 slot (PCI1)...cmos clear al geprobeerd, jumper settings etc..bios versie is nieuw...het 4rde lampje van diag. leds knippert de hele tijd en ik krijg een lange piep..kaart werkt prima in het andere slot, waar ik nu x8 draai. Weet iemand nog wat?!
Wordt je kaart niet net wat omhoog gedrukt door de nb koeler en daardoor slecht contact?

E6600||Gigabyte P35C-DS3R||2x1gb Crucial Pc8500||Sapphire X1900XTX||2xSamsung Spinpoint F1 750GB RAID-0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

Spacejam schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:28:
is bij de ultra-D versie het onderste pci-E slot eigenlijk bruikbaar? want ik wil mijn vga kaart in het onderste slot gaan zetten zodat ik de zalman chipset koeler (de water variant) er toch op kan zetten.
jup, gewoon bruikbaar

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
is het bij de ultra variant wel zo dat het onderste slot x16 is als het bovenste slot niet wordt gebruikt of draait hij dan "maar" op x8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

normaal draait boven op 16x en onder (dacht ik) op 2x, en in SLI is 2x 8x.
Er zit zo'n boekje bij het bord waarop staat "manual" daar staat het als het goed is in ;)

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BvK P4
  • Laatst online: 25-03-2017
hebben meer mensen problemen om de 11x multi voor elkaar te krijgen met een San Diego 3700+ en TCCD ram? Bijv 10 x 300 is geen enkel probleem, maar 11 x 273 wil met geen enkel voltage. Beide met het geheugen 1:1 te draaien.

laptopleasing.nl - complete IT-werkplekken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
sapphire schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:51:
normaal draait boven op 16x en onder (dacht ik) op 2x, en in SLI is 2x 8x.
Er zit zo'n boekje bij het bord waarop staat "manual" daar staat het als het goed is in ;)
ik heb het bordje nog niet :)
maar het bovenste slot word onbruikbaar voor mij vanwege waterblok voor chipset daarom wil ik het onderste slot gebruiken voor de vga.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

is het zo dat de expert meer ruimte heeft voor een waterblok tussen die pcci-e sloten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

sander815 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 08:45:
is het zo dat de expert meer ruimte heeft voor een waterblok tussen die pcci-e sloten?
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden, oordeel zelf....... >:)

Afbeeldingslocatie: http://rol-co.nl/images/dfibtrol-cokl.jpg

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817

sander817

wel iets meer dus, sloten zijn omgewisseld zie ik. Maar nog steeds te weinig zo te zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

sander815 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 09:13:
wel iets meer dus, sloten zijn omgewisseld zie ik. Maar nog steeds te weinig zo te zien?
Tenopzichte van de "oude" dfi borden zit het hart van de chipset wel precies tussen de kaarten, dus als je waterblokje niet te breed is past het wel.
en je hebt de speciaale dfi freezer of zoiets, speciaal gemaakt voor deze borden.

maar al met al heb je het niet echt nodig, de dfi draait met standaard koeler al 370 htt, wie heeft dat nodig?

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sapphire

sapphire

Die-hard pruts0r

ik gok op iemand al Big-Toe :P

btw, vraagje voor Rol-Co....kan je me adden op msn? staat in me profile ergens :P

[ Voor 59% gewijzigd door sapphire op 17-01-2006 09:40 ]

Gabriël AM5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t!n0
El Snorro schreef op maandag 16 januari 2006 @ 22:35:
[...]

Wordt je kaart niet net wat omhoog gedrukt door de nb koeler en daardoor slecht contact?
Nee, heb em al geprobeerd helemaal naar beneden te drukken, dan komt ie net tegen de koeler aan, maar zelfs dan slaat ie niet aan, met de hand erboven op gedrukt, hij kan niet verder naar beneden in het pci slot...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
t!n0 schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 16:50:
[...]

Nee, heb em al geprobeerd helemaal naar beneden te drukken, dan komt ie net tegen de koeler aan, maar zelfs dan slaat ie niet aan, met de hand erboven op gedrukt, hij kan niet verder naar beneden in het pci slot...
Was vanmiddag het 6800GS topic aant doorlezen, wil deze kaart namelijk ook halen, maar was jij niet diegene daar die z`n 6800GS bios ging flashen? Zoja, misschien dat het daardoor komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
misschien rare vraag, maar waar is deze aansluiting voor bedoeld ?
Ik d8 zelf voor wanneer je er een 2de videokaart bij in prikte... wie weet het :?

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/4688/waarisdezeaansluitingvoor2uv.th.jpg

klik voor een vergroting

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
tis een stroomaansluiting, ik denk voor de stabiliteit

maar je hebt een boekje toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
ja die heb ik .. maar daar wordt ik verder niet echt wijs van .. daarom vraag ik het ook even.
en kwa stabiliteit heb ik al nix te klagen .. mya .. als het me een hogere overclock kan bezorgen gaat het plugje er onmiddelijk in :P

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
http://www.dfi.com.tw/Upload/Manual/lputnf4%20847505101.pdf
Pagina 61
Allemaal aansluiten want het kan geen kwaad.

offtopic:
Ik dacht toch echt dat ik dit al opgenomen had in de TS. :/
Zeker omdat deze vraag al tientallen keren gesteld is (alhoewel het antwoord niet moeilijk te vinden is?).

[ Voor 73% gewijzigd door D-Three op 17-01-2006 21:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
volgens mij krijg ik het met de ogen. kon het namelijk nergens vinden.
Vorige week bios update gedaan, en vond het al vreemd dat m'n cpu niet meer stabiel was na tijd.
Vandaag effe clear cmos gedaan, load optimized defaults en hij deed het weer. Alleen toen ik save & exit deed knalde hij er keihard uit .. computer uit ik denk wtf .. weer aangedrukt, nix aan het handje. dus settings nog maar een x weer in gevoerd. draait weer als een zonnetje .. raar 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Volgende week bestel ik het mobo, ben er wel over uit..

en dan nog ff kijken hoe het budgettair uitkomt. Als het geld er is bestel ik hem met een 3700+ SD, anders met een 3200+. Moet namelijk ook een andere videokaart en dat kost ook weer doekoe

draai dan eerst met mijn A-data DDR500 (2x256) en dan volgende maand een goed setje van 2x1 gig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
een 3200+ raad ik je niet aan. ik heb een 3000+ op een a8n-sli gehad en die ging harder als mijn 3200+ nu op m'n dfi-bordje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
dat is van te voren toch nooit te zeggen welke harder gaat. maar een 3200+ is beter (het wil niet zeggen dat hij ook sneller is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik zie net de de x2 3800+ in prijs is gedaald bij mijn shop, 318 euro, dat is ook wel interresant ook

Maar ik zie nu in de game-benchmarks dat hij niet veel sneller is dan een SC 3800+, dan eerst maar voor de 3700+

[ Voor 37% gewijzigd door 418O2 op 20-01-2006 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

418O2 schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 11:08:
ik zie net de de x2 3800+ in prijs is gedaald bij mijn shop, 318 euro, dat is ook wel interresant ook

Maar ik zie nu in de game-benchmarks dat hij niet veel sneller is dan een SC 3800+, dan eerst maar voor de 3700+
als je voor game benchmarks gaat moet je zeker een x2 nemen, een default x2 4200 heeft een hogere score als een fx57 op 3500mhz

verder is de 3700 ook een mooie optie als je gaat overclocken, ze gaan erg hard.....

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Game benchmarks, dus 3DMark 2006, is een X2 nuttig.

Maar voor normale games is een single core nog altijd veruit de betere keuze. Voordat er spellen uitkomen die zijn geschreven voor dual core cpu's ben je weer 1 a 2 jaar verder.

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-ZeuZ
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 16-09 16:27
RommelD schreef op vrijdag 20 januari 2006 @ 12:29:
Game benchmarks, dus 3DMark 2006, is een X2 nuttig.

Maar voor normale games is een single core nog altijd veruit de betere keuze. Voordat er spellen uitkomen die zijn geschreven voor dual core cpu's ben je weer 1 a 2 jaar verder.
Singlecore is zeker niet sneller in games, het is echt niet veruit de beste keuze om een single core nu te nemen..

http://www.xbitlabs.com/a...lay/athlon64-fx60_11.html Kijk hier maar eens naar (zie maar SMP test van Q4), en zeg dan nog maar eens dat een dualcore cpu een veel slechtere keuze is dan een single core...

En dit jaar komen er al spel(en) uit, die dualcore echt ondersteunen. Q4 ondersteund het al.

[ Voor 4% gewijzigd door SuB-ZeuZ op 20-01-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Mmm, ik was toch echt van mening dat het andere waar was. Moet mijn info dan weer een beetje bijschaven.

Thanx voor de opheldering met de link. :D

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Weet iemand waarom het zoveel uitmaakt wat je in je pci-sloten stopt tijdens het overclocken ?
Ik heb een 3200+ nu op 2660mhz op een dfi-nf4 ultra-D..

Ik vind het maar raar, want als ik van pci-kaarten volgorde wissel kan het maar zo zijn dat ik meer mhz scoor (stabiel !) .. dus ik snap het niet helemaal meer... 8)7 aangezien ik dit met m'n 2600+ barton eerder niet had ( O+ goeie oude barton tijd O+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
je hebt het pci-lock toch wel aan staan he.

weet iemand of er er ergens al info te vinden is over het nieuwe moederbord van dfi met de ati SB580 chipset?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnnyV76
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:59
DFI NF4 zijn standaard voorzien van PCI locks :)

Wise men speak because they have something to say; Fools because they have to say something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Niet online
maar staat hij ook standaard aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viss
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

experience_ik schreef op woensdag 18 januari 2006 @ 19:13:
volgens mij krijg ik het met de ogen. kon het namelijk nergens vinden.
Vorige week bios update gedaan, en vond het al vreemd dat m'n cpu niet meer stabiel was na tijd.
Vandaag effe clear cmos gedaan, load optimized defaults en hij deed het weer. Alleen toen ik save & exit deed knalde hij er keihard uit .. computer uit ik denk wtf .. weer aangedrukt, nix aan het handje. dus settings nog maar een x weer in gevoerd. draait weer als een zonnetje .. raar 8)7
Waarom gebruik je niet de backup functie die het bord bied? tis even een de juiste settings opslaan in je BIOS en je hebt de volgende keer de juiste settings weer staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
Die save-bios functie gebruik ik al vanaf het begin. Alleen had ik ook vanaf het begin af aan een rot onderdeel in m'n pc. Dit bleek dus een netwerkkaart van benq te zijn.. |:( en ik kwam erachter hoe belangrijk het nog steeds is om je audigy 2zs in je onderste pci-slot te houden. Ik draai sinds gisteren 2640 primestable, ik ben ook van plan om dit nog eventjes zo te houden. Maar zoals een tweaker betreft ben ik alweer toe aan iets snellers >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

ik kwam erachter hoe belangrijk het nog steeds is om je audigy 2zs in je onderste pci-slot te houden
Oh? waarom dan? Op welk bord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Tijgert schreef op zondag 22 januari 2006 @ 02:06:
[...]
Oh? waarom dan? Op welk bord?
Wat denk je zelf?

Ik heb zojuist een LP Nf4 ultra besteld, zonder SLI dus. ICM met een 3700+ SD moet dat gaan knallen

Verder nog een 6600GT besteld, ik game toch bijna nooit. Heb ook nog 2x256 DDR500 liggen met kutlatencies, maar ik koop volgende maand wel beter/meer geheugen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert

Tijgert

Wat denk je zelf?
Is dit je beste antwoord?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Is er misschien een tweakguide voor de mem timings op een nF4-Expert? Ik heb het bord sinds 2 weken in mijn systeem zitten maar er zijn zo verrekte veel dingen in te stellen dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen :X De manual is er ook niet echt duidelijk over..

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co

Rol-Co

Demoniac schreef op zondag 22 januari 2006 @ 13:28:
Is er misschien een tweakguide voor de mem timings op een nF4-Expert? Ik heb het bord sinds 2 weken in mijn systeem zitten maar er zijn zo verrekte veel dingen in te stellen dat ik geen idee heb waar ik moet beginnen :X De manual is er ook niet echt duidelijk over..
als je even vermeld welke mems en cpu kan ik je wel rijtje settings geven..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13:29

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Rol-Co schreef op zondag 22 januari 2006 @ 14:35:
[...]

als je even vermeld welke mems en cpu kan ik je wel rijtje settings geven..

.
A64 San Diego 4000+
2 x 1 GB Corsair PC3500LL Pro
Ik heb trouwens geen idee wat voor chips er op die mems zitten..

[ Voor 12% gewijzigd door Demo op 22-01-2006 15:49 ]

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
Altijd handig om eens de TS te lezen? Bij "Handige links" staat een onderdeeltje "geheugen".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaViDoViTsCh

DaViDoViTsCh

Over de biosflash hè: Kan het zijn dat je bij een bepaalde bios je vcore lager kan zetten? een bios die dat beter regelt om het zo maar te zeggen...
Ik bedoel: ik heb nu mijn vcore op 1,55V, maar kan het zijn dat ik met een bepaalde bios de vcore op 1,45 kan zetten met dezelfde instellingen of komt dat niet voor?
Ik heb de standaard bios nog gewoon v/d expert.

[ Voor 43% gewijzigd door DaViDoViTsCh op 22-01-2006 20:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb mijn computer een paar uurtjes van de stroom af gehad (had het stekkerblok even ergens anders nodig), en toen ik vanmiddag thuis kwam heb ik de stekker er weer in gedaan en wil het systeem ineens niet meer booten :? Hij lijkt volledig dood.

Ik heb de bios gereset (hielp niet), alle PCI kaarten (geluid + TV tuner), harde schijven, brander en floppydrive eraf gehaald. (hielp niet).

(toen had ik dus aangesloten: voeding, processor, geheugen, videokaart)

Vervolgens de stroom er weer afgehaald, batterijtje eruit, paar minuten later er weer in, systeem nog steeds dood.

Geheugen eruit in de hoop toch nog een paar piepjes ofzo te horen (:P) --> niks. Videokaart eruit --> niks.

De 4 diagnostic ledjes onderaan het moederbord branden alle 4 --> CPU wordt niet gedetecteerd?

De voeding gaat dus gewoon aan, CPU koeler gaat draaien maar blijft de hele tijd op full speed draaien (normaal gaat ie zachter).

Iemand enig idee wat dit kan zijn?

(Systeem = DFI Ultra-D bios 704-2BT, Venice 3000+, FSP 500W voeding, 6600GT, 2x 256MB PC2700 Infineon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magiel
Draai eens met slechts 1 geheugen reepje, en probeer dan alle sloten uit... Ik had zelfde soort probleem, toen was dat de oplossing.
In bios even goeie MEM settingskiezen en dan de 2e erbij pluggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erik1
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
magiel schreef op maandag 23 januari 2006 @ 21:14:
Draai eens met slechts 1 geheugen reepje, en probeer dan alle sloten uit... Ik had zelfde soort probleem, toen was dat de oplossing.
In bios even goeie MEM settingskiezen en dan de 2e erbij pluggen :)
Geprobeerd met verschillende DDR reepjes, maar werkte allemaal niet.

Ik denk dat het mijn CPU of Moederbord is, anders zouden de diagnostic leds wel aangeven CPU Detected (4 aan = system power on, 3 = cpu 2 = mem 1 = vga geloof ik) en zou ik wel piepjes horen (speaker jumper staat goed)

Ik ga morgen ff bij iemand langs om mijn CPU in een ander systeem te testen :) (heb zelf maar 1 s939 bord) Als dat werkt is het het mobo, zo niet de CPU. Dan 1 vd 2 maar terug sturen/brengen naar de winkel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Draait hier iemand RAID met een DFI Nf4? Ik krijg woensdag mijn DFI binnen en wil eigenlijk wel raid gaan draaien, maar wil wel ff weten of het een beetje snel is en of het makkelijk werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moffin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 10:30
Jahoor werkt goed, gewoon je windows cd erin en op F2 drukken en je raid drivers installeren die bij je dfi board zitten. :)

[ pvoutput | 5760 wp @ O 45° - Z 10° - W 45°]

Pagina: 1 ... 4 ... 15 Laatste

Dit topic is gesloten.