* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Scheelt een paar graden tov me gemodde NB47j
[ Voor 9% gewijzigd door sapphire op 22-06-2006 23:04 ]
ook betere temps ? of dat niet ?sapphire schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 21:03:
Voor de liefhebbers.......
[afbeelding]
[afbeelding]
Zoals te zien is heb ik 3 kleine stukjes van de vinnen verwijderd, wat een best k*t klusje was maar het resultaat mag er van mij zijn.
Dat ding recht mounten is ook zwaar irritant aangezien die "railsjes" waar je dat schroefje voor die armpjes moet inschuiven steeds wat te kort zijn, daarom is het bijna neit te doen op hem recht in eht midden boven de chipset te krijgen. Verder makkelijker te modden als de ZM NBF47.......
En voor zover ik zie koelt ie ook beter dan m'n gemodde NB47, simpelweg omdat hij breder is en zo meer flow vangtEn hij zit imho stabieler en steviger op de chipset vast
Goeie koop voor die 7€
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Is buigen een beetje te doen?
klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel
Buigen is overigens prima te doen, tis iets van 0,5mm dik alu
Maar is een GTX zo lang
Verwijderd
Middels een 60mm papst propellortje en wat stiek wat constructiefs bedacht, de regio blijft wel wat koeler nu.Vandread schreef op donderdag 22 juni 2006 @ 20:03:
Die dingen zitten vast gesoldeerd. (als je die bedoelt die ik denk dat je bedoelt)
Er is hooguit van MIPS een soort waterkoeler te koop die erop past (flowkill alert)
http://www.mips-computer.de/
Een fan erboven lijkt me zatvoor de overige, gewoon erop prutsen wat je vinden kan
Hij wordt ook significant hoger met overklokken, zon, 53 graden nu
sapphire schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:47:
Temps heb ik eht in m'n vorige post over
Maar is een GTX zo langja zelf heb k geen kaarten gehad langer dan de Ati X8x0 serie in me pc
Binnenkort hopelijk foto's online. Ik post het dan wel hier voor jou speciaal
|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
maar ach, beetje creatief en eht zal ook wel passen
foto's zijn altijd leuk
PS nog over me Zalman, ik ben vandaag neit over de 38 graden heengekomen terwijl ik normaal met deze temperatuur op me kamer toch al snel tegen de 41/42 aan zit
[ Voor 29% gewijzigd door sapphire op 23-06-2006 23:36 ]
Nu is mijn vraag of ik mijn videokaart dan in de onderste PCI-e kan doen, er was toch een mogelijkheid om zowel PCI-e slot 1 als 2 op 8x te laten draaien? Of is dat bij de Ultra-D niet mogelijk?
Als het goed is moet het gewoon werken. Heb het geprobeerd met m'n el-cheapo x600xt het deed gewoon z'n ding zoals altijd.Sir_G-nius schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 08:10:
Ik wil binnenkort het Maze4 Chipset blokje op de chipset van m'n DFI NF4 Ultra-D zetten. Omdat dat blokje hier toch maar niets ligt te doen..![]()
Nu is mijn vraag of ik mijn videokaart dan in de onderste PCI-e kan doen, er was toch een mogelijkheid om zowel PCI-e slot 1 als 2 op 8x te laten draaien? Of is dat bij de Ultra-D niet mogelijk?
offtopic: Zeg ivan, studenten horen niet zo vroeg wakker te zijn hoor....... Of moet ik je dat nog lere
Heb zelf m'n (inmiddels brakke) 7900GT en m'n nieuwe X1900 XT in het onderste PCIe 16x slot draaien op 8xSir_G-nius schreef op zaterdag 24 juni 2006 @ 08:10:
Ik wil binnenkort het Maze4 Chipset blokje op de chipset van m'n DFI NF4 Ultra-D zetten. Omdat dat blokje hier toch maar niets ligt te doen..![]()
M'n tijdelijk Radeon X300SE deed het NIET in dat onderste slot btw
[ Voor 8% gewijzigd door Demon_Eyez op 25-06-2006 21:55 ]
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover

Mobo cdtje helemaal geinstalleerd. Ook in device manager staan geen niet geinstalleerde apparaten.
Heb nu behoorlijk wat drivers ook van internet geprobeerd maar nog steeds geen geluid.
Ik kan ook geen playback device selecteren in audiomenuutje in controlpanel.
Dat printplaatje met die audiouitgangen die bij het mobo zit heb ik er trouwens niet ingezet.
Ben van plan om mijn spdif coaxiaal aan m`n reciever te hangen. Maar als winamp nu al helemaal niks speelt dan heeft het aansluiten ook weinig zin
Steek dat printje erin zou k zeggen......
Zoals al gezegd, dit is de omgeving rechts van je CPU socket.Tripp schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 17:21:
Smartguardian geeft 3 tempereturen, chipset, cpu en de zogenaamde PWM IC. Wat is die laatste en waar zit die? Deze wordt het heetst van allemaal.
Hij wordt ook significant hoger met overklokken, zon, 53 graden nu.
Bij mij word deze al 55 graden idle, zonder overklok
Heb een 120 mm intake fan @ 5v. * magiel heeft geen zin om 7v mod te doen

en een 120 mm outtake fan die bij een PWM temp van 55 graden op volluit gaat draaien & vanaf 25 (waar ik uberhaupt nooit onderzit) op halve kracht. Dit word geregeld door het moederbord zelf, ga er van uit dat dit gewoon 5v & 12v is. Op m`n CPU zit een Scythe katana met 92mm fan, ook tempgestuurd door mobo.
Met de airflow is niets mis mee, er zit tussen de in&outtake fan slechts de PCI-e stroomkabel, een stukje van de mobostroomkabels & de CPU koeler.
Ik draai nu al geruime tijd idle (msn`n & internetten) met een 45mm huis-tuin-&-keuken fan loodrecht op het mobo blazend, en de temp zakt niet onder de 48 graden.
Ik kan me herinneren dat toen ik nog met water koelde, deze nu zo "extreme" temperatuur nooit boven de 40 graden uitkwam, terwijl ik toch een Vcore van ~1.65 & Vdimm van ~3.6 gebruikte. Toen had ik een airflow gemaakt door 2 80x80 mm fans die minder dan de helft aan lucht verplaatsen dan m`n huidige 120mm fans.
Aangezien het oog ook wat wil, ben ik niet van plan een of andere gare constructie te maken met daarin een fan die op deze omgeving blaast. Is er misschien iemand die dit probleem ook ervaren heeft & eventueel opgelost?
Ik wil het er _niet_ over hebben.
Bwhahah idd! Als het goed is moet je hem ook nog enablen in de bios, maar dat weet ik niet 100% zeker...sapphire schreef op maandag 26 juni 2006 @ 07:47:
Hoe wil je je geluid laten werken als je geluidschip niet aangesloten zit ?
Idd niet erg handig van mesapphire schreef op maandag 26 juni 2006 @ 07:47:
Hoe wil je je geluid laten werken als je geluidschip niet aangesloten zit ?
-edit
Jumper omgezet en voila digitaal geluid via m`n reciever
Trouwens maak ik nou eigenlijk gebruik van nforcechip of van ac97 als ik spdif uit gebruik ?
[ Voor 19% gewijzigd door Chiel op 27-06-2006 21:52 ]
zit nu maar weer op me gskill HZ en heb ze zowel op 2,6 als 2,7v vdimm geprobeert, zowel de gele als de orange sloten en beide gaven overal op zelfs 200mhz (underclocked) al fouten met booten of soms amper in windows..
welk bios is aan te raden, en wat doe ik verkeerd, heb bios geoptimized alles volgens spd laten instellen en nog niet goed in windows op 200mhz

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Sticks in oranje sloten, drv strength op 5 of 6 , data strength op 2.
Ik kan 275 1:1 doen op 3-3-3-7-1T @ 2,65v
i7-3770K @ 4800 MHz | 2x4096 G.Skill F3-2400C10D-8GTX @ 2400 MHz | Gigabyte Z77X-UD5H-WB WIFI | Asus HD7950 DCU2 met Swiftech Komodo Ful Cover
zal die drive en data strength vanavond eens aanpassen, had deze auto staan, dan lijkt me toch ook wel goed, of kan dat een reden zijn dat ie zelfs pc3200 speeds niet eens trekt? heb nu me gskill HZ er weer inzitten om te kunnen posten/ replies checken...
ook heb ik maar 2,6 of 2,7v vdimm te kiezen met een extra 0.3v enabled eventueel..
[ Voor 14% gewijzigd door SAiN ONeZ op 28-06-2006 11:23 ]
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Volgens de berichten op Xtreme en wat ik zelf heb ondervonden is DRV strength en Data Strength nogal van grote invloed op stabiliteit . Ga in elk geval GEEN DRV Strength 7 of hoger en Data strength 3 en hoger gebruiken, want daar kunnen die Micron chips en/of het oude slechte PCB niet goed tegen.
Begin met 5/2 dan 6/2. Welk PCB revisie heb je eigenlijk, 16TD1 toevallig?
Voor meer info moet je maar eens op Xtreme speuren, zijn wel aardig wat topics te vinden. Zeker in dat grote RAM topic, daar kom je genoeg Crucial Ballistix tegen
Dit is een screen van 11x235 op 2.5-2-2-7-1T bij 2.55v en DRV Strengh op 5, Data Strength op 2

[ Voor 20% gewijzigd door Demon_Eyez op 28-06-2006 13:01 ]
Damn! 320 gaat inderdaad wel lekkersain onez schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 13:00:
keb het 16td pcb, zal dat andere bios een testen, een andere tweaker, ferry82 had zijn opteron146 op 3,2ghz draaien en zijn z503 zelfs op 320mhz 1:1 daarbij en hanteerde dat 329 bios, die heb ik dus maar geflasht maar zal dat ander eens testen vanavond, eerst werken (lees fora afstruinen)
Je moet je er wel van bewust zijn dat16TD pcb maar tot 2.8v kan hebben en vaak 2.9v of 3.0v nodig heeft om die 300 en hoger te halen. Voor een leuke benchmark is het wel leuk om te doen, maar 16TD en al de revisies daarvoor gaan kapot bij een hoog voltage. Maandje draaien op 2.8v -2.9v en je kan hoogst waarschijnlijk RMA gaan doen.sain onez schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:13:
ik heb het 16TD pcb, ben nu aan t werk, collega gaat met zijn single core 3000 en MSI plat mobo bij mij het ram ook nog eens testen, zal tevens dat bios wat je noemt eens testen, maar indd 320mhz ram is erg hoog, daarom leek me dat bios ook wel oke
16TD1 heeft dit probleem niet meer en de 300 is al te halen met 2.8v
Was bezig met m'n casemod, en maakte perongeluk kortsluiting. Uiteraard trapte de beveiliging in m'n OCZ powerstream in, en klapte hij uit.
Nadat ik de kabel er uit gehaald had, en vervolgens weer ingepluged had, wilde hij helaas nie meer opstarten.
Alles eraf gehaald (schijven, NIC, geluidskaart etc etc..) maar wilde niet baten.
Heb naar de LED's gekeken van de bootstatus. Alle 4 de leds blijven branden. Het boekje vermeld, dat het systeem bezig is met opstarten. Hij komt nie eens voorbij de CPU of RAM check.....
Hoop echt dat hij nie dood is.... [/fingercross mode]
iemand?
Gewoon een beetje spelen.
Check het verschil, de 6600GT is volgens mij even lang als een Ati X800 serie (heb zelf een X800XT PE gehad).sapphire schreef op vrijdag 23 juni 2006 @ 07:47:
Temps heb ik eht in m'n vorige post over
Maar is een GTX zo langja zelf heb k geen kaarten gehad langer dan de Ati X8x0 serie in me pc

Niet bepaald kort nee, volgens mij is de X1900XTX nog groter, maar dat durf ik niet te zeggen...
Demon Eyez

Met windows starten met enkel die brakke stick de vreemdste meldingen dat de install repaired moet worden en met de andere stick of t HZ boot t direct probleemloos door heb zelfs een combi van HZ en z503 gehad draaien op 275x10 mem 1:1 275mhz @ 2,6v vdimm en deed een dual pifast41 run probleemloos draaien. en volgens mij is de rma afhandeling van crucial ook niet een van de snelste, of heeft iemand tips hiervoor?!
[ Voor 14% gewijzigd door SAiN ONeZ op 29-06-2006 00:26 ]
Verwijderd
Systeem:
DFI Lanparty SLI-DR
Amd 64 3000+
2 x 512 mb G.skill utt
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-06-2006 10:13 ]
Verwijderd
Ik draai sinds Januari met 2,91 Volt en ook meer geprobeerd ik heb oude revisie maar nooit problemen gehad.Demon_Eyez schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 14:58:
[...]
Je moet je er wel van bewust zijn dat16TD pcb maar tot 2.8v kan hebben en vaak 2.9v of 3.0v nodig heeft om die 300 en hoger te halen. Voor een leuke benchmark is het wel leuk om te doen, maar 16TD en al de revisies daarvoor gaan kapot bij een hoog voltage. Maandje draaien op 2.8v -2.9v en je kan hoogst waarschijnlijk RMA gaan doen.
16TD1 heeft dit probleem niet meer en de 300 is al te halen met 2.8v
Zijn idd erg veel setjes dood gegaan ik heb geluk denk ik.
De 320mhz is verre van stabiel alleen Everest 300mhz = 24/7
Verwijderd
Bij pingen naar de router (192.168.2.1) krijg ik de melding: doelhost niet bereikbaar.aramdin schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:19:
Wat gebeurd er als je pingt naar je router? Gebruik je DHCP of hard ingesteld IP? Windows Firewall aan/uit?
Ik gebruik DHCP, windows firewall aan of uit maakt geen verschil. Ook met een andere UTP kabel heb ik geen internet. Ik gebruik overigens de laatste officiele bios.
Verwijderd
Gelukt, internet doet het weer. Dank jearamdin schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 10:50:
Hmm weird, probeer je ip hard in te stellen & kijken of je dan verder komt.
vb.
IP: 192.168.2.10
Subnet: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.2.1
DNS: 192.168.2.1
Krijg je op dit moment wel correct een IP adres uitgedeeld van je router?
Whehe, denk dat die X1900 XT even groot is, door die witte koeler lijkt íe nog groter
Hoe weet jij dat ik een nieuwe ATi heb btw?
@ Yves_d
Misschien beledig ik je nu wel, maar ik heb het zelf ook een keer gehad
Je hebt TWEE ethernet poorten op je mobo, zit het stekkertje wel in de goede poort?
Ook niet in het bios gerommeld dat er één uit staat ofzo?
@ Sain Onez
Nou dat begint al lekker met je ram dan.

Naar wat ik heb begrepen kan je rechtsreeks contact met Crucial opnemen en RMA aanvragen. Ze heben een hotline die je kan bellen, en die schijnt wel goed te zijn. Wel eisen dat je de 16TD1 revisie krijgt, daar moet je soms wat meet moeite voor doen maar laat je niet afschepen als je net ff niet de beste medewerker treft aan de lijn.
Wat beterft MemTest. Draai MemTest vanaf een bootable CD oid. Die werkt stukken beter dan die ingebouwde shit. Is toch wel fijn dat je kan zien in welke test je brakke stick over z'n nek gaat.
Kan je mss meteen een foto maken die je als bewijs mee kan sturen voor je RMA
maargoed ik wacht nog even op een reactie van de vorige eigenaar, en kan wel alvast indd de memtest van cd booten en pics van maken.. thnx
De 1900XTX is de langste kaart op het moment volgens alle sites zowat en ik heb er een dus ga er maar van uit dat het zo is sinds ik daardoor een nieuwe kast heb gekochtaramdin schreef op woensdag 28 juni 2006 @ 23:54:
Check het verschil, de 6600GT is volgens mij even lang als een Ati X800 serie (heb zelf een X800XT PE gehad).
[afbeelding]
Niet bepaald kort nee, volgens mij is de X1900XTX nog groter, maar dat durf ik niet te zeggen...
Demon Eyez?

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||
Ik heb thuis een glazen bol waarin ik elke dag kijk
@yves_dDemon_Eyez schreef op zondag 25 juni 2006 @ 21:54:
[...]
Heb zelf m'n (inmiddels brakke) 7900GT en m'n nieuwe X1900 XT in het onderste PCIe 16x slot draaien op 8x
M'n tijdelijk Radeon X300SE deed het NIET in dat onderste slot btw
No problem, blij dat het werkt
[edit]
@Demon_eyez
Als je er zo uitziet als je avatar dan denk ik dat iedere tweaker je wel had herkend
[ Voor 14% gewijzigd door aramdin op 29-06-2006 18:12 ]
Whehe, lekker snugger van mearamdin schreef op donderdag 29 juni 2006 @ 16:25:
@Demon_Eyez
Ik heb thuis een glazen bol waarin ik elke dag kijk
Het is echt een bakbeest die kaart.:) Denk dat ik geeneens alle SATA poorten zou kunnen gebruiken als m'n kaart in het bovenste PCIe 16x slot zou zitten, want hij valt er net nog overheen
[ Voor 3% gewijzigd door Demon_Eyez op 29-06-2006 17:22 ]
Vandaag bij Alternate een Arctic freezer 4 op de kop getikt voor een welgetelde 9€ dus deze gaar verzaagd worden naar de mod van GXP345 van DFI street
De zalmen NBF47 is leuk maar ik kwijl al maanden bij het aanzien van een gemodde Arctic op de chipset dus hoogtijd dat ik ehet zelf eens ga fixen....als k klaar ben maak k wel weer lief plaatjes
Ben na mn mod welgeteld 1x in de bios geweest, daarna beeldcorruptie. Na het uit/aanzetten kreeg ik geen beeld meer...
Heb toen besloten om maar een Abit KN8 SLI te kopen voor 99e, heb ik standaard heatpiped koelingsoplossing. Idle met normale temps (zeg 25gr kamer temp) 32c, stressed 38.
Stressed zit ik op dit moment <40c
[edit]
Ik zeg je 1 ding, gebruik een fijn ijzerzaagje. Dremel vond ik NIET te doen...Zal ff kijken of ik vanavond even wat pics kan posten voor je.
[ Voor 16% gewijzigd door aramdin op 06-07-2006 16:07 ]
Ik was trouwens al begoonnen emt een figuurzaagje...ik zag namelijk vaker in metaal voor pc-related stuf
Maar bedankt voor de tip en fotos zijn altijd goed
Maar wat heb je gesloopt dan, dat je bord geduuk is?aramdin schreef op donderdag 06 juli 2006 @ 16:00:
Mooi verhaal hier: ik had hetzelfde gedaan en heb mn board geslooptIk won er wel met gemak 10graden mee.
Ben na mn mod welgeteld 1x in de bios geweest, daarna beeldcorruptie. Na het uit/aanzetten kreeg ik geen beeld meer...
Heb toen besloten om maar een Abit KN8 SLI te kopen voor 99e, heb ik standaard heatpiped koelingsoplossing. Idle met normale temps (zeg 25gr kamer temp) 32c, stressed 38.
Stressed zit ik op dit moment <40c
[edit]
Ik zeg je 1 ding, gebruik een fijn ijzerzaagje. Dremel vond ik NIET te doen...Zal ff kijken of ik vanavond even wat pics kan posten voor je.
Ben ook al keertje herkend op een feestje (Dance valley ofzo) door iemand die m'n avatar herinnerde, niets leukers als op een feest mensen helemaal kniftig maken die lenzen

Ik heb helaas geen pics meer geschoten toen ik mn 2de manier van mounten had uitgevonden. Deze mounting gaf dus problemen!
De schroeven moeten op ongeveer dezelfde hoogte als het PCIe slot blijven.
-Als 2de manier heb ik 2 moederbord spacers (die koperen dingen die je in je mobo tray schroeft) in elkaar geschroefd.
-Daarna schroef je met een moertje die constructie aan de andere kant van je mobo vast.
-Vergeet niet om die stoffen "standoffs" tussen het mobo & spacers/moertje te doen (voor de zekerheid)
[ Voor 7% gewijzigd door aramdin op 06-07-2006 22:36 ]
Verwijderd
Ik ben in het bezit van een Ultra-D , en ben nu de ChipSet koeler eraf aan het halen.
Maar er zit een laagje grijs prut ( pasta ) op die ik er niet zo af kan vegen , maar echt keihard is.
Wat is de beste manier om die rotzooi eraf te halen zonder dingen te gaan beschadigen.
Alvast bedankt.
Heerlijk die arctic...
En ik heb een Venice 3000 met een DH-e6 revision dus zou ik die bios kunnen gebruiken ? ( heb ook tccd geheugen ).
En welke bios raden jullie mij aan om te overclocken ? stabiliteit is ook een must.
Ben ook @ google en dfi forums aan het kijken maar wil toch zekerheid door de meningen en antwoorden van jullie guys
* DPAD * : DF! LP U-D S939 V2N!C2 3K+ @ +2.8GHz 24/7 TR XP-90C - AMD GeekZ : LvL 2 #1 @ 3024Mhz
Gebruik een scheermesje en AcetonVerwijderd schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 16:56:
Haai Haai Mede-Tweakers,
Ik ben in het bezit van een Ultra-D , en ben nu de ChipSet koeler eraf aan het halen.
Maar er zit een laagje grijs prut ( pasta ) op die ik er niet zo af kan vegen , maar echt keihard is.
Wat is de beste manier om die rotzooi eraf te halen zonder dingen te gaan beschadigen.
Alvast bedankt.
Ja hoor is een prima bios, heb hem zelf ook al bijna een half jaar. Draaide heerlijk met m'n SanDiego Rev E4 icm Gkill TCCD, daarna icm OCZ Plat. TCDD en nu Crucial Ballistix (micron 5D)Insaniti schreef op vrijdag 07 juli 2006 @ 22:24:
704-2BTA. Let wel, enkel te gebruiken met een Rev. E CPU!
En ik heb een Venice 3000 met een DH-e6 revision dus zou ik die bios kunnen gebruiken ? ( heb ook tccd geheugen ).
En welke bios raden jullie mij aan om te overclocken ? stabiliteit is ook een must.
Ben ook @ google en dfi forums aan het kijken maar wil toch zekerheid door de meningen en antwoorden van jullie guys
[ Voor 43% gewijzigd door Demon_Eyez op 09-07-2006 13:22 ]
heb nog een verhaaltje namelijk :
Amd venice 3000
Dfi Ultra-D laatste dfi bios
Geil Tccd Ddr 550 2,5-4-4-7
Als ik een hoge oc draai die niet pi 32 stable is en weer lager wil op een pi 32m stable setting dat die niet altijd pakt. Daaruit blijkt dat die niet volledig stabiel is. Dus ik kan beter eerst gaan primen ? Als dat ff goed gaat dan pi32 m en dan +2 prime. Want ik raak een beetje in de knoop tussen alles settings en tests enz.
Nog iets vaags met geheugen namelijk 300 Mhz draai ik 2,5-4-4-7 dit is ongeveer het max bij deze settings de rest is AUTO , want met auto haal ik toch meestal de hoogste mhz en stabiele clocks. Vooral als is ik aan de Dqs,Idle Cycle,R/w Queque,Bypass,33 Byte,Dram..,Async timings ga klooien dan komt het meestal op geen boots.
Op mijn max mhz en ''eigen timings'' kom ik op 312 mhz maar dit is maar 2 x @ Pi 32 M behaald dus dit is gewoon overkill en nooit stabiel te krijgen ?
Ben ik nu een noob die met goedkope stuff max oced wil draaien en dat gewoon niet te doen is ?
Dan heb ik nog een xp90c met tornado 92mm + artic silver en die koelt wel lekker alleen of ik nu op 1,4 v draai of 1,6 de 100 % load temps zijn hetzelfde 48/49 , hoe kan dit ( inclusief de 10 Celcius + optie @ dfi bios
XMS-PC3200C2 Rev5.1/6.1 (2-3-3-6-1T) --chip--> Mosel Vitelic 5ns
of
CMX512-3200C2 / XMS3202 / Ver 5.1 / 0449107-0 / / ProMoss _5 Rev A
Het gaat hier om corsair memory Twinx512 3200C.
Mijn vraag is zijn deze hetzelfde? En in welke sloten moet ik ze stoppen. Aangezien tccd chips in oranje moeten etc. Kom er dus niet echt achter wat voor chips dit zijn.
Verwijderd
ik heb mij laten verleiden door een Ultra-D, en ben nu bezig met het opbouwen van de pc. Standaard zet ik in elke computer die ik bouw, een andere NB cooler...
Bij dit plankje wordt dat wel errug moeilijk gemaakt....
Hoe kan ik dit oplossen? En dan niet zo'n ubergrote cooler als hierboven staat (arctic freezer?)....
BVD, Sieger.
EDIT: Ik heb er dus een 7800GTX XXX + Arctic Accelero X1 in hangen
EDIT 2: Het nieuwste Zalman blokje is besteld!!
Kan ik ook mijn 7800GTX in het onderste PCI-E slot doen? Of draaitie dan niet op x16 oid?
[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 20:48 ]
ik heb ondertussen al zeker 4 oplossignen geziien voor die chipset koeler
Verwijderd
Ik heb op dit moment een ASRock 939SLI32 eSATA2 maar deze laat me 4400+ niet verder gaan dan 2.4Ghz met welke instellingen dan ook.
Dus ik dacht ik koop zo'n DFI lanparty aangezien ik eerst bezuinigd had op me mobo, waar ik nu dus spijt van heb. Maar ik zie dat all deze bordjes maar 2 pci sloten hebben. Zijn er geen mensen die hier problemen mee hebben gehad? Ik heb op dit moment een ethernet kaart en een X-FI dus dat zit het gelijk vol.
Maar mss domme vraag, maar vanwaar die ethernetkaart.....?
Verwijderd
Euh, wat moet je met een losse ethernet kaart?Verwijderd schreef op zondag 09 juli 2006 @ 23:03:
ik heb een vraag.
Ik heb op dit moment een ASRock 939SLI32 eSATA2 maar deze laat me 4400+ niet verder gaan dan 2.4Ghz met welke instellingen dan ook.
Dus ik dacht ik koop zo'n DFI lanparty aangezien ik eerst bezuinigd had op me mobo, waar ik nu dus spijt van heb. Maar ik zie dat all deze bordjes maar 2 pci sloten hebben. Zijn er geen mensen die hier problemen mee hebben gehad? Ik heb op dit moment een ethernet kaart en een X-FI dus dat zit het gelijk vol.
EDIT: ik moet sneller typen
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-07-2006 23:27 ]
Verwijderd
ik ga me bios proberen te flashen werkt het niet
dan word het een DFI Lanparty UT nF4 Ultra-D. nForce4 voor mij
Ik heb een vraagje over een bapaald DFI mobo, namelijk DFI LanParty UT nF4 Ultra-D.
Het zit namelijk zo:
Twee maanden geleden heb ik een nieuw systeem aangeschaft bij Alternate. Alles werkt naar behoren, maar er is één probleem. Elke keer als ik m'n computer opstart krijg ik een melding: System is running in Fail-Safe Mode. Please recheck - BIOS CMOS Setup
Ik had daarom twee weken geleden een topic geopend over dit probleem: Klik!
Ik was door dat topic nog niet veel wijzer geworden, dus heb ik gisteren maar even Alternate gebeld. Alternate vertelde mij dat het waarschijnlijk een fout van het mobo is, en dat ik m'n moederbord terug kan brengen, zodat ze 'm daar kunnen testen. Dat ga ik dus deze week doen.
Ik mag dus waarschijnlijk een ander moederbord uitkiezen (omdat Alternate de Abit AN8-SLI niet meer verkoopt). Ik ben nu aan het kijken voor een DFI LanParty UT nF4 Ultra-D.
Mijn vraag is nu:
Ik vind die DFI LanParty UT nF4 Ultra-D een leuk moederbord, maar ik wil een andere NorthBridge koeler! Ik heb gezien dat het helaas niet makkelijk is bij dit mobo om een andere koeler op de NorthBridge te zetten!
Nou heb ik twee oplossingen bedacht:
• 1: Ik schaf een Zalman koelblokje aan, die ik dan ga modden om 'm passend te krijgen op m'n mobo (omdat ik een 7900GT heb die heel erg uitsteekt over de NorthBridge koeler!) Bijvoorbeeld deze, ZM-NBF47:

• 2: De DFI LanParty UT nF4 Ultra-D heeft twee PCI-E x16 sloten, althans, dat dacht ik. Het mobo heeft géén SLI. Dus ik dacht dat het misschien mogelijk was om mn graka in het onderste slot te steken, i.p.v. het bovenste. Als mn graka namelijk in dat onderste slot zit, dan kan ik gewoon een willekeurige NB koeler op m'n mobo zetten, want de graka zit dan toch niet in de weg!

Zijn deze oplossingen mogelijk?
Alvast bedankt!
Je kan natuurlijk altijd nog de mod uitvoeren zodat je van deze Ultra-D een SLI versie maakt. Dan kan je het bord op SLI modus instellen en draaien het onderste en bovenste PCIe slot beiden op 8x.
Mijn Radeon X1900 XT zit nu in het onderste slot op 8x speed en dat gaat prima
[ Voor 5% gewijzigd door Demon_Eyez op 13-07-2006 09:10 ]
En die Zalman werkt ook, beetje knutselen dat wek, amar t werkt......
ik heb een x1600 pro in mijn 2de slot vanweg mijn nb koeling.
Die draait dus maar op 2x ?
meer bandbreedte dan x8 is zeker toch niet nodig ?
Gurneyhck schreef op zondag 09 juli 2006 @ 19:28:
Hallo heren, heb even een vraagje. Ik ga binnenkort weer eens een nieuwe overklokpoging doen. En heb eens even opgezocht wat voor chips er op mijn geheugen zit. Ik kom op het volgende uit:
XMS-PC3200C2 Rev5.1/6.1 (2-3-3-6-1T) --chip--> Mosel Vitelic 5ns
of
CMX512-3200C2 / XMS3202 / Ver 5.1 / 0449107-0 / / ProMoss _5 Rev A
Het gaat hier om corsair memory Twinx512 3200C.
Mijn vraag is zijn deze hetzelfde? En in welke sloten moet ik ze stoppen. Aangezien tccd chips in oranje moeten etc. Kom er dus niet echt achter wat voor chips dit zijn.
Optie 1 word het dan, maar hoe ga ik dat in godsnaam doen?
Er zijn drie verschillende chipsetkoelers die ik op het oog heb:
Zalman ZM-NB47J

Zalman ZM-NB32K

Zalman ZM-NBF47

Het is nogal een moeilijk klusje om er een stukje tussen uit te zagen vind ik.
Zijn er hier meer mensen die één van deze drie koelers op hun DFI bordje hebben? En zo ja, hoe hebben jullie 'm dan gemod?
Foto's volgen nog wel
Maar je hebt ook een lastige kaart ervoor hoor........
• Gehad, dus nu niet meer? Of nog steeds?sapphire schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:33:
1e en 3e gehad.. 2e is geloof k neit meer verkrijgbaar.....
Foto's volgen nog wel
Maar je hebt ook een lastige kaart ervoor hoor........
• Graag! Foto's wil ik wel! Kan ik ten minste zien hoe jij 't gedaan hebt
CdD schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 20:43:
[...]
• Gehad, dus nu niet meer? Of nog steeds?
• Graag! Foto's wil ik wel! Kan ik ten minste zien hoe jij 't gedaan hebt

Heb ik al een keer gepost, maar vooruit
: Ik ben aan het oc en nu ben ik erachter gekomen dat als ik met een bepaalde setting ( meeste mem timings op auto ) geprimed heb en het is stable. Dat ik dan later als ik het weer ga testen met dezelfde settings behalve voltage dat de AUTO settings verschillen. Ik zie dit met A64 tweaker.
Heeft iemand hier last van of al opgemerkt. Dat het dan automatisch wordt aangepast ?
En ik heb ook nog dat vaak dat als ik 4+ of nog meer prime stable heb dat dat helemaal niet stable hoeft te zijn. Want als ik het vervolgens na want anders te hebben geprobeerd terug zet en dan weer laat primen, dan moet ik meestal weer wat aanpassen.
Ik heb ook nog iets vreemds dat me geheugen 2-4-4-7 draait en de rest auto @ 300 Mhz prime 7+ stable maar met divider @ 280 kom ik echt niet makkelijk stable.''Insaniti heeft ergens gelezen dat oc'ers wel 10 dagen bezig kunnen zijn''. Ik ben al vanaf vrijdag bezig
Misschien kan iemand mij uit de brand helpen die er meer verstand van heeft
*Zo ga ik echt wel achter lopen @ DPAD
[ Voor 22% gewijzigd door iNSANiTi op 12-07-2006 23:48 ]
Misschien een domme vraag, maar hoe heb je die stukjes er dan af gehaald? Met een zaag? Een tang? Of iets anders?aramdin schreef op woensdag 12 juli 2006 @ 22:40:
[...]
[afbeelding]
Heb ik al een keer gepost, maar vooruit
NB47j met X800 series en Zalman VF-700
NB47j closeup mounted
NBF47 closeup
NBF47 met x300SE
Gemodde Arctic Freezer
mounting gemodde Freezer
onscherp totaal shot gemodde Freezer+ Ati Sicencer 4
NB47J heb ik vanaf een week nadat ik eht bord had tot paar weken geleden gedraait, toen 2 weekjes die NBF47 en nu een paar dagen die Freezer.
Allemaal gemod met figuurzaag, kniptangetje, gewoon tangetje en metaal vijl......
Nog verschil in temps gemerkt met die 3 verschillen nb ? ( wel fan geen fan ? / wat voor ?/ voltage @ nb
Edit : Kan je trouwens op een ram chip een heatsink plakken met koelpasta ertussen ?
*schiet me in 1 x te binnen en heb geen idee of het kan lol
[ Voor 35% gewijzigd door iNSANiTi op 13-07-2006 13:23 ]
Dat zijn 1000 en 1 combi's he...3 koelers, fans @ verschillende voltages, verschillende kamer temps en verschillende chipset voltages
Met me nieuwe kast heb ik geen front intake meer, merk ik wel aan me temps van de chipset die was anders stukkie lager, nu iets van 50+ met gamen enzo (in de warmte)
Misschien ook maar es een Freezertje op bouwen.
Verwijderd
Heb er een pci vga kaart in zitten (mijn 7900gt komt binnenkort) maar als ik mijn pc aanzet blijft die even aan, en reboot die na 3-4 seconden meteen. Als ik de vga eruit haal blijft die door booten (wat ik hoor aan de harde schijf)
Heb al 4 keer geprobeerd om bios te resetten, helpt niet, alles eraf gekoppeld, helpt ook niet ..
Nee dat kan niet. Heatsinkjes voor op je RAM plak je er meestal gewoon op. Met koelpasta blijven ze niet zitten (geen gaatjes om te mounten he...) En eenmaal gemonteerd en ingebrand kun je ze niet meer hergebruiken...Insaniti schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 13:22:
nette mods sapphire beun0rz.
Nog verschil in temps gemerkt met die 3 verschillen nb ? ( wel fan geen fan ? / wat voor ?/ voltage @ nb)
Edit : Kan je trouwens op een ram chip een heatsink plakken met koelpasta ertussen ?
*schiet me in 1 x te binnen en heb geen idee of het kan lol*
i7 9700k + Be-Quiet Dark Rock 4 Pro | Gigabyte Z390 Aorus Ultra | Gigabyte RTX5070Ti | Samsung 970 Pro 512GB + 860 EVO 1TB + 860 QVO 4TB | 2x8GB DDR4 3000Mhz | Seasonic Platinum 660W | Fractal Design R6 | Samsung Oddyssey G7 Neo | Edifier M60
Verwijderd
geheugen probleem welke bank zit het ram geel of oranje??Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:20:
Ik heb hier een DFI NF-4 Sli-dr Expert, en heb er een probleem mee.
Heb er een pci vga kaart in zitten (mijn 7900gt komt binnenkort) maar als ik mijn pc aanzet blijft die even aan, en reboot die na 3-4 seconden meteen. Als ik de vga eruit haal blijft die door booten (wat ik hoor aan de harde schijf)
Heb al 4 keer geprobeerd om bios te resetten, helpt niet, alles eraf gekoppeld, helpt ook niet ..
Alles goed jongen
Back ontopic!
Lol, dacht dat ik in het waterkoeling topic zat hehe. Koen, check je diagnostic ledjes, wat komt daar uit rollen?
[ Voor 28% gewijzigd door aramdin op 13-07-2006 23:42 . Reden: Me = dumbass :p ]
Geloof mij, je kunt heatsinkjes verbasend lang laten zitten zonder mounting, ik heb sinks gehad die een maand lang ondersteboven gehangen hebben en alleen vast zaten door wat ceramique.Sp33dFr34k schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 18:53:
[...]
Nee dat kan niet. Heatsinkjes voor op je RAM plak je er meestal gewoon op. Met koelpasta blijven ze niet zitten (geen gaatjes om te mounten he...) En eenmaal gemonteerd en ingebrand kun je ze niet meer hergebruiken...
En anders vouw je een paperclip in een U-vorm en schuif je die tussen de ribjes van de sinkjes zodat deze de sinkjes tegen eht geheugen gedrukt houden....
Verwijderd
Alleen de laatste brand niet (van system start up dus).. de rest wel, ook zonder vga (dan brand dus ook het lampje vga detectedaramdin schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:49:
@Koen14
Alles goed jongen? Post je probleem aub in het juiste topic > [rml][ OC-939-Ervaringen] DFI Lanparty nF4 - deel 8[/rml]
Back ontopic!
Lol, dacht dat ik in het waterkoeling topic zat hehe. Koen, check je diagnostic ledjes, wat komt daar uit rollen?
En als ik de pci kaart erin doet, gaat eerst de 3 ledjes branden (vga, cpu, dram detected) en dan na 2 sec blijft alleen vga detected branden en dan reboot die. (wat ik hoor aan de chipset fan die dan hard gaat blazen) en dit blijft die doen. Behalve als ik de vga eruit haal.
Ja man, alles goed met mij, ga vandaag op vakantie! en met jou ?
In oranje, heb ook al 1 stickje geprobeerd, en ook al geel geprobeerd, geen resultaat.Verwijderd schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 21:13:
[...]
geheugen probleem welke bank zit het ram geel of oranje??
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 14-07-2006 13:15 ]
Ik heb net in het topic "Asus A8N-SLI Deel 2" een vraag gepost, maar ik zag net pas dat dat topic al meer dan twee weken inactief is.. Dus ik dacht dat ik misschien hier beter of sneller geholpen kan worden (aangezien ik in dit topic al een x eerder geholpen ben).
Bonjour!![]()
Ik heb even een vraagje..
Ik wil over een paar daagjes een nieuw moederbord kopen voor socket 939.
Ik twijfel tussen twee mobo's:
• Asus A8N-SLI Premium
• DFI LanParty UT nF4 Ultra-D
Ik wil mijn A64 3500 Venice wel een beetje kunnen overklokkenIk weet dat dat DFI mobo lekker kan overklokken, maar kan die Asus dat ook een beetje?
Mijn voorkeur gaat uit naar de Asus, omdat ik met Asus goeie ervaringen heb en DFI ken ik niet zo goed. Ook heeft het Asus mobo wat meer features dan die DFI (SLI, meer 8x Sata, Heatpipe koeling), maar zoals ik al zei wil ik ook lekker kunnen overklokken.
Als ik ga overklokken dan wil ik m'n processor van 2.2Ghz naar ± 2.6Ghz hebben. Ik weet dat dat makkelijk haalbaar is met dat DFI moederbord, maar kan ik met dat Asus mobo ook zo ver gaan?
Met het overklokken van je cpu moet je cpu die snelheid natuurlijk ook aankunnen. De dfi is een stabieler bordje met wat meer overklok opties. Ik heb zelf ook een asus gehad en draai nu ook op een ultra-D. Het bordje bevalt me zeer goed. je moet alleen voor je zelf afwegen wat je belangrijker vind. Meer opties (zoals sli) of stabieliteit + overklokbaarheid.CdD schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 14:33:
Goeiemiddag![]()
Ik heb net in het topic "Asus A8N-SLI Deel 2" een vraag gepost, maar ik zag net pas dat dat topic al meer dan twee weken inactief is.. Dus ik dacht dat ik misschien hier beter of sneller geholpen kan worden (aangezien ik in dit topic al een x eerder geholpen ben).
[...]
Al mis ik wel die extra sata poortjes
Ik snap je niet helemaal..sapphire schreef op vrijdag 14 juli 2006 @ 16:09:
ow wat is ik toch blij emt me ultra-D.....eentje emt SLI en heatpipe koeling ...wahahahahaha
Al mis ik wel die extra sata poortjes
Dat je SLI hebt, dat snap ik (staat op je specs page).
Maar de rest snap ik niet echt

sapphire schreef op donderdag 13 juli 2006 @ 12:50:
NB47j met 6600GT
NB47j met X800 series en Zalman VF-700
NB47j closeup mounted
NBF47 closeup
NBF47 met x300SE
Gemodde Arctic Freezer
mounting gemodde Freezer
onscherp totaal shot gemodde Freezer+ Ati Sicencer 4
NB47J heb ik vanaf een week nadat ik eht bord had tot paar weken geleden gedraait, toen 2 weekjes die NBF47 en nu een paar dagen die Freezer.
Allemaal gemod met figuurzaag, kniptangetje, gewoon tangetje en metaal vijl......
Ik heb een DFI Lanparty nF4 Ultra D.
Ik kan op de site van DFI niets vinden.
ASUS P4C800 DELUXE, 1024 , x120GB WD 7200, Radeon 9500, 2 maal Dell TFT 20 inch, Sony DVD+RW, LiteOn 32
Lol, check eens op de cd voor Smartguardian. Staat ook de site van DFI hoor...Een beetje zoeken kan geen kwaad!Starky schreef op zaterdag 15 juli 2006 @ 18:47:
Is er ook een standaard proggie wat de temperatuur meet van de proc en de kast.
Ik heb een DFI Lanparty nF4 Ultra D.
Ik kan op de site van DFI niets vinden.
Iemand hier die een linkje heeft naar info hierover?
Alvast bedankt
ps: probleem is dat mijn X-fi en X1900 samen op IRQ 18 zitten. De x-fi zit nu in in het 1na onderste pci slot
PCIE2 - leeg
PCIE1 - X1900XT
PCIE3 - leeg
PCIE4 - leeg
PCI1 - X-fi
PCI2 - leeg
Ik kan helaas PCI2 nu niet goed testen omdat het PCIbracket van mijn kast niet toelaat de kaart helemaal in het slot te krijgen....
[ Voor 51% gewijzigd door Help!!!! op 19-07-2006 23:15 ]
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 7700X | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | LG 38GN950-B 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift | WD Black SN850X 1TB M.2
Dit topic is gesloten.