Vandaag op zoek gegaan naar een waardige vervanger voor m'n Sigma 15-30EX, die ik te groot vind voor een backup lens. Ik was van plan een Canon 17-40 L te kopen... bellen naar:
Kamera Express: uitverkocht, levertijd onbekend.
Foka Rotterdam: uitverkocht, levertijd onbekend.
Fotoklein Professional: uitverkocht, levertijd onbekend.
Toen maar naar Konijn gebeld voor een levering per post:
Konijnenberg: uitverkocht, levertijd onbekend.
En aangezien ik bij andere zaken hier in de omgeving van Rotterdam 200 euro meer moet betalen, heb ik dus gepraat met Kamera Express en ben ik maar naar huis gegaan met een Tamron 17-35/2.8-4.0.
Leuke lens. Met z'n 440 gram lekker licht en compact ook nog. Zoomring werkt lekker soepel. Wat ik tot nu toe heb gezien is ie vrij soft op f/2.8, maar begint hij al lekker op te gang te komen vanaf f/3.5. Alleen die focusmotor: erg traag. Ik dacht dat m'n 17 jaar oude 100-300/5.6L de traagste AF motor ooit had, maar deze Tamron is nog trager

. Gelukkig is de trage motor in de praktijk bijna nooit een probleem, want hij is toch vrij stil en zo ver hoeft die motor niet te draaien om van 30cm naar oneindig te gaan.
Alleen heb ik wel een groot probleem, waarvoor ik de lens zo spoedig mogelijk terugbreng naar de winkel: Er zit één of andere kras/splinter ín de lens zelf. Achter het voorste glaselement, ongeveer 2mm van de rand. Heel vreemd.Ik zie het niet terug op de foto, maar zoiets is gewoon onacceptabel en zou bijv. voor flare of andere neveneffecten kunnen zorgen.
Ik zal later wel even een paar foto's plaatsen.