Wat moet je aan deze foto zien? Dit is wel echt pixelpeeing zegWVL_KsZeN schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:10:
hier nog een snel testje wat betreft scherpte van de canon 50mm f1.8 (genomen op f1.8). (onderwerp is een a4-tje met een streepje uit de laserprinter)
[afbeelding]
Dit is een flink ingezoomde crop, om de pixels even duidelijk te maken. De scherpte is dus écht bijna op pixel-level!! Als je bedenkt hoe de camera de pixels berekent (uit losse R, G en B pixels) lijkt het me zelfs dat de lens de camera overtreft! Ik ben nu echt overtuigd van de plastic fantastic(geen slechte koop voor 70 eurie)
Overigens is mijn pakje aangekomen bij Photozone.de, dus zullen jullie over een weekje (misschien 2) horen of de sigma 18-50dc beter/slechter is dan de canon kitlens en of de sigma 55-200 écht zo slecht is als dat ik altijd zeg, of dat ik gewoon een stommeling ben die niet weet waar die mee bezig is (Ikzelf schat de kans 50-50 ;D)
De 50mm is inderdaad veel waar voor zijn geld maar echt superscherp vind ik hem niet vergeleken met mijn 85 en 200mm. Als de 50mm al de camera zou overtreffen vind ik het wel appart dat ik toch duidelijk verschil zie met een 200mm foto.