Heb ook zo al een paar keer slechte ervaringen gehad met winkels. Bel je een week later om te vragen wanneer het klaar zal zijn: "Oh, hij ligt ier nog..." of vergeten ze het gewoon ergens en blijf je maar wachten... Gewoon directmet de leverancier doen en als die moeilijk doen en zeggen dat je via de winkel moet (wat ze bijna nooit doen) zeg je gewoon dat je slechte ervaringen hebt met die winkel.PhilipsFan schreef op Saturday 07 January 2006 @ 20:53:
Nou, ik ben m'n 3 maanden oude Canon EF-S17-85 kwijt, vandaag ingeleverd bij broer Konijn vanwege slechte scherpte. Ze vonden 'm daar ook niet geweldig, hij wordt gecalibreerd. Camera ook maar meteen ingeleverd vanwege defecte pixels (rode en blauwe pikkeltjes op de foto's). Normaal duurt het 4 weken, maar ze zouden mijn apparatuur met spoed laten behandelen omdat het nog zo jong was. Ze durfden niet te zeggen hoe kort of lang dat 'met spoed' dan is.
Heeft iemand ervaring met garantie afhandeling of omruilen? Bij mijn vaste computerzaak krijg ik gewoon een nieuw onderdeel of apparaat mee als het stuk is, uiteraard indien voorradig. En vroeger bij de fotozaak heb ik ook wel eens een nieuw gekocht objectief ingeleverd onder garantie, en dan kreeg ik een leenobjectief mee. Ik dacht dat Konijnenberg zo goed bekend stond qua service, maar ik vind dit vies tegenvallen, ze hadden geen leencamera's en omruilen was niet mogelijk, zelfs nog de bedrijfsleider erbij gehad maar het kon echt niet. Ik kan dus 4 weken niet fotograferen![]()
Waarom ga ik dan eigenlijk naar een gerenommeerde fotozaak? Als het erop aan komt laat die je dus netzogoed in de kou staan. Ik ben niet zo goed in boos worden in winkels, maar nu voel ik me echt afgescheept. Alle mooie verkooppraatjes ten spijt, geef je daar 1700 euro uit en 2 maanden later sta je gewoon met een lege fototas (en ik moet er 2 uur voor rijden, plus brandstofkosten). De camera en objectief horen toch gewoon omgeruild te worden als er zo snel na aankoop iets niet goed is? Dat versta ik onder goede service. Opsturen naar Canon en er "spoed" op schrijven kan een willekeurige webshop ook doen. Volgende keer maar weer gewoon bij de goedkoopste webshop bestellen dus, of overdrijf ik nu en heb ik gewoon domme pech? Gaat dit tegenwoordig overal zo in het fotowereldje?
Want wat doet die winkel eigenlijk, gewoon jouw troep doorsturen naar de leverancier. Wat bespaar je, tja UPS-kosten (en zelfs soms niet)