• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 17:53
tja leuk in norush games, maar in normale games zijn doppels niet ZO super...

Facts don't care about your feelings

• Jurgen Meinen
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06-02-2010
Nieuwe informatie over de expansion pack is bekend gemaakt:
http://pc.ign.com/articles/711/711049p1.html

[Voor 37% gewijzigd door Jurgen Meinen op 08-06-2006 18:33]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Jurgen Meinen
Het ziet er dus naar uit dat de Iroquois veel units hebben die op Europese units lijken. Eerder zagen we al riflemen en kanonnen. Nu zie je ook nog archers en vilalgers en hoe hun steden eruit zien. De stamraad ipv home city lijkt mij praktisch hetzelfde. Dus ipv een gebouw heb je nu een bepaald figuur waar je je kaartjes haalt, lijkt mij.

• JP-tjuh
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 06-10 08:07
Het is mij nu niet helemaal duidelijk of ik met mijn 2 pc's een LAN op kan zetten EN dat iemand van buitenaf met onze LAN-game mee kan doen??

• Notna
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 08:11

Notna

Where are you?®

JP-tjuh schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 19:35:
Het is mij nu niet helemaal duidelijk of ik met mijn 2 pc's een LAN op kan zetten EN dat iemand van buitenaf met onze LAN-game mee kan doen??
Dat kan niet, echter kan je wel Himachi downloaden. Die simuleerd een lan omgeving (ook via het internet) en dan kan je wel LAN games joinen :)

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• mbrunek
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 21-11 18:43
Even iets anders tussendoor, als ik aan het spelen ben (AoE 3), dan stopt het geluid er soms plotseling mee. Als ik AoE 3 opnieuw opstart werkt het wel weer.

Waardoor kan dit komen, het duurt meestal ongeveer 30 minuten voordat het geluid stopt.

Om steeds opnieuw op te starten werkt ook niet als je net in een gevecht zit.

• Jurgen Meinen
Wat heb je al geprobeerd? En heb je de nieuwste drivers van je geluidskaart geinstalleerd? Wat voor eentje heb je en geeft die ook problemen met andere spellen?

• mbrunek
Eigenlijk niets. Ik heb het overigens alleen met dit spel.

• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:58
is je game gepatched? volgens mij wordt dat ergens in de eerste reeks patches (1.01-1.04) opgelost. Gewoon laatste patch hier downloaden. Pak meteen gewoon 1.07, dan heb je alle patches

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 17:53
kspeel aoe3 nooit meer :'(

Facts don't care about your feelings

• Steffy
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 26-11 14:02
:D Zelfde geldt voor mij maar niet alleen AoE3, ik speel eigenlijk helemaal niks meer, zal weer komen door de depressies die ik regelmatig heb door mijn medicijn gebruik. Zelfs games die ik 2 jaar achter elkaar met alle plezier van de wereld speelde doe ik helemaal niet meer.

Wel kijk ik uit naar de uitbreiding van AoE3, heel bijzonder wordt het natuurlijk niet maar het gaat vast weer veel uurtjes spelen opleveren :)

• mbrunek
@furby-killer: bedankt, het werkt nu goed! :*)

• Jurgen Meinen
Ik ook niet meer. Als het binnenkort vakantie is en slecht weer, ga ik wel weer spelen. En uiteraard kijk ik ook naar de expansion uit. Ik denk dat die Indianen wel een leuke afwisseling zijn, ook hoop ik op exotische huurlingen zodat je echte gevarieerde veldslagen krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DoO_darkrush_NL
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2011

DoO_darkrush_NL

is my name

Weet iemand eigenlijk hoe je met NL het beste tegen de franse kan vechten??? Ik stond eerst voor, was de tegenstander aan het slopen... toen had ie in een hoek van de map allemaal torens gemaakt zodat ik niet door kon stoten. Daarna had hij super veel van die dragoons gemaakt. Ik had mass ruyter, maar hij won er makkelijk van. Ik weet dat de franse dragoon de sterkste is, maar hoe kan ik het counteren? Ruyters werken in ieder geval niet, evenmin als pikeman (hit en run doen ze dan). Wat zie ik over het hoofd?

AMD Athlon 64 3200+ I MSI K8N Neo Platinum I 1536mb DDR 400 I Nvidia Geforce 6800 GT 256mb GDDR3 I Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro I Creative Megaworks THX 550 I 1x Zalman Casefan I 1X Glacialtech Casefan I Philips CD-Rewriter 48x I PSU 400 Watt No-Name

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
dragoons? zeker dat het niet cuirassier waren? franse dragoons zijn niks beter dan andere, en dan maak je gewoon skirms + halbs + cannons.

Cuirassier doe ik altijd heel veel halbs (niet vergeten te upgraden). Selecteer steeds een klein groepje en laat ze 1 cuirassier aanvallen dan is die zo dood.

• Jachertje
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 20-03-2007

Jachertje

Kolonel van BF2

ftechdeath schreef op zondag 12 maart 2006 @ 20:08:
Ik spreek hier voor me zelf :P aoe3 zelf vind ik nu wat minder worden en ik weet dat de vanguard beta komt en de demo van enemyterrorty quake wars :p
En IK vind het niet zon leuke expansion denk ik miss wordt die gaaf maar IK denk van niet :P
ET:QW ? ja dat gaat inderdaad een top game worden, maar raar dat een startegiespel speler dat zegt.

PS: Kan je alleen via Campaign in Single Player EXP voor je Home City krijgen? want bij Skirmisches komt het er wel bij, maar is het na de game ook weer verdwenen.

Specs: 7600GT, 2GB DDR2/533 RAM, 17 inch Iiyama DVI, 160 GB SATA 2, 430 Watt Coolermaster Low Noise PSU, Intel 930 Dual Core 3.0 Ghz 2x 2MB cache, TV: Samsung LE32R71B, Digitale Ontvanger: Samsung DCB-9401R

• Sissors
Je krijgt het er gewoon bij als het goed is en het gaat niet weg. Het komt er alleen niet bij als je opslaat halverwege

• DoO_darkrush_NL
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 10-09-2011

DoO_darkrush_NL

is my name

furby-killer schreef op maandag 03 juli 2006 @ 18:24:
dragoons? zeker dat het niet cuirassier waren? franse dragoons zijn niks beter dan andere, en dan maak je gewoon skirms + halbs + cannons.

Cuirassier doe ik altijd heel veel halbs (niet vergeten te upgraden). Selecteer steeds een klein groepje en laat ze 1 cuirassier aanvallen dan is die zo dood.
In de rec.. idd.. curassiers haha.. ik haal altijd alles door mekaar. maar, pikeman is een uitkomst?

AMD Athlon 64 3200+ I MSI K8N Neo Platinum I 1536mb DDR 400 I Nvidia Geforce 6800 GT 256mb GDDR3 I Creative Audigy 2 ZS Platinum Pro I Creative Megaworks THX 550 I 1x Zalman Casefan I 1X Glacialtech Casefan I Philips CD-Rewriter 48x I PSU 400 Watt No-Name

• Sissors
pikemen niet, halbardier wel

• Jurgen Meinen
Misschien beetje late reactie, maar mijn ervaring is dat ruyters curassiers wel kunnen stoppen. Wat ik je aanraad is op halberdiers te combineren met ruyters.

Daarnaast is een van de nieuwe units in de expansion de ironclad. Kijk maar eens in een van deze screens: http://www.gamespot.com/p...archiefs/screenindex.html

Daarnaast draait Age of Empires III ook op Windows Server 2003 :9

[Voor 31% gewijzigd door Jurgen Meinen op 19-07-2006 22:59]

• wizkristof
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-05-2016
is hier nog iemand goed in age of empires 2????
ik heb aoe3 ook maar vind ik gelijk niet zo tof als the good oldie.
iemand die nog vrij goed is in aoe2? wil je me toevoegen op msn aub kunnen we nog eens een potje spelen want er zijn niet gigantisch veel mensen meer die dat spelen.

=>kristofhoste11@hotmail.com

my system : http://specs.tweak.to/13025

• TargetX
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 21-05 16:46
Hallo, ik vond het spel wat matigjes draaien op mijn Athlon XP 3200+ / 1Gb Corsair XMS 2-3-3-6 en een Geforce 6800 Ultra 256Mb. Ik ga binnekort mijn processor upgraden naar een Athlon64 X2 3800+ S939, zou dit de lage FPS verhelpen of zou het toch mijn videokaart zijn? Ik speel op vrij normale settings waarvan ik toch wel verwacht dat mijn 6800Ultra ze aan zou moeten kunnen... resolutie gewoon 1024x768. Alvast bedankt voor een reactie!

• Jurgen Meinen
Wanneer heb je last van een matige prestatie. Het is logischer als je framerate zakt als er 100 poppetjes door je scherm banjeren of als er een groot vlootgevecht is met al die mooie weerkaatsingen. Of heb je het probleem ook als je net een potje start? Heb je ook de nieuwste drivers geinstalleerd en draai je ook programma's naast AOE 3 als je speelt? Zo kunnen we te weten komen of er andere zaken zijn die spelen, je kaart zou dit wel moeten pakken nl.

• TargetX
Sorry dat ik niet duidelijk ben geweest in mijn uitleg! Het is een systeem dat volledig up2date is wat drivers betreft. Er draait ook niets in de achtergrond. Mijn FPS in AOE3 is gewoon 'niet echt hoog' wat ik wel zou verwachten gezien het feit dat het nou ook weer niet zo'n supermooi spel is. Het word uiteraard erger naarmate er meer poppetjes in het scherm zijn, maar het 'voelt' gewoon alsof m'n videokaart een beetje nix zit te doen en m'n CPU compleet de bottleneck is. Vandaar dus mijn vraag; zou het met een Athlon XP 3200+ goed te spelen moeten zijn (Dus doe ik iets fout?) of is het inderdaad zo dat mijn CPU ernstig bottlenecked in dit spel? Ik krijg als het goed is overmorgen een AMD64 X2 3800+ binnen dus dan weet ik t zeker...

Edit: het voelt gewoon alsof m'n FPS hoger zou kunnen omdat alle andere games (FEAR/Prey/Quake4/Half-Life 2) allemaal goed draaien en goeie FPS hebben (Rise Of Legends is dan wel weer wat minder qua FPS... misschien is mijn CPU gewoon niet goed genoeg om al die poppetjes te managen ? :))

[Voor 19% gewijzigd door TargetX op 25-07-2006 21:28]

• Jurgen Meinen
Moet je tijdens het spelen op CTRL ALT DEL drukken en dan kijken bij taak beheer wat je CPU load is, dat zegt er meer over. Als die op 100% zit en aoe3.exe daarvoor verantwoordelijk is, is het antwoord ja.

[Voor 19% gewijzigd door Jurgen Meinen op 25-07-2006 21:30]

• TargetX
Dankje voor je snelle reactie! Ik zal dit zo eens proberen en dan post ik hier terug...

Edit: ik heb even een savegame geladen waarop ik met 6 man op 1 map zit redelijk aan t einde (dus echt SUPERveel mannetjes). VGA settings maar ff op 'High Performance' gezet in t spel. Resolutie 1024x768. Hier staat een CPU grafiekje van dit gebeuren. Zou ik CPU limited zijn?

Edit: er waren op dit moment geen andere CPU verbruikende programma's actief.

[Voor 88% gewijzigd door TargetX op 25-07-2006 21:55]

• Notna
  • Laatst online: 08:11

Notna

Where are you?®

Er staat in je screen Rise of Legends? Verkeerde topic of verkeerde naam ?

Verder denk ik niet dat het echt CPU limited is. Moet goed instaat zijn het wel te trekken. Misschien bied een nieuwe Windows install uitkomst?

offtopic:
Hoort dit niet thuis in een TECHNISCH topic en niet hier?

DIY Klus Topic + DIY gereedschapstopic || Xbox Live ID:Notna8310

• Jachertje

Jachertje

Kolonel van BF2

Ik kan niet online komen, als sidns ik het spel heb zegt hij "Failed to connect to ESO server"
Ben dus nog nooit online geweest.
Hij staat als een uitzondering in mijn Windows FIrewall, geen andere Firewalls, en BF2 werkt wel perfect (terwijl dat het meest bugged spel allertijden is)

Specs=

Intel D930 2x 2MB cache, 3,0 Ghz
7600GT GDDR3 256 MB
2 GB DDR2/533 RAM
6 MB verbinding.

Specs: 7600GT, 2GB DDR2/533 RAM, 17 inch Iiyama DVI, 160 GB SATA 2, 430 Watt Coolermaster Low Noise PSU, Intel 930 Dual Core 3.0 Ghz 2x 2MB cache, TV: Samsung LE32R71B, Digitale Ontvanger: Samsung DCB-9401R

• Sissors
router probleem:

upnp aan zetten

anders poorten 2300-2310 forwarden

anders heb je een brakke router (heb ik ervaring mee, die werkt nu in bridged mode en dan werkt het wel)

anders eens uit lijst windows firewall verwijderen, herinstalleren, patchen (patch gewoon vanaf www.agecommunity.com downloaden), dan verbinding maken met eso. Nadat je hebt gepatched kan windows firewall opnieuw toestemming willen hebben omdat het een nieuwe exe file is die je start.

[Voor 45% gewijzigd door Sissors op 26-07-2006 17:54]

• Jurgen Meinen
Patches maken niets uit. Als je verbinding kan maken met ESO worden de patches automatisch gedownload. Het lijkt dus een probleem te zijn in je router.

• Sissors
maar nieuwe patch = nieuwe exe file. Dan kan een firewall irritant doen

• Jachertje

Jachertje

Kolonel van BF2

Maar als mijn router zo brak is (heb zo'n KPN plusBellen 6 MB box, dus geen router toch?) waarom is Bugfield 2 dan wel ok?
En als ik op Update game klik = zegt hij "Geen nieuwe updates" of iets in die trant, en dus niet iets van "Failed ofzo".
Ik heb trouwens de volle patch (1.00 t/m 1.07) gedownload en geinstalled toen ik het spel installeerde.
Het is op zich natuurlijk niet zo'n groot probleem, aangezien ik dit spel graag SP doe, en FPS juist MP.

• Jurgen Meinen
Een Experia Box is wel een soort router. Dus ik zou maar eens gaan kijken in de webinterface. Je versie is toch wel legaal?

Daarnaast heb ik sinds tijden weer een potje online gespeeld en gewonnen met de hoogste score.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Pieterjan_DK
  • Registratie: juli 2006
  • Laatst online: 09-01-2009
Ik ben nu enkele dagen bezig met AoE III aan het spelen. 95% van de keren speel ik met de nederlanders, op hard. Nu kan ik zo +/- 60% van de spelletjes winnen. de andere 40% verlies ik omdat ik niet snel genoeg een legertje op de been krijg. ik ben meestal evensnel als de computer in de 2de age, maar dan valt hij plots aan met 10 a 15 man, en sta ik daar mooi met jan jansenszoon (of hoe die ook noemt) hopeloos te knallen. Zijn er manieren om je hiertegen te wapenen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
aan begin 4 settler op goud, alle andere op voedsel. Continue settler maken, en eerste shipment 3 settler.

zodra je 800 food hebt agen met 400 hout.

in colonial maak je barracks, en ship je 700 hout, maak 2 banken met de 700 hout en maak skirmishers uit de barracks

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mattheww
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 17-01-2018
Help, ik zit met een groot probleem jongens. Bij het filmpje van de laatste missie in Act 2 crasht AO3 naar mijn desktop. Ik heb herstart, fix-it laten lopen, gepatcht en op internet gezocht maar niets hielp. Enig idee wat het zou kunnen zijn jongens?

• GUZA
  • Laatst online: 07-11-2012
Ik ben net begonnen met aoe3 en het is even wennen eerste indruk is minder dan deel 2 maar naar mate je het speelt dan begin je het te snappen en wordt het leuker. Maar zijn er ook maps die lijken op oasis of blue arabia zoals in deel 2? Ik houd totaal niet van water dus met schepen oorlog voeren vind ik niks.

• Jurgen Meinen
Er zijn verschillende gebieden zonder water: Great Plains, Texas, Rockies en misschien zou je Bayou ook kunnen noemen. Great Plains lijkt kwa type wel een beetje op Arabia. Je hebt grote uitgestrekte gebieden met hier en daar wat bos. De map rockies lijkt wel wat op oasis, je hebt van die bergen met sneeuw en in het midden een vallei met veel voorraden en bossen. Texas heeft ook her en der wat bos en soms nog minder dan de Great Plains. Bayou is een moeras map, maar je kan er geen schepen maken. Ik hoop dat je hier wat mee kunt.

• matthiasd
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 12-07-2009
Ik heb een is een vraag.
In de handleiding van AoE3 staat dat je verschillende 'strategieën' kunt kiezen bij je leger.
Bv. ER was iets dat je rond je kannonen kon verzamelen, ...

Hoe kan ik dit selecteren?

Ps. Ik denk dat ik het heb gelezen via de handleiding op de computer, want ik heb een snelle blik geworpen op de handleiding en daar stond het precies niet in. 8)7

• Jurgen Meinen
Je moet wel advanced formations hebben aanstaan in je opties. Een van de opties die je units kunnen doen is het vormen van een ring om zwakkere units zoals kanonnen.

• matthiasd
Merci,,
maar nu zit ik me een nieuw probleem.

Ik start AoE op, ik krijg da scherm met
- play
- unistall
- website
- exit

Dan druk ik op play (logisch,nie?) en da kaderke gaat weg,
maar er gebeurd niets meer, da sluit gewoon helemaal af.
Da spel word ni herstart..
Nogal raar dus ik heb geunistallt, lukt nog ni.. en dervoor wel, das gewoon ineens boem patat. :|

Weet iemand hoe dit komt? :?

• Jurgen Meinen
Heb je al eens geprobeerd het spel op te starten vanuit het start menu of het bureaublad?

• Jurgen Meinen
De derde beschaving van de uitbreiding is al bekend. Het worden de Azteken. Meer info erover

Een van de vette screens van de Azteken:
http://pcmedia.ign.com/pc/image/article/724/724687/age-of-empires-iii-the-warchiefs-20060809052523371-000.jpg

En voor de Mac gamers onder ons

[Voor 71% gewijzigd door Jurgen Meinen op 12-08-2006 01:43]

• matthiasd
ja, menu, bureaublad, automatisch afspelen, via deze computer...
ik heb zowat alles geprobeerd denk ik.
Help:(

• Jurgen Meinen
Probeer in het start menu eens Age of Empires zonder geluid of video te spelen. Dit staat in het start menu onder diagnostics. Kijk ook eens of age3.exe wel bij je lijst processen blijft staan.

[Voor 21% gewijzigd door Jurgen Meinen op 15-08-2006 13:19]

• JP-tjuh
Is hier iemand bereid om een keer met mij via MSN ofzo Hamachi werkend te krijgen? 8)7

• neggix
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 25-11 09:29
JP-tjuh schreef op dinsdag 15 augustus 2006 @ 13:57:
Is hier iemand bereid om een keer met mij via MSN ofzo Hamachi werkend te krijgen? 8)7
Is het al gelukt? Moet op een bepaalde manier. dan lukt het :)

+noIntroCinematics OverrideAddress=5.xx.xxx.xxx

Dit achter je doel bij de snelkoppeling zetten :)

Mario Kart FC 1590-4774-1019

• 3style
  • Registratie: november 2000
  • Nu online
Vandaag voor eerst online gespeeld. Het potje (3 tegen 3) duurde meteen twee uur. Wel lastig met een matige deck.

Spelen jullie meer 1 tegen 1 of toch in teamverband?

• JP-tjuh
neggix schreef op maandag 21 augustus 2006 @ 17:46:
[...]

Is het al gelukt? Moet op een bepaalde manier. dan lukt het :)

+noIntroCinematics OverrideAddress=5.xx.xxx.xxx

Dit achter je doel bij de snelkoppeling zetten :)
Nee jammer genoeg niet. Degene waar ik het mee werkend probeer te krijgen is niet echt handig met computers dus dat maakt het alleen maar lastiger :( Dat is eigenlijk de reden waarom ik met iemand die het wel werkend heeft wil testen...

• Jurgen Meinen
Op Gamespot staan enkele nieuwe screens en een interview over de expansion.

Ik moet zeggen dat er wel een paar vette units bijkomen zoals de cavaleristen op dit plaatje:
http://i.i.com.com/cnet.g2/images/2006/241/reviews/932253_20060830_thumb001.jpg
of de nieuwe kanonnen en infanterie:
http://i.i.com.com/cnet.g2/images/2006/220/reviews/932253_20060809_thumb001.jpg

[Voor 4% gewijzigd door Jurgen Meinen op 02-09-2006 08:21]

• Steffy
:) Ziet er goed uit, ik speel het af en toe nog wel eens dus dit is zeker welkom

• Jurgen Meinen
Op Bol.com kun je je inschrijven voor de pre-order van de Warchiefs. De verwachte leverdatum is 20 oktober.

Ik heb me iig al ingeschreven!

• The_Bash
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-11 17:32
JP-tjuh schreef op donderdag 24 augustus 2006 @ 00:16:
[...]

Nee jammer genoeg niet. Degene waar ik het mee werkend probeer te krijgen is niet echt handig met computers dus dat maakt het alleen maar lastiger :( Dat is eigenlijk de reden waarom ik met iemand die het wel werkend heeft wil testen...
Ik heb al een tijdje niet gespeeld, maar werkte altijd perfect met hamachi.
Wil het binnenkort wel eens proberen. Ik stuur een mail met mijn MSN naar je profile adres!

Is er trouwens een releasedatum voor de expansion?

//edit: jammer hoor, geen profile adres. Stuur maar een mail naar mijn profile adres. Dan reageer ik daar wel op. :)

[Voor 9% gewijzigd door The_Bash op 05-09-2006 00:55]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• Jurgen Meinen
the_bash schreef op dinsdag 05 september 2006 @ 00:54:
Is er trouwens een releasedatum voor de expansion?
Jurgen Meinen schreef op maandag 04 september 2006 @ 23:46:
De verwachte leverdatum is 20 oktober.
Ik zou zeggen 20 oktober ;) .

[Voor 5% gewijzigd door Jurgen Meinen op 05-09-2006 17:10]

• Jurgen Meinen
Bij Ensemble Studios zijn ze volgens Bruce Shelley op de officiële site bezig met het testen van de release candidates. Vooral het spelen van de Azteken schijnt nogal uitdagend te zijn. Logisch aangezien je geen artillerie, cavalerie en vuurwapens hebt. Het is maar te zien hoe dat uitpakt.

Want hoe pak je nu mortars aan, het enige wapen met dezelfde range is een culverin en deze is voorbehouden aan de Europeanen. Voor de Azteken is dit schadelijker dan bijvoorbeeld de Sioux die ook geen artillerie hebben, maar wel veel cavalerie. Hoe denken jullie hierover?

[Voor 30% gewijzigd door Jurgen Meinen op 08-09-2006 19:54]

• Steffy
De demo van de uitbreiding is uit, zelf nog geen kans de tot vrijdag avond maar er zijn vast mensen die even een eerste indruk kunnen posten: http://www.worthplaying.c...37604&mode=thread&order=0

• Jurgen Meinen
Op de site van Age of Empires 3 Community worden alvast een aantal interessante nieuwe kaartjes genoemd voor de uitbreiding. Binnenkort maar even de demo downloaden...

• Jurgen Meinen
Tijd voor een eerste indruk van de trial:

Iroquois:
Ze hebben legers die vrij veel de Europese structuur hebben. Je hebt infanterie met hand wapens, bogen en geweren. Je hebt een soort hussar (lijkt wel ietsje zwakker dan de Europese hussar) en dragoon. Ook hebben ze de mantlet, ram en een licht kannon (van het type falconet, maar zoals ik het zag is die wel zwakker, maar kost ook minder populatie). Veel upgrades die je eerst deed in bijzondere gebouwen als kerken, arsenals en capitols doe je nu in andere gebouwen als bijv. huizen. Het lijkt dat de economie van de Iroqouis bijzonder sterk is, maar ik heb het niet veel gespeeld dus ik hoor graag of ik het juist heb of niet.

Kaartjes:
Daarnaast zijn er veel nieuwe kaartjes voor je decks, ook bijzondere voor een 40+ homecity. Nu maakt het dus wat meer uit of je homecity level 30 is of level 70. Ook zijn er meer mercenaries zoals fusilliers, maar bij de Iroqouis zag ik echt veel Indianen mercenary kaardjes, maar dan onder het mom van allies. Een voorbeeldje: allied Cree (je krijgt voor wat goud een groep Cree), ook zag ik dat de Iroqouis renegade French (curassiers) en renegade Dutch (halberdiers) konden huren.

De map California
De nieuwe kaart California lijkt me een leuke toevoeging, op deze map zitten de Nootka en een andere stam, waarvan ik de naam niet weet die rifleman heeft. Er zijn altijd 4 trade posts en er is een zee.

Campaign
In de trial zitten 2 levels uit de campaign die je speelt met een soort Iroqouis volk. Beide missies zijn niet bijzonder moeilijk en spelen zich af tijdens de Amerikaanse onafhankelijkheid. Je vecht tegen Iroqouis en de Duitsers (Hessians eigenlijk). Hierbij kom je figuren tegen die je misschien wel kent uit de originele campaign.

• The_Bash
Ik heb de demo ook geprobeerd. Bij mij werken alleen de filmpjes niet. De conversaties worden ge'fastorwarded' krijg ik het idee. Ik hoop dat dat in de final beter werkt.

//edit: Dit probleem is inmiddels opgelost door het installeren van de juiste codecs

Verder vind ik het eerlijk gezegd meer van hetzelfde. Alleen die firepit is een leuke toevoeging.

//edit: Toch maar gepre-ordered bij Play.com. Voor €26,- kan een echte AOE fan dat niet laten liggen natuurlijk. :+

[Voor 50% gewijzigd door The_Bash op 18-10-2006 12:22]

• Jejking
  • Registratie: februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Fyi...

spoiler:
De eerste grote pakketten Age of Empires 3: The War Chiefs (PC-versie, duh :z) zijn aangekomen en liggen in de depots, ik denk niet dat ze vanavond al de deur uit zijn gegaan maar waarschijnlijk worden ze morgen richting het winkelrek gereden, so it won't take long until you can grab your addon.

• svdvlist2
  • Niet online
Jejking schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 20:34:
Fyi...

De eerste grote pakketten Age of Empires 3: The War Chiefs (PC-versie, duh :z) zijn aangekomen en liggen in de depots, ik denk niet dat ze vanavond al de deur uit zijn gegaan maar waarschijnlijk worden ze morgen richting het winkelrek gereden, so it won't take long until you can grab your addon.
Het grootste winkelrek aller tijden heeft ze al liggen. Ik ben echt benieuwd naar de uitbreiding met de indianen en zag dat het 1 cd was (itt de 3 van aoe 3 zelf). Heb 'm zelf ook al ergens besteld en in de pre-order staan.

• Jurgen Meinen
Ik ook, Bol.com heeft gemeld dat het verstuurd is. Dus ik ga morgen mijn brievenbus eens goed in de gaten houden.

• Lingod
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 11-01-2012
Het kan aan mij liggen, maar de campaign bij mij lijkt verdacht veel op de campaign in Age of Empires 3, ik zit nu in de 3e missie en nog steeds dezelfde missie als in Age of Empires 3, ben nog geen native volk tegengekomen.

Het menu et.. geeft wel aan dat het 'The Warchiefs' is, en ik zie ook wel wat veranderingen in het spel, zoals geavanceerde informatie over je troepen, schietkracht etc..

Tweakers Profile | My new book: China Pictorial | Canon EOS 450D EF-S 17-85 IS USM | iMac 27"

• svdvlist2
  • Niet online
Lingod schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 18:02:
Het kan aan mij liggen, maar de campaign bij mij lijkt verdacht veel op de campaign in Age of Empires 3, ik zit nu in de 3e missie en nog steeds dezelfde missie als in Age of Empires 3, ben nog geen native volk tegengekomen.

Het menu et.. geeft wel aan dat het 'The Warchiefs' is, en ik zie ook wel wat veranderingen in het spel, zoals geavanceerde informatie over je troepen, schietkracht etc..
Klopt. Je kan in aoe3wc ook gewoon de normale aoe3 campaign spelen, genaamd 'Blood, ice and steel'. De toegevoegde campaign heet 'fire and shadow'.

Dat het warchiefs is zie je aan alles, startfilmpje, maincity op de achtergrond. Vind het alleen heel erg wazig dat je settings niet worden meegenomen uit aoe3, nu moet ik 'alles' weer opnieuw instellen, zelfs mijn beeldresolutie stond op standaard 800*600 waardoor de fimpjes niet helemaal lekker liepen.

EDIT: zie net dat die van mij ook verzonden is (CD-WOW)

[Voor 4% gewijzigd door svdvlist2 op 20-10-2006 16:30]

• Steffy
Ik heb de expansion nog niet legaal maar zal vanmiddag ff de extended demo proberen en haal in mijn vrije dagen volgende week wel ff de legale bij de MM. Ben wel benieuwd :9

• The_Bash
Mijn add-on is verstuurd op 19/9 van Play.com. Verwacht dat de zending uit Engeland er morgen is. _/-\o_

De campaign van de Warchiefs heet Fire en Ice. De gewone campaign kun je, zoals hierboven vermeld, ook spelen in de uitbreiding.

• Jurgen Meinen
Vandaag vond ik in de brievenbus een pakketje wat een regelrechte aanval wordt op mijn sociale leven. Ik heb hem dus. Er zitten nieuwe leuke units bij, als ik de handleiding mag geloven. Ik hoop niet dat de Gattling Gun te dominant wordt. Binnenkort meer nieuws als ik de complete versie gespeeld heb.

• sexyley
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 24-09-2008

sexyley

i'm the man for life

Een aantal van jullie hebben de uitbreiding nu gespeeld, en wat vinden jullie ervan?
Ik vind tot nu toe de natives underpowerd tegen 'gewone' volken. Ik heb dan ook vooral met de Iroquois gespeeld.

e

• The_Bash
Mijn add-on is helaas niet binnengekomen vandaag. Dat wordt dus wachten tot volgend weekend voordat ik 'm kan proberen.

• Sissors
Natives hebben verschillen met europeans:

als je met europese civ speelt hoef je niet te proberen een treasure te jatten, ik zou zowiezo afraden om ook maar in de buurt van een native warchief te komen. Die heeft zat treasure guardians om jouw explorer in te maken.

Russians zullen hun strelet rush wel kunnen vergeten tegen aztec en sioux, die hebben zat cavalerie (voor de aztecs de infanterie die als cavalerie werkt).

europese hebben de saloon met leuke mercs.

natives kunnen heel vast boomen met firepit. Wat ik doe met de aztecs:

firepit op XP
stuur 4 en 5 settler shipment

firepit op faster training

en je heb zo een hele hoop settler.

natives hebben geen spies (die met de assassin card nu veel te sterk zijn, zullen generved moeten worden in patch). Natives kunnen stealth units maken, europese kunnen veel meer anti stealth units maken. Natives hebben geen factories.

• Jurgen Meinen
Natives hebben ook geen Forten.

Ironclads hebben echt veel HP en de kunnen net als monitors over een grote afstand schieten.
De Nederlanders hebben een voordeel bij revolution met de banken omdat er dan ook coin binnenkomt.
De Gatling Gun is niet bijzonder sterk en kun je vergelijken met een organ gun.

• NokiaFan
  • Registratie: december 2001
  • Laatst online: 06:38
Leuke add-on, misschien iets te veel nadruk op de Natives, maar verder ok.
Ik kijk alweer uit naar AOE4...

[Voor 94% gewijzigd door NokiaFan op 05-11-2006 18:42]

• EVILSalami
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-11 09:00

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Mensen ik wil Age 3 gaan kopen. Demo bevalt goed. Waar kan ik het goedkoopst dit spel krijgen, iemand tips? Heb al gezocht goedkoopste was 40 euro. Gaat dus niet om de expansion in dit geval.

Eventueel ga ik hem 2e hands kopen als ik het in de winkel niet stukje goedkoper kan vinden. Maar ik wil straks multiplayer online doen. Kan ik tegen problemen aanlopen met een 2e handse versie? Hoe steekt online gedeelte wat dat betreft in elkaar?

Snowboard

• RvdS0748960
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 07-11-2006
Het afgelopen weekend heb ik AoE III en de add on op de kop kunnen tikken. De vorige versies smaakten naar meer, alleen liet de tijd het tot op heden nog niet toe. Alleen jammer dat ik het nog niet heb kunnen spelen.

Het probleem dat zich bij mij voordoet is dat de videoplank overal slecht beeld geeft en dit ook gepaard gaat met een vrij langzaam draaiend spel. Dit behalve bij 2d. Zie screenshots

http://img490.imageshack.us/img490/3027/rvds2zh1.jpg
http://img356.imageshack.us/img356/5817/rvds5hu9.jpg

Zodra ik in de Hometown kom worden bewegende constructies en villagers onzichtbaar, deze delen worden zwart en af en toe zijn ze onwillekeurig van elkaar een frame volledig aanwezig, maar veelal verkeerde kleuren. Ook zijn er dingen ten alle tijde correct zichbaar, zoals vlaggen. Waarschijnlijk omdat ze 2d zijn of ogen.

Zowel in de VGA settings als in het spel zelf heb ik alle opties als laagst gedefinieerd of uit gezet, maar het probleem blijft. Mijn VGA is een AGP Nvidia FX 5950 UTD van Leadtek (A380). Speciaal voor AOE III had ik een nieuwe VGA aangeschaft, een AGP XFX 7800XT, maar die kaart blijkt incompatible met vrijwel alle AMD- en alle oudere Intelsystemen en is weer retour.
Met andere spellen heb ik geen enkel probleem, behalve het probleemvolle Richard Burns Rally. Bij RBR ziet alles er mooit uit totdat ik mag karren, waarna het naar de desktop crasht.

Op een identieke computer, maar met een TI 4600, draait AoE perfect. Alleen weet ik zeker dat deze kaart het moeilijk zal krijgen naarmate de map voller wordt en ik volgende week een 24" scherm heb welk ik ook volledig wil gaan gebruiken.

Windows, AoE, VGA en MOBO maken allemaal gebruik van hun laatste hard of softwaredrivers. Op de site van Microsoft, forums over AoE en google vind ik niets dat lijkt op mijn probleem. :'(

Hopelijk weet iemand een oplossing, ik wil gamen. :P

RvdS Mobo: Asus A7M266-D
CPU: Dual MP 2800+
RAM: 3Gb PC2100 ECC
VGA: AGP Leadtek A380 (Nvidia FX 5950 Ultra) op driver 91.47

• svdvlist2
  • Niet online
Heb je je kaart overgeklokt? Ik kreeg het altijd met Generals indien de GPU op iets te veel mhz liep. Dan werden de bewegende units en gebouwen een paarsige gloed.

[Voor 44% gewijzigd door svdvlist2 op 08-11-2006 08:13]

• RvdS0748960
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 07-11-2006
Nee de kaart is niet overgeklokt en ook nooit geprobeerd. Dat doe ik alleen met mn test pc, waar de Ti4600 in zit. Ik kan ook niets vinden met betrekking op de FX 5950 in combinatie met AoE. De oplossingen bij andere kaarten hebben ook niet geholpen.
XP heb ik opnieuw geinstalleerd en ik krijg nogsteeds hetzelfde resultaat. In principe kan ik het spel spelen, maarja soms valt de enemy gewoon niet op :)

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Snowboard

• XunFar
  • Niet online

XunFar

bye bye c'est fini

Ah mijn lievelingsgame heeft een uitbreiding en ik kwam er pas sinds gisteren achter; damn Oblivion had me echt te pakken. Totdat de uitbreiding van Oblivion op de markt verschijnt ga ik me maar met de Indianen bezig houden. Die Europeanen virtueel in de pan hakken! Gaat lachen worden...

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Is het met age 3 mogelijk om online diplomacy games te spelen? dus eigelijk free for all, en dan in game allianties sluiten en verbreken. Werd met age 2 veel gedaan op zone. Het werd Phoenix game genoemd. Dat roeleert echt! Nog niet tegen gekomen op ESO.

Edit: is er ergens een site waar een lijst staat met units tegenover hun counter-units? als dat er niet is kunnen we met z'n allen misschien zo'n lijst samen stellen. Ik heb dit bij age2 destijds zelf gedaan. Maar bij age3 vindt ik 't allemaal wat moeilijker. Iemand intresse?

Klik hier om mij age2 lijst te zien. Zoiets kan ik dus niet vinden, zou erg handig zijn.

[Voor 45% gewijzigd door EVILSalami op 09-11-2006 10:38]

Snowboard

• Jurgen Meinen
Ik heb weer eens Age of Empires III gespeeld, en heb ben begonnen met de campaign van de Warchiefs. Deze is van hetzelfde niveau als de oude. Het vreemde is dat je in een campaign ten tijde van de Amerikaanse burgeroorlog vecht met gewone musketiers en niet met guard musketiers om een voorbeeld te noemen.
EVILSalami schreef op donderdag 09 november 2006 @ 03:56:
Edit: is er ergens een site waar een lijst staat met units tegenover hun counter-units? als dat er niet is kunnen we met z'n allen misschien zo'n lijst samen stellen. Ik heb dit bij age2 destijds zelf gedaan. Maar bij age3 vindt ik 't allemaal wat moeilijker. Iemand intresse?
Hier een begin (nog niet voor de warchiefs):
UnitCounter Unit
Heavy InfantrySkirmisher, Falconet, Lancer, Heavy Cannon
Light InfantryLancer, Falconet, Heavy Cannon
Light CavalryHeavy Infantry
Heavy InfantryPikeman, Halberdier, Dopplesoldner, Ranged Infantry
ArtilleryRanged Cavalry, Culverin
BuildingMortar, Falconet, Heavy Cannon, Oprichnick

Als unit te verstaan onder:
TypeUnits
Heavy InfantryMusketeer, Halberdeer, Pikeman, Dopplesoldner, Rodelero
Light InfantrySkirmisher, Crossbowman
Light CavalryHussar, Dragoon, Cavalry Archer
Heavy CavalryCurassier, Lancer, Oprichnick

Opmerking: Hierbij geldt niet de regel die de warchiefs houdt bij light cavalry of light infantry (in de Warchiefs een of ander Azteken poppetje). Deze lijst is niet compleet, ik heb geen huurlingen of bijzondere varianten van units opgenomen. Het is in ieder geval een begin.

[Voor 31% gewijzigd door Jurgen Meinen op 09-11-2006 17:50]

• Sissors
Jurgen Meinen schreef op donderdag 09 november 2006 @ 17:37:

UnitCounter Unit
Heavy Infantry
Light InfantryLancer, Falconet, Heavy Cannon, Cavalry
Light CavalryHeavy Infantry, Light Infantry
Heavy CavalryHeavy Infantry, Ranged Cavalry
ArtilleryCavalry, Culverin
BuildingMortar, Falconet, Heavy Cannon, Oprichnick, Heavy Infantry

Als unit te verstaan onder:
TypeUnits
Heavy InfantryMusketeer, Halberdeer, Pikeman, Dopplesoldner, Rodelero
Light InfantrySkirmisher, Crossbowman, Longbow, Cassador
Ranged CavalryDragoon, Cavalry Archer, Ruyter, Warwagon
Heavy CavalryCurassier, Lancer, Oprichnick, Hussar, Uhlan

Opmerking: Hierbij geldt niet de regel die de warchiefs houdt bij light cavalry of light infantry (in de Warchiefs een of ander Azteken poppetje). Deze lijst is niet compleet, ik heb geen huurlingen of bijzondere varianten van units opgenomen. Het is in ieder geval een begin.
Redelijk lijstje, ge-edit en wat foutjes uitgehaald.

Om verwarring te voorkomen:
Heavy Cavalry is volgens aoe3 elke melee cav. Dus alles zonder ranged attack. Light Cavalry is alle ranged cavalry.

Lancers krijgen een bonus tegen Heavy Infantry, maar Heavy Infantry ook tegen lancers. Heavy Infantry wint net aan. Beste is om andere cav (ranged vooral) tegen lancers te gebruiken.

• Jurgen Meinen
Wel een beetje vreemd dat je uhlans, warwagons en cassadores opneemt. Een uhlan is een variatie op een hussar, een warwagon op een dragoon, enzovoort. Daarom heb ik deze niet opgenomen. Lancers, oprichnicks, enzovoort zijn geen variaties, maar een unieke soort. Verder twijfel ik of hussars (en dus ook uhlan en cossacks) wel zware cavalry zijn, met deze units win ik namelijk altijd van dragoons.

[Voor 4% gewijzigd door Jurgen Meinen op 10-11-2006 15:35]

• Sissors
Ah was dat je logica erachter, zag ik niet helemaal dus ik voegde er gewoon een paar toe.

Elke melee cav is heavy cav. En dragoon krijgen dus een bonus tegen hussars, uhlans, net als tegen cuirassier etc

• The_Bash
Ik heb gisteren eindelijk mijn expansion binnengekregen. Ik had 'm in pre-order staan bij Play.com. Vanwege een verkeerde postcode duurde het dus bijna 3 weken. :+

Leuke expansion, ik moet nog een hoop ontdekken. Het spelen met de indians is echt totaal anders. Het vraagt om een andere aanpak. Tot nu toe bevalt het erg goed. Leuke uitbreiding voor 26 Euro.

• Jurgen Meinen
Ik wil nog een keer reageren of de heavy cav discussie. Als je het spel speelt zie je dat alle melee cavalry uit age II light is en melee uit latere ages is heavy.

Maar ja, eerst maar eens een vette screen posten uit een potje wat ik tegen de PC speelde met de Azteks

[Voor 22% gewijzigd door Jurgen Meinen op 13-11-2006 23:44]

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

EVILSalami schreef op donderdag 09 november 2006 @ 03:56:
Is het met age 3 mogelijk om online diplomacy games te spelen? dus eigelijk free for all, en dan in game allianties sluiten en verbreken. Werd met age 2 veel gedaan op zone. Het werd Phoenix game genoemd. Dat roeleert echt! Nog niet tegen gekomen op ESO.
Iemand reactie hierop?

Snowboard

• Sissors
free for all wel, allianties maken/verbreken niet. Dus of team, of iedereen tegen iedereen.

@jurgen, die tekst is leuk, maar waar het om gaat is hoe ze echt behandelt worden. In program files/ms games/aoe3/data is een bestand proto.xml. Daar staat alles in over elke unit. Als je de unittypes vergelijkt met de bonussen die andere units hebben zie je dat er geen verschil zit tussen bijvoorbeeld hussars en cuirs.

Met de aztecs heb ik ook veel leuke momenten gehad. In een FFA 40 cuirassier gedood zonder verliezen. En gisteren nog een briljante game gespeeld tegen een sioux. Ik had 30 stealth coyote runners (na lvl 40 card kunnen ze dat) tussen zijn leger staan. Zijn warchief was dood in mijn basis, dus geen probleem. Toen ik zag dat ze op weg gingen naar mijn basis onderschepte de rest van mijn leger ze, hij dacht makkelijk te winnen, totdat opeens overal om hem heen coyote runners uit stealth kwamen.

• Jurgen Meinen
Ow, je hebt het daar vandaan. Maar een hussar wint van een dragoon en een curassier. Je hebt gelijk dat er geen bonussen zij tegen andere units zijn, maar andersom wel. Daarom maakte ik dat onderscheid.

Curassier zijn idd gehakt voor infanterie die een resistance heeft tegen melee damage, een bonus heeft tegen cavalry en trample damage doen. Voor dopplesoldner en ronin geldt dit ook.

Op je opmerking van de Sioux, wordt het dus spies maken, mocht ik ooit tegen jou spelen.

• michaeltb
  • Laatst online: 26-11 17:34
furby-killer schreef op woensdag 15 november 2006 @ 12:37:
free for all wel, allianties maken/verbreken niet. Dus of team, of iedereen tegen iedereen.

@jurgen, die tekst is leuk, maar waar het om gaat is hoe ze echt behandelt worden. In program files/ms games/aoe3/data is een bestand proto.xml. Daar staat alles in over elke unit. Als je de unittypes vergelijkt met de bonussen die andere units hebben zie je dat er geen verschil zit tussen bijvoorbeeld hussars en cuirs.

Met de aztecs heb ik ook veel leuke momenten gehad. In een FFA 40 cuirassier gedood zonder verliezen. En gisteren nog een briljante game gespeeld tegen een sioux. Ik had 30 stealth coyote runners (na lvl 40 card kunnen ze dat) tussen zijn leger staan. Zijn warchief was dood in mijn basis, dus geen probleem. Toen ik zag dat ze op weg gingen naar mijn basis onderschepte de rest van mijn leger ze, hij dacht makkelijk te winnen, totdat opeens overal om hem heen coyote runners uit stealth kwamen.
*offtopic

Zit jij mij nou te helpen op agecommunity? Mikkel4NL hier :+

• Sissors
yep, dat ben ik

Ik heb wat antwoorden gelezen van andere op jouw probleem hier op tweakers. Kan je eens een in opdrachtprompt iets van: 'tracert www.google.nl' doen? En dan een screenie maken (hier link posten of agecommunity). De kans dat je die mensen in dat andere topic ervan overtuigd dat je weet hoe je een stel poorten moet forwarden is te verwaarlozen.

[Voor 92% gewijzigd door Sissors op 15-11-2006 18:10]

• michaeltb
  • Laatst online: 26-11 17:34
furby-killer schreef op woensdag 15 november 2006 @ 18:06:
yep, dat ben ik

Ik heb wat antwoorden gelezen van andere op jouw probleem hier op tweakers. Kan je eens een in opdrachtprompt iets van: 'tracert www.google.nl' doen? En dan een screenie maken (hier link posten of agecommunity). De kans dat je die mensen in dat andere topic ervan overtuigd dat je weet hoe je een stel poorten moet forwarden is te verwaarlozen.
haha, die kans schatte ik ook al vrij klein in. Heb de router al retour gedaan, ze zouden er naar kijken en anders samen met mij tot een oplossing komen. Wat is trouwens je ingame naam en msn?

• Sissors
Furby_killer

[Voor 67% gewijzigd door Sissors op 23-12-2012 17:57]

• Blue_Fear
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 15-11 21:50
Hou het nuttig

[Voor 85% gewijzigd door Terr op 16-11-2006 12:50]

• GUZA
Ik heb AOEIII gekocht alleen heb een probleempje, ik hoop dat iemand me kan helpen?
Ik heb het spel geinstalleerd daarna heb ik het geupdate.
Nou wil ik online spelen en als ik op multiplayer klik en dan op eos dan komt er een scherm met connecting to EOS, maar er gebeurt lange tijd niks. Is dit normaal? doet ie er heel lang over?
want ik zie geen balk ofzow.
En hij gaf daarvoor ook nog een error aan na het updaten van de game, namelijk:
"The Fraunhofer IIS Mpeg-layer3 codec (l3codecx.ax) cannot be found on this computer."
Ik kon kiezen uit Attempt to run en exit game.
Ik moet dus die codec installeren maar zit die op de cd`s van AOE of moet ik die downen ofzow?

edit: Hij zegt nu Failed to connect to ESO servers.

Kan het aan mijn netwerk liggen of switch?

[Voor 6% gewijzigd door GUZA op 17-11-2006 01:57]

• GUZA
Net weer geprobeerd en nog steeds wil hij niet connecten.

• svdvlist2
  • Niet online
GUZA schreef op vrijdag 17 november 2006 @ 19:15:
Net weer geprobeerd en nog steeds wil hij niet connecten.
Dit al bekeken: http://forum.agecommunity...&postRepeater1-p=1#304771

• GUZA
Bedankt zal het doorlezen.
Het heeft te maken met me firewall van de modem van kpn internetplusbellen. Maar weet niet hoe ik die firewall moet uitschakelen.
Ik zal eens zoeken.

• Sissors
Je bedoelt de experia box?

Geef maar op, is nog niemand gelukt om het aan de praat te krijgen met dat ding

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

furby-killer schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:56:
Je bedoelt de experia box?

Geef maar op, is nog niemand gelukt om het aan de praat te krijgen met dat ding
Is dat zo? Damn dat is wel vaagjes. Je zou toch verwachten dat het wel moet werken. Ik werk zelf bij de Helpdesk van KPN ipb, we onderteunen het niet. Maar het zou toch echt wel moeten werken toch?

Er is wel een kerel op www.ipbforum.nl die een andere routen aan de EB gehangen heeft en via de andere router NAT doet, en dan schijnt het te werken.

Snowboard

• GUZA
iid ik bedoel de kut experia box, gister vanaf 19.00 uur tot 5.00 `s ochtends bezig geweest en niet gelukt om poorten open te zetten.
Ben er nog steeds hellig van (*#U$((!@
Hoe kan ik dat oplossen dan? goedkoper router erbij knallenofzow? asked the noob!
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee