• Sissors
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:58
Ik weet niet wat je allemaal kan instellen aan de experia doos.

Of je moet een andere kopen die op kpn netwerk werkt en ook telefoon heeft (sla zyxel maar over als je die tegenkomt), of je moet kijken of je de experia kan instellen zodat hij alleen als modem functioneert en je erachter nog een router zet.

• The_Bash
  • Registratie: december 2004
  • Laatst online: 24-11 17:32
furby-killer schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 22:25:
Ik weet niet wat je allemaal kan instellen aan de experia doos.

Of je moet een andere kopen die op kpn netwerk werkt en ook telefoon heeft (sla zyxel maar over als je die tegenkomt), of je moet kijken of je de experia kan instellen zodat hij alleen als modem functioneert en je erachter nog een router zet.
Dat laatste lijkt me inderdaad de beste oplossing. Die modem/router van KPN instellen als bridge en daarachter een Linksys of Dlink routertje zetten. Als bridge instellen kan vaak via de webinterface. Als die optie daar niet inzit, probeer het dan met b.v. telnet. Hoe je dit precies doet is waarschijnlijk wel te googlen.

404 error: File not found | PSN: The_Bash

• GUZA
  • Registratie: november 2005
  • Laatst online: 07-11-2012
Bedankt voor jullie reacties ik zal eens wat meer info erover zoeken.

• 2611
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 26-01-2011

2611

Vini Vidi Vici

Toch is dit het topic er niet voor. Kijk eens rond bij Gamespy oid, die ondersteunde jaren geleden AOE2. Geen idee hoe dat nu is.

[Voor 78% gewijzigd door Terr op 29-11-2006 16:47]

De bal is rond, hij kan dus alle kanten op

• Ivan4you
  • Registratie: januari 2003
  • Laatst online: 26-11 18:53
Word dit game nog gespeeld?Precies heel wat minder succes dan AOE2.

• GUZA
Vind deel 2 ook veel gaver eigenlijk, de gameplay is veel beter van deel 2.

• Aapiethaaap
  • Registratie: september 2006
  • Laatst online: 21-05 16:21
oh iuk heb hem net een half uur geleden uitgespeeld, wat een geweldig spel. Op internet is trouwens wel grappig ook zijn er nu custom mpas zoals cats n mice en fort wars. deze werden ook gespeeld met warcraft 3 en toen was ik ook al fan.

BUH

• Sissors
Ik speel nog nagenoeg elke dag. Uit mijn hoofd geloof ik dat het in 2006 na WoW het best verkopende spel in amerika was.

En ook aantal speler online is redelijk stabiel, eeniedergeval zo lang je uitbreiding speelt. Als je origineel online speelt is het erg eenzaam.
En hoewel de balance nog verre van ideaal is, hij is al wel oneindig veel beter dan van aok:tc.

• wizkristof
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 30-05-2016
age of kings is the best :)

my system : http://specs.tweak.to/13025

• Samantha
  • Registratie: december 2006
  • Laatst online: 19-04 15:59

Samantha

Tweakers-Elect devver
GUZA schreef op dinsdag 16 januari 2007 @ 01:45:
Vind deel 2 ook veel gaver eigenlijk, de gameplay is veel beter van deel 2.
Voor deel 2 hoef je tenminste ook geen nieuwe videokaart aan te schaffen (als je nog met een oudere tragere zit dan). Deel 3 werkt echt een stuk trager, wat ook het spel bederft. Het hoeft voor mij al niet meer dan, geef mij maar gewoon deel 2 dan ben ik al blij genoeg.
Ben ook mee eens dat de gameplay van 2 een stuk beter is.

• Medina_Sidonia
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 19-01-2008
Hey allemaal, ik zag vandaag pas voor het eerst hier een topic over aoe3... leuk man, misschien iemand zin om onze clan en community Nieuw Nederland & Vlaanderen te joinen?

www.totalwargamers.com

(hebben jullie ook speciaal clan gedeelte?)

• Jeebo
  • Registratie: maart 2006
  • Laatst online: 30-10 10:36
furby-killer schreef op zaterdag 18 november 2006 @ 16:56:
Je bedoelt de experia box?

Geef maar op, is nog niemand gelukt om het aan de praat te krijgen met dat ding
Klopt ik had experia box, maar dat achtelijke ding van KPN werkt nooit en ook niet met online gamen. Nu heb ik weer gewoon adsl en doet het weer perfect!!

• GUZA
Ik had ook last van de modem ik heb nu een andere modem en ik kan weer online gamen :D

• EVILSalami
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 24-11 09:00

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Siemens EB werkt dus niet met NAT etc. De Thomson EB werkt daar in tegen prima :)

Snowboard

• Sissors
Er is bekend gemaakt wat patch 1.03 voor TWC inhoudt:

http://forum.agecommunity.com/ibb/posts.aspx?postID=439375

EDIT: nu ook bevestigt dat patch 1.11 voor aoe3 exact hetzelfde is (maar dan zonder de verandering aan natives)

[Voor 31% gewijzigd door Sissors op 28-02-2007 07:48]

• Jurgen Meinen
  • Registratie: februari 2006
  • Laatst online: 06-02-2010
Sinds lange tijd weer eens gespeeld en voor het eerst online met de expansion. Moet wel wennen aan al die nieuwe kaartjes. Moet ook bekennen dat ik zo'n treaty speler ben, maar is wel een leuke mode. Heb inmiddels 3 potjes gespeeld, waarvan 2 gewonnen. Zijn er meer mensen die de warchiefs online spelen?

• Sissors
Ik speel nog altijd warchiefs online (Furby_killer).

Heb deze week company of heroes van iemand gekregen, en hoewel het idee erachter hardstikke leuk is, verlangde ik al heel snel weer terug naar the warchiefs toen ik online inlogde. Ineens realiseer je je dan dat het helemaal niet zo slecht is :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rolex
  • Registratie: augustus 2006
  • Laatst online: 21:18
Is het mogelijk om meer poppetjes:) te maken door een script te veranderen of een andere oplossing??

[Voor 21% gewijzigd door rolex op 04-03-2007 22:53]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Vihaio
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 23:09

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Napo
  • Registratie: augustus 2006
  • Niet online

Napo

[Oo[:::|:::]oO]

Is het illegaal om een ingame crack waar je niemand anders mee benadeeld te vragen?
Het is niet zo dat hij om warez ofzo het is gewoon een vraag voor een modificatie voor AoE3

• Bernd
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 22-10 17:08
Ik was net met een paar vrienden een potje AoE3 Warchiefs aan het spelen, en toen vroegen wij ons af, hoe zit het precies met de gathering upgrades?
Ze geven allemaal in % increase in de snelheid van gatheren, maar stacken die upgrades (dus gewoon bij elkaar op tellen) of niet (vermenigvuldigen)?

Frogstar#2151

• Sissors
Je kan natuurlijk natives maken, maar populatie limiet is onmogelijk aan te passen. Je kan wel de hoeveelheid populatie dat wordt ingenomen door je manschappen veranderen:

program files/ms games/aoe3/data/proto.xml (protox.xml voor twc)

Upgrades moet je bij elkaar optellen, 2x20% upgrade = 40% upgrade

• YoshiBignose
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 26-11 17:53
speel je nog steeds furby? :D

[Voor 15% gewijzigd door YoshiBignose op 10-03-2007 11:19]

Facts don't care about your feelings

• Sissors
jij niet meer dan :'(

• GUZA
Ben net begonnen met online spelen op ESO maar 9 van de 10 keer geeft ie aan Failed to join the game, ik snap niet echt waarom eigenlijk.
Komt dat omdat ik nog niet alle city`s heb aangemaakt want ik heb op het moment alleen de turks.
Moet ik de rest van de city`s ook hebben om in alle games te kunnen komen?
Nu ben ik al half uur bezig een game te vinden maar ik wordt er nu erg gefrusteerd van :S
Wie kan me helpen?

• Sissors
Komt door problemen met je router (als het 9 van de 10 keer is, dus niet 10 van de 10, dan is het normaal gesproken niet je firewall).

quicksearch zal over het algemeen wel normaal werken.

Hier staat het meeste wel over failed to join.
Welke router heb je?

• GUZA
Ik heb de speedtouch van kpn, ik zal je link ff lezen.

edit: Ik kan dus wel elke keer op ESO komen alleen het joinen van de games mislukt 9 van de 10 keer.

[Voor 49% gewijzigd door GUZA op 13-03-2007 18:04]

• Sissors
Dat weet ik, dat is standaard verhaal. Port forwarden zou het moeten oplossen.
Port forward UDP and TCP/IP ports 2300-2310 to your machine. If that range does not work try expanding it to cover ports 2300-2340,
En als dat niet werkt staan daar ook nog wat andere dingen die je kan doen.

Een speedtouch moet kunnen werken. Alleen als je de esperia box hebt is het een kansloze zaak.

btw, wat nog makkelijker is, staat upnp aan? Ik speel welleens vanachter een speedtouch router met upnp aan en die heeft nog nooit een probleem gegeven (als upnp zijn werk goed doet hoef je niet te port forwarden, maar upnp doet niet altijd zijn werk goed, of aoe3 stelt upnp niet goed in).

• GUZA
Ik weet niet excact wat ik moet invullen in de instellingen van me router, ik heb een foto screenshot gemaakt zodat je het ff kan zien hopelijk weet jij er meer van.
Het gaan om de twee lege velden, 'omzetten naar' en 'triggerpoort'.

http://www.guza.nl/cpg1.2.../userpics/normal_port.jpg

• Sissors
Werkt upnp niet?

Had eigenlijk geen flauw idee wat ze daar willen, maar blijkbaar moet triggerpoort 2300 zijn. En laatste vakje kan je leeg laten. Daarna moet je deze poorten naar jouw computer doorverwijzen.
Hier staat maar info over portforwarden voor aoe3 op een speedtouch. Ik neem aan dat jij een andere speedtouch hebt, maar het zou redelijk hetzelfde moeten zijn.

• GUZA
Ik heb nu upnp ff aangezet maar de servers zijn nu down dus kan het vanavond pas proberen, iig erg bedankt voor je hulp. Ik heb het spel al een dik half jaar maar nog niet echt kunnen spelen :S

edit: het werkt perfect nu bedankt! hij heeft tot nu to 1 keer aangegeven failed to join game van de 6 keer ofzo.
Weer een verslaving erbij :D
Binnenkort warchiefs maar ff kopen.

[Voor 32% gewijzigd door GUZA op 15-03-2007 16:34]

• YoshiBignose
al lang niet meer. ik kan niet eens meer alle civs opnoemen :'(

• Sissors
@guza, mooi zo, veel plezier er mee

@yoshi, ben in je teleurgesteld :P

• GUZA
btw het werkt door portforwarding niet door upnp, handige link van je :D

• YoshiBignose
kheb het vandaag voor het eerst in 3 maanden weer gespeeld. toch wel weer leuk spelletje. :D

heb www.aoe3db.info ook weer geupdate :9

• GUZA
wow is die site van jouw, wel handig had hem al tijden terug een keer gezien :)

• YoshiBignose
GUZA schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:42:
wow is die site van jouw, wel handig had hem al tijden terug een keer gezien :)
ehehe dank je. ja, heb die buttons enzo ook meteen verbeterd, ziet er wat mooier uit nu. jammer genoeg vragen die eikels voor dat menu bij UNIT STATS $139. triest, dan maar ff op OK drukken hoor voor die melding :9

• GUZA
Hoeveel mensen zijn er met de nieuwe warchiefs online is dat ook bekend? want met deel 3 is het gemiddeld zo'n 2000 mensen als warchiefs meer online spelers heeft is het overwegen zeker waard.

• YoshiBignose
ik speel meestal op rare tijden, dan zijn er maar 1500 mensen ofzo. 's avonds en in het weekend toch wel minstens 5000

• Sissors
Debiele map hackers zijn allemaal gebanned _/-\o_

• YoshiBignose
wtf is er gebeurd ik ben opeens gebanned 8)7 8)7 8)7

geintje furb :> ;) >:)

[Voor 8% gewijzigd door YoshiBignose op 23-03-2007 20:34]

Anoniem: 55212

Sorry voor het schoppen van dit oude topic.

Ik heb veel gegoogled en gezocht op de site van microsoft, ook gekeken in het spel zelf. Maar ik kom er maar niet achter waarom ik niet kan upgraden naar de Imperial Age,

ik speel Skirmish en heb inmiddels een level 7 hometown. Ook alle resources boven de 4000.

Weet iemand wat ik mis?

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 55212 op 27-04-2007 19:12]

• Jurgen Meinen
Hangt van de situatie af. Het je toevallig revolution gedaan (in the warchiefs)? Speel je de demo of volledig en heb je ook de warchiefs? Je hometown boeit trouwesn niet voor het al dan niet behalen van de imperial age. Kun je verder iets meer over je skirmish vertellen?

Anoniem: 55212

Jurgen Meinen schreef op vrijdag 27 april 2007 @ 19:52:
Hangt van de situatie af. Het je toevallig revolution gedaan (in the warchiefs)? Speel je de demo of volledig en heb je ook de warchiefs? Je hometown boeit trouwesn niet voor het al dan niet behalen van de imperial age. Kun je verder iets meer over je skirmish vertellen?
De volledige versie, ik heb al een tiental keer skirmish gespeeld en die win ik dan na verloop van tijd, elke keer als ik win gaat het level van de hometown omhoog.

• Sissors
Hij speelt waarschijnlijk deadmatch, je kan alleen in supremacy naar imperial

• Shao Kahn
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 21:07
Ben pas begonnen met dit spel. Is het normaal dat als je zelf een scenario maakt de framerate niet boven 20 komt??? Is bij mij niet speelbaar. en mijn systeem is redelijk.

Nieuwe XP install
X1950 XTX
C2D 6300
2 gig ram.

de scenario's die ik maak zijn niet eens byzonder. Als ik een leeg vrijwel lege map pak is de framerate ook abominabel.
Heb al opnieuw geinstalleerd, gefragmenteerd, drivers veranderd, ook patches e.d.

Iemand een idee?

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

• Sissors
Doet hij een normaal spel dan wel normaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shao Kahn
  • Registratie: augustus 2004
  • Laatst online: 17-11 21:07
Ja normale SP of MP is ok, alleen bij een scenario deze zeer lage framrates

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Panzerfaust-2779/

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors
Ik zou geen flauw idee hebben dan, je kan bij agecommunity in tech support vragen

• Paperclipjes
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 06-04-2010

Paperclipjes

Houd het bij elkaar

Even een noobvraagje;

Ik heb twee pc's daarmee wil ik tegen elkaar spelen. Wat heb ik precies nodig en hoe regel ik dit? Heb ik ook 2 spellen nodig of???

Bedankt!

Nietjes zijn voor mietjes

• Sissors
Je hebt 2 pcs nodig en 1 spel zover ik weet. Start op eerste computer het spel op, haal de cd eruit, start op tweede computer het spel. Alleen bij het opstarten wordt de cd gebruikt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Sissors

• DeaTh RoW
  • Registratie: december 2005
  • Laatst online: 29-01-2011
Zijn er Logitech G15 Keyboard Mods voor dit spel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DeaTh RoW
iemand? ik kan ze iig niet vinden

• DeaTh RoW
[Xup] Recruiting

Hoi,

Ik weet heet dat je hier niet mag recruiten voor een bepaalde clan of game.
Maar zoals iedereen weet, Age of empires III heeft niet zo'n groot community net als Counter-strike of Battlefield.

Xup is een Clan voor AoE3 (geen WC), wat jij jou kunnen bieden is.

- een Ventrilo Voiceserver, je hoeft dus niet te typen tijdens game of wat dan ook, gewoon je hotkey indrukken en blaten maar!
- verder niet veel, wel dat ik lekker zomervakantie heb en wel actief ben :+.

Wat wij van jouw verwachten;
- een normale rank, Lance corperal of corperal is oké, maar conscript met een win percentage van 8 kunnen we niet accepteren.
- Teamplay plz :+

xfire: nlrow1 msn; outlawz_emre [aap] hotmail [punt] com *call me O+ * hehe.

En is camera rotating wel mogelijk met AoE3, ik weet wel dat je kunt inzoomen, maar het werkt niet echt:+

• Evil_Kroki
  • Registratie: november 2006
  • Laatst online: 29-10 14:26
DeaTh RoW schreef op donderdag 07 juni 2007 @ 15:52:
[Xup] Recruiting

Hoi,

Ik weet heet dat je hier niet mag recruiten voor een bepaalde clan of game.
doe het dan ook niet |:(

• GUZA
Ik heb een probleem sinds vandaag met AoEIII namelijk als ik online speel na een paar minuten dan freezed mijn beeld en kan ik alleen met de muis bewegen.
AoEIII loopt vast en moet ik dus mijn pc opnieuw opstarten, in skirmish dus niet online doet hij het niet.
Weet iemand waar het aan kan liggen?

ben onderhand al captain geworden :) vind het een geweldig spel!

• Sissors
Je kan het proberen op agecommunity tech support forum. Het gebeurd alleen online? En als je online bent en tegen ai gaat spelen?

• GUZA
zal eens even testen, heel raar dat het nu een probleem geeft want hij deed het gisteren nog goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Montoya90
  • Registratie: februari 2004
  • Laatst online: 27-11-2007
Wat ik erg jammer vind, is dat het niet mogelijk is om de grote van een map te kiezen, iets wat bij aoe 2 wel kon. Zo zou ik het wel tof vinden om bijv. 1 tegen 1 op een grote map te spelen die normaal wordt gebruikt bij 8 spelers.

Weet iemand of daar misschien een mod voor is of iets dergelijks ?

Ik heb wel al gezocht maar ik kon zo gauw niks vinden.

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

Leeft dit topic nog? :P

Weet iemenad een site met strategy guides? Ik speel nu online DM en Supremacy. Ik ben opzoek naar tips en tricks enzo. En hoe je het beste het spel kan beginnen (eerste 10 mins) enzo. De rest lukt namelijk prima :)

Snowboard

• GUZA
www.aoe3db.info
Alleen tactics van supremacy.

DM strategies heb ik zelf ook nog niet gevonden.

• Sissors
@montayo, je kan een large map kiezen, die zijn al groter dan normale mappen. (die heb je als je ooit hebt geupdate). Daarnaast kan je ook gewoon maps downloaden (of als je je verveelt en bij voorkeur programmeer ervaring hebt kan je ze maken, maar dat is wel een tijdrovende bezigheid). Denk dat deze wel wat voor jouw is: http://aoe3.heavengames.c.../showfile.php?fileid=1130 of http://aoe3.heavengames.c.../showfile.php?fileid=1197

Basis tips:
http://aoe3.heavengames.c...action=ct&f=15,32908,0,10

En je kan ook nog op http://www.gamereplays.org rondkijken. (naar forums gaan en dan naar aoe3 gedeelte). Zowel strategiën als recorded games).

• Kurios
  • Registratie: maart 2006
  • Niet online
aangezien er over een tijdje weer een nieuwe add-on voor het spel komt, heb dit spel weer eens afgestoft en wil het weer eens gaan spelen. Ik heb inmiddels Vista draaien op mijn pc, maar krijg nu dus een error bij het opstarten.
The Fraunhoger IIS MPEG Layer-3 Codec (l3codecx.ax) cannot be found on this computer. It is a required component of Microsoft Directshow.... etcetc(codec installeren etcetc)
Zijn er misschien meer die dit probleem hebben?

• Rival24
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 24-11 23:04

Rival24

I'll Be Back

Kurios schreef op dinsdag 21 augustus 2007 @ 13:17:
aangezien er over een tijdje weer een nieuwe add-on voor het spel komt, heb dit spel weer eens afgestoft en wil het weer eens gaan spelen. Ik heb inmiddels Vista draaien op mijn pc, maar krijg nu dus een error bij het opstarten.

[...]

Zijn er misschien meer die dit probleem hebben?
Het werkt hier prima op Windows Vista.

Ik ben overigens sinds vandaag ook weer begonnen met spelen met Age of Empires 3 (zonder expansion). Er is niet veel veranderd sinds dat ik gestopt ben; mensen noemen me nog steeds cheater :P Ik heb de War Chiefs expansion (nieuw & sealed) via eBay besteld voor 12 euro, maar ik moet er nog mee online gaan spelen.

• Sissors
Ik zie dat je hem binnen hebt :)

En ach, voor jouw geval is cheater niet het goede woord. Noob basher komt er dichter in de buurt.

[Voor 22% gewijzigd door Sissors op 14-10-2007 23:04]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Heb ik je ass een keer te hard gewooped ofzo? Je mag wel wat vriendelijker reageren.

Ik speel tegen iedereen online, ik host vaak samen met een vriend een game en dan wachten we tot er mensen joinen. Dit duurt meestal wel even en dan ben ik blij als ik kan spelen. Ik ga echt niet selecteren op win-percentage of experience want dan kom ik echt nooit aan spelen toe.

• Sissors
Hoef je ook niet op te selecteren. Iedereen selecteert namenlijk op rank. Lijkt mij dus ook sterk dat je mijn ass een keer gewooped hebt. Ik speel alleen nog twc, maar mijn aoe3 rank was colonel. Lijkt me sterk dat ik van jouw verloren had. Ik heb gewoon de pest aan noobbashers. Kijk naar je win percentage. Zelfs als je top 100 was was dat nog belachelijk hoog. (ik sta nu in team iets van 150 omdat ik niet meer heel veel speel en redelijk bagger speel. Ik heb nummer 50 gestaan met win percentage van 60%. Jij hebt win percentage van 80%, dat is niet normaal).

Ik mag gewoon noobbashers niet.

[Voor 3% gewijzigd door Sissors op 15-10-2007 08:30]

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Sja, what can I say, ik ben gewoon goed. Ik hoef overigens ook geen verantwoording aan jou af te leggen, maar het is flauwekul om te zeggen dat ik een noob basher ben. Ik verlies gewoon weinig als ik samen met iemand anders speel.

Afgezien daarvan zijn er maar erg weinig mensen online te vinden met minder dan 1 miljoen experience en als je jezelf dan nog noob noemt dan is dat gewoon flauwekul imo. Sowiezo weten spelers echt wel waar ze aan beginnen voordat ze op ready drukken. Ik ben ook echt niet te beroerd om in de lobby even op iemand zijn of haar ally te wachten of om iemand te kicken die een betere ally wil.

Overigens vermoed ik dat jij iemand bent van het 'simcity kamp' die gezellig zijn basis op wil bouwen en wil knuffelen met de rendiertjes in tegenstelling tot moi. Mijn tactiek is het zo snel mogelijk om zeep helpen van mijn vijand met een gezellige diversiteit aan troepen zodat ik in een keer een basis plat kan walsen. Dat gebeurt dus ook meestal in age 3 :).

• Sissors
Als je goed was had je een hogere rank en zou je dus betere tegenstanders spelen en zou je minder winnen. Hoe dichter je win prc bij de 50% is, hoe beter.
Overigens vermoed ik dat jij iemand bent van het 'simcity kamp' die gezellig zijn basis op wil bouwen en wil knuffelen met de rendiertjes in tegenstelling tot moi. Mijn tactiek is het zo snel mogelijk om zeep helpen van mijn vijand met een gezellige diversiteit aan troepen zodat ik in een keer een basis plat kan walsen. Dat gebeurt dus ook meestal in age 3
Of je zoekt natuurlijk even mijn stats op. Ik speel zo goed als nooit treaty (NR). Zelf heb ik over algemeen voorkeur voor boomen na het rushen (rushen gebeurd zowiezo in 3v3s), dan meteen weer leger te maken en aan te vallen. Maar treaty speel ik niet.
(mijn taktiek is meer in de trant van teringhoeveelheid kanonnen maken en kijken hoe tegenstanders vliegen. Verbazingwekkend effectief.)

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

furby-killer schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 11:22:
Als je goed was had je een hogere rank en zou je dus betere tegenstanders spelen en zou je minder winnen. Hoe dichter je win prc bij de 50% is, hoe beter.
Stats zijn schijnbaar gereset ergens met een patch. Het is ook een jaar en 10 maanden (ongeveer) geleden dat ik voor het laatst gespeeld heb.

• Sissors
Stats zijn nooit gereset. En ook al voordat jij weer begon met spelen had je een belachelijk hoog win percentage.

• EgoPro
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 26-11 15:45

EgoPro

Time is an illusion.

Aaargggghh, houd het topic anders een beetje gezellig en ga elkaar PM'en ofzo.

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

furby-killer schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 16:09:
Stats zijn nooit gereset. En ook al voordat jij weer begon met spelen had je een belachelijk hoog win percentage.
Nou m'n win percentage stond op 0 toen ik weer begon met spelen, maar dat is wellicht gekomen na het installeren van de War Chiefs expansion.

• GUZA
ga eens echt oorlog voeren en speel DM!

• EVILSalami

EVILSalami

Wat kijk je nou?

GUZA schreef op maandag 15 oktober 2007 @ 20:35:
ga eens echt oorlog voeren en speel DM!
Idd echt oorlog voeren doe je bij DM. Bij sup wint niet diegene die de civs en units goed kent maar die het snelts is met resources gatheren.

Bij DM moet je alle units, civs, techs, en cards echt goed kennen om een goeie DM speler te worden. Sup is geen drol aan vindt ik, omdat je nooit het meeste uit een game haalt.

PS: ga niet slow chatten (flamen) in dit topic zeg...

Snowboard

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Dat is flauwekul, voor DM heb je een compleet andere speelstijl nodig.

Ik kan die mode ook wel gaan kleineren door te zeggen dat het alleen aankomt op 'wie het snelst unit gebouwen uit de grond stampt en vervolgens units gaat spammen wint'

Bij supremacy is het een combinatie van de juiste kaarten (units of resources) en dan vervolgens je economy een beetje op gang helpen zodat je daarna al je aandacht kunt richten op het vechten.

• Sissors
In sup is militair net zo belangrijk als eco. Misschien wel belangrijker.

• GUZA
bij supr heb ik niet echt het idee van een oorlog, na een battle kan het al over zijn dat vind ik niks aan. Bij DM heb je veel meer battles. Maar supr is populairder, maar idd beide zijn niet te verglelijken.
Ieder zijn voorkeur toch?

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ze hebben bij Eso iets veranderd met betrekking tot het levelen van je home cities. In plaats van dat je een nieuwe home city vanaf level 1 omhoog probeert te krijgen wordt bij het aanmaken van een nieuwe city je level gebaseerd op basis van level van je hoogste city. Ik had bijvoorbeeld nog geen French home city (Fransen :r) maar nu kan ik er opeens eentje maken van level 40. Dit maakt het voor mensen die beginnen met spelen weer wat makkelijker om verschillende rassen fatsoenlijk uit te proberen aangezien je maar 1 stad omhoog hoeft te werken.
For those of you who have been playing our game on ESO for the last two years, leveling up new Home Cities is old news. We're making some changes so that when you create a new Home City for multiplayer games, it will now start at a higher level which is based on your highest level city.
Hier staat het nog wat uitgebreider uitgelegd.

• GUZA
vind het juist wel beter, want in het begin moet je dan vaak met lagere hc spelen tegen mensen die hoger hc omdat je niet anders kan.
Goede zet :)

• Jurgen Meinen
Dat is wel handig, heb ik meteen behoorlijk hoge homecities. ik denk dat ik Age of Empires 3 binnenkort maar weer eens ga spelen en die uitbreiding ga halen. Van wat ik had gezien zag die uitbreiding er behoorlijk vet uit.

• GUZA
ik ga ook voor de nieuwe uitbreiding :)

• Hel Gast
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-07-2012
Heb nu dit weekend af en toe Asian Dinasty gespeeld (de trial dan). Erg leuk weer. Ander pluspuntje is de snelheid. Als mijn laptop op energie zuinig staat (800MHz P-M, 110MHz Ati X300 mobile) draait ie zelfs nog soepel (1400x1050, behalve bij zeer grote battles). Wel met alles laag.

Leuk om te zien die nieuwe dingen/manier van alles indelen zoals bij de Japanners.
Zal binnekort kijken of ik ze alle drie bij elkaar kan kopen in een leuke set (als ik geld heb).

Vraag: Heeft AoE3 DVD nodig tijdens spelen? Want mijn laptop kookt alsie een dvd leest.

Nadeel: De computer AI is niet zo slim, en kan nog steeds geen zeebattles. De Trial map heeft nogal wat water. Dus winnen is zeer eenvoudig, zelfs op Hard (met beide beschavingen).

[Voor 17% gewijzigd door Hel Gast op 04-11-2007 10:48]

• Sissors
Er is wel een ai gemaakt door fans, zal alleen nog niet werken voor TAD. aoe3 heeft de cd nodig tijdens opstarten, als hij eenmaal is opgestart heeft hij hem zover ik weet niet meer nodig (en kan je hem er zelfs uitgooien).

• Roet
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 21:44
Je kan de DVD ook mounten in Daemon Tools, doe ik ook. Heb wel de legale versie en speel het gewoon online, maar heb echt geen zin om iedere keer die discs te gaan wisselen. Naast het feit dat mijn PC geen optische drives heeft :+.

• lol414
  • Registratie: mei 2008
  • Laatst online: 16-04-2011
Hallo allemaal,

ik heb sinds gisteren age of empires 3 gold gekocht. en nu heb ik het spel helemaal goed geinstalleerd, en dan verschijnt er geen snelkoppeling van het spel. dus heb ik het handmatig gestard (program files/microsoft games/age of empires 3/) en dan klik ik op de toepassing: age3. en dan krijg ik het laad schermpje, en dan gaat ie weg. En dan is mijn computer traag. maar na een tijdje is dat over. Ik heb ook system scans gedaan, en ik kan het spel gewoon spelen.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• tim86
  • Registratie: oktober 2006
  • Laatst online: 26-11 16:56

tim86

Windows user detected

Ja en nee,

Ik heb AoE3 op Windows Vista draaien (32-bit, engels). Als ik het spel start krijg ik heel even het splash scherm te zien, en dan geeft windows aan dat ie ermee gekapt is.

Wanneer ik hem dan weer start doet ie het gewoon. Misschien eens proberen opnieuw te installeren.

You can't trust freedom when it's not in your hands.

• KiPKaKDutcH
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 02-04-2019
*kick*

Ik heb AoE3 met alle 2 uitbreidingen.
Ik start hem meestal met de The Asian Dynasties shorcut.
Met die speel ik. daar ook single -> campaign gedaan. maar als ik via de normale snelkoppeling (Age of Empires III) speel dan ben ik me savegame kwijt, die ik wel in Dynasties heb.
Ik heb geen zin om dezelfde dingen weer opnieuw te doen.
Is er een mogelijk heid om dat overal hetzelfde te krijgen?

Gamertag: DraaQ PC specs! | The Reality

• Spinal
  • Laatst online: 08-11 13:53
*ook een schop*

Vandaag AoE 3 weer eens uit de kast gehaald en geïnstalleerd. Start standaard in 800x600 of 1024x768 op, en aangezien ik een breedbeeldmonitor heb heb ik dat veranderd naar 1680x1050. Vervolgens loopt het hele spel vast om de 5 seconden vast en krijg ik aldoor "VPU Recover" meldingen.
Resolutie wijzigen in het spel zelf zit er dus niet echt in, is er een manier om dit "van buitenaf" te regelen? (Register, .ini, ...)
Oke, na iets langer zoeken heb ik het kunnen aanpassen naar 1024x768 maar dat blijkt niet te helpen, ik blijf het probleem houden...

En zijn er meer mensen met dit probleem? Ik heb een Radeon 2400 met Catalyst 8.6

-edit-
Nou wordt ie helemaal mooi... Na veel moeite heb ik "windowed mode" aan weten te vinken, AoE3 crasht en geeft "fatal error reported by game" ofzo. Opnieuw opstarten, krijg ik deze melding:
"Age of Empires III requires at least a 64 MB video card. This computer appears to have a 0 MB video card."

[Voor 30% gewijzigd door Spinal op 21-08-2008 19:40]

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Sissors
Blijkbaar heb je het bestand gevonden waarin de instellingen staan opgeslagen. (ergens in mijn documenten als het goed is). Verwijder het hele bestand en hij start met default instellingen op.

• Spinal
  • Laatst online: 08-11 13:53
Bedankt, dat werkte prima. Ik denk dat het kwam omdat ik clone mode aan had staan, als ik dat uitzet kan ik inmiddels gewoon op 1680x1050 spelen :)

Full-stack webdeveloper in Groningen

• Philly_M
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 10-10-2008
Hey jongens, leeft dit topic nog? (nu wel iig)

ik heb een probleem met het spelen/installeren van AoE3.

Ik installeer het spel, open het spel en alle textures zijn vern**kt of niet aanwezig. (ja ik heb de laatste drivers)

Ook is het zo dat het spel niet eens tussen staat bij mijn lijst van geïnstalleerde programmas. Wat heel raar is want ik kan het wel spelen (met de rare textures weliswaar).
Vandaag probeerde ik asian dynasties te installeren, zegt ie dus dat AoE3 niet is geinstalleerd.
Ik snap er niets van, ik zit op Windows Vista en mijn laptop heeft de vereiste systeemeisen.

Weet iemand hoe dit zit? Vooral het feit dat hij 'niet is geinstalleerd' , maar wel kan spelen met geen textures is erg vreemd, hulp gevraagd dus! |:(

groetjes!

*Edit: ik zie nu dat AoE3 staat geinstalleerd in de lijst als 'PRODUCT_NAME' , ok erg vaag...

[Voor 6% gewijzigd door Philly_M op 07-10-2008 16:48]

• Hel Gast
  • Registratie: mei 2003
  • Laatst online: 29-07-2012
Klinkt alsof die installatie niet helemaal soepel verlopen is:

Kijk eens:
Herinstallatie:
  • Werkt die dan? --> Ben je klaar.
  • Werkt die dan niet? --> Probeer eens met laatste patches
    • Werkt die dan? --> Ben je klaar.
    • Werkt die dan niet? --> Dan probeer je even of de Demo het doet (http://www.microsoft.com/games/pc/age3.aspx#downloads)
      • Werkt die demo dan wel? --> Dan is je installatiemedia mischien een beetje gaar
      • Werkt die demo niet --> Dan zet ik in op een driver/hardware probleem

[Voor 8% gewijzigd door Hel Gast op 07-10-2008 17:26]

• Philly_M
ik heb al meerdere keren reinstalleerd, lukt dus niet

Als ik patches probeer te installeren zegt ie iets van: aoe3 is niet (goed) geinstalleerd, probeer een reinstall oid

En die demo werkt net zo.

De graphics zijn gefixt trouwens, ik moest de 'Shader Quality' minimaal op HIGH zetten, toen kwamen de textures weer tevoorschijn, erg vreemd maar dat is dus opgelost.

Weet iemand hoe dat zit met de installatie? Weet iemand misschien hoe je de naam veranderd in de Programmalijst? Want is het mss zo dat ik als de naam verander naar Age Of Empires 3 dat hij dan wel herkend wordt door Asian Dynasties en dat ik die dan kan installeren?

• Philly_M
kan niemand me helpen? :(

• MrVegeta
  • Laatst online: 23:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Er is een apart subforum voor problemen met games, misschien kan je het daar beter vragen.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Fox
  • Registratie: mei 2007
  • Niet online
http://www.ensemblestudio...mble-studios-closing.aspx
Ensemble studios word gesloten. :'(

Microsoft Game Studios zegt nog dat zij de game license wil gebruiken, maar een echte age of empires of age of mythology zal er nooit meer komen. Waarschijnlijk is deze keuze gemaakt omdat Microsoft Game Studios zich meer wil gaan richten op console games. Hierdoor zijn waarschijnlijk meerdere game studios overgeplaatst of gesloten. :/

• MrVegeta
  • Laatst online: 23:27

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

:|

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

• Razoet
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 14-07-2015
Ten eerste sorry voor het op bumpen van dit hele oude topic.

Ik vroeg me af of er nog mensen zijn die AoE3 spelen, aangezien ik nogal eenzaam ben de laatste tijd met alleen maar engelsen
Pagina: 1 ... 4 5 6 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee