Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het gaat hier niet om of AOE3 een grote teleurstelling is of niet. Zelf vind ik het een meesterlijk spel, maar ik denk dat dit topic beter geschikt is om strategieën en andere ideeën over het spel uit te wisselen. Er zijn mensen die dit spel wel heel leuk vinden, en om nou te gaan discussiëren over smaak, dit vind ik een beetje zinloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
nou dan kijk ik bij de top spelers en zie ik er heel veel van aom en aoc.

AOC was goed, AOK was gewoon bagger qua balance. En eigenlijk is er niemand die mij een goede reden kan geven waarom aoe3 slechter dan aoc is. AOE3 is gevarieerder, nu goed gebalanceerd, prachtige graphics en meer military micro. Dat je geen drop offs hoeft te bouwen kan ik me echt niet druk om maken. Dus geef maar een goede reden
En verkoopcijfers zijn objectiever dan jouw mening.

EDIT: zowel jij breepee als darth hebben zich nooit op ESO geregistreerd onder jullie tweakers naam. Dus of onder een andere naam, of je hebt nooit online gespeelt en dan kan je zowiezo niks erover zeggen

[ Voor 19% gewijzigd door Sissors op 11-03-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens jij ben toch niet de zelfde furby-killer op de eso forums? :P

Trouwens ik ga denk die expansion voor aoe3 niet halen, hij bied gewoon niks nieuws of extras.
Oke 2 nieuwe native races maar meer niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
trouwens jij ben toch niet de zelfde furby-killer op de eso forums?
thats me

over die expension, 3 native civs komen er, en dat zijn echte civs, je kiest die dus ipv dutch of spanish etc.
Eén daarvan is de iroqouis confederation, en dat is alles wat er bekend is, dus lijkt mij erg vroeg om te zeggen of je wel of niet koopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik spreek hier voor me zelf :P aoe3 zelf vind ik nu wat minder worden en ik weet dat de vanguard beta komt en de demo van enemyterrorty quake wars :p
En IK vind het niet zon leuke expansion denk ik miss wordt die gaaf maar IK denk van niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
kan best, maar ik wacht tot er meer info is voor ik bedenk of ik hem ga kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
ik dacht in begin dit spel is echt slecht, maar hoe meer ik het speelde des te leuker ik het vond. en nu ben ik verslaafd :) online spelen werkt gelukkig ook veel makkelijker dan aoe2. dit spel is gewooon te goed :9

en voor de echte fans Age of Empires III Unit Database: www.aoe3.n3t.nl

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Gisteren voor het eerst online gespeeld. Bij beide online spelletjes was het zo dat er op een gegeven moment iemand dropte dmv een timeout. Is dat een truc om niet te resignen en daarmee het spel te verliezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
zolang je tegenstander het is die zijn verbinding verliest en jouw verbinding goed blijft zal je gewoon een win krijgen en hij een verlies. Er zijn wat vuilere trucjes waarmee je het spel OoS (out of sync) kan laten gaan, maar het kan ook toeval zijn dat het gebeurd. Ben je aan het winnen en gaat hij OoS stuur dan een mail naar age3.abuse@ensemblestudios.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Flauw hoor, ik snap dat niet. Als je verliest, so be it... Als je niet tegen je verlies kunt, speel dan niet op internet, maar tegen de pc, en herstart je pc als je niet wilt eindigen als verliezer... (imo ben je juist dàn een verliezer, maargoed..)

Online vind ik zulke acties zoo laag... hoop dat ze er ook maatregelen tegen nemen wanneer er mail bij abuse binnenkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
wat ik wel jammer vind is dat je ranking voor elke home city apart is. ik ben bijvoorbeeld heel goed met russian ( :7 ) en ik ging ff proberen met een lvl 1 german en dan verloor ik nogal wat. en dat telt wel mee in je totaal :(

maja maakt ook weer niet zoveel uit. het spel is toch beter geworden dan ik had gedacht, gelukkig maar :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De expansion zal dus drie nieuwe indianenbeschavingen hebben, waarschijnlijk zitten de Inca's er ook tussen, naast de Iroquois. Ik hoop dat je ook de Lakota, Comanche of andere Great Plains beschaving kunt spelen, want dat kun je echt jeugdsentiment ophalen en cowbowtje tegen indiaantje opnieuw overdoen.

P.S. weet iemand wat voor poorten AOE3 gebruikt? Kan ik dit spel mooi een voorkeurspositie geven in de router om zo ook door te kunnen gamen als iemand aan het downloaden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
2300-2310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
tupi's ownen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar ik kan hem niet installeren hier omdat hij reeds bij de installatie begint de zeuren dat mijn processor geen SSE instructies kan verwerken.

Ik heb een Thunderbird 1400 met een Geforce TI4600. Dus ik theorie zou ik het wel moeten kunnen draaien. Iemand een idee om het toch te kunnen spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 19 maart 2006 @ 16:54:
Ik weet niet of het al ter sprake is gekomen, maar ik kan hem niet installeren hier omdat hij reeds bij de installatie begint de zeuren dat mijn processor geen SSE instructies kan verwerken.

Ik heb een Thunderbird 1400 met een Geforce TI4600. Dus ik theorie zou ik het wel moeten kunnen draaien. Iemand een idee om het toch te kunnen spelen?
Dat is al een paar keer gevraagd, maar volgens mij is hier geen oplossing voor. In ieder geval, ik kon er geen vinden :)

[ Voor 4% gewijzigd door RoD op 19-03-2006 17:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De naam van het expansion pack is ook bekend, de expansion gaat Age of Empires III: Warchiefs heten. Op IGN (kan geen link geven, zit nu achter een beperkte proxy) staat een interview over dit pakket met nieuwe screens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 15:37:
De naam van het expansion pack is ook bekend, de expansion gaat Age of Empires III: Warchiefs heten. Op IGN (kan geen link geven, zit nu achter een beperkte proxy) staat een interview over dit pakket met nieuwe screens.
http://pc.ign.com/articles/696/696777p1.html

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Age of Empires III: The Warchiefs dus :9

ben benieuwd wat het gaat worden. indiaantjes als civ. hmmm. maja we zien het wel weer. ik vind dat ze een expansion uit moeten brengen als het spel saai wordt (ja ik hoor mensen al zeggen, is het al...) zodat er weer een frisse wind door het spel gaat en iedereen het weer speelt :)

maar ik speel het pas net en ik vind het nog steeds een master spel! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Na een tijdje niet gespeeld te hebben ben ik weer verder gegaan met de Campaigns. Leuk verhaal.
Het online spelen kan mij ook niet meer heel erg boeien. Hoewel ik het een leuk spel vind. Ik speel alleen nog af en toe via LAN met wat vrienden.

spoiler:
Het water van de fountain of youth werkt dus echt :P

[ Voor 34% gewijzigd door The_Bash op 22-03-2006 12:29 ]

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het grote nadeel van ESO (online spelen) is dat er veel tijdens de wat langere Multi-Player games spelers unresponsive worden, hierdoor worden vaak te veel potjes bepaald, omdat 3v2 ipv 3v3 vaak een oneerlijke strijd is. Ze zouden bij ESO wel wat meer eisen aan de verbinding mogen stellen.

De verhaallijn van de campaigns is wel goed, al is het wel verrot om met de knights van st. john in de eerste campaign te spelen, omdat je met een middeleeuws leger vecht. Daarnaast leren de campaigns je niet de sterke en zwakke punten kennen van de beschavingen die online te spelen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de CE gekocht, en toen heb ik het een paar keer gespeeld. Ivm school zal ik het spel pas weer spelen als de zomervakantie begint.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ok weten we dat ook weer :+

trouwens als ik soms smilie doe is mijn hele tekst weg, waarom is dat? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geweldig dit soort reacties, daar schieten we niet zoveel mee op. :O

Kent er iemand nog een verrassende tactiek?

Een leuke bijvoorbeeld is om tijdens No Rush games met de Russen veel imperial oprichnicks maken en daarmee de grote veldslagen ontlopen en zover mogelijk in het andere kamp te komen en bij voorkeur fabrieken vernietigen en villagers doden, zo kun je de economie goed ontwrichten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jammer dat er al een tijdje geen posts meer zijn, terwijl er toch wel wat mensen AOE3 doen. Tegenwoordig is er weinig nieuws onder de zon bij dit spel, toch komt er zo nu en dan een update uit. Zo zijn we al bij patch 5 geweest. Over een half jaartje komt de expansion.

Ik vind zelf dat veel noobs een erg herkenbare speelstijl hebben. Veel noobs spelen graag met de Engelsen en maken (bijna) alleen maar musketiers. Ook letten ze niet op wat de tegenstander maakt.

De strategie die bijna altijd lukt is Dopplesoldners. En die dan een beetje aanvullen met wat artillerie, cavelerie of skirmishers en dit werkt altijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Tsja ik moet eerlijk zeggen dat er naast gamen meer is in mijn leven en ik momenteel helemaal in Oblivion zit, ik moet me echt lostrekken van mijn pc en mezelf overtuigen van het feit dat 14 uren op een zaterdag gamen echt niet meer kan :D

Maar zodra de uitbreining uit is zal ik het wel weer oppakken, of even daarvoor om er weer in te komen maar momenteel zit ik met wat andere dingen en games dus heb geen tijd meer voor AoE3 :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ligt het aan mij of zijn nederlanders ongeschikt om een rush game mee te spelen. Die gasten hebben vaak een paar villagers, age 3 en een legertje wat jou oprolt. Terwijl je als nederlander een lading villagers hebt, age 2 en je amper een leger kan opbouwen.

[ Voor 4% gewijzigd door svdvlist2 op 12-04-2006 17:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misschien heb je wel gelijk, ik speelde ook altijd Nederlanders en had daar veel last van. Daarom ben ik no rush gaan spelen, daar zijn ze wel geschikt voor. Het probleem met de Nederlanders is dat villagers goud kosten, je moet je dan op meer dan 1 grondstof focussen. Dit schiet niet op. Daarom ben je vaak vrij laat in age 2 en dan ben je de sjaak. Echter, op Age of Empires III heaven staan wel enkele tips voor de Nederlanders, mocht dit niet lukken, speel dan no rush games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
met dutch ben ik nooit later dan andere in age2. En een rush is geen probleem, als je erop voorbereid bent. Maar je kan je er niet op voorbereiden want als ze niet rushen dan heb je een te grote achterstand. Nu na 1.06 is dutch het zwakste.

No rush is echter oer saai. En als je een 2v2 speelt, ik en teamgenoot hadden zelfde rating en tegenstanders iets lagere. Blijkt je teamgenoot alleen no rush games te spelen en worden we dus ingemaakt. Met no rush games kan je nooit op het niveau komen van een goeie gewone speler

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat weet ik niet, veel ervaren no rush spelers hebben (net als ik) een deck vol met economische upgrades, deze decks zijn totaal niet geschikt voor rush games, tenzij je de mogelijkheid krijgt om flink te gaan turtlen of boomen. Of je moet de de Duitsers gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
oftewel een ander deck in elkaar zetten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja ok, maar als een ander deck niet helpt, kun je de Duitsers spelen omdat je dan uhlan krijgt bij elk kaartje. Je hebt dan minder hout nodig voor barracks. Want, als ik speel heb ik altijd te weinig hout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
700 hout + 1000 hout kaartjes. Ik verzamel nooit hout tot die op zijn, hout gaat trager dan andere resourses

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zijn er hier nog mensen met een leuke ESO ranking. Ik ben nog maar corporal, omdat ik de laatste tijd niet heel veel speel. Daarnaast heb ik een winstpercentage van 53%. Mijn ESO naam is mijn voornaam (zie links).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
http://aoe.cuetech.de voor ELO ranking.

ik denk niet dat er veel hier een hogere ranking dan mij hebben:

ELO: 1941
Power: 35, colonel
win prc: 66%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 22:31:
http://aoe.cuetech.de voor ELO ranking.

ik denk niet dat er veel hier een hogere ranking dan mij hebben:

ELO: 1941
Power: 35, colonel
win prc: 66%
nogal offtopic :p
naar tijdje geleden wel, tot me buurjongen ging spelen en ik trails voor de clan moest doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

netjes dat, jij speelt zeker alleen met de fransen en maak je bijna alleen maar curassiers :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
dat lukt je misschien in No rush games, maar in normale zijn de fransen echt niet meer goed na patch 1.05

de beste zijn nu german op 1, en daarna spain en port. Vooral nu warwagons bonus hebben tegen kanonnen zijn dus heel moeilijk te counteren, en hun fast fortress is nog steeds erg goed. Maar ik speel zelf alleen met dutch en port. (lvl 80 + lvl 40)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ik own iedereen met ottomans :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De meeste volken zijn wel OK, en met een goed deck kun je wel winnen. Maar het hangt vooral af van je tegenstander. Zelf vind ik de Duitsers wel het beste, vooral omdat je constant uhlan krijgt bij je kaartjes, en je settler wagons zijn ook goed. Daarnaast zijn war wagons achterlijk sterk, zijn je dopplesoldner ook ijzersterk en heb je nog sterke skirmishers en uhlan met een hoge attack. Daarnaast blinkt Duitsland uit in huurlingen. Daarom speel ik ze de laastste tijd wel vaak, ik win er wel veel mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is bekend geworden dat het tweede volk in de expansion pack de Sioux zullen worden. Bereid je dus maar voor op veel indianen te paard. Op de site van Age Community staat meer info samen met wat screenshots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
bedoel je tweede? Want zover ik weet zijn er nog maar 2 bekend incl sioux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foutje van mijn kant. Het is het tweede volk na de Iroquois.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik kwam er deze week achter dat AOE3 dual screen native ondersteund. Ik had met nView altijd profielen aangemaakt zodat mijn dualscreen opstelling een single screen werd voor het spelen van spellen. Het scheelt ook framerates als je het tweede scherm aan laat staan terwijl het spel op scherm 1 draait.

Via een review van de Matrox TripleHead2Go kwam ik op het idee om te proberen of ik dat ook kon met 2 monitoren. Ik moet zeggen dat AOE3 op 3840*1200 erg goed speelt :p Voor een ieder die meerdere monitoren heeft is het zeker aan te raden om te proberen. Eigenlijk is 3 monitoren een veel betere opstelling. Je hebt dan geen rand in het midden. Voor FPS games is een dual opstelling niet geschikt. De pointer zit in het midden en daar zitten dan 2 randen tussen de twee beelden, maar met strategy games is het niet echt een probleem. Zal wel een foto maken volgende week.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
AOE3 op mijn dell 2005fpw (1680x1050) is ook leuk. De game ondersteund deze resolutie ook :P

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dat zou wel leuk zijn, zo'n foto. Jammer dat ik maar één monitor heb die maar 1280*1024 aankan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tijdens de E3 zijn er nieuwe screenshots van de expansion bekend gemaakt.

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2006 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
er wordt niet echt veel gepraat hier, zeker te druk bezig met AOE3 spelen 8)
ik vind het nog wel leuk moet ik eerlijk zijn, af en toe ff nieuwe civ proberen enz.

en nog een tip voor de AOE fans, als die hier nog zijn: www.aoe3db.info
staat alles in, unit stats, articles, downloads enz.

die expansion lijkt me trouwens niks. kvind indianen goed zoals ze nu zijn :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Juist wel, hoe meer civs hoe meer vreugd. Het is een keer wat anders dan die eeuwige musketiers en kanonnen. Daarnaast is het wel realistischer, dan bijvoorbeeld vechten tegen de Turken, die nooit een voet in Amerika hebben gezet. Ik denk dat het de variatie juist wel ten goede komt, vooral omdat je nu grotendeels Europese volken hebt met veel standaardunits.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
dat is wel weer waar, maar ze konden ook gewoon wat nieuwe civs toevoegen met special units. en wat gaat er nou gebeuren met trade posts op indianen kampen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt volgens mij als je met een indianen beschaving speelt gewoon trade posts maken bij Indianen kampen op de kaart. Alleen op kaarten waar je eigen beschaving voorkomt wordt er een andere beschaving neergezet. Voorbeeldje, je speelt de Iroquois op New England, Iroquois dorpjes zullen dan niet voorkomen, Cherokee wel, waarschijnlijk ook een nieuwe stam, namelijk de Mohawk. Ik geloof dat er 4 nieuwe Indianenstammen zijn om trade posts bij te bouwen. Daarnaast krijg je ook maps erbij als California en de Andes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
aha, indianen die een indianenkamp bij een ander indianenvolk bouwen :Y)

ach ja, als het maar leuk wordt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
gebeurde in het echt ook (nou ja het ongeveer)

de iroqois en lakota (lakota=sioux) worden compleet uit het spel verwijderd in expension en vervangen door andere natives met soortgelijke techs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
shit dus geen lakota bisons meer :'( ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 20:42:
shit dus geen lakota bisons meer :'( ;)
Hoeft niet, vervangende beschavingen hebben mss wel hetzelfde.

Een van deze dagen komt patch 1.07 (de 7e alweer!) uit met een nieuwe map: Unknown, een echte random map, je weet nooit wat je krijgt. Er is ook een filmpje bekend gemaakt op de E3 over de expansion.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
yay, maar kheb liever dat ze ESO ff wat verbeteren want ik krijg de raarste bugs.

laatst deed ik quick search en hij vond een speler. maar ik had als civ Ottoman en ik zag German vs. Spanish. WTF denk ik. bij loading screen zie ik namen van 2 andere spelers en mijn eigen naam niet :/ toen startte het spel en toen was ik gewoon een soort spectator want ik kon niks besturen en na 5 sec ging het Out of Sync.

weird :| :X :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ESO heeft weleens kuren, maar ik zou geen game joinen waarbij spelers niet volledig te zien zijn (geen speler data zoals winstpercentage bijv.) of dat je de home city niet volledig ziet. Dit geldt ook voor het geval als de kleur wit is. Ik denk dat er niks anders opzit dan een andere game te joinen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
wat is jouw nick op ESO? :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En dan is het tijd voor patch 1.07 . Morgen gaan de ESO servers even down.

Voor meer info: www.agecommunity.com .

BTW, ik ben nu 1700+ met Nederland. Lekker volkje om mee te spelen, maar tegen de hoge rangen (majoor/colonels) loop ik wel vast. Daarnaast verlies ik vreemd genoeg meestal als er niet gerushed word.

Ik bouw meestal massaal ruyters en wat *skirms. Ik heb alleen nog geen goede counter gevonden tegen een vijand die massaal heavy cav. pompt en dit mixed met pikeman. Mijn ruyters moeten dan alsnog terug trekken en mijn musketiers zijn niet echt goed tegen cav. Iemand tips (ik kan overigens wel kanonnen maken, maar de vjiand doet dit ook. Dus daarmee verkrijg ik niet de gewenste voorsprong)?

Mijn eso nick = Darkrush_NL.
(www.doo-clan.com)

[ Voor 103% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2006 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 22 mei 2006 @ 23:19:
Ik bouw meestal massaal ruyters en wat musketiers.
Musketiers kun je niet maken als Nederlanders. Je kunt ze hooguit krijgen via het kaartje religious freedom en dan kun je 30 musketiers laten sturen voor 2000 goud. Of bedoel je ipv musketiers skirmishers?

De ruyters zijn vooral nuttig tegen zware cavalerie zoals curassiers, lancers of oprichnicks. Ik zou gewoon meer halberdiers maken, deze zijn goed tegen lichte cavalerie en hebben gewoon een hoge attack. Dus ik zou gewoon halberdiers combineren met artillerie en daarnaast ruyters (tegen zware cavalerie) of skirmishers (tegen infanterie).

Ik heb geen ESO nick, ik speel gewoon onder mijn voornaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik bedoel skirmischers :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
yeah laatst gewonnen van een Major General :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wooow... welke rating zit je nu dan? En met wlek volk vs. welk volk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JSTPS
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 16:38
Ik heb een amd 3500 op 2.55ghz 1gb geheugen en een 7900gt.

Telkens als ik in age of empires 3 instel low antialiasing, blijft ie netjes op 50 frames. Maar als ik het zet naar high AA, dan zakt ie in naar de 7 frames :P Weet iemand hoe dit komt? Of is het gewoon een bug van het spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NokiaFan
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:03
Zit offline skirmish te spelen met NL, heb zojuist level27 gehaald en bijna een half miljoen aan XP. Wanneer kan ik upgraden naar Age 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
als je in age4 zit, en alleen in supremacy, niet in deathmatch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Age 5 is ook niet echt heel belangrijk. 95% van de games berijk je het niet. Sterker nog, in multiplayer ben ik nog nooit naar age 5 gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SOEDARKMASTER schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 13:13:
Ik heb een amd 3500 op 2.55ghz 1gb geheugen en een 7900gt.

Telkens als ik in age of empires 3 instel low antialiasing, blijft ie netjes op 50 frames. Maar als ik het zet naar high AA, dan zakt ie in naar de 7 frames :P Weet iemand hoe dit komt? Of is het gewoon een bug van het spel.
Hangt af van de map die je speelt en wat er over je scherm loopt, rolt, etc. Zo zijn schepen erg zwaar, net als grote veldslagen. Dus als je dan een framedrop krijgt is dat niet heel gek. Verder kan het aan je drivers liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is denk ik wel gek. Vooral is je bedenkt dat ik alles op hoogste instellingen speel met anti-aliasing op low. En dan heb ik slechts een 6800GT en hij een 7900 videokaart. Oftewel, dat zou hij dan toch aan moeten kunnen 8)7 ? Ik zou andere drivers proberen!

Er zijn wel grappige spelers op ESO soms. Vandaag 2 lieutenant-colonels bevochten met allebei ook hogere HC levels. Beide partijen gewonnen. Noemen ze me allebei noob en willen ze meteen een re-mach. Nu ga ik morgen weer tegen één van ze spelen. Hij gaat het met spanje proberen. Iemand tips bij NL vs. Spanje? Dat heb ik nog niet zo vaak gehad. Meestal gokken ze op een vluggertje door me te rushen, maar dan win ik sowieso (75% of zo).

[ Voor 46% gewijzigd door Verwijderd op 26-05-2006 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Home city levels maken niet zoveel uit. Het gaat erom wat je ermee doet, dus of je een goed deck bouwt. Spanje heeft als voordeel dat ze een heel breed leger hebben (skirmisher, musketiers, lancers, hussars, dragoons, rodelero's etc.) , dus het is tricky om je op bepaalde units te richten als je tegen hen speelt. Maar ja, veel verstand van rush games heb ik niet, aangezien ik dit niet speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok.. bedankt voor de tip. Ik zal er rekening mee houden. Ik denk dat ik dezelfde strategie ga gebruiken als ik in dutch vs dutch games doe. Daarbij gebruik ik ook meestal een leuke mix. (ik doe alleen geen FF tegen spanje denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Ik had nog wat foto's gemaakt van AOE3 zoals ik het speel:

Dit is het startscherm:

Afbeeldingslocatie: http://img89.imageshack.us/img89/1593/aoe3start7wa.th.jpg

Hier heb ik al gewonnen, maar wel een ingame shot:

Afbeeldingslocatie: http://img81.imageshack.us/img81/1802/aoe3ingame3lj.th.jpg

Ik speel met een resolutie van 3840*1200 op 2*Dell 2405FPW. De gafische kaart is een Geforce 7900GT en de processor een AMD X2 4200+ met 2GB mem. Ik kan op stock alles op max draaien. Alleen in winterlandschappen moet ik shadows uitzetten. Ik heb wel AA uitstaan omdat ik het verschil bijna niet zie.

PV: 27kWp | WP: Adlar Aurora II 6kw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ik heb het spel al enige tijd, en speel het regelmatig. Laatste tijd ben ik wat beugekeken op de Turken. Welk ander volk is tof om te spelen, en wat zijn de voordelen ervan?

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelf speel ik met verschillende volken. Zelf vind ik de Duitsers erg leuk, je hebt aparte units als war wagons en dopplesoldner. Daarnaast is je beschaving goed in huurlingen, welke altijd erg gaaf zijn. Die gratis uhlan zijn altijd handig. Daarnaast zijn dopplesoldner altijd handig voor snelle rushes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jump
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-07 00:10
Ik het zojuist eens met Portugezen gespeeld, best toffe units enzo. Maar misschien niet beter direct op Hard spelen als je voor de eerste keer een ander volk speelt :D

internix.be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ik speel altijd ottomans. wordt er steeds beter. laatste 3 potjes tegen lvl 40 (brigadier) allemaal gewonnen. ik boek vooruitgang :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laatst ook weer wat potjes gewonnen. Helaas schiet het niet op en ben ik nog steeds korporal, maar heb wel een winst percentage van boven de 50. Weliswaar hangt dit meer af van je eigen niveau dan van het volk waarmee je speelt (uitzonderingen daargelaten).
Jump schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 19:40:
Ik het zojuist eens met Portugezen gespeeld, best toffe units enzo. Maar misschien niet beter direct op Hard spelen als je voor de eerste keer een ander volk speelt :D
Je zult later merken dat organ guns (afgezien dat ze idd cool zijn) alleen nuttig zijn tegen infantry. Voor de rest zuigen ze, kijk maar naar de statistieken (0,5 tegen gebouwen, boten, enz.). Als je tegen de PC speelt merk je er weinig van, aangezien die vrij weinig upgraden, maar ze schieten flink tekort vergeleken met falconets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
kiddyl schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 15:15:
Ik had nog wat foto's gemaakt van AOE3 zoals ik het speel:

Dit is het startscherm:

[afbeelding]

Hier heb ik al gewonnen, maar wel een ingame shot:

[afbeelding]

Ik speel met een resolutie van 3840*1200 op 2*Dell 2405FPW. De gafische kaart is een Geforce 7900GT en de processor een AMD X2 4200+ met 2GB mem. Ik kan op stock alles op max draaien. Alleen in winterlandschappen moet ik shadows uitzetten. Ik heb wel AA uitstaan omdat ik het verschil bijna niet zie.
Ziet er goed uit, al is het menu niet helemaal berekent op dit soort opstellingen :P Dat zal ook wat gekost hebben trouwens maar als echte gamer is er geen tussen weg, je koopt het gewoon al hebben de kosten mij er tot nu toe van weerhouden een 2e scherm te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jump schreef op zaterdag 27 mei 2006 @ 17:13:
Ik heb het spel al enige tijd, en speel het regelmatig. Laatste tijd ben ik wat beugekeken op de Turken. Welk ander volk is tof om te spelen, en wat zijn de voordelen ervan?
Spelen met NL zelf natuurlijk. Lekker banken bouwen als ene gek. En wees niet bang voor rushes, daar zijn truukjes voor (2 torens ASAP + 15 skirms = meestal voldoende, eventueel aangevuld met minuteman). En dan met rush alsnog eerder naar derde age als ottoman of rus, das altijd leuk. Alleen tegen germanen raak ik wel eens gefrustreerd. Niet door de rush, maar door die enorme gemixte legers die ze later gaan maken. Vooral de mix frustreerd me. Als ze met uhlans / warwagons aan komen lopen met weinig infanterie vind ik het geen probleem. Alleen infanterie met kanonnen en uhlan is ook ok, maar niet een te gevarieerd leger. Dan verlies ik meestal...

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2006 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XanderDrake
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:22

XanderDrake

Build the future!

Verwijderd schreef op dinsdag 30 mei 2006 @ 22:45:
Spelen met NL zelf natuurlijk. Lekker banken bouwen als ene gek. En wees niet bang voor rushes, daar zijn truukjes voor (2 torens ASAP + 15 skirms = meestal voldoende, eventueel aangevuld met minuteman). En dan met rush alsnog eerder naar derde age als ottoman of rus, das altijd leuk. Alleen tegen germanen raak ik wel eens gefrustreerd. Niet door de rush, maar door die enorme gemixte legers die ze later gaan maken. Vooral de mix frustreerd me. Als ze met uhlans / warwagons aan komen lopen met weinig infanterie vind ik het geen probleem. Alleen infanterie met kanonnen en uhlan is ook ok, maar niet een te gevarieerd leger. Dan verlies ik meestal...
Dat lees ik vaak ja. Duitsers zijn erg moeilijk te verslaan, ook al spelen ze maar half-half, dan winnen ze nog meestal. Je moet dan wachten totdat ze fouten gaan maken of dergelijke.

Hephaestus: Xeon 2680 v2 - 64GB ECC Quad - WD Blue 3D 1TB
Virtualis: Ryzen 3700X - 16GB DDR4 - Gigabyte 1080 Ti OC - Sandisk 2TB - Valve Index
Agon:Valve Steam Deck 64GB
Non scholae sed vitae discimus Seneca

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
german is overpowered. ik hoop dat ze het fixen in de nieuwe patch. hoe hard ik ook rush met otto's van een goede german speler is niet te winnen. jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
jij hoeft niet te klagen yoshiii, na germans is otto tweede civ (samen met port)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
haha dat is waar. maar niet zo erg OP hoor, ik verlies nog genoeg / te veel :'( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
krijg je ervan als je bij eerste best rushje op 6 na al je settler verliest + TC + houses +foundry etc :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Hoe is het mogelijk gebouwen te roteren voordat je ze bouwt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de editor kan je ze met je muiswiel draaien, maar dit lukt niet tijdens het spel. Voor de rest is het moeilijk te zeggen als het gaat om beschavingen, aangezien ik no rush speel. De enige beschaving die in no rush underpowered is, dat zijn de russen. De Russen hebben namelijk geen goede uitblinkers, en cavalry archers zijn niet goed genoeg om curassiers te stoppen en strelets niet sterk genoeg tegen dopplesoldners. De rest heeft goede counterunits (de Nederlanders hebben bijna alleen maar counter units).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
pardon? russen zijn alsnog behoorlijk goed hoor. ik word best vaak gerushed als ottoman en die strelets zijn behoorlijk kut. russen zijn gewoon iets moeilijker om mee te spelen, maar ze zijn niet underpowered.

en furby, vind je het gek :9 ik moest 2 man tegenhouden en jij deed niks :'( :'( 8)

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 02-06-2006 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
laatste keer dat ik keek wonnen wij dankzij mij hoor. Mijn skirms waren afschrikwekkend. :P

Russia zijn wel ietsje up, maar niet echt veel. Ik ben daar wat mee begonnen om otto rush makkelijker te counteren. En hij had het trouwens over nr games

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

YoshiBignose schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:32:
pardon? russen zijn alsnog behoorlijk goed hoor. ik word best vaak gerushed als ottoman en die strelets zijn behoorlijk kut. russen zijn gewoon iets moeilijker om mee te spelen, maar ze zijn niet underpowered.
Ik heb het over no rush, daar zuigen ze keihard. Kun jij met imperial strelets imperial dopplesoldners stoppen? Of met cavalry archers imperial curassiers? Ze zijn gewoon te zwak. In rush games maakt dit niet veel uit, omdat je dat toch (bijna) nooit met imperial units tegenover elkaar staat. En cossacks die wel sterk zijn, worden toch in de pan gehakt door musketiers of hand infantry. Dus als je Rusland speelt, moet je wel rush games spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
door melee armor doen cav archers het probleemloos tegen cuirassier, en in melee winnen ze tegen dragoon.

Nee ik speel geen NR, maar heb het geprobeerd in een FFA, daar was iedereen aan het einde dus ook imperial.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

furby-killer schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 22:53:
door melee armor doen cav archers het probleemloos tegen cuirassier, en in melee winnen ze tegen dragoon.

Nee ik speel geen NR, maar heb het geprobeerd in een FFA, daar was iedereen aan het einde dus ook imperial.
Dat valt zwaar tegen. Vooral in grote gevechten, Met je attack van iets meer dan 20 en dan een bonus van 2,3 schiet dat echt niet op.

Maar hoe je ook speelt, sommige kaartjes zijn zwaar briljant (of irritant). Neem nou warzone construction van de Turken (waarmee janissaries barracks en zo kunnen maken), of advanced arsenal (veel extra upgrades). Deze zou je altijd moeten nemen (net als factories), want ze zijn in elk geval handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
als je genoeg ruimte in je deck hebt ja. advanced arsenal heb ik niet in dutch deck (wel in port). Want tegen de tijd dat ik hem wil gebruiken heb ik vaak veel halbs, en dan is het nutteloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee hoor, door military drummers wordt de snelheid van je infantry verhoogd en dat is juist voor hand infantry, dus ook halbs erg handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ik kan het niet echt veroorloven om een kaart te gebruiken voor +10% infantry speed alleen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
imperial strelets zijn zeker wel goed en kunnen doppels tegenhouden als je goed speelt. in nog geen 5 sec. zijn er al 10 strelets uitgepoept, je kan ze dus blijven pompen. met alle upgrades erbij doen ze 3x damage tegen doppels. moet te doen zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, het probleem is dat een strelet niet efficient is als je kijkt naar pop ruimte. De meeste poppetjes die 1 pop kosten zijn veel sterker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
dat klopt zeker. maar als er 1 sterft, staat er alweer een nieuwe streleet voor het blokhuis :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik moet zeggen dat Dopplesoldner wel erg sterk zijn. Vooral als je het unieke Duitse kaartje gebruikt waardoor de snelheid omhoog gaan. Zijn ze bijna net zo snel als cavalry.
Afbeeldingslocatie: http://home.student.utwente.nl/j.meinen/img/screen3.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-06-2006 17:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lux
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 02-11-2024

lux

@Jurgen: dat kaartje dient om dopplesnolders sneller aan te maken. Niet om ze sneller te laten lopen :)

edit: dat kaartje dus ... ja daardoor wordt alle infanterie sneller. leuk kaartje _/-\o_

[ Voor 32% gewijzigd door lux op 07-06-2006 17:53 ]

 MacBook Air 13" | Canon EOS Digital 400D | Canon EF-S 17-85 mm f4.0/5.6 IS USM + Zonnekap | Grip BG-E3

Pagina: 1 ... 3 ... 6 Laatste