Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

En ze hadden het over miljoenen sales.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
eh ja en dan?

age of mythology had ook nooit meer online, sochtends zelfs minder. Toch zijn daar ook miljoenen van gekocht en heeft heel lang op nummer 1 van saleslijsten gestaan, er werd gewoon veel offline gespeelt. Waarom zou aoe3 anders zijn? De verkopen zijn boven verwachtoing en kerst moet nog komen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 14:52

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Het online gebeuren is met RTS altijd beperkt eigenlijk, het neemt nogal wat tijd en een potje UT, CS of AA is sneller gespeeld. Ik zelf vind het wel leuk maar denk dat veel mensen ziets hebben van laat maar als het een uur duurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09:36

aex351

I am the one

Ik heb een probleem met de demo, geluid van de spel characters valt na 10 min weg. Muziek is dan nog wel te horen. is dit een bekend probleem ?

< dit stukje webruimte is te huur >

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou, die hebben ze niet gehaald.
Er zijn zelfs veel mensen die het spel terug hebben gebracht naar de winkel.

Ik heb het niet zozeer over de verkoop maar over de verwachtingen bij de spelers.
Het spel valt tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Das voor een deel waar, ik moet zeggen dat ik het die €48 die het gekost heeft het wel waard was, het biedt heel veel speelplezier, ook online. Vergeleken met andere games is het een goeie game want de diepgang van veel spellen is erg slecht.

En dat mensen het terug brengen, ach ja dat ligt vaak meer aan de mensen zelf dan aan het spel. Sommige mensen fantaseren er maar op los en hebben in gedacht het spel al klaar en kopen het later en blijkt dat hun eigen verzonnen idee over het spel niet waar is en zitten dan te zeiken dat het niks is. Das je eigen schul dan. Voor mij is dit 1 van de betere spellen van dit jaar, zeker geen tegenvaller :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
er zijn vast een paar die hebben teruggebracht en als je dan hard schreeuwt krijg je veel aandacht. Eigenschuld hadden ze maar demo meoten spelen.

en aoe3 verkocht tijdens release van quake4 3x beter in amerika dan quake4 (die tweede stond in saleslijsten, aoe wordt alleen niet veel online gespeeld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 21-09-2024
Ik heb net weer een skirmish offline gespeeld. Ik vind die online gasten veel te veel rushen. Ik vind online spelen niet leuk meer omdat mensen zo'n haast hebben. Het leuke van dit spel is een goede economie opzetten en dan grote veldslagen. Tel mij dus maar bij die 1.995.000 mensen die niet online zijn. :+

404 error: File not found | PSN: The_Bash

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

the_bash schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:31:
Ik heb net weer een skirmish offline gespeeld. Ik vind die online gasten veel te veel rushen. Ik vind online spelen niet leuk meer omdat mensen zo'n haast hebben. Het leuke van dit spel is een goede economie opzetten en dan grote veldslagen. Tel mij dus maar bij die 1.995.000 mensen die niet online zijn. :+
Dit soort spelen zijn juist leuk online, en rushen is een onderdeel. Maar als je goed bent ben je uren zoet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Nu online

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
rushing vond ik eerst ook niks, maar aex351 heeft imo gelijk :) Elkaar irriteren met een handvol soldaten zorgt dat er weer een extra level aan taktiek wordt toegevoegd. Je moet namelijk de vijand afslaan + zorgen dat je economie niet enorm achter komt te liggen doordat je geld moest stoppen in je verdediging. Plus als je aanvalt met soldaten, dan zorg je dat het verdedigen ook eenvoudiger wordt. Meestal houdt de vijand dan zijn units thuis om te verdedigen....niet altijd uiteraard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_bash schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 23:31:
Het nadeel is, dat wanneer je de overhand krijgt over de AI en hem een keer goed hebt aangevallen.
Dat ie dan niet meer echt de moeite doet om zich op te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er is ook op een gegeven moment een optie "imigration", kost 2000 goud en dan krijg je extra population, maar niet bij je totale population ofzo...
Ik begrijp het niet...
Kan iemand mij uitleggen wat dat nou inhoud?

b.v.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bijv dat je 100settleers zonder huizen kan onderhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:52
Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:38:
Er is ook op een gegeven moment een optie "imigration", kost 2000 goud en dan krijg je extra population, maar niet bij je totale population ofzo...
Ik begrijp het niet...
Kan iemand mij uitleggen wat dat nou inhoud?

b.v.d.
Dat is enkel meer villagers. Enkel de british kan er standaard 99 maken, de andere rassen maar 50. Tenminste dat dacht ik dan :P.

[ Voor 5% gewijzigd door Roet op 10-12-2005 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ottomanen ook 99..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aex351

aex351

I am the one

Heb je trouwens een geldige serial nodig om online te kunnen spelen ? of werkt het op dezelfde principe als aoe2 ?

[ Voor 25% gewijzigd door aex351 op 11-12-2005 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

aex351 schreef op zondag 11 december 2005 @ 16:08:
Heb je trouwens een geldige serial nodig om online te kunnen spelen ? of werkt het op dezelfde principe als aoe2 ?
Je gaat het spel dus vaker spelen? Koop het dan gewoon :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
ja je hebt serial nodig.

en limiet van fransen is 80, nederlanders 50, de rest 100 geloof ik. immigration zorgt dat je zeg maar 10 huizen extra krijgt. je maximum blijft 200, maar als je 20 huizen hebt, en er worden er 15 vernietigd heb je nog 150 populatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• svdvlist2
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ik dacht dat je net als met AOM / AOE2 je verschillende accounts kon aanmaken, zodat iedereen apart kan inloggen. Heb twee gezinsleden die ook willen gamen!! Maar als er een nieuwe account aangemaakt wordt geeft ie aan dat de serial al in gebruik is. (klopt dus ook).

Heb als (tijdelijke) oplossing maar verschillende homecity's aangemaakt binnen me account zodat iedereen met zijn eigen stad kan gamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik begin het nu aardig door te krijgen. Heb de laatste 5 potjes online (ik speel er ongeveer 1 per avond) gewonnen. Het opbouwen van een economie + verdedigen lukt me nu vrij goed. Ik speelde net een game tegen een aantal rusher maar ik was in staat om de eerste grote aanval af te slaan. Vervolgens bouwde ik zelf een stevig leger en schakelde met een hele groep paarden zijn kanonnen uit. De rest was piece of cake. Ik walste zo over de ene heen en de ander resignde. In de post game was ook erg duidelijk dat mijn economie stukken beter was. Ik vond het nu eerder jammer dat ze niet genoeg hadden om het mij moeilijker te maken :P Uiteraard was mijn medespeler ook erg behulpzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Toet3r

¿?

Vanwege de feestdagen is er een custom map beschikbaar gesteld door Ensemble. het is een aanpassing van de map great lakes. In deze map die Winter Wonderland heet zijn de bomen versierd, hebben de rendieren een rode neus en staan staan er pakjes.

Afbeeldingslocatie: http://www.agecommunity.com/images/art_maps_wwland.jpg
de map is hier te downloaden.
Om deze map te kunnen spelen moet je de bestanden uit de zip uitpakken in deze map
C:\Documents and Settings\******\My Documents\My Games\Age of Empires 3\RM

have fun

Pi-Hole: open-source netwerk advertentie blocker

• aex351

aex351

I am the one

Ben tot nu toe nog geen map tegen gekomen met een nacht sfeer. Ook kan ik de optie in options menu niet vinden op de camera te kunnen roteren.

• Sissors
  • Niet online
ecte nacht mappen zijn er niet want het zou iets dan geen aoe meer zijn. en voor roteren moet je echt beter zoeken dan want het staat er gewoon

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

aex351 schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:52:
Ben tot nu toe nog geen map tegen gekomen met een nacht sfeer. Ook kan ik de optie in options menu niet vinden op de camera te kunnen roteren.
CTRL + pijltje links en rechts, staat in de opties bij hotkeys

Verwijderd

hey ik heb age of empires 3 nu ook ik speel single player en dan dutch
aleen als ik een wall wil bouwen krijg ik van die houten dingen zijn er geen stenen muren ??

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 15 december 2005 @ 21:38:
hey ik heb age of empires 3 nu ook ik speel single player en dan dutch
aleen als ik een wall wil bouwen krijg ik van die houten dingen zijn er geen stenen muren ??
Kun je upgraden in je kerk.

ff wat anders, iemand enig idee waarom ik geen kerstbomen en Rudolphs zie op de kerst map, werkt bij mij kennelijk niet 8)7

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

je moet bij menu waar je spelers, map enzo selecteerd ook wel custom map aanvinken. als je dat hebt gedaan krijg je lijst met de custom maps die je hebt.

hoe je de map moet instaleren en kunt spelen staat ook in de readme.rtf die ook in zipfile zit.

[ Voor 26% gewijzigd door Toet3r op 15-12-2005 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Ja dat weet ik maar er verschijnen geen kerstbomen en die rendieren zie ik ook niet, die zitten gewoon niet in de map ofzo. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Steffy schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:12:
Ja dat weet ik maar er verschijnen geen kerstbomen en die rendieren zie ik ook niet, die zitten gewoon niet in de map ofzo. 8)7
Heb jij toevallig (net als ik) je 'Mijn Documenten' map ergens anders geparkeerd? Ik heb namelijk hetzelfde probleem: ik kan wel de map spelen, maar alles ziet er voor de rest 'normaal' uit.

Mijn Documenten staat hier op schijf F, maar ik kan de map dus wel in game starten.

i7 10700, 32GB RAM, RTX 3080

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

oh das wel vaag dan, ik heb mijndocumenten ook ergens anders geparkeerd E:\mijndocumenten is het bij mij en het werkt bij mij.
dan zou ik het zo ook niet weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
SanderTje! schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:45:
[...]

Heb jij toevallig (net als ik) je 'Mijn Documenten' map ergens anders geparkeerd? Ik heb namelijk hetzelfde probleem: ik kan wel de map spelen, maar alles ziet er voor de rest 'normaal' uit.

Mijn Documenten staat hier op schijf F, maar ik kan de map dus wel in game starten.
Nee gewoon op c hoor, snap het niet dat het niet werkt, het spel is gewoon geupdate naar de laatste patch enzo maar het werkt niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
maaarten schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:01:
oh das wel vaag dan, ik heb mijndocumenten ook ergens anders geparkeerd E:\mijndocumenten is het bij mij en het werkt bij mij.
dan zou ik het zo ook niet weten.
Ik keek niet ver genoeg in-game. Ik had eerst de post van Steffy gelezen, toen even AOE gestart om te kijken of het hier ook zo was. Maar verderop in de map waren wel gewoon kerstdingetjes te zien...

Dus ook dat kan het niet zijn :) Ik draai wel versie 1.02, jij ook neem ik aan.

Flinke battle net, de computer liep ver op me vooruit doordat hij in het begin alle 'cadeautjes' al aan het gatheren was. Op gegeven moment had ik er genoeg van, ALT-F4. Ervaring is dat het wel lukt om dit soort dingetjes aan te pakken, maar dat het zooo lang duurt... Geen zin in :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hmz, kan niet inloggen bij ESO. Lees er verder ook niets over, meer die er last van hebben?

Edit: Verholpen :)

[ Voor 11% gewijzigd door Lexus! op 17-12-2005 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Lexus! schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:08:
Hmz, kan niet inloggen bij ESO. Lees er verder ook niets over, meer die er last van hebben?
Ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ik ben sinds een uurtje zwaar teleurgesteld in AOE3.

Ik vocht met een leger van (alles zover mogelijk geupgrade in imperial age) 50 skirmishers, 30 imperial Nassau's, 14 big cannons, en 19 hussars tegen een club van 50 imperial Gendarmes. Hij hakte mijn hele leger in de pan en vervolgens mijn kasteel, muren en mijn hele dorp... ik bouwde mijn leger nog 2 keer op maar werd door dezelfde groep helemaal ingemaakt. (Af en toe werd die groep wat aangevuld). Dat slaat natuurlijk helemaal nergens meer op. Conclusie AOE3 is unbalanced. En ja... ik speel tactisch en het kost echt wel moeite normaal gesproken om mij in de pan te hakken. Imperial Gendarmes zijn dus te sterk!

Edit: Hij had dus alleem maar die gendarmes (ruiters) verder geen kanonnen, geen musketeers... niks anders.

[ Voor 9% gewijzigd door The_Bash op 19-12-2005 20:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
goh komt er ook 1 achter. het is al lang bekend dat fransen iets beter zijn dan andere en ze zullen wel gepatched worden, maar overhaast patchen heeft ook geen nut. En daar komt bij dat die courassier erg duur zijn, 3 populatie innemen, en toch redelijk te counteren zijn als je de juiste counters gebruikt
door area damage zijn grote groepen courassier (gendarmes) erg moeilijk te stoppen, maar in jouw leger waren maar 30 man die goed zijn tegen courassier, dat is gewoon veel te weinig. Gister in 2v2 ik en duitser tegen frans en spanjaard. In colonial flink gevochten, iedereen naar fortress, toen kregen we de twee beste units tegen ons, lancers en courassier. Toen ik alleen aanviel werd mijn leger door courassier geflankt en was best snel voorbij. Daarna heb ik een hele hoop halbardiers gemaakt, wat ruyther en wat skirmishers. Ik had ook 1 kannon en tegenstanders 2. Mijn ally had blackriders, crossbows, pikemen en uhlans. Ons legers vielen elkaar aan, en geloof me die courassier en lancers kwamen niet door de muur van pikemen en halbardiers heen, ze werden afgeslacht en dat was het begin van het einde voor hun.

oh en als je 1 strategie spel kent dat excact goed gebalanceerd was bij uitkomen mag je die mij vertellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
furby-killer schreef op maandag 19 december 2005 @ 21:02:
goh komt er ook 1 achter. het is al lang bekend dat fransen iets beter zijn dan andere en ze zullen wel gepatched worden, maar overhaast patchen heeft ook geen nut. En daar komt bij dat die courassier erg duur zijn, 3 populatie innemen, en toch redelijk te counteren zijn als je de juiste counters gebruikt
door area damage zijn grote groepen courassier (gendarmes) erg moeilijk te stoppen, maar in jouw leger waren maar 30 man die goed zijn tegen courassier, dat is gewoon veel te weinig. Gister in 2v2 ik en duitser tegen frans en spanjaard. In colonial flink gevochten, iedereen naar fortress, toen kregen we de twee beste units tegen ons, lancers en courassier. Toen ik alleen aanviel werd mijn leger door courassier geflankt en was best snel voorbij. Daarna heb ik een hele hoop halbardiers gemaakt, wat ruyther en wat skirmishers. Ik had ook 1 kannon en tegenstanders 2. Mijn ally had blackriders, crossbows, pikemen en uhlans. Ons legers vielen elkaar aan, en geloof me die courassier en lancers kwamen niet door de muur van pikemen en halbardiers heen, ze werden afgeslacht en dat was het begin van het einde voor hun.

oh en als je 1 strategie spel kent dat excact goed gebalanceerd was bij uitkomen mag je die mij vertellen
;) Alsof er in een echte oorlog balans is, units kunnen sterker zijn dan de anderen maar moet je taktiek aanpassen, anders hadden die engels vroeger vast bij hitler aan de deur gestaan met het gezeik dat ze hun Tiger tank maar ff moesten downgraden omdat ze anders niet konden winnen. Taktiek aanpassen en dan kun je huis wel winnen ook van sterkere en duurdere units.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maar om een spelletje nou te vergelijken met een echte oorlog... vind ik ook zo... nutteloos.

Het is toch niet leuk om een spel te kopen dat precies matched met hoe het er in de werkelijkheid ook aan toe is gegaan?
Dat is volkomen nutteloos, kiest iedereen de beste kant, die spoort dan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Het gaat gewoon om het punt dat je de beste taktiek moet zien te vinden om je vijand te verslaan, als er paarden aan komen en jij gaat ze met geweren te lijf is niet echt taktiek, daarh heb je units voor die zo met paardjes afrekenen. Als iemand dan achteraf zit te zeiken van ik heb verloren en ik snap er niks van dan zou ik het spel maar niet meer spelen dan mis je de basis van het spel gewoon |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ja daar heb je helemaal gelijk in vind ik.

Maar toch lijkt me een goed uitgebalanceerd strategie spel wel leuk.
Het zal wel lastig zijn om er 1 te maken, aangezien het nog niet vaak is gelukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Reageer even volwassen!

Ik gaf alleen aan dat ik het vreemd vind dat een stel paarden zonder noemenswaardige verliezen een heel leger in elkaar beukt. Als ik met 20 kanonnen op een groepje paarden schiet ga ik er van uit dat er iig een paar dood neervallen. Vooral als ik ze dek met die imperials nassua's. Ik vind de kracht van die gendarmes buiten proporties. Natuurlijk zijn maar weinig RTS spellen balanced maar ik vind dit met die gendarmes vrij ernstig.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Bash op 21-12-2005 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

the_bash schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:03:
[...]

Reageer even volwassen!

Ik gaf alleen aan dat ik het vreemd vind dat een stel paarden zonder noemenswaardige verliezen een heel leger in elkaar beukt. Als ik met 20 kanonnen op een groepje paarden schiet ga ik er van uit dat er iig een paar dood neervallen. Vooral als ik ze dek met die imperials nassua's. Ik vind de kracht van die gendarmes buiten proporties. Natuurlijk zijn maar weinig RTS spellen balanced maar ik vind dit met die gendarmes vrij ernstig.
Heb je gelijk in, die dingen sporen ook totaal niet met die splashdamage en die hitpoints die ze hebben. Als je er pikemen (dé counterunit) opaf stuurt sabelen ze die zonder teveel moeite neer, beetje vreemd...

• Sissors
  • Niet online
50 courassier zei je? dat is 150 populatie, heb je enig idee hoe duur die dinge nzijn, als ie er 50 maakte moet ie of heel veel tijd hebben gehad of veel betere economie

en dat 'zeer teleurgesteld' van jouw kan ik nou ook niet echt volwassen noemen

[ Voor 20% gewijzigd door Sissors op 22-12-2005 07:49 ]

Verwijderd

Ja en je kan elkaar ook blijven pakken met hoe volwassen of niet volwassen we zijn... misschien is dat wel niet zo volwassen? :9

Zijn vast belangrijkere dingen waar we ons druk over kunnen maken... toch...?

• The_Bash
Verwijderd schreef op donderdag 22 december 2005 @ 17:33:
Ja en je kan elkaar ook blijven pakken met hoe volwassen of niet volwassen we zijn... misschien is dat wel niet zo volwassen? :9

Zijn vast belangrijkere dingen waar we ons druk over kunnen maken... toch...?
Mee eens!

Anyway, weer ontopic: Die nieuwe patch 1.03 moest een aantal problemen met joinen fixen. Maar ik hoor veel mensen die nog dezelfde problemen hebben zoals die er na 1.02 kwamen. Heeft iemand trouwens al weer eens Hamachi geprobeerd met deze nieuwe patch?

Ik lees op het Hamachi forum dat je met een executable het IP van Hamachi zelf in kunt stellen. Dit pakt AOE vervolgens op en daarmee zijn de problemen met AOE die alleen het interne IP oppakt afgelopen.

Klik hier voor het file'tje

Met instructie :9

HOW TO PLAY AGE3 WITH HAMACHI:

1. Unpack this file to age3 root directory.
2. Run Hamachi.
3. Connect to a hamachi network.
4. Run aoe3vpn.exe and choose the hamachi ip (5.xx.xx.xx)
5. In game: Multiplayer, Lan
6. Good Gamming!!

[ Voor 40% gewijzigd door The_Bash op 22-12-2005 22:26 ]

• Roet
the_bash schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:17:
[...]

Mee eens!

Anyway, weer ontopic: Die nieuwe patch 1.03 moest een aantal problemen met joinen fixen. Maar ik hoor veel mensen die nog dezelfde problemen hebben zoals die er na 1.02 kwamen. Heeft iemand trouwens al weer eens Hamachi geprobeerd met deze nieuwe patch?
Hier niet, maar ik heb het legaal dus ben van dat Hamiachi gebeuren af, thank god.

• lochtejans
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-09 20:44
the_bash schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:17:
[...]

Mee eens!

Ik lees op het Hamachi forum dat je met een executable het IP van Hamachi zelf in kunt stellen. Dit pakt AOE vervolgens op en daarmee zijn de problemen met AOE die alleen het interne IP oppakt afgelopen.

Klik hier voor het file'tje

Met instructie :9

HOW TO PLAY AGE3 WITH HAMACHI:

1. Unpack this file to age3 root directory.
2. Run Hamachi.
3. Connect to a hamachi network.
4. Run aoe3vpn.exe and choose the hamachi ip (5.xx.xx.xx)
5. In game: Multiplayer, Lan
6. Good Gamming!!
Thx voor de link en uitleg.
Weet iemand nog de servernaam en password van GoT voor AOE3? Ik wil namelijk graag weer een keertje online spelen >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de vorige AoE games kon je je soldaten altijd in verschillende formaties laten staan. Bij AoE3 zie ik echter niet hoe je dit kan doen. Ben ík nou blind of is die optie verdwenen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook gezocht naar die optie maar heb hem tot nu toe ook nog niet gevonden...

Denk dus dat hij er ook niet is (helaas).

Alhoewel je wel verschillende formaties kan doen met alleen infanterie geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

<hint> ingame --> options --> ui options --> show advanced formations </hint>

als je dit doet krijg je als je een poppetje aanklikt rechtsonder een paar opties erbij waarmee je ze kan laten verdedigen enz..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Ja maar formaties zitten er niet in, ook niet met die optie en daar zijn ze bij Esemble ook van op de hoogte en die komen in een nieuwe patch is al verteld op het officiele forum. Er wordt dus aan gewerkt :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

weet iemand of het mogelijk is om het max aantal kaarten van een deck te verhogen?
Kan nu maximaal 20 kaarten selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kon dat maar :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toet3r
  • Niet online

Toet3r

¿?

lochtejans schreef op donderdag 22 december 2005 @ 22:56:
[...]

Thx voor de link en uitleg.
Weet iemand nog de servernaam en password van GoT voor AOE3? Ik wil namelijk graag weer een keertje online spelen >:)
Weet niet wat die problemen allemaal waren bij 1.02 maar ik heb nu dus 1.03 en probeer via hamachi met iemand te spelen maar we krijgen steeds de melding version mismatch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds de nieuwe patch heb ik het volgende probleem:
Bij versie 1 en 1.01 kon je als je Ctrl # deed terwijl je een (aantal) unit(s) aan een nummer toewijzen. Maar bij versie 1.03 doet dit het niet meer. Hebben er meer mensen last van? en hoe los je het op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16-01 02:24
Als mijn mannetjes een vijand zien lopen ze er gelijk op af. Ik heb van iemand gehoord dat je ze ook een commando kon geven, dat ze gewoon blijven staan. Dat kon ook gewoon met AOE 1 & 2. Alleen is er het probleem, dat ik dat commando (knopje) niet kan vinden.

Weten jullie waar het zit, of heeft m'n vriend zitten ijlen ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
theovds schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:11:
Als mijn mannetjes een vijand zien lopen ze er gelijk op af. Ik heb van iemand gehoord dat je ze ook een commando kon geven, dat ze gewoon blijven staan. Dat kon ook gewoon met AOE 1 & 2. Alleen is er het probleem, dat ik dat commando (knopje) niet kan vinden.

Weten jullie waar het zit, of heeft m'n vriend zitten ijlen ? :)
Dan selecteer je de militaire units en klik je op het schildje. Ze staan dan in Defense mode en komen alleen in actie als ze erg dicht bij komen, maar gaan wel weer terug naar hun plaats.

[ Voor 12% gewijzigd door SanderTje! op 06-01-2006 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
SanderTje! schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:21:
[...]

Dan selecteer je de militaire units en klik je op het schildje. Ze staan dan in Defense mode en komen alleen in actie als ze erg dicht bij komen, maar gaan wel weer terug naar hun plaats.
OK, maar waar staat dat schiltje :?
Sorry hoor, maar ik geloof dat ik een beetje gek word 8) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:P Ik zou bijna zeggen kijk in de FAQ maar ik heb de SP nog niet aangepast, ik zal het vanavond ff aanpassen maar in het menu kun je ergens een optie aanzetten voor formatie icoontjes al zitten er geen formaties in maar dan komen die dingen die jij zoekt beschikbaar, dezelfde unit controls uit deel 1 en 2 bestaan niet niet meer helaas, maar komt een patch voor als we Esemble mogen geloven dus Stand Ground en dat soort dingen komen er hopelijk weer in _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheovdS
Steffy schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 17:54:
:P Ik zou bijna zeggen kijk in de FAQ maar ik heb de SP nog niet aangepast, ik zal het vanavond ff aanpassen maar in het menu kun je ergens een optie aanzetten voor formatie icoontjes al zitten er geen formaties in maar dan komen die dingen die jij zoekt beschikbaar, dezelfde unit controls uit deel 1 en 2 bestaan niet niet meer helaas, maar komt een patch voor als we Esemble mogen geloven dus Stand Ground en dat soort dingen komen er hopelijk weer in _/-\o_
Yes!! (Y) _/-\o_
Gevonden, ik kan nu uit drie modes kiezen:
Tactics
• Volley mode
• Stagger mode
• Stagger mode
Maar waarom 2X Stagger mode ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Verwijderd schreef op woensdag 28 december 2005 @ 10:34:
Sinds de nieuwe patch heb ik het volgende probleem:
Bij versie 1 en 1.01 kon je als je Ctrl # deed terwijl je een (aantal) unit(s) aan een nummer toewijzen. Maar bij versie 1.03 doet dit het niet meer. Hebben er meer mensen last van? en hoe los je het op?
Bij werkt dat nog perfect. Heb je misschien advanced buttons op je keyboard. Als daarvoor op de achtergrond een progje draait dan werken de toetsen niet. Ik had dat ook met mijn toetsenbord. Check even in je taskmanager.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SanderTje!
  • Niet online
Bij mij in 1.03 doet hij het ook gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

the_bash schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 21:51:
[...]

Bij werkt dat nog perfect. Heb je misschien advanced buttons op je keyboard. Als daarvoor op de achtergrond een progje draait dan werken de toetsen niet. Ik had dat ook met mijn toetsenbord. Check even in je taskmanager.
Ik heb precies hetzelfde probleem sinds 1.03, setpoint had ik draaien maar uninstalled en nog werkt het niet.
hier is mijn task manager:
http://a-vugt.tweakdsl.nl/task.jpg

Ideën? (tobo = logitech Ultra X Flat)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In je kaartendek zijn er verschillende kaarten voor bijvoorbeeld dat je sneller goud haalt van je plantations. Is de ene kaart dan een upgrade van de andere? Of is het bij elke kaart (voor hetzelfde, dus in mijn voorbeeld plantations) dat je er nog sneller goud van kunt halen?
Of is het dus zo dat het maar 1 keer nut heeft....

Beetje onduidelijk geformuleerd, sorry, ben moe :).

Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Voor zover ik weet is elke kaart die je erbij hebt weer een upgrade van het huidige wat je op dat moment hebt. Je ziet ook dat de kaarten met percentages werken. Dus als je gathering al 120% is, komt daar voor een bewuste kaart (+20%) nog weer het percentage overheen. 1.20*(120%). Het heeft dus absoluut zin om dat te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door The_Bash op 10-01-2006 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
het gaat ten opzichte van basissnelheid, dus 2x 20% wordt 140%

en je kan met juise techs ook 0% trainingstijd krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Bash
Ow das wel jammer. Ik dacht dat het cumulatief was.

Nou ja t.o.v. basissnelheid blijft leuk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik speel tot nu toe alleen nog surpremacy, op 1 potje deathmatch na dan...
Heb met alle volken gespeeld behalve de Turken (Ottomans).

Ik denk niet dat ik veel heb gespeeld in vergelijking met jullie, ik zit met de meeste volken rond homecity-level 15, met de nederlanders op 35 en de duitsers op 5.
Mijn conclusie tot nu is dat ik de duitsers het sterkst acht, vanwege al die uhlans die je (bijna) elke shipment krijgt! Dat is echt een heel erg groot pré vind ik.
Denken jullie er hetzelfde over?
Verder vind ik de portugezen of de nederlands het slechtst denk ik (helaas, de nederlanders...).

Ben benieuwd naar de mening van andere mensen.

PS: Ik snap wel dat het ook ligt aan tegen welk volk je speelt, en welke units je tegenover je hebt staan, maar over het algemeen genomen ben ik dus benieuwd naar jullie mening :). Én alleen suprmacy in mijn geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09:22
Ik speel niet met Nederland omdat ik er niet tegen kan dat mn mannetjes dan te netjes Nederlands praten

[ Voor 3% gewijzigd door Makkelijk op 17-01-2006 18:07 ]

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-09 20:26

Rival24

I'll Be Back

Verwijderd schreef op dinsdag 17 januari 2006 @ 17:30:
Ik speel tot nu toe alleen nog surpremacy, op 1 potje deathmatch na dan...
Heb met alle volken gespeeld behalve de Turken (Ottomans).

Ik denk niet dat ik veel heb gespeeld in vergelijking met jullie, ik zit met de meeste volken rond homecity-level 15, met de nederlanders op 35 en de duitsers op 5.
Mijn conclusie tot nu is dat ik de duitsers het sterkst acht, vanwege al die uhlans die je (bijna) elke shipment krijgt! Dat is echt een heel erg groot pré vind ik.
Denken jullie er hetzelfde over?
Verder vind ik de portugezen of de nederlands het slechtst denk ik (helaas, de nederlanders...).

Ben benieuwd naar de mening van andere mensen.

PS: Ik snap wel dat het ook ligt aan tegen welk volk je speelt, en welke units je tegenover je hebt staan, maar over het algemeen genomen ben ik dus benieuwd naar jullie mening :). Én alleen suprmacy in mijn geval
Het verschilt inderdaad heel veel welk ras je tegenover je hebt. Maar gemiddeld genomen zijn de fransen naar mijn mening het sterkst met die cuirrasiers. Die paarden doen splash damage (dus ze raken de omliggende units ook), dus als je een grote groep ventjes hebt dan hakken ze die heel makkelijk aan puin. Als tweede zijn de nederlanders heel erg sterk, ik vind zelf dat ik er behoorlijk goed mee kan spelen, je krijgt zo ontzettend ranzig veel goud binnen dat je heel veel kanonnen kunt bouwen, waarmee je ventjes makkelijk mee omlegt. Als je dat combineert met Ruyter reinforcements van je homecity dan heb je al een heel dodelijk leger.

Turken zijn ook wel leuk, maar eigenlijk alleen in het begin (age 2), dan kun je ontzettend veel die janisary mannetjes bouwen die erg veel damage doen, ook op gebouwen (25 per stuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, ik ben er vandaag dan ook maar eens aan begonnen. Ik moet zeggen dat het best leuk is.
Ik heb alleen last van een vreemde vorm van beeldcorruptie. Soms lijkt het net of de poppetjes een hele lange schaduw hebben, echt iets van 15cm. lang ofzo. De paarden hebben het ook en dan zie je dat het geen schaduw is maar dat de pesonages heel even enorm lang opgerekt worden. Het ziet eruit als een soort van flits en het is best irritant, zeker als ze met een berg bij elkaar staan. Hebben meer mensen hier last van(gehad)? En wat kan ik eraan doen?
Ik heb het op een reso van 1280x1024 met alle mogelijke kwaliteitsinstellingen. ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joepi
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 06-09 23:00
Zit er een benchmark in de demo?
Hoe aktiveer je die, svp?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
hij kan de framerate weergeven, meer niet zover ik weet:
To display the framerate, create a file in your AgeofEmpires3\startup directory aclled "user.cfg" without the quotes. In that file type "+showFPS" again without quotes. Then save it. That's all you need to do.
ondertussen is mijn rating http://aoe.cuetech.de als een vuurpijl aan het stijgen, ondanks dat ik alleen dutch en port gebruikt (port is zwakste civ, dutch ook redelijk). heb nu 1880 rating, dat is zo ongeveer de beste 1% O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo slecht zijn die Portugezen ook weer niet hoor. Ze hebben sterke musketeers en dragoons. Ook die cassadores kunnen een hele hoge attack krijgen. Jammer dat ze geen falconets hebben, maar ja. Maar dit kun je later weer compenseren met heavy canon. Portugal is best wel goed als je no rush games speelt. Je kunt hele sterke musketeers maken en hun sterke dragoons gebruiken tegen curassiers en cassadores tegen zware infanterie. Je kunt zware kanonnen uit hun fabrieken halen.

De slechtste beschaving is denk ik Rusland. Ze hebben maar een fabriek. Cavalry Archers, Strelets en Grenadiers zijn vrij nutteloos. Je hebt ook nog zwakkere musketeers en halberdiers. Curassiers en Dopplesoldner maken gehakt van je. Wel goed zijn de cossacks en oprichnicks, waar je in grote aantallen een vijand en vooral zijn economie mee kunt overspoelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Patch 1.05
NEW FEATURES

- Added Power Rating to ESO
- Added Stand ground to the game
- Attack move button and hotkey added
- Hispaniola, a new random map has been added
- Recorded game playback improved significantly
- Added Option for minimized multiplayer chat
- Added games list filtering options
- Added Option to save games list filter settings

CLIENT FIXES

- Numerous fixes to attack move command
- Numerous balance changes
- Numerous changes to home city cards
- Deathmatch games now have reveal map on
- Deathmatch - Starting crates removed from most maps
- Fixed an issue where watching a recorded game overwrote home cities
- Playing an old saved single player game should no longer revert your home city to the older state
- Ranged Cavalry Caracole now applies to all ranged cavalry
- Native American Treaties card now creates the right number of Natives
- Added support for removing the larger pause dialog. Add 'hidepopups' to your user.cfg
- Added support for modifying custom random map names and text

NETWORK AND ESO FIXES

- Custom game setup now shows if a game is rated, not rated, no XP
- Added , , mouse wheel scroll and double click functionality to numerous spots in ESO
- Changing #players will unready everyone
- Typing in chat and switching to a different ESO window no longer erases the text
- Many Clan chat fixes
- Clan change, you may only demote someone that is below your rank, you may only promote someone that is two ranks below you
- Two players that do not have their routers properly set up can no longer join the same game.
- Fixed numerous issues with joining and creating a clan
Stand Ground :>

Eindelijk na lang wachten _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Jammer dat er tegenwoordig zo weinig activiteit in dit topic is. Het lijkt wel alsof de hype een beetje over is :(

Nice dat Stand Ground toe gevoegd is btw... :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Ik heb het zelf erg druk en ik zit in de aanloop naar het 2e hoofdstuk van Guild Wars dus moet mijn tijd wat verdelen. Nu een maandje eigenlijk geen game meer aangeraakt en dat zal er de komende tijd ook wel niet veel in zitten maar heb het ff geprobeerd, ik moet zeggen dat het stukken beter werkt, niet constant elk individu in de gaten houden omdat die op eigen houtje dwars door een ander zijn kamp gaat lopen.

Heel goeie toevoeging, nu nog Formaties en het spel is compleet _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad zijn formaties een goede toevoeging om het spel compleet te maken. Verder heeft de patch vooral positieve gevolgen voor mensen die van turtling houden. Er zijn behoorlijk wat kaartjes verbeterd die een economische boost geven. Zo geeft Royal Mint bijvoorbeeld in plaats van een bonus van 15% nu een bonus van 20%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets anders, wie zit er hier vaak op ESO te gamen en onder welke nickname speel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Temperlier is mijn eso naam
ik zit er best wel vaak op, maar ik denk dit weekend minder
laatste examens:P Irritante pc:P moet altijd nog even 1 potje doen

trouwens sommige formaties kan je pas doen als je in game options advanced formatios aanzet

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2006 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier komt het spel bijna stil te liggen als je met boten aan het vechten bent. Heeft iemand hier ook last van?

Ik heb deze PC http://global.shuttle.com/Product/Barebone/SD11G5.asp met 512MB ram, ingebouwde videokaart Intel 915GM (heb in bios tot 128MB ingesteld) Intel Pentium M 740 1.73GHz.

Ik heb in het spel alles in de laagste stand gezet qua graphics performance. Laagste framerate, laagste resolutie, laagste kleuren, alle shaders en toeters en bellen uit.

Maar niks helpt bij een botenbattle :(

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-03-2006 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
AoE3 is een best zwaar spel, bij water krijg je altijd een redelijk framedrop en zeker met de videokaart waar je het mee speeld is dat geen feest. Videokaart is gewoon niet zwaar genoeg denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Had dit eigelijk meer gemaakt voor me clan, maar ik zelf vond het wel nuttige informatie.

ik heb nog wat dingen uitgeprobeert
met halbers

zonder kaarten

Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/934/hal1ungraded0fr.jpg
met kaarten
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/4172/hal2upgraded9au.jpg
met kaarten
Afbeeldingslocatie: http://img511.imageshack.us/img511/6104/skirm10ms.jpg
met kaart
Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/2711/wall15hl.jpg

en hopelijk
Afbeeldingslocatie: http://img61.imageshack.us/img61/9256/victory7dh.jpg

Maar dit kosten mij wel 3 kaarten is dat het waard denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Dat soort kaarten lijken me juist interessant, kaarten voor units zijn bv waardeloos, wat heb je aan units, die raak je toch kwijt en dit zijn blijvende upgrades het hele potje door. Het lijkt mij de moeite waard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Meestal ga ik voor instant caverly, maar de laatste tijd krijg ik steeds meer moeite met french met hun overpowered gendarme.
misschien probeer ik beide in een deck te doen dat lijkt me dan het best.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darth Malak
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 02-04-2024

Darth Malak

Sith Lord

Lexus! schreef op vrijdag 03 maart 2006 @ 13:44:
Jammer dat er tegenwoordig zo weinig activiteit in dit topic is. Het lijkt wel alsof de hype een beetje over is :(

Nice dat Stand Ground toe gevoegd is btw... :D
Volgens mij was de hype al over toen de game uitkwam?! Misschien omdat het zo'n tegenvallende game was/is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Darth Malak schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:41:
[...]

Volgens mij was de hype al over toen de game uitkwam?! Misschien omdat het zo'n tegenvallende game was/is?
Dat laatste weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het bij mij niet zo'n verslaving heeft veroorzaakt als dat AOE2 wel deed. Ik merk dat ik nu niet andere leuke dingen laat om even een potje AOE3 te doen. Dat deed ik vroeger met The Conquers namelijk wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
Lexus! schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:53:
[...]

Dat laatste weet ik niet. Wat ik wel weet is dat het bij mij niet zo'n verslaving heeft veroorzaakt als dat AOE2 wel deed. Ik merk dat ik nu niet andere leuke dingen laat om even een potje AOE3 te doen. Dat deed ik vroeger met The Conquers namelijk wel.
Herkenbaar, al liet ik vroeger weinig andere dingen voor AoE maar het speeld idd minder lekker dan deel 2. Toch is het geen slecht spel maar het AoE gevoel is niet zo sterk aanwezig als in deel 1 en 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lexus!
  • Niet online
Steffy schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 10:32:
[...]

Herkenbaar, al liet ik vroeger weinig andere dingen voor AoE maar het speeld idd minder lekker dan deel 2. Toch is het geen slecht spel maar het AoE gevoel is niet zo sterk aanwezig als in deel 1 en 2
Klopt. Daar komt ook nog eens bij dat het nu lastiger is even een potje te lannen. Ik heb nu aardig wat gespeeld, je leert er steeds dingen bij. Het vervelende is dat de mensen waar ik AOE2 mee speelde, niet zoveel tijd gestoken hebben in AOE3, en daardoor niet goed weten wat ze met AOE3 aanmoeten. AOE2 was een stuk gemakkelijker in te stappen als AOE3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Age of Empires heeft de kaarten en decks en dat maakt een spel goed. Helaas is het hierdoor wat moeilijker om in te stappen, het duurt even voordat je dit systeem doorhebt, maar dan heb je wel meer spelplezier.

Even wat anders, maar niet minder boeiend, en dat is dat er een uitbreiding aankomt. Op Gamespot staan de screenshots. Er zullen speelbare Indianen inkomen, op de foto's staan de Iroquios. Dit is te zien aan de vlag en de longhouses. Er zouden ook nog twee andere speelbare indianen stammen moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy

Steffy

Ayreonaut

Topicstarter
:P Helaas ben ik momenteel in een oerluie bui dus ik post het zo maar, hier screens van de uitbreiding:

http://games.fok.nl/news.php?newsid=9526

Stond hier boven ook al maar zo hoef je niet te zoeken op gamespot wat je veel werk er ergernis bespaart :P

[ Voor 28% gewijzigd door Steffy op 08-03-2006 18:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Steffy schreef op dinsdag 07 maart 2006 @ 18:37:
AoE3 is een best zwaar spel, bij water krijg je altijd een redelijk framedrop en zeker met de videokaart waar je het mee speeld is dat geen feest. Videokaart is gewoon niet zwaar genoeg denk ik.
Nou, ik kan makelijk met 7 schepen vlot door het water crossen, het gebeurt alleen wanneer ik met 1 boot 1 andere boot aanval. Waarschijnlijk kost het heel veel berekeningen als die boten kogels op elkaar gaan afvuren en de 3D ontploffingen die daarbij horen. Voor de rest loopt alles best redelijk vlot via de ingebouwde Intel 915GM videokaart. Alleen dus de gevechten tussen boten zorgen voor haperingen. Of heeft er iemand het spel wel vloeiend (ook met bootgevechten) via een Intel 915GM videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Niet online
Darth Malak schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 08:41:
[...]

Misschien toch eens verschil tussen jouw mening en een feit te leren. IMO aoe3 >>>>> AOK.Daar komt nog bij dat aok geen enkele balance kende
De verkoopcijfers spreken voor zich

btw unit cards zijn vaak erg handig

[ Voor 8% gewijzigd door Sissors op 09-03-2006 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mercenary Cards (huurlingen) zijn veel leuker. In veel andere spellen waaronder AOE2 heb je dit niet. Je kunt zo een heel gevarieerd leger maken, het ziet er ook gaaf uit als je musketiers, indianen en samurai (in AOE3 heten ze Ronin) in een leger hebt. Daarnaast is Age of Empires 3 wel heel zwaar spel voor je arme grafische kaartje. Een gemiddeld poppetje heeft heel veel animaties, bijvoorbeeld een wapen laden, schieten, er mee slaan, enz. Veel meer animaties dan bijv. AOE2 of C&C Generals. Je kunt enkele uitschakelen, om het soepeler te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

te veel varieatie in je leger is niet echt handig:p

Ik heb meestal 2 soorten halbiers en ruyters werkt perfect:p
Halbiers doen zo fking veel damage:p
en slopen muren zoo snel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
vraagje hoe kan ik cdkey veranderen? als ik namelijk reinstall vraagt ie geen cdkey meer... :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan moet je echt alles verwijderen:P
ook handmatig in programfiles enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Variatie in jouw leger moet je laten afhangen van de variatie van je tegenstander. Als je tegenstander alleen musketiers en hussars maakt (bijv. engelsen), moet je je leger laten bestaan uit bijvoorbeeld halberdiers en skirmishers. En je kunt hussars gebruiken tegen artillerie. Maar je moet gewoon reactief spelen (counter-units tegen de units van je tegenstander), werkt het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13:07
furby-killer schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 18:04:
De verkoopcijfers spreken voor zich
Afbeeldingslocatie: http://images.fok.nl/s/schater.gif

En dan heb jij het over het door elkaar halen van feiten en meningen...

AoE3 is de grootste teleurstelling van 2005. Darth Malak had helemaal gelijk met zijn opmerking dat de hype al over was voor het spel in de winkels lag. Ensemble moet echt oppassen, sinds The Conquerors is het met de gameplay alleen maar achteruit gegaan, met als triest dieptepunt AoE3. Verkoopcijfers zeggen daar weinig over: tegenwoordig zijn games sowieso breder bekend en worden ze nu veel meer gehyped. Zie de die-hard fanbase van AoE2, AoM en AoE3 en trek zelf conclusies...

[ Voor 59% gewijzigd door Brent op 10-03-2006 20:56 ]

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ze foccusen ook meer op mmorgs nu las ik:P
Pagina: 1 2 ... 6 Laatste