[ASUS A8N-E] gebruikerservaring

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 5.186 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-04 09:22

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Ik was altijd een erg grote fan van Asus, tot ik de overstap waagde naar dit moederbord. Het brengt me meer kopzorgen dan fun, op dit moment! Ik heb allerlei vreemde problemen, en ik vraag me af hoe dit bij anderen zit.

Bijvoorbeeld de Q-fan technology. Ik had al vaak dat ik tijdens het opstarten een error kreeg dat mn cpu fan rpm te laag was (zalman koeler). Die stond dan ook gewoon stil, totdat ik op F1 drukte en hij even later wel opspinde. Tegenwoordig, kan ik opstarten zonder dat de fan uberhaupt aanslaat, totdat de pc enkele minuten aanstaat. Ik vind dit echt vreemd allemaal. Temeer vanwege het feit dat PC Probe eerst aanslaat vanwege een stilstaande fan, maar als hij dan later wel aanslaat, gaat PC Probe allerlei absurde RPM waardes aangeven (9600+ rpm voor mn cpu fan!?). Erg vreemd allemaal. Leuk, die Qfan technologie, maar is het de bedoeling dat de fan gewoon stil blijft staan? En waar zouden die absurde waarden vandaan komen? Ik begin me een beetje zorgen te maken dat er iets hardware matigs aan de hand is, en dat het niet ligt aan de - in mijn ogen - absurd slechte software van ASUS. Want andere programma's blijven ook maar foutmeldingen genereren, over allerhande files die niet gevonden zijn.

Kan iemand enige opheldering verschaffen? Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Daar komt door cool & quiet , zet maar eens uit in de bios ;)

Pas als de cpu wat warmer wordt gaat de fan aan.

Ik heb het bordje ook, geen problemen mee, alleen geen diamondmax 9 ide schijven erop gebruiken => datacoruptie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Ik heb laatst zo'n systeem gebouwd, imho doet de boxed fan het best.

Als je C&Q aan hebt kan het best zijn dat de Fan soms helemaal niet draaid.
In de bios kun je die waarschuwing ook uitzetten dacht ik.
Probeer gewoon wat, misschien biosupdate.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Hey Bartjuh, wat bedoel je precies met datacorruptie...ik heb toevallig een DiamondMax 9 ATA schijf erachter hangen...? Ik wil wel een andere (ik zweer verder bij Maxtor schijven), maar ik hoorde dat een Maxtor 10 SATA schijf ook al niet kon (wederom; hoera voor ASUS)?

Dus ik wil graag wat meer weten over je opmerking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Laatst online: 18-04 13:56

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

//offtopic//

Maxtor heeft al eerder problemen gehad met chipsets (DM10 en ICH5(r))
Dus hoera voor maxtor.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

quelake schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:44:
Hey Bartjuh, wat bedoel je precies met datacorruptie...ik heb toevallig een DiamondMax 9 ATA schijf erachter hangen...? Ik wil wel een andere (ik zweer verder bij Maxtor schijven), maar ik hoorde dat een Maxtor 10 SATA schijf ook al niet kon (wederom; hoera voor ASUS)?

Dus ik wil graag wat meer weten over je opmerking!
Ik weet niet of iedereen er last van heeft, maar ik wel. De schijf werkt verder perfect, in een usb2.0 behuizing aan me pc wil het wel allemaal werken, als ook in andere pc's.

Het schijnt door de nForce4 chipset te komen, soms liep het heel lang goed, dan ineens veel corruptie ed, zips die corrupted waren kan je het eerst aan herkennen...

Was eerder ook op de frontpage te lezen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Goed, de laatste twee replies zijn volledig gericht op de HD problematiek, maar dat is niet het hoofdonderwerp van dit topic. Ik zou het op prijs stellen als de replies wat meer gericht blijven op het feit dat PC Probe hele vreemde readings geeft als de fan tijdens het opstarten langere tijd stilstaat.

Thnx!

Wel even over de HD; is het aan te raden om deze 250G DiamondMax 9 te flashen naar nieuwe firmware? Ik heb dit nog nooit gedaan, dus de HD zal de geleverde firmware nog draaien. Ik ben alleen een beetje huiverig voor het flashen van firmware, omdat ik toch van mening ben dat die nieuwe versies alleen maar instabiliteit met zich meebrengen. Wat is jullie mening/advies hierover?

toch dus nog wat meer info over de HD's graag! ;)

[ Voor 42% gewijzigd door quelake op 19-11-2005 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

quelake schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:50:
Goed, de laatste twee replies zijn volledig gericht op de HD problematiek, maar dat is niet het hoofdonderwerp van dit topic. Ik zou het op prijs stellen als de replies wat meer gericht blijven op het feit dat PC Probe hele vreemde readings geeft als de fan tijdens het opstarten langere tijd stilstaat.

Thnx!

Wel even over de HD; is het aan te raden om deze 250G DiamondMax 9 te flashen naar nieuwe firmware? Ik heb dit nog nooit gedaan, dus de HD zal de geleverde firmware nog draaien. Ik ben alleen een beetje huiverig voor het flashen van firmware, omdat ik toch van mening ben dat die nieuwe versies alleen maar instabiliteit met zich meebrengen. Wat is jullie mening/advies hierover?

toch dus nog wat meer info over de HD's graag! ;)
Is het een sata of ide?

Ik heb een diamondmax10 sata 250gb die perfect werkt op dit bordje (ook getest ed)!
Maar de diamondmax9 ide 160gb heeft dus die problemen.

Ik zou het gewoon testen... heb je wel eens rare dingen meegemaakt met dat ding op dit bordje... aan je replies niet zo te zien. Het kan ook zo zijn dat het ding gewoon perfect werkt op het bordje hoor :)

Mijn oplossing : In een usb2.0 case zetten, en het werkt weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• quelake

quelake

PSN Quelake

Topicstarter
Het betreft hier een IDE schijfje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01-03 04:25
Ik heb een A8N-E met A64 3000+ venice en ik vind het bord eigenlijk zeer goed. Ik heb er maar 1 probleempje mee, het cold boot probleem wanneer ik overklok, voor de rest werkt hij perfekt.

Ik heb een Maxtor DiamondMax 9 200 Gb er aanhangen, geen problemen whatsoever.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Mijn A8N-E werkt 100% perfect. CPU OC van 2 naar 2,6 gig, geen probleem. Nooit ergens last van, ook PC Probe werkt perfect.

C&Q heb ik nooit gebruikt, omdat daarvoor word gewaarschuwd als je oc'ed.

En die Q-Fan stond standaard uit, nu nog steeds, ik heb me er nooit in verdiept, weet ook niet wat hij doet, maar ik heb het in ieder geval niet nodig, want alles gaat nu probleemloos en ik ben er zeer tevreden over :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
Bartjuh schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:40:

Ik heb het bordje ook, geen problemen mee, alleen geen diamondmax 9 ide schijven erop gebruiken => datacoruptie.
Dit probleem heb ik ook sinds de aanschaf van dit mobo. me Diamondmax9 s-ata hdd is gewoon zeer sloom. vaak data corruptie en windows installeren levert me al fouten op. maar als het eenmaal liep dan liep het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

SmoothTweaker schreef op zondag 20 november 2005 @ 19:40:
[...]

Dit probleem heb ik ook sinds de aanschaf van dit mobo. me Diamondmax9 s-ata hdd is gewoon zeer sloom. vaak data corruptie en windows installeren levert me al fouten op. maar als het eenmaal liep dan liep het wel
Idd exact dezelfde problemen als bij mij, gelukkig was mijn maxtor schijf niet de schijf waar windows op stond, maar een schijf voor films/mp3s en dergelijke. Telkens als ik van die schijf kopieer of iets dergelijks gaat het of tergend traag en veel haperingen in windows (zonder nvidia ide drivers => standaard windows drivers), of snel en zonder haperingen maar van tijd tot tijd blauwe schermen en data coruptie (met nvidia ide drivers).

Maar het rare is dat mijn diamondmax10 sata nergens last van heeft ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137881

Bartjuh schreef op zaterdag 19 november 2005 @ 15:40:

Hee Bartjuh,

Ik wilook een A8N-e gaan aanschaffen... maar ik heb een Maxtor DiamondMax 10 160GB 7200rpm (Maxtor 6B200P0), geeft deze ook problemen of niet?

-Edit

Zie net het lijstje met A8N-E problemen.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 137881 op 20-11-2005 21:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

Anoniem: 137881 schreef op zondag 20 november 2005 @ 20:51:
[...]

Hee Bartjuh,

Ik wilook een A8N-e gaan aanschaffen... maar ik heb een Maxtor DiamondMax 10 160GB 7200rpm (Maxtor 6B200P0), geeft deze ook problemen of niet?
Mijn diamondmax10 sata geeft totaal geen problem, alleen mijn dm9.

Hier de codes van de schijven;
6Y160P0 IDE (dm9) Problemen => datacoruptie
7Y250M0 SATA (dm10) Geen enkel probleem

Maar hier op got zwerven volgens mij wel meer topics over maxtor schijven icm de nforce4 chipset, het is geloof ik een probleem van de nforce4, en niet in het specifiek dit moederbord.

edit:
zie; A8N-SLI Deluxe + Maxtor DM10 firmware update
en ;
Compatibiliteit Maxtor DiamondMax10

[ Voor 11% gewijzigd door Bartjuh op 20-11-2005 21:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Idd.. zag het al. Mijn DM10 is van oktober 2004... batchcode BAH41B10 en modelnr 6B300PO. Hopen dat het gaat werken dan, en anders maar even flashen..

Ben benieuwd :)

Geldt dit alles nou alleen voor de SLi bordjes of ook voor de normale A8N-E?

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 137881 op 20-11-2005 22:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Waar kan ik de lijst met goedgekeude geheugen modules vinden van Asus voor de A8N-E?

Wil namelijk de 2x512MB DDR400 modules van Kingston aanschaffen, maar weet niet zeker of die ondersteund worden op de A8N-E. Waarschijnlijk wel, maar you never know

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RAF1
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
Anoniem: 137881 schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:58:
Waar kan ik de lijst met goedgekeude geheugen modules vinden van Asus voor de A8N-E?

Wil namelijk de 2x512MB DDR400 modules van Kingston aanschaffen, maar weet niet zeker of die ondersteund worden op de A8N-E. Waarschijnlijk wel, maar you never know
Ik heb deze Kingston ValueRam in mijn A8N-E zitten. Werken goed. Ik geloof dat dit bord alleen problemen heeft met Corsair (alleen ValueRam?) geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GigaDave56
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-04 13:57
Anoniem: 137881 schreef op maandag 21 november 2005 @ 10:58:

Als je het bord opzoekt op de Asus site, zie je links een menu met QVL partners. Daar zit de lijst onder. Je hebt er alleen volgens mij niets aan, ik heb nog bij geen enkele webshop de typenummering gezien die in die lijst staat. (Misschien eens op de fabrikant site kijken van de week)
Ik ga het bord ook aanschaffen en neem het geheugen dat in de Best Buy Guide genoemd wordt: Kingston, 2x 512 MB, PC3200 (geen dual channel setje).

Not so Giga One
> I'd sell my soul for you, babe
> For money to burn, for you
> I'd give you all and have none, babe
> Just to, just to, to have you here by me... [Scooter - Rebel yell]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 59358

Ik heb dit bordje hiero klaar liggen voor inbouw alleen ben ik nog opzoek naar een leuke videokaart..
Maar hoe zit het met maxtor schijven?
Heb er hiero namelijk 2:
1 SATA diamondmax 10 200gb 8mb
1 ATA diamondmax 9? 120gb 8mb

Kan ik deze veilig gebruiken of ken ik beter t bordje terugsturen en gaan voor een ander?

edit: maxtor 6B200MO
en maxtor 6Y120PO

[ Voor 7% gewijzigd door Anoniem: 59358 op 21-11-2005 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22:56

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Zoals in meerdere topics is te lezen ben ik dit bordje ook aan het overwegen. Hoe meer ervaringen ik lees hoe negatiever ik word helaas. Zeer veel problemen van verschillende aard die bij bordjes van een A-merk als Asus toch niet voor zouden mogen komen in deze aantallen imho. Het lijstje van Gunner is al een indicatie van de lopende probleemtopics met dit bord, alleen al hier op GoT.

Om op Safe te gaan zou ik alle maxtor schijven niet gebruiken met deze Asus bordjes. Ik hoor geen problemen met Nforce 4 bordjes van andere fabrikanten op dit gebied. Is er iemand die daar iets over kan vertellen?

[ Voor 22% gewijzigd door Bor op 21-11-2005 15:38 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:47

DropjesLover

Dit dus ->

ik heb een totaal ander vreemd probleem:

mijn onboard geluid doet raar, het staat absurd hard (waardoor de bas er niet goed uitkomt maja) en heel vreemd, als ik over hyper-links in text ga of gewoon een pagina naar beneden scroll geeft mn geluidsset een vreemd blob-geluidje (erg lage toon) (bij scrollen snel achter elkaar). het is erg zacht en niet gerelateerd aan mijn geluidsniveau. lichtelijk frustrerend |:(

driver update hielp niet

over dat Q-fan -> heb een arctic freezer 64 pro, die draait heel langzaam (rond de 900 rpm) dus begon hij bij mij ook waarschuwend te piepen. gewoon in de bios het rpm-alarm gedisabled. wel mis ik in de bios de optie om in te stellen hoe warm je cpu mag worden waarbij hij het rpm van je cpu-fan omhoog gooit. bij mij kan ie max 2200 rpm, maar doet vol belast (@ 42 graden) nog geen 1400 rpm.

ik heb verder 1 gig kingston (value) ddr 400 geheugen (1 dimmetje) er in en dat doet het gewoon hoor. vind op de site die compatibibiliteits lijsten nogal moeilijk te vinden ;(

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23:50

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Anoniem: 59358 schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:34:
Ik heb dit bordje hiero klaar liggen voor inbouw alleen ben ik nog opzoek naar een leuke videokaart..
Maar hoe zit het met maxtor schijven?
Heb er hiero namelijk 2:
1 SATA diamondmax 10 200gb 8mb
1 ATA diamondmax 9? 120gb 8mb

Kan ik deze veilig gebruiken of ken ik beter t bordje terugsturen en gaan voor een ander?

edit: maxtor 6B200MO
en maxtor 6Y120PO
Zover ik weet/gelezen heb is niet het moederbord die de hoofdschuldige is aan het probleem met de Maxtor schijfen. De Diamondmax 10 serie was tot februari 2005 bugged. Sinds februari 2005 is de firmware geupdate die de problemen zou moeten verhelpen. Veelal dient het BIOS van het moederbord ook een update te krijgen.

Een ander (Nforce4) moederbord kan de zelfde problemen krijgen als de Asus (Nforce4) moederborden, tenminste zover ik heb gelezen.

Zelf heb ik 4x 200GB Diamondmax 10 schijfen van eind 2004 op een RAIDcore BC4852 hangen. Alle vier de schijfen heb ik geflashed met de firmware die in de FAQ te vinden is. LET OP!!! Ga geen nieuwere firmware overschrijfen met de firmware die in de FAQ is te vinden. RAIDcore/Broadcom heeft in het geval van de BC4x52 serie ook speciale firmware uitgebracht om de Diamondmax 10 serie beter te kunnen ondersteunen.

Overigens heb ik ook al eens gelezen dat de Nforce drivers wel eens dwars kunnen liggen en dat de performance beter is op het moment dat er gebruik wordt gemaakt van de standaard drivers die Windows XP zelf aan boord heeft, maar daar zul toch zelf op gezocht moeten worden hier op GOT.

Zelf heb ik namelijk geen Nforce4 moederbord, ik doe het nogaltijd met een MPX bordje. Alle info. die ik heb over Nforce4 bordjes heb ik op GOT gelezen, dus het moet terug te vinden zijn. :)

Overigens is het niet zo verwonderlijk dat je zoveel leest over de Asus moederborden, ze zijn mateloos populair en worden dan ook veel verkocht. Wat betekend dat er meer mensen problemen kunnen tegen komen. Pas wanneer je b.v. de verkoop aantallen van b.v. een vergelijkbaar MSI bord naast die van de Asus borden legt en dan kijkt hoeveel problemen er dan verhoudings gewijs zijn, dan kun je gaan kijken of een Asus bord inderdaad veel meer problemen geeft dan een ander.

[ Voor 18% gewijzigd door _Dune_ op 21-11-2005 15:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Welk moederbord is dan een goed alternatief voor de A8N-E? Want de A8N-E is niet helig lijkt me :) Zijn toch zat andere bordjes? Vertel! :P

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 137881 op 21-11-2005 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 06-04 18:54
DropjesLover schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:43:

over dat Q-fan -> heb een arctic freezer 64 pro, die draait heel langzaam (rond de 900 rpm) dus begon hij bij mij ook waarschuwend te piepen. gewoon in de bios het rpm-alarm gedisabled. wel mis ik in de bios de optie om in te stellen hoe warm je cpu mag worden waarbij hij het rpm van je cpu-fan omhoog gooit. bij mij kan ie max 2200 rpm, maar doet vol belast (@ 42 graden) nog geen 1400 rpm.
Ik heb n Silencer 64 TC, volgens mij leest de A8N-E de rpm gewoon verkeerd uit, want op de specificaties staat dat de snelheid 1000-2500 rpm is (Alternate.nl), terwijl PC Probe zegt dat ik rond de 600 rpm zit. Cool 'n Quiet staat uit.

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Anoniem: 137881 schreef op maandag 21 november 2005 @ 19:20:
Welk moederbord is dan een goed alternatief voor de A8N-E? Want de A8N-E is niet helig lijkt me :) Zijn toch zat andere bordjes? Vertel! :P
Sinds ik een Maxtor heb ingeruild heb voor een Seagate, heb ik er geen problemen meer mee. IMHO een prima moederbord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tja.. maar je hoort er toch nog steeds heel veel klachten over.. maar dat kan natuurlijk ook komen omdat bijna iedereen hem heeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 137881 schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:32:
Tja.. maar je hoort er toch nog steeds heel veel klachten over.. maar dat kan natuurlijk ook komen omdat bijna iedereen hem heeft ;)
Dat kan zeker, maar toch lijkt het alsof het aantal klachten over de A8N-E vele malen hoger ligt dan van de andere bordjes (zelfs de andere asus bordjes). Dat heeft mij ook onzeker gemaakt helaas. Het is alleen het aantal problemen , het is ook de aard van de problemen waar ik vraagtekens bij zet.

[ Voor 11% gewijzigd door Bor op 21-11-2005 21:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Inderdaad... en al helemaal omdat ik nog een oudere Diamondmax 10 schijf hebt die ik niet kan flashen... :/

Wat zou dan een goed alternatief voor de A8N-E zijn? En wat maakt de A8N-E eigenlijk zo gewild?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

RAF1 schreef op maandag 21 november 2005 @ 14:44:
[...]

Ik heb deze Kingston ValueRam in mijn A8N-E zitten. Werken goed. Ik geloof dat dit bord alleen problemen heeft met Corsair (alleen ValueRam?) geheugen.
Ik heb de volgende modules/combinaties in me a8n-e gehad;

- Kingston valueram pc3200 (4x512mb) (huidig)
- 2x Kingston valueram pc3200 512mb + 2x Corsair valueselect pc3200
- 2x 512mb pc2700 Samsung.

Alles werkt perfect in mijn pc. Dus volgens mij is dit bordje niet picky met geheugen zover als ik het ervaren heb. Zelfs de Samsung werkt erin, en dat is heel bijzonder :P , check een oud topic van me maar ( [rml][ Geheugen] Aparte compatibiliteitsproblemen[/rml] )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Anoniem: 137881 schreef op maandag 21 november 2005 @ 21:43:
Inderdaad... en al helemaal omdat ik nog een oudere Diamondmax 10 schijf hebt die ik niet kan flashen... :/

Wat zou dan een goed alternatief voor de A8N-E zijn? En wat maakt de A8N-E eigenlijk zo gewild?
Het is een bordje van Asus wat veel mensen zien als een goed merk, heeft goede features (helaas geen firewire) en is redelijk goedkoop. De aanbeveling in best buy guides etc helpen ook wel wat denk ik.

[ Voor 7% gewijzigd door Bor op 21-11-2005 22:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Setup:

Asus A8N-E
Amd Venice 3200 @ 2Ghz
C&Q enabled, Qfan on CPU enabled
2x 512 MB Twinmos DDR
geforce 6600 GT 565/1100 mhz
2x WD raptor raid 0 onboard controller, bootdisk.
Zalman: 300 watt voeding, cpu-cooler, vga-cooler, passive NB (aanrader, koeler dan origineel).

Lekker stabiel, geen problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Je haalt met een passive northbridge cooler lagere temperaturen dan met de standaard actief gekoelde oplossing van Asus? Wat voor passief blok heb je er op gedrukt dan? Hoe meet je uberhaubt de temperatuur van de northbridge? Daar zit helemaal geen uitleesbare sensor op de Asus borden volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-04 10:15

Beugelfles

I love rusty spoons

Waarom een alternatief voor De A8N-E?

Je kan toch ook een alternatief voor de Maxtor diamondmax 9/10 verzinnen, die zijn schijnbaar de oorzaak van het hele gedoe met de nforce4 chipset :Y)

Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

grolschbeugel schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:18:

Je kan toch ook een alternatief voor de Maxtor diamondmax 9/10 verzinnen, die zijn schijnbaar de oorzaak van het hele gedoe met de nforce4 chipset :Y)
Een alternatief voor de A8N-E is misschien interessant door de problemen rond de actief gekoelde northbridge en misschien schikken de vele probleemtopics de laatste dagen hier mensen af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llSiNG
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-04 08:06

H3llSiNG

Meh.

Ben ook net als AMDude wel beniewd wat nu eingenlijk een goed alternatief is voor dit bordje. Zelfde functies, mag iets duurder zijn maar toch een goed bord om een gaming pc uit te bouwen (zonder Sli want dat hoef ik niet.)

Systeem: Pentium II 350 MHZ @ 400MHZ, Nvidia Riva 128 LX, 128MB RAM, Windows ME Plus (32 Bit)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Bartjuh schreef op zondag 20 november 2005 @ 21:09:
[...]

Mijn diamondmax10 sata geeft totaal geen problem, alleen mijn dm9.

Hier de codes van de schijven;
6Y160P0 IDE (dm9) Problemen => datacoruptie
7Y250M0 SATA (dm10) Geen enkel probleem
Ehm, de 7Y250M0 is bij mijn weten geen dm10 schijf, maar de maxline versie van de dm9. Ik meen maxline 2.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Bor de Wollef schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:19:
Een alternatief voor de A8N-E is misschien interessant door de problemen rond de actief gekoelde northbridge en misschien schikken de vele probleemtopics de laatste dagen hier mensen af?
Geen problemen mee hiero. En ben ook nergens probleem topics tegen gekomen :? (Maar ik lees ook niet ALLE topoics op GoT :o )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

grolschbeugel schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:18:

O ja.. ik ga een andere hdd kopen als ik als een goede heb... :P

Dat moederbord heb ik nog niet, dus ik kan beter een ander mobo kopen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

WingsOfFury schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 03:52:
[...]

Geen problemen mee hiero. En ben ook nergens probleem topics tegen gekomen :? (Maar ik lees ook niet ALLE topoics op GoT :o )
Gunner heeft in dit topic al een aardig lijstje van lopende topics gepost. Allen over de Asus bordjes. Volgens mij zijn het aantal topics in de tussentijd nog meer geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:59
Heu,

Ik heb even een heel algemene vraag over dit mobootje. Waarom zitten er maar liefst 4 PCI-Express sloten op? Dat 16x slotje volg ik wel, is voor de videokaart. Maar wat voor apparaten steek je in die anderen?
Excuseer mijn onwetendheid, ik heb al eeuwen geen upgrade meer uitgevoerd en zit momenteel nog met een socket A incl. 1.4GHz Thunderbird. Tijd voor iets anders dus. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Bor de Wollef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 08:59:
[...]

Gunner heeft in dit topic al een aardig lijstje van lopende topics gepost. Allen over de Asus bordjes. Volgens mij zijn het aantal topics in de tussentijd nog meer geworden.
Ja en dat is alleen nog maar het lijstje die ik in mijn MyReact heb staan. Gebruik de search en je zal vinden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-04 15:06
Specs:
  • A8N-E
  • Athlon 64 3000+ (venice)
  • 2 * 512 MB Corsairs CL 2.0
  • Maxtor 250 GB Maxline III
  • Maxtor 120 GB Diamondmax 9 (firmware: YAR41BWO)
  • Asus 6600 GT 128 MB
  • Enermax 430 Watt
Draait al 3 maanden naar alle tevredenheid. Chipsetkoeler begon een maand geleden herrie te maken maar heb inmiddels een passieve zalman NB koeler liggen, moet alleen nog ff geïnstalleerd worden.

De combi nForce 4 en Diamondmax 9 levert bij mij geen problemen op, geen datacorruptie. (Is mijn download schijf dus zou het wel gemerkt moeten hebben ;) )

[ Voor 19% gewijzigd door HansH op 22-11-2005 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
Soldaatje schreef op maandag 21 november 2005 @ 23:05:

Zalman: 300 watt voeding, cpu-cooler, vga-cooler, passive NB (aanrader, koeler dan origineel).

Lekker stabiel, geen problemen.
Ging bij jou het geluidsniveau naar beneden na vervanging van de NB cooler? Volgens mij maakt dat ding een tering herrie in mijn PC. Of het is de videokaart...

No trees were cut down or harmed sending this message, however several electrons were severely inconvienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

InfinityEye schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:55:
[...]

Ging bij jou het geluidsniveau naar beneden na vervanging van de NB cooler? Volgens mij maakt dat ding een tering herrie in mijn PC. Of het is de videokaart...
Van een actief gekoelde oplossing naar een fanloze oplossing, ja daar gaat het geluidsniveau van omlaag. De statement dat het koeler zou zijn vind ik wel vreemd omdat er volgens mij helemaal geen temp sensor in de NB zit die je uit kunt lezen zoals ik al eerder aangaf.

[ Voor 3% gewijzigd door Bor op 22-11-2005 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:35
Miss een domme vraag, maar waar vind je firmwares? kan iemand een linkje geven? graag van firmwares van Diamonmax 9 én 10.

Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartjuh
  • Niet online

Bartjuh

Hej

LiMbO83 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:33:
Heu,

Ik heb even een heel algemene vraag over dit mobootje. Waarom zitten er maar liefst 4 PCI-Express sloten op? Dat 16x slotje volg ik wel, is voor de videokaart. Maar wat voor apparaten steek je in die anderen?
Excuseer mijn onwetendheid, ik heb al eeuwen geen upgrade meer uitgevoerd en zit momenteel nog met een socket A incl. 1.4GHz Thunderbird. Tijd voor iets anders dus. :P
Bijvoorbeeld voor;
- Geluidskaarten
- Raid-controllers
- Extra videokaart

De geluidskaart heeft de bandbreedte niet nodig nee, maar het slot is 4x zo klein, de geluidskaarten kunnen dus ook een stuk kleiner worden zo.

En raid-controllers kunnen veel baat hebben bij meer bandbreedte, niet voor niets zijn ook veel controllers pci-x/64bit uitgevoerd.

En een extra videokaart voor meer monitors kan erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

PCI-E is gewoon de eerst komende opvolger voor legacy PCI. Waarom nog erg veel in legacy systemen investeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik wil dit bordje eigenlijk nog steeds graag halen, waarschijnlijk op HCC.

Ik heb nog geen geschikte harde schijf dus het is waarschijnlijk verstandig om op zoek te gaan naar een ander merk als Maxtor. Ook lees ik veel over de northbridge koeler, kan ik het beste zelf op zoek gaan naar een passieve koeling of kan ik beter contact opnemen met Asus voor een vervanger?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik denk dat je het beste kunt kijken welke koeler er op het bordje zit. Als dit de oude versie is zou ik Asus bellen voor een vervanger. Als dit de nieuwste versie is zou ik deze eerst proberen. Zelf de koeler vervangen is funest voor de garantie (als je dit eerlijk doet). Daarnaast geven diverse bronnen aan dat pasieve NB koeling niet genoeg zou zijn. Het hebben van een pasieve NB koeler komt bv bij de gigabyte moederborden (veel GB moederborden hebben dit standaard) vaak als nadeel uit de bus. Zeker als je wilt gaan overclocken of een minder goede airflow hebt in je behuizing is dit een belangrijk punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beugelfles

Beugelfles

I love rusty spoons

Ik ga niet overclocken en het moederbord komt te hangen in een coolermaster centurion 5 met 2 case fans dus al met al een redelijk airflow, maar ik ben bang dat ik het niet aandurf om een passieve koeling te gebruiken. Dan maar iets meer herrie... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RainbowSix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 31-12-2021
H3llsing schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 01:28:
Ben ook net als AMDude wel beniewd wat nu eingenlijk een goed alternatief is voor dit bordje. Zelfde functies, mag iets duurder zijn maar toch een goed bord om een gaming pc uit te bouwen (zonder Sli want dat hoef ik niet.)
Ik denk dat Abit met de KN8 Ultra een bord met vergelijkbare functies als alternatief bied.
Link: http://www.abit-usa.com/p...hp?categories=1&model=285

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan
  • Laatst online: 20-04 21:54

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

grolschbeugel schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:07:
Ik ga niet overclocken en het moederbord komt te hangen in een coolermaster centurion 5 met 2 case fans dus al met al een redelijk airflow, maar ik ben bang dat ik het niet aandurf om een passieve koeling te gebruiken. Dan maar iets meer herrie... ;)
Ik heb sinds 1 week een zalman NB cooler en moet je zeggen het werkt perfect. Eindelijk rust, geen last van die 7000 Rpm. Heb wel een een goeie airflow een Thermaltake Armor kast.
En de moerderbord _/-\o_ _/-\o_ al 3 maanden en geen enkele probleem mee gehad.

https://card.exophase.com/1/1116015.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sekeroglan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 11:27:
En de moerderbord _/-\o_ _/-\o_ al 3 maanden en geen enkele probleem mee gehad.
Dat is toch ook niet meer dan normaal eigenlijk :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Bor de Wollef schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 17:56:
[...]

Van een actief gekoelde oplossing naar een fanloze oplossing, ja daar gaat het geluidsniveau van omlaag. De statement dat het koeler zou zijn vind ik wel vreemd omdat er volgens mij helemaal geen temp sensor in de NB zit die je uit kunt lezen zoals ik al eerder aangaf.
Met Everest Home Edition heb ik twee sensors op mijn moederbord: CPU en Moederbord.
Ik neem dus aan dat die laatste in de chipset zit.
Die is dus gedaald in temperatuur na vervanging van de mini-vliegtuigmotor. Als je gaat overklokken kan je er beter wel een fan opzetten maar daar is dit bordje toch niet echt voor bedoeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Soldaatje schreef op woensdag 23 november 2005 @ 12:41:
[...]

Met Everest Home Edition heb ik twee sensors op mijn moederbord: CPU en Moederbord.
Ik neem dus aan dat die laatste in de chipset zit.
Die is dus gedaald in temperatuur na vervanging van de mini-vliegtuigmotor. Als je gaat overklokken kan je er beter wel een fan opzetten maar daar is dit bordje toch niet echt voor bedoeld.
Als ik de andere posts hier op GoT zou mogen geloven zou de chip niet in de NB zitten maar er waarschijnlijk vlak in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Gunner schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 09:38:
[...]

Ja en dat is alleen nog maar het lijstje die ik in mijn MyReact heb staan. Gebruik de search en je zal vinden ;)
Ik dacht dat je problemen bedoelde met die koeler 8)7 De topics met problemen over de A8N-E lees ik wel, maar ik ahd het dus ff verkeerd begrepen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Heb net ff de zalman passieve NB koeler er op gezet, scheelt een stuk in geluid. Zat wel in de rats toen bleek bij het opnieuw aansluiten en opstarten dat ik geen beeld had maar dat lag gelukkig aan de videokaart die niet goed in het slot zat.... phew! :)

Blokje wordt aardig warm, met een sensor van m'n kast die ik in het midden tegen de onderkant heb geplaatst leest een waarde van net geen 60 graden tijdens een potje gamen.

[ Voor 4% gewijzigd door HansH op 23-11-2005 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• InfinityEye
K denk dat ik de NB cooler van zalman gewoon haal, en hem vervang als ik er aan toe ben, of als de garantie vervallen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

HansH schreef op woensdag 23 november 2005 @ 16:52:

Blokje wordt aardig warm, met een sensor van m'n kast die ik in het midden tegen de onderkant heb geplaatst leest een waarde van net geen 60 graden tijdens een potje gamen.
Hmmm heb je hem wel goed vastgezet en is er wel goed airflow, want na 4 uur NFSMW spelen is die bij mij op dit moment 32 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

sekeroglan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:35:
[...]

Hmmm heb je hem wel goed vastgezet en is er wel goed airflow, want na 4 uur NFSMW spelen is die bij mij op dit moment 32 graden.
Ik verbaasde mij ook een beetje over de 60 graden moet ik zeggen. Wat voor case gebruik je HansH?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil mijn huidige Maxtor Diamondmax 200GB 7200rpm dus gaan gebruiken op t volgende systeem:

-Athlon 3500+ Venice 2.2GHz
-Asus A8N-E
-XFX Geforce 6800GT / GS
-512MB x2 (1GB) Kingston PC3200 dual

Alleen... die Maxtor is nog een ATA133... geen SATA. In hoeverre is dit een bottleneck voor dit systeem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
sekeroglan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:35:
Bor de Wollef schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:53:
Ik verbaasde mij ook een beetje over de 60 graden moet ik zeggen. Wat voor case gebruik je HansH?
Hij zit wel goed vast volgens mij, als hij niet goed bevestigd was dan zou het koelblok minder warm moeten worden. Qua airflow zou er het een en ander verbeterd kunnen worden. Heb op dit moment alleen een outtake fan en een Enermax voeding die met 2 ventilatoren ook warme lucht uit de kast onttrekt. Zou in principe nog een intake fan kunnen plaatsen. De kast die ik heb is de Antec P160.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Anoniem: 137881 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 20:05:
Ik wil mijn huidige Maxtor Diamondmax 200GB 7200rpm dus gaan gebruiken op t volgende systeem:

-Athlon 3500+ Venice 2.2GHz
-Asus A8N-E
-XFX Geforce 6800GT / GS
-512MB x2 (1GB) Kingston PC3200 dual

Alleen... die Maxtor is nog een ATA133... geen SATA. In hoeverre is dit een bottleneck voor dit systeem?
Ik heb ook een Maxtor 200GB ATA 133 en het zal geen bottleneck vormen, omdat de verschillen volgens mij ook weer niet zoooooo groot zijn met SATA. Tuurlijk zal er wel verschil zijn maar niet dat je zeg van wat is mij pc langzaam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

HansH schreef op woensdag 23 november 2005 @ 21:42:
[...]

[...]

Hij zit wel goed vast volgens mij, als hij niet goed bevestigd was dan zou het koelblok minder warm moeten worden. Qua airflow zou er het een en ander verbeterd kunnen worden. Heb op dit moment alleen een outtake fan en een Enermax voeding die met 2 ventilatoren ook warme lucht uit de kast onttrekt. Zou in principe nog een intake fan kunnen plaatsen. De kast die ik heb is de Antec P160.
Het belangrijkste is dat je die intake fan zo plaats dat die lucht over de koelblok gaat, dan merk je het verschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

sekeroglan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:04:
[...]

Ik heb ook een Maxtor 200GB ATA 133 en het zal geen bottleneck vormen, omdat de verschillen volgens mij ook weer niet zoooooo groot zijn met SATA. Tuurlijk zal er wel verschil zijn maar niet dat je zeg van wat is mij pc langzaam.
Van wanneer is de jouwe? Heb jij de nieuwe of de oude firmware? Mijne is namelijk van oktober 2004.. en dus nog oude firmware en dan zouden er problemen ontstaan icm NForce 4 chipsets.. en kan hem ook niet flashen, dan krijg ik errors :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Anoniem: 137881 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:16:
[...]

Van wanneer is de jouwe? Heb jij de nieuwe of de oude firmware? Mijne is namelijk van oktober 2004.. en dus nog oude firmware en dan zouden er problemen ontstaan icm NForce 4 chipsets.. en kan hem ook niet flashen, dan krijg ik errors :(
Geen idee van wanneer die is maar heb hem 3 maanden geleden nieuw gehaald dus zal niet zo oud als die van jouw zijn. Ik neem aan dat jij dan die Maxtor 9 heb en geen 10.En over die probelemen weet ik het niet, want heb er zelf niet mee te maken gehad. Gewoon aangesloten en het werkte perfect.En waar kan je die firmaware zien, want kan het 1,2 niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
sekeroglan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:07:
[...]

Het belangrijkste is dat je die intake fan zo plaats dat die lucht over de koelblok gaat, dan merk je het verschil.
Probleem is dat dat ook weer meer geluidsniveau oplevert. :)
Ik krijg nog een zalman vga cooler binnen voor m'n videokaart en die zit bij de NB koeler in de buurt. Misschien dat die genoeg airflow genereert om de temperatuur van het blokje wat naar beneden te krijgen.

[ Voor 5% gewijzigd door HansH op 23-11-2005 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmoothTweaker
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:50
DropjesLover schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:43:
ik heb een totaal ander vreemd probleem:

mijn onboard geluid doet raar, het staat absurd hard (waardoor de bas er niet goed uitkomt maja) en heel vreemd, als ik over hyper-links in text ga of gewoon een pagina naar beneden scroll geeft mn geluidsset een vreemd blob-geluidje (erg lage toon) (bij scrollen snel achter elkaar). het is erg zacht en niet gerelateerd aan mijn geluidsniveau. lichtelijk frustrerend |:(

driver update hielp niet

ik heb verder 1 gig kingston (value) ddr 400 geheugen (1 dimmetje) er in en dat doet het gewoon hoor. vind op de site die compatibibiliteits lijsten nogal moeilijk te vinden ;(
Dat 1e heb ik ook ... ik ben er zo spuugzat van geworden dat het moederbord nu de deur uit is. had er paar maanden geleden al thread over maar niemand wist waar het aan lag. bij mij had ik het ook in 3d games maar hij was zeer hoog.

sekeroglan schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:23:
[...]

Geen idee van wanneer die is maar heb hem 3 maanden geleden nieuw gehaald dus zal niet zo oud als die van jouw zijn. Ik neem aan dat jij dan die Maxtor 9 heb en geen 10.En over die probelemen weet ik het niet, want heb er zelf niet mee te maken gehad. Gewoon aangesloten en het werkte perfect.En waar kan je die firmaware zien, want kan het 1,2 niet zien.
Nee ik heb een DiamondMax 10 ;) Met de eerste firmware denk ik dan..

• Soldaatje
  • Niet online
HansH schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:29:
[...]

Probleem is dat dat ook weer meer geluidsniveau oplevert. :)
Ik krijg nog een zalman vga cooler binnen voor m'n videokaart en die zit bij de NB koeler in de buurt. Misschien dat die genoeg airflow genereert om de temperatuur van het blokje wat naar beneden te krijgen.
idd, goed idee, dat heb ik ook. Met een arctic Silencer was dit wat lastiger geweest dan zal je toch echt wat flow moeten maken door een 80mm fan op 5 volt.
Wat ik overigens wel doe omdat er twee raptors in raid 0 hangen + maxtor 10 en die willen niet graag warm worden = goed koelen.

[ Voor 12% gewijzigd door Soldaatje op 24-11-2005 08:12 ]

• Game-Freak
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:19
Ik wil graag nog even reageren op de Maxtor 'problemen' ism nForce4...

Ik heb er zelf met een aantal systeem ook last van gehad, in eerste instantie wist ik niet waar het aan lag, ik heb toen absoluut alles vervangen, mobo, geheugen, HDD, CPU etc. etc.
Maar nog steeds hetzelfde probleem, bij mij was het probleem dat na het installeren van de chipset drivers van nForce4 het windows loading scherm (met het loading balkje) bleef loopen, en soms kwam ie niet verder dan de post (voordat ie naar de IDE/SATA apparaten gaat zoeken).

Op een gegeven moment heeft een collega van mij een low level format op de Maxtor schijf gedaan, en na dat werkte alles als een zonnetje.

Ik heb dus geen idee waar het aan ligt, maar voor ons was de oplossing om de schijf te low level formatten...
Misschien dat dit voor iemand anders ook de oplossing is.

En persoonlijk heb ik liever een (SATA) Western Digital, omdat deze (over het algemeen) een héél stuk stiller zijn dan de Maxtors.

[ Voor 9% gewijzigd door Game-Freak op 24-11-2005 11:55 ]

iRacing Profiel

• LiMbO83
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:59
Bartjuh schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:41:
[...]

Bijvoorbeeld voor;
- Geluidskaarten
- Raid-controllers
- Extra videokaart

De geluidskaart heeft de bandbreedte niet nodig nee, maar het slot is 4x zo klein, de geluidskaarten kunnen dus ook een stuk kleiner worden zo.

En raid-controllers kunnen veel baat hebben bij meer bandbreedte, niet voor niets zijn ook veel controllers pci-x/64bit uitgevoerd.

En een extra videokaart voor meer monitors kan erin.
Klinkt idd vrij nutteloos wat betreft de geluidskaarten. Maar de bandbreedte van die extra sloten is toch te klein voor een extra videokaart? Die heeft dan vrij weinig functie, lijkt me.
Dus eigenlijk lijkt het alleen nuttig te zijn voor raid controllers. Dat is natuurlijk ook niet gek :)

• Bor

Bor

LiMbO83 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 13:14:
[...]

Klinkt idd vrij nutteloos wat betreft de geluidskaarten. Maar de bandbreedte van die extra sloten is toch te klein voor een extra videokaart? Die heeft dan vrij weinig functie, lijkt me.
Dus eigenlijk lijkt het alleen nuttig te zijn voor raid controllers. Dat is natuurlijk ook niet gek :)
RAID controllers die ook al op het moederbord zelf zitten bedoel je?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Ik heb even een vraagje over die onboard-raid controller. Is het mogelijk om je Smart temps uit te lezen? Dit zou wel handig zijn ivm cooling. Zonder raid lukt het wel maar met raid 0 niet. Het gaat om 2 WD Raptors. Hoe zit dit bij andere (onboard) raid controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Via Asus NL heb ik een nieuwe Northbridge fan geregeld, die van mij maakt ook flink wat lawaai. Als dat geen soelaas biedt, doe ik er wel een Zalman op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 23:47

DropjesLover

Dit dus ->

ik denk dat als ik de NB fan vervang door de zalman 47J er gewoon n klein ventilatortje op zet (aan de zijkant) en die iets van 500 rpm laat draaien. dan heeft ie toch n fannetje er op, en dus goede airflow, maar op een instelbare snelheid. gelukkig heb k nog een fancontroller liggen :)

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Hji kan makkelijk passief lopen, mits niet overclocked. Zonder airflow kan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Daar zijn de meningen anders over verdeeld; veel zeggen dat een goede airflow noodzakelijk is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
Gunner schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:57:
Daar zijn de meningen anders over verdeeld; veel zeggen dat een goede airflow noodzakelijk is
Airflow ontstaat vanzelf, zo is het blokje ontworpen, warme lucht stijgt. Dus 9 van de 10 mensen zullen extra koeling niet nodig hebben tenzij je een kamertemp hebt van 25+ of 3 kilometer kabel in je kast hebt zitten. Met een beetje gezond verstand kan het dus wel. Het ligt gewoon aan de externe factoren, ik heb bijvoorbeeld wel een aantal lowspeed fans in mijn kast zitten gewoon voor de totaal koeling maar dat passieve blokje is niet gemaakt om er een fan op te zetten dus dat hoeft ook niet als hij maar wel kan "ademen" dat is genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 90608

maar een dm 9 sata schijf zou het gewoon moeten doen dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:59
Gunner schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:32:
Via Asus NL heb ik een nieuwe Northbridge fan geregeld, die van mij maakt ook flink wat lawaai. Als dat geen soelaas biedt, doe ik er wel een Zalman op
Op welke manier heb jij ASUS benadert? Mijn NB fan klinkt als een kettingzaag en daar wil ik graag wat aan gedaan hebben.

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HansH
Soldaatje schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:24:
Ik heb even een vraagje over die onboard-raid controller. Is het mogelijk om je Smart temps uit te lezen? Dit zou wel handig zijn ivm cooling. Zonder raid lukt het wel maar met raid 0 niet. Het gaat om 2 WD Raptors. Hoe zit dit bij andere (onboard) raid controllers?
SMART kun je enablen via het BIOS. Ik heb een SATA schijf op SATA poort 1 en daar kan ik gewoon de SMART attributen van uitlezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

vacuumcleaner schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 13:48:Op welke manier heb jij ASUS benadert? Mijn NB fan klinkt als een kettingzaag en daar wil ik graag wat aan gedaan hebben.
Technical Support
Notebook Hotline: +31-(0)591-668190
Gewoon stug de notebook hotline bellen. Kies optie 2. Daarna heb je maar één keuze; LCD panels

Kies deze en je krijgt iemand aan de lijn. Leg je verhaal uit en hij zal zeggen dat hij dat voor je kan regelen. Je moet een mail naar het adres sturen wat hij je geeft met serienummer van je bord en ze zullen je een vernieuwde NB fan opsturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vacuumcleaner
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-04 12:59
Gunner schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:10:
[...]

[...]

Gewoon stug de notebook hotline bellen. Kies optie 2. Daarna heb je maar één keuze; LCD panels

Kies deze en je krijgt iemand aan de lijn. Leg je verhaal uit en hij zal zeggen dat hij dat voor je kan regelen. Je moet een mail naar het adres sturen wat hij je geeft met serienummer van je bord en ze zullen je een vernieuwde NB fan opsturen
Prima, ik zag dat notebooknr wel staan maar vroeg me af of het makkelijker kon :)

Mocht de nieuwe NB fan niet werken dan is een optie de zalman NB47J. Daar had ik enkele vragen over. Ik heb een 6800GT met een ZM VF700 erop op 5 volt.
1. Gaat deze combinatie passen?
2. Moet ik mijn hele moederbord uit mijn pc halen voor het bevestigen van de NB47J?
3. Heeft iemand een pic van deze combinatie :)

[Helpdesk]"While you're waiting, read the free novel which came with the product. Its a spanish story about a guy called "MANUAL."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

vacuumcleaner schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:14:
[...]

Prima, ik zag dat notebooknr wel staan maar vroeg me af of het makkelijker kon :)

Mocht de nieuwe NB fan niet werken dan is een optie de zalman NB47J. Daar had ik enkele vragen over. Ik heb een 6800GT met een ZM VF700 erop op 5 volt.
1. Gaat deze combinatie passen?
2. Moet ik mijn hele moederbord uit mijn pc halen voor het bevestigen van de NB47J?
3. Heeft iemand een pic van deze combinatie :)
1. Met een klein beetje buigen wel
2. Zou ik wel doen ja, valt best mee hoor kabeltjes los en schroeven maar
3. Nope

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Je moederbord moet er wel uit omdat er aan de onderkant van je mobo bevstigingen zitten voor de NB fan. Er zijn wel pics op GoT te vinden van die combo volgens mij

edit: gevonden :Y)

Volgens mij zoek je zoiets?
Anoniem: 11700 in "Asus A8N-Sli, NB cooler maakt teveel her..."

[ Voor 28% gewijzigd door Gunner op 25-11-2005 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ben ik ook weer eens ;)

Ik ben goedkoper geheugen tegengekomen.... namelijk de Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit voor 80,95 ipv de 89 euro voor de Kingston.

Iemand enig idee of die Twinmos een beetje draait op de A8N-E ?

Ik zoek trouwens nog steeds die lijst van Asus met goedgekeurde geheugenmodules...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159667

Moederboord is prima hier. Zalman northbridge fan erop want de originele was duidelijk hoorbaar.

Het enige wat je nog hoort is het geluid van de 120 mm fans (Papst), en een klein beetje de HDD (Maxline 3)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedsmile
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-02 16:17
Anoniem: 137881 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 19:36:
Ben ik ook weer eens ;)

Ik ben goedkoper geheugen tegengekomen.... namelijk de Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) Dual Channel Kit voor 80,95 ipv de 89 euro voor de Kingston.

Iemand enig idee of die Twinmos een beetje draait op de A8N-E ?

Ik zoek trouwens nog steeds die lijst van Asus met goedgekeurde geheugenmodules...
Sinds twee weken ook een computer met dit bord en heb me toen ook rot gezocht naar die lijst, maar hij staat in de handleiding. Dus gewoon die even downloaden van asus site.

Overigens heb ik hier totaal geen problemen met dat Zallman blokje, hij wordt dan wel aardig warm en de Vf700 blaast er overheen maar de gemiddelde chip kan aardig wat hebben hoor.

If good's on the left, then I'm sticking to the right.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Oh, Twinmos staat er niet bij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sekeroglan

sekeroglan

Bezint eer ge begint.

Klopt staat er niet bij, maar heb ook Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) en geen problemen mee.Werkt perfect :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ah, goed om te weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
sekeroglan schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 09:43:
[...]

Klopt staat er niet bij, maar heb ook Twinmos 1024MB DDR PC3200 CL 2.5 (2x 512 MB) en geen problemen mee.Werkt perfect :9
Ik ook geen problemen mee.
Durf niet te overklokken. Geen idee welke timings meeste impact hebben op levenduur geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiG-GuY
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 15:35

BiG-GuY

Moderator Wonen & Mobiliteit
heeft ASUS niet zo'n handige tool als MSI Corecenter? want ik heb een MSI K8N Neo2 Platinum (Met NForce 3 Ultra dus, en AGP 8x) en die heeft ook zo'n rot fannetje @7000rpm... maar met dat progje aan, gaat die meteen naar 1000-2000 RPM en hoor je hem bijna niet meer :D...
is de MSI K8N Neo4 Platinum (met NForce 4 chipset) ook een goed alternatief voor de ASUS K8N-E?

Gallery V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max247
  • Niet online
Soldaatje schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 12:55:
Hji kan makkelijk passief lopen, mits niet overclocked. Zonder airflow kan ook.
Waar baseer jij dit op? Mijn 3800+ loopt op 2,4 ipv 2. En ik heb helemaal niks geen problemen. Ik heb zelfs geen koeler op de zalman heatsink staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Niet online
max247 schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:13:
[...]

Waar baseer jij dit op? Mijn 3800+ loopt op 2,4 ipv 2. En ik heb helemaal niks geen problemen. Ik heb zelfs geen koeler op de zalman heatsink staan.
Goede flow? Ik weet het niet maar bij mij begint hij al vast te lopen bij 2,1 normaal 2,0 GHz. Venice E3 3200+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max247
  • Niet online
Weet je zeker dat dit aan de northbridge ligt? En wat als je de HT naar 4x zet?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Dit topic is gesloten.