Ik heb inderdaad geen diskette station, die heb ik destijds verwijderd om zo'n vermogen metertje erin te zetten (kreek ik bij een antec truepower voeding
). Ik kan wel een bootable CD-ROM maken... toch? Ik heb er ergens een link over zien staan.... Kan je iets verder uitleggen hoe dat EZ flash werkt misschien?
Verwijderd
Ik heb de audio driver opnieuw geinstalleerd en die geeft verder ook geen problemen.grolschbeugel schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:35:
[...]
Misschien beetje simpel maar opnieuw instaleren van de audio drivers levert geen resultaat?
Welke BIOS draaide je hiervoor wel goed? Bij de beschrijving van 1011 staat wel '4- Fixed instant Music function fail issue' maar ja das een fix dus dat levert als het goed is geen problemen op
Ik draai 1010 en laatste audio drivers zonder problemen. als ik tijd heb flash ik ook naar 1011 denk niet dat het problemen oplevert. Denk dat het toch een driverprobleem is
Hiervoor draaide ik bios versie 1005 die draaide verder goed.
Blijft gewoon een raar verhaal.
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 13:24 ]
Verwijderd
Is het zoveel werk om je handleiding erbij te pakken?Verwijderd schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:44:
Ik heb inderdaad geen diskette station, die heb ik destijds verwijderd om zo'n vermogen metertje erin te zetten (kreek ik bij een antec truepower voeding). Ik kan wel een bootable CD-ROM maken... toch? Ik heb er ergens een link over zien staan.... Kan je iets verder uitleggen hoe dat EZ flash werkt misschien?
Nieuwste bios downloaden en ergens opzetten, vervolgens booten en op alt + F2 drukken.
Verwijderd
Ehh ja, dan zou ik een kwartier naar huis moeten fietsen. (en dan heb ik het nog nieteens over de terugreis! )
Volgensmij staat er op Asus.com ook gewoon 'n manual in .pdf formaat, maar dat kan ook Abit zijn
Ik heb nu Bios1011 en geluid doet het bij mij prima
EZ flah utility werkt als volgt. Formateer een diskette, kopieër Bios1011.rom naar diskette, reboot, druk Alt+f2 tijdens boot (als je dat scherm ziet van asus), rest gaat vanzelf. eitje
Staat id ook in manual:
http://support.asus.com/d...anguage=en-us&model=A8N-E
EZ flah utility werkt als volgt. Formateer een diskette, kopieër Bios1011.rom naar diskette, reboot, druk Alt+f2 tijdens boot (als je dat scherm ziet van asus), rest gaat vanzelf. eitje
Staat id ook in manual:
[ Voor 4% gewijzigd door Beugelfles op 18-04-2006 17:54 ]
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Sinds afgelopen week ook het bezit van de Asus A8N-E. Heb er na een dag of 2 al de NB koeler vervangen voor een Zalman NB47J, met een extra 92MM ventilator die voor wat extra airflow zorgt.
Tot nu toe geen problemen gehad verder, stabiel en snel tot nu toe.
Enige wat ik had was dat CnQ niet zo goed werkte, sommige setups bleven hangen, andere applicaties bleven ook hangen of reageerde laat. Hele vage dingen. Dus toen heb ik het maar uitgezet.
De Asrock 939Dual-SATA2 gaf me net iets te veel SATA ellende, dat was mijn rede om over te stappen.
Tot nu toe geen problemen gehad verder, stabiel en snel tot nu toe.
Enige wat ik had was dat CnQ niet zo goed werkte, sommige setups bleven hangen, andere applicaties bleven ook hangen of reageerde laat. Hele vage dingen. Dus toen heb ik het maar uitgezet.
De Asrock 939Dual-SATA2 gaf me net iets te veel SATA ellende, dat was mijn rede om over te stappen.
[ Voor 1% gewijzigd door Daantje20 op 24-04-2006 12:39 . Reden: typo's ]
Verwijderd
Hmm heb hem ook nu, de A8N-E samen met een XFX 7800 GT en mijn al ietwat oude Athlon 64 3200+. D'r op geprikt zit Kingston Hyper X low latency ram. Maar het is dus niet helemaal stabiel, page fault BSODs, d'r uit knallen in apps (zowel direct naar desktop vanuit games + andere apps, meestal met memory errors). Zal dus wel iets met het geheugen te maken hebben. Ik zoek het uit en laat het verder nog wel weten.
edit:
Mja, ff vergeten dat mijn mem op 2.7V moet draaien en niet op 2.6V, alles draait nu als een zonnetje
Mja, ff vergeten dat mijn mem op 2.7V moet draaien en niet op 2.6V, alles draait nu als een zonnetje
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2006 11:33 ]
Verwijderd
Ik heb sinds een week nu de A8N-E. Ik heb toen na het lezen van deze topic meteen mijn bios geupdate. Ik nog geen enkele crash of iets gehad. Werkt als een speer. Check mijn sig maar voor de specs van de pc. Bij een vriend van me die ook de A8N-E heeft kregen we eerst wel 2 keer een BSOD. Maar na de laatste bios erop te hebben gezet werkte alles weer lekker soepel en tot dus ver geen problemen gehad
Verwijderd
Ik heb Twinmos geheugen 2gb 400DDR dual channel.
Er blijven zich vreemde problemen voordoen.
Applicatie die spontaan crashen. Weet niet zeker waar het aan ligt eigenlijk
iemand ervaring met Twinmos met dit bord?
Ik heb de A8N-E met 2x512 dual channel Twinmos pc3200 op 400 Mhz. draait nu al circa 5 maanden probleemloos.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:05:
Wat zegt een programma als memtest? kan het niet aan overige specs liggen (welke voeding heb je bijvoobeeld?)
ik draai de A8N - E al een paar maanden en werkt geweldig.. Het enige wat ik heb veranderd aan de chipset cooler is het voltage,,, ik had tog nog een zalmann fan mate liggen, dus die er tussen gezet, voltage ipv 12 v --> 7v en hijs aangenaam een stuk stiller. Verder heb ik nog niet geprobeerd te overclocken, ben het wel van plan als ik mijn nieuwe geheugen krijg, aangezien valueram niet echt geschikt is voor overclocking.
Mijn specs :
AMD 64 3500+ venice
Club3d 7900 GT
Kingston 1024 mb dual channel (cl3)
ASUS A8N-E (vreemd he
)
Ik ben van plan het geheugen te kopen wat bij alternate in de aanbieding is, Kingston HyperX cl2 geheugen... 100 euro voor 2 x 512 vink niet duur, helemaal niet met zulke timings...
Mijn specs :
AMD 64 3500+ venice
Club3d 7900 GT
Kingston 1024 mb dual channel (cl3)
ASUS A8N-E (vreemd he
Ik ben van plan het geheugen te kopen wat bij alternate in de aanbieding is, Kingston HyperX cl2 geheugen... 100 euro voor 2 x 512 vink niet duur, helemaal niet met zulke timings...
"Het is pas haute cuisine als het de frituurpan heeft gezien" - @VanRoyal (2021)
Ik heb dit moederbord nu bijna een jaar in combi met een X2 en 2x512MB twinmos en tot nu toe relatief weinig problemen gehad.Verwijderd schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:05:
C64 met datarecorder (Giana Sisters 4ever)
Zouden de verschillende bios versies van de A8N-E ook op de A8N-E FM werken? Met de bios van de gewonde A8N-E kun je veel meer, maar omdat ik mijn A8N-E FM niet wil slopen heb ik het nog niet geprobeerd.
Tja, het is er niet voor bedoeld, dus ik zou er niet van uitgaan dat het werkt... Als je hem echt niet wil slopen, moet je het dus ook niet proberen.ff_tweake schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 23:49:Zouden de verschillende bios versies van de A8N-E ook op de A8N-E FM werken? Met de bios van de gewonde A8N-E kun je veel meer, maar omdat ik mijn A8N-E FM niet wil slopen heb ik het nog niet geprobeerd.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Ik zag dat Bios 1013 op de website van Asus stond
Is het nou zo dat er alleen maar het volgende gefixt is of zijn er nog meer zaken beter/stabieler/sneller etc. dan de onderstaande fix die op de site staat aangegeven
1- Fixed system hangs on POST while installing some PCI-E x16 VGA cards
Is het nou zo dat er alleen maar het volgende gefixt is of zijn er nog meer zaken beter/stabieler/sneller etc. dan de onderstaande fix die op de site staat aangegeven
Net even een raar incidentje gehad: Ik had een paar dagen geleden een realtek-kaartje dat ik nog had liggen erin geprikt. Een paar dagen werkte alles normaal, maar vanmorgen startte die plotseling totaal niet meer op (alleen nog brandende lampjes en draaiende fans, reset/powerknop werkten nog wel). Toen heb ik het kaartje eruit gehaald en startte die wel weer normaal op. Later nog even gecontroleerd of het pci-slot in orde was met een oud geluidskaartje, werkte prima.
Op zich niet erg, aangezien ik dat kaartje toch niet nodig heb, ik had hem er alleen ingestoken om wat uit te proberen. Maar toch raar, vooral omdat een andere computer met die netwerkkaart erin wel op wou starten (heb verder alleen niet gekeken of ie het ook echt deed, aangezien ik geen zin had om een scherm op dat ding aan te sluiten).
Op zich niet erg, aangezien ik dat kaartje toch niet nodig heb, ik had hem er alleen ingestoken om wat uit te proberen. Maar toch raar, vooral omdat een andere computer met die netwerkkaart erin wel op wou starten (heb verder alleen niet gekeken of ie het ook echt deed, aangezien ik geen zin had om een scherm op dat ding aan te sluiten).
[ Voor 15% gewijzigd door Commendatore op 14-05-2006 13:02 ]
Dat zou ik ook wel eens willen weten.grolschbeugel schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 22:53:
Ik zag dat Bios 1013 op de website van Asus stond
Verder vroeg ik mij ook nog af of de nforce 4 6.69 drivers nog voordelen bieden tov de 6.66 drivers. Zowel die bios als moederbord drivers update ik liever niet. Als een bios update fout gaat betekent dat een RMA en een verkeerde moederbord driver vereist een goede backup.
Verwijderd
ik had bios geupdate naar 1013 met asusupdate... werkte perfect 
maar ik heb even een vraag:
ik heb gelezen dat ik mijn command rate van mn geheugen op 2t moet zetten omdat je htt met dit bordje anders niet boven de 240mhz kan... is dat ook echt zo? en wat houdt dat in voor mn geheugen... wordt ie dan veel langzamer? ;o
ik heb gelezen dat ik mijn command rate van mn geheugen op 2t moet zetten omdat je htt met dit bordje anders niet boven de 240mhz kan... is dat ook echt zo? en wat houdt dat in voor mn geheugen... wordt ie dan veel langzamer? ;o
Wat een onzin. Ik draai 250 x 9 met 1t. Ik heb ook nog 1010. En ik geloof niet dat in 1013 dit opeens zo is.Verwijderd schreef op zondag 14 mei 2006 @ 23:54:
ik had bios geupdate naar 1013 met asusupdate... werkte perfect
waarschijnlijk in een divider waardoor de daarwerkelijke snelheid niet eens in de buurt van de 245-250mhz komt.. heeft niet met je htt snelheid te maken maar je daadwerkelijke ramspeed...
N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ˙ʞuɐlq ʇɟǝl ʎllɐuoᴉʇuǝʇuᴉ sɐʍ ǝɔɐds sᴉɥ┴ ®
Verwijderd
naja, hier heb ik dat vandaan... en hoe jij erbij komt dat het sinds 1013 is weet ik niet... het enige wat ik zei dat er stond op dit forum dat je htt niet boven 240 kan terwijl je command rate op 1t staat... alhoewel jij het tegendeel natuurlijk al heb bewezennljagfan schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 15:20:
[...]
Wat een onzin. Ik draai 250 x 9 met 1t. Ik heb ook nog 1010. En ik geloof niet dat in 1013 dit opeens zo is.
/editExcerpt : 1t/2t memory timing 1T upto 240MHz and 2T anything above that, there's known to be some problems on overclocking with some Asus boards using 1T command rate for high memory frequency.
linkie:
http://forumz.tomshardwar...hz-A8N-ftopict184463.html
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 16:57 ]
Verwijderd
eey ik weet niet zeker of het hier helemaal thuis hoort maar heb geen zin om er een heel nieuw topic over te maken.
bij azerty zag ik het moederbord asus a8n sli se daar stond dat er een geluidskaart bij zat maar bij alternate zeggen ze van niet. zijn er verschilende versies of is dit een foutje van een van de twee ?
oja ik had iemand gehoort waarbij de geluidskaart het niet deed. hebben jullie dat probleem ook ?
groeten tom
bij azerty zag ik het moederbord asus a8n sli se daar stond dat er een geluidskaart bij zat maar bij alternate zeggen ze van niet. zijn er verschilende versies of is dit een foutje van een van de twee ?
oja ik had iemand gehoort waarbij de geluidskaart het niet deed. hebben jullie dat probleem ook ?
groeten tom
Kijk op asus.nl naar de specs van het mobo en je weet het...Verwijderd schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 17:29:
Tja, dat zal wel een vorm van pebkac zijn. Daar valt verder weinig zinnig over te zeggen...oja ik had iemand gehoort waarbij de geluidskaart het niet deed. hebben jullie dat probleem ook ?
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Ik heb zelf ook de Asus A8N-E, voorzien van 2x 1 GB VS1GB400C3 Corsair DDR 400 en een Athlon 64 X2 4400+. Helaas heb ik vanaf het begin last van instabiliteit, voornamelijk het niet of slecht reageren van Windows (begint met programma's die nergens op reageren, ik kan de muiscursor nog wel bewegen, maar verder weinig, tot aan echte freezes waarbij numlock ook niet meer werkt) Heb ook wel eens gehad dat ik deze freezes kreeg toen ik een map met veel PNG plaatjes aan het inlezen was. Erg raar.
Verder de geheugen gerelateerde BSOD's (Bad Pool Caller, IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL, random SYS errors). Soms direct al met opstarten, anders als mijn PC al een poosje up is. Soms 2x achter elkaar, dan 1x in de maand. Er valt geen pijl op te trekken! Het systeem heeft geen warmteproblemen, ook al zit er een passieve cooler van Zallman op de northbridge. De CPU blijft netjes rond de 40 graden. Memtest86 geeft geen errors, al vind ik het wel vreemd dat het geheugen standaard als DDR 333 werd herkend.
Aan de voeding kan het niet liggen, die heeft al zonder problemen een andere configuratie meegedraaid, een Asus A7V800 mobo met Athlon XP2600+, 768 MB ddr, 160+80 GB, enz.
Dus een kwaliteitsvoeding (Tagan 480W) waar nooit wat mis mee is geweest. Op het bord zelf zit de laatste BIOS, 1013.
Specs samengevat:
Asus A8N-E met BIOS 1013
Athlon 64 X2 4400+
2x 1 GB Corsair VS1GB400C3
Western Digital 300 GB SATA
Club3D ATI Radeon X1800XT 512 MB
Soundblaster Audigy (onboard geluid van A8N-E uitgezet)
Liteon DVD speler, NEC 3520a DVD-RW
Floppydrive, cardreader
Verder de geheugen gerelateerde BSOD's (Bad Pool Caller, IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL, random SYS errors). Soms direct al met opstarten, anders als mijn PC al een poosje up is. Soms 2x achter elkaar, dan 1x in de maand. Er valt geen pijl op te trekken! Het systeem heeft geen warmteproblemen, ook al zit er een passieve cooler van Zallman op de northbridge. De CPU blijft netjes rond de 40 graden. Memtest86 geeft geen errors, al vind ik het wel vreemd dat het geheugen standaard als DDR 333 werd herkend.
Aan de voeding kan het niet liggen, die heeft al zonder problemen een andere configuratie meegedraaid, een Asus A7V800 mobo met Athlon XP2600+, 768 MB ddr, 160+80 GB, enz.
Dus een kwaliteitsvoeding (Tagan 480W) waar nooit wat mis mee is geweest. Op het bord zelf zit de laatste BIOS, 1013.
Specs samengevat:
Asus A8N-E met BIOS 1013
Athlon 64 X2 4400+
2x 1 GB Corsair VS1GB400C3
Western Digital 300 GB SATA
Club3D ATI Radeon X1800XT 512 MB
Soundblaster Audigy (onboard geluid van A8N-E uitgezet)
Liteon DVD speler, NEC 3520a DVD-RW
Floppydrive, cardreader
[ Voor 21% gewijzigd door AvWijk op 21-05-2006 02:04 ]
Net zoals in vorige post (zie quote) problemen tot de n'de macht. Nu is het moederbord voor de tweede keer op RMA. Werkelijk, ik krijg de schurft van dit type moederbord. Alstie nu WEER kaduuk is binnen twee weken vraag ik toch echt aan de winkel of ze me een ander type moederbord kunnen sturen ipv deze.Pyrus schreef op dinsdag 31 januari 2006 @ 17:55:
* Pyrus schopt zichzelf.
Ik had eerst beter moeten zoeken en dan pas systeem samenstellen. Maargoed, nu zit ik dus met:
Systeem
• Asus A8N-E (duh anders poste ik niet hier)
• Athlon 64 3700+ Venice
• Asus 7800GT
• Chieftec Midi Tower DX-01B-D-U ATX 410W
• Hitachi 80GB SATA300 8MB
• Hitachi 250GB SATA300 8MB
• LG DVD-/+/RAM GSA-4167RBBB 16x/16x/6x DL
• LG DVD-ROM GDR-8163B 16x/52x
• 2xTwinMOS 1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
• 4xCorsair 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
• WinXP Pro (legaal)
..
En ja, ik ben er vrij zeker van dat het moederbord kapot is, aangezien er uit een testtool (Lucifer) de nodige fouten komen rollen in veel te korte tijd.
Het moge duidelijk zijn: nog altijd GEEN positieve ervaringen met de Asus A8N-E
[ Voor 8% gewijzigd door Pyrus op 23-05-2006 10:57 ]
Lucifer? Kun je me iets meer vertellen over deze tool. Ik ga morgen 1x 512 MB + 1x 256 MB ddr 400 van een B-merk in mijn PC proberen. Als dit niet werkt is het ECHT einde mobo want ik wordt dit zat. Oh ja en het onboard LAN is ook bar slecht. Gaat morgen nog een 10/100 MB 3com kaartje in.
Vanmiddag startte WinXP met een BSOD iedere keer op omdat mn bestandssysteem gewoon raar is geraakt door de vele resets.
Het is nu 2.28, eindelijk klaar om dit te posten op dezelfde machine.
Vanmiddag startte WinXP met een BSOD iedere keer op omdat mn bestandssysteem gewoon raar is geraakt door de vele resets.

ik flash gewoon met asus update in windowsgrolschbeugel schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 17:54:
Ik heb nu Bios1011 en geluid doet het bij mij prima
EZ flah utility werkt als volgt. Formateer een diskette, kopieër Bios1011.rom naar diskette, reboot, druk Alt+f2 tijdens boot (als je dat scherm ziet van asus), rest gaat vanzelf. eitje![]()
Staat id ook in manual:
voor ocz cl2.5 betaal je 80 euro op azerty.nl[b]grannymark schreef op vrijdag 05 mei 2006 @ 12:32
Verwijderd
Onboard LAN slecht doordat je de Nvidia ActiveArmor bagger hebt geinstalleerd? Zo ja, meteen verwijderen, is het meest baggere product van NvidiaAvWijk schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 02:29:
Lucifer? Kun je me iets meer vertellen over deze tool. Ik ga morgen 1x 512 MB + 1x 256 MB ddr 400 van een B-merk in mijn PC proberen. Als dit niet werkt is het ECHT einde mobo want ik wordt dit zat. Oh ja en het onboard LAN is ook bar slecht. Gaat morgen nog een 10/100 MB 3com kaartje in.
Vanmiddag startte WinXP met een BSOD iedere keer op omdat mn bestandssysteem gewoon raar is geraakt door de vele resets.![]()
Lucifer is een van de testtools die je kunt vinden op The Ultimate Boot CD. Een erg handige gratis verzameling van dos-tools om je systeem mee te testenAvWijk schreef op donderdag 25 mei 2006 @ 02:29:
Vanmiddag startte WinXP met een BSOD iedere keer op omdat mn bestandssysteem gewoon raar is geraakt door de vele resets.![]()
De link voor de eigen site van lucifer is helaas niet meer werkend. Het is iig een een opensource burn in test.
Ik heb het GEHAD met dat [vul hier kracht termen in die je niet beledigend vindt] moederbord!Pyrus schreef op dinsdag 23 mei 2006 @ 10:56:
Systeem
• Asus A8N-E (duh anders poste ik niet hier)
• Athlon 64 3700+ Venice
• Asus 7800GT
• Chieftec Midi Tower DX-01B-D-U ATX 410W
• Hitachi 80GB SATA300 8MB
• Hitachi 250GB SATA300 8MB
• LG DVD-/+/RAM GSA-4167RBBB 16x/16x/6x DL
• LG DVD-ROM GDR-8163B 16x/52x
• 2xTwinMOS 1GB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
• 4xCorsair 512MB DDR SDRAM PC3200 CL2.5
• WinXP Pro (legaal)
Net zoals in vorige post (zie quote) problemen tot de n'de macht. Nu is het moederbord voor de tweede keer op RMA. Werkelijk, ik krijg de schurft van dit type moederbord. Alstie nu WEER kaduuk is binnen twee weken vraag ik toch echt aan de winkel of ze me een ander type moederbord kunnen sturen ipv deze.
En ja, ik ben er vrij zeker van dat het moederbord kapot is, aangezien er uit een testtool (Lucifer) de nodige fouten komen rollen in veel te korte tijd.
Het moge duidelijk zijn: nog altijd GEEN positieve ervaringen met de Asus A8N-E
Gisteren retour ding ingebouwd en ALWEER komtie niet tot aan de POST. Echtwaar, het is dat ik het ding nog retour wil proberen te sturen om m'n geld terug te krijgen enzo, anders ging ik er ZO op los met alles wat pijn doet >.<
Ik heb ook een probleem met een a8n-e bordje 
Specs:
Asus A8N-E
AMD Athlon x2 3800+
2x hitachi 80gb sata2 schijven (raid 1)
Coolermaster stacker 810
Tagan 480w (tg480-u22)
2x kingston valueram 1gb (2gb in totaal dus)
Intel pci-e gbit nic
Low end pci vid kaartje
Installatie gaat goed, het gaat fout wanneer de nvidia drivers worden geinstalleerd. Werken ermee gaat op zich prima, echter bij een shutdown/reboot freezed de pc. Het lijkt aan de ide/sata/raid drivers te liggen, wanneer ik deze hard uninstall reboot ie wel. Bij de volgende herstart vind windows het echter nodig om de nvidia drivers opnieuw te installeren waarna het gezeik opnieuw begint.
Wat te doen?
Ohja OS is windows 2003 server standard edition met sp1 geinstalleerd + alle hotfixes van windows update.
edit: bios versie is de nieuwste (1013) en geprobeerd de processor driver te installeren/verwijderen van AMD. Probleem blijft hetzelfde.
Specs:
Asus A8N-E
AMD Athlon x2 3800+
2x hitachi 80gb sata2 schijven (raid 1)
Coolermaster stacker 810
Tagan 480w (tg480-u22)
2x kingston valueram 1gb (2gb in totaal dus)
Intel pci-e gbit nic
Low end pci vid kaartje
Installatie gaat goed, het gaat fout wanneer de nvidia drivers worden geinstalleerd. Werken ermee gaat op zich prima, echter bij een shutdown/reboot freezed de pc. Het lijkt aan de ide/sata/raid drivers te liggen, wanneer ik deze hard uninstall reboot ie wel. Bij de volgende herstart vind windows het echter nodig om de nvidia drivers opnieuw te installeren waarna het gezeik opnieuw begint.
Wat te doen?
Ohja OS is windows 2003 server standard edition met sp1 geinstalleerd + alle hotfixes van windows update.
edit: bios versie is de nieuwste (1013) en geprobeerd de processor driver te installeren/verwijderen van AMD. Probleem blijft hetzelfde.
[ Voor 9% gewijzigd door Pauwl op 17-06-2006 13:07 ]
Verwijderd
Ik heb sinds gisteren dit moederbord en gebruik tevens diamondmax9 S-ATA schijven.
Bij het installeren van windows ging het al fout, bij iedere reboot kreeg ik "a disk read error occurred, press ctrl-alt-del to restart". Heb via Got verschillende zaken geprobeerd ( fixmbr, low level format, ... ). Maar niets hielp.
In de bios dan de IDE controller uitgeschakeld waar er 2 hard drives waren op aangesloten en nu wilde die wel booten. Kon probleemloos windows installeren en drivers installeren. Echter wanneer ik dat IDE kanaal terug inschakelde ging het terug mis bij het booten en kreeg ik zelfs melding van missing files in windows startup. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de maxtor schijven waarop windows is geïnstalleerd. Ik heb nu het IDE kanaal definitief uitgezet en ondervind geen problemen meer met windows bij booten. ( gelukkig heb ik een PCI ATA 133 kaartje
)
Na installatie van alle drivers in windows ( ook cool&quiet ), wou windows niet meer booten indien C&Q enabled was in bios. Hij bleef gewoon hangen, dan maar C&Q disabled.
en booten ging terug.
Het systeem draait nu redelijk stabiel maar heeft tijdens mijn installaties 1 maal een bsod getoond en 2 maal vastgehangen. Ik ben nu gestopt met AI booster te laden in mijn windows en heb nog geen "hangs" gehad sedert.
Ik hoo pdat nu alle problemen opgelost zijn, maar je ziet de nieuwe technologi"en en tools kunnen voor problemen zorgen. Hopelijk blijf ik van nog problemen gespaard.
Bij het installeren van windows ging het al fout, bij iedere reboot kreeg ik "a disk read error occurred, press ctrl-alt-del to restart". Heb via Got verschillende zaken geprobeerd ( fixmbr, low level format, ... ). Maar niets hielp.
In de bios dan de IDE controller uitgeschakeld waar er 2 hard drives waren op aangesloten en nu wilde die wel booten. Kon probleemloos windows installeren en drivers installeren. Echter wanneer ik dat IDE kanaal terug inschakelde ging het terug mis bij het booten en kreeg ik zelfs melding van missing files in windows startup. Ik vermoed dat dit te maken heeft met de maxtor schijven waarop windows is geïnstalleerd. Ik heb nu het IDE kanaal definitief uitgezet en ondervind geen problemen meer met windows bij booten. ( gelukkig heb ik een PCI ATA 133 kaartje
Na installatie van alle drivers in windows ( ook cool&quiet ), wou windows niet meer booten indien C&Q enabled was in bios. Hij bleef gewoon hangen, dan maar C&Q disabled.
Het systeem draait nu redelijk stabiel maar heeft tijdens mijn installaties 1 maal een bsod getoond en 2 maal vastgehangen. Ik ben nu gestopt met AI booster te laden in mijn windows en heb nog geen "hangs" gehad sedert.
Ik hoo pdat nu alle problemen opgelost zijn, maar je ziet de nieuwe technologi"en en tools kunnen voor problemen zorgen. Hopelijk blijf ik van nog problemen gespaard.
Dank. Ik heb inderdaad Nvidia software op de PC gezet, maar eraf gooien wil ik niet omdat mn harddisk een nogal raar klikgeluid maakt bij het afsluiten zonder die SATA/IDE drivers. Ik denk dat ik mijn bak opnieuw ga installeren met de drivers handmatig op een floppy (bij windowsinstallatie)Pyrus schreef op maandag 05 juni 2006 @ 01:17:
[...]
Lucifer is een van de testtools die je kunt vinden op The Ultimate Boot CD. Een erg handige gratis verzameling van dos-tools om je systeem mee te testen
De link voor de eigen site van lucifer is helaas niet meer werkend. Het is iig een een opensource burn in test.
Is er iemand die een 40 mm papst fan op de Zalman northbridge heeft gedaan. Zo ja, hoe is je dit gelukt. Ik heb er een keer iemand over gehoord, maar ik kan dat bericht niet meer vinden.
[ Voor 5% gewijzigd door steefje op 26-06-2006 22:15 ]
PSN ID Binloading_nl
Is dat echt nodig? Draait hier netjes passief. Wordt wel heet ja, maar het werkt gewoon.steefje schreef op maandag 26 juni 2006 @ 15:44:
Is er iemand die een 40 mm papst fan op de Zalman northbridge heeft gedaan. Zo ja, op welke wijze is je dat gelukt. Ik heb er een keer iemand over gehoord, maar ik ken dat bericht niet meer vinden.
[ Voor 34% gewijzigd door Noel op 26-06-2006 17:36 ]
Daarom juist. Alles gaat goed, maar ik vind m toch wel erg warm worden. Kan me niet voorstellen dat dit goed is.-Noel- schreef op maandag 26 juni 2006 @ 17:34:
[...]
Is dat echt nodig? Draait hier netjes passief. Wordt wel heet ja, maar het werkt gewoon.
PSN ID Binloading_nl
Het feit dat ie zo heet wordt, is juist goed. De warmteoverdracht van chipset core naar de heatsink is dan dik in orde. Een licht briesje van de airflow (intake > outtake stroom) en je zit helemaal goed.
Als je passieve heatsink koud zou blijven, blijft de warmte in je core zitten. En dat is veel erger.
Zolang je je fikken niet verbrandt bij de minste aanraking, heb je echt geen probleem hoor. En dan nog...
Als je passieve heatsink koud zou blijven, blijft de warmte in je core zitten. En dat is veel erger.
Zolang je je fikken niet verbrandt bij de minste aanraking, heb je echt geen probleem hoor. En dan nog...
Niemand ten laste leggend, doe ik dit topic op slot. Dit begint meer een "dump hier je problemen" topic te worden namelijk. Zie verder ook de laatste post van PMG Beleid. Start gewoon netjes een nieuw op zichzelf staand topic, mocht je problemen hebben
Dit topic is gesloten.