ik gebruik Speedfan voor het monitoren van de temperaturen.
Ik draai nog bios 1006, werd er bij mij standaard bijgeleverd (HCC 2005, Mycom), misschien toch een keer tijd om te flashenCoRrRan schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:43:toon volledige bericht
Ook ik ben in het bezit van een A8N-E van Asus en draai de volgende config sinds een maand of 3:
Asus A8N-E
AMD Athlon 64 X2 4200+ (Boxed cooler)
Antec TruePower II 550Watt voeding
1Gb OCZ 3200 (2x 512MB)
Hitachi T7K250 SATA HDD (1x)
MSI 7800GTX 256MB
Creative X-Fi XtremeMusic
Alles ingebouwd in een Coolermaster Centurion 5 (Mid-tower)
Voorlopig nog geen enkel probleem probleem ervaren met mijn PC.
Ik draai nog de standaard meegeleverd BIOS (1008?) en heb de PC ook nog niet overgeclocked geheugen draait op 400MHz.
Wel een vraagje: welk programma gebruiken jullie om de temperaturen van de PC in de gaten te houden?
Ik gebruik Everest Home Edition om mijn temps in de gate te houden.
Ik zoe nog iets zoals statbar of winbar alleen dan voor mijn temperaturen op mijn desktop, heb wel samurize maar das een tikkeltje ingewikkeld.
Specs "It don't mean a thing if it ain't got that swing!"...
Ik gebruik ook speedfan sinds de ontwikkeling en support van MBM is stopgezet. De keren dat ik everest gebruikte klopte er niet veel van de temperatuur (overigens op een ander mobo dan ik nu heb). Ik sprak vandaag een kennis die bij een grote computershop (o.a. postorder) werkt (kan helaas geen naam noemen). Ik hoorde dat het uitvalspercentage van A8N-E's behoorlijk hoog ligt de laatste tijd. Dat verbaasde mij gezien de vele klachten die ik links en rechts hoor niet echt moet ik zeggen hoewel ik moet zeggen dat ik dit niet had verwacht van een populair Asus product.Anoniem: 133567 schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 19:54:
ik gebruik Speedfan voor het monitoren van de temperaturen.
[ Voor 34% gewijzigd door Bor op 07-02-2006 22:57 ]
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
Uitval, als in kapot/doorgebrand/gerasht . Of slechte drivers/compabiliteitsproblemen? Zeer jammer dat bij dit bordje de bekende nforce4 vs. Maxtor & twinmos zaken spelen. Ik ben er in ieder geval tevreden mee i.c.m. WD HD & Twinmos Dual channel kitBor de Wollef schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:55:
[...]
Ik gebruik ook speedfan sinds de ontwikkeling en support van MBM is stopgezet. De keren dat ik everest gebruikte klopte er niet veel van de temperatuur (overigens op een ander mobo dan ik nu heb). Ik sprak vandaag een kennis die bij een grote computershop (o.a. postorder) werkt (kan helaas geen naam noemen). Ik hoorde dat het uitvalspercentage van A8N-E's behoorlijk hoog ligt de laatste tijd. Dat verbaasde mij gezien de vele klachten die ik links en rechts hoor niet echt moet ik zeggen hoewel ik moet zeggen dat ik dit niet had verwacht van een populair Asus product.
Wellicht omdat het bordje zo vaak gebruikt wordt zijn er ook meer klachten maar het is heel moeilijk om vast te stellen of dit inderdaad het geval is
Everest geeft mijns insziens redelijk nauwkeurig de temps aan (heb het gecontroleerd met speedfan en in bios). Bij mijn oude pc klopte er echter geen snars van, dus je moet het eerst ff controleren imo
[ Voor 8% gewijzigd door Beugelfles op 07-02-2006 23:15 ]
Is die uitval ook geconstateerd door de technici van die shop? Uitval kun je nl. op 2 manieren definieren: echte uitval EN uitval omdat de klant er niet mee om kan gaan en dan al snel denkt dat het bord kapot is en het retourneerd.Bor de Wollef schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 22:55:
[...]
Ik gebruik ook speedfan sinds de ontwikkeling en support van MBM is stopgezet. De keren dat ik everest gebruikte klopte er niet veel van de temperatuur (overigens op een ander mobo dan ik nu heb). Ik sprak vandaag een kennis die bij een grote computershop (o.a. postorder) werkt (kan helaas geen naam noemen). Ik hoorde dat het uitvalspercentage van A8N-E's behoorlijk hoog ligt de laatste tijd. Dat verbaasde mij gezien de vele klachten die ik links en rechts hoor niet echt moet ik zeggen hoewel ik moet zeggen dat ik dit niet had verwacht van een populair Asus product.
Hier in Amerika is er een weelderige markt voor 'refurbished' items (PC's, printers, TV's, andere hardware) en meestal zijn dat dus electronische producten die door een klant teruggestuurd worden naar de winkel met de mededeling dat het kapot is. Standaard is dan, dat de klant een vervanging krijgt. Echter in heel veel gevallen gaan die onderdelen, nadat ze door technici van de winkel gecontroleerd zijn (en gewoon werkend bevonden) weer de doos in en de verkoopvloer op met de sticker "refurbished". (Best wel goede koopjes af en toe hier!)
Dus, is het uitvalspercentage van die winkel waar je het over hebt gebaseerd op geretourneerde items, of op geconstateerde problemen met het bord nadat het ter RMA is binnengekomen?
-- == Alta Alatis Patent == --
Hier doel ik op uitval die ook door de shop is geconstateerd. Problemen als defecte NB fan, defecte memory slots, andere moeilijk aanwijsbare defecten welke over zijn na omruilen van het bord. Overigens vind ik uitval doordat "de klant er niet mee om kan gaan" ook geen goed teken. Dat zou namelijk betekenen dat het bord niet echt bruikbaar is zoals in de handleiding en volgens de specs is opgegeven (zoals bv in beperkte mate aan de hand is met sommige memory combinaties, de nforce firewall, ide drivers).CoRrRan schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 00:00:
[...]
Is die uitval ook geconstateerd door de technici van die shop? Uitval kun je nl. op 2 manieren definieren: echte uitval EN uitval omdat de klant er niet mee om kan gaan en dan al snel denkt dat het bord kapot is en het retourneerd.
Overigens gaat het in het geval van refurbished materiaal normaliter om materiaal dat gerepareerd, schoongemaakt etc is.
Zelf raad ik het Asus A8N-E bordje niet meer aan na zelf ook een teleurstellende ervaring te hebben gehad. Het bord maakt sec niet waar wat er door specs etc beloofd is.
offtopic:
Waarom overigens een GTX maar wel "maar" 1 GB RAM? De meeste toepassingen die echt van de toegevoegde waarde van een GTX kunnen profiteren hebben niet meer genoeg aan 1 GB merk ik zelf
Waarom overigens een GTX maar wel "maar" 1 GB RAM? De meeste toepassingen die echt van de toegevoegde waarde van een GTX kunnen profiteren hebben niet meer genoeg aan 1 GB merk ik zelf
[ Voor 24% gewijzigd door Bor op 08-02-2006 09:32 ]
Vraagje.
Ik heb mijn oog laten vallen op de ASUS A8N SLI SE (second edition).
Helaas kan ik gewoon nergens vinden wat er precies anders aan is dat de "oude" editie
Meer info hier
Verder nog niet een review van deze versie gevonden.
Iemand die ervaring heeft met ding bordje? Zeker in vergelijking met de eerste versie?
Helaas kan ik gewoon nergens vinden wat er precies anders aan is dat de "oude" editie
Meer info hier
Iemand die ervaring heeft met ding bordje? Zeker in vergelijking met de eerste versie?
Ik denk niet dat dit het juiste topic is voor ervaringen met dat bordje. Ik heb even voor je gekeken maar ook geen review kunnen vinden. Is dat bordje al uitgebracht?Warfare schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:38:
Vraagje.
Meer info hier
Bij Salland Automatisering hebben ze 'em op voorraad, dus het zal wel
. Ik meen toch dat dit type identiek is aan deze in de topictitel. Alleen een second edition....
Nee, de A8N-SLI is de SLI uitvoering van de A8N-E.Warfare schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 19:27:
Bij Salland Automatisering hebben ze 'em op voorraad, dus het zal wel. Ik meen toch dat dit type identiek is aan deze in de topictitel. Alleen een second edition....
Is direct een screenshot uit Everest. En die sensor van moederbord is gewoon die chipset op het moederbord en niet het chasis van de kastBor de Wollef schreef op dinsdag 07 februari 2006 @ 12:54:
[...]
Dan kan het nog niet, moederbord (omgevingstemperatuur) lager dan de CPU temp tenzij je of verkeerd hebt gemeten of een verkeerde instelling / uitvoer waarde hebt.
Everest staat bekent om niet goed meten van temperaturen als ik zo verschillende reacties lees hier op GoT. Dat blijkt ook wel gezien hier temperaturen gepost werden die natuurkundig gezien niet eens mogelijk zijn.Woohooo schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 21:38:
[...]
Is direct een screenshot uit Everest. En die sensor van moederbord is gewoon die chipset op het moederbord en niet het chasis van de kast
Inderdaad, mijn Pentium 4, 2.0 Ghz doet 17 graden volgens EverestBor de Wollef schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 22:57:
[...]
Everest staat bekent om niet goed meten van temperaturen als ik zo verschillende reacties lees hier op GoT. Dat blijkt ook wel gezien hier temperaturen gepost werden die natuurkundig gezien niet eens mogelijk zijn.

Eerst was het altijd rond de 30 graden meen ik, ik maak de koeler schoon en instaleer everest: 17 graden

Bij mijn Asus A8N-E klopt het overigens aardig, heb net Speedfan en Evererst naast elkaar gedraait, slechts een enkele graden verschil bij CPU en Moederbor
Blijft bij iedereen met dit moederbord ook de led van de (PS/2) muis branden als je de pc uitschakeld?
Hier wel dus, ook al staat "Power up by PS/2 mouse" uit. Een jumper kan je nergens verzetten, misschien nog ergens een BIOS instelling?
Hier wel dus, ook al staat "Power up by PS/2 mouse" uit. Een jumper kan je nergens verzetten, misschien nog ergens een BIOS instelling?
Welke LED? bedoel je de laser van je muis of acher op het I/O panel van de A8N-E? Laser van muis blijft (dacht ik) meestal knipperen als je je pc uitzet. Behalve als je natuurlijk knop van stekkerdoos omzetYv3z schreef op donderdag 16 februari 2006 @ 19:04:
Blijft bij iedereen met dit moederbord ook de led van de (PS/2) muis branden als je de pc uitschakeld?
[ Voor 14% gewijzigd door Beugelfles op 17-02-2006 01:10 ]
De "laser" van mijn muis blijft ook branden als de pc uit staat. Terwijl dit bij mijn vorige mobo niet het geval is. Niet dat ik het erg vind, maar het is niet standaardgrolschbeugel schreef op vrijdag 17 februari 2006 @ 01:09:
[...]
Welke LED? bedoel je de laser van je muis of acher op het I/O panel van de A8N-E? Laser van muis blijft (dacht ik) meestal knipperen als je je pc uitzet. Behalve als je natuurlijk knop van stekkerdoos omzet
Het ligt er misschien aan welke muis je hebt:Frank2006 schreef op zaterdag 18 februari 2006 @ 15:06:
[...]
De "laser" van mijn muis blijft ook branden als de pc uit staat. Terwijl dit bij mijn vorige mobo niet het geval is. Niet dat ik het erg vind, maar het is niet standaard
Ik heb hier een Sweex op een Aus A8N-e --> laser blijft branden, knippert niet.
Ik heb hier merkloze lasermuis op Gigabyte Mb --> laser blijft knipperen
Anoniem: 125106
Ik heb een A8N-E, in combinatie met een 6600GT PCI-E.
Op die 6600GT zit een Zalman VF700-Cu, op de cpu zit een 7000-AlCu
Zou het mogelijk zijn om die irritante northbridge koeler van het mobo te vervangen door zo'n passief blokje van Zalman?
Gaat dit genoeg koeling bieden? (ik heb een Antec Sonata II case, met 2x 120mm fans).
Gaat dit wel passen, want volgens mij zit die GPU-koeler heel erg dicht bij de NB.
Zou het mogelijk zijn om die irritante northbridge koeler van het mobo te vervangen door zo'n passief blokje van Zalman?
Gaat dit genoeg koeling bieden? (ik heb een Antec Sonata II case, met 2x 120mm fans).
Gaat dit wel passen, want volgens mij zit die GPU-koeler heel erg dicht bij de NB.
Lees dit topic eens door zou ik zeggen: een Zalman ZM-NB47J genoeg om een nforce 4 bordje te koelen?Anoniem: 125106 schreef op zondag 19 februari 2006 @ 12:38:
Ik heb een A8N-E, in combinatie met een 6600GT PCI-E.
Let wel dat je de mogelijkheid om garantie te claimen weg gooit wanneer je de standaard actieve northbridge fan / koeler gaat vervangen.
Ik nog niet, weinig interessante changes ook:
A8N-E Bios version 1011
Please do read the description before updating BIOS
To avoid crashing file system, please do update the chipset driver to below version prior to this Bios.
For WinXP 32bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For WinXP 64bit system, please download and update chipset drivers V6.65 or later
For Win2k/2003 32bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later
For Win2003 64bit system, please download and update chipset drivers V6.66 or later
1- Fix sometimes asusupdate will show Unknown flash.
2- Update awdflash to v1.16 to avoid the system BIOS being downgraded
3- Add an option in the Bios to Enable/Disable "Wake up from S1/S3/S4".
4- Fixed instant Music function fail issue.
Klopt het dat bios 1011 in cpu-z wordt aangegeven als "ASUS A8N-E ACPI BIOS Revision 1011-004"?
Verder valt het me op dat mijn HTT bij de update 1008-1010 van 201.0 naar 201.5 mhz ging en als gevolg daarvan de cpu van 2010 naar 2015 mhz, en dat dat met deze update weer ongedaan is gemaakt.
Verder valt het me op dat mijn HTT bij de update 1008-1010 van 201.0 naar 201.5 mhz ging en als gevolg daarvan de cpu van 2010 naar 2015 mhz, en dat dat met deze update weer ongedaan is gemaakt.
[ Voor 6% gewijzigd door Commendatore op 22-02-2006 14:06 ]
Anoniem: 106263
Hier is de config met de asus A8N-E plank 1 groot drama.
Broertje heeft dit gekocht en dacht er een leuke pc mee te maken:
- Corsair 2 x 512 CL 2 (valueselect)
- AMD X2 3800+ cputje
- Western Digital 160 GB ide schijf
- Nvidea 7800 GT
- ASUS A8N-E mobo plankje
Maar helaas: datacorruptie bij het uitpakken of installeren van bestanden viert hoogtij.
Iemand enig idee welk onderdeel nu best te vervangen of te flashen?
- AMD X2 3800+ cputje
- Nvidea 7800 GT
Maar helaas: datacorruptie bij het uitpakken of installeren van bestanden viert hoogtij.
nforce4 ide drivers of nvidia firewall geïnstalleerd?Anoniem: 106263 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:50:
- AMD X2 3800+ cputje
- Nvidea 7800 GT
Anoniem: 106263
neen, ik ben nu met een kale nieuwe install bezig.
zal ik dat installeren of niet?
/edit: laat maar..
Heb nu laatste chipset drivers erop gezet met nvidea ide drivers, en blijkbaar ben ik van de corruptie af.
Meer nieuws (problemen?) binnekort
zal ik dat installeren of niet?
/edit: laat maar..
Heb nu laatste chipset drivers erop gezet met nvidea ide drivers, en blijkbaar ben ik van de corruptie af.
Meer nieuws (problemen?) binnekort
[ Voor 67% gewijzigd door Anoniem: 106263 op 22-02-2006 21:33 ]
Ik heb dit bord onlangs ook besteld bij Salland (ligt al voor me klaar, ga hem zaterdag ophalen met wat andere zaken w.o. een Athlon 64 X2 4800+ Toledo CPU, een ASUS AX1600XT Silent en een Gigabyte Aurora 3D kast.Warfare schreef op woensdag 08 februari 2006 @ 17:38:
Vraagje.
Meer info hier
Het is inderdaad de opvolger van de A8N SLI die alweer een tijdje meedraait. De keuze op dit bord is gevallen vanwege het feit dat het een nieuwe hardware-revisie (Second Edition) is die gebaseerd is op de bestaande modellen, dus zijn er waarschijnlijk een hoop bugs -die de eerdere versies (waaronder de A8N-E) parten speelde- uitgehaald, teminste dat mag ik hopen
Dit bord ondersteunt ook vanaf de allereerste BIOS-versie de nieuwe AMD 64 X2 processoren.
En ja, ik heb drie Maxtor DiamondMax 10 schijven en Twinmos DDR reepjes... Ben benieuwd.
Ik heb hierover inmiddels contact gehad met asus, het lijkt erop dat het een fout van hun kant is en het is doorgegeven aan Taiwan.Commendatore schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 14:05:
Klopt het dat bios 1011 in cpu-z wordt aangegeven als "ASUS A8N-E ACPI BIOS Revision 1011-004"?
Met wie heb jij contact gehad als ik vragen mag? Ik heb asus support nu al meerder mailtjes gestuurd maar nergens krijg ik een antwoord.Commendatore schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 13:59:
[...]
Ik heb hierover inmiddels contact gehad met asus, het lijkt erop dat het een fout van hun kant is en het is doorgegeven aan Taiwan.
via zo'n formulier op de site (kan 48 uur duren ofzo)Bor de Wollef schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:07:
[...]
Met wie heb jij contact gehad als ik vragen mag? Ik heb asus support nu al meerder mailtjes gestuurd maar nergens krijg ik een antwoord.
zelfde probleem?
Anoniem: 94724
48uur kan, 3 weken kan ook en langer dan 6weken geen reactie kan ook zomaar bij Asus.
Commendatore schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:13:
[...]
via zo'n formulier op de site (kan 48 uur duren ofzo)
zelfde probleem?
Ik heb sinds een tijdje een 250 GB WD SATA2 schijf en een A8N-E (Bios 1010). Ik heb alle drivers van de NVIDIA site.
1.Maar toch merk ik als ik test met hdtune, dat als ik iets opstart (bijv media player of firefox) dat de grafiek enorm begint te dalen en ik hoor mijn hd ratelen. Hoort dit?
Zie plaatje. De eerste daling helemaal naar beneden is wanneer ik mediaplayer opstart.

2.Als ik mijn processor (AMD 64 3000+) onderklok naar 800 mhz (4x200) ipv 2250 mhz (9x250) of 1800mhz (9x200) dan krijg ik dit plaatje. Is dit normaal? Het is maar liefst 100 MB/sec sneller?
1.Maar toch merk ik als ik test met hdtune, dat als ik iets opstart (bijv media player of firefox) dat de grafiek enorm begint te dalen en ik hoor mijn hd ratelen. Hoort dit?
Zie plaatje. De eerste daling helemaal naar beneden is wanneer ik mediaplayer opstart.

2.Als ik mijn processor (AMD 64 3000+) onderklok naar 800 mhz (4x200) ipv 2250 mhz (9x250) of 1800mhz (9x200) dan krijg ik dit plaatje. Is dit normaal? Het is maar liefst 100 MB/sec sneller?

Nee, ander probleem. Dat formulier heb ik al 3 keer ingevuld. 2x geen antwoord, 1x een antwoord op de vraag van een ander (waarbij ik alle mailtjes over en weer tussen diverse klanten en asus kon lezen).Commendatore schreef op vrijdag 24 februari 2006 @ 14:13:
[...]
via zo'n formulier op de site (kan 48 uur duren ofzo)
zelfde probleem?
Als je net zo vaak dat formulier invult als dat je in de topic iets post dan kan ik begrijpen dat ze niet reageren
Je zou een nieuw topic kunnen openen, maar ik kan je wel een antwoord proberen geven.nljagfan schreef op zaterdag 25 februari 2006 @ 16:27:
Weet iemand het? Of zal ik een nieuw topic openen? Misschien is dat handiger.
Een harde schijf kan (doorgaans) maar één plek te gelijkertijd lezen of schrijven. Op het moment dat je een test uitvoert met HD Tune én je start een ander programma op, dan krijg je altijd een dip te zien. Dat de harde schijf dan gaat ratelen, is omdat de kop (die leest/schrijft) maar op één plek tegelijkertijd kan zijn en dus heen en weer vliegt van stuk A (HD Tune stukje schrijven) -> B (Wmp opstarten) -> A (HD Tune stukje schrijven), etc.
Dus ja, het lijkt mij logisch dat je dit krijgt.
Het tweede plaatje lijkt niet te kloppen, je harde schijf kan die hele snelheid niet aan. Dit ligt er waarschijnlijk ergens aan dat je processor lager geklokt is? Zou wel leuk zijn, 200MB/s. Zie hieronder vergelijkingsmateriaal van dezelfde harde schijf:

en de jouwe:

Anoniem: 128850
Ik heb het zelfde gehad maar na op het asus forum gekeken te hebben, heb ik het probleem kunnen oplossen.Anoniem: 106263 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 20:50:
- AMD X2 3800+ cputje
- Nvidea 7800 GT
Het zat hem in het antivirus programma wat bij de drivers word meegeleverd, deze gedeinst. en alles werkte weer goed. (bij mij altans)
M'n chipsetkoeler (nieuwere versie) begeeft het nu ook
. Net een grasmaaier zo af en toe.
hier hetzelfde, hij heeft het 2 weken volgehouden en ik ben aan het overwegen om die passieve zalman ZM-NB47J koeler erop te zetten, maar ik vrees dat ik bijna geen airflow hebCommendatore schreef op woensdag 08 maart 2006 @ 22:36:
M'n chipsetkoeler (nieuwere versie) begeeft het nu ook. Net een grasmaaier zo af en toe.
Hier hetzelfde. Mijn moederbord (met nieuw type fan) is nog geen 3 maand oud. Nu lijkt de fan het al te begeven. Weet iemand waar je een vervanger kunt krijgen? Ik hoor meerdere mensen over het melden van de fout bij Asus waarna je een nieuwe fan krijgt opgestuurd. Helaas krijg ik van Asus geen enkel antwoord op mijn e-mails.
Dat probleem heb ik hier volgens mij ook (kast: AOpen H600B).Yv3z schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 14:41:
[...]
hier hetzelfde, hij heeft het 2 weken volgehouden en ik ben aan het overwegen om die passieve zalman ZM-NB47J koeler erop te zetten, maar ik vrees dat ik bijna geen airflow heb
Op het moment houd ie zich trouwens stil.
Hey, ik heb ook een A8N-E en ik heb sinds kort dat de pc tijdens het opstarten de foutmelding geeft dat m'n fan speed te laag is
Ik heb even snel gezocht, en ik moet Cool 'n Quiet uitzetten? Werkt dit, en is het niet nadelig voor de pc ofzo, dat hij lawaaieriger of heter word?
Alvast bedankt!
Ik heb even snel gezocht, en ik moet Cool 'n Quiet uitzetten? Werkt dit, en is het niet nadelig voor de pc ofzo, dat hij lawaaieriger of heter word?
Alvast bedankt!
With PlaneShift since 2003. WC-Grid ftw!
Met Cool'n'Quiet heeft dat niet al te veel te maken, het is Q-fan die de fanspeed regelt, maar je kunt in de bios instellen bij welke fanspeed ie gaat zeuren.Cold_Phoenix schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:38:
Hey, ik heb ook een A8N-E en ik heb sinds kort dat de pc tijdens het opstarten de foutmelding geeft dat m'n fan speed te laag is![]()
Alvast bedankt!
Als je Q-fan uitzet gaat ie meer herrie maken omdat alle fans dan constant op volle snelheid draaien.
[ Voor 11% gewijzigd door Commendatore op 11-03-2006 20:53 ]
Wat is het beste alternatief voor dit moederbord?
Anoniem: 154012
Heeft iemand al is problemen gehad met dit bordje en een Samsung HD (80GB SATAII?
Ik heb de 1e maart een bios update gedaan (1011 final oftwel 1011-004) en een aantal dagen later kreeg ik problemen met een Samngsung 80Gb schijf. Hij verdween tijdens het detecteren van me schijven, losgekoppeld & reboot, uitgezet en weer aangesloten en toen vond hij m weer wel. Dit ondertussen een aantal keer gehad. Laatste keer was het zelfs zo dat ik me winXP opnieuw kon installeren omdat deze helemaal niet meer starte. Ook na dit weer de HD verdwenen.
Zou dit aan de bios kunnen liggen? (~8 dagen geen problemen gehad), me harde schijf ga ik nu testen. de SMART geeft geen problemen aan.
Ik heb de 1e maart een bios update gedaan (1011 final oftwel 1011-004) en een aantal dagen later kreeg ik problemen met een Samngsung 80Gb schijf. Hij verdween tijdens het detecteren van me schijven, losgekoppeld & reboot, uitgezet en weer aangesloten en toen vond hij m weer wel. Dit ondertussen een aantal keer gehad. Laatste keer was het zelfs zo dat ik me winXP opnieuw kon installeren omdat deze helemaal niet meer starte. Ook na dit weer de HD verdwenen.
Zou dit aan de bios kunnen liggen? (~8 dagen geen problemen gehad), me harde schijf ga ik nu testen. de SMART geeft geen problemen aan.
Ik heb deze kast iets verbouwd zodat er op de bodem een stille 12cm fan (waarvan de flow grotendeels wordt tegengehouden door een lompe IDE-kabel van mijn X-Fi) zit en voorin (bij de leds) 1. Heb nu meer dan voldoende flow, want hij wordt amper warm.Commendatore schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 19:30:
[...]
Dat probleem heb ik hier volgens mij ook (kast: AOpen H600B).
Op het moment houd ie zich trouwens stil.
Chipset drivers, geupgrade? Voor bios 1010 of 1011 moet je minimaal chipset drivers v6.65 hebben.Anoniem: 154012 schreef op maandag 13 maart 2006 @ 17:55:
Heeft iemand al is problemen gehad met dit bordje en een Samsung HD (80GB SATAII?
Ik heb de afgelopen paar dagen regelmatig geprobeerd iets van de website van Asus te downloaden maar elke keer flikkert die website eruit
Edit: nog dik een uur

Edit: Klaar, chipset geïnstaleerd en bios geflasht. heb nog een tijdje GTA SA gespeeld
[ Voor 17% gewijzigd door Beugelfles op 14-03-2006 00:51 ]
Anoniem: 124593
Waar kan ik die chipset drivers v6.65 downloaden dan?grolschbeugel schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:15:
[...]
Chipset drivers, geupgrade? Voor bios 1010 of 1011 moet je minimaal chipset drivers v6.65 hebben.
Ik heb de afgelopen paar dagen regelmatig geprobeerd iets van de website van Asus te downloaden maar elke keer flikkert die website eruitEn als ik al een download krijg gaat tie maar met maximaal 5 of 6 kB/sec. Op dit moment 8 kB/sec, ff kijken of het nu lukt.
Edit: nog dik een uuren dan is ie klaar, als ik chipset drivers heb gedownload en geïnstalleerd durf ik pas Bios te flashen naar 1010. De waarschuwingen zullen er wel niet voor niks op staan
Edit: Klaar, chipset geïnstaleerd en bios geflasht. heb nog een tijdje GTA SA gespeeldkon niet wachten, downloaden ging al met al nog redelijk snel
Gewoon bij nvidia.Anoniem: 124593 schreef op dinsdag 14 maart 2006 @ 14:02:
[...]
Waar kan ik die chipset drivers v6.65 downloaden dan?
Als het goed is had ik deze allang geleden gedownd en geinstalleerd (kan het niet meer controleren). In de nieuwe install iig nog niet geinstalleerd maar ga ik wel meteen doen als ik thuis kom.grolschbeugel schreef op maandag 13 maart 2006 @ 23:15:
[...]
Chipset drivers, geupgrade? Voor bios 1010 of 1011 moet je minimaal chipset drivers v6.65 hebben.
Ik heb de afgelopen paar dagen regelmatig geprobeerd iets van de website van Asus te downloaden maar elke keer flikkert die website eruitEn als ik al een download krijg gaat tie maar met maximaal 5 of 6 kB/sec. Op dit moment 8 kB/sec, ff kijken of het nu lukt.
Edit: nog dik een uuren dan is ie klaar, als ik chipset drivers heb gedownload en geïnstalleerd durf ik pas Bios te flashen naar 1010. De waarschuwingen zullen er wel niet voor niks op staan
Edit: Klaar, chipset geïnstaleerd en bios geflasht. heb nog een tijdje GTA SA gespeeldkon niet wachten, downloaden ging al met al nog redelijk snel
Maar uiteindelijk mag het er toch niet mee uitmaken dat hij in het bios de hardeschijf ineens verliest en na loskoppeling/vastmaken weer terug is?
Gister een low-level-format van de schijf gedaan aangezien er 3 errors gevonden waren op de schijf, dus hopen dat het daar aan gelegen heeft.
Anoniem: 170531
hmm.. Ik was (ben eigenlijk) eerst van plan om een A8N-E moederbord te halen vanwege de prijs en de opties die erop zitten, maar naarmate ik meer 'research' en meer las over mogelijke compatibiliteits problemen ging doen begon ik steeds meer te twijfelen.
Nu zag ik vandaag dat de Asus A8N-SLI SE eigenlijk dezelfde opties heeft maar dan met SLI. Deze kaart is welgeteld 4 hele euro's duurder dan de A8N-E..
Het verschil tussen beide kaarten is als volgt:
A8N-E € 95,-
nForce 4 Ultra
geen SLI
10x USB
linkje
A8N-SLI SE € 99,-
nForce 4 SLI
wel SLI
4x USB
linkje
verder kon ik geen verschillen vinden..
Nu vraag ik me dan ook af wat moet ik doen? Ik ben niet echt geintresseerd in SLI, maar ik heb ook geen zin in gezeik maar die 10x USB vind ik wel heel mooi en eerlijk gezegd is 4 te weinig voor mij.
btw, ik neem aan dat er geen wezenlijk verschil zit tussen nForce 4 Ultra en nForce 4 SLI?
*edit: ff linkjes bijgevoegd
Nu zag ik vandaag dat de Asus A8N-SLI SE eigenlijk dezelfde opties heeft maar dan met SLI. Deze kaart is welgeteld 4 hele euro's duurder dan de A8N-E..
Het verschil tussen beide kaarten is als volgt:
A8N-E € 95,-
nForce 4 Ultra
geen SLI
10x USB
linkje
A8N-SLI SE € 99,-
nForce 4 SLI
wel SLI
4x USB
linkje
verder kon ik geen verschillen vinden..
Nu vraag ik me dan ook af wat moet ik doen? Ik ben niet echt geintresseerd in SLI, maar ik heb ook geen zin in gezeik maar die 10x USB vind ik wel heel mooi en eerlijk gezegd is 4 te weinig voor mij.
btw, ik neem aan dat er geen wezenlijk verschil zit tussen nForce 4 Ultra en nForce 4 SLI?
*edit: ff linkjes bijgevoegd
[ Voor 14% gewijzigd door Anoniem: 170531 op 14-03-2006 19:01 ]
De compatibiliteitsproblemen liggen over het algemeen aan nforce4 en niet zo zeer alleen aan de A8N-E. Deze problemen zul je dus bij elk nforce4 bordje tegen komen.
De A8N-SLI SE is inderdaad een heel goed alternatief, ik denk dat de A8N-E nu alleen nog maar een goede keuze is als je veel USB en PCI sloten wil. Anders zou ik toch de A8N-SLI SE nemen
Ik ben overigens zeer tevreden met mijn A8N-E
Ik ben overigens zeer tevreden met mijn A8N-E
[ Voor 14% gewijzigd door Beugelfles op 14-03-2006 20:19 ]
afgelopen zaterdag b.g. mb gekocht, ging voor de Gigabyte ga k8nf-9 echter
deze wat niet op voorraad, dus werd de Asus rev 2 als alternatief board
aangeboden.
dit board heeft in tegenstelling tot het gigabyte board s-ata 3gb en system
bus 1600/2000 ipv 1600.
heb hiervoor drie gigabyte Pentium mb gehad naar volle tevredenheid.
zat vandaag wat de browsen en kwam allerlei negatieve bevindingen tegen
m.b.t. het Asus board. (had wellicht beter eerst kunnen checken)
een ding wat idd heel irritant is dat bij het opstarten van Windows de CPU
fan soms geheel stil staat, en pas later gaat draaien of je krijg de melding
fan speed to low, deze waarschuwing kan je in de bios afzetten, maar dat
doe ik liever niet.
hoor graag van gebruikers van de Rev 2.0- versies hun bevinden en ev.
advies m.b.t. het fijn tunen van de Asus bios en of ik ev. gebruik zou moeten
maken van de z.g. 7 dagen "Tevredenheidsgarantie" en de Asus omruilen
voor de ga k8nf-9 van Gigabyte?
nb Proc. Amb x2 3800 / vk xfx 6800xt geh 2 x 512mb Kingston 400
HD 1x WD Raptor 1x Wd 2500ks beiden s-ata, Voeding CoolerMaster
450 watt Realpower / kast CoolerMaster Praetorian
deze wat niet op voorraad, dus werd de Asus rev 2 als alternatief board
aangeboden.
dit board heeft in tegenstelling tot het gigabyte board s-ata 3gb en system
bus 1600/2000 ipv 1600.
heb hiervoor drie gigabyte Pentium mb gehad naar volle tevredenheid.
zat vandaag wat de browsen en kwam allerlei negatieve bevindingen tegen
m.b.t. het Asus board. (had wellicht beter eerst kunnen checken)
een ding wat idd heel irritant is dat bij het opstarten van Windows de CPU
fan soms geheel stil staat, en pas later gaat draaien of je krijg de melding
fan speed to low, deze waarschuwing kan je in de bios afzetten, maar dat
doe ik liever niet.
hoor graag van gebruikers van de Rev 2.0- versies hun bevinden en ev.
advies m.b.t. het fijn tunen van de Asus bios en of ik ev. gebruik zou moeten
maken van de z.g. 7 dagen "Tevredenheidsgarantie" en de Asus omruilen
voor de ga k8nf-9 van Gigabyte?
nb Proc. Amb x2 3800 / vk xfx 6800xt geh 2 x 512mb Kingston 400
HD 1x WD Raptor 1x Wd 2500ks beiden s-ata, Voeding CoolerMaster
450 watt Realpower / kast CoolerMaster Praetorian
Anoniem: 170949
Mensen,
Ik ben net nieuw hier, maar ik wil graag een probleem met jullie delen en vragen of jullie hier een oplossing voor hebben;
Ik heb een Dual Channel geheugen op het moederbord A8N-E SLI.... maar hij reageerd hier niet op...
Oftewel hij begint...bij opstarten, als 1 geheugen blokje in de blauwe slot zit en de ander in het andere blauwe blokje, te piepen, langzame piep en geen opstart...
Haal ik ze weg, dus zet ik er 1 in blauw ander in zwart... dan is er geen probleem... heb hier en daar wat gelezen in forums over processor vervanging???
Systeem:
AMD64 3200+
A8N-E sli
Asus 6800 TD ultra 256MB SLI
2x 512MB Corsair PC3200
Groet Peter
Ik ben net nieuw hier, maar ik wil graag een probleem met jullie delen en vragen of jullie hier een oplossing voor hebben;
Ik heb een Dual Channel geheugen op het moederbord A8N-E SLI.... maar hij reageerd hier niet op...
Oftewel hij begint...bij opstarten, als 1 geheugen blokje in de blauwe slot zit en de ander in het andere blauwe blokje, te piepen, langzame piep en geen opstart...
Haal ik ze weg, dus zet ik er 1 in blauw ander in zwart... dan is er geen probleem... heb hier en daar wat gelezen in forums over processor vervanging???
Systeem:
AMD64 3200+
A8N-E sli
2x 512MB Corsair PC3200
Groet Peter
Inmiddels overweeg ik mijn A8N-E om te gaan ruilen voor een ander merk en type. Dit omdat ik mijn moederbord niet stabiel kan krijgen en hier al lange tijd mee bezig ben. Mede reden is de verschikkelijk slechte support van Asus wat betreft deze zaak. Ik heb inmiddels 2 A8N-E bordjes ingebouwd waarvan 1 direct kapot was en de ander niet stabiel blijkt en na 2 maand al last heeft van een defecte / lawaaimakende northbridge fan (wat overigens het nieuwe type is).
Ik heb mijn eerste exemplaar rma moeten sturen wegens afgeknalde cooler op de chipset. Het nieuwe exemplaar draait nu al een maand of drie zonder problemen. Dus afgezien van die rma ben ik best tevreden over dit bordje.
Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.
Anoniem: 164786
Ben sinds paar maanden ook in het bezit van dit moederbord. Vorige week heb ik de bios geflashd met behulp van AsusUpdate van 1010.004 naar 1011. Nadat ik dit gedaan had wou de computer niet meer in de slaapstand. Windows geeft wel mooi dat slaapstand scherm, maar daarna start de pc opnieuw op in plaats van dat hij in de slaapstand gaat.
Voor de rest heb ik niks verandert aan de pc, dus moet wel aan de bios liggen, kan echter niets vinden waardoor het mis gaat.
Hebben er meer mensen last van dit probleem of weet iemand een oplossing??
Voor de rest heb ik niks verandert aan de pc, dus moet wel aan de bios liggen, kan echter niets vinden waardoor het mis gaat.
Ik heb een A8N-E en heb totaal geen problemen.
PC is stabiel, nog geen bsod/freezes of wat dan ook gehad.
Ik heb dit bordje nu een week of 2 en in elk geval is de chipsetkoeler nog stil
Enige waar ik een beetje mee zit is het overclocken. Ik kan niet vinden of en waar ik een mem devider kan instellen. Als ik een OC doe kan ik of het ram ophogen/instellen (en gaat de cpu mee) of de cpu instellen en gaat het ram (en kan ik de latencies niet instellen) mee. Kijk ik ergens overheen of kan je ram en cpu niet los van elkaar instellen?
mijn specs zijn:
x2 3800
2GB Corsair C2 (2x 1GB)
Club3D x1900xt
X-fi ExtremeMusic (met heatsinkje)
PC is stabiel, nog geen bsod/freezes of wat dan ook gehad.
Ik heb dit bordje nu een week of 2 en in elk geval is de chipsetkoeler nog stil
Enige waar ik een beetje mee zit is het overclocken. Ik kan niet vinden of en waar ik een mem devider kan instellen. Als ik een OC doe kan ik of het ram ophogen/instellen (en gaat de cpu mee) of de cpu instellen en gaat het ram (en kan ik de latencies niet instellen) mee. Kijk ik ergens overheen of kan je ram en cpu niet los van elkaar instellen?
mijn specs zijn:
x2 3800
2GB Corsair C2 (2x 1GB)
Club3D x1900xt
X-fi ExtremeMusic (met heatsinkje)
Ik stink niet, ik ruik gewoon anders
Zelfde probleem heb ik ook. Hibernate zorgt voor een reboot nadat het geheugen is weggschreven.Anoniem: 164786 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 15:12:
Ben sinds paar maanden ook in het bezit van dit moederbord. Vorige week heb ik de bios geflashd met behulp van AsusUpdate van 1010.004 naar 1011. Nadat ik dit gedaan had wou de computer niet meer in de slaapstand. Windows geeft wel mooi dat slaapstand scherm, maar daarna start de pc opnieuw op in plaats van dat hij in de slaapstand gaat.
Heb voor een te bouwen systeem voor iemand een a8n-e gekocht icm een peak x1300 256 mb ddr2. Bord heeft bios 1008.
Maar is erg onstabiel, windows viel niet te installeren. Booten soms zonder beeld. Bij het vervangen van de videokaart voor een radeon x300 is de onstabiliteit verdwenen. Deze kaart is wel een generatie jonger.
Is mijn peak x1300 defect of is het een bekend probleem? (Of is het zo'n energieslurper dat 300W te weinig is?)
Overige componenten:
Amd 3200+
Maxtor DM10 200gb SATA2
2*512 mb Kingston Cas 2.5
Aopen 300 W voeding
Maar is erg onstabiel, windows viel niet te installeren. Booten soms zonder beeld. Bij het vervangen van de videokaart voor een radeon x300 is de onstabiliteit verdwenen. Deze kaart is wel een generatie jonger.
Is mijn peak x1300 defect of is het een bekend probleem? (Of is het zo'n energieslurper dat 300W te weinig is?)
Overige componenten:
Amd 3200+
Maxtor DM10 200gb SATA2
2*512 mb Kingston Cas 2.5
Aopen 300 W voeding
[ Voor 19% gewijzigd door zandpaddo op 21-03-2006 16:16 ]
Ik heb het bord nu een half jaartje, en eigenlijk nog geen moederbord gerelateerde problemen gehad.
Config:
- Asus A8N-E
- 1 Gb cheap geheugen (dual-channel)
- 200 gb Diamondmax 10
- MSI X1300 256Mb DDR2
- voeding 300 watt
Config:
- Asus A8N-E
- 200 gb Diamondmax 10
- MSI X1300 256Mb DDR2
- voeding 300 watt
[ Voor 5% gewijzigd door ikmattie op 21-03-2006 20:20 ]
Mijn Flickr; Sony A7iii
Vraag overbodig na edit ikmattieikmattie schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 16:18:
Ik heb het bord nu een half jaartje, en eigenlijk nog geen moederbord gerelateerde problemen gehad.
Config:
- Asus A8N-E
- 200 gb Diamondmax 10
- MSI X1300 256Mb DDR2
[ Voor 6% gewijzigd door zandpaddo op 22-03-2006 13:53 ]
Hoe zit het eigenlijk met die verschillende versies van de A8N-E? Hoe kan ik achterhalen of ik een 2e revisie krijg? Of worden er tegenwoordig alleen nog maar rev 2 bordjes geleverd?
Dat staat normaal ergens tussen de PCI sloten te lezen. Maar er zijn al een tijd geen v1 borden te krijgen, er was denkik iets met de northbridge-fan die luidruchtig was, hoewel de v2 borden soms ook een slechte fan hebben.tijn.online schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 18:43:
Hoe zit het eigenlijk met die verschillende versies van de A8N-E? Hoe kan ik achterhalen of ik een 2e revisie krijg? Of worden er tegenwoordig alleen nog maar rev 2 bordjes geleverd?
De fan van de V2 is bijna net zo slecht als de fan van de V1 helaas. Mijn fan is nu al defect na het slechts 3 maandjes te hebben volgehouden. Helaas is dat geen uitzondering.
Mijn A8N-E gaat komende week retour naar de leverancier wegens aanhoudende stabiliteitsproblemen.
Mijn A8N-E gaat komende week retour naar de leverancier wegens aanhoudende stabiliteitsproblemen.
Wanneer je gaat koelen met alleen passive elementen als bv het bekende Zalmann blokje heb je altijd airflow nodig. Heb je dit niet dan zal de lucht in de kast vroeg of laat verzadigd raken.
Lees ook dit topic eens: Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief
Lees ook dit topic eens: Asus A8N-SLI deluxe fan alternatief
[ Voor 19% gewijzigd door Bor op 21-03-2006 21:32 ]
De enige 'airflow' die in mn kast is, is die van de Zalman CNPS 9500LED, die blaast naar achter in mn kast, en op mn Videokaart zit de standaard cooler (ASUS Radeon AX800XT PE) en mn voeding (ASUS 450 Watt A-45GA) heeft een grote 120mm fan, die naar buiten blaast... Is dat genoeg 'airflow' om dit mobo passief te kunnen koelen?
[ Voor 6% gewijzigd door BiG-GuY op 21-03-2006 23:17 ]
Het is eigenlijk de bedoeling dat er een koude lucht over je northbridge heen gaat, zodatie hem afkoeld.BiG-GuY schreef op dinsdag 21 maart 2006 @ 23:17:
De enige 'airflow' die in mn kast is, is die van de Zalman CNPS 9500LED, die blaast naar achter in mn kast, en op mn Videokaart zit de standaard cooler (ASUS Radeon AX800XT PE) en mn voeding (ASUS 450 Watt A-45GA) heeft een grote 120mm fan, die naar buiten blaast... Is dat genoeg 'airflow' om dit mobo passief te kunnen koelen?
https://card.exophase.com/1/1116015.png
Op 28 november heb ik getracht bij Asus een nieuwe NB te bestellen.
([rml]Gunner in "[ ASUS A8N-E] gebruikerservaring + vragen"[/rml])
Tot op heden heb ik nog niets gehad, en dat nummer wat ik toen geprobeerd heb krijg ik helemaal geen respons op (tu-du-duut enzo). Emailen heeft weinig zin, het komt altijd in Taiwan terecht. Mijn NB fan doet nog steeds raar, het heeft een tijdje goed gelopen toen hij even gesmeerd is.
Iemand een idee hoe ik op een andere manier aan een nieuwe NB fan kan komen?
edit: nu doet het nummer het wel
edit2: Ik was zo slim geweest om de naam te noteren van de persoon die ik gesproken had. Hij ging nogmaals eentje opsturen, dus ik ben benieuwd
([rml]Gunner in "[ ASUS A8N-E] gebruikerservaring + vragen"[/rml])
Tot op heden heb ik nog niets gehad, en dat nummer wat ik toen geprobeerd heb krijg ik helemaal geen respons op (tu-du-duut enzo). Emailen heeft weinig zin, het komt altijd in Taiwan terecht. Mijn NB fan doet nog steeds raar, het heeft een tijdje goed gelopen toen hij even gesmeerd is.
Iemand een idee hoe ik op een andere manier aan een nieuwe NB fan kan komen?
edit: nu doet het nummer het wel

edit2: Ik was zo slim geweest om de naam te noteren van de persoon die ik gesproken had. Hij ging nogmaals eentje opsturen, dus ik ben benieuwd
[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 22-03-2006 09:23 ]
Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC
Welk nummer heb je gebeld Gunner? Dit omdat mijn NB fan ook aan gort is en Asus Nederland geen support levert op moederborden.
zie [rml]Gunner in "[ ASUS A8N-E] gebruikerservaring + vragen"[/rml]
Daar staat de handleiding "How to obtain a NB fan from ASUS NL"
Laat je niet afschepen met het bellen naar Duitsland, dat probeerden ze bij mij vanmorgen, maar zij kunnen dat prima voor je regelen
Daar staat de handleiding "How to obtain a NB fan from ASUS NL"
Laat je niet afschepen met het bellen naar Duitsland, dat probeerden ze bij mij vanmorgen, maar zij kunnen dat prima voor je regelen
[ Voor 20% gewijzigd door Gunner op 22-03-2006 14:41 ]
Kijk even in je moederboard boekje, er zijn croshair modules die niet in dual channel draaien als je er twee modules in stopt, heb hier exact hetzelfde gehad als jij daar, het staat ook letterlijk in het boekje dat die modules niet werken, ze werden bij het moederbord verkocht als zijnde de juiste modules, volgens de winkel dan ahum.
Anoniem: 170949 schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 05:08:toon volledige bericht
Mensen,
Systeem:
AMD64 3200+
A8N-E sli
2x 512MB Corsair PC3200
Groet Peter
Ik sta nu zelf voor de keuze welke nieuwe hardware ik wel. Ik stond 100% achter mijn keuze voor de A8N-E. Maar na het lezen van dit topic, het feit dat ik een ATI videokaart neem én 4 van mijn 5 harde schijven van Maxtor afkomen kies ik denk ik toch maar voor de Asus A8R-MVP. Zeker na het lezen van de data coruptie klacht zie ik van de A8N-E af. De grootste reden om te upgraden is juist het probleem met trage schijven en data coruptie
Default blanke hetero
Het probleem rond datacorruptie heeft eigenlijk niet veel te maken met het A8N-E bordje zelf maar met de Nforce4 chipset (en drivers) in het algemeen. Dit probleem zal je dan ook bij elk Nforce4 bordje tegen gaan komen.
Hm. Sinds ik een Maxtor na veel problemen heb ingeruild voor een Seagate heb ik er geen problemen meer mee gehadBor de Wollef schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:00:
Het probleem rond datacorruptie heeft eigenlijk niet veel te maken met het A8N-E bordje zelf maar met de Nforce4 chipset (en drivers) in het algemeen. Dit probleem zal je dan ook bij elk Nforce4 bordje tegen gaan komen.
Precies. Daarom ga ik voor dit Crossfire bordje...Bor de Wollef schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 16:00:
Default blanke hetero
Huh, waarom zou hij niet passen dan? Ik maak gebruik van een 7000B-CU en die past er gewoon op. Denk dat de oppervlakte van bijde ongeveer gelijk is alleen staat de 9500-LEd hoger. (A8N-E).
http://www.zalman.co.kr/i...ct_img/cooler/9500_05.jpg
Wat wordt er precies met data-coruptie bedoelt?
Ik heb het soms dat me Pc heel even blijft hangen echt een fractie van een seconden, merk het maar net, maar toch. en soms dat muziek, video een storing heeft. Kan dat daaraan liggen?
Let Me Now, Thx.
Greetzzz ... M!zuno
http://www.zalman.co.kr/i...ct_img/cooler/9500_05.jpg
Wat wordt er precies met data-coruptie bedoelt?
Ik heb het soms dat me Pc heel even blijft hangen echt een fractie van een seconden, merk het maar net, maar toch. en soms dat muziek, video een storing heeft. Kan dat daaraan liggen?
Let Me Now, Thx.
Greetzzz ... M!zuno
Goed dat je het zegt. Even checken of de 7700 er wel opgaat.BiG-GuY schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 18:50:
Enige jammere van dat bordje vind ik dat mijn Zalman CNPS 9500LED er niet op past, of kan die er wel op? Want dan ga ik ook voor die...
//
Hij staat niet tussen de supported list van de 9500 inderdaad. Maar de 7700 zou ook niet passen volgens die lijst

Als ik dit bekijk:
A8N-E:

A8R-MVP:

Dan zie ik niet in waarom het wel zou passen op de A8N en niet op de A8R. Om de socket zie ik geen hinderlijke condensatoren die er bij de A8N bijvoorbeeld niet zijn
//
Data corruptie is als je bijvoorbeeld iets verplaatst van ene schijf naar de andere en het bestand opeens onbruikbaar is.
[ Voor 58% gewijzigd door Ebayzo op 22-03-2006 19:33 ]
Default blanke hetero
Daarom vond ik het ook al zo vreemd
, dus kan iemand bevestigen dat de A8R-MVP gaat passen met de Zalman? want anders wordt dat A8R-MVP bord, mijn bord
, mede voor de reden dat die standaard passief gekoeld is
.
Het blauwe slot is de primary toch? Of is het mogelijk om in het zwarte slot de 1e PCI-E Video-kaart te stoppen? zodat ik wat meer sloten eronder overhoud... anders zit het nogal krap met 2PCI kaarten..
Het blauwe slot is de primary toch? Of is het mogelijk om in het zwarte slot de 1e PCI-E Video-kaart te stoppen? zodat ik wat meer sloten eronder overhoud... anders zit het nogal krap met 2PCI kaarten..
[ Voor 9% gewijzigd door BiG-GuY op 22-03-2006 21:43 ]
Ben sinds kort eigenaar van een A8N-E... en als ik had geweten wat voor gezeur ik er mee zou krijgen had ik hem nooit gekocht. Maar goed ik heb em, en mijn systeem loopt ondertussen stabiel.
Maar ik blijf een probleem houden: ik moet mijn harde schijf op PIO zetten ipv DMA, anders is het systeem alles behalve stabiel bij wat schijf activiteit. Hoe fix ik dit? Wie herkent dit probleem? Ik gebruik overigens NIET de drivers die nVidia heeft gefabriceerd, gewoon de standaard drivers.
Zou natuurlijk een beetje matig zijn om over te stappen naar een dual core processor en vervolgens dat 1 core bezig moet zijn met domme io van de trage pio modus
Maar ik blijf een probleem houden: ik moet mijn harde schijf op PIO zetten ipv DMA, anders is het systeem alles behalve stabiel bij wat schijf activiteit. Hoe fix ik dit? Wie herkent dit probleem? Ik gebruik overigens NIET de drivers die nVidia heeft gefabriceerd, gewoon de standaard drivers.
Zou natuurlijk een beetje matig zijn om over te stappen naar een dual core processor en vervolgens dat 1 core bezig moet zijn met domme io van de trage pio modus
Hij lost de problemen met vmware en dual core systemen ook niet op helaas. Matig hoor.Yorixz schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:11:
Er is 'n nieuwe BIOS-versie uit, je kan em vinden op Asus.com of hier als hotlink.
Helaas lost deze de beroemde floppydisk-bug voor mij nog niet op; m'n systeem boot niet eens als ik em disable in de BIOS
Wie weet lost ie de problemen op dat ik geen DMA mode kan gebruiken.....
Zo nieuw is deze toch niet? Is van 17 feb.Yorixz schreef op donderdag 30 maart 2006 @ 10:11:
Er is 'n nieuwe BIOS-versie uit, je kan em vinden op Asus.com of hier als hotlink.
Helaas lost deze de beroemde floppydisk-bug voor mij nog niet op; m'n systeem boot niet eens als ik em disable in de BIOS
Pfff..toch blij dat GoT er is. Tijdens mijn zoektocht naar een geschikt moederbord heb ik er al een aantal bekeken. Eerst wilde ik de A8N-E, hier ben ik na het lezen van dit topic afgestapt (Maxtor schijven
). Toen leek me de A8R-MVP wel interessant, maar daar ben ik nu ook weer vanaf gestapt! Op dit moment zou ik gaan voor de A8R32-MVP. Alleen bedenk ik me net dat ik voor dat geld misschien ook wel een DFI bord kan halen

Default blanke hetero
Anoniem: 148405
sorry dat ik het hier post, maar:
ik heb asus cool & quiet bij m'n Asus A8N-E moederbord gekregen, maar als de computer een tijdje op idle staat dan loopt hij hetzelfde als daarvoor.. of moet je hier iets voor indrukken? ( In de bios staat C&Q enabled )... ook dat scherpje met CPU Frequency en CPU Voltage staat "aan"... ???
ik heb asus cool & quiet bij m'n Asus A8N-E moederbord gekregen, maar als de computer een tijdje op idle staat dan loopt hij hetzelfde als daarvoor.. of moet je hier iets voor indrukken? ( In de bios staat C&Q enabled )... ook dat scherpje met CPU Frequency en CPU Voltage staat "aan"... ???
Heb je in het configuratiescherm -> power options het power schema op "minimal" gezet?Anoniem: 148405 schreef op zaterdag 08 april 2006 @ 20:08:
sorry dat ik het hier post, maar:
Hmmm, beetje een vreemd iets hier. Ik ben zelf wel al is bezig geweest met overclocken maar er tijdelijk vanaf gestapt omdat hij hierna niet meer bootte (uiteindelijk achter gekomen dat de HTT x multiplier niet boven de 1000 mag komen eigenlijk (2** x 10)).
Maar nu start ik me PC op en het asus overclock proggie start ook mee, nu zie ik daar ineens dat de FSB op 1087 staat met een 216 HTT. Iemand enig idee hoe dit zou komen? (is het het asus proggie misschien?)
Het betreft natuurlijk een A8N-E met een Opteron146
Maar nu start ik me PC op en het asus overclock proggie start ook mee, nu zie ik daar ineens dat de FSB op 1087 staat met een 216 HTT. Iemand enig idee hoe dit zou komen? (is het het asus proggie misschien?)
Je verwart een paar zaken. Je hebt een CPU Multiplier en een HTT multiplier. Je CPU multiplier x HTT frequentie geeft je kloksnelheid. Je HTT multiplier x HTT frequentie geeft je HTT-link frequentie. In jouw geval staat de HTT frequentie op 216MHz. Vermenigvuldig deze met 5 (de HTT multiplier) en je komt om ~1087MHz voor je HTT-link (of FSB). Je CPU multiplier is 10 en deze maal de HTT frequentie is 2160MHz, je cpu kloksnelheid.Anoniem: 154012 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 09:05:
Hmmm, beetje een vreemd iets hier. Ik ben zelf wel al is bezig geweest met overclocken maar er tijdelijk vanaf gestapt omdat hij hierna niet meer bootte (uiteindelijk achter gekomen dat de HTT x multiplier niet boven de 1000 mag komen eigenlijk (2** x 10)).
Dat de HTT-link nooit boven de 1000MHz mag liggen is eerder een advies dan een feit. Als het stabiel is, is het stabiel. Je kan eventueel de HTT multiplier instellen op 4x om niet boven de 1000 te komen.
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Ah ok, bedankt voor de uitleg. Ik weet namelijk dat de optys leuk zijn te OC-en. Dat wil dan ook wel is gaan doen (gewoon air en als die op bijv. 2400mhz wordt vind ik t al best-Noel- schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:26:
[...]
Je verwart een paar zaken. Je hebt een CPU Multiplier en een HTT multiplier. Je CPU multiplier x HTT frequentie geeft je kloksnelheid. Je HTT multiplier x HTT frequentie geeft je HTT-link frequentie. In jouw geval staat de HTT frequentie op 216MHz. Vermenigvuldig deze met 5 (de HTT multiplier) en je komt om ~1087MHz voor je HTT-link (of FSB). Je CPU multiplier is 10 en deze maal de HTT frequentie is 2160MHz, je cpu kloksnelheid.
Dat de HTT-link nooit boven de 1000MHz mag liggen is eerder een advies dan een feit. Als het stabiel is, is het stabiel. Je kan eventueel de HTT multiplier instellen op 4x om niet boven de 1000 te komen.
Misschien beetje late bevestiging...maar hij past!BiG-GuY schreef op woensdag 22 maart 2006 @ 21:42:
Daarom vond ik het ook al zo vreemd, dus kan iemand bevestigen dat de A8R-MVP gaat passen met de Zalman? want anders wordt dat A8R-MVP bord, mijn bord
, mede voor de reden dat die standaard passief gekoeld is
.
Default blanke hetero
Je kan misschien ff in DOC langsgaan.Anoniem: 154012 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:46:
Ah ok, bedankt voor de uitleg. Ik weet namelijk dat de optys leuk zijn te OC-en. Dat wil dan ook wel is gaan doen (gewoon air en als die op bijv. 2400mhz wordt vind ik t al best)
[rml][ OC & INFO] AMD Athlon64/Opteron OC resultaten deel 24[/rml]
Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus
Anoniem: 156699
Ik heb de laatste bios erop geflasht 1011 alleen nu doet me geluid het helemaal niet meer.
Als ik in apparaatbeheer kijk bij realtek AC'79 audio schijnt alles te moeten werken.
De laatste audio driver is geinstalleerd daar kan het niet aan liggen in de bios staat onboard sound aan.
Apparaat staat als correct werkend ingesteld maar als ik muziek wil af spelen krijg ik de volgende fout melding.
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen heb namelijk niet zo zin om weer terug te flashen.
Groeten,
Als ik in apparaatbeheer kijk bij realtek AC'79 audio schijnt alles te moeten werken.
De laatste audio driver is geinstalleerd daar kan het niet aan liggen in de bios staat onboard sound aan.
Apparaat staat als correct werkend ingesteld maar als ik muziek wil af spelen krijg ik de volgende fout melding.
Kan het bestand niet afspelen omdat er een probleem met het geluidsapparaat is opgetreden. Misschien is er geen geluidsapparaat op de computer geïnstalleerd, wordt het geluidsapparaat gebruikt door een ander programma of functioneert het niet naar behoren.
Iemand enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen heb namelijk niet zo zin om weer terug te flashen.
Groeten,
Anoniem: 114796
Hoi,
ik heb al een behoorlijke tijd dit moederbord, maar ik heb nog nooit de bios ge-update. Bios rev 1001 staat er dus nog steeds op (volgens het POST scherm). Nu wil ik graag de bios updaten naar de nieuwste versie, en ik heb al vercheidene malen geprobeerd de bios te flashen volgens verschillende methoden, maar dit gaat steeds fout.
De eerste keer dat ik het probeerde wilde ik de asus update tool voor windows gebruiken, maar de het programma vertelde me dat ik geen Nforce of asus moederbord heb
Toen las ik dat je juist awdflash moet gebruiken. Dit heb ik gedaan, en het lukte me ook met deze methode niet!
Wat ik heb gedaan: Nieuwste bios gedownload, awdflash van de bijgeleverde CD-ROM gebruikt. awdflash liep vast zodra ik het *****.bin bestand had geselecteerd om te updaten.
Daarna had ik de nieuwste (8.24b ofzo?) awdflash gedownload, en toen ik die gebruikte liep deze niet meer vast, maar kreeg ik een error dat het *******.bin bestand niet goed was. Checksum error geloof ik.
Ik loop hier dus een beetje vast.... wat ik graag zou willen weten is:
- Welke awdflash versie moet ik hebben, en vooral: waar kan ik deze downloaden? Want op de asus site staat er geen awdflash tussen de bestanden voor A8N-E.
- Andere belangrijke informatie is natuurlijk ook welkom.
Alvast bedankt!
ik heb al een behoorlijke tijd dit moederbord, maar ik heb nog nooit de bios ge-update. Bios rev 1001 staat er dus nog steeds op (volgens het POST scherm). Nu wil ik graag de bios updaten naar de nieuwste versie, en ik heb al vercheidene malen geprobeerd de bios te flashen volgens verschillende methoden, maar dit gaat steeds fout.
De eerste keer dat ik het probeerde wilde ik de asus update tool voor windows gebruiken, maar de het programma vertelde me dat ik geen Nforce of asus moederbord heb
Toen las ik dat je juist awdflash moet gebruiken. Dit heb ik gedaan, en het lukte me ook met deze methode niet!
Wat ik heb gedaan: Nieuwste bios gedownload, awdflash van de bijgeleverde CD-ROM gebruikt. awdflash liep vast zodra ik het *****.bin bestand had geselecteerd om te updaten.
Daarna had ik de nieuwste (8.24b ofzo?) awdflash gedownload, en toen ik die gebruikte liep deze niet meer vast, maar kreeg ik een error dat het *******.bin bestand niet goed was. Checksum error geloof ik.
- Welke awdflash versie moet ik hebben, en vooral: waar kan ik deze downloaden? Want op de asus site staat er geen awdflash tussen de bestanden voor A8N-E.
Alvast bedankt!
Misschien beetje simpel maar opnieuw instaleren van de audio drivers levert geen resultaat?Anoniem: 156699 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:15:
Ik heb de laatste bios erop geflasht 1011 alleen nu doet me geluid het helemaal niet meer.
Groeten,
Welke BIOS draaide je hiervoor wel goed? Bij de beschrijving van 1011 staat wel '4- Fixed instant Music function fail issue' maar ja das een fix dus dat levert als het goed is geen problemen op
Ik draai 1010 en laatste audio drivers zonder problemen. als ik tijd heb flash ik ook naar 1011 denk niet dat het problemen oplevert. Denk dat het toch een driverprobleem is
Ik gebruik altijd ASUS EZ Flas utility (pagina 2-8 van je handleiding), kan je gewoon alt+f2 drukken tijdens opstart en dan gaat het eigenlijk vanzelf.Anoniem: 114796 schreef op dinsdag 18 april 2006 @ 11:30:toon volledige bericht
Hoi,
De eerste keer dat ik het probeerde wilde ik de asus update tool voor windows gebruiken, maar de het programma vertelde me dat ik geen Nforce of asus moederbord heb![]()
Alvast bedankt!
Of heb je geen diskettestation? dan was dit een redelijk overbodige post

[ Voor 4% gewijzigd door Beugelfles op 18-05-2006 12:50 ]
Dit topic is gesloten.