[A8N-E] Cold Boot probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 171 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-05 12:33
Ik ben nu onderhand twee maandjes in bezit van een A8N-E bordje en ben er eigenlijk zeer blij mee. Een CPU Freq. van 300 mhz met Memory op 233 mag ik wel :)

Echter heb ik één probleempje dat steeds irritanter wordt. Bij een cold boot komt de pc wel gewoon door het bios, maar bij het 'system configurations' scherm blijft hij staan. Ik moet 'm dan resetten om Windows te kunnen starten. Ik moet wel even wachten, anders blijft hij weer hangen, net of hij warm moet worden ....

Nu is het nog wel eens wat koud in mijn kamer, 17 graden komt regelmatig voor. Maar dan zou hij toch wel moeten booten? De voltagelijnen zijn goed, het verhogen van de Vcore naar 1,55V helpt niets, het veranderen van de CPU van 2550 Mhz naar 2160 Mhz (240/240) helpt ook niet. Ik heb de minimum fan speed al naar ignored gezet in het bios. Alleen terugklokken naar defaults helpt.

Iemand enig idee wat ik hier aan kan doen?

Specs:
ASUS A8N-E bios. 1008
A64 Venice 2160 Mhz (240/240)
1024 Mb DDR Dual Channel op DDR480 (volgens mij zo PC3800)
ATI Radeon X800GT (550/740) 128 Mb 256 bit GDDR3
Maxtor DiamondMax 9 200Gb
DVD, 430W enermax etc.

[ Voor 4% gewijzigd door kikibu op 20-11-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XNightmare
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 14-10-2023
ik zou zeggen dat het aan je voeding ligt, ik ben geen expert op dit gebied, dus durf het ook niet helemaal met zekerheid te zeggen, wat voor type heb je? sry scheef gekeken

[ Voor 8% gewijzigd door XNightmare op 13-11-2005 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kluk-Kluk
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-05 14:38

Kluk-Kluk

laat maar vallen.....

^^ Met hem, ergens komt dat board iets (en ja het is de vraag wat?) te kort. Koude zou geen probleem moeten zijn zoals je waarschijnlijk ook al vaker op deze forums hebt gelezen is kouder (meestal) beter.

Ik wil geen open deur intrappen, maar tjek je condensatoren eens, en als die allemaal goed zijn moet je de voltages misschien _nog_ hoger zetten.

Een PC hoort vanaf cold-start in een keer te booten. Doet ie dat niet, dan is er "iets" mis.

Lijkt me

Powered By C8H10N4O2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AeroTech2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-08-2021

AeroTech2

The One doesn't excist

Ik denk niet dat het je voeding is.
en meestal is koud beter dan warm.
Anders zet je hem eens op default en probeert het daarna nog een keer en zet je settings weer zoals je zelf wilt.

\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Het moederbord heb ik nu net 1 maand nieuw en heb dus nog bijna 3 jaar garantie bij PS. Ik kan niet zo lekke condensatoren herkennen, als iemand nog iets heeft of een plaatje daarvan heeft, zou dat handig zijn. :)

Ik doe 'm nu als tussenoplossing steeds overdag op standby en 's nachts uit. Bij standby gaan tevens de fans uit (!), dit heb ik nog nooit gezien, maar lijkt mij best efficient qua elektriciteitsverbruik. Heeft iemand een idee hoeveel de pc dan verbruikt? Als dit namelijk maar 5 W is ofzo, dan kan ik 'm gewoon altijd zo laten, lang leve een opstart van 5 seconden.

Toch lijkt me dit geen oplossing. Als de pc warm is, boot hij wel, pas na een uur nadat hij aangestaan heeft krijg ik weer zo'n cold boot. Oftewel, het ligt zeker aan het feit dat hij koud is bij het opstarten, ik denk niet aan bv welk voltage de cpu krijgt tijdens hij opstarten, wat vroeger nog wel eens het geval was.

Nog ideeën? Ik hoorde van een vriend dat bij hem een Venice + Epox problemen gaf bij een nforce 3 ultra bord. Kan dit hier ook het geval zijn? En weet iemand of ik het beta 1010 bios kan proberen, is deze stabiel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 30-05 14:19

Barrycade

Through the...

Bij gaat in standby ook de fans uit maar volgens de energycheck gebruikt het systeem dan nog 60 Watt ik weet niet of je dat 5 seconden opstart waard is?

(spect van mijn pc: A64 3000+ MSI Fis2R NEO moederbord en Tagan voeding)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Te veel dus, dat is wel duidelijk.

Weet iemand iets voor dit probleem? Kan ik misschien softwarematig overklokken, zodat hij boot met stock speeds en bv in windows pas op de snelheden wordt gezet die ik wil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Even een kickje, ben er nog niet uit. Ik heb trouwens een PATA schijf.

Zijn er nog bios opties die ik kan proberen?

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Het kan iig nooit aan je A8N-E liggen. Mijne doet het altijd (boot altijd, draait altijd stabiel), zelfs als ik liever een winterjas aan heb op mijn kamer ;)

• kikibu
Ja, maar met m'n vorige bord had ik dit niet (A8V). De upgrade daarvoor was van S754 -> S939 (K8V -> A8V). En ik heb met deze voeding wel veel vaker overgeklokt, op Athlon XP-M systeem en dat werkte ook perfekt.

Waar kan het dan wel aan liggen?

Ik heb 'm nu met 300/233 op 2560 Mhz draaien. Werkt perfekt, alleen dat opstarten vanuit een koude boot. Soms duurt het wel een halve minuut voordat hij er wel doorkomt! Ik vind het ook raar dat hij gewoon door het bios komt, maar in het scherm erna blijft hangen. Is het probleem misschien toch softwarematig?

UPDATE: Floris bedenkt zich nu dat hij op de A8V ook niet overgeklokt heeft ... :z

[ Voor 99% gewijzigd door kikibu op 17-11-2005 21:20 ]

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

WingsOfFury schreef op donderdag 17 november 2005 @ 02:26:
Het kan iig nooit aan je A8N-E liggen. Mijne doet het altijd (boot altijd, draait altijd stabiel), zelfs als ik liever een winterjas aan heb op mijn kamer ;)
Koude (mits binnen bepaalde marges) is niet zo'n probleem. Hitte wel. Die A8N-E kan natuurlijk ook gewoon defect zijn.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Bor de Wollef schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:34:
[...]

Koude (mits binnen bepaalde marges) is niet zo'n probleem. Hitte wel. Die A8N-E kan natuurlijk ook gewoon defect zijn.
Dit klopt, maar overklokken geeft natuurlijk geen garantie, en als ie zonder overklokken goed draait is er 'niets aan de hand' met het bord ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
kikibu schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:28:
[...]
Dit klopt, maar overklokken geeft natuurlijk geen garantie, en als ie zonder overklokken goed draait is er 'niets aan de hand' met het bord ;)
Doet hij het WEL als je default draait (in de kou)? Of bedoel je dat het bordje gewoon stabiel loopt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
WingsOfFury schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 01:56:
[...]

Doet hij het WEL als je default draait (in de kou)? Of bedoel je dat het bordje gewoon stabiel loopt?
Voor de zekerheid heb ik 'm nog eens naar defaults geklokt en 'm over de nacht koud laten worden. Nu start hij wel gewoon op. Dus garantie is uit den boze, omdat hij opzich gewoon naar behoren werkt.

Nu ben ik wel benieuwd aan welk component dit dus ligt.... :?

[ Voor 3% gewijzigd door kikibu op 19-11-2005 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Waarschijnlijk heb je 'm verkeerd over geclockt waardoor hij instabiel word.

Of je pc zit niet helemaal lekker in elkaar -> ff alle stekkertjes na kijken en extra aandrukken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 34506

Heb je toevallig een Maxtor schijf ? Er zijn wat problemen met de asus a8n series in combinatie met (vooral wat oudere) Maxtor schijven. Het probleem varieert van HD niet kunnen vinden bij het koud opstarten (blijft hangen op het scherm na het bios scherm), of heel traag opstarten. Na een reset is het meestal weer koek en ei - ook bij niet-koude boots geen problemen. Ik heb me laten vertellen dat het mobo te snel is voor dat type hd's (hd heeft geen tijd genoeg om up te spinnen).

Ik had dit ook icm een Maxtor schijf. Sinds kort heb ik een 2e hd erbij gekocht (samsung) en die als boot drive ingesteld, en ineens alle problemen weg.

Ik moet je echter teleurstellen als dit het geval is bij je, er zijn nog geen echt werkende oplossingen ervoor gevonden. Alhoewel de laatste firmware + laatste mobo bios het gross van de problemen verhelpt blijf dit probleem vaak nog terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130783

Stel je je DRAM timings zelf in of automatisch in je bios? Misschien heb je te strakke timings ingesteld.
Mijn A8N-E met kan met sneller geheugen (PC4000 op 250MHz) geen memory timing van 1T aan, met 2T boot hij wel gewoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Anoniem: 34506 schreef op zondag 20 november 2005 @ 05:45:
Heb je toevallig een Maxtor schijf ? ......
Daar dacht ik dus zelf ook al aan toen ik al die topics zag over Maxtor + A8N moederbord. Ik heb dus een Maxtor DiamondMax 9 PATA 133 schijf. Het verklaart natuurlijk veel, maar het verklaart het belangrijkste niet: Waarom doet hij een cold boot alleen bij overklokken en niet bij een normale non-overgeklokte omgeving?

De PCI bus heb ik handmatig op 33 Mhz gesteld btw.

[ Voor 7% gewijzigd door kikibu op 20-11-2005 20:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
PATA geeft geen problemen, dacht ik. Alleen SATA deed het slecht, dus dat zal het niet zijn.

Het ligt echt aan je overclock kunsten, want op defaults doet hij het wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
M'n memory draait gewoon met SPD timings van 200 (ddr400), oftewel 3.0-3-3-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21:56
littlejoannes schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:21:
Bij gaat in standby ook de fans uit maar volgens de energycheck gebruikt het systeem dan nog 60 Watt ik weet niet of je dat 5 seconden opstart waard is?

(spect van mijn pc: A64 3000+ MSI Fis2R NEO moederbord en Tagan voeding)
Je kan je computer ook op Hybernate (slaapstand) zetten. Geheugen wordt naar hd gecopieert en bij opstarten weer terug gezet. OOk er snel opstarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
chrisborst schreef op maandag 21 november 2005 @ 15:02:
[...]
Je kan je computer ook op Hybernate (slaapstand) zetten. Geheugen wordt naar hd gecopieert en bij opstarten weer terug gezet. OOk er snel opstarten
Hier weet ik alles van, één van de beste opties voor snel afsluiten en opstarten, vooral voor erg langzame computers. Maar deze optie werkt bij mij natuurlijk ook niet, want dan gaat de PC ook uit en wordt hij koud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Titanium
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12-12-2024

Titanium

Android rules

Heb identiek probleem met een EPOX 8RDA+ en een Athlon XP 2500
Uiteraard overclocked

Probleem doet zich alleen 's winters voor (als de PC en de kamer koud is < 14 graden
's zomers geen issue

Heb er mee leren leven

Samsung S23 Ultra

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Zo koud is het in mijn kamer nou ook weer niet als dit gebeurd. Volgens mij gebeurt het ook bij 20 graden al, als de pc maar lang genoeg heeft uitgestaan.

Gelukkig dat ik nu tenminste niet de enige ben met dit probleem. Ik blijf het irritant vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
20 (eigenlijk 21, dacht ik) graden is de algemene kamer temperatuur, in de wetenschap. Hier ligt het dus NIET aan. Dit is zeker niet te laag.

fjboere, HOE had je je pc overgeclockt? Daar zit echt de fout, want stock draait hij wel goed. Mss kunnen we je helpen ermee. Dan kun je iig testen of hij het wel doet als hij goed is over gelockt, doet hij het dan nog steeds niet, dan zit er een defect in, natuurlijk geen garantie meer, maar dan weet je dus ook dat je nooit meer moet gaan oc-en :P Omdat wss jij 'm kapot hebt gemaakt ;) (niet lullig bedoelt hoor, kan gebeuren)

Zo clockte ik de mijne over (originele post beetje ge-edit):
WingsOfFury schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 18:24:
Ik heb een 3200+ op een A8N-E en mijne haalt 2,6 gig (std 2,0).

Als je niet weet hoe je moet overclocken, begin dan eens mat ALLES van Auto af te halen. Zet je geheugen op 200 Mhz, maar raak de rest (cas enzo) niet aan. Zet je PCI Clock Synchronization Mode op 33.33 Mhz. Je Hyper Transport Frequency op 3x en je AMD Q&Q uit.
Geef je CPU het maximum voltage (als het goed is 1.550 volt) terwijl je gewoon 220 x 10 (standaard, maar NIET op Auto) draait.
Al deze, boven genoemde, instellingen zou hij in 1 keer aan moeten kunnen, dus je hoeft niet elke keer te rebooten.

Als dit werkt, gooi dan je CPU op 220 x 9.5, deze vind ik persoonlijk namelijk fijner om mee te werken. Verhoog dan in stapjes van 10 mhz. 275 x 9.5 zou hij moeten halen, dat is namelijk 2,6. Dus 400 extra, dat draai ik nu, maar hij KAN 2,7 halen, maar dan is hij instabiel bij games -> freeze :X (2,66 is wel stabiel :P )

Maar dat moet wel in kleine stapjes, pak je rekenmachine en laat je CPU ff testen in 3DMark05 op 2,4 gig en 2,6 gig. Als hij 2 keer stabiel loopt kun je proberen naar/over de 2,7 heen te gaan, dit zal waarschijnlijk wel moeten lukken (niet dus!). Run nu wel om de 0,05 gig ff 3Dmark05, want heel veel verder zul je denk ik niet komen. KUN je doen, ik kom er niet overheen, maar jij mss wel.
Als bij eenmaal instabiel loopt, ga dan 20 Mhz terug en test hem. Is die dan stabiel, ga dan je geheugen omhoog gooien. Eerst 266 en testen, dan 333 -> test, 400 -> test. Ik haalde maar 333, maar ik heb slechtgeheugen, dus waarschijnlijk haal jij de 400 wel, mss kun je je geheugen ook nog overclocken naar 500, maar dat weet ik niet.

Als je je bios niet zo goed kent, pak dan ff je boekje erbij, zoek alles op wat in dit verhaal staat en print an dit verhaal uit. Volg het verhaal en post of je er iets aan hebt gehad.

*Dit is hoe het bij mij ging, zelfde mobo, dus bij jou zou het ook zo moeten gaan*

Succes!

[ Voor 3% gewijzigd door WingsOfFury op 23-11-2005 01:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Bedankt voor je heldere uitleg WingsOfFury :)

Ik ben echter niet helemaal overkloknoob en zag eigenlijk dat ik het precies zoals jij deed. Ik kwam erachter ida 2560 Mhz de max is en m'n htt niet verder dan 300 kan, m'n geheugen z'n max is 240 en ik kon m'n VCore op 1,45V zetten zonder lockups.

Het gekke is, dat hij ook die zogenaamde cold boot geeft wanneer hij 240/240 is geklokt, dus op 2160 Mhz. Ook verhogen naar VCore 1,55V helpt niet. Mijn geheugen draait nu op 234 (CPU/11) maar wel op SPD timings. Misschien moet ik die nog vaststellen, maar dat lijkt mij niets uit te maken. HTT Multiplier staat trouwen nu op 4x = 1200 mhz, op 3x doet hij het ook niet en 4x was stabiel, dus :)

Het is in ieder geval geen softwareprobleem, want als ik naar het bootmenu (niet bios) ga, loopt hij ook vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WingsOfFury
Probeer eens mijn instellingen, uiteraard heb je ander geheugen, maar de proc + mobo zijn hetzelfde.

Dus:
275 x 9.5
HTT x 4
Videokaar 33.33 Mhz
Vcore 1,550 volt
Vmem heb ik trouwens op 2,90 staan, opf 2,80 doet hij het ook, maar goed :P Mss dat jij die te laag had al die tijd?

A64 Venice 2160 Mhz (240/240) = toch 3200+?

En ik zie trouwens dat jij je bios op 1008 hebt, mijne is 1005. Nu zie ik dat veel mensen hun bios naar de 1008 zetten en alles werkt stabiel, maar mss dat dit bij jou het probleem is :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FlorisB
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 27-05 15:37
kikibu schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:00:

Het is in ieder geval geen softwareprobleem, want als ik naar het bootmenu (niet bios) ga, loopt hij ook vast.
En als je een bootable CD boot, na die koude start, dus even de HD loskoppelt.

Want de CPU kan t niet zijn, die is warm zat na 0,5 sec :P

Dus probeer even van een CD te booten zonder dat je HD is aangesloten, en kijk of je dan wel meteen door kan booten en de CPU kan belasten.

Edit: bovendien; kom je wel in de bios? Als je hier namelijk komt lijkt mij dat de I/O goed is van het mobo. En het probleem zich dus voordoet als hij overgaat tot het benaderen van de HD.

[ Voor 16% gewijzigd door FlorisB op 23-11-2005 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikibu
Ik heb de HD losgekoppelt en uitgezet in bios, de first boot device op CD-Rom gezet, helaas heeft het geen resultaat. Na 2 uur uitstaan en daarna aandoen met bootcd komt hij weer niet langs het system configurations scherm.

Ik heb nu ook tijdelijk een andere videokaart, deze brengt ook geen verandering met zich mee. Daarnaast heb ik nog het voltage van het DDR geheugen proberen te verhogen, maar dit mag ook niet baten.

Kan het dus toch aan de voeding liggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil
  • Laatst online: 30-05 12:53

DualDevil

Venice 3000+ @ 9x324=2916Mhz

Ik heb eigenlijk maar 1 toevoeging:

Ik heb het ook :(. Maxtor Sata harddisk met nieuwe firmware dus dat mag het niet zijn. Bij mij is het op het moment dat de bios klaar is, en eigenlijk dat 2e zwarte scherm moet komen. (met nogmaals clock speeds PCI configuratie en dergelijken. Daar vlak voor blijft hij hangen. Het gebeurt niet @ stock en ik kan hem binnen 3 seconden al herstarten dan is het weg. Alleen de eerste keer start hij niet....

Cpu is 100% stabiel, Geheugen is 100% stabiel, Videokaart is 100% stabiel overclockt, Voeding is groot zat (lees: 500 watt met 2x PCI-E en) Koeling is voldoende (2x120 1x80) verder zou ik niet weten wat het zou kunnen zijn. Northbridge temp kan ik helaas niet meten alleen systeem temp die is na booten altijd zo'n 25-26 graden en na een poosje computeren gaat die naar de 30 toe.

Wat kan ik doen denken jullie? (Mobo ga ik niet RMA sturen voor dit probleem ik wacht wel totdat hij er dan mee ophoud koop ik een ander mobo terug)

[ Voor 38% gewijzigd door DualDevil op 16-01-2006 09:59 ]

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Hieruit maak ik dan maar op dat niemand mij eigenlijk kan helpen? :'(

| AMD S939 3000+ @9x324 Mhz=2916 Mhz| Asus A8N-E | PCI-E Sapphire X800 GTO2@X850(XT PE nog niet) | Twinmos 1024x2 CL 2.5 PC3200 | Antec TX 1050B (+500 watt modulaire PSU) | Thermaltake Big Typhoon | Logitech G-15 | Logitech MX-510 Gaming mouse|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Maxtor SATA Hdd met nieuwste firmware kan nog steeds problemen geven.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sagittarius
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik heb hetzelfde probleem met een Samsung Sata van 250GB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Ah man dit zuigt. Ik heb tevens nog iets uitgevonden:
Als hij de eerste x niet boot en je laat hem opnieuw booten. F1 na bios interrupt dus. Dan flipt hij en loopt mijn processor nog maar op 1700 Mhz en mijn mem op 125 Mhz dual channel. Vrij laag vergeleken met 2830 Cpu en 205 Mem. Misschien dat dit iemand nog op weg helpt voor een oplossing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M!zuno
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 10-07-2020
HAllo Allemaal.

Ik heb zelf een iets ander geprobleem waar dit een beetje oplijkt. Misschien dat iemand me daar mee kan helpen.

Ik heb net een eigen PC gebouwd samen met iemand die er meer van weet dan mij.

Lian-li PC60A plus
Coolermaster 450W
AMD 64 3500+ (Maak gebruik van een Zalman 7000B-Cu)
Asus A8N-E (Northbridge fan vervangen voor Zalman Passief koelblok)
Asus Ati AX850Pro
Corsair 1 GB TWINX CAS2 PC3200
Maxtor 10 250GB
(Bios 1008)

Nou is het probleem dat als ik mijn PC opstart dan draait alles goed, het gaat even om mijn CPU koeling, die komt dan even voluit en dan valt hij uit, stopt er gewoon helemaal mee. krijg dan ik de melding CPU failed or speed to low. Heb toen meteen voeding uitgezet en een test opstelling gemaakt. Zalman via linky direct op mijn voeding en dan de AMD koeling die ik niet gebruik op een stapel Cd`s ernaast en op m`n MoBo. Start dan PC weer op krijg weer die melding, Amd koeling doet het zelfde als de Zalman valt dus uit en stopt ermee. Naar Bios alles nagekeken, maar alles lijkt goed te staan. Nou heb ik een programma download "speedfan" En hou daarmee alles in de gaten. Maar wat mij opvalt is dat als ik mij pc aanzet dan is me CPU temp 23 graden dan loopt hij langzaam op naar 24/25 daar blijft hij constant op. Ga ik dan een spel spelen dan loopt hij op naar de 29 graden. ( CS Source ). DAn komt de CPU temp op 26 graden dan begint de AMD fan heel licht te stotteren bij 27 graden iets meer te stotteren bij 28 schiet hij aan en gaat op 600RPM draaien 29 graden 800RPM 30 graden 1000RPM. Meld het maar even mssn is het belangrijk.

Ik ben zelf niet de expert in pc`s maar kan iemand me helpen die het wel weet?

Alvast bedankt,

Stefan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DualDevil

DualDevil

Klinkt toch juist goed? Warmer betekent meer koeling zodat hij niet nog warmer word?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jan282
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 18-05 15:23
Ik heb het zelfde probleem als de TS

specs

AMD 64 3700+ San Diego
Asus A8N-E Bios version 1011
Corsair 1 GB TWINX CAS2 PC3200
Antec SmartPower 2.0 450W
pata western digital 40gb hdd

ik heb het staan op

250x11
htt 4x
pcie 33.33mhz
Vcore 1,550 volt
Vmem 3,00 volt

Ik heb prime95/memtest/pifast/sp2004 getest het draai gewoon stabiel maar als me pc een nacht uitstaat dan slaat hij vast in de post. Als ik dan alles standaart zet en daarna weer overklok dan werkt het weer perfect.

[ Voor 6% gewijzigd door jan282 op 18-03-2006 13:14 ]

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 175452

Ik heb inderdaad hetzelfde probleem. Heb ook dit moederbord. Mijn Athlon 64 3000 draaide perfect op 2600mhz, temperatuur was ook goed. Stressed niet hoger dan 51 graden. Alleen die cold boot was het probleem. Ben nu maar gewoon terug naar de 1800 mhz en heb er verder geen problemen meer mee. Is er al een oplossing voor dit probleem?

zie trouwens net dat er een nieuwe bios is. versie 1013 van 7 april 2006
Ik weet niet of het probleem hiermee verholpen. Heb hem geupdate en zie het morgen vroeg als ik de computer weer opnieuw opstart :)

heb hem gevonden dekn ik. Het is of bios update 1013 OF je moet floppy disk drive enablen. hij werkt nu. Had dat ergens gelezen opd e asus site

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 175452 op 08-05-2006 21:52 ]

Pagina: 1