Mijn eerste 2 slagschepen worden nu gebouwd, deze dingen gaan binnenkort in massaproductie.
als je zon enorme hoeveelheid schroot is heeft er een flinke slag plaatsgevonden. Dan heeft hij dnek ik niet veel zin in kolonien te raiden (waar nu ook nu bewapening is)Zephyer schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:45:
Moet flink inkomen.. maar lukt aardig
Mag ik vragen waarom hij andere dingen aan z'n hoofd heeft ?
Tevens snap ik dat met de energy nog niet helemaal (oa de screenie in start post met productie etc.)
Als m'n energie : -109/117 is.. wat betekent dit dan..
Heb ik tekort van 109
Quote je mij per ongelukfurby-killer schreef op woensdag 30 november 2005 @ 11:43:
[...]
als je zon enorme hoeveelheid schroot is heeft er een flinke slag plaatsgevonden. Dan heeft hij dnek ik niet veel zin in kolonien te raiden (waar nu ook nu bewapening is)
Want.. ik heb nu totaal geen raids gedaan.. weet uberhaubt niet hoe dit moet

ik quote je vanwege de eerste 2 regels van jouwZephyer schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:03:
[...]
Quote je mij per ongeluk
Want.. ik heb nu totaal geen raids gedaan.. weet uberhaubt niet hoe dit moet
@steffy RIP
Verwijderd
Wellicht had ie een hele partij recyclers vooruit gestuurd en ging het hem om het puin dat het vernietigen van een vloor oplevert.Steffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:11:
Bah vanacht alles kwijt geraakt aan schepen, heb momenteel nog 30 van de 50 kruisers en 6 van de 26 slagschepen, 9% kans op een maan maar ik natuurlijk geen maan. Ik zit echt weer in de Dark Ages van Ogame zeg, kan weer beginnen met herstellen, maar goed als nummer 25 van de ranglijsten met een grand huge army aan de deur komt is er natuurlijk geen lol aan, wat ie trouwens moest weet ik niet want zoveel viel er niet te halen, kennelijk ging het alleen om mensen met een grote vloot weer terug te schoppen op de ranglijst ofzo want hier viel geen eer of grondstoffen te behalen.
Dat kan namenlijk redelijk interressant zijn, zelf als op de planet zelf weing te halen valt.
Vuurdoop van mijn eerste 2 slagschepen.
De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 11-30 23:22:48, toen het tot een gevecht kwam:
Aanvaller Rapture GoT II (X:XXX:XX)
Wapens: XXX% Schilden: XXX% Pantser: XXX%
G.Vrachtschip 6
Kruiser 10
Slagschip 2
Verdediger XXXXX (X:XXX:XX)
K.Laser 4
G.Laser 2
K.Koepel 1
Na Gevecht...
Aanvaller Rapture GoT II (X:XXX:XX)
G.Vrachtschip 6
Kruiser 10
Slagschip 2
Verdediger XXXXX (X:XXX:XX)
Vernietigd!
Hij steelt
54904 Metaal, 30504 Kristal and 23788 Deuterium.
De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 44000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 0 Metaal and 0 Kristal.
De kans op het ontstaan van een maan is 0 %.
GoT II ledenlijst via menu "Alliantie" is niet meer toegankelijk? Waarom
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Ik kwam er net op school achter dat ik af en toe les heb met een Got 1 lid
De voorbije nacht 360+ k resources geraid.
Daar gaan mijn resources...Zonne-energie centrale (Niveau 21 )
Zonne-energie centrales converteren foton energie naar electrische energie voor gebruik door vrijwel alle gebouwen en structuren.
Benodigd: Metaal:374.091 Kristal:149.636
Productie tijd: 1 dag 5u 55m 38s
[ Voor 3% gewijzigd door rapture op 02-12-2005 12:28 ]
en ik dacht dat de mijne duur wasrapture schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:26:
De voorbije nacht 360+ k resources geraid.
[...]
Daar gaan mijn resources...

Ja..
Ik maar sparen met m'n +/- 2k kostende spullen (per grondstof dan he
Ja het wordt allemaal echt duur als je wat verder bent. ik ben nu hypermotor 5 aan het bouwen koste meer dan een miljoen en duurt 120 uur
Hyperruimte motor (Niveau 5 )
Hyperruimte motoren laten toe om hyperruimte binnen te gaan door een hyperruimte raam. Dit verkort de reistijd enorm. Hyperruimte is een alternatieve ruimte met meer dan 3 dimensies.
Benodigd: Metaal:320.000 Kristal:640.000 Deuterium:192.000 Energie:0
Productie tijd: 5 dagen 0h 00m 00s
Hyperruimte motor (Niveau 5 )
Hyperruimte motoren laten toe om hyperruimte binnen te gaan door een hyperruimte raam. Dit verkort de reistijd enorm. Hyperruimte is een alternatieve ruimte met meer dan 3 dimensies.
Benodigd: Metaal:320.000 Kristal:640.000 Deuterium:192.000 Energie:0
Productie tijd: 5 dagen 0h 00m 00s
Naarmate het spel vordert is het interessanter om andermans vloot te crashen, omdat het veel meer grondstoffen oplevert dan een planeet overvallen. Dat is ook de reden dat je nooit je vloot thuis moet hebben als je niet online bent. En 's nachts op langzame snelheid aanvallen, zodat je vloot niet thuis is als je slaapt.Steffy schreef op woensdag 30 november 2005 @ 14:11:
Bah vanacht alles kwijt geraakt aan schepen, heb momenteel nog 30 van de 50 kruisers en 6 van de 26 slagschepen, 9% kans op een maan maar ik natuurlijk geen maan. Ik zit echt weer in de Dark Ages van Ogame zeg, kan weer beginnen met herstellen, maar goed als nummer 25 van de ranglijsten met een grand huge army aan de deur komt is er natuurlijk geen lol aan, wat ie trouwens moest weet ik niet want zoveel viel er niet te halen, kennelijk ging het alleen om mensen met een grote vloot weer terug te schoppen op de ranglijst ofzo want hier viel geen eer of grondstoffen te behalen.
Toen ik het spel nog speelde, crashte ik minstens elke nacht iemands vloot. Heb er één keer een maan mee gemaakt. Werd niet gewaardeerd overigens
[ Voor 8% gewijzigd door Motrax op 02-12-2005 15:59 ]
☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |
NEEEEEEEEE ben hardstikke genaaid 
Wordt nog erger!!
Hij gaat nu richting mijn hoofdplaneet
Grondstoffen gefleetsaved
Be my guest en val (1:166:11) aan!!!
Zie ik net pas!!! .. echt 11 minuten te laat!!!
De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 12-03 15:20:38, toen het tot een gevecht kwam:
Aanvaller Marino (1:166:11)
Soort: G.Vrachtschip Kruiser Slagschip Bommenwerper
Aantal: 10 25 25 5
Verdediger Yellowneck (X:XXX:XX)
Soort: K.Vrachtschip G.Vrachtschip Kruiser Recycler Spionage Sonde Zonneenergie Satelliet Raketten K.Laser G.Laser Gauss Ion.K K.Koepel G.Koepel
Aantal: 5 5 12 2 10 27 40 60 10 2 10 1 1
Na Gevecht...
Aanvaller Marino (1:166:11)
Soort: G.Vrachtschip Kruiser Slagschip Bommenwerper
Aantal: 4 23 25 5
Vernietigd!
Hij steelt
24894 Metaal, 22389 Kristal en 33108 Deuterium.
De aanvaller heeft een totaal van 126000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 1050000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 112800 Metaal en 75000 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 1 %.
Wordt nog erger!!
Hij gaat nu richting mijn hoofdplaneet
Over 9 minuten komt zijn vloot aan! ... slagschepen en kruisers en wat vrachtschepen3 raketten van planeet Cannero[1:166:11] raakt je planeet Yellownecks Alpha 1:155:12 !
Doelwitten:
raken de verdedinging
Raket lanceerder 40( -40 )
Kleine laser 60( -60 )
Grote laser 10( -10 )
Ion kanon 10( -10 )
Grote planetaire schildkoepel 1( -0 )
Kleine planetaire schildkoepel 1( -1 )
Gauss kanon 1( -0 )
Grondstoffen gefleetsaved
Be my guest en val (1:166:11) aan!!!
[ Voor 21% gewijzigd door Yellowneck op 03-12-2005 15:52 ]
Fotogear: Canon EOS RP | Canon 400D + BG-E3 | RF 24-105mm F4.0L | 50mm F1.8 | 17-40mm F4.0L | 70-200mm F4.0L | 100mm F2.8L Macro | 430EX II
Niet teveel resources laten opstapelen en vooral fleetsaven wanneer je weggaat. Met diplomatie kan je ook wat regelen, ik heb een aanval laten terugtrekken door eerst het boeltje te fleetsaven en vriendelijk te vragen. De aanvaller vertelt dat die deut kwijt is door zijn reis, ff speedsim'en en ik was bereid om een deel ervan te betalen (wegens overproductie aan deut).
Gaat hem blijkbaar niet om de grondstoffen. Hij heeft voordat hij mijn hoofdplaneet binneviel, mij nog even gescanned. En heeft zihc niet teruggetrokken:
...
Wtf kun je tegen een raketaanval doen
De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 12-03 15:58:20, toen het tot een gevecht kwam:
Aanvaller Marino (X:XXX:XX)
Soort: G.Vrachtschip Kruiser Slagschip
Aantal: 10 25 30
Soort: Zonneenergie Satelliet Gauss G.Koepel
Aantal: 25 1 1
Na Gevecht...
Aanvaller Marino (X:XXX:XX)
Soort: G.Vrachtschip Kruiser Slagschip
Aantal: 10 25 30
Vernietigd!
Hij steelt
591 Metaal, 337 Kristal en 13688 Deuterium.
De aanvaller heeft een totaal van 0 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 185000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 0 Metaal en 15000 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 0 %.
[ Voor 3% gewijzigd door Yellowneck op 03-12-2005 16:03 ]
Hij had eerst 3 IP raketten afgevuurd, dus er was een interessante hoeveelheid aan resources en een schrootbaar vloot. Nu heb je gefleetsave en de aanvallen wilt niet teveel verlies maken met die IP raketten, dus beetje kristal hardvesten.YellowNeck schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 16:02:
Gaat hem blijkbaar niet om de grondstoffen. Hij heeft voordat hij mijn hoofdplaneet binneviel, mij nog even gescanned. En heeft zihc niet teruggetrokken:
Hij ziet die 15k kristal van je zonnesatellieten liggen, dus recyclers aan het werk zetten. Met 20 anti-ballastische raketten, beginnen ze niet zo snel met interplanetaire raketten. Dit is een mooie les, je gaat het spel hierdoor beter spelen.
Shili heeft mijn hoofdplaneet & vloot ook enkele keer getrasht totdat ik het spel leert spelen zoals het hoort. Er moet maar 1x iets vergeten zijn en er komen raiders langs. Vandaar die laatste aanval, er was 100+ k resources bekomen door een raid, dus de buren beginnen te kwijlen. Wegvoeren die resources of "opsouperen".
[ Voor 60% gewijzigd door rapture op 03-12-2005 21:29 ]
heb enorme hoeveelheden resourses op kolonien liggen, te lui om het laag te houden. Maar ze zijn ook (op1 na met lichte verdediging) onverdedigd dus ik kan behalve wat grondstoffen niks verliezen.
op mijn hoofdplaneet heb ik nu 16 anti-ballistische raketten, is dat genoeg?
op mijn hoofdplaneet heb ik nu 16 anti-ballistische raketten, is dat genoeg?
Om van 16 anti ballistische raketten te winnen moet je 17 interplanetaire raketten afvuren = 17x 12,5k metaal + 17x 2.5k kristal + 17x 10k deut = 212.5k metaal, 42.5k kristal en 170k deut.
Daarnaast zullen de meeste aanvallers nog wel wat schepen kwijtraken indien jij zelf ook een vloot hebt ligen en kost het versturen van een vloot met veel schepen ook nog een zoot deut dus voordat het een aanval waard is moet je er wel erg veel grondstoffen en/of schrootbaar materiaal hebben liggen...
Daarnaast zullen de meeste aanvallers nog wel wat schepen kwijtraken indien jij zelf ook een vloot hebt ligen en kost het versturen van een vloot met veel schepen ook nog een zoot deut dus voordat het een aanval waard is moet je er wel erg veel grondstoffen en/of schrootbaar materiaal hebben liggen...
Net m'n eerste echte goede raid uitgevoerd.
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
71770 Metaal, 71770 Kristal en 19258 Deuterium
Nu gaan we er voor de tweede keer naar toe (er is nog genoeg over:-))
Maar klopt toch dat je max 3x per dag mag aanvallen op één en hetzelfde doel....
De aanvaller heeft het gevecht gewonnen!
Hij steelt
71770 Metaal, 71770 Kristal en 19258 Deuterium
Nu gaan we er voor de tweede keer naar toe (er is nog genoeg over:-))
Maar klopt toch dat je max 3x per dag mag aanvallen op één en hetzelfde doel....
Ik stel deze vraag wel even op het priveforum 
Is dat forum ooit wel bruikbaar geweest?
Het enige dat ik krijg zijn database errors
Is dat forum ooit wel bruikbaar geweest?
Het enige dat ik krijg zijn database errors
[ Voor 131% gewijzigd door harry64 op 03-12-2005 17:58 ]
306 (rang 64 van 5711)
dat is uni4, net 30 plaatsen gestegen en mijn buurman 40 plaatsen naarbeneden gekickt, moet je maar geen verdediging aanvallen die je niet aankan
dat is uni4, net 30 plaatsen gestegen en mijn buurman 40 plaatsen naarbeneden gekickt, moet je maar geen verdediging aanvallen die je niet aankan
hey kan of wil iemand ruilen?
ik heb kristal nodig en heb nog 160k metaal en 90k deut
pm me ingame
3.247.11
nick: darkadon
alliantie forum is down. Krijg alleen errors dit heb ik al een tijd. Daarom word er geen gebruik gemaakt van dat forum lijkt me zo.
pm me ingame
3.247.11
alliantie forum is down. Krijg alleen errors dit heb ik al een tijd. Daarom word er geen gebruik gemaakt van dat forum lijkt me zo.
Ik kan nu ook de ledenlijst niet meer zien?
Dat het uni2 forum al een hele tijd down is vind ik eigenlijk heel raar voor zon actieve en grote alliantie, hoe moet ik nu overleggen met anderen? Ik denk niet dat mensen erop zitten te wachten dat iedereen rondgaande berichten gaat sturen.
Dat het uni2 forum al een hele tijd down is vind ik eigenlijk heel raar voor zon actieve en grote alliantie, hoe moet ik nu overleggen met anderen? Ik denk niet dat mensen erop zitten te wachten dat iedereen rondgaande berichten gaat sturen.
Ik ben nu wel ingelogt maar het enige wat ik krijg zijn database errors, ik heb dit nu getest op 2 pc's met firefox en ie.furby-killer schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 20:40:
bij mij werkt het omgnoob forum gewoon
Database Error
Please try again. If you come back to this error screen, report the error to an administrator.
Hoe bereik ik een administrator ik kan niets met dat forum zelfs de help funcitie werkt niet bij mij.
[ Voor 29% gewijzigd door harry64 op 03-12-2005 21:12 ]
Hej ligt het nou aan mij of zijn die vervelende pop-ups weg???
Zouden ze dan toch de kritiek aangenomen hebben... Toch is voor mij de magie van het spel weg. Ik bouw nog steeds wel verdediging, dat vind ik wel grappig... Maar echt zoeken naar targets ofzo doe ik niet meer.
Bij mij doet hij het primaharry64 schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 21:09:
[...]
Ik ben nu wel ingelogt maar het enige wat ik krijg zijn database errors, ik heb dit nu getest op 2 pc's met firefox en ie.
Database Error
Please try again. If you come back to this error screen, report the error to an administrator.
Hoe bereik ik een administrator ik kan niets met dat forum zelfs de help funcitie werkt niet bij mij.
Mocht je een admin willen bereiken, mail dan mij of Jamaicaman even (zie profiel)
Zo te zien ben je in de group inactive members terecht gekomen omdat je langer dan 20 dagen niet actief bent geweest op het forum. Misschien geld dit ook voor harry64? Stuur me anders even een mailtje met je Ogame nick en coordinaten, dan zal ik jullie account even reactiverendarkadon schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 19:56:
hey kan of wil iemand ruilen?
pm me ingame
3.247.11
[ Voor 36% gewijzigd door SleutelMan op 04-12-2005 09:32 ]
mm inactief? ik speel ogame elke dag. Ben natuurlijk niet elke dag op dat forum te vinden ik heb net genoeg tijd door de week om me vloot draaiend te houden:).
Mijn gegevens zijn:
darkadon
*
Ik kan gewoon inloggen. Maar krijg allemaal database errors.
Mijn gegevens zijn:
darkadon
*
Je staat idd in inactieve members, ik heb je even gereactiveerddarkadon schreef op zondag 04 december 2005 @ 13:07:
mm inactief? ik speel ogame elke dag. Ben natuurlijk niet elke dag op dat forum te vinden ik heb net genoeg tijd door de week om me vloot draaiend te houden:).
Mijn gegevens zijn:
*KNIP!*
offtopic:
Edit je post ff, dit forum is algemeen toegankelijk en ik weet niet of het handig is om je coordinaten hier te laten slingeren, vandaar dat ik zei dat je beter kon mailen
Edit je post ff, dit forum is algemeen toegankelijk en ik weet niet of het handig is om je coordinaten hier te laten slingeren, vandaar dat ik zei dat je beter kon mailen
@yellow neck: Marino zijn account is geblokkeerd en hij staat op vakantiemode, LOL
Van de schandpaal op het forum van ogame:
Wanneer Beheerder Speler Geblokkeerd tot Reden:
Sun Dec 4 2005 11:13:55 technosphere Marino Wed Dec 7 2005 11:13:55 Bashen MSX
Hij heeft wel veel kolonien, ben pas begonnen met mijn 1e.......
Wordt moeilijk om hem aan te vallen met genoeg vuurkracht
Maar yellow neck is je planeet nu helemaal kapot en moet je weer van voren af aan beginnen?
@4real ik heb wel interesse, maar ik heb niks ertegenover staan
Maar yellow neck is je planeet nu helemaal kapot en moet je weer van voren af aan beginnen?
Als een ban langer duurt dan 24 uur gaat de speler in vakantie-modus, dus helaas pindakaas. Je kunt spelers in vakantie-mode niet aanvallenArchimond schreef op maandag 05 december 2005 @ 08:37:
@yellow neck: Marino zijn account is geblokkeerd en hij staat op vakantiemode, LOL
JammerSleutelMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 08:50:
[...]
Als een ban langer duurt dan 24 uur gaat de speler in vakantie-modus, dus helaas pindakaas. Je kunt spelers in vakantie-mode niet aanvallen
offtopic:
Het probleem is alleen dat ik nog niet zo heel erg sterk ben (+- 3400 punten) en ik heb maar 1 kolonie...
Het probleem is alleen dat ik nog niet zo heel erg sterk ben (+- 3400 punten) en ik heb maar 1 kolonie...
4620 Wp PV ZZO 52° | VW Golf Variant 1.5 TSI '19
Des te beter, kunnen we een grotere aanval/vloot organiseren en hopelijk hem een aantal plaatsen naar beneden kicken. Resterende tijd voordat hij van vakantie terugkomt: +-50 uur, dus bereid je voor en verzamel bij een GOT II lid die vlakbij positie: 1:166:11 zitSleutelMan schreef op maandag 05 december 2005 @ 08:50:
[...]
Als een ban langer duurt dan 24 uur gaat de speler in vakantie-modus, dus helaas pindakaas. Je kunt spelers in vakantie-mode niet aanvallen
p.s. wilt aan iemand mij 4000 metaal lenen/ruilen? (ik heb nog genoeg kristallen)
[ Voor 8% gewijzigd door Archimond op 05-12-2005 09:19 ]
is goed, hoeveel ben je bereid te geven? 
Doe het anders even via een ingame berichtje
Doe het anders even via een ingame berichtje
[ Voor 42% gewijzigd door SleutelMan op 05-12-2005 09:38 ]
Waar kan ik het naar toe sturen?Archimond schreef op maandag 05 december 2005 @ 08:37:
4Real wat is jouw username op Universum 2, ik kan je niet vinden namelijk.
4:416:12 is mijn positie (+ een bagger startende kolonie op 13e planeet die mij meer geld kost dan opleverd
)
@ sleutelman, hoeft niet meer, ik heb een oplossing gevonden: even all het metaal van mijn kolonie tijdelijk naar de hoofdplaneet transporteren.
4:416:12 is mijn positie (+ een bagger startende kolonie op 13e planeet die mij meer geld kost dan opleverd
@ sleutelman, hoeft niet meer, ik heb een oplossing gevonden: even all het metaal van mijn kolonie tijdelijk naar de hoofdplaneet transporteren.
Ja..ik had dit goede nieuws al van Alex gehoordArchimond schreef op maandag 05 december 2005 @ 08:37:
Zeer tevreden
Nee, maar heel mijn vloot (12 kruisers, vrachtschepen, zonneenergiesattelieten, spionagesondes, recyclers) en heel mijn verdediging waar ik o zo lang had aangewerkt waren vernietigd.
Maargoed, ondertussen alles weer opgebouwd, en kga nu weer verder met het "normale leven"
Jammer dat je Marino nu niet kan aanvallen..hehe..
Ohja..heb ondertussen ook Anti Ballistische raketten,...

[ Voor 13% gewijzigd door Yellowneck op 05-12-2005 13:43 ]
gister een ban gekregen nadat ik mezelf aangemeld had op uni4....
mijn collega speelt het dus ook...op hetzelfde IP...en dat mag dus niet....
mijn collega speelt het dus ook...op hetzelfde IP...en dat mag dus niet....
Wabbawabbawabbawabba
Ik heb me vanmorgen ook aangemeld voor GoT II
Heb nu redelijk wat gelezen, en ben druk aan het bouwen. Lijkt er op dat ik dan eindelijk maar toch een opvolger heb kunnen vinden voor empire quest.
Heb nu redelijk wat gelezen, en ben druk aan het bouwen. Lijkt er op dat ik dan eindelijk maar toch een opvolger heb kunnen vinden voor empire quest.
@KatirZan, misschien als je een GO vriendelijk aankijkt (nouja mailt) dat ze je weer unbannen. Normaal mag je wel vanaf 1 zelfde IP spelen zolang je niet bij elkaar in de alliantie gaat en elkaar geen grondstoffen stuurt. (je kunt elkaar overigens geen grondstoffen sturen als je op hetzelfde IP zit, kwam ik achter op school)
hmmDe aanvallende vloot vuurt een totaal van 1 keer met een kracht van 0 op de verdediger. De verdediger zijn schilden absorberen 0 schade punten
De verdedigende vloot vuurt een totaal van 557 keer met een kracht van 284389 op de aanvaller. De aanvaller zijn schilden absorberen 1 schade punten
https://wren.co/join/Devian
Als het een sonde was die hij liet crashen is er een grote kans dat er nu recyclers onderweg zijn en er straks een vloot op je stoep staat
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
laatst ook weer zon zelfmoord gastje gehad die 10 sondes op mij crashde. scande ik hem heeft ie er nog 50 over, ik heb er 4
die lolbroek heeft een enorme vloot, maar een paar kruisers en 40 zware+lichte gevechtsschepen. Maar ik heb iemand met 400k metaal en 200k kristal geraid, hij heeft geen ballistische raketten, dus ik val hem wel een keer aan en veeg de troep op. Voor die raid op die 400k metaal heb ik 7 transportschepen bijgemaakt,

die lolbroek heeft een enorme vloot, maar een paar kruisers en 40 zware+lichte gevechtsschepen. Maar ik heb iemand met 400k metaal en 200k kristal geraid, hij heeft geen ballistische raketten, dus ik val hem wel een keer aan en veeg de troep op. Voor die raid op die 400k metaal heb ik 7 transportschepen bijgemaakt,
Dus pas op en kijk of je members van P.G. vlakbij je zonnestelsel zijn.Speler Demonfreak verstuurde het volgende rondgaande bericht naar jou:
P.G. heeft momenteel via onofficiele bronnen aangekondigd bondgenootschappen te zoeken met de top 25 allianties om ons (GoT 1 en 2) een kopje kleiner te maken.
Uiteraard kan deze slappe alliantie het niet zelf, en gaat dus driftig slijmen bij de anderen.
Verzoek: zorg dat je redelijk wat verdediging staan hebt, zeker als je net iets meer dan 5000 punten hebt.
En: wees alert, laat geen vloot bij je planeet hangen (stuur em gewoon een blokje om).
-:- Demonfreak -:-
Ik word hier helemaal plat gescanned door leden van P.G.Archimond schreef op woensdag 07 december 2005 @ 02:33:
[...]
Dus pas op en kijk of je members van P.G. vlakbij je zonnestelsel zijn.

(GoT I)
[ Voor 3% gewijzigd door Zeus op 07-12-2005 02:41 ]
"Zeus was so enamored by Europa that he decided to seduce and ravage her. "
Hoe kan je alle members van P.G. zien? Handig als we ff een lijstje maken 
Als je geen vloot hebt, betekend het dat je ook veiliger bent?
Voor zover ik het heb begrepen is het vooral op GOT1 gericht.
[ Voor 64% gewijzigd door Skimovic op 07-12-2005 03:10 ]
Abit nf7-s, Amd xp 2800+ Barton, 1024mb DDR400 Dualchannel (2*512), 200gb 7200rpm 8 mb cache + 2* 120gb 7200rpm 8 mb cache
Als er op het forum een topic over de mogelijke oorlog gestart wordt, dan kan ik daar allerlei inlichtingen posten.Archimond schreef op woensdag 07 december 2005 @ 03:04:
Hoe kan je alle members van P.G. zien? Handig als we ff een lijstje maken
en dan? als got1 wordt aangevallen lijkt het me redelijk logisch dat wij die andere aanvallen zoveel als mogelijk. Ook al kan je hoofdplaneet niet aan (Redelijk logisch als je naar gem. score kijkt), je kan kolonien vaak wel leeg halenSkimovic schreef op woensdag 07 december 2005 @ 03:09:
Voor zover ik het heb begrepen is het vooral op GOT1 gericht.
Ok ik heb ook maar even een aanvraag gedaan. Ik heb het gisteren even bekeken en moest gelijk aan deuteros denken(kent iemand dat nog). Lijkt me hardstikke leuk ondertussen afwachtende zit ik al lekker te bouwen. Hebben jullie soms al got iii en vier geregistreerd/gereserveerd dan word dit spel wel erg door gotters gedomineerd?
Bedankt ik zit er bij zit nu pas op 5:3:1:6 maar dat heb je na 12 uur
Bedankt ik zit er bij zit nu pas op 5:3:1:6 maar dat heb je na 12 uur
[ Voor 11% gewijzigd door siren op 07-12-2005 17:34 ]
pg wilde mij ook aanvallen heb gewoon ff pm gestuurt en gezegd dat me vloot weg was en dat al me geld in verdediging was gestopt. Hij is toen zijn aanval gestaakt.
Ik zit in got2 en heb 6300 punten ofzo
Basisskills in diplomatie, de aanvaller weet dan dat z'n aanval niet meer break-even draait, dus terugtrekken en heeft belangrijkere dingen te doen.darkadon schreef op woensdag 07 december 2005 @ 15:12:
pg wilde mij ook aanvallen heb gewoon ff pm gestuurt en gezegd dat me vloot weg was en dat al me geld in verdediging was gestopt. Hij is toen zijn aanval gestaakt.
aargh, 100 studenten op 1 kabelmodem, niet echt gezond om nu mijn vloten te commanderen.
[ Voor 11% gewijzigd door rapture op 07-12-2005 16:00 ]
10 Anti-ballistische raketten is toch wel genoeg? Ik heb op dit moment ~ 4500 punten. Verdere verdediging:
70 RL
80 KL
10 GL
5 Gauss
15 Ion
1 Kl. plan. koepel
1 Gr. plan. koepel
10 Anti-ballistische raketten
Dit is op me hoofdplaneet, dan heb ik ook nog 2 kolonie's. Bij die wil ik op hetzelfde niveau qua verdediging komen.
70 RL
80 KL
10 GL
5 Gauss
15 Ion
1 Kl. plan. koepel
1 Gr. plan. koepel
10 Anti-ballistische raketten
Dit is op me hoofdplaneet, dan heb ik ook nog 2 kolonie's. Bij die wil ik op hetzelfde niveau qua verdediging komen.
Jup, er zit er 1 in mijn zonnenstelselDus pas op en kijk of je members van P.G. vlakbij je zonnestelsel zijn.
[ Voor 41% gewijzigd door Aapenootjes op 08-12-2005 16:40 ]
lets pay him a visit?aapenootjes schreef op donderdag 08 december 2005 @ 16:39:
[...]
Jup, er zit er 1 in mijn zonnenstelselmaar zo sterk is die niet.
I'm with ya...lets smoke that bastard
Heeft er nog iemand resources teveel en die deze aan een goed doel wil schenken? te weten : het armoedige staaatje van Soul of a new machine.
Duurt me allemaal veel te lang.
Duurt me allemaal veel te lang.
ik heb wat deut over.. wie wil er met me ruilen tegen metaal?
heb 180.000 deut
heb 180.000 deut
Wie heeft er nog wat over voor een armzalige kolonie ver,ver weg?The mindkiller schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 00:35:
Heeft er nog iemand resources teveel en die deze aan een goed doel wil schenken? te weten : het armoedige staaatje van Soul of a new machine.![]()
Duurt me allemaal veel te lang.![]()
Een buitenlands vloot van sensuur levert grondstoffen af op .....
Metaal:1xxxx Kristal:xxxx Deuterium:xxxx
Heeft een van jullie dit bij me af geleverd als je het terug wilt dan kan dat niet ik moet nog een werf bouwen;) . In ieder geval BEDANKT
Metaal:1xxxx Kristal:xxxx Deuterium:xxxx
Heeft een van jullie dit bij me af geleverd als je het terug wilt dan kan dat niet ik moet nog een werf bouwen;) . In ieder geval BEDANKT
[ Voor 9% gewijzigd door siren op 10-12-2005 04:25 ]
hoi
ik heb 79000 Deuterium klaar liggen om teruilen voor 79000 kristal
ik heb het hard nodig
let op dit geld alleen voor mensen in Universum 3
ik heb mijn aanvraag in gedient voor jullie Alliance maar ik moet alleen nog aangenomen worden
ik heb het hard nodig
ik heb mijn aanvraag in gedient voor jullie Alliance maar ik moet alleen nog aangenomen worden
Help!!
Een vijandige vloot van natas van Planeet hoofd blerf [1:116:9] nadert Planeet xxxx [x:xxx:xx]. De missie is: aanvallen...
Ik wordt dus aangevallen, kan iemand mij helpen? Ik heb al mijn grondstoffen al weggestuurd, en diegene gemaild dat er niks meer valt te halen...
Ik heb echt veel geluk gehad, want hij moest nog 23 minuten vliegen!
Eerste keer dat ik wordt aangevallen, eigenlijk best wel spannend. 
Een vijandige vloot van natas van Planeet hoofd blerf [1:116:9] nadert Planeet xxxx [x:xxx:xx]. De missie is: aanvallen...

Ik wordt dus aangevallen, kan iemand mij helpen? Ik heb al mijn grondstoffen al weggestuurd, en diegene gemaild dat er niks meer valt te halen...
Ik heb echt veel geluk gehad, want hij moest nog 23 minuten vliegen!
edit:
Oke, hij heeft zichzelf volgens mij teruggetrokken, want ik zie hem niet meer. Als iemand me alsnog wil helpen mag diegene hem wel aanvallen.
Hij stuurt net het volgende:
"blijf maar wakker en blijf maar kijken
jij bent van de verkeerde alliantie dus jij bent de mijne ik krijg je wel
is het nu niet dan wel een andere x"
Dus als er iemand is die me kan helpen? Graag...
Oke, hij heeft zichzelf volgens mij teruggetrokken, want ik zie hem niet meer. Als iemand me alsnog wil helpen mag diegene hem wel aanvallen.
"blijf maar wakker en blijf maar kijken
jij bent van de verkeerde alliantie dus jij bent de mijne ik krijg je wel
is het nu niet dan wel een andere x"
Dus als er iemand is die me kan helpen? Graag...
[ Voor 44% gewijzigd door LuPo op 10-12-2005 11:12 ]
Bedankt voor je aanvraag, je hebt alleen nog niet genoeg posts op GoT. Verder post je nu in het topic van uni2. Uni3 heeft zijn eigen topic dingen over uni3 volgende keer daar posten.NRR schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 09:57:
hoi
ik heb het hard nodig
Hoeveel posts moet ik dan plaatsen ??victenn schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:14:
[...]
Bedankt voor je aanvraag, je hebt alleen nog niet genoeg posts op GoT. Verder post je nu in het topic van uni2. Uni3 heeft zijn eigen topic dingen over uni3 volgende keer daar posten.
Hier valt het volgende te vinden:
Maar volgens mij is dit inmiddels veranderd, en is het nu 20 techposts.Aanmelden bij de alliantie kan dus alleen:
- Als je je GoT username + GoT ID nummer kunt aantonen en je minimaal 1 week op Gathering of Tweakers geregistreerd bent en minimaal 10 techpost hebt.
- Als je geen GoT account hebt, maar wel door een bestaand alliantie lid wordt voorgedragen (als zijnde vriend/broer/zus/opa enz).
[ Voor 5% gewijzigd door LuPo op 10-12-2005 11:27 ]
als mijn broer bij alliance 2 zit kan hij mij dan voor dragen voor 3?LuPo schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 11:25:
[...]
Hier valt het volgende te vinden:
[...]
Maar volgens mij is dit inmiddels veranderd, en is het nu 20 techposts.
Ik heb net al gezegt dat dit topic over universum 2 gaat en voor universum 3 ga je naar een ander topic.
Ik heb je trouwens een ingame pm gestuurd met meer informatie.
Ik heb je trouwens een ingame pm gestuurd met meer informatie.
damn...verkeerde post ge-edit... wat stond hier nou ?

[ Voor 212% gewijzigd door Yellowneck op 11-12-2005 01:34 ]
Verwijderd
Als ik het goed begrepen heb dan krijgt iemand altijd en rapport met het spionage verslag en dus gele nek, hoeft hij niet nog eens 50 te sturen.
Is er oorlog? Tussen FDF en GoT? Ene PPl vraagt ook zoiets een paar berichtjes terug.
Ik heb niets gezien op het forum en wil inde toekomst lid worden van GOTII maar is dat wel slim dan? ik ben een kleine speler die zich gebashed worden niet kan permiteren nu.
Is er oorlog? Tussen FDF en GoT? Ene PPl vraagt ook zoiets een paar berichtjes terug.
Ik heb niets gezien op het forum en wil inde toekomst lid worden van GOTII maar is dat wel slim dan? ik ben een kleine speler die zich gebashed worden niet kan permiteren nu.
Onder de 5000punten heb je "n00bbescherming", alleen gevechten met max 5x punten verschil toegelaten. De meeste spelers zullen jou groen zien en kunnen niet aanvallen. Bovendien moet de aanval ook nuttig zijn voor de vijand, beginners vallen sneller onder "onbeduidende cijfers" (wat heb je aan een raid die maar 2k metaal opleverd). Ik filtreer ze ook uit als ik statistieken/inlichtingen verzamel.Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:41:
Als ik het goed begrepen heb dan krijgt iemand altijd en rapport met het spionage verslag en dus gele nek, hoeft hij niet nog eens 50 te sturen.
Maak je geen zorgen over de mogelijke oorlogen of sterke spelers. Wel over het feit of je een echte tweaker bent en aan de toelatingsvoorwaarden voldoet. Tijd voor een ingangsexamen.
[ Voor 30% gewijzigd door rapture op 10-12-2005 15:53 ]
Verwijderd
goede vraagVerwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 13:54:
Wat is het probleem tussen FDF en GoT 1&2 ?
aangezien het bijna Kerst is stel ik een verzoening voor

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 17:16 ]
Dat eerste wat je zei dat klopt; desbetreffende krijgt altijd een spionageverslagVerwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:41:
Tweede wat je zei klopt echter niet.
Want het spionageverslag dat diegene krijgt is in dit geval, omdat zijn sondes werden neergehaald
Dus hij kan dus wel degelijk een nieuwe vloot met spionagesondes sturen, omdat hij nog steeds niks van mijn planeet weet! (behalve de coordinaten dan)
je krijgt 2 berichten: een spionagerapport, met dus grondstoffen defense enz, en als ze neergehaald zijn een gevechtsrapport met "de verbinding met aanvallende etc"
What tha f*ck? .. Ook al zijn zijn spionagesondes neergehaald, dan krijgt ie nóg een spionagerapport te zien over mijn planeet?furby-killer schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 16:19:
je krijgt 2 berichten: een spionagerapport, met dus grondstoffen defense enz, en als ze neergehaald zijn een gevechtsrapport met "de verbinding met aanvallende etc"
Dat heb ik nooit gehad. Bij mij zijn al een aantal keren mijn sondes neergehaald bij het spioneren, en dan krijg je alleen maar zo'n lullig berichtje dat je sondes het niet gered hebben. Géén spionagerapport met grondstoffen/defense/onderzoek enzo dus.
PPL is melanie van FDF, zou dit een eerste kleine stapje naar vrede op uni2 zijn ?Verwijderd schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 15:53:
[...]
goede vraag
aangezien het bijna Kerst is stel ik een verzoening voor [afbeelding]
Zoja, je kan contact opnemen met got_alex (that is me). Ik ben diplo in uni2
"Is your mother proud of you ?"
Verwijderd
Dank je wel voor je berichtje.spider schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 17:23:
[...]
PPL is melanie van FDF, zou dit een eerste kleine stapje naar vrede op uni2 zijn ?
Zoja, je kan contact opnemen met got_alex (that is me). Ik ben diplo in uni2
Ik heb inmiddels een antwoord teruggestuurd.
Ik hoor en lees veel en wilde de vraag gewoon eens een keer rechtstreeks stellen.
Bericht gestuurd naar melanie, en 1 ontvangen.
Heb hem gevraagd om een diplo op me af te sturen. Mischien kunnen we er uitkomen.12-10 17:24:08 Melanie [1:390:5] Re:Geen onderwerpbeantwoord
Klopt.
Ik wilde het gewoon ff weten.
Klees zoveel berichten op ons forum dat er iets aan de hand zou zijn, en ik wil gewoon leuk spelen.
Kheb geen zin in oorlog.
Bedankt voor je reactie.
We kijken wel of van FDF wat komt.12-10 17:28:50 Melanie [1:390:5] Re:Re:Re:Geen onderwerpbeantwoord
Ik houd het even in gedachte.
Dank je wel voor je welwillendheid in gesprek te reden.
Ik neem aan dat we allemaal voor de lol aan dit spel meedoen en dat er dus geen reden is om elkaar express dwars te gaan zitten.
[ Voor 30% gewijzigd door spider op 10-12-2005 17:31 ]
mijn vloot is gecrasht vanacht...door iemand van FDF
dus mocht er iemand perongeluk wat over hebben...Devian (3:98:10)
Bah
ben 4000 punten kwijtAanvaller skimovic (3:158:5)
Wapens: 80% Schilden: 70% Romp beplating: 80%
Soort Slagschip
Aantal 202
Wapens: 1800
Schilden 340
Romp 10800
dus mocht er iemand perongeluk wat over hebben...Devian (3:98:10)
Bah
[ Voor 4% gewijzigd door Devian op 10-12-2005 17:33 ]
Hmm, ik had de stille hoop dat het wat zou minderen, maar terwijl ik ingesprek was, heb je gewoon nog een gotter verholpen van zijn vloot. Ererg jammer.12-10 03:04:08 skimovic [3:158:5] Re:Re:Re:Geen onderwerpbeantwoord
Wees gerust, ik ga ook regelmatig bij niet gotters langs. Maar met name spelers van GOTII maken het me wel erg makkelijk en erg winstgevend om even op de koffie te komen. Maar ik heb ookal genoeg niet gotters gepakt hoor, kijk maar naar bijvoorbeeld die maan van jestrovic. Ik pak gewoon alles binnen mn bereik en met een dikke winst, als een gotter een dikke winst biedt dan is hij de gelukkige, is het een ander dan pak ik die.
[ Voor 9% gewijzigd door spider op 10-12-2005 17:46 ]
Het is ook geminderd, dit keer was het er maar eentje
600k winst uit die crash,
Maar ik ben ook nog bij fco langsgeweest dus het was niet uitsluitend op GOT gericht hoor.
Wat niet wegneemt dat als ik er niet uitgeflikkerd was dit natuurlijk weer niet gebeurd was, jullie hebben het toch jezelf aangedaan...
Ja dat laat ik niet liggen natuurlijk aangezien ook al het schroot voor mij was.De volgende vloten kwamen elkaar tegen op 12-10 07:39:21, toen het tot een gevecht kwam:
Aanvaller skimovic (X:XXX:XX)
Wapens: XXX% Schilden: XXX% Romp beplating: XXX%
Slagschip 202
Verdediger Devian (X:XXX:XX)
Wapens: XXX% Schilden: XXX% Romp beplating: XXX%
K.Vrachtschip 3
G.Vrachtschip 12
L.Gevechtsschip 3
Z.Gevechtsschip 5
Kruiser 67
Slagschip 12
Recycler 3
Spionage Sonde 46
Zonneenergie Satelliet 25
Raketten 65
K.Laser 35
G.Laser 8
Gauss 7
Ion.K 31
K.Koepel 1
G.Koepel 1
After battle...
Aanvaller skimovic (X:XXX:XX)
Slagschip 197
Verdediger Devian (X:XXX:XX)
Vernietigd!
Hij steelt
51.221 Metaal, 18.767 Kristal en 61.455 Deuterium.
De aanvaller heeft een totaal van 300.000 Eenheden verloren.
De verdediger heeft een totaal van 3.768.000 Eenheden verloren.
Op deze coördinaten in de ruimte zweven nu 650.100 Metaal en 307.200 Kristal.
De kans dat een maan ontstaat uit het puin is 9 %.
-- Created by Takana's CR Converter v1.710 beta - Dragon Takana --
Maar ik ben ook nog bij fco langsgeweest dus het was niet uitsluitend op GOT gericht hoor.
Wat niet wegneemt dat als ik er niet uitgeflikkerd was dit natuurlijk weer niet gebeurd was, jullie hebben het toch jezelf aangedaan...
[ Voor 26% gewijzigd door Skimovic op 10-12-2005 18:34 ]
Verwijderd
erg lief doe je nietSkimovic schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:32:
Het is ook geminderd, dit keer was het er maar eentje![]()
![]()
[...]
Ja dat laat ik niet liggen natuurlijk aangezien ook al het schroot voor mij was.
zit je iets dwars?
als je er uitgezet bent om het tja gebeuren dan heb je zojuist een bondgenoot gecrasht. Vraag tja maar.
Jullie dat is niet devian. Die arme ziel heeft niks verkeerd gedaan tegen jou, behalve dan dat ie niet begrijpt dat ie zijn vloot moet saven s'nachts, wat trouwens al diverse keren in rondgaande berichten is verteld, foei devian. Dit kost de alliantie weer 4 punten.Wat niet wegneemt dat als ik er niet uitgeflikkerd was dit natuurlijk weer niet gebeurd was, jullie hebben het toch jezelf aangedaan...
Dus dat je er "uitgeflikkerd" bent uit GoT I, moet je niet verhalen op een Devian van GoT II.
of MGP, of enze. Die stonden buiten de beslissing en moeten het ook maar slikken wat de leiding bedenkt en mischien was devian het er wel helemaal niet mee eens dat je er uit gegooid was. Dat waren er nl een hoop. Dus heb medelijden met de arme zielen van GoT II, ze leven onder een dictatuur, en bovendien worden ze nog aangevallen ook door de mensen die uit de dictateur zijn gekomen....
Mooier kan ik het niet zeggen.
Ehh, devian, we hebben een NaP met de vriendelijke tja, en niet met FDF, en we hebben zeker niet een bondgenootschap met FDFDevian schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:49:
als je er uitgezet bent om het tja gebeuren dan heb je zojuist een bondgenoot gecrasht. Vraag tja maar.
[ Voor 20% gewijzigd door spider op 10-12-2005 18:54 ]
Dan wil ik ook duidelijk maken dat mijn crashes in de eerste plaats om WINST gaan, als ik zoals je hierboven ziet uit 1 ekele crash 600k winst haal kan het me niet schelen welke alliantie je voor je naam hebt staan. Dat is nou eenmaal de manier waarop het spel word gespeeld en anders was ik ook niet van plek 9800 naar plek 66 is het nu geloofik geklommen in het klassement. En er zijn verder ook genoeg niet gotters het slachtoffer geworden van mijn activiteit, waar denk je bijvoorbeeld dat die maan van jestrovic vandaan komt? ik ben ookal bij autobots, agc, .30plus. en nog veel andere allianties langsgeweest als daar winst viel te halen. Zo werd bijna tegelijkertijd met devian speler Fco gecrasht door het andere deel van mijn vloot. Ik zal echter ook niet ontkennen dat omdat GOT mij zo verraden heeft het wel extra lekker is om iemand van GOT/GOTII te pakken.
Als mensen dus zorgen dat er geen winst te halen valt zullen ze van mij ook geen last hebben.
En misschien dat openlijke officiele excuses van alle GOT capos en andere leiders ervoor zorgen dat ik de gotters wat ontzie
maar ik zeg er alvast bij dat ik dit soort kansen met 600k winst nooit zou laten liggen.
Als mensen dus zorgen dat er geen winst te halen valt zullen ze van mij ook geen last hebben.
En misschien dat openlijke officiele excuses van alle GOT capos en andere leiders ervoor zorgen dat ik de gotters wat ontzie
Ik ben het eigenlijk wel met skimovic eens, teveel diplomatie maakt het spel zeker niet leuker. En als je een sterke speler bent met een sterke vloot waarom zou je em dan niet gebruiken? Als ik het kon dan zou ik ook alles aanvallen wat winstgevend is.
Wij escusses en jij denkt er aan om ze wat te ontzien, tenzei ze hun floot niet hebben gesaved, dan kunnen we het net zo goed niet doen, omdat het verschil tussen escusses maken en niet maken, het zelfde is. Als je een vloot ziet, wordt de gerecyled door je.Skimovic schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:02:En misschien dat openlijke officiele excuses van alle GOT capos en andere leiders ervoor zorgen dat ik de gotters wat ontziemaar ik zeg er alvast bij dat ik dit soort kansen met 600k winst nooit zou laten liggen.
Kom eens met een beter voorstel. Een voorstel waar een NaP uit kan komen.
Laten we dit ingame verder voeren, dan worden we beide niet gehinderd.
[ Voor 6% gewijzigd door spider op 10-12-2005 19:20 ]
Verwijderd
ja, vrede op aardespider schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:12:
[...]
Wij escusses en jij denkt er aan om ze wat te ontzien, tenzei ze hun floot niet hebben gesaved, dan kunnen we het net zo goed niet doen, omdat het verschil tussen escusses maken en niet maken, het zelfde is. Als je een vloot ziet, wordt de gerecyled door je.
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 19:20 ]
Sorry hoor..maar damn..heb je dit nou zooooo haastig getyped..of merk je zelf niet dat het barst van de spelfouten? Niet kwaadaardig bedoeld ofzo. Maar verbaast me..aangezien u al 30 jaar bentspider schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:12:
[...]
Wij escusses en jij denkt er aan om ze wat te ontzien, tenzei ze hun floot niet hebben gesaved, dan kunnen we het net zo goed niet doen, omdat het verschil tussen escusses excusen maken en niet maken, het zelfde is. Als je een vloot ziet, wordt de gerecyled door je.
Laten we dit ingame verder voeren, dan worden we beide niet gehinderd.
@henkie hieronder: Nou, het kan aan mij liggen hoor, maar ik moet dat eerste stuk van hem wel 3-4 keer overlezen voordat ik er vat op krijg. En ja..wij maken een taal ja..maar niet de juiste. De juiste taal is ABN.
Dus zolang het maar leesbaar is maakt het niet uit of het helemaal belabberd is geschreven? Laten we dan meteen als overheid/land ophouden met zeiken over het inburgeren.We begrijpen ze immers toch? 't Is toch maar een kleine moeite om meteen juist NL's te schrijven.
Maargoed, nogmaals wil ik benadrukken dat ik het gewoon (heel) opzienbarend vind dat er zoveel spelfouten in zitten. De gemiddelde groep 8'er maakt zulke fouten geeneens, ja toch?. Niets persoonlijks bedoeld voor degenen die zich mogelijkerwijzer aangesproken voelen door mijn uitspraak.
[ Voor 48% gewijzigd door Yellowneck op 10-12-2005 20:58 ]
Verwijderd
hallo taalpurist, mag ik je erop wijzen dat taal wordt gemaakt door de taalgebruikers en niet door de taalgeleerden?YellowNeck schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 19:39:
[...]
Sorry hoor..maar damn..heb je dit nou zooooo haastig getyped..of merk je zelf niet dat het barst van de spelfouten? Niet kwaadaardig bedoeld ofzo. Maar verbaast me..aangezien u al 30 jaar bent
nou weet ik wel dat er een verschil is tussen taalgebruikers en taalmisbruikers, maar zolang duidelijk is wat er wordt bedoeld, heb ik er geen problemen mee
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2005 19:47 ]
Nog even hierop terugkomen, we zijn verder ingame ook in gesprek maar ik wou dit nog even openlijk kwijt, je hebt gelijk dat de meeste gecrashte spelers idd niks met mijn situatie te maken hadden. Maar is het niet juist net de essentie van GOT om de unschuldige spelers te pakken? Dusja waar zou ik dat geleerd hebben.spider schreef op zaterdag 10 december 2005 @ 18:51:
[...]
Jullie dat is niet devian. Die arme ziel heeft niks verkeerd gedaan tegen jou, behalve dan dat ie niet begrijpt dat ie zijn vloot moet saven s'nachts, wat trouwens al diverse keren in rondgaande berichten is verteld, foei devian. Dit kost de alliantie weer 4 punten.
Dus dat je er "uitgeflikkerd" bent uit GoT I, moet je niet verhalen op een Devian van GoT II.
of MGP, of enze. Die stonden buiten de beslissing en moeten het ook maar slikken wat de leiding bedenkt en mischien was devian het er wel helemaal niet mee eens dat je er uit gegooid was. Dat waren er nl een hoop. Dus heb medelijden met de arme zielen van GoT II, ze leven onder een dictatuur, en bovendien worden ze nog aangevallen ook door de mensen die uit de dictateur zijn gekomen....
Mooier kan ik het niet zeggen.
[...]
Ehh, devian, we hebben een NaP met de vriendelijke tja, en niet met FDF, en we hebben zeker niet een bondgenootschap met FDF