Als je foto's in discotheken wilt gaan maken die echt mooi zijn, dan moet je kunnen flitsen en tegelijkertijd de sluitertijd langer openzetten dan 1/60sec om de mooie sfeer erin terug te krijgen.andreict schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:52:
[...]
Ik wil hem gaan gebruiken om in op vakantie in de discotheken fotoos te maken. En dan niet van de omgeving maar de "echte stapfotoos".
Het probleem is dat er maar weinig camera's op pocket formaat zijn, ja ze passen wel in je pocket maar dan zit je broek weer niet lekker.
Heb ooit eens een qware dc003 gehad en dat ding deed precies waar ik om vroeg, fotoos maken redelijke kwaliteit en was erg klein, helaas is hij overleden aan de flitser.
Velen doen dit niet en dan krijg je gewoon hele basic flits foto's die naar mijn mening zo standaard zijn dat ze overal hadden gemaakt kunnen zijn. Je ziet dus niet meer dat het in een discotheek is. Daarnaast moet de camera ook op deze manier goed kunnen focussen in het donker...
Je kan ook kiezen om geen flits te gebruiken, maar dan heb je een gevoelige CCD nodig en een snelle en gevoelige lens...
Al deze kenmerken hebben die Aldi cams niet. Ik heb zelf de Canon Powershot S60 en gebruik deze voor partyfotografie. In het begin niet makkelijk met zo een "compact" camera, maar na veel oefening gaat mij dit erg goed af. De opvolger S80 is een stuk sneller, iets kleiner en lichter.
Als je een mooie camera wilt, koop die of de aankomende S90
Er zijn wel minder goede camera's ook van Canon die veel kleiner zijn en ook acceptabele foto's maken in dit soort omstandigheden zoals bepaalde Casio camera's kijk anders eens op dpreview.com
[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 09-03-2006 10:40 ]