Goedkope aldi/lidl/bouwmarkt/etc AV aanbiedingen [Deel 11] Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 50.006 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 26-09 23:50

n00bs

Het is weer Zomer!

andreict schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 08:52:
[...]

Ik wil hem gaan gebruiken om in op vakantie in de discotheken fotoos te maken. En dan niet van de omgeving maar de "echte stapfotoos".

Het probleem is dat er maar weinig camera's op pocket formaat zijn, ja ze passen wel in je pocket maar dan zit je broek weer niet lekker.

Heb ooit eens een qware dc003 gehad en dat ding deed precies waar ik om vroeg, fotoos maken redelijke kwaliteit en was erg klein, helaas is hij overleden aan de flitser.
Als je foto's in discotheken wilt gaan maken die echt mooi zijn, dan moet je kunnen flitsen en tegelijkertijd de sluitertijd langer openzetten dan 1/60sec om de mooie sfeer erin terug te krijgen.

Velen doen dit niet en dan krijg je gewoon hele basic flits foto's die naar mijn mening zo standaard zijn dat ze overal hadden gemaakt kunnen zijn. Je ziet dus niet meer dat het in een discotheek is. Daarnaast moet de camera ook op deze manier goed kunnen focussen in het donker...

Je kan ook kiezen om geen flits te gebruiken, maar dan heb je een gevoelige CCD nodig en een snelle en gevoelige lens...

Al deze kenmerken hebben die Aldi cams niet. Ik heb zelf de Canon Powershot S60 en gebruik deze voor partyfotografie. In het begin niet makkelijk met zo een "compact" camera, maar na veel oefening gaat mij dit erg goed af. De opvolger S80 is een stuk sneller, iets kleiner en lichter.

Als je een mooie camera wilt, koop die of de aankomende S90

Er zijn wel minder goede camera's ook van Canon die veel kleiner zijn en ook acceptabele foto's maken in dit soort omstandigheden zoals bepaalde Casio camera's kijk anders eens op dpreview.com

[ Voor 8% gewijzigd door n00bs op 09-03-2006 10:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Koffie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:29:
Ach gosh, de aloude discussie weer :z

Lekker makkelijk alles afzeiken wat niet in je straatje past, want de rest is allemaal kut.
Als iemand een aldi cam als instapper wil : prima. Kun je best acceptabele foto's mee maken voor af en toe een snapshotje.
Nee, je moet jezelf idd niet als profesionele fotograaf gaan verhuren met een aldi cam (met een simpele sijbersnot overigens ook niet).
Laat iedereen lekker in zijn waarde als hij iets dergelijks wil kopen en geef normaal advies ipv alles tot het bot af te zeiken (de typsiche AVH insteling: "ja als je nou nog ff doorspaart en er nog eens 500 euro bij legt heb je net ff iets beters" :X)
Waar het meer om gaat is dat je voor hetzelfde geld tegenwoordig een betere camera kan krijgen. Van bv Canon, Kodak etc...

Dan is het gewoon weggegooid geld. Hier op GOT en met de pricewatch proberen we elkaar toch allemaal te helpen om de beste aankoop te maken voor het minste geld?

Dan kan je gewoon echt niet serieus zijn om iemand een Aldi camera aan te smeren van 100 Euro. Zo iemand heeft bijna altijd achteraf spijt van zijn aankoop zeker gezien het doel van de koper: fotografie in discotheken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-09 15:40

FaceDown

Storende factor.

Ok, welke merkcamera met tasje, batterijen, lader, fatsoenlijk groot geheugenkaartje kun je dan kopen voor 90 euro?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:00

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Euh ... vaak bevat een aldi-cam-pakket het volgende :

- Camera
- Oplaadbare batterijen
- Oplader voor batterijen
- tasje
- CF kaartje (en dan geen lullig kaartje van 16Mb)

Dit alles krijg je vaak NIET bij andere budget merk camera's (en al helemaal niet bij het product waarnaar gelinkt werd) dan wordt het prijsverschil toch wel heel erg groot.

En blijkbaar hebben sommige users dan wel een heel vreemde methode om 'elkaar te helpen' ?

Tijd voor een nieuwe sig..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Voor zuipfoto's in disco's op vakantie en foto's waarop kerels hun kont laten zien heb je inderdaad een 300-euro camera nodig, jullie hebben gelijk. :)

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Onder fotografie in discotheken versta ik toch wel iets heel anders, maar goed...

Laat eerst die persoon maar duidelijk zijn wat zijn eisen en wensen zijn. En laat hem de specs van die Aldi cam neerzetten voordat we verder speculeren.

Mijn ervaring met de zogenaamde goedkope electronica spullen uit de Kijkshop, Aldi. Lidl etc zijn niet goed. Mensen denken dat ze voor weinig geld op de voorste rang zitten, maar meestal gaat het om merken als Marquant of bekend onder andere namen allemaal uit dezelfde fabriek. Slechte onderdelen, extreem slechte kwaliteit... enige voordeel is dat je altijd je geld kan terugkrijgen.

[ Voor 46% gewijzigd door n00bs op 09-03-2006 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

n00bs schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:54:
Onder fotografie in discotheken versta ik toch wel iets heel anders, maar goed...

Laat eerst die persoon maar duidelijk zijn wat zijn eisen en wensen zijn. En laat hem de specs van die Aldi cam neerzetten voordat we verder speculeren.
Ik versta daaronder met een 20D, Tamron 17-35 en 550EX rondschieten. Alles daaronder vind ik onder 'snapshots' vallen. Gelukkig nemen de meeste mensen (99%) wel genoegen met die snaps. Uit zijn verhaaltje maak ik niet op dat hij aan professionele partyfotografie wil gaan doen.

Overigens is het instellen van basale zaken als sluitertijd ook op medion cams vaak mogelijk.
Mijn ervaring met de zogenaamde goedkope electronica spullen uit de Kijkshop, Aldi. Lidl etc zijn niet goed. Mensen denken dat ze voor weinig geld op de voorste rang zitten, maar meestal gaat het om merken als Marquant of bekend onder andere namen allemaal uit dezelfde fabriek. Slechte onderdelen, extreem slechte kwaliteit... enige voordeel is dat je altijd je geld kan terugkrijgen.
Dan vraag ik me af wat je uberhaupt in dit topic doet, als je hier toch alleen rotzooi tegenkomt. Ik ken mensen genoeg die heel gelukkig zijn met hun goedkope medion spulletjes.

[ Voor 30% gewijzigd door FaceDown op 09-03-2006 10:59 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Wat ik in dit topic doe? andere goedkope lidl en aldi aanbiedingen meepikken :)

Ik zeg ook nergens dat hij professioneel bezig wilt zijn, daarom zeg ik toch net ook dat hij maar duidelijk zijn wensen en eisen moet neerzetten voordat je werkelijk iemand kan adviseren.

Verder vind jij dus dat je voor fotografie van die doeleinden minstens een 20D nodig hebt, ik zeg alleen wat je werkelijk minstens nodig hebt (IMHO) ;) ik heb de foto's van verschillende personen gezien in het "partyfotografie topic" en ik moet zeggen dat ik niet bepaald onder de indruk van de meeste foto's van de meeste mensen ben met hun "pro" outfit ;)

Maar goed laten we weer gezellig ontopic doen :>

[ Voor 12% gewijzigd door n00bs op 09-03-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hen3s
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10:07
Ondertussen ben ik nu wel benieuwd naar de specs van de Aldi camera......!!!

Gisteren heb ik de volgende bij Schlecker besteld voor € 129.99;

Praktica Digitale Camera Luxmedia 5203

================ specs ++++++++++++

Digiatle camera met 5.1 MP CCD met 2.4" TFT kleurenmonitor met 3 x optische en 4 x digiatle zoom. Menu in 12 talen
Objectief f: 5.95 - 17.4 mm / F: 2.8-4.8
Zoom: 3 x optisch en 4 x digitaal
Scherpteinstelling Contrastautofocus
Scherptebereik normaal: 80 cm - oneindig. Makro: 5-10 cm, (tele) 20 cm-50 cm.
Vermogen Foto: 3264x2448 (geinterpoliert), 2560x1920, 2560x1712(3:2), 2272x1704, 1600x1200, 640x480 Video: 160x120, 320x240, 640x480
Gevoeligheid Auto: ISO 50,100,200
Kleureneffecten: Normaal, Sepia, Zwart/Wit, Negatief
Verlichting automatisch of manuel +/- 2,1EV in 1/3 EV stappen
Flits automatisch, rode ogen reducering
Zelfontspanner 2 of 10 seconde voorlooptijd
LCD-Monitor 2.4" TFT kleurenmonitor, beeldschermdiagonaal: ca. 6,1 cm.
Video opname 160x120, 320x240, 640x480 (@30fps) - MPEG4
Geheugenmedium: 32MB intern geheugen uit te breidde met een SD Card
Formaat: JPEG, EXIF 2.2, MPEG4, DPOF, PIMII
TV functie: beeldweergave over de TV, NTSC en PAL
Overige functies foto's draaien en grote veranderen, TV-Out, Luidspreker, direct print op printer
Afmetingen 89 x 60 x 28 mm.
Gewicht ca. 140 gr. (Zonder batterijen)
Systeemvoorwaarde: Windows 98SE/2000/ME/XP

[ Voor 2% gewijzigd door Hen3s op 09-03-2006 11:42 . Reden: prijs erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Maar dat is niet echt goedkoper dan merk camera's
http://www.redcoon.nl/red...0/maxPrice/290/index.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Oh nou is praktica al geen merk meer. :D

Maar ja ze bestaan ook nog maar ruim 100 jaar. Geeft wel iets aan hoeveel je er vanaf weet (nofi).

[ Voor 57% gewijzigd door FaceDown op 09-03-2006 13:26 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Sorry ik zag alleen de specs niet de naam van het merk...

Anyway ik heb nog geen resultaten van digitale praktica gezien. Het feit dat praktica al lang bestaat in de analoge fotografie wil echter niet zeggen dat hun digitale kwaliteit net zo goed is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Als je op de site van praktica kijkt dan valt op dat er totaal geen lijn zit in de modellen camera's en da de body's van de camera's wel heel sterk doen denken aan camera's van andere bekende merken. Het zou me dus niets verbazen als ze hun camera's geheel kant en klaar kopen en dat het enige verschil is dat ze hun naam er op zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 30-12-2021
Koffie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 10:50:
Euh ... vaak bevat een aldi-cam-pakket het volgende :

- Camera
- Oplaadbare batterijen
- Oplader voor batterijen
- tasje
- CF kaartje (en dan geen lullig kaartje van 16Mb)

Dit alles krijg je vaak NIET bij andere budget merk camera's (en al helemaal niet bij het product waarnaar gelinkt werd) dan wordt het prijsverschil toch wel heel erg groot.

En blijkbaar hebben sommige users dan wel een heel vreemde methode om 'elkaar te helpen' ?
Had ik toch al voorgerekend?
Varta batterijen - 20 euro,
Tasje - 5 euro
256mb kaartje - 20 euro

Dan praten we over een schokkende 45 euro voor kwaliteits producten. Als je een beetje slim shopt ben je dus 50 euro meer kwijt voor een merk + goeie spulletjes erbij. Ik moet hierbij vermelden dat ik ook weleens oplaadbare batterijen met spannende krachttermen opdruk van de lidl heb getest. Ze hadden meer Mah's dan mijn Varta's (2300-1900 geloof ik) maar de Varta's gingen meer dat 2 keer zolang mee :o Ze waren inderdaad 1 tientje duurder :P Ik betaal graag een tientje extra als het op batterijen aankomt want als die vliegensvlug leeg gaan is de lol er snel af :/ Ja ik heb gewoon tig keer op de knop lopen rammen totdat ze leeg waren B) . Verder hoor je wel vaak problemen met Aldi cams, ik ben echt niet anti Aldi spullen maar weet ook dat je de juiste spullen eruit moet halen. Het ene moment hebben ze koopjes en het andere moment slaat de marktprijs om van merk spul waardoor ze te duur worden. Dit is te zien aan hun tv's en ook aan de camera's, echt voordeel is het niet meer. In een gek geval kan het natuurlijk ook een fantastisch ding zijn voor het geld en elk merk apparaat hoeft ook niet goed te zijn. Je kunt ook de pocket dv kopen bij Nol's shop op rtl4 :D

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 09-03-2006 15:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Sinds vallen GP Powerbank oplaadbare batterijen met een snellader daaronder :?
Vaak zit er bij een (medion) camera een complete GP Powerbank set hoor.

Maar genoeg nu.

Ik heb iig lang genoeg plezier van mijn Aldi medion cam :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jiriki
  • Laatst online: 22-09 00:04
Praktica is trouwens het oude merk niet meer, maar zoiets als Commodore, naam is overgekocht en dekt nu een hele lading aan chinese budget spullen.

"Yes," said the skull. "Quit while you're a head, that's what I say." -- (Terry Pratchett, Soul Music)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eduardtee
  • Laatst online: 30-06 10:03
Heeft iemand ervaringen met de Provision Divx speler die wordt aangeboden in het Blokker krantje (geldig van 6 maart t/m 15 maart)??? Kost 39,95...
Wel wat oudere ervaringen met Provision gevonden, maar geen die per se slaan op deze aanbieding...

EDIT: even nog wat extra info.. is voor m'n vriendin die nu een PS2 als DVD-speler gebruikt. Maar deze is niet regiovrij, dus zoekt ze een DVD-speler die regiovrij is. Ze kan in principe een betere betalen (bijv. een A-merk), maar ze is niet super-kritisch. Maar als dit soort apparaten echt prut produceren, kan ze misschien beter voor een A-merk gaan...

[ Voor 42% gewijzigd door eduardtee op 09-03-2006 23:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jiriki schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:37:
Praktica is trouwens het oude merk niet meer, maar zoiets als Commodore, naam is overgekocht en dekt nu een hele lading aan chinese budget spullen.
Praktica stond vroeger bekend om zijn "goedkope" camera's en was dus echt een bud(get) merk.
Werd volgens mij geproduceerd in het voormalige oostblok?

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 09-03-2006 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

eduardtee schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 23:38:
Heeft iemand ervaringen met de Provision Divx speler die wordt aangeboden in het Blokker krantje (geldig van 6 maart t/m 15 maart)??? Kost 39,95...
Wel wat oudere ervaringen met Provision gevonden, maar geen die per se slaan op deze aanbieding...

EDIT: even nog wat extra info.. is voor m'n vriendin die nu een PS2 als DVD-speler gebruikt. Maar deze is niet regiovrij, dus zoekt ze een DVD-speler die regiovrij is. Ze kan in principe een betere betalen (bijv. een A-merk), maar ze is niet super-kritisch. Maar als dit soort apparaten echt prut produceren, kan ze misschien beter voor een A-merk gaan...
Ik niet met die aanbieding, ken wel mensen met de oudere provision dingen en ze werken redelijk... als je niet perse DivX gaat gebruiken zou ik voor 40-50 Euro een Sony DVD speler halen :) (beeldkwaliteit is echt 10x beter, sneller en meer compatible met verschillende merken DVD's)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Zo'n provisionspeler is prima. Slikt alles (is mijn ervaring) en de beeldkwaliteit is gewoon goed. Ik zou niet weten wat een a-merk speler daaraan zou kunnen verbeteren.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

FaceDown schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:03:
Zo'n provisionspeler is prima. Slikt alles (is mijn ervaring) en de beeldkwaliteit is gewoon goed. Ik zou niet weten wat een a-merk speler daaraan zou kunnen verbeteren.
Ik heb de kwaliteit direct naast elkaar gezien Provision en een Sony... je ziet dus na het goed instellen van de Sony echt veel verschil in kwaliteit, daarnaast is de Sony sneller, slikt bepaalde DVD's die de Provision toch weer niet of haperend pakt, de Sony ziet er naar mijn mening strakker uit... en kost zo goed als hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Koffie schreef op donderdag 09 maart 2006 @ 16:34:
Sinds vallen GP Powerbank oplaadbare batterijen met een snellader daaronder :?
Vaak zit er bij een (medion) camera een complete GP Powerbank set hoor.

Maar genoeg nu.

Ik heb iig lang genoeg plezier van mijn Aldi medion cam :Y)
ahhhh 80 euro incl. gp lader en batterijen??? Als dat waar is dan gewoon kopen :) of je afvragen hoeveel er nog overblijft voor de camera onderdelen ;)
Ik wist trouwens niet dat ze er gp bij deden maar dat is bij de dure medion modellen lijkt mij zo. Zat je zelf te klagen over grote prijsverschillen van de adviezen en dan zeg je nu dit :P

Hij staat nu op de site, geen extra geheugenkaartje, het tasje is echt goedkoop en je hebt 1 batterij.
Het probleem is dan hoe lang gaat die batterij mee en 1 batterij kan erg lastig zijn. Ik zie alleen digitale zoom wat onbelangrijk is, mijn moeder heeft een olympus 3x zoom 3of4 megapixels voor 129 euro gehaald.

• 5 megapixels
• 4x digitale zoom
• 1,7 inch TFT kleurendisplay
• ook te gebruiken als webcam
en camcorder
• compact formaat 95 x 55 x 21 mm
• inclusief 1 Li-ion accu, adapter,
tafelstatief, tasje, USB-kabel,
beeldbewerkings- en
driversoftware
• automatische en handmatige
witbalans
• zelfontspanner
• 32 MB intern geheugen

[ Voor 44% gewijzigd door BARACUS op 10-03-2006 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Als iemand ervaring heeft met deze camera hoor ik het graag! Ik zoek nog een kadotje voor mijn vriendin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Ik zeg niet dat er nu GP bijzit, maar mijn ervaring is dat bij de Medion cams genoemde stuff er wel bijzat. Ook liev van aldi/medion : alsti stuk is onder garantie krijg je vaak gewoon een hele nieuwe set (incl. alles) van vaak een nieuwer model.
offtopic:
Toen mijn medion na ca. 1 jaar stuk ging heb ik heel snel een nieuwe camera gekocht (een finepix S7000), de cam onder garantie geclaimed, een hagelnieuwe gekregen (was 1Mp meer ofzo) daar de CF en batterijen uitgehaald en die voor ongeveer mijn aanschaf prijs verkocht 8)7

edit : ah die cam staat dus nu wel op de aldi site ? Strax eens kijken wat er nu allemaal wel of niet bijzit.

[ Voor 10% gewijzigd door Koffie op 10-03-2006 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

n00bs schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:16:
Ik heb de kwaliteit direct naast elkaar gezien Provision en een Sony... je ziet dus na het goed instellen van de Sony echt veel verschil in kwaliteit, daarnaast is de Sony sneller, slikt bepaalde DVD's die de Provision toch weer niet of haperend pakt, de Sony ziet er naar mijn mening strakker uit... en kost zo goed als hetzelfde.
Ik zou dat niet al te snel zeggen. Mijn ervaring is dat budgetspelers vaak gekopieerde dvd's makkelijker pakken dan merk dvd spelers. Ze zijn gewoon minder kieskeurig.

Als je er meer zekerheid over wilt hebben dan moet je op vcdhelp.com kijken, daar zie je voor elke speler staan wat ze allemaal slikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Maar kunnen die Medion Cams een beetje macro foto's maken? Hoef geen mega kwaliteit te zijn...maar werkbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik kan mij herinneren dat er een tijd geleden voorbeeld foto's op een site stonden... die foto's die ik toen gezien had, waren erg korrelig, ruizig, veel chromatische aberatie, onscherpte etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Oscar Mopperkont schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 10:26:
[...]

Ik zou dat niet al te snel zeggen. Mijn ervaring is dat budgetspelers vaak gekopieerde dvd's makkelijker pakken dan merk dvd spelers. Ze zijn gewoon minder kieskeurig.

Als je er meer zekerheid over wilt hebben dan moet je op vcdhelp.com kijken, daar zie je voor elke speler staan wat ze allemaal slikken.
Ben ik het helemaal met je mee eens...

Ik zal eens even opzoeken welk typenummer van Sony het was. Ik was zelf echt heel erg verrast over de kwaliteit (van de Sony) en de makkelijkheid waarmee die echt de meeste brakke DVD's nog kon inlezen. Toen bij de mediamarkt gekocht en was ook zeer goed getest.

En echt zelfs het meisje voor die was, zag een enorme verbetering in het beeldkwaliteit (zelfde bekabeling)

[ Voor 3% gewijzigd door n00bs op 10-03-2006 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 17:02
FaceDown schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 00:03:
Ik heb vorig jaar bij de ALDI een DIVX speler gekocht van een vergelijkbaar merk; dat ding gaf vorige maand dus de geest, bleef hangen op de layer change.

Nu dus voor twee tientjes meer op ebay.de een Toshiba gekocht. Voor mij geen B-merk zooi meer.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michael Knight
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:10

Michael Knight

Moderator Consumentenelektronica

KITT, I need you buddy!

Had eerst een budget dvd-speler van technika, die speelde alle recordables perfect af maar gaf problemen met goede originele dvd`s (layerchange, menu`s, geluid niet synchroon etc.).

Mijn nieuwe panasonic speelt alles perfect af, laadt beter en beeld/geluidskwaliteit is gewoon hoger. Daarbij kan de beeld/geluidskwaliteit van een budgetspeler gewoon niet tippen aan die van een duurdere speler...er is ergens op bezuinigd he :) Vaak crappy firmware, niet werkende subs, crashen, ruis etc.

Met de aanschaf van dit soort dingen, moet je op de gok kopen bij aldi/lidl/wherever... als het niet goed is meteen terug. Werkt het goed, dan heb ej er vaak lang plezier van. :)

(Zeldzame) retrogames en meer --> Aangeboden op V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dinsdag 14/03 is er in België bij Lidl een externe harde schijf verkrijgbaar met een totale capaciteit van 300 GB, van het merk TARGA: http://www.lidl.be/be/hom...p.Externe_harddisk_300_GB

Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.be/C1256C790050C7BC/images/BE.06_3287/$file/06_3287_b.jpg

Wat zijn de ervaringen met harde schijven van het type Targa?
Zijn deze externe schijven op de één of andere manier aan te sluiten op een stand-alone dvdspeler (waarschijnlijk niet)?
Welke externe opslagmedia kunnen eventueel wel worden aangesloten op een dvd-speler, zodat er rechstreeks van de schijf DivX kan worden ingelezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Ik ken alleen Targa computers. Da's zo'n beetje te vergelijken met medion qua prijs. De kwaliteit is over het algemeen wat minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 18:07:
Dinsdag 14/03 is er in België bij Lidl een externe harde schijf verkrijgbaar met een totale capaciteit van 300 GB, van het merk TARGA: http://www.lidl.be/be/hom...p.Externe_harddisk_300_GB

[afbeelding]

Zijn deze externe schijven op de één of andere manier aan te sluiten op een stand-alone dvdspeler (waarschijnlijk niet)?
Welke externe opslagmedia kunnen eventueel wel worden aangesloten op een dvd-speler, zodat er rechstreeks van de schijf DivX kan worden ingelezen?
Prijzig als dat werkelijk een B merk schijf is. Seagate External Drive, 300GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire, 8MB) € 185,-

Je zou even moeten uitzoeken, wat voor merk schijf erin zit. Want ik dacht niet dat Targa zelf hard discs produceerde

[ Voor 7% gewijzigd door n00bs op 10-03-2006 19:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 24-09 16:27
n00bs schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:18:
[...]

Prijzig als dat werkelijk een B merk schijf is. Seagate External Drive, 300GB (7200rpm, USB 2.0 & Firewire, 8MB) € 185,-

Je zou even moeten uitzoeken, wat voor merk schijf erin zit. Want ik dacht niet dat Targa zelf hard discs produceerde
http://www.completer.nl/o..._Diskdrive__Harddisk.html

kijk hier eens gasten... 300 gb voor 130 euros van maxtor. is een aanbieding met firewire kost ie wat meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

D'r is ook een toetsenbord+muis in de aanbieding deze week :)

Volkomen draadloos

Afbeeldingslocatie: http://aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_11/BILD03.JPG

Voor de schappelijke prijs van €18.99

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 10-03-2006 19:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Targa heeft welliswaar eigen schijven, maar volgens mij is dat vaak gewoon gerelabelde merk-meuk, dus wellicht dat je er een koopje uit kan slaan ?
(hoewel die maxtor aanbieding goedkoper is zo te zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Koffie schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 20:40:
Targa heeft welliswaar eigen schijven, maar volgens mij is dat vaak gewoon gerelabelde merk-meuk, dus wellicht dat je er een koopje uit kan slaan ?
(hoewel die maxtor aanbieding goedkoper is zo te zien)
Deze merken produceren uiteraard zelf geen harde schijven. Ik heb vorig jaar in de Aldi (B) een Medion externe HD van 250gb gekocht en was uiteraard benieuwd wat er in stak zonder het ding te moeten slopen. Met een prog. als Everest Home Edition even opgesnord en dan kreeg ik een typenr.
Dan via Google gezocht kreeg ik volgende resultaat: Seagate Baraccuda 7200.8.
Reken maar dat als je hetzelfde doet met die Targa-schijf er ook wel een bekend merk zal opduiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Laatst had iemand het over een wd schijf in die Lidl dingen, maar dat is natuurlijk altijd even afwachten omdat ze een goedkopere batch bij een ander kunnen halen. En ja er zijn geen vage Chinezen die schijven op een zoldertje fabriceren, volgens mij heb je niks anders dan de bekende merken :?

[ Voor 29% gewijzigd door BARACUS op 10-03-2006 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-09 22:29
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 12:14:
[...]

Ik heb vorig jaar bij de ALDI een DIVX speler gekocht van een vergelijkbaar merk; dat ding gaf vorige maand dus de geest, bleef hangen op de layer change.

Nu dus voor twee tientjes meer op ebay.de een Toshiba gekocht. Voor mij geen B-merk zooi meer.
Beetje jammer.... op die Aldi zooi zit 3 jaar garantie even bellen en een nieuwe.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W00fer
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Ja dat kan met die aldi en of lidl spelers daar kan je zo'n HD aanhangen. Feit blijft wel dat hij soms maar 1 partitie ziet of dat het laden zeker 5 minuten kan duren als je er aardig wat films op hebt staan, maar het werkt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

W00fer schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 00:12:
[...]

Ja dat kan met die aldi en of lidl spelers daar kan je zo'n HD aanhangen. Feit blijft wel dat hij soms maar 1 partitie ziet of dat het laden zeker 5 minuten kan duren als je er aardig wat films op hebt staan, maar het werkt wel.
Over welke aansluiting beschikken deze spelers dan, die de andere meer gerenommeerde merken (Sony, Philips,...) niet hebben? Beetje vreemd. :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:09:
[...]

Over welke aansluiting beschikken deze spelers dan, die de andere meer gerenommeerde merken (Sony, Philips,...) niet hebben? Beetje vreemd. :?
USB. Eigenlijk de bedoeling dat je je usb stick erin gooit maar een hd kan ook.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RudiVader schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 12:53:
[...]

USB. Eigenlijk de bedoeling dat je je usb stick erin gooit maar een hd kan ook.
Een HD ook? Dacht dat het alleen met flashgeheugen werkte..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 11 maart 2006 @ 20:45:
[...]
Een HD ook? Dacht dat het alleen met flashgeheugen werkte..
Nee een HD niet! :) Dat hebben genoeg tweakers geprobeerd en heeft nooit echt goed gewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjolmers
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-06 17:05

sjolmers

het leven is té kort, geniet!

[afbeelding]

Heb een Targa schijf ban 250Gb hier staan uit een aanbieding van vorig jaar, zit gewoon een WD schijf in met 8MB cache. En de ervaring met dat dingetje is gewoon goed.

adr opleidingen en meer adr opleidingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 16:36
Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:31:

Volkomen draadloos

[afbeelding]

Vorige keer was dat werkelijk een enorm bagger ding. Muis kan geen enkele ondergrond fatsoenlijk hebben en als je echt snel tiept slaat het toetsenbord letters over. Mijn vriendin is geen computer freak, maar zelfs zij kon d'r niet fatsoenlijk mee werken!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Afbeeldingslocatie: http://www-shop.holland-java.nl/content/prod_images/normal/9180.png
Op de achterpagina van de nieuwe Karweikrant staat de Robospot te koop voor € 99,-. Dat is een flitspalen melder via GPS. Dus legaal in Nederland. Soort gelijke oplossingen van Quintezz staan bij Halfords voor minstens het dubbele in de schappen.
De krant staat zelf nog niet online en heb maar een plaatje bij een andere toko geleend.

SPECIFICATIES ROBO-SPOT
  • Waarschuwing voor flitspalen, laser-,radar- en traject-controle op basis van GPS navigatie techniek.
  • Uniek DDW -Dynamic Distance Warning- systeem! De waarschuwingsafstand wordt bepaald door de rijsnelheid, naarmate u harder rijdt wordt u verder van te voren gewaarschuwd.
  • Opslag capaciteit voor 7.000 locaties.
  • Geschikt voor heel Europa
  • Nauwkeurige GPS plaatsbepaling.
  • Locaties kunnen gratis via Internet geupdated worden, geen abonnementskosten.
  • Compleet geleverd incl. software, aansluitkabels voor auto en PC.
  • Vriendelijk geprijsd
  • 2 jaar garantie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17:46

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Verwijderd schreef op vrijdag 10 maart 2006 @ 19:31:

Volkomen draadloos

[afbeelding]

Het dubbele en je hebt een prima logitech geval. Ik heb de mx100. Alles werkt prima. "Niks mis mee. Ik denk dat het toetstenbord wel mee valt qua kwaliteit. Maar dat soort muisen. Voelt slecht. muist slecht. Ziet meestal niet lekker in de hand. ( heb een middag bij een vriend gewerkt op een medion. Toen ik thuis kwam heb ik eventjes mijn logi omhelst. zo slecht was dat ding)

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffie

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

RudiVader schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:40:
[afbeelding]
Op de achterpagina van de nieuwe Karweikrant staat de Robospot te koop voor € 99,-. Dat is een flitspalen melder via GPS. Dus legaal in Nederland. Soort gelijke oplossingen van Quintezz staan bij Halfords voor minstens het dubbele in de schappen.
De krant staat zelf nog niet online en heb maar een plaatje bij een andere toko geleend.

SPECIFICATIES ROBO-SPOT
  • Waarschuwing voor flitspalen, laser-,radar- en traject-controle op basis van GPS navigatie techniek.
  • Uniek DDW -Dynamic Distance Warning- systeem! De waarschuwingsafstand wordt bepaald door de rijsnelheid, naarmate u harder rijdt wordt u verder van te voren gewaarschuwd.
  • Vriendelijk geprijsd
  • 2 jaar garantie
Ziet er niet duur uit. Op internet vond ik al een aanbieding van €159,- voor dit apparaat (adviesprijs schijnt 169 te zijn ?).
Overwegen waard ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Merk spullen zijn erg in prijs verlaagd dus de vraag is of het nog de moeite waard is zo'n merkloos ding. Sowieso zijn de duurdere merk bordjes en muizen de moeite waard om je geld aan uit te geven, het voelt zo beter aan en vaak 3/5 jaar garantie. Het is nu toch stukken haalbaarder, 50 euro kom je al een heel eind daar kreeg je eerst 1 bord met draad voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr.d0hage
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21-09 09:49
RudiVader schreef op zondag 12 maart 2006 @ 15:40:
[afbeelding]

SPECIFICATIES ROBO-SPOT
  • Vriendelijk geprijsd
  • 2 jaar garantie
erg mooie aktie!
Maar ik vraag me af zouden de updates via de leverancier komen, of kan je ook bv updates van flitspalen sites erop zetten? Want ik kan me nog de LeadTek Speeding Master herinneren en die heeft tot nu toe nogsteeds geen updates ervoor uit gebracht. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
mr.d0hage schreef op zondag 12 maart 2006 @ 16:16:
[...]

erg mooie aktie!
Maar ik vraag me af zouden de updates via de leverancier komen, of kan je ook bv updates van flitspalen sites erop zetten? Want ik kan me nog de LeadTek Speeding Master herinneren en die heeft tot nu toe nogsteeds geen updates ervoor uit gebracht. :(
Op het forum van Flitsservice.nl wordt het apparaat de grond in getrapt omdat ze de gegevens van flitspaal.nl erin zouden hebben. Dus volgens hun jatten ze de gegevens. In hoeverre dat zo is, kan moeilijk gezegd worden en of dit wel zo 'jatten' is betwijfel ik ook.
Overgens las ik wel dat Conrad het ding een paar maanden terug voor € 89,- had liggen.
Verder schijnt het (nog) niet mogelijk te zijn om eigen palen erin te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Je bent sowieso niet goed bij je hoofd als je zo'n apparaat nodig hebt. Nu zal ik wel wat commentaar krijgen maar leg eens uit waar het precies goed voor is behalve de openbare weg onveilig maken.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 12-03-2006 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
Omdat ik veiliger rij wanneer ik mijn blik op de weg houd dan wanneer ik continu op mijn snelheidsmeter moet kijken?

Of ik nu 60 of 63 rijd maakt, mits ik voldoende afstand houd en anticipeer, kwa veiligheid niks uit, maar ik kreeg het afgelopen jaar wel 2 onzinbekeuringen thuisgestuurd voor dit soort wangedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BARACUS schreef op zondag 12 maart 2006 @ 17:08:
Je bent sowieso niet goed bij je hoofd als je zo'n apparaat nodig hebt. Nu zal ik wel wat commentaar krijgen maar leg eens uit waar het precies goed voor is behalve de openbare weg onveilig maken.
Handig voor als je in een onoplettend moment die palen voorbijstoomt en je weer extra bijdrage aan de staat mag afdragen.

Sorry hoor maar als je echt altijd aan de snelheid houd en veel op de weg zit dan val je meer uit de toom dan dat je met de stroom meerijd en af en toe de kans loopt om op de foto te komen. Maar dat is mijn mening en erg off topic.. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
[off-topic]Dit is de hele discussie over de 'noodzaak' van flitsservice.nl.
  • Het overgrote merendeel van de snelheidsboetes is de boete voor 5km (na correctie) te hard.
  • Nagenoeg alle ongelukken waarbij snelheid een rol speelt, zit bij één van de partijen een alcohol luchtje aan.
  • Op de plaatsen waar flitspalen staan, gebeuren nauwelijks ongelukken. Terwijl Koos Spee zegt dat men controlleert voor de verkeerveiligheid.
  • Uit cijfers van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat zelf blijkt dat slechts 3% als oorzaak het "te snel rijden" heeft. Daarentegen heeft bv. al 19% als oorzaak het niet verlenen van voorrang.
  • Daarnaast is flitsen geen oplossing voor het voorkomen van ongelukken. De fout wordt je pas na 6 weken gemeld door het CJIB en dus rij je in de tussenliggende periode nog steeds te hard.
Dus openbare weg onveilig maken is totaal niet aan de orde. En wees dan blij dat de personen die zo'n ding nodig hebben, op die 1600 plaatsen in Nederland waar zo'n paal staat, in ieder geval wel veilig rijd.
Wat mij betreft nu al meteen einde discussie. Deze kan op het forum van flitsservice.nl voortgezet worden. En lees dit.
[/off-topic]

[ Voor 5% gewijzigd door Rudi Vader op 12-03-2006 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verwijderd schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:51:
[...]

Handig voor als je in een onoplettend moment die palen voorbijstoomt en je weer extra bijdrage aan de staat mag afdragen.

Sorry hoor maar als je echt altijd aan de snelheid houd en veel op de weg zit dan val je meer uit de toom dan dat je met de stroom meerijd en af en toe de kans loopt om op de foto te komen. Maar dat is mijn mening en erg off topic.. :X
Iedereen rijdt te hard dus doe ik dat maar ook, ik vroeg om goede argumenten. Dus voor 2 lullige boetes per jaar voor 5 kilometer te hard schaf jij een apparaat van 100 euro aan. Geloof je zelf toch niet, als je zo'n ding wilt kachel je altijd flink te hard.
Toff schreef op zondag 12 maart 2006 @ 19:47:
Omdat ik veilig rij wanneer ik mijn blik op de weg houd dan wanneer ik continu op mijn snelheidsmeter moet kijken?

Of ik nu 60 of 63 rijd maakt, mits ik voldoende afstand houd en anticipeer, kwa veiligheid niks uit, maar ik kreeg het afgelopen jaar wel 2 onzinbekeuringen thuisgestuurd voor dit soort wangedrag.
63+ correctie ga je al 15 kilometer te hard of rijdt je 60 op de snelweg :P Het is toch wangedrag je rijdt te hard die regels stellen ze niet voor niks op. Weer zo'n slap excuus en zielig praatje, je doet het toch echt zelf. Net als hierboven, voor 2 bekeuringen ga je zo'n duur ding aanschaffen, tuurlijk.
RudiVader schreef op zondag 12 maart 2006 @ 21:54:
[...]

[off-topic]Dit is de hele discussie over de 'noodzaak' van flitsservice.nl.
[list]
• Het overgrote merendeel van de snelheidsboetes is de boete voor 5km (na correctie) te hard.
Voor die enkele lullige keer dat je 5km te hard gaat ga je niet zo'n ding kopen of je moet chronisch te hard rijden.
• Nagenoeg alle ongelukken waarbij snelheid een rol speelt, zit bij één van de partijen een alcohol luchtje aan.
Milieu, geluidsoverlast.
• Op de plaatsen waar flitspalen staan, gebeuren nauwelijks ongelukken. Terwijl Koos Spee zegt dat men controlleert voor de verkeerveiligheid.
• Uit cijfers van het Ministerie van Verkeer en Waterstaat zelf blijkt dat slechts 3% als oorzaak het "te snel rijden" heeft. Daarentegen heeft bv. al 19% als oorzaak het niet verlenen van voorrang.
• Daarnaast is flitsen geen oplossing voor het voorkomen van ongelukken. De fout wordt je pas na 6 weken gemeld door het CJIB en dus rij je in de tussenliggende periode nog steeds te hard.
[/list]
Ach het schijnt toch te helpen, op plekken zie je mensen nu ineens netjes aan de snelheid houden onder de dreiging van een boete. Waarom steeds excuses verzinnen waarom je te hard rijdt, dan moet je net zo stoer de boete incasseren. Baal je van die palen rijdt dan allemaal netjes, dan roesten ze binnen 1 jaar weg.
Dus openbare weg onveilig maken is totaal niet aan de orde. En wees dan blij dat de personen die zo'n ding nodig hebben, op die 1600 plaatsen in Nederland waar zo'n paal staat, in ieder geval wel veilig rijd.
Lekkere instelling, nu zeg je dus dat ze wel onveilig gaan rijden zonder die palen.
Wat mij betreft nu al meteen einde discussie. Deze kan op het forum van flitsservice.nl voortgezet worden. En lees dit.
[/off-topic]
Maar goed geen verdere discussie nodig.

[ Voor 4% gewijzigd door BARACUS op 13-03-2006 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Voor die enkele lullige keer dat je 5km te hard gaat ga je niet zo'n ding kopen of je moet chronisch te hard rijden.
Als je 80.000 km per jaar rijdt dan haal je dat ding er echt wel uit; met 3 boetes van <10km te hard heb je hem al terugverdiend, en ik scoor er heel wat meer, en echt niet omdat ik zo'n wegpiraat ben maar omdat de takkedingen vaak op sneaky locaties staan (in Nijmegen b.v. halverwege de bruggen, zodat je heuveltje af te grazen wordt genomen op een vierbaans weg met harde vangrail in het midden. Lekker nuttig.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
BARACUS schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:28:
[...]63+ correctie ga je al 15 kilometer te hard of rijdt je 60 op de snelweg :P Het is toch wangedrag je rijdt te hard die regels stellen ze niet voor niks op. Weer zo'n slap excuus en zielig praatje, je doet het toch echt zelf. Net als hierboven, voor 2 bekeuringen ga je zo'n duur ding aanschaffen, tuurlijk.[...]
Nee, ik heb het hier echt over 3 km te hard, nauwelijks meer dan een naalddikte. Hier in de buurt zat dijkweggetjes waar 60 max is - en doorgaande wegen waar ineens 50 km uit de lucht komt vallen omdat de gemeentegrens/bebouwde kom plotseling 2 km is opgeschoven, zonder dat er ook maar een schuurtje is bijgebouwd...
Met "2 lullige boetes" per jaar heeft zo'n ding zich in 2 jaar wel terugverdiend overigens, maar het gaat me niet om de centen. Ik stelde dat het een stuk veiliger (ontspannender) rijden is, wanneer je niet continu op je snelheidsmeter hoeft te kijken - en in 2 bermen voor flitspalen. Kan je de aandacht op de weg houden enzo.

Ik vind het ding trouwens veel te lelijk voor in mijn auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Verlicht toetsenbord bij de Lidl, ziet er niet eens zo slecht uit volgens mij. Als je dat embleem van silvercrest eraf kunt pulken dan is het misschien wel wat.

http://www.lidl.nl/nl/hom...23.p.Verlicht_toetsenbord

http://www.mysilvercrest.de/

[ Voor 16% gewijzigd door BARACUS op 16-03-2006 00:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de keren dat ik ben geflitst waren altijd te wijten aan mobiele flitsers, helaas heb je dan weinig aan een robospot. :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TEAMIKKE
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
BARACUS schreef op woensdag 15 maart 2006 @ 23:58:
Verlicht toetsenbord bij de Lidl, ziet er niet eens zo slecht uit volgens mij. Als je dat embleem van silvercrest eraf kunt pulken dan is het misschien wel wat.

http://www.lidl.nl/nl/hom...23.p.Verlicht_toetsenbord

http://www.mysilvercrest.de/
zonder embleem niet zeker :P Ben wel benieuwd hoe zoiets nou tikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 22:11

RetepV

ALLES valt te repareren

De openbare weg is onveilig door mensen die niet kunnen rijden. Die niet weten wanneer de weg veilig is en wanneer niet.

Het zijn zelden de hardrijders die iemand doodrijden. De meeste dodelijke ongelukken gebeuren in woonwijken.

En tadaaaa, ik heb echt NOG NOOIT een flitspaal of flitsauto in een woonwijk zien staan. Bij mij in de straat rijden ze echt hard, drempels of niet. Iedereen heeft tegenwoordig een PC-Hooft tractor, dus die drempels doen nog maar weinig (behalve mijn doodgewone auto kapot maken).

End of discussion.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-09 22:11

RetepV

ALLES valt te repareren

BARACUS schreef op maandag 13 maart 2006 @ 09:28:
63+ correctie ga je al 15 kilometer te hard of rijdt je 60 op de snelweg :P Het is toch wangedrag je rijdt te hard die regels stellen ze niet voor niks op. Weer zo'n slap excuus en zielig praatje, je doet het toch echt zelf. Net als hierboven, voor 2 bekeuringen ga je zo'n duur ding aanschaffen, tuurlijk.
[knip]
Feiten zijn er nodig. Geen meningen. Bah.

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Laatst online: 05-08 21:14
even nog over die camera deze week.. heeft iemand hem al en hoe is zijn/haar ervaring ermee???

Zou die persoon misschien een foto kunnen maken en deze posten ergens?
Wellicht als ik zo brutaal mag zijn zou ik ook een foto willen zien van het toestel die op de hand ligt van iemand zodat ik ongeveer kan inschatten hoe groot hij is.

(ik zou graag in de winkel willen gaan kijken hoe groot ie is.. maar dan moet ik er speciaal uren voor opnemen om daar heen te gaan.. en als iemand zo gastvrij is om er een foto van te maken ben ik heel erg tevreden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Welke camera? deze? http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_11/OFF01.HTM

Ik zeg je in ieder geval, leg gewoon 20 Euro erbij en koop een Kodak, Canon, Olympus etc...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
n00bs schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 14:43:
Welke camera? deze? http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_11/OFF01.HTM

Ik zeg je in ieder geval, leg gewoon 20 Euro erbij en koop een Kodak, Canon, Olympus etc...
Ja maar zoals vaker gezegd.. (ook waarop jij gereageerd hebt) zijn die cameras geen pocket formaat.

eisen aan camera

- klein
- dun
- flitser
- sd geheugen erin.
- batterijen minimaal 40 fotoos meegaan
- minimaal 3 meter zicht in het donker met flits wil hebben. (max hoeft niet hoger is alleen maar bijzaak)
- als is de resolutie maar 800 x 600 das mee dan groot zat. hoe hoger mooi mee genomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Pentax Optio S40,
Kodak C300: http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=3731
C310 http://www.pczaak.nl/cata...info.php?products_id=3741

etc: http://tweakers.net/price...y=&Action=all&Landfilter=

Zie op www.dpreview.com de reviews. Maar juist de goedkoopste camera's zijn de kleinste modellen. En als je dus ook voor de oudere modellen gaat koop je ze voor nog minder dan bij de Aldi en heb je betere kwaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Sorry maar die goedkope Kodaks zijn ook echt niet geweldig en de Pentax is wel aardig klein maar nog net geen pocketformaat.

Verder worden er bij de Aldi-cam allerlei accesoires geleverd maar dat is al meerdere malen gezegd. Misschien tijd om je kruistocht tegen Aldi te staken? We weten nu wel dat jij nooit een Aldi-cam zal kopen.

[ Voor 46% gewijzigd door FaceDown op 16-03-2006 16:00 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
FaceDown schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 15:58:
Sorry maar die goedkope Kodaks zijn ook echt niet geweldig en de Pentax is wel aardig klein maar nog net geen pocketformaat.

Verder worden er bij de Aldi-cam allerlei accesoires geleverd maar dat is al meerdere malen gezegd. Misschien tijd om je kruistocht tegen Aldi te staken? We weten nu wel dat jij nooit een Aldi-cam zal kopen.
De enige die ik tot nu toe ben tegen gekomen is de sony u20/30/40 en een aiptek 4400 ..

dit formaat cameraatje zoek ik.. die aiptek is ook in mijn prijs klasse rond de 80 euro..

die sony's zijn allemaal veel duurder en hebben ook geen sd card lezer.. maar wel betere kwaliteit (iig wat ik kon zien bij steves cam site.. maakt die mooie fotoos)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-09 22:57
minireview aldi-cam: traveler DC-5080

Afbeeldingslocatie: http://img73.imageshack.us/img73/4914/voorkanttraveler8qw.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/45/achterkanttraveler7za.jpg

uitgebreide specificaties:

http://img224.imageshack.us/img224/586/spec8te.jpg

ik heb een fuji s5500 en deze aldi-cam nu:

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/1526/vergelijk6vn.jpg

de camera is zeer klein:

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/6098/compact0tp.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/4247/pocketformaat6ps.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img224.imageshack.us/img224/1745/vergelijking5di.jpg

paar foto's in vergelijking met fuji s5500

buiten:
s5500
http://img224.imageshack.us/img224/9818/fuijtuin5kx.jpg
http://img363.imageshack.us/img363/7166/travelertuin1rl.jpg

binnen:
s5500
http://img363.imageshack.us/img363/339/fujihuis2ml.jpg
http://img224.imageshack.us/img224/6947/travelerhuis3um.jpg

foto's traveler:
http://img224.imageshack.us/img224/7631/travelertuin22dp.jpg
http://img363.imageshack.us/img363/2511/travelertuin30rr.jpg

pluspunten camera:
- hij is heel klein
- hij maakt goede foto's
- je kan genoeg instellen
- je krijgt er veel accesoires bij
- je kan hem als webcam gebruiken
- gebruikt (goedkope) sd-carts
- 32 mb intern geheugen
- goede flitser

minpunten camera:
- je kan niet inzoomen
- alleen iso 100 en 200 (overigens mis ik niet 400+)
- hij is erg lichtgevoelig binnen zonder flits( opgelost met tegenlicht optie best handig)
- je switcht erg makkelijk van landschap naar macro alleen hij kan geen fatsoenlijke macro foto's nemen zie:
http://img210.imageshack.us/img210/5338/macrotraveler6gf.jpg
en http://img363.imageshack....363/macrotraveler28hn.jpg
- filmpjes zijn erg brak, geluid is wel top

Ik ben zeer tevreden met deze camera tot nu toe, erg handig als 2e cam. Of misschien wel als eerst voor sommigen als eerste maar dan alleen voor snapshots want ik vind het wel een nadeel dat er geen optische zoom in zit maar omdat het 5mp is kan je natuurlijk wel makkelijk een crop maken. Trouwens denk ik dat je hem niet meer zo snel aan zult komen hier was hij meteen uitverkocht

[ Voor 64% gewijzigd door powerguy op 16-03-2006 16:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
wat is je wachtwoord dan kunnen we even inloggen :P

ff alle links met homedrive weghalen aub anders krijgen wij een aameld scherm hier in GOT en dat is niet de bedoeling..

Ik wil je hartelijk danken voor je super review met goede pics erbij.. ik ga op jacht voor zon camera .. thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vind de foto's zelf niet goed :? de kleuren zijn helemaal uit balans, veel onscherpte, CA, veel ruis en veel sharpening...
Niet dat ik denk dat je echt heel veel beter kan krijgen voor dat geld, maar die Fuji maakt wel betere foto's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• houthakker
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 14:17

houthakker

Poehé

Mooie review, ik heb gistere nog wel even zitten twijfelen, maar toch niet gekocht. Ik dacht namelijk dat die 5mp wel interpolatie zou zijn, maar dat is dus niet zo? Anyway, wil ik toch wel een optisch zoomer d'r op hebben.

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

n00bs schreef op donderdag 16 maart 2006 @ 22:55:
Ik vind de foto's zelf niet goed :? de kleuren zijn helemaal uit balans, veel onscherpte, CA, veel ruis en veel sharpening...
Niet dat ik denk dat je echt heel veel beter kan krijgen voor dat geld, maar die Fuji maakt wel betere foto's
;(

Ja man leg er 500 euro ben en je hebt tenminste een fatsoenlijke camera.

Ontopic: Prima foto's inderdaad voor dat geld, zeker met het kleine compacte formaat en alle extra's. Maar als n00b hierboven een vergelijkbaar exemplaar van een a-merk met hetzelfde compacte formaat, dezelfde extra's en dezelfde prijsklasse weet te geven dan is dat natuurlijk helemaal geweldig. Oh nee, wacht, dat kan hij niet!!!11 8)7

Die Fuji heeft trouwens minstens net zoveel CA, en dat voor een prosumer camera! Die andere "argumenten" van je zijn ook gelul want daar zie je op een 10x15 afdruk dus totaal niks van. Ja op een 75x50 afdruk misschien enigszins ja, maar daar koop je niet een cam van 80 euro voor. Hoewel bij afdrukken teveel sharpening juist eerder wenselijk dan een probleem is. Onscherpte en ruis vind ik ook niet overmatig aanwezig zeker niet voor dat geld. Jij hebt totaal geen inschattingsvermogen van prijs-kwaliteitverhouding, dat is wel duidelijk. Maar aangezien jij jezelf als expert ziet, ben ik wel benieuwd welke camera je zelf hebt, en wat voor foto's je er zoal hebt gemaakt waar je trots op bent. Laat maar eens wat zien..

Hij lijkt trouwens erg op deze van Benq: http://www.benq.nl/Products/DigiCam/index.cfm?product=595

[ Voor 40% gewijzigd door FaceDown op 17-03-2006 09:28 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05
Waarom twee camera's als je niet eens één fatsoenlijke foto kunt maken.. (NOFI)

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

Jij reist natuurlijk meteen af naar een exotische lokatie als je testfoto's gaat maken?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Kleuren die totaal uit balans zijn, zie je niet zo erg bij de goedkoopste Canon camera's. Die zijn nauwelijks duurder. Ook de goedkoopste Olympus modellen doen het beter op dit gebied en ze zijn ook extreem klein.

En inderdaad zou ik liever 2 camera's kopen voor meer geld dan 2 goedkope camera's (maar dat is mijn mening, ieder moet zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft. Echter geef ik wel aan dat er betere opties zijn voor nagenoeg hetzelfde geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Master FX
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17:05
FaceDown schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 10:37:
Jij reist natuurlijk meteen af naar een exotische lokatie als je testfoto's gaat maken?
Het ging niet zo zeer om de lokatie.. maar meer om de kwaliteit... :) Onscherp enzo....

Stay safe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

n00bs schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:38:
Kleuren die totaal uit balans zijn, zie je niet zo erg bij de goedkoopste Canon camera's. Die zijn nauwelijks duurder. Ook de goedkoopste Olympus modellen doen het beter op dit gebied en ze zijn ook extreem klein.

En inderdaad zou ik liever 2 camera's kopen voor meer geld dan 2 goedkope camera's (maar dat is mijn mening, ieder moet zelf weten waar hij zijn geld aan uitgeeft. Echter geef ik wel aan dat er betere opties zijn voor nagenoeg hetzelfde geld)
Kom dan ook eens met een type. Welke Canon kun je kopen met dezelfde accesoires voor ongeveer hetzelfde geld?

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Had ik al eerder gepost ;) gewoon de allergoedkoopste modellen. Tasje lijkt me niet echt boeiend die kan je ook nog bij de MM halen voor 5 Euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 26-09 22:35

ralpje

Deugpopje

Sterker nog, het is dezelfde zo te zien.

Heb hem inderdaad ook hier liggen nu, en ben er ook over te spreken hoor. Inderdaad, het is geen profi camera, maar het is wel een dingetje dat je makkelijk in je zak stopt (verschrikkelijk licht en erg handzaam!) en waar je redelijke foto's mee kunt maken op feestjes, verjaardagen en andere ongein.
Best z'n geld waard, dus.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
Master FX schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 12:47:
[...]

Het ging niet zo zeer om de lokatie.. maar meer om de kwaliteit... :) Onscherp enzo....
tja het was de eerste middag dat de camera kon uitproberen en dus niet alles kon gaan finetunen. En de tijd om er op uit te gaan had ik ook niet dus ik heb maar even snel wat snapshots genomen.

Mijn vader zei omdat ik op uitwisseling ga en het hem niet zo handig leek als je overal zo'n grote camera mee gaat heen slepen in slovenië, moest ik maar eens een klein cameratje voor rond de 100 euro zoeken voor mij en mijn zusje. Nou en aangezien er geen andere camera's voor dat geld met die afmetingen van een goed merk waren leek me deze camera wel een goede aankoop en dat is het ook tot nu toe :) (overigens ben ik echt geen verwend kind of iets dergelijks :P ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

n00bs schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 14:12:
Had ik al eerder gepost ;) gewoon de allergoedkoopste modellen. Tasje lijkt me niet echt boeiend die kan je ook nog bij de MM halen voor 5 Euro.
Dat zijn camera's die:
a) groter zijn
b) waar geen accesoires bij zitten
c) duurder zijn

Tel geheugenkaart, batterijen + lader, tasje erbij op en je hebt ruim 150% van de prijs van de Aldi-cam. En dan nog heb je een cam die een stuk groter is en niet zo makkelijk in je broekzak gaat. Want zo klein zijn die Kodak dingen niet.

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

Mjah, die foto's van die fuji zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
@powerguy: Tof dat je de moeite hebt genomen een reviewtje te doen. Nu weet ik zeker dat ik hem niet ga kopen. Als er ook maar een beetje macro foto's mee te nemen waren had ik hem gehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• powerguy
MikeyMan schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 16:17:
Mjah, die foto's van die fuji zijn ook niet echt om over naar huis te schrijven :X
op zich kan de fuji best goede foto's maken...

http://img214.imageshack.us/img214/1629/dscf01580pt.jpg
en
http://img214.imageshack.us/img214/6994/dscf01647hc.jpg

maar ik had ze maar even allebij op auto staan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACoolDude
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13-08 17:29
Ennnn weer een pc'tje bij de aldi....
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_12/BILD01.JPG
M3d10n 8808

http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_12/OFF01.HTM

Wel aardige specs voor 999 !!

Linux is like a wigwam - no windows, no gates, apache inside!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Vergeet niet dat elke lomperik de slechtste foto's kan maken met de meest goede camera's. Hiermee wil ik niet zeggen dat de TS lomp is maar hij kent de camera nog niet goed, dat maakt een hoop verschil. De gemiddelde kwaliteit van dit soort basismodellen is goed te noemen voor de normale burger, alleen kenners zien de problemen. Genoeg mensen die met wegwerp camera's rondliepen en het prima vonden :)

Maar goed het ging om een vergelijking, we willen het beste voor hetzelfde geld.

[ Voor 3% gewijzigd door BARACUS op 17-03-2006 17:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MikeyMan
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:47

MikeyMan

Vidi, Vici, Veni

powerguy schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:15:
[...]

op zich kan de fuji best goede foto's maken...

http://img214.imageshack.us/img214/1629/dscf01580pt.jpg
en
http://img214.imageshack.us/img214/6994/dscf01647hc.jpg

maar ik had ze maar even allebij op auto staan :P
Weet niet wat dat ding gekost heeft, maar ben nogsteeds niet onder de indruk... Lijkt wel of er iets mis is met dat ding... :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

ACoolDude schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:18:

M3d10n 8808

Zekers, voor 1000 euro is het een leuk systeempje, zeker met de grote bulk aan software die erbij geleverd wordt. Nu zou ik een Geforce 6700XL nou niet echt high-end gaan noemen (zit ie op het niveau van een 6800 non-pro?). Ik kan niet vinden of het een AGP of PCI-e kaart is, denk het laatste. Dan zit je wel snor in de toekomst met upgrades.

edit: het is dus een PCI-e kaartje

[ Voor 4% gewijzigd door Nitroglycerine op 17-03-2006 18:07 ]

Hier kon uw advertentie staan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

FaceDown schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 15:13:
[...]

Dat zijn camera's die:
a) groter zijn
b) waar geen accesoires bij zitten
c) duurder zijn

Tel geheugenkaart, batterijen + lader, tasje erbij op en je hebt ruim 150% van de prijs van de Aldi-cam. En dan nog heb je een cam die een stuk groter is en niet zo makkelijk in je broekzak gaat. Want zo klein zijn die Kodak dingen niet.
a) even groot of kleiner zijn
b) geen accesoires
c) minder duur, zelfde prijs en iets duurder
d) veel betere fotokwaliteit (waar het toch om gaat)

Geheugenkaartjes van dezelfde orde zitten er al bij. Batterijen hebben sommige modellen wel of niet, maar wie heeft tegenwoordig niet een setje van 4 AA 2800mAh+snellader van 10 Euro van de Aldi liggen. Leer hoesje... mjah echt leer zal het niet zijn en wat boeit het? voor 5 Euro koop je bij de MM een mooi tasje als het moet. Dus die 150% is ZWAAR overdreven.

Maar als jij een crap camera wil met leuke accessoires erbij wilt moet je dat zelf weten, maar blijf wel bij de feiten en uiteindelijk draait het om de foto's die je maakt niet dat je er "oh zo leuke spulletjes bij krijgt"

[ Voor 34% gewijzigd door n00bs op 17-03-2006 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
Nitroglycerine schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 18:07:
[...]

Zekers, voor 1000 euro is het een leuk systeempje, zeker met de grote bulk aan software die erbij geleverd wordt. Nu zou ik een Geforce 6700XL nou niet echt high-end gaan noemen (zit ie op het niveau van een 6800 non-pro?). Ik kan niet vinden of het een AGP of PCI-e kaart is, denk het laatste. Dan zit je wel snor in de toekomst met upgrades.

edit: het is dus een PCI-e kaartje
Ik ben ook erg benieuwt wat die videokaart nou eigenlijk inhoud! Ik kan me bijna niet voorstellen dat het een aangepaste 6800 is. Dus zal het wel een 6600 met betere koeling zijn oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
ACoolDude schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 17:18:
[afbeelding]
M3d10n 8808

het weerwoord van de Lidl...

http://www.lidl.nl/nl/hom...0323.p.AMD_Athlon_64_3700

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FaceDown

FaceDown

Storende factor.

n00bs schreef op vrijdag 17 maart 2006 @ 19:06:
[...]

Maar als jij een crap camera wil met leuke accessoires erbij wilt moet je dat zelf weten, maar blijf wel bij de feiten en uiteindelijk draait het om de foto's die je maakt niet dat je er "oh zo leuke spulletjes bij krijgt"
Je lult uit je nek. Jij ziet het verschil niet tussen foto's uit een 'crap' camera en een kodak uit het laagste prijssegment en waarom niet? Omdat dat verschil er niet is. Kap nou maar maar die irritante kruistocht tegen Aldispul van je want het irriteert me mateloos en anderen misschien ook wel. Blijf gewoon weg uit deze topicreeks zou ik zeggen. Sommige mensen zijn erg blij met het spul en misschien kun je dat gewoon eens accepteren in plaats van je ongepaste advies aan iedereen op te dringen.

[ Voor 3% gewijzigd door FaceDown op 18-03-2006 01:07 ]

Groetjes, FaceDown.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:38
Afbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/NL.06_3253/$file/06_3253_b.jpg

AMD Turion™ 64 1,6 Ghz.
MT30
AMD Power Now!™ Technologie

Ultra compact design
30,4 x 25 x 3,2 cm.
Extreem licht, slank en snel

Western digital
60 GB
Harde schijf, 5.400 rpm.

LG® Multinorm
DVD±RW
4x Dual Layer brander -
tot 8,4 GB op een Dual Layer-DVD

Werkgeheugen
512 MB
DDR-RAM 333 / PC2700

DVB-T Digital-TV-Tuner
Dual Tuner voor digitaal of analoog TV-kijken

Is dit ook een beetje een goede laptop?
Vanaf 23/3 bij de Lidl.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Nog wat over ALDI producten in het algemeen: met uitzondering van hun PCs hoor ik toch wel erg vaak dat deze producten snel stuk gaan. Zelf heb ik een DVD speler gehad die na krap een jaar het loodje legde, en mijn ouders hebben een paar jaar terug een ALDI camera gekocht die hetzelfde deed.

Dus ook al presteren de producten in eerste instantie redelijk, we horen in dit topic niet hoe lang ze het uitgehouden hebben. Voor mij in elk geval geen ALDI-electronica meer.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-03-2006 02:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BARACUS
Dr. Strangelove schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 02:15:
Nog wat over ALDI producten in het algemeen: met uitzondering van hun PCs hoor ik toch wel erg vaak dat deze producten snel stuk gaan. Zelf heb ik een DVD speler gehad die na krap een jaar het loodje legde, en mijn ouders hebben een paar jaar terug een ALDI camera gekocht die hetzelfde deed.

Dus ook al presteren de producten in eerste instantie redelijk, we horen in dit topic niet hoe lang ze het uitgehouden hebben. Voor mij in elk geval geen ALDI-electronica meer.
Maar je krijgt toch gewoon weer een nieuwe, 3 jaar garantie op alle electronica. Ik kan een hele lijst a-merken geven waarvan producten allemaal kapot zijn gegaan binnen enkele jaren.

hp, philips, sony, iriver, apple, bauknecht, etc. etc.

[ Voor 12% gewijzigd door BARACUS op 18-03-2006 02:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Even een vergelijking tussen de Aldi en Lidl pc

AldiLidl
Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL/OFFER_12/BILD01.JPGAfbeeldingslocatie: http://www.lidl.nl/C1256C790050C7BC/images/AT.06_3270/$file/06_3270_b.jpg
Leverbaar vanaf 22 maartLeverbaar vanaf 23 maart in regio 1 en 4
3.0 GHz, 2 x 1 MB L2-cache,
800 MHz FSB.
AMD® Athlon™ 64 3700+
Met Hyper-Transport 1000 en QuantiSpeed, Socket 939
1024 MB Geheugen DDR2 SDRAM met
533 MHz 64-bits dual channel
memory
1024 MB
DDR400 RAM Samsung (2x 512 MB DUAL MEMORY)
250 GB Seagate harde schijf 8MB cache
S-ATA 150-interface supersnelle
7200 tpm
Seagate Harde schijf:
300 GB
Supersnel 7200 p/min, 8 MB Cache,
SATA aansluiting
NVIDIA® GeForce™
6700XL High-End videokaart.
TV-out-aansluiting via: Scart,
S-video,Compositie of Component
(YUV; YPrPB) High Defenition.
Supersnel GDDR3-geheugen.
128 MB PCI-Express x16-
busconcept
ATI RADEON
X 1600 pro AVIVO
256 MB DDR, DirectX® 9.0, Double Monitoring,
PCI Express, Analog OUT en DVI-I OUT
SONY 16x DUAL LAYER
Multistandaard DVD/CD brander
Lightscript: CD's en DVD's direct bedrukken
LG Brander
LG® Multinorm Dual Layer (8,4 GB) lightscript technology:
16x DVD+R, 16x DVD-R, 8x DVD+RW, 6x DVD-RW,
8x DVD+R Dual Layer, 4x DVD-R Dual Layer, 48x CD-R,
32x CD-RW, 48x CD-ROM, 16x DVD-ROM, 5x DVD-RAM
Sony 16x DVD-ROMLG® DVD-ROM: 16x DVD, 48x CD-ROM
Aansluitingen voorzijde:
  • 2x USB
  • 1x FireWire
  • 1x microfoon
  • 1x hoofdtelefoon
  • 1x Audio-IN
  • 1x Composite-IN
  • 1x S-Video-IN
Aansluitingen:
  • Medion ingebouwde 8 in 1 USB 2.0 kaartlezer. Voor het lezen en beschrijven van alle gangbare Flashkaarten
  • 6x USB 2.0 2x voorzijde, 4x achterzijde
  • 2x FireWire IEEE 1394 - 1x voorzijde, 1x achterzijde
  • Dolby Digital 8 kanaals Intel® High Definition Audio
Aansluitingen voor:
  • 1x S-Video-IN,1x Firewire IEEE 1394, 2x USB 2.0, 1x Audio-IN, 1x Line-OUT,1x Mic-IN
Aansluitingen achter:
  • 1x RJ 45 (Gigabit-LAN)
  • 1x SPDIF-OUT
  • 1x RJ 11 56K analoge modem
  • 1x Firewire IEEE1394
  • 2x PS/2 (Muis/Keyboard)
  • 1x parallel +1x serieel
  • 6x USB 2.0
  • 1x Line-IN
  • 1x Composite-OUT
  • 1x Microfoon-IN
  • 1x DVB-T & analoge TV-antenne
  • 1x DVB-S
  • 1x FM-antenne-aansluiting
  • 1x TV-OUT
  • 1x VGA
  • 1x DVI-I
  • 1x S-Video Out
  • 1x Components Out
  • 4x Audio Out (AC’97 8-kanaals)
SOFTWARE MEEGELEVERD
  • Microsoft® Windows®XP Home Edition SP2 voorgeïnstalleerd en op Recovery-CD, OEM-versie
  • MEDION Home CinemaXL: OEM-versie voorgeïnstalleerd en op DVD
  • Medion Power Cinema 4.7
  • PowerDirector 4.0SE
  • PowerProducer 3
  • Power DVD 6
  • Nero Burning ROM 6
  • Nero Recode 2.SE
  • MediØShow SE
  • eTrust Anti Virus
  • Videon
  • Works Suite 2006 OEM-versie voorgeïnstalleerd en op DVD
  • Microsoft® Word / Microsoft® Works 8.5
  • Microsoft® Foto 2006 Standard Edition
  • Microsoft® Encarta® Encyclopedie 2006
  • Microsoft® AutoRoute™ 2006 Essentials
Uitgebreid softwarepakket OEM*
  • Windows® XP Media Center Edition
  • Microsoft® WorkSuite 2006:
  • Pinnacle Studio 9 SE
  • Nero 6 OEM-Suite
  • Cyberlink Power Director
  • DivX Codec
  • Software voor internet telefonie
  • eTrust 7 AntiVirus
  • HD-Tronic Recovery
  • AudioJack (Radio Record Software)
  • ChipDrive SIMM Manager Pro
2x DUBBELE TELEVISIEFUNCTIE INGEBOUWD.
  • Gelijktijdig een programma bekijken terwijl u een ander opneemt.
  • 2x DVB-S Digitale satellietontvangst (bijpassende antenne nodig, niet inbegrepen) 2x ANALOGE TV / KABEL-TV (Stereo TV-ontvangst via een normale huis- en kamerantenne of de aanwezige kabelaansluiting)
  • DVB-S en TV Dual wordt niet ondersteund!
Geen info bekend. Zit waarschijnlijk wel een tv tuner in, zie de aansluitingen:
  • 1x DVB-T &
    analoge TV-antenne
  • 1x DVB-S
  • 1x FM-antenne-aansluiting
Inclusief:
  • Draadloze afstandsbediening
  • Draadloos toetsenbord
  • Oplaadbare optische draadloze muis
  • Headset met microfoon
  • 2 Multimedia luidsprekers
  • "Data-bay" voor externe harde schijf

Ingebouwd?:
  • Medion WLAN 54 Mbit/sec IEEE 802.11g - 802.11b compatible.
  • DSL & Network Ready
High-End uitrusting:
  • 9-in-1 Geheugenkaartlezer
  • Internet-telefonie Incl. stereo-hoofdtelefoon met microfoon
  • Wireless-LAN USB-stick
  • Bluetooth USB-stick
  • Afstandsbediening
  • Draadloos toetsenbord en optische muis
€ 999.-€ 1049,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
FaceDown schreef op zaterdag 18 maart 2006 @ 01:07:
[...]

Je lult uit je nek. Jij ziet het verschil niet tussen foto's uit een 'crap' camera en een kodak uit het laagste prijssegment en waarom niet? Omdat dat verschil er niet is. Kap nou maar maar die irritante kruistocht tegen Aldispul van je want het irriteert me mateloos en anderen misschien ook wel. Blijf gewoon weg uit deze topicreeks zou ik zeggen. Sommige mensen zijn erg blij met het spul en misschien kun je dat gewoon eens accepteren in plaats van je ongepaste advies aan iedereen op te dringen.
Als je het niet met normale argumenten kan winnen of kan berusten dat de waarheid echt anders is., weet ik niet wie er hier niet op zijn plaats is.
Ik heb een Aldi camera. Is een 4MP camera met 3x optische zoom, tasje, 32 MB kaartje en 4x 1800Mah GP batterijen + lader erbij. Was toen € 288,-. Voor zijn tijd een schijntje voor een 4 MP camera. Het is een gerebrandde Jenoptic 4100 zoom. Na de eerste vakantie toch maar een Kodak CX7330 aangeschaft. Wat een k.. camera was die Medion. Trage reactie, trage schrijfsnelheid, niet echt goed scherp, batterijen in een ommezien leeg, maar het ergste nog: de foto's uit een wegwerp cameraatje waren beter. Die problemen had ik niet bij die Kodak. Reactietijd is vergeleken met de nieuwere camera's van Kodak nog niet hoog maar bij die Aldi was het echt dramatisch.
Mijn zus is met haar buren op vakantie geweest. Buren een Aldi camera (de versie die na mijn camera kwam) en mijn zus met haar Kodak CX6230. Zelfde ervaring (camera van mijn zus was een generatie ouder als mijn nieuwe Kodak, terwijl die Medion nieuwer was als mijn Medion).
Ik ben geen fotofreak maar wil wel dat mijn vakantiekiekjes toch enigsinds knap getoond kunnen worden.
Mijn ervaring. Bij sommige dingen zit er wel degelijk verschil tussen Aldi/Lidl en lage prijssegment a-merk spul. De camera's zijn daar één van. PC's, Laptops en DVD spelers heb ik geen problemen mee. Als je het verschil niet ziet met die camera's, bezoek eens de lokale Hans A, die kan je ook wel helder laten zien..... .

[ Voor 7% gewijzigd door Rudi Vader op 18-03-2006 08:10 . Reden: typo's ]

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.