.
Nee dat bedoel ik ook. Dat daarom er wss niet gauw meer een qv zal komen maar het gewoon q4 is wat de klok slaat.Dupje schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:17:
Q4 is toch iets helemaal anders dan Qv, Q4 = 4x4, bij mij weten is er nooit een vierwielaangedreven Qv geweest. En de 159 heeft enkel de Q4 in combinatie met de 3.2 V6, de 156 Q4 was er enkel met de diesel.
.
*kuch* Enzo Ferrari *kuch*Dupje schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 15:12:De eerste race-alfa die de Quadrofoglio droeg was de RL Targa Florio in 1923.
Het was op de auto geschilderd om de bestuurder (watzijnnaamookmogezijn) geluk te wensen en geluk heeft hij er mee gehad. Of dit het juiste verhaal is weet ik niet zeker, er gaat ook een ander verhaal de ronde dat het ergens op een feestje beslist is over gelukstekens en dat een kind dan kwam aanzetten met een klavertjevier en ze toen maar besloten dat als geluksteken te gaan gebruiken.
BMW 535D
QV is gewoon GTA gewordenAkroBatik schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 17:23:
[...]
Nee dat bedoel ik ook. Dat daarom er wss niet gauw meer een qv zal komen maar het gewoon q4 is wat de klok slaat.
Het was Ugo Sivocci. Ferrari viel uit in die race
[ Voor 28% gewijzigd door Dupje op 05-01-2006 18:30 ]
.
Verwijderd

Mijn pa gaat trouwens toch geen multipla rijden zoals ik eerder gemeld had, maar over een weekje staat er een 'flamengo rode' Fiat Croma 2.4 JTD met zo'n beetje alle opties voor het huis.
Heb van de week al een paar keer in mijn pa's tijdelijke Croma 1.9 JTD 16V mogen rijden, en ik moet zeggen dat hij me zeker niet tegenvalt, rijd prima en voor je het weet zit je op de 180km/h en dan pas hoor je duidelijk windgeruis... ding is dus enorm stil van binnen.
Maar ja blijft jammer dat ie dankzij die prutleasemaatschappij geen Alfa kon nemen, want aangezien hij puur zakelijk gaat rijden hoeft hij geen eigen bijdrage te betalen en had ie dus ook een dikke 159 kunnen pakken.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Hehehehehe. Hij heeft toch lekker 200 PK.Specht schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:31:
Zo'n Lancia is ook een geinig wagentje hoor, en ook lekker exclusief.
Mijn pa gaat trouwens toch geen multipla rijden zoals ik eerder gemeld had, maar over een weekje staat er een 'flamengo rode' Fiat Croma 2.4 JTD met zo'n beetje alle opties voor het huis.
Heb van de week al een paar keer in mijn pa's tijdelijke Croma 1.9 JTD 16V mogen rijden, en ik moet zeggen dat hij me zeker niet tegenvalt, rijd prima en voor je het weet zit je op de 180km/h en dan pas hoor je duidelijk windgeruis... ding is dus enorm stil van binnen.
Maar ja blijft jammer dat ie dankzij die prutleasemaatschappij geen Alfa kon nemen, want aangezien hij puur zakelijk gaat rijden hoeft hij geen eigen bijdrage te betalen en had ie dus ook een dikke 159 kunnen pakken.
Dupje in "Alfa Romeo, post hier pics van een Alfa ..."
[ Voor 4% gewijzigd door Dupje op 05-01-2006 21:34 ]
Nee, jij vroeg dankzij wie de quadro foglio op de racewagens gezet werd.Dupje schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 18:19:
Het was Ugo Sivocci. Ferrari viel uit in die race
Dat was dankzij Enzo Ferrari.... Toen reed hij nog voor Alfa Romeo
Heel bijzonder... Je hebt gelijk... sorry....
Niet alle historische boeken kloppen dus...
[ Voor 15% gewijzigd door Harry op 05-01-2006 22:54 ]
BMW 535D
Qua looks vind ik de croma toch ook niet zo mooi, net een beetje te anoniem en teveel op 'safe' gespeeld door Fiat, dan vind ik deze versie van Italdesign net wat beter.Dupje schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 21:33:
[...]
Hehehehehe. Hij heeft toch lekker 200 PK.En die nieuwe Croma is zooveel keer mooier dan die gefacelifte multipla
Wel jammer dat het geen 159 geworden is.
Dupje in "Alfa Romeo, post hier pics van een Alfa ..."
Maar technisch en kwalitatief gezien is het denk ik wel een goede auto...
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
Zo 1 stond er ook al in HasseltDupje schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:08:
Er staat een zwarte brera bij de alfa dealer in oostende
Dupje schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:08:
Er staat een zwarte brera bij de alfa dealer in oostende
Als jij zorgt voor de wapens, dan zorg ik voor een vrachtwagen met oplegger en een onderduikadres.
Verwijderd
Geinig; staat ook een zwarte e46 m3 ergens bij een dealer in Hasselt waar binnenkort (na de 24e) eens naar gekeken gaat worden.
CSL?Verwijderd schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 23:21:
[...]
Geinig; staat ook een zwarte e46 m3 ergens bij een dealer in Hasselt waar binnenkort (na de 24e) eens naar gekeken gaat worden.
Beter die GT3 kopen man! Dat kanarie geel staat je goed
Verwijderd
CSL ook, liever een gewone m3 met wat leuke csl-spulletjes erop; kun je tenminste ook nog een handbak krijgen.
Mijn collectie is nu:
* 5 Folders van de 145 (incl. af fabriek zender opties folder met prijslijst)
* 2 persfoto's van de 145 (nogmaals dank Alfisti
* 145 Boxer test van Autoweek

En geen 145 maar wel leuk:
* GTV folder oude type
* 33 persfoto

Is de CSL enkel in semi-automaat ja?Verwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 11:34:
Hehe nee, is een mooi ding maar gewoon te duur.
CSL ook, liever een gewone m3 met wat leuke csl-spulletjes erop; kun je tenminste ook nog een handbak krijgen.
Tuurlijk zijn wij van de partij.Alfisti schreef op Saturday 07 January 2006 @ 12:37:
Gaan er nog SCARB leden naar de nieuwjaarsreceptie morgen?
Harold (die maat van me die die andere metallic zwarte 164 heeft) is net sinds deze week ook SCARB lid en zal ook van de partij zijn.
Kleine update van mijn kant:

Middenconsole heeft nu andere panelen gekregen. Dit was groen, nu, in overeenstemming met de rest van het interieur in creme creme-gelig.
Nu nog op jacht naar zwarte vloerbedekking.
BMW 535D
* ephymerous gaat 14 jan naar de artc155 meetingAlfisti schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:37:
XXXVI
Kusje terug heAlfa_145 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:40:
* 2 persfoto's van de 145 (nogmaals dank Alfisti)
Da's de folder van de 2e fase GTV, heb ik overigens ook* GTV folder oude type
* Alfisti heeft afspraak staan om maandag bij een niet nader te noemen model Alfa te gaan kijken

[ Voor 5% gewijzigd door Alfisti op 07-01-2006 14:49 ]
Verwijderd
Yep.
Wel goed (SMGII, SMGI is drama), maar handbak is gewoon nog net even wat fijner.
Kunnen we eigenlijk niet mergen met het bmw-topic; zijn toch allebei sportieve liefhebbersmerken en hoef ik ook niet te verhuizen.
Zwijg jijVerwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:31:
[...]
Yep.
Wel goed (SMGII, SMGI is drama), maar handbak is gewoon nog net even wat fijner.
Kunnen we eigenlijk niet mergen met het bmw-topic; zijn toch allebei sportieve liefhebbersmerken en hoef ik ook niet te verhuizen.
En dan moet ik misschien in April ook niet te verhuizenVerwijderd schreef op Saturday 07 January 2006 @ 15:31:
[...]
Yep.

Owja trouwens QV, ik denk dat ik ook maar eens aan gummen.org ga beginnen.
Vriend van me zit er al een tijdje, en er is net een E30 325i gekocht voor rally, dus dan is het donnie gehalte eigenlijk al te hoog voor GoT
[ Voor 22% gewijzigd door Christoph op 07-01-2006 15:38 ]
ja
mits we er finacieel uitkomen
* Alfisti schuift peter1 langzaam dit topic uit en het beierse fap-huis inVerwijderd schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:31:
[...]
ow ja, uitslag van de 55ª Trento - Bondone Corsa Internazionale di Velocità in Salita
1: Molinaro Eugenio | Alfa Romeo 155 Gta Tebe Racing I 10:50.26 min.
2: Plasa Georg | Bmw 320 V8 Judd | 10:51.54 min
3: Di Giuseppe Roberto | Alfa Romeo 155 Gta | 10:56.28 min
PICS!

En nog zo'n RWD hok

Ik ben trouwens ooit nog in die streek geweest

[ Voor 35% gewijzigd door Dupje op 07-01-2006 16:42 ]
Dank je
De rest van de vloerbedekking wordt (mooi) zwart. Gaat nog een klus worden aangezien 't nooit officieel geleverd is. (dat wordt dus een zo donker mogelijk tapijt vinden en proberen dit zwart te maken d.m.v. van kleuren.)
Waarschijnlijk komt er in deze ook nog het middenconsole van de Super (zit er iets anders uit, is wat makkelijker om dadelijk de navigatie in weg te werken, dat wil met dit console net niet eigenlijk).
Weer vergeten...
Het wordt al een leuke verzameling Alfa_145
[ Voor 29% gewijzigd door Harry op 07-01-2006 17:58 ]
BMW 535D
Nope.Alfisti schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:37:
Zit trouwens wel sinds deze week ook op het scarbforum, en ben ook bijna scarb lid.
Het interieur was wel mooi.
Hiet de link btw: http://zoek.autotrader.nl...cars.1&id=200601206369371
[ Voor 32% gewijzigd door AkroBatik op 07-01-2006 19:47 ]
.

Vandaag 2 hardware klanten van Marktplaats aan de deur gehad en beide kwamen in een Alfa Romeo aanzetten
1e kwam met een 156 1.8 G3 uit Apeldoorn en was ook nog lid van de S.C.A.R.B.
2e kwam met een 33 1.7 8v uit Groningen maar was geen lid en wilde graag naar een 145, dus ik de verkoper uitgehangen en hem maar even laten zitten/voelen enz. in m'n 145. (gast was gelijk verliefd op de 145
[ Voor 92% gewijzigd door -Sander- op 07-01-2006 20:07 ]
He was employed in AR in the end of 30 by Wilfredo Racart. After 1945 he was warking in Ferrari. Back to AR, he was the member of team working on AR 1900, Giulietta, first proto FWD small car, he was one of the main ing. responsible for making 1960-70 Alfas, he was warting on 2.0 V8 Tipo 33 engine and Stradale, proncipal ing responsible for montreal project, main constructor AR 2.5 V6 engine, was working on de Dion suspension etc.
Hij is overleden vast toen hij hoorde dat ze zijn geesteskind (arese V6) vervangen hebben door een australisch blok
@Alfisti: wauw .. those pics!!11
... en ga maar snel weer Q4 rijden .. dat leeft toch net wat meer dan die GTV van je
@Soulfly: nice
Ik heb het wel overwogen om gezellig met Soufly die kant op te rollen, maar toen zei mijn broer zondag te willen gaan sleutelen aan de 90 ... dus blabla of sleutelen ... hmmmmAlfisti schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:37:
hmmmz .. volgens mij heb ik ook 3 vd. 4 bovenste foldersAlfa_145 schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 12:40:
Ik heb weer goede zaken gedaan op Ebay
Mijn collectie is nu:
* 5 Folders van de 145 (incl. af fabriek zender opties folder met prijslijst)
* 2 persfoto's van de 145 (nogmaals dank Alfisti)
* 145 Boxer test van Autoweek
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
dat staat idd wel erg strak heej, die velgen van jou, mooi verlaagd en voldoende breed (verbreders)
kom je ff IRL showen vanmiddag !?
[ Voor 12% gewijzigd door Alfa Novanta op 08-01-2006 10:28 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
BMW 535D
Zie je zo dan heing._Buttje schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:26:
Ik heb het wel overwogen om gezellig met Soufly die kant op te rollen, maar toen zei mijn broer zondag te willen gaan sleutelen aan de 90 ... dus blabla of sleutelen ... hmmmm
Succes met de 90, post straks ook weer eens wat update pics.
Verwijderd
LOL!Christoph schreef op zaterdag 07 januari 2006 @ 15:37:
[...]
En dan moet ik misschien in April ook niet te verhuizen
Owja trouwens QV, ik denk dat ik ook maar eens aan gummen.org ga beginnen.
Vriend van me zit er al een tijdje, en er is net een E30 325i gekocht voor rally, dus dan is het donnie gehalte eigenlijk al te hoog voor GoT
En doen, gummen is een maf clubje, maar wel leuk.
Een e30 voor die e30 rallycup?
Da's gaaf, geen punten voor snelheid en tijden, alleen maar voor hoe mooi dwars je gaat.
Mag alleen niet met mijn e30 meedoen, dus da's minder.
Wel in de Belgische groep M, maar dan moet ik ook een Belgisch paspoort hebben of op een andere manier foetelen en dat zuigt ook.
Na ja, we zien wel, opbouw duurt al met al toch ook nog wel een tijdje en alleen Ring rijden met dat ding is ook superleuk.
Oh ja, heuvelklim is super; heuvelklim met dat soort auto's en dan eentje van meer dan 10 minuten moet helemaal mega zijn!
[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 08-01-2006 13:56 ]
Ik heb zo'n paspoortVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:55:
[...]
LOL!
Da's gaaf, geen punten voor snelheid en tijden, alleen maar voor hoe mooi dwars je gaat.
Wel in de Belgische groep M, maar dan moet ik ook een Belgisch paspoort hebben of op een andere manier foetelen en dat zuigt ook.
Na ja, we zien wel, opbouw duurt al met al toch ook nog wel een tijdje en alleen Ring rijden met dat ding is ook superleuk.
Ik zou het voor geen geld willen inruilen
De prijs van de Brera valt me beter mee dan ik had verwacht. De basis die toch al airco en radio heeft enzo kost 31.900€ hier
[ Voor 27% gewijzigd door Dupje op 08-01-2006 15:51 ]
En heb je toevallig ook een foto van de tellerpartij apart? Ben ik wel benieuwd naar.
Verwijderd
Nee de 325i Challenge.Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 13:55:
[...]
LOL!
Oh ja, heuvelklim is super; heuvelklim met dat soort auto's en dan eentje van meer dan 10 minuten moet helemaal mega zijn!
Heb me aangemeld bij gummen trouwens. Ik heb btw wel belgisch paspoort dus...
18 januari moet ik op medische keuring voor de KNAF
Nice!!Verwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:21:
Ik ben niet zo'n geweldige fotograaf, maar wat duidelijkere fotoo's zonder bibber (niet moeilijk met een tripod)![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*alle klikbaar*
En ben je een beetje tevreden ?
Dupje schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:26:
Mooie auto William! Feli!
En heb je toevallig ook een foto van de tellerpartij apart? Ben ik wel benieuwd naar.

Nice 145, mn broertje wil er waarschijnlijk ook een kopen... ik heb binnenkort misschien wel een paar leuke velgjes voor jeVerwijderd schreef op zondag 08 januari 2006 @ 17:21:
Ik ben niet zo'n geweldige fotograaf, maar wat duidelijkere fotoo's zonder bibber (niet moeilijk met een tripod)![]()
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
*alle klikbaar*

Op het moment enkele stoeprand schade, en lak niet helemaal mooi meer. Echter ga ik ze op mn werk stralen en spuiten, en dan waarschijnlijk verkopen omdat ik zelf ook een set 17" gekocht heb
[ Voor 4% gewijzigd door ephymerous op 08-01-2006 19:56 ]
XXXVI
Soulfly gezien!
Brera gezien!
Pics later!
Moe!
Slapen!

[ Voor 8% gewijzigd door Alfisti op 08-01-2006 23:07 ]
Brera zag er goed uit. Had van mij wel wat agressiever gemogen en 't glazen dak is niet mijn ding.
Verder, een aardig aantal Alfa's met vervelende gele papiertjes gezien. Mooie locatie maar absoluut _niet_ voor een dergelijke club geschikt.
Ja, d'r was parkeer gelegenheid, maar daar kwam je pas achter toen je de wijk weer uit reed... Het parkeer terrein van de Albert Hein, maar dan moet je wel ff weten waar die zit. Najah, wij zijn (met 2 164's) zonder extra belastingcentjes weer uit Delft weggereden.
BMW 535D
BMW 535D
Even bekeken en ik wil hem wel hebben, alleen nog ff kijken hoe wat dat financieel gaan doen.
De eigenaar belt me van de week over een voorstel, de GTV is eigenlijk te nieuw voor hem aangezien hij uitsluitend in "ouwe meuk" doet dus hij moet even kijken wat hij er mee kan.
Kortom: Nog niets definitiefs
Stond overigens ook ander fijn spul in de garage:
-een originele 75 Turbo EVO
-een rete strakke gewonen 75 Turbo (€4750.- euro )
-Duetto half uit elkaar
-Bertone onder een deken
-Jensen halverwege restauratie
-DeTomaso Pantera in opbouw met een getunede 7.0 V8 met 760 pk en 800+nm op de dyno bank, onderblok was van Ford Motorsport en de koppen hand gemaakt bij een bedrijf wat normaal NASCAR prepareert
De heren kregen een riem met SCARB logo cadeau, de dames ovenwanten met schort en kookboek (vond 't wel een leuke hint
Geen riem van de lulligste qualiteit trouwens, netjes dubbellaags leer.

BMW 535D
.
De oude situatie, lijkt trouwens ook niet zo'n zuignap op je raam

Met trots presenteer ik mijn Alfa_145® PDA-houder
Even de ruimte opmeten

Alluminium gebogen en even passen

Dat lijkt mooi al zeg ik het zelf

En even proefmonteren

Om het mooi te maken doen we er mat-zwart plakvilt om

Houder d'r op en schroeven & boutjes zwart gemaakt

En gemonteerd

Met PDA d'r in

Helemaal top

Alsof het ervoor gemaakt is

[ Voor 7% gewijzigd door -Sander- op 09-01-2006 21:00 ]
Wanneer komt je hier eens een fatsoenlijke PDA mount maken? (aangezien dat met mijn dashboard nog iets lastiger is).
BMW 535D
OMFG wat een zeikland is nederland toch af en toeAlfa_145 schreef op maandag 09 januari 2006 @ 21:27:
Ik zie dat ik net optijd heb ontworpen![]()
![]()
Bekeuringen voor navigatiesystemen

Sorry dat ik zo bot ben
[ Voor 5% gewijzigd door Dupje op 09-01-2006 21:32 ]
Maar de vraag is, hoe was 't ding daadwerkelijk geplaatst? (Hoe hoog op de voorruit).
Normaliter, als ik die van mij met zuignap monteer komt ie zo ongeveer voor m'n luchtroosters te hangen, voor mij is dus de binnenspiegel zelfs hinderlijker dan de pda.
BMW 535D
Damn als ik geweten had dat dat in Delft was dan was ik ook ffies langs gekomen. Kom daar nl. regelmatig!!Alfisti schreef op maandag 09 januari 2006 @ 16:46:
en ook maar even wat foto's posten van de SCARB nieuwjaarsreceptie
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat voor een Alfist ben ik zou zeg dat ik dat niet eens wist
Waar je op letAlfisti schreef op maandag 09 januari 2006 @ 22:20:
Netjes Alfa_145, alleen beetje jammer van die Lancer Evo als wallpaper op de PDA
Nou moet je aldoor naar beneden kijken he...
En je kunt tomtom ook in nachtstand zetten scheelt ook een hoop
licht in de auto.
Dan heb je niet goed gekeken...Dupje schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 12:22:
[...]
Waar je op letIk had enkel gelet op het feit dat het een uur en een kwartier geduurd heeft
Zie 18:33 begonnen

Klaar op 19:45

Ook dan is mijn PDA te fanatiek, ook al staat de brightness op bijna uitRico schreef op dinsdag 10 januari 2006 @ 16:44:
Vind het persoonlijk fijner als de pda wat hoger zit.
Nou moet je aldoor naar beneden kijken he...
En je kunt tomtom ook in nachtstand zetten scheelt ook een hoop
licht in de auto.
En je hoeft helemaal niet zo erg naar "beneden" te kijken, maar daar probeer ik nog wel eens een foto van te knallen. (al is dat erg moeilijk om goed over te komen).
En anders, Rico woont niet zo ver weg, dan komt ie maar weer eens langs (alleen woon ik niet meer in 't De Hoornse Meer wijk he).
[ Voor 19% gewijzigd door Harry op 10-01-2006 23:15 ]
BMW 535D
Ik moet nog steeds eens mijn gps muis wegwerken maar wel zo dat ik hem er nog
redelijk makkelijk uit kan halen voor in de Fiat.
Maar ja das geen Alfa romeo waar ik nu in rij hahahahaha.
Begin nu toch wel nieuwschierig te worden of je nog een beetje bent opgeschoten....ing._Buttje schreef op zondag 08 januari 2006 @ 10:26:maar toen zei mijn broer zondag te willen gaan sleutelen aan de 90 ... dus blabla of sleutelen ... hmmmm
Er zitten wel motorgerichte vragen tussen.
.
dat kon ie...
Ze master him self

Goed, die stoffering moet ik nog halen, maar... prima plek, bevalt goed zo.
Helaas is het middenconsole van de 164 zo ontzettend volgepropt en degelijk in elkaar gezet dat van een manier zoals het bij Alfa_145 zelf zit, niet mogelijk bleek. Maargoed... ik mag op deze wijze ook dik en dik tevreden zijn en dat ben ik dan ook.
[ Voor 22% gewijzigd door Harry op 11-01-2006 23:16 ]
BMW 535D
Verwijderd
P.S. /me vindt het schandalig dat de TS nog niet is aangepast. Ik spreek hier schande van. Schande!
[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 11-01-2006 23:20 ]
BMW 535D
FELI !!!
moah .. valt tegen denk ik ..Begin nu toch wel nieuwschierig te worden of je nog een beetje bent opgeschoten....
beetje schroefgaatjes van de oude verdamper waar die op't spatbord zat dichten met polyester plamuur >> w88 >> beetje grondlak spuiten >> w88 >> beetje staal plamuur om af te werken >> w88 >> en nu weer grondlak en dan zilver!
verder de beugel waarmee de verdamper nu vast komt te zitten (zat in die 75!) i.p.v. zwart nu Grigio Chiaro Metallizatto gespoten (zilver metallic a la 90
Zal vanavond weer ff wat verder prutsen .. kijken of ik die andere accubak gereedmaken kan om in de 90 te plaatsen .. nog wat flexen en buigen en een paar gaten boren om mee vast te bouten en daarna in de grondverf en dan uiteindelijk ook zilver metallic
Ik heb wat pics met me foon gemaakt .. ik zal wel kijken of ik er vanavond ff tijd voor vind
[ Voor 11% gewijzigd door Alfa Novanta op 12-01-2006 09:38 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Late reactie maar alsnog felie he
Dat zou in ongeveer anderhalf uur moeten kunnen.BalusC schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 09:41:
Is het vervangen van gloeibougies van een JTD trouwens veel werk? De Van Doorn en Top dealer had afgelopen maandag ashoezen en rechterdraagarm vervangen nav een check tijdens de beurt in december, ze zouden eigenlijk ook gloeibougies vervangen en een APK uitvoeren, echter ze zeggen dat het vervangen van de gloeibougies letterlijk "VEEL" werk is en dat ze het daarom lieten varen en mij een nieuwe afspraak laten maken voor as maandagDat lijkt me technisch gezien kleine moeite, of moet daarvoor de hele motor uit?
Bij Tuynder betaal je 16 euro voor 1 gloeibougie als ik me niet vergis.
Ik heb vorig jaar nog 104 euro betaald voor 5 stuks bij de dealer

Maar eigenlijk heeft een JTD de gloeibougies niet meer nodig, zonder start hij ook gewoon goed. Ze zouden alleen voor een iets regelmatigere loop van de motor zorgen.
Vervang ze ook alleen maar als het lampje gaat branden.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Is van de auto van m'n vrouw, een Starlet 1.3GLX (laatste serie starlets), wordt (met wat mazzel) in mei van dit jaar vervangen door een 146
BMW 535D

Mijn pa gaat binnenkort een auto kopen. Hij wil er mee naar italie en frankrijk om te vissen, een autobahn cruiser dus. Voor rond de 1500 - 2000 euro.
Ik zat zelf te denken aan een 155 V6.
Weet iemand nog een adresje waar ik een degelijke 155 V6 kan vinden?
De 164 3.0V6 24v
Alleen, die vind je niet voor 1500 tot 2000 euro
Maar een 2.0TS trekt het ook uitstekend, al moet je wel kijken naar de Super (met chromen strip over de bumper), is vaak ook voorzien van airco / climat controll en is gemakkelijker aan te komen voor die prijs.
[ Voor 36% gewijzigd door Harry op 12-01-2006 12:45 ]
BMW 535D
Precies, is net te duur, ook in de verzekering en belasting. Jammer, ik heb in eentje gezeten, echt heel erg comfortabel en relaxt rijden.Soulfly schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:44:
Een Autobahn Cruiser?
De 164 3.0V6 24vVan alle gemakken voorzien, ruimte genoeg en lekker comfortabel (is echt een geweldige cruiser).
Alleen, die vind je niet voor 1500 tot 2000 euro
Maar hij (ik
[ Voor 10% gewijzigd door FMS op 12-01-2006 12:46 ]
De 164 is maar amper zwaarder en valt vaak in dezelfde belastingcatagorie. (Mijn 164 2.0TS op gas valt in de zelfde gewichtscatagorie als de 155 1.8TS die ik hiervoor had).
HUH?FMS schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:45:
Maar hij (ik) wil sowieso een V6, Die zijn over het algemeen toch een stuk betrouwbaarder.
[ Voor 33% gewijzigd door Harry op 12-01-2006 12:49 ]
BMW 535D
Het lampje knippert dus af en toe naBeaM-R schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:25:
Dat zou in ongeveer anderhalf uur moeten kunnen.
Bij Tuynder betaal je 16 euro voor 1 gloeibougie als ik me niet vergis.
Ik heb vorig jaar nog 104 euro betaald voor 5 stuks bij de dealer![]()
Maar eigenlijk heeft een JTD de gloeibougies niet meer nodig, zonder start hij ook gewoon goed. Ze zouden alleen voor een iets regelmatigere loop van de motor zorgen.
Vervang ze ook alleen maar als het lampje gaat branden.
Maargoed, thanks voor info
Enne de 3.0 V6 kun je eigenlijk niet vergelijken met een 2.0 TS (vind ik), zo'n V6 maakt op alle punten gehakt van de 2.0 TS qua rij eigenschappen... ook in verbruik maar dat terzijde.
Waarom vraag je het dan?BalusC schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:04:
[...]
Het lampje knippert dus af en toe na
Maargoed, thanks voor infoHadden ze op het 156-forum ook al verteld
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Nee zeg ... echt waar?Specht schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 13:06:
Enne de 3.0 V6 kun je eigenlijk niet vergelijken met een 2.0 TS (vind ik), zo'n V6 maakt op alle punten gehakt van de 2.0 TS qua rij eigenschappen... ook in verbruik maar dat terzijde.
Maar in de meest voorkomende gevallen trekt de 2.0TS het uitstekend en ben je meer simpelweg niet nodig. Als de 2.0TS 2500kg aan lading kan trekken (niet officieel, maar dat even ter zijde) op LPG dan kan ie zeker heuveltje op heuveltje af in Italie / Zwitserland / Frankrijk.
BMW 535D
Ik zeg ook niet dat een 2.0 TS slechter is ofzo, maar als ik een 'autobahn cruiser' nodig zou hebben, dan nog zou ik altijd de v6 nemen.Soulfly schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 14:22:
[...]
Nee zeg ... echt waar?
Maar in de meest voorkomende gevallen trekt de 2.0TS het uitstekend en ben je meer simpelweg niet nodig. Als de 2.0TS 2500kg aan lading kan trekken (niet officieel, maar dat even ter zijde) op LPG dan kan ie zeker heuveltje op heuveltje af in Italie / Zwitserland / Frankrijk.
De meeste 155 V6-en zijn allemaal van bouwjaar '92 tot '94, maar die hebben vaak weer wel hoge km stand en zijn ondertussen ook vaker van eigenaar verwisseld, van de nieuwere versies ('95-'96) weet ik dat die erg zeldzaam zijn (en dus moeilijk te vinden) en ook meer kosten in aanschaf.FMS schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:39:
Hoi
Mijn pa gaat binnenkort een auto kopen. Hij wil er mee naar italie en frankrijk om te vissen, een autobahn cruiser dus. Voor rond de 1500 - 2000 euro.
Ik zat zelf te denken aan een 155 V6.
Weet iemand nog een adresje waar ik een degelijke 155 V6 kan vinden?
Dan zou ik persoonlijk eerder gaan kijken naar een 164 3.0 V6 van bouwjaar '94-'97 ofzo, die zijn (particulier te koop) niet eens zo heel veel duurder als een goede 155 V6, en er zijn er ook meer van wat dus ook gunstiger is voor de prijs en het maken van een keuze.
Je budget is wel wat krap, maar ik weet zeker dat je voor dat geld ook een goede 164 kunt vinden.
Dan weet ik nog wel een website voor je vriendin vrouwSoulfly schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 12:31:
Ja..
Is van de auto van m'n vrouw, een Starlet 1.3GLX (laatste serie starlets), wordt (met wat mazzel) in mei van dit jaar vervangen door een 146
Vertel, wat is het daadwerkelijke voordeel van een 3.0 op de snelweg?Specht schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:02:
Ik zeg ook niet dat een 2.0 TS slechter is ofzo, maar als ik een 'autobahn cruiser' nodig zou hebben, dan nog zou ik altijd de v6 nemen.
BMW 535D
Misschien minder toeren bij dezelfde kruissnelheidSoulfly schreef op donderdag 12 januari 2006 @ 19:19:
[...]
Vertel, wat is het daadwerkelijke voordeel van een 3.0 op de snelweg?
Verder zie ik ook geen voordelen, enkel het model bepaalt of hij lekker cruist of niet. En als er veel gecruised moet worden zou ik eerder een 164 nemen dan een 155. 155 lijkt me net dat beetje nerveuser.
Dit topic is gesloten.