leuk dat alfaromeo33.nl ... word vrij weinig gepost... zag een 33 te koop staan die wel erg bekend voorkwam... toenmalige eigenaar rijd nu 145 geloof ik
Op het forum van de 156 club is de discussie over Madeno vs Squadra ook al regelmatig aan bod geweest. Ze zijn inderdaad vrij prijzig maar denk dat je ook wel kwaliteit krijgt.Alfisti schreef op woensdag 14 december 2005 @ 20:44:
[...]
och, veerpootbruggen van Sparco die met Madeno sticker ineens 40 euro duurder worden....... velgen die gewoon bij ATS vandaan komen en waar zelfs het logo nog van instaat........ "Madeno suspension kit" met koni schokbrekers en intrax veren of complete intrax set........
Over die velgen, die schijnen wel een stuk lichter te zijn als de standaard ATS exemplaren.
Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
IRL wil ik je wel eens verhalen vertelen maar de enige tip die ik je kan geven als je je wagen voor ingrijpende wijzigingen weg brengt daar: laat na afloop op een onafhankelijke bank ook nog eens het vermogen metenBeaM-R schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 16:17:
[...]
Op het forum van de 156 club is de discussie over Madeno vs Squadra ook al regelmatig aan bod geweest. Ze zijn inderdaad vrij prijzig maar denk dat je ook wel kwaliteit krijgt.
Die spaakvelgen zijn gewoon de standaard ATS velgen ( die al licht zijn ), ze hebben wel andere lichte velgen in het programma.Over die velgen, die schijnen wel een stuk lichter te zijn als de standaard ATS exemplaren.

2x Alfa Romeo 164 2.0TS 8v beide bouwjaar 1992 alleen de mijne is in 1993 op kenteken gekomen.
Zelfde kleur, zelfde uitvoering. (Mistlampen voor de zijne had ik nog liggen, moeten er nog in)
De rechter is van een goede maat van me die ik sinds afgelopen maandag eindelijk zo ver heb Alfa Romeo te gaan rijden nadat hij ongeveer 8 jaar VW gereden heeft.
[ Voor 14% gewijzigd door Harry op 16-12-2005 20:05 ]
BMW 535D
jij hebt mooier interieur. Dat weet ik gewoon
.
Lol ja dat zou heel best kunnenKeRsTmAnNeKe schreef op vrijdag 16 december 2005 @ 15:02:
leuk dat alfaromeo33.nl ... word vrij weinig gepost... zag een 33 te koop staan die wel erg bekend voorkwam... toenmalige eigenaar rijd nu 145 geloof ik
Ik had hem toendestijds overal gepost
Nah nog maar ff verduidelijken.... de leasemaatschappij van zijn werk, heeft geen contract met Kroymans, en daardoor doet die leasemaatschappij geen alfa meer.Dupje schreef op dinsdag 13 december 2005 @ 11:44:
[...]
Moet hij maar de nieuwe Croma bestellen met de 2.4 JTD
En op het werk van mijn pa willen ze kennelijk niet met andere leasemaatschappijen werken oid, dus het is uberhaupt onmogelijk voor mijn pa om een alfa te rijden (althans zo heb ik het begrepen).
Verder zijn alle modellen die netto meer kosten als 35.000 euri, simpelweg te duur in de prive bijtelling... en daar moet ik mijn ouders gelijk in geven, dik betalen voor een auto die niet eens van jezelf is, is natuurlijk bullshit ondanks dat je er dan prive mee mag rijden.

Dus ja dit weekend wordt er weer een multivlaai besteld...
Enige voordeel is, dat ik hier thuis nog steeds de snelste (en mooiste) auto heb...
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
We kregen net een belletje van de dealer.. ' Onze' nieuwe Thesis is binnen, straks ff koekeloeren 
2.4 multijet JTD met alle opties incl. nappaleer, tv en standkachel, woei
Woei!Timmert schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 09:58:
We kregen net een belletje van de dealer.. ' Onze' nieuwe Thesis is binnen, straks ff koekeloeren
Zo midweekje Wilhelmshaven gehad, projectje met school over een warmtekrachtkoppeling. Uiteraard met succes afgerond 
Maar... de Autobahn was natuurlijk een goede gelegenheid uit te proberen wat de alfa wou, we zaten met 4 man in de auto, en afgeladen (4 laptops, 4 weekendtassen met kleding ed) 4 slaapzakken, etc.... de kofferruimte daar kon iig niets meer bij in
En nog trok de 1.8 8v met inmiddels 275K hem net iets over de 200... op het lawaai na vond ik de auto zelf nog fijn rijden, geen getril in het stuur, niet trekken, gewoon netjes rechtuit, en switchen van rijbaan was geen probleem. Ik heb een paar km op top gereden, daarna maar 'gewoon' weer 170 gaan rijden, waarbij de auto een acceptabel geluid maakt... ik heb 1 fototje van 195 op de teller die ik binnenkort ff zal posten
/edit
Wel 'schade' aan de auto... was iemand in Duitsland zo vriendelijk geweest de raamband eraf te rossen, en een stripje bij de achterruit zat iets los, en die heb k er maar afgehaald en bij afhalen is hij iets beschadigd, ff nieuw stripje op de kop tikken en ff opspuiten
Waar ik ook van baal zijn al die puntjes die je door rijden krijgt, paar stukjes steenslag ed, achterdeur zie je klein golfje in omdat hij waarschijnlijk te hard is dichtgeslagen? Niet door mij overigens, maar mijn auto word wel eens door ouders gebruikt, misschien zij, maar ik weet het niet dus kan niemand beschuldigen, het is afther-all ook maar een gebruiksvoorwerp he
Maar... de Autobahn was natuurlijk een goede gelegenheid uit te proberen wat de alfa wou, we zaten met 4 man in de auto, en afgeladen (4 laptops, 4 weekendtassen met kleding ed) 4 slaapzakken, etc.... de kofferruimte daar kon iig niets meer bij in
En nog trok de 1.8 8v met inmiddels 275K hem net iets over de 200... op het lawaai na vond ik de auto zelf nog fijn rijden, geen getril in het stuur, niet trekken, gewoon netjes rechtuit, en switchen van rijbaan was geen probleem. Ik heb een paar km op top gereden, daarna maar 'gewoon' weer 170 gaan rijden, waarbij de auto een acceptabel geluid maakt... ik heb 1 fototje van 195 op de teller die ik binnenkort ff zal posten
/edit
Wel 'schade' aan de auto... was iemand in Duitsland zo vriendelijk geweest de raamband eraf te rossen, en een stripje bij de achterruit zat iets los, en die heb k er maar afgehaald en bij afhalen is hij iets beschadigd, ff nieuw stripje op de kop tikken en ff opspuiten
Waar ik ook van baal zijn al die puntjes die je door rijden krijgt, paar stukjes steenslag ed, achterdeur zie je klein golfje in omdat hij waarschijnlijk te hard is dichtgeslagen? Niet door mij overigens, maar mijn auto word wel eens door ouders gebruikt, misschien zij, maar ik weet het niet dus kan niemand beschuldigen, het is afther-all ook maar een gebruiksvoorwerp he
[ Voor 37% gewijzigd door ephymerous op 17-12-2005 10:42 ]
XXXVI
Anoniem: 149075
Welkom in de wereld van autorijden.... beschadigingen krijg je toch... geniet er nou maar van zolang je kunt !
Jeps... daarom staat er... het is afther all een gebruiksvoorwerpAnoniem: 149075 schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 12:17:
[...]
Welkom in de wereld van autorijden.... beschadigingen krijg je toch... geniet er nou maar van zolang je kunt !
Zelf zat ik ook direct uit het gemeente huis waar k mn roze papiertje haalde in auto van pa en ma... en de Ford van 12k, wat voor ons heel veel geld is, mogen we ook zonder problemen mee. Auto is een gebruiksvoorwerp, en moet je dus gebruiken volgens mn ouders
XXXVI
The Return of the Alfa Sud

De nieuwe Fiat-topman Sergio Marchionne gaat voortvarend van start. Hij wil Lancia serieus uit het slop halen en nu is bekend geworden dat hij vindt dat Alfa Romeo met een klein model moet komen.
Als het aan directeur Sergio Marchionne ligt, zet Alfa Romeo binnenkort de aanval in op de Mini. Er zijn plannen voor een compacte sportieve auto die niet groter is dan vier meter. Kennelijk zijn de plannen serieus want een groep studenten van het Turijnse Instituto d´arte applicata e design is aan het werk gezet om enkele kleimodellen van een toekomstige kleine Alfa te maken. De technici zijn inmiddels bezig aan een platform dat vermogens tot 200 pk kan verwerken.
Liefhebbers watertanden al bij het idee van een nieuwe kleine Alfa. Zij reppen al van een wedergeboorte van de illustere Alfa Sud, die had een lengte van 3,89 meter.
Bron: Autoweek

De nieuwe Fiat-topman Sergio Marchionne gaat voortvarend van start. Hij wil Lancia serieus uit het slop halen en nu is bekend geworden dat hij vindt dat Alfa Romeo met een klein model moet komen.
Als het aan directeur Sergio Marchionne ligt, zet Alfa Romeo binnenkort de aanval in op de Mini. Er zijn plannen voor een compacte sportieve auto die niet groter is dan vier meter. Kennelijk zijn de plannen serieus want een groep studenten van het Turijnse Instituto d´arte applicata e design is aan het werk gezet om enkele kleimodellen van een toekomstige kleine Alfa te maken. De technici zijn inmiddels bezig aan een platform dat vermogens tot 200 pk kan verwerken.
Liefhebbers watertanden al bij het idee van een nieuwe kleine Alfa. Zij reppen al van een wedergeboorte van de illustere Alfa Sud, die had een lengte van 3,89 meter.
Bron: Autoweek
Ik krijg hier een vrij groot fotosoep gevoel bij
[ Voor 13% gewijzigd door ephymerous op 17-12-2005 13:12 ]
XXXVI
Klinkt echt alsof ze een auto bouwen speciaal voor mij. Tegen dat hij er is kan ik hem betalen.
Bah, wat een foute en slechte soep van de aanstaande Fiat 500.
Die overigens word gedeeld met oa. Ford en nog een merk samen gaan ze dit model op de markt brengen.
Daar zijn meer soeps/schetsen vanephymerous schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 13:07:
The Return of the Alfa Sud
GT Bertone

In het interview met Automotive News Europe zei Fiat-baas Sergio Marchionne dat plannen te hebben om met een compacte Alfa Romeo coupé te komen. De driedeurs Alfa zal gebruik maken van het onderstel van de Fiat Grande Punto en relatief lichte motoren onder de kap krijgen. De Alfa "Coupé" wordt feitelijk een opvolger van de Coupé Fiat, in de lijn van de Alfa Romeo Alfasud Sprint uit de jaren '70.

[ Voor 4% gewijzigd door -Sander- op 17-12-2005 15:11 ]
dacht dat ze weer met nissan gingen samenwerken en je nu nissan micra met alfa grille kreeg
Die onderste modellen hebbn een beetje een bhoog Ford Puma gehalte imho

Skoda Enyaq iV60 Sportline * Toyota Aygo X * Fendt 510TF Joker * Honwave 35AE met Honda BF20
Dat is al geweest. De alfa romeo Arna.KeRsTmAnNeKe schreef op zaterdag 17 december 2005 @ 19:10:
dacht dat ze weer met nissan gingen samenwerken en je nu nissan micra met alfa grille kreeg

die dus. Die bovenste foto beschrijft aardig zijn populariteit

[ Voor 4% gewijzigd door AkroBatik op 19-12-2005 14:35 ]
.
AAARG, the horror. Als er 1 alfa is die ik zou haten is het de ARNA wel
Wat een grafbak
agut de eeuwige discussie 
Tja er zijn mensen die hem mooi vinden.
Tja er zijn mensen die hem mooi vinden.
.
tis natuurlijk wel lache om zoiets te hebben, alleen al omdat ie vrij weinig voorkomt en iedereen em haat 
iemand trouwens interesse in mooie 155 ? ;p
iemand trouwens interesse in mooie 155 ? ;p
PICS PICS PICS 
Elk excuss is er een
Elk excuss is er een
.
Ik staak momenteel alle klussen aan de auto omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik per 18-01-2006 zonder werk kom te zitten.

Jammer voor je manAlfa_145 schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:38:
Ik staak momenteel alle klussen aan de auto omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik per 18-01-2006 zonder werk kom te zitten.![]()
Precies op mijn verjaardag ook nogAlfa_145 schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:38:
Ik staak momenteel alle klussen aan de auto omdat ik vandaag te horen heb gekregen dat ik per 18-01-2006 zonder werk kom te zitten.![]()
Suc6 in de zoektocht en dat je snel weer aan je alfa mag knutselen
ehhhh..HOI
Je bent een tweakers .. of niet 

Touchscreen,GPS en alle meuk werkt ermee
In het echt is het console bijna dezelfde kleur als de rest van het interieur.
Touchscreen,GPS en alle meuk werkt ermee

Mn velgjes, gekocht van Allerd @ artc, met banden met 3mm profiel voor €200,-
Super vet! Mn complimentenWimo. schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:26:
Je bent een tweakers .. of niet
[afbeelding]
Touchscreen,GPS en alle meuk werkt ermeeIn het echt is het console bijna dezelfde kleur als de rest van het interieur.
Vervelend zeg... succes met het zoeken van nieuw werk.Alfa_145 schreef op maandag 19 december 2005 @ 20:38:
/edit
Klaas...nog nieuws over de 90?
[ Voor 78% gewijzigd door ephymerous op 19-12-2005 23:16 ]
XXXVI
En diezelfde Allerd heeft op speurders gloednieuwe OZ zagato velgen weten te bemachtigen.ephymerous schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:04:
[afbeelding]
Mn velgjes, gekocht van Allerd @ artc, met banden met 3mm profiel voor €200,-Ik laat ze wel weer grijs of wit spuiten
Daar was ik al heel lang naar op zoek.... ik baal echt dat ik niet op tijd was.
AMD Ryzen 7 5700X / 32GB DDR 3200 /AMD Radeon RX6700 XT / 2x Kingston 1Tb SSD Nvme
was 1.3v ... ?
ook weer zelfde idee als met die 1.3s, dus ook zelfde blokje weer als de 1.4IE maar dan met dubbele carbs ipv injectie ?
ook weer zelfde idee als met die 1.3s, dus ook zelfde blokje weer als de 1.4IE maar dan met dubbele carbs ipv injectie ?
Anoniem: 149075 schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:45:
Jij moet minder gaan werken en meer gaan klussen
Zwarte velgen zijn vet!ephymerous schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:04:
[afbeelding]
Mn velgjes, gekocht van Allerd @ artc, met banden met 3mm profiel voor €200,-Ik laat ze wel weer grijs of wit spuiten
Ik krijg ze 14 jan
De 1.3s lag in de 33 type 1 en 2 (en daar lagen weer geen 1.4IE's in).KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:01:
was 1.3v ... ?
De 1.3v ligt in de 33 type 3 en is inderdaad een 1.4 maar zonder electronische ontsteking en 2 dubbele carburateurs.
BMW 535D
ahzo... dat zag ik ook al staan bij de uitvoeringen op autoweek... maar iedereen had et over 1.3s...
zou het veel schelen in onderhoudskosten, een 1.3v, 1.4ie en een 1.7ie ? eerste heeft wel iets meer fun-factor, door geluid... laatste is netter uitgerust.
zou het veel schelen in onderhoudskosten, een 1.3v, 1.4ie en een 1.7ie ? eerste heeft wel iets meer fun-factor, door geluid... laatste is netter uitgerust.
Anoniem: 149075
Zaterdag is papa dag... kinderen ?? Wat zijn dat ?? Mijn vrouw ? De hele dag ook al niet gezienBalusC schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:34:
[...]
Daarnaast kosten 2 kinderen ook veel tijd en geld
Voetballende kinderen ken je niet
Het verbruik van de 1.3V is hoger dan die van de 1.4IE, maar dat zal w.s. wel niet zoveel nieuws zijn.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:54:
ahzo... dat zag ik ook al staan bij de uitvoeringen op autoweek... maar iedereen had et over 1.3s...
En nee, opzich scheelt het in onderhouds kosten niet. Wat ik wel weet is dat de 155 goedkoper te rijden is dan de 33 in verbruik.
(hell, zelfs de 164 rijd zuiniger op benzine)
BMW 535D
Ik weet het, hij schreeuwt het van de daken, zou 'k ook doen met die velgenSpecht schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:20:
[...]
En diezelfde Allerd heeft op speurders gloednieuwe OZ zagato velgen weten te bemachtigen.
Daar was ik al heel lang naar op zoek.... ik baal echt dat ik niet op tijd was.![]()
![]()
Ik vind een lichtere kleur mooier
/edit
Picjes van de Zagato's

/edit2
Nog een picje van de Largo in 't grijs

/edit3
Fotosoepje

[ Voor 58% gewijzigd door ephymerous op 21-12-2005 00:13 ]
XXXVI
doe nou maar eens fotos posten van je eigen auto ipv die van andere!
.
zo had de 155 van rainier deruit kunnen zien...ephymerous schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 23:33:
Picjes van de Zagato's
[afbeelding]
[afbeelding]
wist niet dat verbruik van een 33 hoger lag dan een 155... die getalletjes die ik op autoweek tegenkwam waren iig lager, al verbruikte een 1.3v nog wel ietsjes meer dan een 1.4ie.
voordeel is wel dat ik weer gewoon 95 kan tanken, kan ik nu ook wel als ik chip terugplaats... maar toch
KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:05:
[...]
zo had de 155 van rainier deruit kunnen zien...
Ach blijf toch gewoon 155 rijden.....wist niet dat verbruik van een 33 hoger lag dan een 155... die getalletjes die ik op autoweek tegenkwam waren iig lager, al verbruikte een 1.3v nog wel ietsjes meer dan een 1.4ie.
voordeel is wel dat ik weer gewoon 95 kan tanken, kan ik nu ook wel als ik chip terugplaats... maar toch
Verkoop je chip dan kun je weer goedkoop tanken, en een andere goedkopere verzekering, neem een spaarrekening of dump je vriendin en stop met bierdrinken... dan hou je zat geld over.
En als je echt je 155 wil verkopen, dan zou ik em als ik jouw was even laten overspuiten in een beter verkoopbare kleur, want dat paars.... nofi
spaarrekening is leeg, blijft leeg met deze auto.. drink geen bier, vriendin dumpen is optie, goedkopere verzekering kan, maar zal niet veel schelen. en dan zijn er nog wat kleine dingen die ik aan de auto moet laten doen...
gemenert!
gemenert!
Maar ik geloof nooit dat het kopen van een goede 33 zoveel geld oplevert....KeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 21 december 2005 @ 18:25:
spaarrekening is leeg, blijft leeg met deze auto.. drink geen bier, vriendin dumpen is optie, goedkopere verzekering kan, maar zal niet veel schelen. en dan zijn er nog wat kleine dingen die ik aan de auto moet laten doen...
gemenert!
XXXVI
Heb zelf een 33 1.7 QV gehad en heb hem de deur uit gedaan vanwege de onkosten.Om mee te rijden was het een fijne auto maar er was teveel aan de motor gesleuteld (getuned) om het rijden nog goedkoop te houden.KeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:54:
Tuning was gedaan door Horman in duitsland door de vorige eigenaar en motor gaf 170pk en echt dat ding was bloedsnel.
Een aantal dure reparaties was bij mij de distributie,uitlaatspruitstuk en mijn airco.
Als ik weer wat meer ruimte en tijd heb koop ik er mischien een keer nog 1 om op te knappen als hobbyauto.
Kortom een genot om mee te rijden maar als je een goed exemplaar zoekt kan je het beste de QV links laten liggen.
computer voor alle werkzaamheden
ephymerous schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:00:
[...]
Maar ik geloof nooit dat het kopen van een goede 33 zoveel geld oplevert....
verkopen 155 wel... stel dat (stel dan he...) dat ik 155 voor 3000 verkoop en ik kan een 33 kopen voor onder de 1000 hou ik 2000 overephymerous schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:00:
[...]
Maar ik geloof nooit dat het kopen van een goede 33 zoveel geld oplevert....
dat bedoel ik... niet dat ik per maand 100en euros over zou houden, maar gewoon op het moment heb ik even wat meer geld, kan ik paar dingen aflossen, hou ik zomaar per maand 250 euro aan vaste lasten over...
en dat beetje wat zon 33 goedkoper zou zijn is dan wel mooi meegenomen.
kan ik weer mooi gaan sparen, wat dan ook echt mogelijk is en dan over tijd weer een nieuwere alfa kopen
heb verder ook gelezen dan 16v blokjes vrij duur zijn in onderhoud als er wat mis mee is... zag 2 33jes in eindhoven staan, een 1.3v en een 1.7ie snel eens bekijken en hopen dat de 155 snel verkocht word voor leuke prijs.
[ Voor 13% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-12-2005 20:44 ]
Ik vind het allemaal wat raar.. als je echt in de financiële problemen zit koop dan gewoon fijn een corolla/jumbo/fiesta oid.
Die dingen goedkoop in onderhoud zijn zuinig en kosten vrijwel niks in verzekering/wegenbelasting.
En als je geen auto nodig hebt neem je die gewoon lekker niet.. dat scheelt je helemaal een hoop geld.
Daarnaast zag ik dat je ook een eigen bedrijf had in het verzorgen van muziek/licht op feesten, misschien dat je daar wat actiever in kan worden zodat daar weer een paar centen mee verdient kan worden.
Kortom gewoon geen Alfa Romeo weer kopen als je echt in de financiële problemen zit zoals zelf aangeeft.
Die dingen goedkoop in onderhoud zijn zuinig en kosten vrijwel niks in verzekering/wegenbelasting.
En als je geen auto nodig hebt neem je die gewoon lekker niet.. dat scheelt je helemaal een hoop geld.
Daarnaast zag ik dat je ook een eigen bedrijf had in het verzorgen van muziek/licht op feesten, misschien dat je daar wat actiever in kan worden zodat daar weer een paar centen mee verdient kan worden.
Kortom gewoon geen Alfa Romeo weer kopen als je echt in de financiële problemen zit zoals zelf aangeeft.
drive-in show levert me prive niks op, tis ook nog geen officieel bedrijf en alle opbrengsten daarvan gaan er terug in... is ook iets dat we met 2 man doen.
zou wel willen dat het actiever werd
idee van een jap ook al ooit gehad, maar das niks...
ff uitleg hoe het zit.
werk gewoon fulltime, krijg ook genoeg loon, kan ook wel wat leuke dingen kopen af en toe, maar hou totaal niks over om te sparen.
daarbij moet ik nog hoop geld aflossen @ creditcard (jaja... stom ik weet), kost me gewoon nog enkele maanden 250 euro in de maand (kan minder, maar dis snelste) en ik heb ooit nog wat geld geleend van mijn moeder, dat wil ik ook gewoon afgehandeld hebben anders ga ik dadelijk sparen om na lang sparen alles weer in te leveren.
155 is zo op moment te betalen, maar dan moet er niks gebeuren, klein dingetje is evt nog wel te doen, iets meer niet.
eerst was het plan om een auto te kopen die gewoon minder kost aan vaste lasten, om zo per maand ietsje meer over te houden, zodat ik beetje kon sparen...
maar dacht laatst, als ik 155 gewoon eens wegdoe en dan een goedkoper autotje koop, vooral in aanschaf, hou ik meteen een hoop geld over om die creditcard en rekening van moeders af te handelen, scheelt hoop rente ed.
hou ik per maand ook nog es mooi bedrag over om apart te zetten op spaarrekening, om later mooiere auto te kopen en dingen aan auto te kunnen betalen en andere dingen in de toekomst.
eigenlijk dus gewoon paar domme foutjes uit verleden oplossen... wat eigenlijk gedaan had moeten zijn voor ik de 155 kocht... maarja ik en centjes
zou wel willen dat het actiever werd
idee van een jap ook al ooit gehad, maar das niks...
ff uitleg hoe het zit.
werk gewoon fulltime, krijg ook genoeg loon, kan ook wel wat leuke dingen kopen af en toe, maar hou totaal niks over om te sparen.
daarbij moet ik nog hoop geld aflossen @ creditcard (jaja... stom ik weet), kost me gewoon nog enkele maanden 250 euro in de maand (kan minder, maar dis snelste) en ik heb ooit nog wat geld geleend van mijn moeder, dat wil ik ook gewoon afgehandeld hebben anders ga ik dadelijk sparen om na lang sparen alles weer in te leveren.
155 is zo op moment te betalen, maar dan moet er niks gebeuren, klein dingetje is evt nog wel te doen, iets meer niet.
eerst was het plan om een auto te kopen die gewoon minder kost aan vaste lasten, om zo per maand ietsje meer over te houden, zodat ik beetje kon sparen...
maar dacht laatst, als ik 155 gewoon eens wegdoe en dan een goedkoper autotje koop, vooral in aanschaf, hou ik meteen een hoop geld over om die creditcard en rekening van moeders af te handelen, scheelt hoop rente ed.
hou ik per maand ook nog es mooi bedrag over om apart te zetten op spaarrekening, om later mooiere auto te kopen en dingen aan auto te kunnen betalen en andere dingen in de toekomst.
eigenlijk dus gewoon paar domme foutjes uit verleden oplossen... wat eigenlijk gedaan had moeten zijn voor ik de 155 kocht... maarja ik en centjes
33 voor 1000 euro.......
Geloof niet dat je daar al te veel van mag verwachten

ik weet niet, word vrij veel aangeboden om en nabij (en dik onder) de 1000 euro...
kwestie van goed kijken wat er te krijgen is, meer geld is ook niet zo'n probleem, maar hoe goedkoper hoe beter het mij uitkomt. wil iig niet iets waarbij ikna half uur rijden al bij garage sta... moet wel redelijk betrouwbaar zijn.
155's betaal je tegenwoordig ook al schijtprijzen voor... en das nog meer auto dan een 33...
kunnen sommige mensen hun auto even aan de kant zetten, dan kan ik ertussenuit
kwestie van goed kijken wat er te krijgen is, meer geld is ook niet zo'n probleem, maar hoe goedkoper hoe beter het mij uitkomt. wil iig niet iets waarbij ikna half uur rijden al bij garage sta... moet wel redelijk betrouwbaar zijn.
155's betaal je tegenwoordig ook al schijtprijzen voor... en das nog meer auto dan een 33...
[ Voor 18% gewijzigd door KeRsTmAnNeKe op 21-12-2005 22:19 ]
De 33 begint zeldzaam te worden, in iedergeval, een goede 33 begint zeldzaam te worden en begin je zo langzamerhand ook al aardige prijzen voor te betalen.
Kijk naar de ex-33 van Alfa_145. Een in uiterlijk en technisch (op dat moment) perfecte 33. Heeft ook genoeg gekost.
Het is dat je te eigenwijs bent om er de gewone chip in te zetten. Laat de squadra chip gewoon even netjes in een doosje liggen, als je meer om handen hebt kan je die er zo weer in plaatsen.
Kijk naar de ex-33 van Alfa_145. Een in uiterlijk en technisch (op dat moment) perfecte 33. Heeft ook genoeg gekost.
Het is dat je te eigenwijs bent om er de gewone chip in te zetten. Laat de squadra chip gewoon even netjes in een doosje liggen, als je meer om handen hebt kan je die er zo weer in plaatsen.
BMW 535D
Ik mag hopen van wel... Als je voor 1000 euro een goeie 320i kan vinden en voor 1400 euro een goeie 325i ( en dan ook echt goed ) dan mag ik hopen dat zo'n 33 voor minder te vinden is?Alfisti schreef op woensdag 21 december 2005 @ 21:52:
33 voor 1000 euro.......Geloof niet dat je daar al te veel van mag verwachten
Christoph: Wil jij dan ook in acht nemen dat de 320i en 325i waar jij het over hebt e30's zijn in de buurt van bouwjaar 87 ? Of met idiote kilometerstanden?
Wil jij een 320 of 325 hebben van rond de zelfde bouwjaren als b.v. de 33 type 3 dan mag je nog best wel wat meer neertellen dan dat voor een goede, niet afgeragde.
Om nog even niet te vergeten dat er inderdaad genoeg 33's te krijgen zijn voor weinig, maar dat de verwachte staat van onderhoud navenant begint te worden?
De 155 (en 164 al helemaal trouwens) krijgen nu te maken met "grote bak dus zal wel veel zuipen" imago. Iets dat feitelijk onterecht is, maar wat verkoop technisch niet echt geweldig is.
Mijn persoonlijke mening (aangezien ik en 33 en 155 gereden heb denk ik dat ik die best mag geven), je gaat hier on herroepelijk spijt van krijgen. De 33 is een leuke wagen hoor, daar niet van. Ik heb er zelf ook meer dan genoeg lol van gehad en de keren dat ik nog eens met m'n luie reet in een 33 zit vind ik 't ook allemaal best leuk, maar om zelf weer te hebben? Geen haar op m'n hoofd die daar nog over nadenkt.
Wil je snel van je CC rekening / lening af zijn? Loop even bij je bank binnen voor een kortlopende p.k. dat kost je in rente een aanzienlijk stuk minder. Verzeker de 155 via Orion Direct en je zal qua verzekering niet echt veel hoeven te betalen (vraag Peter1 maar eens). Daarnaast, haal de chip van squadra d'r uit tot je alles afgelost hebt en 't ziet er opeens allemaal een stuk prettiger uit.
D'r zijn veel mogelijkheden te bedenken... Maar vergeet niet dat je nu donders goed weet wat je aan de 155 hebt, je weet wat de staat van onderhoud hebt. Dat weet je niet bij een 33 van rond de 1000 euro. Ook dit is een stukje persoonlijke ervaring met meerdere 33's rond die prijsklasse.
Daarnaast Kerstmanneke ... rijd je een 8v of 16v op dit moment?
Wil jij een 320 of 325 hebben van rond de zelfde bouwjaren als b.v. de 33 type 3 dan mag je nog best wel wat meer neertellen dan dat voor een goede, niet afgeragde.
Om nog even niet te vergeten dat er inderdaad genoeg 33's te krijgen zijn voor weinig, maar dat de verwachte staat van onderhoud navenant begint te worden?
De 155 (en 164 al helemaal trouwens) krijgen nu te maken met "grote bak dus zal wel veel zuipen" imago. Iets dat feitelijk onterecht is, maar wat verkoop technisch niet echt geweldig is.
Mijn persoonlijke mening (aangezien ik en 33 en 155 gereden heb denk ik dat ik die best mag geven), je gaat hier on herroepelijk spijt van krijgen. De 33 is een leuke wagen hoor, daar niet van. Ik heb er zelf ook meer dan genoeg lol van gehad en de keren dat ik nog eens met m'n luie reet in een 33 zit vind ik 't ook allemaal best leuk, maar om zelf weer te hebben? Geen haar op m'n hoofd die daar nog over nadenkt.
Wil je snel van je CC rekening / lening af zijn? Loop even bij je bank binnen voor een kortlopende p.k. dat kost je in rente een aanzienlijk stuk minder. Verzeker de 155 via Orion Direct en je zal qua verzekering niet echt veel hoeven te betalen (vraag Peter1 maar eens). Daarnaast, haal de chip van squadra d'r uit tot je alles afgelost hebt en 't ziet er opeens allemaal een stuk prettiger uit.
D'r zijn veel mogelijkheden te bedenken... Maar vergeet niet dat je nu donders goed weet wat je aan de 155 hebt, je weet wat de staat van onderhoud hebt. Dat weet je niet bij een 33 van rond de 1000 euro. Ook dit is een stukje persoonlijke ervaring met meerdere 33's rond die prijsklasse.
Daarnaast Kerstmanneke ... rijd je een 8v of 16v op dit moment?
[ Voor 4% gewijzigd door Harry op 21-12-2005 23:58 ]
BMW 535D
Kerstman heeft een 8v.
Enne ik ben het wel met soulfly eens... bovendien denk ik dat je op dit moment geen 3000 euro voor je auto vangt, als ik puur kijk naar particuliere advertenties dan zijn die de laatste maanden allemaal "belachelijk" laag qua prijs, dus dat maakt de jouwe gelijk al minder interresant.
Maar ja het is natuurlijk je eigen keuze...
Enne ik ben het wel met soulfly eens... bovendien denk ik dat je op dit moment geen 3000 euro voor je auto vangt, als ik puur kijk naar particuliere advertenties dan zijn die de laatste maanden allemaal "belachelijk" laag qua prijs, dus dat maakt de jouwe gelijk al minder interresant.
Maar ja het is natuurlijk je eigen keuze...
Dan heb je met de 8v ook nog niet het probleem van de distributieriemen die elke 60k vervangen moeten worden (inclu spanrollen) aangezien de 8v een ketting heeft.
BMW 535D
Als je hem verkoopt, denk dan ff aan mij als je de chip los verkooptKeRsTmAnNeKe schreef op woensdag 21 december 2005 @ 22:14:
ik weet niet, word vrij veel aangeboden om en nabij (en dik onder) de 1000 euro...
XXXVI
Hij staat nu vlakbij Drachten, weer bij mijn broer. We hebben beide tussen kerst en oud-en-nieuw vrij, dus ik hoop dat we serieuze dingen kunnen gaan doen.
* kabelboom plaatsen
* motor plaatsen
* tank + retourleiding
* rijdend maken @benzine
* rijdend maken @lpg
we'll see ..
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
heb je rode sleutel... anders zal hij het niet doen waarschijnlijk...ephymerous schreef op donderdag 22 december 2005 @ 12:54:
[...]
Als je hem verkoopt, denk dan ff aan mij als je de chip los verkoopt
moet jullie ook wel gelijk geven... word idd moeilijk deze auto kwijt te raken, chip deruit scheelt natuurlijk al wat geld.. paar kleine dingen zijn wel op te lossen... evt met geld van verkoop chip.
andere verzekering was ik al van plan als ik hem zou houden, oa met betere regeling voor glasschade dan centraal beheer, al hoorde ik laatst wel het verhaal over orion direct dat ze moeilijk zouden doen in geval van uitbetalen bij schade... toch eens informeren, zeker aangezien ik over maand 24 word en ik dan bij verschillende maatschappijen buiten de risicogroep val.
tja, neem iig geen lening om die cc af te betalen, dan maar paar maanden wat extra investeren of hope dat me staatslot hoop geld oplevert. lening bij mijn moeder kost iig geen rente... kan ook wel wat langer wachten...
eigenlijk allemaal best moeilijk... moet gewoon leren beter met geld om te gaan
zal er weleens goed over denken...
andere verzekering was ik al van plan als ik hem zou houden, oa met betere regeling voor glasschade dan centraal beheer, al hoorde ik laatst wel het verhaal over orion direct dat ze moeilijk zouden doen in geval van uitbetalen bij schade... toch eens informeren, zeker aangezien ik over maand 24 word en ik dan bij verschillende maatschappijen buiten de risicogroep val.
tja, neem iig geen lening om die cc af te betalen, dan maar paar maanden wat extra investeren of hope dat me staatslot hoop geld oplevert. lening bij mijn moeder kost iig geen rente... kan ook wel wat langer wachten...
eigenlijk allemaal best moeilijk... moet gewoon leren beter met geld om te gaan
zal er weleens goed over denken...
Nope...KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:26:
[...]
heb je rode sleutel... anders zal hij het niet doen waarschijnlijk...
[ Voor 15% gewijzigd door ephymerous op 23-12-2005 10:50 ]
XXXVI
je hebt 2 versies van de 1.8 8v chip, met en zonder code, heeft te maken met de startonderbreking, geloof dat sb dat niet hebben en wb wel, is te zien aan de rode sleutel.
De Bella staat nu bij Van Doorn en Top (die heeft het gebouw van Asselt overgenomen) voor een 180K beurt, APK en het uitlijnen. * BalusC is benieuwd hoe goed ze het doen
Dat gaf ik puur aan omdat de rente met een kortlopende minder is dan die van je CC.KeRsTmAnNeKe schreef op donderdag 22 december 2005 @ 19:32:
Het is maar net wat je liever hebt en hoe goed je relatie met je bank is natuurlijk
BMW 535D
dat snap ik ook wel, maar lening om lening af te lossen... uiteindelijk blijf ik nog even betalen...
probeer wel die creditcard zsm af te lossen, ieder beetje extra wat erin kan gaat er nu in..
chip staat ook al te koop, hoop dat ik em netjes uit auto krijg
probeer wel die creditcard zsm af te lossen, ieder beetje extra wat erin kan gaat er nu in..
chip staat ook al te koop, hoop dat ik em netjes uit auto krijg
Good Luck Buttje, ooit wil ik wel met die zilveren ook eens meerijden 
Trouwens, als iemand nog niet weet wat gedaan met z'n kerstbonus:
http://cgi.ebay.com/ebaym...73QQrdZ1QQsspagenameZWDVW

Ik reken er op dattie volgend jaar weer van de partij is op zandvoort
.. verlaagd en met wat extra paarden !!
je bent welkom om mee te rijden!

Toch roelen de F40 en de 388 GTO alle anderen de pan uit
.. verlaagd en met wat extra paarden !!
je bent welkom om mee te rijden!
Een afschuwelijk ding .. de normale Enzo daarentegen kan ik nog wel waarderenDupje schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 22:35:
Toch roelen de F40 en de 388 GTO alle anderen de pan uit
[ Voor 64% gewijzigd door Alfa Novanta op 24-12-2005 01:29 ]
My Youtube channel: Alfa Novanta
AMD Ryzen 7 5800X | ASRock X470 Taichi | 32GB Kingston HyperX Predator DDR4-3200 RGB | Gigabyte RTX3090 Gaming OC 24GB GDDR6 | Windows 10 x64 | HP Reverb G2
Ook hier even de dienstmededeling ...
Vanmiddag is de nieuwe site van 't 164 register online gegaan
Vanmiddag is de nieuwe site van 't 164 register online gegaan
BMW 535D
* BalusC vindt de site er goedkoop eruitzien. Maargoed, dat vind ik van bijna alle clubsites
Als je de vormgeving van de navigatieknoppen strakker maakt, dan zal dat veel verschil uitmaken denk ik. Niks negatiefs over de inhoud te melden tho
aaai aaai aaai
* Alfisti voelt het weer kriebellen
http://www.auto-gt.nl/?xm...tion\details.xsl&colid=35
* Alfisti voelt het weer kriebellen

http://www.auto-gt.nl/?xm...tion\details.xsl&colid=35
[ Voor 10% gewijzigd door Alfisti op 26-12-2005 22:34 ]
Prio lag nu op informatie & volledigheid.BalusC schreef op maandag 26 december 2005 @ 21:56:
* BalusC vindt de site er goedkoop eruitzien. Maargoed, dat vind ik van bijna alle clubsitesAls je de vormgeving van de navigatieknoppen strakker maakt, dan zal dat veel verschil uitmaken denk ik. Niks negatiefs over de inhoud te melden tho
![]()
Door een tekstfoutje in 't klaverblaadje is 't ook allemaal net iets eerder online gekomen.
BMW 535D
foutje ... site had nog niet vermeld mogen worden ?
wel netjes dat je voortaan ook in kb staat
denk dak toch maar blijf proberen 155 te verkopen en een nette goedkopere 33 ofzo te vinden, gooi prijs van 155 wel omlaag, maar ga chip, veerpootbrug en nog wat dingen die los te schroeven zijn dan mooi los verkopen, kom ik uiteindelijk toch nog heel eind in buurt van bedrag dat ik wilde hebben...
ff met van alles en iedereen over gehad, is toch wel beste oplossing, anders kan ik over een jaar net beginnen met sparen... terwijl ik al 1000en euros gespaard kon hebben.
wel netjes dat je voortaan ook in kb staat
denk dak toch maar blijf proberen 155 te verkopen en een nette goedkopere 33 ofzo te vinden, gooi prijs van 155 wel omlaag, maar ga chip, veerpootbrug en nog wat dingen die los te schroeven zijn dan mooi los verkopen, kom ik uiteindelijk toch nog heel eind in buurt van bedrag dat ik wilde hebben...
ff met van alles en iedereen over gehad, is toch wel beste oplossing, anders kan ik over een jaar net beginnen met sparen... terwijl ik al 1000en euros gespaard kon hebben.
ehhh........
klein beetje
en mis de 155 nog steeds
laat ik net een hele mooie 155 te koop hebben ;-)
voordeel van die q4 is iig dat alle gebreken die die gehad heeft of nog heeft wel op de artc site staan... en anders kun je er zo alles over navragen...
kwam trouwens achter dat er paar mooie wallpapers op www.alfabrera.it staan, iig beter dan zwarte achtergrond
voordeel van die q4 is iig dat alle gebreken die die gehad heeft of nog heeft wel op de artc site staan... en anders kun je er zo alles over navragen...
kwam trouwens achter dat er paar mooie wallpapers op www.alfabrera.it staan, iig beter dan zwarte achtergrond
Alleen een pk of 50-60 te kortKeRsTmAnNeKe schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 00:37:
laat ik net een hele mooie 155 te koop hebben ;-)
Inderdaadvoordeel van die q4 is iig dat alle gebreken die die gehad heeft of nog heeft wel op de artc site staan... en anders kun je er zo alles over navragen...

Vanmiddag even foto's schieten waar ik begin dit jaar foto's gemaakt heb met de 155. Maar eerst straks (tijdens de huidige sneeuwbui, 't valt weer mooi
Gisteravond zonder koppeling terug moeten rijden 20km. M'n remklauw rechts achter heeft toch nog wat problemen na revisie. Nu is er lucht in 't systeem gekomen helaas.
BMW 535D
Er was een tijd dat ik Alfa's haatte; ken een bedrijf en die hadden een stuk of 20x 155's en de helft daarvan stond meer dan vaak stil waaronder die ene x dat ik net haast had en zoon auto pakte, regen => langs de kant van de weg...
Maar nu: Ik moet een nieuwe auto en dus ben ik aan het kijken, eerst viel mijn oog op een BMW 5 serie en dan het liefst de M5 maar de vrouw is daar het niet zo mee eens.
Zij wil dat ik naar een Alfa kijk, nou best, maar het moet wel een beetje van ze plek komen
Iemand ervaringen met de 156 GTA sportwagen?
Maar nu: Ik moet een nieuwe auto en dus ben ik aan het kijken, eerst viel mijn oog op een BMW 5 serie en dan het liefst de M5 maar de vrouw is daar het niet zo mee eens.
Zij wil dat ik naar een Alfa kijk, nou best, maar het moet wel een beetje van ze plek komen
As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.
of dezeGA!S schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 01:19:
Ik zou never te nooit een GTV inruilen op een 155 Q4, dan maar ff pijn leiden en die 155 erbij nemen.
En als het echt niet anders kan zet je deze toch voor de sleurhut.
[afbeelding]
[afbeelding]
zon'n dikke 75 blijft mooi... krengen gaan steeds meer richting klassiekerstatus, als je die 2e hands prijzen ziet...
BalusC heeft ervaring met de 156 SportswagenBallebek schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 09:15:
Er was een tijd dat ik Alfa's haatte; ken een bedrijf en die hadden een stuk of 20x 155's en de helft daarvan stond meer dan vaak stil waaronder die ene x dat ik net haast had en zoon auto pakte, regen => langs de kant van de weg...
Peter1 heeft ervaring met de 147 GTA
Combinatie zou voldoende info moeten geven
BMW 535D
Mja ik heb ook 156 2.4 en 1.9 JTD "ervaring".Soulfly schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 10:21:
[...]
BalusC heeft ervaring met de 156 Sportswagen
Peter1 heeft ervaring met de 147 GTA
Combinatie zou voldoende info moeten geven
Fijne auto's, goede wegligging en ook voldoende power voor een paar diesels.
Alleen de zitpositie en de positie van de pedalen is slecht/matig, vooral met lange stukken kun je dat gaan voelen, mijn pa kreeg zelfs last van zijn linkerbeen vanwege de pedalen, net als meerdere collega's van hem. (reden wel allemaal +/- 100.000 per jaar)
En ik heb een keer last van mijn rug gekregen na een lange rit in de 1.9, ondanks dat ik verder een goede zitpositie had.
Nu heeft de GTA wel betere stoelen, maar de pedalen zitten nog steeds niet goed (te ver naar rechts gezien vanaf het midden van de bestuurdersstoel).
Bij de 155, 159 en 166 staan de pedalen bijv. wel goed in het midden.... maar bij de 156, 147 en GT niet, en dat kan dus problemen geven.
Dus ik vind het op zich wel een belangrijk punt om hierop te letten als je veel km's gaat maken.
Verder weet ik dat evt onderhoudskosten met een GTA ook aardig hoog kunnen zijn (vooral uurloon van de monteur bij evt moteronderhoud en/of problemen) maar dat zul je ook hebben bij een BMW M5 lijkt mij.
Uh, nou ben ik misschien heel hard. Maar zodra ik zou moeten kiezen tussen een GTA of een M5 dan ging ik toch voor de BMW. Toch net iets meer klasse.
och...... zit ook maar "iets" prijsverschil tussen een M5 en 156 GTA
Anoniem: 31491
Hallo Alfa liefhebbers,
Eind januari is het luie studentenleven (eindelijk) voorbij en begin ik op 1 februari mijn bijdrage aan de maatschappij te leveren. Nou heb ik natuurlijk een auto nodig en mijn oog is gevallen op een 145 1.6 T.Spark. Vandaag wezen kijken en het interieur zag er nog top uit, ook de motor liep direct. Nou zat er helaas geen testrit in vanwege ijs op de ramen en een laag sneeuw op de auto zodat ik de lak niet goed kon beoordelen op eventuele beschadigingen. Dus die testrit komt morgen. Zijn er nog punten waar ik op moet letten naast de punten die op de 145club website staan?
P.S. Het is ongeveer 97% zeker dat het deze auto wordt als 1e eigen auto. Mocht de koop voor 100% doorgaan post ik natuurlijk hier een foto.
Eind januari is het luie studentenleven (eindelijk) voorbij en begin ik op 1 februari mijn bijdrage aan de maatschappij te leveren. Nou heb ik natuurlijk een auto nodig en mijn oog is gevallen op een 145 1.6 T.Spark. Vandaag wezen kijken en het interieur zag er nog top uit, ook de motor liep direct. Nou zat er helaas geen testrit in vanwege ijs op de ramen en een laag sneeuw op de auto zodat ik de lak niet goed kon beoordelen op eventuele beschadigingen. Dus die testrit komt morgen. Zijn er nog punten waar ik op moet letten naast de punten die op de 145club website staan?
P.S. Het is ongeveer 97% zeker dat het deze auto wordt als 1e eigen auto. Mocht de koop voor 100% doorgaan post ik natuurlijk hier een foto.
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 31491 op 27-12-2005 14:15 ]
Klasse? Je bedoeld meer status bij het gepeupel?Wimo. schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 12:14:
Uh, nou ben ik misschien heel hard. Maar zodra ik zou moeten kiezen tussen een GTA of een M5 dan ging ik toch voor de BMW. Toch net iets meer klasse.
Persoonlijk zou ik never nooit niet een BMW willen hebben, al krijg ik een M5 gratis dan ruil ik hem meteen in voor iets italiaans met echte klasse.
Maar ik zal verder maar niks meer zeggen tegen BMW, want ik wil geen horde boze sjonnies en patsers achter me aan hebben.....
oeps nu doe ik het toch
Dat zou mooi zijn! Weer een Gotter aan de AlfaAnoniem: 31491 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:14:
Hallo Alfa liefhebbers,
XXXVI
Ik heb zelf een alfa, voordat ik hieraan begin. Ik ben dus van mening dat de M5 echt stappen boven de GTA staat. Sowieso is de afwerking van alfa's echt dramatisch vergeleken met een gemiddelde BMW. De enige reden dat ik alfa rij is omdat ik geen BMW kan betalen.Specht schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 16:53:
[...]
Klasse? Je bedoeld meer status bij het gepeupel?
Persoonlijk zou ik never nooit niet een BMW willen hebben, al krijg ik een M5 gratis dan ruil ik hem meteen in voor iets italiaans met echte klasse.![]()
Maar ik zal verder maar niks meer zeggen tegen BMW, want ik wil geen horde boze sjonnies en patsers achter me aan hebben.....
oeps nu doe ik het toch
Dat heet dan weer emotie wim..
maar ik ben het met je eens hoor
maar ik ben het met je eens hoor
Ik kan een BMW zeker wel waarderen, maar de rest is persoonlijke voorkeur.
Wat specht aangeeft zal voor hem (en z'n vader / aantal collega's) zonder meer waar zijn.
Zelf deel ik die ervaring dan weer niet zo, maargoed... ontzetten lange ritten in een 156 / 147 heb ik dan ook weer niet gemaakt. Veel dingen zijn een kwestie van wennen (kijk naar 't stuur in de 75 / 90, dat zit ook niet recht voor je).
Ennuh, William, trek Sander / Alfa_145 eens heeeeel hard aan z'n jasje
Maargoed.... om 't geneuzel weer even recht te zetten met de topictitel...

Wat specht aangeeft zal voor hem (en z'n vader / aantal collega's) zonder meer waar zijn.
Zelf deel ik die ervaring dan weer niet zo, maargoed... ontzetten lange ritten in een 156 / 147 heb ik dan ook weer niet gemaakt. Veel dingen zijn een kwestie van wennen (kijk naar 't stuur in de 75 / 90, dat zit ook niet recht voor je).
Ennuh, William, trek Sander / Alfa_145 eens heeeeel hard aan z'n jasje
Maargoed.... om 't geneuzel weer even recht te zetten met de topictitel...

BMW 535D
sjieke voiture blijft het toch he
.
Nieuwe alfa's verkocht in België in 2004:
ALFA ROMEO ALFA 147 3.296
ALFA ROMEO ALFA 156 2.293
ALFA ROMEO ALFA 166 281
ALFA ROMEO ALFA GT 905
ALFA ROMEO GTV 15
ALFA ROMEO SPIDER 25
ALFA ROMEO ALFA 147 3.296
ALFA ROMEO ALFA 156 2.293
ALFA ROMEO ALFA 166 281
ALFA ROMEO ALFA GT 905
ALFA ROMEO GTV 15
ALFA ROMEO SPIDER 25
Cool!Anoniem: 31491 schreef op dinsdag 27 december 2005 @ 14:14:
Hallo Alfa liefhebbers,
Ik heb zelf een 1.4TS en ben er bijzonder over te spreken het blok verbaast me telkens weer met zijn trekkracht (vooral boven de 4500rpm waar de nokkenasverstelling erin klapt..).
Persoonlijk vind ik het een fijne auto en blijf er zeker nog zolang als ik kan in rijden.
Als je de aankooptips hebt gezien op de 145club site zijn dat eigenlijk wel alle punten waar je ff op moet "letten".
Als je nog vragen hebt rammel je maar met de poepemmer op msn/mail ofzo
Dit topic is gesloten.