[PC][Racesim] netKar PRO

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.790 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik moest wel even zoeken naar het topic maar hier is ie dan. :)

Stefano Casillo aka Kunos heeft een teken van leven gegeven, eindelijk.

Na een telefoontje van iemand van het Driving Italia forum heeft hij op datzelfde forum eindelijk een korte verklaring geschreven.
Blijkbaar was de release, en vooral de verkoopresultaten en de daaropvolgende financiele tegenvaller een enorme teleurstelling en heeft de stress en druk van de vele problemen geleid tot een flinke burnout bij Stefano.
Ze hebben een pauze ingelast om financieel tot een oplossing te komen en het project te redden. Het spijt hem wel dat er zo'n lange stilte is geweest. Maar hij zal pas weer regelmatig op de fora verschijnen als nKpro een gezonde sim is.

Vanuit zakelijk oogpunt is het absoluut geen excuus, eigenlijk schandalig, vanuit persoonlijk oogpunt kan ik me er iets meer bij voorstellen. Het positieve is dat Stefano en zijn sim nog leven, het is in mijn ogen met enorme afstand de beste racesim qua pure simulatie, laten we hopen dat het alsnog kan uitgroeien tot een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Ik mag toch aannemen dat hij van tevoren wist waar hij aan begon en zich bewust was van het financiële risico dat het project met zich meebrengt; een racesim is nou eenmaal geen goudmijntje.

Ook is het tegenwoordig niet meer dan normaal dat een spel een aantal patches nodig heeft voordat het allemaal goed werkt bij iedereen. Als kunos zich dit niet genoeg heeft gerealiseerd (met een burnout als gevolg) dan is dat jammer voor hem, maar wel erg naïef gedacht natuurlijk...

Ben in ieder geval ook blij dat het project nog leeft. Van mij mag hij zoveel tijd nemen als nodig (mits redelijk) voor de volgende patch maar op commercieel gebied heeft hij nog een hoop te leren. Hoe hij met z'n klanten is omgegaan, of beter gezegd: hoe hij niet met z'n klanten is omgegaan, is inderdaad schandalig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:48:
Ik mag toch aannemen dat hij van tevoren wist waar hij aan begon en zich bewust was van het financiële risico dat het project met zich meebrengt; een racesim is nou eenmaal geen goudmijntje.

Ook is het tegenwoordig niet meer dan normaal dat een spel een aantal patches nodig heeft voordat het allemaal goed werkt bij iedereen. Als kunos zich dit niet genoeg heeft gerealiseerd (met een burnout als gevolg) dan is dat jammer voor hem, maar wel erg naïef gedacht natuurlijk...

Ben in ieder geval ook blij dat het project nog leeft. Van mij mag hij zoveel tijd nemen als nodig (mits redelijk) voor de volgende patch maar op commercieel gebied heeft hij nog een hoop te leren. Hoe hij met z'n klanten is omgegaan, of beter gezegd: hoe hij niet met z'n klanten is omgegaan, is inderdaad schandalig. :X
Ja, helemaal mee eens.

Hij moet gewoon iemand anders het comunicatieve werk voor nKp laten opknappen, er zijn vast mensen die dat voor een appel en een ei willen doen voor dit project of misschien zelfs binnen het team.
Dan kan hij zich richten op waar hij goed in is: een sim ontwikkelen.

Verder ben ik erg blij dat de sim nog leeft, qua rijervaring komt niets in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-05 06:42

siggy

Wait.... what?

Ik ben toch wel geinteresseerd in het ecnomoisch/financiele aspect hiervan. Ik dacht dat hij het helemaal in zijn eentje gemaakt had en niet dat hij een heel team achter zich had? Maar een financiele tegenvaller? Dan heeft hij toch zeker flink wat kosten gemaakt.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 06:54:
Ik ben toch wel geinteresseerd in het ecnomoisch/financiele aspect hiervan. Ik dacht dat hij het helemaal in zijn eentje gemaakt had en niet dat hij een heel team achter zich had? Maar een financiele tegenvaller? Dan heeft hij toch zeker flink wat kosten gemaakt.
Hij doet zelf het meeste werk maar hij heeft zeker wel hulp, zeker wat betreft het maken van de circuits en de auto's. Als hij die jongens ook heeft moeten betalen kan dat wel in de kosten lopen. Verder weet ik niet wat voor kosten hij nog meer gemaakt heeft die zwaar op het budget drukken. Maar volgens mij werkt hij ook full-time aan het project en moet hij toch z'n rekeningen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BallRacing Developments Ltd and netKar PRO - market leaders in their respective development of hardware and software for the professional racedriver and simracing community - have joined forces to co-develop the next generation of motorsport simulation.

It will create in one company a single co-ordinated approach to simulation that will ensure the development of the most effective and exciting simulators, with no longer any division between hardware and software.

For BRD, the formal agreement will enable the company to offer the motorsport world, and not least F1 teams, a level of realism in graphics and physics that has established netKar PRO has among the most creative and innovative software developers.

Driven by Lead Programmer Stefano Casillo, who founded netKar PRO as a hobby in 2001, he and his team launched in Italy in April their latest software which has such advanced features as a complex tyre model whose traction and handling can be affected by dirt, wear and flat spot caused by driver brake-locking.

It also features a fully interactive cockpit with an instrument panel that can be actually operated through a mouse, or the controls of the simulator, and a fully modeled telemetry data acquisition system to electronically record the performance of engine and actuation of controls by the driver, which can then be used as a foundation for determining car setup.

Said managing director Nik Ball: "We are tremendously excited by our plans of developing with Stefano and his associates the next generation of hardware and software simulation that will put forward an evermore compelling argument for the use of simulators in motorsports across the board.

"With netKar PRO working as BRD's exclusive software development team, we will be able to offer motorsport the most technically advanced simulation hardware and software package available on the market."

For Stefano and his Italian-based team, the collaboration is seen as "a tremendous opportunity for netKar PRO to enter the professional market through the main door, allowing us to work closer with racing teams and to target our software to meet their requirements.

"It will also give us a unique opportunity to create the first unified package of hardware and software in simracing. Working closely with BRD will allow both of us to experiment and develop new solutions to bring simracing even closer to real racing."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Hierbij een poging om dit topic nieuw leven in te blazen :)

Mensen kom rijden op Dutch Racing Server Newbury 2006 layout met de F2000 :)

Tot op de server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 08:27

Hoogie2004

Whohooooo

Danielson schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:53:
Hierbij een poging om dit topic nieuw leven in te blazen :)

Mensen kom rijden op Dutch Racing Server Newbury 2006 layout met de F2000 :)

Tot op de server ;)
Dan moet ik em eerst maar weer eens downloaden. Als et FTarget word dan kom ik de komende week wel een keer kijken
F2000 is voor mij bijna niet te doen, maar wie weet probeer ik et van de week nog wel ff

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-10-2006 18:35 ]

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:01:
[...]

Dan moet ik em eerst maar weer eens downloaden. Als et FTarget word dan kom ik de komende week wel een keer kijken
Het blijft waarschijnlijk de F2000, daar vind ik toch net weer wat meer spanning inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
In de laatse ASS staat een mooi artikel over de samenwerking tussen BRD en Kunos Simulazioni. Als ik het zo lees komt het langzamerhand wel weer een beetje op de rails. Kunos heeft zelfs vandaag weer eens wat gepost op RSC. Volgens mij heeft die man gewoon af en toe ff een flinke break nodig :).

In dat artikel stond ook dat Kunos, om te proberen, een F1 wagen had gecreeerd. Lijkt me bijzonder leuk om die te proberen zonder TC :P. Ook stond er in het artikel dat de mensen van BRD een hele precieze manier hebben van track-metingen. Op de Millimeter nauwkeurig kunnen ze heel de baan opmeten en natuurlijk gaan we dit terug zien in de banen die ze gaan bouwen voor nKP.

Kortom, het ziet er weer goed uit. Even goed als voor de release zeg maar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Het schijnt ook dat "binnenkort" er weer een update voor Netkar Pro komt, tevens bevat deze update dan de devkit, dan kunnen de custom banen ook gereleased worden, waaronder; Zandvoort, Monaco, en er gaan geruchten over de Ring _/-\o_

Filmpje van een rondje Monaco in de F2000

Rondje onboard Zandvoort met de F2000

De Ring _/-\o_

http://forum.rscnet.org/a...entid=368986&d=1147682939
http://forum.rscnet.org/a...entid=368987&d=1147683066
http://forum.rscnet.org/a...entid=368988&d=1147683066
http://forum.rscnet.org/a...entid=360470&d=1144496576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm die screenshots van de Ring heb ik volgens mij al eerder gezien.
Silverstone ook niet vergeten.

Het wordt wel tijd dat nKpro weer tot leven komt, het is echt met afstand de beste en meest pure racesim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Ik hoorde gisteren van iemand die deel uitmaakt van het testteam voor de nieuwe patch dat er nog steeds een aantal dingen verbeterd moeten worden. Het zou zomaar nog even kunnen duren voordat we die patch krijgen... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:41:
Ik hoorde gisteren van iemand die deel uitmaakt van het testteam voor de nieuwe patch dat er nog steeds een aantal dingen verbeterd moeten worden. Het zou zomaar nog even kunnen duren voordat we die patch krijgen... Helaas.
Daar zou ik niet raar van staan te kijken, een paar maand geleden was het ook al "soon" :P

Maar ik denk dat het wachten beloond wordt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:30
Ik heb hem ook even geprobeerd, maar zogauw ik op de 'race' knop druk, krijg ik een foutmelding.
Ik heb .NET framework 1.1 en 2.0 geinstalleerd, de specs van mijn systeem zijn volgens mij ook net genoeg:
AMD athlon 2600+, ATI Radeon 9700.
Zijn er nog meer dingen die ik nog even kan checken? Het verbaasde me ook dat er geen installer bij de bestanden zat, of zie ik iets over het hoofd? Is het gewoon uitpakken en rijden maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Boktor schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:20:
Ik heb hem ook even geprobeerd, maar zogauw ik op de 'race' knop druk, krijg ik een foutmelding.
Ik heb .NET framework 1.1 en 2.0 geinstalleerd, de specs van mijn systeem zijn volgens mij ook net genoeg:
AMD athlon 2600+, ATI Radeon 9700.
Zijn er nog meer dingen die ik nog even kan checken? Het verbaasde me ook dat er geen installer bij de bestanden zat, of zie ik iets over het hoofd? Is het gewoon uitpakken en rijden maar?
Je controls goed gebind? Video en Audio settings kloppen?

Welke melding krijg je precies? Welke versie van Netkar gebruik je? 1.00 of 1.01?

[ Voor 6% gewijzigd door Danielson op 10-10-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Danielson schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:25:
[...]

Je controls goed gebind? Video en Audio settings kloppen?

Welke melding krijg je precies? Welke versie van Netkar gebruik je? 1.00 of 1.01?
Ik heb idd even met mijn controller lopen knoeien en ik kom nu eindelijk in de cockpit terecht. Nu nog even kijken hoe ik die motor kan starten..

edit: gelukt..

Hmm, ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt... ik ga nog even verder proberen..
FF voelt nog wat licht aan, maar ik heb geen enkele racesimulatie gespeeld die zo goed de vibraties laat voelen in het stuur

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenTheStig op 11-10-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Boktor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

Ik heb idd even met mijn controller lopen knoeien en ik kom nu eindelijk in de cockpit terecht. Nu nog even kijken hoe ik die motor kan starten..

Hmm, ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt... ik ga nog even verder proberen..
FF voelt nog wat licht aan, maar ik heb geen enkele racesimulatie gespeeld die zo goed de vibraties laat voelen in het stuur
Als je een goed stuurtje hebt, zet je FF dan eens op 150% in Netkar, doet ook wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Boktor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

Als je teveel last hebt van vibraties, moet je in de pits 'mount new tires' selecteren. Die vibraties geven aan dat je je banden geflatspot hebt door te hard remmen. Bij nKPro is het zo dat je niet automatisch nieuwe banden krijgt als je ff op esc duwt, of het spel opnieuw opstart.

Veel plezier met nK Pro iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Requiem19 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:46:
[...]

Als je teveel last hebt van vibraties, moet je in de pits 'mount new tires' selecteren. Die vibraties geven aan dat je je banden geflatspot hebt door te hard remmen.

Veel plezier met nK Pro iig :)
Vandaar mijn opmerking dat ik bij dit spel de FF verreweg het beste vind ;)

edit

iets anders geformuleerd inderdaad, maar ik bedoelde dus dat ik nog nooit zulke goede FF heb gevoeld in een racesimulatie

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenTheStig op 12-10-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zéér waarschijnlijk gaat de patch voor nKP volgende week gereleased worden. De afgelopen weken hebben coureurs van de GPC website uitgebreid de fixes en patches getest en daarbij zijn enorm veel bugs uit het spel gehaald. Afgezien daarvan is de stability van MP code sterk verbeterd en is de FPS drop iets minder hevig geworden.

Ik heb zelf ook 1 avond kunnen meedoen en dit is echt een enorme verbetering. Met 15 man lag-vrij racen en nog 40 + fps (Ik heb wel een redelijk systeem (7800GT) is echt een genoegen met nKP. Het enige echte probleem blijft toch nog steeds de FPS, die lager wordt naarmate er meer mensen meedoen. Aangezien ik offline 90-150 fps heb merk ik er minder van. Als je echter een iets verouderd systeem hebt zal dit nog steeds wat problemen geven.

Afgezien van het FPS probleem zijn bijna alle problemen verdwenen en ik ben er zeker van dat steeds meer mensen nKP zullen gaan spelen!

Hier de link naar RSC waar het een en ander uitgelegd wordt over de patch:

http://forum.rscnet.org/showpost.php?p=3236568&postcount=109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja, goed nieuws dat er al veel verbetering zit in de MP.
Met die patch en de gratis devkit, waardoor de extra banen straks echt gereleased kunnen worden, schiet het al een end op.

Dat nKpro weer begint te leven blijkt ook wel uit het aantal aanmeldingen voor de GPC league, we zijn al met bijna 100 man. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Het lijkt erop de er weer een patch aan zit te komen:
Guys (and possibly girls ),

I spoke to Stefano and he said I could go talk about the progress in order to inform you guys here in the community, so here we go

In the past weeks, a lot of things happened and big progress was made. As probably known Stefano and his team focused on fixing the multiplayer engine. GPChampionship.com was asked by the nKP team to support the nKP team on its way to the release of the new 1.0.2 version of nKPro by testing the fixed bugs properly, under different conditions and with full field testing. Real proper testing for nKPro.

So, that happened. In the past weeks version after version were released to the test team. Every time small multiplayer bugs were fixed. New possible fixes were distributed to GPC and tested. In the beginning, things didn't seem to progress that much. Especially the syncing bug was a bastard. It took several versions, but it kept returning. Then, Stefano found it and it was fixed. No more 'cars still in qualifying while the race was already started'. No more people getting no 'go to grid button'. Always fast syncing for all clients

Especially in the past 5 days, things were going forward like crazy. The beta test team was stunned by Stefano working pace. He was really flying - fixing bugs as soon as we reported them. We worked all weekend long on getting it right before Stefano left for a well-deserved time off. Stefano himself worked almost 24*7 and the beta test team was testing every day to verify if the fixes really worked. It's obvious that the nKP team is dedicated to make nKP better for its clients.

v1.0.02 Testing was finished last night. Even yesterday, the infamous 'jumpstart bug' and various replay bugs were fixed. Replays can be viewed properly now.

Really - v1.0.2 will be a huge step forwards for nKP in terms of multiplayer racing. The main voices from the test team were: "this is what I paid for", "this is how multiplayer is supposed to work".

All in all, it were very productive weeks. The objective of v1.0.2 for the nKP devteam always was to fix the multiplayer experience and it's great to say that the multiplayer system really is working well now.

We as test team verified it and the main and frustrating multiplayer bugs are gone now which should allow both league and public pick-up racing to really kick off and get going

Of course, there always remain things that we'd like to see changed and/or improved, but that's the case in any software package. Don't expect to see a "perfect" nKPro with v1.0.2, but instead expect a decent multiplayer experience with v1.0.2 compared to v1.0.1. Time is always a restriction.

An example of something that still needs attention is the FPS issue. FPS drops still occur, but at least the nKP team managed to increase FPS a bit. However, on low-end machines, FPS drops still cause issues. Any recent machine won't get in FPS trouble though.

The great thing is that v1.0.2 will provide a solid multiplayer experience that allows focusing on adding new content now.

The new version is ready now (in terms of fixes). It will be a full new installation. The test team is testing the Release Candidate of nKP v1.0.2 this week and it is scheduled to be released by the nKP team next week (precise date not known yet).

Hope this give you all some idea of what has happened and what can be expected from v1.0.2 If you have questions, just let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Als je nu eens op de link had geklikt die ik 5 dagen geleden gepost heb.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ligt het aan mij dat er zo weinig servers zijn?

Ik zie meestal als ik connect met het netwerk maar 4 tot 6 servers, en deze zijn in 90 % van de gevallen ook nog eens leeg ook :(

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-10-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
v1.02 is eindelijk public. :)

http://www.netkar-pro.com/download.htm

Kijken of er nu wat meer servers gedraaid gaan worden en of ze ook bevolkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Zamorano schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:43:
v1.02 is eindelijk public. :)

Kijken of er nu wat meer servers gedraaid gaan worden en of ze ook bevolkt worden.
Heb zelf al aardig wat gave pick-up race gehad. Geweldig om te zien dat er aardig wat mensen en aardig wat servers zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Het gaat de goede kant op met Netkar, gister al een paar leuke race's gereden met de F2000 :)

• Zamorano
  • Niet online
Het is hier wel stil. -O-

Dan maar even een promofilmpje van de Formula Renault Skinpack v2.1, de beelden zijn 'geschoten' tijdens een speciale sessie op de GPC server. Heb er zelf niet aan meegewerkt maar het resultaat mag er wel zijn.

En de drifts en spins zijn expres gemaakt, het is niet dat er zo slecht gereden wordt. :P

• Requiem19
  • Nu online
Zamorano schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:30:
Het is hier wel stil. -O-

Dan maar even een promofilmpje van de Formula Renault Skinpack v2.1, de beelden zijn 'geschoten' tijdens een speciale sessie op de GPC server. Heb er zelf niet aan meegewerkt maar het resultaat mag er wel zijn.

En de drifts en spins zijn expres gemaakt, het is niet dat er zo slecht gereden wordt. :P
Heel gaaf filmpje! Mooie is dat Silverstone binnen 7 dagen gereleased zal worden voor iedereen. Echt leuk denk ik.

• Zamorano
  • Niet online
Ja, dat heeft nKp ook wel nodig, een paar goede nieuwe banen.
Silverstone is iig prachtig.

En ik ben wel benieuwd naar Montreal, die is blijkbaar ook in een vergevorderde status.

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-05 09:58

J.apiooo

FWN

Vandaag zal ik Silverstone gaan releasen! Verwacht de download in de loop van de avond :)

Jaap

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

J.apiooo schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:56:
Vandaag zal ik Silverstone gaan releasen! Verwacht de download in de loop van de avond :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Zamorano
  • Niet online
Goed nieuws Jaap. :)
Dat gaat een hele populaire baan worden online.

• Requiem19
  • Nu online
J.apiooo schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:56:
Ik ben super benieuwd! Top werk Jaap :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

De baan is inmiddels uitgebracht.

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_5.jpg

Link naar RSC: http://forum.rscnet.org/showthread.php?p=3284569#post3284569

Veel plezier! Gooien jullie ook wat servers online? :)

[ Voor 67% gewijzigd door J.apiooo op 24-11-2006 12:06 ]

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Een paar filmpjes van de races die afgelopen weekend verreden werden, om te demonstreren hoe gaaf en close het racen is in nKpro. :)

Group A: Feature Race Highlights

Group B: Feature Race Highlights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
De aankomende verbeteringen voor versie 1.03:

- new interface (for which he provided a test version.. you can send him suggestions if you feel so after you've tried it)
for now you can only select an existing driver and launch a track day
note that's its not sure that it will be included in 1.03
- fps problem: the time it takes to draw a car is now 1/3 compared to 1.02
- donuts, spinning/flying cars: this should be fixed in 1.03
- some changes in tyre formulas which should give even better ff
- new setup interface (whatever that means) with asymmetric setup support
- various server crash fixes
- something about collisions to avoid crashes (?)
- join lag should be fixed
- not yet in, but if there's time server-side commands will be added (restart etc)
- should be released before Christmas
- maybe no more cars sinked in the tarmac on disconnecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ook de manier waarop de FF van het bandenmodel wordt overgebracht naar je stuur schijnt verbeterd zijn, nu het volledig gebruik maakt van het Pacejka model. Het is eigenlijk al de sim met de beste FF, maar blijkbaar wordt het nog beter. :)

En mooi dat er nog meer bugjes gefixt zijn, en dat ook het FPS probleem aangepakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120368

should be released before Christmas
Gelukkig hebben ze geleerd van het noemen van onhaalbare datums :)
...........
..........
..........
Er staat geen jaartal bij dus zal wel kerst 2008 worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Anoniem: 120368 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:56:
[...]

Gelukkig hebben ze geleerd van het noemen van onhaalbare datums :)
...........
..........
..........
Er staat geen jaartal bij dus zal wel kerst 2008 worden ;)
Het is inderdaad steeds hetzelfde liedje.. als het niet zo'n ultieme sim was geweest, had ik er allang geen tijd en moeite meer ingestoken. Dit is wat via de onoffiele kanalen naar buiten is gekomen:

Van Jaap Wagenvoort:
The news is that Stefano did quite a lot of work on 1.0.3 already, but that the team changed focus for a while in order to work on new content (which will also appear in the customer version of netKar PRO). As soon as there's more info on the arrival of 1.0.3, I'll write it in here
Ook is Monaco onlangs gereleased. Ik heb vanochtend een 1.40.2 gereden met de F2000.. Iemand zin om die tijd aan te vallen? ;)

Monaco Download link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

ik blijf steken op 1: 45 ligt denk ik aan mijn rijstijl
wat is de setup van je diff bijvoorbeeld voor monaco ? en wing

Het is idd jammer hoe er met de gebruikers van het spel wordt omgesprongen beetje jammer want er zijn een paar mensen echt heel druk bezig met netKar om er wat van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120368

Hallo,
Is er al enig zicht op de 1.03 patch? Ik weet dat er nieuwe "content" is aangekondigd (hillclimb). Op zich niks mis mee natuurlijk maar ik zou het toch fijner hebben gevonden als ze eerst eens het huidige produkt 100% werkend hadden ipv nieuwe feautures te maken die ongetwijfeld ook niet bug-free zullen zijn....

Och ja, ze zullen het daar wel nooit leren! Jammmer, want de sim is echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Voor zo'n klein team is het natuurlijk niet makkelijk om door te blijven ontwikkelen zonder extra inkomsten. Die krijgen ze door dit soort opdrachten als het simuleren van de Trento-Bondone hillclimb aan te nemen.
Waarschijnlijk komt de 1.03 patch tegelijkertijd met de nieuwe content, en wellicht nog iets eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/roeldejong66/netkar/netkar10.jpg

Rara, welke baan is dit? ;). Hij is nu een beta-fase en wordt naar alle waarschijnlijkheid binnen enkele weken gereleased. Het rijdt overigens fantastisch! Screenshot is trouwens niet van mijzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ja, die ken ik wel, das Spa :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Netkar Pro is en blijft de beste race sim, alleen jammer dat het nog zo buggie is, maar als ik de verhalen over 1.03 lees, dan belooft het heel wat goeds _/-\o_

Gister Netkar Pro ook maar weer eens geinstalleerd, het blijft een grandioos spel! Ik ben dan ook zeer benieuwd naar 1.03! Hopelijk komt hij snel uit, maar daar heb ik mijn twijvels nog wel over :'(

Heeft er iemand trouwens een linkje naar wat goede basisset's voor bv Monaco en Montreal?

En hoe zit het eigenlijk met Zandvoort? Is deze baan al gereleased?

[ Voor 18% gewijzigd door Danielson op 25-04-2007 09:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Spa is uit _/-\o_

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/2007_1_4_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/2007_1_4_3.jpg

Ik host hem even een paar dagen: http://www.breekjenek.com/netKar_PRO_Spa_Francorchamps.rar

Voor het idee; 2.26 is een goede tijd met de F2000, succes heren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

is je rar wel goed?
als ik hem download is hij 95KB terwijl hij 32,5 mb moet zijn

k, hier doet ie et nu...
ga em proberen

Hij is erg mooi, haal na 1 snel rondje in de FTarget 2.25...
Dat kan dus nog wel een klap sneller.

1 ding, in de multiplayer lobby zie ik maar 4 servers, iemand enig idee hoe ik dit kan vergroten... want de servers die ik zie zijn leeg...

[ Voor 70% gewijzigd door Hoogie2004 op 08-05-2007 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 14:46:
is je rar wel goed?
als ik hem download is hij 95KB terwijl hij 32,5 mb moet zijn
Ik denk dat het aan jou ligt, ik heb het net nog even getest, rar is prima hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Hij is ook prima down te loaden hier. Ik heb het circuit al geracet via GPC; wat een onwijs gave ervaring is het om met nkp over Spa te scheuren. Ik kan het iedereen aanraden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 08 mei 2007 @ 15:15:
Hij is ook prima down te loaden hier. Ik heb het circuit al geracet via GPC; wat een onwijs gave ervaring is het om met nkp over Spa te scheuren. Ik kan het iedereen aanraden ;)
Heb jij toevallig een goede set voor Spa en/of Montreal? Zou je me heel gelukkig mee maken _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Heb ik zeker, maar m'n race-computer is een tijdje buiten gebruik. Als ik 'm weer gefixt heb zal ik hier een mooie basis setup posten waarmee je zelf nog beetje moet spelen om hem te optimaliseren.. moet niet te makkelijk zijn he ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Requiem19 schreef op donderdag 10 mei 2007 @ 12:00:
Heb ik zeker, maar m'n race-computer is een tijdje buiten gebruik. Als ik 'm weer gefixt heb zal ik hier een mooie basis setup posten waarmee je zelf nog beetje moet spelen om hem te optimaliseren.. moet niet te makkelijk zijn he ;).
Als ik maar een redelijke basis heb.... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
En maar weer eens een update:

De langverwachte 1.03 patch is nog nergens te bekennen helaas. Er is ondertussen een aantal maal gebeta-test voor de patch, maar telkens werd Stefano onderbroken door allerlei klussen. Z'n laatste klus was het creëeren van een F1 auto en het Singapore F1 circuit waarop dit jaar gereden kan worden. De F1 auto is in samenwerking gemaakt met een niet nader te noemen F1 team (waarschijnlijk Williams), waarvan hij allerlei data heeft gehad om een zo realistisch mogelijke simulatie te kunnen maken.

Deze F1 'demo' is gemaakt in opdracht van een van de hoofdsponsors van de Singapore GP, en is daarom voor iedereen gratis te downloaden, ook voor iedereen zonder Netkar Pro licentie. Heb je nog nooit Netkar Pro geprobeerd, dit is je kans!

http://d2.singtelrace.com/singtelrace.zip.torrent
http://www.singtelrace.com/Simulator.aspx

De track is duidelijk van mindere kwaliteit als de originele Netkar Pro tracks, en het 3dmodel/cockpit textures van de auto ook. Dat neemt echter niet weg dat dit voor mij de meest realistische en vermakelijke F1 simulatie in een sim is tot nu toe. Vooral het acceleren bij lage snelheden is echt tricky, dan voel je toch wel die 800 Pk :). Misschien iets teveel aero grip en te weinig drag, maar het komt in ieder geval in de buurt. Als je wel Netkar Pro licensed ben kan je alle tracks (waaronder Spa, Montreal, Silverstone) spelen door je License/driver folder te kopiëren. Vooral Spa is super in de F1!

Nog wat foto's/filmpjes:

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nKP_F1_2.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nKP_F1_1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nKP_F1_3.jpg

http://www.youtube.com/watch? v=ZMll8B2vyoU
http://www.youtube.com/wa...wl-QlhIaE&feature=related

Betere Sky texture:
http://forum.racesimcentral.com/attachment.php?attachmentid=452706&d=1209603424

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Die moet ik toch even proberen van de week.

Ben ook al een tijdje niet meer op GPC geweest, alleen de 1e race van het seizoen meegedaan. :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

netKar PRO leeft nog steeds! Jaja :)

De huidige versie van netKar PRO (v1.0.2) toonde aan dat er nog heel wat problemen in de racesimulate zaten. De meeste van de problemen zaten in de 'infrastructuur' (multiplayer systeem, performance, stabiliteit). Je kunt je voorstellen dat het oplossen van dit soort structurele problemen veel tijd kost.

De afgelopen tijd is hier alle aandacht naar uitgegaan. In de afgelopen 6 maanden zijn een zestal Release Candidates (met ieder zo'n 6 updates) uitgebracht en door het beta test team uitgebreid aan de tand gevoeld. Iedere keer werd de simulatie weer iets stabieler en beter.

Nu zijn we op het punt gekomen dat de release van de nieuwe versie van de racesimulatie echt dichtbij komt. Ik heb de afgelopen tijd hard gewerkt aan het maken van een echte handleiding. Niet een paar webpagina's, maar een echte handleiding die je vroeger ook bij games kreeg.

Het resultaat is nu al beschikbaar, zodat je je kunt voorbereiden op de release. 144 pagina's vol met alle details over netKar PRO!

Je kunt de handleiding lezen & download door op de onderstaande cover te klikken:
Afbeeldingslocatie: http://www.kunos-bside.net/nkmanual/manual_cover.jpg

Heb je vragen: stel ze gerust!

Jaap Wagenvoort

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Jaap is me weer eens net voor. Ben ik wel gewend van je in de Ftarget :)

Hopelijk kan de nieuwe patch met nieuwe multiplayer demo veel nieuwe simmers aantrekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ziet er mooi uit Jaap. Goed werk!

Hopelijk heb ik in 2009 weer wat tijd om eens mee te doen met versie 1.03. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PromoX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-04 17:08

PromoX

Flying solo

And I'm the only one and I walk alone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Voor de 4 lezers van dit topic post ik het dan nog maar. Het is nu echt zover, 1.03 is uit voor netKar Pro.

Heb je nog nooit van dit spel gehoord, of heb je het 3 jaar geleden eens geprobeerd en was je teleurgesteld? Dit is een goed moment om nog eens een kijkje te nemen, aangezien er een uitgebreide multiplayer demo bij zit. Ik ben benieuwd wat iedereen ervan vindt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Toch maar stuurtje aansluiten... dit speelt erg lastig.

Overigens werd mijn hele pc opgehangen door nkp toen ik de F1600 in een muur parkeerde.... best realistisch ;)

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Bertus schreef op maandag 29 december 2008 @ 20:06:
Toch maar stuurtje aansluiten... dit speelt erg lastig.

Overigens werd mijn hele pc opgehangen door nkp toen ik de F1600 in een muur parkeerde.... best realistisch ;)
En, hoe speelt het met je stuurtje? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 158317

Deze F1 'demo' is gemaakt in opdracht van een van de hoofdsponsors van de Singapore GP, en is daarom voor iedereen gratis te downloaden, ook voor iedereen zonder Netkar Pro licentie. Heb je nog nooit Netkar Pro geprobeerd, dit is je kans!

Eerst :9~ dan :'( . Iemand enig idee of deze demo nog ergens te krijgen is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Anoniem: 158317 schreef op vrijdag 09 januari 2009 @ 02:12:

Eerst :9~ dan :'( . Iemand enig idee of deze demo nog ergens te krijgen is ?
Probeer deze eens lovely: http://files.filefront.co.../;10103645;/fileinfo.html

Wat ander nieuws. Zo nu en dan zal ik een servertje runnen met de FF1600, de demo wagen. Iedereen die de demo heeft kan dus meedoen zonder het spel te hoeven kopen. We rijden dit weekend op Prato short. Goed moment om eens uit je NKP mottenballen te kruipen en mee te racen met ons!

details:

'Simracing.nl 1.03'
Ip : 145.99.186.227
Pass: Solar
admin pw = flame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:58
Hmm wilde die nieuwe versie ook is proberen oude er af gegooid dus ik wil de boel weer activeren.
Krijg ik dit te zien:

"NO MORE ACTIVATIONS AVAILABLE, CONTACT NKPRO SUPPORT"
:/

Te vaak geactiveerd schijnbaar ben ik nou de sjaak of kan ik nog een andere code of iets krijgen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wazzup! schreef op donderdag 15 januari 2009 @ 23:01:
Hmm wilde die nieuwe versie ook is proberen oude er af gegooid dus ik wil de boel weer activeren.
Krijg ik dit te zien:

"NO MORE ACTIVATIONS AVAILABLE, CONTACT NKPRO SUPPORT"
:/

Te vaak geactiveerd schijnbaar ben ik nou de sjaak of kan ik nog een andere code of iets krijgen :?
Je kan hier nieuwe activations vragen: http://www.netkar-pro.com/support/RequestActivation.html

Als dat niet werkt kun je beter een mailtje sturen naar: jaap -at- netkar-pro -dot- com (replace -at- with @ and -dot- with . of course )

Dan kun je binnen no time aan het racen zijn. Voor de volgende keer is het voor jezelf handiger als je zowel de 'license' als 'driver' folder back-upt. Die kan je altijd copy/pasten naar je nieuwe installatie en dan ben je automatisch weer geactiveerd zonder dat het je een activation kost.

1.03 is echt heel erg de moeite waard. Ik ben benieuwd wat je er van vindt straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wazzup!
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 09:58
Bedankt voor de link het werkt inmiddels weer! Zo maar is testen.
Heb alleen bij de 1600 een vaag force feedback probleem als ik ga rijden begint me stuurtje als een gek
naar links er rechts te schudden bij de andere wagens werkt het zo als het zou moeten.
Heb overgens een driving force pro met nieuwste versie van software. Maja dan beginnen we maar met de 1800.

edit: aha bandjes waren versleten beetje lang niet gespeeld

[ Voor 7% gewijzigd door Wazzup! op 16-01-2009 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Wazzup! schreef op vrijdag 16 januari 2009 @ 21:59:
Bedankt voor de link het werkt inmiddels weer! Zo maar is testen.
Heb alleen bij de 1600 een vaag force feedback probleem als ik ga rijden begint me stuurtje als een gek
naar links er rechts te schudden bij de andere wagens werkt het zo als het zou moeten.
Heb overgens een driving force pro met nieuwste versie van software. Maja dan beginnen we maar met de 1800.

edit: aha bandjes waren versleten beetje lang niet gespeeld
Jep, je hebt een van de teruggekomen features uit versie 1.00 ontdekt: flatspotting. Als je teveel je banden blokkeert bij het remmen komen er flatspots op waardoor je stuur (als je FFB gebruikt) flink gaat trillen. Niet echt prettig, wel realistisch :).

Houd ook een schuin oog op www.gpchampionship.com. Daar gaat binnenkort een vrij grote competitie van start!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 07:59

BM

Moderator Spielerij
Zoals ik het lees heeft ie het al bij het wegrijden. Als je dan al flatspots hebt moet je contact op nemen met de bandenleverancier :p

Mss binnenkort nkPro maar weer eens onder het stof vandaan halen. Heb niet de tijd om nog heel serieus aan het racen te gaan, maar ff kijken kan geen kwaad :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
BM schreef op zaterdag 17 januari 2009 @ 11:12:
Zoals ik het lees heeft ie het al bij het wegrijden. Als je dan al flatspots hebt moet je contact op nemen met de bandenleverancier :p

Mss binnenkort nkPro maar weer eens onder het stof vandaan halen. Heb niet de tijd om nog heel serieus aan het racen te gaan, maar ff kijken kan geen kwaad :)
Kan heel goed dat je al flatspots hebt bij het wegrijden, aangezien netKar Pro je banden niet verwisselt als je dat zelf niet doet. Als je bijvoorbeeld gisteren, en eergisteren hebt gereden en je gaat vandaag weer rijden, zit hetzelfde setje banden er nog onder.. en dan voel je dat dus gelijk :). Het is het proberen zeker waard, 1.03 is een extreem grote verbetering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Goed nieuws, GPC heeft haar eerste volledige seizoen met 1.03 aangekondigd. Op vrijdag kan er gereden worden met de FF1600, op zaterdag met de F2000 en als klap op de vuurpijl rijden de F3's op zondag. Het leukste voor veel mensen hier is nog wel dat er ook een league wordt gehouden voor zij die slechts de demo hebben. De winnaar van deze competitie krijgt gratis de volledige versie van netKar Pro!

Schrijf je nu in! Het seizoen begint al over 2 weken.

http://www.gpchampionship...ws-item-detail.php?id=233
http://forum.racesimcentral.com/showthread.php?t=334832

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Een deels onboard rondje van de Formule Ford 1600 - een formule auto met praktisch geen aero dynamische grip - op Monaco.

http://www.youtube.com/watch?v=3VtcbZT1qxM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Een racefilmpje met wat hoogte en dieptepunten van de eerste GPC F3 race van het seizoen:

http://www.youtube.com/watch?v=jKfzuhZM6Hc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BM
  • Laatst online: 07:59

BM

Moderator Spielerij
Van het weekend toch ook maar even versie 1.03 getest. Rijd erg lekker moet ik zeggen :)
Heb helaas absoluut niet de tijd om serieus te oefenen, of om te setuppen, maar na wat setups gedownload te hebben ging het toch best lekker. Goeie patch geweest :)

Xbox
Even the dark has a silver lining | I'm all you can imagine times infinity, times three

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Ik ben nu ook 1.03 aan het downloaden, zo weer eens proberen :) Netkar-Pro blijft voor mij toch de ultieme race simulator, vanaf Grand Prix 2 heb ik zo'n beetje elke race sim geprobeerd, maar Netkar-Pro blijft toch kwa gevoel en beleving voor mij de ultieme :)

Ik ben benieuwd of er nu ook wat meer servers in de lucht zijn....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Danielson schreef op maandag 23 februari 2009 @ 17:39:
Ik ben nu ook 1.03 aan het downloaden, zo weer eens proberen :) Netkar-Pro blijft voor mij toch de ultieme race simulator, vanaf Grand Prix 2 heb ik zo'n beetje elke race sim geprobeerd, maar Netkar-Pro blijft toch kwa gevoel en beleving voor mij de ultieme :)

Ik ben benieuwd of er nu ook wat meer servers in de lucht zijn....
En, wat vond je van 1.03?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Drie woorden: GE WEL DIG :D

Het draait bij mij nu vlekkerloos, nog geen problemen tegengekomen, online rijden heb ik nog niet geprobeerd, maar het aanbod kwa servers valt me wel een klein beetje tegen.

Eerst maar weer eens een beetje trainen, is lang geleden dat ik met NKP heb gereden, en dat ga ik nu doen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303311

Even en vraag over de addon tracks.

ik doe sinds 7 jaar Live For Speed en sinds zn 2 / 3 maand netkar. nou zag ik en deze threat dat er heelveel verschillende addon tracks zijn. er zijn echter en paar die ik niet kan vinden. het zijn de volgende:

Brands Hatch
Brno
Mugello
Vallelunga
Zandvoort
Singnapore

de andere tracks zoals spa, snetterton, silverston heb ik al. als iemand mij hier aan kan helpen, of het michien online heeft staat zou dat super zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Anoniem: 303311 schreef op woensdag 14 april 2010 @ 19:39:
Even en vraag over de addon tracks.

ik doe sinds 7 jaar Live For Speed en sinds zn 2 / 3 maand netkar. nou zag ik en deze threat dat er heelveel verschillende addon tracks zijn. er zijn echter en paar die ik niet kan vinden. het zijn de volgende:

Brands Hatch
Brno
Mugello
Vallelunga
Zandvoort
Singnapore

de andere tracks zoals spa, snetterton, silverston heb ik al. als iemand mij hier aan kan helpen, of het michien online heeft staat zou dat super zijn.
Dit Linkje geeft hier wat uitleg en info over:

http://www.drivingitalia.net/forum/index.php?showtopic=49411

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 303311

dus ik kan zandvoort niet krijgen , tenzij ik in die cup mee rij ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Hallo allemaal,

Sinds januari vorig jaar hou ik me ook wat bezig met sims, ik deed tot aan vorige week eigenlijk alleen maar rFactor. Zit ook in een league die de F1 1993 mod doet. (www.f1-sim-racer.co.uk).

Maar we houden ons ook wat bezig met andere sims, de jongens daar wezen me op NetKar Pro, dus ik heb even de non-license versie geprobeerd en ik was gelijk overtuigd, echt briljante physics. Dus heb ik hem gekocht. Daarna wou ik even met een paar van 'onze' jongens online, maar telkens als ik een server binnenkom, probeert hij verbinding met de server te krijgen maar dat lukt maar niet. Ik krijg telkens het bericht: ' Server is not responding, exit and try again'. Helemaal rechts in mijn scherm staat dan dat ik een ping van 3000 heb!.

Normaal heb ik nooit problemen met online games, ik heb dan ook vrij snel internet (kabel, dus niet draadloos).

Wat ik al heb geprobeerd om het op te lossen:

- NKP gereinstalled op een andere partitie.
- Firewall en virusscanner uitgeschakeld. (Programma staat bij uitzonderingen)
- Geprobeerd in Vista en XP compatibility mode.
- Als administrator starten.

Als ik de nKserver applicatie opstart vanuit de NKP folder, krijg ik een "socket error 10054".

Ook heb ik al met Stefano gemaild maar die kon mij ook niet echt verder helpen. Hij zei dat het iets met mijn firewall te maken had.

Dus ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen, ik wil erg graag online want deze sim is gewoon erg goed en verdient meer aandacht.

Alvast bedankt,

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Tom. C schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 19:51:
Hallo allemaal,

Sinds januari vorig jaar hou ik me ook wat bezig met sims, ik deed tot aan vorige week eigenlijk alleen maar rFactor. Zit ook in een league die de F1 1993 mod doet. (www.f1-sim-racer.co.uk).

Maar we houden ons ook wat bezig met andere sims, de jongens daar wezen me op NetKar Pro, dus ik heb even de non-license versie geprobeerd en ik was gelijk overtuigd, echt briljante physics. Dus heb ik hem gekocht. Daarna wou ik even met een paar van 'onze' jongens online, maar telkens als ik een server binnenkom, probeert hij verbinding met de server te krijgen maar dat lukt maar niet. Ik krijg telkens het bericht: ' Server is not responding, exit and try again'. Helemaal rechts in mijn scherm staat dan dat ik een ping van 3000 heb!.

Normaal heb ik nooit problemen met online games, ik heb dan ook vrij snel internet (kabel, dus niet draadloos).

Wat ik al heb geprobeerd om het op te lossen:

- NKP gereinstalled op een andere partitie.
- Firewall en virusscanner uitgeschakeld. (Programma staat bij uitzonderingen)
- Geprobeerd in Vista en XP compatibility mode.
- Als administrator starten.

Als ik de nKserver applicatie opstart vanuit de NKP folder, krijg ik een "socket error 10054".

Ook heb ik al met Stefano gemaild maar die kon mij ook niet echt verder helpen. Hij zei dat het iets met mijn firewall te maken had.

Dus ik hoop dat iemand hier mij verder kan helpen, ik wil erg graag online want deze sim is gewoon erg goed en verdient meer aandacht.

Alvast bedankt,
Een veel gemaakte fout is dat men in de firewall netkarpro.exe uitzondering verleent, terwijl het nks.exe moet zijn, dat is de sim op zich, netkarpro.exe is alleen de visuele front hiervan.

Als dat niet werkt zou je kunnen proberen om je computer eens aan te sluiten zonder router, puur ter troubesloot purposes. Het zou kunnen dat een ingebouwde firewall van je router de poort waarop nkp werkt tegenhoudt. (Zie Pagina 84 van de bijgeleverde handleiding: 'Make sure that the UDP port is opened).

Laat ons weten of dit helpt. If not, post je berichtje dan op:

http://www.drivingitalia.net/forum/index.php?showforum=246

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom. C
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online
Nou ik heb het eindelijk opgelost.

Ik had inderdaad al vernomen dat nks.exe uitzondering moet krijgen, maar ook dit hielp niet.

En ik heb overigens geen losse router, alleen een modem, en ik kan helaas geen poorten instellen op dit modem/router.

Dus toen ik voor zoveelste maal wat aan het proberen was kwam ik zomaar op het idee om de persoonlijke firewall op mijn virusscanner uit te schakelen, (NOD32, Eset Smart Security.) En warempel, hij deed het!

Dit vond ik erg vreemd aangezien ik al zowat honderd keer de game had geprobeerd met de virusscanner compleet uitgeschakeld, maar blijkbaar blijven er dus functies ingeschakeld.

Nou ja, ik ben erg blij dat alles nu naar behoren werkt. Nu maar hopen dat meer simracers deze sim ontdekken ;)

En Requiem19, hartstikke bedankt voor de moeite om even te reageren.

9800X3D | X870e Nova | Corsair Dominator 32GB 6000mhz | TUF RTX 3080TI | Corsair 6500X | Alienware AW3420DW | Thrustmaster T300 RS | ClubSport Pedals V3 | Megane Renault Sport RS 250

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 16:18

Arfman

Drome!

*kick*

Gisteren nkPro gekocht omdat ik me verveelde, iRacing te duur is en ik LFS en RBR ook wel een keer gezien had.

Goeie simulatie, alleen er is geen mens online te bekennen. Gisteren waren het er 3, nu 0. Daarnaast schijnen er allerlei tracks zoals Zandvoort te zijn, maar die kan ik nergens vinden. Iemand een idee waar ik meer tracks kan vinden? Monaco (buggy) en Spa heb ik al. Thanks!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Arfman schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 11:14:
*kick*

Gisteren nkPro gekocht omdat ik me verveelde, iRacing te duur is en ik LFS en RBR ook wel een keer gezien had.

Goeie simulatie, alleen er is geen mens online te bekennen. Gisteren waren het er 3, nu 0. Daarnaast schijnen er allerlei tracks zoals Zandvoort te zijn, maar die kan ik nergens vinden. Iemand een idee waar ik meer tracks kan vinden? Monaco (buggy) en Spa heb ik al. Thanks!
Mooi dat er weer een netKar Pro'er bij is :).

Hier vind je het meeste wel:

http://www.bhmotorsports.com/NKPRO/downloads/5552
http://www.lastplace-racing.com/

Het is waar dat het online vrij uitgestorven is. "s avonds kan je altijd wel een race vinden echter. Voor fun races of league races zou je eens hier kunnen kijken:

www.gpchampionship.com

of

http://rsracing.forumotion.com/

Een tip, ga de F2000 eens uitlaten op Aosta. Veel beter wordt simracing niet wat mij betreft!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Gisteravond toch maar weer eens een poging gedaan om netKar PRO te testen. De eerste versie heb ik ooit al eens geprobeerd, maar was helaas wat buggy op mijn PC. Versie 1.1 ziet er een stuk beter uit en ik moet zeggen dat ik de besturing erg fijn vind. Gisteravond even een testritje gemaakt samen met Requiem19, af en toe hadden we wat last van lag, maar dat mocht de pret niet drukken. Uiteindelijk de licentie toch maar aangeschaft, die overigens niet zo heel duur is (20 euro).

Vandaag heb ik de overige auto's losgelaten op Monaco en Spa (zijn wel te vinden op Internet) en hier en daar wat online geraced en ik vind het toch wel erg vermakelijk. Het is niet zo heel druk online, maar de mensen die er zijn willen wel serieus rijden zonder rare capriolen uit te halen wat je in andere online racegames wel eens ziet. Al met al best vermakelijk :)

Trouwens, waar kan ik mijn eigen trackrecords terugvinden, of worden deze niet bijgehouden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Boktor schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:23:
Gisteravond toch maar weer eens een poging gedaan om netKar PRO te testen. De eerste versie heb ik ooit al eens geprobeerd, maar was helaas wat buggy op mijn PC. Versie 1.1 ziet er een stuk beter uit en ik moet zeggen dat ik de besturing erg fijn vind. Gisteravond even een testritje gemaakt samen met Requiem19, af en toe hadden we wat last van lag, maar dat mocht de pret niet drukken. Uiteindelijk de licentie toch maar aangeschaft, die overigens niet zo heel duur is (20 euro).

Vandaag heb ik de overige auto's losgelaten op Monaco en Spa (zijn wel te vinden op Internet) en hier en daar wat online geraced en ik vind het toch wel erg vermakelijk. Het is niet zo heel druk online, maar de mensen die er zijn willen wel serieus rijden zonder rare capriolen uit te halen wat je in andere online racegames wel eens ziet. Al met al best vermakelijk :)

Trouwens, waar kan ik mijn eigen trackrecords terugvinden, of worden deze niet bijgehouden?
Was leuk gisteren :). Zit je al in de 1.40's ?

Je rondetijden die je online gereden hebt kan je terugvinden op wagenvoort.net/rank

Daar kun je ook gaan werken aan een mooie totall rank!

• JeroenTheStig
Requiem19 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 23:52:
[...]

Was leuk gisteren :). Zit je al in de 1.40's ?

Je rondetijden die je online gereden hebt kan je terugvinden op wagenvoort.net/rank

Daar kun je ook gaan werken aan een mooie totall rank!
Nee, ik ben blijven steken op de 1.41:9, maar heb ook niet zo lang meer gereden. Ik wilde natuurlijk eerst de andere wagens testen nu ik de volledige versie heb :)

De website heb ik gebookmarked, ik sta met mijn paar tijden toch wel aardig in de middenmoot. Nu moet ik maar eens beginnen met het afstellen van de wagen, misschien kan ik dan nog wat klimmen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
En we zijn inmiddels aanbeland bij versie 1.3 van deze fabuleuze simulatie.

Wat is er nieuw:

- Regen
- Trento Bondone Hillclimb van 21 kilometer.
- Osella Hillclimb auto
- KS Vintage (Shelby Cobra).

Fun fun fun.

[ Voor 10% gewijzigd door Requiem19 op 14-02-2011 19:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

ik heb de demo even gespeelt en daarna de game gekocht. Ik dacht van deze game zal wel weer een teleurstelling worden, maar ik werd eigenlijk blij verast van deze game. Niet eens zozeer om de beelden die vallen eigenlijk wat tegen. Maar de manier waarop het rijd, vooral de formule 1600 rijd erg lekker. Als je in de bocht weer op het gas gaat begin je een klein beetje te slippen en kom je zo mooi weer aan de buitenkant van de curbs weer uit. Het banden model van deze game is gewoon erg goed. Je kunt geloof ik ook een vlak stuk op de band krijgen omdat je te hard hebt geremd en zo je wiel geblokkeerd hebt. En dat je auto dan een klein beetje begint te hobbelen door het vlakke stuk op de band, dit heb ik nog niet eerder bij een racegame gezien. Je kunt van deze game ook de gratis demo downloaden om de game even uit te proberen. Alleen zien de beelden in de demo er een stuk minder uit, en slaat de versnellingsbak wel eens vast zodat je spint. maar dit is in de volledige game niet zo. ik speel deze game met x box wirreless controller, als je de game met stuurtje speelt of toetsenbord rijd het volledig anders.

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 378118 op 11-05-2011 07:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Leuk dat je positief verrast bent :). netKar is in mijn ogen nog steeds de meest realistische en beste rijbeleving.

Heb je al geprobeerd in de regen te rijden? Of de Hillclimb al gedaan met de Osella? Dat ziet er allebei erg mooi uit en voelt ook beide erg goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 378118

weet je mischien ook hoe je de updat kunt instaleren?? ik heb het al gedownload en uitgepakt in de belangrijkste map van netkar pro , maar ik zie nergens dat het gelukt is of een schermpje dat het gedaan is, maar ik kan elk geval in de regen rijden. ik heb zonet nog even de hillclimb gedaan, wel lekker smal dat weggetje, in de regen had ik al even geprobeerd, leuk gedaan dat regen getik op de auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Anoniem: 378118 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 18:33:
weet je mischien ook hoe je de updat kunt instaleren?? ik heb het al gedownload en uitgepakt in de belangrijkste map van netkar pro , maar ik zie nergens dat het gelukt is of een schermpje dat het gedaan is, maar ik kan elk geval in de regen rijden. ik heb zonet nog even de hillclimb gedaan, wel lekker smal dat weggetje, in de regen had ik al even geprobeerd, leuk gedaan dat regen getik op de auto.
Dan heb je de update binnen denk ik. Zo heel verschil zat er niet in de update meen ik.

Mijn favoriete combinatie blijft toch altijd nog steeds de F2000 op Aosta in 't droge.

Of gewoon de Vintage auto op elk circuit :D. (zie bovenstaand filmpje).

Op het moment wordt gewerkt aan een update waarbij ze de collision detection op de schop nemen. Dat is nu een erg zwak punt van de online code.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Requiem19 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 08:07:
Leuk dat je positief verrast bent :). netKar is in mijn ogen nog steeds de meest realistische en beste rijbeleving.

Heb je al geprobeerd in de regen te rijden? Of de Hillclimb al gedaan met de Osella? Dat ziet er allebei erg mooi uit en voelt ook beide erg goed!
Iemand al een mooie tijd neergezet op de hillclimb met de Osella?

Sinds afgelopen weekend is deze combinatie ook beschikbaar op de netKar PRO Rank. Dan kun je jezelf vergelijken met de anderen. Mijn beste tijd tot zover is 10m25.

Meer hier: http://www.wagenvoort.net...s.php?trackid=80&carid=31

Ik zal vanavond weer een Osella@Hillclimb server aanzetten.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Nog mensen die dit spelen? Zie dat de full version voor 4 euro te krijgen is namelijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Sinds Assetto Corsa uit is (in beta), is er weinig reden meer om netKar Pro te spelen :).

Bijkomend voordeel voor die 4 euro is dat je de Tech Preview van AC kunt spelen, kun je gelijk even kijken of het wat voor je is. Verder natuurlijk een koopje, voor die 4 euro! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Ik ga 'm proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jejking
  • Niet online

Jejking

It's teatime, doctor!

Argh, wat een issue. Je blijft op L drukken om je vizier schoon te vegen, de mate waarop je scherm vies wordt is compleet onrealistisch (vies worden bij stilstaan binnen seconden na een wipe??) maar het rijden zelf is mega :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Niet zoveel van de baan gaan jij, wordt je vizier ook niet vies ;).

Verder blijft netKar Pro een pareltje. In de ogen van sommigen zijn de physics 'realischter' dan AC, omdat het wat minder vergevingsgezind is.

Vooral de Trento Bondone hillclimb is echt geweldig! (zeker in de regen...).
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste