[PC][Racesim] netKar PRO

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.772 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17:17
Ik heb geprobeerd even een server op te starten. Iedereen is vrij om te komen.

Server naam: simracing.nl
pass: pasen

Ik kon hem zelf niet zien in de lijst, maar geloof dat andere mensen hem wel zagen, dus.. kom gerust :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Het multiplayer gebeuren werkt nog niet helemaal lekker, maar als het goed is zou daar vandaag een update voor uitkomen, op dit moment staat er nog niets op de site!

En wat voor rondetijden rijden jullie?

Ik rij op Aviano met de F1800 1:37.65 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-05 18:20

Arfman

Drome!

De vorige fix staat ook nog niet eens op de site, blijkbaar moet je het RSC forum in de gaten houden voor updates ofzo.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Gisteren had ik m'n server draaien met een paar andere Nederlanders ging dat echt geweldig. Pings varierend van 15 tot 70 en goede mogelijkheid tot close racen.

Vanaf 17.30 zal ik hem weer aanzetten;

Naam; Simracing.nl
pass; bloembak
(ip adres: 145.99.177.235)

Het circuit zal Prato zijn, met de Ftarget. Een ieder van hier is welkom!

Die update is trouwens verschoven naar woensdag had ik ergens gelezen. Op Aviano met de FF1800 is m'n pbest 1.38.x :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Een nieuwe update:
Hi guys,

I am uploading the patch for the betatesters. We had a go yesterday and I wasnt happy so I took one more day to work on it.
My problem now is that the new patch has a different licencing scheme and I am off for some work meetings this weekend.. so I just don't feel confortable in releasing this patch without being here to support people that will reactivate their licences.

Meanwhile.. this is the list of the fixes for this 1.0.1 patch. These are the bugs that I felt more urgent to fix.. I'll be on the other things found by you guys starting on monday.

- New licencing scheme
- Performance tuning in multiplayer
- CrossFaded sound engine option added
- Fixed slow race server list
- Fixed crash when watching a remote car that is out of range for every track's camera.
- Fixed "remove" in Host, Sessions
- Added "move up" and "move down" buttons in Host, Sessions
- Fixed server getting confused after long uptime in Windows.
- Fixed heavy CPU load with car at zero speed
- Fixed skin support in multiplayer
- Fixed crash when hitting "Load" in setup screen without any setup selected
- Removed "save as" button in setup screen
- Fixed connection problems for users behind a router and multiport servers
- Fixed TimeMonitor during Qualify and Practice showing remaining time
- Fixed TimeMonitor during Race showing "lap completed/race laps"
- "Go To Grid" button is now visible with TimeMonitor up
- "Go To Grid" button blinks in green to catch more attention
- "Go To Grid" button is not visible once the race is started
- Interfaces forced to "single car" multiplayer races
- Added "server contacted/received" readout in Multiplayer
- Added colour codes to server list
- Added sort option to server list
- "Join" button is not available for servers "closed" to new clients
- Added flags and nationality for Slovenia, Slovakia, Thailand, Vietnam and Latvia
- Fixed car "exploding" when trying to change setup with a broken suspension.
- Fixed ForceFeedback and Exponential Factor in controllers setting
- Fixed "Norway" spelling
- Changes in nationality are now immediatly reflected in the main driver bar
- Fixed shutdown for some ForceFeeback wheels (Momo Black)
- Fixed track flickering with shaders off
- Fixed "blue" tires with shaders off
- Fixed 6th gears not following ingame setup changes
- Fixed white and checked flags appearing in qualify
- Added "escape" to unassign button and axis in controllers
- Fixed sound option window not remembering "invert" settings
- Fixed pitboard during Qualify showing position
- Key controls are now using CTRL for downshifts and SPACE for upshifts
- Added "pitboard view" using TAB key
- Fixed FTarget autoclutch settings in 1st gear
- Fixed "holes" in Newbury and Crema
- Fixed crash with nVidia MX cards

Sorry to ask for 3 more days of patience.
Nog heel even wachten dus op de patch, maar er wordt hard aan gewerkt.
130 MB groot en ook een nieuwe, iets meer uitgebreide handleiding.

[ Voor 6% gewijzigd door Zamorano op 20-04-2006 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik dacht dat offline de auto's en tracks zouden worden vrijgegeven ? Ik kan nog steeds alleen maar die F1600 en Crema kiezen, en het replay trucje werkt ook niet meer.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:28
Arfman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:10:
Ik dacht dat offline de auto's en tracks zouden worden vrijgegeven ?
Kan iemand bevestigen dat dit idd het geval is? If so, dan wacht ik wel tot dan met het downloaden van dit spel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Arfman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 00:10:
Ik dacht dat offline de auto's en tracks zouden worden vrijgegeven ? Ik kan nog steeds alleen maar die F1600 en Crema kiezen, en het replay trucje werkt ook niet meer.
Wat bedoel je? Voor alle auto's en tracks zul je toch echt de paycode moeten invoeren (als je die hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

kNarf schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 08:25:
[...]

Wat bedoel je? Voor alle auto's en tracks zul je toch echt de paycode moeten invoeren (als je die hebt)
Ik dacht ergens in z'n devlog gelezen te hebben dat hij, vanwege alle licentieproblemen, offline alle auto's en tracks zou vrijgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Arfman schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 09:58:
[...]

Ik dacht ergens in z'n devlog gelezen te hebben dat hij, vanwege alle licentieproblemen, offline alle auto's en tracks zou vrijgeven.
En al z'n werk dus gratis weggeven? 35 euro betalen alleen maar om online te kunnen spelen zie ik niet veel mensen doen. Kunos is wel goed maar niet gek :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 10:28:
[...]

En al z'n werk dus gratis weggeven? 35 euro betalen alleen maar om online te kunnen spelen zie ik niet veel mensen doen. Kunos is wel goed maar niet gek :)
Dat is wel gezegd. De thread op RSC is nu weg (situation update) maar er is nog wel een gecachede versie te vinden. :)
The moral is.. I gave up the hardware locking system and I am going for a simpler and light system that will just lock the multiplayer part, this means single player and instrumentations for all cars will be free to use in single player mode.
Ik denk alleen dat bugfixen voor betalende klanten iets meer prioriteit had dan content vrijgeven voor de niet-betalende. Maar ik neem aan dat dat in een volgende patch nog rechtgezet wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Naja, die F1600 en Crema kan ik wel dromen. Aangezien dit al 3 jaar ontwikkeling heeft gekocht kijk ik over een jaar wel weer of er dan iets interessants te melden valt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Zamorano schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 11:46:
[...]

Dat is wel gezegd. De thread op RSC is nu weg (situation update) maar er is nog wel een gecachede versie te vinden. :)

[...]

Ik denk alleen dat bugfixen voor betalende klanten iets meer prioriteit had dan content vrijgeven voor de niet-betalende. Maar ik neem aan dat dat in een volgende patch nog rechtgezet wordt.
Als dit waar is vind ik het zeker niet netjes tegenover de mensen die het al gekocht hebben, en dan doel ik ook op mezelf. Vanaf het begin is gezegd dat er betaald moest worden als je meer dan 1 car en 1 track wilde en een week na de release wordt daar ineens vanaf gestapt? Voor alleen de multiplayer zou ik op dit moment geen 35 euro hebben omdat ik het nu nog steeds niet echt lekker vind werken en m'n framerates gewoon niet goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-03 20:28
Heeft hij niet ook gezegd dat hij het geld terug zou geven aan een ieder die dat wilde? (voor een bepaalde tijd waarschijnlijk)

[ Voor 19% gewijzigd door Benotti op 25-04-2006 14:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ga vandaag of morgen ook maar eens online proberen, ik heb de patch afgewacht.

Overigens wil ik jullie nog even wijzen op nKRank, leuk om je tijden te bekijken en vergelijken met anderen via de website.

Misschien eens tijd voor een SP-update kNarf? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als je online wilt;

Mijn server staat aan, tot een uur of 9 denk ik.

Naam: Simracing.nl
Pass; bloembak
Prato, Ff1800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op dinsdag 25 april 2006 @ 17:55:
Als je online wilt;

Mijn server staat aan, tot een uur of 9 denk ik.

Pass; bloembak
Prato, Ff1800
Hmm misschien kom ik even kijken, maar ik heb de F1800 nog niet eerder aangeraakt (en de F1600 amper). :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Foutje :P

Requiem19: Ik zie het nu ook net... Ik had het spel al een tijdje opzij gelegd wegens de vele bugs. Ik had al wel gezien dat er een betapatch bij de testers was, maar had de officiële release gemist. Daarnet las ik op BHM dat de patch er dan eindelijk was en ik ging er dan maar blind vanuit dat ie vandaag was uitgekomen. Had beter even op RSC gekeken :)

[ Voor 196% gewijzigd door satcp op 27-04-2006 12:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Uhm, dit was maandag al gepost hoor :).

De patch heeft veel dingen verbeterd en de online ervaringen is een stuk beter geworden. Ik vind het alleen een beetje raar dat ze geen goede mirrors hebben geregeld voor 't downloaden van de patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kan gebeuren he :)

Hier is een torrent van de patch, download misschien wat sneller:

http://forum.rscnet.org/attachment.php?attachmentid=364584&d=1146134522

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Hoe werkt het online nu met die nieuwe patch?

Ik wil het namelijk wel aanschaffen, maar pas als die online mode naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wakkaman schreef op vrijdag 28 april 2006 @ 22:24:
Hoe werkt het online nu met die nieuwe patch?

Ik wil het namelijk wel aanschaffen, maar pas als die online mode naar behoren werkt.
Ik kan niet vergelijken met versie 1.00, aangezien ik net pas begonnen ben met online meedoen, maar ik vond het prima te doen. De framerate gaat iets omlaag ja, maar dat is niet gek met al die extra auto's die gerenderd worden. Van lag heb ik niets gezien.

Dit is eigenlijk de eerste sim die ik online echt leuk vind, maar dat komt ook omdat ik het rijden zo geweldig vind.

Misschien nog een tip (voor mensen met stevige stuurtjes :)): zet je FF behoorlijk hoog (ik heb hem op 150% staan), dan voel je alles nog net iets beter en kun je echt perfect nog een slide opvangen in de FTarget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 137969

Op het RSC forum staan screens van een totaal nieuwe Nordschlijfe, en ik moet zegggen dat ziet er geweldig uit.
Die baan met de physics en FF van nKPro..... OMG.
Dat word weer nachtbraken :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 64623

Ja, ik heb die foto's ook gezien en ze zien er echt super uit!
Hopelijk duurt het niet te lang voordat het uit zal komen.
Ik kan in ieder geval niet wachten om erop te rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 64623 op 17-05-2006 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• satcp
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Nou nou, die Nordschleife graphics zien er wel iets beter uit dan die van GPL ;)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/f714b53a409a90d55b7353a1c80cfe18/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/fd3d190e57bc6e0dbb4747acef2fa388/thumb.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/d6729af3fc82a604d5d5ba20d2374c64/thumb.jpg

Nu alleen nog een Porsche en gaan maar... :P

Ik hoop dat deze baan het ooit ook tot in LFS maakt. Dit circuit moet simpelweg tot de standaarduitrusting van elke sim horen. Natuurlijk, voor korte online races zoals die erg populair zijn in LFS is dit niet echt een ideaal circuit. En ook in een moderne F1-sim misstaat het wat. Maar het blijft toch een van m'n favorieten samen met Spa-Francorchamps sinds GPL. Op de Nordschleife heb ik de passie voor het simracen pas echt goed te pakken gekregen. En ook in het echt is de Ring een uitdaging en bovenal een ervaring op zich.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 16:07
screens zien er inderdaad schitterend uit! Wordt dit dan de reden om nKpro aan te schaffen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 03-05 16:14
als er nu ook nog een paar goeie auto's worden gemaakt dan is het de mooite waard om nk pro te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
De beste physics die ik ooit in een sim heb meegemaakt zijn voor mij reden genoeg om nK Pro te hebben gekocht.

Een paar extra wagens en banen zouden zeker niet misstaan, maar die komen ongetwijfeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zamorano schreef op woensdag 17 mei 2006 @ 19:54:
De beste physics die ik ooit in een sim heb meegemaakt zijn voor mij reden genoeg om nK Pro te hebben gekocht.

Een paar extra wagens en banen zouden zeker niet misstaan, maar die komen ongetwijfeld.
Even over physics, van NSR is laatst (week of 5 geleden) een physics update uitgebracht.
Maar de FF van die sim is de slechtste die ik ooit heb meegemaakt.
Dus ik wil eigenlijk zeggen dat een goede FF (nKP) heel belangrijk is om de "toestand" van je wagen door te geven.
Begrijpen jullie een beetje waar ik heen wil?
Wat is eigenlijk de juiste definitie van physics?, en wat maakt die van nKP nou zo goed?, de FF?
Over RBR zeggen ze ook dat dat geweldige physics heeft, maar komt dat ook niet door de FF??
Halen de meeste/ik die 2 niet door elkaar?
Of is misschien FF onderdeel van physics? net als schade of temp. of slijtage v/d banden.

Benieuwd naar jullie mening.
Gr Pat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Wanneer is de release eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Imperium schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:17:
Wanneer is de release eigenlijk?
van wat?
Anoniem: 137969 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:04:
[...]

Even over physics, van NSR is laatst (week of 5 geleden) een physics update uitgebracht.
Maar de FF van die sim is de slechtste die ik ooit heb meegemaakt.
Dus ik wil eigenlijk zeggen dat een goede FF (nKP) heel belangrijk is om de "toestand" van je wagen door te geven.
Begrijpen jullie een beetje waar ik heen wil?
Wat is eigenlijk de juiste definitie van physics?, en wat maakt die van nKP nou zo goed?, de FF?
Over RBR zeggen ze ook dat dat geweldige physics heeft, maar komt dat ook niet door de FF??
Halen de meeste/ik die 2 niet door elkaar?
Of is misschien FF onderdeel van physics? net als schade of temp. of slijtage v/d banden.

Benieuwd naar jullie mening.
Gr Pat
Ik denk dat de FFB er voor een belangrijk deel mee te maken heeft hoe jij de wagen kan voelen. Maar hoe de wagen dan reageert, ligt aan de physics. Goede physics.. hoe dat precies te beoordelen is is erg lastig, aangezien weinigen van ons ooit echt een racewagen hebben bestuurd. Maar er zijn zekere natuurkundige wetten waardoor je verwacht dat de auto op een bepaalde manier reageert. Kennelijk voldoet Netkar daar voor veel mensen aan :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Requiem19 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:58:

Ik denk dat de FFB er voor een belangrijk deel mee te maken heeft hoe jij de wagen kan voelen. Maar hoe de wagen dan reageert, ligt aan de physics. Goede physics.. hoe dat precies te beoordelen is is erg lastig, aangezien weinigen van ons ooit echt een racewagen hebben bestuurd. Maar er zijn zekere natuurkundige wetten waardoor je verwacht dat de auto op een bepaalde manier reageert. Kennelijk voldoet Netkar daar voor veel mensen aan :).
Het wordt me al wat duidelijker :?
Maar begrijp je me als ik zeg dat NSR met zijn "geweldige" physics, maar o zo beroerde FF gewoon rijd als een natte krant.
En dat je dan toch hele goede FF nodig heb om te kunnen reageren op die natuurkundige wetten, dus dat je het voelt voor je het ziet... snappie B)

Ik vrees dat we toch echt physicologie moeten gaan studeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Requiem19 schreef op vrijdag 19 mei 2006 @ 13:58:
[...]

van wat?

[...]

NetkarPRO natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Netkar PRO is sinds 10 april uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 17:19

Hoogie2004

Whohooooo

Weet iemand of er nog online servers voor 0.99 (namie) beta zijn? heb al een tijdje lopen zoeken maar de meeste komen uit op een dood spoor

My iRacing profile | Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142546

Heb t echt super naar m'n zin met nKpro :)
Ondanks de negatieve berichten over de kwaliteit van de multiplayer moet ik zeggen dat 80% van m'n online races vlekkeloos verloopt. Om te laten zien hoe leuk het kan zijn heb ik een filmpje gemaakt. Het is de openingsronde van een f2000 race op een publieke server.

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 142546 op 20-05-2006 06:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kutkip
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 06-03 06:40
Ik ben ook net bezig geweest met de demo en het wil al aardig lukken, alleen doet het display op het stuur het niet, en ook de shiftlights niet. Weet iemand toevallig hoe je dit aan kunt zetten, of is dat niet in de demo beschikbaar?
Het geluid is trouwens verschrikkelijk :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat is niet in de demo beschikbaar, en de delay van het sound op 50ms zetten helpt. Mocht je een Creative Audigy 2 hebben, laatste drivers downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

ben ook heel benieuwd naar deze sim, zou iemand niet wat ingame footage kunnen rippen, zodat er hier wat bewegend beeld te zien valt!?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Kijk eens drie posts boven je ;)

Leuk filmpje trouwens ook! Mooie inhaalactie buitenom en even later van P4 in één bocht naar P1 :)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Nu online

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

:o :+ sorry, terwijl voorgaande 5 pages netjes ben doorgegaan, en de fotos me juist nieuwschierig maakten.. O-)

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Gaaf filmpje :). Jammer dat nummers 1 & 2 van de baan gaan, had vast nog spannend kunnen worden. Ik word ook een beetje moe van al die mensen zeggen dat netkar online niet speelbaar is enz enz. Het gaat juist bijna altijd hardstikke goed! Mooie skin ook van Tracker ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Hoe vinden jullie het schakelen in Netkar Pro. Ik heb wat problemen daarmee (in de demo). Omdat ik vaak de clutch button moet indrukken voordat ik kan schakelen, hoe lossen jullie dat op? en zoals eerder opgemerkt, ook ik vind het geluid afschuwelijk. desondanks ga ik hem denk ik kopen, zodat ik lekker kan meedoen online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Hoogie2004 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 19:40:
Hoe vinden jullie het schakelen in Netkar Pro. Ik heb wat problemen daarmee (in de demo). Omdat ik vaak de clutch button moet indrukken voordat ik kan schakelen, hoe lossen jullie dat op? en zoals eerder opgemerkt, ook ik vind het geluid afschuwelijk. desondanks ga ik hem denk ik kopen, zodat ik lekker kan meedoen online.
Het schakelen in de FF1600, de auto in de demo, vereist een bepaalde techniek. Je moet even van je gas af als je wilt opschakelen. Dat is eigenlijk alles. Bij het terugschakelen is het overigens ook handig om wat gas te geven, omdat je auto dan stabiel blijft bij het aanremmen. Anders heeft hij nogal eens de neiging om wat dwars te gaan bij het insturen.

Dat geluid moet echt te fixen zijn. Hier is het geluid namelijk echt hardstikke goed. De motor leeft echt, je hoort hem gewoon gorgelen soms. De meest voorkomende oplossing voor het geluid is dus de latency op 50 te zetten of je geluidskaart drivers up te daten.

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Requiem19 schreef op zondag 21 mei 2006 @ 20:14:
[...]

Het schakelen in de FF1600, de auto in de demo, vereist een bepaalde techniek. Je moet even van je gas af als je wilt opschakelen. Dat is eigenlijk alles. Bij het terugschakelen is het overigens ook handig om wat gas te geven, omdat je auto dan stabiel blijft bij het aanremmen. Anders heeft hij nogal eens de neiging om wat dwars te gaan bij het insturen.

Dat geluid moet echt te fixen zijn. Hier is het geluid namelijk echt hardstikke goed. De motor leeft echt, je hoort hem gewoon gorgelen soms. De meest voorkomende oplossing voor het geluid is dus de latency op 50 te zetten of je geluidskaart drivers up te daten.

Succes!
oke dan, ik ga nog wat oefenen, hoop dat morgen het geld op me paypal rekening staat, dan ga ik een licentie aanschaffen, zodat ik ook online kan racen. (1 vraagje, is die licentie aan hardware gekoppeld, of aan je username) (hmm, luie vraag, ik ga zelf wel ff zoekne op de site :P )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In 1e instantie was het aan je hardware. Maar ik geloof dat dat veranderd is met de patch, omdat er nogal wat activation problemen waren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Prof_
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 17:05
Anoniem: 142546 schreef op zaterdag 20 mei 2006 @ 06:46:
Heb t echt super naar m'n zin met nKpro :)
Ondanks de negatieve berichten over de kwaliteit van de multiplayer moet ik zeggen dat 80% van m'n online races vlekkeloos verloopt. Om te laten zien hoe leuk het kan zijn heb ik een filmpje gemaakt. Het is de openingsronde van een f2000 race op een publieke server.
Hallo Tracker,

Mooie filmpje en nog betere race.
K was nl. op 1ste positie tot die ene bocht...:P...en neen je hoeft me niet te bedanken B)

Welke programma gebruik je om de filmpjes te maken?
Wil mijn versie maken...eht was ontzettend mooie 1ste ronde...

gr!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 142546

Prof_ schreef op maandag 22 mei 2006 @ 13:15:
Welke programma gebruik je om de filmpjes te maken?
Wil mijn versie maken...eht was ontzettend mooie 1ste ronde...
gr!
Was het maar zo zimpel dat je alles met 1 programma kon doen ;)

Allereerst heb eerst het beeldmateriaal gecaptured met 'gamecam'. Daarna heb ik de zaak gemonteerd in "adobe premiere" en de edit uncompressed weggeschreven op m'n HD. Deze versie heb ik daarna ingeladen in "windows moviemaker" (standaard in je windows installatie) en opnieuw geexporteerd maar nu met goede compressie. Compressed exporteren zou ook moeten kunnen in premiere maar ik zie daar door de vele opties altijd erg tegenop, moviemaker daarintegen exporteert lekker makkelijk.

Normaal probeer ik de edit in z'n geheel te maken in moviemaker (ipv premiere) maar omdat dit programma het niet toelaat 4 filmpjes op 1 scherm te monteren heb ik in dot geval de extra 'premiere' stap gemaakt.
Als alternatief voor het capture programma gamecam zou je ook een proggie genaamd fraps kunnen gebruiken maar ik vind de kwaliteit en snelheid van gamecam net iets beter.

Veel succes met editen en ik hoop snel wat resultaten op dit forum te zien 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Iemand momenteel aan het hosten? zie namelijk bijna alleen maar lege servers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Spelen jullie nKpro eigenlijk nog? Ik moet zeggen dat ik het al weken niet meer heb aangeraakt, voornamelijk omdat het online gewoon nog niet werkt zoals ik zou willen. De patch heeft voor mij eigenlijk weinig geholpen, teveel bugs nog en lage framerates. Er was ons ook nog een patch beloofd voor in mei maar Kunos heeft al tijden niks meer van zich laten horen. Op RSC staat men steeds sceptischer tegenover nKpro en bijvoorbeeld djellison, een van de trouwste supporters van het eerste uur, heeft zich nu ook tegen Kunos gekeerd.

Ziet er helaas niet zo goed uit dus :'(

[ Voor 5% gewijzigd door kNarf_ op 13-06-2006 12:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op dinsdag 13 juni 2006 @ 12:29:
Spelen jullie nKpro eigenlijk nog? Ik moet zeggen dat ik het al weken niet meer heb aangeraakt, voornamelijk omdat het online gewoon nog niet werkt zoals ik zou willen. De patch heeft voor mij eigenlijk weinig geholpen, teveel bugs nog en lage framerates. Er was ons ook nog een patch beloofd voor in mei maar Kunos heeft al tijden niks meer van zich laten horen. Op RSC staat men steeds sceptischer tegenover nKpro en bijvoorbeeld djellison, een van de trouwste supporters van het eerste uur, heeft zich nu ook tegen Kunos gekeerd.

Ziet er helaas niet zo goed uit dus :'(
Ik speel het ook al een tijdje niet meer maar eerlijkgezegd heb ik geen tijd om überhaupt iets te spelen. :)

Jammer dat Kunos gewoon niets van zich laat horen, hij zal er wel mee bezig zijn maar dat is geen excuus om je betalende klanten zo in het ongewisse te houden.

Persoonlijk heb ik weinig problemen, het is behoorlijk goed speelbaar online, maar het schijnt dat er steeds minder mensen op de servers te vinden zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dan ben ik maar blij dat ik hem niet heb gekocht. Stond laatst te twijfelen tussen nKpro en HL2 Episode 1, blij dat ik voor de laatste gekozen heb :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik begin het ook steeds minder te spelen. Als ik het speel is 't altijd wel weer erg leuk. Daarna is ook het weer redelijk lastig om te wennen aan de andere sims. Helaas zijn de servers vrij leeg en spelen weinig mensen het online. Dat gaat nkp echt de nek om doen. Ook is het nog niet goed genoeg om in league-verband te spelen. Ik heb twee testraces meegedaan, maar daar waren echt enorm veel problemen bij sommige mensen. Voor mij werkte het toen gelukkig wel goed en om met z'n 15en close te racen is gewoon te gek met nkp.

Uiterst teleurstellend is inderdaad de communicatie van Kunos & Co. Het gaat precies zoals het ging voordat nkp gereleased werd. Een tijdje lang is hij vrij actief op alle fora en praat hij mee in discuessies en beantwoord hij vragen, waarna hij plotseling mysterieus verdwijnt. Gelukkig kwam nkP toch uit na die verdwijning en non-communicatie (vanaf December tot April ofzo).. Dus ik verwacht ook zomaar uit het niets ineens een patch. Alleen blijft dan nog de vraag of die patch alles kan oplossen... Met 3 of 4 beta testers kan je zoiets toch gewoon niet goed genoeg testen?

Dan doet Racecom/Drivers Republic het een stuk beter. Vanaf 26 Juni nemen ze daar 400 (?) beta testers aan, alleen spreekt het concept van DP me weer iets minder aan.

Ten slotte nog, als mensen het leuk vinden om eens wat online tegen elkaar te racen, kan ik best een keertje een server opzetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Morgenavond (Dinsdagavond) gaat mijn server aan:

Pass: bloembak
(ip: 145.99.177.235)

Korte kwalificatiesessies van 10 of 15 minuten en dan een race van een rondje of 8. Waarschijnlijk wordt het de F2000 op Prato. U bent uitgenodigd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik moest wel even zoeken naar het topic maar hier is ie dan. :)

Stefano Casillo aka Kunos heeft een teken van leven gegeven, eindelijk.

Na een telefoontje van iemand van het Driving Italia forum heeft hij op datzelfde forum eindelijk een korte verklaring geschreven.
Blijkbaar was de release, en vooral de verkoopresultaten en de daaropvolgende financiele tegenvaller een enorme teleurstelling en heeft de stress en druk van de vele problemen geleid tot een flinke burnout bij Stefano.
Ze hebben een pauze ingelast om financieel tot een oplossing te komen en het project te redden. Het spijt hem wel dat er zo'n lange stilte is geweest. Maar hij zal pas weer regelmatig op de fora verschijnen als nKpro een gezonde sim is.

Vanuit zakelijk oogpunt is het absoluut geen excuus, eigenlijk schandalig, vanuit persoonlijk oogpunt kan ik me er iets meer bij voorstellen. Het positieve is dat Stefano en zijn sim nog leven, het is in mijn ogen met enorme afstand de beste racesim qua pure simulatie, laten we hopen dat het alsnog kan uitgroeien tot een succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Ik mag toch aannemen dat hij van tevoren wist waar hij aan begon en zich bewust was van het financiële risico dat het project met zich meebrengt; een racesim is nou eenmaal geen goudmijntje.

Ook is het tegenwoordig niet meer dan normaal dat een spel een aantal patches nodig heeft voordat het allemaal goed werkt bij iedereen. Als kunos zich dit niet genoeg heeft gerealiseerd (met een burnout als gevolg) dan is dat jammer voor hem, maar wel erg naïef gedacht natuurlijk...

Ben in ieder geval ook blij dat het project nog leeft. Van mij mag hij zoveel tijd nemen als nodig (mits redelijk) voor de volgende patch maar op commercieel gebied heeft hij nog een hoop te leren. Hoe hij met z'n klanten is omgegaan, of beter gezegd: hoe hij niet met z'n klanten is omgegaan, is inderdaad schandalig. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
kNarf schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 00:48:
Ik mag toch aannemen dat hij van tevoren wist waar hij aan begon en zich bewust was van het financiële risico dat het project met zich meebrengt; een racesim is nou eenmaal geen goudmijntje.

Ook is het tegenwoordig niet meer dan normaal dat een spel een aantal patches nodig heeft voordat het allemaal goed werkt bij iedereen. Als kunos zich dit niet genoeg heeft gerealiseerd (met een burnout als gevolg) dan is dat jammer voor hem, maar wel erg naïef gedacht natuurlijk...

Ben in ieder geval ook blij dat het project nog leeft. Van mij mag hij zoveel tijd nemen als nodig (mits redelijk) voor de volgende patch maar op commercieel gebied heeft hij nog een hoop te leren. Hoe hij met z'n klanten is omgegaan, of beter gezegd: hoe hij niet met z'n klanten is omgegaan, is inderdaad schandalig. :X
Ja, helemaal mee eens.

Hij moet gewoon iemand anders het comunicatieve werk voor nKp laten opknappen, er zijn vast mensen die dat voor een appel en een ei willen doen voor dit project of misschien zelfs binnen het team.
Dan kan hij zich richten op waar hij goed in is: een sim ontwikkelen.

Verder ben ik erg blij dat de sim nog leeft, qua rijervaring komt niets in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• siggy
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-05 17:21

siggy

Wait.... what?

Ik ben toch wel geinteresseerd in het ecnomoisch/financiele aspect hiervan. Ik dacht dat hij het helemaal in zijn eentje gemaakt had en niet dat hij een heel team achter zich had? Maar een financiele tegenvaller? Dan heeft hij toch zeker flink wat kosten gemaakt.

"I don't take life too seriously, no one gets out alive anyways..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
siggy schreef op vrijdag 28 juli 2006 @ 06:54:
Ik ben toch wel geinteresseerd in het ecnomoisch/financiele aspect hiervan. Ik dacht dat hij het helemaal in zijn eentje gemaakt had en niet dat hij een heel team achter zich had? Maar een financiele tegenvaller? Dan heeft hij toch zeker flink wat kosten gemaakt.
Hij doet zelf het meeste werk maar hij heeft zeker wel hulp, zeker wat betreft het maken van de circuits en de auto's. Als hij die jongens ook heeft moeten betalen kan dat wel in de kosten lopen. Verder weet ik niet wat voor kosten hij nog meer gemaakt heeft die zwaar op het budget drukken. Maar volgens mij werkt hij ook full-time aan het project en moet hij toch z'n rekeningen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
BallRacing Developments Ltd and netKar PRO - market leaders in their respective development of hardware and software for the professional racedriver and simracing community - have joined forces to co-develop the next generation of motorsport simulation.

It will create in one company a single co-ordinated approach to simulation that will ensure the development of the most effective and exciting simulators, with no longer any division between hardware and software.

For BRD, the formal agreement will enable the company to offer the motorsport world, and not least F1 teams, a level of realism in graphics and physics that has established netKar PRO has among the most creative and innovative software developers.

Driven by Lead Programmer Stefano Casillo, who founded netKar PRO as a hobby in 2001, he and his team launched in Italy in April their latest software which has such advanced features as a complex tyre model whose traction and handling can be affected by dirt, wear and flat spot caused by driver brake-locking.

It also features a fully interactive cockpit with an instrument panel that can be actually operated through a mouse, or the controls of the simulator, and a fully modeled telemetry data acquisition system to electronically record the performance of engine and actuation of controls by the driver, which can then be used as a foundation for determining car setup.

Said managing director Nik Ball: "We are tremendously excited by our plans of developing with Stefano and his associates the next generation of hardware and software simulation that will put forward an evermore compelling argument for the use of simulators in motorsports across the board.

"With netKar PRO working as BRD's exclusive software development team, we will be able to offer motorsport the most technically advanced simulation hardware and software package available on the market."

For Stefano and his Italian-based team, the collaboration is seen as "a tremendous opportunity for netKar PRO to enter the professional market through the main door, allowing us to work closer with racing teams and to target our software to meet their requirements.

"It will also give us a unique opportunity to create the first unified package of hardware and software in simracing. Working closely with BRD will allow both of us to experiment and develop new solutions to bring simracing even closer to real racing."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Hierbij een poging om dit topic nieuw leven in te blazen :)

Mensen kom rijden op Dutch Racing Server Newbury 2006 layout met de F2000 :)

Tot op de server ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Danielson schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:53:
Hierbij een poging om dit topic nieuw leven in te blazen :)

Mensen kom rijden op Dutch Racing Server Newbury 2006 layout met de F2000 :)

Tot op de server ;)
Dan moet ik em eerst maar weer eens downloaden. Als et FTarget word dan kom ik de komende week wel een keer kijken
F2000 is voor mij bijna niet te doen, maar wie weet probeer ik et van de week nog wel ff

[ Voor 10% gewijzigd door Hoogie2004 op 09-10-2006 18:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Hoogie2004 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:01:
[...]

Dan moet ik em eerst maar weer eens downloaden. Als et FTarget word dan kom ik de komende week wel een keer kijken
Het blijft waarschijnlijk de F2000, daar vind ik toch net weer wat meer spanning inzitten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
In de laatse ASS staat een mooi artikel over de samenwerking tussen BRD en Kunos Simulazioni. Als ik het zo lees komt het langzamerhand wel weer een beetje op de rails. Kunos heeft zelfs vandaag weer eens wat gepost op RSC. Volgens mij heeft die man gewoon af en toe ff een flinke break nodig :).

In dat artikel stond ook dat Kunos, om te proberen, een F1 wagen had gecreeerd. Lijkt me bijzonder leuk om die te proberen zonder TC :P. Ook stond er in het artikel dat de mensen van BRD een hele precieze manier hebben van track-metingen. Op de Millimeter nauwkeurig kunnen ze heel de baan opmeten en natuurlijk gaan we dit terug zien in de banen die ze gaan bouwen voor nKP.

Kortom, het ziet er weer goed uit. Even goed als voor de release zeg maar ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Het schijnt ook dat "binnenkort" er weer een update voor Netkar Pro komt, tevens bevat deze update dan de devkit, dan kunnen de custom banen ook gereleased worden, waaronder; Zandvoort, Monaco, en er gaan geruchten over de Ring _/-\o_

Filmpje van een rondje Monaco in de F2000

Rondje onboard Zandvoort met de F2000

De Ring _/-\o_

http://forum.rscnet.org/a...entid=368986&d=1147682939
http://forum.rscnet.org/a...entid=368987&d=1147683066
http://forum.rscnet.org/a...entid=368988&d=1147683066
http://forum.rscnet.org/a...entid=360470&d=1144496576

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Hmm die screenshots van de Ring heb ik volgens mij al eerder gezien.
Silverstone ook niet vergeten.

Het wordt wel tijd dat nKpro weer tot leven komt, het is echt met afstand de beste en meest pure racesim.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Ik hoorde gisteren van iemand die deel uitmaakt van het testteam voor de nieuwe patch dat er nog steeds een aantal dingen verbeterd moeten worden. Het zou zomaar nog even kunnen duren voordat we die patch krijgen... Helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Requiem19 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 13:41:
Ik hoorde gisteren van iemand die deel uitmaakt van het testteam voor de nieuwe patch dat er nog steeds een aantal dingen verbeterd moeten worden. Het zou zomaar nog even kunnen duren voordat we die patch krijgen... Helaas.
Daar zou ik niet raar van staan te kijken, een paar maand geleden was het ook al "soon" :P

Maar ik denk dat het wachten beloond wordt! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:44
Ik heb hem ook even geprobeerd, maar zogauw ik op de 'race' knop druk, krijg ik een foutmelding.
Ik heb .NET framework 1.1 en 2.0 geinstalleerd, de specs van mijn systeem zijn volgens mij ook net genoeg:
AMD athlon 2600+, ATI Radeon 9700.
Zijn er nog meer dingen die ik nog even kan checken? Het verbaasde me ook dat er geen installer bij de bestanden zat, of zie ik iets over het hoofd? Is het gewoon uitpakken en rijden maar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Boktor schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:20:
Ik heb hem ook even geprobeerd, maar zogauw ik op de 'race' knop druk, krijg ik een foutmelding.
Ik heb .NET framework 1.1 en 2.0 geinstalleerd, de specs van mijn systeem zijn volgens mij ook net genoeg:
AMD athlon 2600+, ATI Radeon 9700.
Zijn er nog meer dingen die ik nog even kan checken? Het verbaasde me ook dat er geen installer bij de bestanden zat, of zie ik iets over het hoofd? Is het gewoon uitpakken en rijden maar?
Je controls goed gebind? Video en Audio settings kloppen?

Welke melding krijg je precies? Welke versie van Netkar gebruik je? 1.00 of 1.01?

[ Voor 6% gewijzigd door Danielson op 10-10-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Danielson schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 15:25:
[...]

Je controls goed gebind? Video en Audio settings kloppen?

Welke melding krijg je precies? Welke versie van Netkar gebruik je? 1.00 of 1.01?
Ik heb idd even met mijn controller lopen knoeien en ik kom nu eindelijk in de cockpit terecht. Nu nog even kijken hoe ik die motor kan starten..

edit: gelukt..

Hmm, ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt... ik ga nog even verder proberen..
FF voelt nog wat licht aan, maar ik heb geen enkele racesimulatie gespeeld die zo goed de vibraties laat voelen in het stuur

[ Voor 21% gewijzigd door JeroenTheStig op 11-10-2006 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Boktor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

Ik heb idd even met mijn controller lopen knoeien en ik kom nu eindelijk in de cockpit terecht. Nu nog even kijken hoe ik die motor kan starten..

Hmm, ik moet zeggen dat het zeker niet tegenvalt... ik ga nog even verder proberen..
FF voelt nog wat licht aan, maar ik heb geen enkele racesimulatie gespeeld die zo goed de vibraties laat voelen in het stuur
Als je een goed stuurtje hebt, zet je FF dan eens op 150% in Netkar, doet ook wonderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Boktor schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 20:16:
[...]

Als je teveel last hebt van vibraties, moet je in de pits 'mount new tires' selecteren. Die vibraties geven aan dat je je banden geflatspot hebt door te hard remmen. Bij nKPro is het zo dat je niet automatisch nieuwe banden krijgt als je ff op esc duwt, of het spel opnieuw opstart.

Veel plezier met nK Pro iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenTheStig
Requiem19 schreef op donderdag 12 oktober 2006 @ 10:46:
[...]

Als je teveel last hebt van vibraties, moet je in de pits 'mount new tires' selecteren. Die vibraties geven aan dat je je banden geflatspot hebt door te hard remmen.

Veel plezier met nK Pro iig :)
Vandaar mijn opmerking dat ik bij dit spel de FF verreweg het beste vind ;)

edit

iets anders geformuleerd inderdaad, maar ik bedoelde dus dat ik nog nooit zulke goede FF heb gevoeld in een racesimulatie

[ Voor 14% gewijzigd door JeroenTheStig op 12-10-2006 11:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zéér waarschijnlijk gaat de patch voor nKP volgende week gereleased worden. De afgelopen weken hebben coureurs van de GPC website uitgebreid de fixes en patches getest en daarbij zijn enorm veel bugs uit het spel gehaald. Afgezien daarvan is de stability van MP code sterk verbeterd en is de FPS drop iets minder hevig geworden.

Ik heb zelf ook 1 avond kunnen meedoen en dit is echt een enorme verbetering. Met 15 man lag-vrij racen en nog 40 + fps (Ik heb wel een redelijk systeem (7800GT) is echt een genoegen met nKP. Het enige echte probleem blijft toch nog steeds de FPS, die lager wordt naarmate er meer mensen meedoen. Aangezien ik offline 90-150 fps heb merk ik er minder van. Als je echter een iets verouderd systeem hebt zal dit nog steeds wat problemen geven.

Afgezien van het FPS probleem zijn bijna alle problemen verdwenen en ik ben er zeker van dat steeds meer mensen nKP zullen gaan spelen!

Hier de link naar RSC waar het een en ander uitgelegd wordt over de patch:

http://forum.rscnet.org/showpost.php?p=3236568&postcount=109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja, goed nieuws dat er al veel verbetering zit in de MP.
Met die patch en de gratis devkit, waardoor de extra banen straks echt gereleased kunnen worden, schiet het al een end op.

Dat nKpro weer begint te leven blijkt ook wel uit het aantal aanmeldingen voor de GPC league, we zijn al met bijna 100 man. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Het lijkt erop de er weer een patch aan zit te komen:
Guys (and possibly girls ),

I spoke to Stefano and he said I could go talk about the progress in order to inform you guys here in the community, so here we go

In the past weeks, a lot of things happened and big progress was made. As probably known Stefano and his team focused on fixing the multiplayer engine. GPChampionship.com was asked by the nKP team to support the nKP team on its way to the release of the new 1.0.2 version of nKPro by testing the fixed bugs properly, under different conditions and with full field testing. Real proper testing for nKPro.

So, that happened. In the past weeks version after version were released to the test team. Every time small multiplayer bugs were fixed. New possible fixes were distributed to GPC and tested. In the beginning, things didn't seem to progress that much. Especially the syncing bug was a bastard. It took several versions, but it kept returning. Then, Stefano found it and it was fixed. No more 'cars still in qualifying while the race was already started'. No more people getting no 'go to grid button'. Always fast syncing for all clients

Especially in the past 5 days, things were going forward like crazy. The beta test team was stunned by Stefano working pace. He was really flying - fixing bugs as soon as we reported them. We worked all weekend long on getting it right before Stefano left for a well-deserved time off. Stefano himself worked almost 24*7 and the beta test team was testing every day to verify if the fixes really worked. It's obvious that the nKP team is dedicated to make nKP better for its clients.

v1.0.02 Testing was finished last night. Even yesterday, the infamous 'jumpstart bug' and various replay bugs were fixed. Replays can be viewed properly now.

Really - v1.0.2 will be a huge step forwards for nKP in terms of multiplayer racing. The main voices from the test team were: "this is what I paid for", "this is how multiplayer is supposed to work".

All in all, it were very productive weeks. The objective of v1.0.2 for the nKP devteam always was to fix the multiplayer experience and it's great to say that the multiplayer system really is working well now.

We as test team verified it and the main and frustrating multiplayer bugs are gone now which should allow both league and public pick-up racing to really kick off and get going

Of course, there always remain things that we'd like to see changed and/or improved, but that's the case in any software package. Don't expect to see a "perfect" nKPro with v1.0.2, but instead expect a decent multiplayer experience with v1.0.2 compared to v1.0.1. Time is always a restriction.

An example of something that still needs attention is the FPS issue. FPS drops still occur, but at least the nKP team managed to increase FPS a bit. However, on low-end machines, FPS drops still cause issues. Any recent machine won't get in FPS trouble though.

The great thing is that v1.0.2 will provide a solid multiplayer experience that allows focusing on adding new content now.

The new version is ready now (in terms of fixes). It will be a full new installation. The test team is testing the Release Candidate of nKP v1.0.2 this week and it is scheduled to be released by the nKP team next week (precise date not known yet).

Hope this give you all some idea of what has happened and what can be expected from v1.0.2 If you have questions, just let me know.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Als je nu eens op de link had geklikt die ik 5 dagen geleden gepost heb.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

Ligt het aan mij dat er zo weinig servers zijn?

Ik zie meestal als ik connect met het netwerk maar 4 tot 6 servers, en deze zijn in 90 % van de gevallen ook nog eens leeg ook :(

[ Voor 21% gewijzigd door Hoogie2004 op 24-10-2006 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
v1.02 is eindelijk public. :)

http://www.netkar-pro.com/download.htm

Kijken of er nu wat meer servers gedraaid gaan worden en of ze ook bevolkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Zamorano schreef op dinsdag 31 oktober 2006 @ 11:43:
v1.02 is eindelijk public. :)

http://www.netkar-pro.com/download.htm

Kijken of er nu wat meer servers gedraaid gaan worden en of ze ook bevolkt worden.
Heb zelf al aardig wat gave pick-up race gehad. Geweldig om te zien dat er aardig wat mensen en aardig wat servers zijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Nu online
Het gaat de goede kant op met Netkar, gister al een paar leuke race's gereden met de F2000 :)

• Zamorano
  • Niet online
Het is hier wel stil. -O-

Dan maar even een promofilmpje van de Formula Renault Skinpack v2.1, de beelden zijn 'geschoten' tijdens een speciale sessie op de GPC server. Heb er zelf niet aan meegewerkt maar het resultaat mag er wel zijn.

En de drifts en spins zijn expres gemaakt, het is niet dat er zo slecht gereden wordt. :P

• Requiem19
Zamorano schreef op donderdag 16 november 2006 @ 00:30:
Het is hier wel stil. -O-

Dan maar even een promofilmpje van de Formula Renault Skinpack v2.1, de beelden zijn 'geschoten' tijdens een speciale sessie op de GPC server. Heb er zelf niet aan meegewerkt maar het resultaat mag er wel zijn.

En de drifts en spins zijn expres gemaakt, het is niet dat er zo slecht gereden wordt. :P
Heel gaaf filmpje! Mooie is dat Silverstone binnen 7 dagen gereleased zal worden voor iedereen. Echt leuk denk ik.

• Zamorano
  • Niet online
Ja, dat heeft nKp ook wel nodig, een paar goede nieuwe banen.
Silverstone is iig prachtig.

En ik ben wel benieuwd naar Montreal, die is blijkbaar ook in een vergevorderde status.

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 11:31

J.apiooo

FWN

Vandaag zal ik Silverstone gaan releasen! Verwacht de download in de loop van de avond :)

Jaap

• Hoogie2004

Hoogie2004

Whohooooo

J.apiooo schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:56:
Vandaag zal ik Silverstone gaan releasen! Verwacht de download in de loop van de avond :)
_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

• Zamorano
  • Niet online
Goed nieuws Jaap. :)
Dat gaat een hele populaire baan worden online.

• Requiem19
J.apiooo schreef op donderdag 23 november 2006 @ 10:56:
Ik ben super benieuwd! Top werk Jaap :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 05-05 11:31

J.apiooo

FWN

De baan is inmiddels uitgebracht.

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_4.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.wagenvoort.net/other/nkpro/screens/nkPro_Silverstone_5.jpg

Link naar RSC: http://forum.rscnet.org/showthread.php?p=3284569#post3284569

Veel plezier! Gooien jullie ook wat servers online? :)

[ Voor 67% gewijzigd door J.apiooo op 24-11-2006 12:06 ]

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Een paar filmpjes van de races die afgelopen weekend verreden werden, om te demonstreren hoe gaaf en close het racen is in nKpro. :)

Group A: Feature Race Highlights

Group B: Feature Race Highlights

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
De aankomende verbeteringen voor versie 1.03:

- new interface (for which he provided a test version.. you can send him suggestions if you feel so after you've tried it)
for now you can only select an existing driver and launch a track day
note that's its not sure that it will be included in 1.03
- fps problem: the time it takes to draw a car is now 1/3 compared to 1.02
- donuts, spinning/flying cars: this should be fixed in 1.03
- some changes in tyre formulas which should give even better ff
- new setup interface (whatever that means) with asymmetric setup support
- various server crash fixes
- something about collisions to avoid crashes (?)
- join lag should be fixed
- not yet in, but if there's time server-side commands will be added (restart etc)
- should be released before Christmas
- maybe no more cars sinked in the tarmac on disconnecting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ook de manier waarop de FF van het bandenmodel wordt overgebracht naar je stuur schijnt verbeterd zijn, nu het volledig gebruik maakt van het Pacejka model. Het is eigenlijk al de sim met de beste FF, maar blijkbaar wordt het nog beter. :)

En mooi dat er nog meer bugjes gefixt zijn, en dat ook het FPS probleem aangepakt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120368

should be released before Christmas
Gelukkig hebben ze geleerd van het noemen van onhaalbare datums :)
...........
..........
..........
Er staat geen jaartal bij dus zal wel kerst 2008 worden ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Anoniem: 120368 schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 11:56:
[...]

Gelukkig hebben ze geleerd van het noemen van onhaalbare datums :)
...........
..........
..........
Er staat geen jaartal bij dus zal wel kerst 2008 worden ;)
Het is inderdaad steeds hetzelfde liedje.. als het niet zo'n ultieme sim was geweest, had ik er allang geen tijd en moeite meer ingestoken. Dit is wat via de onoffiele kanalen naar buiten is gekomen:

Van Jaap Wagenvoort:
The news is that Stefano did quite a lot of work on 1.0.3 already, but that the team changed focus for a while in order to work on new content (which will also appear in the customer version of netKar PRO). As soon as there's more info on the arrival of 1.0.3, I'll write it in here
Ook is Monaco onlangs gereleased. Ik heb vanochtend een 1.40.2 gereden met de F2000.. Iemand zin om die tijd aan te vallen? ;)

Monaco Download link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 116370

ik blijf steken op 1: 45 ligt denk ik aan mijn rijstijl
wat is de setup van je diff bijvoorbeeld voor monaco ? en wing

Het is idd jammer hoe er met de gebruikers van het spel wordt omgesprongen beetje jammer want er zijn een paar mensen echt heel druk bezig met netKar om er wat van te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 120368

Hallo,
Is er al enig zicht op de 1.03 patch? Ik weet dat er nieuwe "content" is aangekondigd (hillclimb). Op zich niks mis mee natuurlijk maar ik zou het toch fijner hebben gevonden als ze eerst eens het huidige produkt 100% werkend hadden ipv nieuwe feautures te maken die ongetwijfeld ook niet bug-free zullen zijn....

Och ja, ze zullen het daar wel nooit leren! Jammmer, want de sim is echt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Voor zo'n klein team is het natuurlijk niet makkelijk om door te blijven ontwikkelen zonder extra inkomsten. Die krijgen ze door dit soort opdrachten als het simuleren van de Trento-Bondone hillclimb aan te nemen.
Waarschijnlijk komt de 1.03 patch tegelijkertijd met de nieuwe content, en wellicht nog iets eerder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/roeldejong66/netkar/netkar10.jpg

Rara, welke baan is dit? ;). Hij is nu een beta-fase en wordt naar alle waarschijnlijkheid binnen enkele weken gereleased. Het rijdt overigens fantastisch! Screenshot is trouwens niet van mijzelf.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste