[PC][Racesim] netKar PRO

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste
Acties:
  • 9.879 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06 11:28

J.apiooo

FWN

Ik vind de demo ook wel erg beperkt. Dat is geen slimme zet. Daarnaast zijn er gewoon issues met de huidige versie. Ze zijn er ook al mee bezig.

Ik denk toch echt dat er een sound issue bij jou is, Zamo. Het geluid is echt geen C64-style (die overigens een goede soundchip voor z'n tijd :P).

Wakkaman: echt snelle coureurs rijden erg strak. Die hebben geen heftige stuurbewegingen nodig, maar slechts strakke, korte, stuurbewegingen.

Dat het een zogenaamde 'die-hard' sim is, impliceert niet dat het rijden (en dan met name het niet op de limiet rijden) ook erg zwaar moet zijn.

Benotti: goed punt ;)

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-09-2024
Net ff geprobeerd, maar het geluid is bij mij 1 grote krakende en laggende bende. Ongeacht latency en buffer instellingen. Ik bedoel dus niet dat ik het geluid niet goed vind klinken (dat is puur subjectief) maar dat het gewoon niet goed werkt. Meer mensen hier last van? Een SBLive lijkt me ook niet echt een hele zeldzame kaart dus ik vraag me af op hoeveel verschillende pc's nKpro eigenlijk getest is voor de release, ook als ik zie hoeveel andere problemen mensen ondervinden. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 03-02-2022
Dat is waar weet evengoed niet psies uit te leggen waarom ik die physics niet goed vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Wakkaman schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:39:
Dat is waar weet evengoed niet psies uit te leggen waarom ik die physics niet goed vind.
bedoeld naar Requims post. Trouwens ik las ergens mochten er mensen zijn die het schakelen raar vinden gaan dat je een clutch knop moet indrukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
J.apiooo schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:32:

Ik denk toch echt dat er een sound issue bij jou is, Zamo. Het geluid is echt geen C64-style (die overigens een goede soundchip voor z'n tijd :P).
Ja, ik moet nog gaan experimenteren met diverse settings. Maar dan moet ik elke keer weer in mn oude Win2k installatie duiken, want onder XP is het een festival van foutmeldingen (heb de support van nkp al gemaild).

Aangezien het een issue is die door veel mensen naar voren wordt gebracht en ik met andere spellen nooit geluidsproblemen heb, denk ik dat het toch dat dit voorkomen had kunnen worden door meer en beter te testen.

Overigens heb ik een Audigy 2 ZS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Vreemd dat je zoveel foutmeldingen krijgt in XP. Ik draai ook onder WinXP SP2 (jij ook SP2?) met .NET Framework 2.0 & DX9.0. Ook wat default drivers voor m'n SBLive5.1 (zelfde kaart als knarF?) en het draait als een zonnetje (ook op 200ms latency).

Rare gevolgen bij bepaalde hardware lijkt inderdaad een testissue te zijn. Het voordeel is dat dit soort dingen vrij simpel te zijn op te lossen. Foutieve physics modellen zijn heel wat erger :)

[ Voor 5% gewijzigd door J.apiooo op 11-04-2006 15:06 ]

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja ook met SP2. Ik heb mijn .net 2.0 al eens gerepareerd maar dat is het probleem niet, Paint.net en andere .net apps doen het wel prima. DX9.0c heb ik ook al opnieuw geinstalleerd, maar dat werkte ook niet.

Aan de hardware zou het ook niet moeten liggen, onder Win2k doet alles het namelijk prima (behalve dat rare geluid). Toch ergens een software issue met een driver en/of component van Windows zelf misschien.

Laten we hopen dat dit soort bugs heel snel opgelost worden, anders laten veel mensen het spel straks liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:15
Ik hoor hier een hele hoop slechte verhalen, maar ik vind het persoonlijk allemaal nog wel meevallen :)

Ik draai heb op 1600x1200@8xAA@16xAF en draait gemiddeld een frame of 70 :0

Verder vind ik de auto's leuk rijden, het was even klooien voordat ik ze allemaal kon starten, maar dat gaat nu prima :D

Ik ben al de hele dag aan het rijden zonder een enkele foutmelding! Ik draai XP SP2!

Tuurlijk het spel staat nog in de kinderschoenen, maar ik hoop dat de eerste update's snel komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:26
kNarf schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:33:
Net ff geprobeerd, maar het geluid is bij mij 1 grote krakende en laggende bende. Ongeacht latency en buffer instellingen. Ik bedoel dus niet dat ik het geluid niet goed vind klinken (dat is puur subjectief) maar dat het gewoon niet goed werkt. Meer mensen hier last van? Een SBLive lijkt me ook niet echt een hele zeldzame kaart dus ik vraag me af op hoeveel verschillende pc's nKpro eigenlijk getest is voor de release, ook als ik zie hoeveel andere problemen mensen ondervinden. :o
Ik heb ook een SB Live! 5.1 en heb het zelfde probleem, hoop gekraak en gereutel. Vanalles veranderd aan latency en buffer, maar is er niet beter op geworden. Verder vind ik het een beetje flauw aanvoelen allemaal. Wat dat betreft vond ik Netkar 0.9.9 lekkerder rijden dan deze.. Maargoed misschienkomt dat wel omdat ik een FF1600 vergelijk met een F3 auto met 450 pk. De eerste indruk van het spel vind ik niet goed en dus ga ik er zeker geen geld aan uitgeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ga in ieder geval even de drivers van mijn geluidskaart updaten en kijken wat dat uithaalt. Want blijkbaar hoort het dus niet zo prut te klinken. :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Met m'n SBLive heb ik het nog niet goed gekregen maar als ik mijn onboard AC97 geluidskaart gebruik werkt het wel allemaal goed.
Misschien dat de nieuwste drivers voor de SBlive het probleem verhelpen maar die wil ik eigenlijk niet hebben omdat ik speciale drivers gebruik voor muziekprogramma's. Verder heb ik daar in geen enkel spel problemen mee maar in nKpro dus wel.

Maar ik heb dus eindelijk een aantal rondjes fatsoenlijk kunnen rijden en het valt me zeker niet tegen. De physics voelen echt goed aan en het geluid is top :) Ik heb Formule Fords, Renault's en F3's al vele malen in het echt gehoord en ze klinken nou eenmaal vrij donker en niet zo spectaculair als sommige andere sims/mods doen vermoeden. Helaas kan m'n 9800 Pro anti-aliasing niet aan in deze sim (framerate zakt dan tot <30) terwijl dat in LFS en rFactor geen enkel probleem is en die zijn grafisch echt niet minder, maargoed. Later vandaag maar eens online proberen :9

[ Voor 10% gewijzigd door kNarf_ op 11-04-2006 17:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 14:26
bij mij doet de demo het niet?
krijg de melding:
The application failed to initialize properly (0x00000135). Click on OK to terminate the application.

Win XP Pro SP2. AMD 3200+Venice / gforce 6600 / 1gb dualchannel ddr / direct X 9.0C (of d)
?

[ Voor 5% gewijzigd door Opperhoof op 11-04-2006 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik heb nu de nieuwste Audigy drivers erop gezet en dat helpt idd een hoop, alhoewel ik het geluid nog steeds niet geweldig vind. Maar het C64 geluidje is iig weg.

Nu lijken de physics ook wat beter te kloppen, misschien leek het gisteren door het geluid harder te gaan ofzo, je hebt nu eenmaal geen snelheidsindicatie in de demo.

Maar ik heb wel nog af een toe een error als ik terug ga naar het menu (in Win2k nogsteeds). Waarschijnlijk maandag een patch volgens Stefano (Kunos) zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Opperhoof schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 19:16:
bij mij doet de demo het niet?
krijg de melding:
The application failed to initialize properly (0x00000135). Click on OK to terminate the application.

Win XP Pro SP2. AMD 3200+Venice / gforce 6600 / 1gb dualchannel ddr / direct X 9.0C (of d)
?
Heb je Net 2.0 geinstalleerd van MS?

http://www.microsoft.com/downloads/details.aspx?FamilyID=0856eacb-4362-4b0d-8edd-aab15c5e04f5&DisplayLang=en

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

draait dit spel ook met een geforce mx 440 het lijkt me wel wat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 20:08:
draait dit spel ook met een geforce mx 440 het lijkt me wel wat
Ik zou er niet al te veel van verwachten met zo'n kaart maar je kunt het altijd proberen, daar is zo'n demo voor.

Uit de FAQ:

Which will be the minimum VGA configuration?
The Radeon 9600 is the card we choosed as minimum level to have the game at a minimum of 30 fps. Those with weaker gfx-cards should disable the shaders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fiskare
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-08 07:37
Requiem19 schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 14:31:
Het is echter lastig om uit te leggen waarom je de physics goed vindt. Feitelijk gezien zijn we daarvoor allemaal niet slim genoeg. Wij kunnen niet uitleggen welke programmeer fouten rFactor in zijn bandmodel heeft/of niet en waarom nk pro's bandenmodel wel goed is etc. Het is vaak een kwestie van gevoel.
Speak for yourself. Ben de laatse 2 jaar van mijn studie genoeg in aanraking geweest met bandmodellen :). Alleen hoe ze het beste te versimpelen, zodat ze met x Hz gesampled kunnen worden is idd iets wat ik ook zo niet weet ;).

Maar nu over Netkar:

Ik heb net ook even de demo gespeeld. Van netkar99 ben ik nooit een fan geweest, maar netkar pro heeft met tot nu toe blij verrast.
Het is een van de eerste keren in een sim dat ik bij het schakelen de neiging heb om met mijn linker voet een koppelingspedaal in te duwen en dat wil wat zeggen ;)
Nu nog even verder testen en dan eventueel later op de avond overgaan tot aankoop van het volledige spel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
kun je ook rijden met je keybord en/of muis?!
ik heb geen stuur......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

op k drukken ! kan je met keyboard spelen

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Opperhoof schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 21:20:
kun je ook rijden met je keybord en/of muis?!
ik heb geen stuur......
Ik zou eigenlijk zeggen: don't bother.

Dat moet je alleen doen als je bereid bent om alsnog een stuur te kopen indien je het leuk lijkt en gewoon wilt kijken hoe het spel eruit ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
Kan iemand mij in 4 stappen uitleggen hoe ik die auto inbeweging kan krijgen?
op knopjes klikken helpt ook niet..!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=250155

Kijk hier maar, hier staat uitgelegd hoe je aan moeten. Is even wennen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja, eerst dus de main power switch aan (de bovenste), en dan de middelste switch, die moet je wel eventjes ingedrukt houden, dan start ie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperhoof
en wat is dan gasgeven? pijltje vooruit?
Ik druk dus op K
daarna het bovenste knopje 1x
daarna 2e knopje vasthouden,... (4seconden?!)
daarna pijltje vooruit?

Wauw hij staat aan :)
nu nog vooruit?
spatie is schakelen ofzo?
omg, daarna in een willekeurige volgorde op de S en D en Spatie duwen, en dan met a gas geven..!?
het eerste bergje waar ik op reed werd ik een vliegtuig...?!

[ Voor 44% gewijzigd door Opperhoof op 11-04-2006 22:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:50

Arfman

Drome!

OMFG #$#@$@!#$#@
Wat een WAARDELOZE interface, die controller instellen ... echt, netkar 0.9.9 was slecht, maar zo waardeloos heb ik het nog nooit gezien !
Hoe krijg ik stick en paddle up van dezelfde key af ?!

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:13:
OMFG #$#@$@!#$#@
Wat een WAARDELOZE interface, die controller instellen ... echt, netkar 0.9.9 was slecht, maar zo waardeloos heb ik het nog nooit gezien !
Hoe krijg ik stick en paddle up van dezelfde key af ?!
Lol, kijk eens in je controller.ini in het mapje cfg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• duderuud
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11:08

duderuud

Sliden is koel

Pff...net ook geprobeerd, wat een waardeloos spel zeg zo. Geluid is bagger en heb nog niet eens geprobeerd te rijden met stuur, helemaal niks.

Nu maar wachten op patches!

Motor-Forum.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unique
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-05 20:08
Zamorano schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:17:
[...]

Lol, kijk eens in je controller.ini in het mapje cfg.
Oh ja arf: zoals ik al eerder zei, die dingen die fout gemapped zijn deleten etc helpt niet, je mot ze op een niet bestaande button zetten anders staan ze weer random ergens op. }:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Begin het bijna hilarisch te vinden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15-09 19:46

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

Opperhoof schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:07:
en wat is dan gasgeven? pijltje vooruit?
Ik druk dus op K
daarna het bovenste knopje 1x
daarna 2e knopje vasthouden,... (4seconden?!)
daarna pijltje vooruit?

Wauw hij staat aan :)
nu nog vooruit?
spatie is schakelen ofzo?
omg, daarna in een willekeurige volgorde op de S en D en Spatie duwen, en dan met a gas geven..!?
het eerste bergje waar ik op reed werd ik een vliegtuig...?!
a
z

is d8 ik gas en rem :D

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Duderuud schreef op dinsdag 11 april 2006 @ 22:39:
Pff...net ook geprobeerd, wat een waardeloos spel zeg zo. Geluid is bagger en heb nog niet eens geprobeerd te rijden met stuur, helemaal niks.

Nu maar wachten op patches!
Werkt je geluid niet goed of vind je het gewoon niet goed klinken? In het eerste geval zou ik de nieuwste drivers proberen en in het tweede geval ben ik het gewoon totaal niet met je eens ;)

Ik weet niet hoor, ik lees hier nogal veel kritiek over van alles en nog wat maar sinds het bij mij goed werkt heb ik al heel wat rondjes gereden met de F3 op Prato en ik vind het helemaal geweldig :*) Ik kan iedereen bij wie de demo goed werkt dan ook van harte aanraden om voor de volledige versie te gaan, want de auto's met vleugels zijn nog veel leuker om mee te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Die F3 is juist de minste auto vind ik dan weer. De FF1800 op Aviano.. Dat is echt niet normaal meer. Zo ontzettend gaaf, ging er echt helemaal in op.

Bij de F3 voel ik te weinig, je voelt de weg te weinig onder je, zoals je bij FF'jes wel voelt door ffb. Ze zweven een beetje meer, maar misschien is dat gewoon door de ontzettend stijve vering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Dat komt ook omdat Aviano gewoon een superbaan is :P :9

De F3 door die eerste chicane jagen: priceless :) Ben wel met je eens dat de F3 heel anders aanvoelt dan de FF-jes, maar dat komt denk ik ook door de downforce op de F3, denk je niet?

Nu moeten we de multiplayer goed werkend krijgen ... dan kunnen de leagues beginnen :)

Trouwens: iedereen de eerste fix gezien? http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=250335

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik had in het begin zoiets van, hoe krijg ik die pitlimiter eraf ? Blijkt dat die auto niet harder gaat :/
Geluid klinkt als een C=64, zal vanavond mijn drivers eens updaten.

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | Hyundai Ioniq 28kWh | PV 5.760Wp |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Arfman schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:03:
Ik had in het begin zoiets van, hoe krijg ik die pitlimiter eraf ? Blijkt dat die auto niet harder gaat :/
Geluid klinkt als een C=64, zal vanavond mijn drivers eens updaten.
Het updaten van je drivers kan zeker helpen. Wat beter helpt is de latency lager te zetten in het audio menu. Het staat standaard op 200, 50 werkt beter. Deze auto's hebben geen pitlimiter, maar wel respectievelijk 4,5,5,6 versnellingen :).
J.apiooo schreef op woensdag 12 april 2006 @ 11:13:
Dat komt ook omdat Aviano gewoon een superbaan is :P :9

De F3 door die eerste chicane jagen: priceless :) Ben wel met je eens dat de F3 heel anders aanvoelt dan de FF-jes, maar dat komt denk ik ook door de downforce op de F3, denk je niet?
Ik weet niet, als je meer downforce hebt moet je toch juist elk klein hobbeltje in de weg aanvoelen lijkt me?

[ Voor 7% gewijzigd door Requiem19 op 12-04-2006 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Dat weet ik niet. Ik weet wel dat downforce veel impact heeft op het gevoel dat een auto geeft. Een auto zonder vleugels voelt 'normaler' en 'logischer' aan dan een auto met veel downforce. Ik weet daar echt te weinig vanaf om er echt iets over te zeggen. De reacties van personen die met de echte wagens hebben gereden (zowel F3 als FF) zijn echter positief (over het wagengedrag dus ;)).

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 12 april 2006 @ 14:09:
[...]

Het updaten van je drivers kan zeker helpen. Wat beter helpt is de latency lager te zetten in het audio menu. Het staat standaard op 200, 50 werkt beter. Deze auto's hebben geen pitlimiter, maar wel respectievelijk 4,5,5,6 versnellingen :).
Dat verschil dus per geluidskaart.
Mijn Audigy 2 ZS produceerde hetzelfde geluid op 200, 100, 50 en 20 ms latency.
Pas toen er de nieuwste drivers op gingen kwam er normaal geluid uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik had m'n latency ook al op 50 gezet. Vanavond update ik de drivers, maar ik betwijfel of deze (zeer) beperkte demo mij over de streep kan trekken om 30 euro uit te geven ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• [J.d.I.] DirtyHarry
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:26
Na het installeren van de standaard Live drivers doet het geluid het uitstekend en klinkt het wel goed moet ik zeggen. Het rijden gaat dan op de een of andere manier toch beter en het voelt wel ok aan. De FF1600 heeft alleen bakken met onderstuur en nauwelijks overstuur, ik vind hem niet zo spectaculair om door de bochten te wringen. Ik vraag me dus af of dat bij FF1800/2000 of F3 auto's lekkerder aanvoelt? Wat voor auto's zitten er trouwens nog meer in het hele spel?

Ohja bij het remmen vind ik ook een beetje onduidelijk wanneer de banden blokkeren, is niet echt te horen volgens mij. Of ligt dat aan m'n geluidsinstellingen? Ik voel het overigens wel wanneer hij begint te schuiven, maar echt het piepende banden geluid zoals bij 0.9.9 hoor ik niet..

[ Voor 25% gewijzigd door [J.d.I.] DirtyHarry op 12-04-2006 15:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Eindelijk werkt ie ook bij mij onder XP.

De WMI service werkte niet goed, en was zelfs niet helemaal geinstalleerd/geregistreerd.

Mocht iemand hetzelfde probleem hebben, is dit de oplossing:
* Click Start, Run and type CMD
* Type this command and press Enter:

net stop winmgmt

If that doesn't work, the service is probably not even installed/registered.

* Using Windows Explorer, navigate to %systemroot%\system32\wbem directory and delete the Repository directory. By default, the repository folder is located in the C:\Windows\system32\wbem directory.

* Switch to Command Prompt window, and type:

net start winmgmt

You may now have an error in the cmd prompt saying WMI cant start, if so follow this below TO THE LETTER

To re-register the WMI components, run the following commands at the command prompt:

* cd /d %windir%\system32\wbem
* for %i in (*.dll) do RegSvr32 -s %i
* for %i in (*.exe) do %i /RegServer

* Reboot and start a fresh install of nKpro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Bizar :)

Hoe is het gevoel nu dan?

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Eerlijk is eerlijk ik heb me misschien iets teveel laten leiden door de negatieve punten van netkar pro (interface etc etc), wat er overigens best veel zijn, waardoor ik de physics misschien te snel heb afgekraakt. Me eerste indruk was dan ook slecht.
Heb gisteravond weer ff geraced en het is toch best oke physics wise, sterker nog best goed, ffb is goed, corrigeren gaat best lekker en dat is toch wel heel opvallend voor een racesim. En nu hoor ik dat die sound niet bij iedereen werkt ik denk dat dat bij mij ook geval is, want het is echt niet om aan te horen ik dacht eerst dat me soundcard stuk was, zo erg is het. Dus ga ik vandaag dat ff proberen op te lossen met een nieuwe driver. Al met al ben ik nog steeds niet te spreken over NKpro en ga ik het voorlopig niet aanschaffen, maar moest toch ff op die physics terugkomen. En zie wat dat betreft wel het potentieel erin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Dat is erg netjes van je, Wakkaman! _/-\o_

De multi engine verdient de nodige aandacht van kunos. Hopelijk gaat dat met wat patches worden verbeterd. Overigens heeft ie de garantie gegeven om het komende jaar nog fulltime aan nKPro te werken. Dat is in principe dus een goede actie en een goed vooruitzicht.

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ok, bugs, crashes en sound issues dergelijke laten we dan even voor wat het is, dat weten we nu wel. Het geluid kan denk ik nog iets beter als ik wat samples op RSC beluister, maar ik hoor nu tenminste wat er gebeurt.

Ik ben gewoon lekker wat rondjes gaan rijden in de FF1600. Nu vermoed ik wel dat de default setup heel vergevingsgezind is, de auto blijft onder alle omstandigheden erg goed te beheersen en te controleren.

Ik weet niet precies hoe een FF rijdt, aangezien ik op buitencircuits alleen met karts heb gereden, maar hij reageert wel als een grote kart, ook in de bochten. Opposite lock leek eindelijk een gewenst effect te hebben (dat werkt nooit goed in ISI sims).

Waar ik mijn twijfels bij heb is het gedrag van de wagen bij lage snelheid, alle sims hebben daar last van en er gebeurt dan ook iets vreemds met de force feedback lijkt het, alsof ik op ijs rij. Maargoed, dat is in elke sim dus niet helemaal correct.

Ook heb ik in snelle bochten wel eens het gas ineens losgelaten maar dan gebeurt er weinig, ik had wel wat lift-off oversteer verwacht. Hoort dat zo in een FF?

En na redelijk wat rondjes gereden te hebben en mijn achterbanden flink wat te hebben laten werken, leek me dat ik ook nog wel erg veel grip had.

Over het algemeen wel erg leuk om mee te rijden, en de force feedback vind ik de beste die ik tot nu toe ben tegen gekomen. De reactie van de wagen bij een spin lijkt heel erg goed en is vaak prima te beheersen, zoals ik dat gewend ben in een kart (op een buitenbaan).

Wel jammer dat de AIM niet werkt in de demo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Zamorano

Las net een truukje op racesimcentral dat die AIM wel werkt in de demo:

Okay,
I though that AIM should not work in DEMO mode, but I quess I was wrong.

1. Save Replay
2. View Replay
3. Press "r" and F3 twice
4. Start car and AIM boots up!

link: http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=250132

Ga het gelijk ff proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Interessant:

"You can even drive on other track that is not aviable in the demo but you must have a proper replay from a licensed user"

"I didn't start that thread Anyway you can drive on other track (maybe even with other car) but you can't change tyres and change most of the car's setups. So it's better to buy the game if you like it"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Cool het werkt gheheh. Dom foutje, ik denk idd dat je ook andere auto's en tracks kan racen als je die replay ervan heb.

Iemand replays voor me :P.? pls pls...

Je hebt er verder echter niks aan wat je kan niks veranderen aan de setup van die auto enzo. Maar wel leuk om te proberen, want dan weet je dus echt of het het kopen waard is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja ik had die thread wel gezien maar helemaal vergeten. Die AIM is wel erg mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
  • Laatst online: 15-09 14:23
ik kan niet rijden? zodra ik Race kies gaat ie circuit laden en dan komt ie gelijk weer terug in dat venster?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Dat heb ik nu ook, gisteravond deed-ie het nog. Heb alleen m'n Audigy 2 drivers geupdate.

EDIT: de driverupdate heeft mijn audiodrivers vern**kt, daarom doet netKar het niet ... *zucht*

[ Voor 38% gewijzigd door Arfman op 12-04-2006 19:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ik heb alleen het spel maar uitgepakt en probeer voor de 1ste keer te gaan rijden :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op woensdag 12 april 2006 @ 18:49:
ik kan niet rijden? zodra ik Race kies gaat ie circuit laden en dan komt ie gelijk weer terug in dat venster?
.net 2.0 geinstalleerd?
De nieuwe .exe geprobeerd die eerder gepost is (link naar RSC gepost door Jaap)?
Zegt je log.txt iets zinnigs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
.Net 2.0 --> ja
Jaap exe --> ja
log file:
resetting differential
Initializing TrackIR interface
ERROR: DLL Location key not present
PATH=Error
LoadLibrary failed
TrackIR error
NPCient : Error stopping cursor
NPCient : Error starting data transmission
db filenmae=drivers/Erik_Versaevel/Erik_Versaevel.ndb
PB Formula1600 @ crema - =0
unvalid lap
Render last laps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Tof, nu kan ik de drivers (die ik net met 40 kbps van de Creative site heb gedownload) niet meer installeren, omdat er geen ondersteund produkt is aangetroffen op mijn systeem .. iemand een idee hoe ik mijn Audigy 2 ZS weer aan de paat kan krijgen ? :(

EDIT: heb het al, heb de drivers ge-extract en via Driver Update de drivers weer toegevoegd .. tegen de tijd dat NK aan de praat is is het alweer bedtijd, bij wijze van spreken :P

[ Voor 27% gewijzigd door Arfman op 12-04-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:27:
Tof, nu kan ik de drivers (die ik net met 40 kbps van de Creative site heb gedownload) niet meer installeren, omdat er geen ondersteund produkt is aangetroffen op mijn systeem .. iemand een idee hoe ik mijn Audigy 2 ZS weer aan de paat kan krijgen ? :(
Wat heb je gedaan dan?

Ik heb gewoon de .exe gedraaid en dan gaat ie zelf de oude drivers deïnstalleren, rebooten en de nieuwe installeren.

Je kunt proberen je geluidskaart gewoon weer te installeren met de originele drivers van de cd (misschien even je geluidskaart verwijderen in apparaatbeheer) en dan opnieuw proberen up te daten.

@ Erikje: TrackIR maar even uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Zamaro, die heb ik niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Geluid is nu een stuk beter, alleen duurt het ver-schrik-kelijk lang voordat die kar verandert van versnelling, of ligt dat aan mij ? Ben nu trouwens alweer uitgekeken op die baan en vooral die waardeloze auto ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Ik weet niet met welke instellingen jij rijdt, maar bij mij is het bij de FF's zo dat ik het gas los moet laten als ik schakel. :) Anders lukt het alleen als je zo'n beetje het maximaal aantal toeren hebt bereikt.

[ Voor 29% gewijzigd door kNarf_ op 12-04-2006 19:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Ik heb de Clutch Speed DN aangepast naar 50, dat helpt al een stuk. Gas loslaten klopt inderdaad ook, gaat het ook beter/sneller van. Zo'n gebakje zal wel niet sneller kunnen schakelen ofzo.

Jammer dat je niet de schade gerepareerd hebt als je naar de pits of box teruggaat, nu moet ik steeds een nieuwe race starten met bijbehorende laadtijden, ook al heb ik 2 GB intern geheugen ..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op woensdag 12 april 2006 @ 19:45:
Ik heb de Clutch Speed DN aangepast naar 50, dat helpt al een stuk. Gas loslaten klopt inderdaad ook, gaat het ook beter/sneller van. Zo'n gebakje zal wel niet sneller kunnen schakelen ofzo.

Jammer dat je niet de schade gerepareerd hebt als je naar de pits of box teruggaat, nu moet ik steeds een nieuwe race starten met bijbehorende laadtijden, ook al heb ik 2 GB intern geheugen ..
Dan moet je op Fix car drukken onderaan in het pit scherm.
Je moet gewoon zorgen dat je een goed toerental hebt voor je schakelt, ik vind dat juist de charme van zo'n wagentje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Hmm het wordt wel iets interessanter dit spel, heb ff snel wat filmpjes gevonden dit zijn volgens mij ook formule fords? er staat bij beide filmpjes club-ford. Het is in ieder geval een vergelijkbaar auto'tje al niet dezelfde en hoor wat een tering herrie het geeft, hoewel dit een stuk toffer klinkt dan netkar pro komt het geluid toch wel degelijk een beetje overeen (heb me sound al aardig gefixed). En kijk vooral naar hoe de physics overkomen ook dat lijkt in netkar pro ongeveer hetzelfde. Iemand zei al in dit topic tegen me dat er vrij strak wordt gestuurd en dat blijkt wel een beetyje te kloppen kijkende naar deze beelden, hoewel er wel veel trilling in het stuur zit en er af en toe een beetje wordt gecorrigeerd, maar zelfs dat is wel een beetje verwerkt in netkar pro. Het gevoel van snelheid mis ik wel.

http://video.google.com/v...5835143553&q=ford&pl=true

http://video.google.com/v...5186633737&q=ford&pl=true

http://video.google.com/v...4198300370&q=ford&pl=true

http://video.google.com/v...3586657218&q=ford&pl=true

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Leuk dat steeds meer mensen de sim gaan waarderen. Kon ook eigenlijk niet missen..... :)

@ Wakkaman: misschien kan je proberen om de FOV wat te vergroten of sowieso de positie in de cockpit wat te veranderen. Naar mijn mening geeft een hogere FOV al redelijk snel een beter gevoel van snelheid.

Kan overigens niet wachten om eindelijk nKPro uit te proberen!

P.S. Zamorano: heb je toevallig het topic "Physics Discussion" op RSC van Igor Petrovic gelezen? Die kwam met ongeveer precies dezelfde bevindingen als jij! Interessant topic overigens.....

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
http://video.google.com/v...01&q=formula+ford&pl=true

Dit is van een echte Formule Ford. Wel cool om te zien in het echt, dit is trouwens donnington.

In deze filmpies hoor je echt dat het geluid niet eens zo slechts is in netkar pro, je hoort precies dat zelfde gekraak en gescheur.

http://video.google.com/v...66&q=formula+ford&pl=true

http://video.google.com/v...72&q=formula+ford&pl=true

[ Voor 47% gewijzigd door Wakkaman op 13-04-2006 11:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Undeclinable schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:00:

P.S. Zamorano: heb je toevallig het topic "Physics Discussion" op RSC van Igor Petrovic gelezen? Die kwam met ongeveer precies dezelfde bevindingen als jij! Interessant topic overigens.....
Ja die kwam ik gisteravond (nacht eigenlijk :)) ook tegen, hij heeft nog iets uitvoeriger getest maar het komt idd redelijk overeen. Of bepaalde dingen nou echt zo zijn in een echte FF of dat het niet klopt in nKpro zijn me overigens nog niet altijd even duidelijk.

Overigens heb ik gisteren wat heen en weer gemaild met Stefano over de bugs die ik (en anderen) ondervonden waardoor het spel niet draaide. De fix is natuurlijk veel te ingewikkeld voor een gewone gebruiker. Misschien dat hij het licentie-systeem toch simpeler gaat maken in een komende patch, hij vindt het al die bugs niet waard. Bovendien is het spel nu toch ook al gekraakt (muv de online licentie), dus daar hoeft het niet voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Hoezo is het gekraakt dan ? Kun je andere auto's/tracks gebruiken in de demo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Arfman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 12:46:
Hoezo is het gekraakt dan ? Kun je andere auto's/tracks gebruiken in de demo ?
Ja alles, je kan er alleen niet mee online.

Er is een unlocker in omloop schijnbaar, ik heb hem zelf niet maar ik heb er al meerdere mensen over gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
In feite is het dus een uitgebreidere demo dan? Aangezien het spel geen AI heeft koop je dit voor het online racen neem ik aan?

Hoe dan ook wacht ik nog wel ff een paar patches af op feedback en dan probeer ik het spel tezijnertijd wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Je kan zoiezo andere auto's en tracks gebruiken via het replay truukje. Ik heb bijvoorbeeld replays van 3 tracks moet nog 1 hebben en heb ook al gereden met die Ftarget. Nog niet gereden met die f2000 en f1800, omdat ik daar nog geen replays van heb gevonden. Het verbaast me dus niks dat er een unlocker circuleert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J.apiooo

J.apiooo

FWN

Wakkaman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 09:51:
http://video.google.com/v...01&q=formula+ford&pl=true

Dit is van een echte Formule Ford. Wel cool om te zien in het echt, dit is trouwens donnington.

In deze filmpies hoor je echt dat het geluid niet eens zo slechts is in netkar pro, je hoort precies dat zelfde gekraak en gescheur.
Inderdaad.. en je hoort ook dat het geluid bij gas los eigenlijk vrij stil is (wel een beetje onduidelijk door de onboard camera). Ik dacht eerst dat dit een bugje was, maar het lijkt eigenlijk wel realistisch te zijn. Gave clips trouwens :)

Jaap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Iemand wat replays voor me dan ? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Yo Arfman:

Hier staan er 2 van die Ftarget, bij luke12 en Glowpaint

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Wakkaman schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:28:
Yo Arfman:

Hier staan er 2 van die Ftarget, bij luke12 en Glowpaint
Volgens mij ben je de link vergeten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Lijkt me niet helemaal legaal eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 14:47:
Lijkt me niet helemaal legaal eerlijk gezegd :)
Ja daar heb je misschien wel gelijk in.
Aan de andere kant is een replay geen illegale content, itt een crack/unlocker.
Dan zou het uitleggen hoe je de de AIM aan zet ook al niet legaal zijn.

Persoonlijk zie ik er eigenlijk niet zo heel veel kwaad in, je kunt immers verder nogsteeds de auto niet afstellen en niet online ermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arfman

Arfman

Drome!

Precies, de AIM heb ik ook "geunlocked", boeie, ik kan nog steeds niet online.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Met de demo heb je in principe alleen recht op 1 auto.. dat die zonder AIM is, is niet echt slim.. maar goed, Casillo's keuze. Maar dat je zo alle 4 de auto's kan proberen.. Tjah, dat is toch ff wat anders. Je hebt daar geen recht op, omdat je niet een license hebt gekocht. Maar goed. Doe wat je niet laten kunt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
haha Arfman srry wat een kneus ben ik

http://forum.rscnet.org/showthread.php?t=250166&page=3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 15:13:
Met de demo heb je in principe alleen recht op 1 auto.. dat die zonder AIM is, is niet echt slim.. maar goed, Casillo's keuze. Maar dat je zo alle 4 de auto's kan proberen.. Tjah, dat is toch ff wat anders. Je hebt daar geen recht op, omdat je niet een license hebt gekocht. Maar goed. Doe wat je niet laten kunt :).
Met de nadruk op proberen ja. Zie het als een FPS demo waarbij je ipv één wapen ineens alle wapens hebt. Maar om er van te genieten moet je toch het hele spel kopen, dat lijkt me duidelijk.

If anything, denk ik dat het misschien wat meer mensen over de streep trekt om het spel te kopen als ze de FTarget eens kunnen proberen.

Maargoed, laten we het hier maar bij laten. Stefano zal het replay exploitje wel dicht metselen bij een volgende patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Net even die replay van de FTarget op Newbury geprobeerd. Wow, das toch wel andere koek Die lijken mij veel geschikter als demo wagen/track. :)
Lekker geluid heeft die FT en ik blijf dat schakelen enorm gaaf vinden.

Even een paar rondjes gedaan en ik kwam tot 53.7. Iemand anders daar al een tijd neergezet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
53.5, In de 52 moet wel kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ja ik zit nu op 53.14. Tussentijd is vaak nog beter maar dan verpest ik het wel eens in het laatste deel. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Kopt dat spel dan gewoon, kan die man weer een paar hamburgers kopen van jouw eurootjes en verder gaan met bugfixen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Iemand nog f2000 of f1800 replays???

Hebbe hebbe hebbe....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Requiem19 schreef op donderdag 13 april 2006 @ 19:17:
Kopt dat spel dan gewoon, kan die man weer een paar hamburgers kopen van jouw eurootjes en verder gaan met bugfixen :)
Als het spel AI had, had ik 'm nu al gekocht, nu wacht ik liever nog eventjes. :) In je eentje in een FTarget rondrijden gaat na 2 dagen ook wel vervelen. Maar ik ga hem in de toekomst wel kopen, vooral de FF en hoe je daardoor de wagen voelt vind ik toch wel een flinke stap voorwaarts.

[ Voor 19% gewijzigd door Zamorano op 13-04-2006 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Stefano Casillo (Kunos) - Situation Update

Just let me start saying I am deeply sorry for all the people that payed for the software and are still not able to licence the game.
Sadly, I am not able to recreate the problem that messes up the licencing system on WindowsXP.
In the last 3 months netKar PRO was given around for reviews, tests, shows.. and we didn't have a SINGLE problem with licence.. still, hitting downloads into the "thousands" it's a completelly different story.

The moral is.. I gave up the hardware locking system and I am going for a simpler and light system that will just lock the multiplayer part, this means single player and instrumentations for all cars will be free to use in single player mode.

To the bugs... here, of course really sorry for all the problem, the truth is, netKar has been away from a public release for more than 3 years.. I think this made my approach too "relaxed" on QC matters.. luckily.. all the bugs I see around are no brainer and will be fixed ASAP..
I understand the disappointment of many of you.. feeling like being treated as beta testers.. it wasn't my intention and I really apologize.
I am refunding the order to all the people asking for that, it is not my intention to get rich with this project, I only want to make something that we all can be proud of... so I understand all you upset guys out there. Last 2 months, we really overdid things.. but I didn't want to delay the release yet again... it was an hard day monday for me.. i think most of you that payed found yourself with a very unstable software in your hands... but I also hope you can see the potential behind it.

With the licencing system sorted.. that is, abandoned all togheter actually.. I was able to work on bugs today.
I've found something not really "correct" in the way I was talking to DirectSound.. the change made no difference at all on my system but I think many crashes and "bad" audio will be fixed by this one. Expecially the guys that have crashes after few seconds they are in the pits.
Tomorrow morning I'll work on the more traditional crossfaded sound engine and I wil lbring it back in the software. I really didn't want to mantain 2 sound engines.. but I've heard some of the samples of the sound that some of you are getting.. and that's utter crap.. and I need to provide an alternative.

I am joining a lot of races online.. working to get a better FPS out of it.. still the sound engine is responsable for this.. I wrote some good optimizations today.. I got a very good improvement on my system.
Quicker FPS will make a better multi.. anything lower than 30fps is just not good enough for netKar.. there's no way on the planet the multiplayer could handle clients going less than 30fps... so I expect a big inprovement on multi smoothness with this fix.

Also documentation is needed, I see such big differences in servers.. some offer very good races, some have more problems... I am quite confident that'll get better once I finish the docs and I fix the interface for it.

Although I have some fixes available.. I hope you will understand that I can't release a patch everyday.. it'll create an incredible confusion.
I will try to keep an almost weekly patch.
Please note that nothing in the physics will be changed in this patch.. a physics patch will be announced when needed.

[ Voor 3% gewijzigd door Zamorano op 13-04-2006 20:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Respect voor Stefano!!

Vind het steeds toffer worden en zodra die netcode goed is schaf ik het aan.

[ Voor 7% gewijzigd door Wakkaman op 13-04-2006 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kNarf_
Goed om te lezen dat de FPS in multiplayer wordt verbeterd. In test day haal ik nu 50 tot 70 frames maar online meestal maar 20 of 30, en das dus onspeelbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Benotti
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 18:27
Ik ben onder de indruk van de man (is het maar een persoon?). :) Hij weet wat de problemen zijn en probeert alles zo goed mogelijk op te lossen voor de kopers, niet voor zichzelf (oa licentiesysteem overboord gooien).

Leuk om te horen dat alles dus in singleplayer unlocked zal zijn. Ik wacht echter nog altijd wel een paar patches af :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:18
Ik snap niet hoe jullie dat truukje doen met die replay.

Zoals ik het begrijp:
- Sla replay op (Of download eentje van een ander ;p )
- Laadt replay
- Tijdens het kijken ram je "F3 + r " twee keer achter elkaar

en dan? Bij mij wisselt hij alleen van camera (in/uitzoomen)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Undeclinable
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
FoutTM schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:01:
Ik snap niet hoe jullie dat truukje doen met die replay.

Zoals ik het begrijp:
- Sla replay op (Of download eentje van een ander ;p )
- Laadt replay
- Tijdens het kijken ram je "F3 + r " twee keer achter elkaar

en dan? Bij mij wisselt hij alleen van camera (in/uitzoomen)
Na het laden van de replay druk je één keer op 'R' en daarna twee keer op 'F3', dan sta je in de box en kan je gewoon je auto starten.

Wel gewoon kopen hè als je het leuk vindt! ;)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Ah, is die vernieuwde versie al te proberen? ik crashte steeds in de pit namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
_-= Erikje =-_ schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 15:42:
Ah, is die vernieuwde versie al te proberen? ik crashte steeds in de pit namelijk.
Er is nog geen nieuwe versie, maandag of dinsdag volgt een patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Ik kan na flink wat rijden wel wat vertellen:

- De FF is nou niet echt je van het, als in een trillend stuur bij rechte stukken. Zeer irritant
- De besturing voelt misschien net wat te grippig aan (Kan er niet over oordelen, heb geen rijbewijs).
- Graphics zijn wel mooi daarintegen (Ik neem aan dat dit nog lang geen final is i.v.m. foute mapping (Of hoe noem je dat) op de banden met belichting erbij).

Het is wel leuk spel, maar je moet er VEEL tijd instoppen wil je het onder de knie krijgen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
FoutTM schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 10:46:
Ik kan na flink wat rijden wel wat vertellen:

- De FF is nou niet echt je van het, als in een trillend stuur bij rechte stukken. Zeer irritant
- De besturing voelt misschien net wat te grippig aan (Kan er niet over oordelen, heb geen rijbewijs).
- Graphics zijn wel mooi daarintegen (Ik neem aan dat dit nog lang geen final is i.v.m. foute mapping (Of hoe noem je dat) op de banden met belichting erbij).

Het is wel leuk spel, maar je moet er VEEL tijd instoppen wil je het onder de knie krijgen
Je bent niet de eerste die last heeft van een trillend stuur. Waarschijnlijk heb je te hard geremd, waardoor je je banden blokkeerde.. Dit resulteert in een flatspot. En dan gaat je stuur echt heel hard trillen. Denk maar aan Kimi Raikkonen vorig jaar op de Nurburgring. De oplossing hiervoor is heel simpel. Ga je met auto in de pit staan, kies links het schermpje tires en 'mount new tires'. Hupsa, vers setje banden, geen trillend stuur meer :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
Requiem19 schreef op zaterdag 15 april 2006 @ 11:08:
[...]

Je bent niet de eerste die last heeft van een trillend stuur. Waarschijnlijk heb je te hard geremd, waardoor je je banden blokkeerde.. Dit resulteert in een flatspot. En dan gaat je stuur echt heel hard trillen. Denk maar aan Kimi Raikkonen vorig jaar op de Nurburgring. De oplossing hiervoor is heel simpel. Ga je met auto in de pit staan, kies links het schermpje tires en 'mount new tires'. Hupsa, vers setje banden, geen trillend stuur meer :).
Verrek, je hebt helemaal gelijk :D Nu moet ik dus mijn linkervoet in bedwang houden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zamorano
  • Niet online
Ik ben inmiddels ook licensed en heb al flink wat in de FTarget gereden.
Nadat ik wat in de demoversie met de 1600 op Crema gereden had vond ik het behoorlijk, maar het spel leek (lijkt) wel nog in de beta-status te verkeren, na flink wat gerommel werkte alles pas naar behoren.

Toen heb ik middels het replay-truukje de FTarget (en het AIM display) kunnen proberen, wow! dat is toch echt andere koek. Toen ik gisteren daarna een rFactor-mod uitprobeerde en merkte dat ik gewoon niet voelde wat de wagen nou eigenlijk deed, realiseerde ik me pas hoe goed de auto in nK Pro wel niet aanvoelde.

Gewoon rondrijden en proberen je lijn en tijden te verbeteren is al een genot opzich. Je rijdt lekker rond, bent stevig aan het pushen, tot je ineens teveel wilt en spint. Auto slaat natuurlijk af dus je start weer (backspace werkt ook!) duwt het gas in en je rijdt het gras weer af en het asfalt op. Dan blijken je banden er niet beter op te zijn geworden van die schuiver, het stuur trilt in je handen, de pits in om banden te wisselen dus. Onderweg daarheen even een tear-off van je vizier peuteren, goh toch wel vies. :) Aan de pits gekomen gooi je een vers setje banden eronder, benzine is ook al bijna op dus weer volgooien, en je kunt weer. De immersie is fantastisch bij dit spel en de FF is wat mij betreft de beste die ik ooit heb meegemaakt.

Ik moet eerlijk zeggen, aan de hand van de huidige demo had ik hem (nog) niet gekocht, pas toen ik de FTarget kon testen met een werkende display vond ik het echt interessant worden. Dan vergeet je alle bugs en probleempjes met instellingen die er aan vooraf zijn gegaan. Ook de F2000 heb ik even kort getest, een geweldige auto maar de standaard setup heeft iets meer werk nodig voor mijn rijstijl. :7

Inmiddels al ruim 500 Km achter de kiezen in de FTarget en overal wel een rondetijd neergezet. Ik ben wel benieuwd wat anderen doen, vooral op Prato, daar heb ik geen goede referentie, dus ik post ze maar even:

Newbury 2006: 52:740
Newbury 2002: 55:920
Aviano GP: 1:25:536
Prato GP: 1:24:183

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
ok, als ik het geluid uit zet kan ik iig de pit uitrijden, om een paar meter verder te crashen :) ik zal nog maar ff op de fix wachten :)

aha, met CPU affinity werkt het wel :D, gaaf spel al moet ik wel m'n perfomance pedals weer eens fixen aangezien de veren van m'n gaspedaal weer eens gebroken zijn.

[ Voor 39% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 15-04-2006 22:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wakkaman
Is het bij jullie ook zo dat online tegenstanders allemaal dezelfde skin hebben? Vind dat wel minders....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Nu online
Is één van de bugs. Wordt hopelijk snel gefixt, misschien nog niet met deze patch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _-= Erikje =-_
Zo, gisteren eindelijk een aantal rondjes gereden, ik moet zeggen, het voelt erg goed aan, nu eens kijken of ik m'n shifter aan gang kan krijgen. Ik heb wel dat die Formule Ford erg tailhappy word als ik aan het remmen ben

[ Voor 23% gewijzigd door _-= Erikje =-_ op 16-04-2006 12:59 ]

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste