Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste
Acties:
  • 14.896 views sinds 30-01-2008

• Wekko306
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 19-09 18:38
the_joen schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:03:
@ wekko,koop 'm dan nu,want in prijsdalen zie ik 'm het eerste half jaar toch niet doen....(tot en met de revolution wellicht?)
Zoals ik al zei (of in ieder geval bedoelde): ik kan nog wel een half jaartje wachten. Ik wil toch een HDTV die 720p in ieder geval ondersteunt en daar zal ik toch even voor moeten sparen (student he ;)) dus het maakt voor mij niet uit als ik ze dan beide in een keer koop. Als er na die tijd dan nóg geen prijsverlaging is geweest of in zicht is koop ik hem denk ik alsnog, maar 400 euro blijf ik wel een hoop geld vinden.

Verwijderd

Zo vanavond gaat mijn ouwe Xbox eruit! Mijn Samsung LE26R41B is er klaar voor :Y)

Ik wacht trouwens wel op mn gemakje af met al dat pre-order gedoe. Ik heb gehoord dat het een grote marketing stunt is van MS dat ze niet genoeg kunnen leveren.

Ik haal hem gewoon lekker bij mijn plaatselijke vertrouwde gameboer zodra ze hem hebben.

De eerste game die ik er bij haal wordt zonder twijfel Condemned. Wat een modder vet spel lijkt me dat.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:34:
Zo vanavond gaat mijn ouwe Xbox eruit! Mijn Samsung LE26R41B is er klaar voor :Y)

Ik wacht trouwens wel op mn gemakje af met al dat pre-order gedoe. Ik heb gehoord dat het een grote marketing stunt is van MS dat ze niet genoeg kunnen leveren.

Ik haal hem gewoon lekker bij mijn plaatselijke vertrouwde gameboer zodra ze hem hebben.

De eerste game die ik er bij haal wordt zonder twijfel Condemned. Wat een modder vet spel lijkt me dat.
Condemned is zeker moddervet

• Cabo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16-09 17:18
Word er ook met modder gegooid dan?

• Hieronymus
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
jah en ook met pannen vol met jus :+ :Y)

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

• S2S
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 12:04

S2S

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:34:

Beetje zonde, XBox ziet er ook mooi uit in HD, mits die USA is of omgebouwd. En gewoon PAL krijg je 480i wat er ook wel mooi uitziet.

2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.

• Hieronymus
  • Niet online
miss verkoopt ie zn xbox wel ;)

So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.

Verwijderd

Haha, ja misschien begreep hij het niet. Maar hij is zojuist idd verkocht ;)

Trouwens wat is dit voor weirde sh*t: http://www.origenxbox360.com/

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 19:55 ]

• Hieronymus
  • Niet online
gefeli ;)

op zich van de koper misschien een stom moment,als de 360 echt uit is zullen de prijzen nog verder droppen....

Verwijderd

the_joen schreef op donderdag 17 november 2005 @ 19:28:
gefeli ;)

op zich van de koper misschien een stom moment,als de 360 echt uit is zullen de prijzen nog verder droppen....
bron?

@id: voor hoeveel had je hem verkocht?

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 24-04 18:27
grote duim :+

Ik denk dat ik ga voor de LE32R51B :)

He hoe zit dit precies met de HDMI aansluiting die de R41 niet heeft? Dit is de aansluiting die je nodig hebt om 720p te draaien, zonder hem eerst terug te gooien naar 480i en weer terug naar 720p (/lelijk)??

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06:35

Phydomir

Dennis

Neejoh schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:05:

He hoe zit dit precies met de HDMI aansluiting die de R41 niet heeft? Dit is de aansluiting die je nodig hebt om 720p te draaien, zonder hem eerst terug te gooien naar 480i en weer terug naar 720p (/lelijk)??
Goede keus. Zelf ook sinds een weekje staan en zeer blij mee.

HDMI is de nieuw standaard voor digitaal beeld en geluid over één kabel (opvolger van DVI). Deze wordt niet gebruikt voor de 360. Die heeft namelijk alleen een component uitgang en dat is als het ware "analoog" 720p.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Verwijderd

Neejoh schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:05:

De R41 Heeft zeker wel een HDMI aansluiting. Zit er nu naar te kijken. Dus ik weet niet hoe je hier bij komt? ;)

Zie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r41b.asp

En die heb je idd niet nodig voor de 360. Component is goed genoeg :Y)

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 20:25 ]

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-09 09:56
Mijn LE26A41B heeft geen hdmi en geen hdcp support. Das best wel kut maar echt kan het me niet boeien. Mooi vga kabeltje erin en perfect HD beeld. Alleen hdcp ontbreken vind ik wel jammer want dan zal ik prolly een kastje moeten hebben dat HDCP beveiliging breekt (zullen vast wel per direct illegaal zijn).

edit: die kastjes bestaan al http://www.spatz-tech.de/spatz/dvi_hdcp.htm

Maar goed. Wel stoer wat ze met pd0 hebben gedaan.
Mijn launch titels:
pd0 CE!!!!!
en PGR3

de rest komt wel met kerst als me scriptie ingelevert is.

[ Voor 8% gewijzigd door cybermans op 17-11-2005 20:48 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:20:
[...]

De R41 Heeft zeker wel een HDMI aansluiting. Zit er nu naar te kijken. Dus ik weet niet hoe je hier bij komt? ;)

Zie: http://www.samsung.com/nl/products/tv/lcdtv/le26r41b.asp

En die heb je idd niet nodig voor de 360. Component is goed genoeg :Y)
R41 of R51 ?

waaa cool frs doet 2+1 actie ? _/-\o_

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06-09 00:37

curry684

left part of the evil twins

Topicstarter

Professionele website nodig?

• kloon
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 09-09 21:11
ik ga ook zeker de vga kabel kopen zodat de 360 aan mijn pc scherm kan
nu hoe zit dat dan met de kabels voor het geluid

http://media.teamxbox.com...1/full-res/1127138262.jpg
waar sluit ik ergens de rode en witte aan ?

http://web.mac.com/kl00n

• OcNewB
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01-09 17:41
kloon schreef op donderdag 17 november 2005 @ 20:54:
ik ga ook zeker de vga kabel kopen zodat de 360 aan mijn pc scherm kan
nu hoe zit dat dan met de kabels voor het geluid

http://media.teamxbox.com...1/full-res/1127138262.jpg
waar sluit ik ergens de rode en witte aan ?
Wat denk je zelf?
Dat is gewoon stereo links/rechts..
Dus of op de input van je pc (evt met een verloopstekker van rood/wit tulp naar minijack) of rechtsreeks naar je receiver/versterker.

[ Voor 7% gewijzigd door OcNewB op 17-11-2005 20:58 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 16:38:
zou de frs 2+1 gratis actie doen zoals voor de psp ... ? :9
ik vraag me eigenlijk af, is die actie nou permanent bij spellen of doen ze het alleen op bepaalde momenten?

• Cabo
curry684 schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:53:
Square Enix Considers X360 for Dragon Quest and Final Fantasy

[...]
UPDATE: We've just confirmed with Square Enix that Wada's comments in the Reuters report are apparently inaccurate. We'll have more on this soon.
bron
niet dat ik altijd slecht nieuws breng, ach jah

Verwijderd

wel bij psp was het de eerste 3 weken van de launch

en ieder jaar is er een bepaalde gamesmaand
in belgie is dit nu, november

alhoewel de psp actie na 2 weken overging in 'alle games 2+1' voor 1 à 2 weken

ik hoop alleen (iemand bevestigen ?) dat ze het bij de 360 ook doen

Kameo + pgr en condemned of pdz gratis ow yea _/-\o_

Verwijderd

dat games best goedkoper mogen worden voor de xbox360 is voor mij een feit..
leuk als je bij de launch 3 games koopt, 3 x 64,95 wordt al snel 194,85.. en dit voor 3 games ff snel omgerekend naar guldens is al snel 428,67 gulden.. ik weet dat rekenen op die manier uit de tijd is, maar toch als je het ziet staan voor je neus dat aardige guldens bedrag, dan had je toendertijd zeker wel gezegd. what 3 games voor 400 piek ruim... ja daaagggg
dus z'n actie van 2 games kopen en 1 gratis krijgen is meer dan welkom..
trouwens op de site van dynabyte staat,

Klantenkaart korting

Indien u in het bezit bent van een Dynabyte klantenkaart krijgt u 10 % korting op de meeste software* en 4 % korting op verbruiksartikelen zoals papier, inktcartridges en CD/DVD-R's.

* met uitzondering van speciale acties en aanbiedingen.

mocht dat waar zijn, dat je op de xbox360 spellen 10% krijgt, dan is dit voor mij tot nu toe de voordeligste zaak die xbox360 spellen verkoopt...

Verwijderd

Wekko schreef op donderdag 17 november 2005 @ 17:29:
[...]

.....maar 400 euro blijf ik wel een hoop geld vinden.
ik dus ook ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 21:24 ]

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:20:
dat games best goedkoper mogen worden voor de xbox360 is voor mij een feit..
leuk als je bij de launch 3 games koopt, 3 x 64,95 wordt al snel 194,85.. en dit voor 3 games ff snel omgerekend naar guldens is al snel 428,67 gulden.. ik weet dat rekenen op die manier uit de tijd is, maar toch als je het ziet staan voor je neus dat aardige guldens bedrag, dan had je toendertijd zeker wel gezegd. what 3 games voor 400 piek ruim... ja daaagggg
dus z'n actie van 2 games kopen en 1 gratis krijgen is meer dan welkom..
trouwens op de site van dynabyte staat,

Klantenkaart korting

Indien u in het bezit bent van een Dynabyte klantenkaart krijgt u 10 % korting op de meeste software* en 4 % korting op verbruiksartikelen zoals papier, inktcartridges en CD/DVD-R's.

* met uitzondering van speciale acties en aanbiedingen.

mocht dat waar zijn, dat je op de xbox360 spellen 10% krijgt, dan is dit voor mij tot nu toe de voordeligste zaak die xbox360 spellen verkoopt...
Daar gaan we weer :O

De games zijn zo'n 59,- euro in de winkel en gem. 48,- online. Dat is 130,- en 110,- oude guldens.

Games hebben op dit moment veel en veel meer developers dan vroeger. Toch betaalde ik een jaar of 10 geleden ook 120 of 130 guldens, omgerekend naar huidige maatstaven 180,- tot 200,- gulden ( 80-90 euro).

Games zijn niet duur voor consoles. Een ieder weet hier hoe het geld wordt verdiend (console onder kostprijs). Ik heb hier Tetris en Super Mario 3 liggen met prijs stickers (13 jaar geleden!!) van 149,- gulden.

M.a.w. Ik ben het dus niet eens met jouw stelling dat Games goedkoper zouden moeten worden.

• Shiverzz
  • Registratie: December 2004
  • Niet online

Shiverzz

Slecht gezelschap

Iemand mss enig idee of er in die los te verkrijgen adv. scartkabel van MS zo’n kastje met audio-out aansluitingen (tulp) geïntegreerd zal worden? Op xbox.com wordt nl alleen een plaatje van de scartplug zelf afgebeeld, maar ik heb zo’n vermoede dat dit niet de definitieve versie is. Somebody? Anybody?

• Rox_NL
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
PWM schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:36:
[...]

Daar gaan we weer :O

De games zijn zo'n 59,- euro in de winkel en gem. 48,- online. Dat is 130,- en 110,- oude guldens.

Games hebben op dit moment veel en veel meer developers dan vroeger. Toch betaalde ik een jaar of 10 geleden ook 120 of 130 guldens, omgerekend naar huidige maatstaven 180,- tot 200,- gulden ( 80-90 euro).

Games zijn niet duur voor consoles. Een ieder weet hier hoe het geld wordt verdiend (console onder kostprijs). Ik heb hier Tetris en Super Mario 3 liggen met prijs stickers (13 jaar geleden!!) van 149,- gulden.

M.a.w. Ik ben het dus niet eens met jouw stelling dat Games goedkoper zouden moeten worden.
De adviesprijs is anders toch echt 64,99 (zie de nederlandse xbox site ;)). Maar goed, het zal binnenkort wel weer stabiliseren rond de 60, was met de xbox zelf ook.

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

Rox_NL schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:52:
[...]

De adviesprijs is anders toch echt 64,99 (zie de nederlandse xbox site ;)). Maar goed, het zal binnenkort wel weer stabiliseren rond de 60, was met de xbox zelf ook.
Ik heb het even bij de Intertoys en FRS gechecked van de week (had nog een pre-order kit nodig :) )

Beide gaan de spellen (staan nu in de computer) leveren voor 59,99, zelfde dus als Xbox 1.

• curry684

curry684

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 21:20:
Veel plezier met je klantenkaart, wij kopen wel bij GC-shop.

En verder zie het verhaal van PWM.

Condemned 8.7 @ IGN.

[ Voor 9% gewijzigd door curry684 op 17-11-2005 22:06 ]

Verwijderd

dit maakt me zeer ongerust ;(
http://www.megagames.com/...onsoles-therealdeal.shtml

ik hoop dat jullie grotere computer kennis een meer exactere conclusie hieruit kunnen trekken :)

Verwijderd

Oh shit magtherodon,, dat is echt een serieus artiekel ja.. ik had juist niet gehoopt op zoiets maar het was eigenlijk wel te verwachten door de concurrentie.. misschien dat nintendo's strategie toch de eerlijkste is omdat zij juist niet zeggen van wij kunnen dit en wij kunnen dat en bleu ray en hd dvd bla bla.. ze zeggen gewoon er is vraag naar gameplay en daar zorgen wij voor. nieuwe ervaringen enz.. ok wel met mario en luigi maar wel met een afstandsbediening die wel nieuwe shit geeft.

Ik heb de xbox360 gepreordered en al 40 euro vooruit betaald waar ik nu eigenlijk best spijt van heb omdat ik er toch even over na moest zitten denken omdat ik eigenlijk mijn pc wilde upgraden..

dus voor mij toch een erg serieus artiekel wat bij mij voor enige twijfel zorgt

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 22:36 ]

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
WAUW!!! check die gameplay movies op gamespot.com van KING KONG. Echt niet normaal wat gaaf !

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:33
heb ook maar een vga kabel gereserveerd en dan vind ik t wel welletjes:

xbox 400
wireless controller 50
game 60
kabel 30
--------------------------------
540 euro... vind ik toch wel een hoop geld

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17:00
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:19:

ik hoop dat jullie grotere computer kennis een meer exactere conclusie hieruit kunnen trekken :)
tja, ze brengen het heel theatraal, maar kort door de bocht hebben ze gelijk, de processor kracht is niet veel beter dan die van desktop pc's. Apple stapt neit voor niets over van IBM naar intel cpu's. En de GPU van een console is nu idd wel beter, maar die achterstand is binnen een jaar ingelopen. De videokaarten die volgende zomer/herfst uit zullen komen zijn gewoon sneller.
Prijs blijft dan idd de enige drijfveer voor een console, want voor prestaties zullen de consoles snel tegen een achterstand aankijken.

Hetgene dat er voor zorgt dat dat niet zo duidelijk is, en zal worden is de manier waarop games uitkomen. Kijk naar een fifa, de graphics die nu op de x360 getoond worden kan een pc makkelijk aan, maar aangezien ze 1 spel maken voor 3 consoles wordt het spel gemaakt voor de traagste console (de ps2 atm) en krijgen de grote broers alleen een leuk poetsbeurtje, hierdoor lijkt het alsof de pc en consoles niet ver uit elkaar liggen. Je merkt het zelf, spellen als fifa, of pro evo soccer draaien op een pc zonder enige moeite continue 60fp, met al het detail hoog, ook al heb je een oude pc. Maar de playstation2 heeft last van slowdowns, en loopt op zijn tandvlees, de consoles zorgen ervoor dat de pc niet optimaal benut wordt.

PSN: DutchTrickle PVoutput

• curry684

curry684

Topicstarter
Over de Cell kunnen weinig mensen iets zinnigs zeggen (de SPE's zijn te nieuwe criteria waar niemand echt ervaring mee heeft) maar dit stuk is redelijk vergezocht iig:
OK, I hear you ask, what does that have to do with us? What all this comes down to is that the processor on Xbox 360 is expected to be twice as powerful as the 733MHz Celeron hybrid of its predecessor in real world performance. This would make the X360s CPU, slower than most current CPUs, even though that particular one has to last Microsoft for 4-5 years. The issue, experts tell us, is the small core of the IBM chip and its branch predictor, which is not the finest available.
"The Small Core" kan niet de issue zijn in de performance bottleneck. Kleinere cores zijn namelijk sneller dan grotere cores bij hetzelfde verbruik, simpele natuurkundige wetten ;) Dat de branch predictor van de PPC wellicht niet opgewassen is tegen die van een topmodel A64 of Pentium wil ik best geloven, maar dat maakt geen 400% verschil oid.

Kijk eens naar deze pagina met real-world vergelijkingen tussen PowerPC en x86-processors. Om het even bij de hedendaagse CPU's te houden, een dual-core Xeon 3.2Ghz (een serverprocessor van ruim 1k euro) hetzelfde presteert als een dual-core PowerPC 2.3Ghz. In je X360 ligt dadelijk een triple-core 3.2Ghz PowerPC. Ouch? Go do the math :)

On top of that: toen de Xbox 1 uitkwam had deze een Celeron-733Mhz aan boord en een outdated nVidia GPU. Mainstream PC was toen net door de 1Ghz barriere en GPU's zaten al een generatie verder op het moment van release. Deze Xbox 1 draait nog steeds volop mee en speelt zelfs HL2. De X360 bevat nu een CPU die echt voor het eerst ooit fractioneel voorloopt op wat de snelste PC op de mat kan leggen, en heeft een true next-gen GPU aan boord. Fact in the end is nu eenmaal dat een console een stuk efficienter met systeem kan omgaan dan een PC. Wat dacht je dat een bandwidth van 22.4GB/s in het hele systeem gaat doen tegenover je PC'tje? PCI-Express 16x doet 16*4*100 = 6.4Gb/sec enkel naar je GPU rossen. Factor 4 verschil in performance?

All in all hebben de next-gens nu voor het eerst ooit next-gen hardware (albeit geen jaren voorsprong) maar ze blijven het voordeel houden dat ze aan elkaar zijn gesoldeerd en niet door allerhande vertragende generieke protocollen moeten. Wat nou drivers, we weten toch dat er een RSX in zit? Echt, dat artikel is oppervlakkige bullshit.

[ Voor 29% gewijzigd door curry684 op 17-11-2005 22:48 ]

Verwijderd

Maverick schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:36:
[...]

tja, ze brengen het heel theatraal, maar kort door de bocht hebben ze gelijk, de processor kracht is niet veel beter dan die van desktop pc's. Apple stapt neit voor niets over van IBM naar intel cpu's. En de GPU van een console is nu idd wel beter, maar die achterstand is binnen een jaar ingelopen. De videokaarten die volgende zomer/herfst uit zullen komen zijn gewoon sneller.
Prijs blijft dan idd de enige drijfveer voor een console, want voor prestaties zullen de consoles snel tegen een achterstand aankijken.

Hetgene dat er voor zorgt dat dat niet zo duidelijk is, en zal worden is de manier waarop games uitkomen. Kijk naar een fifa, de graphics die nu op de x360 getoond worden kan een pc makkelijk aan, maar aangezien ze 1 spel maken voor 3 consoles wordt het spel gemaakt voor de traagste console (de ps2 atm) en krijgen de grote broers alleen een leuk poetsbeurtje, hierdoor lijkt het alsof de pc en consoles niet ver uit elkaar liggen. Je merkt het zelf, spellen als fifa, of pro evo soccer draaien op een pc zonder enige moeite continue 60fp, met al het detail hoog, ook al heb je een oude pc. Maar de playstation2 heeft last van slowdowns, en loopt op zijn tandvlees, de consoles zorgen ervoor dat de pc niet optimaal benut wordt.
De console heeft mij altijd aangesproken omdat deze makkelijk te spelen is op de tv en de spellen gemaakt zijn om te spelen met een joypad/ stick.

en natuurlijk de rpg's die erop uitkomen.

als ze op de een soortgelijke platform maken waarbij iedereen dezelfde hardware pakt,, een platte kast enz.. geen installeer gedoe of juist geen cd's maar de games al op de hd.. geen opstart gedoe enz.. gewoon knopje indrukken en boem beeld.. .dan zal ik daar meteen voor kiezen.. maar helaas is dat er niet

en voor curry684

maar zal die processor van de xbox360 ook zo gebruikt worden? in de xbox zou eerst ook gewoon een p3 733mhz processor worden maar dat is later een celeron soortige geworden.

zullen ze juist bij de nieuwe generaties niet meer spelen met dat spul.. dat er wel nextgen verschil is maar niet zoals beloofd?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 22:42 ]

Verwijderd

curry684 schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:37:
Over de Cell kunnen weinig mensen iets zinnigs zeggen (de SPE's zijn te nieuwe criteria waar niemand echt ervaring mee heeft) maar dit stuk is redelijk vergezocht iig:

[...]

"The Small Core" kan niet de issue zijn in de performance bottleneck. Kleinere cores zijn namelijk sneller dan grotere cores bij hetzelfde verbruik, simpele natuurkundige wetten ;) Dat de branch predictor van de PPC wellicht niet opgewassen is tegen die van een topmodel A64 of Pentium wil ik best geloven, maar dat maakt geen 400% verschil oid.

Kijk eens naar deze pagina met real-world vergelijkingen tussen PowerPC en x86-processors. Om het even bij de hedendaagse CPU's te houden, een dual-core Xeon 3.2Ghz (een serverprocessor van ruim 1k euro) hetzelfde presteert als een dual-core PowerPC 2.3Ghz. In je X360 ligt dadelijk een triple-core 3.2Ghz PowerPC. Ouch? Go do the math :)
m`n dag is weer goed :)
we zien wel als de launch is geweest :)

• Finwe
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19-09 20:54
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:19:

Hehe idd niks om je druk om te maken. Ze hadden ook geen andere keus toch, single-core kon je vast niet hoger dan 4Ghz gaan vanwege de power-wall. Nu heb je 3 cores die op 3.2 GHz draaien, laat de branch-prediction dan niet geweldig zijn, boeien. Tis wel waar dat multi-threading voor games nu niet populair is, maarja de developers moeten het toch ooit gaan aanleren. Single-core tijdperk is voorbij! De Cell is in mijn ogen een geweldig design en een stuk gewaagder dan dat van MS, maar of hij te programmen is...

• curry684

curry684

Topicstarter
Stelleke snellerds, ik heb er nog wat bijgetypt ;)

• Flyduck
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ok terug naar de games !! :)
Check die gameplay footage op

[url=http://www.gamespot.com/xbox360/action/kingkong/media.html]
Dat gaat er echt bruut uit zien op een 42" plasma schermpie

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Verwijderd

ik las net een stukje op ign over project gotham 3. Het gaat om dit stukje:

When you get right down into the roots of this next-generation racer, it's unmistakably similar in almost every way to PGR2. It feels like PGR 2.5, or maybe PGR 2.75, and that's fine.

en dan met name dit stukje
But it feels like it's just barely scraping the surface of the next generation, and given the power and promise of this system, Project Gotham Racing 3 settles so easily into a nice comfy and very familiar place.

bedoelen ze hiermee niet dat die game veel beter had gekunt maar omdat project gotham 3 gewoon een goede naam heeft en daarom snel mensen op hun gemak stelt.. dus eigenlijk met minder komt dan dat ze beloofd hadden of mensen verwachten van de game?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 22:53 ]

• BlowFish
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-09 21:29
Om de negativiteit maar even achter ons te laten,

"new york post" met de catchy title: DON'T BUY THE XBOX 360
THE buzz started six months ago. There's Bill Gates on the cover of Time magazine in May, with a glowing green-and-white machine. "Inside Bill's New Xbox" it screamed.

ADVERTISEMENT

Since then, the Xbox 360 - a sequel to Microsoft's Xbox video-game unit - has been the subject of breathless profiles, splashy television ads and Internet gossip. The first shipments, due Tuesday, are already sold out. Analysts are calling it this year's hot holiday gift. Don't believe the hype - and don't buy the Xbox 360.

Oh, it's an amazing console, don't get us wrong. Plugged into a high-definition television set with a booming sound system, it's amazing, a wonderland of sights and music.

But that's the part of the problem. To get the full Xbox 360 experience, you need to spend hundreds - perhaps thousands - of dollars. All that for a machine that won't play the hot games this season, like Star Wars Battlefront II and 50 Cent: Bulletproof.

Save your cash, and skip the frenzy. Here are five reasons you should say "game over" to the Xbox 360:

* Price - The Xbox 360 comes in two versions: the hard drive-less "core" system for $299 and the premium package for $399. But those who buy the lower-cost version are in for a surprise - they won't be able to play any of the Xbox games they already own.

"A lot of parents who go out and buy the $300 system because they can't afford the $400 system, will have kids who aren't going to able to play Halo or Halo 2 because backwards compatibility is going to be on the hard drive," says Brian D. Crecente, editor of kotaku.com, a gaming news blog.

* Lack of games - Microsoft has announced there will be 200 backwards compatible games (including Forza Motorsport and Halo 2), but only 19 launch titles for the 360. Only a handful are exclusives.

And popular new games, like 50 Cent: Bulletproof and The Warriors won't play on the 360 at all.

Douglass Perry, editor in chief of the Xbox channel on IGN, says, "If you can wait, the second wave of games [due next year] are going to give developers the chance to really show us next generation gaming in the truest sense."

* No competition - Sure, you could rush out and drop hundreds on the 360, but we have no idea what the next-gen PlayStation 3 and Nintendo Revolution are going to be capable of doing. Both of those systems are due next year, and will surely spark a mini price war with the Xbox 360.

* Hidden costs - Right now, the Xbox 360's stunning graphics is it's biggest selling point, but to take advantage of it, you'll need to invest in a high-definition TV - tacking on an extra couple hundred bucks, at least.

"We've all heard Microsoft basically saying that if you want to get an HDTV, the 360 is going to be the thing that makes you go out and get one," Crecente says. "Most of us dismissed that, but I swear, it's like they designed the 360 to make your TV look bad if you don't have HDTV."

And if you add peripherals, such as the ability to play games over the Internet, and the Xbox 360 costs nearly $600!

* Older consoles are not dead yet - Both the original Xbox and the PS2 are selling for $149, with the GameCube coming in at a mere $99 - in all cases, a complete steal compared to the Xbox 360.

You could take the money you saved and put it towards buying all the systems plus a whole bunch of great games like The Warriors.

Although he's a firm believer in the Xbox 360, Perry says, "If you buy a PS2 or an Xbox now, you're buying a system at the end of its lifestyle, when some of the best games are showing up."
bron: http://news.yahoo.com/s/p...gesix/don39tbuythexbox360

Persoonlijk denk ik dat het allemaal gaat mee vallen, het is een nogal kort door de bocht en ver gegrepen statement dat wordt gemaakt door Megagames, Ik vind dat ze veel te pessimistisch zijn, De developers vinden echt wel een manier om de lat steeds hoger te leggen, neem de xbox en ps2 als voorbeeld kijk wat ze daar mee kunnen na 4-5 jaar, ninja gaiden, forza etc.

Het is misschien zelfs een beetje 'spannend' te noemen dat de xbox 360 zoveel potentie heeft. We hoeven nu niet hardware matig up-te-graden en honderden euro's uit te geven, maar wachten tot de developers de lat hoger leggen, dus softwarematige-upgrades if you will ;)

• Cabo
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:52:

When you get right down into the roots of this next-generation racer, it's unmistakably similar in almost every way to PGR2. It feels like PGR 2.5, or maybe PGR 2.75, and that's fine.
Bedoelen ze niet gewoon dat het een graphic upgrade is? Zoals alle X360 games.

[ Voor 74% gewijzigd door Cabo op 17-11-2005 23:09 ]

• curry684

curry684

Topicstarter
Dude je hebt de screenshots gezien :P De gameplay is PGR2.5, waar niets mis mee is omdat PGR2 gewoon goed was, en de rest is overduidelijk next-gen maar ze hebben het gevoel dat er nog veel meer in zit. Ergo, over 2~3 jaar PGR4 gaat weer veel geiler zijn :Y)

• Yonix
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:20
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:52:

en dan met name dit stukje
But it feels like it's just barely scraping the surface of the next generation, and given the power and promise of this system, Project Gotham Racing 3 settles so easily into a nice comfy and very familiar place.

bedoelen ze hiermee niet dat die game veel beter had gekunt maar omdat project gotham 3 gewoon een goede naam heeft en daarom snel mensen op hun gemak stelt.. dus eigenlijk met minder komt dan dat ze beloofd hadden of mensen verwachten van de game?
Ze zeggen inderdaad dat Project Gotham Racing 3 veel beter kon, maar je moet het zo bekijken, veel Developers zijn nog niet zo bekend met de mogelijkheden van de Xbox 360.
Ze benutten nog niet de volledige ''kracht'' van de Console.
Vergelijk de kwaliteit (Zowel grafisch als qua Gameplay) van de eerste Xbox-Games maar eens met de recentste, je zal een groot verschil zien. Dit omdat de Developers nu bekend zijn met de Xbox en de mogelijkheden van de Console.

[ Voor 4% gewijzigd door Yonix op 17-11-2005 23:11 ]

• Phusebox
het enige waar ik nog bang voor ben is wat ik overal lees en proef, met een gewone tv zal de xbox360 zwaar tegenvallen... ach we kunnen alleen maar afwachten tot over 2 weken...

Verwijderd

Ik kan het allemaal te zwaar nemen hoor.. kan ook komen omdat ik pas werkeloos ben geworden en mijn centjes meer ben gaan waarderen daar ik nog steeds geen werk heb gevonden.

maar ik denk dat ik maar afstap van mijn pre-order omdat ik nu al weet dat nadat ik de launch games heb gezien dat ding stof gaat zitten happen totdat de nieuwe batch games gaat komen en ik ben bang dat dat nog ff gaat duren gezien deze batch snel snel snel is gegaan..

Respect voor iedereen die hem gewoon gaat kopen enz.. dit is puur uit mijn persoonlijke situatie en volgens mijn gedachtes :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:18:
Ik kan het allemaal te zwaar nemen hoor.. kan ook komen omdat ik pas werkeloos ben geworden en mijn centjes meer ben gaan waarderen daar ik nog steeds geen werk heb gevonden.

maar ik denk dat ik maar afstap van mijn pre-order omdat ik nu al weet dat nadat ik de launch games heb gezien dat ding stof gaat zitten happen totdat de nieuwe batch games gaat komen en ik ben bang dat dat nog ff gaat duren gezien deze batch snel snel snel is gegaan..

Respect voor iedereen die hem gewoon gaat kopen enz.. dit is puur uit mijn persoonlijke situatie en volgens mijn gedachtes :)
ik zit met hetzelfde probleem...
probeer nu maar es werk te vinden... ;(

Verwijderd

en dan ook nog een world of warcraft junkie :) ik heb die game gebeta-test... wow is echt vet maar juist daarom geen abbo genomen :)

ik speel rose af en toe nog en natuurlijk mijn pstwo.. waar trouwens nu erg veel goede games voor komen als dragon quest 8, wanda enz.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:26:
Oh shit magtherodon,, dat is echt een serieus artiekel ja.. ik had juist niet gehoopt op zoiets maar het was eigenlijk wel te verwachten door de concurrentie.. misschien dat nintendo's strategie toch de eerlijkste is omdat zij juist niet zeggen van wij kunnen dit en wij kunnen dat en bleu ray en hd dvd bla bla.. ze zeggen gewoon er is vraag naar gameplay en daar zorgen wij voor. nieuwe ervaringen enz.. ok wel met mario en luigi maar wel met een afstandsbediening die wel nieuwe shit geeft.

Ik heb de xbox360 gepreordered en al 40 euro vooruit betaald waar ik nu eigenlijk best spijt van heb omdat ik er toch even over na moest zitten denken omdat ik eigenlijk mijn pc wilde upgraden..

dus voor mij toch een erg serieus artiekel wat bij mij voor enige twijfel zorgt
dit zeg ik eigenlijk al langer (alhoewel ik wss toch xbox360 ga kopen)

Hoe kan het dat die processors van ms of sony beter zijn dan intel of amd die al jaren in de business zitten ?
hoe kan het dat iets van 400 euro zo goed is al bv de toekomstige athlon fx60 met G71 kaart, die samen zo'n 1500 euro gaan kosten... ok serieus overprijsd, maar ik bedoel maar, het kan toch bijna niet dat de xbox360 of zelfs ps3 dit aankan...

heh shit nu twijfel ik ook opeens weer over de xbox360
als het binnen minder dan een jaar achterhaald is... :'(

alhoewel ik me ook vragen stel bij het artikel...
bv

OK, I hear you ask, what does that have to do with us? What all this comes down to is that the processor on Xbox 360 is expected to be twice as powerful as the 733MHz Celeron hybrid of its predecessor in real world performance. This would make the X360s CPU, slower than most current CPUs, even though that particular one has to last Microsoft for 4-5 years

de 360 processor(s) zijn toch wel meer dan 2 keer sterker dan de xbox processor ???? :?

Verwijderd

ja tuurlijk zal zijn kracht meer zijn dan de huidige xbox maar net als elke console zal je zijn pure kracht pas na een tijdje zien en voelen.

daarom heb ik mijn keuze gezet om toch even te wachten totdat deze hype helemaal voorbij is en het weer rustig is in de winkels/ op de markt :)

momenteel is mijn gedachte helemaal verkocht door de nextgens maar ik moet dit in de hand proberen te houden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 23:45 ]

• Cabo
De X360 heeft een cpu met 3 cores, en elke core draaid op 3.2 GHZ

Anders wacht je toch een jaartje en koop je een PS3 :)

Verwijderd

Caboman schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:45:

ja dat weet ik ook wel, maar waarom zegt die gast van die tekst dan dat ie maar tweemaal zo snel zou zijn als de xbox ? :?
krijg er kop nog staart aan

• Cabo
Geen idee, waar heb je dat gelezen, je moet ook niet alles geloven he.

Verwijderd

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 17-11-2005 23:52 ]

• Royal
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online

Royal

Flush

Caboman schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:45:

Volgens mij zit jij in het verkeerde topic, Het Grote PS3 Topic die gaat over de PS3

There is no dark side of the Moon really... as a matter of fact it's all dark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier ging dus duidelijk iets verkeerd.
Wat ik geschreven had kwam niet op de site, morgen maar weer proberen.

[ Voor 94% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 00:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cabo
Ik zou het maar met een korreltje zout nemen. :+
En je koopt toch een console voor de spellen lijkt mij? Want niet alle spellen komen op de pc. En ik heb nog steeds plezier met console spellen ook al zien ze er niet uit als op de pc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
BlowFish schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:08:
Om de negativiteit maar even achter ons te laten,

"new york post" met de catchy title: DON'T BUY THE XBOX 360

[...]

bron: http://news.yahoo.com/s/p...gesix/don39tbuythexbox360

Persoonlijk denk ik dat het allemaal gaat mee vallen, het is een nogal kort door de bocht en ver gegrepen statement dat wordt gemaakt door Megagames, Ik vind dat ze veel te pessimistisch zijn, De developers vinden echt wel een manier om de lat steeds hoger te leggen, neem de xbox en ps2 als voorbeeld kijk wat ze daar mee kunnen na 4-5 jaar, ninja gaiden, forza etc.

Het is misschien zelfs een beetje 'spannend' te noemen dat de xbox 360 zoveel potentie heeft. We hoeven nu niet hardware matig up-te-graden en honderden euro's uit te geven, maar wachten tot de developers de lat hoger leggen, dus softwarematige-upgrades if you will ;)
Wat een vreselijk lomp artikel.
1. De prijs. 400 dollar/euro is misschien veel geld, maar ze verkopen het beestje al met dik verlies op de console zelf dus het is logisch dat hij geen 250 kost. En om games met die kwaliteit op een computer te kunnen spelen kost je wel meer dan die 400.
2. Launch games, natuurlijk zijn dat er niet veel en zijn de meeste daarvan niet geweldig aantrekkenlijk voor veel gamers, geldt toch voor elke release bij een nieuwe console?
3. Dat de PS3 en Revolution er nog niet zijn wil niet zeggen dat je dan dus de Xbox360 niet moet kopen, iedereen weet dat de PS3 uiteindelijk misschien mooiere games gaat krijgen, maar is dat dan een reden om een jaar te wachten met het kopen van een console? Je koopt een console toch voor de games...
4. Hidden costs? Zowel de Xbox360 als PS3 komen pas volledig tot hun recht op een HDTV, en ook de Revolution zal er vast baat bij hebben grafisch gezien, dus daarom is de Xbox360 slecht...?
5. Backward compability? Leuke extra, maar als dat betekent dat de console zelf duurder zou worden of later zou komen, laat die backward compability dan maar zitten. De meeste mensen met xbox games hebben tenslotte toch een Xbox om ze op te spelen, en als ik eenmaal een Xbox360 heb maken die Xbox games me weinig meer uit.

Redelijk slap artikel imho, precies hetzelfde commentaar kan je namelijk bij de lancering van elke nieuwe console geven, dus kennelijk is dan geen een console de moeite waard om te kopen. :O

Ik wacht nog wel even met het kopen van een 360 tot er meer games uit komen, maar ik ben er toch steeds meer van overtuigd dat er wel een mijn kamer komt versieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:19
Gevonden op het forum van Neowin.net

Verschil standaard tv vs. HDtv

http://img.photobucket.com/albums/v20/mrstank/kside.jpg (copy-pasten in adresbalk!)

Het verschil is te zien, maar niet schokkend te noemen dat ik nu al persé een hdtv moet gaan kopen.

[ Voor 4% gewijzigd door Miki op 18-11-2005 00:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

enne bij punt 4, iedereen heeft toch een pc monitor ?
gewoon vga kabels en je hebt high resolution

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ja dat is zo.

het is en blijft een vette console die nog veel goede games gaat geven.

er komt natuurlijk ook nog een maar:

Maar om de kostprijs te verlagen en de concurrentie voor te zijn misschien ( met nadruk op misschien ) niet helemaal zoals beloofd is geworden.

microsoft heeft het voordeel dat ze het niet alleen van de console hoeven te doen.. ze hebben achter de console natuurlijk een ijzersterke xboxlive wat je er ook bij krijgt en ik vind dat dat ook meegenomen moet worden.

Voor mij helaas niet de juiste tijd voor aanschaf maar ik ga er later zeker eentje kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Miki schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:11:

http://img.photobucket.com/albums/v20/mrstank/kside.jpg (copy-pasten in adresbalk!)

Het verschil is te zien, maar niet schokkend te noemen dat ik nu al persé een hdtv moet gaan kopen.
het scheelt toch een stuk, en het hangt ook af welke crt tv je thuis hebt staan..als je een met 100hz hebt en zo...

en bijna iedere reviewer raad toch sterk hdtv aan... ofwel zoals ik zeg,aansluiten op pc monitor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekko306
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:11:
enne bij punt 4, iedereen heeft toch een pc monitor ?
gewoon vga kabels en je hebt high resolution
Ook dat natuurlijk, maar ik speel veel liever relaxt vanaf m'n bank terwijl ik naar mijn breedbeeld tv kijk, dan dat ik op mijn 19" monitor moet spelen. Maar natuurlijk heb je wel een punt: je kan het net zo duur maken als je zelf wilt maar je HOEFT geen honderden euro's extra uit te geven.

[ Voor 30% gewijzigd door Wekko306 op 18-11-2005 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wekko schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 00:13:
Ook dat natuurlijk, maar ik speel veel liever relaxt vanaf m'n bank terwijl ik naar mijn breedbeeld tv kijk, dan dat ik op mijn 19" monitor moet spelen. Maar natuurlijk heb je wel een punt: je kan het net zo duur maken als je zelf wilt maar je HOEFT geen honderden euro's extra uit te geven.
idd, al die artikels zijn vanuit een zeker standpunt geschreven...
en moeten idd met flinke korrel zout genomen worden

ik denk dat de 360 gewoon een heel goede console gaat worden en ja pc gaat hem natuurlijk (ook ps3) binnen 1-2 jaar inhalen
pc blijft mijn main gaming platform, maar een xbox 360 koop ik dan voor race games, platform, actie, sport...gewoon de games waarvan er bijna geen of bitter weinig zijn op pc... (pc --> fps, rts, rpg, ..)

En ik kan ook eindelijk forza, jade empire, ninja gaiden black spelen en hopelijk stranger's wrath & rallisport challenge 2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 17 november 2005 @ 23:38:
[...]

Hoe kan het dat die processors van ms of sony beter zijn dan intel of amd die al jaren in de business zitten ?
Cuuuuuuuuuuustom buiiiiiiiiiiiilt ipv geeeeeeeeeeneral purpose.
hoe kan het dat iets van 400 euro zo goed is al bv de toekomstige athlon fx60 met G71 kaart, die samen zo'n 1500 euro gaan kosten... ok serieus overprijsd, maar ik bedoel maar, het kan toch bijna niet dat de xbox360 of zelfs ps3 dit aankan...
X360 zit verlies op, op een FX-60 zit meer dan 100% winst afhankelijk van de te verwachten lage yields. Nieuwe producten in de PC-markt zitten megapercentages op voordat ze in het margesegment. X360 CPU is dermate massaproductie dat er enorme kortingen op zitten tegenover 1 wafer aan FX-60 per dag. Zelfde geldt voor de GPU. MS heeft zelf het Intellectual Property op alle chips en buit dat niet uit, nVidia vraagt de hoofdprijs juist voor het IP (silicon is relatief goedkoop). MS verkoopt z'n X360 met verlies. X360 is custom built en alles aan elkaar gesoldeerd op dezelfde PCB wat idioot veel sneller is dan het PC-systeem met generieke slots met ancient protocollen en veel te lange communicatielijnen, plus dat alles via de southbridge moet ook nog ipv directe lijnen zoals een custombuilt X360.

Wil je nog meer horen? Ik kan zo nog een alinea voltypen hoor met de wat minder sterke argumenten :z
heh shit nu twijfel ik ook opeens weer over de xbox360
als het binnen minder dan een jaar achterhaald is... :'(
Achterhaald is een groot woord. Over een jaar zullen de high-end PC's met moeite de next-gens kunnen bijbenen waarschijnlijk in rauwe power. Omdat de games echter rekening moeten houden met 684 grafische kaarten, 348 CPU's, 39 resoluties etc. zal het echt meerdere jaren duren voordat een mainstream PC goed de concurrentie aan kan met goed geoptimaliseerde software voor X360 en PS3. Consoles hebben geen abstraction layers, die hebben alleen translation layers. DirectX en OpenGL leveren transparante wrappers voor game developers die instructies vertalen naar commando's voor de drivers, die het vervolgens omzetten naar de benodigde code voor de aanwezige GPU. Op een console poken de games via in het geval van X360 bijvoorbeeld XNA vrijwel rechtstreeks op de hardware.

Ow en op de X360 zit ook nog eens 10Mb ultrafast RAM voor framebuffers vrijwel direct op de GPU gemonteerd. Dat is ook weer sneller dan wat een generic-built grafische kaart van Asus of Sapphire kan leveren.
de 360 processor(s) zijn toch wel meer dan 2 keer sterker dan de xbox processor ???? :?
Ja, dat artikel is bull.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Punt uit.

Nu weer verder met hypen..... :)

Feit blijft dat de morgen alles weer beter en sneller is........

Feit is ook dat je (als het goed is) :o vanmogen weer de ogen heb open gedaan en morgen......tja doet moeten we natuurlijk nog maar afwachten..... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
Flyduck schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:52:
Ok terug naar de games !! :)
Check die gameplay footage op

[url=http://www.gamespot.com/xbox360/action/kingkong/media.html]
Dat gaat er echt bruut uit zien op een 42" plasma schermpie
hmm valt het jullie ook op dat er fouten qua lighting inzitten?

bij verschillende stukjes zie je bv een mannetje staan met in het licht (hemd licht mooi op), en dan loop je ernaartoe en dan "hoppa" opeens staat ie in de schaduw terwijl hij zich niet verplaatst heeft

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 18-09 20:04
Phusebox schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:07:
[...]

bij verschillende stukjes zie je bv een mannetje staan met in het licht (hemd licht mooi op), en dan loop je ernaartoe en dan "hoppa" opeens staat ie in de schaduw terwijl hij zich niet verplaatst heeft
hoe realistischer de games worden hoe sneller je een foutje ontdenkt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Phusebox schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:07:
[...]

Gaan we nou op alles zitten zeiken? of wat is dit....ooit gehoord van het woord GAME?
Ik begin er een beetje moe van te worden, is dat te merken? :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phusebox
S2S schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 08:20:
[...]

Gaan we nou op alles zitten zeiken? of wat is dit....ooit gehoord van het woord GAME?
Ik begin er een beetje moe van te worden, is dat te merken? :Y)
nou ehm zeiken, ik wil niet zeiken maar vind ik toch wel knullig hoor... ik bedoel, dat soort fouten hebben we nu ook niet in top-games dus waarom dan met de nieuwe wel?

daarnaast zie ik nog wel veel meer fouten, en ok hier en daar een foutje kan wel es gebeuren maar op een gegeven moment wordt het m.i. te veel van het goede

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tja, maar ik heb in de mediamarkt op de 360 demo gespeeld (Elke dag uit school :9~ ) en King Kong is ook wel de slechtste van alle games die ik daar heb gespeeld. Kijk, als je nou ee game als Kameo pakt O+ Dan zie je pas echt wat de power van de X-box 360 can do...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met zo'n slechte foto kan je echt geen goede vergelijking maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:23:
[...]

met zo'n slechte foto kan je echt geen goede vergelijking maken.
Nou daar ben ik het toch niet echt mee eens. Kijk eens heel goed naar die teksten onderin beeld en de graspluimen? Daar zie je toch wel een stevig fundamenteel verschil in detail op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 10:25:
[...]

Nou daar ben ik het toch niet echt mee eens. Kijk eens heel goed naar die teksten onderin beeld en de graspluimen? Daar zie je toch wel een stevig fundamenteel verschil in detail op.
Ja het verschil is aanwezig, maar als je de 2 schermen op een goede foto of in het echt naast elkaar ziet dan zal het verschil veel groter zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Ik vind het verschil lijken op het verschil tussen RGB en niet RGB, alleen dan 1000 euro verschil.. ik wacht wel.

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al dat gelul over dat 360 niet next gen is bla bla

Denkt iedereen er ook al eens aan dat concurrenten en anderen die belang hebben bij het dissen van 360 of een andere console? En dat soms via diverse partijen spelen zodat het lijkt alsof het niet direct van een specifiek bedrijf of persoon komt?

De beelden zeggen mij genoeg. We hebben hier van doen met een console die alle andere bestaande met enorme schreden overtreft. Zelfs de PC knalt hij er op dit moment uit en dat nog maar met de 1e generatie games. In de komende jaren blijft hij de PC nog voor of zal in ieder geval vergelijkbare games kunnen draaien.

Het gaat toch ook niet om de evt. losse specs, het ligt eraan hoe het geheel samenwerkt. Als ik Half Life 2 op de normale doos zie, denk ik nog steeds dat 'ie aardig meekan in de huidige game scene. Burnout Revenge, ik zoek nog steeds zo'n game met die graphics op de PC, vooral als je een HD tv eraan hebt hangen (om maar even iets te hebben wat te vergelijken is met een PC monitor, dat kan je nl. niet met een PAL tv)

Dus: hij tovert veel betere graphics op het scherm dan alle andere bestaande consoles, hij overtreft zeker huidige generaties. Dat is dan toch de definitie voor een next generation console?

Wat mij betreft mogen al die semi mierende opmerkingen over dit onderwerp van figuren die het zo nodig vinden om te mieren dat de 360 niet is wat het zou moeten zijn op een klein eilandje in de atlantische oceaan worden gezet. Zonder console, zonder PC en zonder stroom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

en cod 2 blijft scoren

Perhaps the most impressive part is the controls. We've all heard the arguments about how nothing can beat the control system on the PC for first-person shooters... but with Call of Duty 2, Infinity Ward has set out to prove the fanboys wrong. The consistently fast framerate, combined with the responsive Xbox controller, and perfectly optimized sensitivity settings make the game feel smoother and tighter than sitting at a PC with a mouse and keyboard.

http://www.gamerankings.c...eview.asp?reviewid=642458

die demopod versie gaf dan echt een verkeerd beeld als ik het zo bekijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1. Die foto is al niet van top kwaliteit (welke resolutie is die, onder welke omstandigheden, welke hoek op TFT)

2. In randen e.d. van diverse zaken op het scherm zie ik op deze slechte foto al duidelijk verschil

3. Je kunt dit eigenlijk alleen goed beoordelen als je er zelf voor staat in de winkel, of thuis. Heb zelf een xdoos met HD geactiveerd en dat verschil is toch terdege enorm zichtbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik denk het ook dat verschil hdtv /tv groot is
cf pc-gaming vs crt tv...

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Het wordt bij de lancering toch alleen PGR3 en PDZ. Komen toch nog wat meer kosten bij mijn tv en xbox dan ik had voorzien.

Maar denk dat ik met deze twee games de eerst komende tijd me niet ga vervelen :)

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phydomir schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:01:
Het wordt bij de lancering toch alleen PGR3 en PDZ. Komen toch nog wat meer kosten bij mijn tv en xbox dan ik had voorzien.

Maar denk dat ik met deze twee games de eerst komende tijd me niet ga vervelen :)
als frs 2+1 actie doet, dan zou ik er toch die 3e gratis bijnemen hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

A guy on Xbox.com has said that they have the mag and it has recieved a...

9/10 _/-\o_

[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 18-11-2005 11:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:06:
[...]

als frs 2+1 actie doet, dan zou ik er toch die 3e gratis bijnemen hoor ;)
Doen ze dat dan? :p 'k heb hem daar wel besteld ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheVisionMaster schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:16:
[...]

Doen ze dat dan? :p 'k heb hem daar wel besteld ;)
hopelijk wel..
ze deden het wel voor de psp >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

S2S schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:09:
A guy on Xbox.com has said that they have the mag and it has recieved a...

9/10 _/-\o_
waar gaat dit over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

ahahha ja..ik was wat te snel. Perfect Dark Zero

Not had time to search for other posts but skimmed the first 2 pages without seeing one, so apologies if I missed this already. 8.30am UK OXM has just come out and they give the game most of us have been loving and hating in equal measures is given a ......9/10

You'll no doubt read all the reviews yourself, but the pros were:

* Superb Replay Value
* Colossally addictive on Xbox Live
* More weapons than Charlton Heston :+
* Better-than-high-end PC visuals

The only minus was

* Embarrassingly Wacky Voiceovers.

I've not read the review yet but thought you'd all appreciate the score, we can all breath a huge sigh of relief.

The opening paragraph is great "Like some sort of crazy A Team style plan involving hammering in a garage, close ups of pipes being cut, sheets of spiked metal riveted into a van, and some hilarious one liners from Face-man, Perfect Dark Zero has actually come together. And we LOVE it.".... "From Zero to Hero...The Finest first person shooter since Halo 2"

[ Voor 3% gewijzigd door S2S op 18-11-2005 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmm better then high end pc visuals ...
het zag er wel goed uit maar ik vond half life 2 en zo er toch mooier uitzien

en op xbox360 ziet madden, nba & pgr3 er toch mooier uit dan pdz :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S2S

S2S

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:33:
hmmm better then high end pc visuals ...
het zag er wel goed uit maar ik vond half life 2 en zo er toch mooier uitzien

en op xbox360 ziet madden, nba & pgr3 er toch mooier uit dan pdz :9
Ik wil niet lullig doen! Maar heb je het op je eigen TV gezien nee, geen enkele game. Dus of het beter of slechter is kan ik niet zeggen.
Ik post alleen wat er in de review staat.
Maar aangezien de specs van de X360 vele malen beter zijn dan de huidige pc's, zou het maar zo kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
Realistischer is niet per definitie mooier. PDZ gaat niet voor ultrarealistisch maar cultiveert een compleet eigen stijl, en dat kan wel degelijk stukken mooier zijn dan ultrarealistisch :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

curry684 schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:47:
Realistischer is niet per definitie mooier. PDZ gaat niet voor ultrarealistisch maar cultiveert een compleet eigen stijl, en dat kan wel degelijk stukken mooier zijn dan ultrarealistisch :)
Zo is dat curry. Je haalt de woorden uit mn mond ;)

Condemned nieuwe preview:
http://www.gametrailers.com/gamepage.php?id=1654
(hd preview, ziet er echt TE vet uit!)

Condemned nieuwe review:
http://www.gamespot.com/xbox360/adventure/condemned/media.html
(niet echt super positief, maar het einde van het filmpje is meesterlijk!)

Trouwens:
Afbeeldingslocatie: http://www.id83.nl/tmp/otto.jpg
Doen of niet doen? >:)

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 13:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 11:23:
[...]

hopelijk wel..
ze deden het wel voor de psp >:)
Viel de lancering van de PSP niet toevallig samen met de 3 voor 2 actie die de FRS ieder jaar in september houdt?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rikgoodhart
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
nog meer mensen die maandag 21 nov. naar de openingsparty van MS xbox360 gaan? het event is bedoeld voor mensen uit de detailhandel....

iemand?? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• curry684

curry684

Topicstarter
ID83: ik zou die 3 weken iig niet al te letterlijk nemen :P Bel ze minimaal even op hoe ze met preorder kits zitten, dwz met name of ze een gegarandeerde levering krijgen op 2-12.

Ik denk dat je beter naar gameshops kunt bellen voor een preorder kit to be honest. En PDZ kun je ook voor 52.50 krijgen :)

[ Voor 21% gewijzigd door curry684 op 18-11-2005 14:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koffiezuiper
  • Laatst online: 24-08 22:29
rikgoodhart schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 13:55:
nog meer mensen die maandag 21 nov. naar de openingsparty van MS xbox360 gaan? het event is bedoeld voor mensen uit de detailhandel....

iemand?? :)
Ja, ik :) Ben benieuwd naar het feestje. Is weer een kleine zoethouder tot 2 december 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 02:43

TheVMaster

Moderator WOS
Koffiezuiper schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 14:03:
[...]

Ja, ik :) Ben benieuwd naar het feestje. Is weer een kleine zoethouder tot 2 december 8)
Wat moet je ervoor doen om daarbij aanwezig te kunnen zijn, wie moet ik omkopen? :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maverick schreef op donderdag 17 november 2005 @ 22:36:
[...]

Apple stapt neit voor niets over van IBM naar intel cpu's.
Wat ik eruit begreep is dat ze beide gaan leveren. Het idee erachter is waarschijnlijk gewoon om hun markt te vergroten. De meeste mensen nemen de beslissing om geen apple te nemen vanwege het feit dat een apple veel programma's niet kan draaien. De instructieset die intel en amd gebruiken is anders als die van IBM. Intel en amd gebruiken (x86), aangezien de meeste programma's daarop draaien is die in het voordeel.

De instructieset van een powerpc is zelfs krachtiger als die van een intel of amd processor, alleen omdat de programma's er niet op overstappen of niet willen, hebben we nu nog steeds x86. Het bestaat al sinds 1970, dusjah dan kan je je voorstellen dat de hele wereld de programma's moet aanpassen.

@dat plaatje waar een hdtv en 'tv' worden vergeleken. Lijkt er sterk op dat het 1 en dezelfde tv is, de 1 op 480 de ander op 720? Ik weet niet in hoeverre dit het beeld positief of negatief beinvloed? Verder lijkt het erop dat hij geen rgb kabel heeft gebruikt. De kleuren lopen namelijk wel erg over, vooral bij het gras.

[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 18-11-2005 15:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MetroidPrime
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 10:11

MetroidPrime

Turn it up loud, captain!

Verwijderd schreef op vrijdag 18 november 2005 @ 15:00:
[...]

Wat ik eruit begreep is dat ze beide gaan leveren. Het idee erachter is waarschijnlijk gewoon om hun markt te vergroten. Wat de meeste mensen weerhoudt om een apple te kopen is dat ze de veel programma's niet kunnen draaien door hun instructieset. De instructieset die intel gebruikt is voordeliger (x86), aangezien de meeste programma's daarop draaien.

De instructieset van een powerpc is zelfs nog krachtiger als die van een intel of amd processor.
Dat is maar tijdelijk. Apple is van plan de PowerPC Macs uit te faseren en alleen nog maar Macs met Intel processoren te leveren.

Dat er veel programma's niet gedraaid kunnen worden, zal niet opgelost worden door alleen van CPU te wisselen, je kunt immers ook geen x86 Linux programma's draaien onder Windows XP. Wat bedoel je verder met het voordeliger zijn van een instructieset?

"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hieronymus
  • Niet online
weet iemand nog ene online-shop waar ze waarempel genoeg nog een preorder kit hebben?

Pagina: 1 ... 4 ... 10 Laatste

Dit topic is gesloten.