So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.
Ik wil ook graag een 360, maar je kan overdrijven:
http://search.ebay.com/xbox-360_W0QQfkrZ1QQfromZR8
Yepthe_joen schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:37:
ik dnek de 1e heh?anders hoefde het geen mce-pc te zijn....
oow en nog een vraagje: die batterijen in de controller,zijn die gewoon AA?
[ Voor 44% gewijzigd door PWM op 22-11-2005 18:38 ]
Staat er zelfs eentje voor $5300PWM schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:37:
Waarom, in Godsnaam, zou je $800-1200 betalen voor een Premium pack

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Anoniem: 157893
Ik heb het zelf aan mogen horen toen ik nog een pre-order kitje haalde bij de DixonsAnoniem: 111186 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:29:
[...]
Hoe kom je aan die wijze worden dat ms er weinig leverd aan dixons.![]()
![]()
daar zitten wel 2 games bij
en at PWM: dank je, mijn 2100 miliampère batterijen gaan vast lang mee
So now, less than five years later, you can go up on a steep hill in Las Vegas and look West, and with the right kind of eyes you can almost see the high-water mark — that place where the wave finally broke and rolled back.
[ Voor 100% gewijzigd door Hieronymus op 22-11-2005 18:51 ]
Wees gerust. De meeste bieders zijn nieuw, en dus niet te vertrouwen
Er zitten maar een paar bij waar mensen op bieden die lekker rondlopen op Ebay, en die kosten "slechts" 800,-
Ach, verkopers zeggen zoveel. Die hebben helaas voor hun weinig inzicht in de logistieke aangelegenheden van het bedrijf.Anoniem: 157893 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:50:
[...]
Ik heb het zelf aan mogen horen toen ik nog een pre-order kitje haalde bij de Dixons
[ Voor 34% gewijzigd door PWM op 22-11-2005 18:52 ]
Anoniem: 142179
Verkopers aan de balie moet je nooit geloven, die hebben het IQ van een pepernoot om maar ff in de tijd van het jaar te blijven... Die roepen alles, maar dan ook echt alles om interessant te doen. Of het nu positief of negatief is voor de eigen shopAnoniem: 157893 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:50:
[...]
Ik heb het zelf aan mogen horen toen ik nog een pre-order kitje haalde bij de Dixons
ik vind t alleen echt een slechte zaak dat ze zoveel core packs leveren. die zou ik dus nooit kopen ook al had ik geen andere optie, dan maar wachten op nieuwe leveringen.
xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing
De verkoper bij de Dixons hier zei juist dat er volgens hem "genoeg" zouden binnenkomen, iig meer dan alleen de pre-ordersAnoniem: 157893 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:50:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door bAdmuTs op 22-11-2005 18:59 ]
In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti
Anoniem: 157893
Zou je eerst je avatar niet eens aan gaan passenPhusebox schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:57:
ik ga er gewoon vanuit dat ik 2 december een zielig weekend tegemoet ga zonder xbox360, mocht ik er dan wel een hebben dan prijs ik me gelukkig.
ik vind t alleen echt een slechte zaak dat ze zoveel core packs leveren. die zou ik dus nooit kopen ook al had ik geen andere optie, dan maar wachten op nieuwe leveringen.
Hier heb je een premium voor 350,-Phusebox schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:57:
ik ga er gewoon vanuit dat ik 2 december een zielig weekend tegemoet ga zonder xbox360, mocht ik er dan wel een hebben dan prijs ik me gelukkig.
http://cgi.ebay.nl/Micros...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Tsja, of het klopt.....
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ja klopt, verkopers weten nooit watAnoniem: 142179 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:56:
[...]
Verkopers aan de balie moet je nooit geloven, die hebben het IQ van een pepernoot om maar ff in de tijd van het jaar te blijven... Die roepen alles, maar dan ook echt alles om interessant te doen. Of het nu positief of negatief is voor de eigen shop

Neem je geen vrij dan? NepperPhydomir schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:00:
Ach, ik zorg gewoon dat ik op 2 dec. een uurtje later kan beginnen, en dan direct om 9 uur de x360 ophalen.
PSN: Leech1984
en guess what: ik ben nummer 9....
zucht
Gewoon gaan, er is toch altijd wel 1 no-showupPhusebox schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:06:
jeuj feest, net gebeld: bij de mediamarkt kregen ze er 16 binnen van de 240 die ze besteld hadden. daarvan 8 cores en 8 premiums...
zucht
geloof je het zelf, je koopt een pre-order kit en gaat er dan geen halen?PWM schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:08:
[...]
Gewoon gaan, er is toch altijd wel 1 no-showup
We hebben het hier niet over zo maar verkopers he. Gaat wel om Dixons verkopers, die weten niets
Tja, als je in de retail werkt is het zo vlak voor sinterklaas/kerst vrij lastig om vrij te krijgen
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
die xbox xstaat nu al voor 10000 $ te koop op ebay
[ Voor 56% gewijzigd door lowfi op 22-11-2005 19:12 ]
En je hebt wel een preorder kit?Phusebox schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:06:
jeuj feest, net gebeld: bij de mediamarkt kregen ze er 16 binnen van de 240 die ze besteld hadden. daarvan 8 cores en 8 premiums...
zucht

Alsnog gaan, wie weet krijgen ze er meer binnen. Zou sowieso aan het eind van de dag dan alsnog even bellen. Maar je had toch ook nog een andere preorder ergens of heb ik dat verkeerd begrepen?Phusebox schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:08:
[...]
geloof je het zelf, je koopt een pre-order kit en gaat er dan geen halen?
Zeker. Ook mensen (kinderen misschien) die geen geld hebben, hebben zo'n ding gekocht.Phusebox schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:08:
[...]
"Oh 40,-, die koop ik nu, en hopelijk heb ik 2 december geld"
Ik krijg ook geen vrijPhydomir schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:10:
Tja, als je in de retail werkt is het zo vlak voor sinterklaas/kerst vrij lastig om vrij te krijgenAnders had ik wel vrij genomen.
ben benieuwd naar andere winkels dan.. anders moet ik echt gaan kamperen voor mn gameshoppie....curry684 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:11:
[...]
En je hebt wel een preorder kit?Zo ja is dit nogal een lompe actie van MS
gameshop den haag had volgens mij een hele hoop pre-order kits ben benieuwd hoeveel systemen ze gaan krijgen....
ja, geloof me, er zijn zulke mensen.Phusebox schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:08:
[...]
Iemand hier toevallig ook een kit gehaald bij MM Leeuwarden?
Maar mensen die zich druk maken, doe vooral rustig aan. Ik zie de headline op t.net al voor me: "Gamer sterf wegens stres launch Xbox 360."
Niet genoeg iig want voor welk apparaat ik ook in een winkel kom (MM, Dixons, waar dan ook), vraag je naar specifieke nog vrij algemene details, dan staan ze al met de oren te flapperen... Dus in principe kun je dat rustig stellen: verkopers weten nooit wat
That would be me, ik ga waarschijnlijk de bak in nadat ik iets illegaals heb gedaan oid.Phydomir schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:21:
Dit hele gebeuren doet me wel denken aan de launch van de Gamecube. Daarvan zouden er ook niet genoeg zijn. Maar die had ik ook twee dagen van te voren zonder pre-order![]()
Maar mensen die zich druk maken, doe vooral rustig aan. Ik zie de headline op t.net al voor me: "Gamer sterf wegens stres launch Xbox 360."
HK-XS required
[ Voor 8% gewijzigd door mace op 22-11-2005 19:27 ]
Anoniem: 111186
Ken wel kloppen wat jij zegt dixons winkels hebben niet veel preorder kits binnen gehad hier in, zoetermeer maar 4 stuks daarvan had ik de laatste van plus puntje een maat van me werkt daar dus er, is hoop voor me.Anoniem: 157893 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:50:
[...]
[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 111186 op 22-11-2005 19:31 ]
De meeste misschien maar lang niet allemaal. Of je winkelt gewoon op de verkeerde locatieAnoniem: 142179 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:26:
[...]
Niet genoeg iig want voor welk apparaat ik ook in een winkel kom (MM, Dixons, waar dan ook), vraag je naar specifieke nog vrij algemene details, dan staan ze al met de oren te flapperen... Dus in principe kun je dat rustig stellen: verkopers weten nooit wat

OMG --> Hoogste bod € 64,00 Hunter_T 22-11-05, 16:54Alpha-sphere schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 16:31:
[...]
Even testen hoeveel mensen ervoor willen geven en een advertentie plaatsen dat je 'm gelijk op 2 dec alweer doorverkoop vanwege geldgebrek ofzo?
Hmm..en dan staat er :PWM schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:59:
[...]
Hier heb je een premium voor 350,-
http://cgi.ebay.nl/Micros...ZWDVWQQrdZ1QQcmdZViewItem
Tsja, of het klopt.....
PAYPAL ONLY PLEASE. Winning Bidder must pay within 24hrs
Zowiezo, ik settle echt niet voor een core system hoor... Op die pre-order kit staat duidelijk: "deze reserveringsactie is alleen van toepassing op een Xbox 360 System (dus niet op een Xbox 360 core system)." en "Ga op de launchdag (of de dag erna) naar het filliaal waar je de aanbetaling hebt gedaan. Daar staat gegarandeerd een xbox 360 System voor je klaar.". Ik zweer 't, ik sue MS helemaal kapot als ik die vrijdag/ dat weekend niet PGR3 zit te doen!!curry684 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:11:
[...]
En je hebt wel een preorder kit?Zo ja is dit nogal een lompe actie van MS
Trouwens volgens mij is Nederland het enige land die met dit systeem (officiele MS pre-order kits) werkt aangezien de Amerikanen allemaal bij de retail stores zelf hebben gepreorderd en van een aantal Engelsen heb ik hetzelfde gelezen. Of is dit niet zo?
PSN: Geengrenzuh

Anoniem: 123357
Tegen jij MS misschien kapot hebt gesued dan zitten wij al lang met onze XBOX 1080 te spelen met Pgr 15. Als particulier een rechtzaak tegen ms uitvechten tot het bittere einde wil ik eigenlijk wel is iemand zien doen. En dat hij nadien ook is post wat de advocaatskosten dan waren. Heb ooit is gepraat met een bedrijfsadvocaat van MS welke een Amerikaan was. Die hebben zelf al een heel leger advocaten die de hele wereld rondreizen om MS belangen te verdedigen.Geengrenzuh schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:07:
[...]
Ik zweer 't, ik sue MS helemaal kapot als ik die vrijdag/ dat weekend niet PGR3 zit te doen!!
Anoniem: 133505
pgr 15 klinkt nietAnoniem: 123357 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:21:
[...]
Tegen jij MS misschien kapot hebt gesued dan zitten wij al lang met onze XBOX 1080 te spelen met Pgr 15. Als particulier een rechtzaak tegen ms uitvechten tot het bittere einde wil ik eigenlijk wel is iemand zien doen. En dat hij nadien ook is post wat de advocaatskosten dan waren. Heb ooit is gepraat met een bedrijfsadvocaat van MS welke een Amerikaan was. Die hebben zelf al een heel leger advocaten die de hele wereld rondreizen om MS belangen te verdedigen.
of te wel non-hd tv's:
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=392236
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=392137
http://forum.teamxbox.com/showthread.php?t=392145
Zeer positieve reacties!
en nu maar weer wachten tot 2 dec
[ Voor 25% gewijzigd door Flash3d op 22-11-2005 20:48 ]
Het lijkt me dus dat iedereen die een preorder kit heeft er 1 krijgt, er zullen er echt niet zoveel worden verkocht in nl imo!
Duistland had ongeveer 80,000 PSP's en dat was ook genoeg. Ik gok er dus op dat er rond de 80,000 X360 beschikbaarzullen zij.
2 MT 5.12 KWh (v 151) , Shelly Pro EM CT-63, HW-P1, 1 fase. 12 x 340 WP Solar.
Some retard bought a Xbox 360 this morning, just to destroy it. People who actually wanted to OWN one of these launch units can look on in horror..
bron met foto www.xbox-scene.com
Ik had dit wel verwacht, is meestal een groepje mensen (stuk of 8 ). Ze leggen dan wat geld bij elkaar en hupThe D schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:26:
Dit geloof je toch niet
Some retard bought a Xbox 360 this morning, just to destroy it. People who actually wanted to OWN one of these launch units can look on in horror..
nee, heb jij een digitale ingang op je TV dan?Anoniem: 133505 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:25:
hoe zit het nou met de av poort bij de xbox 360 ik heb gezien dat hij analoog word maar is dat erg kwa beeld kwaliteit?
LACHUHThe D schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:26:
Dit geloof je toch niet

het is hun geld niet... is gedoneertAnoniem: 133505 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:55:
mij zie je niet boos worden het is hun eigen geld....
alleen het milieu
PSN: Leech1984
Het mileu???? ROFL!!! Heb je wel enig idee hoeveel ton ranzigheid er elke dag gedumpt wordt op onze globe? 1 xboxje meer of minder heeft daar geen enkele invloed meer op hoor.Anoniem: 133505 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:55:
mij zie je niet boos worden het is hun eigen geld....
alleen het milieu
XBOX 360 Gamertag | Mac mini | Macbook | iMac - God Does Not Have a Plan; He is Just a Kid With an Antfarm
we gaan toch wel naar de klote, gelukkig kunnen wij voor die tijd lekker xboxen jatochnietdandachtutweljadadj schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:24:
[...]
Het mileu???? ROFL!!! Heb je wel enig idee hoeveel ton ranzigheid er elke dag gedumpt wordt op onze globe? 1 xboxje meer of minder heeft daar geen enkele invloed meer op hoor.
dus toen resten alleen nog gewone reserveringen waarvan ik er nu al 2 van de 3 kan doorstrepen
denk dat ik toch maar even naar duitsland rij... neem aan dat er een taal selectie in de hardware zit?
trouwens de mensen die denken dat het een hype is, de Mediamarkt (Maastricht btw) verzekerde mij dus dat er maar 16 binnenkwamen van de 240 bestelde xboxen, waarvan dus 8 premium en 8 core. niks hype, harde waarheid.
[ Voor 18% gewijzigd door Phusebox op 22-11-2005 23:02 ]
nou... dan heb ik ook maar meegedaanTheVisionMaster schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:02:
[...]
Hmm..en dan staat er :
PAYPAL ONLY PLEASE. Winning Bidder must pay within 24hrs
[ Voor 19% gewijzigd door rikgoodhart op 23-11-2005 00:28 ]
Slimme link, ik heb even een wachtwoord voor je aangemaakt
[ Voor 33% gewijzigd door PWM op 23-11-2005 09:52 ]
ai.. jij was dat dusPWM schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:25:
[...]
Slimme link, ik heb even een wachtwoord voor je aangemaakt
Ha ik kan er goed om lachen, hoeveel reacties dit weer los maakt bij vele mensen over de hele wereld...The D schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:26:
Dit geloof je toch niet
Ik zeg allemaal weer extra aandacht voor het apparaat, ome Bill lacht zit kapot
Ik ga met je meecurry684 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 20:20:
De preorder kits zijn afaik alleen in NL ja, en idd ga ik ook een paar mensen bij Microsoft van een huisbezoekje voorzien als mijn gegarandeerde Xbox 360 System er niet is op 2 december
Slechte port?There's a good game in Quake 4, but it's buried under several layers of highly disappointing graphical performance issues.
The Good: Comes with a full version of Quake II; good weapon selection; weapon upgrades make you rethink how you use your arsenal along the way.
The Bad: Frame rate gets downright atrocious in spots; voices are often muffled and difficult to make out; multiplayer sticks too close to an old game's blueprint; vehicle sequences are a little too basic.
Nee, slechte console natuurlijkCaboman schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:59:
Quake 4 Review 6.6 gamespot
[...]
Slechte port?
Wat denk je nou, genoeg andere (mooiere games) draaien wel stabiel
Vreemd want ID sofware kon Doom 3 op de xbox wel fatsoenlijk laten draaien.
This space is occupied
Denk eerder een beetje teveel power dat de 360 toch niet kan leveren.Caboman schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 23:59:
Quake 4 Review 6.6 gamespot
[...]
Slechte port?
Tuurlijk, een xbox360 kan niet op tegen een AMD2500+ met een radeon 9800 (daarop zit hij er namelijk mooier uit en draait hij beter op dan een Xbox360)sjek schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:10:
[...]
Denk eerder een beetje teveel power dat de 360 toch niet kan leveren.

Slechte port heet dat, net zoals Halo 1 op de PC.
[ Voor 12% gewijzigd door Collaborator op 23-11-2005 00:14 ]
This space is occupied
Niet zo heel erg, de xbox1 heeft dezelfde architectuur als de PC (x86)TheEvilCuber schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:09:
[...]
Vreemd want ID sofware kon Doom 3 op de xbox wel fatsoenlijk laten draaien.
de 360 is compleet anders, daar komt het door denk ik.
Je weet zelf ook dat je poep praat omdat je nu met je PS2 controller in je hand zit...sjek schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:10:
[...]
Denk eerder een beetje teveel power dat de 360 toch niet kan leveren.
Niet alleen dat, maar de Doom3 engine is net als alle id Software engines gebouwd op OpenGL. Klassiek zijn nVidia kaarten slechter in DirectX, terwijl ATi GPU's het moeilijker hebben met OpenGL. Het subsystem van de X360 is redelijk strak gebaseerd op Microsoft's eigen DirectX natuurlijk. Nu heeft de X360 toevallig een ATi-GPUMaCe1337 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:14:
[...]
Niet zo heel erg, de xbox1 heeft dezelfde architectuur als de PC (x86)
de 360 is compleet anders, daar komt het door denk ik.
Dus, neem een rushed port van een native PC-spel omdat Activision mee wilde spelen op de launchhype, met een engine die niet voor DirectX en dus niet voor X360 is gebouwd of geoptimaliseerd, met een compleet andere CPU-architectuur waar hij niet voor geoptimaliseerd is, en dan krijg je een best wel lame port
I accept no liability for the content of this post, or for the consequences of any actions taken on the basis of the information provided.
dat is dus 20% van de door de inkopers bestelde aantallen... ( ik was er zelf ook aanwezig daarzo ) ... ik verwacht daar geen problemen mee ... de eerste maand zal niet zo hard lopen aangezien er toch wel mensen twijfelen over de aankoop..gws24 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:57:
Gisteren naar de xbox360 party voor winkelpersoneel geweest in het aalsmeer event centre, helaas niet 1 van de 3 gelukkigen die er een gewonnen hebben. Er werd daar verteld door zo'n gast van microsoft dat ze ongeveer 20% van de bestelde aantallen xbox360's kunnen leveren ==> leuk, boze klanten
---
Anoniem: 86475
En dat zou natuurlijk wel heeeeel lame zijn...Anoniem: 86475 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:45:
Het zou vervelend zijn als men niet genoeg Xbox 360 consoles zou kunnen leveren om iedereen met een pre-order pack er een te kunnen geven. In de regels van de pre-order pack staat namelijk dat het recht dat de winkel een console voor je apart houdt maar tot 2 dagen na de launch duurt. Mochten ze dan dus nog niet aan iedereen met een pre-order pack geleverd hebben, dan hebben die mensen dus voor niets gepre-ordered...
En dus heb ik zojuist maar DoA4 en Kameo in de preorder gezet
Is dit eigenlijk niet normaal bij een console lancering? Ik herinner me dat een maand of twee na de lancering van de GBA een collega van mij aan het klagen was dat hij op zoek was naar een GBA, maar dat alle winkels nog steeds de wachtlijsten af aan het werken waren.gws24 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:57:
Gisteren naar de xbox360 party voor winkelpersoneel geweest in het aalsmeer event centre, helaas niet 1 van de 3 gelukkigen die er een gewonnen hebben. Er werd daar verteld door zo'n gast van microsoft dat ze ongeveer 20% van de bestelde aantallen xbox360's kunnen leveren ==> leuk, boze klanten
Mochten er te weinig consoles zijn om alle mensen met pre-order kits er één te geven, dan verwacht ik op zijn minst iets in ruil voor het niet nakomen van de launch-day garantie. Ik verwacht echter dat het niet zo erg zal zijn als verwacht. Ik lees nu in de nieuwsgroepen dat mensen in Engeland te horen krijgen van het winkelketen Comet, dat ze genoeg consoles krijgen om alle mensen met pre-orders te voorzien van een console. Ook gaat er het gerucht dat er express minder consoles geleverd zijn aan de VS om er meer klaar te houden voor de Europese en Japanse lanceringen omdat juist die lanceringen de vorige keer minder succesvol waren dan in de VS.
"Some girl on the street outside the bar just asked me if I was saved yet." "Yeah? What did you say?" "I told her 'I saved at the checkpoint a couple of minutes back and I can reload from there if I die.'
En dan gaan ze een heel groot probleem hebben. Ik weet zeker dat (ik iigAnoniem: 86475 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:45:
Het zou vervelend zijn als men niet genoeg Xbox 360 consoles zou kunnen leveren om iedereen met een pre-order pack er een te kunnen geven. In de regels van de pre-order pack staat namelijk dat het recht dat de winkel een console voor je apart houdt maar tot 2 dagen na de launch duurt. Mochten ze dan dus nog niet aan iedereen met een pre-order pack geleverd hebben, dan hebben die mensen dus voor niets gepre-ordered...
Maar goed, ik ga er niet vanuit. Ik moet nog mijn accessoires en game zien te reserveren, dan ben ik er helemaal klaar voor
Ga je dan heel hard FOEI! roepen of wat wil je gaan beginnen tegen Microsoft. Heel leuk en aardig allemaal. Op de off. xbox forums hebben ze het ook al over rechtzaken wegen niet leveren. Enige wat je kan eisen is je geld terug voor je pre-order pakketje....Rox_NL schreef op woensdag 23 november 2005 @ 07:00:
[...]
En dan gaan ze een heel groot probleem hebben. Ik weet zeker dat (ik iig) er dan een heleboel mensen zijn die de winkel/Microsoft eens even op wat dingen wijzen
.
als ze 20% binnen krijgen denk ik eigenlijk dat het wel genoeg is voor iedereen met een pre-order pakket zoveel pre-order pakketten waren er nou ook weer niet zeker niet als je hoort dat sommigen winkels er maar 2 hadden etc.TweakBoy schreef op woensdag 23 november 2005 @ 01:01:
[...]
dat is dus 20% van de door de inkopers bestelde aantallen... ( ik was er zelf ook aanwezig daarzo ) ... ik verwacht daar geen problemen mee ... de eerste maand zal niet zo hard lopen aangezien er toch wel mensen twijfelen over de aankoop..
De amerikaanse zaken staan er wat dat betreft buiten, daar zijn geen officiele pre-order packs. Hier in Nederland is dat wel het geval (en onze consumenten-beschermde wetgeving is iets beter). Maar je kunt gewoon levering van je xbox eisen. Er staat op de verpakking duidelijk dat er gegarandeerd 1 voor je is. Maar goed, heb nu geen tijd meer, zal vanmiddag wel mn post editten met nuttige infoPhydomir schreef op woensdag 23 november 2005 @ 07:33:
[...]
Ga je dan heel hard FOEI! roepen of wat wil je gaan beginnen tegen Microsoft. Heel leuk en aardig allemaal. Op de off. xbox forums hebben ze het ook al over rechtzaken wegen niet leveren. Enige wat je kan eisen is je geld terug voor je pre-order pakketje....
Shut up Legs, keep moving...... - https://www.strava.com/athletes/505504 / www.eigenwijzetriathlon.nl
Interne informatieAnoniem: 111186 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:29:
[...]
Hoe kom je aan die wijze worden dat ms er weinig leverd aan dixons.![]()
![]()
Totdat jezelf met je pre-order kit beteuterd voor de balie staat omdat er geen xBox360 meer is ;-)Anoniem: 142179 schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 18:56:
[...]
Verkopers aan de balie moet je nooit geloven, die hebben het IQ van een pepernoot om maar ff in de tijd van het jaar te blijven... Die roepen alles, maar dan ook echt alles om interessant te doen. Of het nu positief of negatief is voor de eigen shop
Nee dat mag hier in NL niet. Je hebt betaald en de voorwaarden staan op de doos, zwart op wit zeg maar. Je staat in je recht., ze moeten je er 1 geven. Hadden ze maar geen preorder kits moeten uitgeven. Dan kunnen ze doen wat ze willen, nu niet.Hitmixer schreef op woensdag 23 november 2005 @ 08:59:
[...]
Totdat jezelf met je pre-order kit beteuterd voor de balie staat omdat er geen xBox360 meer is ;-)
Ik ga dan persoonlijk naar MS NL toe en eis een X360. heeheheheheheh
Maar ik denk dat we hier wel goed zitten. ik denk dat er wel zo'n 40,000 beschikbaar zullen zijn, mss minder daar kan NL ook wel mee verder.
Ik denk dat de grotere landen in de EU meer problemen hebben, wonen in NL heeft zo zijn voordelen.
[ Voor 9% gewijzigd door S2S op 23-11-2005 09:09 ]
De eerste overvallen zijn al gebeurt in de vs:
Eerder vandaag heeft een man een winkel overvallen voor een, je raad het al, Xbox 360.
De overvaller liep een Electronic Boutique winkel binnen in Amerika en richtte zijn pistool op de winkeleigenaar. Vervolgens vroeg hij twee Xbox 360 consoles, die hij natuurlijk ook kreeg (wat zou jij in die situatie doen?). Helaas voor de man, nam hij niet snel genoeg de benen en greep de politie hem in de kraag.
We weten dat sommige mensen werkelijk alles overhebben voor een Xbox 360, maar dat er zulke wanhopige figuren tussenliepen verrastte ons ook.
BTW, ook het nieuws gelezen onderaan de pagina, ze gaan dit kapot smashen met alle launches van next gen consoles doen... Dus ook de PS3 en de Revolution komen nog aan de beurt. Wat zou het mooi zijn als ze die PS3 in Japan voor de ogen van die Japanners helemaal kapot smashen, zie je het al voor je die kleine mensjes helemaal uit hun pannelap hahaThe D schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 21:26:
Dit geloof je toch niet

Anoniem: 53218
Mailtje terug op vraag of het nog moeilijk zal gaan met die pre-orders.Geachte heer/mevrouw,
Uit navraag bij de afdeling inkoop is gebleken dat iedereen die bij Dixons een
reservering heeft geplaatst op 2 december zijn bestelling geleverd krijgt.
Ik hoop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Met vriendelijke groet,
Wat een pure onzin. Waar haal je deze wijsheid vandaan? Dat mag niet in NL? Geef me eens het exacte artikel in het specifieke wetboek hierover als je wilt... Als er in België maar 2.000 geleverd worden, hou ik mijn hart vast met het getal 40.000 voor NL...S2S schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:08:
[...]
Nee dat mag hier in NL niet. Je hebt betaald en de voorwaarden staan op de doos, zwart op wit zeg maar. Je staat in je recht., ze moeten je er 1 geven. Hadden ze maar geen preorder kits moeten uitgeven. Dan kunnen ze doen wat ze willen, nu niet.
Maar ik denk dat we hier wel goed zitten. ik denk dat er wel zo'n 40,000 beschikbaar zullen zijn, mss minder daar kan NL ook wel mee verder.
Ik denk dat de grotere landen in de EU meer problemen hebben, wonen in NL heeft zo zijn voordelen.
Het werkt als volgt bij een aankoop waar levering later valt (en betaling met aanbetaling of na levering wordt gedaan)
Vooraf: als de winkels ze niet hebben, kunnen ze niet leveren. Dat ligt niet aan hen, maar aan Microsofts' productie. Ofwel, overmacht voor de winkels. Wat zou je vervolgens willen doen, de winkel aanklagen? Die beroept zich dus op overmacht. Vervolgens Microsoft aanklagen? Die beroept zich ook op overmacht door een te grote vraag, evt. problemen/overmacht bij productie, het feit dat de pre order kits door anderen in te grote hoeveelheid zijn uitgegeven zonder toestemming... Zoek jij de wettelijke schuldige maar, succes. Officieel is een winkelier het aanspreekpunt voor artikelen tot maximaal ongeveer 700 Euro p/s (m.n. ook bij ongevallen e.d.) daarboven productent. Als je dan zover bent, is het volgende van kracht
1. Indien er niet geleverd wordt op de finale datum (in dit geval dus 2 december), moet je de leverancier een redelijke termijn stellen (schriftelijk, niet mondeling) om de overeenkomst (want die heb je met je pre order kit, de winkel zegt te leveren en jij hebt een aanbetaling gedaan) alsnog na te komen. Deze redelijke termijn wordt door de rechter meestal gezien in 1 a 2 weken en neem maar aan dat de winkel er dan wel weer wat heeft. Technisch gezien als je zin hebt om zo'n brief te schrijven, moet je erin vermelden dat je de winkelier aansprakelijk stelt voor de tekortkoming in de nakoming van de overeenkomst en vermeldt de volgens jou redelijke termijn om na te komen. Ben je onredelijk, dus zeg je 3 december, dan zal de winkelier met z'n rechtsbijstandsverzekering/advocaat in de hand je met de rechter achter zich vertellen dat je de boom in kan voor een week of wat.
2. Jij wachten tot die redelijke termijn van 1 a 2 weken verstreken is, hopelijk heb je 'em dan wel. Zo niet en je wilt niet meer wachten, dan heb je de mogelijkheid om het contract te ontbinden en evt. geleden schade te gaan claimen in een schadevergoeding. Kan ik je vertellen dat je het contract kunt ontbinden, zijn ze verplicht je die 40 Euro terug te betalen evt. incl. wettelijke rente (poeh poeh daar word je rijk van) en wat wil jij nu aan schade claimen, emotioneel compleet aan de grond en een psychiater nodig?

Ofwel, ga jij lekker naar MS en eis een console op. Hey zeg, wie weet hebben ze van Smashmyxbox nu net per ongeluk de 360 van jouw pre order kit in handen gekregen... Kun je wellicht bij de winkel of MS een tube secondelijm eisen met de tekortkoming in de nakoming, ff hobbyklussen en tadaahhhh een caviakooi!
Trouwens hebben er mensen zin om zo met de kerst dagen te gaan beginnen aan een GoT Scheurfestijn?
[ Voor 55% gewijzigd door cybermans op 23-11-2005 09:43 ]
Nog 13 posts toch?cybermans schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:35:
curry begin je alvast aan volgende topic
Trouwens hebben er mensen zin om zo met de kerst dagen te gaan beginnen aan een GoT Scheurfestijn?

Sommige jaFire69 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:31:
Nou, ben blij dat de X360 eerst in de US uitkwam. Hebben jullie ook gemerkt dat de forums uitpuilen van posts over crashende/niet-bootende/overhittende xboxen?
*edit vorige onzin weg, aangezien Dixons er ook genoeg heeft.
[ Voor 120% gewijzigd door S2S op 23-11-2005 10:03 ]
Nee? Eigenlijk niet. Heb je links?Fire69 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:31:
Nou, ben blij dat de X360 eerst in de US uitkwam. Hebben jullie ook gemerkt dat de forums uitpuilen van posts over crashende/niet-bootende/overhittende xboxen?
Weer een stuk van de frontpage
Voelt die poster zich wel helemaal lekker? Als tweaker zeggen dat je 1 jaar moet wachten omdat de technologie dan goedkoper wordtDoor de aldus gecreëerde prijsdruk zou een koopenthousiasme zoals bovengenoemde diehards tentoonspreiden onverstandig zijn. Het zou het beste zijn om te wachten tot volgend jaar de Playstation 3 op de markt verschijnt; naar verwachting zal deze concurrentie de prijs van de Xbox 360 onder druk zetten. Microsofts entertainmentconsole wordt op 2 december in Europa gelanceerd, zodat de feestdagen ook aan deze zijde van de oceaan hun effect op de vraag naar en de prijs van de Xbox 360 niet zullen missen.

Ik gok dat de nieuwsposter dit heeft ingetypt op een 386/SX?
[ Voor 56% gewijzigd door PWM op 23-11-2005 10:07 ]
Heb het topic gisteren al een stevige oppoetsbeurt gegeven, hoop FAQs bijgewerkt en launch games losgezet van "soon to come games". Wmb is ie klaar voor deel 4
Wat betreft overheating en quality: ik heb op de Xbox forums 3 meldingen gezien van kapotte PDZ discs en 3 of 4 boxen met stabiliteitsproblemen. Op een oplevercount van een paar honderd duizend voor beiden valt dat iig nog best mee, d'r zit afaik nog steeds een DOA-percentage van tegen de 0.5% oid op consumentenelektronica tegenwoordig (Dead on Arrival dus, niet Dead or Alive
Ik snap zijn punt wel hoor, maar of het zo relevant is (in de console wereld niet echt)PWM schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:00:
Voelt die poster zich wel helemaal lekker? Als tweaker zeggen dat je 1 jaar moet wachten omdat de technologie dan goedkoper wordt![]()
Ik gok dat de nieuwsposter dit heeft ingetypt op een 386/SX?
Veel mensen zitten nu op de pc ook altijd 1 generatie achter de snelste omdat je vrijwel alles kan en het toch goedkoper is.
Op consoles is het echt een kwestie van geduld, kan je wachten op die pricedrop, en vermaak je je nogeven met wat minders? Als je niet de nieuw gen haalt loop je meteen veel mis. Je kan niet even je 360 game in je xbox doen en dan maar de graphics wat omlaag zeggen.
Ik vind het een moeilijke keuze, en die keuze is aan de early adopters (twijfel zelf nogsteeds of ik daar ook bij ga horen of dat ik nog maar even Halo 2 online ga spelen tot een evt. pricedrop.)
This space is occupied
Onzin. De 3D engines van id zijn al een hele tijd vrij algemeen opgezet waardoor je renderers kunt uitswappen mocht je dat willen. Jij gaat toch niet beweren dat de engine rondom opengl is gebouwd hoop ik.curry684 schreef op woensdag 23 november 2005 @ 00:55:
[...]
Niet alleen dat, maar de Doom3 engine is net als alle id Software engines gebouwd op OpenGL. Klassiek zijn nVidia kaarten slechter in DirectX, terwijl ATi GPU's het moeilijker hebben met OpenGL. Het subsystem van de X360 is redelijk strak gebaseerd op Microsoft's eigen DirectX natuurlijk. Nu heeft de X360 toevallig een ATi-GPU
Verder is de 3D api die je gebruikt maar een klein onderdeel van de render pipeline van de videokaart/gpu. Beide chipleveranciers gebruiken een unified core die het eigenlijke werk doet: de DX en OGL api's zijn wrappers rondom die unified core en eigenlijk niets anders dan vertalers van commando's naar die unified core.
Wat het probleem geweest is denk ik is de algehele engine code laten draaien op die ppc core PLUS optimaal gebruik maken van de GPU in sync met de engine. Het is net als vroeger op de amiga: je hebt een aantal cpu's tot je beschikking en die kun je in serie gebruiken (traag) of in parallel. En in serie is snel gemaakt en in parallel kost meer tijd.
Uit betrouwbare bron weet ik dat daar niet 1 ligt.S2S schreef op woensdag 23 november 2005 @ 09:08:
Nee dat mag hier in NL niet. Je hebt betaald en de voorwaarden staan op de doos, zwart op wit zeg maar. Je staat in je recht., ze moeten je er 1 geven. Hadden ze maar geen preorder kits moeten uitgeven. Dan kunnen ze doen wat ze willen, nu niet.
Volgens mij 10000. En als je geen pre-order hebt, denk ik dat je op 2 dec erg veel winkels af moet en geen een vindt.Maar ik denk dat we hier wel goed zitten. ik denk dat er wel zo'n 40,000 beschikbaar zullen zijn, mss minder daar kan NL ook wel mee verder.
[ Voor 23% gewijzigd door EfBe op 23-11-2005 10:18 ]
Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com
Jammer heeheheh was ik er zo 1 gaan halen daarEfBe schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:16:
[...]
[...]
Uit betrouwbare bron weet ik dat daar niet 1 ligt.
[...]
Volgens mij 10000. En als je geen pre-order hebt, denk ik dat je op 2 dec erg veel winkels af moet en geen een vindt.
10000 das niet erg veel. Maar wel begrijpelijk, het aantal zal wel gebasseerd zijn op de uitgegeven aantallen preorder pakketten. Ik verwachte al zoeits, waarom zou MS dat anders doen
Ik sta derde op de lijst, moet goed gaan heheehehhe
[ Voor 6% gewijzigd door S2S op 23-11-2005 10:23 ]
Ben je daar geweest? Hadden ze "al"Phusebox schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 22:56:
nou ik heb dus geen pre-order kit... had dus geen tijd om naar de winkel te gaan door de week en reserveren deden ze niet aan bij de mediamarkt... bij een andere shop had ik al lang van te voren gereserveerd maar die kregen geen kitjes, en bij een 3e shop had ik gereserveerd maar hadden ze mijn kitje toch maar verkocht
dus toen resten alleen nog gewone reserveringen waarvan ik er nu al 2 van de 3 kan doorstrepen
denk dat ik toch maar even naar duitsland rij... neem aan dat er een taal selectie in de hardware zit?
trouwens de mensen die denken dat het een hype is, de Mediamarkt (Maastricht btw) verzekerde mij dus dat er maar 16 binnenkwamen van de 240 bestelde xboxen, waarvan dus 8 premium en 8 core. niks hype, harde waarheid.

waarschijnlijk dus nietYonix schreef op maandag 14 november 2005 @ 21:43:
Zo, deeltje 3 alweer. Ik ben benieuwd of deze de launch haalt
Generieke interfaces of niet, ook Doom 3 liep merkbaar sneller op nVidia in het begin dan op ATi. Sterker nog, ATi heeft zelfs een speciale patch uitgebracht om de performance van Doom 3 op hun kaarten dramatisch te verhogen.EfBe schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:16:
[...]
Onzin. De 3D engines van id zijn al een hele tijd vrij algemeen opgezet waardoor je renderers kunt uitswappen mocht je dat willen. Jij gaat toch niet beweren dat de engine rondom opengl is gebouwd hoop ik.
Dat klopt, maar afaik is het niet mogelijk OpenGL te gebruiken op de X360Verder is de 3D api die je gebruikt maar een klein onderdeel van de render pipeline van de videokaart/gpu. Beide chipleveranciers gebruiken een unified core die het eigenlijke werk doet: de DX en OGL api's zijn wrappers rondom die unified core en eigenlijk niets anders dan vertalers van commando's naar die unified core.
* curry684 denkt met weemoed terug aan 8-way scrollers schrijven die compleet op Blitter en Copper draaiden met nauwelijks tot geen CPU-belastingWat het probleem geweest is denk ik is de algehele engine code laten draaien op die ppc core PLUS optimaal gebruik maken van de GPU in sync met de engine. Het is net als vroeger op de amiga: je hebt een aantal cpu's tot je beschikking en die kun je in serie gebruiken (traag) of in parallel. En in serie is snel gemaakt en in parallel kost meer tijd.
Dat zien we wel op 2 dec....
Hebben ze ook verteld in hoeveel maanden?S2S schreef op woensdag 23 november 2005 @ 10:27:
Btw mijn shop vertelde me dat ze er 300 krijgen over 3 winkels, niets hype harde waarheid......wie heeft er nu gelijk?
Dat zien we wel op 2 dec....
En istiedan: Het Grote Xbox 360 Topic - Deel 4
Dit topic is gesloten.