Ik heb het weinig gespeeld op de NES, maar vond het schieten erbij echt zó geweldig...
Duckhunt!
Alleen al dat geweer voor de NES, zag (en eigenlijk nog ziet) er zo futuristisch uit... Snap nog steeds niet, hoe de NES de positie kon bepalen, waar je op richtte... En dan een eend zag vallen als je raak schoot...
Voor de PC heb ik nog niet echt 'mijn' game gevonden, maar heb wel een aantal favo's:
Diablo II (met LoD) geweldige gameplay, voor die tijd mooie graphics... Heb het uren gespeelt, samen met mijn broer om het uit te spelen... Het spel alleen spelen vond ik altijd maar niks...
RollerCoaster Tycoon; heb alle drie de delen gespeeld (bij deel 1 en 2 ook met alle uitbreidingen, bij deel 3 alleen de eerste uitbreiding), vooral deel 2 eigenlijk, ben een achtbanen freak en bouwde graag achtbanen, dit was (en is, ondanks dat ik het nooit meer speel) dan ook dé uitdaging voor mij... Bij RCT heb ik ook een beetje geleerd, hoe de bedrijfsvoering is bij pretparken... Dat je veel rekening dient te houden met de bezoekers hun wensen... En natuurlijk het onderhoud aan je attracties...
Red Alert 1, met allebei de uitbreidingen, geweldige gameplay, singleplayer zat ook zo supergoed in elkaar...
Red Alert 2, vond ik ook wel een leuk spel, alleen trok het me minder dan Red Alert 1 eigenlijk.
Command & Conquer 1, geweldige gameplay, kan zo in mijn gedachten voor me halen, hoe die commando zei dat ie een bom ging plaatsen... "I got a present for ya, hahaha"
Need for Speed: Underground (1 en 2) en Most Wanted; Vind het nog altijd een superstrak idee, om je auto te kunnen tunen (zowel qua uiterlijk als onder de motorkap), vond het alleen jammer dat je net die ene auto mist die je zó graag zou willen tunen...
Transport Tycoon (Deluxe), het zag er simpel uit, maar dat deed zeker niet onder de gameplay... Met dit spel heb ik een beetje een idee gekregen, hoe bedrijfsvoering werkt en hoe de transport wereld ongeveer in elkaar zit.
Settlers, ik heb elk deel wel gespeeld, op de uitbreiding van deel 5 na. Deel 5 vind ik trouwens eigenlijk niet in de sfeer van Settlers horen, het is gewoon té jammer dat ze dat 'gemoderniseerd' hadden...
Weet overigens nog goed, dat je voor deel 1 een blaadje nodig had, waarop van die codes stonden, omdat je anders het spel niet in kwam...
Wat ik nog vergeet...
Unreal Tournament, heb alle 3 de delen gespeeld... En moet zeggen dat ik eigenlijk UT2004 ook het beste deel vind... Hoe je bepaalde Matrix achtige moves kon doen... Geweldig gewoon. Alleen jammer dat er van die rare dingen zitten bij de Adrenaline (geloof dat dat bij UT2003 ook zo is)
Heb UT ook vaak gespeeld als ik wat agressie kwijt wilde en botjes neer te knallen in plaats van mensen een beuk te verkopen of zo
[
Voor 21% gewijzigd door
CH4OS op 01-05-2006 23:48
]