Transport Tycoon Deluxe :
Vanwege het feit dat het net Friese Vlag Breaker is. Je kunt het echt overal tussendoor spelen

. Het draait overal, en is ongeveer 15 MB dus het hele spel op USB-stick is niet ondenkbaar ! Echt een topper!
De Zelda's:
Ooit wordt het verhaal afgezaagd, dacht ik. En toen kwamen ze met die maskers en voor ik het wist zat ik weer 10 uur achtereen achter een console ! Met name OoT en die versie op de SNES zijn te goed gewoon

.
Mohaa:
De community was sterk (ooit) en het is beresimpel. Een goede shooter, met nog steeds redelijk graphics, en de lean-optie is een verademing !
Jagged Alliance:
De serie's van JA waren gewoon kick. Meer hoef je er niet over te zeggen. Je huurt een team merc's, en gaat op het eiland met gemixt RTS en RPG elementen een dictator te lijf. Heel veel verschillende merc's met allemaal uitgewerkte persooinlijkheden maakt deze games tot echte toppers !
GTA : Vice City:
De sfeer, de lucht, de hoeveelheden mensen, de vrijheid, de humor, de wapens, de auto's ..... need I say more ?
Splinter Cell:
De reeks van splinter cell is mede door de goede verhaallijn en het feit dat je MOET stealthen een heerlijk spel! Nog nooit zoveel gebruik gemaakt van quick-load en save.
Warcraft 2:
Vergeet deel 3 maar. Orcs tegen human's en keihard no-nonse knokken. Heerlijke RTS, zeker voor multiplayer!
Metroid:
Dit spel op de NES was z'n tijd qua graphics misschien niet ver vooruit, maar wederom maakt een heel sterke verhaallijn dit meer dan goed! De interactie was goed, en makkelijk was het spel geenzins. Ik heb hier HEEL lang aan gezeten

.
Killer Instinct:
Dit spel op de SNES was grafisch voor die tijd erg netjes, de muziek opzwepend, en je kon hele kicke combo's uitvoeren, wat een gaaf extra tintje aan de game gaf! Dat zijn ook de redenen waarom ik het nog wel eens speel.
Syndicate:
Grof. Cyborgs in lange jassen, mensen overhalen, auto's van de weg halen en heel, heeel veel schietwerk. Lekker spel was dat! Grafisch trouwens ook erg goed

.
Dark Omen:
Lijkt totaal niet op het origineel (table top game, welke ik ook speel

), maar het speelde goed weg. Ook weer een hele moeilijke game omdat strategie ECHT een vereiste was!
Stunts:
Lekker banen in elkaar smijten met loopings, kurkentrekkers en al die ongein, en er dan keihard overheen scheuren met je snelste kar. En als je tegen een gebouw tot stilstand kwam dan was de replay extra kick!
Settlers:
Met name deel 2 was ongekend mooi voor zijn tijd (moest alleen wel SVGA-modus aankunnen), alleen erg onhandig omdat de enige multiplay optie bestond uit 2 muizen (jah muizen) op 1 PC.

De reeks heeft voor de rest aardig voortgeborduurd op het principe "dorpje-bouwen", en ook met HoK vind ik dat ze best een goed spel hebben afgeleverd.
Chaos Overlords:
Bij de meesten waarschijnlijk totaal onbekend, maar erg goed. Strategisch spelletje waar in je probeerde een stad over te nemen met bendes, en huurlingen, die bestonden uit allerlei soort gespuis. Denk aan foute tekenaars en clowns, of de nieuwe prototypen terminator en een medewerker van afvaldienst. Erg goed spel ook!
Er zijn natuurlijk nog een dozein meer spellen, maar daar kom ik wel op