[All]Wat zijn de leukste games aller tijden

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croontje
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-07 00:34
Mijn favorieten zijn al opgenoemd, zoals stunts, Dungeon Keeper, ...
Maar kent er iemand UFO nog?

Dat je een basis had, ufos moest neerknallen en dan met een team eropuit gaan om die mannen af te knallen.
je nam vervolgens hun lichamen en wapens mee om dmv onderzoek zelf betere wapens te creeren.

En helemaal op het einde moest je dan naar hun eigen basis op mars of zo gaan :D

Deze site is, net als zijn bekende college, nog in een te grijs gebied om toe te staan

Zalig spel, strategie, in die tijd mooie graphics.
Zeer verslavend :D

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 20:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb net Need for Speed Underground 2. Ook een goede titel vind ik zelf en wel daarom:

Mooie filmpjes, echt stoer. Je gaat echt de wereld in van straatraces en je kunt je auto bijna zo ver opfokken als je wilt naarmate je vorderd in het spel. Ook hier zie ik weer terug dat je ruimschoots kunt oefenen voordat je online gaat.
Voor de luiaards onder ons kunt je vorderen via de world map en voor de scouts onder ons kun je ook races opzoeken door middel van het rijden door de stad Bayview.
Wie een snel systeem heeft zal ook echt ervaren dat je snelheid kan maken. In zo'n spel is een hoge framerate belangrijker dan eye-candy. Bij mij staan de details op medium en de resolutie op slechts 1024x768 zonder AA (edit: pardon ik bedoel 1280x960). Dan ziet het er alsnog zeer gelikt uit.
Het spelletje wordt geleverd op 2 rommetjes en is niet bijster groot in omvang voor de gameplay die het biedt. Ik vraag me af hoe ze het op 2 rommetjes hebben weten te persen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- System Shock 2
Het verhaal, de spanning, de vrijheid. Meesterlijk gewoon. Nog niet gespeeld? Koop 'm, doe al het licht uit, en zorg ervoor dat iemand in je omgeving een goede reanimatiecursus heeft gevolgd.
- Jagged Alliance 1 & 2
Wederom de vrijheid, de micromanagement mogelijkheden, en het allerbelangrijkste is wel dat je huurlingen praten met je. Daarnaast de relaties tussen de huurlingen, bijv dat ze niet met elkaar overweg kunnen of juist wel. En de manier waarop ze praten is vaak humor ten top! Knallen, veroveren, humor! Ook nog eens redelijk realistisch.
- Xcom - Terror from the deep
Er is veel te doen in het spel, de sfeer en de spanning vooral als je tijdens de alien turn zat te waxhten van "o god, wat gaat er nu weer gebeuren". Net zoals Jagged Alliance maar dus met de tovoeging van onderzoek en dergelijke.
- Command & Conquer en Red Alert
Voor zijn tijd zeer nieuw, de multiplayermogelijkheden en het toen nog originele verhaal.
- Far Cry
Voor het eerst dat ik de graphics echt een zwaar-meewegende factor vond, mooie omgeving, geweldige AI, en een keer geen verhaal dat al drieduizend keer verkracht is.
- Homeworld
Mooie graphics, en wederom een prachtig verhaal, dat echt de doorslag gaf. Daarnaast was de vrijheid (volledig 3D) zeer goed geimplementeerd. Soort C&C maar dan in de ruimte.

Zal nog wel een paar klassiekers in mijn optiek zijn vergeten, maar deze spellen kan ik zo nog voor de geest halen. Verder is het ook nog moeilijk om precies te omschrijven waarom ik ze echt zo goed vond omdat ik gameplay en sfeer vaak het allerbelangrijkste vind.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mariokart op de snes. Waarom? omdat het puur om de gameplay gaat en die is geweldig. Ik ben nog geen andere race game tegengekomen die ik zo veel heb gespeeld (de meeste vind ik na 3 potjes al niks meer aan).

Half-life. Door de hele sfeer die de game oproept. De gfx zijn niet goed als je het vergelijkt met de fps games van nu maar toch speel ik 10x liever half-life dan bv fear.

Donkey kong country op de snes. Deze game heb ik toen ik klein was echt enorm vaak gespeeld. Gameplay en levels vind ik heel vet en er is ook heel veel te vinden in de game (probeer maar eens 100% te halen zonder guide).

Vind dat er trouwens sowiso weinig games uit het 16bit era worden genoemd. Veel van die games vind ik toch beter dan wat we nu hebben. Het ziet er misschien niet uit maar kwa gameplay is het onverslaanbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 23:06

Cyphax

Moderator LNX
One must fall
Dit moet wel nog steeds ongeveer het beste vechtspel voor de PC zijn. De gameplay is ontzettend soepel en er zijn veel variaties mogelijk tussen bots en pilots, dus dat wordt niet snel saai. Sterkste punt is de waanzinnige tournament mode waarin je je bot steeds sterker en sneller maakt. Ik speel het vandaag de dag nog steeds, na zo'n 10 jaar. Best bijzonder. ;)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Colan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-09 19:32

Colan

sucks @ solderen

Ik blijf Nox van Westwood toch altijd nog leuk blijven...het is met alle drie de chars toch weer heel anders om het spel te spelen, en het is echt een prima sfeer...en het magie-menu is ideaal, vrij uniek op zich...en verder hoe het spel eruitziet en alle menu's daarbij: perfect, echt heerlijk om mee te werken...een spel hoeft dus helemaal niet ingewikkeld te zijn om cool te wezen voor mij, als ik me maar kan vermaken, en dat is met nox het geval

en daarnaast ook Warcraft en Starcraft (was echt nog heel jong tion ik daarmee begon, heb later de collectors box gekocht), en dat ook weer gewoon omdat het heerlijk is omdat het goed werkt, en de verhaallijn erg goed is...het zuigt je helemaal mee :P

en Diablo 1 en 2, ook beide veel nostalgie en wederom: wertkt zoals een Hank 'n' Slash moet werken...heerlijk raggen, lekker veel verhaal erdoorheen geroerd, en coole chars en heel veel eigenschappen, en natuurlijk de veranderende landschappen en de multiplayer...

enne, tja...mijn favo ame allertijden is Morrowind, maar als ik daarover begin komt er nooit een einde aan...maar laat ik er een ding over zeggen: je speelt niemand...je BENT en WORDT iemand...wel jezelf, maar wel ergens anders...ik ben dan ook Colan vanwege Morrowind, en ik zal het altijd blijven koesteren (ook een van de redenen dat ik 4 versies heb :P )

[ Voor 17% gewijzigd door Colan op 12-11-2005 21:17 ]

Simplicity is de bom...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Colan schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 21:15:
...zoals een Hank 'n' Slash moet werken...heerlijk raggen...
is Hank de eindbaas? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05 14:07

GZ

!!

Final Fantasy 4 SNES, PSX, Wonderswan en binnenkort ook op de GBA.

Dit was mijn eerste RPG ervaring en ik begreep er geen reet van, maar dat vond ik dan ook wel boeiend. Ik had nog nooit zoiets gespeeld.

De graphics waren toen niet echt bepaald overweldigend en nu stelt het helemaal geen drol voor, maar toch kan ik de art wel waarderen. Nog steeds.

De muziek is tevens memorabel. Dat orgel als Golbez ten tonele verschijnt... Je weet gewoon dat het een bad motherfucker is.

Het verhaal is ook zo fantastisch. Dezer dagen is het ook niet veel meer, maar toendertijd had ik nog nooit zoiets gezien. Verder zal ik niets vertellen, aangezien sommige mensen dit fantastische spel nog nooit hebben gespeeld en het misschien nog wel willen.

Afbeeldingslocatie: http://dorando.emuverse.com/images/final-fantasy-4-easy-type.3.png

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/Area51/Lair/4544/fantasy/ff4_clapper.gif

Afbeeldingslocatie: http://www.geocities.com/Area51/Lair/4544/fantasy/ff4_pale_dim.gif

"You spoony bard"

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuut
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 17:23
Voor mij Transport tycoon deluxe
- Dit spel speel ik nu nog :)

Warcraft 3 met uitbreiding tft
- Goede gameplay.
- Veel zelf gemaakte maps te vinden zodat je nog langer kan doorspelen :).
- Veel opties wat deze game bied (Tower defense, RPG, Strategie enz.).

Diablo2 Lod.
- Gewoon een verslavend spel :+
- Lees de post van angeloonie voor meer info :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tuut op 13-11-2005 07:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

Aiaiai, ik zie veel te veel nieuwe spellen genoemd door de jongere generatie.... ;)

In willekeurige volgorde: wat dachten we van...

X-Wing en Tie Fighter (ligt het aan mijn ogen of heb ik die echt nog niet voorbij zien komen?!?)
Ongeloofelijke space-shooters met een geweldig gevoel van vrijheid. Fantastische graphics, geluid, setting. Deze spellen hebben me zeker 4 muizen gekost!

Stunts
Voor die tijd een knappe simulator. De grote kracht: in een handomdraai je eigen banen maken. En die fantastische replays van je sprongen!

Half-Life
Moet ik daar ECHT nog iets over zeggen? Vooruit dan: enige spel dat ik 4x heb uitgespeeld...

Dune 2
Voor mij persoonlijk de moeder aller strategiespellen. Ik ken het verhaal van Dune geeneens, dus het was de pure gameplay die het hem deed. (Bijna alle strategie betekent voor mij slechts een ander jasje van Dune 2.)

En nog iets klassieker:
Jet-Set Willy
Boulder Dash
Lieve help, wat waren die oude platformers frustrerend! Maar of ik ze gespeeld heb...
Van JSW hield ik zelfs een handgetekende plattegrond van alle kamers bij!

En nu twee voorbeelden die aangeven wat de mogelijkheden van spellen heden ten dage zijn:
World of Warcraft
Ik ben al na 2,5 maanden gestopt met spelen, omdat het ten koste van andere hobby's en activiteiten ging. Ik had zoiets van: "27 jaar nu, ik moet niet zoveel tijd meer verdoen met spelletjes!" En ik was geeneens zo fanatiek, hoor, vergeleken met anderen!
Ik heb nu nog steeds heimwee naar de WoW-wereld, als ik eerlijk ben. Het was ook de eerste online RPG voor mij, dus de openbaring van een online community was groot. En die sfeer....

GTA: San Andreas (Vice City nooit gespeeld)
Wat een ongeloofelijk mooie wereld, grote vrijheid, sterke actie, goeie humor, heerlijke muziek, etc. Dit spel heeft (aan het oppervlak althans) bijna alles wat een modern spel te bieden kan hebben. De gameplay is ietsjes minder, maar dat maakt de ervaring er niet minder om. Groots!

Maar de leukste spellenreeks blijft toch wel...
De NHL Series van EA Sports.
Een verrassende keus, niet?
Ik ben al sinds 1993 een trouw speler. De serie heeft flink wat ups (94, 95, 2000, 2002, 2004) en downs (97, 2001, 2003, 2005) gehad, maar niettemin is dit het leukste spel aller tijden voor mij. Samen met mijn broertje in 1 team, tegen de computer. Uren, dagen, weken, maanden heeft het me gekost, maar ik heb de sport ijshockey dankzij deze spellen enorm leren waarderen. Ik kan nu naar uitzendingen van de NHL kijken en anekdotes en eigenaardigheden van spelers noemen die ik voor het eerst live zie spelen. Ongeloofelijk...

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik vond de Hitman serie (Codename 47, Silent Assassin en Contracts) wel okee; omdat je daarbij ook 'gewoon' tussen de tegenstanders kan lopen en dergelijke. Als je niets doet; doen zij ook niets, je loopt lekker door gebouwtjes heen tussen de mannetjes door en pas als je begint met schieten krijg je ze allemaal achter je aan :P.

Toen ik daarna weer een normale shooter speelde vond ik het echt heel irritant dat ik echt nooit bij zo'n mannetje in de buurt kwam, maar gewoon alleen maar hoefde te schieten.

Verder zijn Worms2 en GTA 1 en 2 natuurlijk toppertjes. Perfect om met z'n tweeën op elkaar in te hakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:33

mace

Sapere Aude

Lucasarts adventures, zoals day of the tentacle, sam and max, full throttle, monkey island.

De humor in deze spellen is gewoon geweldig, goede voice acting en een leuk script, de gameplay is wat simpel, maar wel super lollig om te doen. Bijvoorbeeld in sam&max zit je op een gegeven moment in the tunnel of love, als je verder wilt, moet je je maatje max, een konijn, in het water dopen en vervolgens in de stoppenkast rammen om verder te komen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tripp
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-03-2024

Tripp

Wreah

haha je avater, dat was ook een vet spel: double dragon 2. Heb ik me goed mee vermaakt destijds op een (geleende) NES. Met zijn 2en oldskool andere ventjes raggen met van die 8 bit knokgeluiden. Beter kan haast niet :D. Ooit 1 keer uitgespeeld door in 2playermode aan het begin de andere player kapot te slaan waardoor jij extra levens kreeg :P.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McGryphon
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 27-08 14:23

McGryphon

Veul vrouwkes!

Quake 2, heb dat spel veel te vaak tot diep in de nacht zitten spelen in een verder donkere kamer. Als er opeens zon idioot met een enorme gun op je af komt rennen geeft een kick :)

https://www.twitch.tv/mcgryphon voor onregelmatige modelbouw, houtbewerking, pyrografie en andere knutsel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Full Throttle
Wat heb ik genoten van deze game op een pentium75 :) Dit is echt zo een game voor mij die door de sfeer, bleef boeien. Geweldige game, die hele motor wereld en dat zoeken in die typische omgevingen. Echt zo een game die gespeeld moet worden om er achter te komen dat het zo geweldig is. Krijg gelijk weer kriebels...

Final Fantasy VII
1 game die de hele PS1 voor mij dé topper maakte, ook weer zo een game met zijn eigen typische sfeer. Dat gevoel toen bijv. dat ene vrouwtje (vraag de naam niet) dood ging en in de diepte weg zakte...De delen erna hebben mij neit meer zo kunnen pakken.

Tomb Raider II
Ook zo een topper, waar ik vele zondagen aan heb gespendeerd. Ik denk vooral terug aan het moment toen ik voor het eerst in venetie kwam (level 2), een hele apekooi van gebouwen om te onderzoeken! En dat speedbootje! :)

Mario
De basis van alle mario's, het begin op de NES. Uitleg laat ik achterwege. :)

Sonic Adventure
De dreamcast was 1 dag uit, deze game werd opgestart en mijn mond viel open. Ik denk terug aan snelle gameplay, scherpe textures en leuke eindbaasjes. Zwaar van genoten.

Prisoner of Ice
Een adventure op de pc, die begon in een duikboot. Deze game had soms van die doorbijt stukjes waar je gek van werd, en dan opeens zag je dat het bijv. om 1 boek ging in een hele boeken kast. Klinkt waardeloos, maar deze game heb ik toch vele malen uitgespeeld. Moeilijk uit te leggen topper.

Dune (2)
Heerlijke game op planeten, waar lkkr gebouwd kon worden. Een echte rts topper in mijn ogen.

Half Life 2
De meeste recente in mijn lijstje. Dit is zo een game waarbij ik na uren gamen nog met me mond open viel van het beeld. Het ziet er allemaal zo mooi uit, en het speelt ook allemaal lekker. Dit is zo een game die mijn videokaart van bijna 600 euro helemaal waard maakte.

Ik zal vast wel een paar titels vergeten zijn, maar deze schoten mijn als eerst binnen. Het valt me ook op dat al die "toppers", toppers zijn op het moment dat je ze voor het eerste door speelt. Als ik nu bijv. TRII zal spelen is het niet meer zo geweldig als toen, terwijl ik het toch 1 van de mooiste games (ervaringen) vindt. "aller tijden" is dan ook aller relatief . :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 22:05
Call of Duty
Gewoon een heerlijke WO II sfeer. CoD2 heb ik nog niet binnen dus daar kan ik nog geen oordeel over geven.

Medal of Honor - Allied Assault
Voordat CoD in beeld kwam, was dit mijn favoriet.

Rome - Total War
Is waarschijnlijk toch wel mijn all-time favoriet. De heerlijke massale battles die je kunt spelen zijn gewoon weg fantastisch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NaZ-
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

NaZ-

Hoeblablahoeblabla

Alle Grand Theft Auto series! Zelfs de eerste waar je alles van bovenaf zag :D. En de vrijheid die je in mijn ogen gewoon hebt, geweldig :P. Gewoon een crimineeltje spelen >:)

Verder Soldier of Fortune (2), enige spel dat ik af en toe nog steeds speel :). Werkt dus erg verslavend bij mij..

Verder ben ik niet zo'n gamer..'k ben eigenlijk veel te snel uitgekeken op een spel, misschien omdat ik het niet goed ken :+.

@ Blue2k; TIM! JA vet spel _/-\o_ , ben ik vroeger weken lang zoet mee geweest :+. En volgens mij heb ik hem nooit uitgespeeld O-). Misschien strax eens op zolder naar die diskette zoeken :Y)

AMD Pentium 4 32+, 2056MB DDR-ROM, 60INCH HD, Logitech Muis, MS-Toeter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BF 1942 DC (LION) server ip:217.123.19.66 port:4711
admins zijn nederlanders!

dit is een capture the flag mode schietend vanuit een jeep helicopter alleen of met meerdere
de vlag pakken en veroveren waar je punten voor krijgt natuurlijk ook lopend mes bazooka pistool
c4 kit granaten .50 machinegeweren echt superspel ik heb ook bf2 maar dc vind ik persoonlijk het leukst om te spelen online zeer gedetaileerd spel met veel mogenlijkheden betreffend zwemmend
liggend springend uit een f16 of apache (F9) parachute aanrader!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvk
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

bvk

Het gaat nooit snel genoeg!

Gave herinneringen:

-Descent 2: De eindbazen waren verdomd moeilijk en je werd helemaal dol gemaakt door die Thief Bot...

-Grand Prix 2: Ik denk zo'n beetje de eerst echte F1 sim, trainingen, warm-ups en dan de race van 2uur lang, weg sociale leven ;)

Tegenwoordig vermaak ik me het meest met Battlefield 2, Halflife 2 (en de andere Source shooters) en uiteraard Grandprix 4...

Ook een klassieker, maar eigenlijk geen spel te noemen: Falcon 4 (F16 sim). Speel ik al 5 jaar, dus misschien voor mij wel de winner qua houdbaarheids gehalte?

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Lees de topicwarning nog eens heel goed...

[ Voor 81% gewijzigd door Crash op 13-11-2005 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Refragmental
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-06 15:15
Modbreak:Zie ^^^

[ Voor 94% gewijzigd door Crash op 13-11-2005 19:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 13 november 2005 @ 16:53:
Final Fantasy VII
1 game die de hele PS1 voor mij dé topper maakte, ook weer zo een game met zijn eigen typische sfeer. Dat gevoel toen bijv. dat ene vrouwtje (vraag de naam niet) dood ging en in de diepte weg zakte...De delen erna hebben mij neit meer zo kunnen pakken.
Aeris :)

Afbeeldingslocatie: http://www.ffcompendium.com/chara/7-aeris-a.jpg

De meisjes in FF VII waren best wel schattig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:04

Acid_Burn

uhuh

Multiplayer: Quake2/3 met daarachter UT2k4 Daar kan voor mij niks tegen op. UT99 vond ik echt rot spelen, maar dat komt denk ik omdat ik Q2/3 gewend ben. Andersom geld denk ik hetzelfde, als ik op de mensen op LAN's afga :)

Singleplayer:HL2 vond/vind ik echt leuk, goeie physics engine, leuk verhaal. Halo heeft me ook aangenaam verrast. Dit was voor mij voor het eerst in hele lange tijd dat ik echt steeds verder wilde komen en daardoor ook uitgespeeld heb. Afgezien van 2 saaie repetatieve stukjes een toppertje. Area51 vond ik leuk omdat je daar een soort dagboek van het karakter meemaakte.

Adventures: De oude Leisure Suit Larry en Space Quest series. Dat vond ik nou echt leuke adventures met coole humor. Laatst weer opgeduikeld en speciaal daarvoor een Roland MT-32 MIDI module gekocht :). Monkey Island mag hier natuurlijk ook niet vergeten worden.

Oude games: Digger en Blockout. Allemachtig wat heb ik daar een hoop tijd mee verspeeld in mijn jeugd :D Zwaar verslavende kost.

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rome total war
Als er 1 game is die ik echt altijd goed vind dan is het Rome wel. Ten eerste houd ik van strategie spellen maar dit spel is wel zooo perfect uitgewerkt, ik denk dat ik nu een uurtje of 200 misschien meer hebt gespeeld, maar na al die tijd ontdek ik nog steeds dingen voor je opstellingen of om je steden koest te houden. De gameplay is fantastisch (camera vooral), de diversiteit tussen de campaign-map, de veldslagen in het veld en de belegeringen vind ik ook geweldig en ik kan nu van alle volken, alle soorten troepen troepen herkennen en de specialiteiten+bestrijding noemen. B) 8)7 Historisch is het goed, maar ook het feit dat je met een bepaalde opstelling of aanval gewoon een veel groter leger kan vernietigen (=realistisch) vind ik gewoon tof!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:56
Freelancer
De beste adventure/actie game ooit. Perfecte nalans tussen die 2, veel vrijheid, voldoende mogelijkheden je uit te leven en een dijk van een verhaal.

Red faction
Ook weer een goede actiegame met een leuk verhaal erin. Veel minder vrijheid dan Freelancer, maar een zo mogelijk nog meezuigender verhaal.

Empires: Dawn of the Modern World
Al het goede van games zoals de Age of Empires series, Empire Earth, CnC culmineerd is deze game. De beste game in z'n soort.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Streets of rage 1/2/3 op Sega Genesis en Tetris op GameBoy, deze spellen heb ik met plezier helemaal grijs gespeeld 2 controllers versleten :)

Op de PC zou Duke Nukem 3D mij leukste spel allertijden zijn, de gameplay de humor maakte dat spel echt geweldig.

Ik hoop nogsteeds op Duke Nukem "Whenever"

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:02
Everquest

Het originele everquest was een van de eerste spelen die ik erg veel heb gespeeld. Via een vriend van ouders mee in aanraking gekomen. Het was echt geweldig om de wondere wereld van everquest te verkennen en met al die mensen te chatten en samen te werken.
Later werd het "raiden" ook steeds leuker en kwam ik in betere guilds waardoor alles nog leuker werd. Uiteindelijk zelfs 2 vrienden zover gekregen dan ze het ook gingen spelen,tot wanhoop van die ouders.
Toen ik begon waren mmorpgs in europa/nederland totaal niet bekend,dus het was ook wel leuk om iets te spelen waar niemand iets van wist. Ik was 14 geloof ik toen ik begon(ben nu 20) dus dat zal er wel aan bijgedragen hebben

Ceasar 3
Ik vond en vind geschiedenis helemaal geweldig,dus vond het ook super om zelf een romeinse stad op te bouwen. Te stad kwam ook helemaal te leven en alles zag er erg leuk uit. Zelfs nog aan me geschiedenis leerares gevraagt of dingen ingame wel klopte met de werkelijkheid B)

Theme hospital en Dungeon keeper
Alle 2 geweldige spellen van bullfrog. Inprinciepe werken ze alle 2 hetzelfde,alleen is het doe erg verschillend!
De animaties van de 2 games droegen voor een groot deel bij aan de lol. In dungeon keeper kon je een soort dik monster krijgen die giftige scheeten liet die zich als een grote wolk verspreiden _/-\o_
In theme hospital had je mannetjes met een opgezwolle hoofd. De oplossing was door een gaatje in het hoofd prikken waardoor alle lucht eruit liep en het hoofd helemaal slap werd,om het vervolgens weer tot normale grote op te blazen :D _/-\o_

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Voor mij zijn dat de Wing Commander serie, zijn tijd eigenlijk ver vooruit en de spellen hebben meer gekost dan dat de film kostte.
Vraag me alleen af met de remake rage (zowel films als muziek) waarom ze dat niet bij spellen doen, alleen van Larry, space-, king- als policequest 1 hebben ze een keer een VGAremake gemaakt.

Verder Settlers serie, uitdagend spel die nog steeds leuk zijn om te spelen.

Monkey Island Serie, sublieme adventures met goede humor en leuke puzzels (en je kan niet doodgaan).

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Deus Ex

Zonder twijfel de beste FPS die ik ooit heb gespeeld, en één van de weinige die ik helemaal heb uitgespeeld. En toen nog een keer, een toen nog een keer. Raad eens welk spel ik nu aan het spelen ben? Juistem. :P

Het enorme gevoel van vrijheid die de game je geeft, de stealthmogelijkheden en de upgrades, allemaal fantastisch. In het begin zuigen de wapens enorm, omdat je gewoon de skills nog niet hebt om die goed te bedienen. Dus zul je dichtbij moeten sluipen om überhaupt iets te kunnen raken. _/-\o_

Ook de muziek is zeker de moeite waard, en vult (of bepaald?) de sfeer erg goed aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-09 12:47
Worms: de eerste
De geluiden waren mooi, en de bazooka's nog krachtig. Alles kan meer inpakt. Bij worms 2 was het ook nog wel leuk maar toen ze 3d gingen ben ik gestopt. De lol was er wel af. Soms nog op een beamer gespeeld, zeker onder het genot van een drankje ontzettend gaaf

Syndicate
Grafisch ontzettend goed voor die tijd (VGA), en zag er stoer uit. 4 mannen in lange jassen met miniguns :D Gameplay was logisch en simpel. Vooral het upgraden van je mannen dmv mechanische onderdelen vond ik leuk

Pinball fantasies (met name de stones 'n bones kast)
Flipper ben ik sowieso verslaafd aan (ik heb nu ook een echte kast :D ) maar deze was ivm de epic series veel realisters en speelbaarder. Deze kasten waren mooi gemaakt met veel details en natuurlijk veel ramps. Watt het belangrijkse is aan een kast

Verder C&C series
Strategy zoals het hoort te zijn, lekker oorlog voeren. Zeker met red alert toen ze het tournament begon was mooi. Meer dan 8 uur per dag spelen (buiten school om) Ik heb destijds wel in de top 10 gestaan.

if broken it is, fix it you should

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zelda: Ocarina of Time

Zonder meer een van de beste, en meest complete, games aller tijden; Groot, leuke varierende gameplay, leuk verhaal, goede sfeer. Eigenlijk alles wat een game nodig heeft.

HalfLife

Was toendertijd zo vernieuwend, grafisch een pareltje en de Mod Day of Defeat (beta 3) ook helemaal gaar gespeeld.

Metroid Prime

De beste First Person Shooter op de Consoles ooit.

Goldeneye

De beste Multiplayer First Person Shooter op de Consoles ooit.

Americas Army

Is op Europees Clan niveau de vetste Multiplayer First Person Shooter op de PC ooit.

Total Annihilation

De meest lompe RTS battles ooit gespeeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AntonH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13-08-2022
Even mijn vorige post goedmaken, want toen stond die topicwarning er nog niet 8).

Stunts
Het allereerste spel waarbij je zelf kon beslissen op wat voor banen je ging racen. In een paar minuten had je de mooiste circuits in elkaar gezet. Dit spel speelde ik nog vanaf een diskette :*).

Commander Keen
Wat mij betreft nog steeds de allerbeste platformserie. Grappige en kleurrijke graphics en het leveldesign was gewoon geweldig. Altijd was het weer een voldoening als je één van de zes delen (excl. Keen's dreams - deze was wat minder) had uitgespeeld.

Doom 1 & 2
Gameplay is zo erg veel beter dan de gameplay van Doom 3. Nog steeds speel ik deze twee games op mijn pc. De graphics waren voor de tijd erg goed net als de soundtrack. Lekker horden monsters afknallen over een LAN met drie medespelers :Y).

GTA 1 & 2
Gameplay is erg uitgebreid en weer is het erg leuk om over multiplayer te doen.

Quake 3
Onovertroffen multiplayerspel (behalve door Half-Life dan ;)).

Half-Life
Geweldige singleplayer en multiplayer. Bovendien worden er nog steeds nieuwe mods voor dit spel gemaakt. Verder leg ik niets meer uit over deze game, want de naam zegt al wel genoeg.

Half-Life 2
Veelzijdige gameplay, geweldige graphics en physics. Terecht game of the year _/-\o_.

Red Alert
Hoe kan ik deze nou weer vergeten |:(. Dit spel heb ik uren gespeeld op de oude AMD 486 DX4-100MHz. De cd's zijn grijsgedraaid, het hoesje valt uit elkaar, maar het boekje zit nog in elkaar. Geweldige fmv's, verslavende gameplay en goede soundtrack (hellmarch anyone?). Nog steeds erg leuk over een LAN.

Nog een paar toevoegingen:
No One Lives Forever 1 & 2
Super veel humor in deze game. Bovendien waren de graphics erg vooruitstrevend. Deze serie hoort nog steeds bij mijn lievelingsspellen. Typisch James Bond sfeertje, daarom hoop ik dan ook dat Monolith na F.E.A.R. nu bezig gaat met het derde deel (met F.E.A.R. is btw helemaal niets mis hoor, maar de NOLF sfeer is gewoon veel leuker).

SiN
Nog zo'n spel die ik heel erg veel heb gespeeld op mijn oude Pentium 200MMX met Voodoo3. Dit spel had een aantal leuke verassingen, namelijk leuke puzzels, een hackgedeelte en supervermakelijke conversaties tussen Blade en JC. Als ik even flauw was van Half-Life ging ik weer een poosje SiN spelen.

GTA 3 & Vice City
Hoewel ik GTA 1 & 2 al eerder heb genoemd, hebben deze twee games ook recht op een plekje in dit topic. De overgang van 2d naar 3d was gewoon zo ontzettend cool, want je had voor het eerst in een 3d-spel de ultieme vrijheid. Dit werd nog beter in Vice City, want toen kon je ook nog eens vliegen. Helaas zijn er nog steeds geen goede multiplayer mods/patches verschenen, want MTA is erg leuk alleen heb je erg veel last van lag. San Andreas vond ik ook erg leuk (nog niet uitgespeeld ;)), maar deze was lang niet zo verslavend als de andere twee delen. Dit komt denk ik doordat de setting me minder aanspreekt en de slechte soundtrack. Bovendien is de nieuwigheid er intussen ook wel een beetje af. Op naar deel 4.

[ Voor 44% gewijzigd door AntonH op 14-11-2005 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

Transport Tycoon Deluxe :
Vanwege het feit dat het net Friese Vlag Breaker is. Je kunt het echt overal tussendoor spelen :D. Het draait overal, en is ongeveer 15 MB dus het hele spel op USB-stick is niet ondenkbaar ! Echt een topper!

De Zelda's:
Ooit wordt het verhaal afgezaagd, dacht ik. En toen kwamen ze met die maskers en voor ik het wist zat ik weer 10 uur achtereen achter een console ! Met name OoT en die versie op de SNES zijn te goed gewoon :).

Mohaa:
De community was sterk (ooit) en het is beresimpel. Een goede shooter, met nog steeds redelijk graphics, en de lean-optie is een verademing !

Jagged Alliance:
De serie's van JA waren gewoon kick. Meer hoef je er niet over te zeggen. Je huurt een team merc's, en gaat op het eiland met gemixt RTS en RPG elementen een dictator te lijf. Heel veel verschillende merc's met allemaal uitgewerkte persooinlijkheden maakt deze games tot echte toppers !

GTA : Vice City:
De sfeer, de lucht, de hoeveelheden mensen, de vrijheid, de humor, de wapens, de auto's ..... need I say more ?

Splinter Cell:
De reeks van splinter cell is mede door de goede verhaallijn en het feit dat je MOET stealthen een heerlijk spel! Nog nooit zoveel gebruik gemaakt van quick-load en save.

Warcraft 2:
Vergeet deel 3 maar. Orcs tegen human's en keihard no-nonse knokken. Heerlijke RTS, zeker voor multiplayer!

Metroid:
Dit spel op de NES was z'n tijd qua graphics misschien niet ver vooruit, maar wederom maakt een heel sterke verhaallijn dit meer dan goed! De interactie was goed, en makkelijk was het spel geenzins. Ik heb hier HEEL lang aan gezeten :).

Killer Instinct:
Dit spel op de SNES was grafisch voor die tijd erg netjes, de muziek opzwepend, en je kon hele kicke combo's uitvoeren, wat een gaaf extra tintje aan de game gaf! Dat zijn ook de redenen waarom ik het nog wel eens speel.

Syndicate:
Grof. Cyborgs in lange jassen, mensen overhalen, auto's van de weg halen en heel, heeel veel schietwerk. Lekker spel was dat! Grafisch trouwens ook erg goed :).

Dark Omen:
Lijkt totaal niet op het origineel (table top game, welke ik ook speel :)), maar het speelde goed weg. Ook weer een hele moeilijke game omdat strategie ECHT een vereiste was!

Stunts:
Lekker banen in elkaar smijten met loopings, kurkentrekkers en al die ongein, en er dan keihard overheen scheuren met je snelste kar. En als je tegen een gebouw tot stilstand kwam dan was de replay extra kick!

Settlers:

Met name deel 2 was ongekend mooi voor zijn tijd (moest alleen wel SVGA-modus aankunnen), alleen erg onhandig omdat de enige multiplay optie bestond uit 2 muizen (jah muizen) op 1 PC. 8)7 De reeks heeft voor de rest aardig voortgeborduurd op het principe "dorpje-bouwen", en ook met HoK vind ik dat ze best een goed spel hebben afgeleverd.

Chaos Overlords:
Bij de meesten waarschijnlijk totaal onbekend, maar erg goed. Strategisch spelletje waar in je probeerde een stad over te nemen met bendes, en huurlingen, die bestonden uit allerlei soort gespuis. Denk aan foute tekenaars en clowns, of de nieuwe prototypen terminator en een medewerker van afvaldienst. Erg goed spel ook!

Er zijn natuurlijk nog een dozein meer spellen, maar daar kom ik wel op :D

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stuff
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-06-2010

Stuff

*ploink*

Het spel dat ik een beetje mis is Star Control 2. Graphics waren erg goed, music was helemaal geweldig en je had space shooter and adventure elementen. Ik heb toch wat uurtjes doorgebracht met het spelen van dit spel. In die tijd was er nog geen internet waar je complete solves kon downloaden, dus je moest alles zelf uitzoeken, maar dit maakte het spel wel veel leuker.

http://www.classicgaming.com/starcontrol/sc2/
Geweldige site met veel informatie over het spel.

http://sc2.sourceforge.net/
Een hedendaagse port van het spel.

[ Voor 26% gewijzigd door Stuff op 13-11-2005 22:06 ]

http://www.vado.org -- Videogames are a conduit for the soul. They expand our lives, channel our imagination, test our skillz. Games exist as a channel for the boundless energy of people all over the world. -MegaTokyo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zwik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 13:13

zwik

randomized

Omikron - The Nomad Soul
Hele gave game voor zijn tijd. Grote 3D stad waarin je ook nog ens in heel veel gebouwen kunt lopen. Wat later pas in de GTA series kon. Verder zit er goede muziek bij van David Bowie. Weinig mensen hebben deze game gespeeld volgens mij. Maar toch erg gaaf :) .

Deze game is van Quanticdream trouwens.

[ Voor 7% gewijzigd door zwik op 13-11-2005 22:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Laatst online: 31-08 19:17
Psycho Pinball

De beste en meest geschifte pinball ooit, met het beste evenwicht tussen redelijk mooie grafx, sfeervolle kasten met een eigen karakter, mogelijkheid tot linken van de tafels, veel mogelijkheden maar toch laagdrempelig, superfijne pixelart spelletjes, en humor met hoog roflol gehalte.

En het best van al: het runt in dosbox. nu nog steeds op mijn pc.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MantaMania
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-05-2024

MantaMania

Pray Hard

Pirates op de amiga

Geweldig spel continue je vloot uitbreiden met grote oorlogs schepen, (alhoewel je alles deed in een sloop omdat ie zo vreselijk snel was). Schatten zoeken zwaard vechten en een vrouw zoeken.
Had hele kaarten en schema's thuis liggen.

Sam en max
voor de vreselijk goeie humor en de grappige spelletjes tussen door zoals wack een rat kon dat gewoon ook uren doen.

Rainbow island
ook een amiga spel super spel eindeloos door gaan met mobs killen om in de meest vreselijk gekleurde landjes eindelijk bij de eind boss te komen waar je continue op dood ging na 2 uur spelen.
Was ook het aller eerste spel wat we daarop hadden dat scheelt ook he ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:38

Basszje

Reisvaap!]

Civilization

Het beste spel ooit. Strategisch vernuft is verplicht, ingewikkeld maar begrijpbaar en verschrikkelijk verslavend. Bovendien heb je constant het idee om wat nieuws uit te gaan proberen of gewoon beetje de heerser uit te hangen. Goed in balans ook qua wat je kan en moet doen.

Simcity

Ook zeer verslavend. Bovendien leuk om je stad te zien groeien en veranderen met allerlei dingen die je kan regelen en doen. Ik ben zowiezo al een logistieke nerd en dan kom je wel aan je trekken.

Transport Tycoon
80 treinen op één systeem rijdende zien te krijgen. Nuff said.

Unreal Tournament '99

De best gebalanceerde shooters. Instagib Capture the Flag blijft het leukste speltype om online te spelen. Deze is daar erg sterk in

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14:16

Erikie

www.erikie.nl

eve online (mmorpg)

nuff said :)

maar m'n motivatie. k speel het bijna 3 jaar (ok 3.5 jaar met beta erbij :) ), en ik ben het nog steeds niet zat.. En waarom niet? omdat er enorm veel spel elementen in zitten die je autonoom of met meerdere mensen kan spelen en die ieder voor zich persoonlijk ervaart. Het spel is wel een soort van geld based. Je kunt veel geld verdienen, maar ook veel geld verliezen.

Het massieve van het spel vind ik geweldig, alhoewel ik nu in een klein groepje speel van pak m beet totaal 40 mensen tegenover 17.000 (90k subscribers) andere mensen :). Maar ik heb ook vaak genoeg in dikke fleetbattles gespeeld van pak m beet 200 man, waarbij de spanning enorm is omdat je een paar uur loopt te azen voordat ze (of wij) eindelijk te durven vechten :). Het spel is gelukkig niet alleen maar pvp based, je kunt ook erg goed traden met een vrij goede en realistische markt. Ook kun je je in hier specializeren, en de markt bestaat uit player gemaakte spullen. Dus iedereen heeft wat te doen in eve. Het is een soort weerspiegeling van onze wereld, maar dan in de ruimte, en dat vind ik sowieso zeer fascinerend.

Verder is de community volwassen en gezellig, en niet zoals in andere mmorpgs zoals wow. Dat is eigenlijk wel de grootste rol die me nog steeds trekt in eve-online. Het is misschien een soort overlevingsdrang die me bezig houdt. En of dat goed is, ik weet het nog steeds niet, maar ja, als ik er gelukkig door word dan maakt het toch niet uit? :)

-----------
anyway, huiswerk maken heeft geloof ik nu wel de prioriteit :(
Basszje schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:05:

Transport Tycoon
80 treinen op één systeem rijdende zien te krijgen. Nuff said.
ownage :) ... te vet, maar na 8 uur naar je geoptimaliseerde goed stromende efficiente treinbaan mag je opeens alles gaan vervangen door maglevs, en dat is best een ruk werk :)

[ Voor 14% gewijzigd door Erikie op 14-11-2005 17:12 ]

traktor scratch!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clush
  • Laatst online: 22:25

Clush

Do as I say...

Paar klassiekers die ook op mijn lijstje voor zouden komen zijn al genoemd (Half Life, C&C, Baldur's Gate 2, Call of Duty, Max Payne)... daar ga ik verder niet op in. Welke ik nog mis en volgens mij echt tot de top aller tijden behoren zijn de volgende:

Outcast: Simpelweg overdonderende 3rd-person shooter gemaakt door het Belgische Appeal Software. De enorme bewegingsvrijheid, adembenemende omgevingen, voldoende RPG invloeden om de spelervaring compleet te maken, soundtrack van ongekende kwaliteit (gemaakt door het moskou's symphonie-orkest) en een goed verhaal maken dit spel tot 1 van de meest ondergewaardeerde spellen ooit. met een beetje geluk kan je dit spel nog vinden in de budgetbakken voor zo'n 5 euro... dit is het meer dan waard, al was het alleen maar voor de soundtrack (die op een aparte muziek cd wordt bijgeleverd). Ongelooflijk spijtig dat deel 2 moest worden afgevoerd...

Deus Ex (1): Need I say more? Errr, ok dan :D... Ongekende bewegingsvrijheid, er zijn minstens 5 manieren om elke willekeurige opdracht te volbrengen, en meer dan de helft van de opdrachten kies je toch al zelf. Simpelweg geweldig verhaal, goed uitgebalanceerde gameplay, adembenemende sfeer en een zeer degelijke soundtrack maken dit spel tot een volledig geslaagde kruising tussen RPG en First Person Shooter. Beste spel ooit, imho. Ongelooflijk spijtig dat ze deel 2 veel toegankelijker hebben geprobeerd te maken, waardoor het spel veel van de oorspronkelijke diepgang verloor... Deus Ex 2 is gewoon een goede shooter, niets minder, maar helaas ook niets meer.

... not as I do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Need For Speed III (HP)
C&C Tiberian Sun
StarCraft (Broodwar expansion)
Total Annihilation
Half Life (ESF mod, grappig voor op het LAN)
UT2004
Age of Empires I & II (Gold edition)

Need For Speed III (HP) omdat het voor op een LAN geinig is en vooral met de politie erbij, even kijken wie er de goeie skills had. De botsingen ook geinig

C&C Tiberian Sun, ook een zeer goed spel. Ook vaak op het LAN gedaan, zeer veel mogelijkheden...de muziek erin is ook goed!

StarCraft met de Broodwar expansion heb ik ook altijd op het LAN gespeeld, de zerglings zijn m'n favo de stemmen en geluiden zijn leuk gedaan, en ook hier weer is de muziek gewoon ownage.

Met Total Annihilation kon ik gewoon niet ophouden met de Arm campaign, gewoon verslavend leuk en ook weer goeie muziek, mijn vader heeft een paar keer de stekker eruit moeten halen :9.

Half Life heb ik nooit zegmaar ''normaal'' gespeeld, ik had er de Earth Special Forces mod bij. Altijd met m'n zusje multiplayer, de graphics waren voor die tijd prachtig! Het spel + de mod was in het begin wat lastig omdat het zo snel werkte.

Unreal Tournament 2004 is ook een geinig spel, ik had ook Unreal Tournament 2003 maar daar was ik de cds van kwijtgeraakt. De graphics zijn zeer mooi (vooral de maps in het universum!) de muziek en het taalgebruik is soms ook wel om te lachen, en een erg goede gameplay.

Age of Empires I & II waren ook van de goeie ouwe tijden, die twee spellen helemaal rotgespeeld ook voornamelijk Multiplayer, gewoon prachtig hoe ze de geschiedenis zo konden nabootsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De Zelda reeks, vind ik allemaal goed, zeker die op de snes.
Kan niet wachten op twilight princess. Kan er nachten mee door brengen.
Heb alleen majora's mask nog niet kunnen uitspelen. :P

Daarnaast de C&C series zijn bij mij ook zeer aantrekkelijk.
Zeker Generals met de multiplayer.

En als shoot um up. CoD de multiplayer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-09 12:39

DaWaN

'r you wicked ??

Grand Theft Auto 3
Een van de perfectste overgangen van een game van 2d naar 3d. DVD heeft vanaf 20 oktober non stop in mn PS2 gezeten tot Vice City uitkwam :) Bovendien gewoon een vette game om te doen, missies free roaming, lekker aso gedragen gewoon super vermakelijk :)
Metal Gear Solid
Ook één van mijn lievelings spellen, heb ik met groot verdriet uitgespeeld. Dit is gewoon de pioneer van de sluip spellen. Game is gewoon gaaf om te doen en barst van de diversie en kwaliteit :)

Ook heb ik veel Driver en Gran Turismo gedaan, ook hele leuke games. Je ziet dat ik meer op PS1 / PS2 gespeeld heb dan PC :)

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Biinjo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 15-07 22:14

Biinjo

Digital Native

De absolute klassiekers:

De allereerste Command and Conquer
- Dat was (en is.. voor zo ver hij nog verkrijgbaar is) gewoon de beste strategy game en ik geloof zelfs één van de eerste.
- Heerlijk lekker 2D (of 3D.. net hoe je het wil noemen, ik vind het nogal plat en dus 2D ;))

Theme Hospital
- Errug cool =P Die secretaresse is onwijs goed "Attention.. Patiens with bloothy head comming!"

De nieuwe(re) games:

Halo 1 (PC versie uiteraard..).
Vind ik gewoon nogsteeds een onwijs goeie shooter en het level Blood Gulch raak ik nog steeds niet op uitgekeken in de multiplayer. De singleplayer missions hebben ook een heel goed verhaal.

Quake 4
Vind ik gewoon errug stoer. Multiplayer doet me een beetje denken aan Unreal Tournament.

Unreal Tournament (2004)
Blijft een klassiekertje. Ik sluit me aan bij eerder genoemde redenen.

[edit]
Was ik ze bijna vergeten:
De hele GTA serie natuurlijk!
Reden: De talloze mogelijkheden in het spel. Vooral vanaf Liberty City. Het stelen van verschillende auto's, het vliegen in vliegtuigen... geweldig!

[ Voor 13% gewijzigd door Biinjo op 14-11-2005 17:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

toejam & earl : Panic on Funkotron....de SEGA versie uit 1991...echt über.
super muziekkie,..lekker simpel te spelen,..en zo melig als wat
die zal ik wat uren gespeelt hebben..haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sim City 4

Het is gewoon wat anders omdat het niet zo super destructief is en het eigenlijk om balans draait. Verder is het geweldig om je stad te zien groeien tot een goedlopend iets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:27

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Oei leuk :) Ik heb op punten een wat aparte smaak maar de volgende games staan bij mij wel hoog op de lijst met 'leukste games ooit'.

Stunts:
Al heel vaak genoemd maar ik heb zoveel plezier aan deze game. Echt hele herfstvakanties samen met een vriendje doorgebracht achter de pc, enorme banen maken en dan maar rijden/crashen/replays bekijken.

Wacky Wheels:
Nog niet eerder genoemd maar ook een game die ik te veel gespeelt heb. Wederom dagenlang met vrienden lopen racen tot in redelijke perfectie toe (rondetijden die max 0,3 sec uit elkaar lagen met 5 ronden :P). Heerlijke simpele race/kartgame met humor. Vooral ook erg leuk in mp-splitscreen omdat je elkaar kon vervelen met 'duivels' in andermans beeld.

Subspace:
Mijn eerste echte mp-ervaring. Subspace is een topdown space combat shooter (jaja :P). Heel simpel maar oh zo lekkere gameplay. DE reden van hoge telefoonrekeningen :P

SiN:
Wederom een aparte keus gok ik maar voor mij is SiN gewoon DE shooter met verhaal. F*ck Half-Life :P. Tegelijk uitgekomen (stonden ook samen op de Crazy Bytes die toen nog wel eens je klas doorgingen ;)) maar ik vond SiN veel aantrekkelijker. Tot op de dag van vandaag kom ik weinig mensen tegen die het snappen maar ik vond SiN simpelweg beter qua verhaal, qua feel, qua humor.

Soldier of Fortune:
Hoort er ook absoluut bij. Heerlijk geweldadig spel zonder overdrijven. Zag er toen mooi uit en zo'n beetje het eerste spel met echt fatsoenlijke hitzones. Tevens had het spel voor mij een demo die ik echt weken gespeeld heb (zowel sp als mp) en in het bezit van mijn all time favourite mp-mode, namelijk "Arsenal".

Mafia:
Imho een zwaar ondergewaarde spel. Qua sfeer is dit echt een ultieme topper. Je had een enorme stad waar je doorheen kon rijden. Stad ademde ook heel veel sfeer uit (jaren '30 Amerika) en was overal netjes verzorgd. Wat verder voor de spelervaring erg hielp waren de realistische auto's (je had, zeker in het begin, geen auto's die 3x zo hard konden als de rest van het verkeer) en het feit dat je aangehouden werd als je door rood reed. Verder gewoon hele wisselende maar leuke missies met een dijk van een verhaal waar je echt ingezogen werd.

Planescape: Torment:
Een van mijn alltime favourites. Simpelweg briljante RPG met zoveel sfeer en mooie dialogen. Een van de weinige spellen die voor tranen in je ogen kan zorgen (en seriously, het enige spel dat ik zou willen verplichten voor mensen als ze van RPG's houden, hij is zelfs nu nog goed speelbaar).

Baldur's Gate II:
Andere favoriete RPG. Gewoon simpelweg omdat hij zo ontzettend groot was en dat je zoveel mogelijkheden had. Voor mij tot nu toe de ultieme D&D ervaring. Ik schat dat ik in dit spel gauw 200 uur heb zitten en dan nog eens 50 uur voor de uitbreiding. Lekker sfeervol ook en zag er goed en verzorgd uit. Zeker als je tijd overhebt een aanrader.

Evil Genius:
Wederom een ondergewaardeerd spel hoewel begrijpelijk. Maar ik ben van mening dat de Dungeon Keeper achtige manier van spelen in combinatie met een Austin Powers niveau van een Evil Genius werkelijk geweldig was. Een ontzettend leuk spel dat de mogelijkheden bood om leuke traps te maken voor je vijanden en ondertussen de Evil Genius uit te hangen.

Prince of Persia:
De enige serie die ik op zou willen nemen. PoP 1 was destijds gewoon geweldig. Ik denk dat ik het eerste level nog helemaal blind kan doen. Hele vermakelijke platformgame. Ik heb die zaagbladen in mijn dromen te vaak voorbij zien komen iig :P. Deel 2 en deel 3D waren het voor mij iig duidelijk niet maar met "The Sands of Time" heb ik me weer erg vermaakt. Supermooi afgewerkte omgeving, hele mooie moves om je tegenstanders te verslaan en gewoon lekker platform-mode springen en klauteren. Van "Warrior Within" werd ik niet echt enthousiast maar "The Two Thrones" gaat dat weer goedmaken ;)

Zo, eigenlijk kan ik er nog wel 10 bijzetten maar laat ik het maar bij 10 games houden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MonkeySandwich
  • Laatst online: 09:50
Roamor schreef op zondag 13 november 2005 @ 18:38:
Deus Ex

Zonder twijfel de beste FPS die ik ooit heb gespeeld, en één van de weinige die ik helemaal heb uitgespeeld. En toen nog een keer, een toen nog een keer. Raad eens welk spel ik nu aan het spelen ben? Juistem. :P

Het enorme gevoel van vrijheid die de game je geeft, de stealthmogelijkheden en de upgrades, allemaal fantastisch. In het begin zuigen de wapens enorm, omdat je gewoon de skills nog niet hebt om die goed te bedienen. Dus zul je dichtbij moeten sluipen om überhaupt iets te kunnen raken. _/-\o_

Ook de muziek is zeker de moeite waard, en vult (of bepaald?) de sfeer erg goed aan.
_/-\o_ Zeker waar _/-\o_
Ook het verhaal is geweldig, Mooie complot theoriEN enzo! Ik ben de game helaas kwijt. En Deus Ex 2 zuigt enorm, en was gewoon een schaamteloze XBOX port, er zat helemaal geen Deus Ex feel meer in. .

[ Voor 5% gewijzigd door MonkeySandwich op 14-11-2005 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeRCT13
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 03-01 12:51
Grand Theft Auto III

Niets, maar dan ook niet kan de ervaring beschrijven toen ik dit spel in 2002 voor het allereerst opstartte: De vrijheid! Die stad! Eindelijk 3D. Nooit helemaal uitgespeeld, maar het blijft een toppertje, al was het alleen maar om rond te rijden. Mijns inziens veegt Liberty City de sfeer van de andere 3D GTA's met de vloer aan (brak Nederlands, maar je snapt wel mijn punt ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Alles wat met strategy had te maken:

Command & Conquer (allemaal, behalve de oude uitbreidingssets)

Allemaal gekocht, en grijs gedraaid. Uren en Uren, nachten na nachten de missies gespeeld. Het opbouwen van de bases, de troepenmacht, heerlijk :) Na RA geen gelijke meer gevonde :(

Civilization/Colonization:

Zelfde als hier boven eigenlijk. Niet dom schieten, maar tactisch denken.

Verder natuurlijk:

Warcraft
Theme Hospital _/-\o_
Theme park
Transport Tycoon
Sim City
Sim Farm
enz. enz.

Allemaal om de bovenstaande redenen.

Halo 2:

De meest recente. Ik speel het bijna elke dag een uurtje. Lekker Live knallen met vrienden, of zonder vrienden. Headset op, verstand op nul en gaan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The_Scarabial
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:57

The_Scarabial

MTB for life!

Oscar Mopperkont schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:47:
Death Rally
Hoewel het niet bedoelt was om met zijn 2-en tegelijk te spelen deden wij het toch altijd. Iemand stuurde en de andere persoon deed de turbo. Op die manier kon je elkaar lekker sarren. Het spel is gewoon snel verslavend.
dit spel was onnoemelijk vet, wij deden dit ook op dezelfde manier als jij het beschrijfd en idd erg verslavend :P

voor mij is:

Unreal Tournament

de eeuwige nummer 1, zo gigantisch veel gespeeld en nog steeds speel ik het

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Quake 3 vind ik het allerleukste spel, dit spel was echt een revolutie in gaming. Dit is het enige spel wat mij tot nu toe zo verslaafd heeft laten raken dat ik vele nachten tot de kleine uurtjes door fragde!

UT2K4 komt dicht in de buurt maar haalt het net niet bij mij..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dutchmega
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Max Payne 2
Bullettime en film noir verhaal :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rob1106
  • Laatst online: 22-04-2024
Modbreak:Lees de topicwarning nog eens heel goed.

[ Voor 91% gewijzigd door Crash op 14-11-2005 23:44 ]

Core i7 920 | Asus P6T Deluxe V2 | OCZ 6GB | EVGA 260GT 216c | OCZ Vertex 3 60GB | WD vRaptor 150GB | Adaptec 5805 - RAID5: 5,4TB | Lian-Li PC-A7110

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Starcraft broodwar (perfecte balance en gameplay)

Deze staat stipt op 1.

verder nog alle andere blizzard games. Quake 1, Counterstrike, Day of the tentacle.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Unreal Tournament :Y)

Ik speel het al 5 jaar :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

IceStorm schreef op maandag 14 november 2005 @ 18:25:
Evil Genius:
Wederom een ondergewaardeerd spel hoewel begrijpelijk. Maar ik ben van mening dat de Dungeon Keeper achtige manier van spelen in combinatie met een Austin Powers niveau van een Evil Genius werkelijk geweldig was. Een ontzettend leuk spel dat de mogelijkheden bood om leuke traps te maken voor je vijanden en ondertussen de Evil Genius uit te hangen.
Groot nadeel vond ik echter wel dat het vrijwel onmogelijk was om een goedlopende automatische organisatie neer te zetten. Als je alles goed trapte dan vloog ook je hele personeel werkelijk alle kanten op, deed je dat niet werden je deuren constant gekraakt. Dat was wel een minpuntje. En de levels zijn nogal redelijk veel keer hetzelflde. Desalniettemin wel een vermakelijk spel :)

Beware of listening to the imposter; you are undone if you once forget that the fruits of the earth belong to us all, and the earth itself to nobody.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HalfLife
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/en/thumb/5/57/Half-life-cover.jpg/230px-Half-life-cover.jpg
Vond deze veel spannender dan HL2. Het verhaal was ook veel meeslepender.

Prince of Persia
Afbeeldingslocatie: http://ouziel.blogs.com/photos/uncategorized/pop.jpg
Uren lang zitten om het zo snel mogelijk te doorlopen. Kan me niet meer voor de geest halen of je kon saven in het spel. Weet nog wel dat ik het super vet vond toen ik merkte dat je met die speciale potions langzaam naar beneden viel.

Worms
Afbeeldingslocatie: http://www.areamobile.de/images/spiele/thq_wireless/worms/200410051149worms_titel.jpg
Superleuk tegen huisgenoten over de LAN (Gescheld in de kamer naast je als je perfect een granaat naar binnen wist te mikken)

Lemming: The Tribes
Afbeeldingslocatie: http://www.vgmuseum.com/pics4/Lemmings%202%20-%20The%20Tribes%20(SS).gif
Weer zo’n spel waar ik te lang aan heb gezeten.

Grim Fandango
Afbeeldingslocatie: http://tim.grimfandango.net/grim/info/grimcast.jpg
Voor mij nog altijd de adventure met de mooiste, meest originele omgeving en prachtige film noir verhaal. Vond het zo ontzettend jammer toen ik hem had uitgespeeld. Ook super mooie soundtrack. (Ik kom zelf uit zuid-amerika en herken die typische folklore muziek)

Dune 2
Afbeeldingslocatie: http://www.flashback-aw.net/images/d/dune_2.gif
Leuk als je zo ver was dat je de helft van het scherm vol moest bouwen met powerplants om je enorme hoeveelheden turrets van stroom te voorzien. (zucht)

Stunts
Afbeeldingslocatie: http://www.ellosnuncaloharian.com/imagenes/logos/juegos/stunts.gif
Zo lang mogelijke baan maken met onmogelijke jump aan het einde over windmolens, flats etc. Vond die corckscrew toch altijd wel erg lastig. Het spel had wel hele vette Lamborghini LM002.

Commander Keen: Trilogy: Invasion of the Vorticons Marooned on Mars/The Earth Explodes/Keen must Die!
Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/cc314/oldcc314/pics/ss-ck101.gif
Geen idée hoeveel jaar ik van mijn leven hier aan kwijt ben geraakt;)

Commander Keen: Goodbye Galaxy! en The Armageddon Machine
Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/cc314/oldcc314/pics/ss-ck501.gif
Jaaa, vettere graphics en zelfs een onderwater level. Ik vond het alleen frustrerend dat ik in Keen 4 nog steeds niet in alle geheime levels weet te komen. (Oh ja bijna die mirage stad vergeten, super vet)

Commander Keen: Aliens Ate My Babysitter
Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/cc314/oldcc314/pics/ss-ck601.gif
Het ging maar door in die goede oude tijd. Dromen over pogo sticks in verre werelden. En die graphics waren voor die tijd echt mooi.

Aldo's Adventure Afbeeldingslocatie: http://www.mobygames.com/images/shots/original/1056134611-00.gif Een soort donkey kong clone. Ontzettend verslavend. Denk niet dat veel mensen hem kennen.

Full Throttle
Afbeeldingslocatie: http://www.cdaccess.com/gifs/pc/front/large/fullth.gif
Een van de vele Lucas Arts games van de oude stempel. Mooie game uit een tijd dat adventure nog voorop stond.

Indiana Jones and the faith of Atlantis/and the Last Crusade
Afbeeldingslocatie: http://www.dosgamesarchive.com/download/atlantis.gif
Nog mee Lucas Arts. De humor van deze spellen kan ik nog steeds waarderen.

Sam and Max
Afbeeldingslocatie: http://www.tentakelvilla.de/samnmax/sam1.jpg
Weird Wacky maar vooral hilarisch. Deze absurde adventure behoort tot mijn favorieten. Ik vind de humor gewoonweg geniaal. (Ze zijn nu trouwens bezig met een vervolg (deze keer echt!))

Monkey Island 1,2
Afbeeldingslocatie: http://db.cs.helsinki.fi/~ptmaksim/pege.ozbox.org/monkey/MONKEYISLAND.JPG
Spreekt voor zich denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonyEricsson
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:46
Myth 2

na zoveel jaren het enige spel dat nog steeds op mijn hdd zit
gewoon goede multiplay perfect gebalanceerd tussen de goed en kwaad
ook verhaal is uitmuntend ...zeg maar van lotr niveau
3 delen in totaal vormen 1 groot verhaal waarvan deel 2 toch wel de beste was imo

gfx zijn wel slecht nu , maar voor die tijd was het subliem (myth 1 ) myth 2 had enkele aanpassingen ook myth 3 had weer aanpassingen .....maar die had een buggy lehte besturing die de game de nek omdraaide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Clusharaw schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:16:
Paar klassiekers die ook op mijn lijstje voor zouden komen zijn al genoemd (Half Life, C&C, Baldur's Gate 2, Call of Duty, Max Payne)... daar ga ik verder niet op in. Welke ik nog mis en volgens mij echt tot de top aller tijden behoren zijn de volgende:

Outcast: Simpelweg overdonderende 3rd-person shooter gemaakt door het Belgische Appeal Software. De enorme bewegingsvrijheid, adembenemende omgevingen, voldoende RPG invloeden om de spelervaring compleet te maken, soundtrack van ongekende kwaliteit (gemaakt door het moskou's symphonie-orkest) en een goed verhaal maken dit spel tot 1 van de meest ondergewaardeerde spellen ooit. met een beetje geluk kan je dit spel nog vinden in de budgetbakken voor zo'n 5 euro... dit is het meer dan waard, al was het alleen maar voor de soundtrack (die op een aparte muziek cd wordt bijgeleverd). Ongelooflijk spijtig dat deel 2 moest worden afgevoerd...
Was ik deze even schaamteloos vergeten....wat een meesterwerk was en is dit nog steeds zeg

Dus nu heb ik 2 absolute toppers: System Shock 1 en Outcast

Outcast voor mij (en zoals hierboven gezegd): de vrijheid die je had, en hier was het de graphics die ook de gameplay fenomenaal ondersteunde!!
Mijn gedenkwaardige momenten:
- Het gevoel hebben dat je bijna in een soort verhaal werd meegetrokken. Dit ging veel verder dan het gevoel hebben dat je in een film speelde.
- De AI was voor die tijd best wel te doen!
- Die vlucht op die vogel en dan de manier waarop hij afstapte _/-\o_ :D
-Het kunnen helemaal omlopen en de vijand totaal van “achteren” verassen… (ga alsjeblieft niet doordenken) _/-\o_
-Je mbv een rendier grote afstanden kon afleggen _/-\o_
-Die einde… (Die tekst wat ie opnoemt vlak voor het eindgevecht "let's stop the foreplay and let's start the slamming") _/-\o_
- De oorspronkelijke makers van het spel waren Belgen dacht ik, en in de intro refereerde de hoofdrol speler er op een grappige manier naar" :D
- De 3d die mijn bek deed opvallen toen!! (weer een game die op veel punten zijn tijd toen ver vooruit was) _/-\o_

Man oh man dat ik outcast schaamteloos “vergat” …
Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/smileys/frusty.gif

Echt ronduit bizar…Geen deel 3 van system shock….. geen deel 2 van outcast…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Devil may Cry staat echt boven aan het lijstje van top games, echt het kickste spel ooit gemaakt.

Ten eerste is het duivels moeilijk, helaas zie je weinig moeilijke games meer. Ten tweede de sfeer van het spel, echt fantastisch, coole locatie's, coole tegenstanders en echt supercoole boss fights!!! De stylish moves van Dante maken het ook tot een supergame.

Daarnaast vind ik de Myst series (minus deel 5) top, Metroid Prime, World of Warcraft, Diablo II, Neverwinter Nights en Unreal Tournament 2004. Dan hebben wel wel mijn lijst van echte toppers te pakken.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 15-11-2005 08:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FunkyPunky
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20:49
Mijn All Time Favo is toch wel Call of Duty UO. Ik heb het nu ongeveer 600 uur online gespeeld,
en het verveelt nog steeds niet. Ook niet na het spelen van CoD2, dat speel ik er gewoon naast.
Met uiteraard wel de aantekening dat dit in een clan gebeurd. Dat verlengt de levensduur aanzienlijk.
En dat is gewoon keigezellig. Iedere avond is het wel lol trappen, en dan hoef je niet eens te spelen.
Ik doe dit dan in een engelse Clan, en dan is het helemaal leuk :D. Daarnaast merk ik gewoon
zelf dat ik 3000 keer beterben dan aan het begin, en dat onze clan toch zeker tot een van de
betere mag horen.Maar waarom dan CoD UO, i.p.v. cod, niet vanwege voertuigen, want die zijn
gewoon ruk. Maar vooral vanwege maps, nade cooking en sprint. En ik vind dat CoD gewoon alles
bied wat nodig is voor een gezond potje actie, tactiek, adrenaline en fun. Dit alles dan in
Search & Destroy mode. En als je even zin hebt om maar een beetje de knallen kun je gewoon
lekker DM/TDM. Daarnaast zijn er talrijke mods voor cod. En ook de nodige leagues/cups.
Ook ziet cod er nog steeds degelijk uit.
Ik heb ook nog mohaa gespeeld, maar nooit online, uitgezonder LAN-parties op school. Maar de SP
was zeker wel gaaf van mohaa.

GTA 1 staat toch ook wel hoog op mijn lijstje, ik weet nog dat ik hem op mijn oude 486 :+ speelde (had toen nog geen geld voor iets snellers), en dat liep niet altijd helemaal soepel, en toch had
ik heel erg veel fun in het spel, echt geweldig toen

Ook een zeer gaaf spel voor langdurige plezier was toch wel Serious Sam, geweldige singe player
En natuurlijk coöp online, mits de verbinding het toeliet

http://miagaming.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragNeck
  • Laatst online: 29-04 11:13
Aller tijden?

Dat is niet mis..

Voor mij vallen hieronder:

Dukenukem 3D, hiermee heb ik echt eindeloze uren aan besteed, het was gewoon vet om in een soort van interactieve wereld rond te lopen, hetzij tegen elkaar, of met elkaar, maar het concept was geweldig.

Shadow warrior, eigenlijk hetzelfde als dn3d, echter had je nog meer lol door de bestuurbare voertuigen en de quote's van de personage's.

Command and Conquer, deze op de 2e plaats. Ook zeer verslavend en leuk om te doen, een van de beste RTS games imo.

Counterstrike en Quake3Arena, beide super. Ook bijna RSI aan overgehouden, vooral het online gedeelte, en de drang om altijd als eerste te staan maken deze games ook onontbeerlijk in mijn collectie.

En als laatste wil ik toch WoW toevoegen. Ik ben sinds januari vrijwel elke dag in deze virtuele wereld terug te vinden. Misschien wint hier de verslaving wel van de 'leukigheid', maar het blijft een geweldige super wereld, met veel spelers van overal..

http://eu.battle.net/d3/en/profile/Paus-2178/hero/2313958

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tettie
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-11-2022

Tettie

Atheistisch agnost

Championship Manager 93, 2, 3 en 4

Vele uren heb ik zitten in de ultieme poging een CL winnende dinasty op te zetten. Helaas geen 3d match engine, toch genoeg vertier opgeleverd.

Baldur's Gate 1 & 2

Geweldige verhalen, voor die tijd mooie graphics, goede interface.

Eye of the Beholder 1,2 &3

Voor mij de eerste ervaring met D&D en de dungeon exploring. Samen met vrienden de kaarten maken en spelen.

Ben ik gedwongen nu schulden te maken, zet men mij morgen of heden op straat, ik lach ermee, het zal mij toch niet raken, aangezien dat toch de wereld vergaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij commander Keen moet ik altijd meteen aan Doom ( 1 , 2?) denken, daar hing die aan de galg :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krouwen
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 31-08 09:13

krouwen

Hardware Enthusiast

Speel mijn hele leven al games (18jr)

Retro:

Mario Bros , gameplay... gamplay..

Stunts , je eigen levels bouwen? Hoe vet!

FPS:

Far Cry , de AI en de levels hebben bij dit spel een grote stap vooruit gezet.

Medal of Honor Allied Assault , het eerste echt goede ww2 spel (fps).

Max Payne , de prachtige sfeer. Dit was geen spel, maar een interactive top-film.

Call of Duty (1) , online is dit een wereld spel en heel toegankelijk.

RTS:

Command en Conquor: Red Alert , ook een extreme vooruitgang in zijn genre.

Verder zijn er nog heen veel spellen die ik heel goed vind en andere minder goed. Ik zou hier wel een boek over kunnen schrijven. Dit is een kleine selectie die spontaan bij me opkwam.

[ Voor 29% gewijzigd door krouwen op 15-11-2005 13:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GTOfire
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19-02 21:10

GTOfire

Don't warn the tadpoles

hmmm, es kijken of ik een leuk lijstje kan bedenken :)

Shooter singleplayer: Deus Ex Machinima
Ik heb er echt lang over gedaan om dit spel fatsoenlijk uit te spelen, en me geen moment verveeld. Geweldig dat je je eigen combinatie van stealth en actie kon kiezen aan de hand van je nano-bio-whatever-attachments :)

Shooter multiplayer: SiN
oud maar fijn, ik heb hier in het begin van m'n online tijd zoooveel telefoontikken aan vergooid. Snelle gameplay, geen bullshit, gewoon heerlijk knallen in een ongeloofelijk gezellige community.

RPG: Morrowind
geen twijfel, niet dat ik zo veel RPGs heb gespeeld in m'n leven, maar hier ben ik maanden zoet mee geweest. Eindeloze gameplay die zo immersive is dat je minstens 80% van de quests gedaan hebt voor je erachter komt dat ze allemaal wel heel sterk op elkaar lijken :)

RTS: Red Alert 2
niet echt veel onderbouwing hierbij, ik ben nooit goed geweest in RTS, maar hier heb ik toch flink lol mee gehad. Niet alleen gewoon door ff 1200 tanks en 300 vliegtuigen te bouwen, maar ook door steeds nieuwe combinaties van aanvallen te proberen. Chrono Legionaire in een IFV anyone? 2 ore miners wegzappen en je hebt een basis in 10-15 secs van de kaart ge-woesjt :)

MMORPG: Star Wars Galaxies
Moeilijke keuze voor me. Ik heb SWG en WoW gespeeld, en zo op het eerste gezicht zeg ik automatisch WoW. Maar dan ga ik echt kijken.. WoW heb ik 4 maanden volgehouden tot ik me stierlijk verveelde en de ju erin kreeg. SWG ben ik 13 maanden op geabonneerd geweest.
Uiteindelijk zeg ik toch SWG omdat ik een MMO ook graag onafhankelijk wil kunnen spelen. in je eentje was SWG veel leuker dan WoW, en je hebt nou eenmaal niet altijd vrienden online. In WoW kun je in je eentje geen zak doen behalve grinden, en MOB fights zijn extreem voorspelbaar. In SWG betekende elk MOB gevecht tegen de high level mobs een kans om te verliezen. Het enige vervelende aan SWG naast de vrij slome character development was de economie. Als casual speler met niet veel geld maakte je geen enkele kans om goeie gear te krijgen, terwijl je in WoW precies weet welke instance je in moet om gratis spul te looten.

Adventure: Tomb Raider 3
Enige TR die ik helemaal en meerdere keren uitgespeeld heb. Goeie mix van ontdekken en actie en precies goed opgedeeld in levels. In latere TRs had ik te snel geen zin meer, hier kwam ik dan telkens net bij een nieuw stuk en ging ik met frisse moed aan de slag.

Actie: Chronicles of Riddick: Escape From Butcher Bay
Een all-platform spel dat op de PC niet alleen erg mooi is, maar ook erg fijn speelt, wie had dat gedacht :D
Heerlijke stealth gameplay met sublieme first person melee combat. Af en toe iets te makkelijk, maar wel zeer vermakelijk.

Race: NFS3: Hot Pursuit
Iedereen kan me wat met z'n Underground. Dit was veel leuker racen :) Niks geen getune of gepimp, gewoon raggen en uiteindelijk wint de beste rijder. 's nachts op Hometown met je lichten uit racen, dat geeft echt prachtige licht effecten als je politie achter je aars hebt zitten.

Hybrid: BattleZone (II)
God wat heb ik HIER veel aan gezeten. Ontzettend leuke mix van een scheutje strategie, je moest gewoon een basis en units bouwen, en spacy combat als je de vijand aan ging vallen. "Badger here! Turret deployed!"

Xbox: Ninja Gaiden Black
Het échte controller-smijt-spel waar je koud van wordt. Ik heb 2 controllers, en ik heb ze allebei uit elkaar moeten schroeven om binnenin dingen te fixen zodat ze nog bruikbaar waren. En over de deukjes in het parket zullen we het maar niet hebben ;)
Klinkt vreselijk, maar het gevoel van voldaanheid is zo ontzettend groot als je je eindelijk door de hogere moeilijkheidsgraden van het spel heen weet te werken. Je wordt constant gebombardeerd met actie en anders dan andere spellen houd je blok-knop lang niet alles tegen. Je zit constant op het puntje van je stoel en als je eenmaal gewonnen hebt moet je nog 20 keer zoveel voor je uberhaubt weer bij een save point komt :)

zo.. volgens mij heb ik het zo wel :Y)
Als ik over 5 mins nog een keer nadenk kom ik prolly op hele andere titels, maar goed :)

De aarde draait terwijl ik stil sta. Dus de wereld draait om mij. QED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
Vergeten te melden:
Lufia 2

Mooie RPG voor op de SNES..en nog in 't nederlands ook!!! Uuuuren zitten knokken in die ancient cave >-)
Freddy_Fish schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:57:
Final Fantasy 7:

Heb deze game pas laat ondekt, later ondekte ik ook pas dat dit de eerste soort van 3d final fantasy was, wat ook weer uniek was voor zijn tijd. Bij dit soort games houd zoiezo de kracht van het levelen me aan een game vast, maar de toevoeging van materia en een meesterlijk verhaal, maakte deze game echt tot een topper.
Heb deze game meerdere malen uitgespeeld, met verschillende characters, alle bazen verslagen, chocobo's opgevoed, en nog heb ik de behoefte om, om de zoveel jaar dit spel weer eens te gaan spelen.
Ik hoop dat deze game ooit nog eens in een nieuw jasje, zoals de film word gestoken, want hij ziet er voor deze tijd niet meer uit, maar dat breekt zeker niet af aan de gameplay.
Ik vond die film an sich wel vet, maar twas meer een beetje DBZ achtig, qua gevechten en da's wel jammer :P Ik heb um 2x uitgespeeld, een keer zonder KoR en een keer met....ik zit me nog steeds te verbazen hoe ik het zonder heb gedaan want zelfs met knight of the round was het een nipte overwinning :X
Angeloonie schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:33:
CoD in een dag of twee uitgespeeld? 6 uur! :+
Op veteran? Riiight...
Kzyto schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 11:44:
PC Unreal Tournament
Spelen spelen spelen urenlang nachtenlang je ziet jezelf gewoon beter worden.
Spelen bij Clans gevraagd worden door clans.
Wie de sniperservers kent van 4 a 5 jr terug ik was daar sávonds altijd aanwezig.
Sniperen for life. HEAD SHOT. Gewoon kippenvel. GODLIKE ;)
In die tijd speelde ik niet met een headset maar met boxjes...gaf op zich wel een leu keffect op lanparties.. vloekende mensen terwijl je ze neersnipte...en idd dat geheadshot en gedouble kill op de achtergrond...meeestelijk _/-\o_

Het mooiste van unrealt vond ik de bewegingen van the characters zelf, als je strafeda, dan draaide je charater maar 't wapen niet... dit ben ik in geen enkel spel van andere makers tegen gekomen 8)7
Admiral Freebee schreef op zondag 13 november 2005 @ 17:38:
Aeris :)
*KNIP*
De meisjes in FF VII waren best wel schattig :)
Hele stammen trekken ten strijde in de discussie of het nu Aeris is of Aerith...terwijl het qua uitspraak nauwelijsk iets verschilt :+
Basszje schreef op maandag 14 november 2005 @ 17:05:
[Unreal Tournament '99

De best gebalanceerde shooters. Instagib Capture the Flag blijft het leukste speltype om online te spelen. Deze is daar erg sterk in
Ik haat instagib...normaal behang je je eigen geheel met armor en health voor je ten strijde trok...maar dat hielp daar niet :+
Idee is magnefiek though :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In de loop der tijden zo’n 23 jaar van alles gespeeld van de eerste philips, via Atari, C64, Amiga naar Pc. Van de vele spellen die ik in die tijd (veel) speelde zijn deze namen mij niet bijgebleven. Herinner me nog een spel waarbij (toen al moslim :? !) terroristen moest neermaaien vanuit een gunkoepel, geen idee hoe het heette. Enfin dit zijn dit mijn leukste en meeste verslavende spellen;

oudjes”
Baldurs Gate (org): een van de weinige adventures die ik helemaal heb uitgespeeld. Leuke was dat we dit met zijn allen deden, iedereen had zijn karakter en dus je hoopte dat “dankzij jouw fantastische karakter” het gevecht werd gewonnen. (nee niets interactief, je kon niets zelf doen, je zag alleen een regel verschijnen <karakternaam hits for 5 pt>

Elite; de moeder der space sims. Dagen achtereen gespeeld op eigen tv. Vooral omdat in de story line ik dagen vast zat in de fuel scope missie (pre internet periode) en die enorme blijdschap toen ik het (per ongeluk geef het nu 8) eerlijk toe) oploste.

Defender of the crown; verover heel Engeland, vooral de schaken van je vrouw was in die tijd heel spannend, om een onverklaarbare reden bleef je hopen dat er meer uit ging :+

Pirates: met een enorme vloot (frigates en battle gallons) proberen alle steden te plunderen, geweldig. Actie en adventure ineen. (recente versie kon me trouwens niet echt bekoren, hoewel het precies hetzelfde is)

Bundesliga voetbalmanager: vader der sim managers ;) ;vergeet nooit meer met 4 man staren naar 4 groene vlakjes waar een wit puntje heen en weer ging en tegen elkaar schreeuwen als je won. Werd cola en chips ingeslagen als we gingen spelen op zaterdag :7 .

Jongere oudere (pre pentium)
Civilization I, eerste keer dat ik het speelde, 28 uur aan 1 stuk gespeeld, enorme ruzie overgekregen “we gaan nu uit, nee nog een beurtje en dan gaan we echt". Ja dat vergeet je niet snel O-) . Opvolger colonization was ook zeer te spelen.

Starcraft, zeldzaam zo’n goed uitgebalanceerd spel gespeeld, recentelijk nog een keertje op mijn ibook gespeeld. Fantastisch, prachtige en verrassende storyline, die doorliep terwijl je van ras verwisselde. Erg goed

Castle Wolfenstein: speciaal voor dit spel 250 gulden voor 1 MB uitgegeven. Vooral de zoektocht naar de geheime deuren was zeer entertaining. Ook dat de gangen nogal op elkaar leken was sfeer verhogend :) . Mijn god wat heb ik soms in rondjes gelopen.

Dune2: was net begonnen in het eerste boek en toen kreeg ik dit spel in handen. Paste helemaal in sfeer, vooral de meer defensieve missies waardoor op je basis moest leunen waren erg leuk. Ook lastig om te stoppen, kostte me een examen.

Recentelijk (pentium tijdperk)
Unreal 1; Nog nooit zoveel moeite gehad om de eerste alien encounter te overleven. 1 shot en je was dood, volgens mij 15 keer geprobeerd. Prachtig vorm gegeven wereld. Je had het idee dat je in een film aan het spelen was. (in samenhang hiermee Max Payne hoog aangeschreven)

Diablo II; hack en slash zoals het hoort. Met de verschillende karakter speelde het weer helemaal anders. Heerlijk ontspannen je agressie afreageren.

Warhammer Daw of war: RTS van de bovenste plank, enorm gelachen over de animaties. Speelt lekker en intuïtief.

Battlefield 2 recentelijk gekocht en zeer verslavend, eerste spel wat ik echt online blijf spelen. Zit goed in elkaar en blijft me boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rexcore
  • Laatst online: 11-09 15:22
Dan mijn rijtje ook maar even :)

(word nogal een advanture lijstje)

Monkey island 1 The secret of monkey island
Afbeeldingslocatie: http://www.adventuretipps.de/monkey1-001.jpg

Monkey island 2 Le Chuck's revenge
Afbeeldingslocatie: http://www.jahtari.org/magazine/IF/images/Grave.gif

Monkey island 3 The curse of monkey island
Afbeeldingslocatie: http://www.juegomania.org/Curse+of+Monkey+Island,+The/fotos/pc/0/543/Foto+Curse+of+Monkey+Island,+The.jpg

Monkey island 4 Escape from monkey island
Afbeeldingslocatie: http://bonusweb.idnes.cz/obrazek/ps2mi4_1m.jpg

De hele monkey island serie is gewoon 1 groot brok humor! soms de meest onmogelijke puzzels waardoor je soms halve middagen door het hele spel heen dwaalde om maar iets van een hint tegen te komen wat je moet doen. en dan die voldoening die je dan krijgt als je na twee dagen eindelijk weer verder kunt!! heerlijk!! deel 1 t/m 3 zat de meeste sfeer in.. deel 4 is imho lichtelijk verpest doordat ze over zijn gegaan op 3d.. maar het verhaal werd er niet minder om gelukkig!

Full throttle
Afbeeldingslocatie: http://www.igrograd.com.ua/images/fulltrolte/fullthro_001.jpg

Ook weer een heerlijke advanture.. wie heeft er nu niet van gedroomd op zijn jonge jaren om ook zo te worden als Ben :) (ok.. misschien spreek ik nu toch meer voor mezelf :P) gewoon een super stoere advanture!

------------------------------
Nu zou ik eigenlijk de hele lucas arts serie nog wel op kunnen noemen.. :) bijna alle advantures van lucas arts waren wel leuk, cool, grappig en soms spannend :)
maar wil toch nog twee advantures noemen waarbij ik echt in het verhaal werd gezogen! echt geweldig.. en dat zijn de volgende titels:

Syberia I
Afbeeldingslocatie: http://www.mindjack.com/games/images/syberia.jpg

Syberia II
Afbeeldingslocatie: http://www.armchairempire.com/images/Reviews/pc/syberia-2/syberia-2-2.jpg

Geweldige graphics en zoals al eerder gezegd een super verhaal!! Ben echt zwaar onder de indruk van dit spel geweest..

Hmm.. volgens mij ben ik wel een beetje een advanture freak :P speel ook wel andere spellen.. de bekende shooters ed.. maar dat kan me toch niet zo boeien zoals sommige advantures dat kunnen. Denk dat het toch grotendeels van het verhaal afhangt. en advanture spel leeft echt op zijn verhaal. terwijl een shooter wel leven kan op zijn actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

'k heb het ingedeeld per systeem dat ik gehad heb:

1985 (C64): Bubble bobble: Met 2 spelers... zéér vermakelijk spel

1993 (x386): F1GP: Hiervoor moest ik een speciale bootdisk maken om het spel te kunnnen draaien maar eens die bootdisk gemaakt was heb ik uren met dit spel gespeeld. Het heeft een jaar geduurt tot ik op het moeilijkste niveau kon winnen. Hoeveel seizoenen ik heb gespeeld op 100% race length kan ik niet meer tellen.

1995 (p90): C&C: Op m'n x386 speelde ik dune2 maar C&C is toch de basis geweest voor alle RTS games. Ook m'n eerste echte multiplayer ervaringen met dit spel in de pc-lokalen aan de unif... Hele nachten hebben we daar gespeeld (die krengen waren dan ook 24/24 open).

1996 (AMD K6 200): Diablo: In begin dacht ik: "wtf? niks anders dan op de muisknop duwen". Totdat een medestudent ook dit spel speelde en er een rivaliteit ontstond in hoeveel damage iemand deed en welke items hij gevonden had.

1999 (p350): Unreal Tournament: Good old fragging! Quake 1 vond ik ook een schitterend spel in multiplayer. Maar dat was altijd via lan. Met unreal tournament en breedband ging er een hele wereld voor me open. Capture the flag was het verkozen speltype en de level die bij de demo zat vond ik de beste (ben de naam kwijt).

2000 (p500): Diablo II: Dit spel heb ik uren, dagen, maanden gespeeld... dan gestopt om een half jaar later weer te beginnen... weer gestop en weer begonnen en weer gestopt om opnieuw te beginnen... een half jaartje geleden nog eens begonnen maar toen was de fun er toch wat vanaf.

2002 (amd 2000+): Het wordt moeilijker en moeilijker om een topper te kunnen aanduiden... mijn aandacht wordt nu steeds vaker verdeeld over verschillende spellen. RTCW ET was nog een topper maar niet in verhouding met de hierboven genoemde games.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• obme_ief
  • Laatst online: 11-05-2022

obme_ief

houd niet van wannebe modjes

nou, ik voel me ook geroepen wat spelletjes te noemen :)

amiga, mijn inleiding in de computers:

lemmings, al heb ik het nooit uitgespeeld, ik heb het wel vaak gespeeld af en aan, gewoon lekker puzzelen en aandoenlijke beesies.

superfrog: platform met leuke verschillende werelden, uitgespeeld, bleef gaan, mooie grappics en lekkere gameplay, leuk muziekje ook ;)

n64:

doom64, mijn introductie in de 3d fps, doom op de 386 van me broertje kon ik helemaal niets mee maar deze...spannend, mooie graphics, ging er helemaal in op.

turok64, was wel wat minder maar toch behoorlijk mee vermaakt, niet uitgespeeld dacht ik, net niet wsk dan.

pc:

quake2 mp, mis het nog steeds, vooral "the edge" op het lokale lan van de kabelboer (werkt nu niet meer denk) nu las ik net dat die in quake 4 zit dus ga die drekt maar even halen denk, kijken of het gevoel van toien terug komt :)

halflife sp, tja, dat was wel HET spel denk, aan die beleving is maar weinig meer aan gekomen later.

collin mcrae, erg tof met vrienden, omstebeurd tijden verbeteren, cool!

quake3 mp, de demo versie wel te vertsaan, ook tijden mee vermaakt, erg fijne gameplay, jammere was dat toen ik er een tijdje uit was me skills zo beroerd waren ivg met de nog spelenden dat de lol er af was.

arkanoid, samen met vriendin gespeeld, recordjes breken, erg veel fun mee gehad.

medol of honour sp, vond ik zelfs leuker als cod, die ik eerder speelde, betere sfeer ofzo, lag me beter, ook niet zo onwijs kort, de laatse van de serie lag er al snel weer af, kon er totaal niet inkomen.

farcry sp, eerste spel wat een beetje in de buurd van halflive gevoel kwam, daar waar dat hl2 niet gelukt was...helaas, uitgebreid, lekkere ai, redelijke vrijheid en steeds net pittig genoeg.

tijd voor verandering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wizzard
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-05 07:23
tot voor nu op een prive lan parte enemy territory werkelijk geweldig met een man of 6

word er een stuk moeilijker op om alles snel en goed te doen

MMO-Cataclysm We need people who can write !!!! want to be a news poster do ask :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wizzard schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 16:06:
tot voor nu op een prive lan parte enemy territory werkelijk geweldig met een man of 6
word er een stuk moeilijker op om alles snel en goed te doen
Dat vind ik nu het jammere aan ouder worden... het is niet meer mogelijk om met 6 man af te spreken... laat staan met 16 ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basszje

Basszje

Reisvaap!]

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 15 november 2005 @ 15:17:
Ik haat instagib...normaal behang je je eigen geheel met armor en health voor je ten strijde trok...maar dat hielp daar niet :+
Idee is magnefiek though :P
Dat vind ik juist zo leuk. Anders win je alleen maar door beter de map te kennen dan iemand anders en hoop rond te rennen. Dat is niet practisch als je bezig bent met een spannend potje CTF. Bv als iemand anders de flag heeft.Juist de oog om oog tand om tand benaderen werkt erg goed. Net iemand op het laaste moment nog fraggen terwijl die naar zijn flag springt :9 .

Ik voeg toe :

Loom
Mooie adventure. Met je muziekstaf adventureren. Heeft mij ook tijden gekost, zeer vermakelijk

Afbeeldingslocatie: http://home.arcor.de/octane0815/sgiforum/loom.jpg

[ Voor 14% gewijzigd door Basszje op 16-11-2005 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Outlaws
Afbeeldingslocatie: http://www.lucasarts.com/products/outlaws/b5sm.gif
Outlaws vond ik toch wel de leukste fps die ik heb gespeeld. De sfeer was fantastisch, prachtige muziek en mooie animaties. Multiplayer was ook erg gaaf. En je moest je geweer herladen na zoveel schoten.

Descent Freespace 1 & 2
Mooie space-shooter met een goede storyline. Vooral Freespace 2 had erg mooie graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Northwave4500
  • Laatst online: 06-03 09:57
Mijn All Time favoriet blijft toch roller coaster tycoon 1

Man, heb dagen aan een stuk bij een vriendje thuis gezeten (ja wij hadden nog geen windows pc). Ik leefde bijna daar. Steeds maar weer achtbanen bouwen waar daarna toch geen gast inging omdat ie te eng was:) En natuurlijk de aankleding, prachtige bloemperkjes maken met wat boompjes eromheen.

Owww ik vergeet helemaal een spel: Ironman (volgens mij niet de hele titel)
Was een 4x4 race spel(op de 486 als ik het goed heb) zonder save optie. was je net weer een level of 7 verder moest je weer gaan eten.

Merge wuurd 't beter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Def_Os
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 25-11-2014

Def_Os

Erjuh!

northwave4500 schreef op woensdag 16 november 2005 @ 16:16:
Owww ik vergeet helemaal een spel: Ironman (volgens mij niet de hele titel)
Was een 4x4 race spel(op de 486 als ik het goed heb) zonder save optie. was je net weer een level of 7 verder moest je weer gaan eten.
Ironman Ivan Stewart's Super Off Road, heette dat voluit...
Heerlijk spel. Met genoeg joysticks en wat acrobatiek achter het keyboard kon je met 4 personen tegen elkaar spelen!

Anyone who's ever played a part // They wouldn't turn around and hate it

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Niet online

PWM

Los van alle Strategy games die gewoon verslavend zijn:

Thexder

Afbeeldingslocatie: http://nitros9.stg.net/thexder.gif

Mannetje kon in straaljager veranderd, zwaar verslavend. Had helaas Hercules monitor met zwart/groen beeld, geen dikke CGA kleuren voor mij :(

Verwijderd

World of Warcraft

Waarom? Ik wou er een tijdje geleden mee stoppen en na twee weken niet spelen stond ik alweer in de winkel voor een nieuwe gamecard :D

Verder de Max Payne games, gewoon door de hele stijl, film noir, en bullettime. En niet te vergeten het verhaal, wat in veel fps games nogal op de achtergrond hoort, maar hier helemaal vooraan staat.

En natuurlijk de klassiekers, duke nukem 3d ed :)

Qua gameplay hoort ook Quake III hier zeker thuis, dit heb ik enorm veel gespeeld, zeker op lan parties, waar het gewoon dubbel fun is :)

RTS: Total Annihilation, Warcraft III en The Settlers II. The Settlers II heb ik vroeger echt letterlijk dagen en nachten aan een stuk gespeeld, zo verslavend gewoon. Zelfde voor Total Annihilation.
Warcraft III speel ik heel graag, maar ik bak er niks van :p Ik speel hierin dan ook meestal mods, zoals Defence of the Ancients (DoTA) en Tower Defence (TD), maar het blijft een super spel :)

Dit zijn de meeste wel denk ik :)

• Rynji
  • Laatst online: 19-08 19:19
Counter Strike 1.6

Gewoon lekker veel actie en een beetje tactiek lekker samen spelen
ook handig met headset speel het nog steeds elke dag ben er helemaal gek van
Er zijn ook gewoon nog steeds vele servers waar het lekker gezellig is lekker kletsen en spelen tergelijk.

[ Voor 1% gewijzigd door Rynji op 17-11-2005 14:55 . Reden: sorry type foutje ]

5800X3D - RTX3080 - 1440p 240Hz OLED Inventaris

Verwijderd

Mario Bros

Moeilijk, afwisselend, spannend, geen saved games, meerdere karakters om mee te spelen en een lekker sfeertje.

UFO enemy unknown

Het beste turn-based strategie spel. Met een geweldige verhaal lijn. Waarbij je met het verloop van het spel steeds een stukje meer van de verhaal lijn weet te achterhalen. Een geheel nieuwe instantie opzetten tegen de invasie van de aliens. Waarbij je fondsen moest werven zelf basissen moest bouwen, onderzoek moest uitvoeren, de ontwikkeling van nieuw wapentuig tegen de aliens moest verwezelijken en missies moest uitvoeren. Er zijn sindsdien vele vervolgen op gekomen die het bij lange na niet haalden bij het orginele spel. Mede omdat ze de instapdrempel wat lager wilde maken. Naar mijn inzien volstrekt overbodig, het spel was juist zo goed omdat het zo complex was.

Verwijderd

The legend of Zelda ocarina of time

had hem voor het eerst gespeelt bij een vriend. ik had toen net een psx en toen ik dat spel zag bij hem :o ik was gewoon zo jaloers. de graphics zijn gewoon zo super voor die tijd en het verhaal is ook om je vingers bij af te likken. heb hem een tijdje geleden nog gekocht voor de cube. ik vind um nog steeds super _/-\o_

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Civilization 1 en 2
Hoewel ik alle vier de delen in mijn kast heb staan ben ik toch het meeste fan van de basic versies 1 en 2. Misschien niet perfect, maar de eenvoudige gameplay en interface gecombineerd met de oneindige herspeelbaarheid maken deze spellen tot mijn absolutie favorieten.

Mario 1, 2, 3, 4 (Lost Levels) en Mario World op de Snes
Deze spellen hebben zo'n ontzettend fijne gameplay. Ook al heb je de spellen al een aantal keren uitgespeeld dan nog is het fijn om de spellen opnieuw te spelen (met vrienden) In feite klopt alles aan de mario spellen.

Super Mario Kart
Dit is voor mij het beste console spel voor 2 players dat ooit gemaakt is. Heerlijk om te strijden in de cups. Op de een of andere manier verveelt het me nooit, en dat zegt nogal wat.. En anders is er nog de Timetrail om jezelf tot het uiterste te dwingen.

Ook leuk:
- Commandos I en II, door de heerlijke spelervaring
- Age of Kings (Empires 2) door de heerlijke balans en 'realistiche graphics'

Andere titels die reeds genoemd zijn:
- Unreal Tournament
- Theme Hospital
- Sierra Classic City Building Serie (Caesar / Pharaoh)
- Transport Tycoon Deluxe

[ Voor 9% gewijzigd door HCMarX op 17-11-2005 19:51 ]

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Verwijderd

Dungeon Keeper
Voor de verandering speelde je eens de slechterik... echt erg koel... goede wezens, maar ook je eigen de gevangenis in gooien en daarna lekker martelen.. koele dungeons bouwen... vette wezens en een grote dosis humor... echt super spel (zowel deel 1 als deel 2): PAS OP - DE LANDHEER KOMT ERAAN!!! :D

• letatcest
  • Laatst online: 10-09 07:37

letatcest

Freelanceredacteur

Kidult

Zo, sluit ik me volledig bij aan (behalve Grim Fandango, want die ken ik niet...)

Maar het type games waar ik ooit echt mee begonnen ben en volledig aan verslaafd geweest ben: de old fashioned grafische Sierra Adventures:

Gold Rush
Het eerste echte spel wat ik had (naast de dingen als Loadrunner (of Bloadrunner?), Tetris (wat natuurlijk ook dodelijk verslavend geweest is, zowel op de PC als de Gameboy), Supaplex, enz. enz.) en mij weken lang bezig heeft gehouden samen met een vriendje (die het spel ik geloof.. origineel had.. en ik meen dat we hem gekraakt hadden met een crack van een diskje van Larry 1, maar eh..). Het zoeken, alle opties, etc. etc. een echte adventure.

King's Quest 4
Mijn eerste echte originele spel! (kostte geloof ik 110 gulden, wie zeuren er nou over dure games?) Uiteraard het doosje nog wel..maar het boekje kwijt.
Doodsangsten uitgestaan in het donker rondwandelen door donkere gangetjes stiekum spelen in het donker... nou ja.. hoe dat nou mogelijk was

King's Quest 1 t/m 3
Samen met een vriendje gekocht, hij de grote floppen, ik de 3,5" (want IBM PS2) en tja.. helaas, heb dus niet alle doosjes hiervan origineel, maar ja... het was mooi.

(King's Quest 5 ook nog gekocht op 1,2 MB 5 1/4 floppen, maar dat was toch minder, ook al had het wel 256 kleuren)

Red Alert
Speciaal als eerste spel bij de 386 16 SX gekocht, het kon zelfs mijn vader lange avonden aan de pc gekluisterd doen zijn. Tegenwoordig is het nog steeds een geliefd spel om te doen op LAN's, alleen soms zo verdomde ingewikkeld om connectie met anderen te krijgen.. (beetje op goed geluk IPX/SPX). Waarom nog steeds op LAN's? Het heeft een goed gebalanceerde gameplay, vrijwel iedereen kent het wel (ook jongere spelers) en de sessies zijn over het algemeen niet heel erg lang (zoals bij Empire Earth, Age of Empires e.d. soms een probleem kan vormen).

En dan, wie kent hem niet:

Castle Wolfenstein a.k.a. Wolf 3D
Dit spel had buiten dat het natuurlijk heel 3D was, de schitterende optie dat het mijn zelf gesoldeerde 'geluidskaart' ondersteunde (iets met heel veel weerstandjes achter elkaar en dan aansluiten op de paralelle poort en dan had je iets van mono geluid, kon je ook *.mod-files mee afspelen). Aansluiten op de stereo en dan in het donker - wederom stiekem - spelen.

Nou ja, het rijtje CS, BF 1942/Vietnam, UT, BF2. Tja, ik schiet graag in het eerste persoontje, maar ik ben er nooit heel erg aan verslaafd geweest. BF2 lijkt me nog steeds fantastisch qua teamplay.. maar ja, het is echt een moeilijk spel om goed te leren.

Momenteel - helaas - World of Warcraft-verslaafd. Kost te veel tijd, dus geen tijd om BF2 goed te leren en er moet toch ook gewerkt en sociaal geleefd worden... Waarom heeft een week maar 7 dagen/168 uur?

(zag trouwens een plaatje van Thexder staan bij PWM, helaas liep het spel altijd vast in level 3 of zo, dus dat was erg irritant - diskettes...- maar anders was ik aan deze (eerste?) arcade game van Sierra ook wel verslaafd geraakt)

Schreef Cryptovaluta voor dummies, 3de druk in print | eBook-versie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheBorg schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:56:
Stelletje cultuur barbaren. Toen ik mijn eerste PC kreeg (zo'n 20 jaar geleden) maakte ze nog spelletjes met echte game-play, spelletje waar je dagen mee bezig kan zijn zoals Sopwith en Paratrooper. Een spel als CoD heb je in een dag of twee uitgespeeld en dan kijk je er niet meer naar.

[afbeelding]
Hier te downloaden. Map editors en multi-player versies zijn ook beschikbaar.
Sopwith en Paratrooper op de C64......onvergetelijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dit is pure nostalgie. Fantastisch welke spellen ik hier tegenkom. Thexder!!!!! Een absoluut topspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 16:04:
Dit is pure nostalgie. Fantastisch welke spellen ik hier tegenkom. Thexder!!!!! Een absoluut topspel.
agreees. wat me opvalt is dat je games van vroeger bleef spelen, keer na keer.

spellen die bij me zo opkomen zijn : larry, testdrive 1tm3 (3 was hemeels), harley davidson, prince1, mario3, stunts en spel die ik echt vaak heb gespeeld is Crusader no remorse

http://www.gamespot.com/pc/adventure/crusadernoremorse/

aa good old days, nu heb ik spelletjes van 3gb groot die ik week later niet eens meer speel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkus_donor
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-11-2024

henkus_donor

bla is bla

Half Life !!!

Dit spel had voor mij echt de beste sfeer ooit.
Tevens zag het er voor toen (op mijn voodoo 2) behoorlijk uit. ;)

Zeker met de uitbreidingen Opposing Force en Blue Shift.
Het feit dat je in zo'n grote facility bent, met al die aliens..... te cool
En dat je met opposing force de andere kant van het verhaal bekeek dope!
Helaas heb ik blue shift alleen nooit gespeeld....(kon het niet vinden) :'(

Unreal 1 (single player)
Misschien nog wel beter dan Half Life.
geen idee wat er is gebeurt, op een alien planet......en voor toen echt mooie graphics.
en voor de verandering was het spel ook nog best wel moeilijk......vooral die irritante skaarj....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Randy
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:08
Gran Turismo 2
Voor mij de beste race-game ooit, erg veel plezier mee gehad en duurt ook wel een tijdje voordat je het uitgespeeld hebt, volgens mij was het zelfs onmogelijk om op de 100% te komen :P en in multiplayer was het bijna oneindig lang speelbaar

Tony Hawk's Pro Skater 2
Dit spel ook weer door de multiplayer die érg leuk was met een paar man, hiervoor moest je de singeplayer uitspelen om dit volledig te kunnen benutten dus dit hadden ze ook slim gedaan :P De singeplayer was trouwens ook geniaal.

Medal of Honor : Allied Assault
Simpelweg omdat het de leukste multiplayer gameplay heeft van alle fps'en die ik heb gespeeld en hier hebik ook heeel veeel uren aan versleten.

Final Fantasy 9
Door het verhaal en de sfeer die me erg aanstond, was vaak ook erg vrolijk wat ik zelf ook leuker vind dan al die duistere zooi altijd :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

1.Half-Life
Ik zag deze game voor het eerst bij m'n oom, ongelooflijk coole game. Super gameplay, super graphics (versterkt door het feit dat ik toen zelf geen 3D-kaart had en m'n oom wel) enz.

2. Red Alert 2
Een RTS-game zoals een RTS-game moet zijn. In 2D met goede gameplay. Heel veel plezier gehad hiermee :) (Ik heb het eerste deel ook gespeeld maar dat is te lang geleden om een goed oordeel te vormen).

3. Half-Life 2
De langverwachte opvolger van Half-Life, niet zo goed als z'n voorganger qua gameplay, maar ik heb sindsdien nog geen betere shooter gespeeld (inclusief F.E.A.R., Quake 4 enz.).

4. Grand Theft Auto
De vrijheid van de stad, de missie's en alle lol die je er kon beleven. _/-\o_

5. Carmageddon 2
Een lekkere ik-moet-me-ff-afreageren-racegame :) Gewoon heel melig mensen doodrijden alsof het normaal is :P

Sorry dat dit een echt pc-lijstje is, ik ben nog nooit de eigenaar van een console geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Copter, het is gewoon zwaar verslavend en altijd leuk om even tussendoor te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Goh, toppie topic ;)

Ik wijk even af van de kernzaak om het volgende:
Ik kondig Need for Speed Most wanted aan. Ik ben dus van plan om dit spel te bemachtigen. Het lijkt me echt een spel met een uitgebreid concept met mooie graphics en een goede gameplay. Het is al helemaal geweldig dat het een multiplatform spel is zodat een breed publiek bereikt kan worden.
Nu mijn vraag en tevens aanvulling van dit topic: Heeft iemand al ervaringen met dit spel? Kun je racen tegen de computer is custom races? Zijn de achtervolgingen echt zo spectaculair als ze zeggen? Is dit spel een multiconcept (van alle NFS titels een beetje zoals de Porshe Carrera in Most wanted)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Ik denk dat je daarvoor beter in het juiste topic een kijkje neemt:
[rml][ Multi-platform] Need for Speed: Most Wanted - Deel 3[/rml]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salvatron
  • Niet online

Salvatron

Dispereert niet

Age of empires 1: ik doe dit spel nog steeds af en toe in multiplayer modus samen met anderen via het LAN. Simpel te begrijpen game, veel variatie in technologie, leuk spelconcept. Erg gezellig om samen met anderen te doen via het LAN.

Magic Carpet 1: toendertijd hele mooie graphics. Ook een erg leuk spelconcept. Je zit op een vliegend tapijt en je moet toverspreuken bemachtigen waarmee je verschillende dingen kunt doen. En je moet beestjes zoals vliegende wormen en vogels e.d. afknallen. Topgame

Tombraider 1&2: zeer mooie graphics, leuk spelconcept, goede gameplay. Tombraider 2 was de eerste tombraidergame die directx op een serieuze manier gebruikte en dat zag er heel mooi uit. Ook kon je bij tombraider 2 op een sneeuwscooter en en in een boot en dat was ook erg leuk. Ook het verhaal was goed.

Red faction 1 multiplayer: First person shooter. erg leuk om te doen. Zeer goede gameplay, heel leuke wapens, goede maps. Ook het feit dat de omgeving kapot kan worden geblazen is goed aan het spel - het enige mij bekende spel waarbij dat kan. Red faction 2 was wat mij betreft een fiasco.

Serious Sam FE&SE: zeer leuke knalspellen. Origineel, mooie graphics, goede gameplay, leuke monsters hoewel sommige monsters minder leuk zijn dan andere.

Verder vond ik codename eagle ook leuk: redelijke graphics maar een leuk verhaal en je kon ook sniperen. Ook no one lives forever was wel aardig en grappig. En Alice vond ik ook goed, mooie graphics, origineel concept, goede gameplay, leuke monsters.

Medal of Honour allied assault doe ik nu soms via internet en dat is wel aardig alleen is het jammer dat je zo weinig verschillende wapens hebt. De freeze-tag mod is een leuke mod.

Lucht en leegte, zegt Prediker, alles is leegte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Counter-Strike 1.6
-erg gezellig
-bijzonder goede gameplay
-veel kennissen (internetvriendjes)
-erg leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kwakke01
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 11-01 17:59

kwakke01

Koga / Canon / Diablo 4ever

Verwijderd schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 15:50:
[...]

Sopwith en Paratrooper op de C64......onvergetelijk!
Jumpman Junior; 'smorgensvroeg tot 'savonds laat en dan met nog 63 mannetjes over omdat je naar bed moet. samen met le mans de toppers van het begin op de C64.
Moria; het enige spel wat ik nooit heb uitgespeeld (na 4 jaar). op een monochrome scherm en een 8086 achter letters aan rennen om ze te hacken of hele kamers uitgraven met een pick. Tevens het spel wat me rustig meer dan 24 uur achter de pc kon houden. dit ondanks de graphics; \ was een polearm, | een zwaard, W een Giant Wrait, L een Giant Leech D een giant dragon en B...
Haloop de xbox, voor mij de reden oom zo'n ding te kopen, dagen achtereen gespeeld, tot aan de escape . eenmaal uitgespeeld werd het meer van hetzelfde.maar toch. Halo 2 was welliswaar de langverwachte opvolger, maar heeft me niet zo kunnen boeien als de eerste.

Diablo de beste reeks ooit wat mij betreft. D1 was op een gegeven moment een eitje, toen kwam hellfire. daarna D2 en de expansion LOD. top. verschillende charactersd met verschillende specialisaties. Binnen de characters verschillende keuzes/strategien. elk character kan hack 'n slash, of ranged, voor ieder wat wils. Teveel items om op te noemen plus meer.ZEEER Verslavend
En online nog steeds top. Zeker nu met de nieuwste patch met de ubers _/-\o_

[ Voor 18% gewijzigd door kwakke01 op 01-03-2006 17:48 ]

https://www.strava.com/athletes/3141922 http://www.diabloprogress.com/player/gotkwakke-2365 http://eu.battle.net/d3/en/profile/GoTKwakke-2365/hero/74145410

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loona35
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-06 07:47
mijn favo's

Wings of Fury
Afbeeldingslocatie: http://www.kostenlose-lieder.de/Fotos/Amigaspiele/Wings_Of_Fury_06.jpg
.. was toen nog heel jong dus begreep niet hoe ik moest landen.. inmiddels flipt dit spel dus ik heb het nog altijd niet kunnen proberen :D .. was iig uber vetjes

Budokan
Afbeeldingslocatie: http://www.awacate.com/archives/budokan.gif
uiteraard als klein mannetje gespeeld.. is ook maar 2 keer gelukt om uit te spelen lol.. laatst nog eens gespeeld en dat was niet spannend helaas :|

verder een hele hoop die al genoemd zijn.. Diablo, alle adventures van Lucas Arts, Doom, Wolvenstein etc. etc.

oh en summer en winter games.. vraag me niet uit welk jaar.. van Akklaim iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Totalanhilation: een erg goed spel, het was een van de eerste strategie games die deels 3D was en er zijn zo enorm veel units te maken, alles kon, lucht, land, water en van veel gebouwen met functies waren er veel versies :) verder is het ook goed gebalanceerd :)

DTM 1, 2 en 3 ook weer.
de mix van arcade en toch wat realisme vind ik erg goed van die games ook zijn ze met keyboard leuk/goed te spelen :*)

Red Alert 2 & Youri's Revenge: eerdere delen heb ik niet gespeeld maar heb aan dat spel erg veel plezier beleeft, leuk vond ik combi units en de extra units die je kon produceren met YR uitbreiding maakte het ook erg leuk (eerder delen heb ik overgens niet gespeeld)

oja bijna vergeten
MOHAA dat spel heb ik tot voor kort werkelijk kapot gespeeld online, de maps zijn mooi stedelijk :) en de wapens hadden ieder erg mooi z'n eigen + en - (de Alied Bar en de AXIS STG) hoewel het op het eerste gezicht toch anders lijkt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door GoldenSample op 01-03-2006 19:31 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Geef ook argumenten waarom je bepaalde spellen zo goed vindt. Anders wordt je post gewoon verwijderd.