[All]Wat zijn de leukste games aller tijden

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.695 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• __xeno__
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:48
ut2004, geweldige gameplay
max payne 1,2 Heel verslavend, net alsof je het echt meemaakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In willekeurige volgorde:

Half-life en Half-life 2: De sfeer van deze spellen is fenomenaal; persoonlijk mijn #1 FPS.

Nethack: De grootte en de mogelijkheden zijn ongekend, al meer dan 20 jaar in ontwikkeling en het blijft verslavend (uiteraard met ASCII interface :P ).

Blade Runner: Een van de meest sfeervolle spellen ooit; een must-have voor elke sci-fi liefhebber. Ook al was het niet zo moeilijk, desalniettemin een pracht spel.

Prince of Persia: Het eerste spel dat ik ooit op de pc heb gespeeld; een jaar lang (bijna) niets anders meer gedaan, zo verslavend. :)

Beneath a Steel Sky: Door de stijl en humor een van mijn favoriete adventure spellen, jammergenoeg vaak overschaduwd door de Broken Sword serie.

Sky Roads: Ik kan niet meer tellen hoe vaak ik dit gespeeld heb. De bediening is zó eenvoudig maar zó verslavend. Klassieker.

Stunts: Verdere uitleg overbodig, volgens mij de meest populaire klassieker.

Oddworld: Abe's Oddysee: Geniale platformer; de mix van actie en puzzels is subliem.

Fallout en Fallout 2: Als fan van RPG's in een post-apocalyptische setting kun je hier niet om heen. In mijn ogen de perfecte RPG (met graphics).

Wasteland: Mijn favoriete post-apocalyptische RPG. Erg gedetailleerd en perfect in balans. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de absolute beste:

Dune II -> het definitieve begin van de RTS -> super sfeer, goede gameplay, vette muziek

Syndicate-> absolute beste spel ooit, heeft aller vetste vetste concept, daar licht de basis van zijn glorie, en opvolgers zoals de GTA serie

Starcraft -> verhaal _/-\o_ sfeer, gameplay, waardige opvolger van Dune II

Mafia -> Vethaal, sfeer, goed uitgewerkte Simulatie:

Counterstrike -> jaren lang gespeeld, verslavend goed

Natural Selection , vet concept, geweldig contrast tussen de 2 strijdende partijen, melee tegen ranged, vraagd helaas te veel rts skill en fps skill, om populair te zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phoenix
  • Laatst online: 06-01 11:21
Lufia 2: Rise of the Sinistrals. Op de Super Nintendo nog. Heb het spel toen ik nog jong was veel te vaak gehuurd laten huren door m'n ouders (van het geld dat opging aan het huren kon ik het spel wel een aantal keer aanschaffen). Een van de beste RPG's die er zijn, waarvan ik er eigenlijk nog geen ben tegengekomen die de diepte van het spel kon evenaren. Goeie muziek, character development en sfeer, enzovoort. Ik speel het nu niet meer omdat het natuurlijk een beetje oud is (10 jaar ofzo?), maar kan iedereen die nog spellen emuleert dit spel aanraden (als ze van RPG's houden natuurlijk).

Op dit moment verslaafd aan Battlefield 2. Teamwork en statbuilden. Alhoewel ik niet denk dat dit in mijn lijstje "beste spellen ooit" hoort omdat ik het er na een maandje of paar maandjes denk ik wel voor gezien hou. Omdat ik een beetje perfectionistisch ben wil ik alle badges/medals enzo halen maar dat gaat niet lukken tenzij ik me studie en werk opzeg en me afsluit van de buitenwereld (500 uur spelen in een auto (iirc) wordt er van je verwacht om één bepaalde medal te halen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ad de Jong
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:56
Voor mij is er maar 1 echte favoriet:
Afbeeldingslocatie: http://www.klasyka.za.pl/newsy/duke1.jpg
De humor
De one liners
Het alien ass kicken

Mijn profiel op Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• equationunequal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10-09 21:40
In willekeurige volgorde:

Delta Force: Vrijheid! Erg innovatief dankzij de voxel engine waarmee eindeloos grote omgevingen konden worden gemaakt, wat vooral online erg leuk is. Heb een paar jaar een eigen squad gehad en tijden lang met veel plezier online gespeeld...

Total Annihilation: Best. RTS. Ever.

Half Life: Nog steeds de beste story driven FPS imo. Er is hierna nog geen shooter geweest die me hetzelfde gevoel heeft gegeven als toen ik Half Life zat te spelen...

GTA, GTA III, GTA Vice City & GTA San Andreas: Enorm veel vrijheid, enorm veel content en dus enorm veel te doen. Deel 1 speelde ik al maanden achter elkaar, deel twee was helaas een stuk minder, maar sinds 3 is het alleen maar de goede kant op gegaan...

Stunt Race FX: Erg leuke race game op de SNES. Leuke tracks en zeker voor die tijd erg kewl graphics...

Big Red Racing: Leuke en vooral komische racer die erg leuk was om multiplayer te spelen...

Need For Speed Porche 2000 Beste arcade racegame imo. Erg goede handling, mooie graphics, uitdagende tracks en een erg leuke career & evolution mode...

Starwing: Eerste spel met de FX chip op de SNES. Vrij simpele maar toch uitdagende space shooter met leuk verhaal, goede besturing en een goede dosis humor...

Vast een hoop vergeten, maar deze shieten me nu even het eerst te binnen...

[ Voor 11% gewijzigd door equationunequal op 01-03-2006 23:56 ]

[ equationunequal.nl - portret & model fotografie ] [ newskin.nl - socials ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thief Series....Ik ben namelijk gek sluipen en geheimzinnig doen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superpolm
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 01-09 15:48
Super Mario Kart (snes)

Is meer nostalgie denk ik,maar speel t spel nu nog weleens.
Goede besturing en controle over de kart. Vervolgen van t
spel hebben t bij lange na niet gehaald bij t origineel, jammer
dat er nooit een deel 2 is uitgekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reconhell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 21-10-2018
Warcraft 3 FT FOR SURE!!!!!!
Echt de beste game ooit op pc want:
-De graphics zijn mooi, in iedergevaal voor zijn tijd
-Story mode is leuk, maar multiplayer spant de kroon
-Je kan redelijk makkelijk een eigen level maken(heel gaaf)
-Er zijn seriues wel 50.000 verschillende custom maps
-De sfeer van het spel (de muziek is heel mooi)
-De replay waarde licht hier heel hoog, het spel blijft keer op keer leuk, het verveelt niet(naja soms maar dan speel ik het 2 a 4 weken niet en dan is het weer uber gaaf:P)
Ik speel dit nu bijna 2 jaar ofzo, zowat elke dag en het verveelt gewoon niet omdat er zoveel maps zijn. Ik speel vooral Footmen Frenzy in mijn mening de beste custom map. Dbz Tribute 9.3 is ook wel aardig.

Super Smash Brothers Melee!
De beste game op de consoles want:
-Charachters, ik houd van nintendo charachters mario, luigi, fox, falco enz.
-Gevechts Systeem is uniek , en erg leuk om te doen het gaat redelijk diepgaand.
-Sfeer van het spel
-De humor van het spel :*) (Donkey kong is zo lachen :P)
-Replay waarde is hier ook hoog, dit spel zal ik altijd leuk blijven vinden ook over 15 jaar bijv.

Ik kan niet wachten tot de opvolgers van deze games :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

Wat ik overig ook een briljant spel vond was Sonic the hedgehog op de Megadrive. Deel 1 vind ik nog steeds het allerbeste, 3 toetsen tot je beschikking en het maakte niet uit welke je indrukte want het enige wat hij deed was springen :) .

Heerlijk dat een spel zulke simpele besturing kan hebben en toch na jaren nog steeds erg verslavend kan zijn.

Mario Kart op de SNES. Wat een briljant racespel was dit, zeer hoge replaywaarde en als je met vrienden was dan was het helemaal super. Als ik eraan terugdenk hoe we tot diep in de nacht dit spel speelden, echt fantastisch was dat. Ook gaaf was toen ik eindelijk 100cc had uitgespeeld dat er opeens 150cc tevoorschijn kwam, men wat vond ik die moeilijk en wat was ik blij toen ik die haalde. Als ze nou gewoon de originele game in een vernieud grafisch jasje steken maar de rest gewoon hetzelfde laten heb je wederom een fantastische game.

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lex
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2024

lex

Need for speed: Hot Pursuit - Geweldig! racen tegen de politie, andere auto's van de baan raggen, eerste racespel wat me echt kon boeien vooral door de gave graphics, erg veel gespeeld.

Simcity 2000 - ben begonnen met simcity en simant op een 2.86, op een gegeven moment kocht ik een computer voor mezelf, en niet veel later kwam dit spel uit. De mogelijkheden, de graphics (kleur was uberhaupt al helemaal gaaf!) een stad bouwen naar perfectie, echt fantastisch!

Populous2 - Bullfrog game, erg leuke opzet, met stammen tegen elkaar strijden, leuke sfeer in het spel, niet heel bijzonder, maar toch erg vaak gespeeld

Carmaggedon2 - Lomp mensen doodrijden, de hele rel rond dat spel toendertijd maakte het alleen maar gaver. Best aardige graphics en totaal over de top waardoor het erg relaxend werkte :P

Serious Sam 2nd encounter - Sam, I am!!! geweldig, met z'n tweeen over de lan in huis op hard met extra monsters en dan maar raggen, de sfeer in dat spel! Eindelijk een shooter met weidse vlakten, vol met monsters, de muziek was ook zo vet, heerlijke adrenaline kicks. De reclame van dat spel ook: We don't have intelligent monsters, we just have more of them.

C&C1 en C&C Tiberian sun - Zo vaak gespeeld deze 2 spellen, ontzettend goede gameplay, en zoveel gaver dan Simcity :P

Commando's - Anders dan elk spel dat ik ooit gespeeld had, erg uitdagend, leuk puzzelen hoe je een missie op ging lossen, erg goed mee vermaakt!

Counterstrike 1.5 - Wat mij betreft de ultieme counterstrike versie, realistisch qua snelheid en wapens, erg gaaf om met 5 vs 5 te doen, lang in clanverband gespeeld, jammer dat 1.6 de plank missloeg wat mij betreft, en source is helemaal om te huilen.

Half life2 - Hoe veel vetter kan het momenteel worden? Kon het spel niet langer dan 15 minuten achter elkaar spelen in het begin omdat ik zeeziek werd, door de te mooie graphics, zeker in dat botenlevel. Erg gaaf verhaal ( hl 1 ook al, maar die mag niet in het lijstje door die andere planeet :/ ) gave wapens, spannend, niet extreem moeilijk (ben lui :P ) en ultieme graphics!

World of Warcraft - Ben gestopt na iets meer dan een half jaar geloof ik, acount verkocht om te voorkomen dat ik weer n de verleiding zou komen, heb voor mezelf altijd de stelregel gehad dat sociale dingen irl voor online games enz. gaan, die regel heb ik vlak na het aanschaffen van wow verbroken en vervolgens ontzettend verslaafd geweest.
Ik heb nu nog steeds heimwee naar de WoW-wereld, als ik eerlijk ben. Het was ook de eerste online RPG voor mij, dus de openbaring van een online community was groot. En die sfeer....
Zo herkenbaar :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ah.. Thexder:

Afbeeldingslocatie: http://images.google.nl/images?q=tbn:MELadlBwBdi8nM:http://www.worldvillage.com/wv/gamezone/images/scrnshot/thx1.gif
*click*

Toen was ik nog 6 ofzo.. wat een tijden waren dat, ik heb echt lang met m'n broertjes dat spel gespeeld.. Geweldig gewoon!

Ik weet nog wel dat ik het toen nog wel eng vond :o

Vooral al die venstertjes die je open had, je bestuurde echt een robot hehe >:)

Oh en je kon ook "transformen" in een soort van vliegtuig dacht ik 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 12:49
Simcity (2000) ik denk dat ik in mijn leven de meeste uren achter Simcity heb meegebracht met het hoogtepunt een stad een hele nacht zelfstandig laten draaien. Dat was nog op een 386 dus de jaren vlogen niet voorbij :)

Live for Speed meeste online gaming uren gemaakt met S1 en nu S2 in de alpha versie verschenen is heb ik de hoop dat de final hiervan me net zoveel online plezier gaat geven.

Monkey Island serie onbegrijpelijk dat het concept met humor, een meervoudige verhaallijn alleen door LucasArts is gebruikt (Indiana Jones, Day of Tentacle) en dat met de komst van 3D graphics het vrijwel geheel is ingekakt. MI2 heb ik denk ik 3 keer compleet van begin tot eind gespeeld.

Tetris zelfs op mijn SE 3310 een ware knaller ;)

GTA 3 Vice City alleen al de jaren tachtig sfeer gaven me een heerlijk gevoel en in tegenstelling tot de andere GTA's is dit de enige die ik nog speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
Mafia
  • Het verhaal is gewoon schitterend. Verhaal had mijns inziens gemakkelijk verfilmd kunnen worden.
  • Grafics waren voor die tijd ook erg goed.
  • Het geluid van de auto's en de muziek uit de 30-er jaren waren goed verwerkt in het spel.
  • Je hebt, als je het spel speelt, zeer sterk het gevoel dat de stad gewoon leeft. (voetgangers die reageren, tram, elevated subway en auto's die je gewoon kunt gebruiken) Je ziet de stad gewoon groeien naarmate het spel vordert.
Als je eenmaal Mafia hebt gespeeld, dan snap je gewoonweg niet waarom die fuzz is ontstaan rond de GTA reeks. De GTA reeks is op alle fronten zwaar inferieur aan Mafia.

Mafia is voor mij de beste offline game ever

UT1999

Mijn eerste grote online-fps liefde. Grafics waren goed voor die tijd. Gameplay was uitstekend. Het spel had een redelijk aantal game-modi (DTM, DM, Assault, CTF etc.).

BF2
  • Voor mij het meest verslavende online-fps.
  • Het hele EA BF2 ranked gebeuren spreekt mij erg aan.
  • Ik ben erg gecharmeerd van het beschikbare wapentuig (al dan niet unlocked) en de beschikbare voertuigen.
  • De gameplay is gewoonweg schitterend.
  • Het mooiste vind ik, als er veel aan teamplay en samenwerking wordt gedaan binnen een team.

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 02-03-2006 13:35 ]

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-RaX
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 13-08 11:47
Gabriel Knight - Sins of the Fathers - Sierra's beste adventure game en IMHO de beste adventure game ooit! Schitterende voice-overs, goede puzzels, erg coole muziek, goede sfeers en een prachtig verhaal maken GK tot een van de beste games die ik ooit gespeeld heb.

Final Fantasy VII - Tja, wat moet je hier nog over zeggen? Memorabele characters, schitterende gameplay, lang speelbaar. Een van de meest verslavende games ooit.

Quake II - Dit was de eerste game die ik online speelde. Ik was zwaar verslaafd aan Quake II Lithium (mod met hook en runes). Sinds Q2 Lithium heb ik geen FPS meegemaakt die zo goed in elkaar zat. Snelle gameplay, goede community en de beste MP Maps in FPS land. DM1 - DM8 zijn zo vet op te spelen. Hmmm, Fact 3, Hyperblaster, Strenght Rune en Quad...

Megarace - Misschien niet een van de beste games ooit, maar toendertijd wel een van de meest sfeervolle. Lance Boyle met zun hele slechte humor, 18 verschillende gerenderde tracks. Niet de beste game ooit maar erg leuk om te spelen.

Reunion - Een van de eerste games, zoniet de eerste game, dat een combinatie was tussen RTS (C&C style) en Space Sim. Ik heb zoveel tijd besteed aan deze game. Helaas was hij erg moeilijk en heb ik het einde alleen kunnen halen door te cheaten :'(

Helaas kan ik niet op wat nieuwe games komen omdat ik van mening ben dat ik op de PC maar heel weining nieuwe games ben tegengekomen waar ik echt verslaafd aan was. Er waren coole games maar daar was je maar een zeer korte tijd zoet mee. Helaas heb ik ook de tijd niet meer om hele avonden te gamen (sport, vriendin, werk, stappen) dus MMORPG en online shooters heb ik niet mee kunnen tellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ga het per categorie doen

Beste RPG's
*Baldur's Gate 1&2 -> ik ben hier zooo lang mee bezig geweest
*Planescape: Torment -> geweldig verhaal. Had het ong. 3 jaar nadat het uit was ergens gezien (was moeilijk te vinden), had er de volle bak voor betaald (gen budget versie), maar totaal geen spijt van gehad.
*Neverwinter Nights -> gewoon toppie

Beste RTS'en
*Starcraft -> geweldig... wanneer komt er nu een vervolg? zucht
*Warcraft 1&2&3 -> geweldige reeks
*C&C 1 & C&C Generals -> De eerste C&C was fantastisch... RA 1 was goed, maar niet zo goed en daarna was het allemaal berg afwaarts, tot Generals, wat it weer geweldig vond
*Dune2/Dune2000 -> Dune 2 echt kapot gespeeld, en ook de remake was erg leuk. Nu nog lopen we te grappen over "Warning! Wurm sign!" enzo hehe

Overig
*Diablo 1&2 -> enorm verslavend, maar wel erg leuk
*Total War reeks -> subliem... gewoon subliem
*Worms reeks -> fantastisch :)
*UT2004 -> De enige FPS die mij ooit heeft kunnen boeien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste Z steel soldiers was ook een lache spel toen uit windows 98 en 2000 tijdperk.

Afbeeldingslocatie: http://www.strategyplanet.com/z/IMAGES/misc/drink.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• UltraR-pc
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 26-02-2024
Nummer 6
-Crash Team Racing
Afbeeldingslocatie: http://www.videogamecritic.net/images/ps/crash_team_racing.jpg
Echt enorm veel lol gehad van dit spel. Singleplayer campaign is leuk, player vs. player (deathmatch) is nog veel leuker. Maar verreweg de meeste tijd van mij en mn broers is in de "tijd-races" gaan zitten. Hele dagen proberen de tijd van je broer op een bepaalde track te verbeteren, alle bochten perfect nemen, geen 1 shortcut overslaan of je kon gewoon weer opnieuw beginnen. Wij hebben daar tijden neergezet die volgens mij in de wereldtop horen :P
Heel leuk spel en zeker een vermelding waard hier.

Nummer 5
-Deus Ex
Afbeeldingslocatie: http://www.gamerevolution.com/oldsite/previews/featured/deus_ex5b.jpg
Mijn eerste FPS ooit en ook de enige waar ik ooit met volle teugen van heb genoten. Ik heb dit spel geloof ik wel 5 keer uitgespeeld. De diepgang in het verhaal en in de ontwikkeling van je character. Ronduit een geniaal spel. Wat iedereen in mijn ogen een keer gespeeld moet hebben.

Nummer 4
-Rome: Total War:
Afbeeldingslocatie: http://gamescreenshots.gamesurf.tiscali.it/gallery/data/684/12Rome_Total_War_0-med.jpg
Voor het eerst een echte goede gevechtservaring in een RTS. Ook de map-management is goed uitgewerkt maar het draait toch wel om die gevechten. Cavalerie vanaf de flanken, vijand jouw front in zien te drukken terwijl de pijlen je om de oren vliegen. Grandioos en ik vraag me of dat ooit nog zal worden verbeterd door een ander spel.

Nummer 3
-World of Warcraft:
Afbeeldingslocatie: http://www.forceforge.com/wp/images/2005.2/wow/WoWScrnShot_032805_023350.jpg
Het spel waar verreweg de meeste tijd in is gaan zitten van alle spellen die ik ooit heb gespeeld (ik schat dat het toch wel richting de 2000 (!) uur online gaat, daar komt geen enkel ander spel in de buurt, maar komt toch meer door verslaving dan door hoe leuk het is. Ben er nu 2 maanden terug (na een vol jaar actief spelen) mee gestopt omdat ik het opeens helemaal had gehad, maar echt een grandioos verslavend spel. Hoewel ik denk dat als je er nu pas mee zou beginnen het een stuk minder is, omdat het tegenwoordig alleen nog maar om EPIXXX!!111 draait. Meedraaien op een server lijkt tegenwoordig meer op werken dan op lol hebben en dat hoeft voor mij niet meer. Die eerste maanden spelen zal ik echter nooit vergeten, absoluut een grandioze (schrijf je dat zo?) spel-ervaring.

Nummer 2
-Knights & Merchants:
Afbeeldingslocatie: http://www.applelinks.com/reviews/gifs/knightsandmerchants2.jpg
Klassieker voor mij. Voor zover ik kan nagaan het eerste serieuze computerspel dat ik speelde (ik denk dat ik toen een jaar of 8 à 9 was). Ik ging er helemaal in op, en m'n moeder maar zeuren waarom ik niet meer buiten speelde :P
Na dit spel ben ik een tijd lang bij RTS games blijven plakken (Dune, Age of empires) maar niks haalt het in spelervaring bij dat goede oude Knights & Merchants. Ik probeerde het spel laatst weer te spelen, maar het werkt niet in Windows xp, en dat is alles wat ik nog heb :'( ik wil het weer gaan spelen!!! :(

Nummer 1
-Final Fantasy 9
Afbeeldingslocatie: http://gammer.itc.ua/img/dpk/2003/5/!final_fantasy_9_(psx)_2.jpg
Het playstation spel dat echt een onuitwisbare indruk op me heeft gemaakt.
Het was het eerste FF spel dat ik in handen kreeg en het was niet te geloven, dit spel is nu nog steeds het spel waar ik de allerbeste herinneringen aan heb en dan tel ik de games voor de pc mee.
Die gezellige sfeer die in, bijna, heel het spel hangt. Het verhaal waar je in mee gezogen wordt, de leuke characters (Vivi!!! :D ). 2 jaar lang was dit spel alles wat ik speelde, de pc bestond niet meer voor me. Ik denk dat de teller op 4 keer tot 100% uitgespeeld is blijven steken.
Hmm, ik ga denk ik maar eens de playstation van mn neefje vragen en dit spel weer eens spelen, ik krijg er spontaan heimwee van nu ik dit schrijf. :)
Ik heb na FF 9, nog FF 7, 8 en 10 uitgeprobeerd maar geen van die spellen wist mij zo te grijpen als deeltje 9. Die unieke sfeer waar ik me zo bijzonder prettig bij voelde miste gewoon in die delen, die andere delen hadden meer een soort Science fiction / toekomst sfeer, terwijl deel 9 juist meer een soort middeleeuws idee gaf. Niks dan lof. Dit spel is simpelweg _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 63% gewijzigd door UltraR-pc op 15-04-2006 16:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 03-08 11:34
Het verbaast me eerlijk gezegd waarom niemand Metal Gear Solid 2 : Sons of Liberty noemt.

Het schijnt dat iedereen vindt dat dit eerder een achteruitgang is ten opzichte van deeltje een, of een slecht vervolg, enz... enz..., maar dit spel heeft 4 (ofzo) jaar geleden echt diepe indruk op me gemaakt. Ik heb ongeveer 5 uur lang naar filmpjes zitten kijken, en ik heb ze allemaal gekeken. Het filmische gevoel, uitgleiden over de duivenpoep, het kereltje dat naar beneden staat te pissen, ik kan het me zo weer voor de geest halen. Een geweldig spel, dat ik iedereen die van films en goede verhalen houdt kan aanraden, en zo weer zou spelen (had het spel gehuurd) :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teh_twisted
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 30-07 23:56
Angeloonie schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:19:
Leuk :)

Diablo II is voor mij de absolute topper.
  • De 7 characters zijn stuk voor stuk uniek, en elk karakter zelf is ook weer op honderd manieren aan te passen, hierdoor heeft niemand hetzelfde karakter (behalve sommige online builds zoals Hammerdins etc :X )
  • Honderden, zoniet duizenden unique items etc, erg tof voor verzamelaars, je moet alles minstens 1x in je DiabloII-career gehad hebben (zoals ik :D)
  • Oneindige gameplay, na het verhaal kan je gewoon door spelen, dit maakt het spel veel beter dan een RPG met einde.
  • De hele game is gewoon super :D
  • Voordeel van nu: alle pc's kunnen het aan, en het is ook nog steeds populair.
  • Het spel kost niets meer, voor 15€ heb je volgens mij al de game + expansion pack (die je gewoon MOET hebben!)
  • MINpunt: erg verslavend! :9
Na 4,5 jaar gespeeld te hebben heb ik afgelopen zomer er definitief een punt achter gezet (na al eerder "gestopt" te zijn).
hmm, Linux installeren en geen Cedega installeren helpt ook om van je verslaving aftekomen... elke Windows bak waar ik achter zit gaat 't spel hop weer op...

Tyan S7025, 1x Xeon E5520, 32GB DDR3-1333 ECC/REG, GTX275 896MB, 2x Samsung SM 2243SN, Logitech Perf MX. Laptop: MBP 10,1/6,2. Cams: Canon EOS600D+Tamron AF18-200, Sony W350. Gadgets: iPad 64GB 3G, iPhone 5 64GB, PS1-3. Auto: W211 E220CDI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ETzPliskin
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 13:13

ETzPliskin

PS3 ID: Kretus

Groever schreef op vrijdag 14 april 2006 @ 20:44:
Het verbaast me eerlijk gezegd waarom niemand Metal Gear Solid 2 : Sons of Liberty noemt.

Het schijnt dat iedereen vindt dat dit eerder een achteruitgang is ten opzichte van deeltje een, of een slecht vervolg, enz... enz..., maar dit spel heeft 4 (ofzo) jaar geleden echt diepe indruk op me gemaakt. Ik heb ongeveer 5 uur lang naar filmpjes zitten kijken, en ik heb ze allemaal gekeken. Het filmische gevoel, uitgleiden over de duivenpoep, het kereltje dat naar beneden staat te pissen, ik kan het me zo weer voor de geest halen. Een geweldig spel, dat ik iedereen die van films en goede verhalen houdt kan aanraden, en zo weer zou spelen (had het spel gehuurd) :)
Best. Game. Ever. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZandBak
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-06-2023
Lufia II : Rise of the sinstrals
Beste RPG ooit toen ooit verkocht voor 50 gulden, een maand later ben ik weer op zoek gegaan naar het spel en dat doe ik nog steeds. Het spel is zo uitgebreid zoveel mogelijk echt een super RPG.

The Grandest Fleet
Simpele AI maar wel geweldige turn-based game waar het draait om het bouwen van een floot en daarna de vijand afslachten en dat was niet altijd even makkelijk. Krijg alleen helaas het spel niet werkend onder windows xp.(als iemand daar een oplossing voor heeft graag.

C&C: Tiberian Dawn
Geweldig spel de basis legger (samen met Dune II) van alle RTS. was voor zijn tijd en eigenlijk nog steeds zeer mooi en goed speelbaar, kon je eindelijk groepjes maken. Wat niet kon bij DuneII.

C&C: Renegade
De geweldigheid van een FPS over een RTS game je herkend alles terug speel het nog steeds veel online. Lekker zelf met mamooth's rijden, Ion cannon plaatsen heerlijk

Medal of Honor: Allied Assault
Beste Fps allertijden IMO speel het zelf nog steeds veel online ook in clan formaat.(#Thesquadron.be en Virtute et Armis). zo leuk opgebouwd en niet zo ingewikkeld als battlefield2 en dergelijk. Ook een aantal goeie custom maps.

[ Voor 1% gewijzigd door ZandBak op 14-04-2006 21:08 . Reden: Typo ]

1337

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Groever
  • Laatst online: 03-08 11:34
[nutteloze post] Kijk, jij snapt het :P [/nutteloze post]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MOHAA
- niets luguber, gewoon een mooi WOII spel
- toffe sfeer
- goede achtergrond muziek en klank van wapens
- werkelijkheidsgehalte

DEUS EX:
- zeer stevige verhaallijn !
- verschillende wegen mogelijk, verschillende keuzes mogelijk om te maken in het spel
- verschillende wapens (stil versus luid, dodelijk versus niet-dodelijk)
- de keuze waarop je het karkater kan uitbouwen qua skills en nano-mods, evenals de wapens uit te bouwen zijn

HL2 (HL nog niet gespeeld):
- de sfeer ! (van zodra je het handwapen hebt en de stad moet verlaten :9~ )
- de verhaallijn
- afwisseling
- verscheidenheid aan wapens
- de fysics uiteraard
- de mooie grafics hoewel het spel niet veel vraagt van je pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Wat mij verwonderd(t?) is dat niemand zegt: Counter Strike: Source
Voor mij het allerbeste (online) spel ooit gemaakt:

Waarom:
Prachtige graphics
Heerlijke matches
Heerlijke mappen
Realisme
Geen updategedoe (ik vind steam prachtig)

Nadelen:
Laadtijden zijn iets langer, maar nog niet zo erg als bij BF2
Vraagt nogal wat van je PC als je al je GFX opties open wilt zetten

Half Life 2:
Het verhaal, gewoonweg subliem

Nadelen zelfde als bij CS: S

Doom 3:
De sfeer, de gameplay, de suspense

Nadelen:
Vraagt nogal wat van je PC

Quake 4:
Zelfde als Doom 3

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Laatst online: 21-09-2024
Even mijn lijstje?

Baldur's Gate II: Shadow of Amn/Throne of Bhaal: GENIAAL SPEL. Uitstekend verhaal, hilarische/dramatische/geniale/leuke side-quest, romances voegen echt wat aan het spel toe, het D&D aspect was zeer goed uitgewerkt, en ik heb zelden een itemkoorts gehad als in dit spel. Behalve dan in:

The Elder Scrolls III: Morrowind: Weer een goed spel. Een leefwereld die ik na een half jaar nonstop spelen nog steeds niet 100% verkend heb, en die door het -nog steeds- uitbrengen van usermods, een bijna oneindige levensduur heeft. Deel IV: Oblivion heeft in mijn ogen toch wat van die charme verloren vindt ik. :'(

Diablo II: Lord of Destruction: Blizzard is mijn ogen de God van Gamewereld. Welk spel dat zij gemaakt hebben is niet geniaal? Geen een dus, Star/Warcraft, Diablo, World of Warcraft. Als er een spel ontwikkelaar is die een lifetime award moet krijgen zijn zij het wel! Dat zij niet gezwicht zijn voor de commercie spreekt alleen maar voor hun, evenals het feit dat ze NOG STEEDS patches uitbrengen voor jarenoude spellen spreekt voor hun. kucheakuch. [/end blizzardsuckuprant]
Over Diablo II: Moet ik het nog uitleggen? Een van meer geavanceerde levelingsystemen in RPG-land.
Mooie omgevingen, geweldige filmpjes, enerverend verhaal("Always East", Ge-ni-fucking-iaal!

Halo 2: Buitenbeentje, maar: een van de betere shooters die ik gespeeld heb, leuk verhaal, mooie graphics, spectaculaire acties en explosies. Goed geen fantastische physics maar aan die hype doe ik toch niet mee. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malthus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 23-04 15:30
Veel van m'n favoriete games zijn in dit topic al genoemd (dat kan ook nauwelijks anders als er al tien pagina's met reakties zijn), maar één geniaal spel zie ik er nog niet tussen staan: The Neverhood.

The Neverhood is een adventure uit het begin van het Windows 95 tijdperk, waar je als klei-mannetje in een hele bizarre wereld rondloopt. De graphics zijn erg leuk om te zien (maar anno 2006 wel flink achterhaald) en het verhaal zit goed in elkaar. Er zitten hele bizarre grappen in, en de puzzels zijn allemaal redelijk goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:28:
[...]
Ik pers. vind UT2004 ECHT totaal geen reet aan, en meer dan honderduizenden met mij...
in vergelijking met UT99 is het gewoon totaal klote, als je dit over 2004 zegt vraag ik me af of je uberhaupt 99 op niveau hebt gespeeld.
Zeker heb ik UT '99 gedaan.

Alleen vind ik UT2004 net wat fijner spelen, aangezien het niet zo enorm fast-paced is als UT '99 was. Ik ben maar een casual gamer, die gamet voor de fun, en niet voor de competitie. UT2004 is wat rustiger, en is met gamemodes als Onslaught wat afwisselender.

Neemt niet weg dat UT '99 ook geweldig is.

Ik moet mijn mening eerder uit het topic herzien: Tyrian is m'n all-time favoriet. Ik heb het weer teruggevonden dankzij DosBox en speel het weer dagelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Prince Of Persia 1

Gewoon, verslavend spel ( je kon niet saven), veel leuke herinneringen aan.

Mafia: The City Of Lost Heaven.

Beste spel ooit, verslavend, in een ruk uitgespeeld, Enige spel tot nu toe die mij zo zwaar in het verhaal heeft gezogen.

En verder de klassiekers als StreetFighters, Sonic the Hedgedog, SuperMario, etc... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

- Starcraft.
Ik ben altijd een liefhebber geweest van RTS games en heb er vele gespeeld maar Starcraft blijft gewoon het beste RTS spel voor mij, de graphics en het geluid waren indruk wekkend voor die tijd en zijn nog steeds niet lelijk.
De rassen zijn compleet verschillend en toch ben ik nog in geen enkele andere RTS zo'n goede balance tegengekomen als in Starcraft.
De gameplay is gewoon super, blijf het gewoon spelen en het verveelt nog steeds niet.

- Unreal Tournament.
UT speelt gewoon heerlijk, de muziek, en graphics hebben een sweer die ik totaal mis bij UT2004.
Ik heb serieus geprobeerd om UT2004 leuk te vinden maar het voelt ook gewoon te lomp en te traag aan allemaal, het gevoel dat ik bij UT helemaal niet heb.

- Half life.
Half life 1 heeft veel indruk op me gemaakt de eerste keer dat ik het spel heb uitgespeeld, de interactie van de omgeving en het verhaal had ik nog niet eerder zo goed gezien in shooters.
Half life 2 vond ik gewoon een shooter wat lekker weg speelde maar het maakte niet echt indruk zoals HL1 dat deed.

- World of Warcraft.
Dit spel is gewoon te verslavend, ik heb het een jaar lang gespeeld.
Waarom? ik weet het eigenlijk niet het is gewoon leuk en verveelt niet.
2 weken geleden heb ik WoW van mij pc gegooit en heb ik besloten om er mee te stoppen omdat het gewoon niet meer gezond is voor mij en mijn omgeving hoeveel tijd er in gaat zitten, ik zou het graag weer gaan spelen maar ik heb besloten dat dit de eerste en ook laatste MMORPG is voor mij, ik wil niet weer een jaar verspillen achter me computer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bulls
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-05 22:30
HL1 was ook de eerste echte shooter die ik speelde (en ook een hele beste) maar Diablo 2 heb ik het meest gespeeld van alles (en speel het nog steeds)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ook nog even Fahrenheit/Indigo Prophecy vermelden! Heeft me ook een erg unieke ervaring bezorgd. Interessantste PC game van de voorbije 5 jaar naar mijn bescheiden mening. Probeer tegenwoordig zowat alle adventure games mee te pikken. Het is een genre met enorm veel potentieel.

Max Payne (2). Wegens de adembenemende actie, de hele gestyleerde sfeer en het geweldige verhaal.

Football Manager/Championship Manager. meest verslavende game ooit voor mij. :) Vreselijk veel uurtjes ingekropen en nog steeds elke dag. Uitgebreid, diepgaand, realistisch... Pure emoties brengt het naar boven! :)

Tetris. Toch maar alles doen om nog een hogere score te halen. Enigste reden om mijn oude grijze gameboy nog even boven te halen. :9

Nog vergeten:

GTA 3. Ik vond GTA 1 en 2 al de max maar wat GTA 3 me bracht heeft me destijds maanden aan een stuk bezig gehouden. Puike story mode, absolute vrijheid, massa's extra's en vooral: een enorm wow-gevoel bij zo'n immense stad. Heb er veel meer van genoten dan Vice City en San Andreas. Misschien ook omdat het allemaal heel erg nieuw was natuurlijk. :)

Chronicles of Riddick: Escape from Butcher Bay. Grootste verassing 2 jaar terug (of was het 1). Adembenemende graphics en enkele erg knap uitgewerkte gameplay elementen. De melee combat is bijvoorbeeld ongelooflijk vet. De manier waaropje camera beweegt als je een klap uitdeelt. Nooit zo betrokken in een gevecht gevoelt. Daarbij komt nog eens de commentary mode, geniaal idee van die ontwikkelaar. Uitermate sterk product over de hele lijn. _/-\o_

[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 04:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Laatst online: 24-08 19:45
Ik vind/vond het volgende de moeite waard om (heel) lang te spelen:

Mr. Do's Castle op C64 - herinnert iemand dit nog? Als een mannetje met een hamer een kasteel met beestjes kapotkloppen. Pure nostalgie, heel leuk, graphics waren goed voor die tijd inclusief muziek :) Zo een beetje Mario Bro's-achtig en enorm verslavend.

Sonic the Hedgehog op een draagbare Sega. Pure fun voor onderweg, kleuren en goede muziek. Enorm leuke features binnen het spel (balletje maken van Sonic) en ook een degelijke moeilijkheidsgraad en bonuslevels.

Outrun op een 286. Gewoon vanwege het arcade-gevoel. De graphics waren niet om uit te schreeuwen, en het muziekje kon beter maar lekker racen en zien dat je passagier (die blonde) er niet uitvliegt ;)

Commander Keen, Crystal en Cosmos op 286-386. Als iemand zich deze nog herinnert :-) leuke en lange gameplay en een degelijke moeilijkheidsgraad.

De Worms series vond ik gewoon grappig en is beestig leuk om niet alleen te spelen. De effecten, geluidjes enz. van de wormen is gewoon een must om te spelen.

Duke Nukem 3D - shake 'em baby. Gewoon beestig goede 3d-shooter met enorm goede graphics (voor die tijd) en natuurlijk het pikante onderdeel wat het interessant maakte. De wapens zijn ook enorm goed alsook de monsters die ineens achter je stonden.

Terminal Velocity op 486. Had een 100MHz nodig om degelijk te spelen. Goede graphics voor die tijd en ook een goede space shooter met veel mogelijkheden.

Command & Conquer: Red Alert op 486-P1. Ik had op een bepaald moment alle discs en uitbreidingen 4x op CD om over netwerk te spelen tegen vrienden/familie. In alle aspecten goed en uitgebreid

Carmaggeddon op PII. Het eerste spel waar ik een 3d-versneller (dan nog wel onder DOS) nodig had en dus het eerste spel die op mijn laatste nieuwe aanwinst draaide in die tijd. Gewoon crimineel.

Starcraft, Warcraft 1, 2, 3, Freecraft. Speel ik nog steeds, leuke missies, multiplay, vrij spel.

GTA 1 en 2 waren gewoon goed en hadden niet te veel resources nodig (vanwege het zichtspunt wat het ook uniek maakte). Toen ze dat veranderden in 3 heb ik niet veel meer gespeeld, het 3d beeld vind ik niet zo leuk.

In de meer recentere spelletjes:

UT-reeksen. Enorm uitbreidbaar, goede engines en speelbaar op alle platformen. De uitbreidingen, extras en andere (ook online) maken het enorm leuk om te blijven spelen.

Red Faction: Een goed verhaal en de modes (stealth mode enzo) maakten het enorm moeilijk op bepaalde momenten, ook de breinbrekers etc. vond ik leuk. Het feit dat je stukken muur kunt afschieten en dus het landschap verandert om whatever reden (gat in de muur maken om iemand af te knallen) vond ik enorm goed en mis ik in de meeste moderne games (zoals UT) maar anders dan de missies (die eigenlijk te kort waren imho) was er niet veel aan de online play.

Swat 3 en uitbreidingen: Ik vind de missies in combinatie met het type (law inforcement) gewoon leuk en er zijn veel mogelijkheden en random events die het spel onvoorspelbaar maken en je soms doen nadenken over je eigen strategie (je kunt niet zomaar binnenstormen en iedereen neerknallen)

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Laatst online: 20:53
WTF? Niemand noemt even C&C RA2? :? Dat was toch wel hét beste deel van de C&C reeks hoor! Helaas van de lag die je krijgt als je (veel) te veel units bouwt bij een online game, maar Westwood had wel rekening willen houden met dialup users, denk ik. Verder echt een top spel natuurlijk :)

En mijn nieuwste verslaving, jaja, World of Warcraft :) Geweldig spel, de posts in dit topic vertellen je wel waarom heh

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Matthijz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10-08-2021

Matthijz

Is icoon even kwijt :P

C&C 1: Dat spel heb ik echt gewoon te vaak gespeeld :P Vet verslavend
Ground Control 2 : Aan deze game ben ik gewoon verslaafd geweest ;) Steeds proberen om verder op de multiplayer ladder te komen. Hele weken achter elkaar alleen maar dit spel gespeeld :P

"Het leven is een mooie gelegenheid om meisjes te ontmoeten"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coreantes
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-08 17:09

Coreantes

But you can call me 'Core'...

Ik heb zelf een mooi aantal favorieten in het rijtje staan:

Strife
Wie kent deze nog? Erg stoer spel, erg oud spel. Er kon nog niet geaimed worden met de muis, maar je dat deed er niet toe. Heerlijk! Je kon dit spel op verschillende manieren spelen. Je kon mensen ondervragen voor informatie, maar je kon ze ook dood knallen.

Zelda: Ocarina of Time
Dit is mijn ABSOLUTE favoriet. Voor die tijd was het ongekend. Een oneindig groot lijkende wereld met een geweldig verhaallijn... Graphics en het Zelda verhaal, alles was goed! Een spel waar je ondanks de single player only daadwerkelijk uren in kon stoppen.

Diablo II
Hier geen argumenten bij, ze zijn allemaal genoemd... what more can I say? Gewoon super, helemaal omdat ik als Apple-user dit spel gewoon lekker kan spelen! Nog steeds!

World of Warcraft
Ondanks dat dit niet mijn favo MMPOG is (EVE-Online heeft nog altijd mijn hart), komt WoW op een goede 2e plaats. Heerlijk spel met nog heerlijkere graphics. Jammer dat er voor mijn gevoel een te beperkte input in het spel zit. Niets is blijvend, in tegenstelling tot EVE-Online, waar je je eigen station for life bouwt! Desondanks een erg goed spel! (It's Blizzard, what more do we say?)

C&C 2
Ook al eerder genoemd. Leuk spel, waar mijn pa nog altijd aan verslaafd is. Hij kan er maar geen genoeg van krijgen. Het is overigens één van de weinige spellen die zijn AMD Duron 800 nog kan spelen. Zelf ook wat uurtjes in zitten. Gewoon stoer. Na mijn inziens kan Generals er niet tegenop. Er is met Generals te veel veranderd!

En zo kan ik nog wel even door gaan, er zijn zoveel goede spellen! Carmageddon, GTA, Settlers serie, EA-spellen zoals Sim City en Sim Tower, Half Life en Counterstrike en meer!

Eentje krijgt toch een eervolle vermelding: Tetris op mijn Gameboy! Niets is wat het nu was als Tetris niet de fundering voor game-verslavingen had gelegd! (Letterlijk! 8))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uh..Quake!!! Echt ontzettend mooi voor die tijd, veel opties, multiplayer was GEWELDIG..
Quake 3 arena :D allemaal spannende enge maps :D
HAlf Life 1 ........Ongekende graphics...(verbaas me er nogsteeds over @p4+ x1800xtx)
en euh......... Super Mario :P :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-09 00:19

djidee

Mr. Slungel

C64: Aztec Challenge, zo'n geweldig spel, en maar turen naar het scherm om de pijltjes te ontwijken, ook de Pitfall series en Motor Mania heb ik eindeloos gespeelt.

386DX: Civilisation1 en Colonisation1, eindeloos mee bezig, heerlijke spellen (doe ze nog wellus :+ ), verder had ik altijd van die apogee spelletjes, loader larry enzo, elke maand weer een nieuw schijfje halen met demo versies _/-\o_

P100: Shadow Warrior (geniale met multiplayer via coax netwerkje, als je over de speakers het aftellen van de nuke hoort... en de sticky bombs natuurlijk :7 (dr is nu ook een Shadow Warrior for Windows, alleen nog geen goed draaiende multiplayer)), verder TransportTycoon (daarover later meer), Carmageddon, en NFS2SE was er toen ook, gewoon lekker racen
Toen nog een P550 gehad, kan zo niets bedenken behalve Worms World Party, spelletje wat ik nog graag mag doen. Heerlijk lam met die wormpjes kloten :9
AMD2000: OpenTTD, heerlijk dat het spel nog leeft, hele grote maps, veel opties, en sinds de laatste versies ook betere ondersteuning voor GRF's (duitse trainset (de nederlandse is nog niet klaar :( ))... Nog ff TTD doen denk ik dan, en hopaa, het is weer 04.00.. Verder BF1942 met DCmod en BF2, veel gespeeld in clanverband. En sinds Civilisation4 uit is, speel ik dat erg veel (al kan ik niet grote maps en meer dan 6 tegenstanders omdat mijn systeem dat neit trekt). Erg leuk spel, erg verslavend en veel mogelijkheden om de tegenstander te plagen. Geniale multiplayer ook :D

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Operation Flashpoint vanwege de totale vrijheid, eilanden van kilometers en je kunt ook de helicopters en tanks van de vijand stelen. En de nachtelijke sabotage missies.
Nu is er natuurlijk BF2 maar ik kan niet wachten op de PC versie van Flashpoint 2
zodra ik een nieuwe pc heb!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrowind The elder scrolls 3
Dit spel heb ik helemaal scheel gespeeld :P (ja ben ook echt scheel :P), ik schat dat ik rond de 2000 uur er in heb gestoken en na 1.5 jaar spelen heb ik het hele spel nog steeds niet helemaal verkent, echt ziek! Ik ben er mee gestopt omdat ik niet verder kon komen door een bug wat op z`n minst erg frustrerend is als je er al 2000 uur in hebt gestoken, en dan heb je geen zin meer om door te gaan. Maar alsnog een aanrader voor iedereen!!!!!!!

C&C Tiberian sun:
Bestempeld door de media als een kut spel maar alsnog vond ik het da bomb toen ik 11 was, vooral de verhaal lijn was zeer intigerend. Je had vrij veel units in mijn ogen en alle partijen waren diverser en gebalanceerder dan C&C Generals.

Vietcong
Het beste vietnam spel allertijden in mijn ogen, vooral door een gigantische hoeveelheid aan wapens en dat in tegenstelling tot andere spellen dit spel wel een goeie camouflage had, wat ik overgens vaak gebruikte online ;). Het mooie van dit spel is dat er een gigantische shitload aan mods voor gemaakt zijn.

Sw Knights of the old republic
In mijn ogen het beste sw spel allertijden dat komt vooral omdat het rpg effect erg goed is uitgewerkt en omdat de battles gewoon erg cool zijn + dat het verhaal erg boeiend is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MethodP
  • Laatst online: 10-06 20:34

MethodP

baanaan

QUAKE!!! zelf speel ik nog steeds deel 3, maar ook veel 4, en dan echt alleen de multiplayer uiteraard!
MORROWIND/OBLIVION!! grote leefwereld, vele missies, goede sfeer, graphics, wat wil je nog meer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maupie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 24-12-2024
Metal Gear Solid 1 op de psx.

Geweldige sfeer, verhaallijn ed. Gameplay was ook fantastisch.

Silent Hill 1, ook op de psx

Spooky sfeer, Het spel vond ik zo spannend dat ik het spel niet in mijn eentje durfde te spelen.
De "muziek" die erbij zit.....Superrr. Gameplay vond ik iets complexer dan MGS. Maar vooral de sfeer die het spel uitstraalde

Mooi is een woord van 3 letters .......AMD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:42

Piggen

Lekker bakkie

Deze games hebben mij het meeste kunnen boeien:

Commandos 2
Was ik enorm verslaafd aan. Ik heb hem ook 2x uitgespeeld. Briljant spel. Zo mooi en sfeervol en zo veel manieren om een missie te voltooien. Commandos 3 vond ik weer niets aan en ook Strike Force kan me niet bekoren. Ik vind het dan ook jammer dat ze die richting zijn ingeslagen.

Project Gotham Racing
Een vriend van me had die op de Xbox en ik kwam zo vaak spelen dat ik op een gegeven moment verder dan hij was. Toen ik zelf een Xbox kocht, kocht ik deze er natuurlijk gelijk bij. De graphics waren echt schitterend en de game heeft een mooie balans tussen realisme en arcade. Deel 2 heb ik ook, maar die kan me veel minder boeien. Het kudos-systeem vind ik een stuk minder briljant tegenwoordig. Ik speel dan ook liever Forza Motorsport.

Metal Gear Solid
Bij velen bekend natuurlijk. Een game die gewoon van begin tot eind klopt. De sfeer, de spanning, het verhaal, de eindbazen. Allemaal top.

Daarnaast speel ik ook graag games als Ghost Recon, Coling Mcrae Rally en Splinter Cell en bewaar ik goede herinneringen aan de Super Mario's en Double Dragon II op de NES.

[ Voor 4% gewijzigd door Piggen op 16-04-2006 22:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Syndicate (Wars)
Syndicate staat wel bekend als een goed spel maar ook de opvolger, Syndicate Wars heb ik toendertijd veel plezier van gehad. De enorme vrijheid om met je 4 cyborgs een enorme chaos in de futuristische steden aan te richten door zelfs gebouwen helemaal op te kunnen blazen. Veel wapens en voertuigen, mooie graphics en bovenal top gameplay.

Police / Space / Kings Quest en natuurlijk Larry
Dankzij deze spellen was mijn Engels al op jonge leeftijd dik in orde... ook veel plezier mee beleefd met het uitproberen van allerlei gekke commandos; je kon immers alles intypen wat je maar kon verzinnen -> top interface! Heb een tijdje geleden een paar delen uitgespeeld die ik toendertijd nooit af had gemaakt; nog steeds erg vermakelijk. Ook 'klonen' zoals dat spel met dat varken dat je mee krijgt heb ik me prima mee vermaakt. Heb zelf hier nog een hele hoop boekjes liggen waar ik zelf dit soort games had ontworpen; elke bladzijde een scherm, en dan verwijzingen naar andere schermen bij bepaalde acties / routes... :D :D

[ Voor 61% gewijzigd door Verwijderd op 16-04-2006 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicroWhale
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-09 15:29

MicroWhale

The problem is choice

Op volgorde van tijd hebben de volgende games me het meest vermaakt:

- Maze
- Tetris
- Leisure Sweet Larry
- Fury of the Furries
- Wolfenstein 3D
- F1GP
- Worms
- Gran Turismo
- Half Life
- GTA3 / VC / SA

[ Voor 3% gewijzigd door MicroWhale op 17-04-2006 09:27 ]

Het enige belangrijke is dat je vandaag altijd rijker bent dan gisteren. Als dat niet in centen is, dan wel in ervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

C & C Generals Zero Hour
Het eerste spel waar ik volledig aan verslaafd ben geraakt. door de fantastische online gameplay

The Elder Scrolls IV: Oblivion
Valt hier nog wat bij te zeggen? alleen jammer dat mijn videokaart het niet op High aankan..

[ Voor 41% gewijzigd door Verwijderd op 17-04-2006 15:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Half Life 2
Ik werd echt in het spel gezogen, op een gegeven moment toen de striders op het plein kwamen, had ik echt het gevoel dat goed van dekking naar dekking moest gaan om vervolgnens een raket te vuren en weer weg te duiken. Als je dan ook nog allemaal combine soldaten ziet oprukken door het plein en rebellen die rond het puin dartelen met rpg's, machine geweren en ander gejat wapentuig heb je echt het gevoel dat je in een all-out street war betrokken bent. Schitterend gewoon!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babbaloerie
  • Laatst online: 25-09-2023

babbaloerie

¯¯¯¯¯¯¯

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:24:
Ik heb zo'n mooie sfeer beleefd met MAX PAYNE 1 & 2.

Het spel is op een hele mooie manier samengesteld. Met een geheimzinnig, maar toch duidelijk verhaal, dat met behulp van striptekeningen en spraak wordt verteld. Ook het gebruik van flashbacks is er mooi gedaan. De graphics zijn niet helemaal über-de-buber, maar desondanks heb ik erg genoten van deze 2 uitgaven. En ik wacht al met smart op max payne 3. Mocht die ooit komen ....
Duidelijk verhaal? Ik heb Max Payne 2 nu 6 keer uitgespeeld en nog steeds snap ik geen hol van het verhaal :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De eerste paar games waar ik enorm veel plezier aan heb beleefd waren oa. Double Dragon en Super Mario Bros 3 op de NES. Samen met een vriend van me maandenlang met die NES lopen klooien.

Op de Game Boy heb ik altijd enorm genoten van Megaman 2 en Wario. Veel games zijn makkelijker als je ze 10 jaar later weer speelt, maar ik kan tot op de dag van vandaag niet geloven dat ik Megaman 2 op de GB zonder cheats of passwords uit heb kunnen spelen. Wat een retemoeilijke game.

Op de SNES was m'n eerst game Mortal Kombat II en dat had lange toernooitjes met vrienden als gevolg totdat MK3 eind 1995 uitkwam. Ik kan me de review in de PU van november 1995 (met op de cover Earthworm Jim 2, wat ook een briljant spel was) nog herinneren. Maandenlang heb ik de combo's geoefend en vele gevechten gehouden.
Voor de rest waren Donkey Kong Country en Link To The Past natuurlijk ongeevenaarde games. Wat een sfeer.

Op de PSX waren m'n favoriete games Metal Gear Solid en Final Fantasy 8. Na het spelen van de demo van MGS was ik helemaal verkocht en moest ik weten hoe het verder ging.
Godzijdank had ik een omgebouwde PSX en kon ik genieten van een NTSC versie van MGS zonder de trage gameplay. Tot op heden mijn favoriete spel aller tijden als ik er zo bij nadenk.
De eerste 2 games van Oddworld vond ik ook geweldig, dankzij de oldschool 2D platform gameplay met een vleugje vernieuwing in allerlei andere aspecten.
Een andere game die eigenlijk enorm onderschat wordt maar ook een weergaloze sfeer en gameplay had is Driver. De gehele zomer was ik kwijt aan het maken van m'n eigen replays en telkens nieuwe plekjes ontdekken in de cities.
Een game die natuurlijk populairder was onder de wat jongere kids, maar in mijn ogen ook een enorme platform klassieker op de PSX was, was Spyro the Dragon.

Op de PC heb ik nooit extreem veel gegamed, maar de games die ik op de PC speelde heb ik dan ook echt helemaal kapot gespeeld. Voornamelijk de titels Grand Prix 2 (continu proberen de car setup te verbeteren ten opzichte van een vriend van me), Red Alert en natuurlijk de Lucas Arts adventures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:13
* Settlers II
Dit spel kon ik uren achter elkaar spelen zonder me te vervelen. Er was altijd wel iets te doen; van het verkennen van bergen (grondstoffen) via het aanleggen van een voedsel-productie-lijn tot het opwaarderen van je soldaten. En als dat gebeurt was kon je kijken naar hoe je Settlers hun werk deden of kon je de vijand gaan aanvallen, waarna het hele gebeuren weer opnieuw begon. Geen enkel ander spel heeft mij zo kunnen bekoren.

* Command & Conquer Red Alert
Tja, waarom niet? De mega soundtrack, de killer gameplay en het fantastische verhaal in singleplayer waren genoeg om mijn hart te veroveren. Nog steeds is het spel leuk, helemaal als je gewoon een uurtje ofzo niets te doen hebt.

* Imperium Galactica II
Het spel had nog wel een paar updates kunnen gebruiken maar de gameplay ervan is gewoon geweldig; er gebeurt haast altijd wel wat. En het grafische gebeuren in de 'galaxy view' is nog steeds geweldig.

* Heroes of Might & Magic III
Turnbased op z'n best, wat mij betreft. Een goede verhaallijn, veel variatie en graphics die vandaag de dag er nog steeds mee door kunnen.

* Sim City
Één van de über-klassiekers vind ik. Ik heb zelf de SNES versie en ben zwaar verslaafd eraan. Zodra het spel is opgestart ben ik niet meer bereikbaar. Okee, er zijn nieuwe versies, maar imho moet je daar gewoon te veel doen en neemt dat een groot deel van het plezier weg wat het origineel zo verslavend maakte.

* Transport Tycoon Deluxe
Altijd wel wat te doen. Als je je treinen niet aan het vervangen bent of je route aan het verbeteren bent, dan ben je wel een nieuwe route aan het plannen. Géén enkel ander transport spel komt ook maar in de buurt van dit spel. Bij de meesten leg je een route aan en ben je klaar.

Simpelheid staat bij mij hoog in het vaandel als het op spellen aankomt. Als je gewoon teveel moet managen dan verliest een spel z'n charme en het plezier wat je er aan beleeft.

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0nk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:35

m0nk

16-09-2003 15.15

Command & Connquer: vul maar in
Ik zat op de middelbare school en had mijn huidige jaar gehaald en mocht van mijn moeder een leuke game kopen. C&C leek me leuk en heb deze toen gekocht en geinstalleerd. Vanaf het eerste moment super verslaafd. Dat hele strategische gedoe, ik bleef spelen.
Uiteraard daarna alle andere versie's ook gekocht. Ik was ook erg blij met de DVD pack die onlangs uitgekomen is.. alles netjes op 1 dvdtje.

HL: Counterstrike
Persoonlijk het spel wat ik tot nu toe het meest gespeeld heb. Zeker met die hele nederlandse community erachter. 5on5 tactisch spelen op maps die je kan dromen. Elke avond wars spelen om zo te klimmen op de Clanbase ladders. CS spelen met vrienden en op lan party's.. echt een supertijd.

Mario Bros - NES (en andere Nintendo games)
Even heel iets anders, maar mijn kennismaking met Mario. Zo leuk om steeds verder te komen..
En ik kon niet saven dus moest steeds opnieuw beginnen, maar bleef gewoon spelen.. Zooo blij toen ik hem uitgespeeld had.. Ik weet ook nog goed toen ik voor het eerst Mario Kart speelde op de SNES, was zoooo leuk, zeker om tegen elkaar te spelen.

World of Warcraft
Mijn eerste serieuze kennismaking met een MMORPG. Ik bestelde WoW vorig jaar januari eigenlijk impulsief en zou wel kijken wat ik ervan vond. Naja nu ruim een jaar later speel ik nog steeds bijna dagelijks. Zoveel mensen leren kennen, ingame, maar ook irl.

Naja er zijn nog zat spellen die ik in het rijtje allerbeste spellen aller tijden kan plaatsen. Maar denk dat ik dan morgenochtend nog steeds aan het typen ben.. :)

13-05-2016 15:00 | 08-11-2017 8:30 | 25-11-2024 13:47

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Super Mario World [snes / FamiCom]
Dat spel is gewoon nog stééds leuk om te spelen
Zit echt retegoed in mekaar. Wat mij betreft 'het beste spel óóit' voor álle systemen.

The Last Ninja 1 en 2 [C64]
Hier heb ik ook vele uren in gestopt en heb ik goede herrineringen aan.

The Journey to the Center of the Earth [C64]
Het spel ziet er niet uit en het is heel lang geleden toen ik voor het laatst heb gespeeld. Desalniettemin herrinner ik het me nog perfect.

World of Warcraft [PC]
Voor dit spel eigenlijk nooit RPG's gespeeld en nu begrijp ik waarom. Tis gewoon té verslavend ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nintendo gamecube: Super Smash Brothers
- Super besturing.
- Lekker lomp rammen.

Playstation2: Dynasty Warriors 4
- Super tof om met meerdere mensen te spelen.
- Tja toch nog steeds lekker lomp rammen :)

Computer: World Of Warcraft
- Altijd anders.
- Leuke player interactie.
- SUPER VERSLAVEND

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

The Keys To Maramon: op de C64 mijn eerste RPG
The last ninja: op de C64 Ninja's rule!
Klax: Arcade, Sega, Nes "Please geef me nog een gulden"
The Fate of Atlantis: Indiana Jones!!!!

Starwars Galaxies: Gaat langzaam maar veel opties en diepgang
World of Warcraft: Vaarwel sociaal leven
Everquest II: jaren lange ervaring en mooie char builds

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Pong op een of andere console waar ik de naam niet meer van weet.

Circus op de Atari2600

Stargate en Dodgem op de Acorn Atom

Stuntcar Racer op de Atari ST
Millennium 2.2 op de Atari ST
Silkworm op de Amiga
Ports of Call op de Amiga.
Elite 1+2 op Atari en Amiga, later zelfs nog op PC

C&C
Diablo 1
Might and Magic 6+7+8 (6 is veruit de beste)
MechWarrior (vanaf 2 heb ik ze gespeeld)
Warcraft serie.

Gaafste MMO ooit:
Earth and Beyond. Gemaakt door Westwood, gekilled toen EA het overnam (thx EA !)

Nieuwe spellen moeten zich bij mij nog bewijzen maar BF2 dat ik sinds augustus speel begint een goede status te krijgen.

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 18-04-2006 16:25 . Reden: Acorn Atom vergeten :D ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:49:
Planescape Torment.

- Uitstekende gameplay.
- Duister verhaal
- Veeeeeel uren, niet dat je na 8 uur spelen al klaar bent zoals met BW2.
- Verschillende mogelijkheden om het spel te eindigen.
- Graphics zijn redelijk, iig voor die tijd waren ze top!

Legacy of Kain - Soulreaver

- Puzzeltje Puzzeltje aan de wand, wie heeft wrede puzzels in game land?
- Strake gameplay, coole combo's en moves.
- Duister verhaal.
- Veeeeheeeel uren, niet een BW2-geld-uit-je-zak-klop-game.
- Goede graphics.
Toevoeging:

EvE online.
Meesterlijke graphics.
Strak als gameplay.
Goede Community
Perfecte Dev's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mega Lo Mania - een van de eerste RTS games met die grappige poppetjes van Sensible Software. Dit spel is erg verslavend en had voor de tijd (1991) goede graphics. De ontwikkeling van de verschillende tijden maakte het deste leuker. (je begint in de oertijd elkaar te bevechten met stokken en stenen en eindigt in 2001(is 10 jaar na het uitkomen van het spel) met ruimteschepen en lasers).

Transport Tycoon - het bekende transportspel. Erg verslavend, zag er voor de tijd ook erg goed uit. Vooral het op gang brengen van de economie en het maken van grote netwerken is erg leuk. Daarnaast tegenwoordig goed uitgebreidt door OpenTTD, wat het al goede spel heeft verbeterd en uitgebreidt.

Super Mario Bros 3 - veruit het beste spel wat ooit uitkwam op de NES. Ook nu nog altijd nog leuk, leuke graphics en leuke muziekjes. Een goed platform spel met verschillende werelden waarin juist de 2D gameplay goed tot zijn recht komt. Samen spelen is nog veel leuker.

Age of Empires III - een RTS die zich afspeelt van 1500-1850 met erg goede graphics en een uitgebreide gameplay. Resource Management kost haast geen tijd. Shipments die verkrijgbaar zijn en het maken van bondgenootschappen met indianen onderscheiden dit spel van de rest. Online spelen is erg verslavend, daarnaast zijn de graphics geweldig met als hoogtepunt uitgebreide reflecties in het water. Ook zijn alle te spelen partijen gebalanceerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

de spellen die ik echt leuk vind zijn:

QuakeIII
toen dit spel uitkwam was het echt een belevenis! de tegenstanders waren erg goed.
na een aardige tijd kregen wij breedband internet en ben ik QIII online gaan spelen, ook toen heb ik me erg vermaakt! en toen ik ook de MOD Urbanterror ontdekte kon het spel niet meer stuk zelfs nu nog speel ik vaak een potje Urbanterror... terwijl ik normaal vrij snel uitgekeken ben op spellen!

Insane:

dit offroad race spel is uniek in zijn genre, capture the flag met offroad voertuigen hoe verzin je het!
vaak installeer ik dit spel op mijn computer om gewoon een stukje te rijden als ik even geen zin heb in de rest (simulaties)

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cobb
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 10:44
Commando's 2, wat een spel. Uren achter gezeten.

Unreal, de eerste keer dat ik dit speelde stond ik versteld van blauwe lucht en de omgeving. En de AI van de Skaarj was geweldig.

UT, klassieker.

UT2004, online is nu voor mij geen leuker sple te vinden. Goede gameplay, en genoeg te doen.

U don't get it boy, this isn't a mudhole. It's an operating table. And I'm the surgeon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Greyh0und
  • Registratie: December 2005
  • Niet online

Greyh0und

wandelende informatie stand

nr.1 aller tijden: LBA 2!

Ik speel af en toe het nog steeds omdat het voor zo'n oud spelle er best mooi uitziet.
Het ziet er kiddo uit en is het misschien een beetje, maar het heeft me wel een tijd gekost om het uit te spelen (een jaar om precies te zijn :P :*) 8) ) en de geluiden waren natuurlijk ook leuk als je iemand raakte (poeing achtige geluiden :P )

http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/ voor meer info

nr.2 is natuurlijk deel 1 van LBA :P (link hierboven voor meer info)

nr.3 staat [b]Tyrian[b], een top side view space shooter, zoals ik het noem.

Ik speel het nog steeds, vooral omdat het met zn 2-en kan op 1 pc. (heerlijk die goeie ouwe tijd, met ze 2-en op 1 tobo naast elkaar >:) )

en meteen een link naar een goeie tyrian site met info.

en op nr.4 staat Dune II. Vooral omdat het het eerste RTS game was die ik speelde en omdat de graphics "vet koel" waren en dan altijd met de harkonnen spelen omdat ie altijd automatisch op de sandworms schoten :P

en natuurlijk hier wat pics _/-\o_

Greyh0und

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasb84267
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 23-08 00:02
Deus Ex

In twee jaar tijd heb ik dit spel 5 keer uitgespeelt. Het verhaal is erg meeslepend met veel onverwachte twisten in het plot. Daarnaast kun je ook grotendeels zelf bepalen hoe het verhaal verloopt. De verdeling tussen sneaken en sluipen en knallen was ook erg goed uitgewerkt. Vooral dat je tegenstanders niet om zeep hoeft te helpen, maar gewoon kunt tranquilizen was ook erg mooi. Als ik het me goed kan herinneren kon je het spel uitspelen zonder vuurwapens te gebruiken. Dit spel is toch wel mijn favoriete spel aller tijden.

NOLF 1 & 2

In deze twee games ben je een britse geheim agente, een soort vrouwelijke James Bond. NOLF is een klein beetje met Perfect Dark te vergelijken, het grote verschil is dat NOLF in de jaren 60 afspeelt.
In NOLF zit veel britse humor. Ik heb me af en toe rot gelachen om de dialogen van de badguys. Het verhaal is erg goed en zit vol met hilarische cutscenes. Beide games zijn ook erg leuk om online te spelen.

Zelda OoT

Mijn eerste RPG game. Ik heb volgens mij nog nooit zo lang gedaan om een game uit te spelen. Er valt gewoon zoveel te doen. De sfeer in dit spel is simpelweg adembenemend. Je wordt helemaal opgezogen in de Zelda wereld. Het is wel erg lang geleden dat ik dit spel gespeelt heb, dus ik kan moeilijk in detail treden, maar als je dit spel vroeger niet gespeeld hebt, heb je wat gemist.

Goldeye 007

Fantastisch spel. Wat me vooral is bijgebleven is de multiplayer mode. Splitscreen op een 37cm teeveetje, dat waren nog eens tijden. Erg veel plezier aan gehad.

Street Fighter 2

Ik had dit spel op de gameboy helemaal grijs gespeeld onder schooltijd. Ook in de arcade was ik regelmatig aan het knokken. Een echte klassieker en binnenkort op XBL te spelen, kan niet wachten.

X360: klaasb, Barton 2.5 ghz, 1 gig mem, 6800 LE, 13" Low Radiation CRT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hom3r
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 02-09 14:43
Greyh0und schreef op woensdag 19 april 2006 @ 10:35:
nr.1 aller tijden: LBA 2!

Ik speel af en toe het nog steeds omdat het voor zo'n oud spelle er best mooi uitziet.
Het ziet er kiddo uit en is het misschien een beetje, maar het heeft me wel een tijd gekost om het uit te spelen (een jaar om precies te zijn :P :*) 8) ) en de geluiden waren natuurlijk ook leuk als je iemand raakte (poeing achtige geluiden :P )

http://el-muerte.student.utwente.nl/lba/ voor meer info

nr.2 is natuurlijk deel 1 van LBA :P (link hierboven voor meer info)

_
LBA is een topper zelfs ik spel dat nog wel eens als ik me verveel

En Theme Hospital vindt ik zelf er leuk om tedoen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khaine
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 21:32

Khaine

Python liefhebber

1 v/d wat recentere toppers vind ik toch wel "Time Splitters : Future Perfect" , waar een ongelofelijke dosis droge humor in zit, en het heeft zulke simpele controls dat zelfs ik het op een console kon uitspelen!

Echt een topper dit !

Is this question retorical? No? Then what is the point of retorical questions?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Worms met 4 personen op één computer spelen! Dat was echt geweldig, tenminste als sommige mensen met de tikken van de spatiebalk afbleven (Bazooka --> BOEM!! :P) terwijl je aan de beurt was.

Grim Fandango is naar mijn mening de beste adventure die ooit is uitgebracht, qua sfeer en verhaal is het gewoon geniaal! Qua gameplay en humor verdienen Day of the Tentacle en The Fate of Atlantis echter mijn voorkeur.

En als we het over nieuwere spellen hebben dan vind ik Morrowind samen met Half-life reeks één van de beste Single Player spellen ooit. Morrowind vanwege de gigantische speelbaarheid en diversiteit, terwijl het visueel ook super uit zag. Half-life uiteraard vanwege de sfeer en de grafische pracht.

Battlefield zorgt echter bij mij toch wel voor de meeste lol op een LAN-party. Brilliant concept, perfect uitgewerkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daywalk3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15-12-2023

Daywalk3r

Walks at night 2

Kirbys adventure Nes 8-Bit
Gewoon superleuk. Met zo'n roze poppetje level spelen door dingen op te zuigen er erin te veranderen. Dan kun je ook nog eens van die bonusspelletjes doen zoals grijpmachine en shootout.
Er was 1 level daar zat zo'n heerlijk fluitmelodietje in!! Heerlijk gewoon

Super Mario 3 Nes 8-Bit
Gewoon het hele spel is zooooo mooi. Altijd wil je weer door om te halen... Uren gespeeld.

Hogs of War PC
Een zelfde concept als Worms. Hij kwam na de worms 1 en 2 en hij was helemaal 3d.
Je kon rondlopen en de stemmen waren meesterlijk leuk. Je kon ook in tanks e.d.
Stukken beter dan Worms3d in mijn ogen.

Stunts PC
Zoals velen hebben gezegd. Je eigen banen bouwen.. Racen... En die replays zien _/-\o_

Motorcross madness PC
8 maand de Demo gespeeld. 1 level.. Kende 'm van begin tot eind. Daarna de full weten te bemachtigen. Super mooi.. Springen.. Goed landen.. En hemaal bovenop weg geschoten worden omdat je anders te ver uit de level gaat.

Soldier of Fortune II : Double Helix PC
Multiplayer. Ik heb een eigen clan met leuke members. De members van andere clans zijn ook altijd aardig.

Als ik meer spellen weet zou ik ze er bij zetten :o

Is the enemy of my enemy, my friend or my enemy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daywalk3r schreef op maandag 01 mei 2006 @ 20:24:
Kirbys adventure Nes 8-Bit
Gewoon superleuk. Met zo'n roze poppetje level spelen door dingen op te zuigen er erin te veranderen. Dan kun je ook nog eens van die bonusspelletjes doen zoals grijpmachine en shootout.
Er was 1 level daar zat zo'n heerlijk fluitmelodietje in!! Heerlijk gewoon
Ik maakte elke keer tijdens het zuigen het geluidje er standaard bij, soms werd mijn omgeving er helemaal gek van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn top 5:

nr 1: Zelda 3 (SNES)

Dit spel had een geweldige gameplay.
Het meest briljante aan Zelda 3 is het donkere/lichte wereld concept.
De graphics waren op de SNES top-notch, de soudeffecten pasten helemaal en ook de achtergrondmuziek was perfect.
Wat mij betreft is Zelda 3 nog steeds de beste game.

nr 2: Metroid Prime (GC)

Was al fan van Metroid, maar de manier waarop Retro het spel zo goed heeft
geimplementeerd in 3d en in het 1e persoons perspectied is verbluffend.
Aan elke uithoek van het spel kan je zien dat er met liefde aan is gewerkt, met veel uiteenlopende puzzels, levengrote soms zeer pittige bosses, en vijanden die later in het spel ook echt nasty waren.
Om die reden was het spel zeker niet makkelijk. En zo moet het ook met Metroid.

nr 3: Metal Gear Solid (PSX)

Zeer tof verhaal met zoveel smerige twists dat het een film waardig is.
Dit in combinatie met een redelijk nieuwe stealth achtige gameplay en uitstekende soundtrack.
De cut-scenes in het spel die in grote lijnen het verhaal vertelden werden in details aangvuld door de vele gesprekjes door de communicator.

nr 4: Doom (PC)
De uurtjes die ik met de Doom single EN multiplayer heb doorgebracht overtreffen elke andere first person shooter. Vreemd genoeg zijn er na doom maar weinig COOP spellen uitgebracht in de FPS wereld, terwijl dit toch erg leuk was.

nr 5: Killer Instict (ARCADE)
UUUUUULTRAAA COMBOOOOOOO. :)
Dit spel heb ik helemaal grijs gespeeld in de speelhallen. Ook deel 2 overigens.
Het spel combineerde pre-rendered graphics met semi-3D omgevingen, hetzelfde pre-render trucje wat RARE ook al uithaalde in Donkey Kong Country (maar dit was echter geheel 2D)
Het zag er zeeeer goed uit, had een vette soundtrack en was verslavend.
Door het hele blad-schaar-steen achtige combo / combo-breaker systeem was een diepe gameplay ontstaan waarbij je zowel tactisch moest spelen, als een snel reactie vermogen moest hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rag Doll Kung Fu is mijn absolute nummer 1!
  • Zeer originele gameplay
  • Leuke grafische stijl
  • Tamelijk lage system specs
  • Zeer verslavend
  • On-Line en Off-line in multiplayer (met of zonder Bots) speelbaar
Karate battle met vier (of meer, weet ik zo ff niet) muizen tegelijk, echt geweldig.
Levert absoluut hilarische momenten op, als je dit spel niet kent dan ben je een... Tja, geen id eigenlijk...
Helaas ben ik zelf nooit verder gekomen dan met 2 muizen tegelijk te spelen...

Afbeeldingslocatie: http://spooky.student.utwente.nl/~icec/full_galimage_11.jpg

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:04 . Reden: Toevoeginkje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 01 mei 2006 @ 21:01:
Rag Doll Kung Fu is mijn absolute nummer 1!
  • Zeer originele gameplay
  • Leuke grafische stijl
  • Tamelijk lage system specs
  • Zeer verslavend
  • On-Line en Off-line in multiplayer (met of zonder Bots) speelbaar
Karate battle met vier (of meer, weet ik zo ff niet) muizen tegelijk, echt geweldig.
Levert absoluut hilarische momenten op, als je dit spel niet kent dan ben je een... Tja, geen id eigenlijk...
Helaas ben ik zelf nooit verder gekomen dan met 2 muizen tegelijk te spelen...

[afbeelding]
Bedankt voor de tip!

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2006 21:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gabiballetje
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
Settlers II, god, ik heb met een vriend van mij potjes gehad van 60 uur !!!!!
Grootste map ooit, wij 2 (destijds met 2 muizen op 1 pc, IN DOS !!!) en wat AI derin gooien, heerlijk.

Wat ook ubersimpel is maar goed blijft, Tetris, maakt niet uit, als is het van de 8-bit Nintendo, het ziet er niet uit, maar who cares ! Zo verslavend, en je kan het blijven spelen.

Fallout Tactics, ja de oude adventures gingen mij wat te ver, en turn based, blaaagh ! Maar continuous, en lekker langzaam progress en plannen, mijn thing, ik heb het 3x helemaal uitgespeeld, en krijg er nu weer zin in ! De sfeer, de humor, het bloed, de wapens, van alles, het verhaal. Te gek voor woorden zo cool. Dit is underground, cult achtig gamen, daar moeten nog opvolgers van komen in de Fallout Tactics stijl !!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hardware Junk
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12:29
Voor mij waren de absolute toppers:
- Pushover (behendigheid, 286 tijdperk)
- Worms 1 (behendigheid, verslavend achter een p133)
- Total Annihilation (strategie, draait op alles behalve mijn huidige PC)
- Quake II (FPS, machtig onrealistisch)

Pushover

Het aloude spel waarbij je als mier Domino stenen op een volgorde moet zetten dat alles om valt. Er zitten speciale Domino stenen bij, die bijvoorbeeld een brug maken, omhoog gaan, door blijven rollen etc. Verslavend wordt het spel als je enkele levels voorbij bent gegaan. Steeds worden de speelvelden moeilijker en wordt het dus steeds een grotere uitdaging. Draait perfect op een 286 en behoeft DOS. Verwacht niet veel van de graphics. Je kijkt als het ware tegen een 2D muur aan. Geen eye candy zoals je vandaag de dag gewend bent, leuk verdrijf en behendigheid.

Worms 1

Een zeer kinderachtig spel. Als je jezelf er eenmaal aan gewaagt hebt, ben je daar snel aan gewend. Wie bedenkt er nou een spel waarbij wormen raketten op elkaar afvuren. Schapenbommen. Bananenbommen. Een hoog meligheidsgehalte dus en voornamelijk origineel. Het is typisch een spel wat je het liefst met meer personen speelt. Je kijkt ook tegen een 2D speelveld aan en het is geen raltime spel. Turn based behendigheid. Je zal echter snel merken dat cheats erg leuk zullen zijn. Het is geen spel dat je gekluisterd houd aan de PC in de zomer, echt een slecht weer spel. Jammer vind ik dat er vervolgen op zijn gemaakt. De graphics zijn indertijd wel beter geworden, innovatie was er eigenlijk niet. Het gaat om de gameplay, dat heb je na één versie wel gezien. Versie één staat hier te boek als één van de leukste games allertijden, de opvolgers hiervan geenszins.

Total Annihilation

Voor degeen die het spel niet kennen, het valt in het rijtje Command & Conquer maar dan een stuk beter. Met dit strategiespel moet je ook een basis op bouwen. Het zit alleen wat lastiger in elkaar dan het gros van deze games. Je tegenstander kan je op allerlij manieren aanvallen. Te land, ter zee of vanuit de lucht. Ook lange afstands wapens kunnen een hele basis vernietigen. Speelvelden kunnen behoorlijk groot zijn en de units zijn zeer divers en uitbreidbaar. Slikken dus als je ergens geen rekening mee hebt gehouden. In dit spel moet je voortdurend rekening houden met energie en metaal. Lullig is dat bepaalde afweersystemen behoorlijk wat energie vergen. Met een zware aanval kan het gebeuren dat je energie tijdelijk op is en dat het weer slikken wordt als je tegenstander massaal aanvalt.
Met dit spel komen eigenlijk alleen machines (robots) in voor, weinig bloedsporen aldaar. Om gebouwen te maken heb je construction units nodig, deze kunnen elkaar helpen. Mooi is dat je van alles kan plannen en soms in je luie stoel achterover leunt en kijkt hoe alles voor je gedaan wordt. Specifieke beveiliging, vliegtuigen die je luchtruim verdedigen etc. Verder is het voornamelijk een multilayer spel. Tegen de computer kan best spannend zijn, je moet ze echter niet snel aan vallen. Als je de computer door hebt, is er geen verliezen meer aan. Een beetje een eenzijdige AI dus.
Qua graphics was het spel vooruitstrevend. We praten over een zeer oud spel. Volgens mij kwam het ergens rond 1998/1999 uit. De opbouw is eigenlijk 2D maar het lijkt enigszins 3D. De manier hoe dit gedaan is is zeer prettig te noemen en daardoor hedendaags nog prima speelbaar. Het spel vergt niet veel van je systeem, een hoge resolutie is dan wel aan te bevelen. Op een lage resolutie zit je continu naar pixels te kijken maar het ziet er echter nog best fatsoenlijk uit op 1600x1200 op een 20" CRT. Het voordeel van een hoge resolutie is dat je een enorm overzicht hebt van je basis. Hier breekt het punt eigenlijk waarom ik dit spel een stuk beter vind dan bijvoorbeeld Generals. Generals geeft veel eye-candy op een klein stuk, overzicht mist. Juist door die graphics is er ook een zwaarder systeem nodig. Voor een laag budget niet echt wenselijk en met strategie is het toch wel lekker als je een gedegen overzicht hebt wat je aan het doen bent. Leuk vond ik dan wel dat afgelopen LAN-party dit spel werd gespeeld en er enkele potjes Generals werd neergelegt :)
Zeer goed speelbaar op een Athlon Classic (K-75), GF 2, Win 98 en 256MB mem is zat. DX7 is nodig (mist mijn huidige PC, heb alleen OpenGL ondersteuning). Grote monitor aan te bevelen, 1600x1200.

Quake II

Persoonlijk heb ik een hekel aan FPS (First Person Shooters). Het wekt aggressie op wat je helaas vaak ook in de omgang ziet met mensen op straat. Het neveneffect persoonlijk meegemaakt helaas. Waarom ik dan toch Quake II één van de leukste games allertijden vind, het is zo onrealistisch als het maar kan. Dan praat ik wel over Lithium / online. De personages lijken totaal niet op echte mensen, daar waren de graphics gewoon niet toerijkend voor. De gameplay is enorm snel, voor dat je het weet ben je dood (en ook weer levend). Heel snel van hot naar her gaan met een schietend touw maakt het nog een stap onrealistischer. De kunst is dan ook meer om vanuit de lucht je tegenstanders achter elkaar neer te schieten met raketten en andere exotische vuurwapens. Als je er zelf niet te serieus mee om gaat, een regelrechte topper. Mooi is dat het al perfect draait op een Pentium 200MHz non-MMX. Voor iets eye-candy wel aan te raden om een paar Voodoo kaartjes uit de oude doos te trekken op een dergelijke machine. Helaas heeft ouderdom wel zijn tol, de grootste servers zijn offline gegaan en tegen AI spelen in je uppie is met een FPS een stuk minder leuk.
Zeer goed speelbaar op een Pentium Pro, 2x Voodoo II 12MB, NT4.0.

2240 Wp oost + 3300 Wp west + 2KWh accu + 1800 Wp zuid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Ik heb het weinig gespeeld op de NES, maar vond het schieten erbij echt zó geweldig...
Duckhunt! :+
Alleen al dat geweer voor de NES, zag (en eigenlijk nog ziet) er zo futuristisch uit... Snap nog steeds niet, hoe de NES de positie kon bepalen, waar je op richtte... En dan een eend zag vallen als je raak schoot... O+

Voor de PC heb ik nog niet echt 'mijn' game gevonden, maar heb wel een aantal favo's:
Diablo II (met LoD) geweldige gameplay, voor die tijd mooie graphics... Heb het uren gespeelt, samen met mijn broer om het uit te spelen... Het spel alleen spelen vond ik altijd maar niks...

RollerCoaster Tycoon; heb alle drie de delen gespeeld (bij deel 1 en 2 ook met alle uitbreidingen, bij deel 3 alleen de eerste uitbreiding), vooral deel 2 eigenlijk, ben een achtbanen freak en bouwde graag achtbanen, dit was (en is, ondanks dat ik het nooit meer speel) dan ook dé uitdaging voor mij... Bij RCT heb ik ook een beetje geleerd, hoe de bedrijfsvoering is bij pretparken... Dat je veel rekening dient te houden met de bezoekers hun wensen... En natuurlijk het onderhoud aan je attracties...

Red Alert 1, met allebei de uitbreidingen, geweldige gameplay, singleplayer zat ook zo supergoed in elkaar... :9

Red Alert 2, vond ik ook wel een leuk spel, alleen trok het me minder dan Red Alert 1 eigenlijk. :)

Command & Conquer 1, geweldige gameplay, kan zo in mijn gedachten voor me halen, hoe die commando zei dat ie een bom ging plaatsen... "I got a present for ya, hahaha" :9

Need for Speed: Underground (1 en 2) en Most Wanted; Vind het nog altijd een superstrak idee, om je auto te kunnen tunen (zowel qua uiterlijk als onder de motorkap), vond het alleen jammer dat je net die ene auto mist die je zó graag zou willen tunen...

Transport Tycoon (Deluxe), het zag er simpel uit, maar dat deed zeker niet onder de gameplay... Met dit spel heb ik een beetje een idee gekregen, hoe bedrijfsvoering werkt en hoe de transport wereld ongeveer in elkaar zit.

Settlers, ik heb elk deel wel gespeeld, op de uitbreiding van deel 5 na. Deel 5 vind ik trouwens eigenlijk niet in de sfeer van Settlers horen, het is gewoon té jammer dat ze dat 'gemoderniseerd' hadden...
Weet overigens nog goed, dat je voor deel 1 een blaadje nodig had, waarop van die codes stonden, omdat je anders het spel niet in kwam...

Wat ik nog vergeet...
Unreal Tournament, heb alle 3 de delen gespeeld... En moet zeggen dat ik eigenlijk UT2004 ook het beste deel vind... Hoe je bepaalde Matrix achtige moves kon doen... Geweldig gewoon. Alleen jammer dat er van die rare dingen zitten bij de Adrenaline (geloof dat dat bij UT2003 ook zo is)
Heb UT ook vaak gespeeld als ik wat agressie kwijt wilde en botjes neer te knallen in plaats van mensen een beuk te verkopen of zo O+

[ Voor 21% gewijzigd door CH4OS op 01-05-2006 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn nummer 1 voor PC, ik heb geen andere gameconsoles.

Return to Castle Wolfenstein. (en dan vooral de multiplayer)
Waarom dit spel.

Dit spel bewijst voor mij dat het niet allemaal draait om graphics, maar dat gameplay ook belangrijk is,maar daar kom ik zo nog op terug

Het spel is verder goed geprogrammeert/schaalbaar
Het draait gewoonweg super op alles vanaf een 800mhz met een Geforce 2 oid.
Je kunt dan wel niet alles op high zetten @ 1280*1024 , maar met 1024*768 of 800*600 kun je alles grafisch op max zetten, en toch met 70+ fps spelen.(max is in dit geval relatief, het spel is in feite al
3 a 4 jaar oud).

Zoals ik al eerder aanhaalde is de gameplay echter het sterke punt, met op de meeste maps geen team wat echt benadeelt wordt door spawnposities o.i.d.

Ook is het "klasse systeem" goed uitgedacht, er is voor elke klasse een voordeel, maar dat voordeel brengt ook weer nadelen met zich mee.

Zo kan een soldier met een flamethrower/panzer/minigun niet meer zo snel lopen/rennen, en heeft de medic , hoewel hij zijn health zelf kan herstellen/regeneraten, standaard maar 1 clip ammo, dus 30 of 32 kogels (afhankelijk van gekozen geweer)

Omdat het spel zoals al eerder gezegd, geen extreem hoge eisen stelt aan de pc, zijn de spelersaantallen, en het aantal servers nog steeds behoorlijk groot.

1 bijkomend voordeel van de ouderdom van het spel, is het feit dat de meeste mensen elkaar al wat langer kennen van diverse servers, en je dus niet meteen wordt uitgemaakt voor cheater/hacker, als je eens een keer een goede dag hebt en echt ruled.

Ook zijn de serveradmins inmiddels gerijpt, net zoals "punkbuster" het ingebouwde anticheat programma, zodat echte cheaters vaak maar even de kans krijgen om ongein uit te halen.

Ook is het spel,afhankelijk van de gekozen map redelijk fastpaced (Beach of Sub bv) of juist redelijk slow, met tactische mogelijkheden (Tram, Ice of assault bv)

Dit alles maakt voor mij RTCW de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Okee, ik heb eerder gepost maar moet wegens omstandigheden toch dit ff kwijt.
Nummer 0.9 (beter dan 1):
Transport Tycoon Deluxe (OpenTTD versie). OpenTTD heeft voor mij de grootste irritatiefactors van de originele TTD om zeep geholpen. Nu kan ik GIGANTISCHE treinen maken met meerdere locomotieven. De nieuwe airports (international en metro) maken grotere quantiteit passagiers over de lucht mogelijk door meerdere en efficientere landing, taxi en opstijgroutines. Door meerdere busstations naast elkaar te bouwen kan je eenvoudig een grote hoeveelheid passagiers vervoeren per bus. En met "locks" (sluizen) en kanalen kan je ook met boten nog behoorlijk wat interessants doen. Om maar niet te spreken over "change rail type" -> Maakt switchen van rail naar monorail of maglev rail enorm simpel... Heli's servicen op de helipads... "Replace Vehicle" om automatisch al je locomotieven (of boten, road vehicles of vliegtuigen) van een type naar een ander te upgraden... Een hoop micromanagement is geautomatiseerd waardoor je gigantisch grote emperiums op kan bouwen.
En gigantisch groot... Een standaard playing field in TTD was 256 by 256. Nu kun je zo ver als 2048 bij 2048 gaan (op een goede computer dan wel). Een veld van 256 bij 1024 krijg je niet vol gebouwd voor je in 2050 bent... Dus doe de math... :)
Ow, en OpenTTD (nu 0.47 @ sourceforge), dus de bugs zijn te reporten en er uit te vissen!

[ Voor 6% gewijzigd door Aetje op 02-05-2006 02:03 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raphaelo
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:24

Raphaelo

boeiend!!

Of onderbouwen, of niet posten hier ;)

[ Voor 87% gewijzigd door Crash op 26-06-2006 18:40 ]

originele signatures zijn top!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HCMarX
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:30
Hom3r schreef op woensdag 19 april 2006 @ 15:21:
[...]

LBA is een topper zelfs ik spel dat nog wel eens als ik me verveel

En Theme Hospital vindt ik zelf er leuk om tedoen _/-\o_
Oei, voor mij duidelijk Civlization, omdat ik het beste tot mijn recht kom als ik tijd heb (en dat heb je in een TBS), maar zowel LBA2 als Theme Hospital zijn echt magistraal. Theme Hospital was volgens mij het eerste PC spel dat ik ooit uitspeelde. Grappig en toen was het nog best een uitdaging ook.

Gamecube (games) kopen of ruilen??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Theme Hospital speelde ik uit toen ik 11 was, en dat deed ik in één middag omdat ik het niet op kon slaan.. Zo moeilijk vond ik het niet, maar het bleef wel leuk.. al die mannetjes met waterhoofden enzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een complete lijst hier dumpen heeft dus totaal geen toegevoegde waarde. Onderbouw waarom je een spel leuk vind, anders heeft niemand er iets aan ;)

[ Voor 111% gewijzigd door Crash op 26-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 25 juni 2006 @ 22:51:

...
- Zo'n spelletje dat je met een klein legertje door het bos liep en bommetjes etc. kon gooien (RTS), ben de naam kwijt, er waren meerdere delen op de 286/386 geloof ik.
...
cannon fodder ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Yup. Die bedoel ik inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tommzz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11-09 14:12
Ben niet zon diehard gamer maar dit zijn mijn favo's van de laatste tijd.

Americas Army (multiplayer tactisch knallen)
Live for speed (multiplayer en mooie leagueraces)
Hitman 1 + blood money (Lekker knallen of silent alle missies halen)
Trackmania Nations (gewoon hard raggen)
Max Payne (grijs gespeeld met die slomo knop en dan uit alle hoeken bekijken hoe die al schietend door de lucht zweeft)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bangkirai
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-09 18:21
heart of iron serie, gewoon beste en tegelijk eenvoudige strategie game, waar ook het produceren en research van belang is.

[ Voor 73% gewijzigd door bangkirai op 26-06-2006 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hey, mijn topic leeft nog _/-\o_

Ik ben nu weer verzot op Lord of the Rings met The battle for Middle-earth II.

Waarom:

1. Onze Clan werkt met de door mij genaamde "Easter-eggs". Dit betekend dat we alternative instellingen maken voor een spel om de gameplay professioneler en uitdagender te maken. Ook maak ik "Easter eggs" voor lichtelijk gehandicapten zodat zij het ook eens kunnen winnen.

Spellen die van Easter eggs kunnen worden voorzien spelen we. Ook moet het spel voldoen om skirmish te oefenen. Wij zijn maar 4 uur per week on-line en we moeten 10 uur per week oefenen. Daarbij zijn games vaak gebalanceerd voor algemeen gebruik. Gebouwen zijn bijvoorbeeld binnen 20 seconden te molesteren. In onze easter egg doe je daar minimaal 3 minuten over.

The battle for Middle-earth II (ook deel I) laat zich uitstekend lenen voor deze toepassingen. De engine kan geweldig veel hebben en de graphics zijn zeer realistisch. De gameplay is gewoon zalig, maar dat vond ik ook van Warcraft 3. Daar komt nog bij dat het verhaal van deze games mij erg boeit en het leuk is passages en/of levels uit de film interactief te besturen :)

Het enigste nadeel van dit spel vindt ik dat het zwaar is. Op hoge settings heeft mijn machine er beduidend moeite mee en moet ik het doen met gemiddelde settings, dan nog is het een mooi spel. De manier waarop de engine rendert is gewoon fantastisch. Eindelijk natuur in plaats van industriële gebieden zoals Doom 3, Half-Life I en Quake IV. Geen bloed kan ook leuk zijn alhoewel ik me zalig vermaak met UT2004 waar de stukken in het rond vliegen })

Nu moet ik wel zeggen dat onze easter eggs het systeem zwaarder belasten dan zonder. De engine wordt soms tot het uiterste geperst en dat kost rekenkracht.

Gamen is machtig!! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hier is dit topic niet voor bedoelt :*

[ Voor 118% gewijzigd door Crash op 26-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Lees de topicwarning nog eens goed ;)

[ Voor 77% gewijzigd door Crash op 26-06-2006 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Neofloppy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 09-09 18:46
Grand Theft Auto 1

Waarom?

Nou, eigenlijk alleen al door de enorme vrijheid. Dit was de eerste game waar je echt van alles in kon doen; schieten, auto's jatten, lekker scheuren, voorbijgangers meppen, het kon allemaal. Deze game heb ik denk ik iets van 6 jaar vrij regelmatig gespeeld. Dit was tevens mijn eerste LAN-game die we ook erg vaak gedaan hebben (toen nog met zo'n seriele verbindingskabel :D)

Voor de rest vond ik Dune 2, Commandos, Stunts en Half-Life 1 heel erg goed en vernieuwend. Day of the Tentacle was ook masterlijk _/-\o_. Maar GTA 1 was toch echt de game die ik het langst heb gedaan dus waarschijnlijk ook de leukste.

[ Voor 78% gewijzigd door Neofloppy op 26-06-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KaptKeefmenneke
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 23:08
Motor City Online!
Heb zelf alleen de beta kunnen spelen, maar dat was echt een compleet racespel online.
Ouwe amerikaanse bakken tunen met allemaal verschillende onderdelen, was echt tof. Alleen jammer dat het nu offline is....

PSN: c_caveman1982

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• remanus
  • Laatst online: 15:48
Een paar van mijn favoriete game ervaringen (want ik wil niet zeggen dat het de beste games zijn die er bestaan, die ligt geheel aan de persoon).

Final Fantasy VII: Eerste kennismaking met RPG's , want een verhaal en lekkere gameplay met het materia systeem.

Final Fantasy VIII: Leuk vervolg, verhaal goed maar iets mindere persoonages als in VII. Gameplay was minder, het was allemaal veel makkelijker geworden.

Mario 3: Lekker verslavend en snelle Mario game.

Lufia II Rise of the sinistrals: Ok misschien was dit mijn eerste kennismaking met RPG's, absolute topgame. Leuk verhaal maar vooral omdat het mijn eerste RPG was dat ik er zo'n mooie herinerringen aan heb.

Diablo II: Redenen zijn al vele malen onderbouwd door andere posters

Resident Evil II: Wat een shocker was dat toendertijd. 1 had ik helaas gemist dus wat dit mijn eerste kennismaking met Survival horror. Leuk verhaal en goede actie. Helaas soms wat te traag.

Silent Hill: 2de kennismaking die het hele genre redefineerde voor me, 1 woord voor dit spel PRACHTIG.

Dit waren slechts enkele games, er zijn natuurlijk teveel goede titels om op te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sluuz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19:39
Het begon op de C64 met:

Enduro Racer: Een motorcross spel waar ik toendertijd helemaal aan verslaafd was. Gewoon lekker met die joypook raggen, naar voren was gas, naar achter remmen en dan maar sturen!

Ghostbusters: Ook nog op de C64, vond ik vooral gaaf om lekker met die auto rond te crossen en spookjes te vangen

(ik had toen nog geen idee of een spel goed of slecht was, ik was 5 ofzo :D)

Daarna kwam de NES:

Super Mario Bros 2: Toen de NES net uit was, had de Makro een actie waarbij je de NES met Mario 2 kreeg. Geniaal natuurlijk en dit was mijn eerste ervaring met een game via de tv. Toch wel een afwijkende Mario game bleek later, want de toverdrankjes, geheime deuren en muntjes voor de gokkast zijn nooit teruggekeerd :(

Super Mario Bros 3: Simpelweg de beste op de SNES. Toch vond ik het jammer van de fluitjes omdat ik mij in die periode niet kon inhouden om ze te gebruiken. Vandaar dat ik wereld 4 (dat je heel klein bent) te weinig heb gespeeld.

SNES:

Super Mario World: Voor mij het beste spel allertijden. Het is zo goed uitgewerkt allemaal, en er zitten zoveel geheimen in, dat je echt weken bezig was! Ik kan me nog goed herinneren hoe blij ik was toen ik een toegang tot de Star Road vond!

Striker: Het leukste voetbalspel op de SNES (ISS was beter ja) om met meerdere spelers te spelen. Nog steeds geniaal door zijn eenvoud en absurde snelheid. Tip: speel tegen een vriend een potje zaalvoetbal.

PS1:

Final Fantasy VII: Dit is mijn nummer 2 allertijden. Perfect spel, groot, en onvergetelijk verhaal. Ook het materia systeem is nog steeds het allerbeste.

De overige FF's (VIII en IX) waren ok, maar haalden het niveau van VII helaas niet.

Vagrant Story: Hele fraaie Actie RPG die verschillende elementen introduceerde. Zo was het "realtime" vechten echt heel gaaf en zag het spel er gewoon super uit.

PS2:

Pro Evolution Soccer: Deze hele reeks heeft mij in zijn greep. Eigenlijk al sinds de SNES (ISS) en PS1 (ISS Pro '98) is dit het allerbeste voetbalspel. Mijn nummer 3.

DUS:
1. Super Mario World
2. Final Fantasy VII
3. Pro Evolution Soccer (doe maar deel 4)

PSN: Sluuz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dbzfan
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20:17

dbzfan

Nee.

Ik kan niet zo een paar spellen noemen, maar het eerste spel dat in me opkomt is toch GoldenEye op de N64. Met 4 vrienden op een klein tvtje... multiplayer :D Zucht **** dat was een goede tijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

mooi! Ik wou het hier net zelf posten in de overtuiging dat er niemand anders het al gepost ging hebben aangezien dit spel maar een beperkte populariteit had.

Vooral lba1 was een topper voor mij. De graphics waren hun tijd ver vooruit, de personages waren enorm leuk, talloze vormen van interactie, en prachtige muziek (je kon de cd trouwens ook gewoon in je cd speler afspelen, men ouders nog gekgemaakt toen).
Het enige recente spel dat qua sfeer ietwat in de buurt komt is Beyound good and Evil, maar dat was veel te kort :(

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Proqzor
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 04-08 21:37
naar mijn mening is UT99 de beste FPSer ooit gemaakt. De high pace action en vooral ook de heerlijk ruime opzet maakte deze game voor mij een absoluut toppertje. Gewoon heerlijk o boven op het dak van je kamp in Lava Giant te campen en iedereen en alles dat op je af komt met een headshot dood te maken. Om vervolgens in Liandri core in 3 minuten een deathmatch uit te spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb mij vroeger kostelijk kunnen vermaken met:

Amiga:

Player Manager I en II: Hier heb ik echt nachten mee doorgehaald. Een vriend nam dan zijn Amiga mee (had er zelf nog geen) en dan gingen we echt de hele nacht door.

Op een gegeven moment was onze player Manager (Alex Reeves(wie kent hem niet)) zelfs 110 jaar oud 8)7 8)7 8)7

Sensible Soccer (wat waren die characters klein!!! En scoren was bijna niet te doen!!!)
Sim City (2000) echt een te gek spel maar werd al gauw vervelend als je in staat was die enorme structures te bouwen. Wijk platgooien en vervolgens zo'n groot gebouw plaatsen.

PC:

Tactical Ops Assault on Terror: Mijn eerste online game. Was door een collega overgehaald om dit eens te proberen. Ben er nooit echt goed in geweest, maaar wel enorm veel lol gehad (mede hierdoor ben ik ook voor het eerst naar een Lan Party geweest)

GTA: Geweldig om te spelen, maar kom op een gegeven moment gewoon niet meer verder.

Need For Speed (Underground en Most Wanted): Gewoon lekker scheuren met of zonder Cops achter je aan. Als ik mijn nieuwe pc ontvang is dit een van de eerste games die ik weer ga proberen.

EvE Online: Geweldige MMORPG echt een verslaving geworden. Sla bijna geen dag over zonder ingelogd te zijn, of op de site te checken hoe ik ervoor sta met mijn skills. Je kan enorm veel kantenuit om je te kunnen vermaken. Ik persoonlijk vermaak mij het beste met piraatje spelen :P

http:// www.eveonline.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rigi
  • Laatst online: 30-11-2018
Worms Armageddon / World party
met een paar mensen in dezelfde kamer spelen :) En dan zo lomp mogelijk doen. WA/WWP brengen het beste in je boven met de meest wazige wapens.

Halo
meesterwerkje van de heren bij bungie.. een fps mét verhaallijn. Je komt nergens die blauwe deur tegen waarvan de blauwe key aan de andere kant van het level ligt en je wordt gedwongen na te denken over je wapens omdat je er maar 2 kan meenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tweak15KW
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-01 12:45
Tomb Raider 2 (PS1)

Mijn eerste Tomb Raider en de gameplay en puzzelen hebben mij gewoon een jaar lang vastgehouden.
Ik heb hem dan ook helemaal uitgespeeld.
En dan in dat huis rond lopen met die butler >:) . Geheime squadbaan, gangen.
En de locaties waar je allemaal komt.
Venetië O+

En lara natuurlijk 8)

[ Voor 4% gewijzigd door Tweak15KW op 27-06-2006 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TepelStreeltje
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:20

TepelStreeltje

Fairytale gone bad...

Valt me zo ontzettend op dat zo weinig mensen het over Fallout hebben (alle 3 de delen)

Ik vond het zon ontiegelijk goed spel! Verhaal, de (donkere) humor etc...
Ok, tis oud, ziet er niet echt super mooi uit, maar tis zo onwijze koel :D

Voor mij de nummer 1 RPG iig.

Deus ex om zen vele mogelijkheden om alles op te lossen. Graphics zijn ook nog steeds best wel goed. helaas is de AI wat minder...

Homeworld om de hele setting, sfeer, looks en gewoon omdat er maar een ander spel is dat er op lijkt (ja, deel 2 ;) ) Briljant uitgevoerd allemaal.

Total annihilation, valt eigenlijk weinig over te vertellen, super spel, alleen het verhaal is wat minder, maar de rest is (net als in homeworld) nog nergens anders te zien.
Aantal verschillende units, modbaarheid, maps, setting, graphics!
super spul :D

Voor mij de beste games allertijden.

Battle.net Spud#2543

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RMB
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11-09 15:48

RMB

Nee, geen right mouse button!

Tsja.... lees de topicwarning nog eens ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Crash op 27-06-2006 12:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Vanuit de oude doos, in alle gevallen omdat ik deze spellen allemaal helemaal meer dan 1 keer heb uitgespeeld, met de uitzondering van Falcon. Graphics commentaar natuurlijk relatief voor die tijd.

The Secret of Monkey Island
Lachen, gieren, brullen, veel one-liners en zelfs het vechten niet geweldadig. Voor die tijd een van de eerste adventures waar je mannetje "Guybrush Threepwood" niet als een vlieg op de stroop in het rond liep. Goede achtergrond muziek via de adlib of soundblaster & coole graphics.

Quest for Glory 1 & 4
Aanpasbare adventure klassen (vechter, magier, dief) was de eerste attractie. Mogelijkheid tot het combineren van klassen en puzzels op verschillende manieren op te losssen. Voor de verschillende klassen ook verschillende sub-quests. Goed verhaal in beide spellen.

The 7th Guest
Erg lastige puzzels, een horror achtig thema en goede graphics voor die tijd. Eerste spel volgens mij op 2 CDs...

Phantasmagoria
Horror: je houd ervan of niet, ik wel af en toe. Deze deed mijn maag wel een aantal keertjes omdraaien. Verschillende vrouwen en een kind op brute wijze vermoord, de hoofdpersoon wordt aangerand in het spel en een demoon die, als je de puzzel niet kan oplossen, je hoofd er gewoon even vanaf trekt.

Railroad Tycoon
Tsjoek tsjoek tsjoek... altijd leuk om met treintjes te spelen.

Privateer
Handel om je ruimteschip up te graden en meer missies te volbrengen met een wing commander graphics sausje. Voor een groot gedeelte in het spel vrij om te doen wat je wilt.

Command & Conquer
Zie ook Dune 1 en Dune 2. Het eerste spel waarbij de gameplay om het leger aan te sturen echt goed was, de units cool, de missies niet geheel onmogelijk (zoals enkelen in Dune II) en gave graphics. "That was left handed..."

Half-life 1 (& 2 meer hetzelfde)
Maakte van Valve in een klap een naam en gaf Sierra weer leven. Ik krijg nog steeds kriebels op mijn rug als ik weer denk aan de *(&*(&(& plant in die reactor.

Doom I-III, Wolfenstein
Vele vele vele uren FPS plezier. Alleen of tegen vrienden. Doom III : er zit nog steeds een gat in het plafond op de plek waar mijn vrouw mij 's avonds achter op m'n rug aantikte om te vragen of ik kwam slapen toen ik in het donker met koptelefoon op aan het spelen was... Doom I : was tijd voor een computer upgrade en een inbel modem om met m'n vriend te kunnen MPen.

Pinball fantasies
4 geweldige flipperkasten, ook hier weer goede sound & graphics voor die tijd. Maakte van mijn studietijd ook een nachtbraak tijd. Het record voor de flipperkasten is gegaan van 30 miljoen in het begin tot uiteindelijk 1 miljard aan het einde.

Falcon 4.0
Geen spel maar in F-16 simulator. In een notedop (quote) "There is a full scale war going on and someone put you in a F-16". Met de dynamische campaign mode is geen missie hetzelfde.

Ultima Underworld
Vind je Oblivion nu leuk? Dit was een van zijn eerdere reincarnaties, een mega spel in meerdere opzichten.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobertJ
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-08 23:57
Crime Fighter

Tegenwoordig freeware. Super gaaf spelletje, wat je met 4 mensen tegelijk kunt spelen op 1 pc, dus ook zeer goed als biervermaak. Het is de bedoeling dat je je opwerkt als crimineel in een stadje, je kan van alles doen zoals banken beroven, mensen beroven, kinderen ontvoeren, en je eigen bende oprichten. Uiteraard kunnen je medespelers en de politie proberen je er van te weerhouden de macht in de onderwereld te grijpen.

Je moet met een autootje je door de stad bewegen en verschillende gebouwen ingaan, waar je je skills in de praktijk kunt brengen. Als je de bank binnengaat, dan kun je de bank beroven, of de kluis proberen te kraken. Als de kinderspeelplaats binnengaat kun je proberen ouders te zakkenrollen, of kinderen te ontvoeren, etc etc etc.

De eerste versies van deze game waren in het Duits, aangezien het van Duitse makelij is, maar tegenwoordig kun je ook Engelse versies krijgen. Dit spelletje heeft mij in ieder geval in z'n greep weten houden vroeger in de 386/486 tijd. Zelfs nu speel ik het nog wel eens, omdat het een geweldig vermaak is met een stel vrienden. Er zijn namelijk ook niet zoveel spellen meer die je met 4 man kunt spelen op één computer tijdens een biertje (of 2 :+ ).

Ik zie dat er tegenwoordig ook een DirectX beta versie is. Wellicht de moeite waard om eens te proberen ;)
Screenshots.

Graphics -
Sound -
Speelbaarheid +++++++ !!! :)

Life is what you make of it. Always has been, always will be.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Everquest

Verreweg de beste ooit.. ook de meest verslavende.. heeft me dik 3 jaar van m'n leven gekost :)

Vooral in het begin was het erg goed.. Iedereen was nog N00b.. Niemand was nog boven level 15 ofzo.. je had geen idee wat je tegen zou gaan komen.. Bijna alles was dodelijk (of dat dacht je dan).. dood-eng..
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Geef ook argumenten waarom je bepaalde spellen zo goed vindt. Anders wordt je post gewoon verwijderd.