[All]Wat zijn de leukste games aller tijden

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.694 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eigenlijk 4 spellen veel gespeeld: UT(99), Diablo II, Helbreath en Rise of Nations.

UT99 en diablo is al genoeg behandeld en ik sluit me daarbij aan en ook Helbreath ga ik niet bespreken omdat dit ook gewoon weer een mmorpg is...en er tegenwoordig meer goede spellen zijn in dat soort.

Rise of Nations echter is volgens mij de beste RTS die er ooit is gemaakt, maar echt super ondergewaardeerd:
- Het is 2d, dus lekker overzichtelijk en draait op iedere pc.
- Iets van 20 verschillende volken, die misschien veel op elkaar lijken als je het spel niet goed kent, maar de verschillen zijn zeker belangrijk bij je strategie.
- Verschillende Ages (maar nu 8 itt AOE met 4), hierdoor krijg je ook een grote variatie in gameplay.
- Tov AOE gaan bossen, bergen en farms niet op, waardoor het meer gaat om het gebied te verdedingen en natuurlijk aan te vallen.
- Veel nieuwe spel elementen (in ieder geval toen het uitkwam: zoals Border pushing, Government library researches enzo.)
- Iedere unit heeft heel duidelijk voor en nadelen, waardoor ieder zijn eigen toepassing heeft en is aan de speler om de juiste unit op de juiste plek te gebruiken in een gevecht. (met 1 soort unit aanvallen gaat dan ook NOOIT lukken)
- Het niveau op internet ligt redelijk hoog, zijn wel noobs natuurlijk, maar het spel is makkelijk te leren. Je kan namelijk recorded games van internet afhalen of van je eigen spel en die bekijken om zo te zien hoe goede spelers het doen, dit helpt zeker om jezelf beter te maken.

Helaas is er ook een nadeel:
Veel mensen hebben router problemen of andere connecting problemen waardoor ze geen games kunnen hosten en verder zijn er nog wel wat meer problemen online.
En het aantal spelers loopt terug..

Een huisgenoot van me die normaal alleen Red Alert speelt, speelt sinds ik het hem heb uigelegd nu ook RON :)

Dus aanschaffen dat spel als je het nog niet gespeeld hebt, moet je wel uitbreiding erbij kopen (Thrones and Patriots) geloof samen voor 25euro in verschillende winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bokkie
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Bokkie

What the hell are you?

lastig

ben altijd al adventure/rpg fan geweest
beste vind ik dan nog steeds de gen 1 en 2 Sierra adventures, die waar je zelf kon typen ipv point en click, alle ****quests heb ik nog steeds ergens liggen

Een van de uitblinkers vind ik dan weer Hero's quest (Quest for Glory) wat veel meer RPG elementen had en waarin je je char kon saven aan het eind van de game om deze in het vervolg weer te kunnen gebruiken

daarnaast de Lucasarts adventures zoals Monkey island, het gebrek aan handmatige invoer dmv tekst werd ruimschoots goed gemaakt door de humor en de verhalen

RTS'en in overvloed diegen die er uitspringen voor mij zijn Dune2 (een van de eerste natuurlijk) en Starcraft, hoewel ik starcraft niet echt super vind, blijft het me toch boeien om een of andere reden.

Games als Metal Gear blijven me ook wel boeien, hoewel ik vaak meer moeite heb om alleen achter een game te zitten dan met anderen, ben toch wel een gezelschapsgamer :)

Qua console games hou ik naast de FF saga en aanverwanten altijd graag van games die net dat beetje extra hebben om het te maken, Zoals Road Rash en Skitchin. Beide racegames met net dat beetje extra erin, je tegenstander van ze motor beuken of met een koevoet in ze face slaan zodat je geen auto hoeft te delen (skitchin) }>

Beide behoren dan ook tot klassiekers, hoewel als ik nu skitchin speel de graphics zwaar sucken, maar de gameplay blijft geweldig en is in geen enkel ander spel terug te vinden, wat ik heel jammer vind.

Eigenlijk zijn er voor mij in de verschllende genres zoveel games die wel het lable "een van de beste" kunnen krijgen dat het geen doen is om ze op te noemen

Maar bovenstaande hebben voor mij toch wel een speciaal plekje

| Respect to the man in the icecream van! |
| i'm not completely useless, I can be used as a bad example! |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soheilmd
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 13:10
Call of duty series

ik vind de kwaliteit en de gameplay heel goed, zijn heel mooie spelen en draaien ook soepel op de pc. mijn kompliment an de programeurs, want ik heb games gezien met minder kwaliteit die veel zwarder draaien, de nieuwste vind ik helemaal geweldig (rook en vuur) TOP
en of course for the LAN party's leuk om te spelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn lijstje met ultieme favoriete games: :P

Wacky Wheels (PC)
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/jbploon/wwheels.gif
Eén van de eerste games welke ik echt vaak gespeeld heb. Ik was nog te klein om DOS commando's in te typen en kan me nog goed herinneren mijn broer Jurre meerdere malen op een dag te roepen "Jurre, kun jij Wacky Wheels even voor mij opstarten?" Het racen vond ik zo gaaf, je kon geloof ik ook dingen op elkaar afschieten en olievlekken neerleggen en dergelijke... gouden tijden :)

Chicago 90 (PC)
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/jbploon/chicago90.gif
Deze game kon ik toen ik hem speelde gelukkig al wel zelf opstarten vanaf een diskette :P Ik vond het vooral leuk dat je als politie en als 'badguy' kon spelen. Spannende achtervolgingen maakte deze game tot mijn favoriet.

GTA 1 (PC)
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/jbploon/gta1.jpg
De gameplay was gewoonweg geweldig. Ik vond het destijds zo tof een hele stad tot mijn beschikking te hebben om vanalles en nog wat uit te halen. Er waren zo veel missies, kill frenzies en dergelijke dat je tot in de eeuwigheid nieuwe dingen kon blijven doen/proberen.

Call of Duty: United Offensive (Multiplayer) (PC)
Afbeeldingslocatie: http://home.aim.hsbrabant.nl/jbploon/CoDUO.jpg
Een iets 'jongere' game. Call of Duty had gewoon de meest geniale gameplay ooit... Ik denk niet dat er nog een game zal zijn die ik zo vaak zal spelen als CoD: United Offensive online. Meestal 'Team Deathmatch' en het liefst op de wat grotere UO mappen. Ik vond de toevoeging van voertuigen in UO ook erg leuk gedaan, daarnaast vond ik de noodzaak om rifles te gebruiken in grote mappen een grote verbetering t.o.v. CoD multiplayer.

Andere favo's:
- Zelda Ocarina of time (N64)
- Rush 2 (N64)
- WCW NWO Revenge (N64)
- 1080 Snowboarding (N64)
- Deus Ex (PC)
- Doom (PC)
- Duke Nukem 3D (PC)

...Edit... Plaatjes :9

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 28-06-2006 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmtsjmftsch
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12:16
Oei, even diep graven in mijn geheugen:
C64:
M.U.L.E.:Met maximaal 4 spelers goederen verbouwen, handelen en zo rijk mogelijk worden!
Rally speedway:Fantastisch racespel, waarbij je zelf banen kon bouwen. Altijd hilarisch als je weer eens een huis op de baan had gebouwd. Helaas was je vaak zelf de klos omdat je dat weer vergeten was.

PC
Sierra en Westwood adventures:Tegelijkertijd met vriendjes proberen op te lossen. Als je vast zat even kijken of iemand anders er al voorbij was.
CivI&II:Vele, vele uurtjes aan kwijt geweest.
Master of OrionI&II:Civ, maar dan in de ruimte. Je kon ook je eigen slagschepen bouwen.
Mafia: City of Lost Heaven:Zwaar ondergewaardeerd. De sfeer is wat dit voor mij tot een van de beste games ooit maakt.
Halflife:Meeste gespeeld van alle games, vooral de multiplayer via thuisnetwerk met vrienden. Slap gelegen toen ik een trapje opklom en een vriend een camera aan het plaatsen was...op mijn hoofd. :P
CoD:Een van de weinige spellen waar ik ook echt af en toe een angstig gevoel kreeg. De missie waar je Stalingrad moet bevrijden en je zonder wapens een kale heuvel op moet rennen...ik voelde mij echt hulpeloos.

Edit: Nog een belangrijk racespel vergeten: Need for speed: porsche unleashed. Erg uitgebreid. Vooral het onderdeel testdriver was erg leuk om te doen (en zeker niet altijd even makkelijk). Niet alleen puur racen, maar ook behendigheidstests.

[ Voor 10% gewijzigd door Hmtsjmftsch op 25-07-2006 12:54 ]

No matter the age, never lose the Kramer inside

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cartman!
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
- 4D Sports
- Wacky Wheels
- Duke Nukem 3D
- Unreal Tournament
- Red Alert
- Half Life

Toch meer de oudere games dus....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hehe GTA 1 heb ik alleen gespeelt omdat het min of meer een taboe was omdat het spel zo 'grof' was :P Als die media-aandacht er niet was geweest was ik er waarschijnlijk nooit mee in aanraking gekomen toentertijd :D

Maar goed leukste games allertijden, best moeilijk. Aan de ene kant heb ik zoiets van je wilt iemand ook niet met de graphics opzadelen die je videokaart en dure machine niet waard zijn maar aan de andere kant zit je met de gameplay (en ook dat win XP het vaak niet meer kan draaien).

Ik hou het daarom op de wat recentere titels.
F.E.A.R. (FPS) was voor mij 1 van de leukere/betere games van de laatste tijd. Met name het verhaal en de sfeer eromheen tijdens het spelen. Zelfde geldt ook voor Max Payne (1 en 2).

Flatout (racespel), eindelijk weer eens een racespel waar je auto's kunt crashen en daadwerkelijk schade oploopt. Verder dat het niet zo arcade achtig is als de racegames van EA maakt het een erg leuk spel. Met name de minigames als bijvoorbeeld de stuurder uit de auto werpen om een zo hoog mogelijke jump te maken :P

Battlefield 1942 (FPS) ook natuurlijk omdat dit min of meer het eerste populaire online spel was waar je kon vliegen/varen/rijden en lopen tegelijk :) Verder niet al te serieus kwa realisme wat soms erg grappige momenten opleverde (remember the planecampers op Wake Island, na een flinke tijd wachten op airfield op een plane, een paar teammaten afschieten en vervolgens met de bemachtigde plane de boom invliegen tijdens het opstijgen, je hoefde vaak niet eens zelf te spelen om plezier te hebben :D ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben ondertussen wat ouder, dus de nieuwe generatie spellen kan ik niet goed genoeg over meepraten. BF2 ziet er prachtig uit, maar de tijd om een paar uur te spelen ontbreekt gewoon.
Wat dat betreft ben ik iemand van "ff een kwartiertje schieten" en dan weer wat anders doen.

Mijn ultieme spel is dan ook Wolfenstein 3D. Lekker snel, redelijk eenvoudig, leuke geluiden (aahhh, mein leben...). Vanwege dit spel heb ik ook mijn eerste PC aangeschaft.
Wat in dezelfde categorie valt, is Heretic. Via het netwerk met je huisgenoten spelen! Je maat in een kip veranderen en dan opjagen... Heerlijke tijden!

Daarnaast de C64 tijd (toen had ik alle tijd om te gamen) vond ik vanalles prachtig:
Toppers blijven:
Pacman (altijd hetzelfde en toch verveelde het nooit)
Arkanoid (idem)
HERO (ik kan alle velden nog dromen volgens mij)

Vergeten 8)7 : C64 GALAXY!!! Als je spreekt over een kwartiertje schieten, is dit wel de top geweest!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRidh
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 22:36
Operation Flashpoint: :9
Geweldig om als soldaat rond te dwalen over de grote eilanden. De campaign is enorm goed, het verhaal is goed uitgewerkt, je kan je er echt enorm inleven. Verder alle vrijheid die je heb, lopen waar je wilt, voertuigen besturen wanneer je ze tegenkom. Het aansturen van je squad in grote slachtvelden waarbij tanks, helicopters en infanterie bij betrokken is. Missies die echt uren kunnen duren. En hopen dat je nie net als je er bijna ben door een kogel getroffen te worden waardoor je weeer overnieuw kan beginnen :P
Bij het spel zit een geweldige missie editor, verder zijn er door de community zeer veel addons en missies gemaakt. Online met 30 man CTI :9~

Weet nog goed dat ik het spel voor 't eerst uitspeelde op m'n P2 233 en tnt 32MB O+ (aardig onder minimale eisen)
...en speel het nu nog op m'n P4 2.8 en GF6600 :D

Command & Conquer: Tiberian Dawn _/-\o_
De eerste uit de C&C reeks. Geweldige gameplay, de filmpjes tussendoor met Kane, de geluidjes van de soldaten en voornamelijk van de commando "I've got a present for ya'
Via netwerk thuis zo vaak gespeeld.

Gran Turismo: 8)
Geweldig racespel, zoveel auto's, ver uitgewerkt, bij alle auto's nog uitgebreide informatie over het merk en type. Bij dat spel zat ik eigenlijk meer te lezen en te tunen dat te racen :P

Savage: The Battle For New Earth:
Vele zullen dit spel wel nie kennen aangezien het hier nooit in de winkels heeft gelegen. Savage is een spel wat compleet online is en wat in 2 teams gespeeld wordt. Het gaat over de Mens tegen Beest. Het spel is zeer origineel, een combinatie van fps/rts. Ieder team heeft een commander die 't spel als rts speelt. En de andere spelen het als fps.

The Elder Scrolls 3: Morrowind:
Ik vind dit de beste 'fps' rpg die ik ooit gespeeld heb. Een leuk verhaal, veel vrijheid, veel voorwerpen, veel missies, ziet er goed uit en enorm verslavend :P Wel erg langzaam.

Command & Conquer: Renegade
Toentertijd vond ik fps games nog nie zo denderend, op OFP na, maar dit spel vond ik toch wel geniaal. Ook al had ik de singeplayer binnen 2 dagen uitgespeeld, online is het geweldig. En enorm verslavend...als je 't een poosje heb gespeeld, en je maakt online je eerste kill weer, en je hoort weer OINK O+ O+

Need For Speed 2 en 3:
Dit waren de eerste racespellen die ik speelde. Erg leuk om te doen, zag er mooi uit, de races waren leuk, heerlijke auto's :9 en bij deel 3 Hot Pursuit was het leuk met de politie erbij. Thuis over 't lan deden we het spel vaak genoeg met zn 2en of 3en. Het leukste was om zoveel mogelijk politie achter je aan te krijgen :p

Research is to see what everybody else has seen, and to think what nobody else has thought - Albert Szent-Györgyi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hhmmm, gaat voor mij worden:

Diablo 2:
Lekker hakken en je character uitbouwen.

Moet trouwens zeggen dat TitanQuest een redelijk goede opvolger is.

[ Voor 31% gewijzigd door Verwijderd op 25-07-2006 11:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldur Gate Dark Alliance voor de PS2

Echt superspel waar je gerust een week voor kon uittrekken om uit te spelen. Goede belans tussen het hack en slash werk en het gebruik van magie. Het enige spel wat ik ook uit heb gespeeld op de PS2.
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Geef ook argumenten waarom je bepaalde spellen zo goed vindt. Anders wordt je post gewoon verwijderd.