[All]Wat zijn de leukste games aller tijden

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:
  • 2.693 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Even een andere zijde van een oude nog steeds in gebruik zijnde topicdraad

De omgekeerde medaille

Wat is voor jullie nu het leukste spel aller tijden en waarom is dat spel dan zo geweldig?

Mijn opzet van deze topic is het opzetten van een minidatabase over "leuke" spellen zodat mensen die langssurfen en wij een overzicht krijgen van écht goede titels. Nu denk je "smaken verschillen", maar dat is de reden dat ik ook vraag om het spel toe te lichten zodat ieder zijn keus kan maken.

Nog een vraag: Is het spel ook offline te spelen tegen bots? Niet iedereen heeft een breedband verbinding en de skills voor een on-line potje. Voor die mensen is een antwoord een verlichting zoals voor mij. Ik wil eerst kunnen oefenen tegen de PC voordat ik online ga. Deze spelmodus heet geloof ik Skirmish of botmatch.

Ik begin:

->UT2004 van Epic games.
-Ik vind dit spel geweldig omdat het een lekkere gameplay heeft en omdat de effecten soms gewoon lachwekkend zijn. Voor dit spel bestaan talloze custom mappen en uitbreidingen zodat de speelbaarheid lang gegarandeerd zal blijven. Je begint op Novice als nieuweling en zo kun je langzaam door middel van veel skillsettings opkruipen tot een Godlike speler. Ik denk dat ik al meer dan 300 uur gespeeld heb en het einde is nog niet in zicht. Ik kan dan ook niet wachten totdat UT2007 op de markt komt :9~
-Dit spel is ook offline goed te spelen zoals uit het verhaal blijkt. Het geeft mensen rustig de tijd om goed te oefenen en de skills onder de knie te krijgen voordat ze het moeten opnemen tegen gevorderde spelers online.
-Dit spel neemt na een installatie 5,5 GiB in op je harddisk. Houdt daar rekening mee. De systeemeisen zijn redelijk fors, zeker als er veel spelers tegelijk in een potje zijn.

->Lord of the Rings met The Battle for Middle-earth van EA games.
-De graphics en de gameplay zijn ronduit zalig. Het is een strategie spel. Het is verder ook een heel uitgebreid spel met ronduit de meest fantaschtische special effects die ik ooit gezien heb. Zo vliegen de stukken muur letterlijk in het rond als je eropuit bent met Siege weapons. Van rondhuppelende konijntjes met lichte muziek tot een volle actie met de zwaarste klassieke muziek. Ook het geluid is ronduit meesterlijk te noemen. Oog en oor worden dus flink verwend, maar je computer moet wel hard werken voor al deze goodies. Een pittig systeem is wel een pré.
-Dit spelletje kost ongeveer 4 GiB van je ruimte op de harddisk en de geheugeneisen zijn zwaar. Ik trek het systeem met gemak over de 1 GiB grens heen tijdens het spel. Conclusies aan jullie ;)
-Helemaal geweldig is het feit dat je aan de gang kunt met editen. Je kunt het spel via gamedata.ini (te downloaden en volg de instructies) helemaal naar je wensen aanpassen. Dat is gewoon gaaf.
-Loopt de verhaallijn af in de goede campagne (meer verhaalachtig) of in de slechte campagne (moet je doen :Y) )
-Het spel is ook te spelen offline. Je kunt spelen in de campagnes of in een map tegen de computer. Ook hier krijg je de kans om goed te oefenen voor je online gaat. Mis de campagnes niet, ze zijn écht goed en lang.
-Wat ik niet vaak zie is dat je overlevenden mee gaan naar de volgende map. Je bouwt langzaam maar zeker een een eigen leger op wat via een ranking up systeem sterker wordt naarmate het spel vordert (offer dus nooit teveel units op).
-Het spel bevat echte filmbeelden van de serie en een echt filmfragment over elke map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 21:39

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Leuk :)

Diablo II is voor mij de absolute topper.
  • De 7 characters zijn stuk voor stuk uniek, en elk karakter zelf is ook weer op honderd manieren aan te passen, hierdoor heeft niemand hetzelfde karakter (behalve sommige online builds zoals Hammerdins etc :X )
  • Honderden, zoniet duizenden unique items etc, erg tof voor verzamelaars, je moet alles minstens 1x in je DiabloII-career gehad hebben (zoals ik :D)
  • Oneindige gameplay, na het verhaal kan je gewoon door spelen, dit maakt het spel veel beter dan een RPG met einde.
  • De hele game is gewoon super :D
  • Voordeel van nu: alle pc's kunnen het aan, en het is ook nog steeds populair.
  • Het spel kost niets meer, voor 15€ heb je volgens mij al de game + expansion pack (die je gewoon MOET hebben!)
  • MINpunt: erg verslavend! :9
Na 4,5 jaar gespeeld te hebben heb ik afgelopen zomer er definitief een punt achter gezet (na al eerder "gestopt" te zijn).

[ Voor 8% gewijzigd door Angeloonie op 11-11-2005 13:19 ]

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb zo'n mooie sfeer beleefd met MAX PAYNE 1 & 2.

Het spel is op een hele mooie manier samengesteld. Met een geheimzinnig, maar toch duidelijk verhaal, dat met behulp van striptekeningen en spraak wordt verteld. Ook het gebruik van flashbacks is er mooi gedaan. De graphics zijn niet helemaal über-de-buber, maar desondanks heb ik erg genoten van deze 2 uitgaven. En ik wacht al met smart op max payne 3. Mocht die ooit komen ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EasyJet
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-09 08:56
America's Army
  • Je speelt on-line dus je tegenstanders zijn altijd anders
  • Het is gratis
  • Het wordt regelmatig ge-update
  • Cheaten kan niet vanwege Punkbuster
  • Realistische wapens, reacties, geluiden en bewegingen van medespelers
www.americasarmy.com

Flight Simulator FS200X
  • Het is niet uit te spelen
  • De mogelijkheden zijn ontelbaar door de 22.000 gemodelleerde vliegvelden
  • Je kunt helikopters, transportvliegtuigen, jachtvliegtuigen, passagiersvliegtuigen etc vliegen
  • Door VATSIM kun je on-line je kennis vergroten van real-life procedures, en vlieg je met ondersteuning van verkeersleiding.
  • Enorm aanbod van freeware vliegtuigen, vliegvelden en omgeving/scenery paketten
Flight Simulator

The sky is the limit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Morrowind
-Super super super super grote speelwereld zonder een gevoel dat het scripted is })
-het begint sloom maar als je langer dan 1 uurtje speelt ben je helemaal verslaafd
-vet veel npc`s met bijna allemaal wel een kleine leuke quest bijv je komt een man tegen die wil dat jij hem met zijn onderzoek helpt naar een of ander vaag idee
-te veel om op te noemen zo goed is dit spel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T-mo-T
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 21:04
Voor mij is dat zeker weten Battlefield 2. Echt een tof spel is dat. Vergt wel wat van je pc (en doorzettingsvermogen als je nog noobie bent.) Sinds de release heb ik al 3 mensen BF2 laten kopen, waar ik nu vaak mee samenspeel (1 heeft er zelfs een hele nieuwe computer voor gekocht. O-)

Positief:

Die teamwork is echt om te smullen. :P Er bestaat gewoon niets leukers dan met een paar vrienden via Teamspeak met elkaar te lullen tijdens een potje Battlefield 2.

Heel erg verslavend. Ik weet nog wel, in het begin vond ik het spel saai. Het duurde een paar uurtjes voordat ik echt inzag het het in elkaar zat. Sinds de release heb ik het spel al meer dan 450 uur gespeeld. Meeste natuurlijk op Ranked servers, om toch een beetje fanatiek te doen, maar tegenwoordig maak ik gewoon zelf een local om te klooien met die vliegtuigen.

Graphics zijn gewoon erg relaxt

Als je beetje goed bent is het ook erg leuk om solo te gaan. Gewoon als medic beetje sneaky achterom gaan, squadjes uitmoorden, ik krijg er weer helemaal zin in.

Het loopt gewoon lekker die gameplay. Lekker vlot enzo

Veel mods die er nog aan zitten te komen

Negatief:

Vern**kt je repetities :P
Singleplayer stelt niet veel voor
Vrienden nodig (kan voor sommige probleem zijn.)
1 gamemode (conquest)

Ik ben benieuwd wat de expansion (Special Forces) me over 2 oja 1 alweer :D weken (17 nov.) te bieden heeft. Oja, er loopt ook nog een klein topicje op GoT over deze game. klik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10-08 02:59

Gerco

Professional Newbie

Het lijkt soms wel alsof alleen FPS en andere games die je 3D kaart zwaar belasten als leuk kunnen gelden, daarom even wat tegengewicht :)

Het leukste spel ooit: Worms! op voorwaarde dat je het met twee of meer personen speelt.

Liero scoort ook erg hoog op de fun-schaal, maar vanwege de limiet van 2 spelers is het minder leuk met meer dan die twee. Je kunt wel leuk mini-tournooien houden :)

[ Voor 17% gewijzigd door Gerco op 11-11-2005 13:39 ]

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met de TS eens: UT2004.

Het spel is zo uitgebreid en er zijn zoveel mogelijkheden dat het bijna nooit gaat vervelen. Als je Deathmatch zat bent, ga je Assault doen. En als je de standaard maps wel gezien, download je nieuwe.

Als ik zelfs zo gauw een titel moet opnoemen, kom ik al gauw C&C Red Alert uit. Nog nooit een game gehad die me zo lang bezig heeft gehouden. Ik heb er uiteindelijk ook m'n nickname aan overgehouden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enira
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:04
Transport tycoon deluxe :)
Dit spel heb ik zo focking lang gespeeld, ik kan het nu nog dromen hoe ik 10x dat ene standaard lvl heb gedaan om zo veel mogelijk winst te maken.

Quake 3
Vooral de multiplay, 1 van de beste allertijden. Snel en varierend. Genoeg mods ervoor, zoals cpma of ra3, dat maakt het echt af gewoon.

Twitch: Phyloni1
Path of Exile character info: Active character

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20:15

Cyphax

Moderator LNX
jarnotjuh schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:00:
Transport tycoon deluxe :)
Dit spel heb ik zo focking lang gespeeld, ik kan het nu nog dromen hoe ik 10x dat ene standaard lvl heb gedaan om zo veel mogelijk winst te maken.
Je bent me 2 minuten voor... ik ga ook voor TTDX, en dan OpenTTD in het bijzonder (draait namelijk heerlijk onder Linux)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Initial G
  • Laatst online: 09:41

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cristan
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-07 10:38
Atomic Tetris. Dit is echt een klassiek tetris spel voor met zijn 2-en. Ik speel hem best vaak bij een vriend thuis als we zin hebben om ff snel een potje tegen elkaar te spelen. Het is vooral tof omdat je elkaar op allerlei verschillende manieren kan pesten. Het enige nadeel is dat het een DOS spel is en alleen maar onder windows werkt met DOSBox.

Worms 2 was natuurlijk ook meesterlijk _/-\o_. Ik heb me echt kapot gelachen om die introfilmpjes :D.

[ Voor 26% gewijzigd door Cristan op 11-11-2005 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Willybubba
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:51

Willybubba

Nut up or shut up.

Metroid Prime -- Retro Studios, NGC Exclusief

Voor mij een van de meest sfeervolle adventure games aller tijden.

"Adventure?? Je bedoelt Shooter, Bubba!!1!!1!"

Nee. Met het gekozen control scheme (locken e.d. met de linker trigger op de gamecube controller) wordt dit meer een adventure game dan een shooter an sich. De nadruk ligt, zeker in het begin met supermakkelijke nemeies, op het exploren en niet op de combat. Koppel dit aan geweldige bossfights en een sterke verhaallijn, met de meest sfeervolle omgevingen die ik kan opnoemen in games (Phendrana Drifts! :9~ ) en je krijgt een geweldige game. Misschien is de game wat te traag voor sommigen, maar voor mij persoonlijk geweldig. Ik hou van sfeer in games.

"I've seen things you people wouldn't believe. Attack ships on fire off the shoulder of Orion. I watched C-beams glitter in the dark near the Tannhauser gate. All those moments will be lost in time... like tears in rain... Time to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PhoeniX-
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 01-09 10:26
Angeloonie schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:19:

• De 7 characters zijn stuk voor stuk uniek, en elk karakter zelf is ook weer op honderd manieren aan te passen, hierdoor heeft niemand hetzelfde karakter (behalve sommige online builds zoals Hammerdins etc :X )
  • Honderden, zoniet duizenden unique items etc, erg tof voor verzamelaars, je moet alles minstens 1x in je DiabloII-career gehad hebben (zoals ik :D)
  • Oneindige gameplay, na het verhaal kan je gewoon door spelen, dit maakt het spel veel beter dan een RPG met einde.
  • Het spel kost niets meer, voor 15€ heb je volgens mij al de game + expansion pack (die je gewoon MOET hebben!)
Na 4,5 jaar gespeeld te hebben heb ik afgelopen zomer er definitief een punt achter gezet (na al eerder "gestopt" te zijn).
Daar sluit ik me bij aan! Nog wel een minpunt: de hoogste resolutie van het spel is 800*600 - dat ziet er niet op een 17" TFT.

Voor mij zijn de LucasArts adventures echt de all-time favourites .. Day of the tentacle speel ik nog steeds wel eens :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flapmo
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20:14

Flapmo

and back is gigi!

Diablo II (en later Diablo II LoD). Heerlijke gameplay, simpel doch doeltreffend. Oneindig speelbaar door de items. Zo goed ben ik het nergens anders tegen gekomen (al komt WoW in de buurt).

Items halen was op gegeven moment alles wat je deed in dia, dat was wel jammer..

"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .kernel.
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 06-07 21:28
De Grand Theft Auto Series

Deze spellen bevatten alles voor mij. Een grote stad, vrij rond te cruisen. Iets wat tot dan toe uit den boze was. Het is crimineel (climb the maffia tree) en geweldadig. Vrijheid om te doen wat je wilt, zelf (side)missies kiezen, insane stunts proberen of wat dan ook. Humor, een goed verhaal en sfeer spelen ook een grote rol. De verscheidenheid aan voertuigen, gangs, burgers en gebouwen allemaal goed uitgewerkt. Het wordt allemaal gebruikt in de missies. Hoewel het altijd een beetje glitchy is geweest en grafisch niet superieur, blijft het een klassieker die iedereen wel gespeeld heeft behalve Jack Thompson :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Angeloonie schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:19:

Helemaal eens, wereldspel :) Ik heb het echt jaren gespeeld, met wat tussenpauzes. Het blijft elke keer weer leuk en verrassend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stiegl
  • Laatst online: 07-09 10:09
Enemy Territory is in elk geval een van de games met de hoogste prijs/kwaliteit verhouding :9
Maar het is zeker een van de weinige games waar ik geld voor over zou hebben gehad, als het iets zou kosten.

Uit onderzoek is gebleken dat 85% van alle statistieken niet klopt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 28-08 11:30
- 1nsane is een spelletje wat ik toch regelmatig opstart, zeker met meerdere personen tegen elkaar blijft ie geweldig.
- Ben opgegroeid met adventures dus de adventures van Sierra en LucasArts zullen altijd een speciaal plekje bij me houden. (heb onlangs de ScummVM engine weer gedownload. :9~)
- Helden zijn ook Worms, Lemmings, Commander Keen èn ATOMIC BOMBERMAN.....
- Andere spellen die ik eens in de zoveel tijd weer uit de kast pak zijn o.a. FarCry, FS200x......

[ Voor 4% gewijzigd door Bart© op 11-11-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DIJK
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Gerco schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:37:
Liero scoort ook erg hoog op de fun-schaal, maar vanwege de limiet van 2 spelers is het minder leuk met meer dan die twee. Je kunt wel leuk mini-tournooien houden :)
Liero ja. Doe het nog regelmatig. Heeft geen uitleg nodig verder. Het is gewoon simpel, maar onovertroffen qua funfactor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

Modbreak:Lees in het vervolg de topicwarning eens beter door.

[ Voor 81% gewijzigd door Crash op 11-11-2005 23:55 ]

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Flapmo schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:27:
Diablo II (en later Diablo II LoD). Heerlijke gameplay, simpel doch doeltreffend. Oneindig speelbaar door de items. Zo goed ben ik het nergens anders tegen gekomen (al komt WoW in de buurt).

Items halen was op gegeven moment alles wat je deed in dia, dat was wel jammer..
GIB ITAM! @_@

:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nhanssen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20:05

nhanssen

QVL is non-tweakers

Modbreak:Zie topicwarning!

[ Voor 146% gewijzigd door Crash op 11-11-2005 23:54 . Reden: Lijstje uitgebreid ]

Spec's PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J27
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:29

J27

MediJack schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:33:
Voor mij:

Gianna sisters & Lemmings (Amiga-tijdperk)

F1GP (zowel Amiga als later op de PC)

Max Payne 1

GTA III & de Need For Speed serie (behalve Porsche unleashed)
Gianna !!!

nu ook voor de pc: http://www.gianas-return.de/downloads.php

Het achtergrondmuziekje in dit spel zit na al die jaren nog steeds in mn kop :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Playmaster
  • Laatst online: 09-09 22:54
Warhammer 40.000 Dawn of War

Erg leuke gameplay waarbij de strategie belangrijker is dan het aantal units. Door het squadgerichte bouwen van je leger hoef je niet te focussen op het ventje voor ventje bouwen, wat nog eens de nadruk legt op het voeren van battles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Planescape Torment.

- Uitstekende gameplay.
- Duister verhaal
- Veeeeeel uren, niet dat je na 8 uur spelen al klaar bent zoals met BW2.
- Verschillende mogelijkheden om het spel te eindigen.
- Graphics zijn redelijk, iig voor die tijd waren ze top!

Legacy of Kain - Soulreaver

- Puzzeltje Puzzeltje aan de wand, wie heeft wrede puzzels in game land?
- Strake gameplay, coole combo's en moves.
- Duister verhaal.
- Veeeeheeeel uren, niet een BW2-geld-uit-je-zak-klop-game.
- Goede graphics.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garathane
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:56

garathane

l'enfer, c'est les Autres

Oei, wat een vraag. Er zijn zoveel "leukste" games. Als ik naar mijn eigen verzameling kijk,naar wat ik gespeeld heb, naar de duur van zo'n game en de terugkeer op de harde schijf, kom ik op veel titels, maar 1 springt daar boven uit:Jagged alliance.
Een wereldspel. Oud (deel 1 is zeker 9 jaar oud), met blokkerige graphics in 2D,geen multiplayer, turn-based, maar moeilijk en met de geweldige vondst om elk character z'n eigen voiceset mee te geven. Daar kan geen modern spel tegen op. Zeker 50 kiesbare characters met ieder zo'n dertig regels gesproken tekst, in allerlei accenten en dialecten. In deel 1 zat zelfs ene Ivan Dolvich, een Rus, die vloeiend Russisch sprak, doch geen woord Engels. Gelukkig werd het gezegde in letters in beeld gebracht...Russische letters !! Ik weet nu nog niet wat Ivan allemaal naar mij of de tegenstanders riep. Als je het te pakken krijgen kan, give it a try. Ook de andere delen (JA Deadly games, JA 2, JA Wildfire) zijn erg goed. De laatste is wellicht nog te koop. Hier spreekt Ivan echter Engels, mét accent. Nou ja, in 9 jaar kan zerlfs een huurling wel wat van een andere taal leren. Het spel draait om een persoon die voor (weinig) geld de opdracht krijgt een eiland te zuiveren van allerlei nare mannen. Daarvoor kan je een troep huurlingen inhuren. Helaas kunnen die huurlingen niet alles even goed en moet je goed kiezen. Anders is het geld op. Dag huurlingen. Ze worden wel beter in dat wat ze vaak doen. Sommige huurlingen hebben nare trekjes. Fidel bijvoorbeeld luistert niet altijd even goed naar opdrachten en trekt zich zéker niet terug uit combat. Ook kun je ruzies meemaken tussen je huursoldaten. Kortom: leuk, spannend en moeilijk.

Gosie, het lijkt wel een review.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
-Unreal tournament: Online Deathmatch op hoog niveau, veel gametypes, zeer veel mods

-Unreal tournament 2004: Online Deathmatch perfected, hoewel ik moet toegeven dat de adrenaline combo's iets teveel van het goede zijn :P

-Half-Life 2: Zwaar realitisch, d'r kon zooveel kapot of verplaatst worden

-quake 1: _/-\o_ zo ongelooflijke realistisch(voor zijn tijd :+) Snelle actie en dat geluid van die Super Nailgun, omg :'(.... m'n buren liggen er nog steeds wakker van denk ik :+

-Halo: _/-\o_ mooi verhaal, hoewel het me *iets* te lang duurde

-Golden Eye(N64): Teh pwn, single player..mwa.. maar multiplayer _/-\o_ Schermpje trappen controllers eruit trekken..man man wat ging dat er hard aan toe :+ Daagen gespeeld en veel voor gespijbelt....

-Delta Force/2: Erg leuk in multiplayer..maar wat waren die gfx slécht :X Je wist nooit of het een boompixel was of een vijand pixel, tot het op jouw schoot natuurlijk. :+

-Command & Conquer: Renegade: ongeloofelijk herkenbaar, must have voor alle C&C fans, je telt pas mee als je dees gespeeld hebt. Niet eng zoals D3 oid, maar wel spannend als d'r opeens een gecloackte tank voor je neus staat. Multiplayer ook errug onderhoudend, maar lijkt veel op Star Siege:Tribes.

-Doom 3: De doom history repeated..maar dan beter. Jammer dat multiplay hetzelfde is: Max 4 spelers. En dat kan niet meer in de 21e eeuw....

-Warcraft 3: goede verhaallijn, mooie gfx, dezelfde gameplay als alle bliazzard games, maarn u met heroes :)

-Jedi knight/2/Academy: Mooie omgevingen, herkenbare personages, goed verhaal en forces netjes geimplementeerd. Unieke sabre-only multiplayers _/-\o_

-Sim City 2000: Sim City perfected. Je kon zó ongeloofelijk veel. Jammer dat ze dit bij Sim City 3000 zwaar overdreven hebben, hoewel de grafische mogelijkheden daarvan de pan uit roeleerden....

-Final Fantasy VII: Afaik de béste uit de hele FF reeks(hoewel ik 9, 10 en de onlien versies niet gepeeld heb, out of PS2 exception :/ ). Het verhaal _/-\o_ de magie _/-\o_ de gevechten _/-\o_ de graphics.... :/ Da's wel errug jammer...
spoiler:
en ja, ik heb zitten huilen toen Aerith neergeragged werd...ze was me favo char..en zo onschuldig :'(

-Call of duty/Unite Offence/2: _/-\o_ Zwaar realistisch, bekende plaatsen, bekende veldslagen, veel actie. Opeens realiseer je je dat oorlog helemaal niet glorieus is, maar vies en smerig is...en iedereen lijdt. Jammer dat je niet aan de Duitse zijde kon strijden in single player.(Rise & fall of "das 3. Reich"-actig verhaal) d:)b

[ Voor 66% gewijzigd door Rey Nemaattori op 11-11-2005 15:09 . Reden: titels bold ]

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• @r!k
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-09 10:01

@r!k

It is I, Leclerq

De Call of duty reeks,

Zelda the wind waker (eerste zelda spel dat ik ooit gekocht heb en aan 1 stuk diir gespeeld totdat ik hem uit had)

Day of the tentacle, briljant spel

Een hele rij microsoft certificeringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-09 17:52
Het leukste vind ik toch multi-player spellen. Single player vind ik toch een compleet andere ervaring. Met meerder mensen, en dan met name met vrienden spelen, is gewoon leuk.
En dan kom ik al heel snel uit op RA2 en UT CTF instagib en Star Control 2

Maar als ik kijk naar games waar ik in m'n eentje hard om heb gelachen of met een grote smile op m'n gezicht gespeeld heb:
Star Control 2
Simon the sorcerer 2
Oude lucasarts adventures (the Dig, Full Throttle, Day of the Tentacle)

Maar vroeger was natuurlijk alles leuker. Lang leve Zelliard

[ Voor 41% gewijzigd door Pkunk op 11-11-2005 14:55 ]

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bart©
  • Laatst online: 28-08 11:30
Modbreak:Lees de topicwarning nog eens heel goed ;)

[ Voor 70% gewijzigd door Crash op 11-11-2005 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splash
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-08 08:56
Zelda: The minish cap (gba)

redenatie:
Normaal speel ik alleen maar shooters, maar toen ik hier eenmaal mee begonnen was kon ik niet meer stoppen. De aantrekkelijkheid ligt vooral in de verscheidenheid van het spel, het verhaal en de moeilijkheidsgraad.
Elke missie is namelijk weer anders, waardoor je (mede door de ontwikkeling van het verhaal) echt benieuwd bent wat er verder gaat gebeuren.
Wat de moeilijkheidsgraad betreft: deze is perfect voor beginners in het genre (zoals ik dus). Bij dit spel wordt er namelijk niet vanuit gegaan dat je al een bepaalde manier van denken hebt door het spelen van andere rpg/adventures, itt veel andere spellen. De eerste missies zijn dus erg makkelijk, maar het niveau wordt langzaam opgebouwd. Echt moeilijk wordt het echter nooit. Voor de doorgewinterde zelda'er is dat misschien een teleurstelling, maar ik vind het persoonlijk alleen maar fijn als een spel me niet al te veel weerstand bied. :)
Tenslotte is de stijl van het spel zo schattig en helder uitgewerkt dat je wel van link moet houden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Savantas
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10-09 16:28
Modbreak:Die topicwarning staat er niet voor niets ;)

[ Voor 96% gewijzigd door Crash op 11-11-2005 23:53 ]

Ik denk niet zwart-wit, ik denk diapositief! ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Bart_NL schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 14:53:
ow ow ow, ik bedenk er net nog ineens een.. (ueh, twee..)

- Star Control èn Star Control 2....
offtopic:
Er is een windows XP versie te downloaden tegenwoordig.. Het blijft leuk om te spelen. De muziek is geweldig.

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JohnD
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:08

JohnD

Bernd

zelda reeks (ik heb zo echt bijna allemaal gespeeld. Ik heb nog steeds lol met 1&2 op de NES)
FF IV (al zo vaak gespeeld dat wil je echt niet weten. Eerste keer zelfs ervoor gespijbeld)
RTCW: ET (uren.. dagen... weken....maanden... jaren)
BF2
COD reeks

Fear thy name as hell awakens
FKA SunStorms_Sletje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:09
Veel games die hier al genoemd zijn met name die adventures van Lucasarts en Sierra.

Quake 1, heeft ook een speciaal plekje in me hart, het eerste fast paced multiplayer game wat ik kende, met speciale airtime moves en gewoon keihard knallen, en natuurlijk de leuke community eromheen.

Ik heb volgens mij nog niemand Syndicate horen roepen, dus bij deze.
De gamestijl is zo uniek van deze game, en de complotten en theorie's, je cyborg killer agent upgraden en meer mensen werven en missie's doen.
Jammer dat er geen opvolger in de planning ligt van deze game.

Dungeon Keeper 2 is ook zo'n meesterlijke game.

Beiden games zijn van Bullfrog, maar helaas Bullfrog is no more, dus verwacht tot mijn spijt geen opvolgers hiervan ;(

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bolleh
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 18:55
DOOM _/-\o_ _/-\o_
heb sinds doom op mn 486 nog geen enkele game gespeeld die me zo heeft gegrepen als doom toendertijd. kan er ook mee te maken hebben gehad dat ik nog niet zo heel oud was. maar doom was toch wel uniek op zn eigen manier. multiplayer fps...wat een innovatie _/-\o_

mario
wie kent het spel niet, altijd heel erg leuk, zelfs om nu nog te spelen is het leuk. pure nostalgie, pure gameplay. beter kan het haast niet :)

transport tycoon(deluxe)
tjah wat moet je hier nog over zeggen? een game van 8-10 jaar oud die nog een community heeft die meer actief is dan bij de meeste nieuwe games, ik kan geen oud spel bedenken dat nog zo actief wordt gespeeld en steeds verder geinnoveerd wordt(ttdpatch/openttd). fantastisch spel met een ongeevenaarde gameplay _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leon T
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Leon T

Ni!

De Settlers 2! Hij lijkt totaal niks op het laatste deel van de serie, maar dit is wat mij betreft het ultieme spel wat betreft het managen en het opbouwen van een rijk. Je kan een missie binnen een dag uitspelen, maar je kan net zo goed een week bezig zijn met diezelfde missie.
Plaatje: Afbeeldingslocatie: http://www.svatopluk.com/images/settlers2.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Laatst online: 23-07 12:09
:X Tribes zuigt imho aan allekanten.... na 2 weken had ik er wel genoeg aan... een maat van mij heeft het gespeeld tot 2 jaar terug..en heeft ook deel 2 gekocht 8)7
Het idee roeleerde though...
Tweakertje schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:17:
De Settlers 2! Hij lijkt totaal niks op het laatste deel van de serie, maar dit is wat mij betreft het ultieme spel wat betreft het managen en het opbouwen van een rijk. Je kan een missie binnen een dag uitspelen, maar je kan net zo goed een week bezig zijn met diezelfde missie.
Plaatje: [afbeelding]
jaaah..en dan dat deuntje..oh man..dat ging maar door :+ Heb settlers 3 ook nog gespeeld..verschilde weinig van settlers 2, mooiere graphics, een paar xtra opties....

ik vond het altijd zo cool dat die soldaatjes naar buiten kwamen om te knokken... je kunt toch beter in het fort blijven :P

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 13:39:
Ik ben het met de TS eens: UT2004.

Het spel is zo uitgebreid en er zijn zoveel mogelijkheden dat het bijna nooit gaat vervelen. Als je Deathmatch zat bent, ga je Assault doen. En als je de standaard maps wel gezien, download je nieuwe.

Als ik zelfs zo gauw een titel moet opnoemen, kom ik al gauw C&C Red Alert uit. Nog nooit een game gehad die me zo lang bezig heeft gehouden. Ik heb er uiteindelijk ook m'n nickname aan overgehouden. :)
Ik pers. vind UT2004 ECHT totaal geen reet aan, en meer dan honderduizenden met mij...
in vergelijking met UT99 is het gewoon totaal klote, als je dit over 2004 zegt vraag ik me af of je uberhaupt 99 op niveau hebt gespeeld.

c&c ra.. toppertje idd -
net als warcraft

UT99 spant voor mij de kroon, als iets onder hardcore fraggen valt is het de 99 versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deavatar
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 19:38
Modbreak:Was de topicwarning niet duidelijk genoeg?

[ Voor 88% gewijzigd door Crash op 11-11-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Collaborator
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 12:03

Collaborator

You! Cake or Death?

Verwijderd schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:28:
[...]

Ik pers. vind UT2004 ECHT totaal geen reet aan, en meer dan honderduizenden met mij...
in vergelijking met UT99 is het gewoon totaal klote, als je dit over 2004 zegt vraag ik me af of je uberhaupt 99 op niveau hebt gespeeld.

c&c ra.. toppertje idd -
net als warcraft

UT99 spant voor mij de kroon, als iets onder hardcore fraggen valt is het de 99 versie.
Ik heb beide ook vrij veel gespeeld en vond 2004 ook wel lekkerder, het boeit me echt geen reet wat de zelfgekroonde 'hardcore gamers' die op niveau spelen er van vinden, als het maar lekker speelt met veel opties, en dat doet het.

Voor mij is Perfect Dark DE game, ik wist vrijwel niks van de game tot de hands-on en reviews in een N64 magazine stonden.

Het trok me meteen aan. (makers van Goldeneye, dat kan niet fout gaan) De singleplayer was echt hilarisch met droge engelse humor en prachtige karakters (een grote blonde scanidnavische alien badguy die mr blonde heet, en een alien die Elvis heet)
De multiplayer was zo ongelovelijk uitgebreid, je kon jezelf een team van bots toewijzen en die per karakter weer een speelstijl, wapenvoorkeuze, uiterlijk en opdracht geven.
Veel vette levels plus de classic maps en wapens uit Goldeneye.

Nog steeds onovertroffen wat mij betreft, vooral kwa aantal uren dat ik dat heb gespeeld (maraton nacht in je eentje tegen perfect bots max 999 kils oid)
Alleen Timesplitters 2 komt in de buurt van het aantal uren dat ik heb gespeeld (maar de hi-tech sci-fi sfeer miste ik) TimeSplitters 3 ook weer erg leuk.

Nu is mijn hoop gezet op Perfect Dark Zero op de Xbox 360, maar ik denk toch niet dat ze PD zullen overtreffen, (Joanna heeft nieteens meer een engels accent!, wel ziet ze er hotter uit :*) )

This space is occupied

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn eeuwige favorieten:

Master of Orion 2 - Briljant, blijft herspeelbaar Civilisation in space, vloten bouwen, planeten coloniseren, jammer dat de opvolger zo tegenvalt.
colonisation - Civilisation maar dan in de "nieuwe wereld"
Starcraft - bijna warcraft, maar een setting die me meer aanspreekt, mooie soundeffects.
Baldurs gate 2 - Nog ff lekker 2D, ontzettend mooie omgevingen, RPG, spelen met meerdere mensen natuurlijk.
Als knaller moet ik call of duty zeggen, als je band of brothers gaaf vindt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07-09 09:29

Steffy

Ayreonaut

De oudjes hier kennen het vast nog wel, het is al wel meer dan 10 jaar oud maar het waren de toppers:

Wing Commander 3
Wing Commander 4
Wing Commander Privateer 1 & 2
Civilization 2

Daarna zijn er zo goed als geen goeie games meer geweest, alleen Age of Empires en de Total War games wisten nog goeie gameplay te tonen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjikoschutte
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21-01 09:56
1. Mafia - Mega verhaal
2. warcraft III (reign of chaos, frozen trone) Mega verhaal
3. Max Payne 1+2 Mega verhaal
4. Command & concquer 1 hehe..
5. Half life 1 goede gameplay lang.... (2 zuigt)
6. Counter strike tja 3 jaar gespeeld...
7. Keen Commandor een klassieker waar ook veel tijd ingegaan is
8. Mortal kombat 2 tja lekker fatalitys proberen
9. UT 1 ook lang gespeeld
10. Monkey island reeks 1/4
11. Full throtle
12. Toonstruck (ofzoiets met die acteur uit back from the future)
13. Worms 1 tja elkaar lekker neer raggen
14. Virtua tennis beste tennis spel ooit en speelt makkelijk.

Ik zak best wat missen maar dit zijn spelen die me zeer bij blijven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

TheEvilCuber schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 15:46:
[...]

Ik heb beide ook vrij veel gespeeld en vond 2004 ook wel lekkerder, het boeit me echt geen reet wat de zelfgekroonde 'hardcore gamers' die op niveau spelen er van vinden, als het maar lekker speelt met veel opties, en dat doet het.
'zelfgekroonde 'hardcore gamers' ' hahah leuk verzonnen
weet niet waar je dit vandaan haalt.. het slaat iig nergens op.

'als het maar lekker speelt met veel opties, en dat doet het.'

dat vind jij ja, ik en zoals eerder gezegd - velen met mij vinden van niet
ik betwijfel op je ut99 ooit op niveau hebt gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DefLite
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 18:03

DefLite

Why so serious?

Modbreak:Wat is er niet duidelijk aan de topicwarning?

[ Voor 88% gewijzigd door Crash op 11-11-2005 23:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RnB
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 20:24

RnB

1.) UT Ik heb een celeron pctje... dus 2004 gaat niet draaien... :P Maar ik vind UT echt DE BOM. Je kan zien dat gameplay op nummer 1 staat. _/-\o
2.) GTA San Andreas Ik heb ook een xbox.... :z Ik ben na 35 uur nog steeds zoet met dit spel. Dat zegt meer dan genoeg denk ik. :Y)
En ik vind er nog meer leuk, maar deze zijn echt dé shit O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jaapstobbe
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 15:18
Modbreak:Lees de topicwarning nog eens heel goed!

[ Voor 75% gewijzigd door Crash op 11-11-2005 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wyll
  • Laatst online: 11-09 13:51
1: never winter nights. (multiplayer)
Is het 1e spel dat al sinds release op mijn pc staat, en er elke keer weer terug komt.

2: de legancy of kain serie.
Vanaf blood omen tot soul reaver 3, fantastisch verhaal (jammer van de slechte camera in deel 3)

3: Serious sam.
:D

4: gothic 2

5: settlers 2
De latere delen vind ik niks meer, deel 2 is en blijft toch het beste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• supreme tweaker
  • Laatst online: 28-08 01:27
Strategy: Warcraft III; fijne units, balance!, relatief slimme AI
Shooter: Medal Of Honor: Pacific Assault; omdat de setting echt subliem is, maar wel gedeelde plaats met BF2, die qua Teamplay echt perfect is :)
Adventure: Zelda OoT; spreekt voor zich hoop ik?
MMORPG: Ultima Online; lekker spel, veel opties, simpel en overzichtelijk

Burp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21:44

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Operation Flaspoint: Cold War Crisis
Jaar: 2001.
Ontwikkelaar: Bohemia Interactive.
Uitgever: Codemasters.

Zo realistisch, heel veel vrijheid in de omgeving, alle voertuigen zijn te gebruiken, unieke gameplay.
In de single player zaten 34 (dacht ik) missies, waarin je rollen speelde die varieerde van zandhaas, tankcommandant, tot piloot.
Ook geweldig was de mission editor die er bij zat, om zelf je missies te maken. En natuurlijk de grote community die aan het modden sloeg, extra voertuigen maken en zo.

Operation Flashpoint 2 is in de maak, maar daar is veel onduidelijkheid over. (het botert niet echt tussen Codemasters en Bohemia. De lanceerdatum is al enkele keren uitgesteld. Er worden nog steeds screenshots uit gebracht, dus er zal nog wel aan gewerkt worden.)

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, dat heb ik :) . Zeker de map AS-bridge en CTF-hallofgiants was uitzonderlijk goed.
Het mag van mij wel in de top 3 na UT2004 en LOTR BFME.

*Gaat toch even dat cd'tje van ut99 zoeken

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 11-11-2005 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MPAnnihilator
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 26-07 16:02
Als ik terugkijk op mijn game-loopbaan , dan hebt ik het meest tijd doorgebracht met quake3arena en zijn mods. Het is tenslotte het spel hetwelke ik dagen en nachten heb gespeeld , erg ongezond in feite , maar geen seconde spijt van ...
Gedurende 5 jaar meestal het enige spel wat geinstalleerd stond op mijn pc _/-\o_

Als ik terugblik welke games mij een wow-moment bezorgden , dan zijn dat :

Stunts :+
Mortal kombat reeks })
Killer Instinct })
Dark Forces :9
Duke Nukem 3D :9
Quake reeks _/-\o_
Unreal _/-\o_
GTR :9

[ Voor 4% gewijzigd door MPAnnihilator op 11-11-2005 18:46 . Reden: KI vergeten :+ ]

Mijn Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorizzz
  • Laatst online: 18:11
Er zijn heel veel spellen waar ik veel tijd in heb gestoken en plezier uit heb gekregen maar voor mij steekt er een spel met kop en schouders bovenuit. Simpel maar oh zo verslavend: Tetris (op de gameboy, ook leuk om tegen elkaar te spelen met die linkkabel)

Verder (niet op chronologische volgorde):

[PC]
Dune I & II
Warlords I & II
Lost Eden
Prince of Persia

[C64/Amiga]
Golden Axe
Pacland
GI-Joe

[Gamecube/PSX]
Mortal Kombat I & II (met een kratje bier en een paar vrienden vóór het uitgaan)
Fifa serie (zelfde verhaal)
Mario Kart (...)

[Gameboy]
Zelda: Links Awakening
Motorcross Maniacs

[Arcade]
Outrun
TMNT
NARC

En waarchijnlijk vergeet ik er nog een heeeleboel...

[ Voor 53% gewijzigd door Jorizzz op 11-11-2005 19:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stlgamer
  • Laatst online: 07:05
Return to Castle Wolfenstein: Enemy Territory.

Waarom?
Gratis!
Simpel en snel.
Erg teamgericht, maar ook leuk om soms los te gaan op een server in je eentje.
Verschillende klasses (engineer, medic, soldier etc) en deze zijn goed uitgewerkt
Lage systeemeisen.
Nog steeds veel servers.
Leuke sfeer.
Gewoon een topspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mach
  • Laatst online: 11-09 21:03

Mach

[END]Avengers

Diablo 2 (LoD)gooit hele hoge ogen, maar ik kies voor de game die mij uiteindelijk een game-addict heeft gemaakt, Elite op de C64. Qua gameplay nooit geevenaard.

DUGG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mohy
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 24-08 10:41

Mohy

Star Citizen

Baldurs Gate II

- Verschrikkenlijk veel diepgang in de personages (tot romances aan toe)
- Erg meesleepend (een hoog "nog even dit doen"gehalte en dan de volgemde als je op de klok kijkt erachter komend dat die gedachte 4 uur geleden was)

- Op echt veel verschillende manieren uit te spelen
- Geweldig verhaal; kortom DE rpg

Si vis pacem, para bellum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• punisher007
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-09 00:29
Half-Life

Zoveel plezier gehad met zowel de singleplayer als de multiplayer en de vele mods en total conversions :) Nog steeds af en toe tho.

http://blog.bjornhouben.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:40
Quake III Arena. Nog steeds redelijk veel servers online en de mods zoals capture the flag en freeze zijn erg leuk. Game veeel gespeeld online en op LAN party's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11-09 22:11

TheBorg

Resistance is futile.

Stelletje cultuur barbaren. Toen ik mijn eerste PC kreeg (zo'n 20 jaar geleden) maakte ze nog spelletjes met echte game-play, spelletje waar je dagen mee bezig kan zijn zoals Sopwith en Paratrooper. Een spel als CoD heb je in een dag of twee uitgespeeld en dan kijk je er niet meer naar.

Afbeeldingslocatie: http://www.classicgaming.com/sopwith/images/sop1_1.gif
Hier te downloaden. Map editors en multi-player versies zijn ook beschikbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Laatst online: 21:01
Ik 2 denk ik.
Vice city:
Ik heb dit spel echt 1000den keer gedaan, altijd knallen codes :P en rondreezen.
Ik weet niet waarom, maar dit vond ik echt meesterlijk.

Resident Evil 2:
Khad hem van een vriend voor een leuke prijs gekocht.
In die tijd had ik het spel wel 50 keer uitgespeeld. Easy, normal maakte niet uit. Ik had alles unlockt en alle special weapons gekregen. Ik ken hem nog steeds uit me hoofd, en kan de normal mode zo uitspelen zonder te saven. Ziek maar kkgruwelijk.
Nu vermaak ik me met RE4 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
TIM anyone? :)

Vond ik een meesterlijk spel, het was een van de weinige games met zoveel vrijheid en toch een van de eerste die physics in een game voorop zette.

Stunts die heb ik ongelooflijk veel gespeeld, ik denk er toch nog best vaak aan terug. Toen speelde je games jaren lang, tegenwoordig vermaak ik me gemiddeld een week met een game, maar dat zal de leeftijd wel zijn, ben geen 12 meer.

C&C, Ik denk mijn meest gespeelde spel naast stunts. Zelfs toen RA uit was speelde ik nog C&C, zelfs multiplayer was toen leuk, alleen jammer dat de AI van de tegenstander geen basis opbouwde in multiplayer.

En nog tientallen anderen, vooral de adventures als Monkey Island, Leisure Suit Larry (heb ze allemaal meerdere keren uitgespeeld), Day of the Tentacle, Broken Sword. FPS games als wolfenstein, doom en duke3d.

Ik snap alleen niet dat mensen BF2 en vergelijkbare nieuwe games als beste ooit kunnen kiezen, het doet mij pijn aan mijn gamers hart :), maar goed, zucht, het zal de leeftijd wel zijn, wellicht dat zij nog nooit de door mij opgenoemde games hebben gespeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• salvador4
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:29
Modbreak:Lees de topicwarning nog eens heel aandachtig door.

[ Voor 106% gewijzigd door Crash op 11-11-2005 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aetje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2023

Aetje

Troubleshooting met HAMERRR

Total Annihilation : Wat een graphics als je nagaat welke tijd dit spel uit komt. Kan met sommige huidige games nog meekomen! Core contingency expansion is ook een leuke add-on.

Settlers 2 : Lekker netwerkje van allerlei resources maken. Over logistiek gesproken...

Alpha Centauri : Leuke strategy game, alleen jammer dat het niet op een Athlon 64 draaien wil...

Ground Control 2 : Verassend andere gameplay dan de traditionele RTS... En de graphics zijn lekker. Alleen wat weinig units...

En deze moet ik ook noemen: Dungeon Keeper 2 : Heerlijk helden martelen...

[ Voor 8% gewijzigd door Aetje op 11-11-2005 20:40 ]

Forget your fears...
...and want to know more...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freddy_Fish
  • Laatst online: 14:14

Freddy_Fish

de Verdwenen Zeewierzaadjes

Zelda The Ocarina of Time:

Echt een van de beste games ooit gemaakt, helemaal voor die tijd de eerste 3d zelda. Zodra je begon, werd je helemaal meegesleept in de betoverende wereld van elfjes en sprookjes bossen.
En de eerste keer dat je ook hyrule field opkwam en dan met zo'n vliegende camera werd rondgevlogen over dat prachtig groene land, met blauwe lucht waar de zon scheen, ja daar werd ik vrolijk van :P.
De gameplay, zo simpel en toegankelijk, maar toch ook op sommige momenten (vooral bazen) aardig frustrerend, als je je laatste elfje uit haar fles vrijliet, maar nog niet wist wat het zwakke punt was.
Hier heb ik me echt uren meevermaakt, om de beurt met me broertje ieder een half uur spelen, de ander kijken en aanwijzingen geven. Dit is zeker een topgame, en als je hem nog niet gespeeld hebt zeker een aanrader.

Final Fantasy 7:

Heb deze game pas laat ondekt, later ondekte ik ook pas dat dit de eerste soort van 3d final fantasy was, wat ook weer uniek was voor zijn tijd. Bij dit soort games houd zoiezo de kracht van het levelen me aan een game vast, maar de toevoeging van materia en een meesterlijk verhaal, maakte deze game echt tot een topper.
Heb deze game meerdere malen uitgespeeld, met verschillende characters, alle bazen verslagen, chocobo's opgevoed, en nog heb ik de behoefte om, om de zoveel jaar dit spel weer eens te gaan spelen.
Ik hoop dat deze game ooit nog eens in een nieuw jasje, zoals de film word gestoken, want hij ziet er voor deze tijd niet meer uit, maar dat breekt zeker niet af aan de gameplay.

Counter-strike 1.6:

Ik weet niet waarom, maar deze game blijf ik me aan vasthouden, ik kan gewoon niet stoppen met deze game. In het begin was het vooral ownen op public servers, maar vandaag de dag is het een tactical shooter. Vooral de wars blijven me boeien, nieuwe taktieken bedenken, teamplay, gezellig hebben onder elkaar. Voor veel mensen een brakke oude shooter, voor mij toch zeker een shooter waar ik elke dag nog veel plezier aan beleef.

Dit waren de eerste games die in me opkwamen, dus dat zullen vast degene zijn die het meeste indruk op me hebben achter gelaten. Er zijn vast nog een hele boel meer games, waar ik me uren mee heb vermaakt, maar met deze top3 toch echt het meeste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Albinoraptor
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
Meeste plezier heb ik gehad aan de UT:99 mod Strike Force, een van eerste games die begon met richten doormiddel van rechtermuisknop. Community was niet echt groot vooral omdat drempel om te spelen hoog was, vanwege kleine community dus meeste al goed in spel, en als beginner was het moeilijk om ook maar iets te raken/scores te krijgen. Maar vooral omdat community verschrikkelijk gezellig was, je kende echt iedereen die je op servers zag, altijd lol maken.
Zie nu nog altijd dat Strike Force clans elkaar opzoeken in nieuwe games (BF2 bijv)

Daarnaast de GTA series, gewoon subliem, zowel de 2D versies als de 3D versie, je verveelt je nooit.
En MGS reeks, gweldig verhaal en heerlijk sneaken.

Spel wat ik nu meeste speel is BF2, omdat je ook weer veel mogelijkheden hebt, heb je zin om effe te sluipen en beetje te snipen, of lekker met een tank rondrijden. Heerlijk. Daarnaast nog heel veel oude spellen zoals Sam & Max, MDK enz, gewoon nostalgie.

[ Voor 8% gewijzigd door Albinoraptor op 11-11-2005 21:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Basti504
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 11-09 20:10

Basti504

Niet de enige, wel de echte.

Command and Conquer Red Alert

Een toppertje, speel het nu nog soms. Het verhaal vind ik goed. De missies zijn uitdagend, heb de Russische verhaallijn nog steeds niet uitgespeeld. Als de goed zoekt zijn er wel leuke mods voor te vinden.

Zelda Ocarina of Time N64

Een van de beste spellen voor de N64. Ik ben er 2 jaar mee bezig geweest. Het verhaal is gewoon super en de wereld is heel groot. Het ook niet eentonig, veel afwisselende tempels en opdrachten.

Goldeneye N64

Persoonlijk vind ik dit de beste (vond Perfect Dark maar niets op een-of-andere manier). De levels waren super, multiplayer was zelfs beter (alleen jammer dat er geen bot support was), maar ik heb er velen uren mee vol gemaakt :P .

Battlefield 1942

Ook een heel goed spel, zeer vernieuwend. Vind het net wat leuker dan BF2. Het is net was rustiger en de levels zijn gevarieerder. Ook de mods waren zeer goed, vooral DC omdat het simpel is maar een heel goede gamplay en een hoop verbeteringen tegenover bf1942 zelf, Foghotten Hope heb ik nooit gespeelt.

Return Fire

Misschien wat ombekend, maar het was een superspel. Het was grafisch zeer goed voor die tijd. De gameplay was simpel maar verslavend, er zat een hoop strategie in en er waren zeer veel levels.

Afbeeldingslocatie: http://img.gamespot.com/gamespot/images/screenshots/4/198464/returnfi_screen001.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img.gamespot.com/gamespot/images/screenshots/4/198464/returnfi_screen004.jpg

En voor de rest heb ik Duke Nuken 3d; GTA 1,Londen 1969 , 2 ,3 ,Vice City; Age of Empire 1, 2 met veel plezier gespeelt.

* Basti504 kreeg vroeger om de tijd een Twilight op de mat, zo kon ik een hoop spellen eventjes uitproberen :P :*)

[ Voor 6% gewijzigd door Basti504 op 11-11-2005 21:32 ]

...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

TheBorg schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 19:56:
Stelletje cultuur barbaren. Toen ik mijn eerste PC kreeg (zo'n 20 jaar geleden) maakte ze nog spelletjes met echte game-play, spelletje waar je dagen mee bezig kan zijn zoals Sopwith en Paratrooper. Een spel als CoD heb je in een dag of twee uitgespeeld en dan kijk je er niet meer naar.

[afbeelding]
CoD in een dag of twee uitgespeeld? 6 uur! :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j86
  • Laatst online: 06-08-2024

j86

[afbeelding]
Dan weet jij misschien ook nog wel hoe dit spel heet, ik weet niet waar het op uit is gekomen! Ook oud iig :+

2 personen, links een katapult met een toren ervoor, en rechts een katapult met een toren ervoor. In het midden een meertje. Je moest met je joystick een beweging maken om je katapult af te vuren, om zo het torentje van je tegenstander te slopen.
Je kon ook op de tegenstander zelf schieten, die dan werd opgehaald en later weer teruggezet. Ook was de katapult zelf kapot te schieten, die werd dan vervangen door het mannetje.

Het is ERG lang geleden dat ik het spel gedaan heb (12-14 jaar) maar dit is wat ik er nog van weet!

Spellen die ik lang leuk vond zijn:
GTA1, BF1942, Atomic Bomberman, Deus Ex, SSB en SSBM, Zelda The Windwaker, Monkey Island 2, Mario 3, en nog veeel meer, maar kan ik zo niet op komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blue2k
  • Laatst online: 25-06-2023
Basti504 schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 21:28:
...

* Basti504 kreeg vroeger om de tijd een Twilight op de mat, zo kon ik een hoop spellen eventjes uitproberen :P :*)
*Kijkt naar z'n stapel twilight cd's en enkele dvd's*
Herinnert zich iemand nog de 'Private Domain' reeks? Dat waren mijn eerste 'verzamel' cd's. Schitterend, toen konden er nog 30 games op een cd :)

Nu ik iedereen settlers zie noemen moet ik die ook nog even noemen inderdaad, heb veel settlers 1 single en multi player gespeeld, en daarna settlers 2 gigatisch veel (multiplayer met 2 muizen). Een andere game die me ook nog te binnen schoot was Clonk 4 (website). En natuurlijk Transport Tycoon! Hmm, en dan mag ik Bridge Builder ook niet vergeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Baldur's Gate 1 + Tales of the Swordcoast (exp) _/-\o_
Baldur's Gate 2 + Throne of Bhaal (exp) _/-\o_

Beste RPG die ooit gemaakt is IMO. Geweldige verhaallijn met heel veel diepgang en waaraan je kan zien dat er echt veel tijd in is gestoken. En dan zien de graphics er ook nog eens goed uit. Zeker als je het vanaf deel 1 tot het einde van deel 2 lijkt het wel alsof je in een grote film heb gespeeld (als je het hele verhaal een beetje heb gevolgd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Piet
  • Registratie: April 2005
  • Niet online
PC: Command & Conquer,

Vooral het eerste deel waar je de opdrachten moest uitvoeren. Het leuke was dat eigenlijk alle niveau's gelijk waren, je tijdlimiet werd alleen korter. Daarnaast was het ook niet mogelijk om extra mensen te kopen...dus je moest het echt zelf doen

Nintendo [dus de 8-bits versie]:
The legend of Zelda. De eerste RPG waar ik kennis mee maakte. Ook het feit dat je hier veel moest lopen [was soms ook een flink nadeel], je eerst in de bossen geld moest verzamelen om een zwaard te kunnen kopen waarmee je eindelijk makkelijker je vijanden versloeg

Uiteraard zijn bovenstaande spellen in nieuwere versies ook leuk, maar het gaat toch om de eerste....
snik...die goede oude tijd

Mooooooeeeee......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:16
Dune II
De klassieker op het gebied van RTS, het was volgens mij ook de eerste.
Weken aan een stuk kon ik dat spel spelen, ik was er gewoon vet aan verslaafd. Speel het af en toe nu nog (dosbox) op mijn laptop.

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Final Fantasy VII

Het duurde best wel lang eer je dit spel had uitgespeeld. Je kon zo veel doen en de puzzels waren ook niet altijd voor de hand liggend. En daarna kon je het nog eens opnieuw spelen en nog eens en nog eens zonder je te vervelen :) Het was gewoon elke keer anders en je kon ook weer kiezen om andere karakters te trainen.

Ik speel het zelfs nu nog :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pkunk
Aetje schreef op vrijdag 11 november 2005 @ 20:38:
Total Annihilation : Wat een graphics als je nagaat welke tijd dit spel uit komt. Kan met sommige huidige games nog meekomen! Core contingency expansion is ook een leuke add-on.
idd zeg. Die moet ook in mijn lijstje. Gelukkig komt er (binnenkort?) een vervolg. Yay!

Hallo met Tim

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 20:54
Ik geloof eerlijk gezegd niet dat jij twee dagen achter elkaar Sopwith kan spelen :) Ik speel ook al games vanaf begin jaren 80, maar veel van die games zijn leuk in je herinnering en om de nostalgie, maar als je ze nu speelt is er echt geen moer meer aan.

Mijn lijstje:

Final Fantasy VII - Heerlijke gameplay, prachtige verhaal, mooie characters. Alles klopt in dit spel.

Civilization II - Na bijna 10 jaar nog steeds de beste TBS aller tijden, dit spel blijft gewoon leuk.

Gran Turismo - Bracht racespellen niet één maar twee of drie niveaus hoger; vervolgen waren ook leuk maar brachten eigenlijk alleen meer van hetzelfde.

World of Warcraft - Heerlijke grote sfeervolle gamewereld, makkelijk toegankelijk, altijd wat te doen.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeX
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 12:20

DeX

Settlers (aka SerfCity)

Als er 1 spel is die je jaren laten nog een keer kunt oppakken en net zoveel tijd in kunt steken is het settlers wel. Gewoon lekker kijken hoe je dorpje aan de slag is met het maken van eten, wapens, geld, huizen en noem het maar op. Iets te verslavend als je het mij vraagt.

Total Annihilation

De duidelijke keuze.Tactische ruimte, simpele maar revolutionaire gameplay en natuurlijk de disintegrator gun. Hoef voor deze titel weinig nog te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
PC

System Shock 1
  • Mijn eerste serieuze 3d game waarin wapens en skills en spanning
  • Het willen volgen van het verhaal was en is nog steeds zo goed uitgewerkt dat ik er nog steeds naar snak.
  • Onvergetelijke momenten als in het donker met je rapier die grond kwallen neer te maaien...terwijl je in je inventory met een afgehakte kop moet rondlopen omdat jijn zijn ogen nodig had...
  • SHODAN moest en zou je afmaken al was het maar een cyber entiteit...die trut plaagt je constant...daagt je constant uit...
  • De wapens waren zeer goed uitgewerkt! je had ook echt gevoel om iedere keer weer dat je echt met een ander soort wapen te maken had.
  • De missies / levels...iedere level was apart...maar altijd had het wel een letterlijke of figuurlijke duister achtergrond (die bio level _/-\o_ )
  • Er zijn maar weinig spellen die dat hebben kunnen evenaren... SS2 (maar naar mening niet het niveau van deel 1) Deus ex...laat nou net de maker van SS ook Deus Ex hebben gemaakt, half-life (qua verhaal en spanning), doom 3 (qua spanning), FEAR (qua spanning)... Maar geen een haalt het bij system shock deel 1...
  • Tijd ver vooruit, waar je in 1994 met wsad controle al genoeg had...gingen de controls veel verder in SS1 de gameplay was ook al ver vooruit...met alleen knallen kwam je er echt niet...
Ik heb het originele cd'tje hier gelukkig nog liggen...ben alleen mijn handleiding en verpakking kwijt :'(

Fade 2 black
- de vervolg van de amiga Flashback maar dan in 3d
- ook hier vond ik dat de graphics en gameplay goed samengingen
- hier had ik het gevoel dat ik ook daarbij was
- ik vond de bewegingen ook hier weer heel mooi gecaptured weer een stap verder als Flashback

Verder zijn mijn toppers:

AMIGA:
Eye of the beholder
- Een spannend verhaal.
- Makkelijk om onder controle te krijgen, moeilijk om uit te spelen.
- Voor die tijd heel mooi.
EN
Legends of Valour, ook hier weer omdat:
- Een spannend verhaal.
- Makkelijk om onder controle te krijgen, moeilijk om uit te spelen.
- Voor die tijd heel mooi.
- Je kan deze game misschien het best vergelijken met Daggerfall.
(vergelijkbaar: Black crypt, Dungeoun Master II, Ishar I, II, III)
ok...ok...ok...een laatste toevoeging:
Another world en de vervolg Flashback
- voor die tijd waren de vector graphics fenomenaal!!! _/-\o_
- 1 van de weinige games waar de graphics en gameplay goed gemixt waren!!
- de bewegingen van je main character waren perfect gecaptured voor die tijd.

Commodore 64:
International Karate en de + versie
- Het is een game wat ik toen een aantal jaar achterelkaar speelde, omdat je het iedere keer tussendoor kon spelen alleen of met je maten
- Zag er voor die tijd goed uit.
- Humor (geluid, de uitdrukkingen als je onder de gordel mepte...)
(vergelijkbaar: yier ar kung-fu, karateka)

Atari 65XE:
Spy vs Spy
- het concept was super origineel.
- het vallen zetten was toen gewoon verslavend en verbazend.
- die serie was gewoon volop humor

Maar als ik echt 1 moet uitkiezen:
SYSTEM SHOCK 1 _/-\o_

waanzinnig moeilijk om van al je persoonlijke klassiekers 1 uit te moeten kiezen... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Dan doe ik ook een uitgebreidere. Ik dacht in eerste instantie dat het om games ging die je vandaag de dag ook nog speelt, maar ik zal me daar niet tot beperken.

Command & Conquer (PC)
Het moge duidelijk zijn dat ik het hier over Tiberian dawn heb. Ik kocht dit spel in '96 om op de 486 met 33MHz te spelen. Dat ging eigenlijk wat te traag maar dat mocht de pret echt niet drukken. Is wel een manier om er lang over te doen uiteraard. In ieder geval: wat een sfeer, wat een soepele gameplay. Terecht wordt elke RTS vergeleken met C&C. Misschien is Dune 2 de oervader van de RTS, maar deze...C&C definieerde het genre pas echt, en heeft het RTS genre onuitwisbaar op de kaart gezet.

Transport Tycoon DeLuxe (PC)
Deze is helemaal erg. TTDX heeft vandaag de dag nog steeds niets van z'n charme verloren en what's more: hij kan nog steeds goed mee! De graphics zijn technisch achterhaald maar daar blijft het ook bij. Voor een spel van deze leeftijd heeft ie een idioot grote fanbase en dat is absoluut niet zonder reden! De muziek blijft ook door je hoofd spoken. ;)

Theme hospital (PC)
Moeilijk om uit te leggen waarom ik TH zo geweldig vind. Het is allemaal niet te serieus en dat maakt het komisch, maar tegelijkertijd is het een heel uitdagend spel. Het ziet er erg goed uit en is gewoon zeer speelbaar.

Dungeon keeper (PC)
Weer een Bullfrog game. Deze keer in een soort van 3d. Ondanks dat je dungeons maakt en onderhoudt, vol met monsters is het er altijd gezellig! WTF? Voor mij is de sfeer uiteindelijk wel bepalend geweest voor dit spel, los van het feit dat de gameplay uitstekend is.
Een van de gaafste extra's die dit spel je biedt is natuurlijk de mogelijkheid in een van je monsters te kruipen en er volledige controle over te hebben.

Flashback (PC/Amiga)
Een platformer, tussen al die strategiespellen... dat moet wel iets bijzonders zijn. :P
Een leuk verhaal, en belangrijker nog: goed verteld. Omdat de besturing van Conrad erg soepel is hoef je niet gauw gefrustreerd te raken. Mooi artwork, met name de achtergronden en de animaties.

Diablo II + expansion
Deze gaat wat mij betreft de strijd aan met TTDX als het gaat om langst houdbaar. Ik heb nog STEEDS geen genoeg van dit spel. Het is ook zo mooi in elkaar gezet dat ik zo opnieuw zou beginnen met een lvl 1 karakter en 3 acts achter elkaar uitspeel. Ik weet niet HOE ze het geflikt hebben bij Blizzard maar dit vind ik wel uitzonderlijk goed gedaan. Het verhaal heb je na 5 keer wel gezien, de filmpjes blijven echter erg mooi maar ondergeschikt aan de geweldige gameplay. Dit geen echte RPG? Who gives a damn! :)

Giana sisters
Dit is 1 van de zeer weinige C64 titels die ik ook echt helemaal uit kon spelen. Is al lang geleden allemaal maar ik zou het zo weer kunnen proberen... eerst m'n C64 fixen. Net zo soepel als Mario, wat wil een C64 bezitter nog meer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• guardian-spirit
  • Laatst online: 30-03-2023
Cyphax schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 10:16:
Dan doe ik ook een uitgebreidere. Ik dacht in eerste instantie dat het om games ging die je vandaag de dag ook nog speelt, maar ik zal me daar niet tot beperken.

Dungeon keeper (PC)
Weer een Bullfrog game. Deze keer in een soort van 3d. Ondanks dat je dungeons maakt en onderhoudt, vol met monsters is het er altijd gezellig! WTF? Voor mij is de sfeer uiteindelijk wel bepalend geweest voor dit spel, los van het feit dat de gameplay uitstekend is.
Een van de gaafste extra's die dit spel je biedt is natuurlijk de mogelijkheid in een van je monsters te kruipen en er volledige controle over te hebben.
Had je trouwens ook opgemerkt tijdens het spelen van dungeon keeper dat je ineens een tip kreeg af en toe waaronder

"GO TO BED" _/-\o_ (precies op tijden na 00.00 of na een groot aantal uren achterelkaar spelen)

dungeon keeper is ook een klassieker...!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 17:55

Dentheman

Zie signature

Live for speed,

Echt, mezelf nog nooit zoveel vermaakt met één spelletje, heb er dan ook al 1000den miles opzitten met onwijs verschillende wagens en tracks:

Pro's:

- Veel servers
- Veel teams
- Onwijs realistisch
- Niet heel erg zwaar qua systeemeisen

Con's:
- Niet heel erg mooie graphics
- Vaak erg veel n00bs die je hele race kunnen verneuken
- Geen ventrilo/teamspeak oid ingebouwd :P (dat zou echt dé bom zijn)

Zie ondertitel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeff[NL]
  • Laatst online: 31-12-2023
hmmmmz

C64 Bubble & Bobble
begon allemaal met een C64 met bubble en bobble... Supervaak gespeeld samen met mijn zus.
steeds proberen samen verder te komen want je speelt in een duo elk level.

Amiga 500 World of Soccer
Manager en spelen tegelijk. Eigenlijk 1 van de eerste grafische voetbalmanager spellen.
Kopen en verkopen. Miljoenen vlogen er over de toonbank ;)

PC 386 Transport Tycoon !
Dit spel ondertussen al bijna 20jr oud speel ik nog steeds......Puur op de gameplay is dit spel denk ik onoverwinnelijk...

PC 486 Dune 2
zoals eerder boven beschreven de eerste RTS game.
toen ik eenmaal doorhad hoe het spel werkte zat ik tot diep in de nacht te spelen

PC 486 / P1 Command & Conquer , Red Alert
Ja de opvolgers van Dune 2.
Kon er toen niet vanaf blijven...
Speelde ook regelmatig via de telefoonlijn Red Alert tegen vrienden..

PC P1 theme hospital.
Op 13 jarige leeftijd kocht ik mijn allereerste PC zelf en bouwde hem zelf.
Verdiend van krantenwijk. Cyrix 200+ processor ;) lol !
Kreeg van de winkel Theme Hospital gratis erbij :D
Toch weer eens wat anders dan vernietigen zoals Dune e.d dus genees ik hier mensen ;)

PC Rollercoaster Tycoon
Tja pretparkje bouwen was erg leuk..Na Theme World was dit gewoon een soort opvolger van Transport Tycoon.Goede gameplay gaat boven graphics.

N64 Golden Eye
Multiplayer mode met 3 vrienden. Supervet veel gameplezier gegarandeerd ( speelde samen en tegen de bekende nederlander Stefan Dammers die 2e is geworden op de Halo 2 wereld toernooi )

PC Unreal Tournament
Spelen spelen spelen urenlang nachtenlang je ziet jezelf gewoon beter worden.
Spelen bij Clans gevraagd worden door clans.
Wie de sniperservers kent van 4 a 5 jr terug ik was daar sávonds altijd aanwezig.
Sniperen for life. HEAD SHOT. Gewoon kippenvel. GODLIKE ;)

Op rij allemaal spellen waarmee ik tot in de late nachturen mee door bleef spelen.

Diagnose Specialist Ford

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plekuz
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 23-07 21:42

Plekuz

available in strong mint

Pacman
Verbazingwekkend hoe een simpel spel zelfs vandaag de dag nog verslavend kan zijn. Nostalgie zal er ook wel debet aan zijn, maar als ik het beginmuziekje hoor, word ik al weer helemaal blij.

Wizball
Een soort van broertje van Pacman gecombineerd met Galaga, maar dan toch helemaal anders. In horizontaal scrollende levels moest je waves van baddies afschieten en daarvan vrijkomen druppels verf verzamelen. Daarmee kon je dan upgrades kopen. Ik weet er niet meer helemaal het fijne meer van, maar ik ben er wel gruwelijk aan verslaafd geweest.

Tetris
Nog zo'n voorbeeld van hoe een simpel idee tot een gruwelijk goed spel kan leiden. Op een gegeven moment zag je dit spel echt werkelijk overal opduiken. Frustratie ten top als een blokje net niet helemaal op de juiste plaats terecht kwam, maar dat je er niet van weerhield om toch nog 1x te spelen, en nog een keer, en nog een keer ...

Arkanoid
Batje, balletje, blokjes. Meer was het niet, maar mijn hemel, wat was het kicken om steeds een level verder te komen. Zeker als het balletje steeds harder ging en je als een gek met het batje van links naar rechts aan het crossen was en je toch het wist te halen. Menig maal bezweet en vol adrenaline het spel gespeeld.

Paradroid
Met een robotje moest je alle verdiepingen van een ruimteschip veroveren. Dit kon je doen door de andere robotten neer te knallen of door ze over te nemen. Je begon zelf als een robot met nummer 1 en kon je door robots over te nemen opwerken tot een uberbot met nummer 999. De manier waarop die overname gebeurde was via een erg frantic subgame waarin je binnenkomen lijnen van de andere robot moest blokkeren en zelf proberen lijnen naar de ander in te nemen.

System Shock 2
Hoewel er mensen zijn die er anders over denken (hey guardian-spirit!) vond ik dit het eerste spel waarin het systeem van karakter skills ontwikkelen en knallen helemaal klopten. Samen met het uitermate spannende verhaal gaf dit een gevoel van vrijheid en ondergedompeld worden in een andere wereld die ik daarvoor nog niet had meegemaakt en sindsdien nog nauwelijks heb meegemaakt.

Guild Wars
Totdat ze het door een gebrek aan vernieuwingen en vernueken van de skills compleet verpestte, het online spel voor mij. Ik heb werkelijk maanden achter elkaar dagelijks een uur of twee/drie dit spel zitten spelen. De mogelijkheden van karakters ontwikkelen, skills leren, quests uitvoeren en steeds wisselende landschappen en tegenstanders in een op het eerste oog oneindig grote wereld heeft me sterker weten te grijpen dan ik vooraf voor mogelijk had gehouden.

Hier laat ik het maar even bij, want ik zou me blauw kunnen typen aan nog een dozijn spellen (Civilization, The Sims, Duke Nukem etc. etc.) maar dan besla ik in mijn eentje een complete post pagina zo langzamerhand ...

"There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Naast de civilization en Settlers-series heb ik slechts 1 echte toevoeging:

Pinball fantasies: de eerste echte flipperkast voor de PC. 4 erg leuke kasten en vooral de muziek die erg goed aansloot (mod's). Kasten waar je uren aan 1 spel bezig kon zijn en bijna een miljard punten kon halen. Elke keer wel wat nieuws ontdekken dus. mooie poort van de Amiga toen... :)

Majesty was trouwens ook een juweel, een RTS waarbij je niets kon besturen en toch enkele uren bezig kon zijn. Jammer dat dit nooit een vervolg kreeg. Ook veel cynische intro's BTW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter

[afbeelding]
Gewoon een mening? ;)

Ook ik heb me vermaakt met Wonderboy (c64) en Fire&Ice (Amiga) ene vele andere titels.
Ik geef de voorkeur toch aan spellen met veel mogelijkheden zoals UT2004 en aan een schaalbaar spel zoals The Battle for Middle-earth.
Dat we verwend zijn dat ben ik roerend met je eens, maar ik heb er geen moeite mee om grafisch zo verwend te worden :)
Wat ik wellicht ook met je eens zal zijn is het feit dat er ook veel inferieure titels zijn die je inderdaad binnen 2 dagen zoniet 2 uren al voor gezien hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik vergeet toch te melden:

Emperor Battle for Dune:

Lijkt heel erg op LOTR BFME (zie topicstart). Zeer schaalbaar en een mooi verhaal.
Helaas sloegen de filmpjes qua kwaliteit nergens op, maar het idee was goed.

*denkt er nog wel eens aan terug. Lekker rondstropen met 64 fremen fedaykins en dan ineens (fremen zijn stealth) de vijand massaal aanvallen. Ongezien en zeer effectief :P

Het spel kan helaas niet meer overweg met de nieuwste videodrivers omdat het een spel is uit 2001. Het werkt tot en met Catalyst 4.7 goed en na 5.2 wordt het duidelijk steeds slechter (ervaring). Ik heb ooit nog een poging gedaan, maar dat had geen succes. Ik zou te weinig intern geheugen hebben (2048 MB voor 2001 was toch wel 8)7 ). Ik zal eerder teveel hebben denk ik werkelijk wat dan ook gelijk het eerste nadeel is van het hebben van 2048 MB.

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax

Cyphax

Moderator LNX
Ecteinascidin schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 12:40:
Naast de civilization en Settlers-series heb ik slechts 1 echte toevoeging:

Pinball fantasies: de eerste echte flipperkast voor de PC. 4 erg leuke kasten en vooral de muziek die erg goed aansloot (mod's). Kasten waar je uren aan 1 spel bezig kon zijn en bijna een miljard punten kon halen. Elke keer wel wat nieuws ontdekken dus. mooie poort van de Amiga toen... :)
Pinball Fantasies, die is inderdaad ERG mooi. Hoewel ik niet zou willen zeggen dat het de eerste echte flipperkast voor de PC is. De eerste die ik speelde was Tristan, die is 2 jaar ouder en best een goeie (al is het maar 1 kast) :)

Verder ben ik (sorry sorry!) de volgende spellen nog "vergeten" die ik meer dan goed vind:
The Settlers 2
Dit was de eerste Settlers die ik speelde en vooralsnog ook de enige. Deel 1 ken ik niet (ik zal proberen daar wat aan te doen) en de vervolgdelen vond ik veel te cartoony. Het allerlaatste deel lijkt me interessanter hoewel dat volgens velen meer een RTS is.

Stronghold en Stronghold Crusader
Ik scheer deze effe over één kam. Crusader lijkt erg op Stronghold, maar er zijn 2 grote verschillen:
• Crusader heeft grafisch een ander thema (woestijn) dan Stronghold
• Crusader is gewoon gemaakt voor skirmisch + multiplayer en is daar waanzinnig goed in
Beide spellen hebben grotendeels dezelfde gameplay overigens. Ik heb Stronghold altijd een beetje gezien als een soort kruising tussen Settlers en Caesar 3. Liggen voor weinig in de budgetbakken trouwens. Verder zou ik graag Stronghold 2 een keer proberen.

Caesar 3
Een soort simcity maar dan in de tijd van de Romeinen. Het is echt prachtig om een hele Romeinse stad op te bouwen en dat kan erg goed met dit spel. Mooie graphics!

SimCity(Amiga)
De Amiga versie van dit spel vind ik veruit de beste. Ik heb ook 2 CDROM versies van dit spel (voor een paar euro p/s laat je die niet liggen.. komop) maar toch vind ik de Amiga versie veel mooier. Ik weet niet precies waarom, ik denk vanwege het uiterlijk.
Verwijderd schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 13:09:
Ik vergeet toch te melden:

Emperor Battle for Dune:

Lijkt heel erg op LOTR BFME (zie topicstart). Zeer schaalbaar en een mooi verhaal.
Helaas sloegen de filmpjes qua kwaliteit nergens op, maar het idee was goed.
'k Vind de filmpjes eigenlijk wel mooi :)
Verder ben ik het met je eens. Ik speel 'm nu op een Celeron 500 met 2 Voodoo2 kaarten en hij loopt beter dan C&C Generals op een TB1200 met GF4MX440 (64MB). En toch grafisch daar niet voor onderdoen! Waanzinnig spel eigenlijk. Technisch zeker Westwood's beste. Jammerlijk ondergewaardeerd.

[ Voor 14% gewijzigd door Cyphax op 12-11-2005 13:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In volgorde van ontwikkeling (zowel mijzelf als pc):

C64: Aztek Challenge

Amiga: Giganoïd/Elite

PC: Myst (no words needed)

Poeh, ik heb me wel ontwikkeld, zie ik........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Modbreak:Lees de topicwarning nog eens heel goed door!

[ Voor 96% gewijzigd door Crash op 12-11-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jjwa
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10-09 16:15

jjwa

CZ3 tentmuis

Diablo II

Het spel is een RPG, maar van Role-playen, zoals uren lang kletsen met NPCs zit er niet meer in, dus het is meer een action-RPG, wat een stuk minder saai is :).
(Ook voor de expansion uit kwam, maar als je hem nu gaat spelen, zeker de expansion er bij halen)

De oneindige gameplay: heb je het uitgespeeld, dan is het aantrekkelijk om het ook eens met een van de andere classes te proberen, of het op een moeilijker niveau te doen, met het character en verzamelde items die je dan hebt. Ook is het leuk om van een bepaalde class verschillende varianten qua skills te proberen, per class zijn er vaak zo'n 5 a 10 varianten die weer totaal anders spelen. En dan heb ik het nog niet eens over de items!

En dan heb je nog Battle.net, geweldig. Erg veel mensen online (ook na al die jaren nog!) die het spel nog spelen, waardoor een levendige gemeenschap ontstaat, waarin je samen kan questen, levellen, elkaar afslachten, traden, etc etc etc :). Er zijn heel veel mensen die het spel jaren lang dag na dag uren per dag hebben gespeeld, daar ben ik er ook een van :).

Blizzard doet het ook erg goed qua support vind ik. De servers zijn zelden offline, en er is pas nog een patch (1.11) uitbracht. Ze releasen nog steeds elk half a heel jaar gewoon een patch, na al die jaren! Bij hoeveel bedrijven zie je dat nou. En dan heb ik het niet alleen over bugfixes, maar ook over serieuse toevoegingen aan de content van het spel, die je weer een tijdje zoet houden. Dat terwijl ze er niks aan verdienen om mensen het spel langer te laten spelen, er zijn geen maandelijkse kosten aan verbonden voor de klant, alleen voor hen, om de servers te onderhouden, etc.. Toppie!

Er zijn natuurlijk ook nadelen:
Omdat het spel zo oud is, zien de graphics er niet echt geweldig meer uit. Wat nog vervelender is is dat er veel valsgespeeld word online, door middel van bots, en zo nu en dan dupen, hacks en whatever. Dat kan de game-economie en het spelplezier af en toe flink vergallen. Dat was dan ook de grootste reden dat ik er mee gestopt ben.

Diablo I
Nog altijd een geweldig spel. Het heeft meer sfeer dan Diablo II, maar heeft ook de verschillende classes, veel items, meerdere moeilijkheden, en de online gameplay. Eigenlijk vind ik hem, gekeken naar zijn tijd, een beter spel dan Diablo II.

Wat ook leuk is is dat Blizzard meestal, voor die tijd, erg mooie cinematics bij zijn games heeft :), prima geluid en een soundtrack die niet te irritant is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peedy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-11-2024
Ballance !!!

Meesterlijk spelletje voor de behendigheidsfreaks en puzzelaars onder ons :)

Wel wat meer onderbouwing graag als je zo'n gruwelijk lange lijst post ;)

[ Voor 157% gewijzigd door Crash op 12-11-2005 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:34
Timlog schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 08:42:
[...]

idd zeg. Die moet ook in mijn lijstje. Gelukkig komt er (binnenkort?) een vervolg. Yay!
TA was echt ongelooflijk leuk! Maar er komt voorlopig geen echte TA2.
Wel is het zo dat de ontwikkelaar van Total Annihilation, Chris Taylor niet meer bij Cavedog werkt. Hij werkt echter wel aan een nieuw spel werkt die ons dezelfde gameplay moet bezorgen als TA, namelijk Supreme Commander.

Wel hoort Total Annihilation op mijn lijstje van favoriet games aller tijden. :) Alleen weet ik niet of ik het nog zou spelen, mocht ik het nog hebben. Mijn CD's ben ik jammergenoeg kwijt geraakt :(

[ Voor 15% gewijzigd door D-Three op 12-11-2005 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bAdmuTs
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 31-08 14:11

bAdmuTs

mAzE

Space Quest, Kings Quest, Police Quest en Larry natuurlijk, daar heb ik me weken dan wel niet maanden mee vermaakt :D. Samen met een vriend en een woordenboek op me schoot in ons beste engels :).

Tim, Stunts, Deathtrack, Lemmings, Loadrunner en zo kan ik er nog wel 20 opnoemen, gewoon omdat die spelletjes allemaal zo enorm verslavend waren :).

Railroad Tycoon en Settlers met een of meerdere mensen over een netwerkje spelen, daar heb ik me ook avonden mee vermaakt.

[ Voor 27% gewijzigd door bAdmuTs op 12-11-2005 14:20 ]

In nomine Patris, et Filii, et Spiritus Sancti

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Echt goede games van vroeger waren voor mij de NES-game
-Low-G Man (erg mooi platform spel met sublieme muziekjes, denk dat niet veel mensen deze titel hebben gespeelt, wat erg zonde is)

En voor de Genesis het spel
- Shinobi 3 (ken je die cheat nog? heel lang de cursor op 0 aantal messen zetten dan werd het zo'n oneindig tekentje, konden je messen niet meer op)

Daarna de PC-game Halflife (geen uitleg nodig denk ik)
En tegenwoordig vermaak ik me uitstekend met F.E.A.R. (Eindelijk weer een spel waar de ledematen in het rond vliegen (denk aan SOF))

na het schrijven van deze text is deze man een NES emulator gaan downloaden en speelt nu Low G man weer en heeft FEAR ff in de hoek gelegd

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 12-11-2005 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Imho zijn "simpele" MMORPG's als Starkingdoms en Raginguniverse ook spellen die echt geweldig blijven. Het verveeld nooit.
De game wordt steeds gereset, en elke keer is het weer spannend, en heb je veel contact met anderen, veel diplomatie, en veel knokken.
Textbased, maar erg gaaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jozz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-07 19:27
pc 286 DOS

Dangerous Dave
Erg veel gespeeld. Was ook erg verslavend. Er waren ook geheime levels(Warp Zone) waar je extra punten kon halen. Bij een bepaald aantal punten kreeg je dan een nieuw leven.

Prince of Persia
Ook erg veel gespeeld. Leuke graphics voor die tijd. Helaas hadden wij toen een 286 met zwart/wit vga monitor. Maar ook in zwart/wit was het verslavend genoeg.

Sim City
Groter steden bouwen en zorgen dat alles goed ging. Of juist je stad slopen door er een monster door te laten banjeren of een fikse aardbeving te veroorzaken.

pc cyrix 300mhz Windows 98

GTA1
Geniaal spel. Leuke missies en opdrachten. Ook multiplayer was geweldig. Lekker sneaky in een steegje staan met je rocketlauncher.
Later veel mods gedownload en gespeeld en ook zelf auto's gemaakt en een map gemaakt. Helaas is die nooit helemaal afgekomen. Sommige editors werkten niet goed meer onder XP.

C&C Red Alert
Zeer veel gespeeld. Zelf maps gemaakt. Helaas ben ik die allemaal kwijt geraakt. Ook veel multiplayer gespeeld.

Knights & Merchants
Erg sfeervol spel en grafisch zag het er goed uit. Later is hier een soort expansion van uitgekomen, maar die was helaas wat buggy.

Age of Empires II
Speciaal voor dit spel 32MB geheugen erbij gekocht, omdat ie minstens 64MB nodig had. Best veel gespeeld. Op een gegeven moment een campaign gemaakt over de 80-jarige oorlog 8)7 . Later kwam de expansion. Toen nog verder gegaan met de campaign.
Het was iig een erg mooi spel voor die tijd.

Need for Speed Hot persuit
Mooi racespel. Geniale politieachtervolgingen met spikestrips en dergelijken.

pc Celeron 500 mhz Windows 98(SE)

GTA 2
Vermakelijk spel grafisch een behoorlijke verbetering tegenover deel 1. Ook weer meer wapens en een wat veranderde gameplay. Wel veel multiplayer gedaan.

C&C Tiberian Sun
Na lang wachten was er eindelijk weer een spel van Westwood uit de C&C serie. Grafisch een hele verbetering tegenover RA. De campaign van beide kanten zeker 2x uitgespeeld. Ook zeer veel online gespeeld. De filmpjes waren erg mooi en de sfeer was erg goed.
Later ook veel mods gespeeld

C&C Red Alert 2
Dit spel was gebaseerd op dezelfde grafisch engine als TS. Het spel was wel leuk, maar toch minder als Tiberian Sun. Voor Red Alert vond ik de voertuigen veel te modern en met Yuri's revenge werd het er niet beter op. Hopelijk wordt Red Alert 3 (als die er ooit komt) weer wat meer in de koude oorlog sfeer.

pc PIII 667 mhz Windows 98(SE)/2000/XP

Medal of Honor
Erg sfeervolle shooter. De missies helemaal uitgespeeld. Dit spel heb ik ook veel met vrienden gespeeld op diverse lanparty's. Op school(Windesheim) wordt de demo veel gespeeld over het netwerk.

Need for Speed Porsche 2000
Mooi, maar moeilijk racespel. Erg mooi dat je auto ook helemaal in kon deuken en dat je zelf nieuwere auto's kon kopen. De banen waren ook erg mooi. In dit spel had je itt de voorlopers gewoon bepaalde tracks en niet allemaal ronde banen.

Empire Battle for Dune
RTS van Westwood van de Dune serie. Best mooie filmpjes. Voor het eerst in 3D. Op zich wel wennen. Enorm veel levels te spelen. Ik heb het voornamlijk singleplayer gespeeld. Bij multiplayer moest je je graphics op z'n laagst zetten.

pc PIV 2,4 ghz Windows XP

BF1942
Veel gespeeld op lanparty's. Grafisch zag het erg goed uit, maar het was wel een zwaar spel. Singleplayer is er weinig aan. Later nog met Desert Combat mod gedaan.

Act of War
Grafisch zeer mooie RTS. Erg realistisch vergelijken met C&C Generals. Veel meer in grote steden enz. verhoudingen van voertuigen, mannetjes en gebouwen was ook een stuk beter. Wel wat moeilijker als Generals. Dit spel is imo best wel ondergewaardeerd. Je hoort er verder best weinig van.

Battlefield 2
Een zeer mooie opvolger voor BF1942. Ik speel het regelmatig met vrienden online. Grafisch zeer mooi. Helaas is het singleplayer waardeloos. Ook leuk is dat je punten online worden bijgehouden.

Beproeft alle dingen; behoudt het goede. (1 Thessalonicensen 5: 21)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar Mopperkont
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Civilization I en II
De beide spellen hebben gewoon ongelofelijk veel diepgang en dat het turnbased is maakt dat het niet aankomt op snel beslissen. Heerlijk spellen waar je voor dat je er erg in hebt weer uren achter zit.

Sim City
Spreekt voor zich!

Half Life
Shooters hebben mij nooit echt getrokken, maar Half Life had ineens een verhaal! En het zag er ook nog eens super uit. Het spel is echt megagoed totdat je op die andere planeet komt. Vanaf dat moment wil je hem alleen nog maar uitspelen, omdat de rest van het spel zo goed was.

Mario Kart DD
Bijna iedereen vindt dit de minste MK die er is, maar daar ben ik het niet mee eens! Er hadden dingen beter gekund in het spel, zoals iets meer diepgang en meer banen. Maar dit spel is gewoon HET multiplayer spel. Als je met een groep bent en MK komt aan te staan dan wil iedereen het spelen en iedereen is binnen de kortste keren verslaafd.

Fifa
Er is veel kritiek op het spel, maar PES heb ik gewoon nog nooit gespeeld, dus voor mij is de Fifa reeks gewoon een heel goede reeks van voetbalspellen. Al sinds 1996 is het gewoon een lekker spel om te spelen.

Death Rally
Hoewel het niet bedoelt was om met zijn 2-en tegelijk te spelen deden wij het toch altijd. Iemand stuurde en de andere persoon deed de turbo. Op die manier kon je elkaar lekker sarren. Het spel is gewoon snel verslavend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Angeloonie

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Jozz schreef op zaterdag 12 november 2005 @ 15:38:
Act of War
Grafisch zeer mooie RTS. Erg realistisch vergelijken met C&C Generals. Veel meer in grote steden enz. verhoudingen van voertuigen, mannetjes en gebouwen was ook een stuk beter. Wel wat moeilijker als Generals. Dit spel is imo best wel ondergewaardeerd. Je hoort er verder best weinig van.
_/-\o_ Mee eens, ik vond dit na C&CG:Zero Hour de tofste strategy game die ik gespeeld heb! Veel realistischer, en met tussenfilmpjes (ook al zijn die uitermate cheap en slecht geacteerd) in de Red Alert/C&C stijl! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Soldat

Zeer snelle en verslavende 2d-shooter, niet echt bekend, maar als je geen grafisch geweld noidg hebt
om een spel leuk te vinden zeker een aanrader. Het is een soort combinatie van Unreal Tournament/Counterstrike en Worms.

Site: www.soldat.pl
Pagina: 1 2 3 4 Laatste

Let op:
Geef ook argumenten waarom je bepaalde spellen zo goed vindt. Anders wordt je post gewoon verwijderd.