De GoT-HT Federatie presenteert jou ons item wat onze fed zo leuk en actief maakt naast de reeds vele dingen die we aan jou brengen......
8 Bits of Hattrick zal een regelmatig interview zijn van 8 antwoorden gekozen uit een totaal van 11 (10+1) vragen.
De vragen staan vast, de extra vraag is een wisselvraag die door de geïnterviewde mag worden gesteld aan de volgende kandidaat.
User van de Maand : Quintus
Quintus, de eigenaar van SC Amsreiw is intussen een redelijke hattrick veteraan. Hij is begonnen in oktober 2003 in divisie VII, maar nu al voor het 5e seizoen aan het managen in de VIe divisie. Afgelopen week heeft hij de aanzet gegeven tot een YouthPull onderzoek na de zoveelste mislukte pull. Op dit moment is SC Amsreiw druk in gevecht om de 3e plaats in divisie VI.857.
Spam vooral zijn gastenboek vol, want Quintus is de user van de maand.
De vragen
1. Hoe is de naam van je team ontstaan?
Ik begon , momenteel 777 dagen geleden, met Hattrick op aanraden van mijn huisgenoot. Het eerste punt was een teamnaam. Al die teams met een 'wanabe' Ajax, PSV, Feyenoord e.d. naam vond ik maar niets. Toch wilde ik er wel iets mee doen. Ik nam de sc van mijn favo ploeg en ging die in hoofdletters gebruiken. Het tweede deel van de naam moest wat persoonlijks worden. Mijn achternaam achterstevoren. Zo werd de naam SC Amsreiw geboren. Een week later, op 14 oktober 2003, kon ik daadwerkelijk beginnen in de div VII.674 Twee wedstrijden voor het einde van seizoen 9
2. Wat is je grootste blunder die je tot nu toe gemaakt hebt? Denk hierbij aan bijv. opstelling, aankopen, training enz.
Grootste blunder, dat is toch wel dat ik het eerste trainingsseizoen met algemeen trainen verprutst heb waardoor ik net niet promoveerde, alhoewel ik toen nog niet beter wist. Verder heb ik een spits gekocht die tegenviel en twee keer op een eigen speler geboden, die later wel voor een hogere prijs verkocht is.
3. Op welk moment stond je echt te dansen op de tafel van vreugde?
Dat moment moet nog komen als ik uit de huidige sterke VI ga promoveren. Het behalen van de bekerfinale van de JennerCup (vriendencup) was toch wel het meest enerverende de afgelopen periode. Die finale verloor ik wel na mijn eerste verlenging en penaltyserie met 3-2 maar dat geeft niet.
4. Stel: Je bent 1 dag programmeur van Hattrick. Wat zou jij tweaken?
Wat ik erg op prijs zou stellen is het kunnen plannen van oefenwedstrijden voor twee weken vooruit, eventueel met de optie de tweede te kunnen cancellen een week voor de tijd. Indien je beker speelt vervalt dit natuurlijk. Dit zou voor mensen op vakantie een ideale optie zijn voor wanneer je 3 weken in de bush-bush zit. (nee niet George W.)
Wat ik ook een leuke verbetering zou vinden is een exact positioneringssysteem voor de wedstrijdopstelling. Wel in 3 lijnen Def/Mid/Aanv, maar dan wel dat je de spelers zelf kun schuiven. Zo kun je in een ruit spelen en gaten in de linies enigszins afdichten met individuele orders geef je dan een WTM en FTW aan. Dit zou verder uitgewerkt moeten worden om niet in conflict te raken met de trainingsplaatsen.
Als derde punt zou ik de grote verschillen tussen bijvoorbeeld VI divisies onderling willen verkleinen door na elk seizoen de teams per divisie steeds weer opnieue te verdelen over de poules om zo de Mickey Mouse competities te verminderen en te voorkomen dat je bijvoorbeeld VI divisies krijgt die sterker zijn dan IV en V divisies. Met het huidige systeem worden zware divisies veelal in stand gehouden doordat men vrijwel alleen kan promoveren door midddel van een prom/deg wedstrijd wat automatisch een zwaardere tegenstander betekend voor die divisie dan wanneer een team rechtstreeks promoveert.
5. Wat is het gekste dat je gedaan hebt, om toch nog een wedstrijd van je team te volgen?
Een huisgenoot via de sms tussenstanden laten doorsturen van de oefenwedstrijden op de zondagen dat ik bij mijn vriendin thuis zat die toentertijd nog geen breedband internet had. Dan zat ik daar: piep piep pieeeeeepp 2-1. YES ik sta voor!. Die ouders mij aankijken :-) Nu is haar broertje ook verwoed hattricker en ook op dit forum te vinden.
6. Wat verwacht je van de nieuwe tactiek die dit seizoen is ingevoerd (creatief spelen), ga je hem zelf gebruiken/uitproberen?
Niet veel, tis wel leuk en aardig maar je hebt wel een specifieker team nodig. Daarnaast is de foutmarge bij opstellingen erg groot, gezien je alleen effect hebt in bepaalde combinaties van spelers tegenover elkaar. In een Friendly zal ik het vast wel eens gebruiken maar niet in een competitiewedstrijd. Ik heb er de spelers niet voor en het percentage toename van SH events is ook niet eens drastisch hoger. Naar mijn idee heb je er te weinig rendement van of je moet mazzel hebben.
7. Niets gaat eeuwig door. Voorspel na welk seizoen de stekker er bij Hattrick uit gaat?
Wanneer ik de eredivisie win, en dat duurt nog wel een tijd…. Nee serieus, spelers met hogere skills zullen steeds goedkoper worden als er niets aan gedaan wordt. Kocht je eerst een redelijk keeper voor 100k nu nog voor 35k of minder idem voor andere vaardigheden. Formidabele middenvelders kosten nog maar +/- 300k. Deze trend zal wel doorzetten als er niets aan gedaan wordt zou dit uiteindelijk de realiteit doen vervagen. Maar ik heb vertrouwen en Hattrick zal nog wel heel lang doorgaan. Tot aan de millenniumbug van de jaarwisseling 2999-3000.
8. Wat zou naar jou mening waarde toevoegen aan de federatie en of ons forum
De YGM was een leuke toevoeging die in een maandelijkse versie misschien meer kwaliteit kan hebben. HET probleem blijft de actualiteit. GoTTrick zou ook op een of andere manier meer gebruikt kunnen worden. Ik geef het toe ik surf er ook alleen maar heen voor af en toe de Toto en, als ik meedoe, de GOT cup. Onderzoekjes met betrekking tot hattrick, van welke aard dan ook, kunnen een toegevoegde waarde hebben. Of een samengestelde beginnersgids aangezien die er in onze fed allen vrij summier nog is. Een samenvoeging van de OP tot één interactief document.
De wisselvraag van de vorige week
Wat zou volgens jou een goede toevoeging zijn voor hattrick om meer opbrengsten te genereren voor je team?
Training zal ondanks alles toch wel de belangrijkste inkomstenbron blijven. Een andere leuke optie zou het verkopen van clubartikelen zijn. Sjaals, petjes en dergelijke. Je kunt er dan voor kiezen een aantal fanartikelen te kopen, die dan naar gelang de prestaties van je team of de prijs van de artikelen verkocht worden aan de supporters.
De nieuwe wisselvraag
Wat is jouw tactiek van trainees verkopen? Verkoop je er een stuk of 3 of maar 1 per seizoen, spreid je de verkopen over het seizoen of zo gauw ze poppen naar een bepaald level? In hoeverre “werkt” deze manier van verkopen voor jou?
Volgende maand is de user die deze vraag gaat beantwoorden:
odan
Wil jij net als Quintus de 8-bit invullen, stuur dan een ht-mail naar 501819