Met de nieuwe benzinetechnieken zoals FSI kunnen we puur stoichiometrisch gezien heel arm inspuiten omdat technisch gezien de benzinewolk bij de bougie zit waardoor we ondanks het gigantische overschot aan lucht toch een mengsel hebben welke stoichiometrisch wel perfect is (Lambda 1 bij de bougie, lambda 4 algemeen bijvoorbeeld)
We werken dus niet meer met een kwantitatieve verbranding maar met een kwalitatiteve verbranding. We laten de huidige benzine motoren als een diesel rijden bij wijze van spreken. We hebben dus ook de hoogste geïndiceerde druk zoals bij een diesel omdat we de smoorklep niet meer hebben (enkel bij het starten) dus de pompverliezen welke kenmerkend zijn voor de benzine motor heb je dan niet meer omdat je dan een optimale volumetrische efficiëntie hebt.
Dus ik heb wel gelijk met het oog op gebruik van nieuwe technieken. En dat zullen de fabrikanten ook doen, de overstap maken naar direct ingespoten benzine motoren met oog op de nieuwe euro 5 / 6 norm. En deze techniek is ook waterstofproof.
Volgens jouw theorie zou het 2,0 liter blok uit mijn Peugeot het laagste verbruik moeten hebben bij 4100 toeren per minuut. Ik kan je verzekeren dat dit niet het geval is.
Bij de antieke systemen (laten we het gewoon de naam noemen welke het kind heeft, de ontwikkeling bij de benzine motoren heeft geen stroomversnelling gekend zoals bij de dieseltechnieken) heb je nog steeds pompverliezen en dan zal mijn stelling inderdaad niet opgaan. Ik had beter moeten zeggen dat hetgene wat ik zei was met het oog op de laatste technieken en dat zal gaan over wat ik vermoed een klein motorblok met een turbo voorzien van directe benzine inspuiting

Men zal nog wel wat aan die brandstofpomp moeten doen dan om tegen die hoge cilinderdrukken nog te kunnen vernevelen.
Die oude meuk boeit mij niet, de toekomst ligt niet in die oude dingen maar bij de laatste cutting edge technieken. Er is weer iemand welke een patent heeft genomen op een nieuw ontwerp van rotatieve kleppen. We gaan dat onderzoeken of we dat kunnen gebruiken voor ons waterstofexperiment.
Ik vraag me af over specifiek brandstofverbruik een goede graadmeter is aangezien je dan kijkt naar gram brandstof per kW per uur.
mij intresseert alleen het verbruik in gr/kWh omdat je zo motoren kan vergelijken qua ontwerp en qua efficiëntie. Verbruik in liters per 100 kilometer is zo stom als je erbij nadenkt, gewoon veel te veel losse factoren: hoe rijdt persoon A onder welke omstandigheden?
Je kunt 80km/h rijden in verschillende versnellingen met verschillende toerentallen waarbij de motor dus een verschillende hoeveelheid vermogen produceert.
Nee, de motor produceert altijd hetzelfde vermogen, het kost gewoon een bepaalde hoeveelheid energie welke je nodig hebt om een snelheid te handhaven. Wat je probeert te doen is altijd zo hoog mogelijke druk te halen in de cilinder bij een bepaald toerental waarbij het specifieke brandstofverbruik het laagste is en je de snelheid kunt handhaven. Wel heb je de meeste motorefficiëntie wanneer je in de powerband rijdt want dan heb je het minste aan stromingsverliezen.
[
Voor 88% gewijzigd door
Chevy454 op 09-11-2005 19:08
]
Wanneer iedereen zijn hoofd verliest en jij houdt het hoofd koel dan heb jij het probleem niet begrepen. You think I'm expensive, try hiring an amateur.