Heren tweakers,
Ik haal een aantal posts in dit topic aan om aan te geven hoe ik over deze zaak denk. Geloof me ik zou op ongeveer 85 % van de posts hier willen reageren maar daar heb ik simpelweg de tijd niet voor.
ik waarschuw jullie allemaal voor af en toe wat persoonlijke reacties, welke meer dan logisch zijn aangezien de persoonlijke aanvallen. voor de duidelijkheid, ik verdedig mezelf met deze post alleen maar!
na alle quotes en reacties staan nog wat woorden van mij.
eamelink schreef op zondag 06 november 2005 @ 01:04:
Dat zeg jij. Punt. Maar daarmee is de kous niet af.
Oren zijn een prima methode om de kwaliteit van een geluidsinstallatie te bepalen! Heb je helemaal gelijk in! Maar in de audiofiele wereld doet er bijna niemand alleen testen met z'n oren. Testen doen ze met weten wat er aan staat, weten welke kabels het zijn, weten wat andere reviews zeggen, en wat luisteren, en daarna wordt een oordeel gevormd. Terwijl het alléén met de oren zou moeten.
Waarom moet dat alleen met je oren om te genieten, als iemand ergens leest(weten wat andere reviews zeggen) dat zijn geplande aankoop voldoening zou geven. En die aankoop dat vervolgens doet, is dat toch een mooie bevestiging, en tuurlijk ben je op het moment dat je die aankoop hebt staan zoieso blij(als je dat niet bent, is er duidelijk iets fout.)
Ach, als welwillend realistisch audioliefhebben blijf je maar tegen een grote glazen muur botsen die om de audiofielen heenstaat. Hoe goed je het ook bedoelt; je komt er niet in.
Ik begrijp uiteraard dat mensen eigenlijk alles wat ze doen goed bedoelen, ik neem in ieder geval aan iedereen op dit forum alswel op het htforum, er bestaan jammer genoeg ook veel mensen die niet alles goed bedoelen
Zorg dan dat je zorgvuldig aangeeft dat je het goed bedoeld, ook door middel van fatsoenlijk reageren, ipv iemand voor van alles en nog wat uit te maken.
Varienaja schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:43:
[...]
JT zei het al heel mooi: Niets is zo onbetrouwbaar als je eigen zintuigen. Je ogen, je gevoel, je oren, je kunt ze allemaal met heel eenvoudige foefjes voor de gek houden. Neem daarbij ook nogeens het psychologische fenomeen (de mooie naam weet ik niet, maar het heeft ermee te maken dat je altijd tevreden wilt zijn over je eigen beslissingen) dat maakt dat je niet snel zult toegeven dat je een miskoop hebt gedaan, en klaar is kees.
Onze oren en hersenen zijn onbetrouwbaar, alleen metingen zijn objectief. Punt.
Sorry, onderaan dit bericht staat uitgelegd waarom ik op de volgende manier reageer:
Ik vind het jammer dat er emotieloze mensen als u bestaan, als ik alleen maar naar metingen ga luisteren word ik waarschijnlijk niet blij, ik luister met mijn oren! Dat die op wat voor manierdan ook voor de gek gehouden worden, maar het geluid me gewoon wel aanstaat maakt dat mij vrij weinig uit.
TomSwinnen schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:34:
Vraagje: verliezen we het belangrijkste niet uit het oog (of oor)? Draait het niet rond muziek genieten (of films, in termen van Home Cinema) en staat daar de gehele set niet in functie van?
Ik hoor hier allerlei negatieve aspecten van het oor en het gehoor maar bij mijn weten nog steeds het enige instrument om van muziek te kunnen genieten.
gelijk heb je!
TomSwinnen schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:03:
[...]
Hahaha, kijk die z'n luidsprekers man
Blijf jij maar lekker lachen om mijn luidsperkers! Jammer dat uitgerekend jij, wie ik zojuist nog gelijk heb gegeven zo'n vervelende post over mijn apparatuur maakt
Ik begin net met deze hobby, en vind het ontzettend leuk, ik vind het redelijk storend dat iemand mijn blijdschap gelijk de grond in probeert te drukken 
Barry|IA schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:08:
[...]
Nog erger, hoe het klinkt met de nieuwe LS-kabel op die Technics luidsprekers:
[...]
[
afbeelding]
Barry alweer met zo'n onvriendelijke post over mijn set. Als je fatsoenlijk kan reageren op het HTforum, waarom dan niet hier? zit je hier meer bij je maatjes? Gelukkig hoor ik nog steeds wat ik hoor, en dat is een verbetering van het geluid in mijn kamer!
Verwijderd schreef op zondag 06 november 2005 @ 20:46:
[...]
Als mensen nou eerst eens goed lezen voordat ze deze persoon (die ik trouwens dit weekend heb ontmoet, maar dat terzijde) ergens van "beschuldigen". Je geeft net zelf net aan dat er "verschil te horen is tussen telefoondraad en dikke kabel...." terwijl wybrand van stroomsnoer afkomt naar deze (2e hands gekochte!) kabels, geen wonder dat hij verschil hoort. Dat een groot gedeelte van het afgeven op zogenaamde hifi'ers vind ik nogal triest, vraag dan mensen die echt enorme bedragen in een goede set hebben (want om eerlijk te zijn, zo high end zijn de meeste setjes hier op tweakers nou ook weer niet).
[...]
Triest...echt heel erg triest om zo iets te zeggen. Who cares? Totaal niks met deze topic te maken, daarnaast is hij net begonnen met de hobby, volgens mij is dit nog steeds één van de gezelligste hobby's die er is, en kunnen we van iedereen weer wat leren en met elkaar delen, ongeacht het beschikbare budget.
bedankt!
Tele schreef op zondag 06 november 2005 @ 22:47:
Gelukkig ís er een forum zoals got waar er iets nuchterder met dit soort toestanden wordt omgegaan. Ik heb allang door dat ik op 'die andere forums' als ketter word beschouwd als ik het nut van investeringen in diverse ietwat nutteloze zaken in twijfel trek. Ik laat die posters in hun waarde, waarom kan datzelfde ook niet met de 'non-believers' gedaan worden?
Er zijn zeer weinig mensen die de 'believers' in hun waarde laten, vergis je niet!
GoT is in mijn ogen ook verre van nuchter, eerlijk gezegd zijn het grooste deel van de mensen hier techneuten die niet verder komen dan hun meet apparaatjes
Barry|IA schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:15:
[...]
Wat is 'high end'? Een set die samengesteld is met een bepaald hoog budget is niet high end. Welk meetinstrument gebruik jij eigenlijk om hoorbaar verschil vast te stellen, je oren? Ik hoop het niet.
Nofi, maar de meeste hier hebben meer verstand van Hifi dan jij. Je kunt je wel mengen in de discussie, maar blijf er dan ook bij tot het bittere einde.
Ren niet snel naar HTforum als het hier om pure wetenschap gaat!
[...]
Helemaal geen trieste opmerking van Tom! Als ik in een villa forum foto's van mijn huurwoning post, wordt ik ook terrecht uitgelachen. Weetje wat wél een trieste opmerking is? Dit:
[...]
eens een wetenschapper altijd een wetenschapper, ik heb zo'n gevoel dat jij vrij weinig kan genieten van je set
TomSwinnen schreef op maandag 07 november 2005 @ 00:53:
[...]
Het beschikbare budget?? Die gast heeft er een iPod, een splinternieuwe NAD-set en VH Clearwater kabels... Het enige wat hij niet heeft is speakers die meer waard zijn dan een tientje.
Wake up and smell the coffee, dude. En dat geldt voor iedereen op HTForum. Ga die gast gewoon zeggen dat hij nieuwe luidsprekers nodig heeft en ga niet zeggen dat zen kabeltje een fijne upgrade is, ofdat zen luidsprekers "misschien" de zwakke schakel zijn. Dat zijn verdorie dingen die ik op een rommelmarkt vind voor een euro of 3-4. Als hij wat slim was en luisterde naar de juiste mensen, had hij een paar Wharfedale of Mission bookshelfs van hoogstens 50 euro gekocht i.p.v die frikkin' Clearwater.
Sorry maar zoiets is gewoon DOM. Het mag dan een buitenkansje zijn, ga dan asjeblieft niet verkondigen dat het zo een speakers verbeterd, hé. Koop dan allemaal een midi-set met Clearwater en ga verder braaf rondbazuinen dat het een High-end set is.
* TomSwinnen loopt effe mee met Exirion. Heb het hier wel gehad nu.
[...]
Gelukkig ja, blijven alle "audiofielen" daar en is er hier gelukkig nog plaats voor normale discussies en mensen die elkaar geen zand in de ogen strooien... En tegen zand in de ogen helpt spijtig genoeg geen Clearwater...
Mijn speakers zijn waard wat de gek er voor geeft, dat jij er 'n paar tientjes voor zou geven moet jij weten...
Ik ben geen gast maar gewoon een man. En ze hoeven mij niet te vertellen dat het verstandig is nieuwe speakers te kopen. Voorlopig ben ik tevreden met de set zoals hij nu is, voordat ik de NAD apparatuur kocht was ik dat niet, anders had ik 't ook niet gekocht. Ik ben trouwens niet een of andere stommeling hoor, ik snap best dat mijn speakers de zwakste schakel zijn. niet omdat ze het minst waard zijn(relatief) maar omdat ik dat zelf hoor!
wat is slim? een hoog IQ? ik weet 't niet, jij oppert dat slim luisteren naar de juiste mensen is. ik vraag me af wier er voor mij de 'juistere' mensen zijn. Mensen die mijn apparatuur afkraken, en woorden over mij zeggen, ZEKER NIET!
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 12:06:
[...]
Als je eens goed zou lezen, ik zeg alleen dat het nogal triest is om iemand met zo'n beperkt budget aan te vallen. Vraag dan eens aan wat feiten aan mensen die menen echt verschil te horen (en dan niet op een yoko setje), en je toon bewijst weer precies wat ik al zei: de msn taal van tegenwoordig, tegen het agressieve aan..
[...]
Als je goed zou hebben gelezen in deze topic zou je hebben gezien dat ik geen (exotische) kabel believer ben.
[...]
Kun jij lezen uberhaupt? Dat "splinternieuwe" Nad setje is beiden ook 2e hands gekocht, hij is net begonnen met de hobby en kwam deze goede aanbiedingen tegen, hij wil nog doorsparen voor een stel echt goede speakers, vandaar dat deze nog niet vervangen zijn. Die clearwaters zijn totaal geen exotische speakerkabel daarnaast (verre van dat! 2e hands voor dertig euro gekocht a 12 meter geloof ik), ik mag hopen dat iedereen het er wel mee eens is dat een beetje normale aansluitingen van zowel je tv (goede hirschmann kabel), splitters en het veranderen van stroomkabel (!!) in normaal speakerdraad wel verbeteringen geeft, niks meer niks minder.
p.s. een i-pod is trouwens inderdaad wel heel bijzonder...die heeft vrijwel niemand tegenwoordig
[...]
Dat je 18 jaar bent blijkt wel uit je opmerking inderdaad, en dan gaat het niet over je kennis, ik heb ook nergens gezegd dat de kennis hier niet aanwezig is, alleen de manier van discussieren vind ik zeer onprofessioneel. Als jij tom swimmens reactie normaal vind, of in ieder geval zijn uitleg vraag ik me af waar je moderators voor hebt hier op het forum. Mij belachelijk maken...ik begrijp echt niet wat je hiermee bedoelt, waarom ben ik nu belachelijk gemaakt, en waarom zou je iemand die je alleen via tekst op het internet kent belachelijk willen maken, haal je daar voldoening uit achter je computerschermpje?
Anyway, dit gaat totaal niet meer over de gehele discussie over kabels, hier heb ik mijn zegje al over gedaan, hoe ik nu opeens de "enemy" ben geworden door alleen de toon van de discussie ter sprake te stellen, that's all.
Nogmaal bedankt!
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2005 @ 13:33:
[...]
Laat ik nu de indruk krijgen dat juist de "audiofielen" slecht kunnen horen.
Ze hebben het duurste van het duurste nodig om van muziek te kunnen genieten.
Ben ik even blij dat mijn gehoor normaal is zodat ik heerlijk van muziek kan genieten zonder er kapitalen aan uit te moeten geven.
Nooit bedacht de je wel eens iets zou kunnen missen in 'n opname?
Logos schreef op maandag 07 november 2005 @ 14:55:
alles is meetbaar.
waarom wordt er niet gemeten?
omdat de verkopers van die belachelijk dure shit dan door de mand vallen en hun spul goedkoper moeten gaan maken.
my 2 cents
Geef jij mij maar de afmetingen van de ONEINDIGE ruimte, alvast bedankt!
Initial G schreef op maandag 07 november 2005 @ 16:07:
[...]
Niet om het een of ander maar hoe zit het met gepulseerde hoogfrequente straling? (gsm/umts/dect) Die pulsfrequentie ligt wel in het hoorbare spectrum. Hoe komt het dat je GSM's e.d. over je speakers/walkman hoort, zit dat in de elelectronica/draad/speaker? Als mensen radio met hun kunstgebit kunnen ontvangen (vlakbij zender) dan sta ik nergens van te kijken...
Dat gedoe met die kabels: ik was altijd heel sceptisch, toen las ik weer eens wat reviews toen dacht ik: er moet wel een kern van waarheid inzitten, nu ik dit weer lees geloof ik er weer niet in enzovoort. Behalve de brakheid van hele dunne draadjes, is allemaal 99% psychologisch, daarvan ben ik overtuigd.
Ik kan me trouwens wel kapot ergeren aan het jargon waarmee de ervaringen beschreven worden, iedereen praat iedereen ook maar wat na, kijk maar eens naar de reviews van hifi.nl, echt slecht is dat.
als iemand dezelfde woorden gebruikt is dat niet napraten, de woorden die je vaak terug vind in reviews zijn vaak woorden die goed beschrijven wat er met het geluidsbeeld is gebeurd, positief danwel negatief.Veel mensen hier op GoT, die praten elkaar na!!!
TomSwinnen schreef op maandag 07 november 2005 @ 17:27:
[...]
Als hij net is begonnen met de hobby, is het reden te meer om niet direct met de audiofiele hoop mee te lopen en gewoon z'n eigen oortjes vertrouwen.
Dan mochten die NAD set en dat Clearwatertje nog zo een leuke aanbieding geweest zijn en ik zeg niet dat dat niet zo is,
maar kom gewoon niet verkondigen dat het die speakers verbeterd of dat die speakers niet duidelijk de bottleneck zijn. Ik bedoel... heb je die dingen bekeken? Volgens mij is dat een piëzo tweeter en een beetje karton. In tegenoverstelling tot bekabeling is hier maar al te gemakkelijk wetenschappelijk en met metingen te bewijzen dat dat gewoon niet kan klinken ... anders heb je wel heel slechte meetinstrumenten aan je kop hangen.
Ik zeg niet dat een iets betere kabel geen goed doet (al was het maar voor de stevigheid) maar ik bedoel, wat voor verduurde, dunne kabel zit er misschien in die Technics?
Hij had gewoon beter de Technics versterker gehouden en daar al leuke speakers aan gehangen. Voor de prijs van NAD + Clearwater had hij zeker wat moois. En dan kon hij alsnog doorsparen voor leuke componenten (en eventueel kabels)...
Voor mij is het simpel: een speaker is en blijft het belangrijkste (maar niet het enige belangrijke, let wel!) in een set... En als je dat niet wilt geloven, ben je gewoon een stijfkop... of kippekop, whatever.
edit: Mooi gezegd, GameOver! Helemaal akkoord met je post. Lijkt me dat dat een verhaal is dat wetenschappelijk onderbouwd kan worden en waar gewoon mee zou moeten akkoord gegaan worden. Maar, zoals gewoonlijk, zal dat er niet van komen
Ik ben achter niemand aangelopen, als ik dat had gedaan had ik 'n marantz of rotel versterker gekocht en waarschijnlijk met een speakerupgrade naar B&W!. Ik vertrouw mijn eigen oren. ik lees al 2 jaar op het HTforum, en geloofde er ook niets van. gelukkig sta ik open voor nieuwe andere dingen, en kwam ik er op de VAD show achter dat muziek(geluid) meer bij me los maakt dan ik dacht.
Speakers worden niet beter door een andere versterker of speler of wat dan ook, speakers blijven zoals ze zijn. ze zijn zelfs niet eens GOED of SLECHT, ze zijn prettig om naar te luisteren naar een persoons eigen smaak!
Verder zijn mijn speakers redelijk kwalitatieve hoogstandjes van begin jaren '80. en als jij kan ZIEN dat iets niet kan klinken(HOREN) moet je wel een of andere rare figuur zijn, want zien doe je met je ogen en horen doe je met je oren.
TomSwinnen schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 00:00:
[...]
Wellicht, namelijk dé keuze bij uitstek voor de hardcore audiofiel. Als je bij de groep wilt horen moet je trouwens minstens één cd bezitten van Norah Jones, Diana Krall, Beethoven, Mozart en vrienden.
Nou als ik eens goed wil genieten van een potje stevige metal en daardoor minder audiofiel ben, kan ik dat alleen maar toejuichen
Als je van klassiek en Jazz houd zijn dat cd's die je zoieso wel koopt. Verder is het gewoon goede muziek om je systeem te testen op 'n ander genre.
sinds wanneer is metal voor een niet audiofiel? er zijn genoge mensen met een enorm dure set en ja ook met dure kabels die voornamelijk naar metal luisteren...
w00Dy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:42:
[...]
Ik vind dat er te snel conclusies getrokken worden. Net hetzelfde als die kerel met zijn Technics speakers van enkele pagina's terug. Zijn we met zijn allen gaan luisteren hoe het klinkt? Dat niet, maar toch hebben we lekker een eigen mening klaar. Eerlijk gezegd verwacht ik ook geen wonders van die dingen maar je weet nooit... Laat die kerel rustig zijn setje ontdekken zonder hem af te kraken.
Ik heb ook een stokoude TV voor op mijn Philips DVD 963 SA. Moest ik nu minder uitgeven aan de speler en maar dadelijk mee een beamer kopen? Nee toch, laat me lekker upgraden.
conclusie, er wordt teveel geluld en te weinig geluisterd.
dankje!
deepspace schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:48:
[...]
Tja, probleem van die kerel is dat ie zelf niet eerst een mening vormt. Zijn mening is volledig gevormt door de mensen in het topic die hem proberen te "helpen", en dat blijkt heel duidelijk uit de reacties die hij heeft.
[...]
Te weinig ECHT geluisterd ja
ik sta altijd open voor de meningen van anderen, daarmee vorm ik nog niet mijn eigen mening daarme. verre van dat! maar dat is jullie moeilijk wijs te maken aangezien jullie mij niet kennen. heel makkelijk he, meningen klaar hebben over iemand die je niet kent? heb 't in deze post zelf ook geprobeerd, vond het gelukkig zelf maar niets!
Exirion schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 11:50:
[...]
Ach, hou toch op. Wat die jongen met die Technics speakers zegt over zijn kabel upgrade is een samenraapsel van allerlei kreten en superlatieven die je in alle audiorecensies tegenkomt. Ik durf m'n hand er voor in het vuur te steken dat ie maar wat lult om bij het clubje te horen zonder dat ie daadwerkelijk verschil hoort. Ik zou z'n verhaal nogsteeds niet overtuigend willen noemen als ie speakers van pak weg 1000 euro per stuk had staan, maar dit gaat helemaal nergens over.
ik gebruik inderdaad kreten en superlatieven die in andere audiorecensies ook te lezen zijn. Alleen maar omdat ik vind dat die woorden duidelijk omschrijven wat er met het geluid gebeurd. Trouwens, lullen(liegen) is iets waar ik 100% tegen ben. Trouwens bij welk clubje zou ik dan zogenaamd willen horen? liever bij het clubje wat vriendelijk blijft, en me probeerd te helpen, dan bij het clubje als tweakers.net wat iedereen maar afkraakt(of naar de search doorverwijst) Zonder ook maar te weten hoe 't hier bij mij klinkt is het al niets!?!?!
w00Dy schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:36:
[...]
Wat ik bedoel is dat het geen nut heeft de wereldverbeteraar uit te hangen. Toch niet in deze branche. Zo'n discussies als deze zijn een leuke uitlaatklep waar je wat gal kan spuien over datgene wat je niet aanstaat in de audiowereld maar veel verander je er niet mee, iedereen houdt zijn eigen mening. Laat dat nu het probleem zijn, men laat zich teveel leiden door mening van anderen.
ik val niet onder men.
Abbadon schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 12:39:
[...]
Gelukkig wordt zo'n iemand alleen als über audiofiel gezien door mede totaalidioten, en dat aantal is gelukkig beperkt
Ik heb ook wel eens verteld dat ik geen verschil hoorde tussen kabels. Het antwoord van zo'n droevig figuur welke zichzelf audiofiel noemde was 'Wat wil je ook met zulke boom-boom speakertjes?'

Tja, zo iemand geeft dan gelijk pijnlijk duidelijk aan waar het om gaat, iig niet om het geluid.
worden audiofielen nu ook al als idioten bestempeld?
Cyberpope schreef op dinsdag 08 november 2005 @ 15:53:
[...]
Tuurlijk mag hij lekker zijn setje ontdekken en er fijn van genieten. Maar als je dan zaken gaat roepen die kant nog wal raken en niet "kunnen" kloppen.. Tja....
Als iemand bij mij met een eend komt en zegt dat hij met een flesje "texas bush voodoo olie" in zijn tank toe te voegen toch zo snel is als een BMW, hoef ik niet met hem mee te rijden om te vertellen dat pure onzin is.... Ook nieuwe banden (die weldegelijk een verbetering zijn) maken nog niet dat hij een BMW eruit kan trekken, zolang hij de standaard motor heeft.
Zo hoef ik bij hem niet te gaan luisten om te weten dat dergelijke boxen geen goed gedefineerd geluid kunnen laten horen. Dus als er al marginale verschillen zijn in kabel, is dat daarop niet te horen omdat de slechte deel de sterkte van het geheel bepaald. En dat slechte deel zijn in dit geval de boxen. (of hij had eerst zeer, zeer, zeer brakke kabels dat hij nu het verschil hoort... Dan had hij waarschijnlijk ook een verbetering gehoord met kabels van 10 euro)
En ja je mag rustig en langzaam upgraden. Bij voorkeur zelfs. Maar meestal begin je dan wel bij het onderdeel waarbij je het meeste voordeel van hebt (in zijn geval de boxen).. Of stop jij ook de snelste videokaart in een 486?? En dan roepen dat je zoveel verschil merkt tov je oude videokaart??
Ik ben inderdaad aan het ontdekken. jammer dat ontdekkingsreizigers altijd de dupe worden van dit soort onzinnige uitspraken. De rest van je post is het eigenlijk niet eens waar om op te reageren 
Zoals jullie inmiddels weten ben ik een beginner op dit gebied. Ik heb echt veel zitten lezen om 'wijzer' op dit gebied te worden. Zoals jullie boven ergens in een reactie kunnen lezen geloofde ik zelf ook vrij weinig over deze kabel is duidelijk beter dan de andere. Inmiddels heb ik hier thuis ervaren dat het in ieder geval een verbetering is om deze speaker kabel te gebruiken ipv stroomdraadjes, het verschil met een andere luidsprekerkabel heb ik nog niet kunnen horen, omdat ik nog geen andere kabel in deze set heb gehoord. ik weet nog steeds niet of er wel een verschil zal zijn!
Sinds ik naar de VAD show '05 ben geweest, ben ik wat apparatuur gaan kopen. Eigenlijk totaal niet gepland. niet gepland, ondanks dat ik op de VAD laaiend enthousiast ben geworden voor muziek. Dus na de VAD rustig verder gegaan met lezen op fora. Ik kwam toevallig een mooie aanbieding voor een DVD speler tegen. Hier ben ik op ingegaan omdat ik 1. over 'n tijdje een beamer aaschaf. en 2. omdat ik nog niet eens een speler had. Met de speler was ik al hee blij, omdat ik niet elke keer naar beneden moest om m'n cd'tjes te kunnen draaien. toen ik vervolgens de aanbieding van deze versterker zag staan, begon ik te twijfelen. mijn eerste post in het verkoop topic was dan ook dat de aanbieding te vroeg kwam, en ik hem niet zo overnemen. later alsnog er wel voor gegaan, aangezien ik het een mooi aanbod vond, en die versterker er toch moest komen. Ik kon eerlijk gezegd mijn ouwe versterker ook niet echt meer aanzien. Toen ik de versterker eenmaal had staan, bleek wel dat het toch een stapje hoger is dan mijn ouwe, ondanks de wat verouderde speakers. Daarbij ook de nieuwe LS kabels, gekocht om te proberen, na alles lezen wil je het toch ook wel eens proberen. en het gaf gewoon de verbetering die ik geschreven heb ik mijn topic op het htforum.nl punt!
Ik heb hier inmiddels wel twee verschillende (analoge) interlinks liggen, en hierbij merk ik toch echt een duidelijk verschil. Het ene is niet beter dan het andere(wat leuk dat iets volgens vele van jullie altijd beter moet zijn) het is alleen een verschil. Het ligt aan de stemming waar ik in ben welke kabel ik er liever tussen heb. op dit moment, nu ik me redelijk geraakt voel, heb ik liever de IXOS interlink dan de MONSTER CABLE, omdat het geluid bij deze kabel wat minder op me afkomt. straks als alles weer rustig is omtrent deze meningsverschillen, zal ik waarschijnlijk liever de monster cable gebruiken!
Ik vind het jammer dat mensen zo asociaal kunnen reageren, en het is voor mij wel duidelijk dat dat meer hier op GoT gebeurd dan op htforum. Ik wil het liefst deze post bestempelen als laatste post op dit forum, aangezien ik weinig meerwaarde meer toeken aan GoT. het zal echter niet gaan, omdat jullie niet rusten voordat ik jullie gelijk geef

Vandaar dat ik mij terugtrek uit deze hele samenloop van omstandigheden. Ik wil jullie allemaal om een gunst vragen, en niet meer over mij te praten zonder mij daarover te informeren, alvast bedankt!
Ik heb de tijd dat ik deze post heb zitten typen eigenlijk niet kunnen genieten van de muziek, zeer jammer want dat is toch waar het allemaal om gaat. Ik neem aan dat dat voor jullie ook zo is. ik vraag jullie daarom bij deze om gewoon op te passen met wat je zegt, en gewoon vriendelijk te blijven.
helaas heb ik te weinig tijd om echt op 80 % van alle posts te reageren, als ik het had zou ik 't gedaan hebben! simpelweg omdat ik naast mezelf te verdedigen ook wel wil reageren op andere posts. Jammer maar helaas, dat zal voor mij hier op GoT niet meer gebeuren!
MvG,
Wybrand
(ja die veelbesproken jongen met de technics speakers, actief op het htforum.nl)
p.s: typ/spelfouten onder voorbehoud