ssssst jongens de baas kijkt mee 
Ik houd het erop dat je misschien alles wel kunt meten, en alle onderdelen wel kunt meten, maar de meetgegevens juist interpreteren en op waarde inschatten is veel moeilijker (denk maar aan die onzin onderzoeken die je geregeld in het nieuws ziet verschijnen en die elkaar vaak gewoon tegenspreken). Het samenstellen van een harmonieus geheel is gewoon heel erg complex.
Ja en nee. Dat is niet het hele verhaal. Het gaat om de combinatie. Alle onderdelen hebben namelijk invloed op elkaar, en vooral bij luidsprekers en versterkers. Je kunt je hele budget voor 80% aan de luidsprekers besteden en het werkelijk nergens naar laten klinken omdat de versterker niet voldoende stroom kan leveren aan die laagohmige bakbeesten (bijvoorbeeld).Als mensen stellen dat de luidsprekers het belangrijkste zijn dan hebben ze daar groot gelijk in
Ik houd het erop dat je misschien alles wel kunt meten, en alle onderdelen wel kunt meten, maar de meetgegevens juist interpreteren en op waarde inschatten is veel moeilijker (denk maar aan die onzin onderzoeken die je geregeld in het nieuws ziet verschijnen en die elkaar vaak gewoon tegenspreken). Het samenstellen van een harmonieus geheel is gewoon heel erg complex.
Linn verkocht jarenlang alleen maar draaitafels (de originele LP12 nu zelfs nog in sterk verbeterde vorm). En daarom zeg ik dat ook zo (was cynisch bedoeld dus). Maar dat wil niet zeggen dat hij geen punt heeft! Wat je kwijt bent ben je kwijt. Dan kun je nog zo hard de bassen laten knallen, muziek krijg je er niet mee terug.Meneer Tiefenbrunn wil natuurlijk zijn draaitafels (en andere high-end spulletjes) aan de man brengen.
Wel minder, maar de medialezer heeft wel degelijk invloed. Cd is gewoon nooit een voldoende standaard geweest voor audiofielen (die ingenieurs van Philips zijn net zulke lui als hier in het 'je kunt het wel meten' kamp). Ik ben nog steeds van mening dat een kwalitatief goede draaitafel met lp meer muziek weergeeft dan een cd (dus gewoon beter klinkt). Ik geniet er iig veel meer van. Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat ik nog geen ervaring heb met SACD of DVD-audio. Ik denk eigenlijk dat die de klassieke ouwe zwarte schijf wel zullen voorbijstreven.De "medialezer" heeft nauwelijks invloed op het resultaat.