Kan aan mij liggen, maar als die kabels echt beter zijn en echt een beter eindresultaat afleveren, dan moet dat simpelweg te meten zijn.
Dus ik stel voor, maak een setup met goeie shit, gebruik eerst de muk-kabels, dan medium-kabels, en dan de uber-kabels.
De meetapparatuur moet dan echt wel kunnen meten dat er minder afwijkende frequenties zijn die er niet horen, dat het geheel zuiverder is, minder ruis en ga zo maar door, moet te meten zijn.
Is er geen verschil te meten ? Dan kunnen er enkele dingen zijn.
A: De rest is muk dus ook al pak je de beste kabels als de meeste apparatuur niks is zal het niks worden.
B: Het maakt te weinig uit, verschil tussne goed en goed is niks.
C: Meetapparatuur is niks.
Meet de apparatuur wel een verschil in positieve zin, prima, dan is het dus beter.
Ga dan nog maar eens een studie doen naar het volgende.
Welke frequenties kan een mens horen, is het menselijk gehoor goed genoeg om het verschil te horen ? (als je geluid slecht ontvangt heeft dure zooi weinig zin).
Welke frequenties kan een mens in het onderbewustzijn wel horen maar niet duidelijk aanwijzen (daar begint je echte studie) en hebben duidelijkere klanken daar ook effect op ?).
Zolang al deze info niet beschikbaar is kun je ijlen wat je wilt maar het heeft geen zin.
De kabel kan misschien betere data zonder verlies sturen, maar als het begin slecht is is het einde net zo slecht maar dan met minder verlies waardoor het niet nog slechter zo zijn als met een muk-kabel.
Dat is het voordeel van grafische apparatuur, makkelijk te meten hoe snel ze kunnen rekenen en wat het resultaat is.
FF voor de duidelijkheid:
Het verschil tussen 2 kleine rukboxjes en een mooie 7.1 speakerset is zeker te horen, maar als de input bagger is zal het resultat dat ook zijn.
Als je maar hoog genoeg komt met de kwaliteit van setjes, kan ik me gooed voorstellen dat je het verschil niet hoort met iets wat NOG beter is, misschien kan niet iedereen dat horen, misschien kan geen enkel mens dat horen.
Voor mij geldt, goed is goed fantastisch is fantastisch, en daarna kun je me wat met je dure zooi, tevreden is tevreden.
Hetzelfde geldt voor audio in games, een EAX4 kaartje klinkt altijd beter dan een standaard 5.1 on-board, omdat die de mooie vervormingen niet kan berekenen, hetzelfde punt, als de game geen EAX4 of wat dan ook voor foefjes ondersteund heb je dus niets extra's aan je kaartje, en extra dure grote speakers kunnen wel harder en iets zuiverder zijn, maar de rest wordt er niet beter op.
Het is een totaalplaatje, met eventueel een grens aan het menselijk waarneembare.
[
Voor 24% gewijzigd door
gabiballetje op 10-11-2005 23:39
]