Medion navigatie-systeem bij de scapino 185 euro

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.239 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeey vrienden,

Is er nog steeds niks bekend of dat ding now werkt met SD Wifi, of dat we het werkend krijgen voor SD WiFi. Zou wel handig zijn..[/quote]
[quote]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-08 02:14

Koenzie

Never leave, just go

Verwijderd schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:03:
Heeey vrienden,

Is er nog steeds niks bekend of dat ding now werkt met SD Wifi, of dat we het werkend krijgen voor SD WiFi. Zou wel handig zijn..
Owjah, nu je het zegt... ik ben eens op pad gegaan en heb bij een 2dehands zaak een WIFI SD kaartje mogen uitproberen.....

Helaas, het kaartje deed helemaal niets, het lampje ging niet aan en de PDA zag ook geen kaartje,
Weet alleen niet of dat dus aan dat kaartje lag of aan de PDA.

Heb trouwsn ook nog een vreemde ervaring met mijn Sandisk 256mb kaartje :? deze wordt niet altijd gezien (zeg maar bijna nooit) iemand hier een oplossing voor ?
Het Medion kaartje doet het wel gewoon....

Life is like a box of chocolates you never know what ya gonna get

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

Koenzie schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:14:
Heb trouwsn ook nog een vreemde ervaring met mijn Sandisk 256mb kaartje :? deze wordt niet altijd gezien (zeg maar bijna nooit) iemand hier een oplossing voor ?
ik heb een zelfde soort ervaring gehad.. na verloop van tijd las hij geen enkel kaartje meer. Ik was bang dat mijn MDPNA100 gestorven was (althans de SD poort).. echter na een harde reset deed hij het weer naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

nou, ik heb zelf zonet de aanbieding van de AppieHappie gehaald; de MDPPC250 dus.
De ontvanger is idd een Royaltek RGM-2000 (Sapphire).
Ik heb 'm nog niet aangehad (staat onder lading), maar het ziet er redelijk verzorgd uit; echter niet zo compleet als het scapino pakket (fietshouder enz). Er zit geen tasje bij.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow
  • Laatst online: 16-01-2023

Firecow

worldofnature.nl

Heb hem net ook opgehaald bij de appie.... Best leuk ding wel... Kijkt goed.... Helder geluid... en hij is niet zo zwaar.... Hij zit nu in de autolader met de navigatie software om die satteliet te zoeken.... Ben benieuwd hoelang dat gaat duren.... Morgen ofzo maar ff tomtom proberen te installeren !

Canon EOS 80D En wat glaswerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Navigatie werkt best goed moet ik zeggen !! Weet alleen niet hoe ik in die 3d functie terecht kom..... Moet die nog ff proberen uiteraard ! Alternative route bereken duurt soms wat lang ondanks dat ik met 8 satellieten reed... Verder best top voor het geld... ook de pda zelf werkt wel fijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Firecow schreef op woensdag 23 november 2005 @ 22:52:
Weet alleen niet hoe ik in die 3d functie terecht kom..... Moet die nog ff proberen uiteraard !
Volgens de review die ik las op The Register, zit die functie er ook niet op: versie 2004 van software. Even googl'n.
Alternative route bereken duurt soms wat lang ondanks dat ik met 8 satellieten reed...
Dat heeft niet zo heel veel met het aantal satellieten te maken ;)

Zoef

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 22:29
Navigon versie 5 heeft wel support voor 3D-weergave, maar zet dan wel een aantal PIO's uit, want anders is 'ie stroperig langzaam.
Vergeet voor het gebruik van TomTom niet de GPS ontvanger bij te regelen met WinFast Navigator, zodat TomTom de ontvanger ook wil zien.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:54
Ik heb ook gemerkt dat wanneer je tomtom gaat gebruiken het beter is om
te starten met een soft reset.

Hij vindt de satellieten dan in 5 sec.
Zit ik eerst iets anders te doen en start daarna tomtom op.
duurd het soms wel tien minuten.... raar, maar niet erg.
opstarten vanuit soft reset gaat super snel. (met de xp-shutdown tool)

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Verwijderd

Apart, dat zouden we even massaal moeten gaan test... ben benieuwd naar de resultaten!

(PDA ligt thuis omdat ik mijn tasje nog niet heb, maar ben pas vanavond heel laat klaar met werken, dus ik kan nu helaas niks testen)

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Koenzie schreef op woensdag 23 november 2005 @ 17:14:
[...]

[...]

Owjah, nu je het zegt... ik ben eens op pad gegaan en heb bij een 2dehands zaak een WIFI SD kaartje mogen uitproberen.....

Helaas, het kaartje deed helemaal niets, het lampje ging niet aan en de PDA zag ook geen kaartje,
Weet alleen niet of dat dus aan dat kaartje lag of aan de PDA.

Zou je even willen melden welk wifi kaartje je hebt getest? Spectec? Socket Go? Sandisk?

WAZUUUUUUUP!!!!!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

nilski schreef op donderdag 24 november 2005 @ 09:32:
[...]

Zou je even willen melden welk wifi kaartje je hebt getest? Spectec? Socket Go? Sandisk?
Voor zover ik me nog kan herinneren leek hij hier op:
Afbeeldingslocatie: http://www.widget.de/quellen/gbilder/6231.jpg
durf het niet zeker te zeggen omdat ik hem eigenlijk gelijk heb teruggegeven omdat ik haast had. Kon hem wel meenemen voor 15 euro.... maarjah had ik ff geen geld voor over

[ Voor 15% gewijzigd door Koenzie op 24-11-2005 09:52 ]

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Bespaar jullie allemaal toch de moeite om het SD card slot van de PNA100 te testen op WiFi compatibiliteit. Dit werkt namelijk gewoon niet omdat door de fabrikant niet de benodigde licenties zijn voldaan en dit dus ook niet in de firmware is opgenomen. Misschien dat e.e.a. wel gehackt zal kunnen worden, maar ik ontbeer daar zelf de kennis van.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• mr_petit
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

15 euro? da's niet duur :) (waar was dat?)

"man is not truly one, but truly two,"

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

mr_petit schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:17:
15 euro? da's niet duur :) (waar was dat?)
In Tilburg bij zo'n Cash4goods zaakje

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Spotmatic schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:16:
Bespaar jullie allemaal toch de moeite om het SD card slot van de PNA100 te testen op WiFi compatibiliteit. Dit werkt namelijk gewoon niet omdat door de fabrikant niet de benodigde licenties zijn voldaan en dit dus ook niet in de firmware is opgenomen. Misschien dat e.e.a. wel gehackt zal kunnen worden, maar ik ontbeer daar zelf de kennis van.
Dat zeggen wij tweakers, maar we hadden het toch nog niet uitgeprobeerd

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Goed om te weten de medion kan tegen een stootje.... Heb hem nog niet eens 24 uur en hij heeft al kennis gemaakt met de grond :7 Dat ding is zo dun en glad dat hij echt kut is om een beetje lekker vast te houden... Hij gleed ook zo tussen me klauw door op de grond.... maja niks stuk gelukkig :)

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

Heb tomtom er even opgezet.... Maar ik weet niet zeker welke gps functie ik moet kiezen.... Die van tomtom zelf of die andere.... ben ff de naam kwijt kan nu ook niet kijken want hij ligt in de auto... zoekend naar satellieten hoop ik

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Firecow schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:57:
Heb tomtom er even opgezet.... Maar ik weet niet zeker welke gps functie ik moet kiezen.... Die van tomtom zelf of die andere.... ben ff de naam kwijt kan nu ook niet kijken want hij ligt in de auto... zoekend naar satellieten hoop ik
Je moet COM1 selecteren als je een GPS muis moet kiezen.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

ik heb trouwens die van de albert heijn he met externe gps aan een draadje....

Nogsteeds com 1 dan ?

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Firecow schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:23:
ik heb trouwens die van de albert heijn he met externe gps aan een draadje....

Nogsteeds com 1 dan ?
Goede vraag, wat gaf de originele software aan? Ik heb de MDPNA100 van Medion, dus kan ik je niet echt helpen.

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

ik heb 4 opties....
1 optie die is gelockt dus die kan zo i zo niet..
2 optie dat is de gps ontvanger van tomtom zelf... die heb ik dus niet
3 optie dat is de gps draadloos ontvanger die heb ik ook niet
4 optie dat is de gps ontvanger aan een draadje.... die kies ik dus...

en dan heb ik een com3 optie
com 1 optie
com 1 optie met nog wat text erachter
en een usb optie.

maja dan moet ik 1 van die kiezen en hij heeft nog steeds niks gevonden.... Neem aan dat je op deze maniere een sateliet moet vinden ?

• TD-er
installeer anders Visual GPS of WinFast Navigator.
Daarmee kun je heel snel zien of je data binnen krijgt en dus snel vaststellen welke poort je moet gebruiken.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

• dodo79
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:27

dodo79

witte dikke tonnie

Spotmatic schreef op donderdag 24 november 2005 @ 10:16:
tja, hierover hoor je nog steeds verschillende dingen.
Medion zelf zegt dat het WEL kan, ik heb het ze gevraagd per mail, en zij vertellen me dat het gewoon gaat.
Andere kant, op verschillende gebruikersforums zie je dat het bij de meeste mensen niet werkt.
Misschien omdat die mensen specifiek op zoek gaan naar een oplossing voor hun probleem en zie je ook alleen die topics/problemen.

Koenzie is eigenlijk de enigste in dit topic die een kaartje geprobeerd heeft, maar die heeft al problemen met SD kaarten en die wifi kaart kwam bij een dumpshop vandaan, dus goed mogelijk dat die kaart al gewoon verrot was.
Ofwel een uitsluitsel is er (nog) niet

omdat het kan!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

dodo79 schreef op donderdag 24 november 2005 @ 16:48:
[...]

tja, hierover hoor je nog steeds verschillende dingen.
Medion zelf zegt dat het WEL kan, ik heb het ze gevraagd per mail, en zij vertellen me dat het gewoon gaat.
Andere kant, op verschillende gebruikersforums zie je dat het bij de meeste mensen niet werkt.
Misschien omdat die mensen specifiek op zoek gaan naar een oplossing voor hun probleem en zie je ook alleen die topics/problemen.

Koenzie is eigenlijk de enigste in dit topic die een kaartje geprobeerd heeft, maar die heeft al problemen met SD kaarten en die wifi kaart kwam bij een dumpshop vandaan, dus goed mogelijk dat die kaart al gewoon verrot was.
Ofwel een uitsluitsel is er (nog) niet
Ik ben er nu achter dat de kaart niet verrot was, hij deed het wel in een Dell PDA.
En het lag aan mijn geheugen kaart, deze deed het in een andere PDA ook niet goed

• nilski
Koenzie schreef op donderdag 24 november 2005 @ 17:05:
[...]

Ik ben er nu achter dat de kaart niet verrot was, hij deed het wel in een Dell PDA.
En het lag aan mijn geheugen kaart, deze deed het in een andere PDA ook niet goed
Je had, neem ik aan, geen drivers geïnstalleerd?
Ik weet niet in hoeverre WM2003 PnP is maar ik kan me voorstellen dat de PDA pas mekkert over nieuwe hardware als de driver geïnstalleerd is.

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

Firecow schreef op donderdag 24 november 2005 @ 15:57:
Ik heb ook het appie apparaat en heb al een beetje rond zitten kijken, in de onderstaande link hebben ze het ook over de mdppc250 tomtom en instellingen dus misschien helpt het. Zelf heb ik nog geen tijd gehad om de navigatie te gebruiken maar vol verwachting klopt mijn hart om maar een beetje in de geest van deze tijd te blijven

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=54905

• Firecow

Firecow

worldofnature.nl

hmmm nu werkt hij wel !!! :) Tomtom is zo 10 x beter als dat programma van medion wat erop zat !
Ook omdat ik altijd al met tomtom heb gewerkt :) koe is blij Nu nog wat leuke programmajes en spelletjes enzo erop vinden... Iemand een paar leuke sites hiervoor ? :)

Verwijderd

Goede service van Medion!

Het tasje is netjes binnen de beloofde tijd van 10 werkdagen binnen! Top!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
Firecow schreef op donderdag 24 november 2005 @ 22:39:
hmmm nu werkt hij wel !!! :) Tomtom is zo 10 x beter als dat programma van medion wat erop zat !
Ook omdat ik altijd al met tomtom heb gewerkt :) koe is blij Nu nog wat leuke programmajes en spelletjes enzo erop vinden... Iemand een paar leuke sites hiervoor ? :)
http://n0p.averest-k.ru/?Welcome
http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=28287
http://www.pdagold.com/software/list.asp?p=1&c=2
http://www.snapfiles.com/pocketpc/

gebruik op eigen risico ;)

kan ik daarvoor in ruil een uitleg krijgen voor de installatie van tomtom??
Modbreak:Volgens mij wordt TomTom met een duidelijke handleiding geleverd. Blader die dus eens door.
Illegale software hoort hier niet thuis en we geven er al helemaal geen support voor.

[ Voor 22% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-11-2005 20:05 ]

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Als je tomtom installeert (illegaal of legaal) dan zet hij alles toch meteen op de goede plek...
je moet alleen ff dat progje voor je gpsinstellingen installen en draaien en dan werkt tomtom als een tierelier

[ Voor 16% gewijzigd door DeeD2k2 op 30-11-2005 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-12-2020
Ik had ook tomtom 5 geïnstalleerd op dat ding met flitspalen enzo erin.
Vorige week was ie echter flink gecrashed. niks deed het meer!
Alleen een hard reset, maar toen was ik wel alles kwijt.

Wie heeft dit ook gehad, dat het scherm stil blijft staan op een bepaald punt zeg maar?

Ik heb nu die medion navigator er maar weer opgezet, welke ik wel mooier vindt, maar niet functioneler (geen updates, geen flitspalen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
brotherlouie99 schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 11:28:
....

Ik heb nu die medion navigator er maar weer opgezet, welke ik wel mooier vindt, maar niet functioneler (geen updates, geen flitspalen)
Geen updates nee, wel flitspalen zie www.navifriends.com (op www.nilski.net/angelite heb ik wat aanwijzingen gezet speciefiek voor ons type)
Je moet er wel een klein beetje moeite voor doen maar dan is het wel 100% legaal en gratis.

(nog steeds geen tasje en de TMC ontvanger laat ook op zich wachten.. ik denk dat ik die maar afbestel :S)

[ Voor 33% gewijzigd door nilski op 25-11-2005 14:26 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brotherlouie99
  • Laatst online: 23-12-2020
nilski schreef op vrijdag 25 november 2005 @ 14:24:
[...]

Geen updates nee, wel flitspalen zie www.navifriends.com (op www.nilski.net/angelite heb ik wat aanwijzingen gezet speciefiek voor ons type)
Je moet er wel een klein beetje moeite voor doen maar dan is het wel 100% legaal en gratis.

(nog steeds geen tasje en de TMC ontvanger laat ook op zich wachten.. ik denk dat ik die maar afbestel :S)
Ja, je kan er misschien wel flitspalen opzetten, maar dat is zo'n een takkewerk en gedoe met programma's (ik ben er 2 uur mee bezig geweest en ik snap er nog geen hol en nee, ik ben geen leek op IT gebied).
Bij TomTom is dat gewoon veel beter geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dus de aanbieding van de Appie gehaald met de Medion MDPPC250. Vandaag aan de slag geweest om tomtom werkend te krijgen en eigelijk werkte het al meteen, alleen bij stilstand geen gps. Ik dus winfast gedraaid om dit te verbeteren. Echter hierna werkte tomtom niet meer. Na heel hard na denken en dingen proberen kwam ik er achter dat ik met winfast de baudrate van de gps-muis op 9600 had gezet, dit was namelijk de default setting in winfast. Nu heb ik tomtom de baudrate ook op 9600 gezet en het werkt als een tierelier, mijn vraag is nu alleen, kan het kwaad voor de gps-muis dat de baudrate op 9600 staat en moet ik dus alles weer terug veranderen naar 4800 baudrate?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 17:26:
Ik heb dus de aanbieding van de Appie gehaald met de Medion MDPPC250. Vandaag aan de slag geweest om tomtom werkend te krijgen en eigelijk werkte het al meteen, alleen bij stilstand geen gps. Ik dus winfast gedraaid om dit te verbeteren. Echter hierna werkte tomtom niet meer. Na heel hard na denken en dingen proberen kwam ik er achter dat ik met winfast de baudrate van de gps-muis op 9600 had gezet, dit was namelijk de default setting in winfast. Nu heb ik tomtom de baudrate ook op 9600 gezet en het werkt als een tierelier, mijn vraag is nu alleen, kan het kwaad voor de gps-muis dat de baudrate op 9600 staat en moet ik dus alles weer terug veranderen naar 4800 baudrate?
Eigenlijk is het zo dat hoe hoger de baudrate, des te lager is de latency waarmee je de coordinaten binnen krijgt en dus zal TomTom beter reageren met de aanwijzingen. Met name in de stad scheelt dat nogal en loopt TomTom dus een stuk minder achter op je werkelijke positie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

TD-er schreef op zaterdag 26 november 2005 @ 18:05:
[...]

Eigenlijk is het zo dat hoe hoger de baudrate, des te lager is de latency waarmee je de coordinaten binnen krijgt en dus zal TomTom beter reageren met de aanwijzingen. Met name in de stad scheelt dat nogal en loopt TomTom dus een stuk minder achter op je werkelijke positie.
Ik heb de GPS in de MDPNA100 van mijn vader ook op 9600 bps gezet terwijl die van mij op 4800 is blijven staan. Ik krijg de indruk dat de GPS van mijn vader een stuk sneller een fix krijgt bij het aanzetten en wegrijden. Overigens kan ik bevestigen dat o.a. TomTom en OzieExplorer perfect werken wanneer de GPS is ingesteld op 9600 bps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Spotmatic schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:28:
[...]

Ik heb de GPS in de MDPNA100 van mijn vader ook op 9600 bps gezet terwijl die van mij op 4800 is blijven staan. Ik krijg de indruk dat de GPS van mijn vader een stuk sneller een fix krijgt bij het aanzetten en wegrijden. Overigens kan ik bevestigen dat o.a. TomTom en OzieExplorer perfect werken wanneer de GPS is ingesteld op 9600 bps.
De snelheid waarmee je een fix krijgt is niet afhankelijk van de communicatiesnelheid. Dat soort dingen worden namelijk binnen de GPS-ontvanger geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:50
TD-er schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 09:31:
[...]

De snelheid waarmee je een fix krijgt is niet afhankelijk van de communicatiesnelheid. Dat soort dingen worden namelijk binnen de GPS-ontvanger geregeld.
Het is niet alleen van de GPS-ontvanger afhankelijk. Bij mijn vader duurt het met TT 5.1 vijf minuten voordat hij een fix heeft, met TT 5.0 binnen de minuut. Dus sja, het kan wel aan de software (= instellingen) liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je in TomTom de GPS instellingen aanpassen zonder de instellingen naar fabrieksinstellingen te resetten?

Zo ja, waar dan?

En ik neem aan dat je het via Winfast dus ook op 9600 moet zetten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tasje voor de pda vandaag ontvangen... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 16:47:
hier nog niets

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

Nog even een tip: laat je PNA niet aan de USB kabel hangen met de PC uit. Die van mij was na een halve dag helemaal leeg getrokken (geheugen ook leeg dus!)

Lekker...

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zpottr schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 18:36:
Nog even een tip: laat je PNA niet aan de USB kabel hangen met de PC uit. Die van mij was na een halve dag helemaal leeg getrokken (geheugen ook leeg dus!)

Lekker...
Sprite Backup kopen. Super programma, een uitvoerbaar backupje op je geheugenkaart maken en als je PDA leeg is kan je zo in 1x alles weer terugzetten. Binnen 5 minuten weer up and running, echt perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 07:18
Hier ook ! :)

Ff wat anders. Kan ik ook zonder die Visual GPS of Winfast Navigator de baudrate van de GPS receiver aanpassen. Ik wordt niet helemaal wijs van de bovenstaande software namelijk.

[ Voor 34% gewijzigd door tiguan op 29-11-2005 20:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Ik ook, en zoals gevraagd twee exemplaren (want ik had er twee gekocht) _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zpottr
  • Niet online

Zpottr

Henk

MarcoC schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 19:17:
Sprite Backup kopen. Super programma, een uitvoerbaar backupje op je geheugenkaart maken en als je PDA leeg is kan je zo in 1x alles weer terugzetten. Binnen 5 minuten weer up and running, echt perfect.
Tuurlijk, er zijn moie workarounds voor te verzinnen, maar dit zou eigenlijk niet moeten gebeuren :)
Maar bedankt voor de tip! Al vind ik backuppen via ActiveSync ook een prima optie als ik daarmee 30US uitspaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Zpottr op 29-11-2005 21:55 ]

Zoef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
Zpottr schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 21:54:
[...]

Tuurlijk, er zijn moie workarounds voor te verzinnen, maar dit zou eigenlijk niet moeten gebeuren :)
Maar bedankt voor de tip! Al vind ik backuppen via ActiveSync ook een prima optie als ik daarmee 30US uitspaar.
Via ActiveSync werkt niet zo mooi, klein en snel als via Sprite. En sja, het is wel prijzig. Gelukkig zat het er al bij bij mijn iPAQ. C'est vraiment super :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

MarcoC schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:32:
[...]

Via ActiveSync werkt niet zo mooi, klein en snel als via Sprite. En sja, het is wel prijzig. Gelukkig zat het er al bij bij mijn iPAQ. C'est vraiment super :+.
Wat is er mis met de standaard backup software die op de NPA zit? Daarmee kun je toch ook een volledige backup naar je geheugenkaartje maken of zie ik nu iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:46:
[...]

Wat is er mis met de standaard backup software die op de NPA zit? Daarmee kun je toch ook een volledige backup naar je geheugenkaartje maken of zie ik nu iets over het hoofd?
Is ook niets mis mee en het mooiste nog is dat die software er ook nog op staat wanneer je geheugen van je PDA dus leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
@Zpottr: Gelukkig geeft mijn PC USB-poort nog gewoon 5V als hij uit staat (maar nog wel spanning op de stekker). FF checken of het groene lampje brand/knippert kan een hoop ellende besparen :).

@p500mmx: Gekgenoeg had ik die optie nog niet geprobeerd. Nu wel. Gaat razendsnel, vergeleken met Activestink (sorry, flauwe woordspeling). Activesync kost mij ongeveer een kwartier (? blijf er nooit bij) en BU op card gaat binnen een minuut??? Vraag me toch af, of dit wel een vergelijkbare BU is?
Activesync doet wel wat het moet doen, als BackUp iig, dat heb ik getest. Iemand al "alles" teruggezet met BackupRestore van de SDcard?

Ik maak overigens ook regelmatig backups van mijn SD-card. Je weet maar nooit.
Ontdekte ik vandaag, dat ik meer dan 200 MB miste op mijn SD (1 MB). Nooit gebruikt, maar ook na defrag en herstel via de cardreader op de PC niet beschikbaar :(. Sukkel die ik ben, heb ik die card "gewoon" geladen met de Medion-software, zonder ooit een format te doen. Die format ("gewoon" FAT, geen FAT32!) toch maar eens gedaan. Scheelt toch 210 MB nu, dus er kan weer wat mp3 bij. Misschien ben ik niet de enige sukkel hier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Ik heb mij tasje ook binnen :) En heb aan den lijven meegemaakt dat een backup op SD wel erg handig is (systeem uitgeleend aan pa, hij had hem een dag en nacht aan laten staan en dat hield de accu niet vol...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Verwijderd schreef op dinsdag 29 november 2005 @ 22:46:
[...]

gelijk even getest.... :(
tomtom werkt niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Vreemd... hier na het installeren en maken van instellingen op de NPA een backup naar het kaartje gedaan (waar ook TomTom op zit). Na een harde rest alles terug gezet en alle instellingen meteen zoals ik ze wil. Werkt goed dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Nog gekker....
Hij vind het kaartje niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

driel24 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 10:13:
Nog gekker....
Hij vind het kaartje niet meer.
kaart niet meer lezen is bij mij stap 1 ... harde reset is dan onvermijdelijke stap 2...

leest hij 1 specifiek kaartje niet meer of geen enkel kaartje meer.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 09-08 13:12
Als ik 1 keertje kortdurend het kaartje aantoets (tijdens het navigeren) ga je naar instelling/navigeren stoppen/kaart etc.

Als je langdurig het beeldscherm aantikt (dit hoort zo) dan krijg je een overzicht van plaatsen in de buurt van de plek die je aantikt, echter bij mij werkt 1 keer lang aantikken net als 1 keer kort aantoetsen, wie weet er een oplossing, want hierdoor kan ik dus niet de plaatsen in de omgeving opvragen :'(

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

driel24 schreef op woensdag 30 november 2005 @ 09:48:
[...]

gelijk even getest.... :(
tomtom werkt niet meer.
Dan heb je blijkbaar geen volledige backup gemaakt?
Via het originele backup_programma is alles volledig werkend weer terug te zetten.
Ik heb er helaas al diverse keren gebruik van moeten maken maar 2 minuten na een harde reset draait de handel weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
De backup nog twee keer geprobeerd. Ook met het vinkje "after cold reset" uit geprobeerd.
werkt niet goed.
maar ja, dan maar geen backup....

---

Ik heb inmiddels een 1 gb kaartje gekocht.
Nu passen de Duitsland/Oostenrijk plus mappen erop.
Wat mij wel opviel, die duistland kaart verplaatst bijna realtime.
De benelux plusmap verspringt per seconde. Niet storend, maar
met een interval van 0.1 seconde is wel veel mooier.
POI's uit heeft geen effect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
driel24 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:06:
De backup nog twee keer geprobeerd. Ook met het vinkje "after cold reset" uit geprobeerd.
werkt niet goed.
Weet je zeker dat je backup geprobeerd hebt? Een backup "after cold reset" lijkt me weinig zinvol, dan is alles al weg. Ik denk dat je de restore functie hebt geprobeerd, zonder een bestaande backup?
driel24 schreef op donderdag 01 december 2005 @ 00:06:
Ik heb inmiddels een 1 gb kaartje gekocht.
Nu passen de Duitsland/Oostenrijk plus mappen erop.
Wat mij wel opviel, die duistland kaart verplaatst bijna realtime.
De benelux plusmap verspringt per seconde. Niet storend, maar
met een interval van 0.1 seconde is wel veel mooier.
POI's uit heeft geen effect.
Staat de Benelux op datzelfde SDkaartje? Zo niet, dan zou het aan de snelheid van de kaart kunnen liggen. In dat geval ben ik heel benieuwd naar het merk en type kaart :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik heb inderdaad een backup gemaakt.
daarna twee keer met het vinkje en een keer zonder vinkje gerestored.
Heb ik inderdaad niet zo duidelijk beschreven.

Het is een kingston kaartje. (de goedkope.)
Ik ben inmiddels wel iets verder.
De duitsland map had ik nog geen np's in gezet.

Ik heb nu NP's uitgezet, maar wel de melding bij np aangezet.
Nu gaat het veel beter. en ik zie de flitspalen gewoon ;)

[ Voor 7% gewijzigd door driel24 op 02-12-2005 03:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
iemand een idee welke batterij er in zit?? ik zoek namelijk een extra batterij maar niemand kent dit type wat er in zit.........misschien iemand een vergelijkbare pda op het oog waar dezelfde batterij in zit??

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

marco_sire schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 09:02:
iemand een idee welke batterij er in zit?? ik zoek namelijk een extra batterij maar niemand kent dit type wat er in zit.........misschien iemand een vergelijkbare pda op het oog waar dezelfde batterij in zit??
Op www.medionshop.nl kun je gewoon een nieuwe accu voor je MDPNA100 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Spotmatic schreef op vrijdag 02 december 2005 @ 12:05:
[...]

Op www.medionshop.nl kun je gewoon een nieuwe accu voor je MDPNA100 bestellen.
snap ik, maar ik wil een imitatie kopen en moet dus een type of iets dergelijks weten.

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Berichtje gekregen van Picco, waar ik de TMC adaptor heb besteld, nadat ik had geklaagd over de lange levertijd:

" Ik zou er ook graag verandering in willen zien, echter zijn wij afhankelijk van distributeurs en fabrikanten. Dit is een nieuw product welke u waarschijnlijk op dit moment nergens zult kunnen krijgen. Deze week krijg ik de kabel in ieder geval niet meer binnen en ik hoop dat ik de kabel volgende week donderdag binnen krijg. Ik zal u hiervan op de hoogte houden
Met vriendelijke groet,
Dirk van der Bijl"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik had de GPS-ontvanger een klein weekje niet meer gebruikt (dus die losse ontvanger, die ook bij het AH-model geleverd is) en vandaag merkte ik dat ik geen satelliet informatie meer kon verkrijgen.
TomTom werkte wel gewoon, maar dus niet dat ik kon achterhalen hoe sterk de satellieten binnen kwamen.

Even met WinFast Navigator weer gespeeld en toen werkte dat wel weer. Maar kennelijk slaat 'ie dus niet in een soort rommetje die instellingen op.

Is er een mogelijkheid om bijvoorbeeld in Tomtom, of gewoon los een soort van init-string naar de compoort te sturen, volledig automatisch? (bijv bij het booten)
Ik kan denk ik wel achterhalen welke data WinFast naar de GPS stuurt, dus dat hoeft niet een probleem te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-07 18:19
blaatpaal schreef op dinsdag 22 november 2005 @ 19:05:
[...]

ik heb contact gehad met medion, hierin aangegeven wat het probleem was, ( dit was bekend bij hun) ik kan hem opsturen, en dan maken ze hem.

ik hou jullie op de hoogte

(8>
Apparaat maandag terug gekregen, volgens medion was de kabel stuk, zelf weer aangesloten aan de computer met de nieuwe bijleverde kabel. kon nog steeds niet syncen

medion opgebeld en nogmaals verstuurd...

*zucht*
45 min aan de telefoon gehangen

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Ik heb de mijne afbesteld. Zat me sowiezo af te vragen of het nou wel zo'n geweldige investering is.. :/
Verwijderd schreef op zaterdag 03 december 2005 @ 12:21:
Berichtje gekregen van Picco, waar ik de TMC adaptor heb besteld, nadat ik had geklaagd over de lange levertijd:

" Ik zou er ook graag verandering in willen zien...

Met vriendelijke groet,
Dirk van der Bijl"
Soms vind ik Navigon wel raar doen, links zeggen terwijl er rechts bedoeld wordt enzo. Hebben meer mensen hier last van?

[ Voor 60% gewijzigd door nilski op 09-12-2005 19:52 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@nilski: Ik heb ook de indruk dat de ingebouwde juffrouw wat in de war raakt als je van haar route afwijkt. Er wordt dan uiteraard een nieuwe route berekend, maar het lijkt wel of er een soort buffer voor de audio is.
Verder heeft ze me ook eens midden op een snelweg de derde afslag van de (nietbestaande) rotonde willen laten nemen, maar meestal weet ze de weg een stuk beter dan mijn vrouw :) .

Iets totaal anders: De accu van mijn PNA100 is al 2 keer helemaal leeggelopen ( 0% c.q. 5% ). Dit op een herinnering in de agenda. Blijkbaar hoor ik dat slecht, als ie in zijn hoesje zit, en blijft het ding, hoewel eerst "uit", gewoon aan staan erna? Ik weet wel, dat je hem automatisch kan laten afsluiten na x minuten ongebruikt op batterij, maar dan gaat hij ook uit als je aan het wandelen bent enzo. Dan maar geen herinneringen meer voor mij, vrees ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Toff schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:59:
Iets totaal anders: De accu van mijn PNA100 is al 2 keer helemaal leeggelopen ( 0% c.q. 5% ). Dit op een herinnering in de agenda. Blijkbaar hoor ik dat slecht, als ie in zijn hoesje zit, en blijft het ding, hoewel eerst "uit", gewoon aan staan erna? Ik weet wel, dat je hem automatisch kan laten afsluiten na x minuten ongebruikt op batterij, maar dan gaat hij ook uit als je aan het wandelen bent enzo. Dan maar geen herinneringen meer voor mij, vrees ik.
simpel toch?
Bij settings, system, power control, advanced "On battery power" het vinkje aan zetten bij "Turn off device if not used for" [3 minutes]
Als ik in de auto zit heb ik de adapter altijd aangesloten dus het vinkje "On external power" staat uit.
Zodoende gaat juffrouw niet slapen als we auto aan het rijden zijn ;)

[ Voor 4% gewijzigd door nilski op 10-12-2005 08:19 ]

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Toff schreef op vrijdag 09 december 2005 @ 22:59:
Ik weet wel, dat je hem automatisch kan laten afsluiten na x minuten ongebruikt op batterij, maar dan gaat hij ook uit als je aan het wandelen bent enzo. Dan maar geen herinneringen meer voor mij, vrees ik.
Welk stukje hiervan is niet duidelijk genoeg? Ik wil gewoon dat het ding aan blijft om mp3's te luisteren enzo of om te navigeren onder het lopen. Simpel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nilski
Toff schreef op zondag 11 december 2005 @ 03:58:
[...]

Welk stukje hiervan is niet duidelijk genoeg? Ik wil gewoon dat het ding aan blijft om mp3's te luisteren enzo of om te navigeren onder het lopen. Simpel ;)
Ik snap 'm. Je kunt tijdens mp3 luisteren of wandelingen het vinkje weghalen en daarna weer aan zetten. Is dat niet overkomelijk?
Anders moet je idd kiezen om reminders niet te gebruiken. Voor mij is dit geen optie omdat ik sync met Outlook en in Outlook wel prijs stel op reminders..

WAZUUUUUUUP!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-08 10:46
Ik had de vraag al eens gesteld maar nog geen reactie op gehad.. nu kan het zijn dat onderstaand probleem bij niemand aanwezig is of de vraag is niet opgevallen... vandaar dat ik hem nog eens stel:

Ik heb met de PNA100 (die van scapino) een probleem met de audio binnen TOMTOM 5.2
Heel soms valt de audio midden in een aanwijzing weg. het resultaat "Ga aan het einde van de afr........... af. "

Ook bij voorgaande versies van tomtom (5.1 / 5.0)kwam dit voor..

Het vreemde vind ik dat de medion exact dezelfde specs heeft als de Mio 168 van mitec... beiden heb ik in bezit... de mio is veel sneller in het berekenen van routes dan de medion... Weet iemand hoe dit komt... dezelfde :Proc.. hetzelfde geheugen. etc etc....

Wie helpt?????

[ Voor 3% gewijzigd door Smarty77 op 13-12-2005 16:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Ik kan me voorstellen dat ze bij die Medion wat dingen gedaan hebben om de kosten te besparen.
Het kan zijn dat die Medion bijvoorbeeld langzamer geheugen heeft, of minder brede bus naar het geheugen zodat de print goedkoper kan worden.
Verder kan het zijn dat de firmware van de Medion wat settings iets anders zet, waardoor de CPU mogelijk iets langzamer draait.
Heel mischien gebruiken ze ook wel een audio-chipje die wat meer processorkracht vraagt, dan bij de Mio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
hmmmm.. tja dat zou kunnen!

Maar ben ik dan de enige die er problemen mee heeft... of gebruikt niemand anders tomtom?
Ben er erg benieuwd naar.... want als ik de enige ben dan zou het misschien een deffect zijn?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
@Smarty77:
Leuk hoor, al die probeersels met TT X.XX, maar zoals ik eerder heb aangegeven, onze PDA komt standaard met een aangepaste (Medion) Navigator.
Als jij zonodig met de laatste nieuwe TT wil klooien vind ik dat best, maar kom dan a.j.b. niet hier klagen dat je problemen hebt. Als je TT legaal hebt aangeschaft, ga je daar (bij TT) maar klagen en anders heb je hier geen recht van spreken.
Ik kan me domweg niet voorstellen, dat je een PDA koopt -incl een redelijkwerkend navigatieprogramma-, voor € 184,50, en vervolgens voor een soortgelijk bedrag een navigatieprogramma (TT), waarvan je niet weet of het werkt bijkoopt.
Ik vind nog steeds dat ik voor het aanschafbedrag een heel erg leuke PDA -met navigatie- heb gekocht en ik laat me door jou dat plezier niet afnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Toff schreef op woensdag 14 december 2005 @ 01:24:
@Smarty77:
Leuk hoor, al die probeersels met TT X.XX, maar zoals ik eerder heb aangegeven, onze PDA komt standaard met een aangepaste (Medion) Navigator.
Als jij zonodig met de laatste nieuwe TT wil klooien vind ik dat best, maar kom dan a.j.b. niet hier klagen dat je problemen hebt. Als je TT legaal hebt aangeschaft, ga je daar (bij TT) maar klagen en anders heb je hier geen recht van spreken.
Ik kan me domweg niet voorstellen, dat je een PDA koopt -incl een redelijkwerkend navigatieprogramma-, voor € 184,50, en vervolgens voor een soortgelijk bedrag een navigatieprogramma (TT), waarvan je niet weet of het werkt bijkoopt.
Ik vind nog steeds dat ik voor het aanschafbedrag een heel erg leuke PDA -met navigatie- heb gekocht en ik laat me door jou dat plezier niet afnemen.
Minder Toff....

Stel je niet zo aan! Stel nu dat meneer een unit met legale versie van TT5.xx heeft.. en deze wil laten draaien op de Medion. Waar moet hij anders heen met vragen??

wat voor tweaker ben je dan als je pogingen gaat dwarsbomen om het maximale uit een stuk hardware te halen?

(overigens eens met opmerking dat unit fantastisch werkt voor dat geld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koenzie

Koenzie

Never leave, just go

Inderdaad Zerveza.

Maaaarrr, misschien is de PNA100 wel te tweaken zodat deze sneller gaat draaien, ik zal daar vanavond eens naar gaan kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Toff schreef op woensdag 14 december 2005 @ 01:24:
@Smarty77:

gekocht en ik laat me door jou dat plezier niet afnemen.
Ik moest ff slikken toen ik jouw "reactie" las... Ik weet niet wat ik er van moet zeggen... Weet je wat ik doe ik zeg er helemaal niks van... iedereen die jouw reactie leest weet genoeg over wie en hoe (oud) je bent _/-\o_ :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Koenzie schreef op woensdag 14 december 2005 @ 09:55:
Inderdaad Zerveza.

Maaaarrr, misschien is de PNA100 wel te tweaken zodat deze sneller gaat draaien, ik zal daar vanavond eens naar gaan kijken
Dit bedoel ik dus.... de echte tweaker reageert!
Iets wat een goede koop is en dat goed presteert... kan altijd beter... ;)

Ben benieuwd of we die medion sneller kunnen laten lopen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Nu online

Spotmatic

Ken sent me

Smarty77 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:49:
[...]

Dit bedoel ik dus.... de echte tweaker reageert!
Iets wat een goede koop is en dat goed presteert... kan altijd beter... ;)

Ben benieuwd of we die medion sneller kunnen laten lopen!
Even een aandachtspunt: je kunt wel twee verschillende PDA's met elkaar gaan vergelijken (ervan uitgaand dat de hardware grotendeels het zelfde is), maar staan de TT kaarten ook op exact hetzelfde SD geheugenkaartje (want de routeberekening geschiedt vanaf de kaarten)? Zoniet, dan kunnen de snelheidsverschillen verklaard worden door de verschillende kaartsnelheden. Ik weet uit ervaring dat de standaard meegeleverde 256MB MMC kaart van Medion stukken trager is dan mijn 1GB Lexar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Dit had ik ook al in mijn achterhoofd zitten zal het zodadelijk even testen...
Bedankt voor de tip!

• Toff

Toff

FP ProMod
Smarty77 schreef op woensdag 14 december 2005 @ 10:41:
[...]
Ik moest ff slikken toen ik jouw "reactie" las...
Hey Smarty77, als je TT legaal hebt (maar dat heb ik nergens gelezen en ik gaf al aan dat -en waarom- ik dat niet waarschijnlijk acht), neem ik mijn woorden nederig terug.
Mijn reactie was wat pissig. Misschien was ik wat geprikkeld door je manier van vragen: "Ik had de vraag al eens gesteld maar nog geen reactie op gehad.. ". Het was verder toch al een kl*tedag voor me OK?
Wat wie ik ben of mijn leeftijd hiermee van doen heeft, begrijp ik niet zo goed. Nofi, maar je kan hiervan geen idee hebben, dus hou dat er maar verder buiten svp?

Natuurlijk ben ik ook benieuwd of we die PNA100 beter kunnen maken. Of sneller draaien ook beter zou zijn, is voor mij nog maar de vraag. Vooral met GPS aan, vind ik hem nu al niet echt zuinig met de accu omgaan. Hoewel ik niet echt bekend sta als een slome chauffeur, draait de Medion Navigator op "personenauto normaal" bij mij prima. Ik heb nog nooit een afslag gemist iig, en als de audio dan al eens achterloopt bij een herberekende route, wijzen de pijlen wel de juiste route aan. De overige PDA-functies zijn mij ook snel zat.
Opstarten van de navigatie en het verkrijgen van een fix zou wat sneller mogen, maar zelfs 2x zo snel -wat niet haalbaar lijkt- zou niet echt veel schelen. denk ik.

Verder heb ik bij Conrad een lederen tasje -met riemclip- besteld, waarvan ik hoop dat mijn PDA100 erin gaat passen. Voor wie de gok wil nemen: bestelnummer 772597 - 89 € 19,95. Tot en met 17 dec. geen verzendkosten, vanaf € 20,= daar. Update 18-12-05: De actie is voor bestellingen via internet verlengd t/m 19 december 2005. Suggestie: schrijf je in op de nieuwsbrief en krijg € 5 korting en/of koop iets voor > € 0,05 erbij, bijv,. een reedcontact voor € 0,29, bestelnummer 436186-89, als je niks van je gading kan vinden. Zelf bestelde ik er een cd-adapter-cassette (best.nr. 323268-89) bij om zonodig het geluid van de PNA100 te kunnen versterken en eventeel een mp3player op mijn wat-antieke-maar-merkgebonden-autoradio-met-cassettespeler-en-CD-wisselaar aan te kunnen sluiten. Disclaimer: Toff kocht al via snailmail bij Conrad toen het nog "de Windmolen" heette, maar heeft GEEN commerciële of andere belangen bij deze onderneming.

[ Voor 4% gewijzigd door Toff op 18-12-2005 00:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog steeds geen TMC-adapter van Picco. Heb de hoop maar opgegeven en eentje besteld in Duitsland. (voor geinterreseerden: http://faster.online-reseller.de)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Toff schreef op donderdag 15 december 2005 @ 00:27:
[...]

Hey Smarty77, als je TT legaal hebt (maar dat heb ik nergens gelezen en ik gaf al aan dat -en waarom- ik dat niet waarschijnlijk acht), neem ik mijn woorden nederig terug.
Mijn reactie was wat pissig. Misschien was ik wat geprikkeld door je manier van vragen: "Ik had de vraag al eens gesteld maar nog geen reactie op gehad.. ". Het was verder toch al een kl*tedag voor me OK?
Wat wie ik ben of mijn leeftijd hiermee van doen heeft, begrijp ik niet zo goed. Nofi, maar je kan hiervan geen idee hebben, dus hou dat er maar verder buiten svp?
[/i]
Mijn laatste reactie over dit off topic geneuzel.
De manier van vragen... ik had ook bounce kunnen roepen en dan mijn vraag nog een keer kunnen herhalen... dat was pas cru geweest! Vandaar het in normaal nederlands het uitleggen waarom ik de vraag herhaal! Anders had je wel weer geroepen dat de vraag al gesteld was en dat ik het toppic moet doorlezen!

Verder jouw reactie past niet echt bij een normaal persoon van boven de 18.... Maar idd het had er niks mee te maken, deze woorden neem ik nederig terug :+ !

Of mijn tomtom legaal is of niet... maakt dat wat uit voor de performance, het lijkt me niet... Dus hou dat er maar verder buiten! :+

En het gaat in dit toppic over de Medion PNA 100 van de Scapino... en volgens mij is het geheel legitiem om het over allerlei NAV programma's i.c.m. de Medion PNA 100 te hebben. Dat er toevallig Medion nav software bijzit , ja en??

Mochten er toch teveel mensen zijn die hier een bezwaar tegen hebben dan hoor ik dit graag, en open ik wel een nieuw draadje! :?

:X TOFF bedankt dat je het tweakers gevoel ondersteund en support! :X |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Laatst online: 10:36
Sorry voor de n00bisheid, maar ik zie ff door de bomen het bos niet meer:
Ik ben op zoek naar wat extra geheugenkaartjes, met twee doelen: eentje om tomtom op te zetten en misschien 2 of 3 kaartjes om wat korte filmpjes/vlogs/vodcasts op te zetten om onderweg (in het ov dan ;) ) te kijken: Ik begreep hier al dat het voor tomtom wel handig kan zijn om een wat sneller type te gebruiken; in de pricewatch zag ik bijv. Multimedia Card Plus 512MB (Kingston): valt dit al onder de snellere types of is SD sowieso sneller?
En heb ik voor filmpjes (met beperkt aantal beeldpunten natuurlijk) ook een snellere kaart nodig of kan ik ook met langzamere toe? Ik heb geen idee van hoe de snelheden van dit soort kaartjes zich tot elkaar verhouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KloyenZ
  • Laatst online: 08:41
Hallo,

heeft er iemand uit Belgie al een tasje bij GSC kunnen bemachtigen ? Want mij lukt het anders niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi forumleden,

Ik heb bij Medion een losse gps antenne aangeschaft voor de Medion MDPNA100.
De PDa ontvangt echter geen signaal van deze externe antenne.De test was simpel. Op een plek waar de ingebouwde gps ontvanger een goed signaal heeft is de externe antenne neergelegd. De PDA is aangezet met de externe aangesloten. Daarna met de PDA op een plek gaan staan waar deze geen satelliet signaal kon ontvangen. Zoals eerder gezegd dan geen signaal meer.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of een oplossing voor.

Groeten,
Jacques

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 09:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je de settings wel aangepast?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 19-12-2005 07:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke zouden dan aangepast moeten worden??

Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:05:

Jacques
die van de navigatie software.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 00:05:

Jacques
Ergens bij de instellingen van de GPS binnen je NAV software moet je waarschijnlijk de poort aanpassen ofzo van je gps unit!? denk ik! :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er verandert niets aan de GPS ontvanger. Dat blijft gewoon dezelfde geïntegreerde, dus er moet niets aan poorten of soort GPS ontvanger aangepast worden. De antenne fungeert alleen als verlengstuk van de GPS ontvanger.

Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Navigon moet je de settings van de GPS naar externe GPS-ontvanger zetten, omdat je -jawel- een externe GPS-antenne wilt gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 18 december 2005 @ 17:50:
Hoi forumleden,

Ik heb bij Medion een losse gps antenne aangeschaft voor de Medion MDPNA100.
De PDa ontvangt echter geen signaal van deze externe antenne.De test was simpel. Op een plek waar de ingebouwde gps ontvanger een goed signaal heeft is de externe antenne neergelegd. De PDA is aangezet met de externe aangesloten. Daarna met de PDA op een plek gaan staan waar deze geen satelliet signaal kon ontvangen. Zoals eerder gezegd dan geen signaal meer.
Heeft iemand hier ook ervaring mee of een oplossing voor.

Groeten,
Jacques
Bovenstaand probleem is opgelost. De connector van de losse antenne ging niet ver genoeg in de PDA door een kleine verdikking in het rubber rond de connector. Even een schuurpapiertje erover en de connentor klikte vast.
Dus geen aanpassingen van instellingen.

Jacques

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Mijn bestelde (zie boven) tasje is binnen:
Afbeeldingslocatie: http://www.hama.de/bilder/00033/abb/00033008abb.jpg
Dit is hem (bijna): link
Bijna, omdat de overslag asymetisch is weggesneden. Aan de rechterkant is ongeveer 1,5 cm minder "klep" dan links. Hierdoor past de antenne precies naast de klep, als ik de PNA100 met zijn gezicht naar achter in het tasje stop. Nu maar hopen dat de broekclip (metaal, met leer bekleed en niet afneembaar) niet in het display gaat drukken.
Andersom, dus met de display naar buiten, past ook wel, maar dan ontstaat een serieuze plooi in de klep en trekt het tasje wat scheef. Aan de rechterkant, kan je dan een balpen in de tas doen. Niet mooi dus.

Ik ben blij met de tas, zoals die nu is. Ik had erop gerekend, dat ik een stuk van de klep zou moeten wegsnijden voor de antenne, maar nu dat niet nodig lijkt, des te mooier. Het is een mooie kwaliteit leder (de lucht alleen al maakt me blij) en het geheel draagt prima aan de riem. Een aanrader dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb eindelijk mijn baudrate op 9600 gezet via winfast en daarna in TomTom.

Ik krijg nu veel sneller een FIX.

Dus wie weet kunnen jullie dit ook eens proberen!!!

ps. Fijne Feestdagen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit net iets te bedenken.

Blijft WM2003 altijd wat er ook gebeurt in het geheugen van de pda.

Dus is het altijd mogelijk, hoe verneukt het systeem ook is, via een harde reset WM2003 in originele toestand terug te krijgen?

Ik vraag mij dit af omdat we wel een product key en een companion cd hebben gekregen, maar geen installatie cd voor WM2003

Verder ben ik benieuwd waarvoor de flashdisk van 5mb is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Yep, het OS is ingebakken en gaat nooit verloren. Helaas betekent dit ook, dat je eraan vast zit en dus nooit kan experimenteren met 2003SE of WM5, om over de rest maar te zwijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-09 23:03
Toff schreef op maandag 26 december 2005 @ 22:58:
Yep, het OS is ingebakken en gaat nooit verloren. Helaas betekent dit ook, dat je eraan vast zit en dus nooit kan experimenteren met 2003SE of WM5, om over de rest maar te zwijgen.
HP en Dell bijvoorbeeld bieden wel OS rom upgrades aan, al dan niet tegen betaling. Maar dat hoef je van Medion niet te verwachten, en zeker niet als het een model betreft die gewoon gedumpt is.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Pagina: 1 ... 9 ... 11 Laatste