Medion navigatie-systeem bij de scapino 185 euro

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 16.082 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 56606

Dag jongens en meisjes,

heeft iemand van jullie een externe GPS-antenne voor de MDPNA100 gekocht? Zo ja, wat voor stekker zit daar aan? Ik heb via eBay een externe antenne gekocht, met een MC-stekker, omdat die op de MDPNA100 zou horen, maar de stekker is te dik voor het gat in de behuizing! :|
Nu kan ik natuurlijk dat gat wel wat groter maken, aangezien het maar plastic is, maar dat lijkt me een beetje zonde als dan achteraf blijkt dat de stekker nog niet past... En misschien blijft het afsluitdopje dan ook niet meer zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130832

Ik heb um zelf niet maar hier een plaatje van de Medionshop dat wel enig idee geeft.

Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.de/P23ShopImagesDE//44/440F2FCBFE472077E10000000A00005A.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

Anoniem: 56606 schreef op zaterdag 29 april 2006 @ 15:02:
Dag jongens en meisjes,

heeft iemand van jullie een externe GPS-antenne voor de MDPNA100 gekocht? Zo ja, wat voor stekker zit daar aan? Ik heb via eBay een externe antenne gekocht, met een MC-stekker, omdat die op de MDPNA100 zou horen, maar de stekker is te dik voor het gat in de behuizing! :|
Nu kan ik natuurlijk dat gat wel wat groter maken, aangezien het maar plastic is, maar dat lijkt me een beetje zonde als dan achteraf blijkt dat de stekker nog niet past... En misschien blijft het afsluitdopje dan ook niet meer zitten.
als je er 1 moet hebben moet je even mailen.
Ik heb er hier 1 liggen van de medion, maar na 1 keer gebruiken besloot m'n vader dat hij het makkelijker vond hem gewoon wat hoger op het raam te plakken (waar de gps wel goed werkt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Helaas gisteren mijn pna100'tje overleden:

Afbeeldingslocatie: http://www.computer-tuning.nl/images/pna100.JPG

Is te diep in dashbordkastje gelegd...kastje dicht... krak.
Wel een verzekeringsgeval dit gelukkig, maar jammer dat er nogsteeds geen pda/gps combinatie voor het dit geld te krijgen is. Ik denk dat ik nu maar voor de mio168 ga.

(of is de dagwaarde van zoiets onafhankelijk van de aankoopsprijs?)

[ Voor 11% gewijzigd door Tutti-frutti op 09-05-2006 17:13 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tutti-frutti schreef op dinsdag 09 mei 2006 @ 17:12:

[afbeelding]

Wel een verzekeringsgeval dit gelukkig, maar jammer dat er nogsteeds geen pda/gps combinatie voor het dit geld te krijgen is. Ik denk dat ik nu maar voor de mio168 ga.

Ben je daar voor verzekerd? Onder welke verzekering valt dat dan?

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Marzman schreef op donderdag 11 mei 2006 @ 13:00:
[...]

Ben je daar voor verzekerd? Onder welke verzekering valt dat dan?
Degene die hem per ongeluk kapot heeft gemaakt doet beroep op zijn wa verzekering :)

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 30-05 16:00

[afbeelding]

zou ik zelf niet doen (die 168) want die is niet heel stevig ofzo (heb hem zelf ook, stekkerverbinding is half afgebroken en dat gebeurt heel vaak).. Zou dan liever iets meer geld uitgeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 22:10
Ik wil voor deze pda een 2 Gb sd kaartje gebruiken... heeft iemand dit al eens getest?
Op internet kan ik het niet vinden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 14:46

TdV

Ik heb een 2Gb trancend 150x speed SD kaartje in gebruik; werkt prima.

[ Voor 5% gewijzigd door TdV op 22-05-2006 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
TdV schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:14:
_/-\o_ _/-\o_

En laat ik die nou net op het oog hebben!!!
Thanks! :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127999

Hey Tutti,

Ik ben mn synchro kabel kwijt van mijn PNA100, aangezien de jouwe stuk is zou ik graag wat onderdelen van je overkopen.

Wat zeg je ervan om je synchro kabel en je accu te verkopen?

mvg Maurice Boonman
email: mboonman@{remove}hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tutti-frutti
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

Anoniem: 127999 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 11:34:
[...]

Hey Tutti,

Ik ben mn synchro kabel kwijt van mijn PNA100, aangezien de jouwe stuk is zou ik graag wat onderdelen van je overkopen.

Wat zeg je ervan om je synchro kabel en je accu te verkopen?

mvg Maurice Boonman
email: mboonman@{remove}hotmail.com
Prima. Ik heb je toegevoegd op msn.

4015Wp west (Dordrecht)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
TdV schreef op maandag 22 mei 2006 @ 12:14:
Nou das lekker dan...

2 Gb trancend kaartje gekocht... in die medion gepropt!!!
Idd werkt als een tierelier!!!

Tot 980 Mb en daarna is het over... Oftewel compatible tot 1Gb en daarna is het over!

Of doe ik iets verkeerd... (is er misschien nieuwe firmware?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 14:46

TdV

Smarty77 schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 13:53:
[...]

Nou das lekker dan...

2 Gb trancend kaartje gekocht... in die medion gepropt!!!
Idd werkt als een tierelier!!!

Tot 980 Mb en daarna is het over... Oftewel compatible tot 1Gb en daarna is het over!

Of doe ik iets verkeerd... (is er misschien nieuwe firmware?)
Ik heb hem gewoon in gebruik; de pda herkent hem ook als 2gb kaartje; ziet hij dat bij jou ook? Volgens mij heb ik hem wel gevuld met de card reader; misschien dat je dat proberen kan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
TdV schreef op vrijdag 02 juni 2006 @ 14:20:
[...]

Ik heb hem gewoon in gebruik; de pda herkent hem ook als 2gb kaartje; ziet hij dat bij jou ook? Volgens mij heb ik hem wel gevuld met de card reader; misschien dat je dat proberen kan?
Ik heb bijv een mio map of tomtom map van 1,3 Gb met cardreader gekopieerd... Dit gaat goed maar dan worden de bestandjes niet gelezen! Ik heb het getest doormiddel van 975 Mb via de cardreader en daarna 10 Mb via de activesync kabel... zo kwam ik erachter dat ie precies tot 1Gb vult en dan krijg je een sector not found error...

Alles beneden de 1 Gb gaat goed! Hij geeft wel aan dat het een 2 Gb kaartje is en geeft ook de hoeveelheid vrije ruimte aan tot 2 Gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

iemand TT6 draaiend op deze unit? werkt dat soepel? proberen waard?

Ik draai nu ff Navigon, het berekenen van routes duurt me wat lang, TT5 was daar sneller me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 09:45
Werkt ! geen probleem.

Je kunt alleen het scherm niet meer draaien.... jammer

Wie nooit van mening is veranderd, heeft zelden iets geleerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

installatie geen probleem... draaien wel.. als ik TT voor de eerste keer start vraagt hij naar de voices. Deze zijn allemaal "grayed out", kan er dus geen enkele selecteren, kortom hij ziet de geheugenkaart niet.

Ik heb op mijn pda ook een "flash drive" die "My Flash Drive" heet. Als ik daar de voices map naar toe kopieer ziet hij wel stemmen. Kortom hij gaat op de verkeerde plek kijken naar stemmen en kaarten.

Hoe draai ik het zo zodat hij wel op de kaart gaat kijken? ergens een instelling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
de voices even naar de navigater voices kopieren.
In het apparaat zelf. Dan doen ze het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:56
kun je in dit navigatiesysteem ook flitspalen intregeren? zoja, dan ga ik hem zeker halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

je bedoeld hem een jaar na dato nog halen? :+

kijk even naar de TS, is al ruim jaar oud :>

[ Voor 35% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 06-10-2006 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 30-05 18:56
Stom |:(

Ik kan het natuurlijk altijd nog proberen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Het lijkt er anders verdacht veel op dat hij nog gewoon te koop is (MD 95853, € 299,=). Hij is wat duurder, maar je krijgt wel "west-europa" op de kaart erbij, al is de kaart inmiddels wel wat oud (2004).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

299 is duur voor een navigatiesysteem van een jaar oud,
afgelopen week hadden ze nog voor 199 een pna bij de aldi
(die ook perfect tomtom 5 draait)

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Jimbolino schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 01:41:
299 is duur voor een navigatiesysteem van een jaar oud, afgelopen week hadden ze nog voor 199 een pna bij de aldi (die ook perfect tomtom 5 draait)
De naam is wat verwarrend, maar het is een PDA, met alles erop en eran, not just a simple PNA. Het enige wat je nog nodig zou kunnen hebben is een SD-kaartje van 1 GB ofzo, voor extra kaartjes en/of mp3's. Lees anders het topic even door ;) en ja, TT schijn je er ook op te kunnen draaien, al zou ik niet weten waarvoor je dat zou willen, want de Navigon-software bevalt me nog steeds prima.
dat aldiding is trouwens niet meer te koop, dus daar heb je sowieso niks aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Toff schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 02:08:
[...]
en ja, TT schijn je er ook op te kunnen draaien, al zou ik niet weten waarvoor je dat zou willen, want de Navigon-software bevalt me nog steeds prima.
europa kaarten misschien ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 23-05 12:55
wil mijn Navigon eraf halen en TomTom 5 of 6 erop zetten.. hoeveel geheugen kost 5/6 met Europa kaart? Of bijv alleen Benelux ? Zit nu nog alleen 256 kaartje in zoals ik m oorspronkelijk kocht. En hoe moet ik te werk gaan met installeren TomTom op PNA100 ?

Navigon duurt veeel te lang iedere keer met opstarten zeker met vinden van satellieten en route berekenen.
Is er tevens al iets op te vinden om 'm echt uit te zetten. Iedere keer als ik m nu gebruik is ie leeg en moet ik alles weer configureren zeer irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:50
Je kunt natuurlijk een backup maken van je PDA naar de SD-kaart. Dat kost ongeveer 10 MB. Dan kun je de boel snel weer terug zetten als de accu weer eens leeg was.
Voor het afsluiten is eerder ook al het programma Shutdown XP aangegeven. Werkt prima.

Tomtom zelf neemt niet zoveel ruimte in. Maar een paar MB. De kaarten van de Benelux (TomTom versie 5) nemen ongeveer 90 MB in.

TomTom 6 incl de complete europa-kaarten heeft 1 GB nodig. Of je dan nog ruimte genoeg hebt voor een backup van je PDA weet ik niet. Zal afhangen van je kaartje (niet elk kaartje is exact even groot en het hangt op een paar MB)

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
funrider schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:44:
Navigon duurt veeel te lang iedere keer met opstarten zeker met vinden van satellieten en route berekenen.
Is er tevens al iets op te vinden om 'm echt uit te zetten. Iedere keer als ik m nu gebruik is ie leeg en moet ik alles weer configureren zeer irritant.
Geen probleem mee eigenlijk. Het eerste stuk van de route is meestal redelijk bekend en na een minuut ofzo werkt Navigon prima bij mij.
Dat leegraken kan je ook voorkomen door via: "start > settings > system > memory > running programs > stop all" alles uit te schakelen. Een back-up op je SD-card kan ook geen kwaad natuurlijk, maar die heb ik nog nooit nodig gehad.

Voor het geld nog steeds een leuke aanschaf imo (wilde eerst een HP4700 kopen, maar heb dat nog steeds niet gedaan). Alles wat ik nodig heb, inclusief aardig wat mp3's, staat op een 1 GB kaartje. TT(europa) heb ik niet nodig. Als je dat wel nodig hebt, kan je mss beter voor een TT met SirfIII gaan, want originele kaarten zijn haast duurder dan de hardware met kaarten tegenwoordig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

over het leeggaan van de accu:

Ik heb in visual studio 2005 een programmatje geschreven (autorun.exe) die automatisch opstart als je de kaart erin doet (of als je pda een hard reset heeft gehad)
Dat programmatje kopieert +- 10 bestandjes. Dit zorgt ervoor dat TomTom6 er automatisch op komt te staan en de instellingen automatisch goed staan. (favorieten en laatste bestemmingen staan sowieso al op de SDkaart)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 153602

TD-er schreef op woensdag 06 december 2006 @ 22:53:

Voor het afsluiten is eerder ook al het programma Shutdown XP aangegeven. Werkt prima.
Als je Shutdown XP gebruikt dan worden de programma's nog niet definitief afgesloten. Zet na het afsluiten op deze manier je PDA maar eens terug aan en kijk via "Settings>System>Memory>Running Programs" even naar de programma's die nog steeds draaien en je zult zien dat sommige nog steeds openstaan.
Misschien kun je beter het programma Switch downloaden en gebruiken.

Jacques

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 153602 op 20-12-2006 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Eerder vanavond een 2GB Apacer SD kaartje gekocht lijkt toch te gaan werken.
eerder een post gedaan waarin leek dat ie m niet pakt..

[ Voor 89% gewijzigd door funrider op 06-01-2007 02:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

funrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:08:
Heb je ook geprobeert er meer dan 1 GB op te zetten?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
funrider schreef op zaterdag 06 januari 2007 @ 02:08:
tja ik dacht hetzelfde totdat je voorbij die 1 Gb grens gaat lezen... dat pikt ie niet...

Kijk als je via een cardreader de data op je kaartje schrijft en daarna het kaartje weer in je pda doet, dan lijkt het dat alles werkt!

Maar als je dus bestandjes gaat lezen die op het stukje van het kaartje staan vanaf 1 Gb tot 2 Gb dan gaat hij fouten geven (niet kunnen lezen fouten).

Tip: probeer maar eens een bestand van >1Gb te schrijven via active sync.. dus kaartje in je pda en rechtstreeks via je pda schrijven! dan zul je merken dat hij bij 900 zoveel begint te piepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
smarty hij begon bij mij bij 500mb te piepen.. kon niks verder opzetten..
dus jij zegt dat 2GB wel moet lukken mits ik de gegevens via cardreader erop plaats ipv activesynch via medion zelf? dan duidelijk even iemand opzoeken met cardreader..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
funrider schreef op zondag 07 januari 2007 @ 23:17:
smarty hij begon bij mij bij 500mb te piepen.. kon niks verder opzetten..
dus jij zegt dat 2GB wel moet lukken mits ik de gegevens via cardreader erop plaats ipv activesynch via medion zelf? dan duidelijk even iemand opzoeken met cardreader..
Nee ik zeg, dat met een cardreader 2 Gb erop zetten altijd lukt, maar dat de pda dan leesfouten krijgt.
Ga je met je pda je kaartje vullen (via active sync) dan zul je zien dat je na 1Gb schrijf fouten krijgt!

Oftewel... de medion van de scapino kan tot 1Gb aan!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Lees overigens net in de manual op pagina 37 mbt kaarten van cd op sd/mmc overzetten deze tekst "Afhankelijk van de hoeveelheid gegevens op de CD's moet u eventuele geheugenkaarten met een capaciteit van 256MB, 512MB, 1GB of meer gebruiken". Dit is ook nog wel interessant linkje. zal eens tomtom erop zetten (1GB) dmv van cardreader. Zou moeten werken. Daarna wil ik proberen nog wat mp3s enzo op zetten en kijken wat ie doet maar zal dus blijkbaar dan probleem worden uberhaupt iets af te spelen. Wellicht dat tomtom dan ook niet meer doet. Jammer dat ik anders 1GB dus eigenlijk teveel heb, heb m tenslotte voor Medion aangeschaft ;) Al zijn het de kosten niet meer tegenwoordig.
Smarty77 schreef op maandag 08 januari 2007 @ 09:27:
[...]
Ga je met je pda je kaartje vullen (via active sync) dan zul je zien dat je na 1Gb schrijf fouten krijgt!

[ Voor 27% gewijzigd door funrider op 09-01-2007 01:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
we hebben getracht TomTom 6 op het Apacer 2GB kaartje te plaatsen. Nu is dit gelukt dmv cardreader erop te krijgen. Nu leest ie m de ene keer wel gelijk in als ik m in de Medion stop. De andere keer niet en daarbij start ie wel TomTom op maar gaat enormmmm traaaaag en loopt al vrij snel vast o.a. bij het kiezen van thuis adres.

We vermoeden ook dat ie de kaarten niet goed ziet doordat er standaard in de Medion een soort backup 5MB 'My flash disk' ziet. Terwijl de Apacer 2GB en/of Medion 256 kaart als 'Storage Card' ziet. Is er een mogelijkheid die flash disk uit te zetten wellicht zorgt dit mede voor problemen.

Tevens zitten rommelen met formatteren in diverse types FAT16/FAT32 enz. met diverse proggies die je op Medio kunt runnen en/of via cardreader en pc software.

Las eerder hier dat er enkele hier zijn die TT6 succesvol hebben draaien op de Medion PNA100.
Kan de 266 processor het dus aan?! Wat voor memory cards gebruiken jullie 1 of 2 GB en wat voor merk/snelheid kaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ik gebruik tt6 met een 1 gb kaart van kingston.
Ik gebruik overigens niet de west europa kaart.
Maar de verschillende plusmappen.
Het route berekenen gaat dan sneller.
En.. met europa staat de 1gb kaart op 10 mb na vol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
funrider schreef op donderdag 11 januari 2007 @ 12:56:
we hebben getracht TomTom 6 op het Apacer 2GB kaartje te plaatsen. Nu is dit gelukt dmv cardreader erop te krijgen. Nu leest ie m de ene keer wel gelijk in als ik m in de Medion stop. De andere keer niet en daarbij start ie wel TomTom op maar gaat enormmmm traaaaag en loopt al vrij snel vast o.a. bij het kiezen van thuis adres.

We vermoeden ook dat ie de kaarten niet goed ziet doordat er standaard in de Medion een soort backup 5MB 'My flash disk' ziet. Terwijl de Apacer 2GB en/of Medion 256 kaart als 'Storage Card' ziet. Is er een mogelijkheid die flash disk uit te zetten wellicht zorgt dit mede voor problemen.

Tevens zitten rommelen met formatteren in diverse types FAT16/FAT32 enz. met diverse proggies die je op Medio kunt runnen en/of via cardreader en pc software.

Las eerder hier dat er enkele hier zijn die TT6 succesvol hebben draaien op de Medion PNA100.
Kan de 266 processor het dus aan?! Wat voor memory cards gebruiken jullie 1 of 2 GB en wat voor merk/snelheid kaart?
tomtom 6 draait super op de medion!!!!
Mijn pa had eerst igo maar die heeft nog een matige route berekening (en op die leeftijd wil je hem niet meer door kleine weggetjes ;) )
Nu hij tomtom 6 heeft is ie helemaal tevreden! Snelle fix!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
inmiddels tomtom6 wel draaien .. deed zo moeilijk vanwege het zoeken naar gps signaal. moest ontzettend lang wachten tussen velden maar uiteindelijk juiste gps gekozen in tomtom en draaide toen soepel. Al lijkt ie toch moeilijk te doen over dit kaartje. Toch misschien merk/type memory gevoelig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Over tomtom 6.

route berekenen gaat niet zo snel. Heeft iemand wel eens een snel kaartje
in de Medion geprobeerd ?

Ik vraag me nl. af of het wel nut heeft om een sneller kaartje te kopen.
Toen de medion gemaakt werd bestonden er amper anelle kaartjes.
Dus misschien leest hij ze helemaal niet sneller uit.

Heeft iemand al een keer 2 gb werkend gekregen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ik draai nu die 'gewone' Apacer 2GB maar hij sputtert nogal tegen soms.. soms ziet ie de kaarten niet gelijk.. of als ik kaartje eruit haal en erin doe wil die wel eens geen kaart zien. Als ie eenmaal draait is goed maar overzetten van files met activesynch is bijv. doffe ellende. heb zaterdag en zondag al wat tripjes gemaakt en meegenomen deed t prima nadat GPS in TomTom6 goed had ingesteld. Wil toch ook maar eens van vriend van me 1GB kaart in stoppen. Hij leekt toch als ik eerder zo las een 1GB lekkerder/sneller te pakken dan 2GB en wellicht merk afhankelijk.

[ Voor 20% gewijzigd door funrider op 16-01-2007 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalesEHV
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 30-05 12:06
Modbreak:Aan iemand anders een gekopieerd factuurtje vragen is not_done hier. Gewoon erg jammer dat je je aankoopbewijs kwijt bent. Reacties hierop zijn verwijderd.

[ Voor 82% gewijzigd door Anoniem: 145909 op 12-03-2007 16:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Gebruik nu toch al lange tijd de Medion naar tevredenheid.

Heb een vraagje.
Het berekenen van een lange route kost veel tijd.
Heeft het nut om een snelle sd kaart te kopen ?
Of ligt dat toch echt aan de snelheid van de processor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Mijn microSD (soort half hoge SD in een soort adaptertje) die erbij zat was al in het begin niet helemaal lekker (moest hem eerst formatteren en de data er nieuw van cd op zetten) en is ook in een andere pda niet fris. Ik zou er ZEKER even een andere kaart in doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Heb momenteel TomTom6 software (on ander gewone snelheid SD 2GB kaart) qua zoeken satellieten en route bepalen vele malen sneller dan Navigon software. Qua sneller kaartje/processor durf ik niet te zeggen. Al ontbreken er wel zaken als restaurant optie e.d. in TomTom software. Tevens zoals eerder hier geschreven kan ie niet zo goed met mn Apace 2GB kaartje overweg. Hij leest m niet zo snel als de bijgeleverde 256 Medion kaart. Maar staan hier verhalen dat andere merken stuk beter doen ook in 1 of 2 GB versies.
driel24 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29:

Heb een vraagje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ben niet helemaal volledig geweest. sorry....

Ik heb ook tomtom6 en gebruik nu een 1gb sd kaart met normale (langzame) snelheid.

Ik bedoelde eigenlijk heeft het nut om zo'n snelle sd kaart te plaatsen ?

DEZE bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De pda kan er zeker niet sneller mee werken maar als je het meeste via een cardreader erop zet is een snelle kaart natuurlijk wel handig. Maar wat die takems betreft http://www.kieskeurig.nl/...5D084C125718F00304752.htm
Is voor mij genoeg om een ander merk te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Zijn er meer die geen flitspalen kunnen zien maar wel TomTom6 erop kunnen draaien?
Hij laat ze wel in POI zien en staan ook gewoon aangevaakt. Bij POI overigens ook geen foto's. Alles staat in juiste mappen. Hij kaartje doet prima bij vriend van me op zijn nieuwere Mio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 18-01 16:18
Ik draai al een hele tijd tt6 met diverse plus mappen op een 1 gig kaartje.
Flitspalen werken prima bij mij.
Ook heb ik de poi's van alle Aldi's en alle Lidl's erin gezet, ontzettend handig!

Ik ben nog steeds heel tevreden over deze aankoop destijds, enige nadelen zijn de accu die snel op is, het sd-geheugen beperkt is tot 1 gig en er weinig mogelijkheden zijn tot draadloze verbindingen.

Maarja, gebruik hem daarom nu ook alleen als navigatiesysteem en niet als agenda etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

driel24 schreef op dinsdag 10 april 2007 @ 22:29:

Heb een vraagje.
sneller SD kaartje werkt zeker wel iets, maar niet superveel.. heb er geloof ik wel eens wat over gepost:
Anoniem: 63813 schreef op woensdag 22 februari 2006 @ 09:25:
[...]

externe antenne inmiddels ontvangen. Werkt netjes! enkel hebben ze het plugje naar mijn smaak wel erg klein en kort gemaakt waardoor het niet echt heel stevig er in zit (moest zowiezo een stukje rubber terugduwen/wegsnijden omdat ie er anders niet ver genoeg in kon!)

M'n scandisc mini-sd cardje (512mb) is iets sneller dan het bijgeleverde rs-mmc cardje (256mb). Ik schat dat het zo'n 10 a 15% laadtijd bij dingen die hij echt van het kaartje haalt scheelt (dus kaarten e.d). Vanaf de pc kopieren (wel via een hp printer.. niet echt duidelijk dus) scheelde het zo'n 40%

denk niet dat een ander kaartje een erg nuttige investering is als je hem er speciaal voor koopt, maar had dit kaartje toch nog over.
kortom.. als je hem hebt liggen (of gewoon goedkoop kunt krijgen, want die dingen kosten toch geen drol) is het wel de moeite waard.. Maar het blijft "traag".

[ Voor 52% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 05-05-2007 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04
Probleem!

We hebben 2 van die dingen hier thuis, werken al jaren naar tevredenheid.

Nou valt 1 er opeens uit, nadat in de auto de stop door schoot.

PNA100 deed het nog wel als je op de knoppen drukt, maar gaf geen schoege op het scherm

Harde reset gedaan
Nu blijft hij vragen om te calibreren op het scherm! continue prikken, en hij blijft verplaatsen naar de hoeken en dan weer opnieuw.

Wat is hier aan de hand?

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Iemand enig idee?
Zou zonde zijn als ik hem moet afschrijven.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino

Jimbolino

troep.com

touchscreen kapot?
Als je 'mis klikt' dan moet je hem steeds opnieuw doen...

Scherm goed schoonmaken (met beetje water of alcohol) en anders evt. de pda open maken zodat je de randjes van het touchscreen goed schoon kan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
Vreemde is dat je maar een hele lichte aanraking hoeft te doen voordat hij weer naar een ander vakje klikt!
Als ik nou hard moest drukken, dan zou dat plausibel zijn.

Daarvoor deed hij het uitstekend!

• funrider
Ben inmiddels achter dat ie 2GB kaartje niet zo mocht. Nu 1GB erin draaien en vind ie kaartje zonder problemen. Bij 2GB kan ie m af en toe niet vinden. Afgelopen vakantie naar Oostenrijk deed ie het weer prima (mits je m nonstop aan sigaretten aansteker hangt).

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57

Spotmatic

Ken sent me

Inmiddels al 5 keer Europa rond geweest met deze Medion. Geen enkel probleem gehad, mits je hem aan de stroom houdt (binnen een week is de accu leeg en kan je je navigatiesoftware opnieuw installeren).

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Bij mij doet ie 't ook nog steeds, maar het begint toch wel te kriebelen om een 'echt' navigatiesysteem te kopen hoor. Dat je elke keer de software er op nieuw moet opzetten. En soms wil die niet lekker opstarten. Liever een toestel dat altijd ready to go is.

• Stinger_Ventura
heb er hier ook nog 2!

Beide doen nog dagelijks dienst.

• driel24
Eigenlijk ben ik er nog wel een beetje trots op ook... :+ :+ :+
Dat hij nog steeds werkt.

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Mijne doet het ook nog steeds. Alleen als ik hem even niet gebruikt heb moet je inderedaad de navigatiesoftware opnieuw installeren. Maar dat was ook al toen hij nieuw was.

/▌

• Gianni Rombios
  • Niet online
Mijn doos ziet er nog als nieuw uit :) maar de Medion is al een half jaartje dood... :(

• Eskimootje
  • Laatst online: 13:45
heb nu navigon 6.2 erop ziet er mooier uit maar over de grenzen navigeren is een stuk waardelozer geworden (geen major roads meer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Eskimootje schreef op donderdag 21 februari 2008 @ 22:42:
heb nu navigon 6.2 erop ziet er mooier uit maar over de grenzen navigeren is een stuk waardelozer geworden (geen major roads meer)
Navigon heeft er denk ik 1 week opgezeten....

(tomtom _/-\o_ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130832

Ik heb die van mij een half jaar geleden nog weten te verkopen. Toch wel vervelend dat de accu zo snel leeg was bij stand-alone navigeren. Heb nu een Asus A639, die navigeert een uurtje of 6 op een acculading.

Nog even een tip voor het herinstallatieprobleem: Sprite backup. Perfect backupprogramma. Schrijft de backup naar een exe file. Na een lege accu even de backup.exe starten en alles is weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
Ik vind het eigenlijk nog vervelender dat het ding zo snel leegloopt als je hem niet eens gebruikt (alle programma's gestopt), maar zolang je hem aan de lader, USB of autoaccu hebt is hij zijn geld dubbel en dwars waard, al zijn de originele kaarten wel wat gedateerd inmiddels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
De batterij is inderdaad erg snel versleten en is niet makkelijk bij te bestellen (zeker niet voor weinig).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Gianni Rombios schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:18:
De batterij is inderdaad erg snel versleten en is niet makkelijk bij te bestellen (zeker niet voor weinig).
Zit er een BP8CULXBIAN1 in, net zoals de oudere Medion-set?
Die heb ik via iemand op Marktplaats nieuw kunnen kopen voor weinig. Hij had erg veel accu's en types.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hmm de mijne bestaat inmiddels niet langer maar dit lijkt me een goede tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Anoniem: 130832 schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 20:29:

Nog even een tip voor het herinstallatieprobleem: Sprite backup. Perfect backupprogramma. Schrijft de backup naar een exe file. Na een lege accu even de backup.exe starten en alles is weer terug.
Dat lijkt mij mooi !!!
Ik heb hem inmiddels geprobeerd. Maar hij maakt bij mij geen exe aan.
Maar een backup file wat alleen is te starten met sprite.

Met welke versie werk jij van sprite ?

[ Voor 14% gewijzigd door driel24 op 23-02-2008 15:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Gevonden! zit een beetje verstopt in de settings.
sprite werkt echt goed !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
TTN7 draait nu ook op het oude beestje, welliswaar niet supersnel, maar wel dus de nieuwe kaarten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
De 2 die ik had, zijn beide een beetje aan het overlijden.....

Meesterlijke apparaten voor het geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
TD-er schreef op vrijdag 22 februari 2008 @ 21:36:
[...]

Zit er een BP8CULXBIAN1 in, net zoals de oudere Medion-set?
Die heb ik via iemand op Marktplaats nieuw kunnen kopen voor weinig. Hij had erg veel accu's en types.
Heb je ook een naam/e-mail? Mijn accu is echt aan vervanging toe, verder werkt het allemaal nog redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Ik heb hem ook nog steeds :) De accu is wel ver heen inmiddels en ik heb nog steeds de originele kabel. Als ik de datakabel nog kan vinden probeer ik ook eens of ik er niks nieuwers op kan zetten :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
hemiparo schreef op maandag 21 juli 2008 @ 23:33:
[...]

Heb je ook een naam/e-mail? Mijn accu is echt aan vervanging toe, verder werkt het allemaal nog redelijk goed.
Ik heb even gekeken, maar hij had geen actuele advertentie staan.
Ik kwam net wel deze tegen, maar dat is dus van iemand anders.
Als je je berichten aanzet, wil ik je zijn gegevens wel even toesturen.

[ Voor 6% gewijzigd door TD-er op 22-07-2008 00:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Aegir2002 schreef op maandag 21 juli 2008 @ 21:03:
TTN7 draait nu ook op het oude beestje, welliswaar niet supersnel, maar wel dus de nieuwe kaarten etc.
Bij mij werkt tt7 sneller dan tt6 op de medion.
Wel alle poi's uitzetten.

Hebben jullie ook "last" van te grote lettertypes bij het berekenen ?
Na berekenen op "ok" en alles is weer normaal.

Wat ook jammer is, dat de europa kaart weer ietsje groter is.
2 gb kaartje kon toch niet ?????? Of heeft iemand hier een 2gb erin ?
Benelux plus kaarten zijn er nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Een 2 GB kaartje past wel, maar dan moet je niet voorbij de 1 GB grens gaan schrijven.
Kan dus net iets handiger zijn dan 1 GB kaartjes als je die paar extra MB's nodig hebt. (1 GB kaartje is 900-zoveel MB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
TD-er schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 00:23:
[...]
Als je je berichten aanzet, wil ik je zijn gegevens wel even toesturen.
Ze staan aan... dacht dat ze al lang aanstonden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
driel24 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 09:19:
[...]

Bij mij werkt tt7 sneller dan tt6 op de medion.
Wel alle poi's uitzetten.

Een aantal Poi's vind ik toch wel handig zoals flitspalen....

Hebben jullie ook "last" van te grote lettertypes bij het berekenen ?
Na berekenen op "ok" en alles is weer normaal.

die rare grote lettertypes heb ik ook, waarschijnlijk heeft de medion minder pixels beschikbaar ofzo dan het apparaat waarvoor de software gemaakt is

Wat ook jammer is, dat de europa kaart weer ietsje groter is.

Die western europe v.7.20.1802 die ik draai is 816 Mb geloof ik, terwijl de v.675.1322 912 Mb is.

2 gb kaartje kon toch niet ?????? Of heeft iemand hier een 2gb erin ?
Benelux plus kaarten zijn er nog niet.

Benelux v7.1561 past er precies naast op een 1 Gb kaartje is namelijk maar 68 Mb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
Ik zag op ebay in duitsland iemand die 1500 mAh accu's aanbied voor €16,50 incl. verzendkosten naar duitsland (woon net over de grens).
Naar NL verzenden is ongeveer 4 euro duurder.

Ik ga er denk ik wel 1 bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Volgens mij kun je de poi's wel allemaal uitzetten.
Maar alleen de notificatie aanzetten. Scheelt weer snelheid.

De kaart die ik heb is 980 mb groot met een beetje rommel erbij (flitspalen etc)
heb ik volgens Sprite backup nog 30mb ruimte. Dat is wel erg weinig.

Heeft iemand een defekte medion ?????
Ik ben een schroefje kwijt op de "raamhouder" (zo een die je met je hand kan vastdraaien.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
driel24 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:22:
[...]

Volgens mij kun je de poi's wel allemaal uitzetten.
Maar alleen de notificatie aanzetten. Scheelt weer snelheid.
je bedoelt "NP op kaart weergeven" uitzetten, maar ze niet verwijderen bij "beheer NP" als ik het goed begrijp.

Met benelux kaart is ie wel snel, europa kaart is wel traag.
Ik heb trouwens nog steeds niet voor elkaar hoe je de GPS indicator van TOMTOM werkend krijgt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Aegir2002 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 15:34:
[...]

je bedoelt "NP op kaart weergeven" uitzetten, maar ze niet verwijderen bij "beheer NP" als ik het goed begrijp.

Met benelux kaart is ie wel snel, europa kaart is wel traag.
Ik heb trouwens nog steeds niet voor elkaar hoe je de GPS indicator van TOMTOM werkend krijgt...
Ik bedoel niet op de kaart weergeven. En dan bij beheer > Notificatie als de poi nabij.
Dan hoeft hij al die poi's niet realtime mee te verschuiven op die kaart.

Met winfast navigator kun je de gps ontvanger tweaken zodat je je gps indicator kunt zien.
Moet even zoeken hoe dat nu weer moest. :P

EDIT//// gevonden !!!!
http://www.pocketfms.com/2-TechBulletin-02.asp

[ Voor 5% gewijzigd door driel24 op 22-07-2008 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Bij mij staat er nu ook TT7 op. Het werkt inderdaad nog steeds vloeiend. Ik had eigenlijk niet verwacht dat je dat nog kon installeren omdat het een vrij oud OS is (officieel werkt TT7 volgens mij alleen op Pocket PC 2003 SE (en op die dingen staat Pocket PC 2003)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tiguan
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13:42
Ik heb 'm laatst ook weer uit de kast getrokken. Tomtom 6 weer installeren en kijken of het nog werkt. Hij kreeg maar geen GPS-fix. Maar omdat het apparaat altijd wel kuren had doet ie 't misschien de volgende keer wel weer. In ieder geval denk ik dat ik nu maar eens een echte TomTom ga aanschaffen, eentje die het gewoon direct doet ook al heb je 'm een week niet gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
driel24 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:02:
[...]

Met winfast navigator kun je de gps ontvanger tweaken zodat je je gps indicator kunt zien.

EDIT//// gevonden !!!!
Ik heb bovenstaande instructies gevolgd, en toen werkte het anderhalve dag. Maar op een gegeven moment kreeg ik van steeds minder satellieten een goede fix (blauw in TTN). TT blijft wel werken maar hij geeft dan aan 0 satellieten. Net als in de oude situatie.

Of moet je Winfast nav. elke keer runnen voordat je TTN draait? Lijkt me onwaarschijnlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Met Winfast stuur je wat NMEA codes naar de GPS-ontvanger, om in te stellen welke NMEA regels je wilt ontvangen. De coordinaten staan namelijk in meerdere verschillende NMEA-regels, maar in maar een beperkt aantal van die regels staat informatie over de satellieten.
Het nadeel is dat de GPS-ontvanger die settings weer vergeet als de spanning eraf is geweest en afhankelijk van de kwaliteit van je accu en je adapter kan dat al zijn na een keer starten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Je hoeft het programma maar een keer te installen en die settings te regelen.

Bij werkte dit. Zelfs na een harde reset blijft hij het doen.
Pas toen de stroom er weken vanaf was geweest heb ik het 1 keer opnieuw moeten
installen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
driel24 schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:18:
Je hoeft het programma maar een keer te installen en die settings te regelen.

Bij werkte dit. Zelfs na een harde reset blijft hij het doen.
Pas toen de stroom er weken vanaf was geweest heb ik het 1 keer opnieuw moeten
installen.
Ik heb het ook niet over de installatie van Winfast, maar over de settings in de GPS-ontvanger.
Zodra je van de GPS-ontvanger de spanning haalt is 'ie die instellingen weer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

driel24 schreef op dinsdag 22 juli 2008 @ 16:02:
[...]

EDIT//// gevonden !!!!
Die instellingen kun je ook gewoon in Tomtom zelf doen :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Marzman schreef op vrijdag 25 juli 2008 @ 17:41:
[...]

Die instellingen kun je ook gewoon in Tomtom zelf doen :)
Deze instellingen niet..... als je dit niet doet krijg je wel signaal maar geen indicator
hoeveel satelieten je hebt. Lees dit topic maar eens door.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Ben bang dat de mijne is overleden. :'(

Als ik een harde reset doe start hij niet door.
Ik krijg alleen het "medion discover the world" te zien.

Iemand nog een idee / tip ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

De mijne was ook overleden (niet meer op te laden), maar na een dagje in het dashboardkastje in de volle zon is de accu weer tot leven gekomen. De accu is niet eens onbruikbaar (hij hangt wel als ik hem niet gebruik permanent aan de lader omdat ik geen zin heb om steeds opnieuw alles in te stellen en te installeren.

Als hij er mee ophoudt ga ik een telefoon met GPS zoeken denk ik.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff

Toff

FP ProMod
driel24 schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 00:43:
Ben bang dat de mijne is overleden. :'(
Ach, de kaarten van de ingebouwde navigator zijn inmiddels ook nogal gedateerd, dus het wordt gewoon tijd voor iets nieuws. ;)
Hoe "overleden" is de jouwe, aan een externe voedingsbron? Lijkt een accuprobleem. Die waren los te koop, maar of dat de investering nog waard is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Toff schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:49:
[...]
Ach, de kaarten van de ingebouwde navigator zijn inmiddels ook nogal gedateerd, dus het wordt gewoon tijd voor iets nieuws. ;)
Hoe "overleden" is de jouwe, aan een externe voedingsbron? Lijkt een accuprobleem. Die waren los te koop, maar of dat de investering nog waard is?
tomtom7 is toch niet zo gedateerd ;)

Als ik de batterij erin stop gaat hij aan. Tot het schermpje wat je ziet van de harde reset.
Lijkt mij niet dat de accu defect is. anders zou ik toch dat schermpje niet krijgen.
Ik heb waarschijnlijk een verkeerde adapter uit de "oplader-lade" gepakt.
Denk dat hij teveel stroom heeft gehad.
Ik zou wel eens een andere accu willen proberen... maar ja. Hoe kom je daar aan.

Iemand in de buurt van Middelharnis toevallig
Of in Zwijndrecht (werk) ?

[ Voor 6% gewijzigd door driel24 op 20-10-2008 10:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aegir2002
driel24 schreef op maandag 20 oktober 2008 @ 10:57:
[...]

Ik zou wel eens een andere accu willen proberen... maar ja. Hoe kom je daar aan.

Iemand in de buurt van Middelharnis toevallig
Of in Zwijndrecht (werk) ?
Ik heb een paar maanden gelden een nieuwe accu gekocht via ebay. Juiste type en maat, maar met de nieuwe accu alleen maar problemen, lampje achter aan/uit knop verandert in rood en spontane vastlopers.
Ik denk dat het voltage van de nieuwe accu mogelijk te hoog is.
Dus toen maar weer de oude erin, en zolang hij aan de voeding hangt doet hij het prima. Versie 7 van tomtom draait goed met benelux, maar traag met de 1 gb europa kaart.

Goed alternatief is volgens mij een refurbished tomtom one benelux van 89€ op de www.tomtom.nl deze is nl ook up te daten tot de laatste software en kaarten dankzij de SD-kaartlezer.

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• driel24
Bedankt voor je reaktie !
Hij is toch echt volledig overleden. Jammer.
Ik heb nog onderdelen. Intresse ? Zuignap etc etc.
Gratis af halen !
Aegir2002 schreef op woensdag 05 november 2008 @ 21:37:
[...]

Ik heb een paar maanden gelden een nieuwe accu gekocht via ebay. Juiste type en maat, maar met de nieuwe accu alleen maar problemen, lampje achter aan/uit knop verandert in rood en spontane vastlopers.
Ik denk dat het voltage van de nieuwe accu mogelijk te hoog is.
Dus toen maar weer de oude erin, en zolang hij aan de voeding hangt doet hij het prima. Versie 7 van tomtom draait goed met benelux, maar traag met de 1 gb europa kaart.

Goed alternatief is volgens mij een refurbished tomtom one benelux van 89€ op de www.tomtom.nl deze is nl ook up te daten tot de laatste software en kaarten dankzij de SD-kaartlezer.

Maurice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Toff schreef op zondag 19 oktober 2008 @ 23:49:
[...]
Navigon versie 6.xx draait nog prima op dit apparaatje en voor deze software versie zijn actuele kaarten beschikbaar.

Testing, one, two ...

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste