Medion navigatie-systeem bij de scapino 185 euro

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste
Acties:
  • 16.079 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08
Hallo ik zag net deze aanbieding in de scapino krant:
http://www.scapino.nl/ind...epID=78&intProductID=5968

MEDION NAVIGATIE BENELUX EN POCKET PC PNA100
eenvoudig te bedienen, geen externe GPS antenne nodig, ook geschikt voor gebruik op de motorfiets, snelheidsindicator, 3D view en touchscreen. 2 jaar volledige Medion garantie inclusief helpdesk

de enige review over dit ding is deze:
http://www.vnunet.com/com.../2137742/medion-mdpna-100

zelfs op de Duitse danwel nederlandse Medion sites staat er niets over

Heeft iemand dat ding al gehaald, en zo ja; wat zijn de conclusies?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20-05 20:00
Voor dat geld.. ik was zeker gaan kijken als ik niet recent een Mio 168 had gekocht.

Wat ik me afvraag, op die review site lees ik

Thanks to its integrated flip-up GPS receiver... dan vraag ik me toch af wat die dikke ronde antenne is.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cactusman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22-09-2020

cactusman

nu met extra naalden

tering das echt niet duur enzo nu ben ik 2 dagen terug jarig geweest!! interesant enzo.

ze hebben ze bij diverse winkels op vooraad liggen nijmegen heeft der nog 1tje liggen.

die review is inderdaad erug positief. _/-\o_

[ Voor 45% gewijzigd door cactusman op 03-11-2005 17:13 ]

euhmmmm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
Ik hoor graag meer ervaringen van huidige Medion navigatiesysteem gebruikers. Ik lees in andere topics dat door volledig reset het mogelijk is TomTom te installeren is toch stuk beter niet? Tevens toevoegen snelheidscontroles enzo of zit dat ook bij Medion navisysteem software in?

Wat linkjes:

medionshop.nl/
Medion.com/nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

das niet duur... of wel soms?

nog een site met info:
http://www.comparestorepr...igation/medion-pna100.asp
http://de.shoppydoo.com/preis-pda-medion_md_pna100.html

[ Voor 84% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 04-11-2005 11:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Kan iemand dit apparaat ook ergens in die online shop vinden van Medion. Vind alleen onder aanbiedingen een grotere navigatiesysteem van 399 maar dat is een andere ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

kan em daar niet vinden, met google kom ik wel op links voor accesoires

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Zie m helaas ook niet bij Kieskeurig erbij staan (heel Medion niet) k heb ze maar even gemaild.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Laatst online: 11:48
Ik heb mij moeder even op pad gestuurd ;) Dus ik hoop er vanavond eentje in mijn handen te hebben als ze er nog zijn (Kom ik ook nog eens bij mijn ouders) Dan laat ik wel even weten wat het ding doet..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

doe dat :) ik heb er zelf geen behoefte aan, maar m'n vader moet altijd veel reizen en is misschien wel leuk sinterklaascadeautje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik loop zo zelf even Dordt in of ze m nog hebben liggen anders ff online regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 28-05 18:51

TdV

Bedankt voor de tip; ik heb hem net gekocht :D (zit nog wel op mn werk dus eventuele ervaringen later pas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Ik heb m net gekocht ;)
Vanavond maar eens uitproberen.
funrider schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:45:
Ik loop zo zelf even Dordt in of ze m nog hebben liggen anders ff online regelen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
TdV schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 11:48:
Bedankt voor de tip; ik heb hem net gekocht :D (zit nog wel op mn werk dus eventuele ervaringen later pas)
Hoeveel hadden ze daar ongeveer liggen? Dan weet ik of ik straks even tijdens werktijd moet halen of dat ik even kan wachten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08:58
Wat voor navigatie software zit hierbij? En kan je ook zelf andere software erop gooien?

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Ze hadden er nog 1 (nu 0 dus) en er kwamen volgende week nog meer binnen; was uit een actie voor 369 maar ze hadden over of zo. Je kan gewoon via de site bestellen; komt 4,95 verzending bij.

Er zit Navteq software bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
En ja je kunt er andere software wel opzetten. Heel compleet setje voor zeer scherpe prijs. ;)
Speelt overigens ook mp3 af en zit Windows Pocket pc bij (Word,Excel,Mediaplayer,enz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

Spotmatic

Ken sent me

Goed dat ik dit topic heb gelezen! Ben als een gek naar de plaatselijke Scapino geracet, waar er nog 4 beschikbaar waren. Het verbaasde me dat ze nog niet verkocht waren, maar toen viel me de grote poster boven de (lege) dozen met navigatiesystemen op: nu van 399 euro voor 369 euro! Even snel geïnformeerd bij de kassa en inderdaad, de prijs was veranderd in 184 euro. Snel eentje meegenomen dus.

Eerste indruk: voor 184 euro ben je spekkoper! Alles zit erbij, naast een autohouder zelfs een fietshouder. Kopen dat ding! Dit is geen geld voor een pocket PC onder Windows Pocket PC 2003 met geïntegreerde navigatie!

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Spotmatic schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 14:31:
Goed dat ik dit topic heb gelezen! Ben als een gek naar de plaatselijke Scapino geracet, waar er nog 4 beschikbaar waren. Het verbaasde me dat ze nog niet verkocht waren, maar toen viel me de grote poster boven de (lege) dozen met navigatiesystemen op: nu van 399 euro voor 369 euro! Even snel geïnformeerd bij de kassa en inderdaad, de prijs was veranderd in 184 euro. Snel eentje meegenomen dus.

Eerste indruk: voor 184 euro ben je spekkoper! Alles zit erbij, naast een autohouder zelfs een fietshouder. Kopen dat ding! Dit is geen geld voor een pocket PC onder Windows Pocket PC 2003 met geïntegreerde navigatie!
ik heb hem gekocht :7

maar de batterij moet eerst 24h geladen worden kan hem dus nog niet echt testen

een aantal dingen zijn mij wel opgevallen

1. Er zit geen tasje bij (hievoor moest ik Medion bellen)

Ik snap 1 ding niet er zit een CD bij van Medion Navigator quick installer, ik krijg hem niet aan de praat ( weet niet hoe)
een andere CD zit er bij met Kaarten van Belgie nederland en luxemburg zit er ook bij en verder 1 voor de active sync (die laatste heb ik dus wel geinstalleerd)
Echter er valt 1 ding op: De kaarten stonden er al op zonder enige installatie en sterker nog ik kon ook straten in parijs opzoeken en duitsland :9~

2. Ik ben binnen en aangezien hij dus eerst geladen word (24 H) kan ik de navigatie niet testen:

"GPS-ontvanger werd herkend, maar er is geen bruikbaar signaal beschikbaar.
De ontvangst is gestoord (bijv. garage) of de ontvanger wordt geinitialiseerd."

Als je klikt op navigatie starten krijg je dit: "momenteel is er geen GPS-signaal beschikbaar de route begeleiding iwordt automatisch gestart, wanneer het GPS-signaal beschikbaar is"

Ik kan dus nog niets zeggen over de navigatie-kwaliteiten van dit ding, alleen kaartjes van een adres kun je opvragen.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ps. zelfs met mijn hoofd/pocketpc uit het raam krijg ik nog geen signaalop de eerste verdieping van mijn eengezins-woning. B) betekent dit dat hij een slechte GPS-ontvanger heeft?

http://img356.imageshack.us/my.php?image=photo01693ut.jpg

http://img356.imageshack.us/my.php?image=photo01704fv.jpg

[ Voor 25% gewijzigd door babybox op 04-11-2005 15:57 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• andreict
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-05 23:06
de eerste gps gebruiken kan soms een uur duren voordat hje verbinding krijgt.

En meestal als je binnen zit heb je geen verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
andreict schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:54:
de eerste gps gebruiken kan soms een uur duren voordat hje verbinding krijgt.
wat bedoel je de eerste keer, is dit echt alleen de eerste keer of moet je vaker zo lang wachten op het eerste GPS-signaal, moet ik hem de eerste keer soms een uur aan laten staan?
En meestal als je binnen zit heb je geen verbinding.
Geldt dit voor de meeste pocket PC's?

Maar ik ben vlakbij een groot raam, in een auto heb je toch ook maar een raam die je scheidt van de vele satelieten? waarom heb je daar dan wel ontvangst?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-05 11:56

Sick Nick

Drop the top!

Een autoruit staat schuin, je gewone raam is recht. Het 'zicht' van de ontvanger op de satelieten is dan veel beperkter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Het groene lampje brandt na enkele uren continu ipv knipperend, zou ik hem echt 24h erin moeten laten (kan namelijk niet wachten hem uit te proberen) :Y)

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 15:45:
[...]

1. Er zit geen tasje bij (hievoor moest ik Medion bellen)

Ik snap 1 ding niet er zit een CD bij van Medion Navigator quick installer, ik krijg hem niet aan de praat ( weet niet hoe)
een andere CD zit er bij met Kaarten van Belgie nederland en luxemburg zit er ook bij en verder 1 voor de active sync (die laatste heb ik dus wel geinstalleerd)
Echter er valt 1 ding op: De kaarten stonden er al op zonder enige installatie en sterker nog ik kon ook straten in parijs opzoeken en duitsland :9~
Hoe kom je erbij dat er een tasje bij hoort dan? Staat toch ook niet op de doos of ben ik nou zo scheel?

Ik moest overigens medio navigator wel installeren met de meegeleverde geheugenkaart; zo gepiept maar het stond nog niet op het apparaat; misschien heb je een eerder gebruikte dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
TdV schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:09:
[...]

Hoe kom je erbij dat er een tasje bij hoort dan? Staat toch ook niet op de doos of ben ik nou zo scheel?

Ik moest overigens medio navigator wel installeren met de meegeleverde geheugenkaart; zo gepiept maar het stond nog niet op het apparaat; misschien heb je een eerder gebruikte dan?
op de zijkant van de doos staat het (overigens gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik het ook niet gezien had, maar de verkoper vertelde dat hij er ook een had waar het tasje er niet in zat)

Kon je in eerste instantie al de kaartjes gebruiken of pas nadat je navigator geinstalleerd had,
Mijn pak was ongeopend (nog in de seal) :9

Kun je alleen de benelux gebruiken of ook duitsland/frankrijk?

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 08:12

Spotmatic

Ken sent me

babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:13:
[...]

op de zijkant van de doos staat het (overigens gebiedt de eerlijkheid te zeggen dat ik het ook niet gezien had, maar de verkoper vertelde dat hij er ook een had waar het tasje er niet in zat)
Bij die van mij zat ook geen tasje. Ook al stond het op de doos.
Kun je alleen de benelux gebruiken of ook duitsland/frankrijk?
Het staat je altijd vrij om andere NAVTEQ kaarten te kopen. Dan heb je wel een groter SD/MMC kaartje nodig (1GB bijvoorbeeld) zodat je alle kaarten kwijt kunt. Die van de Benelux is ook al zo'n 198MB.

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Inderdaad; 3 letters "tas"; het staat er wel op. Je kan ruim om de benelux navigeren inderdaad; iig. tm parijs; berlijn lukt niet daarentegen.

Bij mij kreeg ik automatisch een installatiescherm bij de invoer van het kaartje; daarvoor stond het er nog niet op.

Ik vraag me overigens af wat het nut van 24uur laden is; het is een lithium ion batterij; ik heb het nog nooit eerder gezien eigenlijk dat je een dergelijke batterij zo lang aan de lader moest hangen.

[ Voor 30% gewijzigd door TdV op 04-11-2005 16:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Domino
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 29-05 11:29
Zo te zien gebruiken ze Navigon, wat ik persoonlijk een fijner pakket vindt als TomTom.
Deze onderstuent oa TMC (file informatie via radiozenders) en de benelux kaart is niet beperkt tot de benelux. Ze hebben een rechte uitsnede gemaakt van noord-west europa.

Afbeeldingslocatie: https://www.navigon.com/media/00027524.gif

Zeer handig in de grensgebieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV

TdV

Ik ben er net mee de tuin in gelopen (24h laden my ass, dat duur te lang); de eerste fix duurde een paar minuten maar bij het naar binnen en weer naar buiten lopen was het vrijwel instant verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159161

Ik zit nu in Aruba voor m'n stage maar toen ik dit zag staan heb ik me moeder ff gebeld om heeeel dringend naar de scapino te gaan :D

Ze heeft hem net gehaald maar er zit ook geen tasje bij, de verkoper had gezegd dat het bij een aantal exemplaren wel was bijgeleverd maar je moest er vanuit gaan dat het er niet bij zat bij de aankoop.

maar het is dus mogelijk dat er een andere navigatie software op de pda word gezet? 8)7

zou wel beter zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 20:37

ralfbosz

xm create bosz -c

Ook even snel naar de Scapino gereden, die hier 500m vandaan zit had hem niet meer, maar ze belden even met een ander filiaal in de stad die hem wel had.

Dus hij ligt hier nu :), helaas ook zonder tasje. Die moet ik dan nog maar zelf kopen, kan niet wachten, ga woensdag op vakantie en daar is die voor ;).

Hm, Navteq heeft geen kaarten voor Australië, moet ik toch TomTom erop zetten. Even mijn 512Mb kaartje uit mijn werktelefoon jatten, de grote wisseltruuk wordt dat :).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:51
Mischien handige tip (werd mij bij scapino verteld) voor het tasje..een telefoontje naar medion (0900 - 633 466 0 (0,15 € / min.) en het tasje wordt thuis gestuurd. Heb het zojuist getest en ze waren geheel bekend met de "scapino" actie. Krijg het tasje binnenkort thuis gestuurd.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147374

Ik ga het morgen ook halen. Omdat ik bij Scapino werk, krijg ik ook nog eens 20 % korting. Hij kost mij dus maar 150 euro 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-05 19:32
babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:00:
[...]
Maar ik ben vlakbij een groot raam, in een auto heb je toch ook maar een raam die je scheidt van de vele satelieten? waarom heb je daar dan wel ontvangst?
Tijdens beweging is het makkelijker om een fix te krijgen met GPS, dan wanneer je stil staat.
Mijn GPS ontvanger hier thuis krijgt pas na een uurtje een fix als ik 'm in de vensterbank leg. Wanneer ik echter een blokje ga lopen/fietsen dan heb ik no-time een fix.

Technisch is dat ook prima te verklaren, omdat je dan minder last hebt van reflecties door bijvoorbeeld gebouwen. Een reflectie blijft dan namelijk nooit lang hetzelfde, bij beweging.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-10-2021
Oke, maar als je hem gekocht hebt weet je de specs, die willen wij ook graag weten aub.
Nu weten we niets , behalve dat er soms geen tasje bij zit!!!!

En dan bedoel ik wat voor cpu en geluid, is dat te verstaan, in welke taal, manne of vrouwen stem etc

[ Voor 123% gewijzigd door henksnap op 04-11-2005 20:52 ]

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ook de functies zou ik van anderen willen weten die het hebben. Kan het video's afspelen? Hoe is het geluid van de speaker? enz enz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Van de doos:

Samsung 266 Mhz processor
TFT scherm met 65 536 kleuren
gewicht 180 gram
uitbreidingsslot voor SD/MMC
geheugen tot 512MB
afmeting: 13,3 x 7,3 x 2 cm (h x b x d)

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• amsterdammertje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:51
er zit windows mediaplayer 9 op voor pocket pc, het geluid is goed te verstaan al moet ik bekennen het nog niet in de auto getest te hebben (en tja..al navigerend in de woonkamer kom je niet ver :) ). DE positiebepaling via gps ging prima. Ik ga nog proberen om tomtom er op te krijgen. Dus als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

"waar je natuurlijk altijd voor moet zorgen is dat die twee verschillende elementen als een Chinees puzzeltje in elkaar steken; dus dat je d'r niet om heen gaat lopen fucken!''

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

amsterdammertje schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:04:
Mischien handige tip (werd mij bij scapino verteld) voor het tasje..een telefoontje naar medion (0900 - 633 466 0 (0,15 € / min.) en het tasje wordt thuis gestuurd. Heb het zojuist getest en ze waren geheel bekend met de "scapino" actie. Krijg het tasje binnenkort thuis gestuurd.
Thanx, ze sturen hem zo snel mogelijk op, maar ja ik ga dinsdag avond al richting A'dam toe, we zien wel. Anders dinsdag nog even de stad in...

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Mijn bevindingen na 1 dag en heel wat routes later:
  • Hij bevat windows mobile 2003 (WM2003), Engelstalige versie
  • Medion Navigon software 5.0 Nederlandstalig (ik geloof versie juni2005 weet ik echter niet zeker), vrouwenstem: op maximaal volume, valt het volume iets tegen en ik weet niet of je verschillende stemmen kunt selecteren, ik geloof van niet
  • Je kunt op straat/huisnummer adres selecteren
  • Hij werkt zeer eenvoudig (eerst land daarna stad of postcode, als laatst adres evt met huisnummer)
  • De vrouwenstem begeleidt jouw door het geheel, linksaf/rechtsaf, rechtdoor, werkt bijna perfect,
    waarom zeg ik bijna, soms geeft hij pas op het laatste moment aan Nu links, Nu rechts.
    Maar samen met het kaartje (liefst in 3D) kun je anticiperen en dan is het niet zo erg.
    Je kunt ook aangeven of je snelheid (normaal, snel of langzaam is, weet niet of je erwat aan hebt en wat je ermee kunt ik heb geen aanpassingen gemerkt)
  • Ik heb een stuk of tien routes varierend van 500m tot 10 km met de auto afgelegd en altijd werd ik naar de juiste locatie gebracht.
  • Als je snelste manier kiest neemt hij soms een omweg via de snelweg, mogelijk is een oplossing te kiezen voor korte route anders irriteer je je mateloos in een stad die je kent.....
  • Mocht je een verkeerde afslag nemen dan berekent hij weer een oplossing naar de eindbestemming.
  • Er zijn veel instellingen mogelijk: snelste route (wschl mn via snelwegen), kortste route (woord zegt het) en nog een mogelijkheid.
  • Terwijl je rondrijdt krijg je hogescholen, tankstations, musea, etc. te zien zeer handig en mooi!
  • Dat wat betreft het navigeren:
  • Je kunt ook een adres selecteren en een kaartje ervan opvragen
  • Nachtmodus voor het beeld (net getest werkt perfect)
  • Een voorruit-bevestiger plakt fantastisch en eenvoudig
  • Lader voor in de auto zit erbij
Mijn conclusie: Doet wat het beloofd, mooi apparaat, werkt gewoon ideaal en is spotgoedkoop.
Tasje zit er helaas niet bij dit zul je via een fax moeten aanvragen (met je klantnummer en kopie aankoopbon, handtekening enzo)
2 jaar volledige Medion garantie incl Helpdesk (nou weet ik niet of die goed zijn?)
Er is op internet zeer weinig over dit apparaat bekend, maar wat ik erover lees is het positief.
Mijn advies koop hem als je hem nog niet hebt

[ Voor 27% gewijzigd door babybox op 04-11-2005 22:00 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

184, dat is zelfs weinig voor een PDA zonder GPS...

what`s the catch?

zit er ook een agenda/mail/contacten functionaliteiten op... dan ben ik ook verkocht..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Zerveza schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 21:52:
184, dat is zelfs weinig voor een PDA zonder GPS...

what`s the catch?

zit er ook een agenda/mail/contacten functionaliteiten op... dan ben ik ook verkocht..
Er zit Outlook op/in en contacten, catch is wat ik begrepen heb dat hij eerst van 300 naar 369 is gegaan en daarna gehalveerd in prijs omdat hij niet verkocht werd, verder is Medion een Aldi merk (die overigens zeer goed is!)

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Nou ik heb em ook even getest. Hij was dus voor mijn pa gekocht, maar die kwam niet ver aangezien zijn auto een warmtewerende voorruit heeft en dus geen tot weinig bereik heeft.
Dus maar in mijn auto gegooid, ik heb zelf een "oude" Medion (40600 ofzoiets) dus daar kan ik em mee vergelijken.

Ik ga even uit van TomTom 5 aangezien ik die bij de andere Medion heb gekocht en dus die heb ik geinstalleerd op deze Medion.Eerst had ik even problemen met de fix, maar na een kwartiertje rondrijden was ie gewoon goed en berekent hij snel de route, herbereken gaat ook helemaal prima.

In vergelijking met mijn andere Medion is deze nieuwe even goed. Wel ietsje trager maar dat is bijna niet te merken.

Ik houd deze dus, mijn pa koopt er geen een meer aangezien dat toch niet gaat werken en ik gooi mijn oude Medion het raam uit, omdat die nog met kabeltjes werkt en dat is gewoon te veel werk om even snel te pakken.
Al met al top ding zeker voor die prijs!

[ Voor 8% gewijzigd door Archie_T op 04-11-2005 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Archie_T schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:26:
Nou ik heb em ook even getest. Hij was dus voor mijn pa gekocht, maar die kwam niet ver aangezien zijn auto een warmtewerende voorruit heeft en dus geen tot weinig bereik heeft.
Dus maar in mijn auto gegooid, ik heb zelf een "oude" Medion (40600 ofzoiets) dus daar kan ik em mee vergelijken.

Ik ga even uit van TomTom 5 aangezien ik die bij de andere Medion heb gekocht en dus die heb ik geinstalleerd op deze Medion.Eerst had ik even problemen met de fix, maar na een kwartiertje rondrijden was ie gewoon goed en berekent hij snel de route, herbereken gaat ook helemaal prima.

In vergelijking met mijn andere Medion is deze nieuwe even goed. Wel ietsje trager maar dat is bijna niet te merken.

Ik houd deze dus, mijn pa koopt er geen een meer aangezien dat toch niet gaat werken en ik gooi mijn oude Medion het raam uit, omdat die nog met kabeltjes werkt en dat is gewoon te veel werk om even snel te pakken.
Al met al top ding zeker voor die prijs!
Als die oude met kabeltjes werkt, dan is dat toch prima voor je pa :?
Die kan dan namelijk de GPS ontvanger (of in elk geval de antenne) op een plek neerleggen waar 'ie wel ontvangst heeft.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
De software die erop staat is Medion Navigator 5
Versie: 5.0.
Datum: Jun 23 2005

Hier is een update te downloaden naar 5.1 http://www.navigon.com/si...ory/14/device_type/pda/47

Maar:

Omruilactie ‘Oude navigatieoplossing tegen NAVIGON MN|5’
Onze actie "Oud tegen nieuw" gaat de tweede ronde in! Nu kunt u ook uw PNA/PDA op de nieuwste stand van de navigatie brengen – tot en met 31/11/2005 zelfs al voor 79 euro (MobileNavigator|5.1 Country Edition). Om technische redenen is de PNA-upgrade alleen mogelijk voor de apparaattypen Transonic en Bluemedia, maar niet voor PNA's van Medion. Uiteraard blijft ook ons bestaand upgradeaanbod voor klanten van andere mobiele navigatiesystemen geldig. Houd er a.u.b. rekening mee dat u eerst – in ieder geval na de afsluiting van het bestelproces – uw oude originele software moet inzenden (het beste als verzekerd pakket) om van dit upgradeaanbod te kunnen genieten.

https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades?

Kun je nu dus wel of niet naar 5.1 Updaten??en op de eerste link staat dat de update van MobileNavigator is van Releasedatum: 29 juli 2005
terwijl op de tweede link een update-datum staat (in de toekomst van 31/11/2005 |:( ),

[ Voor 12% gewijzigd door babybox op 04-11-2005 22:36 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
TD-er schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:31:
[...]
Als die oude met kabeltjes werkt, dan is dat toch prima voor je pa :?
Die kan dan namelijk de GPS ontvanger (of in elk geval de antenne) op een plek neerleggen waar 'ie wel ontvangst heeft.
Nee dat wil ie juist niet, hij heeft een hekel aan losse kabels in zijn auto. En die hebben we ook geprobeerd maar dat werkte echt niet. Dus hij heeft het opgegeven... Volgende auto maar weer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Archie_T schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:35:
[...]

Nee dat wil ie juist niet, hij heeft een hekel aan losse kabels in zijn auto. En die hebben we ook geprobeerd maar dat werkte echt niet. Dus hij heeft het opgegeven... Volgende auto maar weer ;)
Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat zou die oude op moeten brengen? :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
TD-er schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:39:
[...]

Ik durf het bijna niet te vragen, maar wat zou die oude op moeten brengen? :7
Nee die wil je niet, ik ben er niet echt voorzichtig mee geweest, pen is weg en er zitten krassen op het scherm... Maar als je nog interresse heb mail me maar ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyphax
  • Laatst online: 11:04

Cyphax

Moderator LNX
Domino schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 16:56:
Zo te zien gebruiken ze Navigon, wat ik persoonlijk een fijner pakket vindt als TomTom.
Hee Navigon, die is inderdaad vrij goed. De ANWB leden die Engin hadden konden voor een zacht prijsje (99 euro) overstappen op Navigon omdat Engin niet meer doorontwikkeld werd.
De software is dus ook prima geregeld. Wat een deal zeg. :)

Saved by the buoyancy of citrus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 29-05 19:40

Emiel1984

Made in NL

Ik wil niet een spelbreker zijn maar ik wil jullie even waarschuwen, het is idd dan wel niet veel geld maar de specificaties zijn ook niet alles. Uiteindelijk ben je even ongeveer duur uit als met een andere PDA. Zie hier bijvoorbeeld eentje met een betere processor waarbij je enkel een GPS muis hoeft bij te halen en die zijn tegenwoordig ook neit duur meer ;).

Edit: dezehad ik nog niet opgemerkt, nog beter voorbeeld.

[ Voor 16% gewijzigd door Emiel1984 op 04-11-2005 23:00 ]

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
emiel1984 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:57:
Ik wil niet een spelbreker zijn maar ik wil jullie even waarschuwen, het is idd dan wel niet veel geld maar de specificaties zijn ook niet alles. Uiteindelijk ben je even ongeveer duur uit als met een andere PDA. Zie hier bijvoorbeeld eentje met een betere processor waarbij je enkel een GPS muis hoeft bij te halen en die zijn tegenwoordig ook neit duur meer ;).

Bij die eerste moet je inderdaad nog een GPS muis (Bluetooth natuurlijk, geen draadjes) en een 256 Mbyte MMC en nog software. Dus eh... zal het nog 100 euro extra zijn?
Die 2e: Dit scheelt al 50 euro.. en er zit geen navigatie software bij en geen 256 Mb MMC card.
Dus het lijkt mij dat die medion nog steeds wel een goede deal is.. Maar als je een hekel aan Medion heb zit je mischien goed ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Leuk ding. Mijn C500 is een beetje uit elkaar aan het vallen, dus maar eens zo'n ding proberen voor GPS enzo. Ingebouwde GPS antenne lijkt me toch een groot voordeel. Beter dan een bleutooth gps-ontvanger. Heb zo'n bluetooth ding nu, maar je moet toch altijd twee apparaten meenemen en opladen.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henksnap
  • Laatst online: 28-10-2021
Nu wil ik toch nog wat vragen over pda's zonder en met bluetooth:

Ben al een tijdje aan het kijken naar een pda (voor als ik geld heb :? )
wat is de meerwaarde van bluetooth op zo'n ding?
Kan je een telefoonnr zenden naar je mobiel (als deze ook bluetooth heeft, dus als backup gebruiken)?
Of is dit alleen handig voor een draadloze muis?

Of kan je met je pc makkelijker werken.

Epox 8rda+,512mb Kinston pc2700,80GB 7200rms Maxtor Liquid,XP2400+,Club 9500 @ 9700, Lite-on 52*32*52,Acer AL732, WIN XP prof.etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Laatst online: 29-05 21:21
babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 22:33:
De software die erop staat is Medion Navigator 5
Versie: 5.0.
Datum: Jun 23 2005

Hier is een update te downloaden naar 5.1 http://www.navigon.com/si...ory/14/device_type/pda/47

Maar:

Omruilactie ‘Oude navigatieoplossing tegen NAVIGON MN|5’
Onze actie "Oud tegen nieuw" gaat de tweede ronde in! Nu kunt u ook uw PNA/PDA op de nieuwste stand van de navigatie brengen – tot en met 31/11/2005 zelfs al voor 79 euro (MobileNavigator|5.1 Country Edition). Om technische redenen is de PNA-upgrade alleen mogelijk voor de apparaattypen Transonic en Bluemedia, maar niet voor PNA's van Medion. Uiteraard blijft ook ons bestaand upgradeaanbod voor klanten van andere mobiele navigatiesystemen geldig. Houd er a.u.b. rekening mee dat u eerst – in ieder geval na de afsluiting van het bestelproces – uw oude originele software moet inzenden (het beste als verzekerd pakket) om van dit upgradeaanbod te kunnen genieten.

https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades?

Kun je nu dus wel of niet naar 5.1 Updaten??en op de eerste link staat dat de update van MobileNavigator is van Releasedatum: 29 juli 2005
terwijl op de tweede link een update-datum staat (in de toekomst van 31/11/2005 |:( ),
Ik denk dat het wel lukt. Puur omdat dit niet echt een PNA is maar een PDA. Dit:
Afbeeldingslocatie: https://www.medionshop.nl/P23ShopImagesNL//43/4369F6C7D05E0639E10000000A00005A.jpg
is een PNA. Hier kan je alleen mee navigeren en zit er geen volledige Windows Mobile in.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
RudiVader schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:52:
[...]

Ik denk dat het wel lukt. Puur omdat dit niet echt een PNA is maar een PDA. Dit:
[afbeelding]
is een PNA. Hier kan je alleen mee navigeren en zit er geen volledige Windows Mobile in.
Waarom denk je dat het wel zou kunnen van 5.0 naar 5.1 terwijl hier : https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades? staat dat het specifiek voor Medion niet kan??
en hier weer wel:

confused

[ Voor 29% gewijzigd door babybox op 05-11-2005 00:01 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
babybox schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:59:
[...]

Waarom denk je dat het wel zou kunnen van 5.0 naar 5.1 terwijl hier : https://www.navigon.com/site/nl/nl/shop/consumer/upgrades? staat dat het specifiek voor Medion niet kan??
en hier weer wel:

confused
Er staat dus PNA's van Medion. Dit is geen PNA maar een PDA. Wat ik dus al zeg. Of zoals ook op de Scapino site staat: Tevens te gebruiken als volwaardige pocket PC

Edit: Ik denk eerder aan een ander probleem. Zie ik nu pas:
Bij deze PDA wordt Medion Navigator geleverd, een soort Navigon Lite. Misschien is daardoor de update naar 5.1 niet te maken.

[ Voor 23% gewijzigd door Rudi Vader op 05-11-2005 00:19 ]

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
RudiVader schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:15:
[...]

Er staat dus PNA's van Medion. Dit is geen PNA maar een PDA. Wat ik dus al zeg. Of zoals ook op de Scapino site staat: Tevens te gebruiken als volwaardige pocket PC
ja ik snap dat het een PDA is en geen PNA en dus meer functies heeft namelijk windows mobile echter er staat op 1 link dat er wel geupgrade kan worden naar 5.1 en op de andere site kan dat dus niet??

Edit: het kwartje is gevallen: je kunt dus wel PDA's van Medion upgraden maar niet PNA's van Medion :D

Edit: blijft echter de vraag over waarom bij de ene een datum staat van
Releasedatum: 29 juli 2005
en bij de andere van 30/11-2005

[ Voor 23% gewijzigd door babybox op 05-11-2005 00:22 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:33

Een GPS muis is echt wel duur, en dan ook nog navigatiesoftware voor minstens €100 erbij... dan zit je al op de €350. Minstens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:19:
[...]

ja ik snap dat het een PDA is en geen PNA en dus meer functies heeft namelijk windows mobile echter er staat op 1 link dat er wel geupgrade kan worden naar 5.1 en op de andere site kan dat dus niet??

Edit: het kwartje is gevallen: je kunt dus wel PDA's van Medion upgraden maar niet PNA's van Medion :D

Edit: blijft echter de vraag over waarom bij de ene een datum staat van
Releasedatum: 29 juli 2005
en bij de andere van 30/11-2005
Klopt inderdaad!! Alleen is de eerste link niet echt een upgrade want je gaat compleet nieuwe software aanschaffen. Ze verpakken het alleen als upgrade. Het is een overname aanbod van andere navigatie software klanten. Dus als je TomTom hebt kun je je PDA 'opwaarderen' naar Navigon.
De 2e link is een echte versie update en dus zou het al helemaal geen probleem zijn, als je 5.0 hebt om naar 5.1 te gaan.
Maar nogmaals het is een update voor Navigon Software en niet voor Medion Navigator. Ik denk dat Medion die updates zou moeten regelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joopv
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online
TD-er schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:33:
[...]

Tijdens beweging is het makkelijker om een fix te krijgen met GPS, dan wanneer je stil staat.
Mijn GPS ontvanger hier thuis krijgt pas na een uurtje een fix als ik 'm in de vensterbank leg. Wanneer ik echter een blokje ga lopen/fietsen dan heb ik no-time een fix.

Technisch is dat ook prima te verklaren, omdat je dan minder last hebt van reflecties door bijvoorbeeld gebouwen. Een reflectie blijft dan namelijk nooit lang hetzelfde, bij beweging.
Ik denk dat dat meer te maken heeft met het buiten zijn, en een groter uitzicht naar boven hebben dan met het in beweging zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

henksnap schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 23:26:
Nu wil ik toch nog wat vragen over pda's zonder en met bluetooth:

Ben al een tijdje aan het kijken naar een pda (voor als ik geld heb :? )
wat is de meerwaarde van bluetooth op zo'n ding?
Kan je een telefoonnr zenden naar je mobiel (als deze ook bluetooth heeft, dus als backup gebruiken)?
Of is dit alleen handig voor een draadloze muis?

Of kan je met je pc makkelijker werken.
Het kan allebei met BT. Synchroniseren met je pc met active sync kan via bluetooth (heb het zelf overigens nog nooit werkend gekregen) en je kunt gegevens versturen naar andere bt apparaten zoals telefoons.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

joopv schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:32:
[...]

Ik denk dat dat meer te maken heeft met het buiten zijn, en een groter uitzicht naar boven hebben dan met het in beweging zijn.
Ik denk het ook. Waarschijnlijk werkt het binnenshuis bij een zolderraam (bij een schuin dak) net zo goed als in de auto.
offtopic:
had inderdaad kunnen editten

[ Voor 7% gewijzigd door Marzman op 05-11-2005 00:42 ]

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Het apparaat is ook in staat om TMC te gebruiken :) , echter alleen in de geavanceerde modus.

http://www.navigon.com/si...ice_support/compatibility?

selecteer Fabrikant: MEDION
en MD PPC 100

wat is TMC?
"Als u over de TMC-module beschikt, die uw navigatiesysteem
voorziet van actuele verkeersinformatie en de berekening van
dynamische routes mogelijk maakt (filevermijding), dan kunt u
direct in de MobileNavigator de verkeersinformatie bekijken.
Het getal achter het TMC-symbool geeft aan hoeveel
verkeersmeldingen er werden ontvangen"

[ Voor 18% gewijzigd door babybox op 05-11-2005 00:46 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23-05 20:22
Msschien een beetje rare vraag; ik zag dat er een stuurhouder wordt bijgeleverd. Ik ben serieus van plan om zo'n ding op mn fiets te zetten, zou dat te doen zijn of is het echt voor op de motor bedoeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
RikTW schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:48:
Msschien een beetje rare vraag; ik zag dat er een stuurhouder wordt bijgeleverd. Ik ben serieus van plan om zo'n ding op mn fiets te zetten, zou dat te doen zijn of is het echt voor op de motor bedoeld?
denk het wel aangezien er ook oordopjes bijgeleverd zijn

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:44:
Het apparaat is ook in staat om TMC te gebruiken :) , echter alleen in de geavanceerde modus.

http://www.navigon.com/si...ice_support/compatibility?

selecteer Fabrikant: MEDION
en MD PPC 100

wat is TMC?
"Als u over de TMC-module beschikt, die uw navigatiesysteem
voorziet van actuele verkeersinformatie en de berekening van
dynamische routes mogelijk maakt (filevermijding), dan kunt u
direct in de MobileNavigator de verkeersinformatie bekijken.
Het getal achter het TMC-symbool geeft aan hoeveel
verkeersmeldingen er werden ontvangen"
Dit is geen PPC 100 maar een PNA 100!!
Even Googlen op afbeeldingen, dit is de PPC100:
Afbeeldingslocatie: http://img.clubic.com/photo/00078402.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
Nog ff een domme vraag :> : Kun je hem dan ook zo instellen dat je muziek luistert en dat het af en toe onderbroken wordt door de route-aanwijzingen? Dat zou helemaal ideaal zijn _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Heb ook maar meteen een bestelling gedaan. Voor het geld lijkt het me zeker geen verkeerde aanbieding. En dan gaan bekijken of ik mijn Loox 600 met GPS ontvanger de deur uit ga doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

dadelijk ééntje halen... `k heb na avondje zoeken maar weinig kwade woorden over unit kunnen vinden. Alles wat ik vond vertelde mij dat hij 399 euro of 400 pond kost.... voor die prijs doet hij het aardig in de benchmarks met peers... 185 eu, zal wel foutje van product mgr zijn... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hemiparo schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 02:45:
Heb ook maar meteen een bestelling gedaan. Voor het geld lijkt het me zeker geen verkeerde aanbieding. En dan gaan bekijken of ik mijn Loox 600 met GPS ontvanger de deur uit ga doen :)
Ik heb er ook eentje besteld. Ben benieuwd wanneer ze bellen.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:37
En waar prik ik die gps-muis dan *in* het apparaat, zodat ik toch maar één apparaat heb?

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
Je moet wel wat codes en gegevens op je bon zetten en faxen vertelde ze mij.
Ietwat omslachtig om die tas te krijgen.

Helaas blijf ik de melding krijgen dat ie 'GPS ontvanger is herkend, maar er is geen bruikbaar signaal beschikbaar. Ik heb een tijdje buiten gezeten en van alles geprobeerd. Zeer lang gewacht maar gebeurd gewoonweg niet! Ben de enige hier begrijp ik. Heb m nu sinds gistermiddag. Een hardreset geprobeerd maar had ook geen effect overigens in alles Nederlandstalig behalve het Windows gedeelte. Dat past ie simpelweg niet aan?
Anoniem: 147374 schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:20:
Ik ga het morgen ook halen. Omdat ik bij Scapino werk, krijg ik ook nog eens 20 % korting. Hij kost mij dus maar 150 euro 8).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

funrider schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:30:
Je moet wel wat codes en gegevens op je bon zetten en faxen vertelde ze mij.
Ietwat omslachtig om die tas te krijgen.

Helaas blijf ik de melding krijgen dat ie 'GPS ontvanger is herkend, maar er is geen bruikbaar signaal beschikbaar. Ik heb een tijdje buiten gezeten en van alles geprobeerd. Zeer lang gewacht maar gebeurd gewoonweg niet! Ben de enige hier begrijp ik. Heb m nu sinds gistermiddag. Een hardreset geprobeerd maar had ook geen effect overigens in alles Nederlandstalig behalve het Windows gedeelte. Dat past ie simpelweg niet aan?
[...]
Misschien veel hoge gebouwen in je straat. Heb je er al mee rondgereden in je auto?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
ben d'r gister vanaf mn werk (centrum Dordt) mee naar pond gelopen en daarna auto op Zwijndrecht naar huis. Ik zal m vandaag weer eens meenemen want anders moet ik m op gaan sturen en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Zou een update van Navigator geen oplossing zijn? Hmm bij jullie werkt ook zonder update irri dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
RikTW schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:48:
Ik denk dat je dan wel andere kaarten moet hebben, of je moet met je fietsje op de snelweg willen toeren.
offtopic:
@Archie_T: je had gisterenavond al mail

[ Voor 8% gewijzigd door TD-er op 05-11-2005 12:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Er zal toch wel meer kaartmatertiaal op zitten dan alleen snelwegen? Lijkt me niet dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

hemiparo schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:02:
Er zal toch wel meer kaartmatertiaal op zitten dan alleen snelwegen? Lijkt me niet dus...
Er zullen wel andere wegen op staan, maar als je verder weg moet zal het ding je waarschijnlijk snel de snelweg op sturen. Dat doet bijna al die software. De laatste versie van TT Mobile heeft wel een loop en fiets-stand, maar zelfs die stuurde je soms nog de snelweg op.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Ook weer zo... en aan de andere kant fiets ik nooit zo heel ver uit de buurt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
Vandaag even getest onderweg naar mijn werk, dat is van Schagen naar Amsterdam. Eerst net het Navigon pakket, maar daar ben ik niet enthousiast over. Ziet er gaaf uit maar de snelheid is echt laag! Dus onderweg TomTom er weer ingestopt en dat ging weer prima! Alleen in de Wijkertunnel even geen bereik, maar dat lijkt me logisch.
Hij deed ongeveer een uur op de batterij (tenminste toen ik aankwam gaf Tom Tom aan dat ie opgeladen moest worden)
Ik ben er nog steeds blij mee, alleen niet met dat Navigon pakket, als je die kan vervangen heb je echt een super apparaat voor die prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
RudiVader schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:53:
[...]

Dit is geen PPC 100 maar een PNA 100!!
Even Googlen op afbeeldingen, dit is de PPC100:
[afbeelding]
Ja maar toch staat er op de doos letterlijk op de doos pocket pc PDA MDPNA 100
en er zit wel degelijk windows mobile op en de functie TMC kom ik ook tegen in de instellingen.

[ Voor 7% gewijzigd door babybox op 05-11-2005 13:29 ]

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 10350

Navigon 5 is zeker zo prettig in het gebruik als TT5 en schijnt met update 5.1 ook sneller te zijn geworden. Het is inderdaad een grotere belasting voor je P(N)DA en werkt redelijk tot goed vanaf 400 Mhz (Medion 40600).

Ik weet niet of de Navigon 5 bij deze actie dezelfde is als het los aan te kopen pakket, volgende week waarschijnlijk wel want dan zal ik deze NDA ondertussen wel in mijn bezit hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

TD-er schreef op vrijdag 04 november 2005 @ 20:33:
[...]

hmm. Mijn ervaringen zijn precies andersom. stilstaand in de auto krijg ik veel sneller een fix dan rijdend in de auto.

Jouw vergelijking is ook niet helemaal eerlijk: je vergelijkt de stilstaand in de vensterbank, met bewegend buiten. Het zou kunnen zijn dat je buiten stilstaand nog veel sneller fix krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Er is een groot verschil in GPS ontvangst bij een koude- en warme herstart van de GPS ontvangster.
Warm zou deze binnen enkele minuten er al moeten zijn maar vaak al binnen enkele seconden.
Koud kan op sommige trage ontvangers wel een uur duren.
Indien er tijdens uitstaan van de ontvanger en dus geen GPS ontvangst een grote afstand wordt overbrugt dan kan het ook langer duren dan "normaal" alvorens er weer een fix is.

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 10350 op 05-11-2005 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:26:
[...]

Ja maar toch staat er op de doos letterlijk op de doos pocket pc PDA MDPNA 100
en er zit wel degelijk windows mobile op en de functie TMC kom ik ook tegen in de instellingen.
Mij best als jij een artikel nummer en artikel omschrijving op 1 hoop wil vegen... maar het is gewoon niet hetzelfde apparaat.
Verder heb je voor TMC nog altijd een TMC ontvanger nodig. En die zit hier niet in. Het programma kan het misschien wel ondersteunen maar zonder ontvanger werkt het nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RudiVader schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:03:
[...]

Mij best als jij een artikel nummer en artikel omschrijving op 1 hoop wil vegen... maar het is gewoon niet hetzelfde apparaat.
Verder heb je voor TMC nog altijd een TMC ontvanger nodig. En die zit hier niet in. Het programma kan het misschien wel ondersteunen maar zonder ontvanger werkt het nog niet.
Helemaal correct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even over die tas. Er staat in het boekje dat de tas optioneel is net als de dockingstation. Het hoeft dus niet perse bij te zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 108853

Hoe zit het nu precies met die "fix" . Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als ik opeens de weg op moet, ik mijn PDA/GPS aanzet en ik dan eerst een dik half uur/uur moet wachten voordat het navigeren kan beginnen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
j-w schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 13:31:
[...]

hmm. Mijn ervaringen zijn precies andersom. stilstaand in de auto krijg ik veel sneller een fix dan rijdend in de auto.

Jouw vergelijking is ook niet helemaal eerlijk: je vergelijkt de stilstaand in de vensterbank, met bewegend buiten. Het zou kunnen zijn dat je buiten stilstaand nog veel sneller fix krijgt.
Mijn vensterbank is wel aan de buitenkant van het raam, dus dan heb je alleen nog het geblokkeerde zicht door de rijtjes huizen, maar die heb ik ook wanneer ik op de stoep loop (met aan dezelfde kant de huizen) Uiteraard loop ik dan niet op venster-bank afstand van die huizen.
Ik heb die ontvanger ook wel op de tuintafel gelegd (daar heb ik nog net ontvangst op mijn PC met Bluetooth) en toen ging het verkrijgen van een fix niet echt noemenswaardig veel sneller.
Het ging hier om die bekende Adapt 16-kanaals BT-GPS ontvanger (bekend omdat ie zo goedkoop is, zie oa. inkoopacties.net)
Anoniem: 108853 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 14:19:
Hoe zit het nu precies met die "fix" . Het moet natuurlijk niet zo zijn dat als ik opeens de weg op moet, ik mijn PDA/GPS aanzet en ik dan eerst een dik half uur/uur moet wachten voordat het navigeren kan beginnen....
Ikzelf ben de laatste tijd met name bezig met Bluetooth GPS ontvangers en die hebben allen een soort van geheugentje.
Wanneer je 'm weer aanzet, redelijk in de buurt van waar je 'm uitgezet hebt, dan heb je erg snel weer een fix.
Mogelijk dat er bij deze routeplanner ook sprake is van een dergelijk systeem, maar dat zou dus even getest moeten worden :)

In het verleden was er vaak wel sprake van dat men de GPS ontvanger in de auto dus altijd onder spanning hield om deze reden, maar nu die dingen steeds vaker in PDA's voorkomen kan ik me haast niet voorstellen dat ze er niet standaard een soort geheugen in zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

Vandaag bij de scapino in Tilburg gehaald, ze hadden er nog 4, nu 3 dus :)
de aardige man vertelde mij dat ik even met medion moest bellen en dat ik er dan een tas bij zou krijgen.

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08:07
Zijn er al mensen die hem online hebben besteld en reaktie hebben gehad?

Zit hier namelijk geen Scapino echt in de buurt en zou zonde zijn als ik deze actie mis, dus zou graag willen weten wanneer deze gereserveerd worden. Als je hem besteld.

[ Voor 5% gewijzigd door Eskimootje op 05-11-2005 14:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij Scapino in Capelle aan den IJssel hebben we er nog 4 liggen. Dus iedereen daar halen aub :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Voor de gene die TMC op het apparaat willen. hier is een TMC ontvanger te koop die op een pna100 moet werken. Kosten: € 79,90

En de TMC functie zit al in de software dus ander pakket is niet nodig.

[ Voor 1% gewijzigd door Rudi Vader op 05-11-2005 14:56 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 97917

Ik zit te twijfelen tussen de mio168 en deze :) De mio heeft een iets snellere cpu en dat lijkt me wel lekker. Daarnaast ben ik toch van plan om met TOMTOM te gaan werken.........dus ik weet het niet :'( !

Heb nog 1 1/2uur om te beslissen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Nog 3 vanochtend bij Scapino Groningen, nu dus nog 2. Wat indrukken: Batterij (1350mA) is aanvankelijk bijna leeg, er stond niks op de sd card en ook moest Navigon eerst geïnstalleerd worden. De 3 cdroms zijn erg slecht geperst en duurde erg lang voor ik de benelux kaart op de harde schijf gekopieerd had. Via usb naar de Medion sd kaart lukte niet, dus even snel een usb2 cardreader van 10 euro gehaald. Daarmee stond die kaart er snel op. Aansluiting van de usb kabel is ook moeizaam, duidelijk minder dan van een iPAQ, maar goed die heb je toch nauwelijks nodig als je hem niet als pda gebruikt. Het beschermplastic op het scherm is als screenprotector te gebruiken, heb ik voorlopig laten zitten. Ik kreeg ook pas ontvangst in de auto toen ik de sigaren-stroomadapter aansloot. Het Navigon systeem is op zich wel redelijk ok maar je wordt inderdaad in de binnenstad zsm naar een grotere weg gedirigeerd. Verder mis je t.o.v. van TomTom nogal het een en ander. Ook is jammer dat die Benelux kaart zo groot is (200MB) wat ten koste gaat van de snelheid. Al met al natuurlijk een waanzinnig koopje!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het net aangedaan en zie dat ik een dode subpixel / luie pixel heb :'( . Weten jullie of je bij 1 dode subpixel / luie pixel op je PDA het mag omruilen?

[ Voor 5% gewijzigd door Anoniem: 147374 op 05-11-2005 15:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Scapino in Vlijmen heeft er nog 'genoeg'. Daar gaf men zelfs aan dat de actie pas a.s. maandag inging maar omdat de kassa het al goed vond, vond de verkoper het ook :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
Vanmiddag het laatste exemplaar gekocht bij Scapino Rijswijk (Z-H) :) :) :).

_/-\o_ Prima personeel daar _/-\o_ . Er waren maar 3 tasjes los bijgeleverd, waarvan er nog een aanwezig was. Na flink wat bellen, of die niet aan een andere klant was beloofd, kreeg ik hem mee. Zonder dat ik ooit ergens om had gevraagd.

De "tas" zelf is niet zo heel bijzonder. Het is meer een beschermhoesje, met elastiek aan de zijkanten. Je hebt er overigens wel recht op, want het staat op de doos vermeld. Dit in tegenstelling tot het dockingstation, dat er dan ook helaas niet bij zit. Interessant is, dat het manual bij de leveringsomvang o.a, vermeldt: "Beschermhoes en bewaartas*" (*=optioneel). Mogelijk zijn dit verschillende zaken, waarbij op grond van de vermelding op de doos alsnog een bewaartas geclaimd zou kunnen worden?

Wat mij een beetje tegenvalt, is de ruimte op de memorycard. De navigatie vreet 231 van de 256 MB op, dus voor extra programma's laat staan mp3's blijft weinig over. Helaas is de maximum kaartgrootte beperkt tot 512 MB. Aan de andere kant is een kaartje natuurlijk ook snel verwisseld.
Edit: Inmiddels getest met 1GB Sandisk. Data oude kaartje overgezet + gevuld met mp3 enzo. Geen problemen tot nu toe!

Het apparaat zelf hangt nu voor de eerste oplading aan de lader. Het ziet er, misschien niet zo heel gelikt uit, maar het voelt wel degelijk aan. Waterdicht is de PNA100 absoluut niet, dus gebruik op de fiets heeft zijn beperkingen. Op de motor zou ik zowiezo nooit iets "vastmaken" zoals dat bij PDA's gebruikelijk is. Een losgetrilde PDA met 120 km/uur (of sneller O-) ) is levensgevaarlijk.

[ Voor 6% gewijzigd door Toff op 07-11-2005 17:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is deze geschikt voor mijn vader? hij ziet natuurlijk niet 100% meer zoals de meeste mensen op leeftijd doen (leesbril) , en is computertechnisch gezien 100% onervaren (ik kan hem natuurlijk wel helpen als hij thuis is, dus syncen met de pc e.d., maar niet als hij onderweg in de auto zit :p)
Dit omdat dit dingetje toch erg goedkoop is (andere oplossingingen zijn snel 100 euro duurder).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RikTW
TD-er schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 12:01:
[...]

Ik denk dat je dan wel andere kaarten moet hebben, of je moet met je fietsje op de snelweg willen toeren.
mm, ook wel een idee :*)
Maar je kan toch meestal wel aangeven dat je de kortse route wilt i.p.v. de snelste? Of zal dat dan alsnog over de snelweg lopen? Nu ik er zo over nadenk zal het eigenlijk wel :'(
* RikTW (zonder auto) zoekt een smoes om m toch te kopen ...

[ Voor 3% gewijzigd door RikTW op 05-11-2005 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
RikTW schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:10:
[...]
mm, ook wel een idee :*)
Maar je kan toch meestal wel aangeven dat je de kortse route wilt i.p.v. de snelste? Of zal dat dan alsnog over de snelweg lopen? Nu ik er zo over nadenk zal het eigenlijk wel :'(
* RikTW (zonder auto) zoekt een smoes om m toch te kopen ...
Het hoeft niet percee een routeplanner te zijn natuurlijk, je kunt 'm ook als compacte en vrij nauwkeurige kaart gebruiken en je hoeft dan niet echt te zoeken waar je bent.
Als je dan ook nog eens bekijkt dat een beetje agenda tegenwoordig ook best veel geld kost, ben je er toch al?

oh en natuurlijk zit je ook wel eens bij iemand in de auto of moet je ergens iets ophalen oid. Dat zijn altijd prima dingen om de weg bij kwijt te raken.

[ Voor 13% gewijzigd door TD-er op 05-11-2005 16:15 ]

Pagina: 1 2 ... 11 Laatste