Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
RikTW gebruikersprofiel kun je wandelaar aangeven. Dat gaat redelijk hoewel je wel "keer om" etc te horen krijgt omdat hij in de war raakt met 1richtingsverkeer (waar je als wandelaar geen last van zou moeten hebben).

Mockingbird ik zou het maar proberen voor je pa, syncen hoeft hij toch niet gewoon 1 keer de kaart en software erop zetten dan heb je het wel gehad. Als het toch niet lukken gaat met routes opgeven dan kun je hem met weinig of geen verlies wel weer kwijt.

TD-er: inderdaad het is funtioneel een wat dikke iPAQ 1930 MET autolader, 50% grotere batterij, 256MB sdcard, Outlook XP en natuurlijk een heel stukje lomper.

[ Voor 17% gewijzigd door Gianni Rombios op 05-11-2005 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-05 21:01

Emiel1984

Made in NL

TD-er schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:14:
[...]
Als je dan ook nog eens bekijkt dat een beetje agenda tegenwoordig ook best veel geld kost, ben je er toch al?
Ik weet niet waar jij je agenda haalt maar het is niet een standaard agenda dan iig :p . Waarschijnlijk heb je dan een gepimpte agenda :+ .

[LTS][MTS][HTS]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:50
emiel1984 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:18:
[...]

Ik weet niet waar jij je agenda haalt maar het is niet een standaard agenda dan iig :p . Waarschijnlijk heb je dan een gepimpte agenda :+ .
Hij moest een excuus hebben toch?
Maar goed, ik hoorde laatst een achterneefje bedragen noemen waar ik ook even van achterover sloeg, dus ze zijn er wel, dure agenda's.

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-05 12:55
Al met al ben ik enige hier die dat ding niet werkend krijg. Heeft het nut om via Scapino te ruilen maandag mits die nog andere hebben liggen? Heb ook Medion gesproken en die willen m ook zonder kosten opgestuurd krijgen maar al het gedoe daarom heen heb ik natuurlijk liever niet.

Overigens is het wellicht handig om Navigator opnieuw te installeren (het stond er al zo goed als op) heb geen cdroms gebruikt. Want zou bijna denken dat daar aan ligt.. Heb TomTom hier niet liggen dus kan dat nu even niet uittesten.
funrider schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 11:41:
ben d'r gister vanaf mn werk (centrum Dordt) mee naar pond gelopen en daarna auto op Zwijndrecht naar huis. Ik zal m vandaag weer eens meenemen want anders moet ik m op gaan sturen en dat zie ik eigenlijk niet zo zitten. Zou een update van Navigator geen oplossing zijn? Hmm bij jullie werkt ook zonder update irri dit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

funrider schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 16:26:
Al met al ben ik enige hier die dat ding niet werkend krijg. Heeft het nut om via Scapino te ruilen maandag mits die nog andere hebben liggen? Heb ook Medion gesproken en die willen m ook zonder kosten opgestuurd krijgen maar al het gedoe daarom heen heb ik natuurlijk liever niet.

Overigens is het wellicht handig om Navigator opnieuw te installeren (het stond er al zo goed als op) heb geen cdroms gebruikt. Want zou bijna denken dat daar aan ligt.. Heb TomTom hier niet liggen dus kan dat nu even niet uittesten.

[...]
Waarschijnlijk is het gps-gedeelte niet helemaal goed. Als Medion zelf je ook niet heeft kunnen helpen denk ik niet dat het aan de software ligt.

Ik heb nu wel spijt dat ik de mijne gisterenavond online heb besteld, anders was ik er vandaag ook een gaan halen :)

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Hoe kom je erachter of je een warmtewerend voorruit hebt, ik heb een golf 4 2001 tdi ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
B0MBACI schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:09:
Hoe kom je erachter of je een warmtewerend voorruit hebt, ik heb een golf 4 2001 tdi ?
Je kunt het met een polaroid zonnebril een beetje zien. (alleen warmte werende folie kun je er niet mee zien)
Wanneer je door een polaroid bril allemaal gelijke vierkantjes ziet en als je je hoofd een beetje draait ineens 2x zoveel vierkantjes, dan heb je in elk geval warmte werende ruiten.
Meestal zie je dat alleen bij de achterruit en bij de duurdere auto's ook in de voorruit.
Dit is dus geen garantie om te zien of je geen warmtewerende ruit hebt. (maar wel als je wel die vierkantjes ziet zitten)

Maar goed, de enige manier om uit te vinden of je er last van zult hebben is meten.

[ Voor 7% gewijzigd door TD-er op 05-11-2005 17:22 ]

Een goedkope voeding is als een lot in de loterij, je maakt kans op een paar tientjes korting, maar meestal betaal je de hoofdprijs. mijn posts (nodig wegens nieuwe layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 04-05 11:08
Ik heb wat nadelen bemerkt

1. Bij het rijden kun je de automodus instellen op normaal, snel of langzaam. Het beste is snel te kiezen omdat je algauw een afslag mist aangezien "zij" pas aangeeft dat je rechtsaf moet als je er al voorbij bent. Je moet dus snelle auto kiezen. Echter als ik doe opslaan blijft hij toch terug komen op normaal, weet iemand hoe je dit definitief vast kunt zetten, want alleen opslaan, doet de truc niet.

2. Verder is al gezegd dat de kaart helemaal vol zit

3. Windows is Engelstalig: via Start > settinngs> system>clock > klok tijd veranderen> Ok>save changes . Maar na een enkele minuten al blijkt de tijd in windows weer naar de verkeerde tijd te zijn gegaan.

4. de stem is zelfs op 100% volume te zwak (radio luisteren/ met anderen praten is er niet bij, want dan mis je gewoon de stem)

5. De settings onthoudt hij niet, je moet telkens weer aangeven dat je in een snelle auto rijd (automodus: auto snel) en ook de 3D moet je telkens weer aangeven.

6. In de uitgebreide modus zou hij ook je snelheid van de auto moeten aangeven en de maximumsnelheid op dat moment, ook al heb ik dit aangegeven dit doet hij niet.

7. Als je hem niet in de autolader stopt, slaat hij na enkele minuten gewoon af als je aan het navigeren bent.

Updates zijn minder goed verkrijgbaar als bijvoorbeeld TomTom

Al met al echter is het een mooi apparaat

pm: in tegenstelling tot wat ik eerder zij, zit TMC inderdaad niet in het apparaat, wel de software niet de hardware ;(

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Das dan wel allemaal minder, maar dat opslaan problemen zouden met een mogelijke software upgrade wel te helpen zijn neem ik aan...toch ?

Wil iemand nog wat live plaatjes ervan plaatsen, en kan je een externe antenne erop aansluiten?

[ Voor 27% gewijzigd door B0MBACI op 05-11-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 17:40:
Ik heb wat nadelen bemerkt

1. Bij het rijden kun je de automodus instellen op normaal, snel of langzaam. Het beste is snel te kiezen omdat je algauw een afslag mist aangezien "zij" pas aangeeft dat je rechtsaf moet als je er al voorbij bent. Je moet dus snelle auto kiezen. Echter als ik doe opslaan blijft hij toch terug komen op normaal, weet iemand hoe je dit definitief vast kunt zetten, want alleen opslaan, doet de truc niet.

2. Verder is al gezegd dat de kaart helemaal vol zit

3. Windows is Engelstalig: via Start > settinngs> system>clock > klok tijd veranderen> Ok>save changes . Maar na een enkele minuten al blijkt de tijd in windows weer naar de verkeerde tijd te zijn gegaan.

4. de stem is zelfs op 100% volume te zwak (radio luisteren/ met anderen praten is er niet bij, want dan mis je gewoon de stem)

5. De settings onthoudt hij niet, je moet telkens weer aangeven dat je in een snelle auto rijd (automodus: auto snel) en ook de 3D moet je telkens weer aangeven.

6. In de uitgebreide modus zou hij ook je snelheid van de auto moeten aangeven en de maximumsnelheid op dat moment, ook al heb ik dit aangegeven dit doet hij niet.

7. Als je hem niet in de autolader stopt, slaat hij na enkele minuten gewoon af als je aan het navigeren bent.

Updates zijn minder goed verkrijgbaar als bijvoorbeeld TomTom

Al met al echter is het een mooi apparaat

pm: in tegenstelling tot wat ik eerder zij, zit TMC inderdaad niet in het apparaat, wel de software niet de hardware ;(
kun je de stem niet harder krijgen door bijv. de optie in het programma te gebruiken (als die er is) en ook nog in windows mobile het volume gewoon omhoog te krikken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Anoniem: 63813 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:10:
[...]

kun je de stem niet harder krijgen door bijv. de optie in het programma te gebruiken (als die er is) en ook nog in windows mobile het volume gewoon omhoog te krikken?
de stem in het programma staat al op maximaal en ook in windows staat hij al op maximaal

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-12-2021

Zerveza

DoS porfavor

hebbus, de laatste van de scapino in de hooghuisstraat in Eindhoven..

Ik heb een "plug" gevonden aan de linker kant.. (achter een klein klepje), op de achterkan van de PDA staat eenlogo bij deze plug... zou dit voor de externe GPS muis zijn.. of iets van WiFi??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jimbolino
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 28-05 04:49

Jimbolino

troep.com

Zerveza schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 19:00:
hebbus, de laatste van de scapino in de hooghuisstraat in Eindhoven..

Ik heb een "plug" gevonden aan de linker kant.. (achter een klein klepje), op de achterkan van de PDA staat eenlogo bij deze plug... zou dit voor de externe GPS muis zijn.. of iets van WiFi??
externe gps antenne, in sommige auto's aanwezig...
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 18:42:
[...]
de stem in het programma staat al op maximaal en ook in windows staat hij al op maximaal
koptelefoonaansluiting aansluiten op een 2x200watt versterker... of gewoon goed luisteren :)

[ Voor 88% gewijzigd door Jimbolino op 05-11-2005 19:37 ]

The two basic principles of Windows system administration:
For minor problems, reboot
For major problems, reinstall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 147374

Hebben meer mensen problemen met het aansluiten van de ActiveSync stekker op de PDA? Ik kan die stekker onmogelijk op de aansluiting op de PDA steken :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babybox
Anoniem: 147374 schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:07:
Hebben meer mensen problemen met het aansluiten van de ActiveSync stekker op de PDA? Ik kan die stekker onmogelijk op de aansluiting op de PDA steken :(
ja de truc heb ik ontdekt is de stekker schuin naar beneden insteken terwijl je de knopjes aan de zijkanten indrukt

Firefox - Iphone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2
  • Laatst online: 29-05 15:16

sf2

ook eentje gehaald, venlo(limburg). heeft nu nog twee liggen.
mijn eerste pda. nu bijna 3 uurtjes gespeeld.
nog geen spijt gehad. nu nog 512mb kaartjes ergens toveren.

vul wat leeg is, leeg wat vol is en krap waar jeukt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaatpaal
  • Laatst online: 12-03 10:21
babybox schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:22:
[...]

ja de truc heb ik ontdekt is de stekker schuin naar beneden insteken terwijl je de knopjes aan de zijkanten indrukt
gewoon hard drukke :) :Y)

heeft iemand er ook last van, als je met navi-gon de route het uitgestippelt, dat de pda zomaar uit gaat vallen?,

dit is tevens niet zo erg, als je hem weer aanzet staat ie weer op de aangewezen locatie

maar toch beetje vreemd

(--=) Peace For Everybody (=--)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

blaatpaal schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:27:
[...]

gewoon hard drukke :) :Y)

heeft iemand er ook last van, als je met navi-gon de route het uitgestippelt, dat de pda zomaar uit gaat vallen?,

dit is tevens niet zo erg, als je hem weer aanzet staat ie weer op de aangewezen locatie

maar toch beetje vreemd
Heb ik een paar keer gehad. Je kan het voorkomen door alle andere programma's af te sluiten voordat je Medion navigator start. Vaak zijn nog programma's op de achtergrond bezig. Je kan het afsluiten in settings-system-memory

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:57

Spotmatic

Ken sent me

Vandaag voor het eerst een redelijke afstand afgelegd met de MDPNA 100 (van de Veluwe naar Amsterdam en terug). Nadat ik 'm aangezet had in de auto kreeg ik vrijwel gelijk een fix. Het berekenen van de route duurde wat lang, in ieder geval meer dan een minuut. Eenmaal berekend was het rijden en de aanwijzingen opvolgen. Hij bracht me precies waar ik moest zijn en heeft, zowel op de heen- als terugweg, steeds een goede verbinding gehad met de satellieten (7/8 stuks tegelijk).

Vermeldenswaard is dat je ook kunt navigeren naar "bijzondere plaatsen". Op de terugweg wilde ik eten in het AC Restaurant in Stroe. Ik gaf Stroe op als bestemming, en kon daarna de AC zo vinden in het lijstje. Geweldig! Grappig is ook dat je de benzinestations op het kaartje ziet, inclusief een logootje (bijv. van Shell/BP/Esso, fijn voor mensen die merkentrouw willen tanken). Belangrijke bestemmingen worden overigens met naam- en toenaam op het kaartje weergegeven. De 3D mogelijkheid vind ik zeker het fijnste werken. Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn snelheid in het navigatievenster kan weergeven. Als je op het icoontje voor de ontvangst van het satellietsignaal klikt, dan krijg je wel een venstertje te zien met daarin o.a. je huidige positie, het aantal ontvangen satellieten en je snelheid, maar ik zou dat liever in het standaard navigatievenster zien.

Ik zie sommigen hier denigrerend doen over de lage specificaties van het ding, maar vind voor dat geld maar eens een vergelijkbaar apparaat. Je kunt er nl. uit de doos veel meer mee doen dan met bijv. een Mio 269. Van deze laatste is nl. de normale PDA-werking geblokkeerd ten gunste van de navigatie. Terwijl er precies hetzelfde navigatiepakket (van Navigon) op draait. Ik ben blij dat ik 'm heb gekocht, en volgens mij velen met mij in dit topic! :)

Trotse Volkswagen T1 en T3 bezitter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159463

Hallo allemaal,

ik heb de Medion pocket pc pda mdpna 100 net in Purmerend bij Scapino aangeschaft voor zo'n 185 euro. In de winkel kon ik ze niet zien staan maar toen ik er naar vroeg werd er één van achter gehaald.

Inderdaad zit er geen tasje in het pakket, wat wel op de doos staat.
Het tasje zal ik via Medion even bestellen (zie voor telefoon of fax nummer de eerdere berichten in dit topic).

Kan je overigens ook USA kaarten op de pocket pc van Medion plaatsen, en van welk merk?

Dit is mij niet geheel duidelijk?

Wie kan mij hierover informeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lowfi
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Mja ik ben ook wel benieuwd of je andere kaarten erp kan zetten ik rij redelijk vaak in duitsland en frankrijk namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130832

Spotmatic schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 21:50:
Ik ben er nog niet achter hoe ik mijn snelheid in het navigatievenster kan weergeven. Als je op het icoontje voor de ontvangst van het satellietsignaal klikt, dan krijg je wel een venstertje te zien met daarin o.a. je huidige positie, het aantal ontvangen satellieten en je snelheid, maar ik zou dat liever in het standaard navigatievenster zien.
Als je bij Instellingen->Kaartinformatie Infobalk aanzet dan krijg je een balkje met o.a. je snelheid in het navigatievenster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Wat dat lastige aansluiten betreft: als je de achterkant van de pda boven houdt (en de stekker dus ook andersom) gaat het iets makkelijker. Als het 1 keer gelukt is gaat het sowieso beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Afbeeldingslocatie: http://www.pbase.com/gpspassion/image/34687024/original.jpg
Dus zo een cardle word niet meegeleverd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 29-05 20:37

ralfbosz

xm create bosz -c

lowfi schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 23:22:
Mja ik ben ook wel benieuwd of je andere kaarten erp kan zetten ik rij redelijk vaak in duitsland en frankrijk namelijk...
Op MedionShop zijn kaarten te koop van een groot aantal Europese landen. De kaart op je kaartje gaat al aardig de grens over.

De kaarten van Navteq zelf werken niet met deze versie :(. Dus je bent zo te zien gebonden aan Europa.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 29-05 21:21
ralfbosz schreef op zondag 06 november 2005 @ 11:40:
[...]

Op MedionShop zijn kaarten te koop van een groot aantal Europese landen. De kaart op je kaartje gaat al aardig de grens over.

De kaarten van Navteq zelf werken niet met deze versie :(. Dus je bent zo te zien gebonden aan Europa.
Je kan wel een boos gezicht trekken maar op geen enkele pocket pc navigatie oplossing werken de kaarten van Navteq zelf. Daarnaast wat wil je verwachten voor dit geld, voor de enkele Europeaan die USA wil gebruiken gaat Medion niet zoveel moeite doen. Overgens Navigon zelf heeft het wel dus de kans bestaat dat de Navigon USA kaarten hier ook op werken.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

B0MBACI schreef op zondag 06 november 2005 @ 01:25:
[afbeelding]
Dus zo een cardle word niet meegeleverd ?
nee, maar wel een standaard voor in de auto+12v auto lader, een standaard voor op de fiets, oordopjes (met volume schakelaar) and 22 adaptor met NL en UK (?) aansluiting.

Gister naar the middle of nowhere gereden... kreeg netjes de route.. en (niet echt hard) te horen hoe ik moest rijden, 3d display maakte alles goed.

Is me eerste PDA, kan me (naast wifi) niet voorstellen wat je nog meer wilt hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

RudiVader schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:02:
[...]

Je kan wel een boos gezicht trekken maar op geen enkele pocket pc navigatie oplossing werken de kaarten van Navteq zelf. Daarnaast wat wil je verwachten voor dit geld, voor de enkele Europeaan die USA wil gebruiken gaat Medion niet zoveel moeite doen. Overgens Navigon zelf heeft het wel dus de kans bestaat dat de Navigon USA kaarten hier ook op werken.
Ik bedoel de kaarten die bij Navigon 5 zitten, waaronder een 1,2Gb kaart van geheel Europa (helaas zal dat dus nooit kunnen op deze PDA, sinds zijn maximum 512Mb is). Je kan alleen de kaarten uit de Medionshop installeren.

Je kan natuurlijk ook gewoon Navigon 5 installeren en dan wel die kaarten gebruiken, maar daar had ik het even niet over :P.

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
1... alles in 1 of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Om de pocket pc in de auto te installeren zou er volgens de gebruiksaanwijzing in het pakket een zwanenhalsverbindingsstuk (zie blz. 33) bijgeleverd moeten zitten. Bij mij zit ie niet in het pakket.
Zit dit zwanenhalsverbindingsstuk wel in jullie pakket bijgeleverd? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 159463 schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:16:
Zit dit zwanenhalsverbindingsstuk wel in jullie pakket bijgeleverd? :?
Nee. Er zit wel een zuignap bij met daarbij een kort en een lang armpje dat je weer aan de houder kunt vastklikken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

is het iemand gelukt om die update naar navigon 5.1 te installeren? Ik heb hem "out of the box" opgeladen, kaartje erin.. en werken maar..

nu wil ik de update er op zetten, volgens handleiding in PDF file, krij ik de volgende melding:

Setup Failed
NAVIGON MobileNavigator Update was noet installed successfully. Please run Setup again.

Tips anybody?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 130832 schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:37:
[...]

Nee. Er zit wel een zuignap bij met daarbij een kort en een lang armpje dat je weer aan de houder kunt vastklikken.
Thanks voor de info, toch raar dat het wel in de gebruiksaanwijzing staat.
Waarschijnlijk dat deze handleiding voor meerdere types van toepassing is waarbij wel een zwanenhals geleverd word. Als dat zo is dan hadden ze dat er wel even bij kunnen vermelden!
Zal Medion wel ff mailen dat het niet in het pakket zat, ik moet overigens toch nog ff dat tassie scoren wat er ook niet bijgeleverd zat... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Zerveza schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:37:
is het iemand gelukt om die update naar navigon 5.1 te installeren? Ik heb hem "out of the box" opgeladen, kaartje erin.. en werken maar..

nu wil ik de update er op zetten, volgens handleiding in PDF file, krij ik de volgende melding:

Setup Failed
NAVIGON MobileNavigator Update was noet installed successfully. Please run Setup again.

Tips anybody?
Navigon er zelf op zetten. Dit is Medion Navigator.... werkt dus niet, blijkt nu. Misschien alleen de kaarten van Navigon.

Ga voor alle vragen over woordblindheid naar www.dyslexie.nl (of was het nu www.dyslexi.nl of eeh www.dislexie.nl of www.dyslexy.nl of www.dysleksie.nl of www.disleksi.nl of www.dysleksi.nl of eeeehh.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
ralfbosz schreef op zondag 06 november 2005 @ 12:15:
[...]

Ik bedoel de kaarten die bij Navigon 5 zitten, waaronder een 1,2Gb kaart van geheel Europa (helaas zal dat dus nooit kunnen op deze PDA, sinds zijn maximum 512Mb is). Je kan alleen de kaarten uit de Medionshop installeren.

Je kan natuurlijk ook gewoon Navigon 5 installeren en dan wel die kaarten gebruiken, maar daar had ik het even niet over :P.
Je kan altijd even een kaart van 1 Gb proberen. Op mijn Motorola MPX 200 kon die ook niet, werkt wel. Op mijn Nokia Ngage kon het ook niet, werkt wel. Idem dito met mijn digitale camera. Ook in mijn HP2210 werkt het, terwijl het model ook uit een tijd komt dat een dergelijke kaart niet bestond. Windows Mobile 2003 kan het aan dus zou niet weten waarom het in deze, die zeker 2 jaar nieuwer is dan mijn 2210, niet zou werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

RudiVader schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:12:
[...]

Je kan altijd even een kaart van 1 Gb proberen. Op mijn Motorola MPX 200 kon die ook niet, werkt wel. Op mijn Nokia Ngage kon het ook niet, werkt wel. Idem dito met mijn digitale camera. Ook in mijn HP2210 werkt het, terwijl het model ook uit een tijd komt dat een dergelijke kaart niet bestond. Windows Mobile 2003 kan het aan dus zou niet weten waarom het in deze, die zeker 2 jaar nieuwer is dan mijn 2210, niet zou werken.
Of iemand die al een kaartje van 1 gig heeft probeert het en meld het resultaat hier :)

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
Als je gaat testen, controleer dan ook even met de kaart helemaal vol schrijven of het ook werkelijk werkt.
Je zou niet de eerste zijn die tijdens het schrijven van de 2e helft ineens over de eerste helft heenschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
TD-er schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:20:
Als je gaat testen, controleer dan ook even met de kaart helemaal vol schrijven of het ook werkelijk werkt.
Je zou niet de eerste zijn die tijdens het schrijven van de 2e helft ineens over de eerste helft heenschrijft.
Is inderdaad een goede.... bij mij werkt het in alle gevallen wel. Nadeel van die digitale camera is dat het totaal aantal foto's die genomen zijn (1000+), niet meer op het display passen op een gegeven moment. Maar alles staat er op. Met die andere apparaten had ik het getest door via mijn pc de kaart behoorlijk vol (900MB+) te zetten met mp3 en dan kijken of ik alle bestanden kon luisteren. En of ik daarna ook bestanden kon wegschrijven op de kaart (en natuurlijk daarna weer lezen :P ).
Maar wat ik dus al zeg, Windows Mobile 2003 kan het aan en heb dan met dit apparaat ook geen angst ervoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Marzman schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:18:
[...]

Of iemand die al een kaartje van 1 gig heeft probeert het en meld het resultaat hier :)
Ik heb een Lexar 1GB SD kaartje uit mijn digitale reflex op de Medion geprobeerd: geen probleem. Ik kon alle foto's die op het kaartje stonden bekijken... Het lijkt me dat er geen beperking tot 512MB is? De MDPNA is trouwens al wat ouder, wellicht dat er toentertijd alleen SD kaartjes tot 512MB werden geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Rotterdam en Schiedam zijn ze uitverkocht :(
Dan maar online besteld je kan het laten bezorgen bij een scapino winkel bij jou in de buurt dan hoef je ook geen verzendkosten te betalen.

[ Voor 62% gewijzigd door B0MBACI op 06-11-2005 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zerveza

Zerveza

DoS porfavor

Marzman schreef op zondag 06 november 2005 @ 13:18:
[...]

sandisk 1 gig werkt ook zonder problemen..

Waar kun je zo`n cradle scoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2

sf2

Ik had effe de accu uitgehaald ( serie nr. opzoeken ) en alle mijn instellingen zijn gewist.
Waaronder mpg/mp3 en nav. applicatie. :(

Staat wel in de manual dat een hard reset werkelijk alles wist (nodig voor kale installatie b.v.).
Maar wat als accu leeg raakt, ben ik ze dan ook kwijt? Is dit normaal bij PDA´s.
Vind ik dit wel nadeel dat je install bestanden en je geinstalled bestand in de kaart moeten blijven.

Verder bij [http://www.medion.com/nl]> Stuurprogramma´s en updates kon ik geen reet vinden.

Wie-o-Wie gaat eerste univers. IR afstandbediening van te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
  • Laatst online: 20-05 20:00
Zooitje newbie's opeens zeg.

Ja, als je ee pocketpc helemaal zonder stroom laat zitten raak je alles kwijt.

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sf2

sf2

[off topic]
Ik mag wel een 31jarige newbie zijn. op de gebied van PDA´s dan.
Heb ook gekocht om kennis te maken hoor. voor €185.
Als ik nou hardcore was had ik heus wel> 500mhz model genomen.

no offence taken btw. O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
dennisnewbie schreef op zondag 06 november 2005 @ 14:43:
Ik had effe de accu uitgehaald ( serie nr. opzoeken ) en alle mijn instellingen zijn gewist.
Waaronder mpg/mp3 en nav. applicatie. :(

Staat wel in de manual dat een hard reset werkelijk alles wist (nodig voor kale installatie b.v.).
Maar wat als accu leeg raakt, ben ik ze dan ook kwijt? Is dit normaal bij PDA´s.
Vind ik dit wel nadeel dat je install bestanden en je geinstalled bestand in de kaart moeten blijven.

Verder bij [http://www.medion.com/nl]> Stuurprogramma´s en updates kon ik geen reet vinden.

Wie-o-Wie gaat eerste univers. IR afstandbediening van te maken?
Bij Navigon (en misschien dus ook bij de Medion Navigator) blijft alles op de kaart staan en kan je als jede kaart er uit en er in doet het pakket op nieuw installeren (TomTom heeft dat bij de 5 versie van ze afgekeken)
Bij gebrek aan een hd blijft alles bij een ppc alles in het geheugen staan. Verwijderen van de batterij heeft dus als gevolg dat je het apparaat in de fabrieksinstellingen hebt staan.
Stuur programma's heb je niet echt nodig. ActiveSync op je pc en gaan. En met het programma Nevo kan je er inderdaad nog een universele afstandsbediening van maken ook :D:D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralfbosz

ralfbosz

xm create bosz -c

Wijnands schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:16:
Zooitje newbie's opeens zeg.

Ja, als je ee pocketpc helemaal zonder stroom laat zitten raak je alles kwijt.
Even een kleine aanpassing: alles wat je op het interne geheugen hebt staan ben je kwijt, data op je geheugenkaartje ben je natuurlijk niet kwijt. Dus als je na zo'n harde reset je orginele 256Mb erin hebt zitten installeert die Medion Navigator gewoon opnieuw ;).

rm -r *

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Even een newbie vraagje dan maar. Weet iemand een POI programma dat met Medion navigator kan samenwerken? Is wel handig om flitspalen van te voren gemeld te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb net ff een stukkie gereden met de nieuwe ''naffer'' van Medion en voor het geld is het zeer de moeite waard, alleen is het geluid via de pda niet meer dan redelijk te noemen.
Ik zal eens kijken of ik het geluid niet over de boxen van mijn radio kan krijgen om zo beter geluid te krijgen... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi Vader
Anoniem: 130832 schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:41:
Even een newbie vraagje dan maar. Weet iemand een POI programma dat met Medion navigator kan samenwerken? Is wel handig om flitspalen van te voren gemeld te krijgen.
Moet je voor de grap eens kijken op www.flitsservice.nl. Bij mobile diensten hebben ze flitsnav staan en kun je met syncen vlak voor je vertrekt alle mobiele flitspalen erin laten lepelen. Er staat daar een hele uitleg hoe het moet. Welliswaar voor Navigon maar dat maakt voor dit werk, volgens mij niet uit.

Als er iemand nog een ppc heeft met bluetoothe, een telefoon met bluetooth, kun je onderweg ook alles syncen. Ook met TomTom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 17:24
Tvp.
Dus deze wekr prima met TomTom?
Heb nu zo'n Medion 40600 (Aldi), maar draadloze GPS lijkt me handig ivm. rondlopen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japie.G
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 06:29

Japie.G

Colour Classic

Anoniem: 159463 schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:44:
Ik heb net ff een stukkie gereden met de nieuwe ''naffer'' van Medion en voor het geld is het zeer de moeite waard, alleen is het geluid via de pda niet meer dan redelijk te noemen.
Ik zal eens kijken of ik het geluid niet over de boxen van mijn radio kan krijgen om zo beter geluid te krijgen... :*)
interessant eigenlijk ja. zou je gewoon de koptelefoon uitgang van de pda kunnen gebruiken en die in de autoradio pluggen als zijnde carkit ofzo? Heb echt geen idee hoe die aansluitingen zitten. ga me der es in verdiepen....

Renault Scenic E-Tech EV - PV-Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

Je kan anders ook van die speakerboxjes kopen voor de discman ofzo met batterij, heb je gelijk ook goed geluid plus je kan je autoradioluisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Japie.G schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:17:
[...]

interessant eigenlijk ja. zou je gewoon de koptelefoon uitgang van de pda kunnen gebruiken en die in de autoradio pluggen als zijnde carkit ofzo? Heb echt geen idee hoe die aansluitingen zitten. ga me der es in verdiepen....
Als je een cassettedeck :X hebt zijn daar wel converters voor in de vorm van een cassettebandje.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96375

Voor degene die TOM TOM werkend willen krijgen

http://forum.pocketinfo.nl/showthread.php?t=52950

Instelling:
Ander kabel-NMEA-GPS
S2410 op com1
4800 baud.

De bovenstaande instelling invoeren. Je moet wel eerst de navtek software sluiten, ook niet in het actieve geheugen houden aangezien de com poort wordt vastgehouden.

Let wel op dat je na het instellen een rondje gaat rijden.

Tom tom werkt aanmerkelijk sneller. Daarnaast zit in tom tom een functionaliteit waar je het aantal satelieten kunt vinden waarmee hij contact maakt.

We hebben hier 2 exact dezelfde mdpna100's liggen. #1 pocketpc heeft aanmerkelijk betere ontvangst dan de #2.... nu de vraag hoe dat kan. Vervelende is dat #1 vaker binnen een minuut ontvangst heeft dan de #2 waar de helft aan satelieten wordt gevonden en het enkele minuten kan duren tot wel een half uur.

Echter lijkt het erop dat dat per pocketpc kan verschillen.
Meer mensen met dezelfde problemen?

[ Voor 43% gewijzigd door Anoniem: 96375 op 06-11-2005 16:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RudiVader schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:55:
[...]

Moet je voor de grap eens kijken op www.flitsservice.nl. Bij mobile diensten hebben ze flitsnav staan en kun je met syncen vlak voor je vertrekt alle mobiele flitspalen erin laten lepelen. Er staat daar een hele uitleg hoe het moet. Welliswaar voor Navigon maar dat maakt voor dit werk, volgens mij niet uit.

Als er iemand nog een ppc heeft met bluetoothe, een telefoon met bluetooth, kun je onderweg ook alles syncen. Ook met TomTom
http://www.poiedit.com/
Je kan daar ook poiedit downloaden en tientallen andere point of interests.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

B0MBACI schreef op zondag 06 november 2005 @ 16:23:
Je kan anders ook van die speakerboxjes kopen voor de discman ofzo met batterij, heb je gelijk ook goed geluid plus je kan je autoradioluisteren.
Thanks voor jullie reacties,

uiteindelijk zal dat geluid echt 'gepimpt' moeten worden want goed is het niet.
Ik moet me er nog ff in verdiepen maar de optie om boxjes via de hoofdtelefoon aansluiting erop aan sluiten is een goede optie...

Laat ff weten als jullie andere oplossingen hebben gevonden,

groet,

René :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stinger_Ventura
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09:04
Online staat die op uitverkocht!

American Express vraagbaak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Hoop dat ik de mijne dan nog wel krijg. Had hem vrijdagavond online besteld.

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eskimootje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13:45
Marzman schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:48:
[...]

Hoop dat ik de mijne dan nog wel krijg. Had hem vrijdagavond online besteld.
Die kans is denk ik groot, want als ze hem op uitverkocht zetten is er kennelijk een voorraad systeem. (ik heb hem ook besteld)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geluid echt zoveel slechter dan bij andere PDA's dan?

Archie_T: hoe is het geluid vergeleken met de 40600 en doet deze het verder gewoon net zo goed met TomTom?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marzman
  • Niet online

Marzman

Eskimootje schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:50:
[...]

Die kans is denk ik groot, want als ze hem op uitverkocht zetten is er kennelijk een voorraad systeem. (ik heb hem ook besteld)
Ik wacht het wel af. Ik heb hem in een filiaal in de buurt laten afleveren omdat het toch niet opschiet dat ze zo'n ding bezorgen als je niet thuis bent (dus kon net zo goed zaterdag gaan kijken maar toen had ik hem al online besteld)

Je krijgt een telefoontje toch?

/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63813

hmmz.. uitverkocht.. weet iemand nog ergens waar ze liggen?

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 63813 op 06-11-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
dennisnewbie schreef op zondag 06 november 2005 @ 15:31:
[off topic]
Ik mag wel een 31jarige newbie zijn. op de gebied van PDA´s dan.
Heb ook gekocht om kennis te maken hoor. voor €185.
Als ik nou hardcore was had ik heus wel> 500mhz model genomen.

no offence taken btw. O-)
Was ook niet als offence bedoeld. Viel me op, normaal komen er niet zo veel tegelijk. Een collega van me heeft er denk ik een gekocht, als 'ie 'm morgen meeneemt zal ik even een vergelijking met m'n mio 168 posten.

[ Voor 14% gewijzigd door Wijnands op 06-11-2005 18:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B0MBACI
  • Niet online

B0MBACI

Ben© Tweaker

En ligt het zachte geluid mischien aan de nav software, is het ook zacht als je bv een MP3 erop afspeelt ?

Kunnen de gelukkigen een paar fotos van het machine maken :)

[ Voor 24% gewijzigd door B0MBACI op 06-11-2005 19:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronaldinho
  • Laatst online: 02-04 00:27
RikTW schreef op zaterdag 05 november 2005 @ 00:48:
Msschien een beetje rare vraag; ik zag dat er een stuurhouder wordt bijgeleverd. Ik ben serieus van plan om zo'n ding op mn fiets te zetten, zou dat te doen zijn of is het echt voor op de motor bedoeld?
Volgens de website van Scapino wordt er niks gezegd over het gebruik op een fiets, wel een motorfiets, misschien dat dat verwarring opleverd? :?

[ Voor 5% gewijzigd door ronaldinho op 06-11-2005 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-05 16:30

Toff

FP ProMod
@ BOMBACI:
De stem is wel helder en goed vertaanbaar, voor mij voldoende, maar idd niet echt hard. Gelijktijdig de autoradio op 10 zal niet lukken vrees ik. Weergave mp3 is zeker niet luider.
Ik heb diverse onversterkte speakertjes uitgeprobeerd, maar er komt gewoon te weinig vermogen uit de uitgang om een grotere speaker aan te sturen. Je zal een versterkertje moeten toepassen - op batterijen of 12V, of een verbinding met je autoradio of een handsfree set moeten maken.

@ronald1971:
Je kan hem zelfs instellen voor op de fiets (en als wandelaar, motor, vrachauto enauto langzaam/normaal/snel) en je kan snelwegen blokkeren, dus de fiets moet wel kunnen, als het droog is tenminste.

[ Voor 3% gewijzigd door Toff op 06-11-2005 18:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Toff schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:52:
@ BOMBACI:
De stem is wel helder en goed vertaanbaar, voor mij voldoende, maar idd niet echt hard. Gelijktijdig de autoradio op 10 zal niet lukken vrees ik.
Ja, dat kan dus met geeneen PPC lijkt me :?
Allemaal nogal overdreven dus, begrijp ik...

En TomTom werkt prima?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113088

ronald1971 schreef op zondag 06 november 2005 @ 18:43:
[...]

Volgens de website van Scapino wordt er niks gezegd over het gebruik op een fiets, wel een motorfiets, misschien dat dat verwarring opleverd? :?
Zit je op je fiets met de navigatie, zegt hij opeens "ga rechts af de snelweg op"

Ik kan mij een nieuws bericht herineren waarbij de politie iemand van de A13 af haalde met een brom-mobiel, de bestuurder gaf als verklaring dat het de volgens zijn nav-setje de snelste route was van pijnacker naar bergsche hoek |:( 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

geluid is met tom tom een stuk harder . Ik denk dat het geluid met navtek ergens nog harder is te zetten. Ik heb slechte oren maar kan het goed verstaan.

Matthijs, tom tom werkt prima, je moet alleen wel effe de instellingen uit mijn vorige posting instellen.
Ik vind tom tom aanmerkelijk sneller. Ook het inzoomer werkt fijner.

[ Voor 37% gewijzigd door Anoniem: 96375 op 06-11-2005 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113088 schreef op zondag 06 november 2005 @ 19:04:
Zit je op je fiets met de navigatie, zegt hij opeens "ga rechts af de snelweg op"
Je kan ergens instellen dat er nooit over de snelweg genavigeerd gaat worden, dus dat zal het probleem niet zijn. Wat wel een probleem is dat na een uur op de fiets navigeren de akku leeg is. Tenzij je natuurlijk de boel op je dynamo aansluit (via een converter natuurlijk). Maar dan trapt het weer een beetje zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113088

Weet ik, was meer een grappig voorbeeld.

iets anders, veel mensen klagen over het geluid.

Ik heb zelf die van de aldi met tomtom, maar ik heb het geluid altijd uit staan.
Zeker in de stad is het behoorlijk iritant

[ Voor 3% gewijzigd door Anoniem: 113088 op 06-11-2005 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archie_T
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17:00
matthijst schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:50:

Archie_T: hoe is het geluid vergeleken met de 40600 en doet deze het verder gewoon net zo goed met TomTom?
Ik ben een slecht referentiepunt aangezien ik het geluid meestal uit heb staan en gewoon op het kaartje kijk.. Voor mijn gevoel is het in ieder geval bijna even hard, ietsje zachter iets doffer en holler, dan ga ik van Tom Tom uit. Voorderest werkt hij hetzelfde met Tom Tom als ie 40600 volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

matthijst schreef op zondag 06 november 2005 @ 17:50:

Ik zou het niet weten want dit is mijn eerste PDA! In principe mag je er toch vanuitgaan dat het geluid luid en duidelijk te verstaan is, dat valt dus een beetje tegen. Indien mogelijk pimp ik het geluid maar hoe weet ik nog niet... :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog even een tip m.b.t ActiveSync. Ik probeerde eerst de versie op de bijgeleverde cd. Dit werkte niet op XP SP2 want ik kreeg niet goed verbinding. Toen even een wat nieuwere versie (3.8.0) van de Microsoft website gedownload en toen werkte het wel goed. Blijkbaar is de bijgeleverde versie antiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Voor de mensen die in de buurt van Rotterdam wonen en nog eentje zoekt: Bij onze filiaal in Capelle aan den IJssel hebben we nog drie of vier op voorraad ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcb1
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 28-05 13:10
Dit systeem werkt wat mij betreft perfect.

laden duurt wat lang tov tomtom van mijn vriendin maar dit is niet erg. (en de navigatie tijdens het rijden is wat fijner dan een tomtom go 300, maar dit kan aan mij liggen)

voor 184 euro en 50 cent zeker een goede koop.

Bij Scapino Rotterdam zuidplein en Schiedam zijn ze uitverkocht, vanmiddag nog voor iemand op pad geweest en helaas.

mcb1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteravond nog even een beschermfolie voor het touchscreen van de PDA besteld.

Voor meer info over het beschermfolie, kijk op: :r http://www.pdashop.nl/product/11358/11712

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Afbeeldingslocatie: http://img.photobucket.com/albums/v294/rvd4always/IMG_5041.jpg

Medion Pocket pc pda mdpna 100 gps navigatie systeem

http://img.photobucket.co...4/rvd4always/IMG_5047.jpg

Verpakking Medion Pocket pc (voorkant)

http://img.photobucket.co...4/rvd4always/IMG_5040.jpg

Verpakking Medion Pocket pc (zijkant)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michel_habets
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 28-04-2021

michel_habets

For we are many

vind hem echt fijn werken moet wel even toevoegen dat ik toen ik daarstraks de snelweg afreed en ik rechts moest ( uit ervaring ) hij zei dat ik moest keren :S vond ik beetje vreemd en ik heb af en toe dat hij gewoon tussen door de neiging heeft om "nu" te zeggen :S voor de rest echt perfect ;) echt aanrader

For we are many

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-01-2023
iemand een ideetje: ik heb al een gps-receiver en die werkt prima. kan ik in de pda zeggen dat hij voor een externe gps moet kiezen ipv de ingebouwde gps??

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

marco_sire schreef op maandag 07 november 2005 @ 07:41:
iemand een ideetje: ik heb al een gps-receiver en die werkt prima. kan ik in de pda zeggen dat hij voor een externe gps moet kiezen ipv de ingebouwde gps??
Uhm.... hoe sluit je die externe gps dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Aan de zijkant een aansluiting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Iemand ook al TomTom 5.1. op de Medion MDPNA 100 gezet? Ik loop namelijk tegen een kleine onvolkomenheid aan, namelijk dat het aantal gevonden satellieten niet goed wordt weergegeven. Verder werkt het perfect, overigens.

Heeft iemand misschien het faxnummer van Medion bij de hand zodat ik zowel voor mijzelf als mijn vader het tasje kan aanvragen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

In de Medion PDA zit helaas geen bluetooth of WIFI. Ik vraag ,e af of je ook zo'n WIFI SD kaart kan gebruiken om alsnog een draadloze verbinding te hebben. Weet iemand of deze Medion PDA een WIFI SD kaart ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
dus ik MOET de ingebouwde gps gebruiken?? iemand dan een oplossing: ik heb warmtewerend folie achter me voorruit. via me achterruit vind me gps wel sattelieten maar ik kan moeilijk de medion bij de achterruit leggen.

kan ik dit apparaat toch gebruiken??

[ Voor 71% gewijzigd door marco_sire op 07-11-2005 09:27 ]

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
Spotmatic schreef op maandag 07 november 2005 @ 08:59:
Iemand ook al TomTom 5.1. op de Medion MDPNA 100 gezet? Ik loop namelijk tegen een kleine onvolkomenheid aan, namelijk dat het aantal gevonden satellieten niet goed wordt weergegeven. Verder werkt het perfect, overigens.

Heeft iemand misschien het faxnummer van Medion bij de hand zodat ik zowel voor mijzelf als mijn vader het tasje kan aanvragen?
zoek en gij zult vinden: 0900 - 633 466 0 (0,15 € / min.)

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Over WiFi geen uitsluitsel helaas... ben zelf wel heel benieuwd. TomTom werkt zonder problemen, even goed opletten op de opmerking van het instellen een paar postings terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smarty77
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 28-05 22:10
@ Spotmatic
Ik heb TomTom 5.1 er op gezet.. en loop tegen het volgende vanochtend aan...

Hij krijgt geen fix (ontvangst gaat niet over op de blauwe kleur...) Maar heeft wel bereik en geeft positie weer.. (heeft stuk of 7 grijze satelieten)

Mijn backlight ging heel vreemd doen toen ik een soft reset had gedaan... Als ik het scherm aanraakte waar dan ook ging de backlight uit... Als ik het dan weer aanraakte ging die weer aan... etc etc etc..... de plaats van aanraking maakte niet uit... reset maakt niet uit....

Ik heb hem nu een harde reset gegeven (alles eraf) en nu doet ie het weer normaall.... Dus ik vermoed dat tomtom 5.1 iets verkl@@t had... Gelukkig is het niet een defect e backlight!

Iemand een idee... om die gps fix te krijgen... , zou het aan de baudrate liggen (weet iemand de juiste communicatie snelheid van de gps ontvanger op COM1?)
(GPS FIX = een juiste positie bepaling van meerder satelieten! ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spotmatic

Spotmatic

Ken sent me

Smarty77 schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:29:
@ Spotmatic

Hij krijgt geen fix (ontvangst gaat niet over op de blauwe kleur...) Maar heeft wel bereik en geeft positie weer.. (heeft stuk of 7 grijze satelieten)

Mijn backlight ging heel vreemd doen toen ik een soft reset had gedaan... Als ik het scherm aanraakte waar dan ook ging de backlight uit... Als ik het dan weer aanraakte ging die weer aan... etc etc etc..... de plaats van aanraking maakte niet uit... reset maakt niet uit....

Ik heb hem nu een harde reset gegeven (alles eraf) en nu doet ie het weer normaall.... Dus ik vermoed dat tomtom 5.1 iets verkl@@t had... Gelukkig is het niet een defect e backlight!

Iemand een idee... om die gps fix te krijgen... , zou het aan de baudrate liggen (weet iemand de juiste communicatie snelheid van de gps ontvanger op COM1?)
(GPS FIX = een juiste positie bepaling van meerder satelieten! ;) )
Hee, wat raar... Ik had gisteravond precies hetzelfde! Ik dacht ook al dat mijn Medion defect was, maar na het weghalen van het vinkje achter "Schakel het scherm uit na X minuten" bij de instellingen van de PDA was dit probleem over. Overigens moest ik ook een keer een harde reset geven nadat ik de PDA had afgesloten terwijl TomTom nog met navigeren bezig was. Ik kon 'm niet meer aanzetten met de aan/uitknop. Alleen een reset met de resetknop bood soelaas.

De baudrate is overigens 4800 op COM1. Ik heb geen problemen met het krijgen van een fix en kan perfect navigeren, maar blijf zien dat hij 0 satellieten heeft gevonden :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wijnands
Collega heeft 'm ook gekocht, we gaan zo 'ns even tomtom testen. Ding is nogal plastic maar best stevig. Voor 185 euro, erg netjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funrider
  • Laatst online: 23-05 12:55
Vandaag met ding terug naar Scapino. Zal ze eerst een bellen anders opsturen naar Medion (laatste optie) weet niet of ze ruilen/kunnen ruilen (ander filiaal halen voor zover nog ergens regio Dordt ligt). Bij mij ontvangt ie gewoonweg geen satellieten. Heb ik weer :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 14:46

TdV

Wifi werkt niet! Hij heeft geen SD-IO slot. linkje

Je kan een externe antenne aansluiten als je een warmtewerende voorruit hebt, rechts zit een verwijderbaar dopje met een aansluiting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gianni Rombios
  • Niet online
Hier ook dat backlight probleem en ook opgelost met backlight altijd aan laten staan. Hier even in detail hoe je het tasje alsnog te pakken krijgt:

Bel Medion 0900 633 466 0 (€0,15 per minuut)
Je krijgt een klantnummer als je dat nog niet hebt.
Je wordt met dit nummer doorgeschakeld naar een volgend nummer, dit kan lang duren.

Heb je dit klantnummer dan hoef je niet te wachten maar moet je het volgende doen:
email infonl@medion.com OF fax 0900 654 654 0 het volgende door:
1.Kopie aankoopbon
2. Missing Part: artikelnummer 4000 7396 (het tasje)
3. Artikelnummer mdpna100: MD95544
4. Klantnummer: xxx xxx xxx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hemiparo
  • Niet online
Smarty77 schreef op maandag 07 november 2005 @ 09:29:
@ Spotmatic

Nadat ik gisteren TomTom had geinstalleerd werden binnen een paar seconden enkele satelieten in het GPS scherm gevonden... alleen geen fix. Na een minuut of 3 kwam echter de fix ook en daarna ging het een stuk sneller. Misschien dat alleen de eerste keer wat meer tijd kost?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marco_sire
TdV schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:17:
Wifi werkt niet! Hij heeft geen SD-IO slot. linkje

Je kan een externe antenne aansluiten als je een warmtewerende voorruit hebt, rechts zit een verwijderbaar dopje met een aansluiting.
het enige wat ik dan dus nodig heb ik een aansluitkabel van pda naar gps-receiver?? en die dingen zijn universeel of niet??

marco_sire@hotmail.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TD-er
marco_sire schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:30:
[...]

het enige wat ik dan dus nodig heb ik een aansluitkabel van pda naar gps-receiver?? en die dingen zijn universeel of niet??
Als ik het goed begrepen heb is die aansluiting voor een externe antenne, niet een externe receiver.

Ik zit me net te bedenken dat dat niet erbij doen van een tasje best een geniale actie is van Medion.
Zo krijgen ze veel meer registraties binnen van de apparaten. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• N0stradamus
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-07-2024
Heb afgelopen zaterdag ook 2 stuks gekocht, leuk voor stereonavigatie >:)
Zoals velen voor mij gezegt hebben, geweldig apparaat voor het geld!
Ik vind het wel erg jammer dat er geen wifi via sdio toegevoegd kan worden, maar is geen showstopper.
Ik ga vandaag of morgen een 1GB SD kaartje kopen met 80x of 133x of 150x (afhankelijk van voorraad bij zaakje om de hoek..).
Vind iemand het interessant als ik snelheidswinst met dit soort kaartjes post? Bijvoorbeeld starten van navigator, route bepalen, aantal screenupdates tijdens navigeren, afspelen van filmpjes, etc., etc.

Als ik het echt allemaal van te voren wist...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TdV
  • Laatst online: 14:46

TdV

N0stradamus schreef op maandag 07 november 2005 @ 10:41:
Heb afgelopen zaterdag ook 2 stuks gekocht, leuk voor stereonavigatie >:)
Zoals velen voor mij gezegt hebben, geweldig apparaat voor het geld!
Ik vind het wel erg jammer dat er geen wifi via sdio toegevoegd kan worden, maar is geen showstopper.
Ik ga vandaag of morgen een 1GB SD kaartje kopen met 80x of 133x of 150x (afhankelijk van voorraad bij zaakje om de hoek..).
Vind iemand het interessant als ik snelheidswinst met dit soort kaartjes post? Bijvoorbeeld starten van navigator, route bepalen, aantal screenupdates tijdens navigeren, afspelen van filmpjes, etc., etc.
Zeker; ga je ook nog een 2gb kaartje proberen? O-)
Pagina: 1 2 ... 11 Laatste